• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
intraxi schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:24:
@MatMitch
Niet te snel oordelen eerst eens goed onderzoeken... ;)

Ik probeer het te repliceren, maar heb geen enkel probleem...

Kun je eens proberen te onderzoeken wat voor type contacten ontbreekt (bijv. SIM/Telefoongeheugen, Twitter, Gmail off Whatsapp) ?
Ok ok sorry,
Het zijn normale contacten dus nieuw ingevoerd op de Ace en oude gekopieerd van Sim.
Dus als ik een nieuw contact aanmaak onder bv een ontbrekende letter en opsla in het telefoongeheugen verschijnt dat lettertje nog steeds niet.
Dat is wat ik tot nog toe geprobeerd heb en wat het dus logischerwijs zou moeten doen toch?
Ik vind het ook wel vreemd dat er een patroon in lijkt te zitten twee letters punt,twee letters punt etc.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Laatste NL talige soft erin? Evt resetten naar fabrieksdefault. Standaard werkt het allemaal goed dus er is iets misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
Geinig, het was mij nog niet opgevallen maar ik heb het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
MatMich schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:16:
[...]

Ok ok sorry,
Het zijn normale contacten dus nieuw ingevoerd op de Ace en oude gekopieerd van Sim.
Dus als ik een nieuw contact aanmaak onder bv een ontbrekende letter en opsla in het telefoongeheugen verschijnt dat lettertje nog steeds niet.
Dat is wat ik tot nog toe geprobeerd heb en wat het dus logischerwijs zou moeten doen toch?
Ik vind het ook wel vreemd dat er een patroon in lijkt te zitten twee letters punt,twee letters punt etc.
Ik denk als volgt: niet alle letters worden in de vertikale display vermeldt, omdat niet het hele alfabet vertikaal op het display past daarom worden er sommige letters tussenuit gehaald (bij mij is dat ook zo, maar volgens een ander patroon) dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een relatie te hebben met wel of niet bestaande kontakten. De lijst scrollt gewoon naar beneden of naar boven afhankelijk van de letter van het alfabet, die wordt gekozen, hoewel dan toch niet alle letters van het alfabet langskomen, terwijl er wel kontakten zijn, die met zo'n letter beginnen...dus hier zit toch inderdaad iets mis...bugrapportje naar samsung ? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door intraxi op 30-09-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
RAAF12 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:31:
Laatste NL talige soft erin? Evt resetten naar fabrieksdefault. Standaard werkt het allemaal goed dus er is iets misgegaan.
ik zou het toch nog maar eens testen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
intraxi schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:36:
[...]

Ik denk als volgt: niet alle letters worden in de vertikale display vermeldt, omdat niet het hele alfabet vertikaal op het display past daarom worden er sommige letters tussenuit gehaald (bij mij is dat ook zo, maar volgens een ander patroon) dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een relatie te hebben met wel of niet bestaande kontakten. De lijst scrollt gewoon naar beneden of naar boven afhankelijk van de letter van het alfabet, die wordt gekozen, hoewel dan toch niet alle letters van het alfabet langskomen, terwijl er wel kontakten zijn, die met zo'n letter beginnen...dus hier zit toch inderdaad iets mis...bugrapportje naar samsung ? ;)
En als je "ongesorteerd" kiest krijg je ineens meer letters van het alfabet te zien, maar nog steeds niet allemaal.
En die meer letters passen prima op het scherm.
En ook dit lijkt weer redelijk random omdat er weer letters ontbreken van contacten die er toch heus staan.
Dit is best vervelend want als je veel contacten heb die bv mer een N beginnen en hij slaat deze leter bij het zoeken over dan moet je of een letter ervoor kiezen of erna en vervolgens flink scrollen om alsnog een contact te kunnen kiezen.
Dus wat sommigen "grappig" vinden, vind ik uiterst irritant en nogal tijdvretend als je iemand snel wil/moet bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb met mijn Galaxy Ace dat er bij sommige contacten maar 1 telefoon nummer weergegeven wordt, terwijl ik zeker weet dat er in bepaalde gevallen 2 nummers moeten staan. Dit omdat ze in een auto met bluetooth carkit wél zichtbaar zijn én omdat het in mijn vorige telefoon ook gewoon goed stond.

Hoe kan ik dit oplossen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
MatMich schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:59:
[...]
En als je "ongesorteerd" kiest krijg je ineens meer letters van het alfabet te zien, maar nog steeds niet allemaal.
'ongesorteerd' , kan ik niet kiezen dus dat begrijp ik niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
intraxi schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:52:
[...]

'ongesorteerd' , kan ik niet kiezen dus dat begrijp ik niet helemaal...
Sorry neem me niet kwalijk maar ik moet ook geen dingen uit mijn hoofd opschrijven 8)7
Ik bedoel groepen>niet toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
MatMich schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:27:
[...]
Ik bedoel groepen>niet toegewezen.
ok, daarmee heb ik het ook getest en dan ontbreken er ook een aantal letters zodat het vertikaal op het scherm past. Ik denk, dat er geen relatie is tussen de letters en het wel of niet aanwezig zijn van kontakten met die letter, zoals jij veronderstelt. Wat wel vreemd is is dat bij scrollen niet alle letters van het alfabet voorbij komen, maar alleen de letters uit de vertikale lijst. Dat lijkt me inderdaad nogal een hoog gehalte van Koreaans gerommel te hebben... ;)
Je kunt dan wel de letter in de search box invoeren en dan kom je direkt bij de kontakten, die met die letter beginnen dus zo'n groot probleem is het nu ook weer niet... toch ? 8)

[ Voor 14% gewijzigd door intraxi op 03-10-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
intraxi schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:16:
[...]

ok, daarmee heb ik het ook getest en dan ontbreken er ook een aantal letters zodat het vertikaal op het scherm past. Ik denk, dat er geen relatie is tussen de letters en het wel of niet aanwezig zijn van kontakten met die letter, zoals jij veronderstelt. Wat wel vreemd is is dat bij scrollen niet alle letters van het alfabet voorbij komen, maar alleen de letters uit de vertikale lijst. Dat lijkt me inderdaad nogal een hoog gehalte van Koreaans gerommel te hebben... ;)
Je kunt dan wel de letter in de search box invoeren en dan kom je direkt bij de kontakten, die met die letter beginnen dus zo'n groot probleem is het nu ook weer niet... toch ? 8)
Niet echt een groot probleem maar wel erg slordig.
Ik vraag me toch wel af of iedereen dit probleem heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaafstra99
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-02-2021
Ter info: heb nu een kleine week Clockwork + FirstUA 1.2 in de Ace zitten. Absolute aanrader. En ja: ook "Nederlands" zit er in. Verder doet ook alles het (GPS, Bluetooth, WiFi etc.).

Absoluut een meer 'responsief' sneller toestel, alhoewel dat wel wat subjectief is natuurlijk. Batterijverbruik is absoluut beter: bij gemiddeld gebruik voor mij nu 1x per 3 dagen laden i.p.v. 1x per 2 dagen.

Iemand enig idee hoe je op basis van tijd de dataverbinding kan uitschakelen? Alleen 2G bespaart energie, maar als je die ook uitschakelt als je slaapt scheelt het nog (significant!) meer.

[ Voor 4% gewijzigd door klaafstra99 op 03-10-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
klaafstra99 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:24:
Iemand enig idee hoe je op basis van tijd de dataverbinding kan uitschakelen? Alleen 2G bespaart energie, maar als je die ook uitschakelt als je slaapt scheelt het nog (significant!) meer.
Llama, tasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ik heb na lezen van dit Forum Glsmt 2.1 geinstalleerd, maar mijn WiFi valt op mijn werk nog steeds uit. Thuis geen last van, maar dus ook nog SOD. Iemand dit probleem ook een nu een ROM gevonden die het wel goed doet?

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ben teruggeflashed naar Stock Rom en daarna via CWM naar Gingerreal 1.4 deze lijkt nu redelijk stabiel. Nog geen SOD gehad of WiFi uitval, maar hou het in de gaten.

Cyanogen die ik op XDA zag daar zat geen A2SD ingebakken is dat met de laatste nightly wel. Want ik probeerde het zelf te installeren op Cyanogen, maar kreeg het niet aan de praat.

edit:
Voor de mensen die Gingereal willen proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1228436

[ Voor 15% gewijzigd door djcasl op 05-10-2011 09:57 ]

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Probeer eerst eens KPO te flashen en dan GLSMT; dat is hoe ik het heb en ik heb geen SOD meer sinds ik die rom heb geinstalleerd (~1-1.5 maand ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Ter info: heb nu een kleine week Clockwork + FirstUA 1.2 in de Ace zitten. Absolute aanrader. En ja: ook "Nederlands" zit er in. Verder doet ook alles het (GPS, Bluetooth, WiFi etc.).
Heeft FirstUA ook FM-radio?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
Dank voor de tip! Staat er bij mij nu ook op. Ik had met 2.3.4 ook geen crashes meer, maar deze ziet er beter uit. De toekomst zal leren of hij ook stabiel genoeg is (en of alles wel werkt) ;-)

Had je die beta van cyanogen toevallig ook geprobeerd?

edit: oh en ik kreeg eerst bij de 1e boot de melding dat het init script niet kon draaien vanwege te weinig geheugen. Wellicht met slechts de caches te legen dat het wel werkt, maar ik heb hem maar naar factory default (wist ook je eigen data) gezet (via recovery mode) en toen werkte deze (daarna met Titanium backup mijn proggies met instellingen teruggezet)

[ Voor 23% gewijzigd door idef1x op 06-10-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26

Absoluut een meer 'responsief' sneller toestel, alhoewel dat wel wat subjectief is natuurlijk. Batterijverbruik is absoluut beter: bij gemiddeld gebruik voor mij nu 1x per 3 dagen laden i.p.v. 1x per 2 dagen.
Klinkt goed (vooral de battery) , doch ik zie een reactie op xda van iemand die claimt dat het project dood is?

Zie: link

[ Voor 9% gewijzigd door idef1x op 06-10-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
idef1x schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Dank voor de tip! Staat er bij mij nu ook op. Ik had met 2.3.4 ook geen crashes meer, maar deze ziet er beter uit. De toekomst zal leren of hij ook stabiel genoeg is (en of alles wel werkt) ;-)

Had je die beta van cyanogen toevallig ook geprobeerd?
nee, ik wacht voor cyano op de final, tot nu toe bevalt GLSMT icm KPO (2.3.3) heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Cyanogen zit nu op RC1
Ik ga me dus ook maar eens wagen in de wereld van rooten, back-uppen en flashen ;p

Oh, rooten werkt al niet via super one click.
Begint goed ;D

[ Voor 24% gewijzigd door Peter91 op 10-10-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:12

Niellie41

[object Object]

Voor Cyanogenmod hoef je je telefoon niet te rooten, toch? Ik heb dat in ieder geval niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb t probleem dat het interne geheugen vol raakt :) heb nu een 8gb sdkaart aangeschaft en hoe zet ik nu dus de app'soa die op de interne staan op de sd.

ik heb gekeken en bij toepassingen-toepassingenbeheren-aktief en dan dus wat ik allemaal heb, maar verpl. naar SDkaart is grijs, kan ik dus niet aan klikken, hoe maak ik dit mogelijk?

is er iemand die t snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Samsung heeft Android 2.3.5 voor de Samsung Galaxy Ace vrijgegeven. Om de Gingerbread-update binnen te halen moet je de Ace verbinden met je computer via USB en het Kies-programma van Samsung draaien.

bron: Planet Android

Staat klaar op KIES en net uitgevoerd!!

[ Voor 8% gewijzigd door marcellux op 11-10-2011 18:31 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

marcellux schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:56:
Samsung heeft Android 2.3.5 voor de Samsung Galaxy Ace vrijgegeven. Om de Gingerbread-update binnen te halen moet je de Ace verbinden met je computer via USB en het Kies-programma van Samsung draaien.

bron: Planet Android

Staat klaar op KIES en net net uitgevoerd!!
Nou... ben benieuwd of het dit keer wel echt waar is dan...

Straks ff checke voor mn vriendin :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Ik ben ook benieuwd. Vodafone zal wel weer niet de snelste zijn..

Yay, kies = noodherstel = drama.

Maar zelfs van vodafone is de 2.3.5 update er :D

[ Voor 40% gewijzigd door Peter91 op 11-10-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik krijg in Kies geen upgrade voor mijn telefoon? Het programma Kies had zelf wel een update, maar voor mijn telefoon is er niks... Zit nogsteeds op versie 2.2.1.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Heb hem eerder geflashed via firmware van samfirmware Nu geeft Kies aan dat het geen officiële firmware versie is dus nu even wachten dat Samfirmware op de site heeft staan.

Daarna ff leuke custom rom kiezen voor mijn vriendin om te gebruiken zal wel de Cyanogenmod gaan worden.

Firmware 2.3.5 staat niet op samfirmware maar hier is hij ook te downloaden http://www.sammobile.com/

[ Voor 17% gewijzigd door boschie_73 op 11-10-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:13
Er was een update voor mijn T-mobile branded toestel. Helaas is het nog steeds 2.3.3... buildnummer zegt nu GINGERBREAD.BOKPB ipv GINGERBREAD.BOKP5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:18:
ik heb t probleem dat het interne geheugen vol raakt :) heb nu een 8gb sdkaart aangeschaft en hoe zet ik nu dus de app'soa die op de interne staan op de sd.

ik heb gekeken en bij toepassingen-toepassingenbeheren-aktief en dan dus wat ik allemaal heb, maar verpl. naar SDkaart is grijs, kan ik dus niet aan klikken, hoe maak ik dit mogelijk?

is er iemand die t snapt?
als je de standaard rom hebt is het niet met elke app mogenlijk, namelijk alleen als de app maker toestemming geeft voor a2sd.. Widgets e.d. kunnen sowieso niet, grotere apps vaak wel.

als je dan nogsteeds echt ruimte te kort komt is een custom rom met a2sdext de enige manier..

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coredalae schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:50:
[...]

als je de standaard rom hebt is het niet elke app mogenlijk, namelijk alleen als de app maker toestemming geeft a2sd.. Widgets e.d. kunnen sowieso niet, grotere apps vaak wel.

als je dan nogsteeds echt ruimte te kort komt is een custom rom met a2sdext de enige manier..
oke dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Hij is nu geupdated!!!

Eindelijk Gingerbread voor mn vriendin, merkte meteen dat ie sneller was... en nu maar hopen dat dr foon niet weer telkens uitvalt...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprinsen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:41
Dinsdag mijn Ace geupdate naar 2.3.5. De update ging prima, zonder problemen.
Echter nu geeft mijn telefoon steeds de melding 'geen service' voor enkele seconden, daarna meldt de telefoon zich weer netjes aan in het netwerk. Daarna gaat de mediascanner de SD-kaart scannen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Kan dit te maken hebben met de update naar 2.3.5?
Is er iemand die weet hoe dit kan worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:05
Ongelofelijk maar waar.
Er was een update uit van kies deze geinstalleerd.
Vervolgens de telefoon aangesloten en kies herkende de telefoon.
Gelijk de software upgrade uitgevoerd. Eerste indruk telefoon is een stuk sneller.
M'n moeder is er weer blij mee.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

ErHa schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:52:
Ik had erg veel last van SOD nadat ik had geupdate had via KIES van 2.2.1 naar 2.3.3
Naar een vodafone winkel gegaan want die konden de software fixen werd me verteld toen ik het toestel terug wilde sturen onder garantie. In de winkel hebben ze de software " bijgewerkt" naar een unbranded 2.2.1 versie. Dat was de laatst beschikbare.........volgens de servicedesk jongen. Thuisgekomen gaf KIES aan het toestel niet meer te kunnen bijwerken.

Uiteindelijk besloten zelf de 2.3.3 KPN firmware via Odin te flashen. Nu helemaal goed. Al 2 dagen geen SOD terwijl wifi aan staat en ik ook landurig buiten wifi bereik ben. Echt een aanrader!

Alleen nog steeds het probleem dat KIES zegt: deze apparaatversie kan niet worden bijgewerkt.
Heb KIES al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Weet iemand hoe ik toekomstige updates toch via KIES kan uitvoeren?
Interessant, kreeg de gisteren de vraag of ik KIES wilde updaden. na de update van KIES herkent hij mijn KPN firmware weer en zegt hij dat dit reeds de laatste versie is. Kan ik misschien in de toekomst wel weer via KIES updaten.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Ok,

Ik heb sinds een paar weken een galaxy ACE waar ik zeer tevreden mee ben.

Echter heb ik iets vreemds. Ik heb namelijk het idee dat ik een poolse versie heb.
Ook als ik kies gebruik kan ik bijvoorbeeld niet updaten. Omdat kies meldt dat het geen officiele firmware betreft.

Zou iemand mij alsjeblieft willen vertellen hoe ik de nieuwste nl firmware in mijn telefoon kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Laatst online: 20:13
jbhc schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:32:
Ok,

Ik heb sinds een paar weken een galaxy ACE waar ik zeer tevreden mee ben.

Echter heb ik iets vreemds. Ik heb namelijk het idee dat ik een poolse versie heb.
Ook als ik kies gebruik kan ik bijvoorbeeld niet updaten. Omdat kies meldt dat het geen officiele firmware betreft.

Zou iemand mij alsjeblieft willen vertellen hoe ik de nieuwste nl firmware in mijn telefoon kan krijgen?
Volgens de onofficiële manier zo:
http://androidadvices.com...bread-235-xwks2-firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Natuurlijk had ik eigenlijk eerst moeten vertellen wat ik zelf al gedaan, gezocht heb :) en ik had die methode al gevonden. Ik vraag me alleen af of het ook op een andere misschien iets meer officiele manier kan. En zou iemand mij kunnen vertellen of ik inderdaad een poolse firmware heb. (of hoe ik daar achter kom)

/edit:

En toen dacht ik: "WTF je ben toch een tweaker" dus heb het maar via de minder officiele manier gedaan. Telefoon is nu up to date de Poolse zooi is verdwenen alleen Kies roept nog steeds dat het om een niet officiele firmware gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door jbhc op 16-10-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aprinsen schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:08:
Dinsdag mijn Ace geupdate naar 2.3.5. De update ging prima, zonder problemen.
Echter nu geeft mijn telefoon steeds de melding 'geen service' voor enkele seconden, daarna meldt de telefoon zich weer netjes aan in het netwerk. Daarna gaat de mediascanner de SD-kaart scannen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Kan dit te maken hebben met de update naar 2.3.5?
Is er iemand die weet hoe dit kan worden opgelost?
Afgelopen vrijdag toen mijn Samsung Galay Ace terug kwam van een reparatie heb ik hem meteen geupdate van Android 2.3.3 naar 2.3.5. De eerste keer mislukte het op een of andere vage manier, er gebeurde gewoon niks meer. Toen heb ik een noodherstel uitgevoerd met Samsung Kies en toen had ik Android 2.3.5.

Toen had ik na een paar minuten precies hetzelfde probleem als aprinsen. Het vage is dat ik het hele weekend in Tilburg ben geweest met 3G en vol bereik en nergens last van had. Nu ben ik weer thuis en heb ik weer G en matig bereik en het begint meteen weer. Het gaat om de provider T-Mobile.

Voor de reparatie stond er een ROM op met T-Mobile animaties enzo, na de reparatie stond die er niet meer op en kon ik dus updaten naar Android 2.3.5 omdat mijn toestel niet meer T-Mobile branded was. Misschien heeft het daar mee te maken?

Gisteren avond ging mijn telefoon om de 5 minuten op dezelfde manier restarten als aprinsen aangeeft. Als je op dat moment bezig bent met iets wordt ie ineens heel erg traag en duurt het een eeuwigheid voor het toestel weer goed werkt. Het is echt een irritante bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Vaag..Ik heb een T-mobile branded Ace met 2.3.3. Krijg geen update vanuit Samsung Kies binnen. Mijn vader krijgt drie dagen later ook een T-Mobile Branded Ace, met daarop 2.3.5 geinstalleerd. (beiden komen van dezelfde leverancier)

Volgens Samsung zijn er geen T-Mobile branded versies van 2.3.5 en volgens T-Mobile webcare ook niet.

Als ik de update naar 2.3.5 volgens de on-officiele manier doe, verspeel ik dan mijn garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Laatst online: 12-09 21:10
Ik kreeg gisteren via Kies ook geen 2.3.5 update door.. Heb het idee dat hij weer offline is gehaald wegens "tegenvallende reacties". Als het een hoop problemen oplevert en ze gek gebeld en gemaild worden geloof ik zoiets wel.

Ik hoopte dat 2.3.5 mijn WiFi problemen zou oplossen, aangezien ik WiFi uit moet zetten als ik het WiFi bereik uit loop, anders loopt de telefoon vast en kan ik alleen na verwijderen en herplaatsen van de batterij de tel opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Met 2.3.5 heb ik last dat de telefoon half weg valt met boot logo en al.
Dan start die weer half op. Ik denk dat je beter af bent met 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Raar dat iedereen zoveel problemen heeft. Bij mij werkt het echt perfect. Geen wegvallende wifi, geen hangende wifi, geen wegvallende verbindingen, geen wegvallend beeld niks van dat alles. Misschien komt het wel omdat mijn toestel grijs geïmporteerd is vanuit polen :?

Het enige wat ik niet snap is dat kies nog steeds zegt dat ok geen orginele firmware heb 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door jbhc op 17-10-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41
Iemand problemen met Exchange op zijn Galaxy Ace?

Ik gebruik sinds kort Office 365 en dat werkt helemaal prima op mijn HTC Desire met Android 2.3, maar op de Ace van mijn vrouw krijg ik het niet voor mekaar. De e-mail client op de Samsung lijkt me dezelfde als op mijn HTC. Het lukt me wel om haar account in te stellen op mijn telefoon, maar haar telefoon roept gelijk dat er geen verbinding met de mailserver gemaakt kan worden. We zitten beiden op hetzelfde wifi access point, dus dat mag het probleem ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog geen enkel problemen met 2.3.5. Het enige wat echt opvalt is dat het opstartscherm (dus bij het uit de standby-stand halen) een stuk langzamer is geworden. De rest werkt echter perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Waarschuwing: Android & Ace newbee...

Afgelopen zaterdag de 'Ace' gekocht als vervanging voor een defecte Nokia Symbian telefoon. Firmware zaterdag met Kies naar de meest recente geupgrade. Alles leek het prima te doen, maar de afgelopen twee dagen zeer regelmatig crashes.

Zit ik gewoon rustig met de telefoon bezig te zijn (Sudoku oplossen, contact toevoegen of in de market te zoeken) en ineens gaat het display op zwart. Enkele seconden later start de telefoon weer nieuw op.

Nou heb ik wel wat apps geinstalleerd, maar niet idioot veel naar mijn idee, stuk of 10 denk ik. Geen idee waar de oorzaak te zoeken is. Heb al een paar apps gedeinstalleerd.

Nou ben ik dus een Android newbee, dus: is dit gedrag normaal of herkenbaar? Hoe kom ik er achter wat de oorzaak is, of is het een kwestie van terugzetten naar fabriekstoestand en opnieuw beginnen?

Edit:
Nu ik er over nadenk, de telefoon start niet helemaal opnieuw op: hij her-initialiseert wel alles, maar ik hoef niet opnieuw mijn SIM pincode in te voeren en krijg ook niet de Samsung opstart-animatie.

[ Voor 10% gewijzigd door vanaalten op 18-10-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprinsen
vanaalten schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:51:
Waarschuwing: Android & Ace newbee...

Afgelopen zaterdag de 'Ace' gekocht als vervanging voor een defecte Nokia Symbian telefoon. Firmware zaterdag met Kies naar de meest recente geupgrade. Alles leek het prima te doen, maar de afgelopen twee dagen zeer regelmatig crashes.

Zit ik gewoon rustig met de telefoon bezig te zijn (Sudoku oplossen, contact toevoegen of in de market te zoeken) en ineens gaat het display op zwart. Enkele seconden later start de telefoon weer nieuw op.

Nou heb ik wel wat apps geinstalleerd, maar niet idioot veel naar mijn idee, stuk of 10 denk ik. Geen idee waar de oorzaak te zoeken is. Heb al een paar apps gedeinstalleerd.

Nou ben ik dus een Android newbee, dus: is dit gedrag normaal of herkenbaar? Hoe kom ik er achter wat de oorzaak is, of is het een kwestie van terugzetten naar fabriekstoestand en opnieuw beginnen?

Edit:
Nu ik er over nadenk, de telefoon start niet helemaal opnieuw op: hij her-initialiseert wel alles, maar ik hoef niet opnieuw mijn SIM pincode in te voeren en krijg ook niet de Samsung opstart-animatie.
Ik heb sterk vermoeden dat dit te maken heeft met de laatste firmware update. Hier precies dezelfde verschijnselen.

Nu maar hopen dat Samsung snel met een update komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Zouden er dan ACE's in omloop zijn met verschilende hardware ofzo? Want ik heb serieus nog steeds nergens last van en ben zelfs wel blij met de update. Vooral dat als je bij de laatste desktop bent en doorscrolt je weer bij de eerste desktop bent vind ik een verbetering. Verder ook wat mooie grafische opsmuk.

[ Voor 45% gewijzigd door jbhc op 18-10-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

jbhc schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:37:
Zouden er dan ACE's in omloop zijn met verschilende hardware ofzo? Want ik heb serieus nog steeds nergens last van en ben zelfs wel blij met de update. Vooral dat als je bij de laatste desktop bent en doorscrolt je weer bij de eerste desktop bent vind ik een verbetering. Verder ook wat mooie grafische opsmuk.
Hardware is dezelfde. Bij mij draait ie ook goed. Een Vodafone branded model en 2 keer met Kies geupdated.
Ik haal geen fratsen uit met rom's ed. misschien is dat het verschil. Er schijnen ook grijze Poolse import modellen te zijn.
Enig minpuntje vind ik de batterijduur. Die is wel erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 08:49
Batt is zeker krap, ik moet de mijne elke nacht opladen :(

Verder een leuke goedkope phone.

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nou, mijn vaak voorkomende semi-reboots zijn denk ik toch door een app veroorzaakt. Heb een factory-default-reset gedaan, enkel de hoognodige apps geinstalleerd en het is weer gewoon stabiel.

Wel tegenvallend dat een app blijkbaar zoveel invloed op de stabiliteit kan hebben, maar goed - voortaan maar iets voorzichtiger doen met dingen installeren.

Oh, en batterijduur: tja, ik had een Nokia E52 smartphone, dan valt een 'Ace' wel tegen. Dagelijks opladen, tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 23:38
Ik raad iedereen aan om een custom rom te installeren i.p.v. Android 2.3.5 te installeren met kies.
Maak je geen zorgen om de garantie, de kans dat het rooten en flashen lukt ligt hoger dan 99%. Als je een softwarematig probleem hebt kan je nog altijd terugflashen naar de officiële ROM. Bij hardwarematige problemen is er wel een kans dat je niet van je garantie kan genieten maar de kans bestaat dan natuurlijk ook dat Samsung er niet eens achter komt dat je een custom ROM hebt geïnstalleerd.

Voor mensen die stabiliteit het belangrijkst vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1188633
(wel eerste de officiële 2.3.4 downloaden op samfirmware)
Voor mensen die gewoon het allerbeste willen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1263292
(RC, werkt goed maar nog niet perfect)

[ Voor 32% gewijzigd door asx245 op 22-10-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
asx245 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:20:
Ik raad iedereen aan om een custom rom te installeren i.p.v. Android 2.3.5 te installeren met kies.
Mjah, ik mis een beetje de reden/motivatie om dat te doen.

Als ik bijvoorbeeld de intro van die webpagina lees:
  1. Flash with Odin as one package (use cooper.ops)
  2. Enter recovery (with power menu or via terminal "reboot recovery") and then wipe data, cache and dalvik-cache better experience
  3. You could format your system to ext4 from ext4 manager, otherwise you coould skip this step if you not need it
  4. Run DT-A2SD script for the first time by tick DT Auto start option from tweak manager if you want to use DarkTremor A2SD
  5. If you want to move your dalvik-cache to your eksternal (if you using dt-a2sd), run a2sdgui and you know the rest how to do that (or by terminal "a2sd cachesdreset)
... dan denk ik 'shit, dat gaat mij weer een dag kosten om allemaal uit te zoeken, voor ik snap wat ik aan het doen ben!'. Weet niet of het mij dat waard is, ik wil gewoon een telefoon die het doet, zonder problemen en zo. De telefoon is voor mij geen hobby-project meer.

Maar goed, ik sta er wel een beetje voor open, dus: probeer mij eens over te halen! Waarom zou ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Nou, na al mijn positieve reacties is het bij mij nu ook zo ver. Spontane vastlopers en reboots. Gisteren wordfeut geïnstalleerd dus die maar eens verwijderen. Vandaag ook allerlei custom ringtones geïnstalleerd dus als wordfeut verwijderen niet helpt is dat het volgende wat ik er af gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:01:
Nou, mijn vaak voorkomende semi-reboots zijn denk ik toch door een app veroorzaakt. Heb een factory-default-reset gedaan, enkel de hoognodige apps geinstalleerd en het is weer gewoon stabiel.

Wel tegenvallend dat een app blijkbaar zoveel invloed op de stabiliteit kan hebben, maar goed - voortaan maar iets voorzichtiger doen met dingen installeren.
... en ik ben er achter waar de instabiliteit vandaan komt: het WiFi netwerk op m'n werk!

Tot aan vanochtend was de telefoon gewoon betrouwbaar; daarna laten verbinden met het open wifi netwerk - en strak om de tien minuten verliest 'ie z'n verbindingen en bouwt ze weer opnieuw op. Wifi uit en probleem opgelost. Ben op internet wel iets tegengekomen over 'tien minuten' problemen, maar nog geen duidelijke oplossing. Maar goed, wel blij de oorzaak te hebben gevonden, en blij dat het niet door een app komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op je Samsung Ace YUNU aan te zetten ?
dus:
Door YUNU te activeren werkt jouw mobieltje ook alleen met jouw SIM-kaart.
Een dief kan dus niet een andere SIM-kaart in het toestel zetten.
Activering van YUNU verschilt per merk. Kijk daarom even in de handleiding van je GSM hoe je YUNU activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft! (Niet lullig bedoeld uiteraard)
Ik heb sinds de update (2.3.5) last van precies hetzelfde.

Om de zoveel minuten floept mijn beeld naar zwart, voel ik een kleine trilling en reset hij mijn telefoon.
Er staat dan rechtsbovenin "No service" en een rondje met een schuine streep er doorheen.

Ik word hier helemaal gestoord van! Is er geen manier om de vorige firmware update weer te installeren?
En wat gebeurt er als je je telefoon reset naar fabrieksinstellingen? Ben je dan ook alle applicaties kwijt etc?

Hoe is dit op te lossen? Ik wil 2.3.5 niet meer op m'n telefoon hebben... alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
WiFi al eens uitgezet? Bij mij gaat het dus mis indien verbonden met het wifinetwerk op m'n werk - mijn prive-wifi thuis geeft geen problemen.

Wat ik heb gevonden en nog wil uitproberen:
(Menu) ==> Instellingen ==> Draadloos en netwerken ==> Wi-Fi-instellingen ==> (Menu) Geavanceerd ==> Wi-Fi-slaapstandbeleid ==> Nooit selecteren. Staat standaard op 'wanneer scherm wordt uitgeschakeld' en dit omzetten kwam ik op internet als tip tegen voor vergelijkbare problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

jbhc schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:23:
Nou, na al mijn positieve reacties is het bij mij nu ook zo ver. Spontane vastlopers en reboots. Gisteren wordfeut geïnstalleerd dus die maar eens verwijderen. Vandaag ook allerlei custom ringtones geïnstalleerd dus als wordfeut verwijderen niet helpt is dat het volgende wat ik er af gooi.
Yep, Wordfeud is de kwaaie pier. Denk dat ie teveel van de mini CPU in de Ace vergt. Als je ook nog eens een mp3 afspeeelt en gaat surfen ligt ie helemaal plat. Aan de mem ligt het niet ik heb er een 32GB van Sandisk inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Komt niet door wordfeud. Die heb ik al tijden niet meer..
Whatsapp? Die heeft denk ook iedereen..

Of het is gewoon die brakke samsung rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:53:
Oh wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft! (Niet lullig bedoeld uiteraard)
Ik heb sinds de update (2.3.5) last van precies hetzelfde.

Om de zoveel minuten floept mijn beeld naar zwart, voel ik een kleine trilling en reset hij mijn telefoon.
Er staat dan rechtsbovenin "No service" en een rondje met een schuine streep er doorheen.

Ik word hier helemaal gestoord van! Is er geen manier om de vorige firmware update weer te installeren?
En wat gebeurt er als je je telefoon reset naar fabrieksinstellingen? Ben je dan ook alle applicaties kwijt etc?

Hoe is dit op te lossen? Ik wil 2.3.5 niet meer op m'n telefoon hebben... alvast bedankt!
Of wachten tot er een nieuwere versie uitkomt....Heb je Wordfeud erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprinsen
Het probleem met 2.3.5 lijkt verband te hebben met sommige WiFi netwerken. Thuis heb ik helemaal geen last van dit probleem, maar op mijn werk wel. Het probleem doet zich op mijn werk ook alleen voor WiFi aanstaat.

Ik hoop dat er snel een nieuwe versie firmware komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sinds kort ook een Ace, was bij aflvering al geupgrade naar de laatste android versie. Maar ook hier van die 'nep' reboots, waarbij zelfs gesprekken afgekapt worden.. wireless uitgeschakeld en probleem opgelost.

is bekend of Samsung hiermee aan de slag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Notehoutelade schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:58:
is bekend of Samsung hiermee aan de slag is?
Ik heb het afgelopen maandag via de Samsung probleemondersteuning website wel als probleem aangemeld, maar nog geen reactie op gehad. Dus, eh, nee, geen idee of ze ermee aan de slag zijn...
(maar wellicht als meer mensen dit aanmelden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
gedaan :)

weet iemand wat voor bedraad headsetje gaat werken met oordopjes en microfoon? Mijn vorige van de nokia geeft wel geluid door de dopjes, maar laat de microfoon niet werken :(

en wie heeft verder nog last van het programma Kies. Het werkt wel, maar zo traag als bij wijze van Windows 7 op een 386 zou draaien :p. Qua systeem loop ik niet heel veel achter met Windows 7 op een Intel I5 en 4GB aan geheugen. ik zou op zijn minst verwachten dat de menu's zich openen als ik op de knop klik en niet pas +-20 seconden later?

[ Voor 96% gewijzigd door Notehoutelade op 29-10-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-08 15:27
Ik heb vandaag ook een Samsung Galaxy Ace gekocht. Nu wil via wifi verbinden, maar elke keer staat er: verbonden. Seconde erna: verbinding verbroken.. (Android 2.3.3)

Elke keer word dus de verbinding verbroken. Is dit hetzelfde probleem als dat iedereen hierboven noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
volgens mij niet. De problemen gaan erom dat de telefoon lijkt te 'rebooten' maar net niet helemaal. Scherm wordt wel even zwart en je staan dan weer op je start scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
Ik heb dus het probleem dat er verbinding word gemaakt, direct daarna word de verbinding weer verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ik merk zelf wel dat mijn laptop wat beter is in het bereiken van mijn router 2 wat verder weg staat en veel betonnen muren moet overbruggen dan de Samsung. Misschien is het signaal bij jou te zwak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
Zelfs als ik haast bij de router sta, dan word de verbinding constant verbroken. Als ik een andere router aanzet, dus alleen aan het stroom, dan kan ik er wel mee verbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Deforcer schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:33:
Zelfs als ik haast bij de router sta, dan word de verbinding constant verbroken. Als ik een andere router aanzet, dus alleen aan het stroom, dan kan ik er wel mee verbinden..
Ik heb er geen last van op minstens 10 verschillende hotspots in binnen en buitenland getest. De Wlan verbinding blijft stabiel.
Kan zijn dat de antenne kapot is. Is die gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Notehoutelade schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:36:
gedaan :)

weet iemand wat voor bedraad headsetje gaat werken met oordopjes en microfoon? Mijn vorige van de nokia geeft wel geluid door de dopjes, maar laat de microfoon niet werken :(

Die zwarte van HTC werken goed. Ook de FM radio doet het dan.

en wie heeft verder nog last van het programma Kies. Het werkt wel, maar zo traag als bij wijze van Windows 7 op een 386 zou draaien :p. Qua systeem loop ik niet heel veel achter met Windows 7 op een Intel I5 en 4GB aan geheugen. ik zou op zijn minst verwachten dat de menu's zich openen als ik op de knop klik en niet pas +-20 seconden later?
Is baggertraag maar werkt wel. Ik heb er 2 keer mijn Ace mee geupdated (nu naar de laatste Gingerbread die Sam heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
RAAF12 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:10:
[...]

Ik heb er geen last van op minstens 10 verschillende hotspots in binnen en buitenland getest. De Wlan verbinding blijft stabiel.
Kan zijn dat de antenne kapot is. Is die gevallen?
Nee er is niets mee gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Notehoutelade schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:36:
Kies op Windows-7 64 bit = bagger, troep, zooi, rommel.
Nou ja, ik heb het een keertje even werkend gehad en dan draaide het wel redelijk goed (firmware upgrade gedaan), maar de keren daarna uren bezig geweest om de drivers geinstalleerd te krijgen (huh - die waren toch al geinstalleerd?!?) maar niet gelukt.

Windows XP op een antieke PC = probleemloos Kies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deforcer
Ik heb inmiddels de app Wifi Fixer geprobeerd, maar geen verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
man dit is echt irritant. ik kan niet eens via wireless nieuwe kaarten downloaden voor de navigatie. Is daar een omweg voor behalve 3g gebruiken?

mensen, graag wat advies in de goede richting. Na een halve dag websites, vage forums en vraagbaken op internet te hebben doorgelezen, ben ik de weg nogal kwijt :). Veel websites leggen dingen net anders uit, spreken elkaar soms tegen en ik heb er te weinig verstand van om te snappen wat goed en niet goed is..

ik heb zojuist de telefoon geroot, om daarna te kijken hoe ik andere software erop kan zetten, waarmee dat wireless probleem (hopelijk) is opgelost om daarmee weer mijn navigatie software op een normale manier erop te krijgen. Ik zie veel positiefs over de Cyanogenmod, maar de Ace staat niet in de devices list. Zijn er mensen die deze mod draaien op de Ace? lost dit ook dat wireless probleem op?

sinds het rooten is het wireless probleem volgens mij ook opgelost :), nog wel zonder bijv de Cyanogenmod.
Het scherm werd even zwart tijdens downloaden uit de android market, en ik bleef maar wachten op de tril en de herstart, maar nee, het was slechts de schermbeveiliging :). ik ben toch zeker al een half uur met wireless verbonden, dat is nog nooit eerder gelukt :p (overigens schandalig dat je dat moet zeggen bij een smartphone... :X )

[ Voor 91% gewijzigd door Notehoutelade op 30-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
te vroeg gejuicht denk ik. ik zat op een onbeveiligd netwerk en dat werkt prima. Maar op mijn eigen wpa2 beveiligd netwerk blijft de telefoon rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
hoe lang duurt het updaten? doet nu al 40 min niks op 0%

stekker er maar uit?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Martinus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:33:
hoe lang duurt het updaten? doet nu al 40 min niks op 0%

stekker er maar uit?
Firmware update bedoel je? Die bleef bij mij de eerste keer ook op 0% hangen. Met zwetende handjes stekker er uit, telefoon opnieuw gestart (yes, doet het nog!) en opnieuw geprobeerd. Tweede keer binnen enkele minuten up-to-date.

Geen garanties dat het bij jou net zo goed gaat, natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Ik heb zelf een Samsung Galaxy Gio, maar Kies werkt hier ook vreselijk. Wat een verschrikkelijk programma. Op internet lees je ook veel over de problemen ermee. Ik heb zelf Windows Vista 32 bit, zo standaard als het maar kan dus.

Kies is traaaaaaaaaaaag, dat is echt niet best. Verder ook zo instabiel als de pest. Bovendien mis ik functionaliteit: ik zou graag een complete playlist ineens van mn telefoon willen verwijderen, en niet nummer voor nummer en de playlist nog handmatig van mn telefoon..

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog nooit een goed programma heb gezien van een telefoonfabrikant om het synchen te regelen (Nokia, SonyEricsson, HTC, Samsung). Helaas blijkt maar weer dat Apple ook dit beter op orde heeft, alhoewel iTunes voor Windows ook beter kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ik krijg een reactie terug van Samsung support aangaande het wireless probleem: ik moet eerst een soft- en als dat niet helpt, een harde reset uitvoeren dmv een code te 'bellen'. Heeft iemand dat hier al geprobeerd? nadeel is dat je dan alles kwijt bent dat je had geinstalleerd en daar zit ik natuurlijk niet zomaar op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Reactie terug van Samsung?!? Da's grof, mij hebben ze nog helemaal niet teruggeschreven!

Maar ja, ik heb die harde reset d.m.v. dat 'telefoonnummer' uitgevoerd, ja. Ach, zo'n punt was dat niet - contacten en agenda even syncen, paar apps downloaden en installeren... maar goed, ik heb het toestel pas net twee weken of zo.

(oh, en die harde reset hielp niet, verbinden met wifi op het werk geeft weer om de tien minuten een totale disconnect van alle netwerken.)

(en Samsung had ik in m'n originele probleemticket al laten weten dat die reset niet hielp, wellicht dat ik daarom genegeerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
maar heb jij ook al eens getest of je met een onbeveiligd wireless ook geen problemen hebt?
dat is bij mij namelijk wel het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Hoe kan ik op de Ace de geluidsmelding uitzetten voor een (push)email?
Dus alleen email voor sms wil ik nog wel een melding.
Op mijn Sony X10 kan ik dat gewoon instellen via de instellingen van GMail maar bij de Ace staat daar niets.
(zoveelste bugje? of een android 2.3.3 ding?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
instellingen - geluid - volume - even scrollen naar 'melding' en die helemaal naar links schuiven werkt niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Notehoutelade schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:38:
maar heb jij ook al eens getest of je met een onbeveiligd wireless ook geen problemen hebt?
dat is bij mij namelijk wel het geval :)
Thuis beveiligd: geen probleem;
Werk onbeveiligd: wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Notehoutelade schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:48:
instellingen - geluid - volume - even scrollen naar 'melding' en die helemaal naar links schuiven werkt niet? :)
Niet voor alleen Gmail dan heb ik ook geen meldingen meer voor sms.
Ik zie op de Ace bij de instellingen voor Gmail geen optie om meldingen uit te schakelen.
Op mijn X10 dus wel
Alle app's zijn bijgewerkt

Tot nu toe heel erg onder de indruk van mijn Sony en
heel erg teleurgesteld in de Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
vanaalten schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:32:
[...]

Firmware update bedoel je? Die bleef bij mij de eerste keer ook op 0% hangen. Met zwetende handjes stekker er uit, telefoon opnieuw gestart (yes, doet het nog!) en opnieuw geprobeerd. Tweede keer binnen enkele minuten up-to-date.

Geen garanties dat het bij jou net zo goed gaat, natuurlijk...
hmmm vanmiddag eens weer proberen.... thxs.

overigens loopt kies bij mij uit de kunst op win7 64bit. Had hiervoor een s2 en daar ook geen problemen mee gehad, zelfs kies-air werkte perfect.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatMich schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 02:21:
[...]

Niet voor alleen Gmail dan heb ik ook geen meldingen meer voor sms.
Ik zie op de Ace bij de instellingen voor Gmail geen optie om meldingen uit te schakelen.
Op mijn X10 dus wel
Alle app's zijn bijgewerkt

Tot nu toe heel erg onder de indruk van mijn Sony en
heel erg teleurgesteld in de Samsung
Zet het geluid voor meldingen in het algemeen uit: Instellingen -> Geluid -> Beltoon voor melding -> Stil

Daarna ga je naar je Berichten -> Instellingen -> onderaan Meldingsinstellingen -> Beltoon selecteren

Wel een beltoon voor je sms, geen irritante geluidjes bij inkomende mail, opgeladen telefoon enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:04:
[...]

Zet het geluid voor meldingen in het algemeen uit: Instellingen -> Geluid -> Beltoon voor melding -> Stil

Daarna ga je naar je Berichten -> Instellingen -> onderaan Meldingsinstellingen -> Beltoon selecteren

Wel een beltoon voor je sms, geen irritante geluidjes bij inkomende mail, opgeladen telefoon enz. ;)
Ga het proberen bedankt.
Wel erg omslachtig overigens (lees- niet erg intuitief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Schop
Dit gaat over kontaktpersonen zoeken
Heeft iemand ooit een oplossing voor dit probleem gevonden.
Dat is het nl wel als je meer dan 300 kontakten in je phone hebt.
Samsung zelf is hierover niet te bereiken.
MatMich schreef op donderdag 29 september 2011 @ 02:10:
[...]

Het ziet er zo uit:
#
A
B
.
D
E
.
G
H
.
J
K
.
M
N
Etcetera
Hij slaat dus tijdens het slepen naar eerste letter voor namen van contacten letters over.
In het voorbeeld dus C -F- I enz.
Maar ik heb dus wel allemaal namen met die beginletters.

[ Voor 29% gewijzigd door MatMich op 02-11-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
ja dat met die letters viel mij ook al op. Ik dacht eerst dat ik niemand met die letters in de contactlijst had staan, maar toen dat bleek ook niet te kloppen. Waarschijnlijk past het gewoon niet op het scherm ofzo..? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
@matMitch
Hallo dit is al uitgebreid behandeld of ga jij altijd voor de herhaling ?
Het past inderdaad niet op het scherm en de ontbrekende letters hebben geen relatie met het wel of niet aanwezig zijn van kontaktpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
intraxi schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:01:
@matMitch
Hallo dit is al uitgebreid behandeld of ga jij altijd voor de herhaling ?
Het past inderdaad niet op het scherm en de ontbrekende letters hebben geen relatie met het wel of niet aanwezig zijn van kontaktpersonen.
Ja ik ga voor de herhaling als er niets wordt opgelost het kan nl zijn dat nieuwe mensen dit nu voor het eerst lezen en de oplossing wel weten.
Trouwens het is helemaal niet zo uitgebreid behandeld.
En wat je daarna schrijft is een papegaai-herhaling van mijn beschreven probleem
En je begeleidende commentaar is natuurlijk ook onzin, want het ontbreken van de letters hebben juist alles te maken met de kontaktpersonen, je kan er nl niets anders mee,het is er voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Als we onvriendelijk gaan doen dan weet ik er ook nog wel een paar:
1. Een papegaai herhaalt altijd alles dus wie de schoen past...
2. Je houdt hardnekkig vast aan je eigen standpunt en weigert het vanuit een ander perspectief te bekijken... lastig mannetje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
intraxi schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:11:
Als we onvriendelijk gaan doen dan weet ik er ook nog wel een paar:
1. Een papegaai herhaalt altijd alles dus wie de schoen past...
2. Je houdt hardnekkig vast aan je eigen standpunt en weigert het vanuit een ander perspectief te bekijken... lastig mannetje !
Dus als ik het goed begrijp was je eerste reply vriendelijk?
Wat heeft dit allemaal te maken met mijn vraag over een zijbalkje over kontaktpersonen?
Ik neem helemaal geen standpunt in ik constateer alleen maar iets.
Als ik het goed begrijp is een ander perspectief dus jouw perspectief.
Mij ontgaat alleen wat jouw perspectief dan is.
Ik snap niet helemaal waarom je zo boos wordt om een schopje over iets wat jou kennelijk niet boeit terwijl je schijnbaar niet begrijpt dat het voor mij dus wel "issue" is.
Over "ander perspectief" bekijken gesproken

[ Voor 36% gewijzigd door MatMich op 03-11-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Ik heb er geen last van met KPO op 2.3.3 @ GLSMT 2.1
Ook niet van uitvallende wifi, restartende foon etc.

Je zou bijna gaan denken dat ik aandelen GLSMT heb ;)

Enneh, ga ff pb'en naar elkaar ofzo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
FitTiv schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:54:
Ik heb er geen last van met KPO op 2.3.3 @ GLSMT 2.1
Ook niet van uitvallende wifi, restartende foon etc.

Je zou bijna gaan denken dat ik aandelen GLSMT heb ;)

Enneh, ga ff pb'en naar elkaar ofzo :O
Wat bedoel je precies met "KPO op 2.3.3 @ GLSMT 2.1"
uitvallen en restarten heb ik ook geen last van.
En je hebt gelijk ik had moeten pb'en sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
MatMich schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:05:
[...]

Wat bedoel je precies met "KPO op 2.3.3 @ GLSMT 2.1"
uitvallen en restarten heb ik ook geen last van.
En je hebt gelijk ik had moeten pb'en sorry.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1216700

Everything you need to know. Het is dus een custom rom gebaseerd op KPO firmware met software versie 2.3.3 van android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Heb begint hier ook ook erg irri te worden dat rebooten onder Gingerbread.BUKS1 aka Android 2.3.5

Op 1 avond heb ik al 7 reboots gehad met wifi en Wordfeud, niet normaal.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste