Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus die combo met CM7, en dat zuipt energie idd. Veel meer dan m'n 405 combo.

Gesprekskwaliteit is wel een stuk beter, maar dat hangt ook af van degene aan de andere kant (wel/niet een vaste lijn, provider, ontvangstkwaliteit signaal)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik ben via nvflash nu terug naar v10b gegaan, baseband 622 heb ik laten staan, eens kijken wat dat doet.
Als het even erg blijft, doe ik de baseband naar 602, zo had ik de beste combinatie :)

En dan blijft het erbij tot ze met GB komen, ben het flashen onderhand wel al beu hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:29:
...

En dan blijft het erbij tot ze met GB komen, ben het flashen onderhand wel al beu hoor! :+
Ik vind het ook wel best, heb nu een uptime van ongeveer 90 uur dus stabiel is ie wel. De enige onofficiële rom die ik nog wil proberen is MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:31:
[...]

De enige onofficiële rom die ik nog wil proberen is MIUI.
Ik kan niet meer wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 20:38
Frigolamptje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:08:
Ik ben nog eens terug naar een 2.2 rom, de versie van DJ Droid. Hoorde redelijk wat goeds over de laatste update (10c) en wil eens zien hoe de telefoon nu omgaat met mobiel internet. Bij CM7 gaat dat traag (trager dan bij mijn broer met zijn htc mozart, WP7, terwijl ik op wifi minstens dubbel zo snel ben als zijn toestel) plus bij 3G+ vind ik het verbruik echt niet meer normaal. Ok dat het meer verbruikt dan edge is ergens logisch, maar volgens mij gaat het bij CM7 toch nog veel harder dan het zou moeten... Dusja, even kijken hoe het gaat bij froyo :)
Dit heeft helaas niet gewerkt. Na uninstallen alles van LG en de driver pack werkt het nog steeds niet.
Vervolgens ben ik het op mijn werk gaan testen, waar nooit een LG telefoon aangesloten is geweest. Met een Windows 7 met actieve internet verbinding. Daar werkte het ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:29:
Ik ben via nvflash nu terug naar v10b gegaan, baseband 622 heb ik laten staan, eens kijken wat dat doet.
Als het even erg blijft, doe ik de baseband naar 602, zo had ik de beste combinatie :)

Nou, V10B is dus echt stukken beter. Ik weet niet wat er misgaat met V10C, maar ik moet hem er niet meer op! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:36
Ik heb nu ook weer het probleem dat mijn toestel de wifi verbinding kwijt raakt...
Je moet wifi dan weer uit en aan zetten, soms gaat hij niet aan en dan moet ik eerst rebooten.
Kortom V10c is nog niet wat ik er van verwacht had.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe ik theme chooser overnieuw in mijn CM7 krijg?
Zonder de rom helemaal overnieuw te flashen.
Ik heb hem perongeluk verwijderd.
Na een nieuwe nightly geprobeerd te hebben stond die nog niet erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist dat ik op het goede paard gewed had met dit toestel ipv de SGS2, Benee (één van de VorkKernel devs) heeft USB host mode :D

http://forum.xda-develope...?p=15427606&postcount=785

Hopelijk zit het snel in een nieuwe versie :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Host mode? Je bedoelt dat je er nu bvb. een usb-stick kan aanhangen om muziek te luisteren of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik heb mijn optimus 2X geroot en CWM erop staan, maar draai nog wel altijd de stock rom. Een paar dagen geleden kreeg ik de melding dat er een update voor de rom beschikbaar was. Na het downloaden ervan zei mijn telefoon dat hij moest rebooten om de update te installeren, maar toen hij dat deed kwam hij in CWM terecht. Ik heb in CWM op reboot geklikt en vervolgens kwam ik weer terug in mijn oude rom die dus niet geupdate was, met een melding dat hij moet rebooten om de update wel te installeren. Zo blijf ik hem dus rebooten zonder daadwerkelijk de update te installeren. Hoe kan ik dit oplossen?
Of raden jullie
aan om gelijk maar de overstap op Cyanogenmod te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
martynvs schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:38:
ik heb mijn optimus 2X geroot en CWM erop staan, maar draai nog wel altijd de stock rom. Een paar dagen geleden kreeg ik de melding dat er een update voor de rom beschikbaar was. Na het downloaden ervan zei mijn telefoon dat hij moest rebooten om de update te installeren, maar toen hij dat deed kwam hij in CWM terecht. Ik heb in CWM op reboot geklikt en vervolgens kwam ik weer terug in mijn oude rom die dus niet geupdate was, met een melding dat hij moet rebooten om de update wel te installeren. Zo blijf ik hem dus rebooten zonder daadwerkelijk de update te installeren. Hoe kan ik dit oplossen?
Of raden jullie
aan om gelijk maar de overstap op Cyanogenmod te maken?
Root verwijderen is makkelijk met superoneclick, maar om een andere recovery te flashen moet je een stock rom via nvflash flashen als ik niet vergis. Dat is ook makkelijk, maar toch net iets meer werk dan een rom op je sd zetten en flashen. Maar nu je toch zover bent, zou ik eerst eens cm7 installeren, bevalt het je: des te beter, bevalt het je niet dan kan je alsnog de stock rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:20:
Host mode? Je bedoelt dat je er nu bvb. een usb-stick kan aanhangen om muziek te luisteren of zo?
Powered USB hub aansluiten, tobo en muis erin, chroot Back Track linux en gaan met die banaan :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En dan via HDMI een display aanhangen en je kan je laptop verkopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:22:
En dan via HDMI een display aanhangen en je kan je laptop verkopen? :P
Zoiets :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Kan nu ook al met bluetooth muis en tobo zeker? En gwn je telefoon aan de lader hangen dan ;) . Maar leuke feature is het zeker, zie voor mij persoonlijk niet zoveel voordelen, maar zal wel mensen blij maken :).

Trouwens, als die nieuwe market een voorsmaakje is van waar we ons aan mogen verwachten bij icecream dan kan ik al niet meer wachten! De userinterface van de apps kan dan ook wel een update gebruiken, anders beginnen ze te ver achter lopen op WP7, los van het homescreen (maar das dan natuurlijk mijn persoonlijke smaak ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door Frigolamptje op 14-07-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 23:58
Frigolamptje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:27:
[...]

Kan nu ook al met bluetooth muis en tobo zeker? En gwn je telefoon aan de lader hangen dan ;) . Maar leuke feature is het zeker, zie voor mij persoonlijk niet zoveel voordelen, maar zal wel mensen blij maken :).

Trouwens, als die nieuwe market een voorsmaakje is van waar we ons aan mogen verwachten bij icecream dan kan ik al niet meer wachten! De userinterface van de apps kan dan ook wel een update gebruiken, anders beginnen ze te ver achter lopen op WP7, los van het homescreen (maar das dan natuurlijk mijn persoonlijke smaak ;) )
klopt. De nieuwe market beloofd wel wat goeds voor de UI in de toekomst. In mijn opzicht mag het ook wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:27:
[...]

Kan nu ook al met bluetooth muis en tobo zeker? En gwn je telefoon aan de lader hangen dan ;) . Maar leuke feature is het zeker, zie voor mij persoonlijk niet zoveel voordelen, maar zal wel mensen blij maken :)....
Geen idee, ik heb alles nog met een touwtje, alles wat bluetooth heeft zijn mijn smartphones :')

Zit inmiddels op 10 uur gebruik op 73% en nog 22 uur te gaan volgens de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Ik heb de Fear edition er opgeknald, maar die heeft Google sms. Ik vind de LG versie leuker. Hoe vervang ik die? Is er ergens een zip package waar deze in zit? Zo ja, moet ik dan met titanium backup de Google versie er afhalen? Graag een how to aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vanavond is er weer een nieuwe rom voor de LG optimus 2x.
MIUI Celebration HD. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:29:
Vanaf vannacht dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:29:
Komt die ook in Nederlandse taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:58:
[...]

Komt die ook in Nederlandse taal?
Dit is geen officiële MIUI rom en komt alleen in het Duits en Engels. Grote kans dat er wel een vertaling komt maar in eerste instantie niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dan. Wacht ik wel op de nederlandse versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arg! Ze houden het spannend :o

>>> Upload läuft noch .... Bitte noch etwas Gedult <<<

downloading *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En, staat hij er al op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat nog wel even duren. Download is niet al te snel en ik ben mijn accu aan het laden (had nog 20% over |:( )

download e.t.a. ~20 minuten. Accu zit op 44%

There we go. flashing in progress /me nagelbijten gaat :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Heb hem al sinds 5 na 12 draaien hier. Zal toch niet mijn rom worden denk ik. Alles is zo bombastisch, snel weer een nightly er over heen zodat ik mij daar morgen niet mee moet bezig houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o

Dat is even een andere smoel :o

Wel duidelijk een beta, PMC werkt niet (unsupported kernel)

Vertaling Engels is ook nog niet zoals het hoort.

En weer weg, ik kijk wel weer eens als er een niet beta is. Camera app met stabilisatie is wel lekker trouwens :9

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij is mooi :)
Maar als je de shortcut van je homescreen gooit, hoe moet je dan in je app-drawer komen? :?

[Edit]
Blijkbaar is er geen appdrawer, alles wat je installeert komt direkt op je homescreens terecht.
Vind ik wel een beetje vreemd...

[ Voor 39% gewijzigd door Fire69 op 17-07-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een nieuwe nightly build op staat. waar kun je dan zien wat er veranderd is.
Ik kan het niet vinden heb overal gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:12:
Hij is mooi :)
Maar als je de shortcut van je homescreen gooit, hoe moet je dan in je app-drawer komen? :?

[Edit]
Blijkbaar is er geen appdrawer, alles wat je installeert komt direkt op je homescreens terecht.
Vind ik wel een beetje vreemd...
Ja idd geen app drawer xD
Ik vind het een super mooi rom.
En hij voelt ook nog eens lekker vlot aan.
Enigste probleem is dat mijn externe sd kaart niet herkent word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:20:
[...]

Ja idd geen app drawer xD
Ik vind het een super mooi rom.
En hij voelt ook nog eens lekker vlot aan.
Je zou eens kunnen proberen om de telefoon gewoon uit te zetten en dan weer aan ipv reboot. Dat had ik tenminste omdat mijn sd kaart verkeerd geformatteerd is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:20:
[...]

De mijne werd eerst ook niet herkent, maar na een reboot was het in orde :)

[edit]

En daar gaat mijn batterij weer! :(

Deze morgend van de lader gehaald, een uurtje later geflashed, batterij is nu leeg...
Laatste 25% is gewoon in 1 stuk naar 0% teruggevallen!!

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 17-07-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hoe lang duurt het terugzetten van een backup, gemaakt met Titanium Backup Pro? Zojuist heb ik Cyanogen erop gezet en het terugzetten van apps+data (geen system data) zorgde ervoor dat het programma op 0% bleef hangen. Als ik Titanium beeindig, dan blijkt de eerste app in de batch wel te zijn geinstalleerd.

Nu las ik dat Titanium wel eens kan vastlopen bij een batch, maar dat apps ook individueel teruggezet kunnen worden. Ook het terugzetten van 1 app duurde erg lang (Vplayer).

Uiteindelijk heb ik de Nandroid backup teruggezet en nu ben ik weer terug bij 2.2.2... Ik wil Cyanogen erop zetten en m'n apps+data terugzetten. Aangezien het terugzetten (blijkbaar???) erg veel tijd in beslag neemt, is het misschien sneller om elke app individueel opnieuw te installeren (los van Titanium). Al kan ik mij bijna niet voorstellen dat dat sneller is dan een batch restore van Titanium... Reden waarom ik een custom rom erop wil, is omdat mijn standaard rom mijn accu erg snel leegtrekt.

Hoe pakken jullie dit aan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 21:52
Iemand dit al gevonden/geprobeerd:
Inmiddels is er ook een Android 2.3.4-update opgedoken voor de in maart uitgekomen Optimus 2X Speed. Deze update wordt nog niet officieel verspreid, maar is al wel via fora te vinden.
nieuws: 'LG geeft Optimus 3D in najaar update naar Android 2.3'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Miui doet rare dingen met mijn batterij...

Gisteren was hij dus van 25 naar 0 in 15 minuten, maar een half uur later stond hij terug op 17% :?
Vanacht is hij van 100% naar 40% gegaan op ~7u tijd..
Daarnet zag ik hem van 16% naar 17% gaan (zonder lader uiteraard :+ )

Iemand anders hier die hem gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
Ik draai (nog) geen miui maar wil het wel graag proberen. Is de versie voor de o2x ook uitgerust met de nieuwe designs zoals hier te zien? : http://miuiandroid.com/20...ion-new-interface-design/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Paul O'brien is al bezig met het stabiel en snel maken van een zogeheten 'early leak' van deze 2.3.4-versie. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt en of hij er wat moois van kan maken.
Wel heb ik al op screenshots gezien dat deze ROM de huidige kernel gebruikt. Ik gok echter dat tegen er op termijn wel een verbeterde kernel zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
PeterFdeVries schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:26:
[...]

Paul O'brien is al bezig met het stabiel en snel maken van een zogeheten 'early leak' van deze 2.3.4-versie. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt en of hij er wat moois van kan maken.
Wel heb ik al op screenshots gezien dat deze ROM de huidige kernel gebruikt. Ik gok echter dat tegen er op termijn wel een verbeterde kernel zal komen.
Modaco 2.3.4 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theRich schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:22:
Ik draai (nog) geen miui maar wil het wel graag proberen. Is de versie voor de o2x ook uitgerust met de nieuwe designs zoals hier te zien? : http://miuiandroid.com/20...ion-new-interface-design/
De officiële MIUI rom is nog niet uit.
Wel de Celebration HD. Zover ik weet is het eigelijk het zelfde als MIUI.
Dus idd zo ziet het design eruit

Voor de rest doet mijn accu niet zo raar als bij Fire69. Mischien omdat ik de battery stats heb gewiped.
Hij is wel sneller leeg. Maar een dag haal ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Iemand een buildje gemaakt van pauls gingerbread? Zou deze wel eens durven proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10-2024

jle

Ik heb m'n O2X draaien met WGspoelstra GB v6.2.2 en nu heb ik het volgende probleem:

De ROM-manager gaf aan dat er een nieuwe versie was van CWM (4.xxx), deze heb ik geïnstalleerd. Vervolgens wilde ik een nieuwere versie van WGspoelstra flashen, dus ik doe een Reboot into Recovery en tadaaa.... alleen nog maar een LG logo. Voor de rest helemaal nix.

Nu heb ik het vermoeden dat CWM niet correct is geïnstalleerd, dus mijn vraag is:

-kan ik op de 1 of andere manier CWM opnieuw installeren?

Als dat niet mogelijk is, welke opties heb ik dan nog?

Good goan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jle schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:44:
Ik heb m'n O2X draaien met WGspoelstra GB v6.2.2 en nu heb ik het volgende probleem:

De ROM-manager gaf aan dat er een nieuwe versie was van CWM (4.xxx), deze heb ik geïnstalleerd. Vervolgens wilde ik een nieuwere versie van WGspoelstra flashen, dus ik doe een Reboot into Recovery en tadaaa.... alleen nog maar een LG logo. Voor de rest helemaal nix.

Nu heb ik het vermoeden dat CWM niet correct is geïnstalleerd, dus mijn vraag is:

-kan ik op de 1 of andere manier CWM opnieuw installeren?

Als dat niet mogelijk is, welke opties heb ik dan nog?
http://android.modaco.com...ry-for-the-lg-optimus-2x/

Dit zou moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jle

jle

In het geval van 'install-clockworkmod-windows.bat':

Mijn O2X start helemaal niet meer op, alleen LG logo. Ik kan dus ook niet meer instellen dat 'USB debugging' aan moet staan. En daarbij, hoe moet ik mijn tel aansluiten op de pc. Gewoon met het LG logo in beeld of helemaal uit?

Of bedoel je dat ik de image via adb moet pushen? Wat is in dat geval de correcte manier om je telefoon op je computer aan te sluiten?

Good goan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Probeer dit eens:
•Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume up and down - screen will stay black but Windows will add a new 'APX' devices
Vol ^ en v inhouden en op de usb hangen, geen powerknop gebruiken!
Als Windows die APX detecteert, kan je via nvflash proberen er een officiele LG-rom terug op te zetten.
Rom vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de recovery img terugzetten niet werkt, dan moet je hem inderdaad opnieuw flashen en helemaal overnieuw beginnen :) de APX herkent ie zoiezo wel als het goed is ongeacht of je niet voorbij het LG logo kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:56:
[...]

De officiële MIUI rom is nog niet uit.
Wel de Celebration HD. Zover ik weet is het eigelijk het zelfde als MIUI.
Dus idd zo ziet het design eruit

Voor de rest doet mijn accu niet zo raar als bij Fire69. Mischien omdat ik de battery stats heb gewiped.
Hij is wel sneller leeg. Maar een dag haal ik wel.
Oke thanks, lees inderdaad net dat de officiele variant nog niet helemaal af is.
http://twitter.com/#!/miuirom/status/93161985805529088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jle

jle

@LordHades & Fire69

CWM terug zetten wilde niet, dus uiteindelijk met nvflash de originel LG-rom terug gezet.

Wel apart. Na het flashen resette de telefoon niet uit zich zelf. Het LG-logo bleef knipperen op het scherm. Telefoon los gekoppeld, batterij erin gedaan en opgestart en gelukkig hij deed 't.

Heb weer een avondje werk voor de boeg.

iig bedankt beide :)

Good goan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat is de normale manier van werken. Hij boot wel, maar start niet door als er geen batterij in zit :)
Niks om je zorgen om te maken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig tooltje die RIL versiechecker, zeker als je het spoor bijster bent :o

https://market.android.co...om.myrt.readlgerilversion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand met pauls gingerbread?
Ik draai nu Celebration HD.
Super rom alleen ik mis een app drawer.
Daarom wil ik nu een andere 2.3 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die leaked GB is net zo'n bak ellende als de MIUI, er moet nog een hoop aan gesleuteld worden.

Lekker links laten liggen dus.

WGSpoelstra's is voor mij het meest stabiel icm RIL&Baseband 622.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:27:
Die leaked GB is net zo'n bak ellende als de MIUI, er moet nog een hoop aan gesleuteld worden.

Haha, dan ga ik maar eens de WGSpoelstra rom proberen.
Ik hoop dat de battery drain verholpen is in de laatste 5 nightly's, want daarvoor was mijn accuduur echt brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:30:
[...]

...
Ik hoop dat de battery drain verholpen is in de laatste 5 nightly's, want daarvoor was mijn accuduur echt brak.
Het is redelijk stabiel hier op 34 uur. Maar geen freezes, enge reboots of hete accu's sinds WGS 6.2.2.
Grootste ellende blijft denk ik toch een mismatch met RIL en Baseband en ramhacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet kiezen..
Of wgspoelstra nightly 78
Of CM7 nightly 83..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:27:

Lijkt me niet dat Paul van het weekend een uberbrakke gingerbread prebaked op de wereld gaat zetten. Hoop gewoon ook dat de nieuwe kernel snel naar buiten komt en deze toegevoegd kan worden.
Bizar eigenlijk dat LG zelf niets of weinig met de aanpassingen doet die Paul maakt, of zou dat een vorm van plagiaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 10:50
Ja, soms snap ik 't ook niet... Zoveel goede gasten zijn bezig met ROMs maken, eigen kernels programmeren, etc etc... en dan heb je zo'n bedrijf als LG waar wordt verdiend en dan maken ze er een zooi van...... :-/. Ipv dat ze er nou actiever meedoen met deze 'scene'... Kan goed zijn voor marketing en voor ons gebruikers!

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
wilmundo schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:01:
Hoe lang duurt het terugzetten van een backup, gemaakt met Titanium Backup Pro? Zojuist heb ik Cyanogen erop gezet en het terugzetten van apps+data (geen system data) zorgde ervoor dat het programma op 0% bleef hangen. Als ik Titanium beeindig, dan blijkt de eerste app in de batch wel te zijn geinstalleerd.
Ik heb dit ook gehad. Ik had USB foutopsporing uitstaan.

na dit aangezet te hebben zet Titanium Backup alles in een paar tellen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Rosto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:39:
Ja, soms snap ik 't ook niet... Zoveel goede gasten zijn bezig met ROMs maken, eigen kernels programmeren, etc etc... en dan heb je zo'n bedrijf als LG waar wordt verdiend en dan maken ze er een zooi van...... :-/. Ipv dat ze er nou actiever meedoen met deze 'scene'... Kan goed zijn voor marketing en voor ons gebruikers!
Iedereen die zich bezighoudt met het maken van ROMs is er tot op heden nog niet in geslaagd om een stabiele 2.3 uit te brengen. LG kan het zich niet veroorloven om iedere dag een nieuwe beta te releasen. Die moet in één keer goed zijn. (ja ik weet dat ze bij de release van de O2X min of meer een beta release hebben gedaan van de software).

In dit stadium kan ik dus nog niet oordelen of LG er een zooitje van maakt. Dat oordeel bewaar ik tot er een GB update van LG uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Hmm, ik vind de huidige stockROM toch echt wel 'zooi', zoveel problemen deze geeft. Helemaal vergeleken dat ik CM7 sinds een maand zonder problemen draai.... Zet je toch wel aan het denken nietwaar?

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, CM7 doet het met de batterij niet goed bij mij, maar de stock wel.
Zo zie je, je kan moeilijk een algemeen oordeel over een rom geven, want het is bij iedereen anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rosto schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:08:
Hmm, ik vind de huidige stockROM toch echt wel 'zooi', zoveel problemen deze geeft. Helemaal vergeleken dat ik CM7 sinds een maand zonder problemen draai.... Zet je toch wel aan het denken nietwaar?
Ik draai nu al weer tijden Stock en heb echt nergens last van, helemaal niks geen 1 probleem zelfs. Ik heb de bloatware van LG gewoon bevroren en gaan met dat ding. Het begint er voor mij ook meer op te lijken dat het gewoon in samenwerking is met sommige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik ben klaar met CM7. Wat raden jullie aan als stock? Baseband 622 met v10B? Ïk lees deze combi toch wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:36:
Handig tooltje die RIL versiechecker, zeker als je het spoor bijster bent :o

https://market.android.co...om.myrt.readlgerilversion
Inderdaad handig tooltje, want bij de Miui-rom zit blijkbaar een 218-ril.
Ik dacht dat ik door naar de 606 te gaan (passend bij mijn baseband) mijn batterijverbruik kon verbeteren, maar dat was dus niet zo :'(

Nu terug naar v10b omdat die altijd goed werkte voor mij. :)
Echter geeft die tool nu aan dat er geen lge-ril.so gevonden is!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:04:
[...]

...
Echter geeft die tool nu aan dat er geen lge-ril.so gevonden is!? :?
Hm, dat zou wellicht met de Androidversie te maken kunnen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb het probleem gevonden. :)
Ik had bij SuperOneClick gekozen om busybox niet te installeren en hem zelf uit te Market te halen.
Blijkbaar is dat geen goed idee, want die busybox werkt blijkbaar niet zo goed of zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:07:
Heb het probleem gevonden. :)
...
Blijkbaar is dat geen goed idee, want die busybox werkt blijkbaar niet zo goed of zo? :?
Versieverschil?

Nieuwe VorkKernel is geinig trouwens met die dpi flag, meer real estate :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zou wel kunnen.
Ik heb eens in de Market gekeken, je hebt naast gewoon BusyBox ook BusyBox Installer.
Deze geeft je de keuze uit 13 verschillende versies!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:14:
...
Deze geeft je de keuze uit 13 verschillende versies!! 8)7
Dat is een beetje het probleem met Android vrees ik _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gewoon opnieuw geroot met SOC en dan wel gekozen om BusyBox te installeren, dat leek me het eenvoudigste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Ik ga vandaag voor het eerst een microSD kopen om eindelijk cyanogenmod op mijn 2X te kunnen zetten. Is er nog een minimale Class die jullie aanbevelen? Of maakt het vanaf een bepaalde class niet meer uit? Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Gisteren afgestapt van CM7. Twee problemen irriteerden me mateloos:

1) Heb nu een micro-hdmi kabel (via speedme hier gekocht, hij had er nog enkele begreep ik, dus als je nog op zoek bent...) en die gebruik ik elke avond om nog een serie op tv te kijken. Bij CM7 valt het beeld per halfuur zeker vijf maal weg, wat erg irritant is....

2) Vanaf het moment dat ik op een plaats kom waar er is 3G+ is, dan zie ik mijn batterij echt leeglopen, zo snel dat het toestel praktisch onbruikbaar wordt...

Dus dan de Skywater rom (android 2.2) geprobeerd icm die stock performance fix van paul en eigenlijk valt dat dat wel nog mee. Ok, CM7 is nog een stuk vlotter, maar aan de andere kant werkt alles hier wel gewoon :) .

Nu, zie dat de publieke build van de gelekte 2.3 rom online staat, dat zal weer flashen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Frigolamptje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:31:
Gisteren afgestapt van CM7. Twee problemen irriteerden me mateloos:

1) Heb nu een micro-hdmi kabel (via speedme hier gekocht, hij had er nog enkele begreep ik, dus als je nog op zoek bent...) en die gebruik ik elke avond om nog een serie op tv te kijken. Bij CM7 valt het beeld per halfuur zeker vijf maal weg, wat erg irritant is....

2) Vanaf het moment dat ik op een plaats kom waar er is 3G+ is, dan zie ik mijn batterij echt leeglopen, zo snel dat het toestel praktisch onbruikbaar wordt...

Dus dan de Skywater rom (android 2.2) geprobeerd icm die stock performance fix van paul en eigenlijk valt dat dat wel nog mee. Ok, CM7 is nog een stuk vlotter, maar aan de andere kant werkt alles hier wel gewoon :) .

Nu, zie dat de publieke build van de gelekte 2.3 rom online staat, dat zal weer flashen worden...
Ik heb er inderdaad nog een aantal voor de mensen die interesse hebben. PM me dan.

Inderdaad werkt het wel onder CM7, maar niet geheel vlekkeloos.
Dit probleem ligt wel aan CM7 en niet aan de kabel of de telefoon.
Mijn oplossing : niet via Gallery de video's afspelen, maar het aparte programmaatje "Video's" gebruiken. Met dat programmaatje wordt bij mij de video niet zwart.

Ikzelf heb CM7 .76 draaien met BB 502.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
martynvs schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:43:
Ik ga vandaag voor het eerst een microSD kopen om eindelijk cyanogenmod op mijn 2X te kunnen zetten. Is er nog een minimale Class die jullie aanbevelen? Of maakt het vanaf een bepaalde class niet meer uit? Bedankt voor de tips!
Ik heb een class 4 SDHC 16GB kaartje, maar die vind ik eigenlijk te langzaam. Ik zou zeker een hogere class kopen.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik CM7 erop heb staan staat die elke morgen uit. Zal dat er aan liggen dat ik hem aan de oplader hang of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:52:
Sinds ik CM7 erop heb staan staat die elke morgen uit. Zal dat er aan liggen dat ik hem aan de oplader hang of niet?
Heb ik precies 1 keer gehad (ik hang hem elke nacht aan de lader), is natuurlijk niet de bedoeling. Een complete wipe voor nieuwe CM7 installatie heeft het opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Zoo, net even een baseband flash naar 622 gedaan met Smartflash volgens guide van MoDaCo. Ging prima.. Daarna, backup via CWM teruggezet, alle caches geleegd en RIL 622 geinstalleerd.. Nu eens kijken wat het doet met batterij onder 3G (405 trok 'm snel leeg namelijk...).

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook 622 maar ik heb niet eens bereik.
Ligt dat aan t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Bebob_NL schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:38:
[...]

Ik heb een class 4 SDHC 16GB kaartje, maar die vind ik eigenlijk te langzaam. Ik zou zeker een hogere class kopen.
Bedankt! Ik zal er rekening mee houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Hmm.. heb wel gewoon bereik met 622 via Hi. Net wel even iemand gebeld en gemerkt dat uitgaande spraak niet geweldig was... (kan ook aan ontvanger liggen natuurlijk).

Lees overigens ook her en der (XDA, etc) dat 502 en 530 't beter doen.. Mwa, eerst 622 maar eens tijdje testen.. kan altijd nog downgraden.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
martynvs schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:43:
Ik heb een 8 GB class 10 microSD gekocht. Werkt als een trein. Als je zoekt op de pricewatch kom je goede en goedkope kaartjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had daarjuist de LG via smartflash naar v10c en 622 geflashed.
Eerst had ik via CWM een backup gemaakt en die heb ik nu teruggezet.
Na het terugzetten stond de LG terug op v10b en 606. :?
Zijn die backups van CWM niet enkel de /data-partitie??

Ik kan nog begrijpen dat hij een volledige backup van je rom zou nemen, maar dat mijn baseband ook terug gezet zou zijn, dat vind ik maar iets raar eigenlijk... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
Fire69 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:09:
Ik had daarjuist de LG via smartflash naar v10c en 622 geflashed.
Eerst had ik via CWM een backup gemaakt en die heb ik nu teruggezet.
Na het terugzetten stond de LG terug op v10b en 606. :?
Zijn die backups van CWM niet enkel de /data-partitie??

Ik kan nog begrijpen dat hij een volledige backup van je rom zou nemen, maar dat mijn baseband ook terug gezet zou zijn, dat vind ik maar iets raar eigenlijk... :/
Ik ook, die is namelijk niet gekoppeld aan je ROM. Ik had ook gewoon toen ik naar de GB-update van Paul ging de oude BB nog. Die moest ik nog flashen daarna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien domme vraag maar hoe weet ik nu of ik ext4 heb of ext3?
En draai nu gewoon cm7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
CM7 draait standaard op EXT3. Weet niet of EXT4 ondersteuning in de kernel gebakken zit al (maar dan nog is de partitie standaard EXT3).

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt.
Flashen dan maar :)

EDIT: Paul is een HELD _/-\o_
Die rom voelt heel soepel en snel aan op mijn LG.
Alleen die baseband 622 is 3x niks bij mij.
Heb nergens bereik.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
http://miuiandroid.com/20...-2x-development-rom-test/

De miuiandroid poort is nu met toestemming van miui china gereleased. hoe stabiel deze build is weet ik niet, ik flash hem wel na de vakantie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok heb hem geflashed, gewoon om te kijken. Hij is in het chinees ;) daar beginnen we mee haha. Hier heb je op moment geen donder aan ;) of je moet weten waar precies staat dat je taal aan kanpassen. Oh en je moet de build.prop aanpassen anders heb je geen signaal :)

[ Voor 49% gewijzigd door WeAreLegion op 25-07-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
wel even language pack erbij flashen dan! (Gele knop "download pack") volgens mij

Ik ga nu ook maar eens flashen, echter moet ik even kijken hoe ik usb storage aan de praat krijg. Win7PC lijkt het toestel niet te herkennen/...... #daargaanweweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah die had ik even over het hoofd gezien :P hopen dat ik hem nog er op krijg haha. Ah gewoon even mounten vanuit CWM en er opzetten en klaar ;).

Eerste indruk; Smooooth! loopt als een trein dat wel :) erg clean ook al zeg ik het zelf maar goed ik laat hem er wel paar dagen op staan heb cwm van me orginele rom gemaakt dus kan altijd nog terug. En je kan de supl van nokia gewoon rechtstreeks invoeren ook erg handig.

[ Voor 77% gewijzigd door WeAreLegion op 25-07-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
Cool, mooi dat het werkt.

Ik heb onderhand mijn usb drivers eraf gegooid, opnieuw geinstalleerd, etc. etc. maar ik krijg nog steeds usb mass storage niet aan de praat. Ik draai nu nightly 81 van cm7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens een andere usb poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
WeAreLegion schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:05:
Probeer eens een andere usb poort :)
gelukt! thanks.
Nu maar eens vrolijk flashen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer over naar MIUI.
Alleen ik kom niet meer op ons wifi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan moet je bij de wifi instellingen even instellen dat hij een lager kanaal pakt, tot 11, dat zou moeten werken. Hier doet hij het echt prima, behalve dat de batterij gewoon niet wil laden lijkt wel, na hele nacht stond hij van 41% op 49%, batterystats verwijderd via proggie maar nu blijft hij op 52% staan. Denk dat dat nog klein bugje is. Verder werkt het erg smooth. Me wekker ging ook gewoon af vanmorgen dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
theRich schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:04:
Cool, mooi dat het werkt.

Ik heb onderhand mijn usb drivers eraf gegooid, opnieuw geinstalleerd, etc. etc. maar ik krijg nog steeds usb mass storage niet aan de praat. Ik draai nu nightly 81 van cm7
De oplossing is USB debugging aan vinken in je telefoon. Ik heb er ook een uur mee geklooid, het werkt dus niet naar behoren zonder :-(

Ik ben echt benieuwd naar MIUI, dat heb ik altijd al interessanter gevonden dan CM7 aangezien ze echt iets anders ervan maken. Hoewel het een beetje iphonish is, maar dat maakt me niks uit.

Hier gebruik ik CM7 #82 en ben niet zo tevreden.
- De telefoon crasht regelmatig of staat ineens uit. (kernel?)
- De batterij performance is waardeloos. Gister om 5 uur 's avonds 100%, governor op powersave gezet. Vanochtend nog 6% over en heb de telefoon niet eens aangeraakt. Ik was hem vergeten van het werk mee te nemen.

[ Voor 37% gewijzigd door justin_ti op 26-07-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het werkt als een trein dat moet ik wel zeggen. Maar moet nog wel uitzoeken welke baseband beste is want hij zuipt echt batterij. Half uurtje 3% met gemak :) en doe er niks mee haha. Maar goed kan ook te maken hebben dat battery stats niet helelaal goed is nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PeterFdeVries schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:03:
[...]

Ik ook, die is namelijk niet gekoppeld aan je ROM. Ik had ook gewoon toen ik naar de GB-update van Paul ging de oude BB nog. Die moest ik nog flashen daarna
Ik heb de rom EN de baseband geflashed ;)
Maar na mijn restore staat de baseband terug op de oude, want niet normaal is volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik draai nu v10a met baseband 622 en apart de 622ril erop gezet.

Het enige wat ik gedaan heb is stock performace pack + SD cache omhoog en wat apps in de vriezer. Eens zien hoe dat gaat.
Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste