Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
zo mijn tel is getest! met laatste fw cm7 gaat mijn batt 60 uur mee :9~ ! met normaal gebruik wat bellen internetten downloaden synchronisatie . ik vind het perfect tot nu toe! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Whoow. Tijd dat ik ook overstap op CM7 dus... Iemand al een vervanger voor on screen phone? Jammer dat het niet ingebakken zit in CM7, vind het echt een feature voor hun.

Gevonden!
https://market.android.co...vnc&feature=search_result

Control your phone with your PC via USB or WiFi.

[ Voor 29% gewijzigd door justin_ti op 19-08-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Als iemand de nieuwe DJ Droid geprobeerd heeft, ik ben geïnteresseerd in de gebruikerservaringen. Heb zelf geen zin/tijd nu om weer eens wat compleet nieuws te flashen, maar zijn rom ziet er wel veelbelovend uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:01:
Als iemand de nieuwe DJ Droid geprobeerd heeft, ik ben geïnteresseerd in de gebruikerservaringen. Heb zelf geen zin/tijd nu om weer eens wat compleet nieuws te flashen, maar zijn rom ziet er wel veelbelovend uit...
Nopes nooit gehad eigenlijk. Ik heb net CM7 115 er op gezet. Die kreeg wel goeie reacties in Rom Manager, en nog geen problemen gehad verder :) Cm7 draait echt prima op moment, heb geen andere rom meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Mja ik ook niet, maar kan het toch nooit laten om iets nieuws te proberen... hen de dj droid nu maar zelf geflashed. Nog een beetje vroeg om veel te kunnen zeggen. Qua layout ben ik sowieso meer aan cm7, keyboard werkt nu wel goed in landscape (bij cm7 reageert de onderkant niet zo goed), alle opties werken (fm, bluetooth audio) en voor een froyo rom is hij best wel snel. Als er een officiële gingerbread komt zal deze jongen er waarschijnlijk wel mooie dingen mee kunnen doen! Laat de rom er wellicht een aantal dagen opstaan, zie ik meteen ook hoe de batterij het doet!

Edit: tot daar de theorie, ondertussen al terug op cm7. Qua aanvoelen blijft die toch met voorsprong de snelste en in mijn ogen ook de mooiste. Mensen die liever bij froyo blijven moeten die dj droid zeker wel eens proberen!

[ Voor 16% gewijzigd door Frigolamptje op 20-08-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
justin_ti schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:24:
Als je je ergert aan een trage V10d betwijfel ik of jouw toestel wel goed is! Ik vind m razendsnel en heb na heel lang CM7 draaien niet het gevoel dat CM7 nou zo veel sneller is.
Ik vind de LG software echt niet goed, traag, lelijk vele apps die ik niet wil hebben en het is echt niet geoptimaliseert voor dit toestel, CM is stukken beter ben blij dat ik heb geflasht heb en niet gewoon terug gebracht naar de winkel

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet wel zeggen dat die laatste paar CM7's echt een een probleem hebben met telefoon netwerk, krijg disconnects en noem maar op en dat had ik met oudere versies niet. Heb nou me laatste update terug gezet die werkte wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
WeAreLegion schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:02:
Moet wel zeggen dat die laatste paar CM7's echt een een probleem hebben met telefoon netwerk, krijg disconnects en noem maar op en dat had ik met oudere versies niet. Heb nou me laatste update terug gezet die werkte wel :)
Bij datum en tijd automatisch tijddinges of netwerktijd daar uitzetten (weet niet vanbuiten hoe het noemt, maar is wel duidelijk wat ik bedoel denk ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat uit :) had ik inderdaad al naar gekeken, maar me telefoon doet op moment zoiezo erg vreemd, werd van morgen wakker en batterij was leeg van 90% naar 1% in 8 uur haha. Ik ben hem nu aan opladen denk dat ik 114 er maar even opnieuw opzet nadat alles gewiped is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:04
Weet niet of er mensen ervaring hadden met ROM's van Cronos, maar hij heeft ook nu een GB rom voor de O2X.

http://www.cronosproject....?page=Thread&postID=71262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
gerbenp schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:28:
Weet niet of er mensen ervaring hadden met ROM's van Cronos, maar hij heeft ook nu een GB rom voor de O2X.

http://www.cronosproject....?page=Thread&postID=71262
Van waar moeten we hem kennen? Voor zover ik zie heeft hij geen topic voor zijn rom op xda zeker?

In nieuwe CM7 zijn in de kernel trouwens de automatische brightness settings aangepast, werkelijk een enorme verbetering. Goed voor de ogen en de batterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb welliswaar geen O2X maar de automatische brightness daar word ik compleet gestoord van op mijn Desire, Dat aanpassen steeds, dan weer ietsje donkerder, dan weer wat lichter. (bv als je in de trein zit met wisselende verlichting tijdens het rijden) Gewoon BAM! vast. Dan maar wat vaker aan de lader :)
PS,
Het werkt wel goed maar IK vind het niks! Zoals hij nu is ....vind ik het top!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 12:57 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:54:
Ik heb welliswaar geen O2X maar de automatische brightness daar word ik compleet gestoord van op mijn Desire, Dat aanpassen steeds, dan weer ietsje donkerder, dan weer wat lichter. (bv als je in de trein zit met wisselende verlichting tijdens het rijden) Gewoon BAM! vast. Dan maar wat vaker aan de lader :)
PS,
Het werkt wel goed maar IK vind het niks! Zoals hij nu is ....vind ik het top!
Niet om 't één of ander hoor, maar moet dat niet in bijvoorbeeld dit of dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Ik ga toch maar misschien eens aan de bak met Cyanogenmod, waar moet ik rekening mee houden als ik dit installeer? Tegenvallende batterijduur, of valt dat juist mee? Is de laatste build (117 als ik het goed heb?) te doen. Zie wel dat het een vorm gaat krijgen, auto brightness is er nu ook. Maar wat zouden de nadelen zijn als ik het zou gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoipimniet schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:00:
[...]

Niet om 't één of ander hoor, maar moet dat niet in bijvoorbeeld dit of dit topic?
Nee, want dit gaat over het algemene gebeuren auto brightness. Oke, dat komt misschien niet helemaal naar voren maar zo was het bedoeld >:) Ik laat jullie verder wel met rust.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
gerbenp schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:34:
Ik ga toch maar misschien eens aan de bak met Cyanogenmod, waar moet ik rekening mee houden als ik dit installeer? Tegenvallende batterijduur, of valt dat juist mee? Is de laatste build (117 als ik het goed heb?) te doen. Zie wel dat het een vorm gaat krijgen, auto brightness is er nu ook. Maar wat zouden de nadelen zijn als ik het zou gaan gebruiken?
Autobrightness werkt al langer hoor, enkel de helderheidniveau's zijn wat aangepast nu. Verder mag je je verwachten aan een rom die dubbel zo vlot aanvoelt. Enkel problemen met bluetooth, weet niet wat exact want gebruik het niet, maar ad2p werkt niet voor zover ik weet. Batterij is mss iets minder, maar kan ik moeilijk over oordelen omdat het al maanden geleden is dat ik nog een froyo rom langer dan enkele uren heb gebruikt. Het is zeker het proberen waard :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik draai al een hele tijd CM7 en ben daar heel erg tevreden over.
Heb nog wel een wat oudere (nightly .96) draaien, maar draait wel stabiel.

Toevallig zag ik met de tool GetRil dat ik nog een oude RIL (218) heb, maar BB 502.

Omdat ik nogal tegenstrijdige berichten lees hier en op XDA, vraag ik het hier en hoop een eenduidig antwoord te krijgen :

Welke combinatie RIL/BB is het beste met CM7 ?

Kan ik het beste RIL+BB 725 gebruiken ? Of is RIL+BB 622 beter ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
1) Gebruik dat AD2P toch niet, dus maakt voor mij niks uit. Voornaamste is dat het file transfer werkt.
2) Kan ik mijn huidige baseband 725 gebruiken, of kan ik beter gaan downgraden naar een oudere?
3) Nieuwste build het beste, of kan ik beter een oudere pakken die wat stabieler is, en zo ja welke kan ik dan pakken?
4) Batterij kan makkelijk een dag wel uithouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
gerbenp schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:57:
1) Gebruik dat AD2P toch niet, dus maakt voor mij niks uit. Voornaamste is dat het file transfer werkt.
2) Kan ik mijn huidige baseband 725 gebruiken, of kan ik beter gaan downgraden naar een oudere?
3) Nieuwste build het beste, of kan ik beter een oudere pakken die wat stabieler is, en zo ja welke kan ik dan pakken?
4) Batterij kan makkelijk een dag wel uithouden?
1) File transfer werkt
2) Ik gebruik baseband 725 icm ril 725, niets speciaal over te zeggen. Baseband 725 werkte ook goed icm ril 218.
3) Neem maar nieuwste, draait goed
4) Kan ik niet op antwoorden, hangt volledig van je gebruik af. Ik kan hem in een paar uur drainen en ik kan er 40 uur uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Heb nu Cyanogenmod geflasht, het werkt nu wel. Maar zit ik weer met een probleem, ik heb "Geen service" met mijn Vodafone sim-kaart, en als ik er T-mobile in stop (van mijn vader, getest) werkt het wel. Waar zou dit aan kunnen liggen?

EDIT: Is dus de vodafone storing.

[ Voor 7% gewijzigd door gerbenp op 24-08-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik draai nu al een tijdje CM7-07202011 Android versie 2.3.4 op mijn LG P990 2X en ben er wel tevreden over, maar ik heb alleen soms als ik mijn telefoon oplaad en wil kijken hoe ver hij al opgeladen is dat hij dan ineens uit zichzelf is uitgegaan. Wil ik hem dan aan doen via de normale weg dan reageert het knopje niet.
Ik moet dan eerst de batterij eruit halen weer erin en dan start hij wel gewoon op. Zijn er meer mensen die dit hebben? Weet iemand waaraan dit kan liggen? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Spiritual89 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:04:
Ik draai nu al een tijdje CM7-07202011 Android versie 2.3.4 op mijn LG P990 2X en ben er wel tevreden over, maar ik heb alleen soms als ik mijn telefoon oplaad en wil kijken hoe ver hij al opgeladen is dat hij dan ineens uit zichzelf is uitgegaan. Wil ik hem dan aan doen via de normale weg dan reageert het knopje niet.
Ik moet dan eerst de batterij eruit halen weer erin en dan start hij wel gewoon op. Zijn er meer mensen die dit hebben? Weet iemand waaraan dit kan liggen? Bij voorbaat dank.
Weet je misschien welk versie nummer die nightly heeft? Ik had dit probleem namelijk ook toen ik versie 87 draaide.
Maar nu draai ik versie 105 (11-08-2011) al een paar weken en daar heb ik dit probleem niet meer gezien. Dus het lijkt me het beste dat je upgrade naar een nieuwere nightly dan wat je nu draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Heb de Cyanogenmod geprobeerd, maar klopt het dat er geen camera zoom in zit (met volume toetsen?). Had die camera mod geinstalleerd van 1080p, iemand enig idee of ervaren jullie dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Kijk in de Camera-app even in de Advanced Options. Daar staat de optie Volume Buttons Zoom, welke standaard uit staat.

Dit werkt alleen in de fotomodus. In de videomodus kan je helaas niet zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Dat ik dit niet eerder heb gedaan! Alles is gewoon veel sneller, waar mijn internet snelheid maar 20 mbit was, is het nu 30 mbit. Alles download en reageert ook gewoon veel sneller! Dat inzoomen bij het filmen leer ik wel af :). Ben benieuwd of mijn batterij het ook een dag zal uithouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 09:56
gerbenp schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:53:
[...]camera zoom in zit (met volume toetsen?).[...]
OK, ik heb die phone nu 6 maand of zo, en dat ontdek ik nu pas! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders nog problemen met de nieuwe miui update te installeren?
Ik krijg 1.8.26 met geen mogelijkheid erop.
Heb zelfs al wipe data gedaan maar dat mocht niet bate.
Nog steeds krijg ik de melding installatie abborted.

EDIT: hehe na 10 keer proberen te installeren nu eindelijk gelukt.
Geen idee wat ik anders heb gedaan.
Alleen nu doen de touch buttons het niet meer.(geen licht)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vandaag de LG Speed X2 gekocht. Nu wil ik het interne geheugen gebruiken als SD kaart. Want de Camera App en Whatsapp vragen telkens om een SD kaart, terwijl deze telefoon juist intern geheugen heeft. Ik ben echt totaal nieuw met android. Ik draai CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
ik heb vandaag de laatste cyanogen erop gezet (123 dacht ik) en nu heb ik geen appmarket, ik heb gedaan zoals daaronder gezegt werd (met die clockworkmod die zip installen met gapps) en ik zie em gwn niet verschijnen, ik heb al verscheidende versies geprobeert... (het was mijn eerste flash/rom wisseling btw)
maar ik heb alles gedaan zoals er stond

-edit-

ok dis vaag.. ik heb die rom eraf geflikkerd en alle cache/data en dalvik nogwat helemaal verwijdert en toen die rom opnieuw geinstalled en toen had ik ineens wel market (zonder em te installeren)

ik had btw de eerste keer ook die cache/data en dalvik helemaal verwijdert dus ik vind dit vreemd..

anyways.. werkt nu perfect :D

[ Voor 33% gewijzigd door Themperror op 27-08-2011 23:53 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb onlangs CM7 erop geknald t.o.v. Modaco. Ik moet zeggen, wat een verschil.
Stukken sneller en zitten wel wat handigheidjes in. ADW als Launcher is ook totaal niet verkeerd.

Enig minpunt, wat voor mij wel een grote is, is dat A2DP niet werkt van wat ik gelezen heb. Bij mij kan ik heel bluetooth niet aankrijgen, maar dit komt denk ik omdat hij toch niet helemaal goed gewiped is lijkt het.

Desalniettemin een top rom, hopelijk schieten ze een beetje op met de LG 2.3 Rom zodat ze de bluetooth A2DP driver daarvandaan kunnen halen hopelijk.

• Frigolamptje
serhat schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:56:
Ik heb onlangs CM7 erop geknald t.o.v. Modaco. Ik moet zeggen, wat een verschil.
Stukken sneller en zitten wel wat handigheidjes in. ADW als Launcher is ook totaal niet verkeerd.

Enig minpunt, wat voor mij wel een grote is, is dat A2DP niet werkt van wat ik gelezen heb. Bij mij kan ik heel bluetooth niet aankrijgen, maar dit komt denk ik omdat hij toch niet helemaal goed gewiped is lijkt het.

Desalniettemin een top rom, hopelijk schieten ze een beetje op met de LG 2.3 Rom zodat ze de bluetooth A2DP driver daarvandaan kunnen halen hopelijk.
Ze hebben ergens code van nvidia zelf nodig, lg 2.3 rom zal niets veranderen aan a2dp in cm7 jammer genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Frigolamptje schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:33:
[...]

Ze hebben ergens code van nvidia zelf nodig, lg 2.3 rom zal niets veranderen aan a2dp in cm7 jammer genoeg...
Oeh. Heb ik het verkeerd gesnapt. Ik dacht dat het met de driver had te maken van nvidia en ervan uitgaande dat die dan wel op de LG 2.3 rom ook zou moeten zitten dacht ik dat ze het dan wel waarschijnlijk over zouden kunnen hevelen.

Heb jij meer informatie of een goede link waar ik er wat meer informatie over kan krijgen? Waar ik het tegen kwam was het best beknopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MIUI Dev version for LG P990 Optimus 2X coming, finally. Sorry for the delay.
:)

Update:
You may get MIUI 1.9.2 here (MI-ONE and LG P990 Optimus 2X supported)
http://t.co/vUdbfNP

[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 02-09-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
wat houdt die miui dev version in? is dat net zoiets als cyanogen?

+ is het dan puur chinees? want ik heb liever engels en ja ik ben 100% nederlands. (blehh nederlandstalig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Themperror schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:28:
wat houdt die miui dev version in? is dat net zoiets als cyanogen?

+ is het dan puur chinees? want ik heb liever engels en ja ik ben 100% nederlands. (blehh nederlandstalig)
Deze is volgens mij gewoon chinees, maar er komt vast en zeker wel een english translation pack aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, ik dacht dat die Engels ook was. My bad... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh oh, ik ben ontzettend aan het prutsen en kom er niet uit, ik wil de driver updaten om te kunnen rooten.
Dat doe ik dus zo: configuratiescherm > apparaatbeheer. maar dan zie ik de LG nergens staan waar ik ze kan updaten. Weet niet meer wat ik moet doen. Waar moet ik die driver updaten?

Edit,

Heb hem nu gevonden, het is LG Android Platform Composite USB device. Dan rechtermuisklik erop, maar dan? En zit ik daar wel goed want ik zie alleen stuurprogramma bijwerken en onder eigenschappen staat het ook niet. Ik werk op Vista btw. Wie kan mij helpen?

Stuurprogramma kan ik niet bijwerken, ik heb meest optimale stuurprogramma zegt 'ie als ik wil updaten, maar ik kan niet rooten :( One Click Root 2.1.1.0
Waarom staat er geen uitleg over een driver updaten?!?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:48:
Oh oh, ik ben ontzettend aan het prutsen en kom er niet uit, ik wil de driver updaten om te kunnen rooten.
Dat doe ik dus zo: configuratiescherm > apparaatbeheer. maar dan zie ik de LG nergens staan waar ik ze kan updaten. Weet niet meer wat ik moet doen. Waar moet ik die driver updaten?

Edit,

Heb hem nu gevonden, het is LG Android Platform Composite USB device. Dan rechtermuisklik erop, maar dan? En zit ik daar wel goed want ik zie alleen stuurprogramma bijwerken en onder eigenschappen staat het ook niet. Ik werk op Vista btw. Wie kan mij helpen?

Stuurprogramma kan ik niet bijwerken, ik heb meest optimale stuurprogramma zegt 'ie als ik wil updaten, maar ik kan niet rooten :( One Click Root 2.1.1.0
Waarom staat er geen uitleg over een driver updaten?!?
ik had hetzelfde probleem, ik heb Gingerbreak gebruikt om em te rooten (geen PC access nodig)

was 1 tap en tada rooted perma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, maar het lukt nog niet. Ik heb nu wel de driver geüpdatet maar doet het nog niet. Auto, Gingerbreak noch psneuter. Het de bestanden uitgepakt maar nog niks. Hij zegt "device properties could not be read" Als ik dan op negeren druk gaat hij verder tot stap 4 "operation not permitted. FAILED.
Please help, ik wil vanavond nog flashen maar weet niet hoe dit op te lossen.

Edit,
Ik zie nog wel 3 .dll bestanden staan die ik in filmpjes niet terug zie. Moeten die naar een andere map gekopieerd worden?

Edit,
Het is mezelf gelukt, ik had versie 1.9.5 nodig, de andere werken niet. ;) Kan ik weer verder. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:34:
Bedankt, maar het lukt nog niet. Ik heb nu wel de driver geüpdatet maar doet het nog niet. Auto, Gingerbreak noch psneuter. Het de bestanden uitgepakt maar nog niks. Hij zegt "device properties could not be read" Als ik dan op negeren druk gaat hij verder tot stap 4 "operation not permitted. FAILED.
Please help, ik wil vanavond nog flashen maar weet niet hoe dit op te lossen.

Edit,
Ik zie nog wel 3 .dll bestanden staan die ik in filmpjes niet terug zie. Moeten die naar een andere map gekopieerd worden?

Edit,
Het is mezelf gelukt, ik had versie 1.9.5 nodig, de andere werken niet. ;) Kan ik weer verder. :P
oh ik bedoelde niet de MODUS gingerbreak.. maar er is een APP die je kunt downloaden die heet gingerbreak, doet alles voor jou, werkte heel goed bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, in One click root zit dus ook die modus, dacht idd dat je die bedoelde. Had in de market ook al gezocht maar niet gevonden. Maargoed, Ik heb nu CM7 nightly 127. Werkt goed hoor, lekker snel en leuke animaties. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:37:
Ah ok, in One click root zit dus ook die modus, dacht idd dat je die bedoelde. Had in de market ook al gezocht maar niet gevonden. Maargoed, Ik heb nu CM7 nightly 127. Werkt goed hoor, lekker snel en leuke animaties. :P
127 al? pfff ik heb net 3 dagen 123 erop staan.. ik denk dat duurt wel effe.. gvd verlies ik nu weer al men apps als ik die wil update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik niet, ik kwam van stock maar denk het wel. Moest een wipe doen en dat hoeft bij jou dan niet dus zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Themperror schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:08:
[...]

127 al? pfff ik heb net 3 dagen 123 erop staan.. ik denk dat duurt wel effe.. gvd verlies ik nu weer al men apps als ik die wil update?
Naam zegt genoeg toch? Nightly? Zolang er code changes zijn, wordt er automatisch een build gemaakt voor die dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Themperror schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:08:
[...]

In principe komt er elke dag een nieuwe nightly uit. :)

Je kan hem er gewoon overzetten, je verliest niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel wordt opeens niet meer herkent via usb. Ik installeer opnieuw de driver van het rooten, wat lukt, en sluit m'n toestel aan. Dan probeert 'ie stuurprogramma's te installeren maar dit mislukt al bij de eerste. Verder kan ik niks meer doen en kan er niks over vinden. Heeft iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wordt hij niet meer herkent, ik hoor 3 lage tonen op mn laptop. Als ik de driver probeer te installeren met stuurprogramma bijwerken (driver van rooten, uitgepakt en erop klikken en succesvol geinstalleerd) verteld hij dat de meest optimale stuurprogramma geinstalleerd is. Of ben ik daar verkeerd om de driver te updaten?
Ook op de telefoon krijg ik allemaal klikjes als ik hem aansluit. Er is iets zeker niet goed maar wat doe ik verkeerd?

Heb nu CM7 123 erop maar nog hetzelfde. :( Help!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
probeer de drivers helemaal te verwijderen, ook pc suite en de LG driver (bij programmas deinstalleren) jeweetwel dat ene menu dat volgensmij bijna niemand gebruik XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu gedaan maar dat helpt ook niet. Ik vind daar één driver en dat is degene die ikzelf geinstalleerd heb van het rooten. LG sync en on screen phone ook verwijderd. Nadat ik dus alles verwijderd heb sluit ik hem weer aan en gaat dan stuurprogramma installeren maar dat mislukt. Ook als ik de usb aansluit hoor ik op de telefoon een stuk of 8 klikjes achter elkaar. :S Hij flipt 'm. :P

Dus ik hoor de windows verbindingstoon en dan mislukte installatie stuurprogramma. Als ik hemloskoppel en hierna weer aansluit krijg ik de klikjes én de 3 toontjes via windows dat het niet goed is....

Verder werkt de ROM super! Maar als ik de stock er weer op wil hebben moet ik kunnen verbinden en dat kan nu niet. Zou de stable versie van CM7 dit kunnen? Ik weet 't echt niet meer en kan er weinig over vinden.

Edit

Ik zie in apparaatbeheer dan hij wordt herkent als samengesteld usb apparaat, hierbij staat een geel driehoekje met een uitroepteken erin.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
ik heb dat ook als ik mijn telefoon aansluit, dan krijg ik iets van 6-8 keer te horen van dat geluidje van apparaat in/uitgeplugd en dan wissel ik van modus bij usb debugging en dan vind ie em direct.. soms moet ie aan.. en soms uit heel erg vaag

tip: probeer USB debugging es uit/aan te zette (als ie aan staat zet je em uit en als ie uit staat zet je em aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doem het allebei niet. :-( Ik weet niet wat ik verkeerd doe en het werkte eerst wel.
Het is ook geen hardware fout want hij ziet hem wel maar doet het verder niet. Opnieuw flashen ook niet.
ik zie wel een geel driehoekje erbij staan op pc in apparaatbeheer met een uitroepteken. maar ik kan/mag het stuurprogramma niet updaten. Schiet mij maar lek. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oudere nightly installeren? Daar heb je geen kabel voor nodig. Probeer ook eens alles te wipen, data, cache en dalvik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was het ook niet maar ik heb het gevonden. Samengevoegd usbapparaat met het gele driehoekje kon ik nu wel veranderen in LG composite USB modem.* Toen installeerde hij alle drivers weer. :) Ik wilde dus elke keer zelf de driver aanwijzen maar ik moest op stuurprogramma bijwerken > op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken en dan kiezen uit een lijst met stuurprogramma;s. Daar kiezen voor LG composite USB modem en hij installeert ze. :) Wel vreemd dat dat ineens veranderd, kan me niet herinneren dat ik daar heb lopen prutsen.

* gjb29 voelt zich erg dom dat hij dat niet eerder gezien heeft gisteren...

Nu kan ik weer genieten van CM7, super ROM is het!

Gisteren uit nieuwsgierigheid miui 1.9.2 ROM geflashed maar bij die kreeg ik na opstarten continu FC's van proces.android.acore.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
ik heb geupdate naar cm7 127 (nightly dus) geen data verlies in wat voor manier dan ook.. was heel simpel gewoon in clockworkmod install rom doen en dan GEEN cache of wipe data doen ofzo dan houdt je alles (saves/nummers/apps etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:31:
[...]
In principe komt er elke dag een nieuwe nightly uit. :)

Je kan hem er gewoon overzetten, je verliest niks :)
Dat zei ik dus al ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Themperror schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:41:
ik heb geupdate naar cm7 129 (nightly dus) geen data verlies in wat voor manier dan ook.. was heel simpel gewoon in clockworkmod install rom doen en dan GEEN cache of wipe data doen ofzo dan houdt je alles (saves/nummers/apps etc)
Kun jij bevestigen of er nog een reboot loop zit in deze build? Als ik mijn led instellingen save, dan krijg ik een reboot loop. Blijft terugkomen, ook al trek ik de accu er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haal je die vandaan dan, ik zie hem niet op de site staan? 127 is de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
gerbenp schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:50:
[...]

Kun jij bevestigen of er nog een reboot loop zit in deze build? Als ik mijn led instellingen save, dan krijg ik een reboot loop. Blijft terugkomen, ook al trek ik de accu er uit.
Dat heb ik met de laatste kang van op XDA ook. Maar 129 bestaat toch nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Miui hetzelfde verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
bedoelde 127 srry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
gerbenp schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:50:
[...]

Is idd zo, meer dan vervelend dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Ahah, dat verklaart een hoop ;) 127 loopt inderdaad goed.
Frigolamptje schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:30:
[...]

Is idd zo, meer dan vervelend dat...
Laten we hopen dat die kang niet helemaal goed is en dat het in een volgende nightly (als die eindelijk eens komt, de github schijnt gehackt te zijn ofzo) gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Jay_Snake schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:45:
[...]

Ahah, dat verklaart een hoop ;) 127 loopt inderdaad goed.

[...]

Laten we hopen dat die kang niet helemaal goed is en dat het in een volgende nightly (als die eindelijk eens komt, de github schijnt gehackt te zijn ofzo) gewoon werkt.
Hmm ligt niet aan Kang hoor, ik heb gewone nightly. Ik begrijp los van dit probleem ook niet waarom je niet gewoon de optie hebt 'disable all led notifications' en je altijd app per app de boel moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Frigolamptje schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:01:
[...]

Hmm ligt niet aan Kang hoor, ik heb gewone nightly. Ik begrijp los van dit probleem ook niet waarom je niet gewoon de optie hebt 'disable all led notifications' en je altijd app per app de boel moet instellen.
Welke nightly draai jij dan? Met 126 werken de opties van de LED prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Jay_Snake schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:40:
[...]

Welke nightly draai jij dan? Met 126 werken de opties van de LED prima.
127

Edit: Iemand trouwens ervaring met extra batterijen? Ga er wel één of twee kopen nu ik mijn O2X zal gebruiken voor tethering, maar vroeg mij af wat ik het beste kan kopen aangezien er zoveel keuze is op ebay en ik geen idee heb wat wel en wat niet klopt (qua zogezegde capaciteit...dit zal bv wel niet kloppen gok ik ;)?

[ Voor 54% gewijzigd door Frigolamptje op 05-09-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
ik heb een 1800 en een replacement LG gekocht bij e cell en ze doen allebei hetzelfde qua tijd dus mijn keuze zou zijn de 1800 want als je de LG verwisseld bij CM geeft ie geen stats verandering en zit je met een lege batterij volgens je phone (tenminste bij mij )

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
mrprancer schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:36:
ik heb een 1800 en een replacement LG gekocht bij e cell en ze doen allebei hetzelfde qua tijd dus mijn keuze zou zijn de 1800 want als je de LG verwisseld bij CM geeft ie geen stats verandering en zit je met een lege batterij volgens je phone (tenminste bij mij )
Die 2430 mah uit de link die ik gaf? Dan zou ik graag toch nog iemand horen die een 1800mah model heeft gekocht, voor hetzelfde geld gaan die dan maar de helft zolang mee als de standaard batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Ik heb vorige week deze besteld. Ik laat wel weten wat ik ervan vind zodra ik 'm binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu miui 1.9.2
baseband 725
Maar ik hoor over de nieuwe nightly's van cm7 steeds meer positieve verhalen.
Is het echt de moeite waard?
Want ik ben bang dat ik weer terug wil als ik cm7 erop heb.(omdat je bij miui zoveel kan aanpassen)
Trouwens de accu duur is nog steeds niet perfect bij miui, Maar al beter als in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 11:37

Praetextatus

the dutch_paki

ik heb gister de lg van mijn vrouw geroot en cm7 de laatste nightly erop gezet zonder problemen. Alleen hierna krijg ik continue de melding no sdcard? Als ik bij instellingen kijk zie ik wel gewoon bij extra opslag /mn/emmc 5,5 gb en 5,4 gb beschikbaar.
google helpt mij niet goed helaas. hebben julie wat ideeen?

edit/ als ik de telefoon aansluit op de pc (windows7) dan zie ik 2 extra iconen verschijnen (van de LG) alleen gedragen deze zich als card readers. Ik krijg hier bij t erop klikken de melding dat er geen geheugen is. Ook in de LG continue de melding geen sdcard aanwezig of kan deze niet mounten.

Ook via recovery lukt t niet om de sdcard te mounten.

Ik heb wel de mogelijkheid om te ontkoppelen in de lg en hierna krijg ik de mogelijkheid om usb mass storage aan te zetten op de lg. Alleen als ik hierop klik dan gaat de lg iets doen en stopt er daarna mee.

[ Voor 49% gewijzigd door Praetextatus op 06-09-2011 21:02 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:15:
Ik draai nu miui 1.9.2
baseband 725
Maar ik hoor over de nieuwe nightly's van cm7 steeds meer positieve verhalen.
Is het echt de moeite waard?
Want ik ben bang dat ik weer terug wil als ik cm7 erop heb.(omdat je bij miui zoveel kan aanpassen)
Trouwens de accu duur is nog steeds niet perfect bij miui, Maar al beter als in het begin.
Het is erg snel allemaal, en de browser is helemaal snel, zo'n 3x sneller als stock. Het lijkt een beetje op de Nexus S met het scherm uitgaan enzo. MIUI bleef bij mij FC'en met de melding proces.android.acore. Heb wel gelezen dat daar wel meer kan instellen om het mooier te maken maar dat doe ik met GO launcher EX, ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nou is de vraag, welke rom is het snelst? Ik vind CM7 heerlijk snel, maar m'n batterij gaat echt maar een halve dag mee! Ik kan met SetCPU de voltages naar beneden gooien, maar geen idee of dat veel scheelt en of het stabiel blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
FiXeR.nl schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:42:
Nou is de vraag, welke rom is het snelst? Ik vind CM7 heerlijk snel, maar m'n batterij gaat echt maar een halve dag mee! Ik kan met SetCPU de voltages naar beneden gooien, maar geen idee of dat veel scheelt en of het stabiel blijft...
Over MUII kan ik niet spreken, maar vergeleken met de Modaco rom is CM7 bij mij sneller en gaat wat langer mee. Bij mij gaat het altijd meer dan een dag mee.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:13:
[...]
Het lijkt een beetje op de Nexus S met het scherm uitgaan enzo.
Als het goed is, is dat gewoon standaard Android 2.3 functionaliteit. Althans in de 'vanilla' Android voor zover ik weet.

[ Voor 23% gewijzigd door serhat op 06-09-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draaide dus miui 1.9.2
Maar toen dacht ik dat ik een snellere rom wou.
Dus besloten om cm7 erop te knallen.
Een maal erop wou ik weer terug naar miui. Maar dat gaat nog niet zo makkelijk.
Ofja het gaat wel. maar als die eenmaal erop staat krijg ik om de 5 min. een reboot. Baseband 725.
Al 5 of 6 keer factory reset gedaan en overnieuw geflashed maar dat mag allemaal niet baten.
Iemand nog een oplossing. Of helemaal terug gaan naar stock?

Verwijderd

serhat schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:20:

Als het goed is, is dat gewoon standaard Android 2.3 functionaliteit. Althans in de 'vanilla' Android voor zover ik weet.
Ja, vanilla wel, bedoelde meer dat er alleen het nodige inzit met wat tweaks. Maar ben er zeer tevreden
mee. Alleen is er al een week geen nightly uitgekomen, dat was elke dag...

• Frigolamptje
Hmm blijkbaar komt ice cream sandwich in oktober of november, dan mogen we zeker al onze hoop op de community stellen want betere dual core ondersteuning en hardware acceleratie van gui wacht ik al lang kp. Tegen dat lg daar ooit klaar mee zal zijn...

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:40:
[...]

Ja, vanilla wel, bedoelde meer dat er alleen het nodige inzit met wat tweaks. Maar ben er zeer tevreden
mee. Alleen is er al een week geen nightly uitgekomen, dat was elke dag...
Dat is omdat die server gehackt geweest is waar de Linux-kernel op stond.

Verwijderd

Oh ja, jammer hoor. Hopelijk zijn ze snel terug. Op zich loopt het wel goed maar flashen is leuk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Praetextatus schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:38:
ik heb gister de lg van mijn vrouw geroot en cm7 de laatste nightly erop gezet zonder problemen. Alleen hierna krijg ik continue de melding no sdcard? Als ik bij instellingen kijk zie ik wel gewoon bij extra opslag /mn/emmc 5,5 gb en 5,4 gb beschikbaar.
google helpt mij niet goed helaas. hebben julie wat ideeen?

edit/ als ik de telefoon aansluit op de pc (windows7) dan zie ik 2 extra iconen verschijnen (van de LG) alleen gedragen deze zich als card readers. Ik krijg hier bij t erop klikken de melding dat er geen geheugen is. Ook in de LG continue de melding geen sdcard aanwezig of kan deze niet mounten.

Ook via recovery lukt t niet om de sdcard te mounten.

Ik heb wel de mogelijkheid om te ontkoppelen in de lg en hierna krijg ik de mogelijkheid om usb mass storage aan te zetten op de lg. Alleen als ik hierop klik dan gaat de lg iets doen en stopt er daarna mee.
iemand nog ideeën? :p
Kom er namelijk zelf nog steeds niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het toestel herkent op de pc? Externe sd wordt niet herkent op het toestel?

Wat ik had is dat de driver op samengesteld usb apparaat stond.
Dit kun je veranderen door naar configuratiescherm te gaan, dan apparaatbeheer, dan universal usb bus-controllers. Staat daar samengesteld usb apparaat of staat er LG Android Platform composite usb device?

in geval van het eerste doe je rechtermuisklik erop, stuurprogramma bijwerken. Dan op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken. Dan klikken op kiezen uit een lijst met stuurprogramma's. Vink daar compatibele hardware weergeven uit. Zoek in de linker colom naar Lg Electronics inc. klik één keer en dan dubbelklik op LG Android Platform composite usb device in de rechter colom. Alle drivers worden geïnstalleerd.

Is dit je oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wat zijn jullie bevindingen met baseband 725? Ik sta op het punt mijn toestel te vippen. Sommige mensen klagen helemaal niet, maar anderen die beweren dat het pijn aan hun oren en hoofd doet als ik met ze bel. En ik mag hopen dat dat niet door mijn stem komt hehe. Terwijl ik gewoon een prima H verbinding heb over het vodafone netwerk.

Wat me ook opvalt is dat Viber echt ruk werkt over het mobiele netwerk, terwijl heel veel mensen daar echt geen problemen mee hebben. Zou mijn modem niet goed zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door justin_ti op 09-09-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mur1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik hoor veel opmerkingen over accu problemen, ik had deze ook.

ik ben aan de slag gegaan via root access (helaas verplicht) op de stock rom met BatteryCalibration (market).
Mijn accuduur is aanzienlijk verbetert, je moet dit toepassen na elke keer dat je een rom flashed naar je toestel.
nu ben ik overgestapt naar CM7 en heb ik dit opnieuw toegepast, nu even bezien of het effect hetzelfde is als bij de stockrom van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
hallo allemaal,

Na een hele tijd gelezen te hebben dat een mod toch beter werkt op de optimus heb ik dat er maar opgezet.
In het begin werkte dit helemaal prima en was het inderdaad een stuk sneller.
Nou is het sinds 2 weken zo dat de connectie er regelmatig uitvliegt, en net zo willekeurig weer terugkomt

De mobiel geeft dan gewoon aan 'geen service' en opstarten werkt ook niet om dit op te lossen.
Oftewel de hele functie van m'n mobiel gaat een beetje weg zo.

Nou heb ik pas net gelezen van die 'basebands' ik heb dus ook geen idee welke baseband ik heb.
Daarnaast draai ik cyanogenmod nu al een tijdje en zal de versie wat achterlopen. (dinsdag ga ik die updaten)

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? want de simkaart werkt wel gewoon in een andere mobiel (en ik heb nergens klachten gevonden van andere mensen die problemen hadden met de connectie met deze mobiel)

[ Voor 6% gewijzigd door osseh op 11-09-2011 23:12 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
osseh schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:30:
Nou heb ik pas net gelezen van die 'basebands' ik heb dus ook geen idee welke baseband ik heb.
Baseband is vrij belangrijk. Je kan het opzoeken via 'Settings -> About Phone -> Baseband version', althans hier op CM7. Ik heb zelf nu CM7 127 met baseband 0622 (laatste 4 cijfers van je baseband). Volledige baseband is: 1035.21_20110622.

Ik heb hier nog geen last van gehad, echter heeft het te maken met verschillende factoren. Of een nieuwer baseband je gaat helpen weet je echt zeker door het simpelweg uit te proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door serhat op 12-09-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
ik heb baseband 405.
ik zag net in het lijstje staan dat deze niet echt werd aangeraden en blijkbaar niet echt stabiel is.
Ik ga nu even alles backuppen en de mod updaten en daarna direct ook de baseband veranderen

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:05:
Wordt het toestel herkent op de pc? Externe sd wordt niet herkent op het toestel?

Wat ik had is dat de driver op samengesteld usb apparaat stond.
Dit kun je veranderen door naar configuratiescherm te gaan, dan apparaatbeheer, dan universal usb bus-controllers. Staat daar samengesteld usb apparaat of staat er LG Android Platform composite usb device?

in geval van het eerste doe je rechtermuisklik erop, stuurprogramma bijwerken. Dan op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken. Dan klikken op kiezen uit een lijst met stuurprogramma's. Vink daar compatibele hardware weergeven uit. Zoek in de linker colom naar Lg Electronics inc. klik één keer en dan dubbelklik op LG Android Platform composite usb device in de rechter colom. Alle drivers worden geïnstalleerd.

Is dit je oplossing?
Ik heb je voorstel uitgeprobeerd gjb29. Ik heb de sdkaart kunnen benaderen via de computer. (5,5 gb vrij) Alleen als ik de telefoon weer ontkoppel en dan de sd via de telefoon wil benadern met behulp van een file manager dan geeft deze aan dat er geen sd kaart niet aanwezig is of niet gemount. Maar als ik naar instellingen van android ga dan zie ik daar ook 5,5 gb vrij staan.

Ik kan de kaart formateren en er staat ook 'kaart wordt voorbereidt/gecontroleerd, maar benaderen lukt nog steeds niet via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Praetextatus schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:54:
[...]

Ik heb je voorstel uitgeprobeerd gjb29. Ik heb de sdkaart kunnen benaderen via de computer. (5,5 gb vrij) Alleen als ik de telefoon weer ontkoppel en dan de sd via de telefoon wil benadern met behulp van een file manager dan geeft deze aan dat er geen sd kaart niet aanwezig is of niet gemount. Maar als ik naar instellingen van android ga dan zie ik daar ook 5,5 gb vrij staan.

Ik kan de kaart formateren en er staat ook 'kaart wordt voorbereidt/gecontroleerd, maar benaderen lukt nog steeds niet via de telefoon.
ik snap het niet helemaal maar ik ga ervan uit dat je op dat moment de USB kabel erin hebt EN USB opslag aan staat, want als dit zo is kun je inderdaad niet op met de telefoon de SD kaart op.. dan moet USB opslag dus eerst UIT staan wil je dat kunnen.

als het niet zo is dan.. vaag? hoeveel GB SDkaart is het? volgensmij is 8+GB een SDHC kaart en dat moet effe paar keer goed geformateert worden voordat ie werkt.. ook in FAT32 (exfat volgensmij dus) IPV NTFS want dat pakt ie niet. ik moest de mijne (32GB) ook paar keer op computer zowel phone formatteren voordat ie het deed. terwijl die het bij sommige ineenkeer goed deed (ik draaide toen nog stock rom, ik heb nu Cyanogen 127)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Themperror schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:03:
[...]

ik snap het niet helemaal maar ik ga ervan uit dat je op dat moment de USB kabel erin hebt EN USB opslag aan staat, want als dit zo is kun je inderdaad niet op met de telefoon de SD kaart op.. dan moet USB opslag dus eerst UIT staan wil je dat kunnen.

als het niet zo is dan.. vaag? hoeveel GB SDkaart is het? volgensmij is 8+GB een SDHC kaart en dat moet effe paar keer goed geformateert worden voordat ie werkt.. ook in FAT32 (exfat volgensmij dus) IPV NTFS want dat pakt ie niet. ik moest de mijne (32GB) ook paar keer op computer zowel phone formatteren voordat ie het deed. terwijl die het bij sommige ineenkeer goed deed (ik draaide toen nog stock rom, ik heb nu Cyanogen 127)
Excuus als ik wat onduidelijk ben geweest :)
Met veel moeite herkent Windows7 de storage van de LG als deze met usb is verbonden. Dus soms wel en meestal niet. (vaag :p )
Als ik usb ontkoppel en hierna opzoek ga naar de 8 gb Interne geheugen dan kan ik deze niet vinden in ES FileExplorer.

/edit/ Ik heb net gevonden dat het interne geheuen van 8 GB niet te vinden als sdkaart, maar het pad /mnt/emmc in de telefoon. Werkt dit tegenwoordig zo? Heb nooit een telefoon gehad met ingebouwd geheugen dus misschien kan iemand dit bevestigen. Wel jammer want ik heb zo bijvoorbeeld moeite met apps meteen te installeren op de 8gb geheugenkaart. Ik krijg steeds melding sd-card not mounted.
Is hier een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo wordt de externe kaart idd gekoppeld op CM7, vond het ook vreemd maar het werkt. Probeer eens de kaart te ontkoppelen en te herstarten. Doet 'ie het daarna wel?

Anders bij Instellingen > CynogenMod > Applicatie > Installatie locatie misschien iets veranderen? Die staat bij mij op automatisch en heb nergens last van. De rest staat uitgevinkt.

Als dat ook niet werkt probeer de bestanden op je pc te zetten die erop staan en dan de kaart formatteren.

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Ik heb nu [2011-09-13][ROM] O2X FLAIR GB v3 BUGFIX REVOLUTION FINAL (based on LG v20c) en ik kom van FearKill. Ik moet zeggen, ik mis alleen nog BgB theme en de cameramod. Ik vind het al een topper. _/-\o_ (wel teruggegaan naar ext3) De rest is wel een match vwb performance en batterijduur. (2 dagen nu)

• JoWatje
  • Laatst online: 04-11-2022
Flair GB v3 is idd wel het meest stabiele rom die ik in tijden heb geprobeerd, echt een aanrader!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
Nou, ik zie net dat er weer nieuwe builds komen van CM7. Servers zullen het wel weer doen :D. Zal die #146 maar eens proberen, wat een lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes. :D Ga hem er ook even opzetten.

Changelog

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Dit is een handigheidje om te weten:
"Delete a word by pressing shift-backspace."
Voor de 'speedtypers' onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
Oja, wat ik wilde weten. Zit er een wezelijk verschil tussen ext3 en 4. Behalve dan snelheidswinst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Sheppie schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:54:
Oja, wat ik wilde weten. Zit er een wezelijk verschil tussen ext3 en 4. Behalve dan snelheidswinst?
Vrij technisch denk ik, maar die staan hier:
Wikipedia: ext4

Best een waslijst, maar voor je mobieltje hoef je denk ik alleen maar te weten dat het snelheidswinst oplevert.

Verwijderd

Ik heb de stock ROM er weer op staan, had nog steeds last van batterij drain. Ook werkte GPS niet, kreeg het niet aan de gang. Heb v10c erop gezet via XDA. De link naar Smartflash in de TS doet het niet meer.
De snelheid was wel perfect met CM7, als batterij duur verbeterd wordt ga ik weer terug. Vond het wel mooier.

• gerbenp
Zit nu op build 146, heb alleen een probleem. Als ik in de nacht mijn mobiel wil laden en hem in de ochtend eruit wil trekken dat hij vervolgens uitgeschakeld staat in de ochtend. Dus mijn telefoon is dan niet vol, iemand enig idee waar dit aan kan liggen of opgelost kan worden?

Verwijderd

Had ik ook met 146. 147 en vandaag 148 is uit en met 147 heb ik het niet gehad. Ik ga toch weer terug naar CM7, stock bevalt me niet. Heb jij geen last van battery drain, Gerben? (zelfde voornaam :) )

• serhat
Ik heb even maar mijn CM7 naar fabrieksinstellingen gezet omdat mijn bluetooth het volledig niet deed. Dit kwam omdat ik een upgrade deed vanuit Modaco ROM en hij blijkbaar dan een upgrade uitvoert i.p.v. een clean install. Toch vandaag maar even clean gedaan en jawel mijn bluetooth werkt. Dat is nog niet zo heel speciaal, echter, bluetooth in de auto (carkit) werkt ook prima. Is dat dan geen A2DP of snap ik het niet helemaal?
Ik dacht juist dat dit (en ook muziek afspelen via bluetooth) niet zou moeten werken?

146 trouwens en ja ik weet dat ik alweer achterloop. :)
Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste