What the hell, is er nu al een 606 uit ook!? 
Ik kan niet meer volgen met flashen
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door newbreed op 16-06-2011 14:27 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 16-06-2011 14:13 ]
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 16-06-2011 20:12 ]
Zou het ermee te maken hebben dat de Tegra 2 geen radio-chip op de SoC heeft? Bij andere telefoons kan je namelijk wel gewoon een zipje via recovery flashen om de radio te updaten.Fire69 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:32:
Volgens mij is dat omdat die fls-files een ander type chip flashen.
Een gewone rom is eigenlijk gewoon een nand volschrijven.
Verwijderd
ja ik was net van plan om de 502 te doen..of zou het beter zijn om de 606 te flashen?...Fire69 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:09:
What the hell, is er nu al een 606 uit ook!?
Verwijderd
Verwijderd
De RIL is de softwarematige aansturing van je baseband (simpel uitgelegd...), dus deze zit in je rom verwerkt.Sheppie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:06:
[...]
Vond ik een beetje apart omdat ik dacht dat bij je baseband ook je RIL geupdated word maar dat is blijkbaar niet het geval.
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 16-06-2011 23:27 ]
Kijk dat wilde ik weten, ik had al wel op XDA wat opgezocht, dingen zoals wat het precies was maar niet of het nou bij je baseband update zat of bij je rom updateFire69 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:25:
[...]
De RIL is de softwarematige aansturing van je baseband (simpel uitgelegd...), dus deze zit in je rom verwerkt.
Ik heb net v10c erop geflashed. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een normaal batterijverbruik te hebben.
Het is me 1x gelukt door de v10b te flashen, maar daarna met terug te gaan naar CM7 was het terug slecht
Op welke manier is het slecht? Is het idle verbruik hoog of is het hoog op het moment dat je m gebruikt?Fire69 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:25:
[...]
De RIL is de softwarematige aansturing van je baseband (simpel uitgelegd...), dus deze zit in je rom verwerkt.
Ik heb net v10c erop geflashed. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een normaal batterijverbruik te hebben.
Het is me 1x gelukt door de v10b te flashen, maar daarna met terug te gaan naar CM7 was het terug slecht
Ik heb er al vrede mee dat ik de telefoon gewoon iedere dag aan de lader moet doen. Vind het ook niet erg want ik komt altijd wel de dag door tot aan mijn bedje toe. Dan doe ik m aan de lader.Fire69 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:55:
Beide...
Gemiddeld heb ik een idle verbruik van 2-3% per uur.
Daar kan ik wel nog mee leven. Dat zou uitkomen op 33u standby.
Maar als ik hem dan gebruik (licht gebruik, mailtjes/twitter/facebook eens checken), gaan de %'tjes er ook redelijk vlot vanaf.
Dus eind van de dag moet hij dan zeker terug aan de lader...
Ja alles hangt idd natuurlijk af van gebruik... in stand-by en vliegtuigmodus overnacht haal ik iets van 0 tot 1% drain in 8 uur ofzo, das voor mij het teken dat de telefoon eigenlijk niets onnodig verbruikt en dat drain overdag er enkel komt door scherm, 3g,....Fire69 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:55:
Beide...
Maar als ik hem dan gebruik (licht gebruik, mailtjes/twitter/facebook eens checken), gaan de %'tjes er ook redelijk vlot vanaf.
Daar had ik gisteren ook last van. Ik dacht dat de accuduur redelijk was, maar ik zat in de trein en binnen 2 uur was mn accu van 85 naar 25 procent alleen door wat internetten en een spelletje. Hij verbruikt idle echt niets. En ik hoorde dat baseband 502 zo zuinig zou moeten zijn. Ik denk het niet...Fire69 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:55:
Beide...
Ik zou er ook vrede mee kunnen hebben als ik van 's morgens tot 's avonds zou toekomen met de batterij.Sheppie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:59:
[...]
Ik heb er al vrede mee dat ik de telefoon gewoon iedere dag aan de lader moet doen. Vind het ook niet erg want ik komt altijd wel de dag door tot aan mijn bedje toe. Dan doe ik m aan de lader.
Tja, vliegtuigmodus... ik zal het eens proberen, maar ik vind het wel idioot dat ik dat zou moeten gebruiken om aan een normaal verbruik te komen.Frigolamptje schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:19:
[...]
Ja alles hangt idd natuurlijk af van gebruik... in stand-by en vliegtuigmodus overnacht haal ik iets van 0 tot 1% drain in 8 uur ofzo, das voor mij het teken dat de telefoon eigenlijk niets onnodig verbruikt en dat drain overdag er enkel komt door scherm, 3g,....
Dit werkt inderdaad. Maar door één of andere rare bug krijg je dan je SD niet gemount, met als gevolg dat je niet kan backuppen/restoren of roms flashen.Je kunt nu in de recovery komen via deze app door te klikken op reboot into recovery
Heb je wel je toestel geroot? Kun je de Superuser app zien in het menu?Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:12:
- Download ROM manager (de gratis versie is voldoende) uit de market
- Klik op Flash ClockworkMod Recovery en kies voor de LG Optimus 2x
Bij deze stap.. loopt ie vast: An error occurred while attempting to run privileged commands...
[ Voor 17% gewijzigd door Queros op 17-06-2011 14:47 ]
Volgens mij niet. Zie de devices lijst of de LG Optimus 2X paginanewbreed schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:02:
@queros
Er zijn alleen nog maar nigthlies voor O2X.
Precies, alleen de nightlies pagina laat roms zien.martynvs schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:10:
[...]
Volgens mij niet. Zie de devices lijst of de LG Optimus 2X pagina
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ah, ik had ff nog door moeten klikken dusspeedme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:16:
[...]
Precies, alleen de nightlies pagina laat roms zien.
De rest is leeg.
M.a.w. er is nog geen stable versie of zelfs maar een RC (release candidate)
Ik stel voor dat je je even wat meer inleest, want dit is toch wel erg basicQueros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:17:
Kan het zijn dat er geen Market in zit?!
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Nee, op het XDA-draadje. Waarom ze er niet standaard bij zitten is met Google wel een verhaal over te vindenQueros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:23:
Nja ik merk wel dat de telefoon met normaal scrollen in het menu al wat sneller is..ben benieuwd!
en RoD, excuus.. zoals je merkt snap ik er nog niet zoveel van.. Google-apps staan in dit threadje?
http://forum.xda-developers.com/ Daar moet je even zoekenQueros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:26:
XDA-draadje..hier?vergeef me mijn onnozelheid..maar ik probeer dit al de hele dag zo'n beetje:p
In principe mag je hem er gewoon overgooien.speedme schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:27:
Heeft er trouwens iemand wel eens CM geupdate vanaf een eerdere CM versie ?
Ik heb nu dus .39 en wil wel naar .50.
Maar ik wil zeker niet wipen
(ik heb nu net alles zo lekker ingericht...)
[ Voor 12% gewijzigd door Queros op 17-06-2011 15:58 ]
Hmm vaag.. Via de menu knop misschien? Ik vind sowieso dat ADW launcher hakelt en niet lekker draait. Ik gebruik Go Launcher EX uit de market (gratis, biedt een hoop leuke eigen widgets erbij).Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:53:
Ik heb toch nog een vraag:) Ik heb dus CM7, ADW launcher zit erin..
Als ik op mijn home screen mijn vinger op het scherm druk..kreeg je normaal een schermpje voor widgets toevoegen..of een app slepen.. dit gebeurt niet.. weet iemand waar je dit kan instellen?
En mijn telefoonnummers zijn van mijn SIM gewist..is dit ook normaal?
[ Voor 13% gewijzigd door justin_ti op 17-06-2011 16:05 ]
Nee, dat ken ik helaas niet. Goed dat je het zegt. Daar valt waarschijnlijk niks aan te doen (of hij moet het niet goed lezen vanaf de sim, maar daar kom je alleen achter als je je simkaart in een andere telefoon test).Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:05:
En mijn simkaart leeg..ken je dat?
Staat op XDA, even zoeken (wel wat moeite doen he !)Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:08:
Kun je mij een link geven van de stock rom? Ik krijg hem van pagina 1 hier niet gedownload..voor als ik hem straks toch weer naar LG rom wil zetten..
Weet je zeker dat ie leeg is? Misschien moet je ff bij je contacten kiezen voor "Importeren van SIM-kaart", dan pas laat ie ze zien.Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:05:
ja, ook de NederlandseQueros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:11:
Ook de nederlandse versie zoals ik m origineel had staat daar??
Ik ben altijd aardigQueros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:18:
Wat ben je weer aardig vandaag:p Nou ik merk het al..dat geroot is niets voor mij:(
Zeg, we verwachten hier toch wel even wat meer eigen inzet dan wat je nu laat zien. We verwachten dat je eerst zelf het een en ander probeert, en niet hier na 5 minuten al weer aan komt kloppen. Als je wilt tweaken verwachten we ook wat zelfredzaamheid. Er zijn genoeg guides te vinden en Google is je vriend. Misschien verstandig om Het algemeen beleid even door te nemen.Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:18:
Wat ben je weer aardig vandaag:p Nou ik merk het al..dat geroot is niets voor mij:(
[ Voor 35% gewijzigd door Queros op 17-06-2011 16:24 ]
Als je de google apps toevoegd aan je CM dan haalt google al je contacten op.Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:05:
vragen mag je wel posten, maar alle antwoorden staan al in dit topic, daarom zijn ze een beetje overbodig.Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:22:
ik ben sinds vanochtend half 10 bezig mijn toestel te rooten..dat is nu gelukt..alleen.. ben ik dus al mijn nummers kwijt..en kan ik geen apps slepen
En ehm aangezien ik het best ''spannend'' vind dat rooten..en het al 2 keer mis ging vanochtend.. dacht ik dat ik mijn vragen hier wel mocht posten..excuus
Verwijderd
Dat had ik laatst ook dat alles weg was.justin_ti schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:04:
[...]
Hmm vaag.. Via de menu knop misschien? Ik vind sowieso dat ADW launcher hakelt en niet lekker draait. Ik gebruik Go Launcher EX uit de market (gratis, biedt een hoop leuke eigen widgets erbij).
En dat de telefoonnummers van de simkaart gewist zijn hoort niet. Ik zal even melden dat je de simkaart moet verwijderen voor het flashen. En nog even het stukje over google apps toevoegen, ook handig!
[ Voor 55% gewijzigd door Queros op 17-06-2011 16:55 ]
www.google.com/contacts Daar ook niet?Queros schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:50:
Ik heb precies gevolgd wat op pagina 1 staat van dit draadje.. en toch staat er niets op mijn SIM volgens ''import van sim''
Hmm.. Als ik berichten open..en dan op nieuw bericht druk..en dan intik: Rens bijvoorbeeld..dan komt het contact en nummer naar boven!
Als ik dan importeer van SIM of SD..dan staan ze daar niet op..
Via google inloggen (PC) daar staan ze ook niet..
en in de telefoon via google contacts ook niet...
Verwijderd
nouuuuuuuuuuuuu...heb dus ook een leren hoesje..en same problem...maar bij de gedachte of het daardoor kwam had ik gelijk zoiets van "nehhhh..zal toch niet?"..WeAreLegion schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:25:
Zo, ik ben weer thuis, ik zal hem gelijk even flashen naar 606 baseband en zal de ril update ook even zoeken voor CM7, es kijken hoe hij het dan doet. Ik heb de laatste paar dagen wel dat hij uitvalt, maar ik begin steeds meer het tevoel te krijgen dat het door hitte komt van het leren hoesje, hij valt alleen dan uit als hij daar in zit en dan nog in mijn as (en die is ook zwart), dus toch maar eens wat anders verzinnen.
Ik heb hem vandaag hele dag niet in mijn tas gehad en alleen in het hoesje (maar dan is hij stuk minder warm en nergens last van, na dat ik thuis ben ook geen last van reboots gehad. Ik ga maar eens een ander soort hoesje er voor kopen want ik ben er 98% zeker van dat het niet de telefoon zelf is maar gewoon dat de batterij te warm word door een leren hoesje in samenwerking met nog in een tas en noem maarop.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:53:
[...]
nouuuuuuuuuuuuu...heb dus ook een leren hoesje..en same problem...maar bij de gedachte of het daardoor kwam had ik gelijk zoiets van "nehhhh..zal toch niet?"..
Maar nu ik jou hoor/lees..is het dus helemaal niet zo'n gekke gedachte...
[ Voor 5% gewijzigd door scorelord op 17-06-2011 20:34 ]
RIL 606 voor CWMWeAreLegion schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:25:
Zo, ik ben weer thuis, ik zal hem gelijk even flashen naar 606 baseband en zal de ril update ook even zoeken voor CM7, es kijken hoe hij het dan doet. Ik heb de laatste paar dagen wel dat hij uitvalt, maar ik begin steeds meer het tevoel te krijgen dat het door hitte komt van het leren hoesje, hij valt alleen dan uit als hij daar in zit en dan nog in mijn as (en die is ook zwart), dus toch maar eens wat anders verzinnen.
URL voor 606-baseband fls-file en ook de volledige firmware update (zip van 640MB!!! 8)7 )danielschut schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:21:
Ik wil graag updaten naar BIN_LGP990AT-00-V10c-EUR-XX-APR-16-2011+0
Krijg het alleen met geen mogelijkheid gedownload van de file servers waarin op XDA naar wordt verwezen, meer mensen hier last van?
Versie wordt niet aangepast door de mod, dus het lijkt hetzelfde te blijven, maar de mod is effectief wel gebeurdscorelord schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:19:
[...]
Nu wilde ik de camera-hack (froyo Camera-1.1.3.4_44-96.zip) er opzetten maar dat gaat niet via de clockworkmod. Camera blijft hetzelfdeMet de hand met root explorer heb ik geen machtigingen om in system/app te schrijven. wtf?
[...]
Verwijderd
Ik draai nu nieuwe stock rom nu een tijdje:Sheppie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:41:
Ik kan niet zo snel de veranderingen vinden in de nieuwe rom versie (bedankt voor het posten van de link Fire69). Zal wel weer niet goed genoeg gezocht hebben. Zodra ik het vind zal ik t wel posten mocht iemand er interesse in hebben
Dankje, dat is wel leuk om te weten. Worden deze fixes ook meegenomen in de CM7 versies of kan dat niet omdat dat 2.3 is?Jay_Snake schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:48:
[...]
Ik draai nu nieuwe stock rom nu een tijdje:
- Snellere GPS fix
- Veel betere batterijduur, durf wel te zeggen dat het bijna verdubbeld is
- Stabieler (nog geen enkele vastloper, reboot gehad)
- MKV support, de videospeler kan nu .mkv afspelen
- Gesprekskwaliteit is naar mijn inziens ook verbeterd
Ik denk dat je er van uit kan gaan dat deze fixes niet worden meegenomen, omdat deze voor Froyo zijn en niet voor Gingerbread. Die functies zullen waarschijnlijk pas naar CM7 gaan als LG Gingerbread uitbrengt.Sheppie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:03:
[...]
Dankje, dat is wel leuk om te weten. Worden deze fixes ook meegenomen in de CM7 versies of kan dat niet omdat dat 2.3 is?
Ik draai dus de FR19b3 Rom en ik ben er zeer tevreden over. Dit is naar mijn inziens Froyo zoals LG hem had moeten afleveren. Als mensen hem willen testen, let me know. Dan bak ik er 1.WeAreLegion schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:14:
Zo eindelijk wat tijd gehad, heb nu build 51 draaien + 606 baseband en 606 rilupdate. Eens kijken hoe het nu gaat. Tot nu toe heb ik al een tijdje CM7 draaien als daily en het gaat eigenlijk best wel goed. Al ben ik stiekum ook wel benieuwd naar die FR19b3 ROM die gebaseerd is op de laatste update.
Je kan het interne geheugen gewoon gebruiken hoor, het staat alleen ergens anders. En volgens mij zit er zelf een optie om aan te passen waar hij dingen instelt. Je kan dat vinden bij de Cyanogen opties zelf. Maar goed ik heb het er niet meer opstaan even die nieuwe ROM testenVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:41:
Zou er ook een build komen van cm7 waarbij je WEL je intern geheugen kunt gebruiken?
Verwijderd
Ook net geupdate naar build 51. Werkte bij jou root/su meteen goed? 2 keer geinstalleerd maar root werkte niet. Opnieuw gedaan via superoneclickWeAreLegion schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:14:
Zo eindelijk wat tijd gehad, heb nu build 51 draaien + 606 baseband en 606 rilupdate. Eens kijken hoe het nu gaat. Tot nu toe heb ik al een tijdje CM7 draaien als daily en het gaat eigenlijk best wel goed. Al ben ik stiekum ook wel benieuwd naar die FR19b3 ROM die gebaseerd is op de laatste update.
hmz...
Nee root verdwijnt als je update naar 51 dat is een bug, en inderdaad met superoneclick even opnieuw rooten en het werkt weer. Ik heb nu even FR19b3 er op staan voor dag ofzo es ff kijken hoe dat werkt. Had al wel baseband geupdate naar 606, en anders flash ik gewoon heel 10c een keerSnuffz0r schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:56:
[...]
Ook net geupdate naar build 51. Werkte bij jou root/su meteen goed? 2 keer geinstalleerd maar root werkte niet. Opnieuw gedaan via superoneclick
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq