Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

pven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:03:
[...]
Microsoft is ook een Amerikaans bedrijf, maar zij moeten zich in Nederland toch echt aan de Nederlandse wet houden. Het zal allemaal best dat Eweka die takedowns uitvoert, mijn punt is dat er geen Nederlandse wet te vinden is die hen verplicht om zonder rechtszaak een takedown uit te voeren.
Je bekijkt het allemaal toch echt iets te kortzichtig. Een Amerikaans bedrijf gaat niet het risico lopen dat een onderdeel in Nederland bezig is met zaken die het hoofdkantoor in Amerika in problemen gaat brengen. Het feit dat Eweka hoofdzakelijk in NL zit, maakt daarvoor weinig uit.
Kijk maar eens naar het hele cloud verhaal: Zelfs de clouds die in de EU gevestigd zijn, gerund worden door Europese vestigingen zijn niet veilig voor ons qua privacy. Zolang het hoofdkantoor van deze bedrijven in de US zitten, is alles gewoon op te vragen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:00:
[...]

Je bekijkt het allemaal toch echt iets te kortzichtig.
Allemaal offtopic (en ja: ik ga daar soms ook in mee ;)), ik ben nog steeds bezig met de vraag: welke Nederlandse wet verplicht een provider om na een takedown-verzoek iets weg te halen zonder dat er een rechtszaak bij nodig is?

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 25-07-2011 10:06 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

hardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:41:
[...]

Via news.astraweb.com zou je eigenlijk automatisch met de EU server verbonden moeten worden hier in N
Zou moeten inderdaad, maar ik krijg met eu.news toch echt een andere server dan met news. En domweg zelf eu.news kiezen lost het probleem voor mij meteen op.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-07-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:03:
[...]

Tik ik daar van die lange verhalen voor? :P

[...]

Dat is een gunst van Tweak, ze worden er niet toe verplicht..

[...]

Dat was toch die rechtszaak tegen TPB, of loopt daar nog een hoger beroep voor? Ik heb uiteraard gezocht, maar het is lastig zoeken naar dit soort termen.

[...]

Microsoft is ook een Amerikaans bedrijf, maar zij moeten zich in Nederland toch echt aan de Nederlandse wet houden. Het zal allemaal best dat Eweka die takedowns uitvoert, mijn punt is dat er geen Nederlandse wet te vinden is die hen verplicht om zonder rechtszaak een takedown uit te voeren.
Wel een EU richtlijn (die staat in 1 van de links) en daar moet de Nederlandse wet zich aan conformeren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er teveel takedowns komen (heb er zelf geen last van moet ik zeggen met supernews) komt er vast een mooie Russische server en gaan we daarop verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb ook een probleem met Lightningusenet hoor. Heb een film van 365.8 days oud en die heeft dan 16 blokken te weinig terwijl hij er helemaal op staat. En dat is al bij 6/7 films gebeurd helaas. Dacht eerst dat het aan mijn sabnzbd installatie lag eigenlijk

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 21:13
Mijn laatste oplossing: een 20GB accountje bij xsnews en een 25GB astraweb en dan bij supernews een maandelijks abbo.

xsnews en astraweb op reserve zetten in SABnzbd, zodat als supernews een blok niet heeft, er gedownload wordt bij xsnews en astraweb.

Het werkt super, met drie accounts echt nooit meer missing articles. Alleen maar parren als er echt fout gepost is, scheelt uren processortijd op deze manier.

Ik doe ongeveer een half jaar met die xsnews en astraweb metered accounts (20 euro bij elkaar ofzo). Meestal gaat het namelijk mis als superweb eruit ligt en ik heb het ff niet door, waardoor er een aantal GB bij xsnews of astraweb wordt weggesnoept, of als er een complete post mist. Goed op je verbindingen letten dus wel.

Twee accounts is in principe ook al genoeg, heb er toevallig drie omdat ik een beetje aan het rondtesten was.

[ Voor 7% gewijzigd door __fred__ op 25-07-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Interessante link om te volgen, dank. :)
MeNTaL_TO schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:42:
[...]

Wel een EU richtlijn (die staat in 1 van de links) en daar moet de Nederlandse wet zich aan conformeren.
Waar haal je vandaan dat we ons daar aan moeten conformeren? Uiteraard zal het grootste deel over worden genomen, maar met de Nederlandse wet (of meer het ontbreken daar van) mbt het downloaden van films en muziek in mijn achterhoofd kan ik me voorstellen dat Nederland niets met deze richtlijn doet. En ja: volgens mij zijn er meer Europese richtlijnen waar Nederland niets mee doet.

Interessante materie btw. :Y

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
Zoals beloofd heb ik de info in de TS bijgewerkt.
Zo'n beetje alle retenties en prijzen waren verouderd, nu is (als het goed is) alles dus weer op orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:17:
[...]

Interessante link om te volgen, dank. :)

[...]

Waar haal je vandaan dat we ons daar aan moeten conformeren? Uiteraard zal het grootste deel over worden genomen, maar met de Nederlandse wet (of meer het ontbreken daar van) mbt het downloaden van films en muziek in mijn achterhoofd kan ik me voorstellen dat Nederland niets met deze richtlijn doet. En ja: volgens mij zijn er meer Europese richtlijnen waar Nederland niets mee doet.

Interessante materie btw. :Y
Wikipedia: Europese richtlijn

Ze kunnen dus afspreken of een richtlijn wel of niet verwerkt moet worden door een land.
Een richtlijn is verbindend ten aanzien van het te bereiken resultaat voor elke lidstaat waarvoor zij bestemd is, doch aan de nationale instanties wordt de bevoegdheid gelaten vorm en middelen te kiezen.
Probleem is alleen, is Supernews een nederlands bedrijf omdat een deel van de servers in Amsterdam staan? Ik denk dat het gewoon onder de US wet valt. tweak is puur Nederlands en is blijkbaar ook verplicht om een notice and take down procedure te volgen.

Handig, staat er een onderzoek op de EU site over Nederland, is het document in het Frans.
http://ec.europa.eu/inter...herlands_12nov2007_en.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-07-2011 12:21 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:51

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Leuk bij supernews zo'n letterlijke vertaling van SAVE:

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/newuploads/72e2e.png

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 25-07-2011 12:29 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22

Bjk

Ik heb nu al twee dagen last van problemen bij Astraweb. Downloads gaan moet 20kb/s of soms zelfs 0. Dit was eerder nooit, ik heb zelf een glasvezel verbinding en websites, pingen etc gaat vlot. Ik zie ook niet veel bijzonders in Sabnzbd logs. Iemand dit ook / tips voor debugging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
jmk schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:14:
Zijn er nog mensen die lage snelheid hebben van LightningUsenet? Bij mij en een vriendin lage snelheden.
op dit moment kan ik bij lightningusenet geen verbinding maken via SSL. ik heb alle porten al geprobeert en bij ze allemaal gebeurt het zelfde. eerst gaat de download snelheid maximaal om vervolgens weer helemaal to 0 te zakken.

ik heb al twee emails gestuurt naar lightningusenet maar ik heb nog steeds niks gehoord, eerste email had ik toch dik een week geleden verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Is het bij Supernews mogelijk in euro te betalen zonder iDeal? Er staat namelijk "$9;99 or €6.99". Op dit moment zijn beide bedragen ongeveer gelijk, maar dat blijft natuurlijk niet zo.

Ik heb al een account, maar kan nergens een optie vinden om dat in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bv202 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:20:
Is het bij Supernews mogelijk in euro te betalen zonder iDeal? Er staat namelijk "$9;99 or €6.99". Op dit moment zijn beide bedragen ongeveer gelijk, maar dat blijft natuurlijk niet zo.

Ik heb al een account, maar kan nergens een optie vinden om dat in te stellen.
Creditcard kan natuurlijk ook. Overigens gaat alleen de eerste keer via iDeal. Daarna wordt het een automatische afschrijving.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

dragon9114 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:06:
[...]

op dit moment kan ik bij lightningusenet geen verbinding maken via SSL. ik heb alle porten al geprobeert en bij ze allemaal gebeurt het zelfde. eerst gaat de download snelheid maximaal om vervolgens weer helemaal to 0 te zakken.

ik heb al twee emails gestuurt naar lightningusenet maar ik heb nog steeds niks gehoord, eerste email had ik toch dik een week geleden verstuurt.
ik haal hetzelfde met LU. heel raar allemaal dit. en dan ook nog spots die ik met 10 bloks te weinig binnenkrijg

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:18

knakworst

Get more sats!

Royz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:26:
[...]

ik haal hetzelfde met LU. heel raar allemaal dit. en dan ook nog spots die ik met 10 bloks te weinig binnenkrijg
Hier vanuit Zuid Frankrijk geen probleem met LU via SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

knakworst schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:49:
[...]

Hier vanuit Zuid Frankrijk geen probleem met LU via SSL.
en hoe oud zijn die spots dan? Bij mij gaat het fout als het om spots van >100 dagen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
Royz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:54:
[...]

en hoe oud zijn die spots dan? Bij mij gaat het fout als het om spots van >100 dagen gaat
bij mij gaat bij alle spots fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

167 dagen, constant 1,3 MB/s met 4 draadjes aan, poort 563.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:32

D_V

Is de 69 euro per jaar aanbieding afgelopen? Zie het nergens meer staan op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
D_V schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 03:19:
Is de 69 euro per jaar aanbieding afgelopen? Zie het nergens meer staan op de site.
Bij welke USP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
D_V schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 03:19:
https://nl.supernews.com/signup/?account=SUPER-UNL-SSL-C

Zat zelf ookal te zoeken naar die advertentie... en via Google vond ik bovenstaand... Hopelijk werkt ie ook ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Mau_Maus op 26-07-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik heb nu een kleine 2 maanden Supernews in combinatie met Ziggo alles in 1 extra. En ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden. Overdag haal ik snelheden van 9 a 10 Mb/s en 's avonds / 's nachts haal 11 a 12 mb/s.
Retentie is onlangs verhoogd naar (even uit blote hoofdje) naar 1000+ dagen.

Ik had hiervoor Hitnews, maar daar was ik ontevreden over m.b.t. de snelheden en de dingen die ze belooft hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:54:
[...]

https://nl.supernews.com/signup/?account=SUPER-UNL-SSL-C

Zat zelf ookal te zoeken naar die advertentie... en via Google vond ik bovenstaand... Hopelijk werkt ie ook ;)
Als je in de beginpost even op de supernewslink klikt kom je op de actiepagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:32

D_V

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:56:
[...]

Als je in de beginpost even op de supernewslink klikt kom je op de actiepagina.
Bedankt!
Heb ze ook even een mailtje gestuurd, ben benieuwd of het nog lukt, scheelt toch weer een paar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
rally schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 07:07:
[...]

Dat klinkt meer alsof er ergens een 100MBit switch tussen zit (of een WAN poort met max 100MBit).
Om hier toch nog even op terug te komen: ik had veel problemen met de standaard firmware van de wrt320n (snelheid daalde na veel p2p verkeer) en daarom dd-wrt erop gezet. Deze bleef op snelheid maar dus wel een lagere. Blijkbaar haalt een standaard linksys firmware truukjes uit om de volle bandbreedte te kunnen trekken terwijl een dd-wrt dit (nog?) niet kan. Als gevolg hiervan draait een wrt320n dus niet/nooit op 120 MBit/s, maar om te compenseren moet deze worden overgeklokt. Standaard draaide deze op 354 Mhz en haalde tussen de 75 - 95 Mbit/s, maar 80 gemiddeld. Na het overklokken naar 400/200/100 haalde ik direct 102 Mbit/s en ik haal nu op 453/226/113 122 Mbit/s op http://speedtest.ziggo.nl en 113 op http://speedtest.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Voor wie nog een gratis usenetserver zoekt.
Binload.com is voorlopig gratis, maar je krijgt het serveradres niet te zien.
Om je accountinfo en het serveradres te zien kan je Wireshark gebruiken terwijl je een download start in Binload.

news1.eu.binload.com
SSL ondersteund: poort 563
Verbindingen: maximaal 10 20
Retentie: 400 dagen

Mocht je niet kunnen omgaan met Wireshark, kan je me ook PMen voor een account :P.
Edit: Oh wacht, dit is tweakers.net :P
Altijd leuk toch, gratis usenet?
Bron: FTD forum

[ Voor 5% gewijzigd door Pistolebob op 30-07-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Pistolebob schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:18:
Om je accountinfo en het serveradres te zien kan je Wireshark gebruiken terwijl je een download start in Binload.

news1.eu.binload.com
Verbindingen: maximaal 10

Mocht je niet kunnen omgaan met Wireshark, kan je me ook PMen voor een account :P.
Wat is de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ik heb zelf maar 40Mbit om te testen :P
Op hun site staat geen maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 13:28
Volgens mij heeft Highwinds een nieuwe deal met Astraweb ofzo. Paar maanden geleden had ik nog wel eens problemen met incompletes van bijvoorbeeld True Blood en Game of Thrones. Nu komen deze echter goed binnen en zie ik veel bestanden van news.astraweb.com af komen. Een aantal getest, en lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudBurger schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:53:
Volgens mij heeft Highwinds een nieuwe deal met Astraweb ofzo. Paar maanden geleden had ik nog wel eens problemen met incompletes van bijvoorbeeld True Blood en Game of Thrones. Nu komen deze echter goed binnen en zie ik veel bestanden van news.astraweb.com af komen. Een aantal getest, en lijkt te werken.
Als je dat in je download programma ziet dan betekend dit dat de bestanden gepost zijn via de server van Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Ow echt? Het ging er meer om dat die 2 series (die altijd problemen gaven omdat ze actief verwijderd worden) het nu wel deden via Highwinds. Met mijn Astraweb account had ik nooit problemen. Vandaar dat ik nu dacht "hey misschien halen ze de incompletes nu binnen via de Astraweb server" omdat ik die langs zag komen bij connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Eweka al van Astraweb gebruik zal maken, zal je dit als klant nooit weten. Ik denk eerder dat je er op tijd bij bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Nee ik heb oude bestanden gepakt ;) S01E01 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02-2023
Had 3 maanden Lightning genomen was vorige maand afgelopen 14-7 werk nog steeds O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Dangerous_Dave schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:04:
Had 3 maanden Lightning genomen was vorige maand afgelopen 14-7 werk nog steeds O-)
Sssssst :P
Bij mij werkt het ook nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:34
Tssk en bij mij wordt het wel afgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:41
@RuudBurger

Zet de US server (ssl-us.astraweb.com/us.news.astraweb.com) als backup server in. Dat scheelt al veel meestal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TereZz schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:50:
@RuudBurger

Zet de US server (ssl-us.astraweb.com/us.news.astraweb.com) als backup server in. Dat scheelt al veel meestal :)
Zal niet werken als gebruik wordt gemaakt van Highwinds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

./facepalm.

Was ik net wat aan het downloaden is mijn server tijd op. Dus ik net weer voor 31 dagen overgemaakt kan ik maar niet verbinding maken met de server.

"Failed login for server sslreader.eweka.nl:563"

Terwijl ik de login gegevens gewoon uit de mail heb gehaald!

Als ik in SABnzb bij connections kijk dan staat er ook "unblock" als ik daarop klik dan download ik wel maar dan wel voor enkele seconden voor ik weer op unblock moet klikken :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Misschien moet je even 15 minuten niets downloaden, SAB uitschakelen. Dan zijn alle time-outs verlopen en lukt het gewoon weer.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

news1.eu.binload.com

Dank u! Geweldig werkt ook nog. Max. m'n 1.7MB/s Telfort ADSL. Net zo snel dus als Lightningusenet en Gratis. Lol. Kijken hoe het zit met retentie en hoe lang de bèta duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:57

TDB

news1.eu.binload.com

Hmmm.... en bij mij (Ziggo account) werkt het niet....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
TDB schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

Hmmm.... en bij mij (Ziggo account) werkt het niet....
Het account en wachtwoord zie je met wireshark wanneer je een download in Binload start. Het is niet hetzelfde als het account waarmee je inlogt op het programma. Ik heb zelf ook Ziggo en het werkt hier :P

[ Voor 5% gewijzigd door Pistolebob op 12-08-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wie gebruikt er Newsleecher? Ik heb het programma gekocht, omdat SABnzbd maar met 7 MB/sec download en NL met 14.

Echter, NL pakt nauwelijks goed uit. De meeste files worden keurig binnengehaald, maar worden niet automatisch uitgepakt. En sommige wel. Repair and Extract staat ingesteld en zou het moeten doen..

SABnzbD doet dit dus wel keurig. Weet iemand wat ik dan verkeerd doe? Ik heb versie 5, betá 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Exorcist schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:59:
Wie gebruikt er Newsleecher? Ik heb het programma gekocht, omdat SABnzbd maar met 7 MB/sec download en NL met 14.

Echter, NL pakt nauwelijks goed uit. De meeste files worden keurig binnengehaald, maar worden niet automatisch uitgepakt. En sommige wel. Repair and Extract staat ingesteld en zou het moeten doen..

SABnzbD doet dit dus wel keurig. Weet iemand wat ik dan verkeerd doe? Ik heb versie 5, betá 6.
Het zal nooit helemaal perfect worden, dat is regel 1. Iedereen rotzooit maar wat, en garanties dat iets werkt c.q. goed erop staat heb je NOOIT.

Maar goed, Newsleecher mist wel eens het "lege" PAR2-bestandje en gaat dan uiteindelijke niet automatisch uitpakken. Wat ik doe is standaard altijd alle PAR2-bestanden mee-downloaden, dan heb je meerdere kansen dat het goed gaat. Nadeel is wel dat je achteraf meer rommel moet opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

[..]
Als je een goede nzb opent met NL zal de par0 er bij zitten. Die gebruikt NL voor repair&extract. Een uitgebreide handleiding kan je hier vinden. Verder is het allemaal about settings. Kijk anders ook even op het NL-forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Priet

To boldly do what no one has..

Ligt het aan mij of is Eweka erg traag de laatste week? Normaal download ik met 4,2MB/s met 8 threads, nu kom ik al geruime tijd niet hoger dan 2,2MB/s 1,5MB/s :s

/Edit: dat is met newsreader1, sslreader is niet veel sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door Priet op 14-08-2011 12:57 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Priet schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:21:
Ligt het aan mij of is Eweka erg traag de laatste week? Normaal download ik met 4,2MB/s met 8 threads, nu kom ik al geruime tijd niet hoger dan 2,2MB/s 1,5MB/s :s

/Edit: dat is met newsreader1, sslreader is niet veel sneller.
Ach, vakantietijd, regen, je bent dan blijkbaar niet de enige die aan het downloaden is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Volkert schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:06:
[...]

Ach, vakantietijd, regen, je bent dan blijkbaar niet de enige die aan het downloaden is ...
Gelukkig hebben andere USP daar geen last van. Hier nog steeds een volle 14Mbyte/sec met Supernews op mijn Ziggo lijntje. Betekent dat Eweka dus veel meer op de grens (of eigenlijk dus over de grens) opereert dan Supernews. Loop je dus eigenlijk ook tegen een soort van overboekings issue aan, maar dan bij Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren een betaalde account en nooit problemen ermee. Maar ik pak zelf vaak dingen uit omdat ik dat wat fijner vind.

Dit is sowieso wel handig : Het grote NewsLeecher topic deel 2

En het forum op newsleecher is ook erg goed.

Als ik download via supersearch van newsleecher gaat het eigenelijk altijd goed met automatisch uitpakken. Het gaat alleen wel trager als je 50 dingen tegelijk erin hebt staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Ik heb al jaren een betaalde account en nooit problemen ermee. Maar ik pak zelf vaak dingen uit omdat ik dat wat fijner vind.

Dit is sowieso wel handig : Het grote NewsLeecher topic deel 2

En het forum op newsleecher is ook erg goed.
Ik heb ook al jaren een abbo op Newsleecher gehad. Het programma heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad en heeft zijn werk altijd gedaan. Waar ik meer moeite mee had was de SuperSearch die nogal eens down was en dat vervolgens de programmeur zijn kop in het zand stak tijden niet bereikbaar was. Daarom steeds vaker gebruik gemaakt van diverse index sites en Newsleecher maar de deur gewezen. Ook het feit dat vrouwlief tegenwoordig ook download, was het wel handig om alles centraal te regelen.

Snelheid bij SabNZBd heb ik eigenlijk geen problemen mee. Mijn laatste download (gisterenavond):
Voltooid 2011-08-13 18:46:30
Omvang 2.8 GB
Gedownload in 3 minutes 30 seconds met een gemiddelde van 13.7 MB/sec
Wat wel aan te raden is, maar dat geldt zowel voor NL als SabNZBd, is om het downloaden en uitpakken op een andere schijf plaats te laten vinden met deze snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

TFHfony schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

Gelukkig hebben andere USP daar geen last van. Hier nog steeds een volle 14Mbyte/sec met Supernews op mijn Ziggo lijntje. Betekent dat Eweka dus veel meer op de grens (of eigenlijk dus over de grens) opereert dan Supernews. Loop je dus eigenlijk ook tegen een soort van overboekings issue aan, maar dan bij Eweka.
Ik denk dat Eweka het ernstig druk heeft. Doe maar eens een 'speedtest' door een 100MB bestand van ze te downloaden: http://www.eweka.nl/nl/support/tests/. Ik kom niet boven de 150KB/s uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Priet schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat Eweka het ernstig druk heeft. Doe maar eens een 'speedtest' door een 100MB bestand van ze te downloaden: http://www.eweka.nl/nl/support/tests/. Ik kom niet boven de 150KB/s uit :(
Ik denk dat mensen helaas heel snel brullen maar dat het vaak zomaar heel ergens anders aan kan liggen.

fyi: Speedtest op port 563 en ik haal gewoon mijn standaard 1.3 MB/sec.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

FYI: ik heb dit getest op twee lokaties: een 35Mb/s kabelverbinding en een 10Mb/s glasvezelaansluiting. Beiden geven dezelfde slechte resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Priet schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:38:
[...]

Begint langzaam, maar op het einde toch gewoon 8MB/s hoor (is nog steeds niet mijn volle 100 Mbit, maar toch beter dan 150 KB/s) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Hmmm dan ga ik ook maar eens contact opnemen met de (kleine) ISP. Wellicht dat daar iets afgeknepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:07

Red Boll

Kick Ass!

n00bvraag: ARGH, en hoe zie je in IE9 je downloadsnelheid?
(Het lijkt behoorlijk snel te gaan hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
Red Boll schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:15:
n00bvraag: ARGH, en hoe zie je in IE9 je downloadsnelheid?
(Het lijkt behoorlijk snel te gaan hoor)
ctrl+j of "downloads weergeven"

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:44

news1.eu.binload.com

Misschien een stomme vraag, maar ik ben hellaas niet helemaal thuis in wireshark.
Ik heb een sessie gemonitord, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik de username, password combinatie terugvind.
Kun je dit kort uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
oi ik betaal nu 6,99 eur per maand bij supernews, nou zie ik een actie waar je voor een jaar een abonnement afsluit voor 69 euro, dat scheelt dus 14 euro op een jaar. Hoe verander mijn abonnement? Ik zie alleen account cancellen? Account cancellen en dan die andere nemen voor 69 euries per jaar? Ik heb nu betaald tot 3-9-2011. Dus dat zit wel snor, dan heb ik 2 weken een dubbel abonnement lopen of hoe zit dat?

Ben bang als ik wacht dat de actie straks weer foetsie is. Iemand al overgestapt ??

Modbreak:Ik zou de klantenservice/helpdesk daar eens bellen. Wij zijn niet die helpdesk..

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 15-08-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:53

Laguna

Connaisseur

Waar zie je die actie voor een jaar abonnement op supernews voor 69 euro?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Laguna schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:09:
Waar zie je die actie voor een jaar abonnement op supernews voor 69 euro?
Zie de link in de openings post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Help!!!! schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:46:
[...]
Ik denk dat mensen helaas heel snel brullen maar dat het vaak zomaar heel ergens anders aan kan liggen.

fyi: Speedtest op port 563 en ik haal gewoon mijn standaard 1.3 MB/sec.
Dan heb je dus een 10Mb/s abonnement.

Op zich leuk, maar dat biedt geen enkele indicatie dat iemand met 40 Mb/s internet in de richting van 5 MByte/s gaat komen en/of iemand met 120 Mb/s in de richting van 15 MByte/s.

Uberhaupt heb je geen enkele garantie, een veel gemaakte fout.

Mensen "brullen" inderdaad heel snel dat ze rechten hebben op bepaalde snelheden qua internet of newsgroepproviders, maar de werkelijkheid is dat zaken zwaar overboekt zijn en dat je dus in de file op de digitale snelweg kan komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat ik niemand hoor over usenet.nl?
Ik ben redelijk nieuw met nieuwsgroepen, heb nu een maandje usenet.nl en ik vind het heel handig. 1 klik en voor de rest doet hij alles zelf. Toegegeven dat het wat duurder is en met datalimiet, maar hoge retentie, hoge snelheid en dus heel makkelijk.
Of omdat ik nog nieuw ben besef ik me niet dat het de slechtste newsprovider is?
Graag hoor ik ervaringen met usenet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:57:
Hoe komt het dat ik niemand hoor over usenet.nl?
Ik ben redelijk nieuw met nieuwsgroepen, heb nu een maandje usenet.nl en ik vind het heel handig. 1 klik en voor de rest doet hij alles zelf. Toegegeven dat het wat duurder is en met datalimiet, maar hoge retentie, hoge snelheid en dus heel makkelijk.
Of omdat ik nog nieuw ben besef ik me niet dat het de slechtste newsprovider is?
Graag hoor ik ervaringen met usenet.nl
Omdat €12 per maand voor 35gb belachelijk duur is. Daarna kan je blijkbaar nog maar met max. 2000kb/s downloaden, wat belachelijk traag is voor de meeste gebruikers tegenwoordig. En die retentie van 650 dagen is ook niet meteen goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35
Ik heb stukken uit dit topic gelezen, nog niet alles dus, maar ben benieuwd naar de ervaringen met supernews.
De special actie trekt me zeker aan, maar omdat ik geen ervaring met supernews heb had ik het graag willen uitproberen, ik heb ze gemaild en ze doen niet aan proef abonnementen van een paar dagen / gb om te proberen.

Dan zou je zeggen, kies de maand variant, en dat is een goed idee alleen weet ik niet of ik dan nog kan switchen naar de jaar variant (die in verhouding goedkoper is), zit nu bij m'n 2e usenet provider en blijf er toch wel een jaar zitten dus vandaar de voorkeur.

Daarnaast vraag ik me af of je die prijs blijft houden, of dat je in je 2e jaar opeens meer gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 15:56
Ik gebruik supernews al tijdje en als je opzegt wordt alles gewist. Daarna kan je gewoon met zelfde mail adres opnieuw account aanmaken en jaar abo nemen.

• Volkert
marc1982 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:00:
Daarnaast vraag ik me af of je die prijs blijft houden, of dat je in je 2e jaar opeens meer gaat betalen.
Dat weet natuurlijk niemand. Bedenk ook dat de wet in de tussentijd nog aangepast kan worden, dus garantie dat je volgend jaar ook nog alles dat los en vast zit zomaar kunt downloaden van nieuwsservers heb je ook niet.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 00:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb zelf al een jaar supernews ongeveer.
Begin dit jaar kwam ik achter de superspecial link. Abbo opgezegd en nu al enkele maanden superspecial 8) member met hetzelfde e-mail adres

Heb zelf ook een stuk of 6 usenet providers gehad. De andere werkten allemaal prima tot ik Ziggo 120mbit kreeg. De meeste providers konden het niet aan en kreeg ik steeds dat de snelheid elke 5 minuten weg viel.
Supernews trekt bij mij nu straks ongeveer 120mbit en ben ZEER tevreden over supernews.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Ik zit nog even bij Hitnews en merk dat de headers niet goed binnenkomen. Ze gaan maar tot 120 dagen terug ofzo. Welke server kan ik gebruiken om als headerserver te functioneren? Ik begreep iets van Atsraweb die een blockaccount aanbiedt daarvoor?

Ik zie het al, ga eens testen met Blocknews

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 18-08-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Geen idee of het aan Ziggo of aan supernews ligt, maar de downloads gaan de laatste tijd toch wel een stukje trager, 5,5 MB/s met 8 draadjes en 7 MB/s met 12 of meer draadjes. Overdag soms iets sneller (met 8 draadjes gewoon 10 MB/s), maar dat het in 's nachts zoveel langzamer gaat heb ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29
Floris-K schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:11:
Supernews trekt bij mij nu straks ongeveer 120mbit en ben ZEER tevreden over supernews.
Na alle lovende ervaringen hier heb ik ook supernews erbij genomen, binnenkort loopt het jaarabo van astraweb namelijk af.

Eerlijk gezegd valt het me tegen. Met de snelheid ben ik tevreden, maar er komen meer beschadigde pakketjes binnen met supernews dan met astraweb. Zelfs van dezelfde spot. Weliswaar is dat te repareren, maar toch, ik heb het liever in een keer foutloos. De isp is ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

grun93 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:10:
[...]

Na alle lovende ervaringen hier heb ik ook supernews erbij genomen, binnenkort loopt het jaarabo van astraweb namelijk af.

Eerlijk gezegd valt het me tegen. Met de snelheid ben ik tevreden, maar er komen meer beschadigde pakketjes binnen met supernews dan met astraweb. Zelfs van dezelfde spot. Weliswaar is dat te repareren, maar toch, ik heb het liever in een keer foutloos. De isp is ziggo.
Vreemd. Ik moet eigenlijk zelden repareren bij Supernews. Ik had dit probleem meer met Astraweb (welke ik er bij had). Deze laatste dus inmiddels juist opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Idem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik heb even (snel) wat hulp nodig.

Mijn zusje zit nu in Amerika voor een semester. Ze wil echter gewoon series downloaden met de account die ik haar heb gegeven.

Nu zit ze met het volgende.
- Internet op haar kamer is bedraad en over de gehele campus is er wifi beschikbaar.
- Als ze online wilt moet ze haar persoonlijke inlog gegevens invullen.
- Downloaden is daar "not done"

Nu is mijn vraag: Hoe kan zij veilig downloaden zonder dat ze het risico loopt om gesnapt te worden en vervolgens een boete of erger te krijgen.

Macbook + Binreader + LightningUsenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SSL gebruiken? Of gewoon de series daar kijken op het moment dat ze uitgezonden worden ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
SSL is voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Een beetje netwerkbeheerder kan gewoon zien welk IP buitensporig veel internetverkeer gebruikt. Zelfs ondanks een proxy ofzo. Dus lijkt me niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
SSL + snelheid locken op max 400kb/s ?

Zou dat voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, belangrijkste is SSL, dan ziet niemand wat er over de lijn gaat. Je kunt evt alles nog via een proxy doorsluizen via ipredator dan ziet de provider alleen een verbinding met een server in europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Oké SSL is nu ingesteld, maar nu;

Ik heb een Ipredator account aangemaakt in de hoop dat ze daardoor nog veiliger zou zijn. 3 maanden voor 15 euro valt wel mee. Ik heb het haar in laten stellen via skype, maar (osx 10.7) geeft na alles te hebben ingesteld de volgende foutmelding: "Kan geen verbinding maken met de PPP-server"

Ik zie niks bij Ipredator staan wat dit kan verklaren. Is er iemand die weet wat er niet goed staat ingesteld.

Ook vond ik bij de FAQ het volgende: Ipredator does nog support ssl...
Dus in hoeverre heeft dit dan daadwerkelijk zin? SSL uitschakelen om via PPTP te downloaden... wat in wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 23:52
Meer mensen met problemen met de newsserver van tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:09:
Oké SSL is nu ingesteld, maar nu;

Ik heb een Ipredator account aangemaakt in de hoop dat ze daardoor nog veiliger zou zijn. 3 maanden voor 15 euro valt wel mee. Ik heb het haar in laten stellen via skype, maar (osx 10.7) geeft na alles te hebben ingesteld de volgende foutmelding: "Kan geen verbinding maken met de PPP-server"

Ik zie niks bij Ipredator staan wat dit kan verklaren. Is er iemand die weet wat er niet goed staat ingesteld.

Ook vond ik bij de FAQ het volgende: Ipredator does nog support ssl...
Dus in hoeverre heeft dit dan daadwerkelijk zin? SSL uitschakelen om via PPTP te downloaden... wat in wijsheid?
Als het puur om het kijken naar series en films gaat zou ik eerder kijken naar legale oplossingen als netflix, thewb en hulu(en de sites van de diverse omroepen). Dat werkt voor zover ik heb gezien/gehoord erg goed en er geen risico op boetes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Met SSL aan zit je goed zou ik zeggen. Je kan ook heel veel Linux distributies downloaden via nieuwsgroepen O-)

Overigens heeft Lightning inmiddels 500 dagen retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Wijsheid is om je gewoon aan de regels te houden, zeker in Amerika.

Die series lopen niet weg, dus als jij ze gewoon hier downloadt en klaarzet, komt het voor alle partijen helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Freakster86 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 01:05:
Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik heb even (snel) wat hulp nodig.

Mijn zusje zit nu in Amerika voor een semester. Ze wil echter gewoon series downloaden met de account die ik haar heb gegeven.

Nu zit ze met het volgende.
- Internet op haar kamer is bedraad en over de gehele campus is er wifi beschikbaar.
- Als ze online wilt moet ze haar persoonlijke inlog gegevens invullen.
- Downloaden is daar "not done"

Nu is mijn vraag: Hoe kan zij veilig downloaden zonder dat ze het risico loopt om gesnapt te worden en vervolgens een boete of erger te krijgen.

Macbook + Binreader + LightningUsenet
Als je zusje toevallig een iphone of ipad heeft, kan ik de apps airvideo of streamtome aanraden. Dan download jij alles wat ze wil zien op jou pc en kan ze alles streamend bekijken op haar iphone of ipad. Je pc moet dan wel aan staan en er moet een programma draaien voor de realtime conversie.

Zou je hier ook voor opgepakt worden in de USA???

[ Voor 6% gewijzigd door Rushhour77 op 23-08-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
TFHfony schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

Vreemd. Ik moet eigenlijk zelden repareren bij Supernews. Ik had dit probleem meer met Astraweb (welke ik er bij had). Deze laatste dus inmiddels juist opgezegd.
Helaas heb ik bij supernews ook de ervaring dat het erop lijkt dat daar vaak bepaalde bestanden incompleet zijn. Ik vermoed dat het te maken heeft met take down notice.
Helaas ben ik er pas achter gekomen nadat ik een jaarabonnement heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Openen van spots op Spotnet gaat momenteel erg traag. Ik zit via Giganews, zou het kunnen dat Giganews wat issues heeft momenteel? (ter info, ik heb de database van Spotnet al weggegooid en opnieuw laten opbouwen, maakte geen verschil)

(aangezien Giganews geen storingspagina heeft kan ik het daar niet nakijken)

-- Edit: nope, dat lijkt het niet te zijn. Op het Spotnet forum zie ik meldingen van anderen met dit probleem, maar dan ook met andere Usenet providers.

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 23-08-2011 14:08 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Lightning zit nu op 500 dagen retentie. Kreeg daar net een mail over van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BounceMeister schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:44:
Lightning zit nu op 500 dagen retentie. Kreeg daar net een mail over van ze.
502 ;)
http://news-service.com/retention.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Idd, de retentie van LightningUsenet is bullshit. Toen ze adverteerden met 431 dagen, was de eigenlijke retentie slechts 365 dagen (ze zijn een reseller van news-service).

Uit hun mail:
"As of today, we have increased our retention to 500 days."

As of today: Onzin, de retentie is al bijna een half jaar aan het stijgen.
we: Nope, zelf doen ze niets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bv202 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:10:
Idd, de retentie van LightningUsenet is bullshit. Toen ze adverteerden met 431 dagen, was de eigenlijke retentie slechts 365 dagen (ze zijn een reseller van news-service).
Haal je de retentie en header retentie dan niet door elkaar?
Ik zie namelijk op dit link van knakworst het volgende staan:
Our actual retention for all binary newsgroups is currently 502 days. This concerns all binary newsgroups, including the less popular newsgroups.

We keep headers/overview (header retention) for binary newsgroups for 365 days.
After this period articles can still be retrieved by MessageID.
Overigens ben ik prima tevreden over lightning usenet. Wel wat duurder dan op het begin (van 2,5 naar 4 euro) maar nog steeds een stuk goedkoper dan alternatieven. En over het algemeen heb ik bijna nooit iets nodig van >350 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door M a r c o op 23-08-2011 15:42 ]

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

M a r c o schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Haal je de retentie en header retentie dan niet door elkaar?
Ik zie namelijk op dit link van knakworst het volgende staan:

[...]

Overigens ben ik prima tevreden over lightning usenet. Wel wat duurder dan op het begin (van 2,5 naar 4 euro) maar nog steeds een stuk goedkoper dan alternatieven. En over het algemeen heb ik bijna nooit iets nodig van >350 dagen.
Twee weken geleden iets gedownload van 472 dagen oud. Ging tot mijn verbazing goed. Die 500 dagen zal dus wel kloppen. Ik ben ook erg tevreden met lightning usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu ook een payserver nemen voor nieuwsgroepen, maar ik heb gehoord dat telenet de downloadsnelheid bij nieuwsgroepen limiteert, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:38
Ik heb een lightningusenet account van 100Mb genomen. Als ik op 60-70Mb kom is het veel.
Daarvoor had ik 2x 50Mb accounts, die haalden wel de 100Mb. Ze reageren verder niet op mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

mesa57 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:21:
Ze reageren verder niet op mijn reactie.
Dit is mij ook al (enkele keren) opgevallen, Lightningusenet is in principe prima als alles goed werkt, maar als je ze probeert te bereiken (web formulier of mail, maakt geen verschil), of dit nu met een vraag of een probleem is, dan geven ze niet thuis.
Dit is absoluut de keerzijde van zo'n goedkope usenet provider: ze voldoen prima, totdat je ze een keer nodig hebt...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:10:
Ik ga nu ook een payserver nemen voor nieuwsgroepen, maar ik heb gehoord dat telenet de downloadsnelheid bij nieuwsgroepen limiteert, klopt dit?
Ja, dat klopt. Telenet capped:
- News-service (LightningUsenet etc.)
- Astraweb
- Eweka

Over andere providers heb ik nog niets gehoord. Astraweb en news-service zijn uit persoonlijke ervaring. De laatste tijd heb ik er wel minder last van (maar betaal dus zeker niet voor een jaar).
Pagina: 1 ... 9 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.