Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ook geen update met T-Mobile. :)

Dat wordt dus nog weer even afwachten.

[ Voor 37% gewijzigd door Robi-One op 12-08-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
De batterijduur van mijn ace is gigantisch verbeterd na het verwijderen van de wallpaper app, niet normaal meer. Nu dan een iets saaiere default achtergrond, maar dat is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:04
CAFC1905 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:16:
De batterijduur van mijn ace is gigantisch verbeterd na het verwijderen van de wallpaper app, niet normaal meer. Nu dan een iets saaiere default achtergrond, maar dat is het wel waard.
Welke app bedoel je? Ik heb gisteren ook wat live wallpapers gedownload en tot mijn verbazing was de accu na een kleine 3 (!) uur leeg..... En na een reboot was de live wallpaper weer vervangen voor de standaard wallpaper. Snap niet hoe dat kan. Gebeurde met twee verschillende live wallpapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
sonsan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:06:
[...]

Welke app bedoel je? Ik heb gisteren ook wat live wallpapers gedownload en tot mijn verbazing was de accu na een kleine 3 (!) uur leeg..... En na een reboot was de live wallpaper weer vervangen voor de standaard wallpaper. Snap niet hoe dat kan. Gebeurde met twee verschillende live wallpapers.
Backgrounds HD wallpaper was de app, en op verschillende fora wordt aangegevens dat die live wallpapers ook een drama zijn voor batterijduur. Nu blijft de batterij indicator zo lang op vol staan als ik geen 3G of wifi aan heb staan, dat ik eerst dacht dat er iets mis was, echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Mijn vrouw heeft een Ace en wil haar huidige instellingen en geinstalleerde apps niet verliezen.

Heeft er iemand al geupdate naar GB en kan mij vertellen of alle instellingen en apps bewaard bleven ?
Of moet ik handmatig een backup maken met bijvoorbeeld Titanium Backup Pro en die nadien terugzetten ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

HI heeft ook nog steeds geen update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Kies vroeg mij om een update te maken, just in case. Dat heb ik dan ook gedaan.
Na de update ging die het geloof ik terugzetten..
All mijn contacten en apps zijn er gewoon nog :)
Wel even het SD kaartje verwijderen. Daar liep de update de eerste keer op vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26
TVL schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:15:
HI heeft ook nog steeds geen update :(
Heb je Hi alleen als provider of is je toestel Hi branded. Provider is niet belangrijk, of je toestel branded wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Jimster schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:02:
[...]

Heb je Hi alleen als provider of is je toestel Hi branded. Provider is niet belangrijk, of je toestel branded wel.
Hi heeft het toestel geleverd bij een verlenging van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Zojuist gingerbread via kies geïnstalleerd. Geen problemen hier. Het betreft een vodafone branded toestel.
Alle aps en gegevens zijn bewaard gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
geen zin om te wachten op Samsung NL:
upgraden naar gingerbread ZONDER Kies:
http://androidadvices.com...ead-xwkpn-233-firmware/4/
apps en settings blijven bewaard... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Gisteravond heb ik geprobeerd te flashen dmv Odin (al eerder gedaan, en vaak op mijn oude galaxy).
Ik kreeg, tijdens het flashen, de melding: e - big partition size!! te zien en sindsdien start mijn telefoon niet meer op.
Het enige wat de telefoon nog doet is het weergeven van een foutmelding-icoontje:Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/23ix8ba.png

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb ook al een oudere firmware geprobeerd te flashen, dit gaf hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn vriendin heeft een witte Galaxy Ace (Vodafone branded). Gisteren mbv van Kies geflashed naar 2.3.3.
Helaas heeft ze nog steeds problemen met Wifi die na een dag op het werk niet meer connect. Enkel het toestel uitzetten en weer aanzetten helpt.

Het draadloze internet wordt hier verzorgd door een THOMSON SpeedTouch 780 (Software Release: 7.4.32.7) van KPN ADSL Internet+Bellen. Ik heb al geprobeerd om in de router de Ace een vast IP te geven maar dit helpt niet.

Wat kan ik nog proberen om het te verhelpen? Het is best irritant zo. Kan het liggen aan het feit dat de router al best wel oud is? Zou het kunnen plaatsen van een nieuwe router enkel voor het Wifi (bijv. een Linksys Wireless-N Router) het probleem kunnen verhelpen. Er staat hier toch al een switch die ik zou kunnen vervangen door de router. Dan schakel ik de wifi van de Speedtouch wel uit. Ik neem tenminste aan dat dat kan.

Ik ben ook benieuwd of er forumleden zijn die -geen- problemen hebben met Wifi op een Galaxy Ace. En wat voor een Wifi AP die dan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
pingwings schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:32:
I
Kun je nog wel in download mode komen ?
Dit lijkt op een probleem met de nand flash geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
njitter schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:21:
Ik ben ook benieuwd of er forumleden zijn die -geen- problemen hebben met Wifi op een Galaxy Ace. En wat voor een Wifi AP die dan hebben..
Ik heb geen enkel probleem met wifi, zodra ik unlock heb ik direct verbinding met mijn AP. Ik draai dd-wrt op een oud fonera bakkie en gebruik WPA/TKIP beveiliging. Er draaien ook nog 2 ip-cams op dat 54-g netwerkje... 8)
Problemen met de wifi verbinding kunnen te maken hebben met de encryptie, die je gebruikt. Probeer het eens zonder beveiliging en test eens op een andere AP om te zien of het probleem op de AP of op de Ace zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:08
Mijn vrouw heeft ook regelmatig problemen met connecten op onze Linksys 320N met dd-wrt.
Ikzelf met een HTC DHD helemaal geen problemen.

Maar, moet er wel bij zeggen dat bijvoorbeeld de Xbox 360 er ook lang over doet om contact te leggen wat wel weer een euvel is bij die custom firmware.

Bij ons overigens via WEP beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
intraxi schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:46:
[...]

Ik heb geen enkel probleem met wifi, zodra ik unlock heb ik direct verbinding met mijn AP. Ik draai dd-wrt op een oud fonera bakkie en gebruik WPA/TKIP beveiliging.

Problemen met de wifi verbinding kunnen te maken hebben met de encryptie, die je gebruikt.
Ik probeer eerst maar eens om het met WPA/TKIP ipv WPA2-AES. Helemaal geen encryptie was ik eerlijk gezegd niet van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Arunia schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:04:
Bij ons overigens via WEP beveiliging.
De WEP beveiliging is in 2001 al gekraakt (http://tweakers.net/nieuw...een-minuut-te-kraken.html) dus daar maak je hier op tweakers niet zoveel indruk mee... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
njitter schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:14:
[...]
Helemaal geen encryptie was ik eerlijk gezegd niet van plan :)
Was natuurlijk alleen bedoeld om te testen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Ik heb even *#*#526#*#* op m'n toestel ingetypt. Deze reload dan de wifi drivers.
Daarna had ik geen problemen meer, ook niet na de update :)

Ik heb trouwens wel issues met de flits van de camera.
Apps herkennen deze niet? Google Goggles pakt 'm niet en een zaklamp app ook al niet..

[ Voor 34% gewijzigd door Peter91 op 17-08-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:23
Peter91 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:42:
Ik heb even *#*#526#*#* op m'n toestel ingetypt. Deze reload dan de wifi drivers.
Daarna had ik geen problemen meer, ook niet na de update :)

Ik heb trouwens wel issues met de flits van de camera.
Apps herkennen deze niet? Google Goggles pakt 'm niet en een zaklamp app ook al niet..
Thanks voor de tip, gaan we proberen.
EDIT: wel je foon rebooten als je die code hebt ingetikt.

Verder voor led lampje gebruik ik deze:
https://market.android.co...ght&feature=search_result

Werkt met de led van mn ace (2.3.4)

[ Voor 20% gewijzigd door FitTiv op 17-08-2011 21:38 ]

• njitter
  • Niet online
Test was niet succesvol. Gisteren na een middag in de stad deed het het wel, vandaag na een werkdag niet meer. Ik probeer het nog met het laden van de andere Wifi drivers.

Weet iemand overigens wat het verschil is met de normale drivers?

[ Voor 37% gewijzigd door njitter op 18-08-2011 18:01 ]

• FitTiv
Vandaag werkte het bij mij wel op de TU, gewoon de hele dag door. Even kijken of dat morgen nog zo is. :)

Ik heb trouwens (met help van de internets) uitgevonden hoe je bijv je default msg icon kan veranderen naar iets anders (GO SMS PRO) in mijn geval:

- op je homescreen druk op de blauwe knop rechtsonder (apps)
- druk de menu-soft-key (linksonder die met de drie balkjes en het ledje)
- selecteer edit
- sleep een icoontje naar de default icons, deze zullen omwisselen.

Als je op edit hebt gedrukt kan je ook je normale icoontjes arrangen en saven, dan staan ze neit altijd door elkaar (wat bij mij tot nu toe wel zo was na iedere reboot/delete van een app etc)

:)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

FitTiv schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:17:
Ik heb trouwens (met help van de internets) uitgevonden hoe je bijv je default msg icon kan veranderen naar iets anders (GO SMS PRO) in mijn geval:
Dat heb ik al een tweetal keer beantwoord in dit topic :P :>

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
intraxi schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

De WEP beveiliging is in 2001 al gekraakt (http://tweakers.net/nieuw...een-minuut-te-kraken.html) dus daar maak je hier op tweakers niet zoveel indruk mee... ;)
Hè, en ik dacht nog wel dat ik zo goed bezig was. :+

WEP is bij ons vanwege de spullen die niet hoger kunnen. Waaronder een Nintendo DS en volgens mij de PSP.

Daarnaast gaf ik het uiteraard aan omdat er over beveiligingen gesproken werd en om lager te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
njitter schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:20:
Test was niet succesvol. Gisteren na een middag in de stad deed het het wel, vandaag na een werkdag niet meer. Ik probeer het nog met het laden van de andere Wifi drivers.
Vandaag na een hele dag gewerkt te hebben nog steeds Wifi bij thuiskomst. Lijkt dus geholpen te hebben.
Zijn er verder nog negatieve gevolgen na het laden van de andere Wifi drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
webfreakz.nl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:53:
[...]

Dat heb ik al een tweetal keer beantwoord in dit topic :P :>
3x is scheepsrecht 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
pingwings schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:32:
Gisteravond heb ik geprobeerd te flashen dmv Odin (al eerder gedaan, en vaak op mijn oude galaxy).
Ik kreeg, tijdens het flashen, de melding: e - big partition size!! te zien en sindsdien start mijn telefoon niet meer op.
Het enige wat de telefoon nog doet is het weergeven van een foutmelding-icoontje:[afbeelding]

Ik heb ook al een oudere firmware geprobeerd te flashen, dit gaf hetzelfde resultaat.
Hm, heb je een .pit gebruikt en/of Repartition aangevinkt? Kan je nog in Download mode komen? Anders is je telefoon namelijk professioneel f*cked en kan 'ie terug naar het Samsung reparatiecentrum, waar ze hem waarschijnlijk niet fixen.
En als je wel in Download mode kan komen, moet je even een firmware pakken (het liefste CSC, Phone en PDA), de correcte .pit en dan maar flashen. Nog geen Repartition. Als 'ie dan nog niets doet, zou ik voorzichtig eens repartition erbij proberen, maar ik ben niet aansprakelijk als je je telefoon nog verder naar de tering helpt.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Jongens, I need help !

Ik ben aan de slag gegaan met mijn vrouw's Ace, Kies gaf aan dat er een update beschikbaar was.
Ik had de telefoon al geroot met SOC.

Dus ik heb met Kies zoveel mogelijk gebackupped en begonnen aan de upgrade.
Maar helaas gaf deze upgrade na een tijd een foutmelding en vroeg of ik een noodprocedure wilde doen.
Omdat ik de telefoon niet wil bricken, heb ik dus gekozen voor de noodprocedure (ik ging er vanuit dat de oude versie dan terug gezet werd), maar helaas was dat dus niet het geval.

Ik zit nu met een telefoon die alleen het PC naar telefoon icoontje laat zien.

Ik kan wel in download mode komen, dus wil ik proberen om met ODIN de firmware te flashen.
Ik heb op Samfirmware.com de laatste firmware gedownload, maar dat is een TAR file.
Ook heb ik het OPS bestand, welke ik in ODIN kan inladen.
Maar vervolgens raak ik het kwijt, ik moet namelijk nog enkele bestanden selecteren (PDA, Bootloader, etc), maar die kan ik nergens in het TAR bestand vinden.

Wie kan me op weg helpen ?

Edit : het liefst zou ik wel de oude instellingen bewaard willen hebben (toen de telefoon nog werkte), omdat ik vermoed dat de SMS'jes niet gebackupped zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door speedme op 21-08-2011 19:30 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je moet in ODIN de One Package optie aanvinken, en dan de TAR file selecteren achter One Package.
Als je de oude instellingen wilt bewaren, dan moet je na het flashen GEEN factory reset doen. Wel is het raadzaam om na flashen in recovery mode op te starten en de optie "wipe cache partition" uit te voeren.

NB: ik heb zelf geen Galaxy Ace maar een Galaxy Gio. Mijn aanwijzigingen gelden voor de Gio, maar werken vermoedelijk ook voor de Ace.

PS: Aanwijzigingen voor flashen van de Gio mbv ODIN vind je in dit bestand: http://www.uploadarchief....ad/gio_fw_update_odin.zip
Let op dat je voor de Ace andere versies van ODIN, OPS file en firmware moet gebruiken. Maar dat had je vermoedelijk al begrepen.

[ Voor 23% gewijzigd door CornelisJ op 21-08-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb inmiddels de telefoon via ODIN kunnen flashen met de laaste versie Gingerbread, maar helaas zijn de instellingen niet bewaard gebleven.

Weet iemand of er tijdens het flash-gebeuren automatisch een backup gemaakt wordt en dat ik daaruit bepaalde dingen (zoals SMS) kan terug zetten ?

Edit : ik heb er maar gelijk ClockworkMod Recovery erop gezet, want daarmee weet ik zeker dat ik in de toekomst een complete backup kan maken

[ Voor 19% gewijzigd door speedme op 21-08-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Voor het flashen wordt er niet automatisch eem backup gemaakt van instellingen en SMSjes. Normaal gesproken blijven instellingen, SMSjes en geinstalleerde apps ook gewoon bewaard, zowel bij flashen met Kies als bij flashen met ODIN. Veel handleidingen op het web raden aan om na flashen met ODIN op te starten in recovery mode en een factory reset uit te voeren. Als je dat doet ben je dus wel alle instellingen en geinstalleerde apps kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Laatst online: 01-06 00:15
thijsje66 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 02:27:
[...]

Hm, heb je een .pit gebruikt en/of Repartition aangevinkt? Kan je nog in Download mode komen? Anders is je telefoon namelijk professioneel f*cked en kan 'ie terug naar het Samsung reparatiecentrum, waar ze hem waarschijnlijk niet fixen.
En als je wel in Download mode kan komen, moet je even een firmware pakken (het liefste CSC, Phone en PDA), de correcte .pit en dan maar flashen. Nog geen Repartition. Als 'ie dan nog niets doet, zou ik voorzichtig eens repartition erbij proberen, maar ik ben niet aansprakelijk als je je telefoon nog verder naar de tering helpt.
Bedankt voor je antwoord, echter had ik geen zin om mijn telefoon helemaal te slopen.
Ik heb de telefoon inmiddels naar een reparatiecentrum gebracht en verwacht de telefoon maandag/dinsdag weer op te kunnen halen.

wel een beetje suf.. misschien verkeerde odin versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ok, ik hoop nog al de sms'jes terug te kunnen halen op 1 of andere manier...

Maar ik heb nu ook geen 2G/3G (data) ontvangst.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?

Edit : OK, ik heb handmatig de APN ingevuld en nu heb ik in ieder geval weer 2G/3G verbinding.
Alleen heb ik nog altijd geen Wifi verbinding. Zodra ik probeer Wifi aan te zetten, dan krijg ik "fout" te zien.

[ Voor 38% gewijzigd door speedme op 21-08-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Niet online
Handelingen die ik uitvoer alvorens een firmware update uit te voeren:
1) Backup van contacten en favorieten mbv Kies
2) Backup van SMS berichten mbv app SMS Backup+
3) Backup can APN settings mbv app APN Backup&Restore
4) Backup van lijst met geinstalleerde apps met de app App List Backup

App List Backup slaat alleen een lijst op, zodat je apps snel opnieuw kunt installeren via Android Market.

Als de firmware update normaal verloopt blijven alle instellingen en apps bewaard, en hoef je niets te restoren.
De backups zijn nuttig voor het geval er iets fout gaat bij het updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik zit nog steeds te wachten op de nieuwe firmware.. hij is niet branded in ieder geval.

Ik heb firmware version: PDA:KB7 / PHONE:KB1 / CSC:KC2 (XEU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Er is zeker weinig kans dat er een officiële 2.3.4 komt?
Dan maar eens kijken of er een mooie custom rom komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
speedme schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:22:
Ok, ik hoop nog al de sms'jes terug te kunnen halen op 1 of andere manier...
Helaas ben ik bang dat de SMSsjes van je vrouw verloren zijn gegaan en dat jij nu moet vrezen voor de DEEGROLLER... ;) ...het leert je nooit met de telefoon van mdme te klooien.. >:)
Zoals altijd in IT land ben je zelf verantwoordelijk voor een goeie backup... vandaar ClockWorkMod... :+

[ Voor 7% gewijzigd door intraxi op 22-08-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
pingwings schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:16:
[...]
Bedankt voor je antwoord, echter had ik geen zin om mijn telefoon helemaal te slopen.
Ik heb de telefoon inmiddels naar een reparatiecentrum gebracht en verwacht de telefoon maandag/dinsdag weer op te kunnen halen.
wel een beetje suf.. misschien verkeerde odin versie?
Er is maar een zeer klein risiko je telefoon dmv flashen helemaal te slopen sinds de uitvinding van de 'JIG' een wondermiddel... kijk hier...http://www.youtube.com/watch?v=Rdn5GoRjhn0
en start je EIGEN reparatiecentrum... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
CornelisJ schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:24:
Handelingen die ik uitvoer alvorens een firmware update uit te voeren:
1) Backup van contacten en favorieten mbv Kies
2) Backup van SMS berichten mbv app SMS Backup+
3) Backup can APN settings mbv app APN Backup&Restore
4) Backup van lijst met geinstalleerde apps met de app App List Backup

App List Backup slaat alleen een lijst op, zodat je apps snel opnieuw kunt installeren via Android Market.

Als de firmware update normaal verloopt blijven alle instellingen en apps bewaard, en hoef je niets te restoren.
De backups zijn nuttig voor het geval er iets fout gaat bij het updaten
_/-\o_ TOP...en met de GRATIS app Titanium Backup kun je alle apps en systemdata makkelijk backuppen !
en natuurlijk voor de flash een volledige backup met Clockworkmod...better safe than sorry.. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door intraxi op 22-08-2011 19:27 ]

Verwijderd

Eindelijk het geld beschikbaar om een Ace te kopen, worden net de nieuwe Android telefoons van Samsung aangekondigd ...
A) Word de Ace nu goedkoper ?
B) Komt die off. update 2.3.4 nog wel ?
C) Nog wel de moeite om een Ace te kopen ?

Keek er erg naar uit om er eentje te kopen :( ..> Twijfel nu serieus .. *zucht*

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:08
Officiele nederlandse 2.3.3 met ODIN te flashen:

BOOT: APBOOT_S5830XWKPO_CL400247_REV03_user_low_true.tar.md5
PDA: CODE_S5830XWKPO_CL400247_REV03_user_low_true.tar.md5
PHONE: MODEM_S5830XWKP7_CL407346_REV03.tar.md5
CSC: GT-S5830-csc-XENKP2.tar.md5

Hier downloaden: http://www.multiupload.com/G1U6UXHJNT

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:19
Kalua schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:48:

Thx Kalua, ik had vandaag contact met samsung en die kon mij niet vertellen wanneer de 2.3.3 voor de (simlockvrije) Ace zou uitkomen. 8)7 |:(

Wel mooi dat jij weer een link heb :)

ps. weet jij ook of via kies 2.3.3. al beschikbaar is?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:08
Megapaul schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:05:
[...]

Thx Kalua, ik had vandaag contact met samsung en die kon mij niet vertellen wanneer de 2.3.3 voor de (simlockvrije) Ace zou uitkomen. 8)7 |:(

Wel mooi dat jij weer een link heb :)

ps. weet jij ook of via kies 2.3.3. al beschikbaar is?
Wij hadden deze vandaag binnen gekregen. Ik neem aan dat de update nu ook via kies uitgerold wordt, maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen.

• intraxi
Kalua schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:48:

_/-\o_ dank u.
enig idee of cf-root kernel werkt op deze versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:39
Vandaag mijn Ace binnen gekregen.. staat standaard Andriod 2.3.3 op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Jup collega van mij gister ook geleverd met 2.3.3, wel een T-mobile versie.

Moet ik trouwens m'n tel rooten als ik 'm unbranded wil? Die vodafone apps zal ik nooit gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Peter91 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:13:
Jup collega van mij gister ook geleverd met 2.3.3, wel een T-mobile versie.

Moet ik trouwens m'n tel rooten als ik 'm unbranded wil? Die vodafone apps zal ik nooit gebruiken..
Nee dat hoeft niet als je hem wilt unbranden dan kan je middels odin de simlockvrije versie erop zetten.
Link staat een paar posts hierboven.
Let wel: Volgens mij moet je telefoon wel simlockvrij zijn hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Oké sweet :)
Simlock vrij is die wel.

Maar enig idee of ik m'n instellingen en apps behoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Peter91 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:44:
Ik heb 'm vandaag besteld bij een abbo met vodafone.
Dan betaal ik 17,95 per maand 2 jaar lang. 180 belminuten/sms en 500mb internet.
Via vodafone.nl/veronica =]
De ANWB heeft dezelfde aktie, die heb ik. Zou wel graag de Vodafone branding eraf willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Als ik fm radio wil luisteren heb ik een headset nodig. Moet ik dan nog een specifiek soort headset hebben en zo ja welke precies? Of kan ik gewoon iets van DealExtreme of een soortgelijke webshop halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
djpdjpnl schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:55:
Als ik fm radio wil luisteren heb ik een headset nodig. Moet ik dan nog een specifiek soort headset hebben en zo ja welke precies? Of kan ik gewoon iets van DealExtreme of een soortgelijke webshop halen? :)
Nee werkt prima met iPod dopjes en andere oordopjes hier. Als er maar een stukje draad in zit, dit gebruikt de telefoon als antenne. Mocht iemand overigens een leuke headset weten die de play en volume knopjes kan doen en microfoon houd ik me aanbevolen.

[ Voor 8% gewijzigd door SqnLdr op 31-08-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiebP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-08-2020
SamFirmWare meldt dat KIES een update naar Gingerbread heeft klaarstaan voor:
  • XEN = Netherlands S5830XWKPO/S5830XENKP2
XEN is unbranded Nederland, vanavond thuis maar eens proberen of KIES het ook voor mij heeft klaarstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is al een tijdje uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1232973
Wel mooi dat hij nu ook eindelijk op KIES beschikbaar is.

Wat precies de verschillen zijn t.o.v. de KPN is nog niet bekend, en zolang KPN zo stabiel blijft draaien als nu zal ik ook niet wisselen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
yes, idd de update naar gingerbread (XEN) staat nu klaar op KIES. Zojuist zonder problemen update gedaan. :)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik heb recent een Galaxy ACE aangeschaft en op zich bevalt die wel maar ik heb 1 probleempje.

Ik heb een VodaFone scherp abo dus zonder dataverkeer/. En ik had meen ik ook dataverkeer uitgezet via instellingen > draadloos en netwerk verbindingen > mobiele netwerken en dan pakket gegevens gebruiken uitgeschakeld.

Voor in en rond het huis gebruik ik WiFi en dat werkt prima. Ik had ook Wifi even uitgezet en geprobeerd of ik dan op internet kon thuis en kreeg netjes melding dat ik geen verbinding had dus goed zou je denken. Ik had toen ik deze telefoon voor het eerst gebruikte ook meteen een berichtje van vodafone met bijlage "instellingen" maar die heb ik nooit toegepast/gedownload.

Nu zat ik vandaag in de auto en klikte op google maps en zag tot mijn verbazing dat dit wel werkte. Even later ook internet gestart en google kwam te voorschijn. (?)

Hoe kan ik dit nu 100% controleren of het uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Terrestrial schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:04:
Ik heb recent een Galaxy ACE aangeschaft en op zich bevalt die wel maar ik heb 1 probleempje.

Ik heb een VodaFone scherp abo dus zonder dataverkeer/. En ik had meen ik ook dataverkeer uitgezet via instellingen > draadloos en netwerk verbindingen > mobiele netwerken en dan pakket gegevens gebruiken uitgeschakeld.

Voor in en rond het huis gebruik ik WiFi en dat werkt prima. Ik had ook Wifi even uitgezet en geprobeerd of ik dan op internet kon thuis en kreeg netjes melding dat ik geen verbinding had dus goed zou je denken. Ik had toen ik deze telefoon voor het eerst gebruikte ook meteen een berichtje van vodafone met bijlage "instellingen" maar die heb ik nooit toegepast/gedownload.

Nu zat ik vandaag in de auto en klikte op google maps en zag tot mijn verbazing dat dit wel werkte. Even later ook internet gestart en google kwam te voorschijn. (?)

Hoe kan ik dit nu 100% controleren of het uit staat?
Foutieve instellingen erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Ik heb er geen instellingen ingezet dat is juist het punt. Alleen de Wifi.

Als ik kijkj onder instellingen> draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangs punten is die leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Ik denk dat ik er al uit ben.

Ik heb de wifi instellingen even verwijderd en kan toch in maps. Maar alleen bepaalde gebieden ik al eerder bekeken heb, kortom het komt uit de cache en dat geldt ook voor www.google.nl want als je verder klikt krijg je een netwerk melding.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

[b][message=36592700,noline]njitter schreef Ik ben ook benieuwd of er forumleden zijn die -geen- problemen hebben met Wifi op een Galaxy Ace. En wat voor een Wifi AP die dan hebben..
geen problemen hier met een Linksys WRT160N

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Terrestrial schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:14:
Ik heb er geen instellingen ingezet dat is juist het punt. Alleen de Wifi.

Als ik kijkj onder instellingen> draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangs punten is die leeg.
Tip: gooi voor de zekerheid ook je APN settings weg (als die er in zitten) met APN backup and restore. Te downloaden in de market.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Er is zojuist bij mij een nieuwe firmware zichtbaar in Kies. Ga hem straks even uitvoeren. ;)
Heb geen branded toestel overigens.

• mixer66
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 05:25
Heb op mijn Galaxy Ace afgelopen zaterdag 2.3.4. firmware opgezet. Zonder de KIES software. Maar via de "Tsar" methode. Als de gsm opnieuw boot , start het wel op met de russische taal , maar dat is redelijk eenvoudig aan te passen naar Nederlands. Moet zeggen dat de gsm aanzienlijk sneller is geworden ( had er 2.2.1 op staan ) en ook dat regelmatig plotseling uitvallen behoord nu ook tot het verleden. :)

Let's reinvent all gods and myths of all ages

Verwijderd

Over het algemeen wordt KPH niet aanbevolen voor dagelijks gebruik, deze is onstabiel. Bovendien bevat deze firmware (ondanks het hogere versie-nummer) niet alle bugfixes van KPN/KPO. Enige voordeel van KPH t.o.v. android 2.3.3 is de videochat functie in Google Talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Terrestrial schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:04:
IHoe kan ik dit nu 100% controleren of het uit staat?
daarvoor gebruik ik deze app:
https://market.android.co...rgruet.android.g3watchdog
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:14:
[...]

Gelijk geprobeerd bij thuiskomst. Maar helaas werkt dit ook niet :-(
In ieder geval bedankt voor de suggestie.

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/7553/sc20110411191507.png

Was hier al een oplossing voor? ik heb alles door gespit maar kom alleen onderstaand tegen :

Peter91 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:42:
Daarna had ik geen problemen meer, ook niet na de update

Of was dit afdoende? heb het nog niet kunnen testen (heb de telefoon niet bij de hand vanavond pas weer)

Ik heb het geprobeerd maar het is een groot drama , trouwens het hele ding is drama vergeleken met mijn iphone4 , allemachtig.
Ik heb KIES geïnstalleerd maar de apps die ik heb gedownload kan ik niet installeren (vanwege het huidige google-beleid wordt samsung apps via kies net ondersteund op apparaten die gebaseerd zijn op ANdroid OS)

kan het bijna niet geloven , waarom heb ik in ...snaam dit apparaat gekocht ipv een 2e hands iphone..

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 19:37 . Reden: was nog niet volledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
cyanogenmod7 voor galaxy ace komt:
http://www.youtube.com/watch?v=f5pIow6G3yA
;)

[ Voor 4% gewijzigd door intraxi op 03-09-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Ik heb de Ace aangeschaft voor mijn ma's verjaardag, als upgrade vanaf haar Nokia 3310. Ben benieuwd hoe het haar gaat bevallen :) Zelf heb ik een Motorola Milestone met CM7, dus ik heb ervaring met Androids en het ding beviel haar. :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren de Ace van mijn vrouw ook geupdate.
Ze vind alleen dat het lettertype niet lekker leest. Ze geeft wel aan dat het alleen bij Whatsapp is en dat ze dat wel overleeft. :P
Maar blijkbaar is er op dat gebied dus ook wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Laatst online: 05-12-2024
Snap er niets van, de Ace van mijn vriendin is nog steeds niet te updaten. T-mobile versie.

Iemand een idee? 8)7

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb wel een toestel dat van Hi kwam geupdate van het weekend. Vraag me eigenlijk wel af wat het update beleid is van Samsung. Moet een provider voor een update voor akkoord geven? Ikzelf heb een Desire Z en kreeg direct een update toen deze door HTC vrijgeven was.

[ Voor 62% gewijzigd door TVL op 05-09-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowbox
  • Laatst online: 19-08 11:46
Chek even: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1210073
Door dit ram script wordt hij toch snel echt humor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
wat is de quadrant score ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Mijn vriendin heeft ook de Ace en gebruikt de standaard aanwezig mail app voor haar hotmail. Hotmail gaat via exchange. Nu is het zo dat als ze een nieuwe mail binnen krijgt maar deze ongelezen weg gooit (bv nieuwsbrief) deze in de prullenbak komt maar vervolgens weer een nieuwe mail geluidje laat horen. Is dit op een 1 of andere manier tegen te gaan? Volgens mij draait op haar telefoon nog steeds 2.2.2(of .1).

Ook worden sinds kort enkel de headers van mails binnen gehaald en moet er eerst op read more (oid) geklikt worden wil de rest opgehaald worden. Is hiervoor ook een oplossing?

Zelf heb ik geen Android dus ben niet zo heel erg thuis in het ecosysteem :)

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 06-09-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
lowfi schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:43:
Zelf heb ik geen Android dus ben niet zo heel erg thuis in het ecosysteem :)
probeer deze eens:
http://nl.appbrain.com/ap...ppsgeyser.wWindowsHotmail
of een van de andere hotmail clients in de appstore...of stap over op gmail, want dat werkt probleemloos (incl. pushmail) op Android...google he 8)

[ Voor 19% gewijzigd door intraxi op 06-09-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken de Galaxy Ace, iets waar ik zeker geen spijt van heb. Alles werkt zoals het moet werken, al duurt het soms even voor iets geopend wordt. Maar wat ik wel vaak merk, is dat het knopje wat rechts op het toestel zit vaak voor lange tijd niet reageert. Zoals nu bijvoorbeeld werkt het knopje de hele dag al niet. Hebben nog meer mensen last van dit probleem? Ik heb een T-Mobile branded toestel met Android 2.3.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik had erg veel last van SOD nadat ik had geupdate had via KIES van 2.2.1 naar 2.3.3
Naar een vodafone winkel gegaan want die konden de software fixen werd me verteld toen ik het toestel terug wilde sturen onder garantie. In de winkel hebben ze de software " bijgewerkt" naar een unbranded 2.2.1 versie. Dat was de laatst beschikbare.........volgens de servicedesk jongen. Thuisgekomen gaf KIES aan het toestel niet meer te kunnen bijwerken.

Uiteindelijk besloten zelf de 2.3.3 KPN firmware via Odin te flashen. Nu helemaal goed. Al 2 dagen geen SOD terwijl wifi aan staat en ik ook landurig buiten wifi bereik ben. Echt een aanrader!

Alleen nog steeds het probleem dat KIES zegt: deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt.
Heb KIES al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Weet iemand hoe ik toekomstige updates toch via KIES kan uitvoeren?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
ErHa schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:52:
Weet iemand hoe ik toekomstige updates toch via KIES kan uitvoeren?
Dat kan niet meer omdat XWKPN niet officieel door samsung voor nl is gereleased (maar XWKPO). Tip: Kies deinstalleren en vergeten, het is een cpu drag voor je systeem dus beter kwijt dan rijk... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 22:20
Megapaul schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:59:
pfff. ik wilde de Ace van mijn moeder aansluiten middels Kies.
Wat ik ook doe usb foutopsoring gaat automatisch aan als ik de usbkabel aansluit op de telefoon. Wanneer ik deze uitzet dan krijg ik wel de melding dat ik usb massaoplag kan aanzetten. Dan kan ik bestanden overzetten.
Maar de telefoon kan geen verbinding maken met samsung kies.
ik heb in dit toestel ook nergens de optie op te selecteren hoe ik verbinding kan maken.
De handleiding staat dat het automatisch gaat en dat ik anders moet kiezen voor pc studio maar ik heb deze optie nergens…
Heeft iemand hier een oplossing voor?
chonghu schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:17:
dat uitgaan van de ace is volgens mij doordat hij in slaapstand gaat.
enige oplossing die ik ervoor had is juicedefender installeren.
hij maakt dan om de 5 minuten verbinding met wifi zodat hij niet in slaapstand gaat.

verder heb ik nu een probleem dat usb fout opsporing weer automatisch aangaat als ik hem aanlsluit met kies. uitzetten werkt dus niet.
hierdoor kan ik ook niet nieuwste firmware eropzetten ( misschien dat dat ook slaapstand verhelpt )

iemand een oplossing voor dat usb fout opsporing dat het altijd uit blijft?
Edit, dit is geen oplossing dat USB-debugging altijd uit blijft! Dit werkt (meestal) op een windows XP pc met (zeer) beperkte rechten. Het werkt maar één keer. Hierna de hele procedure weer opnieuw uitvoeren.
  1. De telefoon uit- en aanzetten (Reboot)
  2. Aan/uit knop wat langer ingedrukt houden, er komt dan een menu te voorschijn. Hier kun je kiezen uit:
    • Stille Stand
    • Dataverbindingstand
    • Vliegtuistand
    • Uitschakelen
  3. Kies hier de dataverbindingstand
  4. bij Instellingen, applicaties, ontwikkeling kun je nu volgens mij USB-fouten opsporen uitzetten
  5. de dataverbinding inschakelen

[ Voor 47% gewijzigd door twooggy op 07-09-2011 15:48 . Reden: Qoutes goed ingezet, 'oplossing verduidelijkt ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26
Hebben jullie ook dat als je het toestel uit standby haalt (dus gewoon aan knop indrukken) dat het 1 a 2 seconden duurt voordat het scherm aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chonghu
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10-2023
na een reparatie bij samsung weer sod opgetreden.
met auto wife enabler houdt hij het 2 dagen vol en dan weer sod.
ik had ergens gelezen dat er problemen zijn met wifi en sommige sd cards.
het volgende heb ik geprobeerd. een stukje papier tussen sd card.
het is nu 4 dagen verder zonder sod ( auto wifi enabler is ook nog steeds ingeschakeld).
hopelijk is dit een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
chonghu schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:45:
na een reparatie bij samsung weer sod opgetreden.
met auto wife enabler houdt hij het 2 dagen vol en dan weer sod.
het is nu 4 dagen verder zonder sod ( auto wifi enabler is ook nog steeds ingeschakeld).
hopelijk is dit een oplossing.
stukje papier tussen sd card...kan je verder uitleggen wat je precies heb gedaan?

@ post erboven: dat is een bug van gingerbread (2.3.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
chonghu schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:45:
ik heb er een lucifer tussen gestoken.....werkt fantastisch...al 4 dagen geen sok... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chonghu
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10-2023
FitTiv schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:14:
[...]

stukje papier tussen sd card...kan je verder uitleggen wat je precies heb gedaan?

@ post erboven: dat is een bug van gingerbread (2.3.x)
onderkant is het verbindingsstrip, bovenkant leg ik dus papiertje met ongeveer het zelfde oppervlak van het sd card, daarna erin steken.

mijne draait nog steeds op 2.2 froyo. kies geeft bij mij geens eens aan voor gingerbread update en kan ook niet eens verbinding maken met kies vanwege usd debugging die maar alijd automatisch blijft aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn glas van de telefoon is gebroken, mijn telefoon werkt nog perfect alleen zit er een barst in het scherm. Ik wil dit graag gaan vervangen maar ik heb geen idee hoe. ik heb al enkele handleidingen gezien maar hier word ik ook niet wijs uit. Ik heb niet genoeg geld om het te laten repareren, dus moet ik het zelf doen. Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik dit moet doen? http://www.gsmdisplay.com...-galaxy-s5830-p-1780.html dit heb ik al gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die website waar je naartoe linkt staat een instructievideo, is je dat al opgevallen? Verder lijkt het me belangrijk dat je het scherm vervangt in een (zo goed mogelijk) stofvrije ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is mij opgevallen alleen bij het filmpje vervangen ze het lcd scherm en ik hoef alleen het glas te vervangen. hun halen ook de camera en microfoon eruit is dit ook nodig? en kan ik het scherm gewoon verwarmen met een normale haardroger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het filmpje is te zien dat ze de microfoon alleen loskoppelen, dit is nodig voor het openen van de telefoon. De rest van de onderdelen, speaker, camera e.d. hoef je niet los te koppelen want deze zitten op het andere deel van de telefoon en niet op de display module. Wel zou ik het lcd-scherm goed controleren op eventuele beschadigingen, het is natuurlijk goed mogelijk dat bij de val en bij het breken van het glas hier ook beschadigingen op zitten. Het verhitten van het scherm lijkt mij goed te kunnen met een normale haardroger, je komt er vanzelf achter wanneer dit niet voldoet. (lijm laat niet los)

Succes met het repareren, post ook even het resultaat (ik ben nieuwsgierig)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Ik ben wel benieuwd of er nog een leuke rom uit komt..
Met die kp6 vodafone valt m'n telefoon telkens uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
voor nieuwe roms kijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste rom is Cyanogenmod, die inmiddels al een paar dagen uit is voor de Ace (zij het beta). Hiermee krijgt je telefoon een serieuze performance-boost en een aantal leuke nieuwe features. Zeker een aanrader!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:00:
De beste rom is Cyanogenmod, die inmiddels al een paar dagen uit is voor de Ace (zij het beta). Hiermee krijgt je telefoon een serieuze performance-boost en een aantal leuke nieuwe features. Zeker een aanrader!
is die ook stabiel? en heeft ie ook Nederlandse taalondersteuning?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Ik gebruik zelf GLMT 2.1, geen SOD meer! :) en ontzettend snel en fijn. Ook in het nederlands. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Heb je misschien een linkje of meer info?
Het zegt mij namelijk niks, google ook weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Dat krijg je ook als je het verkeerd spelt... moet zijn GLSMT sorry |:(
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1216700

En de cyanogen mod (beta):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1263292

Succes!

• MatMich
  • Laatst online: 31-08-2023
Weet iemand waarom je als je in contacten zoekt middels het zijbalkje (#abcd etc.) sommige letters niet zichtbaar zijn?
Ik zie bv de N niet wat aan zou geven dat er geen naam is die met een N begint,
Helaas is dit niet zo en er missen er meer.
Heel vreemd.

• FitTiv
de linker soft touch aanraken (menu) dan bij more en display opties alles aanvinken ;) succes

• MatMich
FitTiv schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:08:
de linker soft touch aanraken (menu) dan bij more en display opties alles aanvinken ;) succes
Nee hoor, dat had ik ook al bedacht maar dat lost het dus niet op en dat is dus ook waarom ik het ook zo vaag vind.
Wie?

• MatMich
MatMich schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:02:
[...]

Nee hoor, dat had ik ook al bedacht maar dat lost het dus niet op en dat is dus ook waarom ik het ook zo vaag vind.
Wie?
Het ziet er zo uit:
#
A
B
.
D
E
.
G
H
.
J
K
.
M
N
Etcetera
Hij slaat dus tijdens het slepen naar eerste letter voor namen van contacten letters over.
In het voorbeeld dus C -F- I enz.
Maar ik heb dus wel allemaal namen met die beginletters.
Dit is dus echt mega-vaag.
Ik heb al heel erg veel phones gehad inmiddels en er zijn er best wel veel uiteindelijk in de hoek van de kamer beland wegens dus dit soort intens vage onzin.
De eerste en enige gsm die het nu bij mij al langer dan een jaar uithoudt wegens uitblinkende resultaten en logica is dus de Sony Xperia.
Gelukkig is de Samsung van mijn vrouw voor wie ik dus ook hier op het forum een oplossing probeer te vinden zodat deze heel blijft aangezien zij minder opvliegend is ;)
Maar bij mij was hij nu al exit geweest wegens onbeschrijfelijke irritante onlogica.

• intraxi
@MatMitch
Niet te snel oordelen eerst eens goed onderzoeken... ;)

Ik probeer het te repliceren, maar heb geen enkel probleem...

Kun je eens proberen te onderzoeken wat voor type contacten ontbreekt (bijv. SIM/Telefoongeheugen, Twitter, Gmail off Whatsapp) ?
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste