Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
[ Voor 16% gewijzigd door Mr_gadget op 24-05-2013 14:40 ]
Ik ben ook een oud gebruiker van de LG Optimus 2x, ben sinds januari over gestapt op de nexus 4.
Toen heb ik dus de optimus aan mijn moeder gegeven, zodat ze ook een smartphone heeft.
Maar de telefoon schakelt niet meer over van wifi naar 3g, waardoor ze dus alleen whatsapp binnenkrijgt als ze wifi heeft.
Iemand tips? qua aanpassingen of een andere stabiele rom?
Ik heb dit topic te lang niet gevolgd daarvoor.
Mvg Rick
Ik heb op XDA een fototutorial gemaakt hoe je dit weer goed moet krijgen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087215
De enige rom die ondanks deze bug hier toch goed mee om ging waren de CM7 roms, daardoor had ik het persoonlijk nooit gemerkt.
Mijn tip: backup alles en volg die guide. Je raakt gegarandeerd alles kwijt maar je hebt binnen hoogstens een uurtje alles weer goed.
Na die guide ben je in principe helemaal bij een stock rom, maar ik raad je aan om dit te doen:
Neem de all in one toolkit om over te gaan naar de nieuwe bootloader, optie 4:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2020737
Hier staan alle roms en tutorials:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1002
Zoals ik al vaker gezegd heb zou ik CM10 van Pengus aanraden met de nieuwste kernel.
Ik ben eens mijn imeinummer kwijtgeraakt, maar dat had ik toen al gefixt.
Dan zal ik de rom die je aanraad proberen.
Het hoeft niet de nieuwste en de snelste te zijn, moet alleen maar stabiel zijn en automatisch overschakelen van wifi op 3g.
[ Voor 7% gewijzigd door sjefke9 op 26-05-2013 14:32 ]
Is er trouwens een manier om af te lezen hoeveel juice je batterij nog kan leveren? Ik ben benieuwd wat de staat van het dingetje is. Misschien is het alweer aan vervanging toe.
Ik weet niet hoe oud je batterij is maar de stock roms geven in het hidden menu een status van de accu weer. Ik weet niet of er ook tools zijn die dit kunnen, vooral omdat Pengus bezig is met zijn eigen battery driver.LoeWn schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:27:
De ervaring die ik heb met mijn Optimus 2x veranderen net zo erg als het weer. De ene moment is het dingetje echt ongeloofelijk snel, en gaat de batterij erg lang mee (gemiddeld 2 tot 4% per uur). En de andere keer is het weer verschrikkelijk. De laatste dagen ben ik niet onder de 5% per uur geweest.. En dat terwijl ik er heel vaak gewoon helemaal niks mee doe. Ik heb nu zelfs wif en 3g uit staan.. En ik zit nu op 87%. Ik heb er nog helemaal niks mee gedaan vandaag.. UIt mn lader gehaald, op trillen gezet en naar m'n werk gegaan. Ik snap er niks van. Ook is het ding af en toe zo enorm traag. even schakelen tussen een app kan zomaar tot 10 seconden duren, op de home button drukken geeft pas na seconden resultaat etc. Maar als ik na de cpu kijk gebeurt er juist weer niks.. Hij blijft heel vaak maar op 216mhz hangen, alsof hij niks te doen heeft. Als hij nou eens naar de aangegeven 1300mhz gaat.. Maar dat doet hij alleen bij zware taken zoals gamen
Is er trouwens een manier om af te lezen hoeveel juice je batterij nog kan leveren? Ik ben benieuwd wat de staat van het dingetje is. Misschien is het alweer aan vervanging toe.
Een tip:
Koop deze accu, binnen 2 dagen in huis en het is de originele (nodig voor thermal throttling omdat in die gouden dingen geen temperatuursensor zit):
http://www.ebay.nl/itm/28...1497.l2649#ht_7352wt_1393
Ik kan niet anders zeggen dan lof voor de originele accu. Hij gaat veel langer mee dan mijn gouden 1930Mah ding, die mijn telefoon bovendien nooit kon beschermen tegen oververhitting.
Ik deel die ervaring die jij beschrijft wel een beetje, maar ik ken er ook achtergekomen waar die lag nou door ontstaat. Als je de terminal opent en het commando free intypt dan zie je de echte getallen van je vrije geheugen. Je ziet swap (zram) en ram. Ik heb gemerkt dat als je maar rond de 5MB vrij geheugen hebt, en je opent een app, laat zeggen facebook die zo'n 40 MB slurpt, dan gaat hij andere dingen schuiven naar het swap om zodoende 40 MB vrij te krijgen. Dat schuiven en dingen uit de swap space halen kost tijd en veroorzaakt lag. Het beste werkt hij als je steeds rond de 25MB vrij hebt en de swap space nauwelijks gevuld is.
De rom makers kunnen zelf al deze waardes bepalen, bijvoorbeeld hoe snel het systeem moet gaan swappen (in plaats van killen).
En dan kom ik weer aanzetten met de rom van Pengus, ik heb er echt veel plezier van. Heel af en toe nog wel eens een keer dat hij even inhoudt, maar dat is zeldzaam. Wel moet je echt heel goed opletten welke apps je hebt. Maps en facebook moet je gewoon greenifyen omdat ze anders ram blijven slurpen. Met swype hapert het systeem ook als een gek (trekt 60MB!!!) terwijl swiftkey het nog wel netjes houdt.
Het is gewoon jammer dat we maar 512MB ram hebben.
Oja nog een leuke verassing, Pengus heeft in Kernel 123 iets met PM-IRQ gefixt, een fout van de LG sources waardoor hij stroom gaat vreten in deep-sleep. Ik heb inmiddels veel mensen gezien met dezelfde resultaten als ik, maar je gelooft je ogen niet. Hier een plaatje. WiFi uit, 3G aan, verder niks afgesloten alles open laten staatn + sync.

Weet iemand trouwens nog een mooie lichte theme? Ik vind die oranje miui niet zo heel erg mooi, vooral omdat er in veel apps lichtgrijze letters op een witte achtergrond staan. Een wit toetsenbord is echt zo veel beter leesbaar in de volle zon dan een zwarte, dus ik dacht met een lichte theme komt dat onze telefoon vast ten goede. We hebben toch geen amoled, dus qua stroom maakt het niet uit.
[ Voor 6% gewijzigd door justin_ti op 28-05-2013 11:06 ]
Hoe zou ik in dat hidden menu kunnen komen? Ben wel benieuwt hoe mijn originele batterij zich verhoudt tot een DX kloon.justin_ti schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:00:
[...]
Ik weet niet hoe oud je batterij is maar de stock roms geven in het hidden menu een status van de accu weer. Ik weet niet of er ook tools zijn die dit kunnen, vooral omdat Pengus bezig is met zijn eigen battery driver.
EDIT: *#*#4636#*#* is de code voor het battery menu. Geeft alleen geen capaciteit aan.
En wat is 'greenifyen' precies?
[ Voor 8% gewijzigd door Mr_gadget op 28-05-2013 13:44 ]
Een hele interessante app, gratis. Je zet bepaalde apps die je zelf uitkiest op 'greenify' en hij zet die hele app in een slaapstand, een soort hibernation van windows maar dan voor elke app apart, waar jij dat van wilt. Het voordeel is dat ze geen geheugen meer slurpen en je batterij niet meer leeg kunnen trekken. Het nadeel is dat die bepaalde apps iets langer over het opstarten doen maar ik merk daar zelf niks van. Het andere nadeel is dat de app niks meer doet op de achtergrond, dus ook geen berichten meer pushed en ontvangt.Mr_gadget schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:41:
[...]
Hoe zou ik in dat hidden menu kunnen komen? Ben wel benieuwt hoe mijn originele batterij zich verhoudt tot een DX kloon.
EDIT: *#*#4636#*#* is de code voor het battery menu. Geeft alleen geen capaciteit aan.
En wat is 'greenifyen' precies?
Nou is facebook een lastige nukkige app die zich niet laat afsluiten, helaas is greenify daar de enige echt goede oplossing voor (of alternatieve apps zoals Atrium).
Maps blijft ook altijd actief en zou ik ook uitschakelen. De browser blijft ook altijd actief en kost heel heel veel geheugen.
Je kunt system apps niet greenifyen. Je kunt wel maps uit je system apps weggooien met titanium backup en opnieuw downloaden uit de play store, zo doe ik het.
Maps blijft alleen actief als je de optie voor 'Wi-fi & mobile network location access' aanvinkt in de instellingen. Als je alleen gebruik maakt van de GPS dan blijft Maps uit staan.justin_ti schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:07:
Maps blijft ook altijd actief en zou ik ook uitschakelen. De browser blijft ook altijd actief en kost heel heel veel geheugen.
En Facebook blijft alleen draaien als je Messenger en Notifications aangevinkt hebt in de instellingen van de Facebook app.
Ik heb zelf geen Greenify draaien, maar m'n vrije geheugen zit altijd rond de 110-115MB (CM10.1 Build 3 van TonyP + KK 123 van pengus).
Ga eens naar een terminal en typ daar eens free in, dan zie je pas hoe weinig er nog echt vrij is.Mottebelke schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:23:
[...]
Maps blijft alleen actief als je de optie voor 'Wi-fi & mobile network location access' aanvinkt in de instellingen. Als je alleen gebruik maakt van de GPS dan blijft Maps uit staan.
En Facebook blijft alleen draaien als je Messenger en Notifications aangevinkt hebt in de instellingen van de Facebook app.
Ik heb zelf geen Greenify draaien, maar m'n vrije geheugen zit altijd rond de 110-115MB (CM10.1 Build 3 van TonyP + KK 123 van pengus).
Free geheugen in linux is ongebruikt geheugen. Daar heb je niks aan. android heeft zijn eigen management systeem. wat meer info geeft is "ps" in je terminal, daarmee zie je processen die op dit moment geheugen gebruiken. die kun je ook herkennen, en eventiueel dan deinstalleren. want het is inderdaad het tekort aan geheugen wat je telefoon een trage response geeft.justin_ti schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:41:
[...]
Ga eens naar een terminal en typ daar eens free in, dan zie je pas hoe weinig er nog echt vrij is.
apps als greenify heb ik de slechte ervaring mee dat ze allerlei activiteiten van andere apps uitstellen tot je het scherm unlockt. Dus dat is je telefoon na het unlocken de eerste 10-20 seconden traag
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Ik zag je post op XDA al langskomen, dit is wel een hele lichte drain! Ik heb helaas wat rare problemen met de laatste versies: soms is de drain 2 tot 3% per uur, maar soms een stuk meer... Niks gedaan met de telefoon net en hij staat op 5,5%/h met de nieuwste nightly van pengus en de tonyp CM 10.1 rom. Ik heb net de batterij besteld om te kijken of dat veel scheelt!
Heb je verder nog speciale instellingen? Greenify gebruik ik al. Probleem bij is vooral dat de telefoon echt vaak awake is zie ik via BetterBatteryStats. Altijd minimaal de dubbele screentijd. Ik ga hem vannacht eens niet aan de lader leggen en kijken wat voor drain ik dan heb!
Heb je google location service ingeschakeld? En google apps hebben toegang tot jouw locatie? Zijn 2 instellingen die ik uit heb staan en dat scheelt echt een boel! Ik ben trouwens van Tony's 10.1 rom afgestapt vanwege het hoge batterijverbruik, dit is CM10.0 van Pengus.disweb schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:43:
[...]
Ik zag je post op XDA al langskomen, dit is wel een hele lichte drain! Ik heb helaas wat rare problemen met de laatste versies: soms is de drain 2 tot 3% per uur, maar soms een stuk meer... Niks gedaan met de telefoon net en hij staat op 5,5%/h met de nieuwste nightly van pengus en de tonyp CM 10.1 rom. Ik heb net de batterij besteld om te kijken of dat veel scheelt!
Heb je verder nog speciale instellingen? Greenify gebruik ik al. Probleem bij is vooral dat de telefoon echt vaak awake is zie ik via BetterBatteryStats. Altijd minimaal de dubbele screentijd. Ik ga hem vannacht eens niet aan de lader leggen en kijken wat voor drain ik dan heb!
Bedankt voor de info! Weer wat nieuws geleerd. Dat PS is wel handig!leuk_he schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:59:
[...]
Free geheugen in linux is ongebruikt geheugen. Daar heb je niks aan. android heeft zijn eigen management systeem. wat meer info geeft is "ps" in je terminal, daarmee zie je processen die op dit moment geheugen gebruiken. die kun je ook herkennen, en eventiueel dan deinstalleren. want het is inderdaad het tekort aan geheugen wat je telefoon een trage response geeft.
apps als greenify heb ik de slechte ervaring mee dat ze allerlei activiteiten van andere apps uitstellen tot je het scherm unlockt. Dus dat is je telefoon na het unlocken de eerste 10-20 seconden traag![]()
Ben je met Greenify niet in de war met wat anders? Greenify is niet zoiets als juice defender, hij hibernate apps en doet dus niks anders dan ze gewoon in een slaapstand zetten tot je ze zelf weer opent. Dus als je je scherm aanzet doet greenify niks. Alleen als je het scherm uitzet gaat hij de gewenste apps in laten slapen zegmaar
ja, ik nam aan dat het werkte als de meeste andere battery savers, greenify werkt dus anders. Het zet dus apps die een achtergrond service hebben, maar het eigenlijk niet echt nodig hebben (spelletjes....) in de ijskastjustin_ti schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:37:
Ben je met Greenify niet in de war met wat anders? Greenify is niet zoiets als juice defender,
Ja best wel handig voor hardnekkige apps dus. Ik heb het bewust ook met Facebook, maps, youtbue, etc gedaan. Het werkt voor 2 dingen apart, geheugen en accugebruik (door wakeups te voorkomen). Het mooie is dat greenify zelf al aangeeft welke apps wakeups veroorzaken.leuk_he schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:38:
[...]
ja, ik nam aan dat het werkte als de meeste andere battery savers, greenify werkt dus anders. Het zet dus apps die een achtergrond service hebben, maar het eigenlijk niet echt nodig hebben (spelletjes....) in de ijskast
En nogmaals bedankt voor het ps commando, best leuk om te kijken. Ik zag adbd 45 MB ram eten, dit verdwijnt compleet als je foutopsporing uitzet bij de opties voor ontwikkelaars! Dan lijken er sowieso ineens veel minder services tussen te staan. Ik had het ook al op XDA gezegd, maar misschien valt hier op meer manieren winst te behalen. Ik weet dat er niet zomaar meer ram vrij komt omdat android het dan gaat gebruiken voor andere processen, maar 45MB aan foutopsporing lijkt me doodzonde!
[ Voor 28% gewijzigd door justin_ti op 30-05-2013 10:30 ]
Staat uit! Heb nu met WiFi aan 2.3% per uur in de nacht. Prima te doen, nieuwe batterij komt als het goed is vandaag of morgen binnen dan zal het nog wat beter gaan denk ik. Wie weet flash ik ook de rom van Pengus wel terug als die beter is in batterij verbruik!justin_ti schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:35:
[...]
Heb je google location service ingeschakeld? En google apps hebben toegang tot jouw locatie? Zijn 2 instellingen die ik uit heb staan en dat scheelt echt een boel! Ik ben trouwens van Tony's 10.1 rom afgestapt vanwege het hoge batterijverbruik, dit is CM10.0 van Pengus.
Die USB foutopsporing zal dat niet alleen zijn als je telefoon aan de PC is gekoppelt?
Nou dat zou ik ook zeggen, maar je kunt het zelf checken, ik zie echt steeds het proces opkomen als ik het vinkje aanzet en het proces verdwijnt als het vinkje uitgaat. Probeer op tony's rom eens auto rotate uit te zetten voor de volgende nacht. Iemand had uitgevonden dat dit een continue verbruik oplevert. Het is het testen wel waard voor een nachtje.disweb schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:46:
[...]
Staat uit! Heb nu met WiFi aan 2.3% per uur in de nacht. Prima te doen, nieuwe batterij komt als het goed is vandaag of morgen binnen dan zal het nog wat beter gaan denk ik. Wie weet flash ik ook de rom van Pengus wel terug als die beter is in batterij verbruik!
Die USB foutopsporing zal dat niet alleen zijn als je telefoon aan de PC is gekoppelt?
Overigens deze nacht had ik een verbruik van 1.3% per uur, de ledjes hebben de hele nacht gebrand. WiFi uit en verder alles aan laten staan.
[ Voor 7% gewijzigd door justin_ti op 30-05-2013 16:59 ]
Thanks voor je antwoord. Ik ga die USB foutopsporing maar eens uitzetten dan. Auto rotate had ik ook langs zien komen maar die staat echt altijd uit bij mij, vind het helemaal niet handig namelijk!justin_ti schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:58:
[...]
Nou dat zou ik ook zeggen, maar je kunt het zelf checken, ik zie echt steeds het proces opkomen als ik het vinkje aanzet en het proces verdwijnt als het vinkje uitgaat. Probeer op tony's rom eens auto rotate uit te zetten voor de volgende nacht. Iemand had uitgevonden dat dit een continue verbruik oplevert. Het is het testen wel waard voor een nachtje.
Overigens deze nacht had ik een verbruik van 1.3% per uur, de ledjes hebben de hele nacht gebrand. WiFi uit en verder alles aan laten staan.
Denk dat de batterij zo gaat komen dus wie weet is het dan wel opgelost. Na 2 jaar intensief gebruik denk ik dat de originele batterij helemaal dood is eerlijk gezegd!
Klopt, en in combinatie met tonyp's 4.8 rom draait ie ook lekker soepel!justin_ti schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:48:
De nieuwe 124 kernel van Pengus is tot nu toe erg goed. Vooral bugfixes, en WiFi presteert eindelijk weer goed als de telefoon slaapt. Het probleem lijkt verholpen te zijn door de tweede core niet meer uit te schakelen maar gewoon net als de eerste core in deep sleep te stoppen. Ik heb nu geen last meer van een doorvallende verbinding.
Hoe is de snelheid en de batterij van die rom? Ik lees heel veel verschillende reacties, maar ik ben vooral benieuwd hoe deze zich gedraagt na een hele dag uptime. Nog snel?hejkompas schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:26:
[...]
Klopt, en in combinatie met tonyp's 4.8 rom draait ie ook lekker soepel!
Hij is gevoelsmatig wat sneller dan de standaard build. Qua acculeven haal ik nu +-20uur. Dit met wifi altijd aan en 2G (geen data) only. Gewoon normaal gebruikt, dus wat berrichten (stuk of 100), 15min spelletje (slurpt erg zag ik) en een uurtje muziek (activeert volgens de accugrafiek geen wakelock meerjustin_ti schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:48:
[...]
Hoe is de snelheid en de batterij van die rom? Ik lees heel veel verschillende reacties, maar ik ben vooral benieuwd hoe deze zich gedraagt na een hele dag uptime. Nog snel?
ps. Ik haal vaak wel een uptime van 200-400uur, alleen dan volgt weer een release die ik gewoon moet flashen dus dan begint ie weer vanaf 0
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik draai nu TonyP's PA rom build 13, met Kowalski kernel 124. Na ongeveer 12 uur is de batterij toch wel vaak een heel eind leeg. (Nieuwe batterij). Ik gebruik greenify, voor de facebook (+ messenger) app en google maps. Ik heb mijn telefoon op 1300mhz lopen via Cpuadjuster. Ook heb ik veel systeemapps verwijderd die maar veilig te verwijderen zijn. Er is dan ook geen app die voor wakelocks zorgt of al m'n geheugen op slurpt.
Omdat ik een beetje ten einde raad ben, wil ik het meer zoeken in de hoek van geheugen,partities etc.
En is het mogelijk om op de een of andere manier alles te wissen wat maar mogelijk is, en te beginnen vanuit 'scratch'? Bij Windows Mobile was dit gebruikelijk om dit te doen met Task29. Dan wist je zeker dat je alles kwijt was op je telefoon, en er dus echt helemaal niks meer op te vinden is.
[ Voor 42% gewijzigd door LoeWn op 13-06-2013 09:05 ]
Dat lijkt me de beste oplossing, die is er zeker. Het is optie 4 van de all in one toolkit:LoeWn schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:00:
Ik heb de laatste twee weken een beetje zitten spelen tussen ROMs. Ik had al het idee dat er iets met mijn telefoon was, want bij mij lopen alle ROMs niet goed. Batterijduur is ook minder dan bij andere mensen. Het rare is.. Dat het heel willekeurige momenten zijn.. Soms helpt een reboot, vaak niet. Soms wordt hij na 10 uur uptime traag, dan weer na het laden van een bepaalde app. De ene keer gaat de batterij weer heel lang mee, dan weer heel kort. Ik kan er geen verband uit halen.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik draai nu TonyP's PA rom build 13, met Kowalski kernel 124. Na ongeveer 12 uur is de batterij toch wel vaak een heel eind leeg. (Nieuwe batterij). Ik gebruik greenify, voor de facebook (+ messenger) app en google maps. Ik heb mijn telefoon op 1300mhz lopen via Cpuadjuster. Ook heb ik veel systeemapps verwijderd die maar veilig te verwijderen zijn. Er is dan ook geen app die voor wakelocks zorgt of al m'n geheugen op slurpt.
Omdat ik een beetje ten einde raad ben, wil ik het meer zoeken in de hoek van geheugen,partities etc.
En is het mogelijk om op de een of andere manier alles te wissen wat maar mogelijk is, en te beginnen vanuit 'scratch'? Bij Windows Mobile was dit gebruikelijk om dit te doen met Task29. Dan wist je zeker dat je alles kwijt was op je telefoon, en er dus echt helemaal niks meer op te vinden is.
Overigens, als je nog niet op de nieuwe bootloader zit kun je hier gelijk makkelijk mee overstappen.
[ Voor 3% gewijzigd door justin_ti op 13-06-2013 09:41 ]
Dankjewel. Ik heb het even bekeken. En dit lijkt me wel het proberen waard. Maar hier heb ik wel een paar vraagjes bij.. Er staat namelijk het volgende:justin_ti schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:40:
[...]
Dat lijkt me de beste oplossing, die is er zeker. Het is optie 4 van de all in one toolkit:
Overigens, als je nog niet op de nieuwe bootloader zit kun je hier gelijk makkelijk mee overstappen.
Ik heb uiteraard Stock, want ik heb zoals iedereen 512mb geheugen (?). De 1500 data heb ik nu ook (?) Zie screenshot.It also offers a choice between pre-sized partition tables (for the selected layout and BL) to flash:
- Stock [512MB System, 1536MB Data]
- Double-Sized System [1024MB System, 2048MB Data] DualBoot Ready
- Your own custom one (if you create one with option 9).

Ik moet zeggen dat ik nooit hier echt opvallend naar gekeken heb. Maar dit klopt allemaal? er staat nu namelijk dat ik bijna 1.5gb aan apps heb staan verdeeld over twee partities. Vooral over dit gedeelte heb ik de vraag of dit klopt. 1.5gb is natuurlijk heel erg veel.
Daarom de vraag.. Wat je hier ziet.. Is dit een beetje normaal? Of kan dit al een reden zijn dat mijn telefoon af en toe zo ontzetten traag reageerd? Oja, en de andere vraag.. Moet ik weer voor stock kiezen, of een custom one maken? Bij het laatste.. Welke waardes?
Dit dacht ik ook. Vandaar dat ik nooit overgestapt ben. Maarja.. Je weet maar nooit. Ik kan het natuurlijk proberenhejkompas schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:39:
bootloaders maakt volgens dev tonyp helemaal geen drol uit, is alleen een andere partitie layout ofzo
Het 512MB ram geheugen van de telefoon staat los van 512MB system! Dit kun je niet zien in de android instellingen. Je kunt dit bijv wel weer zien met Titanium Backup. Die 1,5GB is gewoon wat ook bij stock staat (1,5GB data), zo groot is de partitie voor je apps enzo.LoeWn schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:15:
[...]
Dankjewel. Ik heb het even bekeken. En dit lijkt me wel het proberen waard. Maar hier heb ik wel een paar vraagjes bij.. Er staat namelijk het volgende:
[...]
Ik heb uiteraard Stock, want ik heb zoals iedereen 512mb geheugen (?). De 1500 data heb ik nu ook (?) Zie screenshot.
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik nooit hier echt opvallend naar gekeken heb. Maar dit klopt allemaal? er staat nu namelijk dat ik bijna 1.5gb aan apps heb staan verdeeld over twee partities. Vooral over dit gedeelte heb ik de vraag of dit klopt. 1.5gb is natuurlijk heel erg veel.
Daarom de vraag.. Wat je hier ziet.. Is dit een beetje normaal? Of kan dit al een reden zijn dat mijn telefoon af en toe zo ontzetten traag reageerd? Oja, en de andere vraag.. Moet ik weer voor stock kiezen, of een custom one maken? Bij het laatste.. Welke waardes?
[...]
Dit dacht ik ook. Vandaar dat ik nooit overgestapt ben. Maarja.. Je weet maar nooit. Ik kan het natuurlijk proberen
Ik zou zeker aanraden om over te stappen naar de nieuwe bootloader als je toch die tool gebruikt. Het maakt trouwens niet uit wat je momenteel hebt, als je bij optie 4 voor stock kiest dan betekent dit dat je hier naartoe gaat, ongeacht hetgeen je nu hebt. Echt alle partities gaan weg en worden weer opnieuw gemaakt, dusje bent gewoon alles van je interne geheugen kwijt.
Over de bootloaders is veel discussie geweest. Er is nog nooit bewezen dat het nut heeft om over te stappen, maar het zijn zeker niet de partities die alleen maar anders zijn. Het hele oplaadproces voor als je telefoon uitstaat is bijvoorbeeld van de bootloader naar de kernel verschoven. En het is niet voor niets dat er ook een nieuwe bootloader is uitgebracht (waarom weet ik alleen niet).
De hele opbouw van de bootloader zelf is nieuwer en de meeste devs zijn van mening dat je het maar beter gewoon wel kunt doen. Dit wordt tevens aangeboden bij optie 4.
Zorg dat alles van de telefoon af mag en koppel hem aan de PC via APX modus (accu eruit, volume omhoog en omlaag goed in houden en de usb kabel verbinden). Als je het geluid van je PC aanzet hoor je als het goed is een bliepje van nieuw apparaat en gaat windows drivers zoeken. De knoppen op je telefoon kun je dan gelijk loslaten. Het scherm blijft gewoon uit / zwart.
- AIO gedownload
- AIO geopend
- gekozen voor nummer 4 (Repartition)
- gekozen voor NEW BL
- gekozen voor CWM 6
- gekozen voor fix intern
- batterij er weer in
- start automatisch op naar CWM
- mount usb
- rom verplaatsen naar sd
- rom installeren
- gapps installeren
- kernel installeren
Binnen 10 minuten was ik eigenlijk wel klaar. Draait tot nu toe als een tierelier! Maarja, kan ook niet anders. Ik heb nog geen restore gedaan. Ga ik ook niet doen. Ik ga 'm gewoon helemaal vanaf scratch opbouwen. Heb ook niks gebackupt. Dus nu moet het goed zijn
Mocht je over willen stappen naar een andere rom, kun je het best met CWM een nandroid backup maken en met de app Nandroid manager (gratis) al je apps, per stuk te selecteren, herstellen vanuit een nandroid backup. Dan heb je gewoon al je eigen spul weer op een compleet schone installatie zonder dat het heel veel tijd kost. Hooguit wat google setup dingen en system settings.
Mijn backups vond ik toch niet zo belangrijk, Ik heb nooit belangrijke dingen op mijn telefoon. Heb veel via Cloud of google account. En was toch geen leuk spel aan het spelen ofzo. Dus Nova launcher opnieuw instellen was het meeste werk. ruim 10 minuten. Dus dan valt het allemaal wel mee.
Ik heb wat tests gedaan met Tony zijn T-Build. Eerst kwam ik niet onder de 2.3% per uur uit doordat de PSP batterysaving modus aanstond in Kowalski manager. Nu die uitstaat haal ik met wifi aan 1.3% per uur in standby. Dat is nog steeds dubbel zoveel als wat jij haalde justin_ti, maar wel al een heel groot verschil! Laatst nog een hele dag gehaald met 2 uur screen on tijd voordat ie leeg was. Prima!justin_ti schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:12:
Haha oke, dat klinkt goed! Echt super eenvoudig he. Heb het gisteren ook gedaan toevallig, na ik jouw berichtje las. Ik ben nu over naar Tony's T build, draait ook erg lekker, maar trekt echt teveel batterij.
Mocht je over willen stappen naar een andere rom, kun je het best met CWM een nandroid backup maken en met de app Nandroid manager (gratis) al je apps, per stuk te selecteren, herstellen vanuit een nandroid backup. Dan heb je gewoon al je eigen spul weer op een compleet schone installatie zonder dat het heel veel tijd kost. Hooguit wat google setup dingen en system settings.
Gratis als je lid bent op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
In elk geval vind ik de rom echt heel erg solide, nog geen last gehad van bugs (behalve bluetooth! dat werkt helaas nog niet). 4.2.2 is gewoonweg geweldig! Ik ben nogsteeds mijn accu aan het kalibreren in de hoop dat het dan beter wordt.
Trouwens, @Disweb, bedankt voor die PSP tip. Ik dacht dat mijn router dit ondersteunde maar blijkbaar niet helemaal lekker. Mijn verbruik met WiFi is niet echt gedaald, maar ook zeker niet gestegen. Het internet is veeeel beter geworden via WiFi. Echt razendsnel, zelfs op 11dBm.
Nog wat tips:
Boat Browser is best wel een goeie browser. Hij sluit zichzelf helemaal af en blijft niet in het cache (met dank aan TonyP).
En stiekem is adfree android hier gewoon te downloaden:
http://adfree.bigtincan.com/
Project Roadrunner
Your battery life is about to triple. Google has been rumored to focus a lot on
battery life in this release of Android. Remember how Project Butter increased
the speed of your device and how drastic the change was? Well get ready,
because battery life is about to get an upgrade..without switching batteries of course.
Dat is mooi! Bij mij werkt WiFi idd ook een stuk beter zonder PSP mode aan en de batterij is ook vooruit gegaan. Zo'n 20% eraf is bij T-build 4 ook het geval maar ik vind het niet heel storend, iedere nacht ga ik toch aan de lader (en kan dat ook, dus waarom niet). Ik merk wel dat mijn batterij verbruik door de dag heen een stuk verbeterd is. Vaak kom ik met nog 50% ineens de dag door terwijl ik al een uur screen on tijd hebjustin_ti schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:58:
Trouwens, @Disweb, bedankt voor die PSP tip. Ik dacht dat mijn router dit ondersteunde maar blijkbaar niet helemaal lekker. Mijn verbruik met WiFi is niet echt gedaald, maar ook zeker niet gestegen. Het internet is veeeel beter geworden via WiFi. Echt razendsnel, zelfs op 11dBm.
Boatbrowser heb ik ook al een tijd trouwens, de enige echt snelle op onze telefoon volgens mij, aanrader idd!
Probeer Habit browser ook eens zou ik zeggendisweb schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:31:
[...]
Boatbrowser heb ik ook al een tijd trouwens, de enige echt snelle op onze telefoon volgens mij, aanrader idd!
Bedankt voor de tip! Ondanks het lelijke icoontje is dit echt de beste browser ooit! Echt gaaf om die opties te hebben bij het afsluiten.hejkompas schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:33:
[...]
Probeer Habit browser ook eens zou ik zeggen
En strax natuurlijk 5.0!
Deze tutorial ernaast gehouden tijdens het flashen, er staat nu ParanoidAndroid CM10 op wat een verademing!!!LoeWn schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:47:
Ik heb het gedaan. Koste minder moeite en tijd dan ik gedacht had
- AIO gedownload
- AIO geopend
- gekozen voor nummer 4 (Repartition)
- gekozen voor NEW BL
- gekozen voor CWM 6
- gekozen voor fix intern
- batterij er weer in
- start automatisch op naar CWM
- mount usb
- rom verplaatsen naar sd
- rom installeren
- gapps installeren
- kernel installeren
Binnen 10 minuten was ik eigenlijk wel klaar. Draait tot nu toe als een tierelier! Maarja, kan ook niet anders. Ik heb nog geen restore gedaan. Ga ik ook niet doen. Ik ga 'm gewoon helemaal vanaf scratch opbouwen. Heb ook niks gebackupt. Dus nu moet het goed zijn
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ik wou mijn p990 van de officiële V30a naar de Avatar rom (2.16b) brengen. Hiervoor installeerde ik eerst APX driver en daarna cwm 6.0.1.x. BIj het intalleren van interne SD liep het echter fout op de bekende status 7 (assert failed). Aangezien ik dacht zeker te zijn van de gebruikte rom (nieuwe bootloader, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2286047) deed ik het trukje door de assert te verwijderen uit de script-updater file. Hij deed alsof hij het installeerde (tamelijk kort, 20tal sec). Bij een reboot bleef hij echter hangen op het roze LG logo. Hierna kon ik nog steeds in cwm booten maar de restore werkt niet meer wegens status 0 cant mount \system. Intussen heb ik cwm reeds geupgraded naar 6.2.5 en diverse roms voor de nieuwe bootloader gebruikt maar niets schijnt te werken. Is er een mogelijkheid om dit nog te herstellen? (stock V30a of ROM)
Alvast bedankt!
*edit*
Het probleem is opgelost dankzij smartflash!
[ Voor 3% gewijzigd door WouterVDP op 30-06-2013 13:02 ]
Daarvoor nog steeds rooted stock ics. Me pa heeft nu de LG in gebruik en zelfs hij klaagde over traagheid.justin_ti schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:38:
Welke rom had je eerst? PA 10 en CM 10 zijn nogsteeds mijn persoonlijke favoriet. Even goed in de gaten houden of vandaag of morgen Kowalski kernel 125 uitkomt, daar zit een hele belangrijke bugfix in wat betreft netwerk en ook wat betreft dynamic f-sync (waardoor je hoe dan ook niet meer bang hoeft te zijn voor data corruptie.)
Met deze custom rom is dat opgelost
En dank voor de kernel tip dat had ik nog niet gezien
[ Voor 4% gewijzigd door Megapaul op 30-06-2013 10:45 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Hiermee is deze experimental waarschijnlijk de volgende stable! Mits er goede feedback komt van alle users, maar tot dusver zijn de testers ervan overtuigd dat alle bugs verholpen zijn.
Ik vond het ook al gek dat ik de kernel bij de XDA fileserver van de nightlies moest halen. Heb ik wel een stabiele versie?
@justin_ti: wat raad jij nu aan: PA of CM10.1? En kan ik CM10.1 zo over PA heen gooien, of moet ik dan echt een full wipe doen?
Ik raad zelf 10.1 niet aan, ik vind het niet zo lekker lopen als PA / CM10.
Even voor de duidelijkheid:
Als je de nieuwere kowalski kernel installeert moet je even cache en dalvik wipen en zorgen dat je geen trickster mod hebt. Die laatste zorgt eigenlijk al een tijdje voor freezes.
Vervolgens kun je heel wat nieuwe instellingen proberen in Kowalski Kernel, Pengus raad aan:
- Max Load balance (gaat over de verdeling van de load van de CPU's)
- 2nd core auto hotplug (tweede core uitzetten als de telefoon slaapt)
> zet uit als je wifi aan hebt met je scherm uit (wifi werkt alleen goed met 2 cores actief).
> zet aan als je het niet erg vind als WiFi traag is met het scherm uit, berichten komen hier trouwens gewoon prima binnen maar als ik de telefoon ping dan heb ik wel wat packetloss. Het scheelt ongeveer 1% per uur.
PSP mode alleen aanzetten als je router dit ondersteunt, merk je snel genoeg. Als de verbinding niet lekker loopt op wifi, gewoon uitzetten.
Mijn router ondersteunt geen PSP en sinds de nieuwste kernels van Pengus is 3g zuiniger dan WiFi (1.3% per uur, met WiFi erbij wordt het over de 2%). Ik heb dus het volgende:
- in android bij wifi instellingen de verbinding uit laten gaan als het scherm uit gaat
- PSP mode uit (router...)
- 2nd core hotplug aan
Daardoor heb je nauwelijks of geen nadelen.
Ik wil, nu mijn tel. sinds enige tijd veel rare toestanden doet (soms heel erg snel leeg, reboots, iconen die van het startscherm verdwijnen,soms vastlopers, lang wachten, FB waarop ik geen foto's meer kan uploaden,...) eigelijk overstappen op een andere ROM.
De vraag is nu welke, want ik zie hier door de bomen het bos niet meer., ook niet in deze thread...
vereisten: Stabiel!, Snel, en als het even kan goede batterijduur, of tenminste geen drains meer.
Denk je dat CM10 ondertussen een goed idee is? of kennen jullie nog andere alternatieven? Of raden jullie me aan over te stappen op de Oringele LG software?
Hoe ik dat vervolgens moet installeren, zal ik dan wel even uitzoeken...
mvg, mathias
Wat betreft die kk125, zit dat mee ingebakken in de laatsteCM10 nightly( die hier staat: http://get.cm/?device=p990&type=nightly)? Of moet ik dat ergens anders van downloaden?
Het is zo dat ik daar niet veel van vind op google...
Voor CM 10 gebruik je best deze versie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2058231
Voor CM 10.1 is geloof ik dit degene die je moet hebben: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265329
Kowalski kernel vind je hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2097788
Aangezien de ROM's die je op bovenstaande URL's vindt ouder zijn dan Kowalski kernel 125, moet je dus die kernelversie achteraf nog even apart bijflashen.
Ik ben er ondertussen aan begonnen
Ik moet voor CM10 de repartition optie nemen.(ik stond op de oude met CM7) Dat lukt, maar als AIO tool nadien vraagt om de internal SD card te fixen lukt dit niet, hij blijft hangen op waiting for device. Is er een andere tool of doe ik iets verkeerd? ik volg alle stappen in AIO tool goed op.
Of is die fix SD niet echt nodig?
[ Voor 3% gewijzigd door mathiasvanloo op 04-07-2013 11:23 ]
Werktte 1 dag goed. Nu zit ik met die Battery bug van in die kowalski kernel zit.
En dat wilde ik nu net vermijden...
Is er een stabielere alternatief?
ROM lijkt wel dik in orde tot nu toe
Welke batterijbug in kowalski? De grootste problemen van de LG batterijdriver (zoals plotseling naar 0 % batterij vallen) zouden net moeten opgelost zijn met de Kowalski kernel nightly builds.Werktte 1 dag goed. Nu zit ik met die Battery bug van in die kowalski kernel zit.
Heb nu 2 dagen de correcte (had niet durven gaan kijken bij de nightly's) en deze doet het prima!
bedankt!
Ik ga maar weer terug naar 124 of eerder...
Helemaal 0 problemen met 125, misschien is het toch je rom?Rode76 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:46:
Nog nooit zoveel ellende gehad als nu met de laatste KK125. Reboots, geen bereik en vastlopers!
Ik ga maar weer terug naar 124 of eerder...
Ik heb dit ook regelmatig, maar dan met de standaard Android 4.0.4. Kan dit ook te maken hebben met een slecht bereik van de wifi? (daar lijkt het bij mij mee samen te hangen)Mr_gadget schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:39:
Draai de 10.0 build van tonyP met 125 maar de wifi trekt de accu nog steeds leeg. Zou dit nou opgelost moeten zijn of is het nog steeds een probleem?
Anoniem: 427373
had eerst ook tonyP..met 125, zelfde probleem, accu snel leeg.Mr_gadget schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:39:
Draai de 10.0 build van tonyP met 125 maar de wifi trekt de accu nog steeds leeg. Zou dit nou opgelost moeten zijn of is het nog steeds een probleem?
nu op cm10-20130514 met 125...veel beter nu!
YouTube: Ubuntu Touch OS for the Optimus 2X
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162777
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 427373 op 11-08-2013 19:08 ]
Nope, ik draai nu een heerlijk draaiende T-build en zit eigenlijk alleen nog maar op 4.3 te wachtenAnoniem: 427373 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:18:
iemand al ubuntu phone voor de optimus 2x getest?
YouTube: Ubuntu Touch OS for the Optimus 2X
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162777
ps. Zonder data en wifi gaat de accu echt ziek lang mee!
Maar dan is de werking van je mobiel ook gelijk weghejkompas schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:22:
[...]
Nope, ik draai nu een heerlijk draaiende T-build en zit eigenlijk alleen nog maar op 4.3 te wachten
ps. Zonder data en wifi gaat de accu echt ziek lang mee!
Maarja, niets te klagen voor de rest werkt hij echt super! 4.3 is overigens ook al heel stabiel blijkt, enige probleem is dat de camera gewoon NIET werkt
De camera in 4.3 zullen ze wel fixen op termijn neem ik aan?
De comments beloven wel wat:
,It's damn smooth
Ik ben nu overgestapt op Hollandsnieuwe. Echter krijg ik geen sms door met internetinstellingen...Nu moet ik het handmatig instellen maar er is geen SimToolkit..In de geinstalleerde app lijst staat hij echter wel. Iemand ook dit probleem gehad?So far is nice, stable and fast, better then on tonyp 10.1 build4.
[ Voor 30% gewijzigd door Mr_gadget op 19-08-2013 17:59 ]
Die T-build 4 draai ik nu ook met kk kernel 126disweb schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:10:
[...]
Maar dan is de werking van je mobiel ook gelijk wegIk vind die T-build (4 draai ik nu) ook heel lekker alleen baal een beetje van de standby tijd. De in-use tijd is echt geweldig. Ben verbaasd dat deze mobiel meer dan 3u screen on kan hebben. Nadeel is dat hij gewoon met 3% per uur leegloopt als je niets doet. 's Nachts heb ik dan ook vaak dat hij ineens 25% leger is, wat ik gewoon heel erg veel vind.
Maarja, niets te klagen voor de rest werkt hij echt super! 4.3 is overigens ook al heel stabiel blijkt, enige probleem is dat de camera gewoon NIET werktZie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2398770 & http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2398812
Idd echt goed!!
heb nu wel:
- Ubuntu CM10 CM10 1 CM10 2 THEME erop gezet. ( voor die high tech ubuntu look )
- AnTuTu cpu master free op 1404MHz
- SGS screen booster ( sensitivity=100, duration=0,minimum motion=6, motion filter=46, multi touch=5 )
- Greentify
moet eerlijk zeggen: loopt als een trein nu!!! Echt een aanrader en de camera werkt gewoon!
weet iemand of er iets van een HDMI rotatiefix is?
heb CM10.1 tony build04
KK 126
maar mijn beeld blijft op portret modus staan op mijn pc monitor als ik mijn foon met de HDMI kabel verbind
Het display glas + digitizer
De achterklep
De ring tussen het scherm en de achterklep
De knopjes
Tools
Ofwel, een compleet nieuwe buitenkant voor je telefoon. Mag weg tegen een aantrekkelijk prijsje. Ik wilde mijne reviseren, maar ik heb besloten een nieuwe telefoon te nemen en deze aan mijn schoonvader over te dragen (die er toch binnen no-time krassen op heeft zitten), ofwel dat scheelt mij weer een paar uur sleuteltijd.
Anyway, ik zal hier wat minder zijn, maar vond het toch een leuke telefoon om een soort haat/liefde verhouding mee te hebben. Ondanks dat zal ik zijn telefoon nog geregeld updaten, heb de ideale configuratie nog niet helemaal gevonden.
@kapitein__iglo, werkt die SGS touch screen optimizer ook voor onze phone? Ik lees dat deze alleen voor de sgs tot 2.3 werkt, maar zie ook positieve reviews van verschillende tablets.
Nog een tip, gebruik geen Antutu CPU master, de enige app die goed clockt met de Kowalski Kernel is CPU adjuster, of de overclocksettings in T-Build omdat TonyP deze gefixt heeft. Met CPU master klok je alleen de eerste kern omhoog.
nu maar terug naar CM10.1 van TonyP
dat liep dan wel weer goed behalve de random reboots dan
De telefoon draait prachtig op TBuild 05 ( CM10.1 )van TonyP icm Kowalski build 126.
Standaard op 1,2Ghz en red makkelijk het einde van de dag op de accu.
Ik ben nog niet overgestapt op de nieuwe bootloader omdat ik nu helemaal geen problemen heb.
[ Voor 4% gewijzigd door PCSO op 05-10-2013 19:41 ]
Yup, met de laatste stock rom inderdaad hier ook last van. Zit nu te kijken naar mogelijke custom roms als oplossing, hoewel dit een reserve toestel was en ik hem eigenlijk het liefst met een vuurpijl naar de maan schiet.Mr_gadget schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:38:
Hebben jullie soms ook last van dat de telefoon niet meer reageert? Het is alsof ie is uitgevallen doordat de accu leeg is maar als je dan de accu lostrekt en de telefoon weer start zit de accu nog op 40% o.i.d. Als je de telefoon belt terwijl die dat doet dan gaat hij wel over maar de telefoon zelf laat niks zien. Dus het lijkt alsof hij dan nog wel aanstaat.
nieuws: Google presenteert Android 4.4
Echter heb ik wel het idee dat de ontwikkeling een beetje stilstaan momenteel maar er zijn natuurlijk ook steeds minder gebruikers.
http://forum.xda-develope...ad.php?t=2420304&page=110
Maar zo te zien gaat die TonyP nu overstappen op een Nexus.
Die doet 't wel goed namelijk. Kijk zelf ook uit naar een nieuw toestel, dus ga niet meer al te veel energie in de LG2X steken.
Ik heb een LG Optimus 2x tweedehands gekocht waar CM7 op stond. Deze ROM draaide erg vloeiend, en de batterij ging lang mee. Nu heb ik er eerst de nieuwe bootloader op gezet, en vervolgens de kitkat alpha rom van TonyP geflashed. Volgens andere gebruikers is deze nog een beetje instabiel, maar wel vloeiend. Bij mij was het zo dat de telefoon gewoon niet te gebruiken is. Apps duren meer dan 10 seconden voordat ze openen. Ook was de camera erg 'blurry'. Ik heb vervolgens alle wipes gedaan, en The Rom van TonyP geflashed samen met de Kowalski Kernel. Maar dit geeft hetzelfde resultaat, nog steeds erg sloom, blurry camera en een batterijduur van minder dan een dag. Ik heb nu opieuw alles gewiped, en weer alles geflashed maar weer hetzelfde resultaat.
Ik heb een andere Optimus 2x waarbij deze zelfde configuratie wel vloeiend draait.
Heeft de kitkat rom iets vern**kt aan mijn telefoon? Of het flashen van de nieuwe bootloader? Ik weet het niet meer.
EDIT: ik heb perongeluk het probleem al half opgelost. Toen ik het SD-kaartje er uit haalde werd de telefoon meteen de helft sneller, en de camera werkt na behoren.

[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 04-02-2014 21:18 ]
Gebruik TheRom maar die heeft wat problemen af en toe (vast lopende apps, camera niet er constant mee kapt)..
Volgens mij is de O2X ROM community een beetje dood aan het gaan sinds TonyP en Pengus er niet meer actief aan werken.Mr_gadget schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:02:
Iemand die een stabiele 4.4 gebruikt?
Ik zelf heb me er bij neergelegd dat 4.3 de laatste redelijk stabiele versie is voor de O2X (wat nog steed goed is voor een toestel van 3 jaar oud!).
Dit topic lijkt al een tijdje dood, maar toch nog een poging wagen met een vraag en mijn ervaring toevoegen.
Na veel te lang op Android 2.3.7 gezeten te hebben, nu maar weer eens een poging wagen mijn P990 software te vervangen. De update naar 2.3.7 heb ik destijds ook zelf uitgevoerd, omdat toen LG te lui was om de update zelf uit te geven (dat weten we allemaal vast nog wel).
Na dit topic gelezen te hebben, heb ik de volgende tools gebruikt/versies geïnstalleerd:
- All-In-One Toolkit v6.0
- Cynogen Mod 10 (cm-10-20130527-UNOFFICIAL-p990.zip)
- Kowalski Kernel M1 (2.6.39.4) (kowalski-kernel-M1-newbl.zip, dus mét ramhack)
- Google Apps (Voor CM10, http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps te vinden)
Kies optie 4 en volg de stappen (maar eerst een backup maken natuurlijk!).
Conclusie: Werkt perfect! Zo kan de P990 makkelijk mee met welke smartphone dan ook. Batterij gaat bij weinig a geen gebruik gok ik nu wel een paar dagen mee. Geen random reboots. Flawless.
Er is alleen nog een vraag: Hij pakt het GPS signaal niet op. Dat deed mijn telefoon trouwens bij 2.3.7 ook al niet meer. Maar omdat ik het nu toch wel een keer wil gaan gebruiken, weet iemand misschien hoe ik dit kan fixxen?
Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.
Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.
Is dit de juiste app? Kan ik nog iets instellen of doen om het zoeken makkelijker te maken? En kan ik de app verwijderen als hij iets gevonden heeft, of blijf ik het nodig hebben?
Bedankt voor de moeite!
[ Voor 3% gewijzigd door josvschijndel op 24-09-2014 18:55 ]
Anoniem: 670157
mischien dat fire 69 dat mischien wilt doen als ie ergens backup heeft liggen
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 670157 op 27-04-2015 13:14 ]
Anoniem: 670157
\
als iemand deze versie heeft of de v20m wilt iemand deze dan sturen via mijn gmail google drive heb deze hard nodig en heb internet fucking hard afgestruind maar kan hem nergens vinden mischien heeft iemand telefoon zaak die die software wel goed maakt aub linkje sturen