Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easyusenet is bv wel met accountsharing, max 120 Mbit (maakt gebruik van de xsnews server)
I-Telligent Usenet is unlimited speed bij deLuxe abonnement. Retentie is alleen rond de 460 dagen
en dan heb je nog cheapnews. 750 dagen retentie Unlimited speed. (maakt gebruik van Cambrium)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:28:
Easyusenet is bv wel met accountsharing, max 120 Mbit (maakt gebruik van de xsnews server)
I-Telligent Usenet is unlimited speed bij deLuxe abonnement. Retentie is alleen rond de 460 dagen
en dan heb je nog cheapnews.
I-Telligent valt dan af, ik ga nu dus eens kijken naar Easy Usenet. Iemand die ervaring heeft met compleetheid van binaries aldaar? Easy Usenet lijkt ook een groeiende retentie te hebben, inmiddels 707 dagen, is dus wel interessant, al ligt het qua retentie dus ietsjes achter op de rest.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 13-07-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier kun je een proefaccount voor 5 dagen nemen :) http://www.easyusenet.nl/nl/component/content/article/59

@yannickie111: Er staat een foutje in de startpost. Bij I-Telligent Usenet is DELUXE abonnement ongelimiteerd. Nu staat er 10-100Mbit. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, interessant, zeker het overwegen waard! :) Ik bewaar de link, mocht ik er niet uit komen met Eweka. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met je keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:34:

@yannickie111: Er staat een foutje in de startpost. Bij I-Telligent Usenet is DELUXE abonnement ongelimiteerd. Nu staat er 10-100Mbit. ;)
Zal als ik weer in nederland ben eens kijken. Hele TS moet bijgewerkt worden.

@hitnews discussie: en al die mailtjes dat het probleem over een paar dagen opgelost zou worden... Een paar maanden dus! Ik zou hitnews lekker link laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:09

Barbas

Gallego!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:50:
[...]
Toch van de zotte, dat je 100% betaald voor een product dat zeg maar 50% werkt, daarna iedereen aan het lijntje houden dat er compensatie komt als het opgelost is en dan dat je daarna wel eerst je abonnement moet verlengen om ervoor ik aanmerking te komen.

De compensatie zou los moeten staan van het eventueel verlengen van je abonnement.
Ik begrijp je reactie en ben het met je eens dat de compensatie los zou moeten staan van het verlengen van je abonnement.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

CptChaos schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:22:
[...]
Moet bekennen dat ik nog niet in het topic had gekeken inderdaad. Jammer dat Supernews geen account sharing heeft, al werkt het soms schijnbaar wel... Supernews valt dus af.
7 Euro per maand te duur? Sommige willen ook echt altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CptChaos schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:35:
[...]
Hmmm, interessant, zeker het overwegen waard! :) Ik bewaar de link, mocht ik er niet uit komen met Eweka. :)
Eweka wil je echt niet, een drama is dat met snelheid en ontbrekende bestanden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Sinds vandaag overgestapt van Astraweb naar Supernews en wat een verschil. De hele tijd mijn max snelheid (14,55MB/s) en alles gewoon 100% complete binnen. Dat was de laatste weken bij Astraweb wel anders.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Phyxion schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:15:
[...]

Ik ben heel lang overgestapt van Eweka naar I-Telligent. Wat een verademing. Retentie is misschien geen 3 jaar maar wat er is, is compleet en gaat altijd met 14,5 MB/s.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb niet de hele thread doorlezen, dus sorry als dit al aan bod gekomen is: ik heb al weken problemen met Astraweb, in de zin dat geen enkele post compleet is en dat ik altijd PAR2 nodig heb. Heeft nog iemand dit?
MazeWing schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:11:
Sinds vandaag overgestapt van Astraweb naar Supernews en wat een verschil. De hele tijd mijn max snelheid (14,55MB/s) en alles gewoon 100% complete binnen. Dat was de laatste weken bij Astraweb wel anders.
Ja dus :/

Mijn probleem is dat pay-per-download een formule is die nauwelijks aangeboden wordt, behalve bij Astraweb. Ik download immers niet veel, maar als ik download wil ik wel volle kracht gaan (100Mbit hier), SSL wil gebruiken en dat voor de dingen die ik zoek een retentie van 3 jaar geen overbodige luxe is.

[ Voor 64% gewijzigd door YellowOnline op 13-07-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MeNTaL_TO schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:12:
7 Euro per maand te duur? Sommige willen ook echt altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Anders lees je even wat er staat: het gaat me niet om die 7 euro, ik deel alleen de usenet toegang met andere mensen, dus om het geld zal ik het niet hoeven te laten hé... ;)
Phyxion schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:15:
Ik zat al bij Eweka toen het nog goed was (denk dat dat nu 2,5 jaar is of zo?), vandaar dat ik nu kijk naar alternatieven, als zij hun problemen niet oplossen, ik heb een ticket er over lopen bij hen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 13-07-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

YellowOnline schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:47:
Mijn probleem is dat pay-per-download een formule is die nauwelijks aangeboden wordt, behalve bij Astraweb. Ik download immers niet veel, maar als ik download wil ik wel volle kracht gaan (100Mbit hier), SSL wil gebruiken en dat voor de dingen die ik zoek een retentie van 3 jaar geen overbodige luxe is.
Waarom wil je eigenlijk SSL gebruiken? Of wordt de snelheid anders gecapped? Het mag gewoon en het is ook geen privacygevoelige data dus ik zie er het nut niet zo van in (itt torrents waarbij je een claim kan verwachten, kleine kans, maar het is mogelijk).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik vind pay-per-download een achterhaald systeem. Als je voor € 69 per jaar bij Supernews een jaar op vole snelheid en een megaretentie kan downloaden, wat wil je dan nog meer. Ook volle snelheid, op elk tijdstip van de dag of de week. Ik heb verder niks met Supernews, buiten dan dat ik sinds kort een zeer tevreden klant ben. Niet alles staat er op. Ik denk dat ze sommige dingen (gedeeltelijk) hebben gewist. Ik heb al eerder bericht over True Blood, dat vrijwel alleen beschadigde bestanden heeft. Ik heb er veel moeite voor moeten doen om de eerste seizoenen weer binnen te halen. Vandaag bezig geweest met Deadwood. Die zijn alleen van Pinda binnen te halen. De post heet daarvan Goudkoorts, dus dat zal wat lastiger te weren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

aouwe schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:47:
Ik vind pay-per-download een achterhaald systeem. Als je voor € 69 per jaar bij Supernews een jaar op vole snelheid en een megaretentie kan downloaden, wat wil je dan nog meer. Ook volle snelheid, op elk tijdstip van de dag of de week. Ik heb verder niks met Supernews, buiten dan dat ik sinds kort een zeer tevreden klant ben. Niet alles staat er op. Ik denk dat ze sommige dingen (gedeeltelijk) hebben gewist. Ik heb al eerder bericht over True Blood, dat vrijwel alleen beschadigde bestanden heeft. Ik heb er veel moeite voor moeten doen om de eerste seizoenen weer binnen te halen. Vandaag bezig geweest met Deadwood. Die zijn alleen van Pinda binnen te halen. De post heet daarvan Goudkoorts, dus dat zal wat lastiger te weren zijn.
Ik betaal bij Astraweb $25/180GB en doe aldus gemakkelijk een jaar met $50. Welke provider biedt 3 jaar retentie, alle groepen, full speed voor $50? :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Blocknews? Site ziet er cheesy uit maar lijkt wel legit.
Ik heb er een paar weken terug 5 GB gekocht om als fill-server te kunnen gebruiken (naast Astraweb).
Niet dat het zin had, problemen die ik had met een post bleken door een incomplete nzb veroorzaakt te worden.
* tweak_dude is nog steeds tevreden met Astraweb, de snelheid is prima (14,3 MB/s) en reparatie is zelden nodig. Het is wel jammer dat sommige posts trager binnen komen dan de max van mijn verbinding (120Mbit), wat bij Supernews waarschijnlijk minder of niet het geval is. Maar verhalen van het grotere aantal take-downs bij Giganews houden mij toch een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:19:
[...]

Waarom wil je eigenlijk SSL gebruiken? Of wordt de snelheid anders gecapped? Het mag gewoon en het is ook geen privacygevoelige data dus ik zie er het nut niet zo van in (itt torrents waarbij je een claim kan verwachten, kleine kans, maar het is mogelijk).
Ik heb het aangezet, net als bij torrents weet je het toch nooit. Kans is klein, maar SSL aan geeft mij 12,5MB/sec ipv 14,5MB/sec met mijn 120mbit verbinding, dan maar met SSL aan, heb ik wat meer zekerheid dat ik geen gedonder krijg.

Reageer ook niet meer op fora waar nzb'tjes / bestandsnamen worden aangeboden (en dus ook niet op spotlite bijvoorbeeld, kijk er natuurlijk wel naar). Wellicht wat paranoia, maar wellicht voor de toekomst verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
YellowOnline schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:52:
[...]

Ik betaal bij Astraweb $25/180GB en doe aldus gemakkelijk een jaar met $50. Welke provider biedt 3 jaar retentie, alle groepen, full speed voor $50? :-/
Ik denk dat de meeste mensen in dit topic en sowieso de meeste mensen met een usenet account wel wat meer dan 180GB downloaden. Persoonlijk zie ik ook geen enkel nut in block accounts, je legt jezelf een onnodige beperking op. Is er om wat voor reden een keer een storing waardoor je veel kapotte blocks binnenkrijgt, download je een keer een verkeerde release dan kom je al snel aan je limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:42:
Blocknews? Site ziet er cheesy uit maar lijkt wel legit.
Ik heb er een paar weken terug 5 GB gekocht om als fill-server te kunnen gebruiken (naast Astraweb).
Niet dat het zin had, problemen die ik had met een post bleken door een incomplete nzb veroorzaakt te worden.
* tweak_dude is nog steeds tevreden met Astraweb, de snelheid is prima (14,3 MB/s) en reparatie is zelden nodig. Het is wel jammer dat sommige posts trager binnen komen dan de max van mijn verbinding (120Mbit), wat bij Supernews waarschijnlijk minder of niet het geval is. Maar verhalen van het grotere aantal take-downs bij Giganews houden mij toch een beetje tegen.
Nee hoor, Supernews heeft hetzelfde probleem. normaal download ik met 11.3MB/s. Een post van 863 dagen download ik met 7.7MB/s met 15 threads.. Verhoog ik deze naar 25 of 30 dan zit ik tussen de 11 en 11.2MB/s. Schijnbaar komt ook dit van de US server af. Het is wel een stuk beter dan bij Astra.

Edit: Supernews claimt dat de snelheid op alle files hetzelfde moeten zijn.

Maar wat ik er nog wel even aan toe wil voegen is dat de support van Supernews echt zuigt. Als je een probleem hebt dan hebben ze tijd genoeg. als voorbeeld had ik weer een upload probleem. Daarop kreeg ik een reactie en sindsdien niks meer van gehoord. ;) Ook wordt er beloofd dat een manager contact met me zou opnemen, maar vraag me onderhand af of die gast wel bestaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Zo te lezen komt het probleem met Hitnews retentie iig wekelijks langs hier op het forum. Ik heb vanmiddag een mail gekregen waarin staat dat de problemen met de oudere posts zijn opgelost :D. Ik heb het zelf nog niet echt kunnen testen, maar met een post van ~350 dagen oud haal ik tegen de 2.0 MB/s (van de ~5MB/s die ik zou moeten ontvangen, ligt echter aan ziggo. Ik haal volgens speedtest maar 20Mbit/s van de beloofde 40 Mbit/s, irrelevant hier).
Die mensen die nog lid zijn van Hitnews hebben het mailtje waarschijnlijk al gelezen, maar voor mensen die van Hitnews weg zijn gegaan (begrijpelijk), hier dan alsnog het mailtje:
Hallo Bas,

Zoals je wellicht gemerkt hebt waren er problemen met onze oudere retentie.
Met als gevolg dat downloaden van posts die ouder waren dan 100 dagen langzamer ging dan normaal.
We hebben hard gewerkt om dit probleem op te lossen en gelukkig kunnen we nu zeggen dat het opgelost is!

We realiseren ons dat het oplossen van dit probleem langer heeft geduurd dan je van ons gewend bent.
Daarvoor onze welgemeende excuses. En om dit kracht bij te zetten hebben we een speciale kortingsactie voor onze trouwe leden!

Verleng je account nu en krijg 50% korting op de normale prijs!
Maak nu alvast gebruik van dit aanbod! Zo werkt het:

Login op onze website via:

https://member.hitnews.eu/login.php

Je username is: ------------

Als je je password vergeten bent vul dan je emailadres in bij het wachtwoord vergeten veld en je password wordt meteen per email opgestuurd.
Verleng je account met een periode tot 6 maanden en gebruik de volgende coupon code:

Coupon: ----------

Deze aanbieding is geldig voor alle accounts met een maximale periode van 6 maanden.
Het coupon code werkt niet voor verlengingen van 12 en 24 maanden.
De aanbieding werkt tot 31 augustus 2011 en mag 1x per account gebruikt worden.

We hopen dat je met plezier van onze diensten gebruik blijft maken!

Met vriendelijke groet,

Hitnews.eu Team

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:23:
Maar wat ik er nog wel even aan toe wil voegen is dat de support van Supernews echt zuigt. Als je een probleem hebt dan hebben ze tijd genoeg.
Gewoon 3 keer indienen op 3 verschillende dagen, dat werkt wel. Dan heb je meer kans dat iemand die echt werkt het oppakt.

Astraweb is trouwens erger met de support, die support afdeling zit in China. Kreeg een keer pas na een week bericht en die hele week kon ik nergens gebruik van maken. Het excuus: het was nieuwjaar en dat had ik moeten weten en het was hier februari 8)7

Ik neem daarom maar nergens een jaarabonnement. Als ik wegwil moet ik dat gelijk kunnen. Heb eigenlijk alleen zeer goede ervaringen met giganews helpdesk, maarja, daar betaal je ook flink voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:10:
[...]

Astraweb is trouwens erger met de support, die support afdeling zit in China. ... Het excuus: het was nieuwjaar en dat had ik moeten weten en het was hier februari 8)7
In China viert men Nieuwjaar in februari ;)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Astraweb is helemaal een ramp. Daar had ik een ticket geopend en 8 maanden later was het nog niet opgelost. ben blij dat het laatste jaar gratis was. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Elvis56686 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:14:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen in dit topic en sowieso de meeste mensen met een usenet account wel wat meer dan 180GB downloaden. Persoonlijk zie ik ook geen enkel nut in block accounts, je legt jezelf een onnodige beperking op. Is er om wat voor reden een keer een storing waardoor je veel kapotte blocks binnenkrijgt, download je een keer een verkeerde release dan kom je al snel aan je limiet.
Ik legde dan ook uit waarom mijn Astraweb voor mijn gebruikersprofiel de beste keuze is - enfin, was: als m'n binaries zoveel problemen hebben ga ik echt wel moeten uitkijken naar een ander, maar het gaat me sowieso meer geld kosten. Supernews is €144/jaar ofte een verdriedubbeling. :(

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 14-07-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet hoe je daarbij komt. Supernews is 69 euro per jaar bij een jaarabonnement en los 84 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

YellowOnline schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:57:
[...]

Ik legde dan ook uit waarom mijn Astraweb voor mijn gebruikersprofiel de beste keuze is - enfin, was: als m'n binaries zoveel problemen hebben ga ik echt wel moeten uitkijken naar een ander, maar het gaat me sowieso meer geld kosten. Supernews is €144/jaar ofte een verdriedubbeling. :(
69 euro per jaar bedoel je...
http://www.supernews.com/super-special/

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Supernews moeten alle bestanden op full speed gaan. Echter alles boven de 800 dagen gaat op 1/2 of 3/4 van de snelheid. Ik heb ze al gemaild.

Als sommige nu ook eens willen testen en dan ook een supportmail aanmaakt dan wordt dit probleem ook misschien opgelost? :9

Edit: Het lijkt erop dat het idd niet helemaal lekker zit. :)
I have escalated this issue to a manager, they will get back to you as soon as they have had time to research this issue.

Thank you for your patience.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 13:22
Dat is meestal omdat ze de de oudere bestanden op tragere storage zetten. Ik denk niet dat ze het "zomaar" oplossen behalve dan meer capaciteit zodat het op snellere storage komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matten
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-02 14:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 04:01:
Voor de liefhebbers, Lightningusenet geeft 250 gratis VPN tunnels weg. Las het op hun twitter http://twitter.com/#!/lightningusenet
I heb zo'n tunnel weten te bemachtigen. Enkel werkt DNS resolutie niet, via IP lukt het wel. Ik denk dat dit niet normaal is?
Na een 4tal vragen hierover gestuurd te hebben de laatste 10 dagen naar hun support dienst, nog geen enkel antwoord gehad. :/

Zijn er hier leden waar deze tunnel wel goed werkt met DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Astraweb op dit moment (12.49 uur) dramatisch slecht, nog geen 10Mbit van de anders beschikbare 120Mbit. Gelukkig gaat mijn backup als een speer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
Heb er ook erg veel last van met Astraweb momenteel. Download nu met 129 KB/s :(. Laatste tijd gaat het sowieso al niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:44
Ja Astraweb is een drama vandaag (en gisteren ook) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zo, werd ook gek van Astraweb. Gebruik het zonder problemen vanaf 2004 vooral omdat je gb's kan inkopen. Soms download ik maanden niks. Maar de laatste dagen lage snelheid en mijn voorraad gb's was net op dus maar overgestapt naar supernews en gelijk weer op snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier ook een trouwe astraweb user, maar sinds afgelopen woensdag ofzo komt er niets compleet binnen :(
Op de support is niets te vinden (vehalve een oude melding van 3 weken oud), dus zojuist een ticket ingediend.

Ben benieuwd naar de reactie tijd en hoe lang dit gaat duren, anders ben ik snel over naar een andere provider.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hier ook astraweb, en inderdaad het is drama nu.
niets compleet en van de 12 lijntjes zie je er af en toe 1 wat doen.
hoop dat ze het snel oplossen want tot een uur of 2 vanmiddag ging het weer goed en nu dus weer niet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat een drama is Eweka weer, ik heb 8 threads aan en ik haal nog steeds maar 800-900KB/s totaal. Ik zet Astraweb met 1 thread aan en ik haal daar alleen al 2MB/s op.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vraag me toch af waar het aan ligt dat sommigen problemen hebben met Eweka. Heb werkelijk nooit problemen met de snelheid.
Met zelfs maar 3 threads haal ik altijd een strakke 1.25 MB/s wat ook gelijk mijn max ADSL snelheid is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geen idee. Het is met als met Astraweb: bij mij lijkt alles compleet binnen te komen (primaire server is de Europese, secundaire server is de Amerikaanse).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Help!!!! schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:52:
Ik vraag me toch af waar het aan ligt dat sommigen problemen hebben met Eweka. Heb werkelijk nooit problemen met de snelheid.
Met zelfs maar 3 threads haal ik altijd een strakke 1.25 MB/s wat ook gelijk mijn max ADSL snelheid is.
Tja.... 1,25MB... Wellicht zeg je het zelf ook al?
Daarnaast werkt Eweka ook niet met slechts 1 reader, Ze hebben er nogal wat. En zit je op een drukke, dan heb je gewoon dik pech bij Eweka..

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 13:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:53:
Hier ook een trouwe astraweb user, maar sinds afgelopen woensdag ofzo komt er niets compleet binnen :(
Op de support is niets te vinden (vehalve een oude melding van 3 weken oud), dus zojuist een ticket ingediend.

Ben benieuwd naar de reactie tijd en hoe lang dit gaat duren, anders ben ik snel over naar een andere provider.
Antwoord van Astra:
Hi,

We are currently working on these issues and we hope to fix it as soon as possible. At the meantime you may try again or perhaps
switching between US and EU servers or working on different ports while we are rectifying the issues. For more information, please
refer to our latest news :

http://helpdesk.astraweb....ews&_a=viewnews&newsid=53
Sorry for any inconvenience caused.

Thank you and have a nice day!

Regards,
Kylie
Waarbij ze referen naar een support article van 3 weken geleden :X
Switchen naar de US server maakt voor mij overigens geen verschil, allemaal incomplete.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TFHfony schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:12:
[...]

Tja.... 1,25MB... Wellicht zeg je het zelf ook al?
Daarnaast werkt Eweka ook niet met slechts 1 reader, Ze hebben er nogal wat. En zit je op een drukke, dan heb je gewoon dik pech bij Eweka..
Waarom zou dat verschil uitmaken. :? Of ik nu 3 of 8 threads gebruik, ik haal die 1.25 altijd zonder mankeren. Waarom zou jij dat dan op zijn minst ook niet kunnen halen en haal je maar 800a900KB/s.
Ik zie het verband niet met het feit dat jouw verbinding in totaal sneller kan en ik zie ook geen verband met de vele readers van Eweka. Van drukke/overbelaste servers zou ik relatief net zoveel last moeten hebben.

Daarnaast lijkt het me sterk dat die reader adressen standalone servers zijn die niet aan een loadbalancer oid gekoppelt zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Help!!!! schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:40:
[...]

Waarom zou dat verschil uitmaken. :? Of ik nu 3 of 8 threads gebruik, ik haal die 1.25 altijd zonder mankeren. Waarom zou jij dat dan op zijn minst ook niet kunnen halen en haal je maar 800a900KB/s.
Ik zie het verband niet met het feit dat jouw verbinding in totaal sneller kan en ik zie ook geen verband met de vele readers van Eweka. Van drukke/overbelaste servers zou ik relatief net zoveel last moeten hebben.

Daarnaast lijkt het me sterk dat die reader adressen standalone servers zijn die niet aan een loadbalancer oid gekoppelt zijn.
Mwoah, gezien de regelmatige klachten hier zal er toch wel iets spelen. Wellicht een onhandige combinatie qua routering of wat dan ook. Maar het standpunt van "bij mij werkt het, dus er is niets mis met Eweka" is natuurlijk wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TFHfony schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:48:
[...]

Mwoah, gezien de regelmatige klachten hier zal er toch wel iets spelen. Wellicht een onhandige combinatie qua routering of wat dan ook. Maar het standpunt van "bij mij werkt het, dus er is niets mis met Eweka" is natuurlijk wel erg kort door de bocht.
Nou dat is mijn standpunt niet hoor, dat is eigenlijk jouw standpunt maar dan omgekeerd. "Mijn verbinding werkt niet dus is Eweka ruk."
Ik zet er alleen maar tegenover dat het bij mij al zeker een jaar zonder enig mankeren werkt zodat ook de andere kant even belicht wordt. Ook hier in het topic lees ik helemaal niet veel snelheidsklachten over Eweka.

Dus ja misschien heb ik geluk of hij/jij pech maar misschien ligt het wel aan zijn/jouw setup. Misschien was een huisgenoot via wireless ook aan het downloaden/youtuben ofzo ;)

Sowieso, sluit ik nooit lange abo's af bij newsservers. Als t niet goed werkt, neem (ik) gewoon een andere.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 18-07-2011 09:07 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Help!!!! schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:00:
[...]
Dus ja misschien heb ik geluk of hij/jij pech maar misschien ligt het wel aan zijn/jouw setup. Misschien was een huisgenoot via wireless ook aan het downloaden/youtuben ofzo ;).
Mwoah, zit gewoon inmiddels al een hele tijd bij Supernews. Sindsdien totaal geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan over te stappen naar Supernews. Ik zit nu bij NewsGrabber die me ook prima bevalt.
Maar de retentie doet het hem onder andere bij Supernews. Ik had een vraagje over Supernews wat ik zo snel niet kon vinden. Ik ben van plan te gaan betalen met Ideal, ik weet dat de betalingen automatisch doorlopen.

Het is per maand opzegbaar, begrijp ik ook, maar zeg je hier dan ook direct je account mee op?
Wordt je account niet 'bevroren' tot dat je weer een betaling overmaakt?

Ik zou dit graag willen weten omdat ik het niet zie zitten om tijdens de vakantie te betalen terwijl ik het niet gebruik.

Dank alvast :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:22:
Ben ook van plan over te stappen naar Supernews. Ik zit nu bij NewsGrabber die me ook prima bevalt.
Maar de retentie doet het hem onder andere bij Supernews. Ik had een vraagje over Supernews wat ik zo snel niet kon vinden. Ik ben van plan te gaan betalen met Ideal, ik weet dat de betalingen automatisch doorlopen.

Het is per maand opzegbaar, begrijp ik ook, maar zeg je hier dan ook direct je account mee op?
Wordt je account niet 'bevroren' tot dat je weer een betaling overmaakt?

Ik zou dit graag willen weten omdat ik het niet zie zitten om tijdens de vakantie te betalen terwijl ik het niet gebruik.

Dank alvast :) .
Je account vervalt bij opzeggen. Wil je daarna weer lid worden, dan moet je jezelf gewoon even opnieuw aanmelden. De iDeal betaling doe je eenmalig handmatig waarna deze iedere maand automatisch verder loopt tot je opzegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:20:
[...]

Je account vervalt bij opzeggen. Wil je daarna weer lid worden, dan moet je jezelf gewoon even opnieuw aanmelden. De iDeal betaling doe je eenmalig handmatig waarna deze iedere maand automatisch verder loopt tot je opzegt. :)
Duidelijk. Bedankt. Morgen even een account aanmaken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik en mijn vriend (AS) zijn op zoek naar een nieuwe usenet provider. Eerst Lightning Usenet en daar waren we tevreden over, maar sinds de prijsstijgingen van 2,50 naar 4 euro zijn andere abonnementen interessant geworden + we willen een hogere retentie. We hebben toen een maandje Eweka geprobeerd, maar de laatste week is daar veel incompleet van en zijn de snelheden af en toe traag.

Dus, op zoek naar iets nieuws. Accountsharing + hoge retentie (700/800 dagen) ...
Supernews lijkt daarbij nog de beste oplossing, maar hoe zit het nu met account sharing bij Supernews? In de topicstart staat dat het "soms wel werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImmortalSoul schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:55:
Supernews lijkt daarbij nog de beste oplossing, maar hoe zit het nu met account sharing bij Supernews? In de topicstart staat dat het "soms wel werkt".
Van de site van supernews:
Supernews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:

Sharing a login between people
Ik snap nooit het probleem om een eigen account te nemen/betalen. Iedereen doet hier alsof bijvoorbeeld de 7 euro van supernews in de maand een rib uit het lijf is. Zelfs in mijn studententijd zou ik met zo'n bedrag echt niet hoeven na te denken of het niet 3 euro goedkoper kan.

Maar je kan dus de gok nemen ,misschien werkt het, maar misschien komen ze er (nu of later) achter en sluiten ze je voor nu en de toekomst uit van hun service omdat je je niet aan de voorwaarden hebt gehouden waar je mee akkoord gaat bij het afsluiten van een abonnement.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Goedkoper bij gelijke kwaliteit is altijd beter. :P

Ben het verder helemaal met je eens. EUR 7 is echt helemaal niks voor de kwaliteit van bijvoorbeeld supernews in combinatie met de enorme hoeveelheid "gratis' content die vervolgens van het usenet geript wordt. 1 filmpje huren per maand in de videotheek en je zit daar al zowat aan.

Misschien maken die Usenet providers wel woekerwinsten maar kan het me amper voorstellen bij zulke lage bedragen...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utreg88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:27
Gisteren avond bij mij voor de zoveelste keer (sinds een week of 3 nu denk ik) Astraweb problemen.
Veel inkompleet.
Ben al jaren klant, en heb nooit problemen gehad mbt de bestanden en snelheid...

Heeft iemand meer info? Op de site is er zoals al eerder vermeld niets verder te lezen.
gebeurd bij zowel oude als nieuwe spots trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
utreg88 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:36:
Gisteren avond bij mij voor de zoveelste keer (sinds een week of 3 nu denk ik) Astraweb problemen.
Veel inkompleet.
Ben al jaren klant, en heb nooit problemen gehad mbt de bestanden en snelheid...

Heeft iemand meer info? Op de site is er zoals al eerder vermeld niets verder te lezen.
gebeurd bij zowel oude als nieuwe spots trouwens.
De laatste tijd gaat het niet helemaal soepel bij Astraweb lijkt het. Het is wel een apart probleem want het is compleet willekeurig wat er op welk moment wel of niet compleet binnenkomt. Bestanden die vandaag incompleet zijn kunnen morgen weer compleet zijn en omgekeerd. Het lijkt ook weinig uit te maken welke server er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57

Lulukai

God's gift to women

Al 2 jaar bij Eweka met accountsharing en nog altijd heel tevreden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik zit er ook al een paar jaar maar het begint wel steeds meer op te vallen dat er veel incompleet is bij posts ouder dan (grofweg) een jaar. Ben met de vakantie wat oudere tv-series aan het kijken en voor één aflevering heb ik drie verschillende releases gedownload, die allemaal incompleet en beyond repair bleken te zijn. Best frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Rafe schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:27:
Ik zit er ook al een paar jaar maar het begint wel steeds meer op te vallen dat er veel incompleet is bij posts ouder dan (grofweg) een jaar. Ben met de vakantie wat oudere tv-series aan het kijken en voor één aflevering heb ik drie verschillende releases gedownload, die allemaal incompleet en beyond repair bleken te zijn. Best frustrerend...
Dat is niet zozeer een probleem met de servers van eweka maar komt hoogstwaarschijnlijk door takedown notices. Eweka geeft daar zo te zien altijd gehoor aan(is ook wel begrijpelijk) en zodoende is er veel incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unXist
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 18:35
Ik heb een jaar abonnement op hitnews en ben van plan over te stappen naar Ziggo als ISP. Nu zie ik dat Ziggo een datalimiet hanteert (behalve op het hoogste pakket) maar hoe werkt dit? Is het datalimiet alleen van toepassing op de newsserver van Ziggo of geld dat dan ook voor mij hitnews downloads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 00:24
unXist schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:07:
Ik heb een jaar abonnement op hitnews en ben van plan over te stappen naar Ziggo als ISP. Nu zie ik dat Ziggo een datalimiet hanteert (behalve op het hoogste pakket) maar hoe werkt dit? Is het datalimiet alleen van toepassing op de newsserver van Ziggo of geld dat dan ook voor mij hitnews downloads?
Alleen die van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Newzbin + Astraweb + SABnzb = trouble ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6128/5958595785_b7142e0263_b.jpg

Wat denken jullie.... ligt dit nu aan Newzbin of aan Astraweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels betaalt voor een maandje Supernews. Werkt allemaal perfect tot nu toe. Heerlijk die hoge retentie, kan zo nu en dan heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Waarom probeer je niet even een GigaNews trial? Dan kun je zien of het daar aan ligt...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

rally schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:43:
Waarom probeer je niet even een GigaNews trial? Dan kun je zien of het daar aan ligt...
Helaas valt hier niet goed mee te testen, zie kleine lettertjes:

All new Giganews personal Usenet access accounts come with 14 days of free service (up to 10GB total transfer)

Ik zou dus 1 download kunnen testen op deze manier... ben in 12 minuten door de trail heen haha ;)

Misschien even proberen vanavond, als het toch gratis is. En direct opzeggen, anders zit je er aan vast en ze zijn behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Doe dan Supernews... is altijd het goedkope broertje van Giganews geweest, maar sinds die retentie zo dik verhoogd is is daar geen sprake meer van. En is per maand betalen, dus als je er meteen weer vanaf wil moet je het gewoon meteen na betaling afzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ocdaan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:52:
En direct opzeggen, anders zit je er aan vast en ze zijn behoorlijk duur.
Zijn ze niet meer maandelijks opzegbaar dan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb het over de trial periode ;)

Als je niet opzegt in die 2 weken word een betaal account automatisch geactiveerd.

[ Voor 57% gewijzigd door ocdaan op 21-07-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel bij Eweka die claimen een retentie te hebben van 1000 dagen. Nu kan ik bijvoorbeeld geen bestanden van +/- 500 dagen oud uit a.b.hdtv.x264 compleet downloaden. Kan de retentie over het algemeen per groep verschillen?

Vraag me ook af of een andere provider, zoals supernews, wel gewoon zo'n 1000 dagen retentie heeft voor a.b.hdtv.x264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 06-09 20:46
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:12:
Ik zit momenteel bij Eweka die claimen een retentie te hebben van 1000 dagen. Nu kan ik bijvoorbeeld geen bestanden van +/- 500 dagen oud uit a.b.hdtv.x264 compleet downloaden. Kan de retentie over het algemeen per groep verschillen?

Vraag me ook af of een andere provider, zoals supernews, wel gewoon zo'n 1000 dagen retentie heeft voor a.b.hdtv.x264.
Giganews is 99% compleet voor elke groep.
Met eweka had ik ook sommige groepen kon ik niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:12:
Ik heb wel eens gelezen dat eweka claimt dat de retentie voor alle groepen dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

job

ocdaan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:01:
Welke url gebruik je?
news.astraweb.com doet moeilijk, eu.news.astraweb.com lijkt het beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

job schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:02:
[...]

Welke url gebruik je?
news.astraweb.com doet moeilijk, eu.news.astraweb.com lijkt het beter te doen.
Via news.astraweb.com zou je eigenlijk automatisch met de EU server verbonden moeten worden hier in Nederland maar blijkbaar gaat dit niet altijd op?

Are you using the closest server?
Try both our US and EU servers:

US: us.news.astraweb.com
EU: eu.news.astraweb.com

Our server normally directs you to the closest server via news.astraweb.com. However, sometimes our server is incorrect, so you should try both our US and EU servers yourself.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 22-07-2011 21:10 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ondersteunt Supernews eigenlijk ook SSL? Kon het gister zo gauw niet op hun site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:41:
[...]

Via news.astraweb.com zou je eigenlijk automatisch met de EU server verbonden moeten worden hier in Nederland maar blijkbaar gaat dit niet altijd op?

Are you using the closest server?
Try both our US and EU servers:

US: us.news.astraweb.com
EU: eu.news.astraweb.com

Our server normally directs you to the closest server via news.astraweb.com. However, sometimes our server is incorrect, so you should try both our US and EU servers yourself.
Als je een andere DNS server dan die van je ISP gebruikt, kan je wel eens op de US servers uit komen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Coenen schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:00:
Ondersteunt Supernews eigenlijk ook SSL? Kon het gister zo gauw niet op hun site vinden.
Zo veel pagina's hebben ze niet, dus heel erg je best zal je wel niet gedaan hebben:

http://www.supernews.com/why-supernews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zei ook: zo gauw niet O-) Bedankt any way. Sinds gister gebruiker van Supernews, Tot nu kocht ik blocks bij Astraweb. Ging opzich best goed. Maar ik denk Supernews wat voordeliger gaat zijn nu ik internet via glas heb.
Beide lijken het opzich prima aan te kunnen, allebei zo'n 6.7MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Coenen schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:19:
Ik zei ook: zo gauw niet O-) Bedankt any way. Sinds gister gebruiker van Supernews, Tot nu kocht ik blocks bij Astraweb. Ging opzich best goed. Maar ik denk Supernews wat voordeliger gaat zijn nu ik internet via glas heb.
Beide lijken het opzich prima aan te kunnen, allebei zo'n 6.7MB/s.
Is dat niet een beetje weinig voor glas? Ik doe hier met kabel 14,7Mbyte/sec. Wat voor verbinding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Er gaat volgens mij inderdaad nog iets niet goed. Ik zou 10MB/s moeten kunnen halen.
Ik heb nu glas via een pilot van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Coenen schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:12:
Er gaat volgens mij inderdaad nog iets niet goed. Ik zou 10MB/s moeten kunnen halen.
Ik heb nu glas via een pilot van Telfort.
* Gebruik je alle 30 de verbindingen?
* Connect je wel naar de EU servers van Supernews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik gebruik 8 verbindingen. Zal eens wat meer proberen. Ik gebruik de EU server.
Ook met 24 verbindingen rond de 6MB/s.

[ Voor 87% gewijzigd door Coenen op 23-07-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Coenen schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:01:
Ik gebruik 8 verbindingen. Zal eens wat meer proberen. Ik gebruik de EU server.
Ook met 24 verbindingen rond de 6MB/s.
Wat je beter kunt proberen is kijken wat de snelheid met 1 verbinding is en hoe lang het duurt voordat je op de maximale snelheid zit. Stel je hebt een 10 MB verbinding en je haalt met 1 connectie 2,5 MB(praktijvoorbeeld astraweb). Dan zou je in theorie aan 4 verbindingen genoeg hebben. Omdat je nooit constant op de maximale snelheid zit zou je dan bijvoorbeeld 6 verbindingen kunnen gebruiken.

Stel het duurt 30 seconden voordat je met 1 verbinding op de maximale snelheid(extreem voorbeeld maar daar had iemand het enkele pagina's geleden over) dan zul je met meer verbindingen sneller downloaden(maar eigenlijk zou je dan uit moeten zoeken waarom dat zo lang duurt voordat je aan de maximale snelheid zit, hooguit 3 seconden is normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week ook Supernews genomen omdat ik m'n 120 Mbit goed wilde benutten. Dag 1 ging het razendsnel met 12,5 MB/s. Maar nu niet meer; zit rond de 4 MB/s, wat nog langzamer is dan is had bij Eweka.

Ligt het aan mij of is het voor iedereen traag?

Newsleecher, 25 connections, EU server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:09:
Heb vorige week ook Supernews genomen omdat ik m'n 120 Mbit goed wilde benutten. Dag 1 ging het razendsnel met 12,5 MB/s. Maar nu niet meer; zit rond de 4 MB/s, wat nog langzamer is dan is had bij Eweka.

Ligt het aan mij of is het voor iedereen traag?

Newsleecher, 25 connections, EU server.
Hier (Ziggo, Breda) gewoon 14,x Mbyte/sec op dit moment, met 26 draadjes op de EU server. Wel een recente post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm lekker dan. Heb ook Ziggo en pakte een recente post. Naja, dan maar eens kijken of ik de router/modem reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net een modem reboot gedaan, nu ~11MB/s (het schommelt tussen de 10.45 en 11.14MB/s).
Ik had vanochtend eerst wat kabels gewisseld en nieuwe netwerk drivers geinstalleerd. Dat hielp dus allemaal niet. Na de modem reboot eindelijk volle snelheid.

Nu nog even kijken hoeveel draadjes ik echt nodig heb. Nu 16 stuks, EU server met SSL.
Op dit moment is schommelt m'n snelheid weer wat grilliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
ocdaan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:01:
Newzbin + Astraweb + SABnzb = trouble ;)

[afbeelding]

herken de situatie helaas letterlijk...
De laatste tijd niets dan problemen met astraweb, nieuwe posts gaan prima maar op veel posts (en dan bedoel ik echt 80%) komt er van alles incompleet binnen. Van de 120mbit die ik normaal heb kan ik nog geen 10mbit gebruiken de laatste weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het gaat inderdaad wel eens helemaal mis met Astraweb v.w.b. de snelheid maar van incompletes heb ik eigenlijk zelden of nooit last, ongeacht de leeftijd. Ik ben NU een download van +1000 dagen aan het binnenhalen en dit gaat met 16Mbps (128Mbit) zonder een missend blok.

Provider Ziggo 120Mbit, Newsbin Pro 6.0 als software.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Pfff ik dacht Eweka heeft altijd een goede naam gehad.

Ze hadden laatst een 90 dagen actie op 100mbps of 10 dagen gratis.

Dus ik dacht mooi! Lange retentie om oude series in goede kwaliteit te kunnen downloaden... en dan is alles incompleet, terwijl het volledig op de server staat...

Blijkbaar steunen ze dus bepaalde partijen en zorgen ze dat het incompleet wordt.

Erg jammer, door goede naam gelijk voor een jaar afgenomen. Ik had gewoon 90 dagen moeten doen voor die actie, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mau_Maus schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:05:
Pfff ik dacht Eweka heeft altijd een goede naam gehad.

Ze hadden laatst een 90 dagen actie op 100mbps of 10 dagen gratis.

Dus ik dacht mooi! Lange retentie om oude series in goede kwaliteit te kunnen downloaden... en dan is alles incompleet, terwijl het volledig op de server staat...

Blijkbaar steunen ze dus bepaalde partijen en zorgen ze dat het incompleet wordt.

Erg jammer, door goede naam gelijk voor een jaar afgelogen. Ik had gewoon 90 dagen moeten doen voor die actie, jammer!
Dat zijn ze gewoon wettelijk verplicht, betwijfel of het ook compleet op de server staat (heeft het wel gestaan, maar door de takedown niet meer).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm gisteren met astraweb nergens last van gewoon alles netjes binnen en met gewone snelheid, en nu zie ik in 1 keer alles in elkaar zakken en zo'n beetje is gelijk inclompleet.
gaat dus weer lekker.
ga ook maar weer eens verder kijken naar een andere usenet provider denk ik. :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:41
Ik ga overstappen van XSnews naar Supernews, ik weet niet of ze daar aan een refferal programma doen, anders mag een Supernews klant me een berichtje sturen....

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Zijn er nog mensen die lage snelheid hebben van LightningUsenet? Bij mij en een vriendin lage snelheden.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:00:
[...]

Dat zijn ze gewoon wettelijk verplicht, betwijfel of het ook compleet op de server staat (heeft het wel gestaan, maar door de takedown niet meer).
Hoe dat precies zit weet ik niet, maar kennen jullie usenet-providers die meer dan 600 dagen retentie hebben en niet dingen weghalen? Misschien 1 uit een andere land? Want als consument mag ik die series wel downloaden in Nederland. Heb heel lang Xlned gehad, nog steeds 1 van de betere in mijn ogen,alleen de retentie vond ik te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:00:
[...]

Heb je daar een bron voor? Subtieler kan ik het helaas niet zeggen: ik geloof er niets van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:36:
[...]

Heb je daar een bron voor? Subtieler kan ik het helaas niet zeggen: ik geloof er niets van. ;)
Wikipedia: Online Copyright Infringement Liability Limitation Act

Subtieler kan ik het niet brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat gaat over een Amerikaanse wet, Eweka hoeft zich daar volgens mij niet aan te houden?

Overigens wil je je best geloven hoor, maar dan wil ik wel concrete bronnen zien. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 24-07-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:14:
[...]

Dat gaat over een Amerikaanse wet, Eweka hoeft zich daar volgens mij niet aan te houden?

Overigens wil je je best geloven hoor, maar dan wil ik wel concrete bronnen zien. ;)
http://www.bof.nl/takedown/

Als je nu zelf even gegoogled had....en dat voor een modje.

http://www.ecp-epn.nl/werkgroep-notice-and-takedown

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-07-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

pven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:36:
[...]

Ik ben afgelopen maand overgestapt van Eweka naar Supernews juist daardoor. Ep 1 - 8 waren niet te downloaden. Allemaal waren ze meer stuk dan te fixen was met Par2. Ep 9 en 10 gingen prima. Iemand van Supernews kon de afleveringen wel downloaden, met dezelfde nzb. Bij Eweka waren ze ook niet helemaal verdwenen, maar precies stuk genoeg zodat ze niet te repareren waren. Zowel de 720p- als de xvid als de 1080p-veries waren allemaal stuk. Na mijn overstap naar Supernews kon ik deze afleveringen allemaal zonder problemen binnenhalen.

Verder zijn alle andere items bij Eweka gewoon compleet binnen bij mij, en de afleveringen waren te nieuw (~20 dagen) om het te kunnen steken op een retentieprobleem.

[ Voor 5% gewijzigd door krvabo op 24-07-2011 22:42 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:24:
[...]

Als je nu zelf even gegoogled had....en dat voor een modje.
Ik heb users die dat uitzoeken voor mij. :z Je weet dat je met dat handje linksboven topicreports in kunt dienen?

Maar ik zie nog steeds niets juridisch. Op Wikipedia, wat door 'iedereen' aan kan worden gepast, wordt er een Amerikaanse wet getoond. Op die site van BOF hebben ze het over een richtlijn, dat heeft ook geen juridische status. De site van ecn-ecp heeft het over een gedragscode, ook dat is geen wet.

Kortom, om mijn vraag dan maar te herhalen: op basis van welke Nederlandse wet is een provider verplicht om een takedown uit te voeren zonder dat er een rechstzaak aan vooraf gaat? De takedowns die af werden gedwongen in Nederland (nieuws: Eyeworks wint hoger beroep tegen FTD) waren op basis van een rechtszaak, jij hebt het over een wet en dat men verplicht is om het weg te halen ('Dat zijn ze gewoon wettelijk verplicht,'). Tot nu toe heb ik nog geen juridische bron gezien waar uit blijkt dat op basis van de Nederlandse wet een usenet-provider verplicht is om iets van usenet te halen zonder dat er een rechtszaak aan vooraf gaat. Uiteraard heb ik gegoogled (<duh>), maar ik kan dus niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

krvabo schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:36:
[...]

Ik ben afgelopen maand overgestapt van Eweka naar Supernews juist daardoor. <heel populaire tv-serie gebaseerd op boeken met Sean Bean in de hoofdrol> ep 1 - 8 waren niet te downloaden. Allemaal waren ze meer stuk dan te fixen was met Par2. Ep 9 en 10 gingen prima. Iemand van Supernews kon de afleveringen wel downloaden, met dezelfde nzb. Bij Eweka waren ze ook niet helemaal verdwenen, maar precies stuk genoeg zodat ze niet te repareren waren. Zowel de 720p- als de xvid als de 1080p-veries waren allemaal stuk. Na mijn overstap naar Supernews kon ik deze afleveringen allemaal zonder problemen binnenhalen.

Verder zijn alle andere items bij Eweka gewoon compleet binnen bij mij, en de afleveringen waren te nieuw (~20 dagen) om het te kunnen steken op een retentieprobleem.
Ik had hetzelfde bij supernews met tru blood, ik neem aan dat iedere provider de takedown's doorkrijgt en doorgeeft.
pven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Ik heb users die dat uitzoeken voor mij. :z Je weet dat je met dat handje linksboven topicreports in kunt dienen?

Maar ik zie nog steeds niets juridisch. Op Wikipedia, wat door 'iedereen' aan kan worden gepast, wordt er een Amerikaanse wet getoond. Op die site van BOF hebben ze het over een richtlijn, dat heeft ook geen juridische status. De site van ecn-ecp heeft het over een gedragscode, ook dat is geen wet.

Kortom, om mijn vraag dan maar te herhalen: op basis van welke Nederlandse wet is een provider verplicht om een takedown uit te voeren zonder dat er een rechstzaak aan vooraf gaat? De takedowns die af werden gedwongen in Nederland (nieuws: Eyeworks wint hoger beroep tegen FTD) waren op basis van een rechtszaak, jij hebt het over een wet en dat men verplicht is om het weg te halen ('Dat zijn ze gewoon wettelijk verplicht,'). Tot nu toe heb ik nog geen juridische bron gezien waar uit blijkt dat op basis van de Nederlandse wet een usenet-provider verplicht is om iets van usenet te halen zonder dat er een rechtszaak aan vooraf gaat. Uiteraard heb ik gegoogled (<duh>), maar ik kan dus niets vinden.
Zo serieus was dat nu ook weer niet.
By contrast, the framework for the European notice and takedown provision is laid out in the European Directive on Electronic Commerce (EDEC) (link PDF). The EDEC, unlike the DMCA, is not a pure copyright law. It deals with many issues of electronic commerce including electronic contracts, spam and dispute resolution.

Articles 12-14 of the directive deal with liability of service providers. Articles 12 and 13 remove all liability for providers that are “mere conduits” of information or are simply engaging in caching.
http://www.tweak.nl/consument/usenet/notice.html

Momenteel is Brein echter bezig om artikel 12-14 aan te vechten bij de NL rechter.

[ Voor 50% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-07-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pven schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Eweka is al sinds 2007 onderdeel van Highwinds. En laat dat nu net een Amerikaans bedrijf zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Zo serieus was dat nu ook weer niet.
Tik ik daar van die lange verhalen voor? :P
Dat is een gunst van Tweak, ze worden er niet toe verplicht..
Momenteel is Brein echter bezig om artikel 12-14 aan te vechten bij de NL rechter.
Dat was toch die rechtszaak tegen TPB, of loopt daar nog een hoger beroep voor? Ik heb uiteraard gezocht, maar het is lastig zoeken naar dit soort termen.
TFHfony schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Eweka is al sinds 2007 onderdeel van Highwinds. En laat dat nu net een Amerikaans bedrijf zijn...
Microsoft is ook een Amerikaans bedrijf, maar zij moeten zich in Nederland toch echt aan de Nederlandse wet houden. Het zal allemaal best dat Eweka die takedowns uitvoert, mijn punt is dat er geen Nederlandse wet te vinden is die hen verplicht om zonder rechtszaak een takedown uit te voeren.

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.