Is het mogelijk om de standaard messaging app onderaan op die balk te verwijderen en te vervangen door iets anders? Ik gebruik ChompSMS om te sms-en dan dan heb ik een sms al gelezen, maar blijft de standaard messaging app aangeven dat er nog een ongelezen bericht is.
waarom zou je een Ace kopen als je gruwelt van internet, en apps...Anoniem: 190625 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 01:48:
Nu gebruik ik toch al zeker weer anderhalf jaar een S5560 en daarvoor een S5230 Star ..
Maar ja wat wil je van zo'n goedkoop alles behalve smart toestel ..
Ik meen werkelijk te merken dat het apparaatje ontworpen is om slechts een beperkte tijd te fatsoenlijk te functioneren alvorens het langzaam verpaupert ..
Vandaar dat ik rondkijk naar iets "beters" en het mag ietsjes meer kosten ..
De Star II zie ik niet bepaald zitten .. Maar om nou een volbloed internet telefoon te krijgen vol met Google en social network meuk .. brrrr
Echter ontkom er maar is aan .. Tuurlijk ik kan ook gewoon een Nokia C2-01 kopen maar die heeft geen touchscreen al is het een super toestelletje voor anti smart figuren zoals ik ..
Ik heb dan ook serieus overwogen en (nog steeds wel) om een John's Phone te kopen ..
Maar ja hoe dan mijn liefje sms'en op een bellen only telefoon ?!
Kortom geen internet wensen, geen apps meuk willen, wel bellen en sms'en ...
Is het dan belachelijk dat ik toch sterk neig naar een Samsung Ace ?!
Het alternatief die Motorola Defy en het eeuwige android/ buitenland support drama nee bedankt !
Tevens word ik al allergisch als ik zaken hoor zoals Root, bootloader, custom roms etc...
Het enige dat je wilt is een touchscreen? Kijk dan eens naar een Blackberry ofzo, die schijnen ook goed te zijn met smssen (zelf geen ervaring mee).
Verder moet je hier maar eens kijken, alle ''dumbphones'' met een touchscreen:
http://www.gsmarena.com/r...y=0&TalkTime=0&sFreeText=
Anoniem: 130213
Niet echt iets voor dit topic
Als je een Samsung touchscreen wil alleen om te sms en te bellen (soms te internetten) dan is de Samsung Monte S5620 ook een aaanrader. Ik stap nu over naar de Ace om juist wel veel te internetten.
Als je een Samsung touchscreen wil alleen om te sms en te bellen (soms te internetten) dan is de Samsung Monte S5620 ook een aaanrader. Ik stap nu over naar de Ace om juist wel veel te internetten.
Open de lijst met Applicaties, en klik dan op menu -> Edit, dan kan je iconen gaan slepen naar die dockCAFC1905 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:10:
Is het mogelijk om de standaard messaging app onderaan op die balk te verwijderen en te vervangen door iets anders? Ik gebruik ChompSMS om te sms-en dan dan heb ik een sms al gelezen,
Dat kan je dan uitzetten in de settings van de standaard messaging app.maar blijft de standaard messaging app aangeven dat er nog een ongelezen bericht is.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Anoniem: 190625
FitTiv schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:20:
[...]
waarom zou je een Ace kopen als je gruwelt van internet, en apps...
Het enige dat je wilt is een touchscreen? Kijk dan eens naar een Blackberry ofzo, die schijnen ook goed te zijn met smssen (zelf geen ervaring mee).
Verder moet je hier maar eens kijken, alle ''dumbphones'' met een touchscreen:
http://www.gsmarena.com/r...y=0&TalkTime=0&sFreeText=
Met andere woorden jullie raden het mij af ?!Anoniem: 130213 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:39:
Niet echt iets voor dit topic
Ik had wel trek namelijk in een mooi strak snel toestel waar ik (hopelijk) vrijgelaten word door het OS om te kiezen waar ik het toestel zoal voor wil gebruiken ..
Maar jullie menen dat het ernstige overkill is om een ACE alleen te gebruiken voor bellen en sms'en, foto's te nemen en zo nu en dan wat memo, agenda en ander toepassingen ?
Ik raad het niet af, maar je kan (met zo'n eisen) veel goedkoper uit zijn. Ik hoop morgen/vrijdag de Ace te ontvangen.
%^*&#%*^@*^$@*^@ TNT 
Vandaag speciaal de hele dag thuisgebleven, moest alleen verplicht naar college van 1730-1930... om 1730 nog steeds geen koerier en toen wist ik het al: als ik terug zou komen zou er een briefje in de brievenbus liggen... en jawel.. grrrr
Vandaag speciaal de hele dag thuisgebleven, moest alleen verplicht naar college van 1730-1930... om 1730 nog steeds geen koerier en toen wist ik het al: als ik terug zou komen zou er een briefje in de brievenbus liggen... en jawel.. grrrr
Eerlijk ? Ik vind de prijs van 250 al super goedkoop ..Anoniem: 130213 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:30:
Ik raad het niet af, maar je kan (met zo'n eisen) veel goedkoper uit zijn. Ik hoop morgen/vrijdag de Ace te ontvangen.
Inderdaad. Voor de specificaties van het toestel zeker, maar als je alleen wil bellen en sms-en kan het goedkoper.
Nou dan haal je hem toch, probleem opgelost.Anoniem: 190625 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:58:
[...]
Eerlijk ? Ik vind de prijs van 250 al super goedkoop ..
Maar je wilt een telefoon om te bellen en sms'en en gruwelt van bootloaders, roms ect. en wilt absoluut geen internet.
Dan voldoet zo'n beetje iedere telefoon vanaf 20 euro ofzo. Prima dat je een Ace dan mooi vind maar dan moet je niet verontwaardigd gaan doen als je eerst alles wat smartphone is afkraakt vervolgens vraagt of het iets voor je is en mensen het dan afraden.
Thankswebfreakz.nl schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:01:
Open de lijst met Applicaties, en klik dan op menu -> Edit, dan kan je iconen gaan slepen naar die dock
Dat kan je dan uitzetten in de settings van de standaard messaging app.
Tja via valse noten kraken word men wijs ....sapphire schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:54:
[...]
Nou dan haal je hem toch, probleem opgelost.
Maar je wilt een telefoon om te bellen en sms'en en gruwelt van bootloaders, roms ect. en wilt absoluut geen internet.
Dan voldoet zo'n beetje iedere telefoon vanaf 20 euro ofzo. Prima dat je een Ace dan mooi vind maar dan moet je niet verontwaardigd gaan doen als je eerst alles wat smartphone is afkraakt vervolgens vraagt of het iets voor je is en mensen het dan afraden.
Ik heb in ieder geval veel opgestoken van jullie antwoorden ...
Misschien dat (als je toch android wilt) de Galaxy mini wat is. Die is nog goedkoper.Anoniem: 190625 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:17:
[...]
[...]
Met andere woorden jullie raden het mij af ?!
Ik had wel trek namelijk in een mooi strak snel toestel waar ik (hopelijk) vrijgelaten word door het OS om te kiezen waar ik het toestel zoal voor wil gebruiken ..
Maar jullie menen dat het ernstige overkill is om een ACE alleen te gebruiken voor bellen en sms'en, foto's te nemen en zo nu en dan wat memo, agenda en ander toepassingen ?
Anoniem: 167472
Het lijkt erop dat er niemand hiermee ervaring heeft opgedaan?Anoniem: 167472 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:56:
Hier een lastige vraag voor jullie allen, maar ik hoop echt dat iemand mij hiermee verder kan helpen
Ik wil graag met mijn ace een VPN verbinding tot stand krijgen met mijn Fritzbox 7340. Dat n.a.v. het DPI gebeuren van de providers. En ook vanwege het feit dat Vodaphone mijn sip verkeer afknijpt. (gechecked!)
Het voordeel met VPN is dat je provider alleen weet dat er wat verkeer doorheen gaat, maar het niet kunnen zien wat het is
Uiteraard al heel veel gegoogled op trefwoorden als Frtizbox 7340 VPN Android openVPN tun.ko
Tot nu toe wordt ik er helaas niet echt veel wijzer van.
Ik heb tot nu toe de FRITZ!VPN op mijn pc staan. (zie avm website) om een VPN configuratie op te kunnen zetten. Echter is dit programma kennelijk alleen maar gemaakt voor pc's zelf en niet voor andoid.
Mijn telefoon is geroot met stock ROM. En werken met de ADB shell ben ik ook niet vies van.
Wie kan mij hiermee een duwtje in de goede richting geven?
@mod:
Is het wellicht beter om voor mijn probleem een nieuwe topic te openen? Of kan ik het maar beter hier houden omdat het specifiek om de Ace gaat?
Ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt starten in NetwerkenAnoniem: 167472 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:45:
[...]
Het lijkt erop dat er niemand hiermee ervaring heeft opgedaan?
@mod:
Is het wellicht beter om voor mijn probleem een nieuwe topic te openen? Of kan ik het maar beter hier houden omdat het specifiek om de Ace gaat?
Anoniem: 167472
GedaanAlbert020 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:46:
[...]
Ik denk dat je beter even een nieuw topic kunt starten in Netwerken
Anoniem: 230409
Heb deze telefoon twee dagen in mijn bezit, en ik ben echt zeer tevreden. Alles werkt zonder problemen en hij ziet er superstrak uit. Het enige minpuntje vind ik het ontbreken van een headset, maar dat is niet onoverkomelijk. Ik denk dat ik binnenkort maar eens een uitgebreide review ga schrijven.
Ik heb de Ace ook sinds vrijdag en ben tot nu toe zeer tevreden. Het enige minpunt tot nu toe is dat ik geen verbinding krijg met het programma KIES. Ik heb al effe gezocht en dit blijkt een veel voorkomend probleem van Samsung. Vele tips al uitgeprobeerd maar het lukt nog steeds niet.
Leuk dat er nu hier ook een topic is over de Galaxy Ace..
Heb sinds 4 weken de Galaxy Ace en ben zeer tevreden. Heb inmiddels vele apps geinstalleerd en alles werkt vlekkeloos tot aan de SMB-server, Dropbox sync en Paw webserver aan toe !
Wel irritant dat veel apps automatisch starten en een batt drainer zijn.. dan moet je steeds de kill app draaien om ze te stoppen. Kan dat niet anders of is Android zo bedacht ?
Nu wachten op de custom roms...
oh hierboven zie ik er al een...
Heb sinds 4 weken de Galaxy Ace en ben zeer tevreden. Heb inmiddels vele apps geinstalleerd en alles werkt vlekkeloos tot aan de SMB-server, Dropbox sync en Paw webserver aan toe !
Wel irritant dat veel apps automatisch starten en een batt drainer zijn.. dan moet je steeds de kill app draaien om ze te stoppen. Kan dat niet anders of is Android zo bedacht ?
Nu wachten op de custom roms...
[ Voor 28% gewijzigd door intraxi op 22-05-2011 23:32 ]
http://androidforums.com/...1-task-killers-froyo.htmlintraxi schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:49:
Leuk dat er nu hier ook een topic is over de Galaxy Ace..
Nu wachten op de custom roms...oh hierboven zie ik er al een...
Ligt aan Froyo dus
Mooi die custom rom, ik hoop dat clockwork snel komt!
Mijn vriendin heeft dit toestel. Het volgende is mij opgevallen. Het toestel is een paar keer spontaan uitgevallen en vervolgens alleen maar aan te krijgen als je de batterij er even uit haalt. Ik heb op internet (Google) gezocht en gezien dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.
Zijn er mensen op dit forum die dit probleem ook herkennen?
Jep, mijn vriendin heeft het ook al een aantal keren gehad... bijna 1 maand in 't bezit.TVL schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:00:
Mijn vriendin heeft dit toestel. Het volgende is mij opgevallen. Het toestel is een paar keer spontaan uitgevallen en vervolgens alleen maar aan te krijgen als je de batterij er even uit haalt. Ik heb op internet (Google) gezocht en gezien dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Lijkt dus een vrouwen probleem te zijn
Heb je hier ook een oplossing voor gevonden die niet het verwijderen van je batterij betekend?TVL schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:00:
Komt dit ook voor als je niet met je toestel bezig bent?
Want a cookie?!
Ze heeft hem net twee weken. Het is nu zo'n 3 keer gebeurd. Iets wat ik vreemd vind. Ik heb ergens gelezen dat iemand heel erg lang de aan/uit knop ingedrukt moest houden. Heb het zelf nog niet geprobeerd.Renquin schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:53:
[...]
Heb je hier ook een oplossing voor gevonden die niet het verwijderen van je batterij betekend?
Komt dit ook voor als je niet met je toestel bezig bent?
Hij deed het toen ze er niets mee deed. Ze wilde hem pakken van tafel en vervolgens deed hij helemaal niets meer. Ze dacht dat de accu leeg was dus deed ze de oplader erin maar toen kwam er zelfs geen lampje dat hij bezig was met laden. Na het eruit halen van de batterij deed hij het weer. De accu was overigens nog aardig vol.
Heb ook wat verhalen gelezen van mensen die een vergelijkbaar probleem met dit toestel hebben en die hun toestel ter reparatie aangeboden hebben. Toen ze het toestel terugkregen was dit probleem nog steeds aanwezig.
http://www.gsmhelpdesk.nl...iewtopic.php?f=21&t=20849
http://www.androidworld.n...6831-valt-zomaar-uit.html
https://forum.t-mobile.nl...amsung-galaxy-ace-119392/
Gebruiken jullie dit toestel ook met WiFi (mijn vriendin heeft inderdaad WiFi constant aan)?
http://www.google.fr/supp...id=7f460b0344aedeab&hl=en
Hier nog veel meer mensen die dit probleem hebben, heeft met WiFi te maken, er zijn wel een paar workarounds die bij sommige wel werken en andere niet:
http://androidforums.com/...randomly-turning-off.html
[ Voor 33% gewijzigd door TVL op 23-05-2011 14:07 ]
Op de eerste pagina van dit topic staan twee screenshots van het batterij gebruik en de tijd sinds loskoppeling oplader. Waar kan ik dit scherm vinden of is dit een app (volgens mij niet)?
Je kan gewoon op je batterij klikken, dan krijg je dat scherm als het goed isAnoniem: 130213 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:25:
Op de eerste pagina van dit topic staan twee screenshots van het batterij gebruik en de tijd sinds loskoppeling oplader. Waar kan ik dit scherm vinden of is dit een app (volgens mij niet)?
Want a cookie?!
Bedankt voor je reactie, maar ik krijg niks te zien als ik op de batterij druk. Alleen het slide screen.
Bij instellingen staat dat Dan bij 'over het toestel' en dan 'batterijgebruik'. Denk dat je dit bedoelt.
Yep. Thanks!Niellie41 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:05:
Bij instellingen staat dat Dan bij 'over het toestel' en dan 'batterijgebruik'. Denk dat je dit bedoelt.
Had vandaag iets vreemds. Ik verbond de telefoon met de wifi op de UT, waarna de hele telefoon een tijdje hing en geen verbinding maakte. Bij de wifi-instellingen zag ik het volgende:

Ik moest de telefoon opnieuw opstarten voordat ik weer kon verbinden. Dit gebeurde een paar keer op 1 dag. Erg vreemd...

Ik moest de telefoon opnieuw opstarten voordat ik weer kon verbinden. Dit gebeurde een paar keer op 1 dag. Erg vreemd...
TTx ik heb daar ook last van op de wifi van de TU Delft. Na wat googlen lijkt het bij heel veel mensen met een Ace voor te komen, maar er is volgens mij nog niet echt een fix. Misschien dat gingerbread dit fixt?
Weet iemand wanneer gingerbread officieel uitkomt voor de Ace?
En zoja, hoe plaats je hem erop? Kwestie van updates ophalen ofzo?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Dit heb ik ook al een paar keer gehad, maar ben niet in de buurt van de TU Delft geweest. Wel een paar keer een lange dag van huis geweest, en daarom WiFi uitgezet om de batterij te besparen. Toen wilde ik hem 's avonds weer aanzetten en kreeg ik telkens "Error" te zien.. Rebooten was de enige optie.Anoniem: 230409 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:45:
Had vandaag iets vreemds. Ik verbond de telefoon met de wifi op de UT, waarna de hele telefoon een tijdje hing en geen verbinding maakte. Bij de wifi-instellingen zag ik het volgende:
[afbeelding]
Je zou hem deze/volgende maand via Samsung Kies binnen moeten kunnen hengelen als ik het goed heb.Vis schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:03:
Weet iemand wanneer gingerbread officieel uitkomt voor de Ace?
http://news.softpedia.com...d-ROM-Leaked-196892.shtml < Daar kan je er meer over lezen en hem al semi-officieel downloaden.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
WIFI op de Ace is echt een ramp. Hier ook eentje met problemen. Maar ik ben er wel al achter dat het niet bij alle netwerken is. Bij niet beveiligde netwerken lijkt het wel goed te gaan...FitTiv schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:01:
TTx ik heb daar ook last van op de wifi van de TU Delft. Na wat googlen lijkt het bij heel veel mensen met een Ace voor te komen, maar er is volgens mij nog niet echt een fix. Misschien dat gingerbread dit fixt?
kheb d'r geen enkel probleem mee...Krivas schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:47:
[...]
WIFI op de Ace is echt een ramp. Hier ook eentje met problemen. Maar ik ben er wel al achter dat het niet bij alle netwerken is. Bij niet beveiligde netwerken lijkt het wel goed te gaan...
kan dat gekke koreaanse muziekje bij het opstarten er niet af ?
[ Voor 8% gewijzigd door intraxi op 25-05-2011 20:43 ]
Heeft iemand al eens iets gehoord over de officiële release van Gingerbread? Mijn Kies vind nog niet dat ik mag updaten.
Mijn vriendin heeft hem nu net 1 dag en hij is al 2x op zwart gesprongen. Alleen batterij eruit/erin is de oplossing. Wordt dit nu nog opgelost dan?Vis schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:21:
[...]
Jep, mijn vriendin heeft het ook al een aantal keren gehad... bijna 1 maand in 't bezit.
Edit:
Blijkbaar is dit een grootschalig probleem en zou opgelost zijn in de 2.3.3 (Gingerbread) update. Weet iemand wanneer die komt voor de NL toestellen?
[ Voor 20% gewijzigd door Pedr0 op 29-05-2011 11:54 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Europese uitrol zou volgende maand moeten zijn
Duurt niet lang meer dus.
http://www.techwafer.com/...-galaxy-s-and-galaxy-tab/
http://www.techwafer.com/...-galaxy-s-and-galaxy-tab/
Ik had dat wifi probleem ook nu heb ik de laatste firmware erop staan en doet hij het prima net de custom rom erop gezet ook alles naar wens.
mooi om te horen dat het opgelost is met de laatste firmware dan in ieder geval!
Kan ik eindelijk Llama fatsoenlijk gebruiken
Ik wacht nog even op de officiele.
Kan ik eindelijk Llama fatsoenlijk gebruiken
Ik wacht nog even op de officiele.
Volgens mij kunnen we dan tot volgend jaar wachten of zo. Het begint nu wel heel lang te duren en de firmware is al af. Anders breng je het niet uit in UK en nog een paar landen.
2.3.4!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1116517
Gebruikers noteren bijna een verdubbeling in Quadrant score...!
Verder (schaamteloze copypaste)
Advantages of this version:
1. In the service menu items are available again GPS settings.
2. Restored performance of not-original headset buttons.
3. camera quality better than KPE
Verder komt er uit adobe support voor de processor van de ace!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1116517
Gebruikers noteren bijna een verdubbeling in Quadrant score...!
Verder (schaamteloze copypaste)
Advantages of this version:
1. In the service menu items are available again GPS settings.
2. Restored performance of not-original headset buttons.
3. camera quality better than KPE
Verder komt er uit adobe support voor de processor van de ace!
[ Voor 109% gewijzigd door FitTiv op 10-06-2011 12:25 ]
Heb nu 2.3.4 alleen ben ik alle apps etc kwijt.. Ook staan er nu 2 russische iconen, alleen hoe doe ik die weg? Dit doe ik dus ook nooit meer, ik ga weer 2.2 erop zetten.
Ik heb mijn numeers terug, alleen nog die 2 rare iconen weg krijgen.
Ik heb mijn numeers terug, alleen nog die 2 rare iconen weg krijgen.
[ Voor 83% gewijzigd door Niellie41 op 10-06-2011 19:38 ]
Ja, maar daar heb ik nu niets aan 
Ik moet alleen nog de russische iconen weg krijgen, want die vertrouw ik niet.
Ik moet alleen nog de russische iconen weg krijgen, want die vertrouw ik niet.
Ik ben toch maar terug gegaan naar de officiële 2.2.1. Ik vertrouwde die 3 rare software pakketten niet.
Ik heb vandaag 2.3.4. erop gezet en ik moet zeggen dat het erg goed werkt, een stukje vloeiender dan 2.2.1.
Die russische apps zijn trouwens hangman en nog andere standaard apps, gewoon te verwijderen met de 'root uninstaller'' app.
Mijn enige issue is nu dat als je op de power knop drukt het 1-2 sec duurt voordat het lockscreen verschijnt. Maar dat is bij iedereen zo.
Al met al een fijne update
Die russische apps zijn trouwens hangman en nog andere standaard apps, gewoon te verwijderen met de 'root uninstaller'' app.
Mijn enige issue is nu dat als je op de power knop drukt het 1-2 sec duurt voordat het lockscreen verschijnt. Maar dat is bij iedereen zo.
Al met al een fijne update
Mogge,
Ik heb inmiddels mijn 2e ace in gebruik, mijn eerste ace deed uitvallen.
nu heb ik net 3 dagen mijn 2e ace, precies het zelfde euvel !!!
Ik las hier dat nieuwe firmware de oplossing zal zijn, is dit ook bevestigd door Samsung?
Ik las hier dat nieuwe firmware de oplossing zal zijn, is dit ook bevestigd door Samsung?
Lees dit topic eens door. Heeft waarschijnlijk met WiFi te maken. Vind WiFi icm met Android 2.2 toch niet erg lekker lopen.c0de1 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:16:
Mogge,
Vandaag is er een nieuwe versie van Kies gelanceerd (2.0.1.11053_66_6) en voor de Galaxy S is 2.3.3 vrijgegeven (volgens Twitter Samsung Nederland).
Dan zal de S5830 niet meer lang op zich laten wachten toch?
Dan zal de S5830 niet meer lang op zich laten wachten toch?
Ik zou graag mijn Ace willen flashen met een andere rom, echter ben ik er een beetje huiverig voor.
Ik kan nergens namelijk vinden hoe ik mijn huidige rom kan veiligstellen. Je hebt wel ROM manager, maar deze is uiteraard niet geschikt (nog) voor Galaxy Ace)
Ik wordt namelijk een beetje zat dat ik geen Wifi kan gebruiken zonder een "sleep of death" te krijgen.
Nu gebruik alleen mijn data plan van een 1 GB... Maarja thuis heb ik wifi actief die wil ook gewoon kunnen gebruiken.
Wie weet een oplosing.
Ik kan nergens namelijk vinden hoe ik mijn huidige rom kan veiligstellen. Je hebt wel ROM manager, maar deze is uiteraard niet geschikt (nog) voor Galaxy Ace)
Ik wordt namelijk een beetje zat dat ik geen Wifi kan gebruiken zonder een "sleep of death" te krijgen.
Nu gebruik alleen mijn data plan van een 1 GB... Maarja thuis heb ik wifi actief die wil ook gewoon kunnen gebruiken.
Wie weet een oplosing.
Als je nog even geduld hebt komt er een nieuwe update van Samsung, Android 2.3 moet binnenkort uitkomen.c0de1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 07:41:
Ik zou graag mijn Ace willen flashen met een andere rom, echter ben ik er een beetje huiverig voor.
Wie weet een oplosing.
Ja dat heb ik ook vernomen, maar weet jij ook wanneer
Weet niet wat sleep of death is maar op 2.3.4 crasht wifi nog steeds met PEAP, WPA2 beveiligingsinstellingen
(op de tu dus).
De originele rom kan je downloaden op samfirmware.com (wel even registreren) en je programmas kan je backuppen met titanium backup.
Dan kan je vervolgens upgraden naar villain of 2.3.x
De originele rom kan je downloaden op samfirmware.com (wel even registreren) en je programmas kan je backuppen met titanium backup.
Dan kan je vervolgens upgraden naar villain of 2.3.x
http://www.samfirmware.com/apps/blog/show/7429241-samsung-italy-confirms-android-2-3-3-release-schedule-for-galaxy-tab-7-ace-and-galaxy-sl-c0de1 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:53:
Ja dat heb ik ook vernomen, maar weet jij ook wanneer
zo te zien voor de Ace eind september.
Bedoel je deze manier?FitTiv schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:43:
Je kan rooten met de zip methode van 2.3.3, dan kan je die programmas wellicht uninstallen
http://androidadvices.com...gt-5830%E2%80%93tutorial/
Ik wil even zeker zijn dat ik alles snap en zo, voordat ik ga flashen EN rooten.
update: ik heb hem inmiddels geflashed en die russische apps weg kunnen halen. Alleen, hoe unroot ik 2.3.4 weer?
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 18-06-2011 13:04 ]
E. Unrooting for 2.3.3 (Thanks to ingbrzy):Niellie41 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:58:
[...]
Bedoel je deze manier?
http://androidadvices.com...gt-5830%E2%80%93tutorial/
Ik wil even zeker zijn dat ik alles snap en zo, voordat ik ga flashen EN rooten.
update: ik heb hem inmiddels geflashed en die russische apps weg kunnen halen. Alleen, hoe unroot ik 2.3.4 weer?
1) download attached file called unroot.zip and copy it to your sdcard
2) Turn off your phone
3) Press POWER+HOME BUTTON
4) Select update from sdcard, select the file unroot.zip
5) After the update completed - reboot
6) Now you have unrooted S5830
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1034145
Succes! Maar waarom eigenlijk unrooten?
Hoe zijn de ervaringen met 2.3.x op de Ace ?
Hoor om me heen nog wat accutrouble op de "oude" Froyo toestellen.
Krijg mijn toestel eind deze week geleverd, en wil dan toch wel zsm over naar de 2.3.x ( al dan niet via Samsung )
Hoor om me heen nog wat accutrouble op de "oude" Froyo toestellen.
Krijg mijn toestel eind deze week geleverd, en wil dan toch wel zsm over naar de 2.3.x ( al dan niet via Samsung )
Is er iemand die iets meer kan vertellen over de problemen met wifi op de ace?
Momenteel gebruik ik een simpel toestel (bellen sms'en.. dan heb je mogelijkheden wel behandeld) en ik wil overstappen op een smartphone. Heb zowel de Ace als de Wildfire S als opties waarbij de Ace de betere papieren lijkt te hebben ivm de snellere processor (800 tov 600). Echter is een goede wifi functionaliteit een must, ik neem namelijk geen (althans niet direct) mobiel internet abonnement. Er zijn wel berichten dat functionaliteit moet verbeteren na september wanneer de android update komt, maar als de wifi geborkt is en de update helpt niet dan zit ik met een telefoon opgescheept die (voor mij) niet bruikbaar is.
Inzichten worden op prijs gesteld
Momenteel gebruik ik een simpel toestel (bellen sms'en.. dan heb je mogelijkheden wel behandeld) en ik wil overstappen op een smartphone. Heb zowel de Ace als de Wildfire S als opties waarbij de Ace de betere papieren lijkt te hebben ivm de snellere processor (800 tov 600). Echter is een goede wifi functionaliteit een must, ik neem namelijk geen (althans niet direct) mobiel internet abonnement. Er zijn wel berichten dat functionaliteit moet verbeteren na september wanneer de android update komt, maar als de wifi geborkt is en de update helpt niet dan zit ik met een telefoon opgescheept die (voor mij) niet bruikbaar is.
Inzichten worden op prijs gesteld
Ik heb een ace met 2.2.1 en een tplink wr1043nd en dat werkt feilloos met wifi.
Oh ja... Ik gebruik WPA2/AES.
[ Voor 17% gewijzigd door klaafstra99 op 21-06-2011 19:38 ]
Ah top, het is dus niet altijd dramaklaafstra99 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:37:
Ga maar eens kijken waar de ace voordelig is op te scharrelen!
Anoniem: 411823
Hallo allemaal heb sinds kort een galaxy ace waar ik zeer tevreden over ben
Nu heb ik deze via Kies geupdate maar ben er achter gekomen dat mijn flits niet meer werkt
En dat het geluid onzuiver is naar een bezoekje aan de samfirm site en daar diverse fimware
te hebben geprobeerd blijft het probleem hetzelfde ook de code om mijn camera te resetten
werkt niet krijg dan de melding USSD code actief.
Heb ook al via google gezocht naar drivers voor mijn ace maar kan die nergens vinden
Voorlopig draai ik op gingerbrood 2.3.4 dat probleem van de flits kan ik nog mee leven maar
vind het jammer dat mijn geluid/ringtone nu onzuiver is
Hopelijk kan mij iemand helpen met een oplossing
P.s terug naar de winkel kan ik niet heb geen bonnetje
Nu heb ik deze via Kies geupdate maar ben er achter gekomen dat mijn flits niet meer werkt
En dat het geluid onzuiver is naar een bezoekje aan de samfirm site en daar diverse fimware
te hebben geprobeerd blijft het probleem hetzelfde ook de code om mijn camera te resetten
werkt niet krijg dan de melding USSD code actief.
Heb ook al via google gezocht naar drivers voor mijn ace maar kan die nergens vinden
Voorlopig draai ik op gingerbrood 2.3.4 dat probleem van de flits kan ik nog mee leven maar
vind het jammer dat mijn geluid/ringtone nu onzuiver is
Hopelijk kan mij iemand helpen met een oplossing
P.s terug naar de winkel kan ik niet heb geen bonnetje
Hier geen problemen met een WPA en WPA2 verbinding.klaafstra99 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:37:
Alleen op de TU (PEAP, MSCHAPV2) werkt de wifi bij mij soms wel, en dan na een tijdje niet meer (wifi error) en moet ik het toestel restarten.
EDIT: GB 2.3.4
Hmm, zal voorlopig zelf wel niet op de TU komen dus daar maak ik me dan maar niet druk omFitTiv schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:54:
[...]
Hier geen problemen met een WPA en WPA2 verbinding.
Alleen op de TU (PEAP, MSCHAPV2) werkt de wifi bij mij soms wel, en dan na een tijdje niet meer (wifi error) en moet ik het toestel restarten.
EDIT: GB 2.3.4
Heb de ace inmiddels besteld, zodra deze binnen is geef ik wel even een update over mijn bevindingen
nu maar hopen dat wifi op de RuG niet zoveel troubles geeft
Hoe lang houdt jullie Ace het maximaal vol voordat je hem weer op moet laden? Ik lees op internet soms verhalen dat ie het niet eens halve dag uithoudt. Is het echt zo erg?
Hangt er vanaf, als je een beetje zorgt dat je niet teveel applicaties in de achtergrond hebt draaien en zinvolle settings gebruikt (screen brightness, wifi, bluetooth, gps, etc. alleen gebruiken wanneer nodig) houdt de mijne het zo'n 2/3 dagen vol. Die derde dag is meestal wel kiele kiele.TexMex schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:16:
Hoe lang houdt jullie Ace het maximaal vol voordat je hem weer op moet laden? Ik lees op internet soms verhalen dat ie het niet eens halve dag uithoudt. Is het echt zo erg?
Sinds een paar dagen zit ik met een probleem. Wanneer ik de camera wil gebruiken werkt de knop op het scherm niet om een foto te maken. Je kan hierop blijven drukken maar het werkt gewoon niet. Opnieuw opstarten al geprobeerd, op google gezocht maar niks gevonden. Ik heb wel opgemerkt dat wanneer ik in de modus zit voor foto's maken, er een slotje staat naast de sd kaart.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Er kunnen m.i. een aantal dingen aan de hand zijn:jorikk59 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:58:
Sinds een paar dagen zit ik met een probleem. Wanneer ik de camera wil gebruiken werkt de knop op het scherm niet om een foto te maken. Je kan hierop blijven drukken maar het werkt gewoon niet. Opnieuw opstarten al geprobeerd, op google gezocht maar niks gevonden. Ik heb wel opgemerkt dat wanneer ik in de modus zit voor foto's maken, er een slotje staat naast de sd kaart.
- Je camera staat ingesteld om de foto's op het telefoongeheugen op te slaan, en niet op de SD-kaart
- Je kaart- of telefoongeheugen zit vol
- Je SD-kaartje is corrupt
- Je SD-kaart is write-protected
- Een instelling op je telefoon zorgt ervoor dat je niet naar je SD-kaart kan wegschrijven
Ik denk dat je het ergens in die trant moet zoeken. Ik probeer aan deze kant de situatie te reproduceren om te zien of ik een oplossing kan vinden. 'K hou je op de hoogte.
Update: Als ik in Camera-modus zit en de aan/uit-knop kort aan tik verschijnt er bij mij een slotje in het scherm, en dat verdwijnt weer als ik de aan/uit-knop wederom kort aan tik. Heb je dat al geprobeerd?
[ Voor 9% gewijzigd door nehal3m op 22-06-2011 17:15 ]
Dat valt nog wel mee dan! Klinkt in ieder geval een heel stuk beter dan nog geen halve dag...canterwoodcore schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:32:
[...]
Hangt er vanaf, als je een beetje zorgt dat je niet teveel applicaties in de achtergrond hebt draaien en zinvolle settings gebruikt (screen brightness, wifi, bluetooth, gps, etc. alleen gebruiken wanneer nodig) houdt de mijne het zo'n 2/3 dagen vol. Die derde dag is meestal wel kiele kiele.
Ik ben sinds maandag in het bezit van de galaxy ace. Ook ik heb last van het wifi probleem.
Hij blijft maar scannen en maakt geen verbinding. En als hij verbinding maakt gaat hij gelijk weer offline of geeft een error. met de volgende code kan ik het wifi probleem tijdelijk fixen: *#*#526#*#*
(invoeren in het bel schermpje)
Ik snap niet dat samsung zo'n buggy telefoon op de markt brengt.
Is er nog een echte oplossing beschikbaar zonder de garantie te verliezen? Anders ga ik hem denk ik maar terug brengen.
Hij blijft maar scannen en maakt geen verbinding. En als hij verbinding maakt gaat hij gelijk weer offline of geeft een error. met de volgende code kan ik het wifi probleem tijdelijk fixen: *#*#526#*#*
(invoeren in het bel schermpje)
Ik snap niet dat samsung zo'n buggy telefoon op de markt brengt.
Is er nog een echte oplossing beschikbaar zonder de garantie te verliezen? Anders ga ik hem denk ik maar terug brengen.
Anoniem: 351423
Goedendag,
Ik ga morgen mijn display van me Ace vervangen aan de hand van dit filmpje:
[url]YouTube - Samsung S5830 Galaxy Ace reparatie handleiding[/url]
Alleen op een gegeven moment moet je het display verhitten om het touchscreen(?) los te maken van het frame. Maar wat nou als ik het er weer op wil zetten? Moet ik het dan weer verhitten, blijft het dan wel goed vast plakken?
Ik zou graag snel antwoordt krijgen.
M.v.g.
Daan
Ik ga morgen mijn display van me Ace vervangen aan de hand van dit filmpje:
[url]YouTube - Samsung S5830 Galaxy Ace reparatie handleiding[/url]
Alleen op een gegeven moment moet je het display verhitten om het touchscreen(?) los te maken van het frame. Maar wat nou als ik het er weer op wil zetten? Moet ik het dan weer verhitten, blijft het dan wel goed vast plakken?
Ik zou graag snel antwoordt krijgen.
M.v.g.
Daan
Anoniem: 394020
Is het mogelijk om apps gelijk af te kunnen sluiten? ik moet nu telkens naar "taakbeheer" om een app af te sluiten, maar dan sluiten gelijk alle apps!
Bij taakbeheer staat toch "End" achter een specifieke applicatie, én er staan "End all"?Anoniem: 394020 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:48:
Is het mogelijk om apps gelijk af te kunnen sluiten? ik moet nu telkens naar "taakbeheer" om een app af te sluiten, maar dan sluiten gelijk alle apps!
Anoniem: 394020
Ja dat weet ik, maar dat vind ik nogal onhandig, als ik bijvoorbeeld 1 app wil afsluiten, dat gaat dan niet!webfreakz.nl schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:06:
[...]
Bij taakbeheer staat toch "End" achter een specifieke applicatie, én er staan "End all"?
Als ik de musicplayer bijvoorbeeld open en wat muziek ga luisteren, als ik daar dan klaar mee ben kan ik bijvoorbeeld geen optie "sluit musicplayer af" vinden.. Dat moet ik dan via taakbeheer doen.
Ja klopt, maar dat programma wordt in de background geplaatst en doet verder niks. Als een andere app het geheugen nodig heeft dan wordt die musicplayer uit het geheugen geknikkerd.
Ik weet zo gauw niks om de codec op je telefoon te krijgen. Wat sowieso kan is met VLC Direct een simpele client-server setup maken en video's die je PC ondersteunt naar je telefoon streamen.Ravv schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:51:
iemand enig idee hoe je het voor elkaar krijgt om Xvid op de Ace af te spelen ?
Staat op de Android market voor nop (gratis versie mist wel wat features). Je kunt hem ook als afstandbediening gebruiken, als je je TV aan je PC hebt hangen is dat verrekte handig.
Met Vplayer of Moboplayer wil dat nog wel eens lukken. Alleen is het dan softwarematige decodering dus wel wat trager (je moet geen HD filmpjes af willen spelen).
De laatste optie was het! Echt zoiets wat je per ongeluk indrukt en nooit weer achterkomt waardoor het komt:Pcanterwoodcore schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:09:
[...]
Er kunnen m.i. een aantal dingen aan de hand zijn:
- Je camera staat ingesteld om de foto's op het telefoongeheugen op te slaan, en niet op de SD-kaart
- Je kaart- of telefoongeheugen zit vol
- Je SD-kaartje is corrupt
- Je SD-kaart is write-protected
- Een instelling op je telefoon zorgt ervoor dat je niet naar je SD-kaart kan wegschrijven
Ik denk dat je het ergens in die trant moet zoeken. Ik probeer aan deze kant de situatie te reproduceren om te zien of ik een oplossing kan vinden. 'K hou je op de hoogte.
Update: Als ik in Camera-modus zit en de aan/uit-knop kort aan tik verschijnt er bij mij een slotje in het scherm, en dat verdwijnt weer als ik de aan/uit-knop wederom kort aan tik. Heb je dat al geprobeerd?
Bedankt in ieder geval voor de info
Geen probleem, graag gedaan!jorikk59 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:22[/message]:
[...]
De laatste optie was het! Echt zoiets wat je per ongeluk indrukt en nooit weer achterkomt waardoor het komt:P
Bedankt in ieder geval voor de info
Anoniem: 412404
hoi
ik ben n echte nitwit op dit gebied
vind het een prima telefoon, al loopt hij wel eens vast maar dat is vast nieuwigheid, met wifi geen probleem.
wel weet ik niet hoe ik buiten mijn wifi gebeid op inet kan...ben n beetje blonT mss dat t daar mee te maken heeft, wie kan mij helen.
bvd...
vind het een prima telefoon, al loopt hij wel eens vast maar dat is vast nieuwigheid, met wifi geen probleem.
wel weet ik niet hoe ik buiten mijn wifi gebeid op inet kan...ben n beetje blonT mss dat t daar mee te maken heeft, wie kan mij helen.
bvd...
http://www.google.com/#sc...r_pw.&fp=68c0ff49d7f8fcb6Anoniem: 412404 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:48:
hoi
bvd...
Beetje moeite wordt hier toch wel verwacht van je..
bedankt!!FitTiv schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:51:
[...]
http://www.google.com/#sc...r_pw.&fp=68c0ff49d7f8fcb6
Beetje moeite wordt hier toch wel verwacht van je..
wat ik al zei ik ben blonT...volgens mij heb ik t nu voor elkaar...(mijn engels is ook al niet alte best
maar zie ik nu ook nog iets in mijn scherm? dat ik weet dat t aanstaat of niet?
Even een paar screenshots uit dit topic uitgepikt.Anoniem: 412404 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:29:
[...]
bedankt!!
wat ik al zei ik ben blonT...volgens mij heb ik t nu voor elkaar...(mijn engels is ook al niet alte best)
maar zie ik nu ook nog iets in mijn scherm? dat ik weet dat t aanstaat of niet?
Op de eerste screenshot is geen internetverbinding

Op de tweede is er internet via WiFi (3e icoontje van rechts in de statusbalk, boogjes omhoog geven de signaalsterkte aan)

Op de laatste is er internetverbinding via 3G (weer 3e icoontje, witte pijltjes naar boven en beneden geven aan dat er data verzonden/ontvangen wordt. Hier zijn ze grijs dus is er wel verbinding maar geen dataverkeer)

Het makkelijkst is het te checken door je wifi uit te zetten en dan met de browser naar www.google.com te gaan en iets te zoeken wat je nog niet eerder gezocht hebt, zodat hij geen plaatjes/data uit de cache kan gebruiken om op je scherm te zetten.
[ Voor 32% gewijzigd door gwystyl op 24-06-2011 15:03 ]
dat wifi snap ik...gwystyl schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:00:
[...]
Even een paar screenshots uit dit topic uitgepikt.
Op de eerste screenshot is geen internetverbinding
[afbeelding]
Op de tweede is er internet via WiFi (3e icoontje van rechts in de statusbalk, boogjes omhoog geven de signaalsterkte aan)
[afbeelding]
Op de laatste is er internetverbinding via 3G (weer 3e icoontje, witte pijltjes naar boven en beneden geven aan dat er data verzonden/ontvangen wordt. Hier zijn ze grijs dus is er wel verbinding maar geen dataverkeer)
[afbeelding]
Het makkelijkst is het te checken door je wifi uit te zetten en dan met de browser naar www.google.com te gaan en iets te zoeken wat je nog niet eerder gezocht hebt, zodat hij geen plaatjes/data uit de cache kan gebruiken om op je scherm te zetten.
maar dat 3G icoontje krijg ik dus niet
doe dus niets niet goed, zo moeilijk is t toch niet lijkt mij....
Je moet even de goede instellingen voor je provider opzoeken. Dat is het makkelijkst via google:Anoniem: 412404 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:59:
[...]
dat wifi snap ik...
maar dat 3G icoontje krijg ik dus niet
doe dus niets niet goed, zo moeilijk is t toch niet lijkt mij....
zoek naar "internet instellingen kpn/vodafone/t-mobile/andere provider"
Voor KPN kom je dan bijvoorbeeld hier uit: KPN pagina voor Galaxy ACE
Voor Vodafone: Vodafone pagina voor internet instellingen
enz.
Op die pagina van KPN staat mooi met plaatjes uitgelegd welke dingen je waar in moet vullen. Ook als je instellingen voor een andere provider nodig hebt, kunnen die plaatjes wel helpen.
o is dat het....gwystyl schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:10:
[...]
Je moet even de goede instellingen voor je provider opzoeken. Dat is het makkelijkst via google:
zoek naar "internet instellingen kpn/vodafone/t-mobile/andere provider"
Voor KPN kom je dan bijvoorbeeld hier uit: KPN pagina voor Galaxy ACE
Voor Vodafone: Vodafone pagina voor internet instellingen
enz.
Op die pagina van KPN staat mooi met plaatjes uitgelegd welke dingen je waar in moet vullen. Ook als je instellingen voor een andere provider nodig hebt, kunnen die plaatjes wel helpen.

mijn dank is groot!!! aan dit antwoord heb/had ik veel.....nogmaals bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 412404 op 24-06-2011 16:42 ]
Zoals eerder belooft even een korte impressie van mijn ace (nu twee dagen in bezit).
Vind de telefoon prima afgewerkt, doet in mijn beleving niet onder voor de Galaxy S van mijn vriendin. Toestel reageert goed en vlot, geen problemen met wifi en de belkwaliteit is gewoon prima. Beeldscherm is ok voor normaal gebruik, maar duidelijk van mindere kwaliteit dan de super amoled op de S (tja...). Batterij duur kan ik nog niet zoveel over zeggen, gaat nu ongeveer anderhalve dag mee met wifi constant aan. Vermoed dat na enkele dagen van opladen en gebruiken dit nog verder zal verbeteren. Al met al ben ik er erg tevreden mee, heb er 219 voor betaald en had er wel meer voor over gehad
Moet misschien even opmerken dat ik geen hardcore user ben, kan dus over het hele socialhub gebeuren niets zinnigs melden.
Vind de telefoon prima afgewerkt, doet in mijn beleving niet onder voor de Galaxy S van mijn vriendin. Toestel reageert goed en vlot, geen problemen met wifi en de belkwaliteit is gewoon prima. Beeldscherm is ok voor normaal gebruik, maar duidelijk van mindere kwaliteit dan de super amoled op de S (tja...). Batterij duur kan ik nog niet zoveel over zeggen, gaat nu ongeveer anderhalve dag mee met wifi constant aan. Vermoed dat na enkele dagen van opladen en gebruiken dit nog verder zal verbeteren. Al met al ben ik er erg tevreden mee, heb er 219 voor betaald en had er wel meer voor over gehad
Moet misschien even opmerken dat ik geen hardcore user ben, kan dus over het hele socialhub gebeuren niets zinnigs melden.
Anoniem: 412475
Goedenavond allemaal,
Ik heb een zeer mooie aanbieding gezien voor de galaxy Ace, en ik vraag me af of jullie (gebruikers) me de telefoon aan- of afraden. In dit topic heb ik al gelezen dat er wel een aantal problemen voordoen met o.a. Wifi en dat af en toe de telefoon ineens uitvalt.
Ook heb ik vragen rond het gebruik van internet. Zelf heb ik geen ervaring met smartphones/mobiel internet, maar deze aanbieding heeft 500MB per maand. Nu heb ik hier twee vragen over:
-Is dit genoeg, of is dit echt heel weinig?
-Kan ik via de site van vodafone (dat is de provider) zien hoeveel MB ik voor de rest van de maand nog over heb?
Alvast bedankt!
Ik heb een zeer mooie aanbieding gezien voor de galaxy Ace, en ik vraag me af of jullie (gebruikers) me de telefoon aan- of afraden. In dit topic heb ik al gelezen dat er wel een aantal problemen voordoen met o.a. Wifi en dat af en toe de telefoon ineens uitvalt.
Ook heb ik vragen rond het gebruik van internet. Zelf heb ik geen ervaring met smartphones/mobiel internet, maar deze aanbieding heeft 500MB per maand. Nu heb ik hier twee vragen over:
-Kan ik via de site van vodafone (dat is de provider) zien hoeveel MB ik voor de rest van de maand nog over heb?
Alvast bedankt!
Hier geen problemen met de wifi verbinding (of spontaan uitvallen van de telefoon). Of 500 MB veel of weinig is hangt volledig af van je gebruik en is dus zeer persoonlijk. 500MB lijkt mij beperkt maar wanneer je thuis en op je werk/studie etc zoveel mogelijk de beschikbare wifi verbindingen gebruikt komt je waarschijnlijk een heel end. Daarbij zijn er wel apps beschikbaar die je verbruik bijhouden.Anoniem: 412475 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:37:
Goedenavond allemaal,
Alvast bedankt!
Ik gebruik in ieder geval de hele dag e-mail (gmail en exchange via Touchdown), navigatie met Waze (herkent routes, dus zal ze wel cachen) en internet redelijk wat. Meestal kom ik dan rond de 350-400 mb uit volgens mij. 500 mb is dus niet heel weinig als je een beetje in de gaten houdt wat je doet en de meeste updates/installs van programma's via wifi doet. Ik check meestal 's avonds thuis of er updates voor programma's zijn. Eens per dag is dat prima te doen, en voor je dataverbruik is het ook niet gek.kixor schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:39:
[...]
Hier geen problemen met de wifi verbinding (of spontaan uitvallen van de telefoon). Of 500 MB veel of weinig is hangt volledig af van je gebruik en is dus zeer persoonlijk. 500MB lijkt mij beperkt maar wanneer je thuis en op je werk/studie etc zoveel mogelijk de beschikbare wifi verbindingen gebruikt komt je waarschijnlijk een heel end. Daarbij zijn er wel apps beschikbaar die je verbruik bijhouden.
Anoniem: 217007
HalloAnoniem: 412475 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:37:
Goedenavond allemaal,
Alvast bedankt!
jij kan 3G Watchdog gebruiken. Daarmee kan jij goed in de gaten houden.
Anoniem: 155324
Ik heb ook sinds afgelopen weekend de Ace in gebruik na een tijdje de HTC Touch 2 (van m'n werk) gebruikt te hebben. M'n vriendin bestelde de Samsung tab (gratis) bij verlenging van d'r abonoment en kreeg de Ace er ook gratis bij. Hierdoor had ik er niet echt hoge verwachting van maar ben er toch behoorlijk van onder de indruk (wat een mogelijkheden) op het batterij verbruik en het bluetooth instellen na.
Qua accu is opzich te verklaren door het gebruik maar voor wat betreft de bluetooth de volgende vraag:
Ik heb in de auto een nokia bluetooth carkit en kan deze gewoon gebruiken met de Ace alleen na een tijdje wordt de verbinding verbroken. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Ik heb wel gezien dat als je de Ace via bluetooth zichtbaar instelt dat dit maar 120 sec. kan.
Qua accu is opzich te verklaren door het gebruik maar voor wat betreft de bluetooth de volgende vraag:
Ik heb in de auto een nokia bluetooth carkit en kan deze gewoon gebruiken met de Ace alleen na een tijdje wordt de verbinding verbroken. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Ik heb wel gezien dat als je de Ace via bluetooth zichtbaar instelt dat dit maar 120 sec. kan.
Zojuist mijn eigen Ace ontvangen, prima verstuurd door Gigavolt. Echter wel een met oost Europese firmware. Dus toetsenbord is enkel beschikbaar in Engels en oost europese. Is het mogelijk deze te wijzigen naar Nederlandse (deze is namelijk niet beschikbaar op de telefoon).
Op de marketplace zie ik allemaal betaalde varianten.
[ Voor 59% gewijzigd door J_star op 28-06-2011 23:43 ]
Hmm... vreemd, ik heb hem ook besteld via Gigavolt. Bij mij beschikt de telefoon gewoon over de goede firmware met de juiste talen. Misschien even contact opnemen met Gigavolt?J_star schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:23:
Zojuist mijn eigen Ace ontvangen, prima verstuurd door Gigavolt. Echter wel een met oost Europese firmware. Dus toetsenbord is enkel beschikbaar in Engels en oost europese. Is het mogelijk deze te wijzigen naar Nederlandse (deze is namelijk niet beschikbaar op de telefoon).
Gingerbread keyboard:J_star schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:23:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875202
de 7.29mb versie zit een nederlands woordenboek bij. In tekstinvoervlakje lang drukken op het scherm en dan GBkeyboard selecteren. Wel installeren in main memory anders werkt ie niet.