Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:02
WeAreLegion schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:00:
[...]

Nee root verdwijnt als je update naar 51 dat is een bug, en inderdaad met superoneclick even opnieuw rooten en het werkt weer. Ik heb nu even FR19b3 er op staan voor dag ofzo es ff kijken hoe dat werkt. Had al wel baseband geupdate naar 606, en anders flash ik gewoon heel 10c een keer :)
Ah mooi, ligt niet aan mijn tel :).
Ben benieuwd naar je ervaringen, zat er ook over te twijfelen. Gebruik CM7 al een tijd voor dagelijks gebruik en wil eigenlijk niet terug naar 2.1. Alleen verdere ontwikkeling van CM7 hangt nu af of nvidia source code vrij gaat geven, AD2P wil ik bijvoorbeeld toch graag hebben.

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik laat morgen wel even weten wat ik er van vind. Ik heb nu 3 weken CM7 gehad ook en dat beviel wel prima eigenlijk, maar goed stock had ik eigenlijk ook geen problemen mee :) dus misschien is dit mooie middenweg zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:28
Zo leuk he, ik wil dolgraag rooten en nieuwe rom erop knallen, mja alweer 5 uur bezig om mijn telefoon via USB aan mijn PC te koppelen. Geeft geen enkele kick (ook niet bij andere telefoon). Iemand nog tips? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
danielschut schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:20:
Zo leuk he, ik wil dolgraag rooten en nieuwe rom erop knallen, mja alweer 5 uur bezig om mijn telefoon via USB aan mijn PC te koppelen. Geeft geen enkele kick (ook niet bij andere telefoon). Iemand nog tips? :P
Heb je de drivers geinstalleerd? Dat moet je zelf doen geloof ik. Anders een andere usb poort proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38
Jay_Snake schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat je er van uit kan gaan dat deze fixes niet worden meegenomen, omdat deze voor Froyo zijn en niet voor Gingerbread. Die functies zullen waarschijnlijk pas naar CM7 gaan als LG Gingerbread uitbrengt.

[...]

Ik draai dus de FR19b3 Rom en ik ben er zeer tevreden over. Dit is naar mijn inziens Froyo zoals LG hem had moeten afleveren. Als mensen hem willen testen, let me know. Dan bak ik er 1.
Kan je een FR19b3 Rom voor me bakken, wil het eens testen :P. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot nu toe werkt alles en qua snelheid mis ik eigenlijk niks tegen over CM7. Ik las wel ergens dat hij nu mkv onderteund en dat werkt inderdaad (mkvtje gedownload), maar hij hapert nog steeds het beeld dat is wel een beetje jammer. Maar goed nog even wachten denk ik en dan is dat ook wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
WeAreLegion schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:13:
Tot nu toe werkt alles en qua snelheid mis ik eigenlijk niks tegen over CM7. Ik las wel ergens dat hij nu mkv onderteund en dat werkt inderdaad (mkvtje gedownload), maar hij hapert nog steeds het beeld dat is wel een beetje jammer. Maar goed nog even wachten denk ik en dan is dat ook wel opgelost.
Bij sommige MKV's stottert ie idd nog een beetje.Ik heb zelf een web-dl versie van Supernatural bekeken en die liep wel vloeiend. Wie weet is het stotteren tegen de tijd vanzelf opgelost als je de kernel kan OCén. En daarnaast zou dit nog een beta zijn van de nieuwe stockrom, dat werd beweerd op de facebook van LG. Het zou goed kunnen dat het in de final versie wel goed loopt.
weebeast schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:39:
[...]
Kan je een FR19b3 Rom voor me bakken, wil het eens testen :P. Thanks!
Wat wil je er in hebben? Geloof dat je de kitchen wel kan zien, dus zeg maar even wat er in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
martynvs schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:52:
[...]

Heb je de drivers geinstalleerd? Dat moet je zelf doen geloof ik. Anders een andere usb poort proberen?
Ik heb de drivers geïnstalleerd, gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. Heb de telefoon opnieuw opgestart, batterij eruit. Heb alle LG rommel gedownload (PC suite etc), maar no good. Er gebeurt gewoon niks als ik mijn kabeltje naar de PC verbindt, behalve dat op de telefoon het oplaadicoontje in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielschut schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:39:
[...]

Ik heb de drivers geïnstalleerd, gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. Heb de telefoon opnieuw opgestart, batterij eruit. Heb alle LG rommel gedownload (PC suite etc), maar no good. Er gebeurt gewoon niks als ik mijn kabeltje naar de PC verbindt, behalve dat op de telefoon het oplaadicoontje in beeld komt.
PC herstart? Probeer het eens op een andere usb port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
Jay_Snake schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:25:
[...
Wat wil je er in hebben? Geloof dat je de kitchen wel kan zien, dus zeg maar even wat er in moet.
De onderstaande punten als het mogelijk is :P

Google Applications:

Google launcher.
Live Wallpapers (Google)
Voice Dialler
Voice Search
YouTube

LG Applications
Alarm Clock
Calculator
Calendar
Desk Clock
Email
FM Radio
Fonts
Gallery
Home selector
Live Wallpapers
Memo
Mirror
PC Sync + On Screen Phone + MITS
Screen Capture
Video
Voice Recorder
WAP Service
Widgets

Third Party Applications
Adobe Flash Player
Polaris Office

MoDaCo Additions
Spare Parts

Expert Options
Disable Music Controls and Toggle Buttons
Hidden Menu
Silent Camcorder
Use patched SQLite library

Thanks! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielschut schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:39:
[...]

Weet je zeker dat je een USB datakabel gebruikt en niet alleen een laadkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:18:
[...]

Weet je zeker dat je een USB datakabel gebruikt en niet alleen een laadkabel?
O mijn god....bestaat er ook alleen een laadkabel? Nooit van gehoord, naja op het kleine stickertje staat nu idd charging cable, lekker dan, vanmiddag bij de t-mobile shop gehaald. Zelfs nog gevraagd aan de verkoper of hij ff het juiste kabeltje wilde pakken, vroeg niks over data of laden.....

Maar dan kan ik me voorstellen dat hij verder niet zoveel doet als ik hem op de PC aansluit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielschut schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:31:
[...]

O mijn god....bestaat er ook alleen een laadkabel? Nooit van gehoord, naja op het kleine stickertje staat nu idd charging cable, lekker dan, vanmiddag bij de t-mobile shop gehaald. Zelfs nog gevraagd aan de verkoper of hij ff het juiste kabeltje wilde pakken, vroeg niks over data of laden.....

Maar dan kan ik me voorstellen dat hij verder niet zoveel doet als ik hem op de PC aansluit :P
Heb je de originele kabel dan niet (meer)?

In alle eerlijkheid wist ik ook niet dat daar een verschil in kon zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Nee originele heb ik niet meer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik heb een probleem met het updaten naar 10c en/of de vernieuwde baseband, als ik het via smartflash tool doe, doet hij helemaal niks, als ik bestanden invoer en vervolgens op start druk krijg ik de vraag van odmvalue en vervolgens zegt hij dat me toestel niet meer verbonden is aan smartflash, en dus lukt de update niet. (ja het is een beetje lastig uit te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
weebeast schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:16:
[...]

De onderstaande punten als het mogelijk is :P

Google Applications:

Google launcher.
Live Wallpapers (Google)
Voice Dialler
Voice Search
YouTube

LG Applications
Alarm Clock
Calculator
Calendar
Desk Clock
Email
FM Radio
Fonts
Gallery
Home selector
Live Wallpapers
Memo
Mirror
PC Sync + On Screen Phone + MITS
Screen Capture
Video
Voice Recorder
WAP Service
Widgets

Third Party Applications
Adobe Flash Player
Polaris Office

MoDaCo Additions
Spare Parts

Expert Options
Disable Music Controls and Toggle Buttons
Hidden Menu
Silent Camcorder
Use patched SQLite library

Thanks! :9
Hier is ie:

http://www.megaupload.com/?d=2CT9L5RI

Mirror:
http://hotfile.com/dl/121...ac248d6e09d11f7a.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pasteis schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:27:
Ik heb een probleem met het updaten naar 10c en/of de vernieuwde baseband, als ik het via smartflash tool doe, doet hij helemaal niks, als ik bestanden invoer en vervolgens op start druk krijg ik de vraag van odmvalue en vervolgens zegt hij dat me toestel niet meer verbonden is aan smartflash, en dus lukt de update niet. (ja het is een beetje lastig uit te leggen).
Hmmm probeer eens een andere usb poort, dat hielp namelijk bij mij als hij geen verbinding wou maken. Mischien dat dat je probleem oplost. Eerst Smartflash opstarten dan USB connector erin terwijl je volume down ingedrukt houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Pasteis schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:27:
Controlleer of je de SmartFlash tool wel als Administrator uitvoert.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
Bovenstaande reacties halen helaas niks uit.
Ik zal de fout even beter beschrijven.

Als allereerst krijg ik dit:
http://www.psp2-ngp.nl/1.png

het maakt niet uit welk antwoord ik geef, de uitkomst is hetzelfde.

Vervolgens zegt hij:
Flashtool is disconnected to target.

vervolgens (3 seconden later) krijg ik dit:
http://www.psp2-ngp.nl/2.png

Excuses voor de achtergrond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pasteis schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:06:
Bovenstaande reacties halen helaas niks uit.
Ik zal de fout even beter beschrijven.

Als allereerst krijg ik dit:
http://www.psp2-ngp.nl/1.png

het maakt niet uit welk antwoord ik geef, de uitkomst is hetzelfde.

Vervolgens zegt hij:
Flashtool is disconnected to target.

vervolgens (3 seconden later) krijg ik dit:
http://www.psp2-ngp.nl/2.png

Excuses voor de achtergrond :X
Laat ook eens een screenshot zien van hoe het programma is ingesteld, want het lijkt er op of er gewoon een instelling verkeerd staat. Je kan trouwens een screenshot maken van een programma met alt+printscreen ;) dan staat wallpaper er verder er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
Afbeeldingslocatie: http://www.psp2-ngp.nl/3.png

Ik probeer het nu eerst alleen met de baseband.
bij de "Ap bin" zet ik de ROM, heb al diverse opties geprobeerd, of combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmm, enige wat ik eigenlijk nog kan verzinnen is LG drivers er helemaal afgooien en dan usb snoer even in andere doen en helemaal opnieuw drivers installeren en kijken wat hij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
WeAreLegion schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:31:
Hmmmm, enige wat ik eigenlijk nog kan verzinnen is LG drivers er helemaal afgooien en dan usb snoer even in andere doen en helemaal opnieuw drivers installeren en kijken wat hij dan doet.
Oke, dan ga ik dat zo nog even proberen, bedankt voor je hulp.

Edit:
Ook dit werkt niet!

[ Voor 3% gewijzigd door Pasteis op 18-06-2011 23:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmm, heb je nog een andere kabel liggen waarmee je het eventueel kan proberen? Het is wel echt een hele vage melding ik ben die echt nog niet tegen gekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukhem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2022
Deze high bitrate mod van de LG Camera app is echt wel geweldig, vaarwel blokkerige video!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
WeAreLegion schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 23:50:
Hmmmm, heb je nog een andere kabel liggen waarmee je het eventueel kan proberen? Het is wel echt een hele vage melding ik ben die echt nog niet tegen gekomen namelijk.
Inderdaad, ik kan nergens vinden wat apply odmvalue betekend, boven het venster staat model, en een bestand heet wel model.dll maar zal wel niet zoveel uitmaken. Ik snap het niet want de vorige keer ging het updaten vlekkeloos en deed ik precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
Thanks! Heb het op me 2x gezet en het werk erg goed :9 . Sneller dan de stock 10c!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon eigelijk nergens vinden of er in cm7 ook screen capture in zit? Zoals in de stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:28:
Ik kon eigelijk nergens vinden of er in cm7 ook screen capture in zit? Zoals in de stock.
Nee, zit er niet ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat de FR19b3 mij ook prima bevalt, mkv doet het inderdaad gewoon al zie je soms een slowdown van het beeld maar dat komt maar weinig voor, het is niet meer zoals dat het was dat scheelt. Verder is hij gewoon lekker snel en stabiel zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:59:
Moet zeggen dat de FR19b3 mij ook prima bevalt, mkv doet het inderdaad gewoon al zie je soms een slowdown van het beeld maar dat komt maar weinig voor, het is niet meer zoals dat het was dat scheelt. Verder is hij gewoon lekker snel en stabiel zoals het hoort.
Dus het is de moeite waard om die rom er weer helemaal op te zetten?
Trouwens is het dan ook beter om een andere kernel en baseband te flashen?
Aangezien er nu baseband 606 is, terwijl ik eigelijk met 405 geen problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik gebruik 606 en draai de Vorkkernel op 1200MHz / 1100mAh. Geweldige batterijduur en de snelheid is ook significant verbeterd. Al weet ik niet precies wat het effect is omdat ik tegelijkertijd ook geswitched ben van MCR naar CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:16:
[...]

Dus het is de moeite waard om die rom er weer helemaal op te zetten?
Trouwens is het dan ook beter om een andere kernel en baseband te flashen?
Aangezien er nu baseband 606 is, terwijl ik eigelijk met 405 geen problemen heb.
Ik vind van wel, maar goed het lijkt er op alsof elke telefoon zijn eigen leven heeft zeg maar ;). Maar moet wel zegen dat batterij duur met CM7 beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, viel mij net pas op dat als ik mijn telefoon van m'n oor haal na een gesprek het scherm automagisch aanfloept :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:02:
lol, viel mij net pas op dat als ik mijn telefoon van m'n oor haal na een gesprek het scherm automagisch aanfloept :D
haha
beter laat dan nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:05:
[...]

haha
beter laat dan nooit?
Zoiets :D Scheelt weer een knop indrukken.

Zit inmiddels net aan dag 3 met de accu (51 uur) en zit op 82% *O*
Goed, nog steeds geen week maar dat zal wel nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:08:
[...]

Zoiets :D Scheelt weer een knop indrukken.

Zit inmiddels net aan dag 3 met de accu (51 uur) en zit op 82% *O*
Goed, nog steeds geen week maar dat zal wel nooit gebeuren.
wtf hoe doe je dat?
Ik haal maximaal 12/13 uur. En ik doe er echt niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk voor een deel een beetje mazzel hebben met het toestel, maar ook standaard een underclock (ik heb een van max 800Mhz ingesteld) en alles uitschakelen als je het op het moment niet gebruikt (3g/wifi/datanetwork). Ook een korte tijd instellen dat je scherm aan mag zijn scheelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:05

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Geen smartphone gebruik dus als je geen push e.d. aanhebt, logisch dat je dan lang kan op een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik heb net CM 52 erop gezet, maar mijn brightness springt nu steeds naar het minimum? :?
Nog iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JensinatoR schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:08:
Geen smartphone gebruik dus als je geen push e.d. aanhebt, logisch dat je dan lang kan op een batterij.
Mwah, een paar roms geleden hield de telefoon het niet al te lang vol. En push voor wat? Email en meuk haal ik wel op m'n computer op, tenzij er iets dringends is, dan gebruik ik de webmail via Firefox wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En je hebt een smartphone gekocht omdat...?

Waarom heb je dan een telefoon?
Je klint nu een beetje zo: "Als ik iemand iets wil vertellen, wacht ik wel tot ik ze zie, tenzij het dringend is, dan zoek ik wel een telefooncel" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Fire69 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:32:

Waarom heb je dan een telefoon?
Je klint nu een beetje zo: "Als ik iemand iets wil vertellen, wacht ik wel tot ik ze zie, tenzij het dringend is, dan zoek ik wel een telefooncel" :P
Redenen genoeg om een smartphone te kopen, zelfs al heb je geen internet abbo. En minstens evenveel argumenten om dat niet te doen. Een discussie die we hier best niet zullen houden :).

Wat batterijduur betreft: naast het scherm is 3g een echte killer. Ik zou durven zeggen dat het een factor vikf meer vebruikt. Dit weekend ergens geweest waar ik geen 3g had, batterij niet leeg te krijgen in stand-by, terwijl dat op 3g nog redelijk snel gaat. Dus als je niet echt veel internet kan het wel een oplossing zijn om 3g niet te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Frigolamptje schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:44:
[...]

Dus als je niet echt veel internet kan het wel een oplossing zijn om 3g niet te gebruiken...
OK, 3g verbruikt veel, maar om dan maar gewoon je phone niet te gebruiken voor mail en zo.
Dat kan toch ook via gprs (2g)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een abbo met internet. alleen die doet het niet meer echt raar.
Daarom heb ik 3g uit staan en nog haal ik maar maximaal 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:51:
Ik heb wel een abbo met internet. alleen die doet het niet meer echt raar.
Daarom heb ik 3g uit staan en nog haal ik maar maximaal 12 uur.
Ja mss staat je scherm veel aan... En Fire69, point taken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Fire69 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:04:
Ik heb net CM 52 erop gezet, maar mijn brightness springt nu steeds naar het minimum? :?
Nog iemand last van?
Ik las op xda dat er meer mensen last van hebben bij CM 52. Even een nachtje slapen, in CM53 zal t vast zijn opgelost :P

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Damn, dom van me dat ik daar niet even gechecked heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:32:

Waarom heb je dan een telefoon?...
Om te bellen en vooral telefonisch bereikbaar te zijn? :P Er is meer dan internet en pushgebeuren alleen ;) Gebruikte op mijn vorige smartphone's dat ook al niet tot nauwelijks. Overigens om via 2g te internetten.... Ben je echt zo verslaafd dat je dat jezelf aan wilt doen? :X

Grootverbruik voor mij is Sygic (offline navigatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:37:
[...]

Om te bellen en vooral telefonisch bereikbaar te zijn? :P
pricewatch: Nokia 1800 Grijs ;)
Er is meer dan internet en pushgebeuren alleen ;) Gebruikte op mijn vorige smartphone's dat ook al niet tot nauwelijks. Overigens om via 2g te internetten.... Ben je echt zo verslaafd dat je dat jezelf aan wilt doen? :X

Grootverbruik voor mij is Sygic (offline navigatie).
Surfen via 2g is een marteling, daarom heb ik ook een telefoon met 3g ;)
Maar mail is heel goed te doen toch?

Trouwens, buiten experimenteren gebruik ik deze LG ook enkel voor navigatie hoor :P
Ik heb een Blackberry als echte telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:40:
...
Maar mail is heel goed te doen toch?...
Daar gebruik ik mijn laptop voor (en nu komt de aap uit de mouw :+).

Overigens ben ik redelijk nieuw op het Android platform dus voor mij is het veel uitzoeken. Ben al blij dat ik een custom rom kan flashen :D

Echt raar als je Windows Mobile gewend bent, zoveel nieuwe termologie die je tegenkomt, maar elke dag leer ik weer iets nieuws *O*

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Wat zijn jullie ervaringen met baseband 606? Met name gesprekskwaliteit en accu t.o.v. 502. Ik ben een beetje teleurgesteld in 502 met betrekking tot de accu. Hij slurpt m leeg als een gek als ik aan het bellen ben. 20 minuten gebeld en gelijk iets van 12 - 15% accu eraf. (of is dat normaal?)

De gesprekskwaliteit viel in eerste instantie tegen, hoewel hij beter was dan met de andere basebands. Achtergrondgeluiden vallen net iets meer weg. Ik begin nu alleen te denken dat het gewoon aan de microfoon in de telefoon ligt, of het ontwerp. Hij zit in de onderkant. Als ik namelijk met de headset bel schijn ik veel helderder te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:26:
[...]

Daar gebruik ik mijn laptop voor (en nu komt de aap uit de mouw :+).
Via 3g dan?
Overigens ben ik redelijk nieuw op het Android platform dus voor mij is het veel uitzoeken. Ben al blij dat ik een custom rom kan flashen :D

Echt raar als je Windows Mobile gewend bent, zoveel nieuwe termologie die je tegenkomt, maar elke dag leer ik weer iets nieuws *O*
Dit is ook mijn eerste Android, en hoewel het inderdaad helemaal anders is, valt het toch wel mee vind ik.
Hoewel ik WM (raar maar waar) toch wat stabieler vond werken.

Nu bvb met die batterijproblemen. Neem 2 toestellen met het probleem. Flash beide met een andere rom.
Veel kans dat het bij de ene weg is, terwijl de andere het nog heeft...

Ook andere kleine dingetjes, flash dezelfde rom er nog eens overheen en het is opgelost...
Typisch Linux :P (eerder :/ eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Jay_Snake schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:25:
[...]

Bij sommige MKV's stottert ie idd nog een beetje.Ik heb zelf een web-dl versie van Supernatural bekeken en die liep wel vloeiend. Wie weet is het stotteren tegen de tijd vanzelf opgelost als je de kernel kan OCén. En daarnaast zou dit nog een beta zijn van de nieuwe stockrom, dat werd beweerd op de facebook van LG. Het zou goed kunnen dat het in de final versie wel goed loopt.

[...]

He Jay_Snake!

Ik had je afgelopen weekn ook al een berichtje gestuurd via Modaco zelf. Zou je er ook eentje voor mij willen bakken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
PeterFdeVries schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:55:
[...]

He Jay_Snake!

Ik had je afgelopen weekn ook al een berichtje gestuurd via Modaco zelf. Zou je er ook eentje voor mij willen bakken? O-)
Er staat een versie op de vorige pagina, als je die nou eens gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Jay_Snake schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:11:
[...]

Er staat een versie op de vorige pagina, als je die nou eens gebruikt ;)
Weet ik, maar mijn wensenpakket ligt een beetje anders. Want ik later geen dingen meer toevoegen uit die lijst.

Please, pretty pretty please?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit topic is niet bedoeld voor persoonlijke verzoekjes. Stuur daarvoor aub een DM, of mail. Maar niet in dit topic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Aargh, gek word ik er van dat verbinden met USB. Is me prima gelukt na het juiste kabeltje te hebben gekocht, connecten en rom eropzetten ging fine. Maar nu krijg ik telkens als ik de GSM connect dat hij zegt dat het bijwerken van het stuurprogramma is mislukt.

Heb al alle drivers verwijderd, USB poorten verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Telefoon en PC paar keer opnieuw opgestart, maar hij blijft weigeren.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Welke driver gaat fout en welke heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Ik heb de LG mobility drivers 3.2.1 geinstalleerd, en ook weer verwijderd, daarna geprobeerd met 3.2. Ook no good. In apparaatbeheer geeft die bij de samengestelde usb-apparaat een code 10 (dit apparaat start niet).
Ook al met of zonder USB debugging geprobeerd, maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 12-09 15:37
Welke ROM draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Ik draai de meest recente CM7 ROM: cm_p990_full-53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aparte foutmelding. Probeer eens een andere pc?

Verder heeft Paul net een nieuwe baseband online gezet: versie 614. Heb nog geen ervaringen kunnen vinden. Ik vind het wel best zo, 606 bevalt me wel. Wacht het wel even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Nouja is al opgelost, althans, heb telefoon van vriendin geconnect, en die pakt die wel. Dus ff sd kaartje daarin gestopt om Markets te kunnen installen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RoD schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:52:
Aparte foutmelding. Probeer eens een andere pc?

Verder heeft Paul net een nieuwe baseband online gezet: versie 614. Heb nog geen ervaringen kunnen vinden. Ik vind het wel best zo, 606 bevalt me wel. Wacht het wel even af :)
Alweer? Van waar blijven die komen? Het kan toch nket zijn dat LG zo vaak updates uitbrengt, terwijl het zo lang duurt voor hun GB-update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat het meer te maken heeft met dat het uitgegeven word in meerdere landen. Maar goed ik zal hem zo wel even flashen er is toch geen RIL update voor nodig enzo. Zal dan gelijk ook even FR19b5 er opzetten. Moet zeggen dat ik tot nu toe wel erg tevreden ben met die FR19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu de nightly #50 , ja loop al weer achter hahah
eigenlijk best tevreden..op 1 dingetje na...
Kan het kloppen dat de front camera het niet doet in CM? ....heb het video calling ontdekt...maar nu doet de camera het (bij mij) dus niet in deze rom...
Zit het inmiddels in de hogere versies ( bij jullie dus) of word het dan toch nog terug naar stock om te kunnen bellen op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de nightly #51 met v10c en ik moet zeggen dat ie wel soepeler draait, vooral tijdens het installeren. Batterij gebruik is ook stukken beter alleen ik heb nu in 2 dagen al een stuk of 5 reboots gehad?

Meer mensen last van? Ligt het toevallig aan de nightly versie die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik zou even de baseband updaten naar 614. Er zijn geen ervaringen mee hier, maar het probleem van rebooten lijkt toch echt van bepaalde basebands af te komen. Onder andere in elk geval. Ik had toen ik de telefoon out of the box kocht erg veel last van reboots en nu met baseband 502 (redelijke batterij slurper bij gebruik, maar mega goed bereik en verder wel oke verder) nooit meer ergens last van gehad. Sowieso upgraden naar de nieuwste nightly is natuurlijk maar 2 minuten werk. Zie de nieuwe tutorial in de TS voor de aller snelste werkwijze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Ondanks alle hickups ben ik zeer tevreden tot dusver over CM7, battery life is zo enorm verbeterd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 14:10
Ik heb nu ook die 606 baseband maar als je belt gaat je batterij erg snel naar beneden. Dat vind ik wel een beetje bizar als je naar de statistieken van mn telefoon keek gister keek hoeveel % de kiezer had voor een 37 sec bellen.

Draai nu #52 maar zal eens kijken hoe die McR19 is i.c.m. die nieuwe baseband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:33:
Ik zou even de baseband updaten naar 614. Er zijn geen ervaringen mee hier, maar het probleem van rebooten lijkt toch echt van bepaalde basebands af te komen. Onder andere in elk geval. Ik had toen ik de telefoon out of the box kocht erg veel last van reboots en nu met baseband 502 (redelijke batterij slurper bij gebruik, maar mega goed bereik en verder wel oke verder) nooit meer ergens last van gehad. Sowieso upgraden naar de nieuwste nightly is natuurlijk maar 2 minuten werk. Zie de nieuwe tutorial in de TS voor de aller snelste werkwijze!
Bij een baseband update wordt je foon gewiped toch? Ben ik weer zo lang bezig ;) ook al gebruik ik Titanium

als ik een nieuwe nightly erop zet wordt er toch verder niks gewiped? (heb nog verder geen ervaring met het upgraden van een custom rom :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja en eigenlijk loop je al weer achter met de baseband:P Ik vermoed dat er iets niet goed is geweest met 606 als er zo snel een 614 uitkomt.

Dat probleem wat jij omschrijft heb ik met 502 ook wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:49:
[...]

Bij een baseband update wordt je foon gewiped toch? Ben ik weer zo lang bezig ;) ook al gebruik ik Titanium

als ik een nieuwe nightly erop zet wordt er toch verder niks gewiped? (heb nog verder geen ervaring met het upgraden van een custom rom :))
Je zegt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik ook een custom rom erop gezet naar aanleiding van de verbeteringen van de OP hoor ;) Hulde daarvoor :) :)

[edit]Net even de nieuwe nightly erop gezet :) Oh wat gaat dat makkelijk zo :D

Nog een vraagje, als je een nandroid backup maakt, pakt ie dan ook die baseband mee? en als dat op 1 of andere wijze dus niet lekker werkt, kan je dan die nandroid backup terugzetten zodat de oude baseband weer terugstaat of snap ik het nu niet meer? :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, baseband neemt hij niet mee. :)

Je kan wel een nandroid-backup nemen, je baseband flashen met smartflash en dan je nandroid terugzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb een nandroid backup gemaakt van de originele rom op de telefoon van mijn vriendin, deze wil ik terugzetten via cwm, maar die vindt geen restore files.
Ik heb de backup bestanden in de clockworkmod map gezet, daar horen ze toch? Het zijn overigens meerdere bestanden en niet 1 zip. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Als t niet lukt dan doe ik t volgens de handleiding in de OP maar dan moet ik handmatig meer dingen doen om alles weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr0pSHoT schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:35:
Ik heb een nandroid backup gemaakt van de originele rom op de telefoon van mijn vriendin, deze wil ik terugzetten via cwm, maar die vindt geen restore files.
Ik heb de backup bestanden in de clockworkmod map gezet, daar horen ze toch? Het zijn overigens meerdere bestanden en niet 1 zip. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Als t niet lukt dan doe ik t volgens de handleiding in de OP maar dan moet ik handmatig meer dingen doen om alles weer terug te krijgen.
Ze moeten in clockworkmod/backup staan en dan is het als goed is een directory met bestanden er in die moet je daar dus in zetten dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
WeAreLegion schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:56:
[...]

Ze moeten in clockworkmod/backup staan en dan is het als goed is een directory met bestanden er in die moet je daar dus in zetten dan zou het moeten werken.
Ooh ik had de files direct in de backup map gezet, thanks, ik ga t vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer een paar spontane reboots... ga nu de baseband maar updaten. Het komt voornamelijk voor als ik wireless aan heb staan en naar buiten ga en buiten het bereik van mijn wireless kom...

Ik ga nu van 606 naar 614...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van 223 naar 614 gegaan :P Alleen werkte mijn backup niet (hij bleef hangen) dus kon ik alles weer opnieuw installeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:03:
Ben van 223 naar 614 gegaan :P Alleen werkte mijn backup niet (hij bleef hangen) dus kon ik alles weer opnieuw installeren |:(
Je backup of je restore?

Overigens heb ik wel vaker dat ie de sdcard niet kan mounten... Dan moet ik ff accu trekken en dan werkt ie wel.. Ben nu ff een test aan het doen met een nandroid backup voordat ik de baseband ga vervangen :)

Daarna nog ff een backupje maken met Titanium en dan ben ik weer good to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:05:
[...]

Je backup of je restore?..
Restore werkte niet, je zag het proces werken en alles en keurig reboot, maar hij bleef hangen op het LG logo (ook na het wissen van de cache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:07:
[...]

Restore werkte niet, je zag het proces werken en alles en keurig reboot, maar hij bleef hangen op het LG logo (ook na het wissen van de cache).
Hmm..

Dat probleem heb ik nu ook 8)7

Handig zo'n backup die niet te restoren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Hmm..

CWM 3.0.2.8 soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het nu ff niet nakijken maar volgens mij wel ja

[edit]
yup... 3.0.2.8 :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Hmm..

Als je de back-up restored moet je daarna je rom eens opnieuw flashen. Hielp bij mij ook en je houdt al je gegevens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pruimman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:19:
[...]

Als je de back-up restored moet je daarna je rom eens opnieuw flashen. Hielp bij mij ook en je houdt al je gegevens :*)
Ik zal het onthouden voor de volgende keer, maar maf is het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pruimman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:19:
[...]

_/-\o_

Duurde wel lang voordat ie weer opgestart was maar hij is er :D

Moet hem alleen weer rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:29:
[...]

_/-\o_

Duurde wel lang voordat ie weer opgestart was maar hij is er :D

Moet hem alleen weer rooten...
Ach na het stressen van de Baseband update (altijd enge dingen) is dat een fluitje van een cent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:34:
[...]

Ach na het stressen van de Baseband update (altijd enge dingen) is dat een fluitje van een cent :D
hehe, dat komt nu nog ;)

Dit was alleen een test hahaha

[edit]
Gelukt hoor, heb nu baseband 614 met rom #54.. nu maar even kijken hoe lang hij het volhoudt :)

(en ik heb alle data nog ;))

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk eigenlijk gelijk een enorm gebruik van de accu? (Nightly #54 en Baseband 614)

Waar hij de afgelopen dagen in standby hoogstens 2 mA gebruikt, staat ie nu op 65 continue.. (en soms ook veel hoger)

Oh, en ik kan het hidden menu met geen mogelijkheid krijgen.. heb de zip al geinstalleerd (hidden-menu.zip) maar hij start niet.. Ik wil graag de supl settings van de gps bekijken/aanpassen want die is traag bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:11:
...Ik wil graag de supl settings van de gps bekijken/aanpassen want die is traag bij mij...
Handmatig /etc/gps.conf (eventueel ook in /system/etc/gps.conf) aanpassen met de volgende gegevens:

NTP_SERVER=pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
SUPL_HOST=supl.nokia.com
SUPL_PORT=7275

Wel even rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
@krusher
hoe benader ik die mappen
via terminal emulater krijg ik permission denied en in usb overdracht staan ze er niet tussen

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Laatst online: 03-03 12:18
Weet iemand hoe ik de led notifications uit kan zetten? Gebruik ik niet en vern@#kt mijn "touch key lights" instelling... CM #54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga nu van #54 ff terug naar #51 om te kijken of mijn accu wat rust krijgt daarvan...

Overigens thnx voor de gps.conf update... maakte eigenlijk weinig verschil... Sterker nog, ik zie steeds meer nadeeltjes aan deze rom... Als het met #51 niet beter gaat ga ik wrs weer terug naar stock... de reboots sucken gewoon te erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:21:
ik ga nu van #54 ff terug naar #51 om te kijken of mijn accu wat rust krijgt daarvan...

Overigens thnx voor de gps.conf update... maakte eigenlijk weinig verschil... Sterker nog, ik zie steeds meer nadeeltjes aan deze rom... Als het met #51 niet beter gaat ga ik wrs weer terug naar stock... de reboots sucken gewoon te erg...
Nooit last van reboots gehad met CM (zeker niet na CM #39). Overigens ook nooit de baseband e.d. geflashed... Kan natuurlijk gewoon toeval zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrprancer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:16:
@krusher
hoe benader ik die mappen
via terminal emulater krijg ik permission denied en in usb overdracht staan ze er niet tussen
Via Root Explorer doen en dan /etc op R/W zetten (niet vergeten op R/O terug te zetten ;))

Root Explorer heeft een build-in texteditor dus je kunt het geheel op je toestel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrimsoN72 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Nooit last van reboots gehad met CM (zeker niet na CM #39). Overigens ook nooit de baseband e.d. geflashed... Kan natuurlijk gewoon toeval zijn...
mjah, het kan de baseband zijn...

welke gebruik jij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:25:
[...]

mjah, het kan de baseband zijn...

welke gebruik jij nu?
Nogmaals, nooit geflashed, zit dus vanaf dag 1 (neem ik aan) op 405...
Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste