Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:57
Nu, als je deze opent, kan je de nieuwe Vorkkernel downloaden. Je geeft in de app aan welke zgn flags je aan heb willen staan, dat wil zeggen, extra opties zoals camera met hogere bitrate en het gebruiken van de interne SD-kaart als standaard. Hierna klik je een beetje onderaan op Flash en het programma doet de rest vanzelf.

Zelf heb ik aanstaan: Bitrate, Silent, EXT4, UI Tweak, Call Tweak.
Ze zeggen van de EXT4 flag dat deze je toestel kan bricken oid. Maak daarom van tevoren met CWM even een full backup.

@LordHades: Yep :)

[ Voor 21% gewijzigd door hoipimniet op 02-08-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Aha;) moet ik nog een andere RIL ofzo hebben? Ik heb nu 622 geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee die RIL is verder prima :) als je de baseband althans gebruikt maar daar ga ik wel vanuit :)

edit:

Dat is de juiste inderdaad :)

[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 02-08-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Smallband bij stats eindigt op 2011_622 dacht ik zo:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Goed hij is klaar.u can now flash ur kernel zegt ie..gaat dat hetzelfde als het flashen van een nieuwe ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Laatst online: 09:57
Zoiets, hij start automatisch opnieuw op in CWM en flasht je kernel. Je bent als het goed is helemaal geen data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Nou als het goed is is het gelukt nu.. dan zou ik dus nu mijn CPU speed kunnen veranderen in Cyanogenmod Settings.. wat kan ik nog meer? =D

Mijn accu is trouwens echt slecht met .93 nightly.. Vanochtend 100%, nu 60%.. 40% weg in 4 uur tijd ofzo.. met een half uur Market(incl. download) en een kwartiertje internetten..

[ Voor 39% gewijzigd door Queros op 02-08-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een nieuwe rom er op zet, moet je hem zoiezo bij 100% callibreren anders blijf je dat probleem houden, en daarna duurt het nog paar keer opladen voor dat je wat effect ziet. Die van mij gaat nu makkelijk 30 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Dat calibreren..daar was een app voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Queros schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:29:
Dat calibreren..daar was een app voor toch?
Jups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Calibreren of niet, vanaf er 3G in het spel komt is de batterij toch een drama bij mij. Vandaag gehaald: 6u waarvan 1u40 scherm aan, geen apps die het toestel wakker houden ofzo, 50% van de tijd in 3G gebied geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht ontvangst kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Zat idd veel op de trein, tijd zonder signaal was wel maar 1%, maar dan nog vind ik dat een beetje té triest... Weet niet of het met stockrom ook zo is, maar enkel met 2g op de trein is het verschil met goed bereik niet zo extreem. Volgens mij schort er iets aan de combinatie 3G-CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3G is gewoon een dure jongen (inherent aan de techniek), ik heb het geluk dat ik in een goed dekkende 3G omgeving woon, anders had ik niet die 34~ uur accutijd met mijn toestel. Weet je zeker dat je ril & baseband overeen komen? Of dat er stiekem nog een app loopt te leachen op je accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ja, voor zover batterijhistorie en spareparts niet liegen ;). RIL enzo klopt ook, zal idd wel met slecht bereik te maken hebben, maar toch belachelijk, als je veel met de trein reist wordt je toestel plots onbruikbaar. Of je moet data uitzetten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij steeds switched van netwerk dan kost je dat inderdaad behoorlijk veel stroom maar daar heb ik hier ook niet zoveel last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Nou jongens.
ik heb in amersfoort is lekker een half uurtje mogen kloten met het toestel :)
Ik vind de lg schil echt lelijk.... maar dat is weer mijn smaak :P
En hiernaast het switchen tussen homescreen ging wat stotterend vs galaxy s2:P
dus custom rom komt erop :P
En nu nog een vraag..
Hoe functioneerd de camera met custom roms ?
is dat vergelijkbaar met android + LG schil ?
en kan hij nog gewoon opnemen in 1080p :P(ik heb ook op het internet een 30 fps mod gezien :P)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
pannekoek141 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:18:
Nou jongens.
ik heb in amersfoort is lekker een half uurtje mogen kloten met het toestel :)
Ik vind de lg schil echt lelijk.... maar dat is weer mijn smaak :P
En hiernaast het switchen tussen homescreen ging wat stotterend vs galaxy s2:P
dus custom rom komt erop :P
En nu nog een vraag..
Hoe functioneerd de camera met custom roms ?
is dat vergelijkbaar met android + LG schil ?
en kan hij nog gewoon opnemen in 1080p :P(ik heb ook op het internet een 30 fps mod gezien :P)
Er zijn 2 soorten custom roms :

1. Roms gebaseerd op de originele LG ROM, maar dan geoptimaliseerd. Dit is dus Froyo (Android 2.2) en ja, daar kun je nog gewoon op 1080p mee filmen.
2. ROMS gebaseerd op Android 2.3, de zogenaamde Cyanogen Mod (CM) Roms. Dit zijn roms die van de grond af aan opgebouwd worden, de zogenaamde nightlies, en waren in het begin echt puur om te testen maar niet geschikt voor dagelijks gebruik. Inmiddels is nightly 97 al uit en al een tijdje zijn deze CM roms goed genoeg voor dagelijks gebruik. Ook met deze roms kun je op 1080p filmen.

Ik heb zelf nightly 96 draaien met GO Launcher EX als launcher en Baseband 502.
Draait mega-stabiel, geen enkele vastloper of reboot.
(tenzij ik zelf heel erg kloot met mijn telefoon, waardoor hij over de zeik gaat....)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Hmmm dat wou ik dus weten.
Ik heb ook al aardig research gedaan
en CM7 lijkt mij wel wat...
En dan die gene net 2.3.4
(en mag ik vragen wat go launcher ex is ?) :)
en met de baseband , is de accuduur te doen met 502 ?
Die jij draait is inderdaad 2.3.4 ;) had het even gechekt :P

En de is de fotosoftware nog erg anders dan de lg schil ?

Ik heb hem :D
En wauw wat een wapen.
Lekker stevig
weegt ook wat :)
Alleen die batterij OMG ZO SNEL LEEG :P
daar vind ik nog wel wat voor :)

[ Voor 38% gewijzigd door pannekoek141 op 04-08-2011 18:42 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
pannekoek141 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:30:
Hmmm dat wou ik dus weten.
Ik heb ook al aardig research gedaan
en CM7 lijkt mij wel wat...
En dan die gene net 2.3.4
(en mag ik vragen wat go launcher ex is ?) :)
en met de baseband , is de accuduur te doen met 502 ?
Die jij draait is inderdaad 2.3.4 ;) had het even gechekt :P

En de is de fotosoftware nog erg anders dan de lg schil ?
Een launcher is de grafische schil, zeg maar.
Op de standaard rom heeft LG deze schil aangepast, maar heeft nogal wat steken laten vallen met als resultaat dat de LG launcher nogal traag is. Door de launcher te vervangen (er zijn er nogal wat in de Market), kun je de gebruikers-ervaring flink verbeteren. De hele look-and-feel van de telefoon voelt dan veel "snappier" aan.

Ik gebruik GO Launcher EX, omdat ik het groeperen van apps (zoals bij iOS) zo fijn vind.
Ook de overgangseffecten zijn erg mooi bij deze launcher.

Mijn accu-duur met Baseband 502 is ruim 24 uur met redelijk intensief gebruik (internet, syncs van 2 mailaccounts elk half uur en af en toe wat bellen). Men zegt echter dat 622 beter is, daar heb ik geen ervaringen mee. Ik ben tevreden met mijn 502.

In CM zit er niet echt "foto-software", tenzij je de camera-app bedoeld.
Deze is misschien iets minder uitgebreid in CM dan in de standaard LG rom, maar wel gewoon compleet.
Ik mis de LG camera app dus totaal niet.

Hou er wel rekening mee dat CM dus nog in ontwikkelings-fase is en niet alles nog werkt
Maar, zoals gezegd, voor dagelijks gebruik is CM zeer goed om te doen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Jongens.
Ik heb me telefoon geflash(622).
Werkt heerlijk stabiel
Ik probeer nu met Lg Getril de juiste te krijgen
maar welke moet ik hebben voor 622...(niet de gb versie)
Ik heb er op het moment een prepaid kaartje van hi in zitten...
Ik bedoel dat de ril en baseband bij geen in de lijst overeenkomen

[ Voor 12% gewijzigd door pannekoek141 op 04-08-2011 23:41 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pannekoek141 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:37:
Jongens.
Ik heb me telefoon geflash(622).
Werkt heerlijk stabiel
Ik probeer nu met Lg Getril de juiste te krijgen
maar welke moet ik hebben voor 622...(niet de gb versie)
Ik heb er op het moment een prepaid kaartje van hi in zitten...
Ik bedoel dat de ril en baseband bij geen in de lijst overeenkomen
Je heb de 622 10c Open europe nodig, dan zou die over 1 moeten komen :) en als je de Gingerbread versie heb geflahed van 622 dan meot je die gebruiken (al zou ik de gewone gebruiken die 10c dus).

Ik moet trouwens zeggen dat mijn batterij levensduur echt super is. Hij staat 24 uur aan en ben 25% kwijt. What muziek geluisterd, whatsaapp, en gmail sync staat gewoon aan. Niet slech tal zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
En je draait nog altijd stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee ik draai op moment CM7 build 97 met BB + RIL 622.

Moet ik er wel ff bij zeggen dat als je echt een game doet, dat hij wel heel stuk sneller leeg is :) maar dat is opzich wel logisch.

[ Voor 56% gewijzigd door WeAreLegion op 05-08-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:36:
Nee ik draai op moment CM7 build 97 met BB + RIL 622.

Moet ik er wel ff bij zeggen dat als je echt een game doet, dat hij wel heel stuk sneller leeg is :) maar dat is opzich wel logisch.
Tja, het blijft een telefoon met een magere accu he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja mager vind ik hem niet, met gewoon gebruik, dan bedoel ik dus whatsapp, beetje muziek luisteren dan red ik de 35 uur wel, beetje dingen installeren enzo, maar voor games dan gaat ie rap leeg, daarom vind ik games op een mobiel ook beetje pointless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Hij was helemaal defect
morgen een gloednieuw toestel :)

[ Voor 126% gewijzigd door pannekoek141 op 05-08-2011 15:54 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
hallo

ik heb sinds twee maanden de lg optimus 2x! begon me te irriteren aan de lg interface en de happeringen enz. dacht vandaag laat ik eens een cm erop zetten! heb dit topic goed door gelezen en de aanwijzingen goed opgevolgd wat staat beschreven aan het begin hiervan!

nu is dit mijn probleem ik zie het poppetje telkens voorbij schuiven verder kom ik niet
WIE O WIE kan mij hierbij helpen nu na 1uur toch wel een radeloze dapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga eens naar CWM (power + volume down) en flash CM7 er nog eens over heen even kijken wat hij dan doet. En als dat niet werkt dan alles leeg gooien, factory reset, cache wip, dalvik wipe (zit bij advanced), dan cm7 er opzetten en dan even fix permissions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
he lordhades! onwijs bedankt voor je hele snelle reactie top man! power + vol down lijkt niet te werken poppetje heeft het heel druk met heen en weer rennen!

zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dan alles kan leegtrekken heb t idee dat ik echt niks meer kan doen met mijn tel! groet dapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee eerst de telefoon helemaal uitzetten.
Dan aanzetten door power en volume down te gebruiken.
Dan zou je in CWM moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee je moet even de telefoon uit zetten. En dan power en vol down ingedrukt houden :) zodra je CWM ziet los laten.

en groeten hoeft hier niet hoor allemaal bekenden van elkaar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
en met uitzetten wordt bedoelt : de batterij eruit halen

(de powerknop werkt nu waarschijnlijk niet eens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
het is gelukt hoor! top!
dit blijft ook een goed forum he!
hahaha kunnen we geen kudos aanschaffen

hahaha dat was de oorzaak idd de power knop werkte niet meer!

rick17
lordhades
speedme
onwijs bedankt!

dapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
tot nu toe vind ik hem zeer soepel lopen lay out vind ik erg mooi! ff mee lopen spelen!
heb echter nog een paar praktische vragen;
ik heb mijn mail kunnen syncen ik krijg t alleen niet voor elkaar om mijn agenda en mijn contact-personen binnen te krijgen, via gmailuiteraard!

heb dus ook gedaan zoals voorin werd beschreven!
weet iemand hier een oplossing voor

iets met "kan geen verbinding met server maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
nou het is uiteindelijk gelukt! ik ben er blij mee! hou dit hier in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik mijn telefoon wil mounten aan pc den loopt mijn LG vast. :(
Terwijl ik dat in het begin niet had.
Ik draai nu MIUI met baseband 622 en rill.
Hebben nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:31:
Elke keer als ik mijn telefoon wil mounten aan pc den loopt mijn LG vast. :(
Terwijl ik dat in het begin niet had.
Ik draai nu MIUI met baseband 622 en rill.
Hebben nog meer mensen hier last van?
Dat is een bug in Miui. Je kan het "oplossen" door de app multi mount te downloaden uit de market. Die mount op een andere manier dan de standaard android manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay_Snake schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 08:52:
[...]

Dat is een bug in Miui. Je kan het "oplossen" door de app multi mount te downloaden uit de market. Die mount op een andere manier dan de standaard android manier.
Oke, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw op tweakers, maar kijk uit interesse wel eens vaker rond op dit forum. Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een LG optimus 2x speed en ben nu op zoek naar een custom rom, omdat ik meer uit mijn telefoon wil halen. Een reden is dat ik al een tijdje met smacht zit te wachten op 2,3, terwijl deze telkens uitgesteld word. Verder wil ik meer uit mijn accu en uit mijn hardware halen. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar merkte dat er veel positieve reacties komen op bijvoorbeeld deze combinatie:
CM7 build 97 met BB + RIL 622.

Een vriend van me kan me helpen om dit op mijn LG te zetten, maar ik wil graag nog even een bevestiging dat dit een goeie combinatie is en wat er dan wel en niet goed werkt. Ik ga er vanuit dat het mij en mijn maat het wel zal lukken om dit er allemaal op te zetten aan de hand van dit forum. Ik wil dus gewoon zoveel mogelijk uit mijn Lg halen en weten of dat zo gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die combinatie zou goed moeten werken. :)
Bij CM werkt AD2P niet, dus als je een bluetooth-headset gebruikt, kan je beter geen CM erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 20:38
Hmm ik heb een rare bug op CM7. Rond de 20% batterij valt hij soms uit omdat hij dan meld dat hij geen batterij meer over heeft. Start ik hem weer op, is het weer oke en gebeurt het zelfde even later. Herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Oynky schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:19:
Hmm ik heb een rare bug op CM7. Rond de 20% batterij valt hij soms uit omdat hij dan meld dat hij geen batterij meer over heeft. Start ik hem weer op, is het weer oke en gebeurt het zelfde even later. Herkenbaar voor iemand?
Al meegemaakt ja, blijven aanzetten totdat hij volledig leeg is en niet meer wil opstarten en dan volledig opladen en battery stats wissen zou normaal wel moeten helpen. Als dat niet helpt mss eens andere baseband-rill proberen. Iemand die van plan is de nieuwe DJ Droid te proberen? Lees heel veel positiefs, maar denk dat het snelheidsverschil tussen deze en CM7 toch weer te groot zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister GT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-02 16:35
Ik ben nieuw hier maar ik dacht ik zal mijn ervaringen ook eens posten.. misschien wel nuttig.
Mijn O2X draait op het moment op MIUI 1.8.5 maar ik zit ernstig te twijfelen om te wisselen want de batterijduur is echt ernstig. In stand-by gaat het nog wel en valt het mee, maar zodra je er mee gaat werken zie ik de indicator dalen. Zelfs bij het luisteren van muziek daalt de accuduur snel bij mij. Jammer want ik vind MIUI echt een prachtige rom.

Ik las de post boven mij en heb een backup gemaakt van miui en flash nu DJDroid maar eens. Hopelijk is dat wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
MIUI 1.8.5 getest maar slaat hier om de haverklap vast. Nu weer op CM7 (102) en dat loopt weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister GT
Las op XDA positieve verhalen over MIUI Roadrunner, met name ook over de batterij duur die een stik beter is dan de MIUIAndroid versie. Dus die heb ik nu maar geflasht. Eerste indruk: een hoop onnodige apps zijn verwijderd en dat is natuurlijk gunstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
ik heb dus nu de laatste versie van de rom er op gezet! hij doet het perfect tot nu toe loopt alles gestaagd!
heb ook mijn batt ge-kalibreert, mijn vraag is nu:

hoe vaak moet ik dit nu doen? en als ik dit te vaak doe is dit dan slecht voor mijn batt! en hoe vaak is eigenlijk te veel! sorry als ik in de verkeerde topic neer heb gezet, maar omdat ik de vorige keer zo goed geholpen ben vandaar!
weet iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
dappertje25 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:48:
ik heb dus nu de laatste versie van de rom er op gezet! hij doet het perfect tot nu toe loopt alles gestaagd!
heb ook mijn batt ge-kalibreert, mijn vraag is nu:

hoe vaak moet ik dit nu doen? en als ik dit te vaak doe is dit dan slecht voor mijn batt! en hoe vaak is eigenlijk te veel! sorry als ik in de verkeerde topic neer heb gezet, maar omdat ik de vorige keer zo goed geholpen ben vandaar!
weet iemand hier een antwoord op?
Kwaad kan het niet, het is niet dat er hardwarematig iets aangepast wordt. Ik zou het enkel doen als je een nieuwe rom flashed (met de wipe optie, gwn als update is het ook niet echt nodig volgens mij). Maar als je flashed terwijl je telefoon aan de lader hangt en batterij 100% geladen is raken die batterijstats ook niet in de 'war' denk ik. Dusja, eigenlijk zou ik het alleen doen als je merkt dat je batterij vreemd doet zoals uitvallen op 10% enzo. Bij ik (CM7) springt de batterij wel altijd van 99% naar 97%, das voor zover ik weet meer een probleem van CM7 dan van de batterij, dus daarvoor zou ik ook niet herkalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
oke dank je wel! we gaan eens kijken hoelang hij nu mee gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
dappertje25 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:58:
oke dank je wel! we gaan eens kijken hoelang hij nu mee gaat!
Mja als je geen rare sprongen zag in je batterijverbruik zal het wellicht niet veel schelen. Ik lees soms ook verhaaltjes dat na het wipen van de batterystats de batterij plots veel langer meegaat, maar daar heeft het naar mijn ervaring niet veel mee te maken. Anyway, tijd om nog eens iets te flashen. Was aan het twijfel tussen de Dj Droid froyo rom of de nieuwe 725 baseband in CM7. Zal het laatste worden, weet toch al dat ik meteen terug wil naar CM7 als ik een andere rom flash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou moet toch zeggen dat het bij mij toch wel erg lekker draait op moment. Ik heb build 99 draaien (CM7) en hij ging met normaal gebruik (beetje dingen downloaden en installeren, wat bellen, whatsappen. bijna 51 uur meer :) dat is toch niet heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En is dat nog met BB 622?
51u is echt wel super!

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 10-08-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:48:
En is dat nog met BB 622?
51u is echt wel super!
Jups 622 en Ril van 622. Ik heb hem 1 nacht toen ik ging slapen op vliegtuig modus gezet, want als ik dan niet bereikbaar ben nou ja zal wel. Maar dan gaat hij echt helemal niet leeg :). Ik houd het lekker bij Cm7 draait als een tiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik ga ook nog maar eens flashen dan, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
WeAreLegion schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:39:
bijna 51 uur meer :) dat is toch niet heel slecht.
Dat is inderdaad niet zo heel slecht _/-\o_ Ik ben al blij dat ik nu 24 uur haal.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik probeer nu al 2x om BB 622 erop te zetten met smartflash, maar hij blijft op 606 staan!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:08:
Ik probeer nu al 2x om BB 622 erop te zetten met smartflash, maar hij blijft op 606 staan!? :?
Dan zou ik eens een andere BB 622 zoeken :) want die code die echt in file zit liegt over het algemeen niet :) ik ben op moment bij mijn vriendin dus heb mijn eigen bestanden maar ben ff zijn gebruikersnaam vergeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Fire69 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:08:
En zegt smartflash dat het flashen gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
WeAreLegion schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Dan zou ik eens een andere BB 622 zoeken :) want die code die echt in file zit liegt over het algemeen niet :) ik ben op moment bij mijn vriendin dus heb mijn eigen bestanden maar ben ff zijn gebruikersnaam vergeten :).
Ik heb die 622 al paar keer gebruikt zonder problemen! Zat nu terug op 606 omdat CWM blijkbaar ook je baseband terug zet als je een restore doet.

Wou nu naar 622 eerst gaan omdat ik CM7 nog eens wou een kans geven.
Frigolamptje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

En zegt smartflash dat het flashen gelukt is?
Yep..

Ik dacht dat de LG Ginderbread-beta misschien niet goed zag welke BB erop staat, dus heb via CWM CM7 erop gezet, die zegt ook 606
Nu ook nog via smartflash de volledige v10c erop gezet (rom en BB). Rom is ok, BB is nog altijd 606 8)7

[edit]
Ben nu helemaal teruggeflashed naar v10a, nu is de BB 223. Zal maar gewoon OTA updaten nu totdat ik op 622 zit :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 10-08-2011 17:23 ]

Verwijderd

Een klein filmpje. 1 minuut met een camera-mod.

1080p beschikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 22:06 ]

• dappertje25
zo met lgGetril even alles gelijk gezet (handig tooltje zeg) ril staat nu op 622 en BB 622 hiervoor haalde de batt bijna 40r eens kijken wat hij nu gaat doen!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
ik heb een probleem met Super 1 Click, ik heb mijn phone aangesloten op de PC en alles gedaan wat er stond
maar zodra ik op ROOT druk in Super One Click
zie ik dit:

SuperOneClick v2.1.1.0
Checking drivers...
Killing ADB server...

OK 0.02S

Starting ADB Server... (waarom killen als je em daarna weer start?)
* daemon not running. starting it now on port 5037*
* daemon started successfully*

OK 4,93s

Waiting for device..

EN dan zegt ie programma reageert niet meer, wachten heeft geen zin (heb 30 mins gewacht),

de update tool van LG werkt wel gewoon en kan mijn telefoon ook vinden enzo

ik draai android 2.2.2 atm
en krijg em niet werkend wat ik ook doe (dat programma)

telefoon doet et goed btw, prima ding

volgorde precies opgevolgd

1 Backup backup backup (gedaan)
2 De juiste drivers op de computer installeren (gedaan)
3 Root toegang verkrijgen met Super One Click (lukt niet)

*edit*

kheb tijdens het runnen van de LG tool nog eens geprobeerd en gaf dit keer dit aan: (zonder Super One Click crash)

SuperOneClick v2.1.1.0
Checking drivers...
Killing ADB Server...

OK 0.08s

Starting ADB Server...
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *

OK 4.07s

Waiting for device...
error: protocol fault (no status)

FAILED

[ Voor 18% gewijzigd door Themperror op 11-08-2011 23:41 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Verwijderd

Andere USB port en/of reboot?

• Themperror
kheb allebei de frontal usb poorts gebruikt en al zat reboots gehad

mehh helemaal achter me pc kruipen onder het bureau.. ik denk dat ik daar te lui voor ben :P

(toch maar effe doen hé..(effe in het achterste gaatje stoppe)

*edit*

nope.. werkt niet... hetzelfde probleem (met Program is not responding)

edit2*

also.. handige info maybe, ik heb geen firewalls/virusscanner, UAC staat uit
(windows 7 64-bit)

en alle drivers zijn goed geinstalleerd enzo

[ Voor 35% gewijzigd door Themperror op 11-08-2011 23:51 ]

Verwijderd

Dan ben ik klaar, ik heb geen oplossingen voor x64 W7 systemen (die wel vaker in de soep lopen- en niet alleen browsers) Sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
(on-topic)
ik heb gekeken naar andere root apps/programma's zijn die wel betrouwbaar?
want mischien werkt dat dan wel

(off-topic)
der is niks mis met 64-bit systemen en daar ligt het ook echt niet aan (btw alles dat op 32 bit werkt werkt ook op 64-bit, ik ben nog niks tegekomen dat niet werkt (+ zo dacht ik ook vroeger, daarom wou ik ook niet van 32-bit naar 64-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
moet ik btw mass storage aanzette? nee toch? (en zowel dan vind ik dit een slechte tut, zet dan op zen minst ALLE stappen erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Themperror schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:47:
kheb allebei de frontal usb poorts gebruikt en al zat reboots gehad

mehh helemaal achter me pc kruipen onder het bureau.. ik denk dat ik daar te lui voor ben :P

(toch maar effe doen hé..(effe in het achterste gaatje stoppe)

*edit*

nope.. werkt niet... hetzelfde probleem (met Program is not responding)

edit2*

also.. handige info maybe, ik heb geen firewalls/virusscanner, UAC staat uit
(windows 7 64-bit)

en alle drivers zijn goed geinstalleerd enzo
Heb je debug mode op je telefoon aangezet?
Settings> Applicaties > Ontwikkeling> USB-foutopsporing (checked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister GT
Je hebt de verkeerde drivers. Ik had hetzelfde probleem. Telefoon werd herkend en ook door de LG Suite maar de driver voor de 'Android Sooner Single ADB Interface' waren niet correct geïnstalleerd. Heb toen internet afgespeurd en een .zip gevonden met de juiste drivers. Daarna werkte het perfect! Heb het bestand zelf alleen niet meer, moet je even zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:53
Mister GT schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:31:
Je hebt de verkeerde drivers. Ik had hetzelfde probleem. Telefoon werd herkend en ook door de LG Suite maar de driver voor de 'Android Sooner Single ADB Interface' waren niet correct geïnstalleerd. Heb toen internet afgespeurd en een .zip gevonden met de juiste drivers. Daarna werkte het perfect! Heb het bestand zelf alleen niet meer, moet je even zoeken ;)
Ik had inderdaad hetzelfde probleem. Al zoekend kwam ik hier terecht. In de openingspost staat ook beschreven wat je kunt doen als je de "waiting for device" melding krijgt. Met de driver die ik via de daar genoemde link heb geinstalleerd werkte het bij mij prima. Ik gebruik ook windows 7 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Ik stuur dit nu vanaf
mijn geroote lg x2 ik had het opgegeven met die irri super one click en heb een root app gedownload, hij heet GingerBreak werkte supergoed. Geen pc verbinding nodig, gewoon op root klikken en tada.. perm root op android 2.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Inactief forum is inactief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej
Ik probeer de 725 baseband van paul te flashen maar ik krijg steeds error.
Dacht eerst dat het aan de file lag want er zitten 4 FLS files in het zipje en dacht mischien de verkeerde gepakt te hebben. Maar bij de andere krijg ik ook een error.

00:00.0 Sec :Download Start...
00:02.6 Sec :RomBinary Download start
00:02.6 Sec :PSI RAM writing start
00:12.6 Sec :Timeout error is occured
00:12.6 Sec :error!

Verder als dit komt ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:42:
Hej
Ik probeer de 725 baseband van paul te flashen maar ik krijg steeds error.
Dacht eerst dat het aan de file lag want er zitten 4 FLS files in het zipje en dacht mischien de verkeerde gepakt te hebben. Maar bij de andere krijg ik ook een error.

00:00.0 Sec :Download Start...
00:02.6 Sec :RomBinary Download start
00:02.6 Sec :PSI RAM writing start
00:12.6 Sec :Timeout error is occured
00:12.6 Sec :error!

Verder als dit komt ik niet :)
Ook wat problemen mee gehad. Enige die hielp was een reboot en alles opnieuw starten, dan ging het goed met het eerste bestand, maar problemen bij het tweede. Om het te laten werken moest ik telkens het programma afsluiten, telefoon loskoppelen en opnieuw beginnen. Ging dan uiteindelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:46:
[...]

Ook wat problemen mee gehad. Enige die hielp was een reboot en alles opnieuw starten, dan ging het goed met het eerste bestand, maar problemen bij het tweede. Om het te laten werken moest ik telkens het programma afsluiten, telefoon loskoppelen en opnieuw beginnen. Ging dan uiteindelijk wel goed.
Dus jij heb het eerste bestand gebruikt?
Ik dacht eerst al dat ik die derde moest hebben. Omdat dat het grotere bestand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:49:
[...]

Dus jij heb het eerste bestand gebruikt?
Ik dacht eerst al dat ik die derde moest hebben. Omdat dat het grotere bestand is.
Het zijn toch die vier bestanden waar je mee werkt? Die moet je van groot naar klein flashen, alle vier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:06:
[...]

Het zijn toch die vier bestanden waar je mee werkt? Die moet je van groot naar klein flashen, alle vier dus.
meen je |:(
Nouja bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Laatst online: 16-09 23:58
Nog mensen die zich aan de miui rom gewaagd hebben? Persoonlijk ben ik er goed over te spreken, heb echter nog weinig "getest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Geen ervaring mee, ik ben even van de custom roms afgestapt. Ik heb nu met 10d en baseband 725 wel een irritant probleem dat mijn data verbinding niet automatisch reconnect als ik wifi aan heb gehad. Had het ook al in het andere forum gezet, maar is dit eenvoudig te fixen (vodafone gebruiker btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theRich schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:13:
Nog mensen die zich aan de miui rom gewaagd hebben? Persoonlijk ben ik er goed over te spreken, heb echter nog weinig "getest"
Ja ik draai hem al vanaf het begin.
Super rom.
Alleen die accu drain is minder.
Voor de rest kan ik hem iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem ook gedraaid, prima rom, maar die drain daar heb ik geen zin in. Heb nog steeds CM7 draaien en dat gaat als een train, als ik er beetje normaal gebruik van maak gaat ie tussen 35 en 40 uur , mee met nog iets minder red ie de 50 wel.

21 uur aan en heb 25% verbruikt, maar heb er niet zo heel veel mee gedaan 10 minuten gebeld, en stuk of 30 whatsapp verstuurd en wat dingen verwijderd en geinstalleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door WeAreLegion op 15-08-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
-verkeerde topic-

[ Voor 115% gewijzigd door disweb op 16-08-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Bron van Paul is de nieuwe gingerbread aan het uploaden als ik het goed begrijp: [url]So if the term of the rent is ok with you, i'd love to hear back from you![/url]

Komt deze weer in de member-only kitchen? Zou deze ook wel willen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik draai sinds kort Cyanogenmod en het bevalt echt heel goed! Mijn telefoon voelt vele malen soepeler en ben nog nooit zo blij ermee geweest.
Ik heb alleen de rare 'bug' dat mijn telefoon geen nummers meer herkent. Inkomende telefoontjes worden daardoor als nummer weergegeven in plaats van een contactnaam. Ik kan niet vinden waar ik dat moet instellen en ook op het internet kan ik het niet vinden. Weet iemand hoe ik dit oplos? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn Baseband moet flashen?kan het vie CWM?
Ergens misschien een tutorial?

heeft iemand al baseband 725 uitgeprobeerd?

en als laatst miujn probleem: gebruik sinds gisteren weer cm7 maar het lijkt alsof de pixelkwaliteit lvan de pictogrammen lager is geworden waardoor het erg lelijk en vaag uitziet. weet iemand wat dit moet voorstellen?

alvast heel erg bedankt. (i know, nooby questions :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:45:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn Baseband moet flashen?kan het vie CWM?
Tutorial hier

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

en als laatst miujn probleem: gebruik sinds gisteren weer cm7 maar het lijkt alsof de pixelkwaliteit lvan de pictogrammen lager is geworden waardoor het erg lelijk en vaag uitziet. weet iemand wat dit moet voorstellen?

Volgens mij staat het antwoord op je eerste vraag in de openingspost. Ik heb die post laatst ook gebruikt om CM7 te flashen en ik zag dat baseband flashen er ook tussen stond (zelf niet gedaan trouwens).

Dat over pixelkwaliteit weet ik niet. Ik heb er zelf trouwens ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141

Mischien heb je een Lg optimus 2x Speedy :P
Maar Ik denk dat het het gewoon gezichtsbedrog is door de achtergrond ofzo.
heel onwaarschijnlijk dat het verschilt

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Maak er anders eens een foto van.

Baseband 725 bevalt goed. Gesprekskwaliteit lijkt beter, accuduur is goed. Er zijn wel bepaalde dingen veranderd aan de WiFi, ik kreeg geen IP adres meer van mijn router en moest deze eerst rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Nu online
Zie dat WGSpoelstra's rom weer een update heeft gehad, v10.8.0. Gebaseerd op Android 2.3.5. Draait deze rom een beetje vlot bij veel mensen, en hoe is de batterijduur met Cyanogenmod 108 (waar hij op gebaseerd is)

Hou het zelf nog op stock, vind de v10d erg lekker werken. Maar mochten mensen een verbetering in zien, ben ik benieuwd naar de ervaringen!

[ Voor 25% gewijzigd door gerbenp op 17-08-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
PatrickvL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Ik had inderdaad hetzelfde probleem. Al zoekend kwam ik hier terecht. In de openingspost staat ook beschreven wat je kunt doen als je de "waiting for device" melding krijgt. Met de driver die ik via de daar genoemde link heb geinstalleerd werkte het bij mij prima. Ik gebruik ook windows 7 64 bits.
Die heb ik toendertijd ook gebruikt. Geen problemen meer gehad sindsdien. Bij mij was het probleem dat hij vond dat de drivers niet gesigned waren voor 64-bit. 32-bit had er geen last van.

Ik heb wel een vraag over CM7. Ik wil het eigenlijk wel uitproberen, alleen maak ik wel vaak genoeg gebruik van de bluetooth functionaliteit (bellen en gebeld worden in de auto). Werkt dit nog steeds niet? Ik las ergens dat het niet goed werktte, maar dat het wel 'werkt'. Bij een cold-boot bijv. Hetzelfde probleem heb ik nu ook met de Modaco-rom (en ook bij de stock). Workaround is handmatig bluetooth uit en dan weer aanzetten bij mij. Daarna wilt hij vaak weer een verbinding opzetten. Ik heb maar een reactie gezien waar dit werd gezegd dus twijfel ik er wel aan. Mits dit is zoals ik heb beschreven ga ik er iig niet op achteruit en zou ik CM7 wel eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey iedereen, ik heb net mn optimus 2x 2dagen nu ik ergerde mij zo aan de trage software v10d, en had vandaag besloten om mijn toestel te rooten en dan rom manager te installeren dat ging goed. Daarna wou ik de CM Nightlies 111 installeren alles ging goed tot de opstart, mijn lg zit namelijk vast in een bootloop ik krijg enkel het cyanogen opstartscherm keer op keer, ik had een cwm recovery gedaan maar kan niet uit de bootloop geraken enige hulp vereist aub...

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Heb je vantevoren wel alles gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ja dalvik cache & wipe dat was een optie in rom manager, ik had ook gelijk een backup gemaakt.

Edit: het is gelukt ik moest in recovery nog ff cache & data wippen :P

[ Voor 54% gewijzigd door mafiatounes op 18-08-2011 00:08 ]

Multiple pc builds in progress

• justin_ti
Als je je ergert aan een trage V10d betwijfel ik of jouw toestel wel goed is! Ik vind m razendsnel en heb na heel lang CM7 draaien niet het gevoel dat CM7 nou zo veel sneller is.

• Frigolamptje
Met de laatste nightly zijn er trouwens serieuze problemen met mobiele data en wifi (bij mij toch, en zag op xda dat er veel mensen klaagden). Had dan maar eens wat andere roms geprobeerd, maar vindt toch ook dat CM7 er met kop en schouders bovenuit steekt. Nu terug op nightly 104, werkt weer perfect, veel verschil zit er toch niet tussen de laatste nightlies (maar toch genoeg om data kapot te maken blijkbaar :P ).

• Timbo925
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2023
Sinds gisterren heb ik ook CM7 maar eens op mijn LG gezet. Moet zeggen dat ik er zééér tevreden van ben momenteel. Heb de indruk dat de de os veel 'snappyer' is dan vergeleken met de oude. Had enkel wat last met youtube aan de gang te krijgen, maar dat is uiteindelijk toch nog gelukt.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met BootManager (https://market.android.com/details?id=com.drx2.bootmanager) Hiermee zou je verschillende roms kunnen draaien op je gsm. Lijkt me wel handig om eventueel zo wat te experimenteren met verschillende roms en toch een rom te houden voor dagelijks gebruik.
Bootmanager werkt niet op onze telefoons :)

• Timbo925
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2023
WeAreLegion schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:24:
Bootmanager werkt niet op onze telefoons :)
Oh jammer had ik overkeken. Jammer want zag er wel interessant uit :)
Timbo925 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:04:
[...]

Oh jammer had ik overkeken. Jammer want zag er wel interessant uit :)
Het zou inderdaad wel makkelijk zijn, maar goed het is nog maar de vraag of ze het ook voor de Optimus gaan maken, op moment werkt het voor veel HTC telefoons en een paar andere maar dat is het ook wel.
Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste