Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Samsung Galaxy Ace-S5830

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/2584.jpg

De Samsung Galaxy Ace is een mid-range Android 2.2 smartphone. De GSM kan gezien worden als de kleine variant van de Samsung Galaxy S. Qua specificaties komt de Samsung Galaxy Ace S5830 dan ook niet in de buurt van zijn grote broer. Toch zijn de specificaties van de mobiele telefoon zeker niet slecht en in combinatie met de prijs die stukken lager is, kan de Samsung Galaxy Ace nog wel eens zeer populair worden.

Samsung Galaxy Ace specificaties

Afmetingen
Afmetingen: 112.4 x 59.9 x 11.5 mm.
gewicht: 113 gram

Scherm
type: TFT capacitive display (Multi-touch)
grote: 3.5 inch
resolutie: 320 bij 480 pixels

Processor
800MHz Qualcomm processor
RAM 348MB

Besturingssysteem
Android 2.2.1 Froyo+
UI: TouchWiz 3.0

Camera
5 Megapixel camera
flits: LED
Autofocus
geotagging
face and smile detection

Geheugen
Intern: 150 MB
Extern: standaard 2GB SD-kaart, uitbreidbaar tot max. 32GB

Connectie
WiFi, incl WiFi Hotspot
Bluetooth
EDGE/GPRS
DLNA
HSDPA

Batterij
Standbytijd: 640 uren
Spreektijd: 660 minuten
Li-Ion 1350mAh

Overig
A-GPS
FM-ontvanger
3,5 mm audio-jack
Swype
Kompas
bewegingssensor
omgevingssensor

[ Voor 132% gewijzigd door Albert020 op 08-04-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ah, ik zat net te zoeken naar dit topic.
Wel een beetje magere topicstart, maar dat wordt nog wel aangevuld, ga ik van uit? ;)

Het ziet er uit als een prima 'budget'-telefoontje. 800Mhz processor, multitouch, alle netwerkmogelijkheden.
Enige nadeel is de resolutie, 320x480 (geloof ik).

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met deze telefoon!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
anandus schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:53:
Ah, ik zat net te zoeken naar dit topic.
Wel een beetje magere topicstart, maar dat wordt nog wel aangevuld, ga ik van uit? ;)

Het ziet er uit als een prima 'budget'-telefoontje. 800Mhz processor, multitouch, alle netwerkmogelijkheden.
Enige nadeel is de resolutie, 320x480 (geloof ik).

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met deze telefoon!
Topic was nog niet af, nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:21

Niellie41

[object Object]

Ik ben heel erg tevreden over de telefoon. Ik heb al die poespas ook niet nodig. Het enige wat ik doe is bellen, smsen en soms op internet om mijn lesrooster of vertrektijden op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402069

Mooi dat dit toestel nu ook een volwaardig topic heeft.
Heb de Ace een paar dagen en niets dan lof. Een vlot draaiend no nonsense toestel dat doet wattie moet doen. De tip mbt screenshots maken die ik gisteren in het "rommel" topic gaf zal ik hier nogmaals herhalen.

Screenshot maken:
Back (ingedrukt houden) + home toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 402069 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:02:
Mooi dat dit toestel nu ook een volwaardig topic heeft.
Heb de Ace een paar dagen en niets dan lof. Een vlot draaiend no nonsense toestel dat doet wattie moet doen. De tip mbt screenshots maken die ik gisteren in het "rommel" topic gaf zal ik hier nogmaals herhalen.

Screenshot maken:
Back (ingedrukt houden) + home toets
Moest het gewoon even testen ;)

Afbeeldingslocatie: http://oi56.tinypic.com/124c5ya.jpgAfbeeldingslocatie: http://oi52.tinypic.com/2i8uknl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee Buurman, hier (Amsterdam ZO) schijnt het zonnetje nog magertjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5265/5597912127_014f23122d.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung heeft met dit toestel een prima mass-toestel gemaakt. Met 3.5 inch moet je niet meer dan 320x480 resolutie willen. Groter dan 3.5 inch en HD staat vast leuk op een toestel CV, maar betekent wel een slecht in de hand liggend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02-2024
Mn vriendin heeft deze telefoon nu 2 weken en is er zeer tevreden mee. Hij reageert heel soepel, dat er een processor van "maar" 800MHz in heb ik niet als nadelig ervaren, geen traagheden in de interface wat dat betreft. De resolutie van het scherm is hoog genoeg voor de schermgrootte, dus ook daar geen negatieve ervaring mee. Al met al een goeie prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 6% gewijzigd door Krankenstein op 08-04-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Sinds vorige week ook in het bezit van de Ace. Een bang voor de bugs telefoon! Mijn vorige telefoon was een HTC Magic, waar er heleboel Custom ROMS voor te vinden was. Na veel gezoek op internet kom ik niets tegen voor de Galaxy Ace. Wel voor de duurdere varianten van de Galaxy.

Is er een goede kans dat er voor deze telefoon ook ROMS uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

Sinds enige tijd ook tevreden bezitter van een Galaxy Ace. Leuk toestel wat gewoon doet wat je er kan van verwachten in dit marktsegment.

Echter heb ik een probleem waar ik niet uitkom en hoop dat mede tweakers hier wellicht een antwoord op hebben.Op een een of andere manier wil de WiFi van de Ace niet goed samenwerken met mijn Sitecom Wireless media Router 300N Smart Living (WL-350 V1 001)
Volgens de WiFi pagina van de Ace ben ik verbonden met mijn netwerk maar er komt niet of nauwelijks data verkeer opgang. Homepage laden van market place bijvoorbeeld duurt echt meerdere minuten, als die het al doet. Krijg namelijk zeer regelmatig netwerk fout meldingen. Als ik dan een paar keer "opnieuw" selecteer wil die het uiteindelijk wel weer doen voor een paar seconden om vervolgens weer een foutmelding te geven.

Ik heb van een collega een Netgear WNR3500V2 router geleend en hiermee heeft de Ace met dezelfde instellingen totaal geen problemen. Maakt gewoon in een keer een stabiele verbinding en alles gaat razend snel.

Nu kan ik er dus niet achter komen waarom de Ace dus zonder problemen met de Netgear router kan verbinden maar niet met mijn Sitecom.
Heb al het nodige gegoogled en het volgende geprobeerd:

- Firmware 1.2
- Firmware 1.3 beta
- DHCP server aan/uit (dus met een vast IP adres werken)
- SSID verbergen aan/uit
- Wireless 11G only
- Wireless 11N only
- Beveiliging wireless netwerk; WEP/WPA/WPA2/helemaal open
- Vast wireless kanaal 8 of lager
- Vast wireless kanaal 9 of hoger
- Stream engine uit
- WAN traffic shaping uit
- Ace in DMZ gezet

En niets heeft tot nu toe mogen helpen. Zelf ook nog een WL350 V1 002 geleend om uit te sluiten dat mijn Sitecom defect is. maar ook met de andere Sitecom router wil er geen goede/stabiele verbinding tot stand komen.
Ondertussen heb ik geen idee meer wat ik nu nog meer kan proberen. Alle ideeën/ervaringen zijn dus meer dan welkom.

Afgezien van het WiFi verhaal vind ik het echt een goed toestel en kan het zeker aanraden... tenzij je een Sitecom router hebt en WiFi wil gebruiken ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 403231 op 11-04-2011 16:10 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:36
http://zxing.appspot.com/generator/

+

barcode scanner al geprobeerd?

Ik kan zelf eerst ook niet een verbinding krijgen, dit geprobeerd en werkte gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 10:49
Anoniem: 167472 schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:58:
Sinds vorige week ook in het bezit van de Ace. Een bang voor de bugs telefoon!
Ik hoop toch echt dat het een bang voor je buck is ;)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 403231 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:08:
Sinds enige tijd ook tevreden bezitter van een Galaxy Ace. Leuk toestel wat gewoon doet wat je er kan van verwachten in dit marktsegment.

Nu kan ik er dus niet achter komen waarom de Ace dus zonder problemen met de Netgear router kan verbinden maar niet met mijn Sitecom.
Heb al het nodige gegoogled en het volgende geprobeerd:

Afgezien van het WiFi verhaal vind ik het echt een goed toestel en kan het zeker aanraden... tenzij je een Sitecom router hebt en WiFi wil gebruiken ;)
Heb zelf een "Sitecom WL-351 Wireless Gigabit Router 300N"
En heb hier totaal geen problemen mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ryatzu schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:34:
http://zxing.appspot.com/generator/

+

barcode scanner al geprobeerd?

Ik kan zelf eerst ook niet een verbinding krijgen, dit geprobeerd en werkte gelijk.
Gelijk geprobeerd bij thuiskomst. Maar helaas werkt dit ook niet :-(
In ieder geval bedankt voor de suggestie.

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/7795/sc20110411190938.png Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/7553/sc20110411191507.png

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 403231 op 11-04-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:59
Ik ben geïnteresseerd om deze telefoon los te kopen. Maar ik heb nog 1 vraag.
Wordt er een headset bij geleverd? Ik hoor hier namelijk verschillende antwoorden over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Brikkah schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:55:
Ik ben geïnteresseerd om deze telefoon los te kopen. Maar ik heb nog 1 vraag.
Wordt er een headset bij geleverd? Ik hoor hier namelijk verschillende antwoorden over...
Nee, er zit geen headset bij !

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 12-04-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, zit alleen een koptelefoontje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmystic
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 11:17
SePtiCTaNk schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:17:
[...]

Ik hoop toch echt dat het een bang voor je buck is ;)
nou, bugs zouden het ook kunnen zijn hoor :)

Ik heb hem, en ik ben er subtiel gezegt niet zo tevreden mee, nogal buggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dmystic schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:50:
[...]

nou, bugs zouden het ook kunnen zijn hoor :)

Ik heb hem, en ik ben er subtiel gezegt niet zo tevreden mee, nogal buggy
Al geupdate naar de nieuwste firmware/software? Dit verhelpt nml een aantal bekende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 09:26

Camulos

Stampert

Hier ook een bezitter van de Galaxy Ace :) overgestapt van (jawel) winedows 6.1 mobile (Xperia X1).
Het toestel voelt gewoon vlot aan en heeft met weinig dingen moeite (behalve wellicht de zwaardere levels van Angry Birds).

Kan ongeveer tussen de 1 a 2 dagen met accu (met 3G) :) ^^
Zoals iedereen boven me ook al zegt: no-nonsense + relatief goedkope smartphone + ziet er goed uit + Android 2.2

Het enige echt minpuntje vind ik het filmen.. hadden ze beter achterwege kunnen laten ^^ fotos zijn wel goed maar video opnames is om te huilen. (gelukkig doet de barcode scanner DroidQR het wel zeer goed icm met het cameraatje).

@Japie Droid :: Thnx voor de screenshot tip !! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Camulos op 12-04-2011 17:24 . Reden: screenshot tip ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ik vindt de batterij en stand-by duur echt uitmuntend goed ;)

Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/2aakdab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook wel interessant dat de telefoon 101% van de batterij kan gebruiken ;)

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/2264/sc20110415101724.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29
Mijn vrouw heeft deze telefoon sinds de launch en ik miste er inderdaad al een hele tijd een topic voor. Leuk dat die er nu eindelijk is :)
Het toestel lijkt een beetje een ondergeschoven kindje en dat vind ik wel jammer. Voor het geld is het namelijk echt een heel goed toestel met 800 MHz CPU en 320x480 scherm.

Mijn vrouw komt van een iPhone 3G af en het is eerste wat opviel is dat het toestel wat plastic en licht aanvoelt, maar verder bevalt ie haar goed! Ze heeft trouwens de witte versie.

Edit: Geen problemen met wifi BTW op een Linksys WRT 320N met DD-WRT firmware.

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 15-04-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Mijn telefoon is dood.
Via samsung kies programma kreeg ik de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar was.
Ik deze geinstalleerd en alles werkte.

Na een week blijkt mijn telefoon elke dag wel 2x zomaar uit te vallen.
Van de week de telefoon opgeladen, werkte daarna nog.
Voordat ik ging slapen was mijn telefoon weer uit en is niet meer aan te krijgen.

Ga hem van het weekend op sturen voor reparatie, heb hem al aangemeld.
Dus voor diegene, niet updaten want kan te maken hebben met mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Laatst online: 08-05 15:29
InZane schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:17:
Mijn vrouw heeft deze telefoon sinds de launch en ik miste er inderdaad al een hele tijd een topic voor. Leuk dat die er nu eindelijk is :)
Het toestel lijkt een beetje een ondergeschoven kindje en dat vind ik wel jammer. Voor het geld is het namelijk echt een heel goed toestel met 800 MHz CPU en 320x480 scherm.
Heeft je vrouw er toevallig dit tasje bij van SuperTrash?

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/groot/samsung-galaxy-ace-supertrash-groot.jpg

Ik zou de Ace + tasje willen kopen voor mijn vrouw maar ik vind het onduidelijk of het er nu bij zit of niet. Volgens de samsung site moet je het nadien bestellen, met het imei nr van het toestel. Maar bij veel webshops staa de Ace + tasje apart vermeld, dus zou je denken dat het een aparte verpakking is. :?

Iemand die het al heeft en het antwoord weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
botech schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:02:
[...]

Heeft je vrouw er toevallig dit tasje bij van SuperTrash?

[afbeelding]

Ik zou de Ace + tasje willen kopen voor mijn vrouw maar ik vind het onduidelijk of het er nu bij zit of niet. Volgens de samsung site moet je het nadien bestellen, met het imei nr van het toestel. Maar bij veel webshops staa de Ace + tasje apart vermeld, dus zou je denken dat het een aparte verpakking is. :?

Iemand die het al heeft en het antwoord weet?
Jup mijn vrouw heeft de zogenaamde SuperTrash editie. Tasje moet je nadien bestellen en het duurde in ons geval wel een aantal weken voordat ie werd bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Laatst online: 08-05 15:29
InZane schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:07:
[...]

Jup mijn vrouw heeft de zogenaamde SuperTrash editie. Tasje moet je nadien bestellen en het duurde in ons geval wel een aantal weken voordat ie werd bezorgd.
Dus het is in principe gelijk welke Ace je koopt, of moet het toch op de verpakking staan dat het om de SuperTrash editie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
botech schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:10:
[...]

Dus het is in principe gelijk welke Ace je koopt, of moet het toch op de verpakking staan dat het om de SuperTrash editie gaat?
Volgens mij kun je het tasje bij alle Aces krijgen, maar helemaal zeker weet ik het niet.
De actie loopt in ieder geval tot 30 juni 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
tasje krijg je er niet direct bij, moet je laten bezorgen door samsung door een code in te vullen als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Een vriend van me heeft laatst deze mobiel gekocht. Ik heb een SE X10 en als ik een video maak en deze met whatsapp stuur dan kan hij hem niet afspelen. Is dit een bekend probleem bij samsung dat ze niet alles ondersteunen? Eventuele goede videospeler die dit zou kunnen verhelpen?

*
Heeft dit te maken met beeldformaat/resolutie? Als ik HD film of widescreen vga speelt die hem niet af maar qvga en vga wel...?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 16-04-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 13:07

Tijn96

In speed we trust

Binnekort kan ik mijn abbo verlengen. Zat te denken aan de htc Wildfire of de samsung galaxy ace.
Wat vinden jullie? Volgens mij zit er namelijk niet zo heel veel verschil in qua besturing etc.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelization
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04 12:03
Een vriend van me heeft de Wildfire, en een heel hoop dingen werken er niet (goed) op. Angry Birds, Skype en nog wat app's.

Ook de resolutie nogal laag en dat merk je ook goed. :/

Zelf ben ik aan het kijken voor de Galaxy Ace vs. Motorola Defy, maar de Defy is wel wat duurder,dikker en langzamer. Ik wil graag onder de 300 euro budget blijven (los toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Tijn96 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:41:
Binnekort kan ik mijn abbo verlengen. Zat te denken aan de htc Wildfire of de samsung galaxy ace.
Wat vinden jullie? Volgens mij zit er namelijk niet zo heel veel verschil in qua besturing etc.
Ik hoop dat je de Wildfire S bedoelt want de Galaxy Ace is toch echt even een generatie nieuwer.

De Wildfire S en Galaxy Ace ontlopen elkaar niet en het gaat dan voornamelijk om uiterlijk van de telefoon en om de keuze tussen Sense of Touchwizz.

Persoonlijk zou ik de Wildfire S kiezen vanwege HTC Sense, Maar de Wildfire S komt pas in Mei uit dus als je NU een telefoon in dit budget wil zou ik een Ace kiezen. Persoonlijk zou ik wachten tot mei en de wildfire kopen. Dat neemt niet weg dat het alletwee goeie telefoons zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ryatzu schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:01:
tasje krijg je er niet direct bij, moet je laten bezorgen door samsung door een code in te vullen als het goed is
Welke code ?

Je moet je registeren dan krijg je een mailtje maak een kopie van deze mail stuur deze op plus aankoopbon naar Samsung Supertrash Actie, klaar is kees ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 17-04-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnallertjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 19:30
Ik heb ook sinds maart deze telefoon. Geen headset of koptelefoon in het doosje hoor. Maar ik heb ook de gewone Galaxy S, dus daarvan kan ik de headset gebruiken. Maar helaas, die pakt het toestel niet. Ook geen andere, dus kan ik niet in de auto bellen met dit toestel.
Vervolgens heb ik sinds 2 weken het probleem dat het toestel vaak de verbinding verbreekt als ik iemand bel. Dan hoor ik nog net de ander zijn naam zeggen en dan een piep en weg is de lijn. Ligt niet aan het netwerk, want ik heb gewoon minstens 2 streepjes op het display.
Vorige week kreeg ik bijna helemaal niemand meer aan de lijn, lijkt wel alsof ie het netwerk niet pakt.
Verder vind ik het display erg slecht reageren op aanraking. Niet te vergelijken met de Galaxy S.
Angry Birds spelen is helemaal niet te doen.....lijkt dan wel alsof het toestel in een andere tijdzone zit.

Toestel inmiddels opgestuurd te reparatie, ik hoop dat het gewoon een 'maandagochtend' toestel is geweest die van mij. Gezien de andere goede ervaringen moet dat wel haast....ik hoop iig dat ze de problemen kunnen verhelpen en dat men niet aan komt zetten met smoesjes als waterschade ofzo. Je hoort zo vaak van die rare verhalen....Ik gebruik het toestel voor mijn werk, ligt altijd gewoon op mijn bureau en staan (nog) weinig Apps geinstalleerd. 's Nachts staat ie ook altijd uit. Afwachten dus even......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
qnallertjuh schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:49:
Ik heb ook sinds maart deze telefoon. Geen headset of koptelefoon in het doosje hoor. Maar ik heb ook de gewone Galaxy S, dus daarvan kan ik de headset gebruiken. Maar helaas, die pakt het toestel niet. Ook geen andere, dus kan ik niet in de auto bellen met dit toestel.
Vervolgens heb ik sinds 2 weken het probleem dat het toestel vaak de verbinding verbreekt als ik iemand bel. Dan hoor ik nog net de ander zijn naam zeggen en dan een piep en weg is de lijn. Ligt niet aan het netwerk, want ik heb gewoon minstens 2 streepjes op het display.
Vorige week kreeg ik bijna helemaal niemand meer aan de lijn, lijkt wel alsof ie het netwerk niet pakt.
Verder vind ik het display erg slecht reageren op aanraking. Niet te vergelijken met de Galaxy S.
Angry Birds spelen is helemaal niet te doen.....lijkt dan wel alsof het toestel in een andere tijdzone zit.

Toestel inmiddels opgestuurd te reparatie, ik hoop dat het gewoon een 'maandagochtend' toestel is geweest die van mij. Gezien de andere goede ervaringen moet dat wel haast....ik hoop iig dat ze de problemen kunnen verhelpen en dat men niet aan komt zetten met smoesjes als waterschade ofzo. Je hoort zo vaak van die rare verhalen....Ik gebruik het toestel voor mijn werk, ligt altijd gewoon op mijn bureau en staan (nog) weinig Apps geinstalleerd. 's Nachts staat ie ook altijd uit. Afwachten dus even......
Denk dat je de pechvogel bent die een maandagochtend' toestel heeft gehad,
dat kan gebeuren, deze zitten er altijd tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Imak schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:50:
[...]

Ik hoop dat je de Wildfire S bedoelt want de Galaxy Ace is toch echt even een generatie nieuwer.

De Wildfire S en Galaxy Ace ontlopen elkaar niet en het gaat dan voornamelijk om uiterlijk van de telefoon en om de keuze tussen Sense of Touchwizz.

Persoonlijk zou ik de Wildfire S kiezen vanwege HTC Sense, Maar de Wildfire S komt pas in Mei uit dus als je NU een telefoon in dit budget wil zou ik een Ace kiezen. Persoonlijk zou ik wachten tot mei en de wildfire kopen. Dat neemt niet weg dat het alletwee goeie telefoons zijn.
De Wildfire S en de Ace ontlopen mekaar niet zoveel inderdaad, maar als het om de 'oude' Wildfire gaat zou ik zeker voor de Ace gaan. De Wildfire heeft een lage schermresolutie waardoor sommige Apps niet zijn te installeren en het ziet er ook nog eens lelijk uit. Als je van Angry Birds of dat soort games houdt kun je het wel vergeten op de Wildfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ryatzu schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:55:
Mijn telefoon is dood.
Via samsung kies programma kreeg ik de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar was.
Ik deze geinstalleerd en alles werkte.

Na een week blijkt mijn telefoon elke dag wel 2x zomaar uit te vallen.
Van de week de telefoon opgeladen, werkte daarna nog.
Voordat ik ging slapen was mijn telefoon weer uit en is niet meer aan te krijgen.

Ga hem van het weekend op sturen voor reparatie, heb hem al aangemeld.
Dus voor diegene, niet updaten want kan te maken hebben met mijn probleem.
Hier precies hetzelde. Net weer uit het niets uit gevallen. Gelukkig is het niet mijn toestel maar een tijdelijke leentoestel voor mijn kapotte iPhone.

Ik heb nog een probleem. Ik zie dagelijks een simkaart met uitroepteken en dan ben ik dus onbereikbaar. Na een aantal reboots werkt het weer maar wel heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy302
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 14:48
ik heb deze telefoon nu bijna een week en vind het best een fijn ding. Maar ik vindt het wel jammer dat hij geen flash support heeft. Weet iemand of daar nmischien een homebrew voor is, of een ander truukje om het aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 20:08
Jimmy302 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:07:
ik heb deze telefoon nu bijna een week en vind het best een fijn ding. Maar ik vindt het wel jammer dat hij geen flash support heeft. Weet iemand of daar nmischien een homebrew voor is, of een ander truukje om het aan de praat te krijgen?
Flash is nog niet geprogrammeerd om de CPU van de Ace te gebruiken, dus, tenzij er iemand echt heel vet kan/wil gratis programmeren, kan het gewoon niet tenzij Adobe er een versie voor schrijft....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Ik heb hem ook besteld, een mooie mid-range telefoon die ook erg betaalbaar is, hij is gratis bij een 1-jarig vodafone 200 abbo. En voor alle high end zaken gebruik ik toch de iPad of iPod, het gaat me puur om een fijne telefoon in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnallertjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 19:30
Heb inmiddels mijn telefoon weer terug. Software update gehad, wat ik wel vreemd vind aangezien de telefoon nog geen maand in gebruik was. Maarja, hij doet het wel weer, behalve dat ik nog steeds niet met de headset van de Galaxy S kan bellen. Neem aan dat een andere headset het helemaal niet doet. FM radio doet ie overigens wel via headset..... Iemand bekend met dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 08:47
Ik had een vraagje over de ACE. Ik heb momenteel de Samsung Jet en mag binnenkort een nieuw abonnement kiezen. Nu was ik niet echt tevreden over de Jet omdat deze geen android heeft en dus zeer beperkt is in zijn functionaliteit.

Ik zit momenteel te twijfelen tussen de HTC Wildfire (geen S) en de Samsung ACE. Zoals ik al gelezen heb wordt erg aanbevolen om toch voor de ACE te gaan omdat deze nieuwer en sneller is en een langere batterijduur heeft. Hier kan ik mij wel in vinden.

Wat ik mij echter afvraag is of de Samsung ACE automatisch verbinding kan maken met WIFI netwerken. Een vriend van mij heeft een HTC en die maakt automatisch contact met zijn WIFI als dat binnen zijn bereik valt. Doet de ACE dit ook?
Ook vraag ik mij af of de ACE automatisch een melding geeft als er bijvoorbeeld een nieuwe email binnenkomt of als je een bericht krijgt via facebook/twitter/whatsapp?
Dit was allemaal namelijk niet mogelijk op de Jet.

Tot slot is mijn vraag hoeveel je gemiddeld gebruikt per maand aan data. Nu heb ik geen internet op mijn Jet dus heb ik hier geen ervaring mee. Ik kan een abonnement nemen met 500 mb per maand. Zal dit genoeg zijn voor dagelijks gebruik met mail/twitter/whatsapp en af en toe een website kijken? Wanneer ik thuis ben of op mijn studie kan ik gebruik maken van WIFI dus het is alleen voor die paar uur per week dat ik in de trein zit of onderweg ben.

Alvast bedankt!

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ook ik ben benieuwd naar de antwoorden op bovenstaande vragen van MK1o2

Alvast bedankt

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Automatisch verbinding maken met een wifi netwerk dat bekend is bij je telefoon kan gewoon. Dat is standaard Android functionaliteit.
Twitter, Facebook, Whatsapp en mailtjes krijg je ook gewoon een melding van. Vooral in het geval van Whatsapp lijkt me dat wel redelijk essentieel ;)

Met een data abonnement van 500 Mb moet je wel uitkomen als je onderweg alleen maar een beetje gebruik maakt mail/Twitter/Whatsapp en een enkele website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Nog een vraag.. Mn vriendin heeft dit toestel gisteren gekregen, maar wij zijn nog totaal onbekend met android..

Ik kon met geen mogelijkheid uitvinden hoe ik internet kan afsluiten ?

Alleen via de task manager.. Maar dit meen je toch niet?
Hoe kan je internet op een normale manier afsluiten als je aant surfen bent, zodat ie op de achtergrond niet meer draait??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vis schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 10:02:
Nog een vraag.. Mn vriendin heeft dit toestel gisteren gekregen, maar wij zijn nog totaal onbekend met android..

Ik kon met geen mogelijkheid uitvinden hoe ik internet kan afsluiten ?

Alleen via de task manager.. Maar dit meen je toch niet?
Hoe kan je internet op een normale manier afsluiten als je aant surfen bent, zodat ie op de achtergrond niet meer draait??
Bedoel je de browser? Die hoef je niet af te sluiten, dat doet android wel voor je als het gebruikte geheugen nodig is voor iets anders..

Of bedoel je je verbinding (WIFI/3G)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344302

Ik ben een beetje aan het kijken naar een nieuwe telefoon als opvolger voor mijn Galaxy Europa. Het grootste nadeel daarvan was het kleine scherm en de lage resolutie. Nou heb ik naast de Ace ook de Galaxy Gio gezien: die is als ik de specs bekijk precies hetzelfde behalve een slechtere camera en een iets kleiner scherm, maar toch is er een prijsverschil van meer dan 60 euro tussen beide toestellen. Of zie ik een verschil over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Fly-guy schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:46:
[...]

Bedoel je de browser? Die hoef je niet af te sluiten, dat doet android wel voor je als het gebruikte geheugen nodig is voor iets anders..

Of bedoel je je verbinding (WIFI/3G)?
ja ik bedoelde de browser... thnx voor de info

wel heb ik voor gebruik van 3G de APN instellingen zelf in moeten vullen.. (t-mobile)
Dit vond ik vreemd omdat het toestel dus nog niet online was buiten mijn huis (buiten bereik van wifi)

zou dit normaal gesproken niet automatisch ingesteld moeten staan nadat ik het simkaartje erin stop?

anyway, nu kan mn vriendin dus ook internette overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

damn.. ik blijf me verbazen bij dit toestel met de raarste fratsen..

aan de oplader kan ik nieteens fatsoenlijk navigeren door het menu etc :s de touchfunctie lijkt helemaal van de kaart te zijn dan...
(edit: dit is inmiddels verholpen, hebben een defecte oplader erbij gekregen, we hadden nog een oude oplader die er ook in past en daarbij kan ik gewoon normaal met de telefoon navigeren! klachtje richting studentmobiel dus maar weer)

en na enige tijd gaat de wifi verbinding vanzelf uit? dan springt ie dus over op 3G... terwijl hij gewoon thuis op de salontafel ligt... :s

vreemde telefoon..

[ Voor 24% gewijzigd door Vis op 01-05-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Mijn vriendin heeft ook een tijdje de Galaxy Ace alleen nergens adobe flash player te downloaden met dit apparaat heeft iemand enige idee hoe dit kan ?

Als we hem via een site downloaden geeft de telefoon aan Device is not compatibele, lijkt mij een beetje sterk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
henk91 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:27:
Mijn vriendin heeft ook een tijdje de Galaxy Ace alleen nergens adobe flash player te downloaden met dit apparaat heeft iemand enige idee hoe dit kan ?

Als we hem via een site downloaden geeft de telefoon aan Device is not compatibele, lijkt mij een beetje sterk ??
Lees even dit topic goed door, dan weet je waarom! Kan gewoon (nog?) niet (voor reden: zoek even in dit topic).

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
weet iemand hoeveel ram hier in zit? heb nu een htc hero (bijna 2 jaar oud) en die begint nu echt wel kuren te krijgen. Mag pas in November abonnement verlengen en ben dus opzoek naar een goedkope tussen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Ik heb hem nu een aantal dagen en hij bevalt erg goed! Ik had hiervoor een HTC Magic en die was voor smartphone begrippen natuurlijk uit de prehistorie, maar de Ace is qua OS gewoon erg snel en vlot. Wat vooral bevalt is de goede batterijduur, ik heb nu zelfs weer 3G continu aan staan, dan kon bij de Magic niet want dan haalde hij het einde van de dag niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Iemand inmiddels al een reden gevonden, waarom WiFi automatisch uit gaat op een gegeven moment als de telefoon stil ligt thuis?

Zodra ik m weer oppak en ga spelen, zie ik het 3G icoontje flitsen en dan weer weg omdat WiFi weer aanspringt...

Waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Vis schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:36:
Iemand inmiddels al een reden gevonden, waarom WiFi automatisch uit gaat op een gegeven moment als de telefoon stil ligt thuis?

Zodra ik m weer oppak en ga spelen, zie ik het 3G icoontje flitsen en dan weer weg omdat WiFi weer aanspringt...

Waarom is dit?
Je hebt Wifi sleep on lockscreen aan staan, ga naar instellingen->draadloos en netwerk->Wi-fi->menu toets (links onderin ;) ) en kies geavanceerd, daar moet je in wifi slaapstandbeleid nooit kiezen, dan is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

theforce81 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:24:
[...]

Je hebt Wifi sleep on lockscreen aan staan, ga naar instellingen->draadloos en netwerk->Wi-fi->menu toets (links onderin ;) ) en kies geavanceerd, daar moet je in wifi slaapstandbeleid nooit kiezen, dan is het weg.
Oke thanks man!

Dan nu de hamvraag.. waarom staat dit automatisch aan? Spaart het de batterij? Dan kan ik het beter gewoon aan laten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Vis schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Oke thanks man!

Dan nu de hamvraag.. waarom staat dit automatisch aan? Spaart het de batterij? Dan kan ik het beter gewoon aan laten toch?
Ja, het spaart de batterij (alleen in 2.3.3 is er een bug die juist in sleep meer verbruikt :P). De besparing is in mijn ervaring niet zo heel erg groot, maar als je batterij gebruik erg hoog is, is ieder beetje mooi meegenomen natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CAFC1905 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:04:
Ik heb hem nu een aantal dagen en hij bevalt erg goed! Ik had hiervoor een HTC Magic en die was voor smartphone begrippen natuurlijk uit de prehistorie, maar de Ace is qua OS gewoon erg snel en vlot. Wat vooral bevalt is de goede batterijduur, ik heb nu zelfs weer 3G continu aan staan, dan kon bij de Magic niet want dan haalde hij het einde van de dag niet...
Same here :) Alleen over de batterij..... Met stock ROM kon ik echt zowat geen dag uithouden. 1 week na aankoop van de Magic gelijk geroot en CM erop gezet en hier en daar verder getweakt, en kon zo 2 dagen op 1 batterijlading mee! En dan belde, internette ik geregeld op.

Nu met de Ace hetzelfde verhaal. 2 dagen later na aankoop ook gelijk geroot, en lekker verder getweakt, en nu red ik net 2,5 dag vol. Met continue 3G aan.

Verder is het een leuke foon, alleen heel jammer dat er geen ROMS te vinden zijn om je telefoon mee op te leuken. Dat is tot nu toe helaas wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Binnenkort ga ik met mn vriendin 5 daagjes naar Rome.

Nu leek het ons handig om d.m.v. Google Maps etc (wat al standaard op de Ace is voorgeinstalleerd) te gebruiken om zo lopend de stad te ontdekken.

Is dit allemaal gratis? Niet dat we voor onnodige data kosten in het buitenland komen te staan.

We hebben Data Roaming wel gewoon uitstaan, maar welke apps met GPS zijn geheel gratis te gebruiken in het buitenland?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406082

Weet iemand hoe je de contacten (email-adressen) moet toevoegen?
(opgelost: contacten toegevoegd in me gmail account en klaar is kees, had geen gmail account, nu wel ;) )

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 406082 op 10-05-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Vis schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:02:
Binnenkort ga ik met mn vriendin 5 daagjes naar Rome.

Nu leek het ons handig om d.m.v. Google Maps etc (wat al standaard op de Ace is voorgeinstalleerd) te gebruiken om zo lopend de stad te ontdekken.

Is dit allemaal gratis? Niet dat we voor onnodige data kosten in het buitenland komen te staan.

We hebben Data Roaming wel gewoon uitstaan, maar welke apps met GPS zijn geheel gratis te gebruiken in het buitenland?

Thanks
Dat is zeker niet gratis, Google maps maakt gebruik van online kaarten !!!
Ik gebruik zelf "Sygic Mobile Maps", deze heeft de kaarten op het sd geheugen staan,
en maakt alleen gebruik van je GPS dus gratis navigeren ;)

( Je betaald alleen de aanschaf van de navigatie software ! )

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 10-05-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn broertje heeft hem sinds vandaag.

Iemand bekend met een app als SGS tools om allerlei stock crap van een Ace te halen?
tis namelijk een gaaf telefoontje met veel mogelijkheden :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heeft iemand al enig idee wanneer er een 2.3.3 firmware update beschikbaar komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30
Ik meld me ook maar ff hier, heb de eenjaarsaanbieding op studentmobiel besteld dus volgende week heb ik ook 'n Ace. :)

Kom van een touch pro (wm6.5) dus ik hoop op een hele verbetering ;)

BTW:
http://androidadvices.com...ngerbread-2-3-3-firmware/

En zo te zien komt er een officiele 2.3.3, met 640x480 film optie:
http://news.softpedia.com...d-ROM-Leaked-196892.shtml
:9~

[ Voor 44% gewijzigd door FitTiv op 15-05-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Wil me graag de Ace aanschaffen. Nu heb ik een leuke aktie gezien met abo.
http://www.dealdirect.nl/...r&utm_source=tradetracker

Wil er graag ook internet bij hebben en bij deze actie zit maandelijks 500 MB gebruik bij inbegrepen.
Nu heb ik echter geen flauw idee of dat veel of weing is op een smart phone?
Wil er gewoon normaal wat mee internetten en wat apps op installeren en zo. Is die 500 MB dan toereikend
of beter voor een ander abo uitkijken?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Tsjah, het ligt er heel erg aan wat voor dingen je gaat doen op je telefoon.
Een standaard youtube filmpje kost je al snel 5-25 MB, maar een e-mailtje versturen is daarentegen maar een paar KB.

Voor een beetje gemiddeld gebruik zou je aan 500MB net genoeg moeten hebben lijkt mij, maar als je echt alles met je internet wilt gaan doen (bijvoorbeeld veel Spotify, Youtube, Google Maps, naar van alles en nog wat surfen) dan heb je kans dat je hier hard overheen gaat.

Dit is nog exclusief app's die het leuk vinden de hele tijd data heen en weer te slingeren...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 22:36
Hey Tweakerts,

Vorige week m'n Galaxy Ace binnen gekregen. Ik ben overgestapt van een Nokia E71, dus het is allemaal wennen met zo'n aanraakschermpje.

Nu heb ik van vrienden wel eens een iPhone in handen gehad, en HTC's en andere Samsungs. Wellicht is het touchscreen van de higher-end toestellen wat beter, maar in het dagelijks gebruik doet de Ace nergens voor onder.

Tot nog toe weinig tot geen bugs ondervonden: WiFi valt af en toe uit en dan moet ik dit uit en aan zetten wil het weer werken, maar nu heb ik sleep on lock nog aan staan. Wellicht dat 't daar door komt.

Dit is m'n eerste Android-foon en ik ben er zeer tevreden over! Ik heb geen last van wat sommigen een lage resolutie noemen, alles loopt heerlijk soepel en tot nu toe lopen alle games dikke prima.

Overigens heb ik via een aantal bronnen vernomen dat Samsung bezig is met een update naar Gingerbread voor de Ace:

http://cellphoneforums.ne...ndroid-2-3-3-upgrade.html
http://www.samsunghub.com...-3-for-galaxy-ace-leaked/

Hij is nog niet beschikbaar via Kies, maar de zogenaamde KP8 (is dat een rom, ofzo?) staat al online.

edit:
Op Engadget staat een press release van Samsung die zegt half mei te beginnen met de uitrol van 2.3 in Europa: http://www.engadget.com/2...b-getting-gingerbread-up/

[ Voor 28% gewijzigd door nehal3m op 16-05-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Renquin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:00:
Tsjah, het ligt er heel erg aan wat voor dingen je gaat doen op je telefoon.
Een standaard youtube filmpje kost je al snel 5-25 MB, maar een e-mailtje versturen is daarentegen maar een paar KB.

Voor een beetje gemiddeld gebruik zou je aan 500MB net genoeg moeten hebben lijkt mij, maar als je echt alles met je internet wilt gaan doen (bijvoorbeeld veel Spotify, Youtube, Google Maps, naar van alles en nog wat surfen) dan heb je kans dat je hier hard overheen gaat.

Dit is nog exclusief app's die het leuk vinden de hele tijd data heen en weer te slingeren...
Hmm, was er al een beetje bang voor dat 500 MB niet zo heel voorstelde... :?
Is het mogelijk om die synchronisatie de hele tijd van die apps ook uit te zetten zodat je data bespaart en het alleen aan zet op het moment dat jij het nodig vindt?

[ Voor 10% gewijzigd door The_Scratcher op 16-05-2011 10:49 ]

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
The_Scratcher schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:46:
[...]

Hmm, was er al een beetje bang voor dat 500 MB niet zo heel voorstelde... :?
Is het mogelijk om die synchronisatie de hele tijd van die apps ook uit te zetten zodat je data bespaart en het alleen aan zet op het moment dat jij het nodig vindt?
http://www.google.com/#sc....r_pw.&fp=9982c75a6c5bd35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Hmmm, heb nu al een paar keer gehad tijdens het bellen dat het lijkt alsof ik met mijn wang de microfoon uitzet, want mensen kunnen me niet meer verstaan en ik zie zo'n icoon van een microfoon met een streep er door in de statusbalk. Heel vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
CAFC1905 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:54:
Hmmm, heb nu al een paar keer gehad tijdens het bellen dat het lijkt alsof ik met mijn wang de microfoon uitzet, want mensen kunnen me niet meer verstaan en ik zie zo'n icoon van een microfoon met een streep er door in de statusbalk. Heel vervelend....
Het scherm gaat dus niet uit als je hem aan je oor houd?
Dit is een van de dingen die ik bij m'n huidige HTC Diamond zwaar irritant vind.

De Ace lijkt mij een heel fijn telefoontje, maar dit zou me toch wel nog een keer erover laten nadenken om hem te kopen :(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Renquin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:07:
[...]

Dit is een van de dingen die ik bij m'n huidige HTC Diamond zwaar irritant vind.

De Ace lijkt mij een heel fijn telefoontje, maar dit zou me toch wel nog een keer erover laten nadenken om hem te kopen :(
Nou, ik zou hierom niet meteen de hele telefoon willen afbranden, ik sluit een user stupidity niet uit :+
Ben er erg tevreden over, vooral de batterijduur is briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Batterijduur briljant?

Hoelang gaat ie bij jou mee dan?

Bij de Ace van mn vriendin misschien net 1,5 dag... soms al eerder

Heb zelf een blackberry, en daar kan geen enkele smartphone aan tippen qua verbruik O+ dat is pas briljant al zeg ik het zelf

[ Voor 8% gewijzigd door Vis op 16-05-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Vis schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:46:
Heb zelf een blackberry, en daar kan geen enkele smartphone aan tippen qua verbruik O+ dat is pas briljant al zeg ik het zelf
Welke Blackberry als ik vragen mag?
CAFC1905 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:36:
Nou, ik zou hierom niet meteen de hele telefoon willen afbranden, ik sluit een user stupidity niet uit :+
Hehe, dank voor de verklaring O+

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Renquin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:36:
[...]

Welke Blackberry als ik vragen mag?
Bold 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Uche uche.....

Samsung Galaxy Ace
Standbytijd: 640 uur
Beltijd: 660 minuten

BlackBerry Bold 9700
Standbytijd: 456 uur
Beltijd: 360 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Albert020 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:23:
[...]

Uche uche.....

Samsung Galaxy Ace
Standbytijd: 640 uur
Beltijd: 660 minuten

BlackBerry Bold 9700
Standbytijd: 456 uur
Beltijd: 360 minuten
Ja, dat mogen ze zeggen/beweren, maar daar klopt nooit geen reet van.

Trouwens, de blackberry gaat zowieso langer mee, omdat het geen touchscreen heeft.

Mag ik vragen hoelang jij Albert met de Ace doet onder "normale' omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Vis schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:55:
[...]

Ja, dat mogen ze zeggen/beweren, maar daar klopt nooit geen reet van.

Trouwens, de blackberry gaat zowieso langer mee, omdat het geen touchscreen heeft.

Mag ik vragen hoelang jij Albert met de Ace doet onder "normale' omstandigheden?
Met internet aan 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Vis schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:46:
Batterijduur briljant?

Hoelang gaat ie bij jou mee dan?

Bij de Ace van mn vriendin misschien net 1,5 dag... soms al eerder

Met 3G en Wifi uit: een dag of 5, met 3G aan een dag of 3. Vergeleken met mijn vorige telefoon de HTC Magic lijkt dat een eeuwigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
CAFC1905 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:15:
[...]

Met 3G en Wifi uit: een dag of 5, met 3G aan een dag of 3. Vergeleken met mijn vorige telefoon de HTC Magic lijkt dat een eeuwigheid :P
3G aan 3 dagen, Zonder en heel af en toe mail checken zie plaatje onder:

Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/2aakdab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Knap hoor.. zeker geen enkele call of sms/ping gehad? Geen spelletje gespeeld of app geopend?

Weird... maar als jij het zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Vis schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:55:
Knap hoor.. zeker geen enkele call of sms/ping gehad? Geen spelletje gespeeld of app geopend?

Weird... maar als jij het zegt :)
Hahah, nee hoor heb er zelfs af en toe nog me mail opgehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Niet alles hoeft veel stroom te vreten tegenwoordig.
Ben eigenlijk wel onder de indruk van dat batterij verbruik :o

@Vis: het vergelijken van een Blackberry zonder touchscreen met een telefoon met touchscreen gaat nagenoeg altijd spaak. Smartphone of niet, zonder gaat 9vd10x langer mee qua batterij.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Je kan idd wel alles uitzetten/niet gebruiken wat stroom vreet, maar waarom koop je dan een smartphone :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vis op 17-05-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Vis schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:57:
Je kan idd wel alles uitzetten/niet gebruiken wat stroom vreet, maar waarom koop je dan een smartphone :)
Met 1 druk op de knop heb je al een 3G verbinding, zo veel werk is dat uit en aan zetten dus niet,
kijk als ik geen internet gebruik in me phone zit in mijn zak hoef de 3G verbinding niet aan te staan.
Ik zet hem aan als ik internet ga gebruiken anders is het gewoon onzin om dat constant aan te hebben staan ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 17-05-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Albert020 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:05:
[...]

Met 1 druk op de knop heb je al een 3G verbinding, zo veel werk is dat uit en aan zetten dus niet,
kijk als ik geen internet gebruik in me phone zit in mijn zak hoef de 3G verbinding niet aan te staan.
Ik zet hem aan als ik internet ga gebruiken anders is het gewoon onzin om dat constant aan te hebben staan ;)
Met welke app doe jij het met een druk op de knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
theforce81 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:06:
[...]

Met welke app doe jij het met een druk op de knop?
Met de aan en uit knop aan de zijkant van het toestel
Als je deze 2 sec ongedrukt houd dan krijg je de optie "dataverbindingstand"
Deze kies je en de 3G verbinding komt tot stand !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Albert020 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:30:
[...]

Met de aan en uit knop aan de zijkant van het toestel
Als je deze 2 sec ongedrukt houd dan krijg je de optie "dataverbindingstand"
Deze kies je en de 3G verbinding komt tot stand !
Dit laat de telefoon gewoon in 3G stand staan hoor, alleen zal je geen internet via 3G hebben. Je schakelt eigenlijk alleen de APN uit. Je belt nog steeds over 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
theforce81 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Dit laat de telefoon gewoon in 3G stand staan hoor, alleen zal je geen internet via 3G hebben. Je schakelt eigenlijk alleen de APN uit. Je belt nog steeds over 3G.
Dat is volgens mij niet juist wat jij zegt.
Dit zet de 3G verbinding uit en laat alleen de 2G verbinding aan.
Overigens het 3G teken boven in je scherm is dat ook weg.....

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 17-05-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Albert020 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:42:
[...]

Dat is volgens mij niet juist wat jij zegt.
Dit zet de 3G verbinding uit en laat alleen de 2G verbinding aan.
Overigens het 3G teken boven in je scherm is dat ook weg.....
Ik gebruik een 3G/2G switcher app wat ook weergeeft welke verbinding je gebruikt en als je de data modus uit zet blijft het netjes op 3G staan, alleen wanneer je de verbindingsmodus op alleen GSM zet gaat die naar 2G. Dus blijft in jouw geval de 3G echt aan staan ;) .
Dat 3G teken van de Ace zelf wordt alleen weergegeven als je daadwerkelijk data aan het overbrengen bent, terwijl hij wel in de 3G modus staat als je het tekentje niet ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 17-05-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351899

Ik heb enkele maanden de Ace, maar ik red echt geen 3 dagen met 3G hoor!
Doen jullie er dan bijna niets mee?
Als ik NU.nl check, email bekijk, half uurtje surf dan is ie na 1,5 dag echt wel leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 22:36
theforce81 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:57:
[...]

Ik gebruik een 3G/2G switcher app wat ook weergeeft welke verbinding je gebruikt en als je de data modus uit zet blijft het netjes op 3G staan, alleen wanneer je de verbindingsmodus op alleen GSM zet gaat die naar 2G. Dus blijft in jouw geval de 3G echt aan staan ;) .
Dat 3G teken van de Ace zelf wordt alleen weergegeven als je daadwerkelijk data aan het overbrengen bent, terwijl hij wel in de 3G modus staat als je het tekentje niet ziet.
Deze kun je op de Ace via Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele netwerken > "Alleen 2G-netwerken gebruiken" ook instellen. Een app ervoor is wellicht handiger, maar ik vind het niet zoveel moeite en dat scheelt dan weer wat RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
canterwoodcore schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:31:
[...]

Deze kun je op de Ace via Instellingen >s Draadloos en Netwerken > Mobiele netwerken > "Alleen 2G-netwerken gebruiken" ook instellen. Een app ervoor is wellicht handiger, maar ik vind het niet zoveel moeite en dat scheelt dan weer wat RAM.
Helemaal met je eens. Het gaat er in ieder geval om dat het 3G verhaal niet uit gezet wordt met datahebruik uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 351899 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:07:
Ik heb enkele maanden de Ace, maar ik red echt geen 3 dagen met 3G hoor!
Doen jullie er dan bijna niets mee?
Als ik NU.nl check, email bekijk, half uurtje surf dan is ie na 1,5 dag echt wel leeg
Nee, maar laten we hier geen discussie over maken, bij mij is het 3G teken boven in mijn scherm gewoon weg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Goed van studentmobiel, had een telfort200+ 300sms bundel besteld, 1 jarig, en dan de Ace voor 29,- erbij.

Later bleek dat telfort250 + 300sms 1 jaar per jaarlijkse kosten 33 euro extra is, en toestel gratis. Dus voor 4 euro extra heb je 12x50 extra belminuten.

Studentmobiel gebeld en die storten het geld terug (mobiel was al verzonden met tnt).

Morgen komt ie binnen als het goed is, kan niet wachten! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 17-05-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_008
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 19:08
Renquin schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:07:
[...]

Het scherm gaat wel degelijk uit als je hem bij je oor houdt als je aan het bellen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een lastige vraag voor jullie allen, maar ik hoop echt dat iemand mij hiermee verder kan helpen :)

Ik wil graag met mijn ace een VPN verbinding tot stand krijgen met mijn Fritzbox 7340. Dat n.a.v. het DPI gebeuren van de providers. En ook vanwege het feit dat Vodaphone mijn sip verkeer afknijpt. (gechecked!)
Het voordeel met VPN is dat je provider alleen weet dat er wat verkeer doorheen gaat, maar het niet kunnen zien wat het is :)

Uiteraard al heel veel gegoogled op trefwoorden als Frtizbox 7340 VPN Android openVPN tun.ko
Tot nu toe wordt ik er helaas niet echt veel wijzer van.

Ik heb tot nu toe de FRITZ!VPN op mijn pc staan. (zie avm website) om een VPN configuratie op te kunnen zetten. Echter is dit programma kennelijk alleen maar gemaakt voor pc's zelf en niet voor andoid.
Mijn telefoon is geroot met stock ROM. En werken met de ADB shell ben ik ook niet vies van.

Wie kan mij hiermee een duwtje in de goede richting geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190625

Nu gebruik ik toch al zeker weer anderhalf jaar een S5560 en daarvoor een S5230 Star ..
Maar ja wat wil je van zo'n goedkoop alles behalve smart toestel ..
Ik meen werkelijk te merken dat het apparaatje ontworpen is om slechts een beperkte tijd te fatsoenlijk te functioneren alvorens het langzaam verpaupert ..
Vandaar dat ik rondkijk naar iets "beters" en het mag ietsjes meer kosten ..
De Star II zie ik niet bepaald zitten .. Maar om nou een volbloed internet telefoon te krijgen vol met Google en social network meuk .. brrrr
Echter ontkom er maar is aan .. Tuurlijk ik kan ook gewoon een Nokia C2-01 kopen maar die heeft geen touchscreen al is het een super toestelletje voor anti smart figuren zoals ik ..
Ik heb dan ook serieus overwogen en (nog steeds wel) om een John's Phone te kopen ..
Maar ja hoe dan mijn liefje sms'en op een bellen only telefoon ?!
Kortom geen internet wensen, geen apps meuk willen, wel bellen en sms'en ...
Is het dan belachelijk dat ik toch sterk neig naar een Samsung Ace ?!
Het alternatief die Motorola Defy en het eeuwige android/ buitenland support drama nee bedankt !
Tevens word ik al allergisch als ik zaken hoor zoals Root, bootloader, custom roms etc...
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste