Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

C0rnelis schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:43:
[...]

Hoe precies werkt deze dienst qua betalingen? Worden de kosten per sms extra gerekend wanneer je een abonnement hebt (zoals vaak 0900 nummers bovenop de abonnementskosten worden gerekend) omdat ze geen standaardtarief hebben of worden deze gewoon binnen je abonnement gerekend?

Heb ik het goed als ik de tabel op hun frontpage als volgt interpreteer?
Snelheid PiekSms0900
5 Mbit/s20:00u24:15u
30 Mbit/s2:45u3:15u

Waarbij je dus voor 1 sms van €1,10 maar 2 uur en 45 minuten en voor bellen naar 0900 voor €1,00 3 uur en 15 minuten krijgt op 30 Mbit/s?

Ben je dan niet een beetje erg duur uit voor 30 Mbit/s? (Ik heb een 120Mbit/s verbinding, dus 30 trek ik zo vol).
SMSusenet is inderdaad erg duur vergeleken met 'gewone' betaalmethoden, maar het is ideaal als je een oud t-mobile flex abbo hebt met meer tegoed dan je weg kan bellen :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Ik wil bij Lightningusenet een 410 dagen abo afsluiten voor EUR 37. Echter als ik die selecteer, komen er geen betaalopties tevoorschijn. Meer mensen last van?

edit: gelukt bij nieuw account.

[ Voor 35% gewijzigd door knakworst op 04-07-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 23:41
Ik denk dat ik binnenkort ook maar overstap naar GigaNews. Eweka stelt mij in ieder geval hevig teleur. Krijg iets bij Eweka zwaar incompleet binnen en bij GigaNews zijn ze compleet. Dat kan toch niet? Iets te hard gegroeid misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:21:
[...]

Usenetserver en Newsdemon zijn beide reseller van highwinds.
Astraweb lees je nog regelmatig problemen over.
Dan blijft Supernews over. Je kan wel merken dat het de budgetserver van Giganews is, omdat als je een probleem meld ze er niet zo heel snel op reageren. Het heeft me bijna 2 maanden geduurd om ze iets duidelijk te maken. :)

Maar volgens mij is het overal wel iets. ;)
Dus highwinds is niet goed?
Astraweb heeft problemen... wat voor problemen dan? Kan 't namelijk niet vinden..
Supernews is volgens jou dus de 'enige' optie, maar ook met z'n nadelen...

Maakt mijn keuze er niet direct gemakkelijker op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een paar reacties terug leest lees je toch echt dat zowel Eweka of een andere highwinds reseller last heeft van incomplete bestanden en Astraweb last van snelheidsproblemen. daarbij is het ook nog eens zo dat bepaalde bestanden van de US server moeten komen en je niet de volle snelheid haalt bij Astraweb.

En over supernews. Ik heb een upload probleem naar hun server gehad en het heeft mij 2 maanden geduurd voor ze het probleem opgelost hadden. Dit was wel nadat de EU server foutmeldingen begon te geven bij ook andere gebruikers. Daarna is het nog een keer gebeurt en toen bleven ze volhouden dat het niet bij hun lag. Echter is het toen wel opgelost maar geen mail meer ontvangen. als je geïnteresseerd bent: Verwijderd in "Newsservers met binaries [Deel 11]"

Als je dan de keuze wilt maken uit de 3 servers die je noemt dan kun je gewoon het beste toch Supernews nemen. Het is maar €7,- als het je niet bevalt ga je toch weer verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Freakster86 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:47:
[...]

Dus highwinds is niet goed?
Astraweb heeft problemen... wat voor problemen dan? Kan 't namelijk niet vinden..
Supernews is volgens jou dus de 'enige' optie, maar ook met z'n nadelen...

Maakt mijn keuze er niet direct gemakkelijker op :9
Ik heb beiden, dus... kan er wel iets over zeggen:

* Astraweb heeft wat vaker snelheids problemen en incompletes. Dit kan dan best wel eens aanhouden, maar als het werkt (wat echt wel meestal is) is de snelheid en de retentie hoog. (1000+ en oplopend)
* Supernews is eigenlijk Giganews, maar dan met een harde limiet van 800 dagen. Giganews is ook de eigenaar en je download effectief van dezelfde servers. De retenties is dus wat lager maar de problemen een stuk minder.

De minste problemen kan je met Supernews verwachten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Aangezien Supernews maandelijks opzegbaar is heb ik die maar genomen. Inschrijven ging erg gemakkelijk en snel. De mail met inlogcodes had ik al binnen een minuut. Downloaden maar! ;)
Met de retentie voorzie ik voor nu geen problemen. Met lightning liep ik vaak tegen bestanden van 500+ dagen aan. Dat ging dan niet. Nu met 800 moet ik de komende tijd wel voldoende hebben.

Anders nog een blockaccount met hogere retentie in het geval dat.... is dat aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Supernews voor €6,99 per maand? Ik zie alleen €8,99 staan op hun website... Kijk ik niet goed?
Heb nu Lighnting usenet, bevalt prima maar toch regelmatig download ik iets welke voorbij de retentie van Lighnting Usenet gaat. Tot augustus heb ik nog een Hitnews account, die ik in geval van nood kan gebruiken. Goede retentie (tenminste wat ik download en wat Lightning niet compleet krijgt) maar bedroevende snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 04-07-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:28
Binnetie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:09:
Supernews voor €6,99 per maand? Ik zie alleen €8,99 staan op hun website... Kijk ik niet goed?
Heb nu Lighnting usenet, bevalt prima maar toch regelmatig download ik iets welke voorbij de retentie van Lighnting Usenet gaat. Tot augustus heb ik nog een Hitnews account, die ik in geval van nood kan gebruiken. Goede retentie (tenminste wat ik download en wat Lightning niet compleet krijgt) maar bedroevende snelheid.
Er is een link waarmee je korting krijgt, staat ook in de eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
Hitnews stelt ook zwaar teleur, op 26 mei betaald en nog steeds geen account maar wel miserie ivm de betaling. Ze vinden mijn betaling maar niet, dus heb ik geen account...
Edit: Ik heb zelf geen kredietkaart dus misschien is het handig om te vermelden welke servers je prepaid kunt betalen :) dit zou het topic voor mij compleet maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Precision op 04-07-2011 21:21 ]

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Binnetie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:09:
Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matten
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-02 14:13
Ik heb blijkbaar last bij LU om bestanden van rond de 200dagen-220 dagen af te halen. Deze zitten vol met incompletes. Iemand anders last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Noem even een voorbeeldje dan kijk ik of ik deze ook incomplete heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matten
Het is niet echt het meest legale bestand. Is er geen manier om een persoonlijk bericht te versturen? Ik vind deze optie niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dan moet je even boven aan de pagina kijken bij Direct messages daar kan je een nieuwe beginnen en richten aan mijn gebruikersnaam.

Overigens heb ik nu nog een Hitnews account en kan bij beiden even kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had hem inmiddels gevonden, ik ga na mijn vakantie eens een maandje Supernews proberen als mijn Hitnews en Lighting Usenet account zijn afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Ik heb een zooi oude echte oude (950+ dagen) tekenfilms gedownload via Astraweb en die kwamen met volle snelheid binnen en gewoon compleet dus ik raad nog steeds Astraweb aan en doe dit via het normale adres "news.astraweb.com" en zonder SSL en 30 connecties. Dit is trouwens een Block Account.

Voor de reguliere downloads gebruik ik ook nog steeds i-telligent en dat gaat ook met volle snelheid en volledige compleetheid, de uploader moet het wel compleet hebben geupload want de usenetproviders kunnen geen extra data erbij toveren.

Om de nzb's te maken gebruik ik nog ouderwets binsearch.info, je ziet daar duidelijk hoe goed de uploader zijn werk heeft gedaan, als er meer dan 30% ontbreekt dan download ik het al niet meer want dat is amper te parren.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Binnetie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:39:
Dan moet je even boven aan de pagina kijken bij Direct messages daar kan je een nieuwe beginnen en richten aan mijn gebruikersnaam.

Overigens heb ik nu nog een Hitnews account en kan bij beiden even kijken of het lukt.
Dm's vallen ook onder de policy.
Dus als je dit wil doen zou ik gaan mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:54:
Ik heb een zooi oude echte oude (950+ dagen) tekenfilms gedownload via Astraweb en die kwamen met volle snelheid binnen en gewoon compleet dus ik raad nog steeds Astraweb aan en doe dit via het normale adres "news.astraweb.com" en zonder SSL en 30 connecties. Dit is trouwens een Block Account.
Ergens snap ik de logica van meer = beter wel maar echt niemand met een consumenten verbinding heeft 30 connecties naar een usenet server nodig. Best case scenario is dat je een 120 MBIT connectie hebt, dan haal je met een stuk of 6, misschien 8 connecties maximale snelheid bij astraweb. Er is een omslagpunt waar het vermeerderen van het aantal connecties eerder nadelig dan voordelig gaat werken. Het makkelijkste om in te schatten hoeveel connecties optimaal is kun je het beste beginnen met 1 connectie en kijken hoeveel snelheid je daarmee kunt halen.

Bij astraweb haal je met 1 connectie 2,5 MB maximaal en dus zijn 6 tot 8 connecties vrijwel optimaal. Mocht de snelheid om wat voor reden dan ook niet optimaal zijn en haal je de 2,5 MB per connectie niet dan kun je altijd nog meer connecties activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Elvis56686 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:39:
[...]

Ergens snap ik de logica van meer = beter wel maar echt niemand met een consumenten verbinding heeft 30 connecties naar een usenet server nodig. Best case scenario is dat je een 120 MBIT connectie hebt, dan haal je met een stuk of 6, misschien 8 connecties maximale snelheid bij astraweb. Er is een omslagpunt waar het vermeerderen van het aantal connecties eerder nadelig dan voordelig gaat werken. Het makkelijkste om in te schatten hoeveel connecties optimaal is kun je het beste beginnen met 1 connectie en kijken hoeveel snelheid je daarmee kunt halen.

Bij astraweb haal je met 1 connectie 2,5 MB maximaal en dus zijn 6 tot 8 connecties vrijwel optimaal. Mocht de snelheid om wat voor reden dan ook niet optimaal zijn en haal je de 2,5 MB per connectie niet dan kun je altijd nog meer connecties activeren.
Bottleneck zit hem in je proc en geheugen, als je merkt dat je met 50 connecties data sneller binnen hebt dan dat je proc alle bestanden kan scannen dan heb je teveel connecties, zodoende dat ik 30 heb ipv 50.

Met 30 connecties begint mijn systeem met repareren of uitpakken nadat laatste bestand binnen is, ben ik daarboven en dan heb ik het niet over 31 or 32 maar 40 of 50 dan is hij nog bezig alle bestanden te scannen en gaat dan pas over op repareren en uitpakken.

Dat moet je in de gaten houden.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:22:
[...]

Bottleneck zit hem in je proc en geheugen, als je merkt dat je met 50 connecties data sneller binnen hebt dan dat je proc alle bestanden kan scannen dan heb je teveel connecties, zodoende dat ik 30 heb ipv 50.

Met 30 connecties begint mijn systeem met repareren of uitpakken nadat laatste bestand binnen is, ben ik daarboven en dan heb ik het niet over 31 or 32 maar 40 of 50 dan is hij nog bezig alle bestanden te scannen en gaat dan pas over op repareren en uitpakken.

Dat moet je in de gaten houden.
Heb je überhaupt gelezen wat ik schreef? Die 30 connecties heb je absoluut niet nodig. De vertraging bij meerdere connecties onstaat ondermeer omdat er niet 8 bestanden tegelijk worden weggeschreven maar in jouw geval 30 of zelfs 50. Die bestanden worden ook allemaal weer gescand waardoor je een veelvoud aan lees en schrijfacties krijgt. Daarnaast staan er veel meer verbindingen open wat de snelheid ook niet ten goede komt, daardoor wordt de processor zwaarder belast, scannen gaat langzamer etc. Doe nou eens een praktijktest en zet ipv 30 connecties 6 connecties aan. Tenzij je een 120 Mbit+ verbinding hebt zal dit geen verschil maken. Ik heb net nog een keer getest, met een UPC fiber60 haal ik 2,5 MB(megabyte dus) met 1 connectie.

Overigens, ik ben er vrij zeker van dat de bottleneck meer in de doorvoersnelheid van het opslagmedium zit dan in de processor en geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door Elvis56686 op 05-07-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Elvis56686 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:42:
[...]

Heb je überhaupt gelezen wat ik schreef? Die 30 connecties heb je absoluut niet nodig. De vertraging bij meerdere connecties onstaat ondermeer omdat er niet 8 bestanden tegelijk worden weggeschreven maar in jouw geval 30 of zelfs 50. Die bestanden worden ook allemaal weer gescand waardoor je een veelvoud aan lees en schrijfacties krijgt. Daarnaast staan er veel meer verbindingen open wat de snelheid ook niet ten goede komt, daardoor wordt de processor zwaarder belast, scannen gaat langzamer etc. Doe nou eens een praktijktest en zet ipv 30 connecties 6 connecties aan. Tenzij je een 120 Mbit+ verbinding hebt zal dit geen verschil maken. Ik heb net nog een keer getest, met een UPC fiber60 haal ik 2,5 MB(megabyte dus) met 1 connectie.

Overigens, ik ben er vrij zeker van dat de bottleneck meer in de doorvoersnelheid van het opslagmedium zit dan in de processor en geheugen.
Ja ik heb gelezen wat je wou doorgeven en begrijp jou volkomen.

Weet je wat handiger zou zijn? mij eerst vragen welke news-reader ik gebruik, elke news-reader gaat anders met connecties om.

En doorvoersnelheid van opslagmedium? Als ik auto- rar en par en data dus de data meteen wegschrijf naar mijn HDD zonder conversie, denk je dat een 120Mbit verbinding een PATA 133 vol kan krijgen, ik heb dit al zo vaak voorbij zien komen dit verhaal maar wist jij dat een oude HDD en dan heb ik het over een PATA 133 alsnog normaal presteert in een 1Gbit netwerk, het verschil zit hem in de Mbits en Mbytes waarbij PATA een burst snelheid heeft van 133MBytes per seconde en met een laatste generatie HDD resulteert dat in 50-60MBytes per seconde waarbij jouw news-reader indien jij auto- rar en par uit hebt staan dus maar met 15MBytes data doorgeeft aan jouw HDD.

FYI ik gebruik newsbin waarbij newsbin 1 rar bestand pakt en die in mijn situatie hakt in 30 kleine stukjes, Grabit pakt per connectie die je instelt 1 rar bestand en die zorgt ook voor een hogere load op jouw processor itt newsbin.

Ik heb trouwens ook geen PATA schijven in mijn systeem maar SATA 10K voor de downloads die daarna vanuit 10K uitpakt en wegschrijft naar een 2TB WD BLACK en daarna leegt mijn newsbin de 10K schijf nadat hij succesvol heeft gerepareerd en heeft uitgepakt dus die hoeft nooit groot te zijn en in mijn geval dus 150GB.

edit:

hier had ik nog niet op gereageerd:
"Overigens, ik ben er vrij zeker van dat de bottleneck meer in de doorvoersnelheid van het opslagmedium zit dan in de processor en geheugen."

Klopt in zoverre als jij jouw news-reader niet laat uitpakken en repareren, dan is het puur data doorsturen en wegschrijven naar HDD, maar wat had ik getypt:

"Bottleneck zit hem in je proc en geheugen, als je merkt dat je met 50 connecties data sneller binnen hebt dan dat je proc alle bestanden kan scannen dan heb je teveel connecties, zodoende dat ik 30 heb ipv 50."

Dan kan je proc. de datastroom niet bijbenen op het gebied van scannen om te kijken of het gerepareerd moet worden.

Jij had het over lezen toch? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sm0k3r op 05-07-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:49:
[...]

Ja ik heb gelezen wat je wou doorgeven en begrijp jou volkomen.

Weet je wat handiger zou zijn? mij eerst vragen welke news-reader ik gebruik, elke news-reader gaat anders met connecties om.

En doorvoersnelheid van opslagmedium? Als ik auto- rar en par en data dus de data meteen wegschrijf naar mijn HDD zonder conversie, denk je dat een 120Mbit verbinding een PATA 133 vol kan krijgen, ik heb dit al zo vaak voorbij zien komen dit verhaal maar wist jij dat een oude HDD en dan heb ik het over een PATA 133 alsnog normaal presteert in een 1Gbit netwerk, het verschil zit hem in de Mbits en Mbytes waarbij PATA een burst snelheid heeft van 133MBytes per seconde en met een laatste generatie HDD resulteert dat in 50-60MBytes per seconde waarbij jouw news-reader indien jij auto- rar en par uithebt staan dus maar met 15MBytes data doorgeeft aan jouw HDD.

FYI ik gebruik newsbin waarbij newsbin 1 rar bestand pakt en die in mijn situatie hakt in 30 kleine stukjes, Grabit pakt per connectie die je instelt 1 rar bestand en die zorgt ook voor een hogere load op jouw processor itt newsbin.

Ik heb trouwens ook geen PATA schijven in mijn systeem maar SATA 10K voor de downloads die daarna vanuit 10K uitpakt en wegschrijft naar een 2TB WD BLACK en daarna leegt mijn newsbin de 10K schijf nadat hij succesvol heeft gerepareerd en heeft uitgepakt dus die hoeft nooit groot te zijn en in mijn geval dus 150GB.
Nounou meneer heeft een kort lontje! Maar goed even los van je indrukwekkende arsenaal aan schijven en je overweldigende kennis kan iedereen bedenken dat het overkill is om 30 verbindingen te gebruiken als je met 6 tot 8 verbindingen de data met dezelfde snelheid maar met minder lees en schrijfacties binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Elvis56686 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Nounou meneer heeft een kort lontje! Maar goed even los van je indrukwekkende arsenaal aan schijven en je overweldigende kennis kan iedereen bedenken dat het overkill is om 30 verbindingen te gebruiken als je met 6 tot 8 verbindingen de data met dezelfde snelheid maar met minder lees en schrijfacties binnen krijgt.
Klopt dat is dus afhankelijk van jouw type news-reader, welke programmeur het heeft geschreven, en ik heb geen kort lontje, als mijn bericht zo over kwam dan was dat niet de bedoeling geweest.

Dit is het nadeel van chatten en fora, je kan toon niet echt goed meegeven dus jij kon niet horen aan mijn toon dat ik NIET geirriteerd of iets dergelijks was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:57:
[...]

Klopt dat is dus afhankelijk van jouw type news-reader, welke programmeur het heeft geschreven, en ik heb geen kort lontje, als mijn bericht zo over kwam dan was dat niet de bedoeling geweest.

Dit is het nadeel van chatten en fora, je kan toon niet echt goed meegeven dus jij kon niet horen aan mijn toon dat ik NIET geirriteerd of iets dergelijks was.
Ah ok, verkeerd geinterpreteerd dan waarschijnlijk. Deels snap ik best wat je bedoelt , grabit is inderdaad niet bijster efficient en belast de processor onnodig veel en zo zijn er nog wel meer inefficiente newsreaders te bedenken.

Maar los van de gebruikte hard en software lijkt het mij nog steeds overkill om meer verbindingen dan nodig te gebruiken. Voorbeeld: Als de data met 10 MB per seconde binnenkomt met 5 verbindingen waarom zou ik het aantal verbindingen dan verhogen naar 30? De data komt dan nog steeds met 10 MB per seconde binnen maar wel met een veelvoud aan verbindingen en lees en schrijfacties op het opslagmedium.

Wel weer opslagmedium/software gerelateerd: het hangt er inderdaad erg vanaf hoe de newsreader met de binnenkomende data omgaat. Het lezen/schrijven van kleine bestanden gaat altijd langzaam, al zijn daar ook wel weer trucs voor uiteraard. Dan nog blijft mijns inziens het punt staan dat (te)veel verbindingen openzetten niks toevoegt.

Merk je bij jou nou bijvoorbeeld verschil tussen laten we zeggen 8 en 30 verbindingen? (wat voor verbinding heb je trouwens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Elvis56686 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:06:
[...]

Ah ok, verkeerd geinterpreteerd dan waarschijnlijk. Deels snap ik best wat je bedoelt , grabit is inderdaad niet bijster efficient en belast de processor onnodig veel en zo zijn er nog wel meer inefficiente newsreaders te bedenken.

Maar los van de gebruikte hard en software lijkt het mij nog steeds overkill om meer verbindingen dan nodig te gebruiken. Voorbeeld: Als de data met 10 MB per seconde binnenkomt met 5 verbindingen waarom zou ik het aantal verbindingen dan verhogen naar 30? De data komt dan nog steeds met 10 MB per seconde binnen maar wel met een veelvoud aan verbindingen en lees en schrijfacties op het opslagmedium.

Wel weer opslagmedium/software gerelateerd: het hangt er inderdaad erg vanaf hoe de newsreader met de binnenkomende data omgaat. Het lezen/schrijven van kleine bestanden gaat altijd langzaam, al zijn daar ook wel weer trucs voor uiteraard. Dan nog blijft mijns inziens het punt staan dat (te)veel verbindingen openzetten niks toevoegt.

Merk je bij jou nou bijvoorbeeld verschil tussen laten we zeggen 8 en 30 verbindingen? (wat voor verbinding heb je trouwens?)
120Mbit UPC i.c.m. met newsbin en in geklokte tijd (ja ik ben een nerd) heb ik zo het snelst 8GB klaar om daarna af te spelen hehehehehe zodoende geen 40 of 50.

Meer is niet altijd beter!

edit:

Overige instellingen zijn SSL aan en in advanced options SSLv2 aangevinkt, autopar staat ook aan en die schrijft dus weg naar andere HDD, mijn instellingen zijn niet simpelweg na te bootsen want hangt natuurlijk van setup af en setup is E8600 met 4GB DDR3 en SATA II controller, geen raid simpelweg 1x SSD voor OS, 1x 150GB 10K en 1x 2TB WD BLACK voor opslag data wat van de 10K schijf afkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door Sm0k3r op 05-07-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:11:
[...]

120Mbit UPC i.c.m. met newsbin en in geklokte tijd (ja ik ben een nerd) heb ik zo het snelst 8GB klaar om daarna af te spelen hehehehehe zodoende geen 40 of 50.

Meer is niet altijd beter!

edit:

Overige instellingen zijn SSL aan en in advanced options SSLv2 aangevinkt, autopar staat ook aan en die schrijft dus weg naar andere HDD, mijn instellingen zijn niet simpelweg na te bootsen want hangt natuurlijk van setup af en setup is E8600 met 4GB DDR3 en SATA II controller, geen raid simpelweg 1x SSD voor OS, 1x 150GB 10K en 1x 2TB WD BLACK voor opslag data wat van de 10K schijf afkomt.
Nou gaat het mij er absolut niet om om gelijk te krijgen maar je zegt nou toch eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg? Meer is inderdaad niet altijd beter.

Jij legt alleen het omslagpunt bij 30 connecties en ik heb sterk het idee dat dat omslagpunt in praktijk al rond de 8 connecties zal liggen. Als de data met 8 connecties met 12 MB per seconde binnen komt kan het in principe niet sneller gaan als je meer connecties gaat gebruiken. Maar goed we dwalen enigszins af zo. Zou je toch eens willen testen met 8 verbindingen, ik ben wel benieuwd of je verschil merkt t.o.v. 30 verbindingen en wat eventueel het verschil is(downloadsnelheid hoger/lager/gelijk, par sneller/langzamer/gelijk, unrar sneller/langzamer/gelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Elvis56686 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:24:
[...]

Nou gaat het mij er absolut niet om om gelijk te krijgen maar je zegt nou toch eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg? Meer is inderdaad niet altijd beter.

Jij legt alleen het omslagpunt bij 30 connecties en ik heb sterk het idee dat dat omslagpunt in praktijk al rond de 8 connecties zal liggen. Als de data met 8 connecties met 12 MB per seconde binnen komt kan het in principe niet sneller gaan als je meer connecties gaat gebruiken. Maar goed we dwalen enigszins af zo. Zou je toch eens willen testen met 8 verbindingen, ik ben wel benieuwd of je verschil merkt t.o.v. 30 verbindingen en wat eventueel het verschil is(downloadsnelheid hoger/lager/gelijk, par sneller/langzamer/gelijk, unrar sneller/langzamer/gelijk).
Ja dat heb ik dus ook gedaan van minder naar omhoog anders zou ik niet op 30 zijn gestrand, bij installatie van newsbin staat hij default op 8, ik downloade ook met een pentium 4 en daar moest ik hem juist op niet hoger dan 10 instellen.

In newsbin pro en misschien andere ook maar zeker geen Grabit en newsleecher want die heb ik beide ook gehad pakt hij 1 groot rar bestand en hakt die dus in kleine stukjes.

Waarom gebruik ik eigenlijk zoveel? dat is ook provider afhankelijk, met 1 connectie groeit mijn bandbreedte met +/-100KB per seconde, met 30 dus 30x100KB per seconde en zit ik binnen 5 seconden op mijn maximale bandbreedte. Daarom zei ik net dat ik het hebt geklokt, hier ben ik het snelst klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSLv2 heeft geen enkele voordeel meer. Het is alleen onveiliger.

Bij Astraweb waren de trage downloads ergens rond het midden van de retentie. Kan het op het moment niet testen omdat ik er geen abonnement heb. Deze komen van de US server wat dus trager gaat. Verder maakt het niet uit of je eu.news.astraweb.com of news.astraweb.com gebruikt, omdat deze beide naar de eu server leiden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Ja dat heb ik dus ook gedaan van minder naar omhoog anders zou ik niet op 30 zijn gestrand, bij installatie van newsbin staat hij default op 8, ik downloade ook met een pentium 4 en daar moest ik hem juist op niet hoger dan 10 instellen.

In newsbin pro en misschien andere ook maar zeker geen Grabit en newsleecher want die heb ik beide ook gehad pakt hij 1 groot rar bestand en hakt die dus in kleine stukjes.

Waarom gebruik ik eigenlijk zoveel? dat is ook provider afhankelijk, met 1 connectie groeit mijn bandbreedte met +/-100KB per seconde, met 30 dus 30x100KB per seconde en zit ik binnen 5 seconden op mijn maximale bandbreedte. Daarom zei ik net dat ik het hebt geklokt, hier ben ik het snelst klaar mee.
Ik kan een heel stuk meegaan in je verhaal maar die 100KB per seconde dat lijkt me erg langzaam. Met mijn fiber60 connectie zit ik met 1 connectie in een seconde of 3 op 2,5 MB vanaf de eu astraweb ssl server. Als het bij jou 25 seconden duurt om tot 2,5 MB te komen dan staat er ergens een instelling verkeerd lijkt me(in dat geval snap ik wel dat je 30 connecties gebruikt maar dat is meer om het probleem heen werken dan het probleem oplossen). Wellicht een keer zonder SSL proberen of zo.

Het enige wat ik me voor kan stellen is dat in sommige situaties met een heel specifieke blocksize meer connecties een voordeel op zou kunnen leveren. Heb je bijvoorbeeld veel kleine postblocks en je connectie bouwt inderdaad zo langzaam snelheid op dan kan het nuttig zijn om meerdere connecties te gebruiken. Maar onder normale omstandigheden zouden 30 connecties niet sneller moeten/kunnen gaan dan 8 connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Kreeg daarnet een mailtje van supernews:

Here at Supernews, we work hard to constantly improve your service at a competitive price.
Today, we're excited to announce that we are increasing binary retention from 800 to 1,058 days effective immediately and we will continue to increase daily! We will also continue to provide 2,937 days (and growing) of text retention.

In één klap van 800 naar 1058 dagen retentie... wooot! Even testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik ben door een hdd crash veel series kwijtgeraakt. Ik ben een tevreden gebruiker van Supernews. Ik krijg die serie niet meer binnen, die ik eerder wel makkelijk kon binnenhalen. Valt nog ruim binnen de retentie. Hetzelfde met Usenetserver binnen proberen te halen. Gaat ook niet. Via Giganews lijkt me nutteloos, dat is hetzelfde netwerk als Supernews, alleen met langere retentie. Ik heb ergens iets gelezen over een takedownnotice. Zou het kunnen dat deze content verwijderd is of met opzet zodanig beschadigd dat binnenhalen en repareren niet meer mogelijk iss? Een recente post van dezelfde serie is wel nog binnen tehalen en te repareren, is helaas een serie blurays, maar ook van die post zijn alle rars beschadigd, er is er dus niet een compleet. Voor de rest vrijwel echt geen incompletes of niet te repareren rars. Hebben jullie ook dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Geef de nzb link eens, dan zal ik het even proberen.

- Retentie is idd verhoogd. 2 bestanden van 1000+ dagen oud zonder enige schade binnen gehaald! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Freakster86 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:50:

Here at Supernews, we work hard to constantly improve your service at a competitive price.
Today, we're excited to announce that we are increasing binary retention from 800 to 1,058 days effective immediately and we will continue to increase daily! We will also continue to provide 2,937 days (and growing) of text retention.

Damn :) Ik heb heb Supernews EN Astraweb, maar daar is nu ook geen reden meer voor. Ik vraag me wel af of dit niet te veel gaat bijten met Giganews? Maar 9 dagen minden. En zelfs 2 dagen meer dan Astraweb.
Kortom.. Bij Supernews zit je nu gewoon op alle fronten goed voor 6,99 euro (Behalve accountsharing dan).

Nu net gelijk mijn account bij Astraweb maar opgezegd: Da s mooi op tijd, ik zie dus net dat mijn account in augustus voor een jaar verlengd zou worden.

[ Voor 8% gewijzigd door TFHfony op 08-07-2011 23:09 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
aouwe schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:52:
Ik heb ergens iets gelezen over een takedownnotice. Zou het kunnen dat deze content verwijderd is of met opzet zodanig beschadigd dat binnenhalen en repareren niet meer mogelijk iss? Een recente post van dezelfde serie is wel nog binnen tehalen en te repareren, is helaas een serie blurays, maar ook van die post zijn alle rars beschadigd, er is er dus niet een compleet. Voor de rest vrijwel echt geen incompletes of niet te repareren rars. Hebben jullie ook dergelijke ervaring?
Waarom zou een usp eigenlijk een post dusdanig beschadigen dat ie niet meer compleet te krijgen is, ook niet met par2 blokken? De incomplete rars nemen alleen maar nutteloze ruimte in beslag. Dan kun je hem net zo goed helemaal verwijderen en die ruimte voor iets nuttigs gebruiken. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

'vroeger' was supernews de 'budget'versie van Giganews, met een kleinere retentie (toen 500 vs 900 dagen ofzo), wat imho ook het prijsverschil verklaarde

Maar wat nu de meerwaarde van Giganews ($24,99) vs Supernews ($11,99) weet ik ook niet meer...
zelfde retentie, zelfde netwerk, zelfde servers, zelfde retentie, minder connecties (20 bij giganews, 30 bij supernews), dubbele prijs?

En tja, 200 dagen retentie erbij in 1 klap kan normaal nooit, dat moet opbouwen.. maar ja, met het storageplatform van giganews (Gokje?) is het gewoon een parametertje aanpassen, je hebt de data immers al ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 08-07-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Me2, erg fijn van Supernews. :9

Wie kan de OP aanpassen om het overzicht up2date te houden?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
DJSmiley schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:02:
[...]

'vroeger' was supernews de 'budget'versie van Giganews, met een kleinere retentie (toen 500 vs 900 dagen ofzo), wat imho ook het prijsverschil verklaarde

Maar wat nu de meerwaarde van Giganews ($24,99) vs Supernews ($11,99) weet ik ook niet meer...
zelfde retentie, zelfde netwerk, zelfde servers, zelfde retentie, minder connecties (20 bij giganews, 30 bij supernews), dubbele prijs?

En tja, 200 dagen retentie erbij in 1 klap kan normaal nooit, dat moet opbouwen.. maar ja, met het storageplatform van giganews (Gokje?) is het gewoon een parametertje aanpassen, je hebt de data immers al ;)
Giganews is in één keer KO geslagen door deze actie :P
Voor 6,99 p/m is dit echt een super deal!

- al 3 bestanden nu binnen zonder parren van ~ 1030 dagen. Zien is geloven, dus ik geloof! :+ -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een nieuwe superspecial offer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rdi3l.jpg

Btw de retentie groeit nu mee iedere dag een dag erbij. De mail was:
Because we own our servers and write our own software, you will always receive the best speeds and most reliable service. If you ever have any questions or concerns, don't hesitate to reply to this email.
Thank you,
Supernews
P.S. Enjoy the free service upgrade to 1,058 days of retention!

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:28:
Er is ook een nieuwe superspecial offer:

[afbeelding]

Btw de retentie groeit nu mee iedere dag een dag erbij. De mail was:

[...]
Linkje naar de website :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat gewoon in de startpost http://www.supernews.com/super-special/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
bitshape schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:02:
[...]

Me2, erg fijn van Supernews. :9

Wie kan de OP aanpassen om het overzicht up2date te houden?
Wow, supernews is lekker bezig!
Ik heb de TS aangepast, zal de rest morgen nog even aanpassen, is niet echt handig op mijn telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Enne is het mogelijk om als bestaande gebruiker van Supernews gebruik te maken van die actie ? Heb net maandag voor het eerste daar een accountje afgesloten voor 8.99 euro p/m. Zag pas later dat er ook nog een speciale code voor 6.99 p/m was. Of is dit een gemiste kans ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Bespreken van mogelijk gecopyright materiaal doen we hier niet.

[ Voor 96% gewijzigd door IEF op 11-07-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:06:
Enne is het mogelijk om als bestaande gebruiker van Supernews gebruik te maken van die actie ? Heb net maandag voor het eerste daar een accountje afgesloten voor 8.99 euro p/m. Zag pas later dat er ook nog een speciale code voor 6.99 p/m was. Of is dit een gemiste kans ?
Gewoon je abonnement opzeggen en als deze verlopen is maak je een nieuwe aan? Of je kan een mail naar support sturen of er een andere manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:23:
[...]

Gewoon je abonnement opzeggen en als deze verlopen is maak je een nieuwe aan? Of je kan een mail naar support sturen of er een andere manier is.
Die mail heeft al bij meer mensen gewerkt volgens mij

Ik zou het gewoon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Voor de gein even een stukje van de post van Suparo gdownload met de interne downloader in Spotnet, om uit te sluiten dat het door Newsleecher komt. Net zo incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Heb een mail gestuurd. Afwachten maar.... Is wel lekker goedkoop hoor 69 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:56:
Heb een mail gestuurd. Afwachten maar.... Is wel lekker goedkoop hoor 69 euro per jaar.
Is inderdaad een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

yannickie111 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:09:
[...]

Wow, supernews is lekker bezig!
Ik heb de TS aangepast, zal de rest morgen nog even aanpassen, is niet echt handig op mijn telefoon....
d:)b
aouwe schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:51:
Voor de gein even een stukje van de post van Suparo gdownload met de interne downloader in Spotnet, om uit te sluiten dat het door Newsleecher komt. Net zo incompleet.
Welke Newsserver hebben we het over???
Met Tweaknews had ik hier ook last van, maar met Supernews (Giganews-servers USA&NL) eigenlijk niet meer meegemaakt.
MRELynx schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:56:
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 03:25:
[...]

Is inderdaad een mooie prijs.
Let wel op dat het een jaarcontract is, je zit er simpelweg een jaar aan vast.
Tijdig opzeggen dus als je er van af wilt, alhoewel Supernews mij persoonlijk erg goed bevalt. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bitshape op 09-07-2011 04:36 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Vandaag een mail gekregen over de upgrade van Supernews (the free service upgrade to 1,058 days of retention!).
Meteen uitgeprobeerd met een download van 980 dagen, alles netjes binnen ;)
Voor 2 weken terug nog naar een kennis gestuurd met een EWEKA account, maar daar kwam die niet meer repareerbaar binnen.

Prijs/kwaliteit staat Supernews nr 1 bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supernews heeft ons inderdaad HEERLIJK wakker gemaakt, wat een meesterlijke zet. Iedereen die nu niet naar supernews overstapt...

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 08:47:
Supernews heeft ons inderdaad HEERLIJK wakker gemaakt, wat een meesterlijke zet. Iedereen die nu niet naar supernews overstapt...

[..kleuterspielerij gewist]
Vanwege de retentie zo blij? Ik heb nooit begrepen wat men in hemelsnaam moet met een retentie van 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:50:
[...]

Vanwege de retentie zo blij? Ik heb nooit begrepen wat men in hemelsnaam moet met een retentie van 3 jaar.
Nou ja, kan toch zijn dat je opeens oude zooi zoekt? Dan is dat wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:53:
[...]

Nou ja, kan toch zijn dat je opeens oude zooi zoekt? Dan is dat wel handig.
Een tweaker en ouwe meuk.. 8)

Verder maar weer ontopic.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nou ik heb deze maand 3 abo's lopen bij respectievelijk

Usenet.pro
Eweka
Supernews

Mijn bevindingen zijn:

Usenet.pro erg stabiel is qua snelheid alleen hebben ze een retentie van max 400 geloof ik. De prijs is misschien niet de laagste, maar goede ervaringen mee. Zo af en toe ook een aanbieding in mailbox van hun. Abo vernieuwen is 1 minuut later een mailtje dat alles weer geactiveerd is en nog diezeflde minuut downloaden.

Eweka: buiten de spitstijden is de snelheid acceptabel, maar schommelt zelfs dan bij mij. Soms ver onder de 1MB/s. Voor mij niet acceptabel

Supernews: qua snelheid zeer stabiel, net als Usenet Pro, maar dan een hogere retentie. Zeer tevreden over.

Overigens mis ik Usenet Pro in de OP. Misschien toevoegen ?

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 09-07-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestanden van 927 dagen oud heb ik toch alle 30 connecties nodig om richting de 11MB/s te komen. Stel ik er 15 in dan stopt die rond de 7-8MB/s. Lijkt erop dat deze bestanden vanuit de USA moeten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik heb het inderdaad over Supernews en incompletes bij een specifieke serie. Voor de rest geen problemen, maar wel heel gek dat ik die serie met uitzondering van een recente blurayserie niet binnen kan halen. Kan iemand anders dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bekend dat de serie True Blood zeer moeilijk binnen te halen is. Ik heb met I-Telligent usenet geprobeerd maar precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

aouwe schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:19:
NZB van de serie is TRUEBLOOD.SEASON1.E1-6.1080. Bij Binsearch krijg je dan een archief met alleen ep 1-6 en via NZBIndex ook de episodes 7-12. Het archief is een klein beetje incompleet volgens NZBIndex, maar zou makkelijk te repareren moeten zijn, ik heb het al eerder binnengehaald, dus vreem dat het nu niet meer lukt. Waarom een provider het archief er beschadigd op zou laten staan weet ik niet, maar een klein beetje beschadigd, net genoeg om binnenhalen onmogelijk te maken is wel effectief en maakt dat de incompleetheid nog steeds vrijwel op 0 staat. Andere opties geprobeerd. Van true blood sinners.nzb \[9744]van 780 dagen geleden is elk file incompleet, allemaal 25 of 26 van de 27 parts goed en niet te repareren. Hetzelfde archief veel later gepost \[14339] van 199 dagen geleden, elke rar heeft maar 32 to 34 van de 35 blocks. De bluray van Suparo True Blood S1 Disc 1.nzb van 45 dagen net binnegehaald en kunnen repareren, maar elke rar was beschadigd en moest worden gerepareerd. Ik weet niet hoe lang Newsleecher hier over gedaan heeft, want toen was ik op mijn werk.

Edit: Net TRUE.BLOOD.S01D01.NL.SUBS.TVPINDA, een dvd geprobeerd, alle rars hebben 32 van de 33 blocks.......
Trueblood staat er bekend om dat ze actief worden bestreden door seize and decist take downs, zowat alle files van alle posts ontbreken blocks van.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ok, het heeft dus niets te maken met de kwaliteit van de payserver, bedankt voor jullie reactie, je moet er dus snel bij zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Trueblood staat er bekend om dat ze actief worden bestreden door seize and decist take downs, zowat alle files van alle posts ontbreken blocks van.
TRUE.BLOOD.S01D01.NL.SUBS.TVPINDA

Via Newsleecher/Supersearch kompleet binnen kunnen halen. Via Astraweb post is van 772,9 dagen geleden.

Nee ik ben geen wederverkoper van Astraweb

15:57:20 * Folder Dst. : D:\Newsleecherdownloads\alt.binaries.boneless\!RnE - 2011.07.09 15.57.20 - True.Blood.S01D01.nl.subs.tvpinda\completed

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik heb die post niet helemaal binnengehaald, en dus niet echt kunnen checken of die post nog te repareren was. Waar het mij om ging was het feit dat ook al die rars beschadigd zijn, als het enigszins kan kijk ik liever naar hd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
Ruim een jaar geleden ook Supernews gebruikt.
Bepaalde post's leken wel geblokkeerd en konden niet gedownload worden ook al was de post 3 dagen oud.

Sinds de overstap naar Astraweb is alles wel binnen te halen :)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
De blurays van seizoen 1 ieder geval wel binnen kunnenhalen, dus de serie weer compleet..... Misschien eens aan de posters voorstellen om niet direct naar een bepaalde serie te herleiden namen voor de archieven te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matten
Hallo,

Iemand een idee hoe ik header info kan zien bij grabit of newsleecher? Ik vind niet direct een duidelijke post hoe en met welk programma je dat kan doen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matten schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:34:
Hallo,

Iemand een idee hoe ik header info kan zien bij grabit of newsleecher? Ik vind niet direct een duidelijke post hoe en met welk programma je dat kan doen.

Bedankt!
Bij newsleecher (v5) kan je Leech > Specials > Leech header selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matten
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:54:
[...]

Bij newsleecher (v5) kan je Leech > Specials > Leech header selecteren.
Heel bedankt! Deze optie(specials) staat blijkbaar niet bij de grote knop leech, maar wel als je naar rechter klik artikel -> leech -> specials gaat. Over duidelijkheid gesproken :+ .

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol had die knop bovenaan nog niet eens gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:50:
Als je dat niet kan begrijpen, waarom vraag je het dan? Zo moeilijk is het niet om een aantal goede redenen te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zojuist aangemeld bij usenetserver.com en de inloggegevens met een stel anderen gedeeld. Krijg ik net deze melding wanneer ik spotnet opstart: "502 (max number of simultaneous IP addresses reached: 2)

Fijn, dacht gelezen te hebben dat er geen beperkingen waren w.b. accountsharing.

[ Voor 15% gewijzigd door rgras op 10-07-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
rgras schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:49:
Zojuist aangemeld bij usenetserver.com en de inloggegevens met een stel anderen gedeeld. Krijg ik net deze melding wanneer ik spotnet opstart: "502 (max number of simultaneous IP addresses reached: 2)

Fijn, dacht gelezen te hebben dat er geen beperkingen waren w.b. accountsharing.
Goed uitzoeken voordat je aan begint. Accountsharing mocht jaren geleden al niet bij UNS ( en de meeste andere USP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Pinata schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Goed uitzoeken voordat je aan begint. Accountsharing mocht jaren geleden al niet bij UNS ( en de meeste andere USP).
Dacht dat ik dat goed gedaan had, blijkbaar niet.

Scheelt dat ik 't maar met 2 anderen gedeeld heb, volgende maand dan maar een andere proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

mocht je naar astraweb wilen gaan, deze link geef je een aabieding voor 11 dollar per maand.
http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

DancePlaza schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:00:
mocht je naar astraweb wilen gaan, deze link geef je een aabieding voor 11 dollar per maand.
http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html
Dan vind ik die uit de topic start een betere deal http://www.news.astraweb....her.cgi?t=xbh4sze9c23dttj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Zijn er mensen ook die problemen hebben met de snelheid van supernews? Ik heb verschillende bestanden van < 1 week of van 200+ dagen waarbij de snelheid niet boven de 4,50 MB/s wil komen (Top Gear, Flashpoint). Zowel geprobeerd met als zonder SSL en aantal connecties gevarieerd van 4/8/10/12/20/30 (verbinding is een 120/10 van Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0rnelis schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:11:
Zijn er mensen ook die problemen hebben met de snelheid van supernews? Ik heb verschillende bestanden van < 1 week of van 200+ dagen waarbij de snelheid niet boven de 4,50 MB/s wil komen (Top Gear, Flashpoint). Zowel geprobeerd met als zonder SSL en aantal connecties gevarieerd van 4/8/10/12/20/30 (verbinding is een 120/10 van Ziggo).
Nope, trek de volle 100Mbit. Heb je al een speedtest gedaan op www.speedtest.net of je geen snelheidsproblemen hebt? alleen met hele oude besanden blijft die hangen rond de 7MB/s, maar dit los ik dan op met meer connecties. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
Had ik eerder moeten doen! Ik kreeg enkel 25Mb/s en op pingtest.net een jitter van 11ms op ~100 miles. Na het rebooten van mijn router heb ik weer 94Mb/s en 2ms jitter op ~150 miles. (Beetje jammer van zo'n dure router.. :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0rnelis schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:00:
Had ik eerder moeten doen! Ik kreeg enkel 25Mb/s en op pingtest.net een jitter van 11ms op ~100 miles. Na het rebooten van mijn router heb ik weer 94Mb/s en 2ms jitter op ~150 miles. (Beetje jammer van zo'n dure router.. :()
94Mb/s? Dat klopt toch ook niet. Ik haal eigenlijk altijd in spits/maar ook daluren 120Mb/sec met die speedtest van ziggo.

Momenteel download ik met 12,54MB/sec met supernews (10 lijnen) en heb SSL aanstaan.

Bedenk me net dat ik ook even topgear moet downloaden :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers, Lightningusenet geeft 250 gratis VPN tunnels weg. Las het op hun twitter http://twitter.com/#!/lightningusenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

C0rnelis schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:00:
Dat klinkt meer alsof er ergens een 100MBit switch tussen zit (of een WAN poort met max 100MBit).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:53:
[...]

Als je dat niet kan begrijpen, waarom vraag je het dan? Zo moeilijk is het niet om een aantal goede redenen te bedenken.
Vertel? Opdat wij leken het ook begrijpen. Goede redenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 12-09 10:33
Zijn er mensen dia via de ipv6 server van xsnews downloaden? Hij lijkt alsof hij down is, en de statuspagina geeft doet het ook niet.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Had voor het weekend een mailtje gestuurd naar Supernews voor die aanbieding van hun voor 6.99 euro per maand en 69 euro per jaar. Had net 4 juli een maand abo voor 8.99 euro afgesloten. Gevraagd of ze het om wilden zetten naar de 6.99 euro per maand of 69 euro per jaar abo. Kon geregeld worden als ik de laatste 4 cijfers van mijn rekeningnummer door gaf. Uurtje later een mail terug dat het allemaal geregeld was.

Als ik nu inlog op supernews en bij mn account kijk, dan hebben ze zelfs de 8.99 euro netjes verrekend en heb ik nu een jaar abo voor 69 euro. Nog een maandje wachten en dan 120mbit ziggo....jeeeeej. Als ik de comments van overige tweakers lees die de vollen 120mbit halen bij supernews, dan zal het dus flink sneller gaan. Een dvd iso kost me nu nog ruim 1 uur op mn 16mbit xs4all lijntje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm waar vind ik die aanbieding terug op de site van supernews ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:15:
Hmm waar vind ik die aanbieding terug op de site van supernews ?
http://www.supernews.com/super-special/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

Gisteren een mail ontvangen van Hitnews. De trage download snelheden met betrekking tot de oudere posts zijn nu verholpen. Als compensatie een kortingscode gekregen. 50 % korting op het totaalbedrag met een maximaal abonnement voor een half jaar.

Op zich wel netjes.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:52:
[...]

94Mb/s? Dat klopt toch ook niet. Ik haal eigenlijk altijd in spits/maar ook daluren 120Mb/sec met die speedtest van ziggo.

Momenteel download ik met 12,54MB/sec met supernews (10 lijnen) en heb SSL aanstaan.

Bedenk me net dat ik ook even topgear moet downloaden :D
De speedtest van ziggo geeft altijd meer aan dan een daadwerkelijke praktijktest zoals speedtest.net Als ik 94 Mb/s haal op speedtest.net zit ik goed. Ik heb nooit hoger gehaald dan 99 Mb/s speedtest.net (record is 119Mb/s via utorrent speedtest) en ik kom af van adsl waar ik al 20% verlies had op een 3 Mbit lijntje.
rally schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 07:07:
[...]

Dat klinkt meer alsof er ergens een 100MBit switch tussen zit (of een WAN poort met max 100MBit).
Alles zit hier op 1Gbit dat is het probleem niet. Ik vind het zelf geen probleem :) 94 of 120 Mbit/s is beide stukken beter dan de 30 Mbit/s voor mijn router reboot. Ik heb inmiddels dd-wrt geinstalled en ik zal eens zien of dat het verhelpt.

Router is trouwens een wrt320n welke prima 1 Gbit ondersteunt. speedtest.ziggo.nl geeft vaak genoeg wel de 120 aan maar soms ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door C0rnelis op 12-07-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Garcia10 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:19:
Gisteren een mail ontvangen van Hitnews. De trage download snelheden met betrekking tot de oudere posts zijn nu verholpen. Als compensatie een kortingscode gekregen. 50 % korting op het totaalbedrag met een maximaal abonnement voor een half jaar.

Op zich wel netjes.
Niet als je bekijkt hoe veel hinder je er van gehad kunt hebben, en hoe lang het geduurd heeft!

Heb je getest dat het weer lekker snel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:22:
Niet als je bekijkt hoe veel hinder je er van gehad kunt hebben, en hoe lang het geduurd heeft!
Ik vind het ook een absurd schandalig aanbod. Je moet nieuwe maanden kopen en krijgt dan 50% korting. Kijk dan naar de heren van newsleecher, als supersearch daarvan niet goed werkt krijg je mininimaal dat aantal dagen gewoon gratis erbij en vaak met dikke afronding naar boven.

Hitnews moet mijn inziens minimaal alle klanten die er de afgelopen maanden last van hebben gehad minimaal 3 maanden gratis abonnement geven, niet verplichten iets nieuws te kopen met een maximum van 6 maand. Ik zou daar helemaal niet blij van worden en mijn rechtsbijstandsverzekering hebben aangesproken om mijn geld terug te krijgen. Ze hebben namelijk nu schuld bekend en dan kan je je geld wel terugkrijgen (waar je ook recht op hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

Het heeft lang geduurd. Dat is waar. Het is niet zo dat ik de afgelopen periode niet heb kunnen downloaden. Het ging alleen om oudere posts die trager waren. Heel vervelend inderdaad maar niet het einde van de wereld. Het is niet waar ik voor betaald heb maar ik kon in ieder geval nog materiaal binnen halen. Op de mailtjes werd netjes geantwoord en ze hebben uiteindelijk woord gehouden om iets terug te doen voor de gedupeerden.

Het is voor mij de 1e keer in 2 jaar tijd dat ik "problemen" heb gehad met Hitnews. Ik geef ze het voordeel van de twijfel en vind het nog steeds een net aanbod. Trouwens, ze verplichten je niks. Als je over wilt stappen dan kan dat. :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Garcia10 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:10:
Trouwens, ze verplichten je niks. Als je over wilt stappen dan kan dat. :)
Yep, heb ik gedaan! En... bevalt prima! Zit nu bij SuperNews, Lightning News was ook okay btw.
Beide stukken beter dan Hitnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garcia10 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:10:
Trouwens, ze verplichten je niks. Als je over wilt stappen dan kan dat. :)
Hier kan ik het niet echt met je eens worden. Wil je namelijk aanspraak maken op de compensatie dan wordt er wel een nieuw abonnement door je strot geduwd. Dus ja, ze verplichten je te verlengen.

Toch van de zotte, dat je 100% betaald voor een product dat zeg maar 50% werkt, daarna iedereen aan het lijntje houden dat er compensatie komt als het opgelost is en dan dat je daarna wel eerst je abonnement moet verlengen om ervoor ik aanmerking te komen. Zou zo een dochter onderneming kunnen zijn van UPC.

De compensatie zou los moeten staan van het eventueel verlengen van je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben het falen van Eweka ook beu aan het worden. In het support ticket die ik heb aangemaakt erover bij hen, wordt ik afgewimpeld met hun beleid en dat ze de bestanden waarschijnlijk op verzoek verwijderd hebben uit de groepen (waarom krijg ik daar dan geen foutmelding over? ;)). Ik ben daarom ook aan het kijken naar een leuke vervanger en ik begin (gezien de nieuwste berichten) bij Supernews. Maar wat ik alleen niet tegenkom op hun website is of het mogelijk is

- Om gelijk langer dan 1 maand te betalen
- Om je account te sharen, zodat ik de kosten kan delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik xsnews met ziggo en download met 14,5 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:09:
Ik ben het falen van Eweka ook beu aan het worden. In het support ticket die ik heb aangemaakt erover bij hen, wordt ik afgewimpeld met hun beleid en dat ze de bestanden waarschijnlijk op verzoek verwijderd hebben uit de groepen (waarom krijg ik daar dan geen foutmelding over? ;)). Ik ben daarom ook aan het kijken naar een leuke vervanger en ik begin (gezien de nieuwste berichten) bij Supernews. Maar wat ik alleen niet tegenkom op hun website is of het mogelijk is

- Om gelijk langer dan 1 maand te betalen
- Om je account te sharen, zodat ik de kosten kan delen
Deze link is al zo vaak voorbij gekomen. http://nl.supernews.com/super-special/
voor je andere vraag kan je eens een kijkje nemen in de startpost.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:18:
Deze link is al zo vaak voorbij gekomen. http://nl.supernews.com/super-special/
voor je andere vraag kan je eens een kijkje nemen in de startpost.
Moet bekennen dat ik nog niet in het topic had gekeken inderdaad. Jammer dat Supernews geen account sharing heeft, al werkt het soms schijnbaar wel... Supernews valt dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de minimale retentie die je zoekt?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:23:
Wat is de minimale retentie die je zoekt?
Nou een lange retentie is wel fijn. Ik hoef niet 1000+ te hebben, als ik maar wel minimaal een jaartje of 2 terug kan, 800 zou dan dus goed zijn eventueel, meer is natuurlijk altijd welkom.
Compleetheid staat bij mij (dankzij Eweka dus) hoog in het vaandel, tezamen met snelheid en account-sharing.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 13-07-2011 01:28 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.