Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:57
Ik draai nu CM7.1 RC1 met de VorkKernel. Via de app VorkKernel Updater (Hier te downloaden) die nieuwste versie gedownload met de flags Bitrate, Silent, EXT4, UI Tweak en Call Tweak.
In de CM Settings staat nu de min CPU freq op 216MHz, de max op 1408 MHz en de governor op Performance.

Draait als een tierelier! Quadrant 4097 (!!!)

Wel een vraagje: Ik heb nu als baseband 0405, en als RIL 0622 (10c - Europe Open). Maakt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Klinkt goed! GPU rendering of GUI? Ik wist niet dat dat kon!! Werkt dat met alle launchers? Dat zou gaaf zijn.

Ik was niet zo te spreken over de Vorkkernel maar dat was in de tijd dat hij nog unstable was.

Die nieuwere RIL is niet erg, zolang alles naar behoren werkt. Er wordt altijd aangeraden om dezelfde RIL als baseband te gebruiken, maar waarom en wat een RIL precies doet weet ik ook niet. Ik weet wel dat ik met baseband 405 heel erg blikkerig aan de andere kant van de lijn klink, dus ik raad die sowieso af. Tenzij het bij jou anders is, er gaan wel meer vermoedens dat er meer soorten optimus 2xen worden gemaakt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
UI Tweak betekent inderdaad dat de GUI door de GPU gerenderd wrodt :)

Ik heb één keer de baseband geflasht, alleen was ik toen alles kwijt... Kan ik niet gewoon een CWM-backup draaien, dan bv de 0622-baseband flashen en dan die backup terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nee want dan zet je volgens mij ook je baseband weer terug. Je kan wel met titanium backup een batch backup doen en een batch restore.

Merk je er wat van dat de GUI gerenderd wordt door de gpu? Ik bedoel heb je nooit meer hikjes enzo en een hoog / vloeiend aantal FPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben over MIUI alleen het is wel een battery drain, maar dat zal waarschijnlijk wel aan 622 liggen. Ik ga zo even 502 flashen en met LG GetRIL de ril updaten (handig programmatje trouwens).

Trouwens de orginele RIL die er bij zat (bij MIUI) was 218

[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 27-07-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:12:
...
Merk je er wat van dat de GUI gerenderd wordt door de gpu? Ik bedoel heb je nooit meer hikjes enzo en een hoog / vloeiend aantal FPS?
Ik persoonlijk merk er helemaal niets van, aan de andere kant is mijn toestel zo stabiel als een huis.
Ik heb inmiddels wel GO Launcher EX ipv LauncherPro, wat een stuk fijner werkt.

Overigens, die Quadrant score is een wassen neus, het geeft een flauwe indicatie maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
justin_ti schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:12:
Nee want dan zet je volgens mij ook je baseband weer terug. Je kan wel met titanium backup een batch backup doen en een batch restore.
Hm, dat werkte na de update van FR17 naar CM7 ook niet, dus die vertrouw ik niet echt meer...
Ja en nee. Ja het menu gaat erg vloeiend, maar dat deed het voor deze update ook al. Ik gebruik LauncherPro met de 3D Drawer.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:39:
Overigens, die Quadrant score is een wassen neus, het geeft een flauwe indicatie maar meer ook niet.
Ik weet het, maar het is voor zover ik weet de beste indicatie voor de lengte van je e-penis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
hoipimniet schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:51:
[...]

Hm, dat werkte na de update van FR17 naar CM7 ook niet, dus die vertrouw ik niet echt meer...

[...]

Ja en nee. Ja het menu gaat erg vloeiend, maar dat deed het voor deze update ook al. Ik gebruik LauncherPro met de 3D Drawer.

[...]

Ik weet het, maar het is voor zover ik weet de beste indicatie voor de lengte van je e-penis.
Hahahahaha e-penis _/-\o_

Het feit dat die restore niet werkt heeft 99% zeker te maken met dat je de map van Titanium Backup even moet kopieren naar je externe SD. FR roms gebruiken de interne SD terwijl CM7 de externe SD gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmm ik krijg nu gewoon geen signaal meer. Hij geeft wel 3 streepjes aan maar dat is het ook geen 3g of wat dan ook, met 502 niet, 622 niet en 622GB niet :) gaat lekker zo haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me doet niet aan streepjes :P

-81dBm 16asu @3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer nog 1 keer die 622GB en anders ga ik weer lekker terug naar stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:16:
Moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben over MIUI alleen het is wel een battery drain, maar dat zal waarschijnlijk wel aan 622 liggen. Ik ga zo even 502 flashen en met LG GetRIL de ril updaten (handig programmatje trouwens).

Trouwens de orginele RIL die er bij zat (bij MIUI) was 218
Mij bevalt miui ook nog op de batterij drain na.
Heb nu baseband 502 en natuurlyk die 218 ril.
Is het dan niet het beste om de ril van 502 te installeren.
Of maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:50:
[...]

Mij bevalt miui ook nog op de batterij drain na.
Heb nu baseband 502 en natuurlyk die 218 ril.
Is het dan niet het beste om de ril van 502 te installeren.
Of maakt dat niet uit.
Je zou het altijd kunnen proberen. Het is opzich het beste om ril en baseband gelijk te houden namelijk. Maar goed LG GetRil even zoeken. Daarmee kan je ril gelijk downloaden, even rebooten en kijken wat hij dan doet. Maar goed ik heb het weer aan de praat ik laat het wel lekker zo dat batterij wat korter mee gaat boeit me ook weer niet zo heb meestal wel stroom in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb nog steeds amper bereik.
Welke baseband heb jij nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:58:
Ja ik heb nog steeds amper bereik.
Welke baseband heb jij nu dan?
622GB met de 622 10c ril (als je ril van 622GB gebruikt werkt het niet).

-93 dBm 8 asu @3g

Nou moet ik wel zeggen dat ik midden in centrum zit, in oud gebouw, tussen wat hoge gebouwen in signaal is hier nooit echt super geweest met t-mobile.

[ Voor 26% gewijzigd door WeAreLegion op 27-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja eigelijk wil ik nog wel eens 622 proberen.
Maar de vorige keer had ik helemaal geen bereik daarmee.
Komt mischien omdat ik die ril niet geupdate had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat zou kunnen inderdaad :) probeer maar even wat ik net aangaf :) paar posts terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had jij die extreme batterij drain met 3g of ook al zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:02:
had jij die extreme batterij drain met 3g of ook al zonder?
Ik had het wel maar het is de laatste paar dagen inmiddels wel stabiel @34~37 uur. Laat hem nu ook gewoon op 3g staan. Dat was weleens anders :X

(RIL622 10c, 622BB, VorkKernel 20110721, WGSpoelstra 7.8.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 3G en ook zonder, als ik WIFI op never sleep had staan. Met Stock hield ik het zo 35 uur vol, met gemak eigenlijk wel :) Maar goed hij draakt nog steeds. Ik kan Vorkkernel wel eens installen op MIUI maar dat doe ik straks of morgen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:15:
... Ik kan Vorkkernel wel eens installen op MIUI maar dat doe ik straks of morgen wel ;)
MIUI is een draak :X Net zoals (wat ik al eerder melde) die gelekte GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm heb nog geen crash gehad hoor :) helemaal niks eigenlijk. Enige wat niet super werkt is de batterij maar dat is ook echt alles wat ik er niet goed aan vind. Die leak GB heb ik nog niet geprobeerd en probeer ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Yep, ik vond MIUI ook wel een goeie rom eigenlijk.
Maar mijn batterij was na 10u leeg zonder het toestel te gebruiken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:44:
Yep, ik vond MIUI ook wel een goeie rom eigenlijk.
Maar mijn batterij was na 10u leeg zonder het toestel te gebruiken. :X
Jups, dat is beetje het grooste probleem op dit moment. Ik kon de baseband van 218 niet proberen anders had ik dat wel eens geprobeerd, de ril van 218 stond er namelijk op.

Kreeg net whatsapp van me vriendin dat ik al de halve avond niet bereikbaar ben ;)

[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 27-07-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Ik snap er echt geen pannenkoek van. Ik heb wat betreft het toestel nergens last van. Het enige waar ik maar niks van maken kan is de batterijduur. Ik heb al zoveel verschillende ROMs gebruikt, zowel customs als stocks, maar ik kan er niet meer dan 15 uur uitpersen.
Zou mijn batterij defect zijn (ik whatsapp wel veel en weet dat dat ook batterij vreet, maar ik zal toch niet de enige zijn die dat doet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug heb ik RoD al via een DM gevraagd om een test (1 juli) en ik sta er nog steeds voor open. Even een dag met met z'n allen dit toestel op een aantal punten testen, kijken wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo ik ben weer terug naar stock. Heb me nandroid maar even terug gezet. MIUI is erg fijn, maar die connectie problemen zijn toch wel een beetje jammer. en heb echt 4 verschillende basebands geprobeerd met ril, maar ben gewoon bijna niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Was dat direkt na het flashen van MIUI al dat je geen bereik had?

Dat begrijp ik dus niet goed, hoe random bij iedereen de verschillende problemen zijn.
Sommigen hebben met een bepaalde rom slecht/geen bereik, andere hebben batterijdrain, nog anderen reboots/vastlopers, terwij er heel veel met diezelfde rom geen problemen hebben.
Waar zitten de verschillen dan? Zit het hem in het flashen zelf, dat daar iets fout gaat, of ligt het aan hardware-verschillen in de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb nu wel met stock dat het touchscreen niet zo snel reageert en dat het gingerbread keyboard van steven lin niet werkt uit de market (althans de settings niet, steeds force close). Ik draai V10A met 622 baseband en RIL. Heb ook al een paar keer gehad dat ik na wifi uit te zetten me zelf handmatig weer moest registreren op het mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 21:03
Heb nog niet eerder gepost in dit topic, maar lees al wel een tijdje mee. De laatste berichten zie ik dat er nogal wat onduidelijkheid is over de basebands en ik zal proberen dit enigszins te verduidelijken. Loop al vanaf de eerste Nightlies mee met CM7, dus wellicht zijn deze ervaringen minder bruikbaar voor Stock-gebruikers.

Basebands
  • 218: Zeer stabiel, aangezien aremcee (de dev van CM7 voor de O2x) deze baseband nog altijd gebruikt. Echter is de gesprekskwaliteit naar mijn mening belabberd.
  • 405: Blauwe maandag op mijn telefoon gehad, maar maakte de telefoon destijds instabiel. Ook op XDA wordt over het algemeen het gebruik van deze baseband afgeraden.
  • 502: Fantastische gesprekskwaliteit. Echter heb ik met deze baseband de meeste SOD's (Sleep of Death) moeten doorstaan.
  • 622: Voor mij de absolute winnaar. Prima signaal en erg stabiel. Gesprekskwaliteit is al vaker aangestipt als minpunt (te luid geluid), maar wanneer in een gesprek het volume een tik hoger wordt gezet kan het daarna worden teruggebracht tot een fatsoenlijk volume. Als ik dit één keer heb gedaan heb ik er daarna bij volgende gesprekken ook geen last meer van.
  • 622 GB: 622 versie aangepast voor Gingerbread. In mijn ervaring loopt je batterij binnen 10 uur leeg. Was er bij mij dus redelijk snel weer af.
RIL (Radio Interface Layer)

Hierbij is maar één ding wat je hoeft te onthouden en dat is BB en RIL moeten worden gematched! Het heeft geen toegevoegde waarde een 622 RIL te flashen als je een 405 BB op je telefoon hebt. Het technische verhaal hierachter is prima te vinden via Google.
Mocht je besluiten de 622 GB baseband te willen gebruiken dien je in het achterhoofd te houden dat de bijbehorende RIL niet werkt (i.c.m. CM7, met stock schijnt het wel te werken). In plaats daarvan kan de 'normale' 622 RIL gebruikt worden. In de MediaFire map van een zekere Temasek (XDA-gebruiker) vindt je alle nuttige bestanden zoals deze RILs, maar ook basebands. Bij mij steevast in de bladwijzerwerkbalk.

Baseband flashen en CWM

Sinds de aankoop van mijn O2x heeft deze al vele basebands in gebruik gehad. In tegenstelling tot wat eerder werd aangegeven kan ik dus ook melden dat het prima mogelijk is na het flashen van een baseband een CWM-backup terug te plaatsen. Het enige wat in acht moet worden genomen is dat je na de restore niet vergeet de nieuwe bijbehorende RIL te flashen. Om mezelf ervan te verzekeren dat er geen verkeerde bestanden achterblijven hanteer ik meestal dit stappenplan:
  1. Backup aanmaken in ClockWorkMod (installeer van te voren de nieuwste versie)
  2. Nieuwe baseband flashen middels SmartFlash
  3. CWM openen en mappen 'cache', 'system' en Dalvik Cache wipen
  4. ROM opnieuw flashen (zelfde zip-bestand als wat voor de baseband-update is gebruikt of een update daarvan, geen andere ROM)
  5. RIL behorend bij geflashte baseband / vorkKernel met juiste RIL flag flashen (info over vorkKernel en haar flags vindt je hier)
  6. Telefoon opstarten en na opstarten nog eenmaal rebooten
  7. Done!
Battery Drain

(Bijna) iedereen die hier mee leest heeft wel eens zijn battery stats gewiped. Dit heeft zo zijn voordelen, omdat elke ROM anders met de batterij om gaat en dus met een schone lei zou moeten beginnen. Echter moet hierbij in acht worden genomen dat na een wipe de batterij eerst meerdere keren opgeladen en ontladen moet worden voordat de effecten naar voren komen.

Mocht je dus besluiten een tijdje bij CM7 te blijven (of welke ROM dan ook):
  • Zoek in de Market naar 'BatteryCalibration' (root vereist!)
  • Laad de batterij op totdat in de app wordt aangegeven dat je batterij op 100% en nabij de 4200mV zit
  • Druk op 'Battery Calibration' en ontkoppel je lader
  • Je kunt je telefoon nu normaal gebruiken
In eerste instantie zal de battery drain nu dramatisch zijn. Pas na enkele malen op- en ontladen zul je gaan merken dat je telefoon langer mee gaat. Ik ben in de afgelopen dagen van 12 uur naar 24 uur gegaan, met behoud van dezelfde baseband en ROM.

Ik hoop dat de hier geposte opmerkingen duidelijkheid scheppen en jullie middels deze tips net zo tevreden worden met deze telefoon als ik ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is mooie informatie :) zal die van die basebands en dergelijke straks als ik thuis ben wel even in TS zetten :). Van de meeste basebands weet ik wel hoe ze zijn inderdaad. Maar dit van mij was vooral een probleem van MIUI die is inderdaad gebaseerd op 218 maar zelfs de 218 baseband werkt daar niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:54:
Was dat direkt na het flashen van MIUI al dat je geen bereik had?

Dat begrijp ik dus niet goed, hoe random bij iedereen de verschillende problemen zijn.
Sommigen hebben met een bepaalde rom slecht/geen bereik, andere hebben batterijdrain, nog anderen reboots/vastlopers, terwij er heel veel met diezelfde rom geen problemen hebben.
Waar zitten de verschillen dan? Zit het hem in het flashen zelf, dat daar iets fout gaat, of ligt het aan hardware-verschillen in de telefoon zelf?
Jah bij het flashen daarna had ik al geen bereik (gewoon helemaal niet) en met 622 heb ik wel bereik, maar was ik dus hele dag niet bereikbaar volgens mij vriendin. Ik weet ook niet echt waar het allemaal door komt het is beetje onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:50:
Dat is mooie informatie :) zal die van die basebands en dergelijke straks als ik thuis ben wel even in TS zetten :). Van de meeste basebands weet ik wel hoe ze zijn inderdaad. Maar dit van mij was vooral een probleem van MIUI die is inderdaad gebaseerd op 218 maar zelfs de 218 baseband werkt daar niet op :)
Met de beta die is vrijgegeven door MIUI China heb ik geen ervaring, echter had ik met de Celebration editie van MIUI Germany geen problemen.
Vannacht om 0.00u komt hier een nieuwe versie van uit, wellicht dat je die eens kunt proberen: http://miui-germany.de/fo...ad&threadID=1484&pageNo=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja had het gelezen, zal die eens proberen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Geachte leden,

Ik heb nu ook een tijdje CM 7 draaien.
Maar heb een klein probleem.

Ik heb een backup gemaakt van de stock met CWM.
Op de stock versie heb ik nog notities staan in de Memo.
Deze zou ik graag terug willen hebben.
Moet ik nu van mijn CM 7 een backup maken, de vorige backup terugzetten
en dan weer CM 7 gebruiken (bevalt beter) ?
Of kan ik ook alleen de memo terugzetten vanuit de backup die ik heb ?

hoop dat iemand even weet welke mogelijkheid er is.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ratsja schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:33:
Geachte leden,

Ik heb een backup gemaakt van de stock met CWM.
Op de stock versie heb ik nog notities staan in de Memo.
Deze zou ik graag terug willen hebben.
Moet ik nu van mijn CM 7 een backup maken, de vorige backup terugzetten
en dan weer CM 7 gebruiken (bevalt beter) ?
Of kan ik ook alleen de memo terugzetten vanuit de backup die ik heb ?

hoop dat iemand even weet welke mogelijkheid er is.

alvast bedankt.
Als je geen titanium backup heb gemaakt van die app+data dan is de eerste optie die je aangeeft zover ik weet de enige mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Vikingtosh schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:33:
Heb nog niet eerder gepost in dit topic, maar lees al wel een tijdje mee. De laatste berichten zie ik dat er nogal wat onduidelijkheid is over de basebands en ik zal proberen dit enigszins te verduidelijken. Loop al vanaf de eerste Nightlies mee met CM7, dus wellicht zijn deze ervaringen minder bruikbaar voor Stock-gebruikers.

.......
Super stukje, het staat in de TS! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Graag gedaan. ;)
ratsja schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:33:
Als ik me niet vergis is de notitie app van de Stock ROM onbruikbaar in CM7 (ook al heb je app+data veilig gesteld), dus blijft inderdaad alleen optie 1 over.

Mocht je je notities terug hebben kan ik je GTasks aanraden, te vinden in de Market. Deze synct je notities met de takenlijst in je Google Account, waardoor je ze ook nooit meer kwijt kunt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Klopt, dat heb ik al getest en het werkt niet. Optie 1 is de enige.

[ Voor 188% gewijzigd door justin_ti op 28-07-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

ok, bedankt,

en als ik de backup van cm7 weer terugzet zoals deze nu is, dan staat cm7 erop,
maar instellingen zoals mail, savegames niet.
Daar heb ik titanium backup voor nodig.

gr R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nee een nandroid backup met CWM is alles. Je kunt dus nu weer een backup maken van je huidige CM7, de oude backup terugzetten, je notes ergens anders opslaan en je CM7 backup weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
justin_ti schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:50:
[...]

Super stukje, het staat in de TS! Bedankt.
Deel over de baseband is natuurlijk wel subjectief. Zelf een maand of twee 502 gebruikt en nooit een probleem gehad, ook op XDA meen ik mij niet echt iets te herinneren over een probleem met 502 en SOD's. Draai nu 622 en ook niet echt problemen. Om nu te zeggen dat de ene baseband zuiniger is dan de andere, dat kan ik niet. Had met 502 een super batterijduur en later een redelijk slechte batterijduur, ligt meer aan de nightlies zelf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wat in elk geval duidelijk is is dat bij sommige basebands de kwaliteit van het telefoongesprek gewoon dramatisch slecht is. Ik heb nu in de TS gezet dat als je geen klachten hebt over bepaalde dingen zoals reboots of een slechte accuduur, dat je dan je baseband vooral moet laten voor wat het is. Vermoedelijk zijn er toch meerdere versies van de O2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jah dat is wel handig om er even in te zetten inderdaad. Ik heb nu weer stock en nergens meer last van eigenlijk. Maar goed vannacht komt dan die Celebration versie uit van MIUI die zal ik ngo wel even proberen morgen :) en ik zal Cm7 ook nog wel even proberen, laatste keer was 63 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
nieuws: Android-app laat gebruikers bij starten kiezen uit custom roms

Goed voor de flashers! Hopelijk snel beschikbaar voor de O2X!

Je zet er gewoon 5 roms op en je kan veel makkelijker allerlei dingen testen zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Zou het eigenlijk zo moeilijk zijn om de O2x te flashen naar een G2x? Ze zijn hardwarematig toch hetzelfde, als je ziet wat dev's allemaal doen op xda zou je denken dat het ook niet zo moeilijk zou zijn om onze telefoon om te bouwen naar een tmobile versie...

Zag trouwens net op twitter:

LG_WEBCARE_NL LG WEBCARE NL
@
@gerbenpeeters Hoi Gerben, we zijn bezig met uitrol GB voor Optimus One en in september verwachten we GB voor O2x Groet

[ Voor 26% gewijzigd door Frigolamptje op 28-07-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige wat ik weet van die G2x is dat de partities anders in elkaar zitten. Maar goed ik ken wel wat linux enzo maar of dat heel lastig is om te doen dont know eerlijk gezegd :) En die webcare die zoekt het maar lekker uit haha vind wel best zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:06:
...En die webcare die zoekt het maar lekker uit haha vind wel best zo ;)
Tegen de tijd dat bij hun GB uitkomt, verwacht ik wel dat Ice Cream Sandwich uit is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:22:
[...]

Tegen de tijd dat bij hun GB uitkomt, verwacht ik wel dat Ice Cream Sandwich uit is :9
Nou dat, en tegen die tijd kan ik al zowat weer nieuwe telefoon nemen als ik wil ;) Maar goed hij doet wat ie moet doen en ik kan er beetje mee kloten vind het wel prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:31:
[...]

... Maar goed hij doet wat ie moet doen en ik kan er beetje mee kloten vind het wel prima zo :)
Precies. Maar terug naar stock Froyo? Hells no.
En tegen de tijd dat abo's een nieuw toestel mogen ga ik eens goed marktplaats in de gaten houden, een 2e toestel om echt mee te klooien lijkt mij wel wat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:35:
[...]

Precies. Maar terug naar stock Froyo? Hells no.
En tegen de tijd dat abo's een nieuw toestel mogen ga ik eens goed marktplaats in de gaten houden, een 2e toestel om echt mee te klooien lijkt mij wel wat O-)
Och froyo doet ook wat het moet doen hehe. En me laatste ervaring met Cm7 was ook niet echt super maar goed zoals ik al zei dat is al wel 30 versies terug ofzo. Dus daar zal ik me vannavond ofzo eens aanwagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:36:
[...]

... Dus daar zal ik me vannavond ofzo eens aanwagen :)
:o get ready for a big suprise :D

Als je A2DP niet gebruikt stap je niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:39:
[...]

:o get ready for a big suprise :D

Als je A2DP niet gebruikt stap je niet meer over.
Nee dat gebruik ik niet :) zal wel eens updaten straks, met vorkkernel, en baseband 622 +ril (alle 2 geen GB versie die zijn niet helemaal goed volgens mij). Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er inmiddels wel achter dat er verschillende revisies zijn volgens de service manual.. Er wordt gesproken over rev. a t/m f, 1.0 en 1.1 (zie pag. 178- laat dat nou net gaan over het powergedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm jah denk ook dat die er wel zijn inderdaad. Ik ga nu CM7 #91 flashen met Vorkkernel :) dus ben benieuwd! :)

edit: Zo ingestalleerd, wat van die crapware er afgegooid die ze er opzetten. Ril geupdate naar 622 die stond nog op 218 (logisch daar niet van). Ik ben benieuwd :)

[ Voor 42% gewijzigd door WeAreLegion op 28-07-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit puur CM7 erop gehad (ROM gebaseerd op) maar wat voor crapware eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:04:
Ik heb nooit puur CM7 erop gehad (ROM gebaseerd op) maar wat voor crapware eigenlijk?
Oh, die bestandbeheer, en die dingen die er allemaal opstaan, die haal ik er altijd af :) nou ja heb ze bevroren dit keer :). Die notifcation led draint dat niet veel?

Zie net dat jij die wgspoelstra heb, die zal ik even installeren :) al loopt die wel wat builds achter :) maar goed dat zal niet veel uitmaken

[ Voor 15% gewijzigd door WeAreLegion op 28-07-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:22:
[...]

... Die notifcation led draint dat niet veel?
Geen last van eigenlijk, maar ik heb het alleen op missed call & messaging, de rest staat uit.
WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:22:
[...]

...

Zie net dat jij die wgspoelstra heb, die zal ik even installeren :) al loopt die wel wat builds achter :) maar goed dat zal niet veel uitmaken
P990 wijzigingen zijn redelijk summier, je kunt elke nightly van CM7 wel installeren maar waarom. Commits zijn vaker niet dan wel voor ons toestel bedoeld.
Kernel is belangrijker ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is ook weer zo :) ik laat nu wel even de standaard er wel opstaan even paar dagen testen, vannacht komt die nieuwe MIUI uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:41:
Ja dat is ook weer zo :) ik laat nu wel even de standaard er wel opstaan even paar dagen testen, vannacht komt die nieuwe MIUI uit :)
En dat is ook CM7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt maar vind die schil erg fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ja en nu maar hopen dat het snel de GUI NL gemaakt zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:47:
Ja klopt maar vind die schil erg fijn ;)
Ik vind het een puinhoop :X
Darkz0rs schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:50:
Ja en nu maar hopen dat het snel de GUI NL gemaakt zal zijn...
Die van mij blijft lekker op Engels. Al die vertalingen, ik snap er geen drol van :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Nu online
Mjaa alleen als je navigatie gebruikt dan moet je morelocal gebruiken om hem NL te krijgen. En dan spreek het 1 en ander terug naar chinees... daar snap ik dus niks van :p

HD 2.0.1 installing!!

[ Voor 6% gewijzigd door Darkz0rs op 29-07-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat maar even weten wat je van die 2.0.1 vind van HD. Heb hem wel gedownload net, maar moet eerst ff aan die arbeit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgende week komt 2.0.2 al. Ik wacht wel nog even dan. :P

Blijkbaar is er ook een Modaco GR2, maar nog geen prebake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Och je kan die dingen over elkaar heen flashen :) dus waarom zou je wachten he ;). Kans is best groot dat er iets later weer een niuewe versie komt dan blijf je wachten.

En die GR2 kan ik wel maken als ik thuis ben. Maar ik heb niet zoveel vertrouwen maar in zijn ROMS ze werken wel maar dat waren enige roms waar ik echt problemen mee had. Me telefoon houd er nie van.

Nou die Celebration HD vind ik echt helemaal niks, vooral slecht vertaald, was behoorlijk duits nog ;). Maar goed die er weer af en me nandroid van CM7 weer terug die was behoorlijk stabiel tot nu toe :) nergens last van eigenlijk. Ik denk alleen dat usb port van me telefoon aan het falen is. Hij laad amper op, hij connect niet goed meer.

[ Voor 31% gewijzigd door WeAreLegion op 29-07-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Nu online
Ach ik heb miui er weer af geknikkerd... het is het niet hoor. Niet af, slecht vertaald. En veel incompatibel door het taal probleem (geen NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
WeAreLegion schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:20:
Och je kan die dingen over elkaar heen flashen :) dus waarom zou je wachten he ;). Kans is best groot dat er iets later weer een niuewe versie komt dan blijf je wachten.
Waarom ik wacht? Omdat ik sinds ik de phone heb (April of zo) nog geen enkele rom meer dan 2 dagen erop heb gehad. Ik probeer nu een record te breken door een weekje te wachten! :+
Misschien dat na een weekje en een paar keer laden mijn batterij het ook wat beter uithoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
Ik draai nu sinds 1,5 dag BlazingDragon v1.9b en bevalt mij prima batterij lijkt ook gewoon goed te zijn ondanks dat ik veel doe. Regelmatig internetten, 4 of 5 keer gebeld, wifi hele dag aan de gps hele dag aan. En vanaf 9:15 uur los van de oplader en nu nog 40 procent.

Ik heb 622 als RIL en Baseband. En nog niets gemerkt van vastlopers, reboots of andere instabiliteit.
Kan bijna niet wachten op de volgende versie met de custom kernel waar tun inzit zodat ik openVPN weer kan draaien.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:16:
[...]

Waarom ik wacht? Omdat ik sinds ik de phone heb (April of zo) nog geen enkele rom meer dan 2 dagen erop heb gehad. Ik probeer nu een record te breken door een weekje te wachten! :+
Misschien dat na een weekje en een paar keer laden mijn batterij het ook wat beter uithoudt :)
Nou als die 2.0.2 een indicatie is van wat ze nu uitbrachten dan zou ik er gewoon helemaal niet aan beginnen. De standaard MIUI werkte bij echt prima (ook geen taal problemen maar doe niks op NL). Alleen battery drain was te veel. Maar goed paar weken wachten dan zijn ze weer wat versies verder.

CM7 + Vorkkernel draait als een trein op moment :) ben benieuwd hoe dit over paar dagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Nu online
GR2 wil ik ook nog wel proberen maar dan kaal, as in cm7 like dus zonder al die bloatware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
WeAreLegion schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:56:
[...]

Nou als die 2.0.2 een indicatie is van wat ze nu uitbrachten dan zou ik er gewoon helemaal niet aan beginnen. De standaard MIUI werkte bij echt prima (ook geen taal problemen maar doe niks op NL). Alleen battery drain was te veel. Maar goed paar weken wachten dan zijn ze weer wat versies verder.

CM7 + Vorkkernel draait als een trein op moment :) ben benieuwd hoe dit over paar dagen is.
Och, buiten wat vertalingen en de batterydrain vond ik het allemaal wel goed meevallen eigenlijk.
Met een beetje geduld komt het hopelijk wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De standaard MIUI viel ook wel mee, maar die Celebration vond ik echt helemaal niks. Ze hadden lockscreen enzo ook niet vertaald. Beetje jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Lockscreen was bij mij gewoon in het engels? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tquaed
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-07 14:11
Ik heb een probleem met het updaten van CM7 versie cm_p990_full-93.zip naar de nieuwe cm_p990_full-94.zip. Als ik het doe via de beschreven methode krijg ik na de reboot meteen een driekhoek met het groene android.logo en lijkt er verder niets te gebeuren. Iemand nog meer last hiervan gehad? Voor de rest werkt de huidige versie super stabiel. Baseband 622.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:28:
Lockscreen was bij mij gewoon in het engels? :?
Heben het over standaard MIUI of Celebration? Want de laatste was bij mij niet in engels ;) ook al stond taal enzo wel allemaal op het engels, Maar goed heb CM7 er op staan en draait als een trein. Want trouwens wel sneu is is dat me vriendin op haar x10 deze week 2.3.3 krijgt haha en wij zitten nog te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:11:
[...]

Maar goed heb CM7 er op staan en draait als een trein.
welke versie heb je er nu op staan als ik vragen mag? werkt de frontcamera ? *aangezien ik Fring regelmatig gebruik*
Zit nu weer een tijdje op stock, werkt in principe goed...maarja...het blijft trekken hoor zo'n CM7..voelt net iets smoother zeg maar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik ga ook een o2x kopen.
Alleen zit het nou zo dat als je die cm7 erop zet
maar hij blijft crashen met andere baseband,s.
en je wilt de phone opsturen.
kun je dan gewoon de orginele weer installeren?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

welke versie heb je er nu op staan als ik vragen mag? werkt de frontcamera ? *aangezien ik Fring regelmatig gebruik*
Zit nu weer een tijdje op stock, werkt in principe goed...maarja...het blijft trekken hoor zo'n CM7..voelt net iets smoother zeg maar... ;)
Voor zover ik weet werkt alleen FM radio en A2DP niet onder CM7.
pannekoek141 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:00:
Ik ga ook een o2x kopen.
Je kunt zelfs helemaal terug naar stock (zie de startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
WeAreLegion schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:11:
[...]

Heben het over standaard MIUI of Celebration? Want de laatste was bij mij niet in engels ;) ook al stond taal enzo wel allemaal op het engels,
[...]
Celebration.
Maar het homescreen was bij mij eerst ook in het Duits.
Na een reboot of 2 was het plots Engels :P
pannekoek141 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:00:
Ik ga ook een o2x kopen.
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Kijk is dat wil ik horen :)
Dan zie je mij Woensdag weer :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Welke nightly draaien jullie momenteel? Ik draai nu .93 CM7 .. Smallbandversie 1035.21_20110622 .. Draait op zich wel soepel..bel kwaliteit is ook top:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Ik draai op dit moment CM7 #91. Het heeft geen nut om steeds te updaten de meeste updates zijn niet eens voor de LG bedoelt vandaar die dus. Met baseband 622 (de niet GB versie) en 622 RIL. Hij draait echt super lekker, de camera werkt ook gewoon :) oh en ik draai de vorkkernel, met higher bitrate aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 01-08-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:33:
[...]

Ik draai op dit moment CM7 #91. Het heeft geen nut om steeds te updaten de meeste updates zijn niet eens voor de LG bedoelt vandaar die dus. Met baseband 622 (de niet GB versie) en 622 RIL. Hij draait echt super lekker, de camera werkt ook gewoon :) oh en ik draai de vorkkernel, met higher bitrate aan :)
Super, klinkt goed dus...nou dan gaan we de sprong wederom maar weer wagen..*wacht eigenlijk op de MIUI ...maar zolang die niet echt lekker loopt wacht ik nog maar wat langer hahah*
Ga maar eens googlen waar ik die ril kan vinden...bedankt in ieder geval ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ril kan je tegenwoordig snelste krijgen via programma LG GetRIL is door iemand gemaakt op XDA werkt echt briljant handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:09:
De ril kan je tegenwoordig snelste krijgen via programma LG GetRIL is door iemand gemaakt op XDA werkt echt briljant handig :)
heb m inmiddels al gevonden *was voor een leek zoals ik even zoeken hoor* ..maar hou deze zeker in mijn achterhoofd...toch fijn hoor zo'n forum ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:33:
[...]

heb m inmiddels al gevonden *was voor een leek zoals ik even zoeken hoor* ...
Toch niet zo'n leek als je met custom roms en dergelijke bezig bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat leek valt inderdaad wel mee ;). Maar goed moet zeggen dat het allemaal goed werkt, hoef inderdaad niet meer naar stock op moment hij werkt net zo goed zo niet beter :) batterij doet het ook prima, zon 30 uur haal ik er wel mee das meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Told you ;) Nu nog de puntjes op de I zetten en CM7 is voor ons doosje wat het heeft moeten zijn sinds dag 1 :o (qua hardware kan het meer, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Och de hardware doet ook wel zijn ding, als je hem op 1200mhz zet bijvoorbeeld, dan doet hij het toch zowat net zo goed als de SGS2 :) dus dat vind ik nog wel meevallen. Maar inderdaad you told me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel eigenlijk dat de hardware meer kan als in, check the schematics en solderfeest voor mensen die het aandurven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jah ok, dat is dan wel weer zo, maar goed buiten dat is het echt een prima telefoon :) en daar komt nog bij dat mobiele telefoons waarschijnlijk alleen maar duurder worden met al die prijs wijzigingen enzo dus ik denk dat ik deze voorlopig maar even hou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Waarmee passen jullie de CPU settings aan? Ik draai CM7 op nightly 93 momenteel. Als ik naar instellingen->cyanogenmod>prestaties ga, en ik klik op CPU..dan kan ik de cpu niet wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo..we zijn weer up and running met CM7 # 91 ..met 622 baseband en RIL.. *geweldige tip LordHades over die LG getRIL , zal me in de toekomst zeker van pas komen !!!*

Helaas hangt tijdens een Fring gesprek mijn gesprekspartner ondersteboven...maar ach dat mag de pret niet drukken..draai ik even het scherm..kan zijn/haar bloed weer terug zakken :P
Zij zien mij wel gewoon goed..heel gek
Maar hoop dat daar toch ooit een keer een fix voor gaat komen, kijkt een stuk prettiger....

we zullen zien hoe de 2X zich gaat gedragen de komende tijd .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Queros schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:06:
Waarmee passen jullie de CPU settings aan? Ik draai CM7 op nightly 93 momenteel. Als ik naar instellingen->cyanogenmod>prestaties ga, en ik klik op CPU..dan kan ik de cpu niet wijzigen..
Heb de de Vorkkernel? Ik denk dat je die ervoor nodig hebt, aangezien dit een overclock-/undervoltkernel is.
Installeer deze app, daarmee kan je de nieuwste downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CPU settings pas je aan met SetCPU of met Pimp my CPU (de laatste gebruik ik) je heb daar wel vorkkernel voor nodig die je op de link kan vinden van hoipimniet :).

En yw diaantje1973 erg handig inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 02-08-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Kan ook in Settings - CyanogenMod settings - Performance - CPU settings, beste ex-collega van de TSD :)
Uiteraard alleen als je CM hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoipimniet schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:33:
Kan ook in Settings - CyanogenMod settings - Performance - CPU settings, beste ex-collega van de TSD :)
Uiteraard alleen als je CM hebt.
Klopt :) daar kan het ook in als je CM draait :)

ps: Daan B? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ik heb nu VorkkernelUpdater gedownload..en nu?:p
Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste