Verwijderd

CrimsoN72 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:26:
[...]

Nogmaals, nooit geflashed, zit dus vanaf dag 1 (neem ik aan) op 405...
Dan denk ik eerder 223.. (Settings>About Phone>Baseband version (bijna onderaan))

Verwijderd

CrimsoN72 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:26:
[...]

Nogmaals, nooit geflashed, zit dus vanaf dag 1 (neem ik aan) op 405...
K thnx... heb ik gedownload dus dat ga ik nog ff proberen

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:31:
[...]

Dan denk ik eerder 223.. (Settings>About Phone>Baseband version (bijna onderaan))
for the doubter: 1035.21_20110405 (hoe kom ik anders aan die 405 ;p) ...nooit baseband geflashed
Edit: wel een keer de LG stockrom geupdate (vermoedelijk in mei :))

[ Voor 10% gewijzigd door CrimsoN72 op 21-06-2011 21:19 ]

Verwijderd

CrimsoN72 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:17:
[...]
...
Edit: wel een keer de LG stockrom geupdate (vermoedelijk in mei :))
Dat zal daar dan wel aan liggen.

Overigens met de nieuwe baseband zie ik geen verschillen t.o.v. van mijn oude, accu is nog steeds op 100%, met 3g aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 21:26 ]

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Is dat niet goed dan? Ik ben nu ook aan het restoren met 3.0.2.8
Ik hoop dat t goed gaat :X

Verwijderd

Ik heb vandaag 2 keer gehad dat mijn opeens uitstond.
battery pull moeten doen want anders met geen mogelijkheid aan te krijgen.
Normaal heb ik dat nooit.
Of zou het komen door dat ik gisteren de vorkkernel heb geflashed?
Heb nog baseband 405 en draai verder CM7 build 49 of 50 volgens mij.

Verwijderd

Dr0pSHoT schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:41:
[...]

Is dat niet goed dan? Ik ben nu ook aan het restoren met 3.0.2.8
Ik hoop dat t goed gaat :X
Mocht ie blijven hangen bij het rebooten, de volgende tip proberen:
pruimman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:19:
[...]

Als je de back-up restored moet je daarna je rom eens opnieuw flashen. Hielp bij mij ook en je houdt al je gegevens :*)

• Mr_DD
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:45:
[...]

Mocht ie blijven hangen bij het rebooten, de volgende tip proberen:

[...]
Hij hangt inderdaad, hoe flash ik mijn rom opnieuw dan ? daarvoor heb ik toch een zip bestand nodig van de rom...of moet ik dan die van de startpost gebruiken ?

Verwijderd

heb je die zip niet op je sd card staan nog? Dan moet je die gewoon weer updaten...

Werkt prima :)

en anders kan je hier de zip opnieuw downloaden

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 21:51 ]

• Mr_DD
Buiten de nandroid backup heb ik geen andere zips volgens mij, ik vraag me af welke ik nu precies moet hebben

Verwijderd

naja, volgens mij is het geen probleem als je de bovenste pakt....#54 in dit geval

Verwijderd

Dr0pSHoT schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:53:
Buiten de nandroid backup heb ik geen andere zips volgens mij, ik vraag me af welke ik nu precies moet hebben
Daarom laat ik de laatst geflashte rom ook op m'n sd-kaart staan :X

Verwijderd

wat is eigenlijk de toegevoegde waarde aan titanium backup als je een nandroid backup maakt? Voor zover ik kon zien had ik alles gewoon terug?

• Mr_DD
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:50:
heb je die zip niet op je sd card staan nog? Dan moet je die gewoon weer updaten...

Werkt prima :)

en anders kan je hier de zip opnieuw downloaden
Dat is de cyanogenmod, ik wil terug naar stock want moet gebruik maken van VIP service helaas...(vaak niet bereikbaar etc (en dat was de reden waarom ik op custom was over gegaan maar dat heeft niet geholpen)

Verwijderd

ooooh ok,

naja dan moet je idd de instructie volgen om weer terug te gaan...ook dat heb ik een keer getest (om te kijken of het lukte en dat ging zonder problemen)

• mrprancer
  • Laatst online: 28-09-2024
@ krusher thanks
als ik root explorer opstart kan ik naar r/w maar in de map etc doet de r/w knop het niet is er een pc versie van root explorer ?
(heb geen CC dus moet het met ver. 2.16 doen maakt dat uit?)
heb zip van XDA gebruikt werkte ook :)

[ Voor 8% gewijzigd door mrprancer op 21-06-2011 22:06 ]

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Verwijderd

mrprancer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:00:
@ krusher thanks
als ik root explorer opstart kan ik naar r/w maar in de map etc doet de r/w knop het niet is er een pc versie van root explorer ?
(heb geen CC dus moet het met ver. 2.16 doen maakt dat uit?)
Heb je je toestel wel geroot? En heeft Root Explorer wel SU rechten?
Het zou eventueel ook nog via ADB shell kunnen, maar dat is wat gedoe.

Oh, het is inmiddels gelukt :o
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:55:
wat is eigenlijk de toegevoegde waarde aan titanium backup als je een nandroid backup maakt? Voor zover ik kon zien had ik alles gewoon terug?
Titanium doet volgens mij alleen een backup op App niveau, niet op system niveau.

• mrprancer
  • Laatst online: 28-09-2024
titanium pro doet ook system back up
fijn dat sommige apps via pay pal te krijgen zijn
@ krusher
yep rooted met super one click en hij staat bij super user

maar was al gelukt via XDA zip
;)

[ Voor 10% gewijzigd door mrprancer op 21-06-2011 22:11 ]

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:06:
[...]

Heb je je toestel wel geroot? En heeft Root Explorer wel SU rechten?
Het zou eventueel ook nog via ADB shell kunnen, maar dat is wat gedoe.

Oh, het is inmiddels gelukt :o

[...]

Titanium doet volgens mij alleen een backup op App niveau, niet op system niveau.
Ja ok, dat is wel logisch, maar als ik een nandroid backup maak, pakt ie mijn apps ook mee. Dus dan hoef ik voor het flashen in principe geen titanium backup te gebruiken om er nog 1 van te maken...

tenzij ik overnieuw wil beginnen en niet alles opnieuw hoef te downloaden...

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb sinds gisteren de 0614 baseband erop. Vond het wel raar dat ze opeens van 0606 naar 0614 zijn gegaan. Binnen een ruime week was er dus een nieuwe uit. Zat er een hevige bug in? Er was dan ook geen RIL fix voor 0614, maar die voor 0606 zou compatible moeten zijn met de baseband van 0614.

Sinds ik op 0614 draai moet ik zeggen dat mijn accu wel redelijk snel lijkt leeg te lopen, al moet ik het nog even een paar keer mijn accu calibreren, of iig de stats resetten etc.

Dit met Modaco FR17 als custom rom (wil nog niet terug naar ext3 en veel verliezen door de nieuwere versies te proberen).

Verwijderd

serhat schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:07:

Sinds ik op 0614 draai moet ik zeggen dat mijn accu wel redelijk snel lijkt leeg te lopen, al moet ik het nog even een paar keer mijn accu calibreren, of iig de stats resetten etc.

Dit met Modaco FR17 als custom rom (wil nog niet terug naar ext3 en veel verliezen door de nieuwere versies te proberen).
Dit idee heb ik dus ook.. Het lijkt wel mA minder snel 'los gelaten' worden.

Voorheen als een app 200 mA gebruikt en ik sloot die af viel het redelijk vlot terug naar 2 mA. Nu duurt het vrij lang voordat het zover is.
Dit bekijk ik via "Battery Monitor Widget Pro" overigens.

(en net weer reboot gehad btw)

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34
Dat rebooten lijkt echt met vlagen te komen. Vind het nog steeds vaag. Baseband 502 slurpt bij mij dus ook wel redelijk wat accu. Althans het 3G gedeelte. Gesprekskwaliteit over 3G is goed, over 2G zeer slecht. Ik moet zeggen dat ik daar nog niet tevreden over ben, ik schijn soms nagenoeg onvestaanbaar te zijn. Misschien komt het ook wel door de manier waarop ik mijn telefoon vasthoud, misschien moet ik m eens alleen bovenaan vastpakken.

Verwijderd

Overigens zijn het niet echt reboots... je uptime blijft doorlopen... (althans, bij mij)

Verwijderd

Die 614 baseband gaat er mooi af, telefoon was opeens dood, moest de accu eruit halen. Accu stond voor het doodgaan op 90% en nu nadat ik de accu er weer in heb gestoken opeens op 54% 8)7

Verwijderd

Naar welke ga je terug?

Verwijderd

223, als ik hem kan vinden :X

Verwijderd

Die ook in de OP staat bedoel je? V10A dus?

http://www.fileserve.com/...NEU-XXX-FEB-23-2011+0.zip

Verwijderd

Geen idee, ga het niet gokken ook.

Ik kijk het nog even aan met de baseband (geen zin om weer het hele riedeltje te moeten doen) wellicht dat het ergens anders vandaan kwam.

Overigens nog nooit meegemaakt dat dit gebeurde (ook geen reboots).
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:08:
[...]

Geen idee, ga het niet gokken ook.

Ik kijk het nog even aan met de baseband (geen zin om weer het hele riedeltje te moeten doen) wellicht dat het ergens anders vandaan kwam.

Overigens nog nooit meegemaakt dat dit gebeurde (ook geen reboots).
Dat is de juiste link :) die kan je flashen (de fls bestand dan).

• jkuijten26
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik heb ook nog steeds 223 en zit al tijden hier en op XDA te dubben welke baseband te nemen... maar als ik het goed begrijp kan ik het gewoon beter bij deze houden? Ondanks eventueel mindere gesprekkwaliteit en langere fix voor GPS...
Wat wel storend is, is het feit dat ik af en toe (gemiddeld 2 a 3x per week) opnieuw mijn PIN moet invoeren. Is dat bij 502 ook nog aanwezig of zou dit te wijten zijn aan CM?

Ik flash nu al een paar weken bijna elke dag de laatste nightly maar heb de indruk dat de laatste nightlies (zit nu op 54) weer wat meer accu drian hebben. Wel worden ze naar mijn idee met de week stabieler, heb maar zelden meer een reboot of een freeze.

• justin_ti
jkuijten26 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:58:
Ik heb ook nog steeds 223 en zit al tijden hier en op XDA te dubben welke baseband te nemen... maar als ik het goed begrijp kan ik het gewoon beter bij deze houden? Ondanks eventueel mindere gesprekkwaliteit en langere fix voor GPS...
Wat wel storend is, is het feit dat ik af en toe (gemiddeld 2 a 3x per week) opnieuw mijn PIN moet invoeren. Is dat bij 502 ook nog aanwezig of zou dit te wijten zijn aan CM?

Ik flash nu al een paar weken bijna elke dag de laatste nightly maar heb de indruk dat de laatste nightlies (zit nu op 54) weer wat meer accu drian hebben. Wel worden ze naar mijn idee met de week stabieler, heb maar zelden meer een reboot of een freeze.
Ik gebruik 502, nooit meer een reboot gehad. De RIL heb ik niet aangezeten en is van CM #54. Accudrain is toegenomen vanwege touch led notifications. Deze service houdt constant in de gaten of er een mailtje of gemiste oproep is en laat de ledjes vervolgens knipperen. Volgens mij kun je het in de nieuwste CM build uitzetten. Ik heb in een nacht van 8 uur ongeveer 12% verlies met die ledjes notificatie aan.

Deze baseband is heel zuinig als je niets doet met je telefoon maar slurpt accu als je 3g / H verbinding actief gebruikt. Hij heeft dan ook stukken meer bereik, ik denk dus een kwestie van meer versterking in de antenne en dus iets meer stroomverbruik.

[edit]

Ik kom ook van 223 af en vind 502 dan toch wel een goeie verbetering. Iemand zei mij dat deze telefoon dus een grip of death onderaan het toestel heeft. Als je m daar stevig en omsloten vastpakt tijdens het bellen klink je ook minder helder aan de andere kant. Ik deed dat dus en heb het geprobeerd. Er is wel iets verschil te merken. Je ziet ook het aantal streepjes bereik afnemen als je je hand om het toestel heen drukt aan de onderkant.

[ Voor 13% gewijzigd door justin_ti op 22-06-2011 16:42 ]

Verwijderd

Hmm, dan ga ik vanavond ook 502 erop zetten :) als dat de reboots uitzet... Ik heb nu mijn pin eraf gehaald omdat ik niet 100x per dag wil kijken of ik nog wel bereikbaar ben...

(here we go again :D)

• justin_ti
Ja er zijn ook nog mensen geweest die dachten dat het eventueel door het leren hoesje kon komen, als je dat gebruikt. Dat de accu dan te warm wordt. Ik moet zeggen dat ik die in het begin gebruikte maar nu nooit meer. Geen idee of het er echt iets mee te maken heeft. Ik doe zo even een cpu stress test in het hoesje, wieweet.

[ Voor 9% gewijzigd door justin_ti op 22-06-2011 17:03 ]

Verwijderd

Het was toch die vorkkernel die je kunt overclocken toch?
Of heb ik het fout gelezen dan.

Verwijderd

nou zie ik vaak bepaalde basebands voorbij komen i.c.m met een CM..maar is het ook mogelijk / aan te bevelen om het over een stock rom te flashen?
Zeg maar van stock met een 405 baseband naar een 502 ?

• CrimsoN72
Al iemand enig idee hoe je led notifications uit kunt zetten? Anders ga enkele nightlys terug :-(
Accu is ook sneller leeg lijkt het sinds deze feature...

[ Voor 23% gewijzigd door CrimsoN72 op 22-06-2011 18:28 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:13:
nou zie ik vaak bepaalde basebands voorbij komen i.c.m met een CM..maar is het ook mogelijk / aan te bevelen om het over een stock rom te flashen?
Zeg maar van stock met een 405 baseband naar een 502 ?
Mogelijk is het in ieder geval. Of het aan te raden is weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat een baseband die goed met CM werkt ook best goed met een stock-ROM zal werken.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:48
CrimsoN72 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:26:
Al iemand enig idee hoe je led notifications uit kunt zetten? Anders ga enkele nightlys terug :-(
Accu is ook sneller leeg lijkt het sinds deze feature...
Nee, steeds al ik bij een app zeg geen led notifications dan krijg ik een FC bij cmparts.

Kost dat veel stroom dan? Ja dus:P
Want ik merk dat mijn telefoon nu wel sneller leeg is sinds dat ik van fr18b3 af ben.
Normaal einde van de werkdag 70% a 80% over en nu 50% a 60%.

• CrimsoN72
pruimman schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:42:
[...]

Nee, steeds al ik bij een app zeg geen led notifications dan krijg ik een FC bij cmparts.

Kost dat veel stroom dan? Ja dus:P
Want ik merk dat mijn telefoon nu wel sneller leeg is sinds dat ik van fr18b3 af ben.
Normaal einde van de werkdag 70% a 80% over en nu 50% a 60%.
Het enige dat ik zeker weet is dat sinds ik een CM nightly met led notifications heb de accu verder leeg is na een dag normaal gebruik...

Verwijderd

Zo, ik heb nu baseband 502 en #51 draaien, even kijken hoe dat gaat... Ook heb ik de pincode er weer opgezet dus ik kom er snel genoeg achter of ie weer gaat rebooten...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik krijg enkel een normaal batterijverbruik als ik een stockrom gebruik.
En dan nog enkel als ik V10B flash via nvflash!

2x-v10b-1300166062-nvflash.zip heb ik van Modaco gehaald.

Daarmee zit ik nu op dag 2 en heb ik nog 30% over.
Met MCR, CM of stockrom via smartflash moet hij op het einde van dag 1 al aan de lader!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 07:15
Heb nu #55 draaien van WGspoelstra. Had eerst problemen met 52 omdat die de hele tijd vast liep :S maar deze doet dat (nog) niet.
Merk ook niet dat dat programma touch led ofzo erop staat. Denk dat hij dat eruit heeft gehaald of iets dergelijks. Batterij verbruik degelijk in combinatie met baseband 606.

• justin_ti
Fire69 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:08:
Ik krijg enkel een normaal batterijverbruik als ik een stockrom gebruik.
En dan nog enkel als ik V10B flash via nvflash!

2x-v10b-1300166062-nvflash.zip heb ik van Modaco gehaald.

Daarmee zit ik nu op dag 2 en heb ik nog 30% over.
Met MCR, CM of stockrom via smartflash moet hij op het einde van dag 1 al aan de lader!
Grappig dat het zo veel scheelt. Ik ben tot nu toe ook niet helemaal tevreden met het batterijverbruik, Het zou nog best eens de driver kunnen zijn van de batterij, die niet alle capaciteit eruit haalt en dat dus de accu helemaal niet vol zit (of leeg is) als wij denken dat dat zo is. Ik denk dat het nog lang niet optimaal is.

Wel gek dat eerst iedereen op stock klaagde over de accu en iedereen daar nu juist heel blij mee is. Ik moet ook zeggen ik mis de functies zo erg van de stock rom dat ik denk ik overga op die nieuwe C versie.

Dat tikken tegen de rand bijvoorbeeld alleen al. Heb gisteren op ibood een powerpack aan acculading besteld voor onderweg. 2200ma geloof ik voor 20 euro. Je kunt m ook gebruiken als standaard (handig voor in de trein misschien) en je sluit m aan met usb. Eigenlijk voor de iphone ontworpen maar past denk ik goed bij de o2x.

Op Dealextreme verkopen ze trouwens aardig mooie bluetooth toetsenborden, ongeveer netbook size (iets groter). http://www.dealextreme.co...less-keyboard-white-45252

Even offtopic, maar dat zou gewoon moeten werken toch? Lijkt me nog best een optie om zo in de trein verslagen te typen. Beetje klein scherm maar t moet te doen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door justin_ti op 22-06-2011 21:03 ]

• Fire69
justin_ti schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:59:
[...]

Wel gek dat eerst iedereen op stock klaagde over de accu en iedereen daar nu juist heel blij mee is. Ik moet ook zeggen ik mis de functies zo erg van de stock rom dat ik denk ik overga op die nieuwe C versie.

[...]
Ik heb V10C ook gehad, maar zoals ik al zei, die moest ik via smartflash erop zetten.
Batterij was niet goed.
Wat ik me nu afvraag is of het aan V10B tov V10C ligt, of aan de manier van flashen.
Eigenlijk zou ik ergens een nvflash-versie van V10C moeten zien te vinden :)

• justin_ti
Ik kan me niet voorstellen dat de manier van flashen uit kan maken voor de accuduur. Althans ik zou niet kunnen bedenken hoe.

• Fire69
Tja, lijkt me ook.
Daarom dat ik graag een V10C voor nvflash zou willen hebben, dan kan ik vergelijken tussen smartflash en nvflash...

Verwijderd

8 uur verder na m'n BSOD, so far so good met de 614 baseband. Volgens mij was het een accu issue ofzo, want hij was ook zo weer op 100% vanuit de 54% :S
Zit nu op 85% met wifi en bluetooth aangehad, apps installeren, een 1080p filmpje draaien, State of the Art gedraaid via UAE4Droid met de cpu @1,5GHz en geen enkel hikje whatsoever. Als ie de nacht overleeft zonder reboot oid ben ik blij *O*

Overigens denk ik nog steeds dat er meerdere hardware revisies uitgebracht zijn, gezien de vage problemen die sommige mensen hebben en andere weer niet.. Enig idee hoe je daar achter kan komen zonder het toestel open te schroeven?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 23:29 ]

Fire69 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:26:
Tja, lijkt me ook.
Daarom dat ik graag een V10C voor nvflash zou willen hebben, dan kan ik vergelijken tussen smartflash en nvflash...
Die 10c, staat een paar pagina's terug gepost volgens mij :) die kan je gewoon gebruiken die ozu moeten werken.

Verwijderd

I should have known... :X Weer een BSOD.

Ik gooi 405 er maar op.

Ik kom niet meer in download mode om de Baseband te flashen??? Start op met LG in het wit en daarna schakelt het toestel zich uit?? :S
edit:
Fixed, moest m'n laptop rebooten :F

CWM restore werkt ook met versie 4.0.0.5 *O*

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 00:25 ]

• Ruudox
Ik ga vandaag toch maar even terug naar fr19rc1
Want ik vindt het irritant dat je met cm7 de led notifications niet kan uitzetten.
En ik mis de radio heel erg, ik luister nu via internet maar dat vindt de provider niet leuk en ik straks ook niet, want dan moet ik flink gaan betalen:-P

Verwijderd

pruimman schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:57:
Ik ga vandaag toch maar even terug naar fr19rc1
Want ik vindt het irritant dat je met cm7 de led notifications niet kan uitzetten.
En ik mis de radio heel erg, ik luister nu via internet maar dat vindt de provider niet leuk en ik straks ook niet, want dan moet ik flink gaan betalen:-P
Met #51 heb je die led notification niet :)

Kan je overigens zonder veel probs en herinstalls enzo overgaan van een Cyanogenmod naar een MoDaCo mod?

• Ruudox
Maar dan zit ik alleen nog met de radio.

Je moet alleen alles backuppen(ik doe het met mybackup) daarna een full wipe,de rom flashen en alles weer terug zetten.
Duurt wel iets langer dan van cm7* naar cm7*.

Verwijderd

En als ik een met cwm een backup maak, dan kan ik die toch weer terugzetten op het moment dat ik weer naar cm wil?

(sorry voor de suffe vragen maar wil graag zeker weten dat ik niet weer een halve dag kwijt ben aan alles herstellen :D)

• Ruudox
Ja dat kan wel ja

ik maak ook altijd voor de zekerheid een backup in de recovery
Maarja ik heb altijd wanneer ik een back-up maak gaat het goed en doe ik het 1 keer niet gaat het fout.

Ik heb nu al fr19 erop staan incl alle data/gegevens gerestored, koste mij ongeveer 15 a 20min.

Verwijderd

Thnx, ga ik die ook een keertje bekijken :)

Heeft iemand ook ervaring met de roms die je via romkitchen.org bakt? Dat lijkt me ook wel interessant om te proberen namelijk

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 10:27 ]

Verwijderd

Misschien weten jullie dit?
Probleempje: Ik heb ROM Manager v4.3.1.5 erop staan, als ik de OTA update v10c binnenkrijg gaat die opnieuw opstarten maar start dan op in het clockworkmod menu... hoe kan ik deze update v10c toch geïnstalleerd krijgen?

Moet ik hem helemaal opnieuw flashen met de stock rom?

• Ruudox
Dan moet je waarschijnlijk je recovery verwijderen.

Verwijderd

pruimman schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:24:
Dan moet je waarschijnlijk je recovery verwijderen.
Hoe en waar doe ik dat? Gewoon de Rom Manager CWM verwijderen?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 11:51
Helaas gaat er iets niet helemaal goed bij mij.
Ik ben via NVflash onlangs terug naar stock gegaan.

Hiervoor heb ik de NL rom van nasirahmed gebruikt. (staat op XDA onder: [FIRMWARE]LG Optimus 2x P990 Original ROM's[DOWNLOAD]

Modelnummer: LG-P990
Android-versie: 2.2.2
Basebandversie: 1035.21_20110405
Kernel-versie: 2.6.32.9
Build-nummer: FRG83G
LGE-versie: LGP990-V10a

Als ik hem aansluit via de LG update tool beweert hij dat ik V10b heb en er geen updates beschikbaar zijn.

Via FOTA zegt hij een update beschikbaar te hebben.
Er start een download, maar krijg daarna de melding "Foutief sftware pakket"

Iemand anders laatst terug naar stock gegaan via NVflash die wel probleemloos kan updaten?
Zoja, welke firmware heb je daar voor gebruikt? (graag bron vermelden)

• Ruudox
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:32:
[...]

volgens mij staat dat ergens in rommanager maar ik weet zo niet meer waar.

Verwijderd

pruimman schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:15:
[...]

volgens mij staat dat ergens in rommanager maar ik weet zo niet meer waar.
Geen idee waar dat staat of wat ik moet doen, hij start opnieuw op na het bevestigen van de software update maar gaan dan naar de CWM console. Als ik daar reboot doe, installeert die de update niet. :'(

Volgens mij moet ik helemaal terug naar stock.... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 13:26 ]

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:32:
[...]

Jij moet hier zijn:
http://android.modaco.com...-r1-stock-recovery-image/
newbreed schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:35:
Helaas gaat er iets niet helemaal goed bij mij.
Ik ben via NVflash onlangs terug naar stock gegaan.

Hiervoor heb ik de NL rom van nasirahmed gebruikt. (staat op XDA onder: [FIRMWARE]LG Optimus 2x P990 Original ROM's[DOWNLOAD]

Modelnummer: LG-P990
Android-versie: 2.2.2
Basebandversie: 1035.21_20110405
Kernel-versie: 2.6.32.9
Build-nummer: FRG83G
LGE-versie: LGP990-V10a

Als ik hem aansluit via de LG update tool beweert hij dat ik V10b heb en er geen updates beschikbaar zijn.

Via FOTA zegt hij een update beschikbaar te hebben.
Er start een download, maar krijg daarna de melding "Foutief sftware pakket"

Iemand anders laatst terug naar stock gegaan via NVflash die wel probleemloos kan updaten?
Zoja, welke firmware heb je daar voor gebruikt? (graag bron vermelden)
Jij moet hier zijn:
http://android.modaco.com...ed-1300166062-15-03-2011/

Graag gedaan :P

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 11:51

Verwijderd

Thanks :) Maar deze bewaar ik voor de de volgende keer, want ik heb hem inmiddels al via nvflash naar stock gezet!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-11 16:48
Ik vroeg me af of je direct van FR17 naar de nieuwe V10C kan upgraden. Of moet ik dan eerst naar stock om vervolgens te updaten? Ik heb al gezocht maar kon geen duidelijk antwoord vinden.
spekkie1994 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:08:
Ik vroeg me af of je direct van FR17 naar de nieuwe V10C kan upgraden. Of moet ik dan eerst naar stock om vervolgens te updaten? Ik heb al gezocht maar kon geen duidelijk antwoord vinden.
Nee dat kan niet krijg je foutmelding als ik me niet vergis. Je moet echt terug naar stock als je wil upgraden via OTA, of je flashed via de LG tool een hele nieuwe image.

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Weet iemand een app om de trilfunctie te regelen? Als ik mijn tiptoetsen indruk dan voelen ze harder aan dan bij stock rom..

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:50:
I should have known... :X Weer een BSOD.

Ik gooi 405 er maar op.

Ik kom niet meer in download mode om de Baseband te flashen??? Start op met LG in het wit en daarna schakelt het toestel zich uit?? :S
edit:
Fixed, moest m'n laptop rebooten :F

CWM restore werkt ook met versie 4.0.0.5 *O*
Ik weet het niet hoor.. ik draai de 0616 nu nog steeds en heb nog geen reboots gezien.. Met eerdere basebands had ik die wel, maar ook maar 1 keer in de maand..

• justin_ti
Ik heb met CM dat het vrije geheugen steeds afzakt naar precies 48MB. Echt irritant, want ik draai helemaal niets. Hij wordt dan haperig en bij accugebruik neemt kiezer wel 22% in, wat zou dat kunnen zijn? Ik gebruik dialer one. En er staat los van kiezer ook nog spraakoproepen, dus het is niet bellen volgens mij. Jullie dat ook?

• Queros
Ik draai nu WGSpoelstra V.5.5.1 based on CM7 .55.. Het rooten is me eindelijk gelukt!:P Is deze rom keuze ok?

• justin_ti
Ja prima, niet heel anders dan CM7. Ik vond de theme een beetje saai maar had verder geen klachten. Je kunt er ook mee overklokken.

• Queros
Ja dat zag ik.. Heb hem nu op 1200Mhz staan..weet niet hoe gevaarlijk dat overclocken is?
Maar WGSpoelstra heeft gewoon zijn eigen draai aan CM7 gegeven? Of..wat is het verschil tussen het downloaden via cyanogenmod.com en de wgspoelstra mod? Zou je me dat kunnen uitleggen?

Verwijderd

Queros schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:06:
Ik draai nu WGSpoelstra V.5.5.1 based on CM7 .55.. Het rooten is me eindelijk gelukt!:P Is deze rom keuze ok?
Hoe zou je reageren als je na lang klooien eindelijk je foon geroot hebt, met het zweet in je bilnaad de rom erop gezet hebt en met knarsende tanden zit af te wachten of dat ding uberhaupt nog opstart, en dat doet ie gelukkig, om dan te horen dat je een slechte rom erop hebt gezet? ;)

• Queros
Dan ben ik nu op tijd om een nieuwe erop te zetten? :P Als je mij kan vertellen dat WGSpoelstra troep is.. en daar ook nog een voorbeeld van hebt.. :P Dan wil ik hem best wijzigen

Verwijderd

serhat schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Ik weet het niet hoor.. ik draai de 0616 nu nog steeds en heb nog geen reboots gezien.. Met eerdere basebands had ik die wel, maar ook maar 1 keer in de maand..
Sinds ik 405 erop heb is het ook niet meer voor gekomen, accugebruik is ook weer zoals het voor 616 was..
Nu nog een WGSpoelstra met led-notificatie en ik ben voorlopig wel klaar met dat geklooi, kost al met al toch een hoop tijd :X

• justin_ti
Queros schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:48:
Dan ben ik nu op tijd om een nieuwe erop te zetten? :P Als je mij kan vertellen dat WGSpoelstra troep is.. en daar ook nog een voorbeeld van hebt.. :P Dan wil ik hem best wijzigen
Zeer schadelijke rommel is het. Nee tis gewoon CM7 met een eigen theme en een paar apps ;) Overklokken is op eigen risico en ik doe er niet meer aan. Puur omdat ik er niks van merk. In principe kan het heus geen kwaad. Undervolten daarentegen is wel leuk, zo kan je de telefoon iets zuiniger maken.

Verwijderd

justin_ti schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:08:
[...]

Zeer schadelijke rommel is het. Nee tis gewoon CM7 met een eigen theme en een paar apps ;) Overklokken is op eigen risico en ik doe er niet meer aan. Puur omdat ik er niks van merk. In principe kan het heus geen kwaad. Undervolten daarentegen is wel leuk, zo kan je de telefoon iets zuiniger maken.
maar ik krijg het gevoel bij undervolten dat ie daar wat onstabieler van kan worden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:09:
[...]

maar ik krijg het gevoel bij undervolten dat ie daar wat onstabieler van kan worden...
Undervolten is erg afhankelijk van het toestel, kwestie van veel uitproberen.

• Mr_DD
Wat is nou het verschil tussen die 2 ?
Ik heb namelijk een stock backup gedraaid via CWM, als ik deze terugzet dan boot het toestel niet meer (blijft hangen op LG logo)...
Via welke optie kan ik deze nu (werkend) terug zetten?

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:12
Draai op dit moment de laatste nightly van CyanogenMod.
Ik wil graag de LED notificaties uitzetten, las op XDA dat je dit kon doen door bij de apps de flash kleur te veranderen naar 'none', zodra ik dat doe krijg ik 'n forceclose van cmparts.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen of hoe ik die LED notificaties op een andere manier uit krijg?

Alvast bedankt!

• CrimsoN72
-EvoLution- schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:18:
Draai op dit moment de laatste nightly van CyanogenMod.
Ik wil graag de LED notificaties uitzetten, las op XDA dat je dit kon doen door bij de apps de flash kleur te veranderen naar 'none', zodra ik dat doe krijg ik 'n forceclose van cmparts.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen of hoe ik die LED notificaties op een andere manier uit krijg?

Alvast bedankt!
Dat klopt, zo kun je de tweak uitzetten. Moet je dan wel voor tig applicaties doen :( En zorgt dan helaas nog steeds dat "touch key lights" niet fatsoenlijk werkt... Ik hoop dat ze snel een optie toevoegen waar je de tweak mee in zijn geheel kan uitzetten of zelfs achter wegen kan laten. Wat heb ik aan die onzin als ik mijn mobiel in mijn broekzak heb?!

[ Voor 12% gewijzigd door CrimsoN72 op 24-06-2011 22:09 ]

• Mr_DD
Zo, toch maar de stick install van OP gedaan, zit nu op v10a en kan geen updates vinden via het toestel...enig idee waarom dit is? Ik zou nu toch ook de 10c update OTA moeten kunnen krijgen ?

edit:
Laat maar, ik krijg nu wel een update

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_DD op 24-06-2011 22:47 ]

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:12
CrimsoN72 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:06:
[...]

Dat klopt, zo kun je de tweak uitzetten. Moet je dan wel voor tig applicaties doen :( En zorgt dan helaas nog steeds dat "touch key lights" niet fatsoenlijk werkt... Ik hoop dat ze snel een optie toevoegen waar je de tweak mee in zijn geheel kan uitzetten of zelfs achter wegen kan laten. Wat heb ik aan die onzin als ik mijn mobiel in mijn broekzak heb?!
Krijg jij dan ook die force close?
Probleem inmiddels opgelost, als ik CyanogenMod instel in 't Engels dan kan ik de kleur wel aanpassen.
Zal even kijken in mijn Nederlandse vertaling wat er fout is..
EDIT:
Denk dat ik de fout heb gevonden, heb een aangepaste vertaling op http://review.cyanogenmod.com/, nu een kwestie van wachten tot ie toegevoegd wordt!

[ Voor 25% gewijzigd door -EvoLution- op 25-06-2011 13:14 ]

Verwijderd

CrimsoN72 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:06:
[...]

...Wat heb ik aan die onzin als ik mijn mobiel in mijn broekzak heb?!
Trilt ie dan niet? Maar je hebt er niets aan idd in je broekzak. Het is nuttig als je telefoon ergens ligt en je ringtone niet gehoord hebt. En leuk zo'n stealth telefoon maar een led die aangeeft dat je telefoon nog leeft is toch wel erg aardig in het dagelijks gebruik. (Overigens ook handig als je midden in de nacht wakker word :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 23:03 ]

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
Kan een van onze bakkers hier mij de Fr19 RC 1 bakken uit de keuken?

Laat de keuken maar default staan en dan zonder: live wallpapers (ook LG versie niet), news & weather, app advisor, mirror, SNS twitter, F-secure, Sprite-backup.

• ruud2all
  • Laatst online: 08:48
scorelord schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:32:
Kan een van onze bakkers hier mij de Fr19 RC 1 bakken uit de keuken?

Laat de keuken maar default staan en dan zonder: live wallpapers (ook LG versie niet), news & weather, app advisor, mirror, SNS twitter, F-secure, Sprite-backup.
ik heb 'm gebakken.... (eenmalige actie !!!) even een upload site zoeken....

je kunt 'm hier pakken:
liefhebbers kunnen een erom vragen.....

[ Voor 27% gewijzigd door ruud2all op 26-06-2011 14:18 . Reden: directe link op de server weggehaald ]

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
Bedankt Ruud. Kudos. _/-\o_

• Fire69
Dr0pSHoT schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:51:
[...]

Wat is nou het verschil tussen die 2 ?
Ik heb namelijk een stock backup gedraaid via CWM, als ik deze terugzet dan boot het toestel niet meer (blijft hangen op LG logo)...
Via welke optie kan ik deze nu (werkend) terug zetten?
De eerste moet je gebruiken als je CWM hebt geflashed, maar terug wilt naar de stock recovery.
De tweede is gewoon een volledige rom.

Stock backup teruggezet? Wat stond er voor die backup op? Een ander type rom (custom)?
Dan moet je een via CWM een clean van je cache en dalvik doen. Als dat niet werkt, zal je ook je data moeten cleanen (factory reset)

Verwijderd

Ik draai nu al een tijde CM7 en alles liep soepel tot dat ik de vorkkernel flashte.
Vanaf toen heb ik ook last van reboots, soms moet ik battery pull doen.
Dus ik heb het gevoel dat het aan de kernel ligt.
Kan iemand me nog een andere kernel aan raden die goed werkt met baseband 405 en CM7?

• ruud2all
  • Laatst online: 08:48
@Rick17
probeer je baseband eens te updaten, ik draai nu ruim een week CM7 (Kang met vorkKernel) met 502 zonder problemen...... 405 geeft meer problemen

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-11 07:15
ruud2all schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:17:
@Rick17
probeer je baseband eens te updaten, ik draai nu ruim een week CM7 (Kang met vorkKernel) met 502 zonder problemen...... 405 geeft meer problemen
Het updaten naar 502 kan wel maar ik heb de wgspoelstra editie i.c.m. de 614 en die heeft ook de vorkKernel. Ik heb ook last van spontane reboots, vastlopers als ik wat aan het doen ben.
Gebeurt volgens mij bijna alleen maar als ik met wireless aan het rotzooien ben maar toch.

Misschien dan maar naar de nieuwe V10c gaan.

Verwijderd

Oke dan zal ik eens naar 502 gaan.
Als ik daar niks voor hoef te wipen.
Ik dacht eerst ook dat je die vorkKernel kon overclocken, maar dat valt dus ook tegen.

EDIT: Kan die baseband trouwens helpen tegen het uber slechte bereik.
Ik weet eigelijk niet waar door dat komt.
t-mobile of de telefoon zelf?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 14:27 ]

• justin_ti
Ja zeker, hoewel het slechte bereik eerder zal liggen aan het feit dat je dan waarschijnlijk binnen bent. T-Mobile gebruikt een frequentie die niet zo goed door betonnen muren heen gaat als die van KPN en Vodafone.

Verwijderd

Dat vind ik dan wel raar want in mijn telefoon van 2 jaar terug had ik ook t-mobile en ik had overal bereik.
(Nokia 6300 :P )

• justin_ti
Ja maar het ligt aan zoveel dingen: de kwaliteit en zendsterkte van de antenne, de manier waarop je je telefoon vasthoudt, het aantal apparaten in de buurt wat erop zou kunnen storen, het aantal mobile gebruikers dat er op het netwerk zit. Dan komt de zendfrequentie er nog bij, en dat die bij T-Mobile ongunstiger is voor binnenhuis dat is maar een klein beetje nadelig voor het totaalbereik.

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:25:
Oke dan zal ik eens naar 502 gaan.
Als ik daar niks voor hoef te wipen.
Ik dacht eerst ook dat je die vorkKernel kon overclocken, maar dat valt dus ook tegen.

EDIT: Kan die baseband trouwens helpen tegen het uber slechte bereik.
Ik weet eigelijk niet waar door dat komt.
t-mobile of de telefoon zelf?
Baseband kan je niet flashen zonder dat je phone wordt leeggemaakt ;)

Trouwens, ik draai de 606, en het bereik daarvan ik gewoon abnormaal goed! :P
Mijn 2de access-point staat op de zolder, en ik heb 100m van bij me thuis nog steeds 2mbit signaal! 8)

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:24:
[...]

Baseband kan je niet flashen zonder dat je phone wordt leeggemaakt ;)

Trouwens, ik draai de 606, en het bereik daarvan ik gewoon abnormaal goed! :P
Mijn 2de access-point staat op de zolder, en ik heb 100m van bij me thuis nog steeds 2mbit signaal! 8)
Ja daar was ik inderdaad al achter xd
Nou dan ga ik ook maar eens naar 606.
Vandaag voor het eerst gereden met navigatie op mijn phone.
Dat was echt bagger. De helft van de tijd had die niet eens signaal.
Ik gebruikte sygic

• CrimsoN72
Sinds vanmorgen CM#59 nightly aan het draaien; Online hang-ups zijn terug (weliswaar minder frequent) & haperend geluid is terug (zeer regelmatig) :(
Lijkt erop dat de Galaxy S2 nu alle aandacht krijgt ;p... Ik ga voorlopig terug naar #51 (is volgens mij de laatste zonder led notifications maar verder stabiele nightly)...

• justin_ti
Hmm hier eigenlijk geen last van wat je omschrijft. Welke baseband gebruik je? Ik zit op 502 met de RIL van build 59.

• CrimsoN72
justin_ti schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:33:
Hmm hier eigenlijk geen last van wat je omschrijft. Welke baseband gebruik je? Ik zit op 502 met de RIL van build 59.
405...
Maar vanaf CM nightly #39 geen problemen mee gehad (tot nu dus, met #59). Aangezien ik alleen maar mensen hoor klagen over random reboots etc (en ik hier nog niet één keer last van heb gehad met 405) ga ik liever een stapje terug met CM dan al die ellende met steeds flashen van andere basebands...
Pagina: 1 ... 14 ... 45 Laatste