Hm ik geef je trouwens helemaal gelijk en kan bevestigen dat hij ook met baseband 502 ruk is. Had gewoon niet lang genoeg getest. Het lockscreen hangt ook de hele tijd vast. Ben nu weer terug naar 51. Vind de touch leds wel handig maar het trekt toch net ff zoveel batterij dat ik er niet de dag mee doorkom.
De laatste paar CM7's voor de LG waren nou niet bepaald stabiel imho. Dus ik vind het dan apart dat ze dan een RC1 uit brengen die ook voor de LG is of ligt dat aan mij dat kan natuurlijk ook nog.
Ik heb de laatste 10 Nightly releases echt totaal geen problemen met CM7, dus het kan aan jou liggen? Ik mis alleen nog de screenshot mogelijkheid en dat het 'tikken' op de zijkant van het toestel werkt. Dat werkte beide wel in de FR-roms van MoDaCo.
Nou het ligt niet alleen aan mij hoorThe_Admin schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:53:
Ik heb de laatste 10 Nightly releases echt totaal geen problemen met CM7, dus het kan aan jou liggen? Ik mis alleen nog de screenshot mogelijkheid en dat het 'tikken' op de zijkant van het toestel werkt. Dat werkte beide wel in de FR-roms van MoDaCo.
51 loopt mij bij super. Alleen ik had met wat latere builds klachten over het geheugengebruik, dat hij steeds nog maar 48MB vrij had. Hij wordt dan echt vrij traag. Ik zie wel dat in RC1 de kernel weer is veranderd, dat zou veel verschil kunnen maken. Build 59 sloeg echt nergens op, vreemd gedrag vertoonde hij daarmee.
Ok nou ja anders probeer ik het vanavond wel weer even, maar zit eigenlijk te wachten tot 10c gewoon normaal uitgerold word
en de GB versie van LG dat gaat helaas nog wel even duren denk ik.
Ik heb het "probleem" ook met MDC FR19. Het schijnt dat het script in de Camera-1.1.3.4_44-96.zip niet goed wegschrijft naar system/app maar naar iets anders. De versie schijnt geupdate te zijn maar er verschijnt nog steeds niets. In het updaterscript staat dit:scorelord schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:19:
Ik heb v10c upgrade Baseband 1035.21_20110606 er opgezet. Daarna geroot en de clockworkmod er opgepeuterd. Nu wilde ik de camera-hack (froyo Camera-1.1.3.4_44-96.zip) er opzetten maar dat gaat niet via de clockworkmod. Camera blijft hetzelfdeMet de hand met root explorer heb ik geen machtigingen om in system/app te schrijven. wtf? Ik heb nu onder system/app een extra mapje app waarin ik op een of andere manier de Camera.apk gezet heb. (eerst uninstall camera gedaan via titanium) Hij doet het nu wel maar hij hoort in system/app.
= readonly zegt es file explorer. Ook terminal emulator zegt dat. Zelfs met su. Ook AntTek explorer mag dat niet. (staat wel onder SuperUser)
Help
package_extract_dir("system", "/system/app");
Maar het werkt niet. Met de hand ook niet omdat het read only is.
Workaround Camerahack
Installeer android sdk
Dan
C:\android-sdk_r11-windows\android-sdk-windows\platform-tools>adb shell
# mount
mount
rootfs / rootfs ro,noatime 0 0
tmpfs /dev tmpfs rw,relatime,mode=755 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,mode=600 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
none /acct cgroup rw,relatime,cpuacct 0 0
/dev/block/mmcblk0p6 /lgdrm ext3 rw,nosuid,nodev,noatime,data=ordered 0 0
tmpfs /mnt/asec tmpfs rw,noatime 0 0
tmpfs /mnt/extasec tmpfs rw,noatime 0 0
none /dev/cpuctl cgroup rw,relatime,cpu 0 0
/dev/block/mmcblk0p1 /system ext3 ro,noatime,errors=continue,barrier=1,data=orde
red 0 0
/dev/block/mmcblk0p8 /data ext3 rw,nosuid,nodev,noatime,errors=continue,barrier=
1,data=ordered 0 0
/dev/block/mmcblk0p2 /cache ext3 rw,nosuid,nodev,noatime,errors=continue,data=or
dered 0 0
Usage: mount [-r] [-w] [-o options] [-t type] device directory
# mount -o remount,rw -t gymzaal /dev/block/mmcblk0p1 /system
exit
Dan pak je Camera-1.1.3.4_44-96.zip ergens uit. Vis uit het system\app mapje Camera.apk. Stop deze in C:\android-sdk_r11-windows\android-sdk-windows\platform-tools\
Dan voer je uit: C:\android-sdk_r11-windows\android-sdk-windows\platform-tools>adb push
Camera.apk /system/app
1691 KB/s (1597454 bytes in 0.922s)Camera-1.1.3.4_44-96.zip
Reboot en klaar. Geen idee of ik die remount moest undo-en maar ik na een reboot kon ik in file explorer in ieder geval niets meer wissen in system\app. Ik zit nog niet zo lang op linux. btw gymzaal is gewoon een naam.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
hehe, ik ben vandaag ook weer terug gegaan naar stock... De voordelen van cm7 wegen niet op tegen de nadelen...Fire69 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:48:
[...]
Dat is het nu net.
Ik heb dus stock - Modaco's - CM's gehad. Allemaal slecht
Daarna terug stock => perfect!!!
Nu naar CM7 => om te huilen
Vooral de GPS is/was een drama. zelfs na de nokia aanpassing duurde het vrij lang voordat ik een fix had en als ik die had viel deze elke keer weg.
best lastig aangezien ik ook aan geocaching doe, dan is een stabiele gpsfix best wel handig
De traagheid tijdens het installeren neem ik dan wel op de koop toe
Ik zit nu alweer een hele tijd op FR17. gewoon een rooted rom die werkt.
Hiervoor heb ik zo'n beetje alle CM7's van 11 to 34 oid gehad. Voor gewoon gebruik ging dat allemaal nog wel, de problemen die ik had concentreerden zich op games. Modern Combat van Gameloft met name, maar ook andere Tegra titels hadden het moeilijk. Dagelijks kon ik de batterij er minstens 2x uithalen om vervolgens weer te booten.
Hoe draaien de laatste games onder de CM7 rc's? En is er al een optie om de LED notificaties uit te zetten?
Hiervoor heb ik zo'n beetje alle CM7's van 11 to 34 oid gehad. Voor gewoon gebruik ging dat allemaal nog wel, de problemen die ik had concentreerden zich op games. Modern Combat van Gameloft met name, maar ook andere Tegra titels hadden het moeilijk. Dagelijks kon ik de batterij er minstens 2x uithalen om vervolgens weer te booten.
Hoe draaien de laatste games onder de CM7 rc's? En is er al een optie om de LED notificaties uit te zetten?
Ik ben ook niet zo te spreken over CM7. De laatste nightlies maakten het alleen maar minder.. batterijduur is verslechterd, gps-fix duurt ontzettend lang en de performance is eigenlijk gewoon om te huilen. De RC heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ga pas weer een nieuwe CM7 flashen als duidelijk blijkt dat er wat verbeterd.
Ik zit weer op CM7#51 (werkt prima) maar hoor graag hoe het met de RC1 zit, heeft nieuwe kernel dus de problemen die terug waren in #59 kunnen zijn verholpen.
Nog iets raars: Bij het teruggaan van #59 naar #51 zegt titanium backup dat er geen root toegang meer is(?). Ik heb superuser ge-update zonder resultaat (superuser stond gewoon tussen de apps). Ook kan ik de RC er niet opzetten omdat ik geen root toegang zou hebben(?). Als laatste heb ik sinds #59 (gaan we weer) dat telkens als ik een reboot doe de SD kaart niet meer mounted is, deze moet ik er dan fysiek uit en weer in duwen zodat 'ie 'm weer ziet...
Nog iets raars: Bij het teruggaan van #59 naar #51 zegt titanium backup dat er geen root toegang meer is(?). Ik heb superuser ge-update zonder resultaat (superuser stond gewoon tussen de apps). Ook kan ik de RC er niet opzetten omdat ik geen root toegang zou hebben(?). Als laatste heb ik sinds #59 (gaan we weer) dat telkens als ik een reboot doe de SD kaart niet meer mounted is, deze moet ik er dan fysiek uit en weer in duwen zodat 'ie 'm weer ziet...
Eerste ervaringen met laatste nightly (de facto hetzelfde als de RC): alles werkt weer supervlot, dus geen muziekgestotter enzo meer. GPS lijkt me hetzelfde (eerder traag om een fix te vinden), weet niet of er browserveranderingen zijn, maar op mijn standaardtests (bv scrollen op www.phonedog.com) lijkt het toch net wat vlotter dan vroeger. Batterij was in de laatste build die ik geprobeerd heb erbarmelijk, heb hem nu net van de lader gehaald en zal daar later nog op terug komen. Maar al bij al lijkt het me een zeer mooie rom die zeker terug op het niveau zit van de builds eind de 40/begin de 50.
Oja en indien geen root, gwn even superoneclick opnieuw gebruiken
Oja en indien geen root, gwn even superoneclick opnieuw gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door Frigolamptje op 27-06-2011 19:55 ]
Thnx, inderdaad gewoon opnieuw geroot en de RC erop gezet. Zal na morgen duidelijk zijn of deze het niveau haalt van de CM#39 of #51. Maar zou deze eigenlijk moeten overstijgen vind ik. Had eigenlijk geen RC verwacht voor de officiële gingerbread versie van LG. Helaas nog steeds niet mogelijk om led notifications volledig uit te zetten...
Mja voor zover ik het begrijp wil RC zeggen dat alles die ze in hun rom willen stoppen erin zit en dat ze vanaf nu niets nieuws meer gaan toevoegen, maar ervoor gaan zorgen dat alles ook effectief werkt en verder optimaliseren. Dus in dat opzicht moet een RC niet beter zijn dan één van de recentere nightlies...
Batterij lijkt op het eerste zicht wel goed, maar is natuurlijk nog wat voorbarig nu
. 1% kwijt in een uur met vijf minuten gps die probeert fix te vinden en kwartiertje scherm met wat internet en wifi constant aan.
Batterij lijkt op het eerste zicht wel goed, maar is natuurlijk nog wat voorbarig nu
Verwijderd
Vraagje...
Ik heb eenzelfde probleem als Queros had. Namelijk mn telefoon leest geen contacten die op mn sim staan (na baseband 606 en RC CM7 flaschen), terwijl ze er wel opstaan. Nu heb ik mijn contacten niet met google gesynchroniseerd (iets waarvan ik nu baal als een stekker) en zou bij god niet weten hoe ik dit probleem gefixt krijg. Ook de app Contact 2sim leest de sim kaart niet.
Iemand een oplossing voor dit ^%$&^$ probleem?
Ik heb eenzelfde probleem als Queros had. Namelijk mn telefoon leest geen contacten die op mn sim staan (na baseband 606 en RC CM7 flaschen), terwijl ze er wel opstaan. Nu heb ik mijn contacten niet met google gesynchroniseerd (iets waarvan ik nu baal als een stekker) en zou bij god niet weten hoe ik dit probleem gefixt krijg. Ook de app Contact 2sim leest de sim kaart niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 21:52 ]
Het zal waarschijnlijk niet de oplossing zijn maar ik had dit eerst ook maar ik heb bij weergave van contacten gewoon alle andere contacten ook aangevinkt. Dit zorgde ervoor dat niet alleen bijv whatsapp contacten of gmail contacten worden weergegeven.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:03:
Vraagje...
Je gebruikte ook aardig verouderde CM-builds dan, aangezien ze nu al aan de 60 zitten qua nightlies.Koriel schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:19:
Ik zit nu alweer een hele tijd op FR17. gewoon een rooted rom die werkt.
Ondertussen kan ik al wat meer zeggen over de RC van CM7 (en de daaropolgende nightlies):
Batterij: Ok, 56% na 15 uur, 1u50 scherm aan, wifi altijd aan, heel wat zooi die geregeld met het internet verbinding maakt, kleine 10 minuten gps, 8 uur slaap in vliegtuigmodus
Belkwaliteit: Gisteren kwartiertje gebeld, niets vreemds gemerkt (502 baseband)
Algemene snelheid Loopt supervlot, browser is ook van het vlotste wat ik al gezien heb bij de stock browser
GPS: Gaat niet goed, maar heb ook nog niet geprobeerd om het beter te maken, zie op XDA dat velen er een behoorlijke fixsnelheid uit kunnen halen.
Verder geen fouten, reboots ed maar die heb ik al een eeuwigheid niet meer bij CM7. Toestel heeft wel gereboot bij het gebruiken van de torch app (voor het led licht), heb ik al meermaals gehad, blijkbaar werkt die app niet zo goed samen met de cm7 rom.
Batterij: Ok, 56% na 15 uur, 1u50 scherm aan, wifi altijd aan, heel wat zooi die geregeld met het internet verbinding maakt, kleine 10 minuten gps, 8 uur slaap in vliegtuigmodus
Belkwaliteit: Gisteren kwartiertje gebeld, niets vreemds gemerkt (502 baseband)
Algemene snelheid Loopt supervlot, browser is ook van het vlotste wat ik al gezien heb bij de stock browser
GPS: Gaat niet goed, maar heb ook nog niet geprobeerd om het beter te maken, zie op XDA dat velen er een behoorlijke fixsnelheid uit kunnen halen.
Verder geen fouten, reboots ed maar die heb ik al een eeuwigheid niet meer bij CM7. Toestel heeft wel gereboot bij het gebruiken van de torch app (voor het led licht), heb ik al meermaals gehad, blijkbaar werkt die app niet zo goed samen met de cm7 rom.
welke build heb je nu draaien dan ? RC1 of .61 ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
61, maar volgens de changelog is er niets speciaals veranderd in 61 tov RC1, dus bovenstaande geldt ook gewoon voor RC1 veronderstel ik.speedme schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:27:
welke build heb je nu draaien dan ? RC1 of .61 ?
Ik heb nu .39 draaien met BB 502.
Heb ik nog nieuwste versie van CWR nodig om laatste versie te flashen ?
De eerste nightlies die ik geflashed heb waren nog begin de 20 denk ik en dat was met dezelfde recovery als die van nu, dus dat zal wel niet nodig zijnspeedme schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:10:
Ik heb nu .39 draaien met BB 502.
zo, net RC1 erop gezet over .39 heen zonder wipe.
Is goed gegaan, dus nu even aankijken hoe het gaat.
Is goed gegaan, dus nu even aankijken hoe het gaat.
Gps is mss toch zo slecht nog niet. Haalde nu buiten in een minuuthalf ofzo een fix voor de eerste keer, daar kan ik wel mee leven. Daarna duurde het telkens minder dan 10 seconden.
Heb nu toch maar CM7 RC1 erop gezet (nightly 61) met de laatste VorkKernel. Werkt allemaal weer lekker. De irritante lag uit de voorgaande versies is weg, zo lijkt het. Nu nog even kijken wat de batterij doet.
Verwijderd
Werkt idd niet, helaas. Iemand nog suggestie hoe dit te verhelpen is mbv alleen mijn eigen telefoon? Dus niet mijn sim in een andere foon zetten en dan met google synchroniseren?Sheppie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:10:
[...]
Het zal waarschijnlijk niet de oplossing zijn maar ik had dit eerst ook maar ik heb bij weergave van contacten gewoon alle andere contacten ook aangevinkt. Dit zorgde ervoor dat niet alleen bijv whatsapp contacten of gmail contacten worden weergegeven.
Mja, behalve dat je 405 niet moet gebruiken valt er niet veel over te zeggen denk ik. Gebruik zelf in alle tevredenheid 505, maar hoor ook positieve zaken over de nieuwe 6 reeks en 218 was ook gelijkaardig denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:55:
Is er verderest misschien iemand die de verschillen tussen de verschillende basebands kan aangeven? De voor- en nadelen en welke het meeste voor CM7 builds geschikt zijn? Zou behoorlijk wat flash werk kunnen besparen
Verwijderd
Ik heb er anders geen klachten over? Werkt prima.Frigolamptje schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:30:
[...]
Mja, behalve dat je 405 niet moet gebruiken...
De 606 is in ieder geval beter dan de 405. Wel heb ik het idee dat het nog wel wat beter kan, en de baseband niet heel erg betrouwbaar is. Soms gebruikt de O2X ineens veel meer batterij namelijk, terwijl het gebruik niet veranderd. Ik zou zelf 502 aanraden, en als die bevalt het gewoon zo houden. De reden dat ik 502 niet geprobeerd heb is omdat ik te lui ben om de boel weer opnieuw in te stellen vanwege de factory reset
Verwijderd
Dat is nu juist het rare met dit toestel, wat bij de één wel goed werkt, krijgt de ander spontane crashes en hete batterijen
Geen touw aan vast te knopen iig.

Als dat betekend dat screen capture en FM radio er niet meer in komen en dat led notifications erin gebakken blijft vind ik dat toch een beetje teleurstellend. Ik dacht echt klaar te zijn met zoeken na het vinden van (een stabiele) CM7, maar ga dan toch maar opzoek naar een andere. Goede tips voor andere custom roms zijn welkom!Frigolamptje schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:54:
Mja voor zover ik het begrijp wil RC zeggen dat alles die ze in hun rom willen stoppen erin zit en dat ze vanaf nu niets nieuws meer gaan toevoegen...
Zo, 13 procent batterij eraf in een uur met de 606-baseband icm CM7 nightly 61. Ik ga nu echt over naar 502, ik ben het zat

Het ligt echt niet aan de 606 hoor.
Die heb ik er nu opstaan icm met V10B en ik voorstel dat ik het met mijn batterij net tot 23u vanavond ga redden.
Dat is dan mooi rond 3 dagen standby-tijd.
Die heb ik er nu opstaan icm met V10B en ik voorstel dat ik het met mijn batterij net tot 23u vanavond ga redden.
Verwijderd
Vreemd aangezien ik er ook alleen maar ellende mee gehad heb...Fire69 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:36:
Het ligt echt niet aan de 606 hoor....
Ellende in de zin van...? Reboots, batterij?
Icm welk rom(s)?
Icm welk rom(s)?
[ Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 28-06-2011 22:31 ]
Verwijderd
BSOD, enorm verbruik van de batterij.. WGSpoelstra's 4.6.1 rom (wat weer gebaseerd is op CM7). Alweer een "oudje" maar wel stabiel in het dagelijks gebruik.Fire69 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:30:
Ellende in de zin van...? Reboots, batterij?
Icm welk rom(s)?
Updaten doe ik wel zodra de nieuwe Vorkkernel erin zit, en Pimp My Cpu weer terug is.
Tja, als je echt wilt weten of het aan de baseband of aan de rom ligt, kan je er net zoals ik eens de V10B op zetten:
http://android.modaco.com...ed-1300166062-15-03-2011/
http://android.modaco.com...ed-1300166062-15-03-2011/
Mja vergelijkingen zijn dikwijls nogal subjectief en er spelen vele factoren. Voor het baseband verhaal ga ik gewoon af van de reacties op xda. 405 is blijkbaar niet goed icm cm7, hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn. Voor 502 kan ik spreken uit eigen ervaring en die draait goed icm cm7. Verschillen in hardware weet ik zo niet, aangezien mensen met reboot problemen dikwijls geholpen zijn door een andere rom te flashen... Ik durf daarom ook stellen dat iedereen die de laatste stock cm7 heeft icm baseband 502 dezelfde supervlotte en stabiele ervaring moet hebben als ikzelf
.
Dit is trouwens voor 90% Android zoals ik het zou willen: geen lag meer in de launcher, ook niet icm zware live wallpapers en voor de rest gaat alles ook supervlot. Alweer een heel verschil met mijn vorige Android phone, SGS, maar die had toen ook nog geen Gingerbread... Maar ik ben voor het eerst echt blij met Android, ik kon mij nogal ergeren aan de laggy interface vroeger... Die 10% is gewoon omdat de browser nog wat beter zou mogen.
Dit is trouwens voor 90% Android zoals ik het zou willen: geen lag meer in de launcher, ook niet icm zware live wallpapers en voor de rest gaat alles ook supervlot. Alweer een heel verschil met mijn vorige Android phone, SGS, maar die had toen ook nog geen Gingerbread... Maar ik ben voor het eerst echt blij met Android, ik kon mij nogal ergeren aan de laggy interface vroeger... Die 10% is gewoon omdat de browser nog wat beter zou mogen.
[ Voor 27% gewijzigd door Frigolamptje op 28-06-2011 23:15 ]
Frigolamptje schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:09:
Mja vergelijkingen zijn dikwijls nogal subjectief en er spelen vele factoren.
[...]
Ik durf daarom ook stellen dat iedereen die de laatste stock cm7 heeft icm baseband 502 dezelfde supervlotte en stabiele ervaring moet hebben als ikzelf.
[...]
Wel, dan zijn heel wat factoren toch al gelijk
Verwijderd
Het enige probleem wat ik eigenlijk had is de gps die niet lekker werkt. Zeker ivm mijn hobby(geocaching) is dat toch wel vrij belangrijkFrigolamptje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:43:
[...]
Wel, dan zijn heel wat factoren toch al gelijk. Ohja en beginnen met een full wipe. Mss dat de provider ook nog een rol speelt, maar ik kan maar moeilijk geloven dat iemand nog problemen heeft met cm7 als ie dat alles doet en verder geen progs installeert die ik niet heb (want daar kan ik natuurlijk ook niets over zeggen
)
hmmm ik had met CM39 en 51 toch behoorlijk snelle fix met GPS. Ik had wel de Timepool aangepast naar nl dat werkte redelijk goed en verder dan die van nokia, dat al aangepast (waarschijnlijk wel, maar toch).Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:58:
[...]
Het enige probleem wat ik eigenlijk had is de gps die niet lekker werkt. Zeker ivm mijn hobby(geocaching) is dat toch wel vrij belangrijk
Ik draai nu de 502 met dezelfde CM7-versie en de batterijduur lijkt een stuk beter.Fire69 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:36:
Het ligt echt niet aan de 606 hoor.
Een stuk beter dan wat?
En wat noem je beter? Hoe lang doe je met 1 lading?
Ik had gezegd dat ik net 3 dagen ging halen. Ik had op dat moment nog 9% over.
Blijkbaar had ik slecht voorspelt, want met die 9% heb ik het nog 12u langer uitgehouden.
Batterij staat nu dus op 1% na 3.5 dagen.
Een collega beweert dat hij met CM7 3-4 dagen doet, maar daar geloof ik persoonlijk niet veel van.
Zeker niet omdat hij hem ook echt als telefoon gebruikt in tegenstelling tot mezelf
(en omdat het een ongelofelijke opschepper is
)
En wat noem je beter? Hoe lang doe je met 1 lading?
Ik had gezegd dat ik net 3 dagen ging halen. Ik had op dat moment nog 9% over.
Blijkbaar had ik slecht voorspelt, want met die 9% heb ik het nog 12u langer uitgehouden.
Batterij staat nu dus op 1% na 3.5 dagen.
Een collega beweert dat hij met CM7 3-4 dagen doet, maar daar geloof ik persoonlijk niet veel van.
Zeker niet omdat hij hem ook echt als telefoon gebruikt in tegenstelling tot mezelf
(en omdat het een ongelofelijke opschepper is
Ohja oeps, ik had het hiervoor al vermeld, maar dit is zo natuurlijk niet duidelijk
Ik kwam van CM7 RC1 met de 606-baseband, maar had daarbij een zeer onregelmatige batterijduur. Soms was het goed (24 uur op een lading, gemiddeld gebruik), maar soms was ie gewoon in 10 uur leeg. Met de 502-baseband lijkt het vooralsnog stabiel qua batterijgebruik. Vannacht is er 2% per uur afgegaan. Beter heb ik het nog niet gehad.
Ik kan wellicht er nog wel meer uithalen door het ding op vliegtuigmodus te zetten als ik de telefoon niet gebruik, maar dat gaat me wat te ver. Het moet wel een beetje een telefoon blijven.
Ik kan wellicht er nog wel meer uithalen door het ding op vliegtuigmodus te zetten als ik de telefoon niet gebruik, maar dat gaat me wat te ver. Het moet wel een beetje een telefoon blijven.
Ja, vliegtuigmodus 
Een andere collega (veel collega's met de LG hier
) kwam daar ook mee aan.
Hij: "Oh, mijn batterij gaat gewoon een week mee..."
Ik:
Hij: "Ja, als ik vliegtuigmodus aanzet en hem dan een week op mijn kast laat liggen, gaat hij een week mee..."
Ik:

Een andere collega (veel collega's met de LG hier
Hij: "Oh, mijn batterij gaat gewoon een week mee..."
Ik:
Hij: "Ja, als ik vliegtuigmodus aanzet en hem dan een week op mijn kast laat liggen, gaat hij een week mee..."
Ik:

Verwijderd
606 baseband valt tegen. Veel stroomverbruik, contacten op sim niet te lezen en geen wifi verbinding mogelijk als ik niet bij mijn eigen gsm netwerk ben aangesloten (vaag?). Ga de 502 maar gewoon gebruiken. Iemand al ervaring met de 622?
Zet hem overnacht niet speciaal in vliegtuigmodus om energie te sparen, maar gewoon omdat ik mijn mails niet lees als ik slaap en liever ook niet wakker gemaakt wordt door één of andere melding. Dus dan moet je je gsm sowieso al op stil zetten, kan je hem evengoed in vlietuigmodus zetten, heb je ook geen last van allerlei straling. Of het kwaad kan of niet spreek ik me niet over uit, maar ze vermijden kan zeker geen kwaad
.
Ah en gps is eigenlijk toch zo slecht niet. Ok, binnen duurt het wel lang om een fix te krijgen, maar ik ken de weg van mijn bureau naar het toilet toch uit het hoofd
. Daarnet op de fiets even getest en had na 45 seconden een fix, sneller is natuurlijk altijd leuk, maar dat is wel goed werkbaar.
Ah en gps is eigenlijk toch zo slecht niet. Ok, binnen duurt het wel lang om een fix te krijgen, maar ik ken de weg van mijn bureau naar het toilet toch uit het hoofd
[ Voor 26% gewijzigd door Frigolamptje op 29-06-2011 18:25 ]
offtopic:
Quiet hours is een erg handige feature om niet gewekt te worden door meldingen
Quiet hours is een erg handige feature om niet gewekt te worden door meldingen
Verwijderd
Krijg een vreemde error als ik een andere baseband wil flashen:
Smartflash:
'Trying to communicate wit IFX modem'
Error
Geen idee waarom dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen. Heb bij voorgaande flashes nooit problemen gehad. Iemand een oplossing?
Smartflash:
Error
Geen idee waarom dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen. Heb bij voorgaande flashes nooit problemen gehad. Iemand een oplossing?
Jups, snoer in een andere usb poort doenVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:40:
Krijg een vreemde error als ik een andere baseband wil flashen:
Smartflash:
Error
Verwijderd
Hahaha, nou dankjewel, het werktWeAreLegion schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:55:
[...]
Jups, snoer in een andere usb poort doen
Als je blij bent met 2% per uur, mis je iets.RoD schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:20:
Ohja oeps, ik had het hiervoor al vermeld, maar dit is zo natuurlijk niet duidelijkIk kwam van CM7 RC1 met de 606-baseband, maar had daarbij een zeer onregelmatige batterijduur. Soms was het goed (24 uur op een lading, gemiddeld gebruik), maar soms was ie gewoon in 10 uur leeg. Met de 502-baseband lijkt het vooralsnog stabiel qua batterijgebruik. Vannacht is er 2% per uur afgegaan. Beter heb ik het nog niet gehad.
Ik ben gisteren rond middernacht gaan slapen met 9%, 's morgens om 6u stond hij op 6%
Maar omdat bijna iedereen zo lyrisch is over de laatste CM-versies, heb ik er deze namiddag maar de 62-build opgezet.
Nounou, huilen met de pet op hoor, dat verbruik

Ik ga hem nu nog eens goed aan de lader hangen, zodat ik het goed kan checken, maar als het niet beter is daarna, ga ik lekker terug naar V10B!!
Verwijderd
Dat ga ik zo ook doen. 3g, wifi, bluetooth en data staan op uit, cpu is underclocked naar 700MHz en ik heb LED-notification aan.Fire69 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:01:
[...]
...
Ik ga hem nu nog eens goed aan de lader hangen, zodat ik het goed kan checken...
Verwijderd
En jij draaide stock?Fire69 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:01:
[...]
Als je blij bent met 2% per uur, mis je iets.
Ik ben gisteren rond middernacht gaan slapen met 9%, 's morgens om 6u stond hij op 6%
Maar omdat bijna iedereen zo lyrisch is over de laatste CM-versies, heb ik er deze namiddag maar de 62-build opgezet.
Nounou, huilen met de pet op hoor, dat verbruik
Ik ga hem nu nog eens goed aan de lader hangen, zodat ik het goed kan checken, maar als het niet beter is daarna, ga ik lekker terug naar V10B!!
Door ze bij iedere app op uit te zetten dan?Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:07:
[...]
Dat ga ik zo ook doen. 3g, wifi, bluetooth en data staan op uit, cpu is underclocked naar 700MHz en ik heb LED-notification aan.
Tja, ik zou hier iets kunnen over zeggen, maar die discussie hebben we al eens gehad denk ikVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:07:
[...]
Dat ga ik zo ook doen. 3g, wifi, bluetooth en data staan op uit, cpu is underclocked naar 700MHz en ik heb LED-notification aan.
Yep, V10B
Led-notification aan door ze bij iedere app uit te zetten?Frigolamptje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:11:
[...]
Door ze bij iedere app op uit te zetten dan?
Haha, omdat net daarvoor stond cpu onderclocked naar 700mhz ging mijn brein er blijkbaar meteen vanuit dat de LED-meldingen uit stonden omdat ik links en rechts al gelezen heb dat deze meer batterij verbruikenFire69 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:12:
Led-notification aan door ze bij iedere app uit te zetten?
Maar voor zover ik weet moet je dit nog altijd per app aanpassen?
Verwijderd
Ik wil gewoon weten hoelang ie het volhoud met alleen het belangrijkste aan, ben toch thuis dus wifi en zut heb ik nu niet nodigFire69 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:12:
[...]
Tja, ik zou hier iets kunnen over zeggen, maar die discussie hebben we al eens gehad denk ik
...
Yup.Frigolamptje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:16:
[...]
...
Maar voor zover ik weet moet je dit nog altijd per app aanpassen?
Eigenlijk geen slecht idee! Ga ik hier ook maar eens doen.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:18:
[...]
Ik wil gewoon weten hoelang ie het volhoud met alleen het belangrijkste aan, ben toch thuis dus wifi en zut heb ik nu niet nodig
[...]
[edit]
Gewoon om te testen of het hoge verbruik aan de 3G/wifi ligt natuurlijk.
Als dit de oorzaak zou zijn, is het toch een teken dat CM hiermee iets fout doet, slechtere drivers of zo...
Ik ga geen rom gebruiken waarbij ik mijn 3G moet uitzetten om een acceptabel verbruik te halen...
[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 29-06-2011 21:34 ]
Mja als je ziet dat iedere andere fabrikant gingerbread wel voor elkaar heeft, de brakheid in acht neemt van hun eerste roms en het feit dat enkele liefhebbers in een maand of twee met een meer dan bruikbare gingerbread rom op de proppen kunnen komen weet ik niet of het probleem nu ligt bij de moeilijkheid van het ontwikkelen van een gingerbread rom of bij de onkunde van LGVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:39:
Tsja, het duurt niet voor niets zo lang met een officiële GB rom van LG..
Verwijderd
Als je ziet hoeveel wazige problemen GB met zich meebrengt denk ik eerder een combinatie van de 2
Ze missen ook wel wat toegang tot bepaalde drivers en code die je als LG wel hebt denk ik. Vraag me eigenlijk af of ze bij CM7 in staat zijn/of het de bedoeling is om een hardware acceleratie toe te voegen aan bv de browser. Nuja, zoals ik al in een vorige post gezegd heb, ik ben eigenlijk echt wel tevreden op dit moment. Wat extra snelheid, wat extra batterij, wat extra smoothness,... wie zegt er nee tegen? Maar dit is op dit moment toch by far de beste Android experience die ik gehad heb (en heb uit elke hardware generatie toch al 1 of 2 toestellen gehad).Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:19:
Als je ziet hoeveel wazige problemen GB met zich meebrengt denk ik eerder een combinatie van de 2
Btw: Ben wel benieuwd naar je ervaringen met wgspoelstra rom, door de andere kernel scheelt het mss nog wel wat in batterijduur!
[ Voor 7% gewijzigd door Frigolamptje op 29-06-2011 22:47 ]
Verwijderd
Volgens de schatting zit ik nu op 18 uur met een verbruik van 2mA~5mA. Niet acceptabel voor mij, maar we zullen het morgen wel zienFrigolamptje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:37:
[...]
...
Btw: Ben wel benieuwd naar je ervaringen met wgspoelstra rom, door de andere kernel scheelt het mss nog wel wat in batterijduur!
Ik ben ook nog niet zo tevreden met de accuduur op CM7 RC1. 2% per uur is veel te veel, dat zou theoretisch een maximum van 50 uur zijn als je dr niks mee doet. Ik heb een telefoon gehad die ik 5 tot 7 dagen kon laten liggen zonder er wat mee te doen, ook met android. HTC Wildfire. En dan gewoon met alle verbindigen actief en zelfs exchange aan. Het moet dus echt wel wat zuiniger kunnen!
[ Voor 16% gewijzigd door justin_ti op 30-06-2011 12:29 ]
Wil een van onze bakkers hier mij de Fr19 RC 2 bakken uit de keuken?
(eentje wil al niet meer
)
Laat de keuken maar default staan en dan zonder: live wallpapers (ook LG versie niet), Protips, Quick Searchbox, news & weather, Voice Dailler, Voice Search, app advisor, Email (LG Version), mirror, Music, PC Sync + osp + mits, Smartshare, SNS twitter, F-secure, Sprite-backup, gingerbread keyboard,
//edit FR19 is dan echt uit. Zelfde recept alstublieft.
(eentje wil al niet meer
Laat de keuken maar default staan en dan zonder: live wallpapers (ook LG versie niet), Protips, Quick Searchbox, news & weather, Voice Dailler, Voice Search, app advisor, Email (LG Version), mirror, Music, PC Sync + osp + mits, Smartshare, SNS twitter, F-secure, Sprite-backup, gingerbread keyboard,
//edit FR19 is dan echt uit. Zelfde recept alstublieft.
[ Voor 6% gewijzigd door scorelord op 30-06-2011 16:42 ]
Volgens mij komt er vandaag een pre-bake versie van fr19
Dat zei ie gisteravond. On course for exiting RC and prebakes online tomorrow morning...!
Ochtend is al geweest. Dus is ie vast off course.
Ochtend is al geweest. Dus is ie vast off course.
Heb nu sinds gisteren CM7.1 RC draaien, wat een genot!
Ik kom van de FR17 prebake, en het verschil is echt erg fijn. Alles lijkt wel sneller te gaan, en vloeiender. Ik heb de telefoon nu ongeveer 11 a 12 uur aanstaan en ik heb nog 81% over. Touch lijkt beter te werken (Fruit Ninja THD). Quadrant geeft wel minder punten nu ( 2622 ipv +/- 3000), maar daar is niets van te merken.
Het enige probleem is dat de Youtube-app constant vastloopt, maar nadat ik een herinstallatie van die app heb gedaan heb ik die melding nog niet gezien...
Ik kom van de FR17 prebake, en het verschil is echt erg fijn. Alles lijkt wel sneller te gaan, en vloeiender. Ik heb de telefoon nu ongeveer 11 a 12 uur aanstaan en ik heb nog 81% over. Touch lijkt beter te werken (Fruit Ninja THD). Quadrant geeft wel minder punten nu ( 2622 ipv +/- 3000), maar daar is niets van te merken.
Het enige probleem is dat de Youtube-app constant vastloopt, maar nadat ik een herinstallatie van die app heb gedaan heb ik die melding nog niet gezien...
Ik lees hier overigens weinig over custom kernels en andere mods. Op XDA kun je onder andere de VorkKernel vinden voor OC/UV en wat andere trucjes. Ook zijn er mods voor 1080p-video-opname. Vraag me een beetje af waarom dit niet zo populair lijkt te zijn. Heb hier zelf de VorkKernel draaien, en die doet het best goed tot nu toe. Toestel draait op 1,2GHz en lijkt stabiel, en sneller dan de kernel die bij CM7 wordt ingebakken.
Ik heb gisteren via Kernel Manager ook voor de eerste keer een andere kernel geflashed in CM7.
Er was keuze uit 2 kernels, ik heb de VorkKernel genomen, de andere kende ik niet.
Ik heb nu in de settings van CM als governor Powersave gekozen, waardoor hij idle naar 216Mhz gaat en de max heb ik 1216 gezet.
Het lijkt wel alsof mijn verbruik nu serieus gezakt is!
Nog wat verder bekijken, maar als dit de oplossing zou blijken voor mijn verbruik in CM, zou ik wel heel blij zijn!
Er was keuze uit 2 kernels, ik heb de VorkKernel genomen, de andere kende ik niet.
Ik heb nu in de settings van CM als governor Powersave gekozen, waardoor hij idle naar 216Mhz gaat en de max heb ik 1216 gezet.
Het lijkt wel alsof mijn verbruik nu serieus gezakt is!
Nog wat verder bekijken, maar als dit de oplossing zou blijken voor mijn verbruik in CM, zou ik wel heel blij zijn!
Verwijderd
Nou 18 uur verder heb ik zo'n 74% over, dat gaat dus goed zoVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:07:
[...]
Volgens de schatting zit ik nu op 18 uur met een verbruik van 2mA~5mA. Niet acceptabel voor mij, maar we zullen het morgen wel zien

Verwijderd
Kolere, dat is goedVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Nou 18 uur verder heb ik zo'n 74% over, dat gaat dus goed zo
Heb de cam mod al een tijdje, doet zijn werk wel goed denk ik (de recommended versie). Toen de rally hier passeerde eens een auto gefilmd, ziet er wel goed uit denk ik, als je pauzeert zie je ook geen ghosting ofzo (en auto's reden wel snel, drm heet het rallyRoD schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:26:
Ik lees hier overigens weinig over custom kernels en andere mods. Op XDA kun je onder andere de VorkKernel vinden voor OC/UV en wat andere trucjes. Ook zijn er mods voor 1080p-video-opname. Vraag me een beetje af waarom dit niet zo populair lijkt te zijn. Heb hier zelf de VorkKernel draaien, en die doet het best goed tot nu toe. Toestel draait op 1,2GHz en lijkt stabiel, en sneller dan de kernel die bij CM7 wordt ingebakken.
Vorkkernel heb ik ook nog gebruikt, maar vond het vervelend dat ik die telkens opnieuw moest flashen als ik een nieuwe nightly flashte en snelheid merkte ik niet echt verschil in. Maar mss nog eens proberen om te undervolten en underclocken als hij idle is, wie weet scheelt het idd wel wat.
[ Voor 3% gewijzigd door Frigolamptje op 30-06-2011 17:52 ]
Verwijderd
Net de "magische" grens gehaald met 24 uur op een acculading, met nog 58% lading over 
Nu weer opladen en eens kijken wat de impact van 3g is als ik die aanslinger. Daarna hetzelfde riedeltje maar dan met een andere baseband.
Nu weer opladen en eens kijken wat de impact van 3g is als ik die aanslinger. Daarna hetzelfde riedeltje maar dan met een andere baseband.
edit:
klein 1 1/2 uur later, 99% 6mA. Next project na het accugedoe, chroot Debian.
klein 1 1/2 uur later, 99% 6mA. Next project na het accugedoe, chroot Debian.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 00:10 ]
Ik draai al tijden de WGspoelstra versies met deze kernel en ken geen andere CM7 kernel. Maar de laatste tijd probeer ik te undervolten maar dat levert bij mij toch problemen op. Nu weet ik niet precies hoeveel ik het moet doen maar ik heb mijn max ingesteld op 816Mhz met 850mv en het minimum gezet op 398Mhz met 730mv.RoD schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:26:
Misschien doe ik het teveel

Ook is het zo dat i.c.m. wireless mijn toestel vaak blijft hangen. Hebben meer mensen daar last van met deze kernel
Verwijderd
Het undervolten doet precies wat het zegt, de cpu minder SPANNING geven bij een gegeven frequentie. Mijn max is momenteel 760MHz 900@mV. Het probleem is dat niet elke hardware revisie hetzelfde reageert op bepaalde voltages en frequenties, je hebt te maken met marges in de chips, transistoren, condensatoren en alle andere electronica meuk. Ik kan met gemak 1.5GHz draaien zonder problemen, andere toestellen lopen gewoon vast.
Verder, WGSpoelstra is gebaseerd op CM7 en Wireless is dikke prima.
Verder, WGSpoelstra is gebaseerd op CM7 en Wireless is dikke prima.
Ik heb geprobeerd de O2X te undervolten met de VorkKernel, maar dat werkt absoluut niet. Het ding gaat meteen over de zeik, met welke verlaging van de spanning dan ook. Sowieso krijg ik die VorkKernel niet stabiel. De eerste paar uur loopt ie heerlijk stabiel, maar daarna gaat ie ineens raar doen. Ik heb net uren zitten prutsen om het ding uberhaubt weer te laten booten. Ik laat em dus voorlopig links liggen. Draai nu weer de 61-nightly met de 502-baseband, en ga er ook niet meer aan prutsen. Ben het wel even zat.
Tsja, als ik pimp my cpu met rust laat heb ik er eigenlijk ook geen problemen mee. Misschien is het toch het verschil in die hardware revisies
Verwijderd
VorkKernel 2.6.32.41 hier, het toestel draait heerlijk en underclocked en undervolted. Nog steeds WGSpoelstra. Baseband 405. Vanaf het begin heb ik al het idee dat er iets hardwarematig anders is per toestel. Geen idee of het een factor is maar mijn accu heeft een datum onderop; 12-3-2011
Ook zonder dat ik die app aanraak gaat het toch mis. Ik had dit al ns eerder, dus toen ik kortgeleden weer VorkKernel flashte heb ik die app links laten liggen. Toch weer instabiliteit. Heel maf dat er zo'n groot verschil in kan zitten.
Verwijderd
Misschien een leuk item voor de FP? meerdere LG's head to head met dezelfde roms, ril en BB?
Ik vrees dat dit ietwat te klein is om een geheel onderzoek voor de FP aan te wijden
Zelf ben ik er overigens wel verbaasd over en vraag ik me af waar het nou aan ligt.
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 01-07-2011 01:53 ]
Verwijderd
Hoezo te klein? Het is het 1e vlaggenschip van LG en wereldwijd zijn er gewoon de meest maffe dingen met dit toestel aan de hand. Een gedegen onderzoek via Tweakers door Tweakers zou helderheid kunnen brengen. Ik zou de eerste zijn die mijn toestel door jullie pijnbank zou willen leggen.
Het gaat hier wel om software die in elkaar geknutseld is door vrijwilligers, niet door mensen van LG. Ik heb niet het idee dat dit soort vaagheden ook ontstaan bij de officiële software. Nu vond ik de officiële software allesbehalve stabiel, maar zo gek werd het niet.
Als je overigens een goed idee hebt mag je me best een DM sturen. Voordat het hier al te ver offtopic gaat
Als je overigens een goed idee hebt mag je me best een DM sturen. Voordat het hier al te ver offtopic gaat
De officiële software is ook niet echt wat het moet zijn hoor 
Ik heb al bij 2 collega's een andere rom erop gezet (1 stock v10b en 1 CM) omdat ze anders met 1 batterijlading maar tot 's middags konden doen!
Ik heb al bij 2 collega's een andere rom erop gezet (1 stock v10b en 1 CM) omdat ze anders met 1 batterijlading maar tot 's middags konden doen!

Nou ik vind het maar raar.. WGSpoelstra nightly 60. is overigens veel stabieler (accumatig) dan 62. en de RC1 heb ik gemerkt.. 62. zuipt stroom.. 06:15 vandaag 100% ..Nu, 09:54 64%.. Wat heb ik gedaan vanochtend:
2 uur in de trein gezeten en af en toe facebook whatsapp en wat muziek geluisterd.. 36% accu weg.. toch lees ik dingen hier dat mensen meer doen dan ik en toch een betere accu duur hebben.. Toch maar overstappen op een andere ROM?
2 uur in de trein gezeten en af en toe facebook whatsapp en wat muziek geluisterd.. 36% accu weg.. toch lees ik dingen hier dat mensen meer doen dan ik en toch een betere accu duur hebben.. Toch maar overstappen op een andere ROM?
Ik heb CM7.1 RC, VorkKernel 2.6.32.41, Min CPU feq 216, Max 1216, Governor POWERSAVE.Queros schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:55:
Nou ik vind het maar raar.. WGSpoelstra nightly 60. is overigens veel stabieler (accumatig) dan 62. en de RC1 heb ik gemerkt.. 62. zuipt stroom.. 06:15 vandaag 100% ..Nu, 09:54 64%.. Wat heb ik gedaan vanochtend:
Ik luister veel muziek erop, heb afgelopen batterijlading ongeveer een uur Galaxy On Fire 2 gespeeld en wat Fruit Ninja. Mobiel internet heeft onafgebroken aangestaan, behalve als ik verbinding met Wifi had.
Ik zit nu aan de ongeveer 33 uur, heb nog 27% over.
Baseband 0405
Ik heb net maar weer eens geflasht, CM7-62 was echt niet bruikbaar met dat verbruik...
Nu heb ik er eens baseband 622 opgezet en V10C, zien wat dat geeft. Als dat niet werkt, ga ik eens doen zoals hoipimniet hierboven, baseband 405 met cm7 rc1 en vorkkernel.
Als dat niet werkt, gooi ik hem door de venster
Nu heb ik er eens baseband 622 opgezet en V10C, zien wat dat geeft. Als dat niet werkt, ga ik eens doen zoals hoipimniet hierboven, baseband 405 met cm7 rc1 en vorkkernel.
Als dat niet werkt, gooi ik hem door de venster
Hangt er vanaf in welk gebouw ik op dat moment zit. Hier op't werk kunnen de vensters niet open, pech voor jou dan 
Is hier eigenlijk die 622 al gebruikt?
Is hier eigenlijk die 622 al gebruikt?
Nope geen 622 in gebruik. Kon nog niet een 622 base en RIL vinden. Stond er eentje op XDA maar daar werd verteld dat de RIL niet juist was....
Heb zelf geflashed vanaf FR17 Fearm, baseband 405 naar CM7 RC1. Over CM7 RC1 de 405 RIL zip geinstalleerd via CWM (zodat deze zeker gelijk is aan de baseband).
Meteen een vraagje voor de mensen die het weten; Als je een ROM installeert via CWM.. Krijg je dan meteen een RIL mee (zit deze in de ROM?). Zodoende je baseband kan verschillen met je RIL?
Vanochtend iets raars met de batterij. Hele nacht aan de lader gehangen maar vervolgens na van de lader halen gaf 'ie maar 17% batterij aan? Toen even aan de lader, en weer los... en voila 100%.. Maf? Misschien iets met calibratie ofzo?
Verder CM7 RC1 doet 't prima bij mij. Alleen keyboard van stock vind ik iets fijner (punt bij dubbel spatie!!).. En de cursor verplaatsen met tikken is ook fijn. Verder nog probleem met het uischakelen van de LED notificaties. Krijg deze niet uit... Bij selecteren van 'none' crashed 'ie... Maf ook..
Verder nog steeds best wel
met het toestel!
Heb zelf geflashed vanaf FR17 Fearm, baseband 405 naar CM7 RC1. Over CM7 RC1 de 405 RIL zip geinstalleerd via CWM (zodat deze zeker gelijk is aan de baseband).
Meteen een vraagje voor de mensen die het weten; Als je een ROM installeert via CWM.. Krijg je dan meteen een RIL mee (zit deze in de ROM?). Zodoende je baseband kan verschillen met je RIL?
Vanochtend iets raars met de batterij. Hele nacht aan de lader gehangen maar vervolgens na van de lader halen gaf 'ie maar 17% batterij aan? Toen even aan de lader, en weer los... en voila 100%.. Maf? Misschien iets met calibratie ofzo?
Verder CM7 RC1 doet 't prima bij mij. Alleen keyboard van stock vind ik iets fijner (punt bij dubbel spatie!!).. En de cursor verplaatsen met tikken is ook fijn. Verder nog probleem met het uischakelen van de LED notificaties. Krijg deze niet uit... Bij selecteren van 'none' crashed 'ie... Maf ook..
Verder nog steeds best wel
Stay young forever!
Dat heb ik altijd. Het duurt een tijdje voordat hij, na het opladen, het juiste batterijniveau aangeeft. Waarom dit gebeurt weet ik niet, maar ik heb het maar geaccepteerd. Het is namelijk bij elke ROM zo.Rosto schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:39:
Is dat toevallig niet zoals bij 614 en 606.. De RIL 606 was niet aangepast voor 614.. dus je kon de RIL van 606 blijven gebruiken.. misschien dat het bij 622 hetzelfde is?Rosto schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:39:
Nope geen 622 in gebruik. Kon nog niet een 622 base en RIL vinden. Stond er eentje op XDA maar daar werd verteld dat de RIL niet juist was....
Ik heb nu iig RIL 606 met baseband 614.
Bij mij doet hij er zo'n 1-2 dagen over max met mijn accu, terwijl ik vrij weinig doe.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:39:
WGSpoelstra's rom gebruikt de VorkKernel, en de 1080p mod zit er standaard ingebakken.
Ik zat even te kijken naar de WGSpoelstra ROM. Welke gebruik jij? Ik zag dat ze allemaal vanilla Android zijn ook? Zal de bottleneck misschien toch stiekem de LG software zijn.
Op zich is dat niet zo'n punt, met LauncherPro en Widgetlocker kom ik ook wel een eind denk ik.
Misschien dat ik het even uitprobeer..
[ Voor 39% gewijzigd door serhat op 01-07-2011 15:20 ]