Ik heb users die dat uitzoeken voor mij.

Je weet dat je met dat handje linksboven topicreports in kunt dienen?
Maar ik zie nog steeds niets juridisch. Op Wikipedia, wat door 'iedereen' aan kan worden gepast, wordt er een Amerikaanse wet getoond. Op die site van BOF hebben ze het over een richtlijn, dat heeft ook geen juridische status. De site van ecn-ecp heeft het over een gedragscode, ook dat is geen wet.
Kortom, om mijn vraag dan maar te herhalen: op basis van welke Nederlandse wet is een provider verplicht om een takedown uit te voeren zonder dat er een rechstzaak aan vooraf gaat? De takedowns die af werden gedwongen in Nederland (
nieuws: Eyeworks wint hoger beroep tegen FTD) waren op basis van een rechtszaak, jij hebt het over een wet en dat men verplicht is om het weg te halen ('Dat zijn ze gewoon wettelijk verplicht,'). Tot nu toe heb ik nog geen juridische bron gezien waar uit blijkt dat op basis van de Nederlandse wet een usenet-provider verplicht is om iets van usenet te halen zonder dat er een rechtszaak aan vooraf gaat. Uiteraard heb ik gegoogled (<duh>), maar ik kan dus niets vinden.