• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:25:
Had ik ook met 146. 147 en vandaag 148 is uit en met 147 heb ik het niet gehad. Ik ga toch weer terug naar CM7, stock bevalt me niet. Heb jij geen last van battery drain, Gerben? (zelfde voornaam :) )
Ik haal het einde van de dag meestal wel, ligt er ook aan wat je er mee doet dan, ben wederom ook van de stock afgestapt omdat ik het niet zo heb meer met die stock heb, zie het maar als een schone installatie van Windows meer voor mij. En ik heet inderdaad ook Gerben ja :+

Verwijderd

serhat schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:11:
Ik heb even maar mijn CM7 naar fabrieksinstellingen gezet omdat mijn bluetooth het volledig niet deed. Dit kwam omdat ik een upgrade deed vanuit Modaco ROM en hij blijkbaar dan een upgrade uitvoert i.p.v. een clean install. Toch vandaag maar even clean gedaan en jawel mijn bluetooth werkt. Dat is nog niet zo heel speciaal, echter, bluetooth in de auto (carkit) werkt ook prima. Is dat dan geen A2DP of snap ik het niet helemaal?
Ik dacht juist dat dit (en ook muziek afspelen via bluetooth) niet zou moeten werken?

146 trouwens en ja ik weet dat ik alweer achterloop. :)
146 had bij mij kuren met de browser. A2DP is voor bluetooth stereo headsets. weet niet of dat met een carkit ook zo is maar ik dacht het niet anders zou het 'vroeger' ook niet gewerkt hebben. ;) 148 lijkt beter om te gaan met de batterij maar is nog een beetje te vroeg om te oordelen. Wel gecalibreerd.
gerbenp schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:39:
Ik haal het einde van de dag meestal wel, ligt er ook aan wat je er mee doet dan, ben wederom ook van de stock afgestapt omdat ik het niet zo heb meer met die stock heb, zie het maar als een schone installatie van Windows meer voor mij. En ik heet inderdaad ook Gerben ja :+
Heb er de laatste dagen idd veel mee gedaan, zal het wel aan liggen. Hij staat nu 3 en half uur aan na laatste loskoppeling en heeft nog 50% over met weergave op 2 en half uur. Dat vind ik wel een verbetering t.o.v. 146. :) De rest werkt ook goed, er zijn nu ook animaties met de weerwidget van LG, een app die je kan vinden op XDA. :) Dat deed die bij vorige nightly's niet. Aanrader!
gerbenp schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:39:
En ik heet inderdaad ook Gerben ja :+
:Y d:)b

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 16:13 ]

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
build 147 geeft 404 error bij mij (op de download pagina) 146 doet et wel, dan install ik die maar effe kloop nu nog op 127

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Ik heb nu New Rom 2.3.4 GB v20E (24-08-11). Gestripped met titanium backup van bloathware. BgB voor GB er opgeknald. Cameramod voor GB er opgezet. Dit is the closest thing die je krijgt met een MCR look en feel. Ik ben heul tevreden.

Je zou ook [ROM] 20110921- lg o2x gb stock mod by topogigi v1.6 - Bug defeated! er op kunnen zetten. Kan je ook nog EXT4-en via Neoblaze of Swiftextreme. Ik hoor hier niets over. Ik denk, waar is dan CM nog voor nodig... Wat vinden jullie?

Verwijderd

Themperror schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:15:
build 147 geeft 404 error bij mij (op de download pagina) 146 doet et wel, dan install ik die maar effe kloop nu nog op 127
149 is vandaag ook uitgekomen...

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
he de cm7 bevalt goed! ik heb een vraagje; ik wil mijn tel naar een hogere cm7 brengen hoe kan ik dat het beste doen! ik ben niet in staat om het automatisch te doen! heb het wel gelezen maar snap het niet echt!

bedankt voor degene die mij gaat of gaan helpen
groet dapp

• hoipimniet
  • Laatst online: 09:57
dappertje25 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:28:
he de cm7 bevalt goed! ik heb een vraagje; ik wil mijn tel naar een hogere cm7 brengen hoe kan ik dat het beste doen! ik ben niet in staat om het automatisch te doen! heb het wel gelezen maar snap het niet echt!

bedankt voor degene die mij gaat of gaan helpen
groet dapp
Heb je gedaan wat er in de TS staat?
Updaten van CM7 build xx naar een hogere build (bijvoorbeeld van 32 naar 53):

1 Zorg dat Rom Manager uit de market geïnstalleerd is.
2 Verbind je telefoon met WiFi en ga via je telefoon naar download.cyanogenmod.com
3 Download de laatste nightly voor de P990
4 Open OI bestandsbeheer en klik op de .zip file (staat standaard in SD-card > Download)
5 Als het goed is opent de zip met rom manager. Zo niet krijg je een popup. Kies voor rom manager.
6 Laat Wipe Dalvik cache aan staan en klik op volgende. Je telefoon reboot en flasht automatisch de nieuwste rom.
7 Een eerste opstart na het flashen kan even wat langer duren dan normaal. 5 minuten is geen uitzondering.
Een variatie hierop is:

1. Zorg dat je de ROM die je wilt op je SD op een herkenbare plek staat;
2. Open ROM Manager (Gratis app uit de Market);
3. Kies voor Install ROM fron SD Card;
4. Zoek de ROM op en installeer deze, gaat allemaal automatisch.

[ Voor 10% gewijzigd door hoipimniet op 22-09-2011 13:42 ]

Verwijderd

ik krijg een fout met flash clockwork...

An error occurred while attempting to run privileged commands

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56
Is je 2X geroot?
Zo nee, eerst doen :P
Zo ja, bij het starten van Rom Manager, moet je ook now allow doen op de Superuser-prompt.

Verwijderd

werkt nu wel ....
heb ook al een backup gemaakt

Moet ik nu eerst dat baseband doen en dan flashen??

• Fire69
Volgorde mag je kiezen, maar als je de baseband flasht, wordt je phone gereset.
Dus als je de baseband gaat flashen, doe het dan niet nadat je je phone al helemaal geconfigureerd hebt :P

Verwijderd

Maar dan moet soieso?
ik heb hem nu geflasht ... en ik heb hem gestart ... maar je ziet telkens Cynanogen 7 logo telkens voorbij komen .. (laden)

-edit-

blijft de hele tijd zo :/
hij werkt nu wel ... en hij is opgstart ... maar alles ziet er zo leeg uit ...

en hij staat nu op nederlands ingesteld, en als ik naar launcher ga is alles weer engels?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 23:15 ]

• Fire69
Je moet je baseband niet flashen.
Je moet enkel zien dat je RIL dezelfde versie is al je baseband. Dat kan je checken/aanpassen met GetRIL (uit de market)

Tja, dat het leeg is, lijkt me normaal? Alles is eraf? :P

Verwijderd

ja oke, en als ik naar laucher ga is alles engels ... browser, calculator enz .... hoe kan dat dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 23:38 ]

Verwijderd

Bedankt Fire69, Ik had ook nog de verkeerde RIL. Die was nog v10b en de baseband 725 van stock. Dat betekend dus dat het op stock ook niet goed is... denk ik? En wat doet het?
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:36:
ja oke, en als ik naar laucher ga is alles engels ... browser, calculator enz .... hoe kan dat dan?
Heb je helemaal aan het begin voordat je de android aanklikte de taal op nederlands gezet? Misschien dat het daar aan ligt maar is een gok, bij mij was het goed maar heb daar dus voor nederlands gekozen.
Heb de launcher vervangen voor GO launcher EX.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 23:44 ]

Verwijderd

naja ik kon niet kiezen??? ik had hem geflash . dat was goed gelukt, rebooten > en hij bleef hangen bij het laad scherm .... dus ik heb de batterij eruitgehaald, en daarna werkte het wel .. en zat ik meteen in de telefoon ...

en hoe installeer ik gapps-gb-20110613-signed.zip ?
als ik dat wil open probeert ie het met rom manager te openen ...

• Fire69
die gapps-zip moet je net zoals je rom flashen vanuit clockworkmod ;)

Verwijderd

Heb je je telefoon eerst een wipe/factory reset gegeven, daarna wipe cache en daarna advanced > wipe dalvik cache? Dan de rom flashen. Edit, Sorry, eerst de rom flashen en dan de wipes doen.

De gapps .zip zet je op de externe sd kaart, zet je telefoon uit, hou volume omlaag en power knop tegelijk in.
Zodra je het hoedje ziet laat je los. Dan install zip from sd en de gapps opzoeken en die dan flashen.
Je kan ook met de powerknop lang indrukken en dan reboot -> recovery kiezen. Is makkelijker.

Mijn batterij tijd is al een stukje beter geworden. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-X4GD6VIL.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ril komt ook niet met elkaar overheen ....

ril: 0218 (v10b europe)
baseband: 1035.21_20110725

en met getril kan ook ook download en installeer ril doen ... moet ik dit doen?

-edit-

nu kan ik wel alles selecteren.... en welke apps heb jij gekozen met de setup?
neem aan dat ik alles moet kiezen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Hey mensen,
Ik ben toch eindelijk van plan mijn LG stock rom te gaan vervangen voor een CM7 ROM. Echter ben ik hier nogal voorzichtig mee en had ik een aantal kleine vragen.
1. Wat is precies het wipen (dalvik)?
2. Ik heb baseband en RIL 725, zijn deze in orde?
3. Kan ik zeker weten de telefoon weer naar stock krijgen? Ook met een oogje op de links in de TS die verouderd zijn en het niet meer doen.

Misschien behoorlijke noob-vragen, maar ik ben toch nog een beetje te onzeker en bang om het te verknallen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:26:
Mijn ril komt ook niet met elkaar overheen ....

en met getril kan ook ook download en installeer ril doen ... moet ik dit doen?

-edit-

nu kan ik wel alles selecteren.... en welke apps heb jij gekozen met de setup?
neem aan dat ik alles moet kiezen?
Dat had ik dus ook. Ben bang dat het op stock ook niet klopt, vandaar de kuren. Je kunt daar de apps kiezen die je wil hebben, dan stuurt hij je naar de market waar je ze kunt downloaden maar hoeft/moet niet. Kun je later ook nog.
Jeroen04 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 01:13:
Hey mensen,
Ik ben toch eindelijk van plan mijn LG stock rom te gaan vervangen voor een CM7 ROM. Echter ben ik hier nogal voorzichtig mee en had ik een aantal kleine vragen.
1. Wat is precies het wipen (dalvik)?
2. Ik heb baseband en RIL 725, zijn deze in orde?
3. Kan ik zeker weten de telefoon weer naar stock krijgen? Ook met een oogje op de links in de TS die verouderd zijn en het niet meer doen.

Misschien behoorlijke noob-vragen, maar ik ben toch nog een beetje te onzeker en bang om het te verknallen.
Thanks!
1. Dat zijn nog gegevens van applicaties die gewist moeten worden als je van stock komt.
2. Ja, die is goed, kwam ik gisteren ook achter. ;)
3. Ja, ik ben afgelopen Dinsdag terug geweest zonder problemen of sporen. Terugflashen met smartflash.
De bestanden staan op XDA, moet je even zoeken. Daar kun je ook v10c downloaden, zodat je alleen nog naar v10d hoeft te gaan. Maar wil je denk ik niet als je CM7 hebt. :)

Het is erg simpel. Rooten doe je met oneclickroot 1.9.5 de andere versies doen het niet, Zorg wel dat je de driver eerst installeert. Daarna usb aansluiten en rooten maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:55:
[...]

Mijn batterij tijd is al een stukje beter geworden. :)

[afbeelding]
Beter? :?

Ik heb sinds een dag of 2 een probleem waardoor mijn accu ipv ~60 uur het maar ~16 uur meer uithoudt en ik kan echt wel :'( .
Dat je kan blij zijn met 16 uur, dat snap ik niet goed.
Was voor mij dan ook keer op keer de reden waarom ik CM7 testte en dezelfde dag terug ging naar stock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus stock .. versie d vind je beter dan cm 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Beter is een groot woord.
CM7 werkt zeker vlotter en heeft meer mogelijkheden tot customisatie.
Maar ik vind dat de batterij zwaarder doorweegt.
Moest het nu onwerkbaar traag zijn met stock, dan zou ik ook CM7 nemen en de batterijduur erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met 3 laatste vraagjes?

1. Als je de stock rom er weer op hebt, moet je daarna ook weer clear cashe enz?
2. Als je hem stock hebt moet je dan ook weer unroot doen ofzo?
3. Ik heb nu stock erop, en getril geinstalleerd ... en daar staat staat ...

Ril 0823 V21B P990H, Cana
Baseband: Onbekend ....

moet ik hier nog wat mee doen?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
oke bedankt voor de hulp ik heb toch nog een vraag!!

ik ben mijn knopje "toepassingen" kwijt ik kan hem ook nergens meer terug vinden! hij stond in de homescreen!

ik vind dit best lastig nu kan ik niet meer bij mijn applicaties
wie weet het antwoord?

groet dapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:44:
[...]

Beter? :?

Ik heb sinds een dag of 2 een probleem waardoor mijn accu ipv ~60 uur het maar ~16 uur meer uithoudt en ik kan echt wel :'( .
Dat je kan blij zijn met 16 uur, dat snap ik niet goed.
Was voor mij dan ook keer op keer de reden waarom ik CM7 testte en dezelfde dag terug ging naar stock...
Een stuk beter onder CM7 bedoelde ik. Stock is beter. Maar hij houd het nu de hele dag uit.
Met de vorige versies hield hij het nog niet eens 8 uur uit. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik weer aan het werk ben dus dat heeft er ook mee te maken natuurlijk, ik gebruik hem minder overdag.
Vind het wel jammer dat het zo is want de rest van de rom werkt zo goed dat ik toch niet meer terug wil naar 2.2.2. Trouwens, als als ik er niets mee doe is de batterijtijd onovertroffen, dat lukt de stock versie niet eens.
niets mee gedaan vanmorgen en na 5 en half uur nog doodleuk 100% en zakt niet plots als ik er mee ga werken nu. Twee verschillende werelden laat maar zeggen.
dappertje25 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:31:
oke bedankt voor de hulp ik heb toch nog een vraag!!

ik ben mijn knopje "toepassingen" kwijt ik kan hem ook nergens meer terug vinden! hij stond in de homescreen!

ik vind dit best lastig nu kan ik niet meer bij mijn applicaties
wie weet het antwoord?

groet dapp
Lang drukken op homescreen -> shortcut ->Instellingen -> toepassingen beheren. Klaar. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
@ gjb29 dank je wel!

ben nu bezig met een nieuwe stock maar hij blijft hangen!
nu heb ik gelezen dat je moet wipen (dalvik)!

ik snap eigenlijk niet hoe dat moet sorry dat ik jullie hiermee moet vermoeien maar kan iemand mij uitleggen hoe dat moet?

ik vind dit wel heel gaaf iedereen elkaar helpt, misschien kom ik nog eens in een positie dat IK iemand kan helpen hahah wat een leek ben ik!

mannen, dames alvast bedankt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoe heb je de nieuwe stock geflasht? Met smartflash? Of was het een zipfile die je via cwm erop hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ook in de startpost. Dalvik staan gegevens in die gebruikt worden door de rom. Wat precies weet ik niet maar het zorgt ervoor dat het niet goed werkt op een nieuwe rom. Kun je gerust wissen, je raakt er niks door kwijt.
Apps kwijtraken gebeurt alleen als je Wipe data/factory reset kiest. Als je van stock komt moet je alle 3 de wipes doen. Hoe staat netjes in de startpost. Bij een update naar een hogere nightly hoef je niet te wipen.

Maar goed, in CWM kiezen voor advanced, wipe dalvik cache. Als je terug bent gegaan naar stock hoeft dat niet.

Kunnen de bestanden geüpdatet worden en een paar gegevens toegevoegd worden in de TS? Wil dat ook wel doen zodat hij weer up to date is...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
oke ik heb nogmaals de startpost gelezen! en ik heb de beide reacties hierboven gelezen!

nu zie ik dat ik mijn vraag niet heb geformuleerd!
mijn vraag is waar vind ik de Wipe Dalvik cache? mijn fout!

ik krijg nu elke keer als het wil updaten een driehoek met een ! erin en het groene mannetje!
en ik kom dus niet verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan dalvik alleen met de clockwork mod ...
wat je nu hebt is automatic recovery .. had ik ook, en die van mij werkt inmiddels alweer prima @ stock ..

alleen

Hoe kan ik alle apps die eropstaan in 1x updaten?
of moet alles 1 voor 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dappertje25 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:20:
oke ik heb nogmaals de startpost gelezen! en ik heb de beide reacties hierboven gelezen!

ik krijg nu elke keer als het wil updaten een driehoek met een ! erin en het groene mannetje!
Ben je terug naar stock of CM7? Alleen in clockworkmod (CWM) idd. Als je die hebt ga je naar advanced, wipe dalvik. Ben je terug naar stock hoef je niets te doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:22:
Volgens mij kan dalvik alleen met de clockwork mod ...
wat je nu hebt is automatic recovery .. had ik ook, en die van mij werkt inmiddels alweer prima @ stock ..

alleen

Hoe kan ik alle apps die eropstaan in 1x updaten?
of moet alles 1 voor 1?
Dat kan 1 voor 1 of in de market als je updates hebt op de bovenste balk drukken, dat installeert hij gelijk alle updates. Begrijp ik het zo goed want snap niet precies wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dappertje25 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:20:
Ik zou het nog eens lezen moest ik jou zijn...

Dalvik cache is niet de oorzaak van het hangen, die moet je dus niet wipen.
Die cache slaat enkel een soort van info op die gebruikt wordt bij het starten van een app zodat dit niet elke keer moet gedaan worden bij het starten van die app.

Je zegt dat je beide reacties hebt gelezen, maar toch negeer je mijn vraag? ;)

- Welke rom heb je geflasht?
- Op welke manier heb je dit gedaan? Smartflash of ClockworkMod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
he volgens mij is het gelukt! ik wil het voor mezelf nog even controleren waar kan ik zien welke versie ik van cm7 gebruik? moet straks werken als ik nog steeds de built 99 gebruik ga ik morgen verder! groetjes dapp en aan alle mensen die me tot nu to por-deo geholpen hebben hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie kun je zien in: Instellingen -> over de telefoon -> Mod versie. Daat staat cyanogenmod-7-datum.
Welke datum?

Ik ga de nieuwe 150 nu ff flashen. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
uuuuuuuuuuuhhhhhhhhh

cyanogenmod-7-09222011-NIHGTLY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is die van gisteren, 149. Hoef je niks te wipen. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34

Griffin

Is mythical

Als je van Stock Rom naar CM7 gaat dan ga ik ervanuit dat alle apps en settings die je hebt gemaakt verloren gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ik zie wel dat steeds meer mensen die weinig/geen verstand hebben van CUSTOM ROM het toch nu ook willen gaan proberen. Ook ik ben er één van. Is het misschien handig dat een ervaren 'flasher' een kort filmpje maakt waarin deze alle stappen achter elkaar zet? Dingen als 'Dalvik Cache Wipen' etc klinkt allemaal erg lastig, maar uiteindelijk blijkt het mee te vallen, denk ik.

Dit denk ik omdat ik het nog niet gedaan heb, ga er nu mee bezig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:29:
Als je van Stock Rom naar CM7 gaat dan ga ik ervanuit dat alle apps en settings die je hebt gemaakt verloren gaan?
Ja, nadat je CM7 erop hebt gezet moet je de wipes doen in CWM. Dus ook data wipe/factory reset.
Maar nadat je geroot hebt kun je eerst Titanium backup downloaden en daarmee je apps en gebruikers gegevens backuppen. Eerst apps en dan gegevens. Beide tegelijk mislukte de eerste keer bij mij, hij kon ze niet terug vinden. Hoe dat te doen staat in de TS.
Jeroen04 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:35:
Ik zie wel dat steeds meer mensen die weinig/geen verstand hebben van CUSTOM ROM het toch nu ook willen gaan proberen. Ook ik ben er één van. Is het misschien handig dat een ervaren 'flasher' een kort filmpje maakt waarin deze alle stappen achter elkaar zet? Dingen als 'Dalvik Cache Wipen' etc klinkt allemaal erg lastig, maar uiteindelijk blijkt het mee te vallen, denk ik.

Dit denk ik omdat ik het nog niet gedaan heb, ga er nu mee bezig! ;)
Het is simpel. Download eerst de driver uit de TS en uitvoeren als administrator. Download Superoneclick 1.9.5 op XDA, sluit je toestel aan en klik op root. Je krijgt een melding dat het gelukt is. Daarvan staat een filmpje op YouTube. Dan ga je naar de market en download je ROM-manager. Openen en klik op install clockworkmod. Dan ga je de ROM downloaden hier en die zet je op je externe sd kaart. Dan ROM manager openen en kiezen voor boot into recovery. Als die opgestart is ga je naar install zip from sdcard met de volumetoetsen en bevestigen met de powerbutton. Dan choose zip from sdcard. Dan de rom aanwijzen die je op je sdkaart hebt gezet en die bevestigen met powerbutton. Dan Yes, apply update. Gaat hij hem erop zetten. Market moet er dan nog op maar gaat hetzelfde en staat in de TS. Dan ga je weer naar CWM en selecteer je Wipe data/factory reset. Daarna wipe cache. Daarna ga je naar advanced -> wipe dalvik cache. Daarna Reboot system now kiezen en klaar. :)
Het is aan te raden om je batterij te calibreren, hoe staat in de TS.

LordHades verdient de credits. Ik typ alleen maar hoe het voor het eerst moet.

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:48:

Het is simpel. Download eerst de driver uit de TS en uitvoeren als administrator. Download Superoneclick 1.9.5 op XDA, sluit je toestel aan en klik op root. Je krijgt een melding dat het gelukt is. Daarvan staat een filmpje op YouTube. Dan ga je naar de market en download je ROM-manager. Openen en klik op install clockworkmod. Dan ga je de ROM downloaden hier en die zet je op je externe sd kaart. Dan ROM manager openen en kiezen voor boot into recovery. Als die opgestart is ga je naar install zip from sdcard met de volumetoetsen en bevestigen met de powerbutton. Dan choose zip from sdcard. Dan de rom aanwijzen die je op je sdkaart hebt gezet en die bevestigen met powerbutton. Gaat hij hem erop zetten. Market moet er dan nog op maar gaat hetzelfde en staat in de TS. Dan ga je weer naar CWM en selecteer je Wipe data/factory reset. Daarna wipe cache. Daarna ga je naar advanced -> wipe dalvik cache. Daarna Reboot system now kiezen en klaar. :)
Het is aan te raden om je batterij te calibreren, hoe staat in de TS.

Bedank LordHades maar hiervoor als het gelukt is, hij heeft immers de uitleg gegeven en getypt. ;)

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je.
Heel erg bedankt voor je uitleg, maar je begrijpt me verkeerd. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat ondanks dat het allemaal best moeilijke termen zijn voor een leek, het allemaal erg makkelijk is en als je er mee bezig bent het allemaal wel vanzelf spreekt. Daarom een kort filmpje, zo dat een leek ook kan zien hoe simpel het eigenlijk is en de drempel lager zal worden om over te gaan op Custom ROM. ;)

Één klein vraagje nog wel. In de uitleg in TS staat ook dat je voor het flashen van de ROM je een backup kunt/moet maken in CWM. Ik ben dit nu aan het doen maar vroeg me eigenlijk af waar deze backup voor is, wat backupt 'ie dan precies? Ik doe het nu wel, maar is het nodig?

Edit: En naast LordHades verdien (oa) jij ook credits, natuurlijk! Heel erg bedankt voor alle hulp, super!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, idd. Geen idee eigenlijk, kon hem nergens terug vinden. Volgens mij backupped die je stock ROM maar die staat ook op internet. Maar wacht even op iemand die het wel weet. ;)

Edit, Dank je wel! :) en graag gedaan. Ben zelf ook vaak goed geholpen hier op GoT dus kan nu weer iets terug doen. Doe het met plezier.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau

-- Off topic --
Lol:
Install Custom Rom?
- No
- No
- No
- No
- No
- No
- No
- Yes
- No
- No
- No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen04 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:23:

-- Off topic --
Lol:
Install Custom Rom?
- No
- No
- No
- No
- No
- No
- No
- Yes, apply update
- No
- No
- No

;)

Lol, vond het ook vaag. :) Zal wel een extra zekerheid zijn denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, Mod?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, Mod? Wilde eerste aanpassen en drukte op backspace en daarna posten omdat ik dacht dat ik al een keer geëdit had. ;) Editkoning de 2e zal ik maar zeggen...

Alleen nu niet

[ Voor 201% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:25:
Sorry, Mod? Wilde eerste aanpassen en drukte op backspace en daarna posten omdat ik dacht dat ik al een keer geëdit had. ;) Editkoning de 2e zal ik maar zeggen...

Alleen nu niet
3 x zo vaag zelfs? ;)

Het is gelukt, CM7 staat er op! :) Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt er wel op hè. :P Heel mooi, veel plezier ermee!

Calibreer na opladen ook even je batterij, dan leeg laten lopen en in één keer opladen tot 100% zonder hem te gebruiken. Gaat hij na een aantal keer langer mee. staat in TS.

Edit, Download ook GetRill uit de market en controleer je RIL, die moeten overeen komen. Kun je daarmee ook gelijk installeren. (thanks to Fire69)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:48:
[...]

Ja, nadat je CM7 erop hebt gezet moet je de wipes doen in CWM. Dus ook data wipe/factory reset.
Maar nadat je geroot hebt kun je eerst Titanium backup downloaden en daarmee je apps en gebruikers gegevens backuppen. Eerst apps en dan gegevens. Beide tegelijk mislukte de eerste keer bij mij, hij kon ze niet terug vinden. Hoe dat te doen staat in de TS.
Ik heb titanium backup dus daarmee kunnen de settings etc van mn apps (en apps zelf ook?) gebackupt worden en dan Cm7 erop.
Ik ga er eens naar kijken, want wil graag 2.3.4 erop hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ik ben erg blij met CM7, lekker snel en uitgebreid!
Heb alleen wel wat dingen die ik niet opgelost krijg:
- Ik kan mijn telefoon niet meer herkennen als ik 'm via USB aan mijn laptop hang.
- Ik had eerder met stock alleen een patern lock, maar krijg het nu niet voor elkaar om de normale slider weg te halen.
- Vraagje: Wat is DSPManager en Terminal Emulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:00:
[...]

Ik heb titanium backup dus daarmee kunnen de settings etc van mn apps (en apps zelf ook?) gebackupt worden en dan Cm7 erop.
Ik ga er eens naar kijken, want wil graag 2.3.4 erop hebben
De nieuwste Nightly's zijn 2.3.5, de nieuwste Android versie. :)
Ja , apps kun je ook backuppen. Dan zet hij de link in het bestand en kun je ze weer downloaden uit de market.
Ook de gegevens kun je doen zoals game levels.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
updaten van roms is wel makkelijk, ben ik erg blij mee.
gewoon het nieuwe zipje download (150 in dit geval) (ik heb atm 149)
en dan op SD zetten, in recovery mode starten en install zip..
en tada 150 zonder enig verlies van data of wat dan ook

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• dappertje25
zo hier ben ik weer! haha het updaten is goed verlopen! na 1 keer bellen bleef scherm op zwart, bat er uit gehaald probleem is niet meer terug gekomen!

toch weer even 1 vraagje!
ik ben begonnen met nightly 99 nu ge-updated naar 149,
kan ik die nightly 99 nu van mijn tel verwijderen of moet deze blijven staan!
updaten ging trouwens heel erg snel en 1ste keer opstarten trouwens ook! voor de rest vind ik het weer een prima rom! stabiel en internet gaat mega snel! goed man! zeer tevreden!
nogmaals bedankt voor de hulp!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Jeroen04 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:41:
Ik ben erg blij met CM7, lekker snel en uitgebreid!
Heb alleen wel wat dingen die ik niet opgelost krijg:
- Ik kan mijn telefoon niet meer herkennen als ik 'm via USB aan mijn laptop hang.
- Ik had eerder met stock alleen een patern lock, maar krijg het nu niet voor elkaar om de normale slider weg te halen.
- Vraagje: Wat is DSPManager en Terminal Emulator?
Ben ook erg benieuwd naar het antwoord op je eerste vraag, heb namelijk exact hetzelfde probleem.

Verwijderd

dappertje25 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:44:
zo hier ben ik weer! haha het updaten is goed verlopen! na 1 keer bellen bleef scherm op zwart, bat er uit gehaald probleem is niet meer terug gekomen!

toch weer even 1 vraagje!
ik ben begonnen met nightly 99 nu ge-updated naar 149,
kan ik die nightly 99 nu van mijn tel verwijderen of moet deze blijven staan!
updaten ging trouwens heel erg snel en 1ste keer opstarten trouwens ook! voor de rest vind ik het weer een prima rom! stabiel en internet gaat mega snel! goed man! zeer tevreden!
nogmaals bedankt voor de hulp!
Die kun je weer verwijderen van je externe sd kaart, zelfs de versie die je er nu op hebt staan. Die staat na het flashen op je ram geheugen. Maar beter laten staan, heb je nog een back-up mocht er iets zijn.
Ben ook zeer tevreden over de snelheid en stabiliteit, heb jou bug nog niet gehad. En de accu ging gisteren zowaar al 20 uur mee. Da's weer 3 en half uur meer als eergisteren. :)

Heb je ook de batteryCalibration app en de GetRIL app gedownload? Aanrader!

Hier nog even een bewijsje dat, als je niets met je toestel doet, CM7 heel erg zuinig is met de batterijspanning.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NW4SHC3F.jpg

• dappertje25
ben nu toch een dag bezig geweest met de tel!

calibreren heb ik nog niet gedaan! binnenkort wel een keer doen!

ik heb met getril de ril laten staan na nieuwe flash! de vorige keer gaf hij al aan dat het met elkaar overeen kwam,
nu is mijn vraag, kan ik dit beter zo laten staan of moet ik het nog een keer laten testen!

kom ik mijn volgende vraag Hoe doe ik dat dan eigenlijk?

ik kom straks nog ff buurten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje.... ik zit weer op de versie van LG. maar ik kan nog steeds in de root komen met superuser .. hoe zit ik dit weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hetzelfde programma als waarmee je geroot hebt. Werkte het niet goed?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:04:
Met hetzelfde programma als waarmee je geroot hebt. Werkte het niet goed?
wat moet ik dan kiezen?

want ik had mijn telefoon geflash naar orginele versie c .. en toen keek ik of mijn ril en base overeen kwamen, maar deze kwamen niet overeen ... toen moest ik hem weer rooten en met het ril programma goedzetten.

maar hoe stel ik alles weer normaal in, dat je niet zomaar in de root kan komen? en welke optie moet ik dan kiezen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:28
Hallo

Ik had een LG optimus 2x met stock ROM erop, die was toch wel wat traag dus ik dacht: laat ik dit ding is rooten :P Dit heb ik dus gedaan met de SuperOneClick 1.95 software. Dit ging goed :-)

Ik had een mooie CM mod gevonden die ik erop wilde zetten, dit heb ik gedaan. Toen via recovery mode de firmware geinstalleerd. Dit leek ook goed te gaan maarrr... Hij starte niet op.. Het Cm logo kwam in beeld, verdween weer, en kwam vervolgens weer in beeld. Ik dacht dat de MOD gewoon niet goed werkte en probeerde een andere custom: MIUI , zelfde resultaat, blijft hangen. Ik kan de telefoon dus niet meer opstarten :-(

Daarna heb ik de smartflashtool gebruikt met de volgende firmware om de stock weer terug te krijgen:

BIN_LGP990AT-00-V10c-NEU-XXX-JUN22-2011+0

ik heb een youtube tutorial (klikje gevolgd waar hetzelfde proces gedaan werd, alleen werkte het bij die gebruiker wel, ik kreeg dit:

errorrrr

vervolgens op "ebl writing start timout error"gezocht en ik vond een soortgelijk topic:

http://forum.xda-developers.com/archive/index.php/t-1055757.html

hierin wordt een oplossing gegeven die schijnt te werken, een iets oudere rom van april ipv juni. Lees ik verder, is het probleem nog niet goed opgelost. Het topic is nu helaas dood dus erg veel heb ik er niet aan. Er wordt wel het programma nvflash genoemt, alleen vind ik deze risico's te hoog, misschien is het nu nog op te lossen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, custom roms installeren ging normaal altijd goed op andere telefoons. :( Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: Ik heb nu de stockROM er weer opstaan (nadat ik 5 versies heb geprobeerd:P). Ik ben opgelucht maar ik vind het nog steeds raar dat die customroms niet kunnen opstarten. Op internet vind ik alleen mensen waarbij 1 rom niet goed werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door evanraalte op 26-09-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel, na het flashen van CM7, in ClockWorkMod de Data wipe/ factory reset, daarna wipe cache en daarna bij advanced -> wipe dalvik cache gedaan? Anders kom je ,als je van stock afkomt, idd in een bootloop als de CM7 ROM opstart...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 07:55:
[...]

wat moet ik dan kiezen?

want ik had mijn telefoon geflash naar orginele versie c .. en toen keek ik of mijn ril en base overeen kwamen, maar deze kwamen niet overeen ... toen moest ik hem weer rooten en met het ril programma goedzetten.

maar hoe stel ik alles weer normaal in, dat je niet zomaar in de root kan komen? en welke optie moet ik dan kiezen
Ik denk dat de ril in de rom zelf zit, dus elke keer als je deze installeert zet hij deze terug. Blijkbaar heb je toch een andere baseband geinstalleerd. Als in: Je baseband blijft bewaren als je van ROM veranderd maar je RIL niet (altijd).

Ik neem aan dat je superuser weg wilt halen omdat het juist origineel moet zijn (voor garantie en dergelijke?). Zo ja, zou ik eerst de oude baseband installeren (deze zou hetzelfde moeten zijn als de RIL die je had nadat je de ROM hebt geinstalleerd). Als je dit hebt gedaan en de rom opnieuw installeert, zou je baseband + RIL nu overeen moeten komen en hoef je niet meer te rooten.

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 26-09-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik de stock rom heb geinstalleerd heb ik het volgende:

Daarna had ik hem weer geroot, en met getril alles goedgezet.

Als ik hem nu weer flash maar versie c, staat alles dan goed? en moet ik dan ook weer reset doen of gegevens wissen @ privacy? of krijg ik dan weer oude ril?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:50:

Als ik hem nu weer flash maar versie c, staat alles dan goed? en moet ik dan ook weer reset doen of gegevens wissen @ privacy? of krijg ik dan weer oude ril?
Ik weet zo niet welke RIL er in de V10C standaard zit. Wat ik zou aanbevelen: Erachter komen welke RIL in de V10C zit (online of door simpelweg het te installeren en te checken). Hierna kan je hier de bijbehorende baseband downloaden en flashen (zie lijst eronder voor eerdere versies):
http://android.modaco.com...-release-103521-20110725/

Nadat je dat hebt gedaan, factory reset. Waardoor al je data weg is. Behalve op je SD-kaart als je die erin hebt.

Als je dit hebt gedaan weet je zeker dat je firmware origineel is + je baseband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:14:
Heb je wel, na het flashen van CM7, in ClockWorkMod de Data wipe/ factory reset, daarna wipe cache en daarna bij advanced -> wipe dalvik cache gedaan? Anders kom je ,als je van stock afkomt, idd in een bootloop als de CM7 ROM opstart...
Ik wilde het net even proberen, maar er zijn nu andere problemen: wifi werkt niet en mobiel internet ook niet. Ik kan dus geen apk's installeren voor de clockworkmod en rommanager. verder zit er standaard geen Filemanager in dus van pc>telefoon slepen heeft ook geen zin. de VOLDOWN+ HOME BUTTON reset de telefoon weer ipv naar het recovery menu te gaan, telefoon is wel weer geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:50:

Weet ik niet, maar RIL v10b 218 is de 2e update. Ik weet nog wel dat v10b update de hele rom was. Zo'n 200MB groot. Daarna zijn het bijwerkingen geweest en is de RIL niet geüpdatet.

Dus je hebt hem terug geflashed, toen geroot en de RIL veranderd. Nu wil je flashen zodat de root weer weg is? Snap ik het zo goed? Weet niet of je moet wissen.

Volgens mij is alles weg als je met smartflash stock terugzet. Als je naar v10c flashed krijg je baseband 622. RIL is vanaf v10b dus hetzelfde gebleven, waarom is me een raadsel.
serhat schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:16:
[...]

Ik weet zo niet welke RIL er in de V10C standaard zit. Wat ik zou aanbevelen: Erachter komen welke RIL in de V10C zit.
Dat is v10b 218 gebleven. Ook bij v10d.
evanraalte schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:41:
[...]

Ik wilde het net even proberen, maar er zijn nu andere problemen: wifi werkt niet en mobiel internet ook niet. Ik kan dus geen apk's installeren voor de clockworkmod en rommanager. verder zit er standaard geen Filemanager in dus van pc>telefoon slepen heeft ook geen zin. de VOLDOWN+ HOME BUTTON reset de telefoon weer ipv naar het recovery menu te gaan, telefoon is wel weer geroot.
Hier heb ik geen problemen met verbinding gehad dus kan je daar (nog) niet bij helpen. Er zit standaard wel een filemanager in, namelijk IO bestandsbeheer. In ROM manager kun je reboot into recovery kiezen of de powerknop lang indrukken -> reboot -> recovery. Is makkelijker dan de 2 knoppen. Werkt het dan wel?
Bij mij start hij wel eens door als ik de 2 knoppen weer loslaat.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar als ik dan Getril opstart... dan komt het niet met elkaar overheen? hoe kan dat dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:15:
Ja maar als ik dan Getril opstart... dan komt het niet met elkaar overeen? hoe kan dat dan
Nadat je teruggeflashed hebt dus. Dan zit die ook nog in v10c. Wat je kunt proberen als je op stock zit onder root de RIL veranderen en dan weer unrooten. Maar dan is hij niet meer stock, of LG dat kan zien en/of het erg vind... Opzich had ik geen problemen met de gesprekskwaliteit dus je kan het ook zo laten als dat voor jou ook zo is.

Dus bij jou bleef de root staan? Bij mij was het eraf toen ik vorige week terug was gegaan. Vreemd dan.

Vraag voor een ander, Moet de RIL eerst terug gezet worden voor terug te gaan naar stock? (De RIL backup) Laat maar, wordt teruggezet via smartflash.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Probleem is opgelost, andere simkaart erin, internet werkte ineens welxD toen de clockworkmod geinstalleerd en de rest van de stappen gevolgd, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:29:
[...]

Nadat je teruggeflashed hebt dus. Dan zit die ook nog in v10c. Wat je kunt proberen als je op stock zit onder root de RIL veranderen en dan weer unrooten. Maar dan is hij niet meer stock, of LG dat kan zien en/of het erg vind... Opzich had ik geen problemen met de gesprekskwaliteit dus je kan het ook zo laten als dat voor jou ook zo is.

Dus bij jou bleef de root staan? Bij mij was het eraf toen ik vorige week terug was gegaan. Vreemd dan.

Vraag voor een ander, Moet de RIL eerst terug gezet worden voor terug te gaan naar stock? (De RIL backup)
maar toen mijn telefoon stock was, dan kwam de ril ook niet overeen?
Als ik hem orgineel naar c flash, en de ril/base komt niet overeen, dat maark dus niet uit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee idd, vond het ook vreemd. Ik ben naar CM7 gegaan vanaf v10d en heb vorige week GetRIL gedownload.
Toen zag ik dus dat het nog v10b 218 was. Heb niet de baseband o.i.d geflashed.

Nee, dat maakt niet uit als je een goede gesprekskwaliteit en internet verbinding hebt. Maar waarom als de RIL's wel beschikbaar zijn..? Op stock hoort het zo.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem weer opnieuw geflasht naar stock .. versie c daarna d.
Getril gedownload en geinstalleerd

en nu geeft aan:

Ril: 0823 (V21B [P990H], Cana
Baseband: Onbekend

(aanbevolen 1035.21_20110823)

wat moet ik hier mee doen?????? klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, je bedoeld het grijze balkje dat in beeld komt. dat betekend dat hij hetzelfde is als die, waarom die dat laat zien weet ik niet. :P Of staat dat bovenaan in de zwarte letters? Dan is het wel vreemd, of je hebt de verkeerde RIL. Je moet 0725 (V10D, europe open) hebben. Je hebt toch wel baseband/smalband-versie 725? (bij over de telefoon)

Edit, helemaal bovenaan dus. Baseband staat bij over de telefoon -. smalbandversie. Daar kijken welke en dan de RIL erbij opzoeken. Heb je wel de nederlandse ROM gedownload? :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep heb de nederlandse rom .. heb meteen versie c gepakt van de rom ...
en als ik bij "over de telefoon"" kijk dan staat er ...

baseband versie:

1035.21_20110725 ..
dus het klopt wel?

maar waarom heb ik dan ril 0823 (v21B p990H, cana) ?

(heb toch echt de nl rom versie c gedownload)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Rom en baseband zijn 2 aparte files die moeten geflasht worden.
Dus zeggen dat je rom v10c hebt geflasht, zegt niks over je baseband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe werkt dat dan allemaal?
want toen ik hem geroot had en cm7 erop, toen heb ik alles aangepast met getril ....
nu wil ik hem weer orgineel hebben ....

hoe krijg ik dan de goeie ril erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de lijst van GetRil denk ik. Maar Fire69 heeft het al vaker gedaan dus kan je beter helpen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n manier van editen aanpassen, ik weet 't....

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:43:
Uit de lijst van GetRil denk ik. Maar Fire69 heeft het al vaker gedaan dus kan je beter helpen.
ja .. maar dan moet ik hem weer rooten, en ik wil hem orgineel hebben.
Als ik hem root, aanpas met getril ... en ik flash hem weer terug naar orgineel, dan heb ik weer de verkeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je moet helemaal niet rooten om hem origineel te krijgen :)

Het enige dat je moet doen is de rom flashen die je wil met smartflash, en ook de bijbehorende baseband direkt meeflashen.
Hoe dat moet staat gewoon in de startpost. :)

Dit is de zip voor v10d, daar zit v10d (bin-file) en baseband 725 (fls-file) in:
http://www.fileserve.com/...NEU-XXX-JUL-25-2011+0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan zal ik die eens proberen .... maar dat heb ik gedaan ook met versie C.
En vervolgens heb ik getril gedownload om te kijken wat mijn ril en baseband is ... en dan heb ik een hele vage ril 0823 (v21B p990H, cana) ?

hoe kan dat dan?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geef eens de 2 filenames die je gebruikt hebt om te flashen? Waarschijnlijk zal die .fls niet de goeie geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze van 2 sites gehaald ...

LGP990AT-00-V10c-NEU-XXX-JUN-22-2011+0_CP.fls
LGP990AT-00-V10c-NEU-XXX-JUN-22-2011+0_AP.bin

En met getril geeft ie zo'n vreemde ril versie aan.

En nu heb ik een ander programma geinstallerd. (LG Ril Versie)
En hier geeft ie het volgende aan:

Baseband Version:
1035.21_20110725

Ril Version:
0725 [0823] (10d-Europe [21d-canada])

-edit-
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:26:
[...]

Ben je terug naar stock of CM7? Alleen in clockworkmod (CWM) idd. Als je die hebt ga je naar advanced, wipe dalvik. Ben je terug naar stock hoef je niets te doen.

[...]

Dat kan 1 voor 1 of in de market als je updates hebt op de bovenste balk drukken, dat installeert hij gelijk alle updates. Begrijp ik het zo goed want snap niet precies wat je bedoeld?
Met mijn galaxy s kon ik alle programmas die op mijn telefoon stonden in één keer updaten ....
Bij deze moet ik programma voor programma

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-kan weg-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ik gebruik nu met veel tevredenheid CM7 op mijn 2x speed. Enkel mis ik nog een optie. Als ik een nummer voor het bellen invoerde kreeg ik op stock een lijst met telnummers die dat nummer hadden. Nu niet meer. Is hier een optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had toch al verteld dat de ril op stock niet klopt en zo hoort. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En zo hoort? :?

Dacht het niet hoor ;)
Ik draai V10D. Volgens GetRIL:
- RIL 0725 (V10D, Europe Open)
- Baseband 1035.21_20110725

Dezelfde dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trazer
  • Laatst online: 23-05 16:35
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:27:
ik heb ze van 2 sites gehaald ...

LGP990AT-00-V10c-NEU-XXX-JUN-22-2011+0_CP.fls
LGP990AT-00-V10c-NEU-XXX-JUN-22-2011+0_AP.bin

En met getril geeft ie zo'n vreemde ril versie aan.

En nu heb ik een ander programma geinstallerd. (LG Ril Versie)
En hier geeft ie het volgende aan:

Baseband Version:
1035.21_20110725

Ril Version:
0725 \[0823] (10d-Europe [21d-canada])

-edit-

[...]

Met mijn galaxy s kon ik alle programmas die op mijn telefoon stonden in één keer updaten ....
Bij deze moet ik programma voor programma
Ik heb de update software van LG gebruikt om de telefoon van mijn vrouw bij te werken. Heb nu hetzelfde als jou, erg vreemd.

Modelnummer: LG-P990
Android: 2.2.2
Baseband: 1035.21_20110725
Kernel: 2.6.32.9
Buildnummer: FRG83G
LGE-versie: LGP990-V10d

RIL versie: 0823 (V21B [p990H], Canada)
md5sum: d1b0e73622286a244cc2979ae3f4c829

Ben nu aan het kijken naar rooten van de telefoon en flashen van custom roms omdat mijn vrouw klaagt dat de telefoon steeds vaker vastloopt en/of reboot.

[ Voor 7% gewijzigd door Trazer op 27-09-2011 08:30 ]

I regret.... things i should have said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:24:
En zo hoort? :?

Dacht het niet hoor ;)
Ik draai V10D. Volgens GetRIL:
- RIL 0725 (V10D, Europe Open)
- Baseband 1035.21_20110725

Dezelfde dus ;)
Hoe kan het dan dat dat bij mij wel zo was zonder dat ik het veranderd heb, alleen geflashed naar cm7?
Dus van stock naar cm7, en getril gedownload die aangaf dat er nog ril v10b 218 opstond. Het klopt dus niet op stock, ze komen niet overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Kunnen jullie trouwens Viberen over mobiel netwerk? Ik dacht eerst dat Viber gewoon ruk was als je mobiel internet hebt, maar eigenlijk lijkt het alleen met mijn telefoon zo te zijn. Iedereen die ik ken gebruikt het gewoon met zijn of haar 3g netwerk. Het is mij nog nooit gelukt de persoon aan de andere kant te horen, ik hoor een stotterend gepruts. Heb verschillende roms en alle basebands met juiste RIL getest, misschien iets met mijn antenne? Hoe zit het bij jullie? Misschien wel iets voor in het gewone 2x topic, maar hier worden meer soorten roms geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:49:
[...]

Hoe kan het dan dat dat bij mij wel zo was zonder dat ik het veranderd heb, alleen geflashed naar cm7?
Dus van stock naar cm7, en getril gedownload die aangaf dat er nog ril v10b 218 opstond. Het klopt dus niet op stock, ze komen niet overeen.
De ril zit IN je rom! ;)
Het is niet meer dan een bestandje dat op de juiste plaats in je filesystem moet gezet worden.
CM7 wordt altijd met ril 218 geleverd. Als je een andere baseband hebt dan 218, is het aan te raden om met GetRil de bijpassende versie erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, vandaar dat er de optie in getril zit. Meende dat het alleen de rom was. Maakt alles weer duidelijk voor me.
Vond het ook al raar dat LG die niet zou doen bij een update. Stond er ook niet bij in de TS dat het die ril wordt. Maar maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paidur
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
hier misschien iemand die iets weet van een geporte WP7 rom voor de 2xSpeed? Ik zag dat het ze een maand geleden is gelukt om WP7 op een HD2 te laten draaien, lijkt mij ook wel wat voor mijn LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
paidur schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:43:
hier misschien iemand die iets weet van een geporte WP7 rom voor de 2xSpeed? Ik zag dat het ze een maand geleden is gelukt om WP7 op een HD2 te laten draaien, lijkt mij ook wel wat voor mijn LG
Hmm, ik denk dat hij nog niet bestaat. xda-developers kan je daarvoor het beste in de gaten houden, maar daar vind ik hier niks over. Zelfs op Google krijg ik geen hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Nu online
Gaaf dat nieuwe lockscreen in CM7 build :)

Gjb29, waar heb jij dat batterij status ding in je statusbalk vandaan? Aantal procent had jij geloof ik ipv de gewone standaard GB batterij

[ Voor 64% gewijzigd door gerbenp op 27-09-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbenp schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:22:

Gjb29, waar heb jij dat batterij status ding in je statusbalk vandaan? Aantal procent had jij geloof ik ipv de gewone standaard GB batterij
Dat is een Thema. Download theme chooser themes uit de market. Helemaal onderaan de lijst van die app staat 'ie, hij heet Black_Elegance. Sommige thema's veranderen ook je statusbalk. :) En je instellingen menu krijgen mooiere icoontjes i.p.v. grijs a la nexus s.
Daaroverheen kun je ook nog bijv. Go launcher EX thema's overheen gooien. Maar heb ik nu niet.

Nieuw lockscreen in 154? :P Ga hem er nu opzetten, ben benieuwd.

Edit
Ziet er erg goed uit! Maakt CM7 weer iets mooier. :) Je kunt de lock en overige knoppen nu over het hele scherm bewegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSIHFCVQ.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan weg :$

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
gerbenp schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:22:

Standaard in CM7 kan je ook procenten laten zien, iets lelijkere versie, maar het werkt:
Settings -> Cyanogenmod Settings -> Interface -> Status bar Tweaks -> Battery Percentage
Zijn ook genoeg andere instellingen daar waar je leuke dingen mee kan doen. Misschien wel leuk om een keertje mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nightly 154 haalt ook een goede score en de beste vanaf nightly 127.

Quadrant 2734 en Smartbench 2011 een score van 2996 en Games 2658.
Vind het best netjes op 1Ghz. :) Zat altijd rond de 2350 p.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 19:49 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 45 Laatste