Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bv202 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:44:
[...]

Ja, dat klopt. Telenet capped:
- News-service (LightningUsenet etc.)
- Astraweb
- Eweka

Over andere providers heb ik nog niets gehoord. Astraweb en news-service zijn uit persoonlijke ervaring. De laatste tijd heb ik er wel minder last van (maar betaal dus zeker niet voor een jaar).
Zit er een verschil op die cap afhankelijk van welk abonnement je hebt bij telenet, of is dit voor alles hetzelfde? Is deze trouwens heel de maand van toepassing of enkel tijdens piekuren ofzo? En hoeveel bedraagt deze?

Sorry, veel vragen, ik weet het :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Zelf heb ik al ruim 10 jaar Usenetserver.com. En daarmee trek ik mijn ADSL 1.7MB/sec lijn dicht. Kosten 1 jaar abbo 95 dollar.

Retentie is volgen hun 1100 dagen. Volgens mij 100% voor alles van het afgelopen jaar, 95% voor iets wat 1 a 2 jaar oude is. Nog ouder heb ik eigenlijk niet getest. Ik gebruik geen andere usenet providers meer. Tot 5 jaar geleden had ik Easynews.com altijd als backup server, maar dat had ik na verloop van tijd niet meer nodig, omdat de retentie van UNS gewoon goed is, en dus heb ik Easynews stopgezet.

Qua stabiliteit en bereikbaarheid eigenlijk bijna nooit/zelden problemen. Ben dus zeer te spreken over Usenetserver.com.

[ Voor 38% gewijzigd door tHe_BiNk op 27-08-2011 09:10 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:11:
[...]

Zit er een verschil op die cap afhankelijk van welk abonnement je hebt bij telenet, of is dit voor alles hetzelfde? Is deze trouwens heel de maand van toepassing of enkel tijdens piekuren ofzo? En hoeveel bedraagt deze?

Sorry, veel vragen, ik weet het :p
Telenet capped wanneer, hoe en wat ze willen. Een paar maanden geleden kon je wekenlang geen hogere snelheden dan 1mb/s halen. De laatste weken heb ik er echter geen last meer van en haal ik gewoon de snelheid van m'n abonnemenent (50Mbit), maar hou er rekening mee dat Telenet elk moment kan beslissen om weer alles af te knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stflorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 12:00

Stflorian

a.k.a pisang

Van de een op de andere dag is mijn snelheid met Eweka gedaald. Andere mensen hier ook last van? Normaal gesproken haal 1,7mb terwijl die nu max 300kb haalt. Via speedtest etc. haal ik gewoon mijn normale snelheid.

a.k.a pisang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Priet

To boldly do what no one has..

Eweka is hier ook een drama, al een paar weken. Met 8 threads kom ik niet verder dan 2.1MB/s, terwijl de gemiddelde snelheid rond de 1.7 schommelt. Mijn internetverbinding laat 4.2MB/s toe, en tot niet al te lang geleden haalde ik dat ook zonder problemen.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48
Rushhour77 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:48:
[...]

Helaas heb ik bij supernews ook de ervaring dat het erop lijkt dat daar vaak bepaalde bestanden incompleet zijn. Ik vermoed dat het te maken heeft met take down notice.
Helaas ben ik er pas achter gekomen nadat ik een jaarabonnement heb afgesloten.
Ben ook net over op supernews en merk nu ook bij een aantal downloads dat er repairs nodig zijn terwijl bestanden pas een paar weken oud zijn. Hopelijk zijn het incidenten. Zou jammer zijn, maar 1100 dagen retentie voor die prijs is natuurlijk wel heel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:55
Ik zou tot 01-09 internet Z3 hebben van Ziggo, wat bijna 5 tientjes de maand is.

Heb dat begin deze maand aangepast en dit zou dus 01-09 ingaan. Helaas zie ik, omdat ik nu via Grabit aan het DL'en ben, dat ik nu al een gehalveerde snelheid draai |:( Dit, terwijl ik wel een rekening heb gehad voor de komende maand met de Z3 prijs, erg charmant :F

Anyway, met de Z3 abbo pakte ik 8 connections als ik via Spotnet een NZB in Grabit pakte, nu heb ik er maar 3, terwijl ik er in Grabit 7 toegewezen heb.

Doe ik iets verkeerd, of heeft internet Z2 van Ziggo hier mee te maken?

EDIT

nvm, done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:35:
Ik zou tot 01-09 internet Z3 hebben van Ziggo, wat bijna 5 tientjes de maand is.

Heb dat begin deze maand aangepast en dit zou dus 01-09 ingaan. Helaas zie ik, omdat ik nu via Grabit aan het DL'en ben, dat ik nu al een gehalveerde snelheid draai |:( Dit, terwijl ik wel een rekening heb gehad voor de komende maand met de Z3 prijs, erg charmant :F

Anyway, met de Z3 abbo pakte ik 8 connections als ik via Spotnet een NZB in Grabit pakte, nu heb ik er maar 3, terwijl ik er in Grabit 7 toegewezen heb.

Doe ik iets verkeerd, of heeft internet Z2 van Ziggo hier mee te maken?
Volgens https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/ zou je 4 connecties mogen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Had Eweka. Alleen maar failed, failed, failed voor alles wat via sabnzbd werd gedownload. Overgestapt naar supernews en alle failed items opnieuw geprobeerd. Zijn zonder uitzondering via supernews allemaal succesvol gedownload.

Heb er gewoon spijt van dat ik laat in de zomeractie van eweka nog zoveel maanden vooruit betaald heb. Heb nu nog een paar maanden eweka die gewoon niets meer succesvol kan downloaden. Voor mensen die nog bij eweka zitten kan ik in ieder geval aanraden om supernews een te proberen. Wat een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:44
Gebruiken hier meerdere mensen supernews?

Me snelheid is de hele week al langzaam, rond de 1500/2000kb/s terwijl het normaal rond de 7000 is. Volgens de test http://www.upc.nl/interne(...)7876oCFQSHDgodFUWzPQ is mij snelheid goed. Heb supernews net al gemaild of zij er iets meer van weten maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier ook supernews.

Heb de laatste tijd hetzelfde. Rond de 1200 tot 1500 kb/s blijft die telkens hangen, terwijl 2900kb/s normaal is.
Het is niet constant, maar over de afgelopen weken zo af en toe. Zat telkens boos te zijn op m'n huisgenoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
hier geen problemen met supernews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net even getest met xsnews en het ligt dus niet aan de nieuwsservers maar aan UPC, morgen even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ik heb ook upc, en geen problemen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oke, apart dan. Maar deze week moest ik ineens mijn internet opnieuw activeren. Dat werd gedaan door UPC en sindsdien is het internet heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

Hier Ziggo & Supernews. Trek nog steeds een strakke 120mbit met Supernews...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:16
Bij Supernews kan ik dit moment niet meer downloaden in Boneless maar wel weer bijv in classic..
Ik vermoed dat een gedeelte is uitgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Versteegrob schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:53:
Gebruiken hier meerdere mensen supernews?

Me snelheid is de hele week al langzaam, rond de 1500/2000kb/s terwijl het normaal rond de 7000 is. Volgens de test http://www.upc.nl/interne(...)7876oCFQSHDgodFUWzPQ is mij snelheid goed. Heb supernews net al gemaild of zij er iets meer van weten maar nog geen reactie.
Hier ook problemen met UPC. Zie upc topic. Usenet is nu max 1200-1500kb/sec, andere usenet provider geeft dezelfde waardes

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JunkieLimbo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 07:46:
Had Eweka. Alleen maar failed, failed, failed voor alles wat via sabnzbd werd gedownload. Overgestapt naar supernews en alle failed items opnieuw geprobeerd. Zijn zonder uitzondering via supernews allemaal succesvol gedownload.

Heb er gewoon spijt van dat ik laat in de zomeractie van eweka nog zoveel maanden vooruit betaald heb. Heb nu nog een paar maanden eweka die gewoon niets meer succesvol kan downloaden. Voor mensen die nog bij eweka zitten kan ik in ieder geval aanraden om supernews een te proberen. Wat een verademing.
Heb zoiets ooit gehad met Eweka, bleek aan mijn virusscanner te liggen, die kon de "hoge snelheid" niet aan en blokkeerde of delete gewoon willekeurig files waardoor je halve downloads kreeg.
Probeer dus eens firewall+virusscanner uit te zetten om te testen of het aan Eweka ligt of aan je eigen software.

Daarnaast kan je eens een andere nieuwsreader gebruiken zoals grabit.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
momenteel gebruik ik de standaard nieuws server van ziggo.
Icm met Grabbit haal ik met mijn A1E Plus zo'n 3300 kbps met af en toe een piek van 4000 kbps.
Dit is draadloos.

Ik overweeg een betaalde server (supernews?) te nemen of over te stappen naar A1E Extra.
Aangezien de snelheid wat tegenvalt en ik nu een limiet heb van 50GB wat een beetje weinig is.
Wat raden jullie aan?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 11:41
Von Henkel schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:13:
Bij Supernews kan ik dit moment niet meer downloaden in Boneless maar wel weer bijv in classic..
Ik vermoed dat een gedeelte is uitgevallen...
Zelfde probleem hier, hopelijk is het snel verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaYo86 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:56:
[...]

Zelfde probleem hier, hopelijk is het snel verholpen!
Hier geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:49
Hier ook problemen met supernews, compleetheid laat vaak te wensen over..

En dan lijkt er inderdaad opzet in het spel tot 4x toe 44 of 45.... of 22 of 23....

Zelfs dezelfde bestanden in verschillende nieuwsgroepen ...... :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:22
Meer mensen die last hebben van reader.usenetxtreme.nl ?

Hun site zegt dat er geen live support meer is, telefoonnummer werkt niet, geen reactie op mails.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, lijkt wel of ze er mee opgehouden zijn. Heb ik net weer voor een jaar betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Moet je ook nooit doen voor die paar eu korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Inderdaad. Waarschijnlijk was Supernews ook nog eens goedkoper geweest. Gewoon lekker wegblijven van die louche aanbieders waar er tien in een dozijn van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ligt niet aan de korting hoor, want dit hadden ze hiervoor niet. Was een 80 euro voor een jaar. 5 maanden gebruik van kunnen maken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

80 euro voor een jaar is dus niet veel goedkoper als een vertrouwde aanbieder als Supernews. Dat kost ook maar 7 euro per maand = 84 euro per jaar. Die 4 euro ben ik wel bereid te betalen voor een beetje zekerheid hoor, dat zie je nu wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Precies, dat ligt men toch niet wakker van zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
220 dagen retentie zie ik trouwens op die website staan. Dat is echt wel extreem weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam is inmiddels veranderd usenet xtreme wordt extreme usenet

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KKEi8.png

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Wat een onzin, deze provider leek ook gewoon betrouwbaar. Waaraan moest iemand zien dat deze minder betrouwbaar was dan provider Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Reviews op het net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Die geven aan dat het prima is. Ik wacht nog steeds op een plausibel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Aantal reviews op het net!
En 220 dagen retentie... *proest* Supernews heeft er meer dan 1000 voor 4 euro p/j meer... Zit zeker ook nog een snelheidslimiet aan?

En offtopic: Ik weet niet welke analfabeet dat 'persbericht' hierboven geschreven heeft, maar 't zit vol grammaticafouten...

[ Voor 8% gewijzigd door Zinu op 03-09-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Kent iemand deze usenet provider?
http://www.fastusenet.org/

edit: voor diegene die het zich zouden afvragen of account sharing mag:

Are members allowed to share accounts?
Account sharing is not allowed on our Unlimited use accounts. We limit access to 1 IP address per account at any one time.
Date added: 2010-09-18 22:28:11

http://www.fastusenet.org...wledgebase.php?article=12

[ Voor 73% gewijzigd door bleh op 04-09-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39

Lulukai

God's gift to women

Kies gewoon niet voor een te vage provider, het sop is de kolen niet waard. Ik raad beginnelingen altijd Eweka aan, en als power user gebruik ik het na al die jaren nog met alle plezier.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
@Zinu, dat is geen review. Een review is van iemand die het ook daadwerkelijk gebruikt heeft.
Het aantal reviews op het net geeft aan dat het een goede provider is die snel reageert. Alleen de laatste dagen zijn er negatieve reviews vanwege dat voorval.

[ Voor 15% gewijzigd door carpebios op 04-09-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14
@bleh

Zelfs gebruik ik i-telligent, dichtheid is prima. retentie ook en snelheid helemaal.
Accountsharing is toegestaan en ik haal altijd 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
carpebios schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:15:
@Zinu, dat is geen review. Een review is van iemand die het ook daadwerkelijk gebruikt heeft.
Het aantal reviews op het net geeft aan dat het een goede provider is die snel reageert. Alleen de laatste dagen zijn er negatieve reviews vanwege dat voorval.
Ik ken toevallig een review site waar alle slechte beoordelingen weg worden gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik ken de hond van de slager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Vandaar dat je bij usenetxtreme bent aangesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Al erg lang tevreden klant bij Supernews.

Normaliter haal ik bij de EU serverfarm een constante downstream van 125 mbit.

Nu schommelt hij erg tussen de 60 en 125 mbit en gemiddeld rond de 90 mbit, maar niet constant dus.

De USA serverfarm blijft wel redelijk constant tussen de 100 en 120 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 16:48
Is die Supernews-aanbieding al een tijdje zo? €6,99/mnd is niet gek, ik zit nu nog bij Xsnews maar dit scheelt behoorlijk.....

En werkt AS nou wel of niet?
Nee, soms wel? tsja.....

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:47

martjah

Appel

Misschien handig voor de OP om bij usenetserver.com erbij te plaatsen dat je maximaal op 2 ip's tegelijkertijd kunt downloaden.

ik heb deze voor een jaar gekocht, ik doe dit samen met een neef. Ieder 10 connecties en hij haalt 4,5MB/s en ik 3MB/s. Bij mij is dit de max van mijn connectie en bij mij neef zit ie 0.4MB/s onder zijn max.

Wij betalen in totaal 67 euro per jaar (€5,60 per maand).

edit: ik moet wel zeggen dat er redelijk wat incompletes bij zitten

[ Voor 8% gewijzigd door martjah op 05-09-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ScooBY_DoO schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:07:
Is die Supernews-aanbieding al een tijdje zo? €6,99/mnd is niet gek, ik zit nu nog bij Xsnews maar dit scheelt behoorlijk.....
Ja, dit is al een tijdje
Nee, soms wel? tsja.....
In principe niet. Ik heb recentelijk mijn VPN per ongeluk aangezet toen ik zat te downloaden, zodat ik dit ineens deed via het IP adres van de zaak. Kreeg direct een melding al via een ander IP adres bezig te zijn en werd geblokkeerd voor een paar minuten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

ScooBY_DoO schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:07:
Nee, soms wel? tsja.....
Je hebt 30 connecties, kun je niet gewoon 15 bij de ene PC en 15 bij de andere gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zinu schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:26:
[...]

Je hebt 30 connecties, kun je niet gewoon 15 bij de ene PC en 15 bij de andere gebruiken?
Zolang beide PC's vanaf één IP adres contact maken met de rest van de wereld wel... Maar dat zal niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 05-10 16:48
TFHfony schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:28:
[...]
Ja, dit is al een tijdje
[...]

In principe niet. Ik heb recentelijk mijn VPN per ongeluk aangezet toen ik zat te downloaden, zodat ik dit ineens deed via het IP adres van de zaak. Kreeg direct een melding al via een ander IP adres bezig te zijn en werd geblokkeerd voor een paar minuten.
Ok, dan gok ik het er maar op dat dit nog een maandje zo blijft.
Zinu schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:26:
[...]

Het gaat zoals TFHfony ook aangeeft om aparte ip-adressen, in mn eigen netwerk werkt dit inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14
Cheapnews en account sharing:

FAQ-pagina
Een Cheapnews account wordt toegekend aan één gebruiker. Accountsharen is mogelijk, echter kunt u uw account NIET tegelijkertijd gebruiken.
Het is wel mogelijk om de connecties te delen tegelijkertijd, bijvoorbeeld u heeft een account/pakket van 12 connecties, dan kunt u 6 connecties gebruiken tegelijkertijd met iemand anders die 6 connecties van hetzelfde account gebruikt.
Waarbij account sharing dus toegestaan is, als je maar binnen het voorziene aantal connecties blijft.

Algemene voorwaarden, onderdeel "Beleid acceptabel gebruik"
De volgende gebruikswijzen zijn bijvoorbeeld verboden:
- Een aanmeldingsnaam delen met meerdere gebruikers
- Gelijktijdige aanmeldingen vanaf meerdere IP-adressen"
Account sharing is sowieso van meerdere IP adressen tegelijk, ook al blijf je binnen het maximum aantal connecties.

Giganews of Supernews is geen optie: als Belg werkt iDeal niet en betalen op internet met CC doe ik per definitie niet. Ongeveer elke DB met klantengegevens heeft de voorbije maanden wel al eens op straat gelegen.
Ik heb nu XLNed en ben echt super tevreden. Opgegeven retentie wordt altijd gehaald, ik haal altijd de maximale snelheid, uptime is super. Enkel de retentie begint wel behoorlijk achterop te raken in vergelijking met de concurrentie.
CheapNews zit nu op 830 dagen, XLNed op 400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:18
Beste allen,

Ik ben volledig nieuw, dus alvast excuses als ik termen verkeerd begrijp of gebruik.
Enige ervaring is van een paar jaar geleden, toen heb ik een maand of 3 gebruik gemaakt van FTD met nieuwsserver van pnews.

Offtopic deel:
Ik wil nu weer gaan beginnen met het downloaden van het e.e.a. via nieuwsgroepen.
Ik heb sinds kort een klein fileservertje staan (zuinig atom ding met win XP).
Dit is de enige pc die ik energierekeningtechnisch aan kan laten staan, dus ik wilde hierop ook spotnet (aangeraden door collega) zetten voor bovenstaande acties.
Als het goed is kan ik vanaf andere computers inloggen en het ding besturen, en dus ook spotnet 'bedienen'.
Servertje zelf zit geen monitor en invoerzooi aan, dus ik moet alles op afstand doen.
Kan ik downloads plannen, of zit dat in de software?

Ontopic deel:
Zolang ik alles via de 'server' doe heb ik denk ik geen account sharing nodig?
Is het überhaupt mogelijk/toegestaan dit via een 'server' te doen, ik lees wel eens iets over proxy wat dan weer niet overal toegestaan is.
Kan dit ook met SSL beveiliging?
Mn verbinding is momenteel maar 12Mbit (effectief), ik heb dus niks aan al die 50+Mbit accounts (en wil daar dus liever niet extra voor betalen).
Ik denk dat 5Mbit dan weer te traag is...
Ik zoek sowieso iets onder de 100 euro per jaar, bij voorkeur onder de 75.
Een hoge retentie lijkt me wel erg prettig, zeker aangezien de rest van de familie nogal vaak oude spullen zoekt.
Is het verstandig gelijk voor een lange duur (en dus wat meer korting) te kiezen, of zitten hier bv weer risico's aan vast?
Verandert het aanbod aan nieuwsservers veel over de tijd?
Het aantal verbindingen, geeft dat aan hoeveel verschillende dingen ik tegelijk kan binnenhalen?

Ik zit nu eigenlijk te kijken naar:
newsgrabber (lagere retentie)
usenetserver (sharing?)
astraweb (geen sharing)
supernews (wat duurder)
eweka (wat duurder)

Moet ik nu toch maar voor supernews/eweka gaan, of kan ik prima wat besparen en 1 van de andere kiezen?
Zijn er nog verstandigere(goedkopere) opties?

Kan ik om kosten te besparen accountsharen met een willekeurig persoon? (familie/vriend/collega/tweaker)

Als iemand zegt dat het offtopic deel al niet werkt zoals ik wil dan post ik die vraag ergens anders wel, als het wel kan hoor ik dat ook graag.

Sorry voor het lang geworden verhaal, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Eerste tip: lees deze thread eens door.

Ik heb zelf enkel ervaring met XLned en PFCorner.
XLned: alles dik in orde, retentie is "maar" 400 dagen
PFCorner: ontzettend onvriendelijk, slechte service, slechte uptime

Van de andere aanbieders in uw post staan hier heel wat eerst hand reacties.

om op uw off-topic stuk te antwoorden.
Als je vanop meerdere locaties inlogt op die Atom-server, dan ben je effectief maar vanop 1 IP adres aan het downloaden, dus is er geen probleem met account sharing. Aangezien AS maar door een beperkt aantal USP's wordt aangeboden, zou ik me daar dus niet op focussen.
Als 5Mbit te traag is en 50Mbit te snel, kan je misschien 2*5Mbit pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cafe Del Mar schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:38:
Giganews of Supernews is geen optie: als Belg werkt iDeal niet en betalen op internet met CC doe ik per definitie niet. Ongeveer elke DB met klantengegevens heeft de voorbije maanden wel al eens op straat gelegen.
Betalen via CC is veel veiliger als via iDeal anders. Het kost alleen wat meer, maar daar krijg je dan ook zekerheid voor terug.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mitsumark schreef op woensdag 07 september 2011 @ 02:43:

Zolang ik alles via de 'server' doe heb ik denk ik geen account sharing nodig?
Is het überhaupt mogelijk/toegestaan dit via een 'server' te doen, ik lees wel eens iets over proxy wat dan weer niet overal toegestaan is.
Kan dit ook met SSL beveiliging?
Mn verbinding is momenteel maar 12Mbit (effectief), ik heb dus niks aan al die 50+Mbit accounts (en wil daar dus liever niet extra voor betalen).
Ik denk dat 5Mbit dan weer te traag is...
Ik zoek sowieso iets onder de 100 euro per jaar, bij voorkeur onder de 75.
Een hoge retentie lijkt me wel erg prettig, zeker aangezien de rest van de familie nogal vaak oude spullen zoekt.
Is het verstandig gelijk voor een lange duur (en dus wat meer korting) te kiezen, of zitten hier bv weer risico's aan vast?
Verandert het aanbod aan nieuwsservers veel over de tijd?
Het aantal verbindingen, geeft dat aan hoeveel verschillende dingen ik tegelijk kan binnenhalen?

Ik zit nu eigenlijk te kijken naar:
newsgrabber (lagere retentie)
usenetserver (sharing?)
astraweb (geen sharing)
supernews (wat duurder)
eweka (wat duurder)

Moet ik nu toch maar voor supernews/eweka gaan, of kan ik prima wat besparen en 1 van de andere kiezen?
Zijn er nog verstandigere(goedkopere) opties?

Kan ik om kosten te besparen accountsharen met een willekeurig persoon? (familie/vriend/collega/tweaker)

Als iemand zegt dat het offtopic deel al niet werkt zoals ik wil dan post ik die vraag ergens anders wel, als het wel kan hoor ik dat ook graag.

Sorry voor het lang geworden verhaal, alvast bedankt.
Wat is volgens jou het verschil tussen een desktop en een "server" met een Atom en Windows XP en Spotnet?

Verder kun je SSL gebruiken, maar het is niet nodig (tenzij je provider usenetverkeer capt). Het kost in ieder geval extra energie voor je zuinig Atom als je het gebruikt :p Ik heb zelf gewoon Lightning, is goedkoop, werkt prima. Betaal per 3 maanden dan is het bedrag nog laag genoeg en hoef ik me ook niet druk te maken als de kwaliteit opeens achteruit gaat en ik zo zo veel jaar vooruit heb betaald :p Per maand vind ik weer te veel gedoe en volgens mij betaal je ook een euro extra ofzo per keer dat je betaald (dus per maand kost 12 euro extra, per kwartaal 4 etc). Verder denk je het volgens mij allemaal veel te ver uit, het is maar een prepaid abo wat je bij de meeste USP's hebt dus veranderen is ook zo gedaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Marzman schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:21:
Betalen via CC is veel veiliger als via iDeal anders. Het kost alleen wat meer, maar daar krijg je dan ook zekerheid voor terug.
iDeal ken ik niet, maar het is een service die enkel door NL-banken wordt aangeboden, dus als Belg val ik dan uit de boot :).
CC kan wel veilig zijn als betaalmiddel, maar elke database - groot of klein - wordt wel eens gehackt. Ik heb geen zin om voor verrassingen te staan. Een simpele overboeking (SEPA CT, overschrijving) duurt dan wel langer, maar is wel 100% veilig. Ook morgen en ook voor hackerz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cafe Del Mar schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:36:
CC kan wel veilig zijn als betaalmiddel, maar elke database - groot of klein - wordt wel eens gehackt. Ik heb geen zin om voor verrassingen te staan. Een simpele overboeking (SEPA CT, overschrijving) duurt dan wel langer, maar is wel 100% veilig. Ook morgen en ook voor hackerz.
Nou en. Dan wordt je CC gehacked. Daar ben je gewoon voor verzekerd hoor. Beetje paranoia is niet verkeerd, maar dit is wel een beetje overdreven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je niet hetzelfde probleem hebt als je ermee in de winkel betaald. Daarbij heb je toch ook nog een code nodig om dat ding te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:39:
Of je niet hetzelfde probleem hebt als je ermee in de winkel betaald. Daarbij heb je toch ook nog een code nodig om dat ding te gebruiken?
Vaak wel inderdaad. En laat nu net de meeste fraude bij restaurants e.d. gebeuren met creditcards, even snel copy maken met beveiligingscode en bestellen maar... Is een groter veiligheidsrisico dan betalen ermee op internet.

Ik heb er werkelijk nooit problemen mee gehad, ik snap de vraag ook niet. Ik zie deze vragen wel vaker: ik wil iets afnemen, maar ik weiger met een cc of met paypal of weet ik wat te betalen. Wat moet ik doen? ... zucht

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:38:
[...]

Vaak wel inderdaad. En laat nu net de meeste fraude bij restaurants e.d. gebeuren met creditcards, even snel copy maken met beveiligingscode en bestellen maar... Is een groter veiligheidsrisico dan betalen ermee op internet.

Ik heb er werkelijk nooit problemen mee gehad, ik snap de vraag ook niet. Ik zie deze vragen wel vaker: ik wil iets afnemen, maar ik weiger met een cc of met paypal of weet ik wat te betalen. Wat moet ik doen? ... zucht
Zijn er dan nog zaken die dat niet elektronisch met pincode verwerken? Carbonpapiertje heb ik zeker al 10 jaar niet meer in een winkel gezien.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 13:26

JT

VETAK y0

Zijn er nog meer mensen hier die problemen hebben met de combi sabnzbd en LightningUsenet? Bij mij stopt het downloaden steeds met de melding dat er teveel connecties zijn terwijl ik toch echt bij verbindingen 8 heb ingesteld. Echt HEEL vervelend. 7 verbindingen en minder werkt wel...

En waar ik een tijdje geleden nog bijna 2mbyte/s haalde, blijft het nu haken op 500-900kbyte/s...Heb al diverse connectie-aantallen gebruikt, andere poorten ingesteld, speedtest gebruikt om te zien of het aan mijn verbinding ligt, gezocht op Google of het een bekend probleem is maar helemaal niks ;(

[ Voor 40% gewijzigd door JT op 07-09-2011 17:02 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:25

knakworst

Get more sats!

JT schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:47:
Zijn er nog meer mensen hier die problemen hebben met de combi sabnzbd en LightningUsenet? Bij mij stopt het downloaden steeds met de melding dat er teveel connecties zijn terwijl ik toch echt bij verbindingen 8 heb ingesteld. Echt HEEL vervelend. 7 verbindingen en minder werkt wel...
Gebruik je er niet eentje voor spotnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 17:33

En waar ik een tijdje geleden nog bijna 2mbyte/s haalde, blijft het nu haken op 500-900kbyte/s...Heb al diverse connectie-aantallen gebruikt, andere poorten ingesteld, speedtest gebruikt om te zien of het aan mijn verbinding ligt, gezocht op Google of het een bekend probleem is maar helemaal niks ;(
0 Problemen met Lighningusenet. Moet zeggen, voor het geld dat je betaalt krijg je heeel veel voor terug, en tot nu toe erg betrouwbaar (al langer als 1 jaar lid). Is het niet je modem wat soms voor de vertragende factor kan zorgen ? Doe je ook aan torrents ? En waarom iedereen persé 8 connecties in moet stellen, ik gebruik er maar 4 bij Sabnzbd en haal ook bijna maximum snelheid. Welke versie van Sabnzbd gebruik je ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Gunner schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:38:
[...]

Nou en. Dan wordt je CC gehacked. Daar ben je gewoon voor verzekerd hoor. Beetje paranoia is niet verkeerd, maar dit is wel een beetje overdreven.
Franchise is rond de 150 euro voor die dingen, dus je verliest nog altijd behoorlijk veel geld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Als je maximale downloadsnelheid rond de 2 MB ligt zou je dat in principe met 1 connectie moeten kunnen halen. Stel de verbinding is niet optimaal dan 2 of misschien 3 connecties maar meer dan 3 connecties gaat echt geen extra snelheid opleveren onder normale omstandigheden.

• JT

JT

VETAK y0

knakworst schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:15:
[...]

Gebruik je er niet eentje voor spotnet?
Nope, maar ik ben er sowieso achter dat 2-4 het beste werkt.
ginod schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:02:
[...]

0 Problemen met Lighningusenet. Moet zeggen, voor het geld dat je betaalt krijg je heeel veel voor terug, en tot nu toe erg betrouwbaar (al langer als 1 jaar lid). Is het niet je modem wat soms voor de vertragende factor kan zorgen ? Doe je ook aan torrents ? En waarom iedereen persé 8 connecties in moet stellen, ik gebruik er maar 4 bij Sabnzbd en haal ook bijna maximum snelheid. Welke versie van Sabnzbd gebruik je ?
Modem is nog steed dezelfde als een paar maanden geleden toen ik steeds rond de 1,8mbyte/s zat ;) Geen torrents. Nee ik hoef niet persé 8, maar dat het zou moeten kunnen en niet lukt is wel raar.
Elvis56686 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:45:
[...]

Als je maximale downloadsnelheid rond de 2 MB ligt zou je dat in principe met 1 connectie moeten kunnen halen. Stel de verbinding is niet optimaal dan 2 of misschien 3 connecties maar meer dan 3 connecties gaat echt geen extra snelheid opleveren onder normale omstandigheden.
Ik zit nu tussen de 2 en 4, dat werkt bij mij het snelste. Net gemiddeld gedownload met 412k/s :')

Een maat van mij had overigens hetzelfde met een nieuwere versie van SAB dus binnenkort eens proberen met een wat oudere versie.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ruyckske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:32:
[...]

Franchise is rond de 150 euro voor die dingen, dus je verliest nog altijd behoorlijk veel geld.
Wat bedoel je daar precies mee? Wat is 'franchise'?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gunner schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:03:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Wat is 'franchise'?
Eigen risico ;)

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ruyckske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:32:
[...]
Bij de meeste banken geld dat eigen risico alleen als de gebruiker nalatigheid verwijtbaar is.
Bij gevallen van oplichting of een hack bij een shop waar je eens wat gekocht hebt, is jouw niks verwijtbaar.
Als ze dan toch die 150 euro afhouden, moet je bezwaar indienen en krijg je die uiteindelijk terug.
(kort geleden zo'n geval gehad bij mijn zus bij ABN. ze heeft na een bezwaarbrief de 150 terug gekregen)

• the squaler1
  • Laatst online: 26-09 18:58
the squaler1 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:31:
momenteel gebruik ik de standaard nieuws server van ziggo.
Icm met Grabbit haal ik met mijn A1E Plus zo'n 3300 kbps met af en toe een piek van 4000 kbps.
Dit is draadloos.

Ik overweeg een betaalde server (supernews?) te nemen of over te stappen naar A1E Extra.
Aangezien de snelheid wat tegenvalt en ik nu een limiet heb van 50GB wat een beetje weinig is.
Wat raden jullie aan?
Nou echt niemand die hier een antwoord op heeft?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

M a r c o schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:43:
[...]

Bij de meeste banken geld dat eigen risico alleen als de gebruiker nalatigheid verwijtbaar is.
Bij gevallen van oplichting of een hack bij een shop waar je eens wat gekocht hebt, is jouw niks verwijtbaar.
Als ze dan toch die 150 euro afhouden, moet je bezwaar indienen en krijg je die uiteindelijk terug.
(kort geleden zo'n geval gehad bij mijn zus bij ABN. ze heeft na een bezwaarbrief de 150 terug gekregen)
Het kan zijn dat het in de praktijk inderdaad zo werkt (lijkt mij ook logisch). Ik weet enkel dat in de voorwaarden van mijn kredietkaart staat "franchise/eigen risico 150 euro"

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:18
Bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat ik gewoon eerst een maandje supernews neem om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

the squaler1 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:13:
[...]

Het is iets wat je voor jezelf moet beslissen, maar houdt er rekening mee dat wat je ook beslist, je nooit de volle snelheid gaat halen als je draadloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
TFHfony schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:33:
[...]

Het is iets wat je voor jezelf moet beslissen, maar houdt er rekening mee dat wat je ook beslist, je nooit de volle snelheid gaat halen als je draadloos werkt.
Wat een onzin, wireless heeft genoeg speling om een degelijke snelheid te halen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
YaYo86 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:36:
Wat een onzin, wireless heeft genoeg speling om een degelijke snelheid te halen hoor..
Zijn wireless (of verbinding) blijkbaar niet, hij haalt maar 3/4Mbps van de 8Mbps die je kunt halen met A1E Plus. Vraag is natuurlijk wat de zwakste schakel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

YaYo86 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:36:
[...]

Hij overweegt om naar Alles in een Extra te gaan. Je wireless verbinding moet wel heel erg perfect zijn, wil jij 120mbit netto daadwerkelijk over je wireless verbinding halen. Weinig onzin dus en een nutteloze bijdrage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Lightningusenet was eerst vrij stabiel en snel met snelheden tot 8Mbps op mijn 120Mbit lijn, maar de laatste dagen is het huilen met 1 tot 4Mbps. Iemand anders die problemen heeft met Lightningusenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:43:
Lightningusenet was eerst vrij stabiel en snel met snelheden tot 8Mbps op mijn 120Mbit lijn, maar de laatste dagen is het huilen met 1 tot 4Mbps. Iemand anders die problemen heeft met Lightningusenet?
hier nog altijd stabiel op 20Mbps (2,4 MByte/s).
bij ISP Zeelandnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Hotzenwalder schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:43:
4.8MBytes hier, en dat is wat ik maximaal kan halen met Ziggo AIE +
the squaler1 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:13:
[...]

Je zou eens een andere server dan Ziggo kunnen proberen of meer verbindingen instellen voor de Ziggo server.
Je zou Binload kunnen proberen, heb ik een tijdje terug gepost:
Pistolebob schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:18:
Voor wie nog een gratis usenetserver zoekt.
Binload.com is voorlopig gratis, maar je krijgt het serveradres niet te zien.
Om je accountinfo en het serveradres te zien kan je Wireshark gebruiken terwijl je een download start in Binload.

news1.eu.binload.com
SSL ondersteund: poort 563
Verbindingen: maximaal 10 20
Retentie: 400 dagen

Mocht je niet kunnen omgaan met Wireshark, kan je me ook PMen voor een account :P.
Edit: Oh wacht, dit is tweakers.net :P
Altijd leuk toch, gratis usenet?
Bron: FTD forum

[ Voor 64% gewijzigd door Pistolebob op 09-09-2011 23:40 ]

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Heeft er iemand ervaring met Cheapnews?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24
Ik heb nu een Usenetprovider die bij mijn provider inzit, maar ik vroeg mij af hoe ik kan achterhalen welk bedrijf er achter zit? Omdat de retentie en snelheid eigenlijk wel heel goed zijn voor de prijs.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 15:56
Welke Provider heb je ? Dan kunnen we het voor je opzoeken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cafe Del Mar schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:36:
[...]

iDeal ken ik niet, maar het is een service die enkel door NL-banken wordt aangeboden, dus als Belg val ik dan uit de boot :).
Ideal is gewoon een overschrijving voor internetbankieren (alleen dan met een speciale api voor webshops).

In Belgie werken jullie sowieso nog veel met overschrijvingen, in Nederland is automatische incasso (bij jullie schijnt dat dan weer domiciliëring te heten) de standaard en moet je extra kosten betalen voor automatische incasso of is het helemaal niet mogelijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Het ziet er naar uit dan Supernews ook bezig is met censureren, erg jammer was altijd zeer tevreden over deze newsserver. Maar goed op naar de volgende dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hoezo dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:40
@bisamrat wat bedoel je precies met censureren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Ik probeer enkele Wii spellen te downloaden en deze zijn allemaal niet te downloaden. Blijkbaar is Nintendo actief bezig met newsservers af te struimen en de bestanden te laten verwijderen (hun goed recht uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisamrat schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:21:
Ik probeer enkele Wii spellen te downloaden en deze zijn allemaal niet te downloaden. Blijkbaar is Nintendo actief bezig met newsservers af te struimen en de bestanden te laten verwijderen (hun goed recht uiteraard).
Het zou me verbazen als Nintendo dan in 1 keer alle providers heeft aangeschreven. Maar het lijkt me dat je met de Nederlandse uploads (bijv. van spotnet) aangezien die bestandsnamen vaak anders zijn en daar de originele titel niet uit te herleiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:43:
[...]

Het zou me verbazen als Nintendo dan in 1 keer alle providers heeft aangeschreven. Maar het lijkt me dat je met de Nederlandse uploads (bijv. van spotnet) aangezien die bestandsnamen vaak anders zijn en daar de originele titel niet uit te herleiden is.
Helaas niet, ik gebruik altijd de scene release namen en die zijn juist allemaal niet te downloaden. De zelfgemaakte bestandsnamen die er totaal niet op lijken (bijvoorbeeld via spotnet) zijn dan weer wel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24
saharoen schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:13:
Welke Provider heb je ? Dan kunnen we het voor je opzoeken.
news.qfast.nl

Retentie van meer dan 800 dagen, 20 mbit en linesharing is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

XSNews (kort antwoord ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is astraweb echt bergafwaarts gegaan de laatste tijd? Veel incompletes, om gek van te worden o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:56:
Ligt het aan mij of is astraweb echt bergafwaarts gegaan de laatste tijd? Veel incompletes, om gek van te worden o_O
Astraweb doet het hier prima, de meeste files komen foutloos binnen en slechts een heel enkele keer is een par2 herstelblokje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ben erachter waarom het downloaden bij mij zo slecht ging: downloaden naar een externe USB HDD aan de router, die met 3mb/s bestanden kan schrijven, is blijkbaar niet snel genoeg voor 2mb/s nieuwgroepen downloaden. Met een losse externe HDD aan de laptop gaat het namelijk prima.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben van de zomer overgestapt naar supernews.
Mijn download tegoed was net op en had ook last van trage downloads en incompleets

• thaicecube
  • Laatst online: 27-11-2024
Beste tweakers.

Ik gebruik al geruime tijd Eweka.
Maar ik ben er achter gekomen dat zij series van bijvoorbeeld HBO en nog meer nu blokkeren en die krijg ik dus op geen mogelijkheid binnen via eweka.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe server. Hebben jullie advies en of aanbevelingen?

Veel retentie is uiteraard een plus en ik heb ook graag geen limiet (waarom anders een payserver?)
Verder lijkt het mij ook handig als de server niet aan cencuur doet. In iedergeval niet van populaire series e.d.

Is giganews wat? ik hoor dat die goed is, maar ik weet niet of die ook cencureren. en het is een van de prijzigere servers.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bisamrat schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:21:
Dit klopt, toen ik moeite had sommige 360 spellen te downloaden gaf Supernews in een mail aan dat dit inderdaad het geval was :). Het millenium copyright act was de aanleiding.

(snelheid zakte erg snel in om op 0 KB/s uit te komen).

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 05-10 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

thaicecube schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:51:
Beste tweakers.

Ik gebruik al geruime tijd Eweka.
Maar ik ben er achter gekomen dat zij series van bijvoorbeeld HBO en nog meer nu blokkeren en die krijg ik dus op geen mogelijkheid binnen via eweka.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe server. Hebben jullie advies en of aanbevelingen?

Veel retentie is uiteraard een plus en ik heb ook graag geen limiet (waarom anders een payserver?)
Verder lijkt het mij ook handig als de server niet aan cencuur doet. In iedergeval niet van populaire series e.d.

Is giganews wat? ik hoor dat die goed is, maar ik weet niet of die ook cencureren. en het is een van de prijzigere servers.
Ik ben misschien geen intensieve downloader maar ik vind het zonde om 10 euro per maand te betalen als het voor 3 euro per maand ook vlotjes binnen wandelt allemaal. Ik gebruik dus Lightning Usenet en heb er 0 klachten over.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:47
Ik ben na een aantal jaren van tevredenheid ook weggegaan bij Astraweb vanwege dat soort problemen. Ik ben nu weer terug bij XS News (waar ik ook eerder weg was gegaan vanwege peering problemen met UPC, maar dat schijnt nu voorbij te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

biobak schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:07:
[...]

Ik ben na een aantal jaren van tevredenheid ook weggegaan bij Astraweb vanwege dat soort problemen. Ik ben nu weer terug bij XS News (waar ik ook eerder weg was gegaan vanwege peering problemen met UPC, maar dat schijnt nu voorbij te zijn).
Ik heb recentelijk nog astraweb gebruikt voor een film van 1022 dagen oud, die kwam gewoon goed binnen.

Snelheid is wat lager dan normaal, schommelde tussen de 80 en 90Mbit maar je hoort mij daarover niet klagen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.