[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Dat is allemaal voor de iPhone, we zitten hier in het iPad topic.

Dit is de juiste lijst:

EA

BATTLEFIELD: BAD COMPANY 2 for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
BATTLESHIP for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €2,39)
Coconut Dodge for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €1,59)
COMMAND & CONQUER RED ALERT for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)
Dead Space for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
Draw Jump HD (tijdelijk €0,79, normaal €2,39)
FIFA 11 (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
Madden NFL 11 (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
Max and the Magic Marker for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €2,39)
Mirror’s Edge for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
MONOPOLY (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
NBA JAM for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)
Need for Speed Shift for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
Need for Speed Hot Pursuit for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
Pictureka! for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)
Reckless Racing HD (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)
RISK (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
Scrabble (tijdelijk €0,799, normaal €7,99)
SimCity (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
Snood (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)
Tetris (tijdelijk €0,79, normaal €5,99)
Levensweg (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
Tiger Woods PGA TOUR 12 (tijdelijk €2,39, normaal €5,49)
Transformers 3 HD (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)
Ultimate Mortal Kombat 3 (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)
YAHTZEE (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)

Gameloft

Asphalt 6: Adrenaline HD (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
N.O.V.A. 2 – Near Orbit Vanguard Alliance HD (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
Dungeon Hunter 2 HD (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
Sacred Odyssey: Rise of Ayden HD (gratis)
StarFront: Collision HD (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
Shrek Kart HD (tijdelijk €0,79, normaal €3,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:29
Red Alert raad ik af, dat spel loopt alleen maar vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat meer mensen hier monopoly hebben. Hebben jullie NL straatnamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:52:
Zie dat meer mensen hier monopoly hebben. Hebben jullie NL straatnamen?
Nee. Hoe krijg ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat niet. Het is een Engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

World Conqueror 1945 is nu ook afgeprijsd van €2,39 naar €0,79!

Verder vandaag Monopoly, Game of Life en Battlefield Bad Company 2 binnengehaald.

Game of Life is wel aardig maar niet zo leuk als Monopoly. Bij Battlefield kan ik moeilijk wennen aan de controls, ik blijf het lastig vinden om een FPS op de iPad/iPhone te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Voor de liefhebbers van Magic: The Gathering is er een nieuw spel voor de iPad uit: Ascension: Chronicles of the Godslayer.
( site van de ontwikkelaar en appstore link )

Gemaakt door drie Magic kampioenen, en ik vind het in ieder geval een erg geslaagd deck building spel voor de iPad. Is bovendien een universal app met online multiplayer.

Van mij mag aan het online deel nog iets geschaafd worden (geen chat en spellen starten werkt niet super intuitief), maar eenmaal spelend werkt het fantastisch.

Nog niet zoveel online speler alleen wanneer ik wakker ben, hopelijk zijn hier meer potentiële spelers enthousiast te krijgen ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door xahmol op 04-07-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 13:55
FIFA 11 (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
MONOPOLY (tijdelijk €0,79, normaal €7,99)
RISK (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)
Tetris (tijdelijk €0,79, normaal €5,99)
Levensweg (tijdelijk €0,79, normaal €5,49)

vanavond maar even kopen nog dan :)
is: BATTLEFIELD: BAD COMPANY 2 een aanrader?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik heb gebruik gemaakt van de Dungeon Hunter 2 actie voor 80 cent. Maar zelfs voor de volledige prijs was hij het compleet waard. Een zeer geslaagde Diablo clone met 3 basis characters die je verschillende kan uitbouwen wat het totaal aantal classes naar 6 brengt. Grafisch gezien ben ik er erg van onder de indruk (ik heb pas een paar dagen een iPad 2, dus het is allemaal nieuw voor me) en vooral qua sfeer en muziek is het erg mooi gedaan. Mooie effecten voor skills en spreuken, visueel echt andere uitziende equipment en monsters.

En angezien ik Diablo 2 heel veel gespeeld heb, en op zich een redelijk lootwhore ben, is deze game voor mij ideaal.

Ook de besturing is erg verassend. Ik gebruik de virtuele stick, en ondanks dat ik de tactiele feedback hiervan mis, speelt het zeker erg lekker weg. Ik heb wat grotere handen, dus plaatsing is zeker geen probleem. Ik ben nog niet aan online spelen toe gekomen, maar het is echt een spel waar ik me weer even zoet mee kan houden.

@FIFO:

NFS Shift is ook niet echt een arcade racer, ook niet een echte sim, maar gaat wel meer die kant op.

@Iedereen:

Ik ben opzoek naar een soort sim game, beetje vergelijkbaar met Settlers. Wat ik graag wil is: economisch management, ruilhandel maar ook een groot rijk opbouwen zeg maar. Heb in de Appstore niet echt iets kunnen vinden, maar misschien kijk ik ook niet zo goed nog. Gewoon een game die ik rustig kan spelen, zien hoe mijn rijk opbloeit en lekker de econimie managen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Volgens mij is The Settlers ook 0,79cent ;)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Nazanir schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:30:

@Iedereen:

Ik ben opzoek naar een soort sim game, beetje vergelijkbaar met Settlers. Wat ik graag wil is: economisch management, ruilhandel maar ook een groot rijk opbouwen zeg maar. Heb in de Appstore niet echt iets kunnen vinden, maar misschien kijk ik ook niet zo goed nog. Gewoon een game die ik rustig kan spelen, zien hoe mijn rijk opbloeit en lekker de econimie managen.
Soort van simcity dus? COMMAND & CONQUER RED ALERT for iPad (tijdelijk €0,79, normaal €3,99) is in de aanbieding en dat is ook managen , maar wel met oorlog derbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Red Alert, of games in die tak zijn echter compleet niet wat ik zoek. De economie in die game(s) is meestal beperkt tot 1-2 grondstoffen, dat is echt niet wat ik zoek. Zal even een voorbeeldje van Settlers geven:

Om goud te mijnen, moet dit eerst gevonden worden door archeologen. Daarvoor gebruiken ze een schep. Om een schep te maken heb je hout nodig voor de steel, en staal voor de schep zelf. Hout word gewonnen door het kappen van bomen, en word bewerkt door de houtzagerij. Daarnaast heeft de mijner een pikhouweel nodig (zie schep) + vlees. Vlees kan dan weer door een varkensboer verzorgt worden, hij runt een boerderij, maar omdat te doen, heeft hij graan en water nodig. Graan komt weer van een gewone boerderij, en diens werker heeft een zeis nodig (zie schep weer), enz enz enz.

Ik hoop dat het voorbeeldje een beetje duidelijk is zo, ik wil echt dingen als handelsroutes, management, een uitgebreid grondstoffen systeem.

Oorlog mag er wel bij zitten, want dan zit er ook weer zo'n management systeem bij, maar oorlog is een game zoals Settles secundair waar de handel en economie primair voor de game zijn. Dus bedankt voor je tup (Red Alert blijft wel een hele leuke game, dus die haal ik misschien ook wel), maar het is niet wat ik bedoel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFiNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 18:09
Monopoly is geweldig! gisteren een paar uurtjes mee vermaakt... de AI had wel iets beter gekund maar voor 79 cent een toppertje!

_0.o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Nazanir schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:39:
Red Alert, of games in die tak zijn echter compleet niet wat ik zoek. De economie in die game(s) is meestal beperkt tot 1-2 grondstoffen, dat is echt niet wat ik zoek. Zal even een voorbeeldje van Settlers geven:

Om goud te mijnen, moet dit eerst gevonden worden door archeologen. Daarvoor gebruiken ze een schep. Om een schep te maken heb je hout nodig voor de steel, en staal voor de schep zelf. Hout word gewonnen door het kappen van bomen, en word bewerkt door de houtzagerij. Daarnaast heeft de mijner een pikhouweel nodig (zie schep) + vlees. Vlees kan dan weer door een varkensboer verzorgt worden, hij runt een boerderij, maar omdat te doen, heeft hij graan en water nodig. Graan komt weer van een gewone boerderij, en diens werker heeft een zeis nodig (zie schep weer), enz enz enz.

Ik hoop dat het voorbeeldje een beetje duidelijk is zo, ik wil echt dingen als handelsroutes, management, een uitgebreid grondstoffen systeem.

Oorlog mag er wel bij zitten, want dan zit er ook weer zo'n management systeem bij, maar oorlog is een game zoals Settles secundair waar de handel en economie primair voor de game zijn. Dus bedankt voor je tup (Red Alert blijft wel een hele leuke game, dus die haal ik misschien ook wel), maar het is niet wat ik bedoel.
Ik denk dat je er overheen gelezen hebt.
Maar The Settlers bestaat gewoon voor de ipad.
http://itunes.apple.com/n...tlers-hd/id371112669?mt=8
Ik heb er zelf een aantal maanden geleden 0,79cent voor betaald.

Je zou ook nog naar trade nations kunnen kijken. Maar daar is volgens mij geen oorlog in.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik zoek niet perse the settlers, maar die zal ik zeker even binnenhalen, maar ik wil graag wat uitbreiden. Trade Nations zal ik zeker even bekijken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:20
@Nazzanir
Kijk eens naar Civilization Revolutions, is wel aardig duur volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Slomy schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:51:
@Nazzanir
Kijk eens naar Civilization Revolutions, is wel aardig duur volgens mij
Leuke game (al is hij wel behoorlijk simpel als je de 'echte' Civilization gewent bent), maar IMHO een wezenlijk andere game dan de Settlers. Alleen al omdat Civ turnbased is en de Settlers real time.
En omdat in CivRev met name het resource management tov de 'echte' Civ aanzienlijk versimpeld is, vraag ik me ook af of dat is wat Nazzanir zoekt.

Hangt van je voorkeur af denk ik. Zweer zelf bij turnbased en vind daarom Settlers, C&C etc weer niets. Heb zelf daarom wel erg veel CivRev op mijn iPhone gespeeld. iPad versie wel gekocht en gespeeld, maar win inmiddels op alle moeilijkheidsgraden behalve de hoogste vrij simpel en dan is de lol er wat af.

[ Voor 9% gewijzigd door xahmol op 04-07-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Nazanir schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:30:
Ik heb gebruik gemaakt van de Dungeon Hunter 2 actie voor 80 cent. Maar zelfs voor de volledige prijs was hij het compleet waard. Een zeer geslaagde Diablo clone met 3 basis characters die je verschillende kan uitbouwen wat het totaal aantal classes naar 6 brengt. Grafisch gezien ben ik er erg van onder de indruk (ik heb pas een paar dagen een iPad 2, dus het is allemaal nieuw voor me) en vooral qua sfeer en muziek is het erg mooi gedaan. Mooie effecten voor skills en spreuken, visueel echt andere uitziende equipment en monsters.

En angezien ik Diablo 2 heel veel gespeeld heb, en op zich een redelijk lootwhore ben, is deze game voor mij ideaal.

Ook de besturing is erg verassend. Ik gebruik de virtuele stick, en ondanks dat ik de tactiele feedback hiervan mis, speelt het zeker erg lekker weg. Ik heb wat grotere handen, dus plaatsing is zeker geen probleem. Ik ben nog niet aan online spelen toe gekomen, maar het is echt een spel waar ik me weer even zoet mee kan houden.
Ook gekocht voor 79ct, en de hele avond verslaafd ;) Heel cool spel, speelt heerlijk hack n slash!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Kheb trade nationes gespeeld, ben er niet echt van onder de indruk. Het heeft an sich wel, wat ik allemaal zoek in een game. Maar het gaat zo traaaaaaag. Niet dat ik ongeduldig ben, maar je moet echt om het uur even spelen ofzo, ik ben graag lange tijd met een game bezig. Natuurlijk heeft het zo z'n voor en nadelen. Ik probeer hem gewoon nog een weekje, kijk wel hoe het gaat.

Heb ook Settlers HD gekocht voor de prijs van 79 cent, dus dankbaar gebruik gemaakt van de actie. Volgens mij is dit Settlers 4 van de PC als ik me niet vergis? Heerlijk nostalgisch in ieder geval, heb me er weer uren mee vermaakt. De besturing is niet altijd optimaal, maar zal meer een kwestie van gewenning zijn, omdat ik dit altijd met een muis heb gespeeld. Ik mis wat dat betreft mijn rechter muisknop. Maar Gameloft heeft dit prima ondervangen.

Ik zit ook heel erg te dubben of ik Order & Chaos niet zal kopen. Hij is 6 euro dacht ik, en je krijgt dan meteen de eerste 3 maanden speeltijd erbij. Echter, is het de moeite waard? Speet het een beetje goed, stabiele server leuke classes/quests enzo? Als iemand ervaring met deze game heeft, hoor ik het graag.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Nazanir schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:56:
Ik zit ook heel erg te dubben of ik Order & Chaos niet zal kopen. Hij is 6 euro dacht ik, en je krijgt dan meteen de eerste 3 maanden speeltijd erbij. Echter, is het de moeite waard? Speet het een beetje goed, stabiele server leuke classes/quests enzo? Als iemand ervaring met deze game heeft, hoor ik het graag.
Vond zelf de besturing een drama, liep telkens tegen alle muren op. Miste bij dat spel echt een keyboard. Maar dat kan aan mij liggen.

Ben daarom snel gestopt met spelen (al was het alleen al omdat ik destijds met WoW dermate verslaafd was dat mijn vriendin toch wel erg duidelijk begon te maken dat niet leuk te vinden. Wil niet hiermee opnieuw dat risico lopen).

Overigens is Order & Chaos wel een erg schaamteloze rip van WoW, ze hebben niet eens moeite gedaan om het niet op een rip te laten lijken. Maar geloof sowieso niet dat Gameloft ooit op een origineel spel betrapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
  • Laatst online: 11-10 22:54
Ben erg geïnteresseerd in een mmorpg voor de ipad :) Iemand suggesties\ervaringen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:12

DizzyWeb

Ondertiteld

Order & Chaos schijnt best goed te zijn. Maar daar moet je zover ik weet wel maandelijks voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
@Joost en @DizzyWeb: zie mijn ervaring direct boven jullie posts.

[ Voor 38% gewijzigd door xahmol op 07-07-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

De maandelijkse betalingen valt an sich reuze mee. De App kost 6 euro ofzo (niet bijzonder duur) en dan krijg je de eerste 3 maanden speeltijd erbij, mocht je het niets vinden, ben je ook niet meer geld kwijt dan noodzakelijk. Volgens mij kost een maandje spelen ook iets van 2 euro, en als je meerdere maanden tegelijk afneemt, krijgt je leuke kortingen, dus echt duur is hij niet (zeker vergeleken met PC mmogames) en als je het wel leuk vind, is het een vrij vriendelijk prijsje.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Zojuist een update in de AppStore verschenen die local pass and play toevoegt aan Ticket to Ride. Maakt het nog meer een must buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerd topic :+.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Swords nad soldiers is vanaf nu ook eindelijk verkrijgbaar op iOs, RTS spel wat goed werkt op de iPad en ook nog eens uit nederland komt :) ik vind hem iig lekker spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
xahmol schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 07:03:
Zojuist een update in de AppStore verschenen die local pass and play toevoegt aan Ticket to Ride. Maakt het nog meer een must buy.
Is leuk inderdaad, dat pass&play alhoewel ik wel heb gemerkt dat je overzicht op de kaart minder is... iedere keer nu weer kijken hoe het ligt.
volgende stap pass&play icm online.
Ik had gister trouwens wel een aparte tegenspeler online, ik blokte hem op een gegeven moment, omdat ik die route gewoon ook nodig had. Vraagt hij of ik de tijd heb... omdat hij weigert verder te spelen omdat ik hem block 8)7 Na een kwartier heeft ie het opgegeven en heeft het spel toch maar beëindigd.
Als we nou allebei hoog in de ranking stonden... maar we hadden allebei een score van rond de 1200 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
frumper schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:30:
[...]Ik had gister trouwens wel een aparte tegenspeler online, ik blokte hem op een gegeven moment, omdat ik die route gewoon ook nodig had. Vraagt hij of ik de tijd heb... omdat hij weigert verder te spelen omdat ik hem block 8)7 Na een kwartier heeft ie het opgegeven en heeft het spel toch maar beëindigd.
Wat een looser. Weet je zijn nick nog? Kan ik die speler ontwijken. Gelukkig zelf nog niet gehad.
Want zelfs al zou je die route niet zelf nodig hebben: blokken is geheel binnen de regels van het spel.

Wel een probleem trouwens dit soort gasten bij online games. Je zou eigenlijk iemand moeten kicken bij meer dan 2 minuten of zo aan inactiviteit. Zoals bijvoorbeeld bij Carcassonne gebeurd.
Nadeel is dan weer dat ik toch wel vrij regelmatige bij Carcassone ben gekicked vanwege slechte 3G verbinding (T-Mobile in de trein, dan weet je het wel). Speel Carcassonne dus maar niet meer onderweg.

[ Voor 24% gewijzigd door xahmol op 11-07-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
I8yourcard heette die knakker. En tja, juist met blocken kun je het spel een stuk leuker maken, maar vreemd genoeg lijkt dat bijna een nogo online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

xahmol schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:11:
[...]

Wat een looser. Weet je zijn nick nog? Kan ik die speler ontwijken. Gelukkig zelf nog niet gehad.
Want zelfs al zou je die route niet zelf nodig hebben: blokken is geheel binnen de regels van het spel.

Wel een probleem trouwens dit soort gasten bij online games. Je zou eigenlijk iemand moeten kicken bij meer dan 2 minuten of zo aan inactiviteit. Zoals bijvoorbeeld bij Carcassonne gebeurd.
Nadeel is dan weer dat ik toch wel vrij regelmatige bij Carcassone ben gekicked vanwege slechte 3G verbinding (T-Mobile in de trein, dan weet je het wel). Speel Carcassonne dus maar niet meer onderweg.
Kan je niet in NS treinen op Wi-Fi inloggen dan? Zou je dit probleem een stuk minder hebben dunkt me.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Nazanir schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:27:
[...]Kan je niet in NS treinen op Wi-Fi inloggen dan? Zou je dit probleem een stuk minder hebben dunkt me.
Niet op het trakject waar ik rij nee (Utrecht Centraal - Amsterdam Amstel)

Overigens is Wifi in de trein ook T-Mobile, dus dat ligt er net zo vaak uit. En een stuk trager omdat je een enkele 3G connectie deelt met de rest van de trein.

Heb nu op mijn iPad Vodafone en dat werkt al wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

9mm van Gameloft is er... ;) Mooie multiplay bezit de game.
Ziet er wel gelikt uit op de Ipad 2 :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:42
Liefhebbers van Reckless Racing, er is nu....Reckless Getaway.

[ Voor 68% gewijzigd door Crawl NL op 14-07-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/9kxph2.jpg

The little crane that could

Wordt kraanmachinist. Verrassend goede game, erg origineel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:29
Catan is overigens sinds de laatste updates enorm veel verbeterd en mag zich nu toch wel echt een goede boardgame noemen voor de iPad, althans dat is mijn mening ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Schizo007nl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:50:
Catan is overigens sinds de laatste updates enorm veel verbeterd en mag zich nu toch wel echt een goede boardgame noemen voor de iPad, althans dat is mijn mening ;)
Eens als het ook nog online multiplayer zou toevoegen en steden&ridders als extensie zou toevoegen. Maar een enorme verbetering is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
xahmol schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:05:
[...]

Eens als het ook nog online multiplayer zou toevoegen en steden&ridders als extensie zou toevoegen. Maar een enorme verbetering is het zeker.
met ^^

En voor S&R wil ik best weer een paar euro betalen als uitbreiding... en dat heb ik niet voor zeevaarders over. Speel ik in het echt ook nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:07
Op Asobrain kon je wel altijd met de uitbreiding van Steden en Ridders spelen. Erg veel uurtjes doorgebracht. Blijft online toch een leuk spel. Heb alleen nooit de laatste uitbreiding gespeeld.

Heeft Carcassonne eigenlijk uitbreidingen? Zit te twijfelen om deze aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
FIFO schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:57:Heeft Carcassonne eigenlijk uitbreidingen? Zit te twijfelen om deze aan te gaan schaffen.
Nog niet, is wel aangekondigt dat die er aan komen. Wanneer overigens onbekend.

Volgens de FAQ op de site van de maker:
What about Expansions?

We will be making them avail­able as in-app-purchases. It takes us a while, but the wait will be worth it. Coming up first are two most requested ones: "Inns and Cathedrals" and "The River II".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Ik ben gestopt met WoW, na het jaren gespeelt te hebben.
Chaos&Order is idd een behoorlijke ripoff van WoW.. Maar dat is absoluut geen negatief punt.
Het is gewoon ( veruit ) de beste en meest uitgebreide mmorpg die er te vinden is voor de iphone/pad.

Kort door de bocht, vindt je WoW leuk, dan vindt je deze game ook zeker de moeite waard.
Zit je thuis achter je pc dan ga je gewoon WoW spelen.. Dat blijft toch leuker uiteraard.
Maar voor onderweg, op vakantie, in de trein, of vul maar in.. zeker een vermakelijke game.

Desondanks ben ik hem zelf weer erg snel beu.. Maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik WoW beu ben.. idem met deze game.. het gevoel komt weer terug, en ik verveel me te snel.
Neemt niet weg dat het wel gewoon een goede game is :)
Bestuuring op de Ipad gaat een stuk beter dan op de Iphone.. Lopen is overigens wennen.. Heb er 0 problemen mee tegenwoordig.
Zeker de 6 euro waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Lasteraar schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:06:
Bestuuring op de Ipad gaat een stuk beter dan op de Iphone.. Lopen is overigens wennen.. Heb er 0 problemen mee tegenwoordig.
Heb een iPad2 maar kon er niet aan wennen. Bleef tegen muren aanlopen. Heb het wellicht te weinig kans gegeven, zeker omdat ook ik redelijk WoW verslaafd was en niet het risico wil lopen weer zo verslaafd te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Zag net dat Sid Meier's Pirates! voor de iPad uit is. Die ga ik zeker downloaden.

Dus nog geen ervaring met de iPad versie, maar heb de Commodore 64, PC en PlayStation Portable versie echt UREN gespeeld. Alleen al uit jeugdsentiment ga ik deze dus downloaden.

[ Voor 14% gewijzigd door xahmol op 21-07-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had laatste tijd ook flink met Sword & Soldiers gespeeld. Ik kan niet geloven dat deze ooit te spelen was met joypad en wiimotes. Dit soort spellen zijn gewoon bedoeld voor touch.

Jammer dat het een beetje kort was. Welgeteld iets van 5 uurtjes nodig gehad om het uit te spelen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
xahmol schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:26:
Zag net dat Sid Meier's Pirates! voor de iPad uit is. Die ga ik zeker downloaden.

Dus nog geen ervaring met de iPad versie, maar heb de Commodore 64, PC en PlayStation Portable versie echt UREN gespeeld. Alleen al uit jeugdsentiment ga ik deze dus downloaden.
inderdaad gaaf hoor!

Hier heb ik uren mee gespeeld op de amiga...echter nooit uitgespeeld....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

xahmol schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:26:

Ik heb 'm gekocht en hij bevalt prima. Voor 3 euro geen geld.

De batterij van de iPad is alleen de beperkende factor, na 10 uur houdt het op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb ook pirates gelijk gekocht en even snel doorheen geklikt vrijdag. Vandaag echter heb ik even zitten spelen en shit wat is het weer geweldig. Ik was zo 90minuten spelen verder.

Het viel me op dat dit een best degelijke poort is. Het besturen van de boot gaat wat lastig soms maar verder zijn alle menuutjes keurig aangepast voor het gebruik op een toch device en er lijken ook wat nieuwe spel elementen in verwerkt te zijn. Althans het "tracken" van bepaalde piraten had ik bv nog niet eerder gezien.

Ik ga morgen nog eens een stuk spelen. Vroeger begreep ik het Engels nog niet zo goed dus heb ik waarschijnlijk best wat spel elementen gemist. Tijd voor a trip down memory lane dus

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Lees net dat volgende maand Machinarium naar de iPad komt. Ik heb deze helaas al uitgespeeld, dus weet niet of ik hem nog een keer ga kopen. Maar hij is het eigenlijk de moeite wel waard. Het is ook alweer ruim een jaar (of 2) geleden dat ik deze heb gedaan.

http://www.ipadclub.nl/24...gende-maand-naar-de-ipad/

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:08
Donstil schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:07:

Ik ga morgen nog eens een stuk spelen. Vroeger begreep ik het Engels nog niet zo goed dus heb ik waarschijnlijk best wat spel elementen gemist. Tijd voor a trip down memory lane dus
Het 'Engels' in Pirates is ook geen engels, net zo als het Spaans, Frans en Nederlands in het spel wat koeterwaals zijn ;) Hebben ze ook gedaan in Civ Rev trouwens.

Ik heb Ticket to Ride ook gekocht, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld. Leuk spel, maar vrij weinig diepgang en de bots zijn lachwekkend simpel. Online speel ik echter alleen maar tegen mensen die me helemaal inmaken, dus dat schiet weinig op.

De aanschafprijs is aan de hoge kant, en dan moet je nog voor de expansions betalen ook, en die prijzen zijn niet laag. Een magere drie sterren van mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-07-2011 17:56 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:47:
[...]
Ik heb Ticket to Ride ook gekocht, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld. Leuk spel, maar vrij weinig diepgang en de bots zijn lachwekkend simpel. Online speel ik echter alleen maar tegen mensen die me helemaal inmaken, dus dat schiet weinig op.

De aanschafprijs is aan de hoge kant, en dan moet je nog voor de expansions betalen ook, en die prijzen zijn niet laag. Een magere drie sterren van mij.
Smaken verschillen ;) de prijs vind ik zelf 100% meevallen, als ik de bordspellen zelf allemaal aan zou schaffen zou ik rond de 150€ kwijt zijn... en nu kan ik het spelen altijd en overal...
Die bots worden volgens mij op een gegeven moment sterker... want de highscores die in de eerste paar dagen behaald zijn, zijn nu echt niet meer te halen. Het enige waar ik van baal, is dat online tegenspelers bijna allemaal echt pissig worden als je gaat blocken... kom op, het is een spel, en als iets leuk is dan is het wel anderen dwarsliggen _/-\o_

Pirates moet ik nog ff kopen, hoor er erg veel goede verhalen over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Pirates was weer even 6,99 en nu weer terug naar 3,99.

Heb heel even gespeeld maar moet alles nog even doorhebben, loopt verder soepel.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Stiekem vind ik het toch nog jammer dat er nog geen Ganzenbord voor de iPad is. Was altijd al gecharmeerd van Bordspellen / One Device Multiplayer games op de iPad en dat is sinds deze zomer alleen maar versterkt.

Een greep uit mijn Collectie:

Yahtzee
Halli Galli
Ludo (Mens erger je niet)
Achtung
Monopoly
MultiPong
Risk
PimPamPet
tChess Lite
Dambond

Ook heb ik via via Scrabble bemachtigd, maar dit is, door het gemis aan een NL Woordenboek gewoon niet interessant genoeg.

Ik zit nog te twijfelen om Carcassonne aan te schaffen, maar voor 8 euro vind ik deze game wel erg duur.

Hoop dat deze trend doorzet, en ook games als Ganzenbord en Regenwormen ooit hun opwachting maken in de AppStore.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
JunkieXP schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:53:
.

Ik zit nog te twijfelen om Carcassonne aan te schaffen, maar voor 8 euro vind ik deze game wel erg duur.
Duur? Vind zeld 8 euro geen geld voor een game met goede online multiplayer. Die zijn nml erg zeldzaam. En die online servers moeten toch ergens van betaald worden.....

En Carcasonne is het zeker waard.

(wat is het toch met iOS gamers dat ze 8 euro duur vinden? Op consoles betaal je 60 euro voor stukken slechtere games....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

xahmol schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:13:
[...]

Duur? Vind zeld 8 euro geen geld voor een game met goede online multiplayer. Die zijn nml erg zeldzaam. En die online servers moeten toch ergens van betaald worden.....

En Carcasonne is het zeker waard.

(wat is het toch met iOS gamers dat ze 8 euro duur vinden? Op consoles betaal je 60 euro voor stukken slechtere games....)
Don't get me wrong! Ik vind €8,- niet duur, heb Red Alert, Monopoly HD, Real Racing allemaal voor €8,- gekocht. Maar Carcassonne heeft geen grote FanBase binnen mijn vriendengroep, en in m'n eentje (ook Online) zie ik mezelf nog niet zo snel dat "Gezellig" gaan spelen en vanuit die afweging vind ik €8,- veel geld.

Vind de Rekensom bij Halli Galli ook nog steeds grappig. €0,79 voor alle 3 de edities welke in de Winkel zo'n €14,- per stuk zijn.

Ik kocht in het verleden teveel en te makkelijk Apps die ik vervolgens Nauwelijks speelde, vooral bij Multiplayer Games als deze moeten er wel mensen zijn die ook daadwerkelijk met je willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort Catan ontdekt, echt een geweldig spel! Tikkie geluk i.c.m. stategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
JunkieXP schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Ik kocht in het verleden teveel en te makkelijk Apps die ik vervolgens Nauwelijks speelde, vooral bij Multiplayer Games als deze moeten er wel mensen zijn die ook daadwerkelijk met je willen spelen.
Dat is het mooie van multiplayer online. Je hoeft ook helemaal niemand te kennen, je kunt met wildvreemden online spelen ;-) Altijd tegenspelers online bij Carcassone. Juist dat tegen wildvreemden spelen maakt het de 8 euro zo waard, want ook bij mij is het lastig om vrienden te vinden om te spelen als ik tijd heb....en dan heb ik nog een vriendenkring van bordspelfanaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

xahmol schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:10:
[...]

Dat is het mooie van multiplayer online. Je hoeft ook helemaal niemand te kennen, je kunt met wildvreemden online spelen ;-) Altijd tegenspelers online bij Carcassone. Juist dat tegen wildvreemden spelen maakt het de 8 euro zo waard, want ook bij mij is het lastig om vrienden te vinden om te spelen als ik tijd heb....en dan heb ik nog een vriendenkring van bordspelfanaten.
Met een iPhone of iPod Touch of een "bekendere" HandHeld zou ik dat inderdaad als ideaal beschouwen. Maar het voordeel van de iPad is dat deze juist als "vervanger" van een "echt" bord in te kunnen zetten waarin je de daadwerkelijke interactie met echt aanwezige medespelers hebt.

Hiermee kraak ik de Multiplayer Capaciteit van Carcassonne niet af, maar geef enkel aan dat ik hier de persoon niet voor ben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
JunkieXP schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:28:
[...]

Maar het voordeel van de iPad is dat deze juist als "vervanger" van een "echt" bord in te kunnen zetten waarin je de daadwerkelijke interactie met echt aanwezige medespelers hebt.
Ah, je bedoeld dus geen online multiplayer, maar lokaal pass en play of lokaal WiFi. Ook dat doet Carcassonne gewoon, hoor ;-)
Maar dan moet je inderdaad wel mensen kennen die ook Carcassone met je willen spelen.

Moet overigens zelf zeggen dat als ik dan toch mensen fysiek aanwezig heb ik dan toch nog altijd liever ook het echt fysieke bordspel pak. Vind persoonlijk dat pass en play maar niets, veel te veel gedoe en je mist overzicht als de andere speler aan de beurt is (omdat die dan de iPad moet overnemen). Tenzij al je medespelers een iPad hebben, maar spelers die fysiek mee willen spelen én een iPad hebben zijn nog zeldzamer.
Gebruik dan dus de iPad hooguit als score counter, bv met de app Boardgame Companion.

Maar moet ook zeggen dat als ik dan die zeldzame keren per jaar genoeg mensen bij elkaar heb voor fysiek bordspellen spelen ik voor de iets langere/complexere spellen dan Carcasonne ga. Bijvoorbeeld Advanced Civilization, Age of Renaissance, of een 18XX railroad game. Als kortere game is dan toch Agricola favoriet.

[ Voor 51% gewijzigd door xahmol op 01-08-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

xahmol schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:06:
[...]

Ah, je bedoeld dus geen online multiplayer, maar lokaal pass en play of lokaal WiFi. Ook dat doet Carcassonne gewoon, hoor ;-)
Maar dan moet je inderdaad wel mensen kennen die ook Carcassone met je willen spelen.

Moet overigens zelf zeggen dat als ik dan toch mensen fysiek aanwezig heb ik dan toch nog altijd liever ook het echt fysieke bordspel pak. Vind persoonlijk dat pass en play maar niets, veel te veel gedoe en je mist overzicht als de andere speler aan de beurt is (omdat die dan de iPad moet overnemen). Tenzij al je medespelers een iPad hebben, maar spelers die fysiek mee willen spelen én een iPad hebben zijn nog zeldzamer.
Gebruik dan dus de iPad hooguit als score counter, bv met de app Boardgame Companion.

Maar moet ook zeggen dat als ik dan die zeldzame keren per jaar genoeg mensen bij elkaar heb voor fysiek bordspellen spelen ik voor de iets langere/complexere spellen dan Carcasonne ga. Bijvoorbeeld Advanced Civilization, Age of Renaissance, of een 18XX railroad game. Als kortere game is dan toch Agricola favoriet.
Ik geef je idd gelijk bij het gebrek aan overzicht, vind de Table Top mode van Monopoly bijvoorbeeld ook echt heel handig, en games als Halli Galli en PimPamPet werken volgens hetzelfde principe, Monopoly zonder TableTop mode is idd een stuk minder gezellig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is denk ik alleen leuk voor de die-hard Tekken fans, maar sinds kort is Tekken Bowl te krijgen in de itunes US-Store en de game is GRATIS ;)

http://itunes.apple.com/us/app/tekken-bowl/id446308836?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:54:
Sinds kort Catan ontdekt, echt een geweldig spel! Tikkie geluk i.c.m. stategie.
Hoe is de AI van dat spel? Bieden CPU spelers nog leuke tegenstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Voor de bordspel liefhebbers:
Puerto Rico HD is zojuist verschenen in de appstore.
http://itunes.apple.com/u...7326?mt=8&ign-mpt=uo%3D2#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep en Puerto Rico is een bijzonder geslaagde conversie kan ik wel zeggen (na slechts een paar potjes). Net als Ticket to Ride echt een voorbeeld van het hoe het zou moeten.

Ken je het bordspel al? Gelijk kopen natuurlijk!
Ken je het bordspel nog niet? Ga je eerst schamen en daarna gelijk de ios versie kopen! >:)

Overigens kan ik ook Ascension: Chronicles of the Godslayer aanrader. Mooie kruising van Dominion en Magic the Gathering.

En last but not least, Neuroshima Hex! Supersuffe titel, maar superleuk strategisch spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ticket to Ride kende ik niet maar heb het nav dit topic een tijdje geleden toch aangeschaft op de iPad. Best verslavend moet ik zeggen, heb inmiddels ook de Europe en Switserland-uitbreidingen aangeschaft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:13:
Puerto Rico
(...)
Ticket to Ride
(...)
Ascension: Chronicles of the Godslayer
(...)
Neuroshima Hex!
Grappig, we hebben het zelfde favo lijstje. Mis alleen Carcassone nog bij je.

Speel je Ascension ook online en zo ja, onder welke nick en op welke tijden? Kijken of ik al eens tegen je gespeeld heb. Mijn nick op Gamecenter is, heel origineel, dezelfde als hier.

Nu alleen nog een Online multiplayer voor Neuroshima Hex (titel is overigens zelfde als het originele bordspel, en titel is weer niet zo gek als je bedenkt dat het qua genre een hexbased (hex van hexagon, dus zeshoek) strategie game is gebaseerd op een role playing game dat speelt in een post apocalyptische wereld (neuroshima is uiteraard verbastering van Hiroshima) Zie https://secure.wikimedia..../en/wiki/Neuroshima_Hex!.

Vind overigens de graphics van Puerto Rico wat tegenvallen. Spel zelf is uitermate top natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door xahmol op 04-08-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik begrijp dat Catan AI vals speelt door je worpen aan te passen als je voorstaat? da's natuurlijk lame als het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Dr. Strangelove schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:23:
Ik begrijp dat Catan AI vals speelt door je worpen aan te passen als je voorstaat? da's natuurlijk lame als het klopt.
Je worpen aanpassen? Hoe dan? Ik heb het in ieder geval nooit zien gebeuren.
Of bedoel je dat worpen wat minder random dan random worden in je nadeel als je voorstaat? Dat is lastig bewijzen tenzij de maker het zelf aangeeft (of je de source code hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:37

aerofreak

Steve Jobs

Dat gevoel heb ik ook vaak. in het begin wordt jouw grondstof veel gegooid (voorbeeld 6) en aan het eind word heel vaak 3 gegooid, want dat is het getal dat ik net niet heb en zo verlies ik. Echt frustrerend! :/

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou natuurlijk wel heel treurig zijn en ik geloof er eerlijk gezegd niks van. Wat zou je daar als spelmaker mee winnen? Ik heb bij het bordspel ook wel eens het idee dat er iets mis is met de dobbelstenen, maar dat heb je nu eenmaal met die krengen. Daar zijn het dobbelstenen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

Grappig, we hebben het zelfde favo lijstje. Mis alleen Carcassone nog bij je.

Speel je Ascension ook online en zo ja, onder welke nick en op welke tijden? Kijken of ik al eens tegen je gespeeld heb. Mijn nick op Gamecenter is, heel origineel, dezelfde als hier.

Nu alleen nog een Online multiplayer voor Neuroshima Hex (titel is overigens zelfde als het originele bordspel, en titel is weer niet zo gek als je bedenkt dat het qua genre een hexbased (hex van hexagon, dus zeshoek) strategie game is gebaseerd op een role playing game dat speelt in een post apocalyptische wereld (neuroshima is uiteraard verbastering van Hiroshima) Zie https://secure.wikimedia..../en/wiki/Neuroshima_Hex!.

Vind overigens de graphics van Puerto Rico wat tegenvallen. Spel zelf is uitermate top natuurlijk.
Carcassonne (toevallig deze zomer in het echt geweest) heeft me nooit echt kunnen pakken. Het spelmechanisme trekt me niet echt, maar de conversie van bordspel naar iPad is zeer geslaagd. Mijn vrouw speelt het wel heel veel.

Ascension nog niet online gedaan, heb ik ook nog niet zo lang. Lijkt me zeker leuk om binnenkort te proberen. Gamecenter id: LordTheRon.

Ik vergat overigens nog Kard Kombat (ook al zo'n briljante titel :'( ). Ook dat is een bijzonder geslaagd kaartspel. Die heb ik wel (openfeint) een paar keer online gespeeld. Lijkt echt wel op magic, maar dan wat minder complexe mechanics.

Ik moest ook even wennen aan de graphics van Puerto Rico. Vooral ook even zoeken wat ik waar kon vinden. Ze moeten natuurlijk ook belachelijk veel info kwijt op één schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:58:
[...]
Ik moest ook even wennen aan de graphics van Puerto Rico. Vooral ook even zoeken wat ik waar kon vinden. Ze moeten natuurlijk ook belachelijk veel info kwijt op één schermpje.
Wat ik ook mis is een makkelijke manier om in game een beschrijving te krijgen wat al die gebouwen ook al weer deden. Heb Puerto Rico ook weer niet zo vaak gespeeld dat ik alles uit mijn hoofd ken, en zoeken in de Almanac is erg omslachtig.
Of mis ik een makkelijke manier om dit te doen?

Kard Kombat kende ik niet. Ook maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Hmm. Kard Kombat gratis? Wat is de catch? Nu aan het downloaden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:33:
[...]

Wat ik ook mis is een makkelijke manier om in game een beschrijving te krijgen wat al die gebouwen ook al weer deden. Heb Puerto Rico ook weer niet zo vaak gespeeld dat ik alles uit mijn hoofd ken, en zoeken in de Almanac is erg omslachtig.
Of mis ik een makkelijke manier om dit te doen?

Kard Kombat kende ik niet. Ook maar eens proberen dan.
Je moet even zoeken, maar dat zit er gelukkig wel in. Bovenin het scherm zit zowel bij de rollenkaarten als bij de gebouwenkaarten een soort bruine pijl/wijzer. Als je daar op klikt, rolt het menu aan de rechterkant uit met de beschrijvingen. Zeker bij de gebouwen onmisbaar!

Kard Kombat is idd gratis, maar dan heb je beperkte singleplayer missies en kun je niet alle kaarten voor je mage vrijspelen. Als je vervolgens online gaat, komt je altijd power tekort. Hele spel kun je voor 2,39 kopen en dan heb je nog een leuke uitdaging door alle towers uit te spelen.

Per uitgespeelde tower is die betreffende mage helemaal geüpgraded en kun je met die mage met een gerust hart online. Ik heb tot nu toe alleen de Death Mage uitgespeeld, ben met de Machina Mage halverwege.

Als je geen zin hebt alle towers door te wandelen, kun je voor geloof ik 8 euro het hele spel met alle upgrades kopen.

Overigens raad ik voor een beetje uitdaging wel aan om op master niveau te spelen. De towers beginnen hoe dan ook makkelijk, dus je kunt er dan prima inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:17:
[...]
Je moet even zoeken, maar dat zit er gelukkig wel in. Bovenin het scherm zit zowel bij de rollenkaarten als bij de gebouwenkaarten een soort bruine pijl/wijzer. Als je daar op klikt, rolt het menu aan de rechterkant uit met de beschrijvingen. Zeker bij de gebouwen onmisbaar!
Ah, thanks! Dat helpt. Kon me al niet voorstellen dat ze dat vergeten zouden zijn (bewijst overigens wel mijn punt dat de game geweldig is, maar graphics en GUI niet briljant intuitief zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door xahmol op 05-08-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:24
NBA jam is een tof spel. Arcade basketbal. Een paar meter boven de basket uit springen en dan dunken.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:51:

...
Speel je Ascension ook online en zo ja, onder welke nick en op welke tijden? Kijken of ik al eens tegen je gespeeld heb. Mijn nick op Gamecenter is, heel origineel, dezelfde als hier....
Heb je een verzoek gestuurd via gamecenter. ID, zie hierboven. Dan weet je van wie die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:17:
[...]
Heb je een verzoek gestuurd via gamecenter. ID, zie hierboven. Dan weet je van wie die komt.
Dank! Even niet online geweest in Ascension trouwens, druk bezig de towers vrij te spelen in KardCombat ;-) (bedankt voor de tip nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:37:
[...]

Dank! Even niet online geweest in Ascension trouwens, druk bezig de towers vrij te spelen in KardCombat ;-) (bedankt voor de tip nog).
Kard Combat online ben ik ook voor in (al paar mooie... en minder mooie... potjes gespeeld)! Openfeint naam is dezelfde als gamecenter naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:48:
[...]

Dat zou natuurlijk wel heel treurig zijn en ik geloof er eerlijk gezegd niks van. Wat zou je daar als spelmaker mee winnen? Ik heb bij het bordspel ook wel eens het idee dat er iets mis is met de dobbelstenen, maar dat heb je nu eenmaal met die krengen. Daar zijn het dobbelstenen voor.
Tja, ik lees die klacht veel in de reviews in de app store. Er lijkt dus wel degelijk iets aan de hand te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:42:
[...]

Tja, ik lees die klacht veel in de reviews in de app store. Er lijkt dus wel degelijk iets aan de hand te zijn.
Ik blijf het speculatief vinden. Laat iemand dat eerst maar eens met cijfers onderbouwen. Zo makkelijk om even zo'n bewering te doen (en nee, ik heb geen aandelen ;). Zou natuurlijk wel handig zijn als de makers het een keer goed zouden ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Dr. Strangelove schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:42:
[...]

Nogmaals, heb het zelf nog nooit zo ervaren. Ja, die dobbelsteen zit soms tegen. Daar is het een dobbelsteen voor. Maar soms zit die zelfde dobbelsteen ook episch mee. Structureel bevoordelen van de AI heb ik iig nog nooit gemerkt.

En wat reviews in de app store betreft.... aangezien je bij de meeste populairdere boardgames recenties ziet van één ster alleen maar omdat dit nu eens niet een game betreft die je als no brainer in 10 seconden door hebt, hecht ik daar niet te veel waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
In de FAQ op de US app store staat het volgende:
Question: Are dice rolls really random?
Answer: Of course! All dice rolls are 100% random and not modified in any way. We’re avid Catan players ourselves. We’ve played the iOS version hundreds of times while developing the program. There have been times when we won and lost a few games in a row because of the dice - just like when playing the board game!
Zal dus wel meevallen inderdaad. Ik lees echter dan ook weer een hoop klachten over de interface die aangepast is in de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:28:
Ik lees echter dan ook weer een hoop klachten over de interface die aangepast is in de laatste versie.
Vind zelf de nieuwe interface een ENORME vooruitgang. Snap echt niet dat mensen over de aanpassing klagen, de oude interface was zo irritant dat ik daarom eigenlijk de app nooit speelde. Ziet er nu gewoon strak en uiterst bruikbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

Vind zelf de nieuwe interface een ENORME vooruitgang. Snap echt niet dat mensen over de aanpassing klagen, de oude interface was zo irritant dat ik daarom eigenlijk de app nooit speelde. Ziet er nu gewoon strak en uiterst bruikbaar uit.
Helemaal mee eens. Oude interface was echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 12:39
Zit te denken Carcassonne en ticket to ride te kopen, moet je ze voor elke ipad opnieuw kopen of kun je ze op meerdere ipad's zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
mtenbos schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:35:
Zit te denken Carcassonne en ticket to ride te kopen, moet je ze voor elke ipad opnieuw kopen of kun je ze op meerdere ipad's zetten?
Aankopen staan op een account, niet op een device. Aankopen kun je, mts je dezelfde iTunes account gebruikt, tot op 5 iOS devices zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
xahmol schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:16:
[...]

Aankopen staan op een account, niet op een device. Aankopen kun je, mts je dezelfde iTunes account gebruikt, tot op 5 iOS devices zetten.
Dit is toch niet voor elke app want ik heb bijvoorbeeld weather pro gekocht op de ene ipad maar hij komt niet op de andere ipad. Ik heb maar 1 acount in de itunes store

[ Voor 23% gewijzigd door mtenbos op 10-08-2011 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
mtenbos schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:20:
[...]

Dit is toch niet voor elke app want ik heb bijvoorbeeld weather pro gekocht op de ene ipad maar hij komt niet op de andere ipad. Ik heb maar 1 acount in de itunes store
Ja, dit is voor elke app. Dus doe je echt iets fout. Je moet natuurlijk beide iPads wel eerst synchen met dezelfde iTunes installatie op je PC/Mac.

En sinds kort kun je (als je de laatste firmware draait) dit ook doen op de andere iPad zeld door naar de AppStore te gaan, onde in op Aankopen te klikken en dan Niet op deze IPad te kiezen. Je ziet dan alle apps die je gekocht hebt en niet op je iPad staan, je kunt ze vervolgens selecteren en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
Bedankt

Verwijderd

Voor de liefhebbers van Kard Combat. Sinds gisteren een nieuwe update uit met vier extra mages! Helaas moet je ze wel betalen, maar die 0,79 euro per mage is te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Zijn er mensen die Infinity Blade spelen? Ik vind hem persoonlijk namelijk nog al tegenvallen, of zie ik iets over het hoofd?

Je hebt maar 4 verschillende vijanden: dubbelzwaard ettertjes, van die grote lelijke trollen, golems en gozertjes met zwaard + schild. Het spel is ernstig kort, (ik had die God King gozert op level 18 al plat) en je herhaalt alleen steeds hetzelfde stukje, over en over. Ik snap weinig van het einde, het lijkt namelijk alsof er meer zou moeten zijn, maar dan komt er niets? Tis net een veredelde demo waar je 2 euro voor betaald.

Begrijp me niet verkeerd, de sfeer en de graphics zijn heel erg mooi en goed gedaan, de besturing is op zich ook wel leuk uitgewerkt, maar daar houdt het een beetje op. Het is eigenlijk gewoon een grind, exp om de God King te verslaan. geld voor betere uitrusting en that's it :-(.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Het is inderdaad kort. Ik vind het opzich leuk bedacht dat je door te swipen kunt zwaardvechten, maar het is best eentonig. Het is ook jammer dat je niet gewoon zelf kunt rondlopen maar dat je een keuze hebt uit X locaties om heen te (laten) lopen.

Volgens mij hebben ze laatst een multiplayer update vrijgegeven, nog niet goed naar gekeken maar volgens mij is dat ook meer van hetzelfde maar dan tegen anderen of mensen uit je friendslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:29
Ik heb dezelfde ervaring met Infinity Blade. Het ziet er mooi uit, maar het is eigenlijk maar een baggerspel.
Tijdens het vechten tegen die God King koos ik op een gegeven moment ook voor zijn kant. Toen had ik zoiets van, nu zal het spel wel beginnen. Maar toen kreeg ik dus de aftiteling.

Jammer, want het concept is wel leuk, en als je daar verder was gegaan was het wel leuk geweest.
Maar het is nu veel te kort; ik speel maar door om een paar van die rewards te winnen, maar verder zit er weinig uitdaging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 10:27

Terrestraeon

END OF LINE

Het spel waar ik het meeste tijd aan slijt is Flight Control HD, een klassieker ja.
Bijgevolg ben ik ook fan van Harbor Master HD: zelfde principe, alleen dat je nu je voertuigjes (schepen in dit geval) ook nog terug weg moet sturen, wat het extra druk maakt op je scherm. Het principe van een goedkoop spel dat je uitbreid met extra mappen waarvoor je dan wél betaald is goed gevonden. Hoewel die extra mappen weinig interessant zijn. Ik heb ze allemaal gekocht en vind mezelf het meest de standaard-map te spelen. Enkel Cargo City is een aangeschafte map die zijn geld waard is.

Verder vind ik Card Shark het leukste kaart-spel. Grafisch in orde (niet ouderwets zoals vele anderen maar ook niet onnodig fancy) met leuke overwinning-animaties à la Windows 7 kaartspelen :). Vooral de Lite versie is de aanrader, ik heb nog geen nood gehad aan het aanschaffen van het spel. Ads etc ook afwezig.

Qua racespellen ook weer de klassieker Real Racing 2 HD. Niet de goedkoopste maar wel de mooiste en leukste (beste?).

Aangezien ik een grote fan ben van Jewel Quest 1 & 2 op de pc ook maar Jewel Quest voor de iPad afgehaald. Helaas is dit een remake van Jewel Quest 3 voor de pc, waar ik juist géén fan van ben omdat het teveel poespas bevat en de verhaallijn breekt waar je vroeger gewoon door kon spelen in steeds stijgende moeilijkheidsgraad. Spijtig dus. Reageert wel goed op de iPad en laadtijden zijn schappelijk. Dus te proberen waard voor wie Jewel Quest 3 wél goed vond.

Tetris voor de iPad vind ik ook een topper. Het 'swipen' en 'iPad-interactie' werkt niet goed maar gelukkig kan je in het optie scherm toetsen en d-pad activeren. Daarmee werkt het wel zeer fijn. Spijtig is de afwezigheid van een single-level marathon-modus. Als je de Marathon speelt dan stijg je natuurlijk steeds in level (en gaat alles net iets sneller) waardoor je gedoemd bent te sterven op een bepaald moment. Als je ook kon instellen dat je een marathon in één bepaald level kon doen zou het spel compleet zijn.

Monopoly heb ik onlangs tijdens een actie voor 79 cent kunnen kopen. Het werkt goed op de iPad, maar als je met meerdere spelers speelt is een echt bord toch fijner. Alleen spelen tegen AI is leuk om de tijd te doden, en werkt goed, maar heeft me weinig kunnen boeien omdat ik op de iPad toch liever spellen met meer interactie speel zoals Flight Control ofzo. Monopoly blijft namelijk een beurt-om-beurt spel waarbij het enige 'iPad-achtige' aan het spel het gooien van de dobbelstenen is, wat je met een swipe kan doen.

Battleship (zeeslag) van EA is nog zo'n spel dat je kan vergelijken met Monopoly (ook voor 79 cent gekocht :p). Beurt-om-beurt spelen met weinig iPad-waarde: het enige wat je doet is namelijk wat aanwijzen, geen swipes of drags of dergelijke... Bovendien zijn de animaties tussen de aanvallen slechts voor de eerste paar keren interessant, daarna gaan ze al snel vervelen omdat ze zo eentonig zijn. Bovendien zit je tijdens die 'leuke' animaties met je vingers te draaien... Boring dus, maar wel Zeeslag zoals het hoort. Dus de echte Zeeslag-fans zullen het zeker leuk vinden, anderen zullen het eerder saai én overpriced vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Terrestraeon op 12-08-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
infinity Blade is wel mooi, zeker gezien de graphics, maar wel veel van hetzelfde. Overigens, jullie weten dat na de God King, je nog 3 andere demonen moet verslaan en uiteindelijk de eind baas in de kelder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 22:58

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ondervind veel last van tijdsverlies aan Zombie Gunship :P

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Een andere zombie variant die mij bezig houdt op de iPad/iPhone is Zombie Smash :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31
Sinds gisteren in het bezit van een iPad2 en ben er helemaal weg van. Natuurlijk meteen eens gaan zoeken naar leuke games. De volgende heb ik inmiddels gekocht:

Angry Birds HD
Plants vs. Zombies HD
Cut the Rope HD
Pinball HD
Osmos for iPad

Allemaal aanraders imo. Ook heb ik zojuist Medieval HD gekocht. Nog één dag te krijgen voor 0.79 € :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ik had vanochtend binnen een kwartier Sid Meier's Pirates! op m'n nieuwe ipad staan, en het is net zo verslavend als de pc- en psp-versies waar ik ook al veel te veel tijd aan heb besteed :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

Wom

Speel ook Pirates sinds gisteren, erg leuk gedaan. Hoewel niet super lastig speelt het leuk weg. Alleen jammer dat alleen de lelijke dochters met mij willen dansen, iets wat ik dan ook nog eens waardeloos doe :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste