Ik heb 6.2.2. En het is gebaseerd op de CM7.1 rc1 en dat is idd vanilla Android.serhat schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:10:
[...]
...
Ik zat even te kijken naar de WGSpoelstra ROM. Welke gebruik jij? Ik zag dat ze allemaal vanilla Android zijn ook? Zal de bottleneck misschien toch stiekem de LG software zijn.
...
Verwijderd
Zou het veel helpen om een RIL update te doen ofsoiets?
Ik heb nu baseband 405 en op die pagina waar dat allemaal staat uitgelegd staat dat je eigelijk niks hoeft te doen als je op baseband 218 of 502 met cm7 draait.
Maar aangezien ik baseband 405 heb met cm7 en ik geen zin heb om te wipen. Zou ik graag willen weten of het veel verschilt in gebruik van de accu?
Ik heb nu baseband 405 en op die pagina waar dat allemaal staat uitgelegd staat dat je eigelijk niks hoeft te doen als je op baseband 218 of 502 met cm7 draait.
Maar aangezien ik baseband 405 heb met cm7 en ik geen zin heb om te wipen. Zou ik graag willen weten of het veel verschilt in gebruik van de accu?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1073135serhat schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:10:
[...]
Is dat toevallig niet zoals bij 614 en 606.. De RIL 606 was niet aangepast voor 614.. dus je kon de RIL van 606 blijven gebruiken.. misschien dat het bij 622 hetzelfde is?
Ik heb nu iig RIL 606 met baseband 614.
[...]
Bij mij doet hij er zo'n 1-2 dagen over max met mijn accu, terwijl ik vrij weinig doe.
Ik zat even te kijken naar de WGSpoelstra ROM. Welke gebruik jij? Ik zag dat ze allemaal vanilla Android zijn ook? Zal de bottleneck misschien toch stiekem de LG software zijn.
Op zich is dat niet zo'n punt, met LauncherPro en Widgetlocker kom ik ook wel een eind denk ik.
Misschien dat ik het even uitprobeer..
Verwijderd
3G is echt een zuiplap
Ik heb nog een paar uur te gaan voordat ie 24 uur aan heeft gestaan, maar ik zit nu al op 37%

Weet iemand hier toevallig hoe het zit met CM en A2DP/bluetooth audio? Wil cyanogenmod wel eens proberen, echter ik meen gelezen te hebben dat ze de A2DP driver voor de 2X niet werkend gekregen hadden, dan hoeft het voor mij niet meer... (bluetooth headset). Kan er alleen niet zoveel over terugvinden.
Verwijderd
Zo, twee dagen accu pesten geven de volgende getalletjes:
24 uur aan met alleen 2G - data: 58% over (drain 1.75% per uur)
24 uur aan met alleen 3G + data: 15% over (drain 3,54% per uur)
Voor de volledigheid, test is uitgevoerd met WGSpoelstra's rom 6.2.2, BB 405, Wifi uit, bluetooth uit; Pimp my CPU op 760MHz/900mV als max en 216MHz/700mV als min.
Aangezien ik alleen de standby-tijd wilde weten heb ik er een sim ingepropt waarvan het nummer verder nooit is gebruikt, dus geen in- of uitgaande gesprekken. Provider is T-Mobile met een volle bak aan signaal.
Volgende stap, een andere baseband, maar dat ga ik eens op mijn gemak uitzoeken, heb geen zin in hangende toestellen
Oh en opladen natuurlijk
Voor de volledigheid, test is uitgevoerd met WGSpoelstra's rom 6.2.2, BB 405, Wifi uit, bluetooth uit; Pimp my CPU op 760MHz/900mV als max en 216MHz/700mV als min.
Aangezien ik alleen de standby-tijd wilde weten heb ik er een sim ingepropt waarvan het nummer verder nooit is gebruikt, dus geen in- of uitgaande gesprekken. Provider is T-Mobile met een volle bak aan signaal.
Volgende stap, een andere baseband, maar dat ga ik eens op mijn gemak uitzoeken, heb geen zin in hangende toestellen
Oh en opladen natuurlijk

Interessant, bevestigt wat de meesten wellicht al gemerkt hebben. Daar loopt het volgens mij ook wel veel scheef tussen vergelijkingen hier: niemand zegt of ze hun batterijduur gehaald hebben met 2g of 3g+, nochtans de belangrijkste factor naast het aantal scherm-aan uren. Heb WGSpoelstra vandaag geflashed, hem volledig laten opladen en dan Gigglebread's Kang geflashed. WGSpoelstra blokkeerde om de één of andere redenen regelmatig en het voelde ook allemaal niet zo snappy aan eigenlijk. Nu is alles weer ok qua vlotheid, batterijduur zal ik later meer over zeggen. Staat nu nog op 100% na een uur of drie, maar heb een film bekeken dus het toestel is niet gebruikt. Wifi staat aan, maar die schakelt na enige tijd toch over op 2g (heb hier thuis geen 3g coverage) als hij idle is. Mail en tweetdeck syncen wel regelmatig en een SMSje of drie verstuurd. Sowieso heb ik hem nog niet zo lang op 100% weten staan (behalve na een nachtje vliegtuigmodus). Als hij nu plots niet meteen met meerdere percenten ineens zakt ziet dat er wel goed uitVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:44:
Zo, twee dagen accu pesten geven de volgende getalletjes:
Oh en opladen natuurlijk
Verwijderd
Ik heb op regematige momenten het scherm aan gehad om de battery-status in te zien (en om te zien hoe laat het is- een veel gebruikte feature aangezien ik al een aantal jaar horloge-loos rondhobbelFrigolamptje schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:35:
[...]
... nochtans de belangrijkste factor naast het aantal scherm-aan uren.
? Je telefoon wel gewiped? Een andere rom erop zetten dan erop zat is vragen om ellende.Heb WGSpoelstra vandaag geflashed, hem volledig laten opladen en dan Gigglebread's Kang geflashed. WGSpoelstra blokkeerde om de één of andere redenen regelmatig en het voelde ook allemaal niet zo snappy aan eigenlijk.
WGSpoelstra voelt zelfs snappy aan underclocked hier
Wifi heeft niets te maken met 2 of 3g dus...Wifi staat aan, maar die schakelt na enige tijd toch over op 2g (heb hier thuis geen 3g coverage) als hij idle is. ...
Ik bedoel gewoon dat hij niet gans de tijd wifi gebruikt als het toestel idle is, dan schakelt hij terug naar 2g. Maar dat valt blijkbaar nog mee, van de drie uur was wifi toch 1u45 actief... En ja, volledig gewiped, maarja, had geen zin om er verder aandacht aan te besteden, want ik vind het thema toch dat niet, stock gingerbread is meer mijn smaak
Wifi gaat altijd direkt uit als het scherm uitgaat en dan gaat hij over naar 3G (of 2G als je 3G hebt uitgezet).Frigolamptje schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:59:
Ik bedoel gewoon dat hij niet gans de tijd wifi gebruikt als het toestel idle is, dan schakelt hij terug naar 2g. [...]
Als je de wifi sleep policy hebt aagezet, blijft hij constant op wifi geconnecteerd, ook als het scherm uitgaat.
Ja wel bij mij dus 2g zoals in mijn 'verhaaltje' stond omdat er hier simpelweg geen 3g is. En meteen overschakelen zou ik niet durven zeggen, zit toch wat vertraging op denk ik. Nuja, eigenlijk weet ik niet waarover we discussiëren of wat we willen verduidelijkenFire69 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:18:
[...]
Wifi gaat altijd direkt uit als het scherm uitgaat en dan gaat hij over naar 3G (of 2G als je 3G hebt uitgezet).
Als je de wifi sleep policy hebt aagezet, blijft hij constant op wifi geconnecteerd, ook als het scherm uitgaat.
Verwijderd
Ik ken die sleep policy niet, maar wifi is gewoon always on hier met tethering, misschien is dat het verschil?Fire69 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:18:
[...]
Wifi gaat altijd direkt uit als het scherm uitgaat en dan gaat hij over naar 3G (of 2G als je 3G hebt uitgezet).
Verwijderd
Ik ga nu ook maar eens WGSpoelstra's rom erop gooien.
En baseband 622 maar moet ik dan ook iets doen met een RIL?
EDIT: Bij baseband 622 kan ik dan het beste versie 10a, 10b of 10c erbij doen?
En baseband 622 maar moet ik dan ook iets doen met een RIL?
EDIT: Bij baseband 622 kan ik dan het beste versie 10a, 10b of 10c erbij doen?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 12:53 ]
Ik draai nu de RC1 versie van WGSpoelstra sinds een dag nu.. Maar accuduur en prestaties(gevoelsmatig) zijn wel beter dan versie 6.2.2 gek genoeg:) Ik ben benieuwd wanneer de stable versie van CM7 komt
Zoo, CM7 RC1 voorzien van een vorkkernel... Baseband 405, RIL 405.. Nu zien wat batterij doet!! Op het eerste gezicht (paar uren verder) lijkt 't goed!
CM7 RC1 werkt bij mij goed en stabiel. Lekker snel. Alleen een probleem dat de telefoon niet 'ziet' dat ie is opgeladen en zichzelf gewoon uitgooit.. Daarna even aan lader en aanzetten en de batterij is 100%. Vanochtend even aan battery calibration gedaan.. hopen dat het probleem opgelost is ermee.
Enige wat een beetje jammer is aan CM is dat de camera app niet echt geweldig is.. Doet zijn werk maar vond de LG cam toch stukken beter (panoramafoto's zijn top!). Hoop dat die LG GB ROM gauw komt zodat we de camera.apk daar vandaan kunnen plukken!
CM7 RC1 werkt bij mij goed en stabiel. Lekker snel. Alleen een probleem dat de telefoon niet 'ziet' dat ie is opgeladen en zichzelf gewoon uitgooit.. Daarna even aan lader en aanzetten en de batterij is 100%. Vanochtend even aan battery calibration gedaan.. hopen dat het probleem opgelost is ermee.
Enige wat een beetje jammer is aan CM is dat de camera app niet echt geweldig is.. Doet zijn werk maar vond de LG cam toch stukken beter (panoramafoto's zijn top!). Hoop dat die LG GB ROM gauw komt zodat we de camera.apk daar vandaan kunnen plukken!
Stay young forever!
Verwijderd
kan je niet op een of andere manier de trilfunctie aanpassen?
Als ik bij stockrom toetsen indrukte kreeg ik een heel lichte tril en op CM7 een hele zware.
Dus ik wil die lichte tril weer.
Als ik bij stockrom toetsen indrukte kreeg ik een heel lichte tril en op CM7 een hele zware.
Dus ik wil die lichte tril weer.
Ben ondertussen terug bij de gewone nightlies, zal daar nu ook bij blijven want uiteindelijk ben je dan toch het snelst voorzien van updates en dan hoef ik ook niet altijd een full wipe te doen omdat ik switch tussen verschillende roms. De reden waarom ik nu terug ben is omdat er heel wat nieuwigheden waren voor ons toestel in de laatste nightly, oa nieuwe kernelupdate en iets voor de gps. En waarempel, de gps is echt wel gefixt. Na het flashen had ik hier binnen na 20-25 seconden een fix, ondertussen al na 9 secondrn. Buiten zal dat dan wel zo goed als meteen zijn. Laatste nightly is dus wel de moeite om te flashen
Voor de mensen met de camera-mod is dit misschien ook wel interessant?
Enable 1088p at 30fps recording on NVidia Tegra cameras
Dacht gelezen te hebben op xda dat dat gwn die mod is van lejay die nu standaard ingebakken zit.Fire69 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:01:
Voor de mensen met de camera-mod is dit misschien ook wel interessant?
[...]
Interessant dus voor de mensen die die mod apart flashen?
Ahja idd, is bij deze niet meer nodigFire69 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:09:
Interessant dus voor de mensen die die mod apart flashen?
Verwijderd
Het resultaat van de accu op BB 622 en 2g is binnen:
24 uur aan met alleen 2G - data: 43% over (drain 2,375% per uur)
Ter vergelijk met de 405 BB:
Trek je eigen conclusies.
Ik had eigenlijk liever gezien dat je de test over meerdere batterijladingen had gespreid, een weekje of zo bvb.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 03:05:
Het resultaat van de accu op BB 622 en 2g is binnen:
Er kan op 24u toch wel nog redelijk wat verschil zitten volgens mij...
Hoe en wat heb je geflashed? En ik veronderstel dat je 622 bedoelt?Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:47:
Hoe kan ik nu opeens na het flashen van een rom een andere baseband hebben?
Baseband 226
Verwijderd
Nee dat bedoel ik niet:PFire69 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:57:
[...]
Hoe en wat heb je geflashed? En ik veronderstel dat je 622 bedoelt?
Ik bedoel echt 226.
Maar ik ben er achter ik heb 2 dagen geleden een andere baseband proberen erop te zetten.(622)
Maar dat was dus de fouten.
Ik wist nog niet dat baseband 226 ook bestond.
a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting
Een tijdje stock gedraaid, nu weer CM7.1 nightly 66 (kon de stock rom toch niet verdragen). Wazig "probleem" echter: Ondanks alle settings nagekeken te hebben (zonodig aangepast) blijft in de dock het email icoontje geen rood bolletje met aantal ongelezen mailtjes tonen. Gebruik, zoals altijd eigenlijk, launcher pro en is nooit eerder een probleem geweest. Weet iemand of dit met CM te maken heeft?
Sinds een tijdje moet ik na elke reboot m'n sd kaartje er uit halen en er weer in stoppen alvorens hij gezien wordt. Iemand anders hier ervaring mee en wellicht de oplossing?
Verder moet ik zeggen dat deze versie van CM het weer keurig doet, geluid is flawless, geen internet lag etc...
Sinds een tijdje moet ik na elke reboot m'n sd kaartje er uit halen en er weer in stoppen alvorens hij gezien wordt. Iemand anders hier ervaring mee en wellicht de oplossing?
Verder moet ik zeggen dat deze versie van CM het weer keurig doet, geluid is flawless, geen internet lag etc...
Hier geen problemen (email zou ik niet weten want ik gebruik launcherpro niet), maar van die SD-kaart vind je wellicht iets terug in het xda-topic. Daar is er toch een hoop geschreven over allerlei SD-kaart problemen.
Verwijderd
hey jongens ik had net CM7.1 RC op gezet en wat me opviel.
dat er geen market opstond kan dat kloppen ? en gmail deed het niet
of ik heb het niet gezien
Verwijderd
Het was een idle test, de enige test die je kunt uitvoeren aangezien alle andere testen gebaseerd zijn op gemiddeld verbruik, en juist dat is enorm verschillend. Kom nog steeds overigens op de laatste waarde van 622.Fire69 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:57:
[...]
Ik had eigenlijk liever gezien dat je de test over meerdere batterijladingen had gespreid, een weekje of zo bvb.
Er kan op 24u toch wel nog redelijk wat verschil zitten volgens mij...
...
Gapps erop zetten..Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:26:
Wil je aub eerst even zelf zoeken voordat je hier post? Hieruit blijkt maar al te duidelijk dat je niet verder gekeken hebt dan je neus lang is.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:26:
Verwijderd
CM7 based rom Tweakers (WGSpoelstra in het bijzonder) met HDMI, hebben jullie ook rare net niet 1080p output en groene lijntjes aan de rechterkant van je scherm?
Verwijderd
Ja kerel maar dan moet ik wel weten wat gapps is anders blijf ik zoek tot me neus breekRoD schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:56:
[...]
Wil je aub eerst even zelf zoeken voordat je hier post? Hieruit blijkt maar al te duidelijk dat je niet verder gekeken hebt dan je neus lang is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 14:52 ]
Verwijderd
Kerel, ooit gehoord van Google.nl? En het staat ook in de startpost van het algemene CM7 topic, dus je hebt geen moeite gedaan.
En dat laatste zinnetje had niet gehoeven want RoD wil je alleen helpen dus voel op z'n minst een waarschuwing aankomen imho...
En dat laatste zinnetje had niet gehoeven want RoD wil je alleen helpen dus voel op z'n minst een waarschuwing aankomen imho...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 07:00 ]
Verwijderd
Ja dat snap ik ook wel heb je ook gelijk in en dat waardeer ik ook maar ik ben nieuw met android.
Dus ik moet wel weten waar ik naar zoeken moet. ik ken al die termen en begrippen nog niet zo goed
daarom vraag ik het gewoon netjes. dat laatste zin was niet kwaad bedoelt. dat had ik neer gezet omdat rob me er eerder op wees
sorry dat het verkeerd op gevat word
Dus ik moet wel weten waar ik naar zoeken moet. ik ken al die termen en begrippen nog niet zo goed
daarom vraag ik het gewoon netjes. dat laatste zin was niet kwaad bedoelt. dat had ik neer gezet omdat rob me er eerder op wees
sorry dat het verkeerd op gevat word
Verwijderd
Oké, is al goed. Lees even deze info in het Cyanogen topic Google Apps Controversie Daar staat hoe en wat.
En uit het Rooten en custom rom topic een quote:
Ik hoop dat het je nu duidelijk is.
En uit het Rooten en custom rom topic een quote:
Zoek even in het Rooten en custom roms topic op "gapps installeren" hoe je het erop moet zetten. Rechtsboven elk topic staat een zoekvakje.Let Op
Je moet de Google Apps apart flashen (anders heb je geen Market etc.) Deze kan je hier downloaden:
http://goo-inside.me/gapps - Of als je niet weet welke link je moet hebben: klik voor de directe zip.
Installatie via ClockWorkMod > install zip from SD > choose zip file > tadaaa
Ik hoop dat het je nu duidelijk is.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 07:26 ]
Verwijderd
Dank je wel dat zijn net die dingen wat ik even moet weten waar ik het zoeken moet. net wat ik nodig had
Gisteren heb ik 622 en vervolgens CM nightly 68 geflashed. (69 ondertussen )
En behoorlijke verbetering sinds nightly 3x. De telefoon draait erg soepel.
Gamelofts Modern Combat 2 draait nog steeds niet. Daar kan ik nog wel mee leven.
Vervelender is dat de led backlights niet meer uit te zetten zijn. De notificaties heb ik wel uit kunnen zetten dmv de Cyanogen settings. Echter zodra ik de verlichting helemaal probeer uit te zetten neemt de brightness control de controle weer over. Super ergerlijk.
Is er een manier om die geheel en permanent uit te zetten? Ik heb al 2 apps uit de market geprobeerd, maar zoals al geschreven, brightness control gooit ze weer aan.
En behoorlijke verbetering sinds nightly 3x. De telefoon draait erg soepel.
Gamelofts Modern Combat 2 draait nog steeds niet. Daar kan ik nog wel mee leven.
Vervelender is dat de led backlights niet meer uit te zetten zijn. De notificaties heb ik wel uit kunnen zetten dmv de Cyanogen settings. Echter zodra ik de verlichting helemaal probeer uit te zetten neemt de brightness control de controle weer over. Super ergerlijk.
Is er een manier om die geheel en permanent uit te zetten? Ik heb al 2 apps uit de market geprobeerd, maar zoals al geschreven, brightness control gooit ze weer aan.
Ik draai al een tijdje CM7, maar kwam er vandaag achter dat ik geen FM tuner meer heb. Is er een manier om deze toch weer te installeren?
Verwijderd
Work in Progress, heb geduld.danielschut schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:26:
Ik draai al een tijdje CM7, maar kwam er vandaag achter dat ik geen FM tuner meer heb. Is er een manier om deze toch weer te installeren?
Jaja, maar de Tour wacht op niemand
Daar ben ik heel benieuwd naar!!Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:45:
Eindelijk er komt een miui rom voor de lg optimus 2x
Verwijderd
Ja ik ook.
Maar die komt alleen in het duits uit(volgens mij)
Hier heb ik dat vandaan: http://miui-germany.de/fo...page=Thread&threadID=1484
Das Celebration Rom wird voraussichtlich in deutscher und englischer Sprache angeboten
Verwijderd
Heb in middels de cm7 paar uurtjes.
Ik vind het super mooi uit zien loopt lekker snel. Maar in het menu scrold hij niet lekker. beetje houtig
En heb net al een vastloper gehad met internetten is dit al bekent met cm7 of komt het niet vaak voor ?
zo niet dan laat ik hem wel staan tot de echte GB update
(Edite) nu al de derde vastloper. Ik denk dat ik vanavond na het werk terug ga naar stock
vind het nu al een flut rom
Ik vind het super mooi uit zien loopt lekker snel. Maar in het menu scrold hij niet lekker. beetje houtig
En heb net al een vastloper gehad met internetten is dit al bekent met cm7 of komt het niet vaak voor ?
zo niet dan laat ik hem wel staan tot de echte GB update
(Edite) nu al de derde vastloper. Ik denk dat ik vanavond na het werk terug ga naar stock
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 05:59 ]
Volgens mij zit je dan nog met baseband 405, want die problemen zijn normaal al lang van de baan...Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:53:
Verwijderd
Smalbandversie laatste vier nummers zijn 0622 kan dat kloppenFrigolamptje schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:26:
[...]
Volgens mij zit je dan nog met baseband 405, want die problemen zijn normaal al lang van de baan...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 10:25 ]
Zit ook nog op 405, met CM 7 RC1, en heb nog geen enkele vastloper gehad. En ik draai 'm al twee weken nu zo'n beetje.
Wat je wel moet doen is als je 405 baseband hebt en CM7 installeert, even de 405 RIL installeren ook. Niet matchende RIL en baseband kunnen wel gekke dingen geven denk ik.
Wat je wel moet doen is als je 405 baseband hebt en CM7 installeert, even de 405 RIL installeren ook. Niet matchende RIL en baseband kunnen wel gekke dingen geven denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Rosto op 07-07-2011 11:16 ]
Stay young forever!
Met 405 vanaf CM#39 geen problemen meer gehad met CM7 (behalve dan bij #59 vreemd genoeg, daarna weer alles 100%)... Aan de baseband ligt het dus niet...
Verwijderd
Ik heb vanmiddag build 70 op gezet. hij loopt nu 10x beter. Yippie caajee
nog ff door testen om te kijken hoe de tel draaid
nog ff door testen om te kijken hoe de tel draaid
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 22:16 ]
Voor je zo'n grote mond hebt moet je gewoon even het start topic goed doorlezen. Het staat er namelijk letterlijk in, met let op in het vetgedrukt:Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 06:28:
[...]
Ja kerel maar dan moet ik wel weten wat gapps is anders blijf ik zoek tot me neus breek
sjongejonge lastige vent
Let Op
Je moet de Google Apps apart flashen (anders heb je geen Market etc.) Deze kan je hier downloaden:
http://goo-inside.me/gapps - Of als je niet weet welke link je moet hebben: klik voor de directe zip.
Verwijderd
Hey justin als jij de forum ook verder leest. Dan zie je dat het niet zo bedoelt wordtjustin_ti schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:10:
[...]
Voor je zo'n grote mond hebt moet je gewoon even het start topic goed doorlezen. Het staat er namelijk letterlijk in, met let op in het vetgedrukt:
Let Op
Maar goed ik heb alles nu voor elkaar de tel loopt super lekker nu
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 14:45 ]
Verwijderd
Heeft iemand die smartflash drivers en utility nog? Want ik moet vanmiddag mijn telefoon terugsturen wegens kapotte sim slot
Verwijderd
Hardstikke mooi.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:41:
[...]
Hey justin als jij de forum ook verder leest. Dan zie je dat het niet zo bedoelt wordt
Maar goed ik heb alles nu voor elkaar de tel loopt super lekker nu
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 14:50 ]
Die kun je gewoon zelf opzoeken.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:44:
Heeft iemand die smartflash drivers en utility nog? Want ik moet vanmiddag mijn telefoon terugsturen wegens kapotte sim slot
Verwijderd
@gjb29 heb het laatste zinnetje maar ff weg gehaald
bedankt voor de info begin het meer te snappen
Verwijderd
Jaaaa, MIUI Rom is er 
EDIT: Ownee toch niet xD
Alleen voor de g2x
Alleen voor de g2x
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 21:51 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:50:
Jaaaa, MIUI Rom is er
Alleen voor de g2x
We moeten nog even geduld hebben vrees ik.
offtopic:
lekker relletje trouwens bij xda
lekker relletje trouwens bij xda

Wow, ik wist niet dat ze al zo dicht bij een release zouden zitten!! 
Linkje naar de rel? Vind het niet bij xda.
Linkje naar de rel? Vind het niet bij xda.
Verwijderd
offtopic:
Topic is denk ik getrashed, maar er was een rom gelekt op xda en MIUI developers waren not amused
OH wacht
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1158083
Topic is denk ik getrashed, maar er was een rom gelekt op xda en MIUI developers waren not amused

OH wacht

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 23:31 ]
Verwijderd
voor de cm7 nightly is build 71 te downloaden hem heb geinstalleerd.
Screenshot is nu toe gevoegd
Verwijderd
Die had ik al met WGSpoelstra 6.9.0wat weer CM #69 is (powerknop inhouden en dan heb je een Screenshot button optie)Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:39:
voor de cm7 nightly is build 71 te downloaden hem heb geinstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 23:43 ]
Kan iemand mij vertellen wanneer de update naar Gingerbread komt? Thx!
Betreft hier alleen custom roms & rooten? If so, my bad dude
Nu voor je je vraag stelt in het gewone Optimus 2x topic zal je daar best ook even lezen, want deze vragen passeren daar bijna dagelijksSpiritual89 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:02:
[...]
Betreft hier alleen custom roms & rooten? If so, my bad dude
Begin mij trouwens zelf aan de laatste nightlies wat te ergeren, batterijduur is echt een stuk minder geworden vind ik en ik lees gelijkaardige bemerkingen op xda. Als ik bovendien naar een stad ga waar er 3g+ is dan is het helemaal om zeep.
Draai nu CyanogenMod-7.1.0-RC1-Optimus2X-Kang sinds enkele dagen, moet zeggen dat ook deze versie goed loopt..... alleen batterijduur is erg slecht geworden.....
Iets waar ik me de laatste tijd aan erger (met CM7) is wifi, wanneer ik deze inschakel heb ik redelijk rap verbinding (icoontje) maar via m'n apps krijg ik geen verbinding. Eerst moet ik via de browser een pagina openen, daarna werkt alles.....
Verder wanneer je wifi even niet gebruikt wordt de verbinding niet vanzelf weer opgezet, moet telkens wifi aan-uit zetten....
meer mensen hier last van? Is er een oplossing beschikbaar?
Iets waar ik me de laatste tijd aan erger (met CM7) is wifi, wanneer ik deze inschakel heb ik redelijk rap verbinding (icoontje) maar via m'n apps krijg ik geen verbinding. Eerst moet ik via de browser een pagina openen, daarna werkt alles.....
Verder wanneer je wifi even niet gebruikt wordt de verbinding niet vanzelf weer opgezet, moet telkens wifi aan-uit zetten....
Verwijderd
Ik had daar ook last van maar toen ik build70 erop zette (nu inmiddels build71) loopt hij als een trein.ruud2all schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:08:
Draai nu CyanogenMod-7.1.0-RC1-Optimus2X-Kang sinds enkele dagen, moet zeggen dat ook deze versie goed loopt..... alleen batterijduur is erg slecht geworden.....
De batterij is ook beter. Bij mij teminste
Vooral de screenshot optie uit de laatste nightly is erg handig.
"touch to focus" in de camera app klinkt heel mooi op papier maar is niet echt handig geimplementeerd (zeker als je naar de iphone kijkt)
"touch to focus" in de camera app klinkt heel mooi op papier maar is niet echt handig geimplementeerd (zeker als je naar de iphone kijkt)
Vandaag de dalvik cache gewist..... na het doen van een rom update viel de telefoonverbinding telkens weg (na reboot wel weer verbinding, uur later geen verbinding)... alles lijkt nu goed te gaan.....
Wipen jullie de LG telkens tussen de ROM updates?
Wipen jullie de LG telkens tussen de ROM updates?
Ik krijg de tweakers.net app niet meer geïnstalleerd.....
Ik heb het al enkele malen geprobeerd, in de market is ie niet meer te vinden, herstellen via Titanium levert een "succesvol melding" op, maar de app staat niet in de drawer.....
Dit probleem speelt sinds CM7 Kang......
Ik heb het al enkele malen geprobeerd, in de market is ie niet meer te vinden, herstellen via Titanium levert een "succesvol melding" op, maar de app staat niet in de drawer.....
Dit probleem speelt sinds CM7 Kang......
Hey, ik heb de laatste cm7 geïnstalleerd en het werkt perfect.
Ik had alleen al me contacten opgeslagen in de LG PC suite. Die kan ik nu niet meer connecten met android omdat het LG gedeelte eruit is gehaald neem ik aan. Weet iemand hoe je dit werkend kan krijgen?
Ik had alleen al me contacten opgeslagen in de LG PC suite. Die kan ik nu niet meer connecten met android omdat het LG gedeelte eruit is gehaald neem ik aan. Weet iemand hoe je dit werkend kan krijgen?
Oke het is gelukt, gewoon vanuit lg pc suite vcf'jes gemaakt en geimporteerd met Contact Importer app.
Ik kan nu alleen niet meer via USB naar storage toe. Kan wel elke keer me SD kaart eruit halen. Is er een mogelijkheid dat ik via de USB kabel gewoon weer in me telefoon mappen kan kijken en doen?
Ik kan nu alleen niet meer via USB naar storage toe. Kan wel elke keer me SD kaart eruit halen. Is er een mogelijkheid dat ik via de USB kabel gewoon weer in me telefoon mappen kan kijken en doen?
Een tijd geleden speelde dit probleem ook al. Met de Cyanogen mods moest je de LG drivers uninstallen op je pc, en met de modaco roms had je die drivers juist wel weer nodig... Iirc ofcourse..Oynky schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:23:
Oke het is gelukt, gewoon vanuit lg pc suite vcf'jes gemaakt en geimporteerd met Contact Importer app.
Ik ben nog eens terug naar een 2.2 rom, de versie van DJ Droid. Hoorde redelijk wat goeds over de laatste update (10c) en wil eens zien hoe de telefoon nu omgaat met mobiel internet. Bij CM7 gaat dat traag (trager dan bij mijn broer met zijn htc mozart, WP7, terwijl ik op wifi minstens dubbel zo snel ben als zijn toestel) plus bij 3G+ vind ik het verbruik echt niet meer normaal. Ok dat het meer verbruikt dan edge is ergens logisch, maar volgens mij gaat het bij CM7 toch nog veel harder dan het zou moeten... Dusja, even kijken hoe het gaat bij froyo
Hmm zit nog steeds op CM7 RC1, baseband 405. Batterij gaat redelijk bij mij.. alhoewel ik ook het idee heb dat het harder gaat dan op een 2.2 ROM... Hmm, MoDaCo heeft een 2.3.4 ROM op de planning welke van LG af schijnt te komen??? Nieuwsgierig!!
Stay young forever!
Verwijderd
Ik haal rond de 6Mb/s (mijn max is 14Mb via m'n T-mobile abo maar dat is in mijn omgeving nog niet uitgerold- ik heb het iig nog nooit gezien), ik kan dat niet bepaald traag noemen.Frigolamptje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:08:
Ik ben nog eens terug naar een 2.2 rom, de versie van DJ Droid. Hoorde redelijk wat goeds over de laatste update (10c) en wil eens zien hoe de telefoon nu omgaat met mobiel internet. Bij CM7 gaat dat traag...
Mja, ben al terug naar CM7, was vergeten hoe bagger die 2.2 rom's zijn. Iedereen zou eens moeten teruggaan, weet je meteen waarom we zo gelukkig mogen zijn met cm7
. En idd in een speedtest heb ik ook normale snelheden, maar in het effectief laden van pagina's treedt er een lag op, ik gok dat het langer duurt voor hij begint te laden.
Verwijderd
Firefox draait als een zonnetje hierFrigolamptje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:23:
...maar in het effectief laden van pagina's treedt er een lag op, ik gok dat het langer duurt voor hij begint te laden.
Heeft nog geen flash zeker? Heb al zowat alle browsers getest, conclusie is meestal hetzelfde: ik werk het liefst met de stock browser, lijkt me ook het snelst. Opera is het vlotst qua scrollen, maar kan nog altijd niet op tegen bv de WP7 browser. Daarmee heeft microsoft wel goed werk geleverd... Nu ik kan nog eens proberen met firefox op mobiel netwerk tegen mijn broer zijn Mozart (op wifi is die lag er niet), maar verwacht zelfde resultaten eigenlijk.
Nee, maar als je de keuze hebt om flash op demand te zetten is dat toch nog het beste vind ik. Gebruik het wel af en toe om een filmpje te bekijken op een nieuwssite die ik regelmatig bezoek of een livestream. Nvidia zou beter gewoon meewerken met CM7 en hen die hal's of wat het ook moge zijn wat ze nodig hebben ter beschikking stellen...
Verwijderd
Heeft niet zozeer met Nvidia te maken maar met Mozilla en Adobe...Frigolamptje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:44:
... Nvidia zou beter gewoon meewerken met CM7 en hen die hal's of wat het ook moge zijn wat ze nodig hebben ter beschikking stellen...
Is er eigenlijk een mogelijkheid voor HDMI out met CM7?
Homey — Critics are those without skills to create.
Verwijderd
Plug je kabel er maar in.WeeJeWel schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:47:
Is er eigenlijk een mogelijkheid voor HDMI out met CM7?
Itt Froyo heb je geen HDMI out menu meer.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 17:51 ]
Ik ben terug gegaan omdat het batterijverbruik in CM7 niet acceptabel was.Frigolamptje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:23:
Mja, ben al terug naar CM7, was vergeten hoe bagger die 2.2 rom's zijn. Iedereen zou eens moeten teruggaan, weet je meteen waarom we zo gelukkig mogen zijn met cm7. En idd in een speedtest heb ik ook normale snelheden, maar in het effectief laden van pagina's treedt er een lag op, ik gok dat het langer duurt voor hij begint te laden.
Ik was "perfect" tevreden met v10B eigenlijk, echter ben ik nu vanaf 0 herbegonnen om zo van 10A naar 10B en 10C te kunnen gaan op de officiele manier.
Had ik beter niet gedaan, mijn batterij gaat er nu weer met 10% per uur van door
Verwijderd
AUW! Dan mag ik niet mopperen met 26/27 uur op CM7 based rom en een slurpende basebandFire69 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:11:
[...]
...
Had ik beter niet gedaan, mijn batterij gaat er nu weer met 10% per uur van door

Dus het zou gewoon moeten werken? Ik kreeg namelijk geen output!Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:49:
[...]
Plug je kabel er maar in.
Itt Froyo heb je geen HDMI out menu meer.
Homey — Critics are those without skills to create.
Denk dat ik maar gewoon terug ga flashen via nvflash.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:18:
[...]
AUW! Dan mag ik niet mopperen met 26/27 uur op CM7 based rom en een slurpende baseband
Probleem is dat ik niet meer weet welke baseband ik had
Hopelijk heb ik dat hier ergens in het topic vernoemd
Verwijderd
Ik moet wel zeggen dat ie nogal een vreemde output geeft, het is niet helemaal 1080pWeeJeWel schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:33:
[...]
Dus het zou gewoon moeten werken? Ik kreeg namelijk geen output!

leuk zo'n PIP als je je cam richt op het scherm
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 18:52 ]
Verwijderd
Ik was ook perfect tevreden met 10b en cm7.Fire69 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:11:
[...]
Ik ben terug gegaan omdat het batterijverbruik in CM7 niet acceptabel was.
Ik was "perfect" tevreden met v10B eigenlijk, echter ben ik nu vanaf 0 herbegonnen om zo van 10A naar 10B en 10C te kunnen gaan op de officiele manier.
Nu ik 10c heb met cm7 is het batterij verbruik echt bagger.
En sinds die 10c heb ik last van reboots waar ik met 10b geen last van had.
Via de ota-update wordt inderdaad de baseband naar 622 ge-update.
De RIL weet ik niet, maar ik veronderstel dat die samengaat met de 622-baseband.
De RIL weet ik niet, maar ik veronderstel dat die samengaat met de 622-baseband.