Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.314 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:19
Iemand die de 100Mbit actie van Eweka genomen heeft en deze snelheid ook haalt?
Heb het gedaan, haal gewoon de zelfde snelheid als altijd.
Contact gehad met support ( chat ) en deze vertelde me dat ik Sabnzbd maar opnieuw moest installeren....
Hoewel ik wel beter weet, toch maar even gedaan, zelfs op een andere verbinding getest maar nog steeds dezelfde snelheid als eerder.
Support zegt alleen dat het bij hun aanstaan, en that's it.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:19
Dromer schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:57:
Iemand die de 100Mbit actie van Eweka genomen heeft en deze snelheid ook haalt?
Heb het gedaan, haal gewoon de zelfde snelheid als altijd.
Contact gehad met support ( chat ) en deze vertelde me dat ik Sabnzbd maar opnieuw moest installeren....
Hoewel ik wel beter weet, toch maar even gedaan, zelfs op een andere verbinding getest maar nog steeds dezelfde snelheid als eerder.
Support zegt alleen dat het bij hun aanstaan, en that's it.....
Ik wel, haal 12 tot 12 MB :)
met newsleechers overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
LightningUsenet is weer duurder geworden, 4 euro nu. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Pistolebob schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:32:
Hmmz....
Aangepast in de TS.
Het 100Mbit abbo kost nu 7.50, dus 2 keer 50 Mbit, is nu duurder dan 1 keer 100Mbit, wat eigenlijk natuurlijk best logisch is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:49
Pistolebob schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:32:
Op die site van hun staat nog steeds 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
jaaoie17 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:39:
[...]

Op die site van hun staat nog steeds 3 euro.
euhm.... nee?
http://www.lightningusenet.com/

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:09:
[...]

Sterker nog, ik haalde op spitsuur (iets na 18:00) gewoon 13 MB/s, geen idee of heel de buurt in de tuin zat ofzo, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt (in spitsuur dan),
Hier is hij nu weer 11,5MB/sec met SSL aan, wat ik altijd voorheen ook had (13 kan ik wel halen, maar dan moet SSL uit). Helaas, 13MB/sec met SSL aan was wel relaxed. Niet dat ik er veel last van heb met deze snelheden, maar het is weer zoals het altijd was zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:49
Staat gewoon nog steeds 3 euro. Alleen als ik credit erbij wil kopen zie ik 4 euro, maar 2 accounts van 50MBit is toch nog steeds goedkoper als je voor 100dagen kiest dan die 100mbit account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier anders toch echt 4 euri staan. :9

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:40

jmk

Enorm jammer die prijsstijging van 33% bij lightning,,,

Je kan trouwens wel 100 dagen nemen voor 10 cent per dag(was eerst 8,5 cent), of 410 dagen voor 9,02 cent per dag.

Misschien waren die lage prijzen van 2,50 en 3,00 bij Lightning wel een lokkertje voor extra bekendheid.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:03:
Tja, waarschijnlijk stond die 3 Euro nog in z'n cache :D

Maar wat een rotstreek om zo snel de prijzen te verhogen. Het werkt nog steeds wel goed overigens allemaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:03:
Alweer? Goed dat ik van de week net 3 maanden verlengt heb dan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jmk schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:14:
Misschien waren die lage prijzen van 2,50 en 3,00 bij Lightning wel een lokkertje voor extra bekendheid.
Dat was wel te verwachten. Ze hebben waarschijnlijk in de beginperiode met een minimale winstmarge gezeten om op deze manier een userbase op te bouwen.
De prijs was dermate laag, dat heel veel mensen het er wel een keer voor wilde proberen.
Nu is de prijs nog steeds lager dan de concurrentie, en zal een heel groot deel van die userbase die 4 euro ook gewoon gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tot er iemand anders komt die het voor 2,50 doet. Dat is het nadeel van prepaid accountjes.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Nou, als ze 4euro kosten (en misschien over maandje of 1-2 weer verhoging) dan worden andere alternatieven stuk interessanter. Voorheen 7euro of 2,50 dan is de keuze snelgemaakt. Nu is het verschil maar slechts 3euro om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Wie heeft ervaring met usenetserver? Kan je echt probleemloos account sharen?
\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
330d schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:47:
Nou, als ze 4euro kosten (en misschien over maandje of 1-2 weer verhoging) dan worden andere alternatieven stuk interessanter. Voorheen 7euro of 2,50 dan is de keuze snelgemaakt. Nu is het verschil maar slechts 3euro om maar een voorbeeld te noemen.
Idd, 4 euro is bij mij wel de limiet. Als ze nog verhogen, ga ik wel naar Supernews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46

knakworst

Get more sats!

Bv202 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:05:
[...]

Idd, 4 euro is bij mij wel de limiet. Als ze nog verhogen, ga ik wel naar Supernews :)
410 dagen voor 37 euro is nog steeds best wel goedkoop. Verder groeit de retentie mee met news-server.com denk ik, zit nu op 436 dagen retentie en groeiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:18
@330d

Heb sinds een kleine maand weer een abbo bij Usenetserver (1 jaar 95$) en ben er wederom erg tevreden over. Lange retentie, volle snelheid (volgende week testen met 50 mbit) en nu en in het verleden nagenoeg nooit problemen gehad. Helpdesk is makkelijk te benaderen via chat.

Heb tussendoor een paar maanden gebruik gemaakt van Lightningusenet, ook tevreden over, behalve de retentie.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Plexxodus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:39:
@330d

Heb sinds een kleine maand weer een abbo bij Usenetserver (1 jaar 95$) en ben er wederom erg tevreden over. Lange retentie, volle snelheid (volgende week testen met 50 mbit) en nu en in het verleden nagenoeg nooit problemen gehad. Helpdesk is makkelijk te benaderen via chat.

Heb tussendoor een paar maanden gebruik gemaakt van Lightningusenet, ook tevreden over, behalve de retentie.
Ik had gister een proef abo genomen van 3dagen. Idd, volle snelheid en ging mij metname om de lange retentie ja. Maar dat sharen dat bleek even te werken vanochtend en toen kreeg vriend van mij een foutmelding van too many connections. Heel erg jammer, voor die prijs zal het echt mooi zijn met die retentie en snelheid.

edit: hm... misschien toch even proberen om ieder 5 connecties in te stellen. wie weet mischien werkt dat 8)7
Bij supernews trouwens zelfde verhaal, af en toe lukt het even en dna krijg je voortdurend weer too many connections... :'(

[ Voor 12% gewijzigd door 330d op 17-06-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik zit al enkele jaren bij Tweaknews. Bevalt goed, support is snel en goed voor zover je ze nodig hebt. Alleen ik maakte altijd gebruik van het Tele2-abonneevoordeel waarbij je 10 Mbit voor €4,95 ipv €7,95. Echter ga ik binnenkort bij Tele2 weg waarmee die korting dus vervalt. Nu keek ik bij abonnementen op hun site om een gewoon abonnement af te sluiten en ik was verbaasd dat een gewoon 10 Mbit abonnement tegenwoordig ook €4,95 kost. Ga ik ze mailen om over te sluiten, blijkt dat als je achter een Tele2 verbinding zit de Tweaknews site je altijd redirect naar de abonnementen met de prijzen inclusief korting. Zonder dat er specifiek over korting of Tele2 wordt gesproken. Nogal vernuftig |:( Nu moet ik eerst opzeggen en vanaf een andere verbinding bestelling maken voor €7,95. Gezien de andere usenetproviders in dit topic is dat vrij prijzig. €5 euro is echt mijn max. Liefst ook weer Nederlandse provider.

Ik denk dat ik maar naar een nighttime account ga, bij Hitnews ofzo. Servertje staat toch altijd 's nachts te tjoeken op downloads. :) Best wel goed bedacht eigenlijk dat nighttime concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Maranello schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:50:

Ik denk dat ik maar naar een nighttime account ga, bij Hitnews ofzo. Servertje staat toch altijd 's nachts te tjoeken op downloads. :) Best wel goed bedacht eigenlijk dat nighttime concept.
Ik zou zeker geen hitnews doen!
Posts ouder dan 120 dagen komen soms maar binnen met 300 KB/s ofzo...

Ga je spijt van krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
@Maranello
Dan liever easyusenet night account. Maar vind het beetje verwarrend.
Is het nou 550 dagen retentie of 700 dagen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Bedankt voor de tips :) Slechte snelheden na 120 dagen is echt al te snel, maar 550 dagen retentie is wel voldoende voor mij. Ik ga Easy Usenet eens proberen en daarna voor de 30 Mbit night als het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Maranello schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:50:
......:( Nu moet ik eerst opzeggen en vanaf een andere verbinding bestelling maken voor €7,95. Gezien de andere usenetproviders in dit topic is dat vrij prijzig. €5 euro is echt mijn max. Liefst ook weer Nederlandse provider.

I
De laatste tijd wordt het wat minder vermeld maar ik sta er toch telkens van te kijken dat mensen een paar euro te veel vinden om vrijwel onbeperkt te kunnen downloaden. Ik snap best dat voor sommige mensen elk dubbeltje telt maar ook al download je maar 1 CD per maand dan heb je de kosten voor de usenet server al terugverdiend.

In dat opzicht snap ik ook niet dat een dienst als itunes zo'n succes is(al valt het succes van itunes in Nederland voor mijn gevoel wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Elvis56686 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:44:
[...]

De laatste tijd wordt het wat minder vermeld maar ik sta er toch telkens van te kijken dat mensen een paar euro te veel vinden om vrijwel onbeperkt te kunnen downloaden. Ik snap best dat voor sommige mensen elk dubbeltje telt maar ook al download je maar 1 CD per maand dan heb je de kosten voor de usenet server al terugverdiend.
In mijn geval heb ik nog 4 file hosts premium accounts (ok, wel geshared met 4 mensen), plus usenet erbij is het best 'duur'. Dus beetje zoeken is altijd wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
330d schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:33:
[...]

In mijn geval heb ik nog 4 file hosts premium accounts (ok, wel geshared met 4 mensen), plus usenet erbij is het best 'duur'. Dus beetje zoeken is altijd wel de moeite waard.
Ja, maar bijna alles is wel te vinden op usenet, dus imho maak je het dan zelf overdreven duur...

Ook deze discussie hoort hier trouwens niet thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uploaden naar de Supernews server is weer zwaar ***. Mailtje gestuurd en ze blijven volhouden dat het probleem bij mij ligt. Toen vorige week die storing verholpen was, was het probleem opgelost.

Nog een paar dagen duurt het abonnement maar mij zien ze dus nooit meer terug. Het mailtje wat ik kreeg was ook niet echt op een vriendelijke toon.

Edit: en als je ze terug mailt dat je het zooitje opgezegd hebt dan sturen ze het volgende:
Hello,

I have escalated this issue to our engineering team, they will get back to you as soon as they have had time to research this issue.

Thank you for your patience.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:33:
Het uploaden naar de Supernews server is weer zwaar ***. Mailtje gestuurd en ze blijven volhouden dat het probleem bij mij ligt. Toen vorige week die storing verholpen was, was het probleem opgelost.

Nog een paar dagen duurt het abonnement maar mij zien ze dus nooit meer terug. Het mailtje wat ik kreeg was ook niet echt op een vriendelijke toon.

Edit: en als je ze terug mailt dat je het zooitje opgezegd hebt dan sturen ze het volgende:

[...]
Net nog even getest voor je, maar ik heb gewoon 10 Mb upload naar Supernews, dus vermoed dat toch echt bij jou ligt (of de route naar Supernews toe, maar iig niet supernews zelf).

Voor de zekerheid, ik upload dus naar news.eu.supernews.com

[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-06-2011 19:29 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik powerpost begrens op 1250kB/s heb ik ook een rechte lijn (ook als de problemen spelen). Het probleem speelt als ik met 100Mbit upload. Btw het is nu trouwens weer goed. Geen foutmeldingen of hangende verbindingen. Zou het niet kunnen dat het op sommige momenten druk op de uploadserver is? als ik een tracderoute doe ziet die er goed uit.

Iedere andere server die ik gebruik heb ik een stabiele rechte lijn, dus ik kan wel stellen dat het probleem niet hier ligt.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb sinds kort de 100mb van Eweka en ik moet zeggen,wat ze beloven maken ze ook waar,altijd volle snelheid met mijn glasvezel zowel up als down,gaan met die banaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hebben er mensen hier ervaring met CheapNews?
Ik zoek een goed usenet provider, maar heb slechts een 5mbit lijntje, dus veel abbo's zijn overkill voor mij. Ze bieden voor €4,50/maand 675 dagen retentie voor 5mbit. Alleen lightning is goedkoper, maar die hebben 'maar' 400 dagen retentie.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:33:
Hebben er mensen hier ervaring met CheapNews?
Ken ze persoonlijk niet maar ze maken gebruik van de server van Cambrium. Revieuws kun je hier oa vinden http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Ik heb de laatste twee weken ongeveer erg veel last van incompleetheid met astraweb, daarvoor nooit problemen mee gehad nu om de haverklap incomplete bestanden of zelfs hele posts die niet binnen te halen zijn. Ben ik de enige die hier last van heeft? Gebruik de ssl-eu server om te connecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Staatslot schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:35:
Ik heb de laatste twee weken ongeveer erg veel last van incompleetheid met astraweb, daarvoor nooit problemen mee gehad nu om de haverklap incomplete bestanden of zelfs hele posts die niet binnen te halen zijn. Ben ik de enige die hier last van heeft? Gebruik de ssl-eu server om te connecten..
Heb ik hier ook, missende bestanden lijken compleet random te zijn en niet afhankelijk van de tijd van posten. deenl 1t/m10 kunnen compleet zijn, 11-56 niet, en de rest wel weer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
Elvis56686 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:37:
[...]

Heb ik hier ook, missende bestanden lijken compleet random te zijn en niet afhankelijk van de tijd van posten. deenl 1t/m10 kunnen compleet zijn, 11-56 niet, en de rest wel weer compleet.
Dat is ook het probleem dat ik ervaar, heb ook gekeken of het een bepaalde dag was maar het is echt random.. Naar welke server connect jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd zijn wat recentere posts zelfs incompleet maar pars kunnen het altijd oplossen dus geen probleem i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Niet online
Staatslot schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:38:
[...]

Dat is ook het probleem dat ik ervaar, heb ook gekeken of het een bepaalde dag was maar het is echt random.. Naar welke server connect jij?
Ik heb alle SSL en non SSL servers geprobeerd maar het resultaat lijkt overal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
en hoe maken jullie de nzb's? Want ik merk wel dat via spotweb direct op nzb of via binsearch zoeken naar dezelfde bestanden ook echt een andere nzb qua grootte oplevert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:28
Ik haal hier thuis 6,20MB/s met downloaden -> 50MB lightningusenet voldoet dan toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
reAaa schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:55:
Ik haal hier thuis 6,20MB/s met downloaden -> 50MBMbit/s lightningusenet voldoet dan toch wel?
Ja, 50Mbit/s is dan wel genoeg.
6MB * 8= 48Mbit/s.
Dus ja, is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen na mijn moppermail naar Supernews, gaat hij weer als de brandweer hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ja, soms, maar dat kan ik zien aankomen omdat de verbinding in Newsleecher dan geen mooi strak lijntje is, maar met dipjes zeg maar. Dan krijg ik bestanden altijd niet compleet binnen. Maar als ik de verbinding verbreek en het een uurtje later opnieuw probeer is er niets aan de hand. Het is dus niet dat de bestanden niet compleet bij astraweb op de server staan. Vorige week nog een bestand gedownload van 1020 dagen oud, viel me niks tegen. En zonder een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik heb een beetje zitten zoeken naar een nieuwe usenet provider omdat ik Eweka nogal beu ben (Ze blokkeren bijna alles wat ik wil dowloaden). Nu kwam ik uit op NewsDemon. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik was van plan om een tijdje terug me er bij aan te sluiten, maar het probleem was toen dat er aan mijn Paypal account een creditcard gekoppeld moest zijn, en dat heb ik liever niet. Weet iemand of dit hier nog altijd nodig is?
EDIT: SuperNews lijkt me overigens ook wel interessant, maar daar kon ik als ik het me goed herinner ook niet betalen met paypal zonder Creditcard eraan te koppelen, is dat er nog altijd het geval?

[ Voor 18% gewijzigd door Jo... op 23-06-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:12:
Ik heb een beetje zitten zoeken naar een nieuwe usenet provider omdat ik Eweka nogal beu ben (Ze blokkeren bijna alles wat ik wil dowloaden). Nu kwam ik uit op NewsDemon. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik was van plan om een tijdje terug me er bij aan te sluiten, maar het probleem was toen dat er aan mijn Paypal account een creditcard gekoppeld moest zijn, en dat heb ik liever niet. Weet iemand of dit hier nog altijd nodig is?
EDIT: SuperNews lijkt me overigens ook wel interessant, maar daar kon ik als ik het me goed herinner ook niet betalen met paypal zonder Creditcard eraan te koppelen, is dat er nog altijd het geval?
Newsdemon is een reseller van Highwinds. Zelfde club als Eweka.

Bij supernews kan je ook betalen via iDeal. De maanden worden na de eerste betaling automatisch afgeschreven van je rekening.

Als er geld op je paypal rekening staat kun je toch ook betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:14:
[...]

Newsdemon is een reseller van Highwinds. Zelfde club als Eweka.

Bij supernews kan je ook betalen via iDeal. De maanden worden na de eerste betaling automatisch afgeschreven van je rekening.

Als er geld op je paypal rekening staat kun je toch ook betalen?
Wel, ik ben een Belg, en dus iDeal zal niet gaan. Er stond vorige keer geld op mijn Paypal rekening, maar bij het aanmelden moest ik bij Paypal een credit card kiezen, en dat ging niet omdat ik er nog geen toegevoegd had. Het zou natuurlijk kunnen dat ik toen iets verkeerd had gedaan, maar ik vond toch echt geen andere optie buiten een credit card toevoegen of er één selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jo... schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:12:
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik was van plan om een tijdje terug me er bij aan te sluiten, maar het probleem was toen dat er aan mijn Paypal account een creditcard gekoppeld moest zijn, en dat heb ik liever niet. Weet iemand of dit hier nog altijd nodig is?
Tegenwoordig kun je paypal ook koppelen aan een gewone bankrekening. En laatst heeft paypal ervoor gezorgd dat ik m'n geld volledig terugkreeg nadat een leverancier in gebreke bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
grun93 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:22:
[...]

Tegenwoordig kun je paypal ook koppelen aan een gewone bankrekening. En laatst heeft paypal ervoor gezorgd dat ik m'n geld volledig terugkreeg nadat een leverancier in gebreke bleef.
Ah, dat moet ik dan straks is bekijken. Sinds wanneer is dat? Want toen ik er een account aan wou maken was dat nog niet mogelijk dacht ik. (Maar het is dan niet mogelijk om er gewoon geld op te storen en daarmee Supernews te betalen?)

[ Voor 9% gewijzigd door Jo... op 23-06-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jo... schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:27:
Ah, dat moet ik dan straks is bekijken. Sinds wanneer is dat? Want toen ik er een account aan wou maken was dat nog niet mogelijk dacht ik.
Geen idee, een jaar of twee geloof ik. Ik weet ook niet of het in elk land kan, maar in Nederland wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Jo, wist niet dat je uit Belgie kwam. Maar volgens de belgische paypal homepage zou het ook via de bank mogelijk zijn. Kwestie van even je rekening koppelen.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:45:
Sorry Jo, wist niet dat je uit Belgie kwam. Maar volgens de belgische paypal homepage zou het ook via de bank mogelijk zijn. Kwestie van even je rekening koppelen.
Ja, zal het straks eens bekijken. Ik vind het wel spijtig dat je bij de meeste Usenet providers niet gewoon met Paypal kunt betalen door op Paypal gewoon geld te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is bij lightningusenet om de snelheid van te voren te testen?

Ik haal hier in Japan 80/70 maar snelheidstesten in Nederland geven wisselende resultaten van tussen de 1mbit - 20 mbit down en 6 mbit - 30 mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snacky184
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 07:41
Het lijkt erop dat Hitnews.eu niet bereikbaar is. Weet iemand iets af van een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
snacky184 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:26:
Het lijkt erop dat Hitnews.eu niet bereikbaar is. Weet iemand iets af van een storing?
Werkt hier gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 17:15
1000+ dagen nu :)
en nog steeds super tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:52:
[...]

Ja, zal het straks eens bekijken. Ik vind het wel spijtig dat je bij de meeste Usenet providers niet gewoon met Paypal kunt betalen door op Paypal gewoon geld te storten.
Bij smsusenet.nl kan dit wel, als je een flexi-xs account bij hun hebt aangemaakt. Ben zelf al 6 jaar bij deze club tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Na een tijdje een tevreden lightningusenet gebruiker te zijn geweest, zit ik terug bij astraweb ($96-plan). LU kost nu al 4euro/maand en de retentie is toch maar zus en zo (bestanden ouder dan 450 dagen kunnen niet binnengehaald worden). Sinds de sluiting van FTD merk ik echter dat ik vaker oudere bestanden wil downloaden. Met een (effectieve!) retentie van >1000 dagen kan ik weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Laatst online: 31-07-2024
Is Eweka de enige Usenet provider dat betalen via SMS doet ? Ik heb namelijk veel beltegoed over per maand en ben nu Eweka aan het proberen . Eerste indruk is positief maar wil toch alternatief hebben . Ik weet dat deze manier is duurder dan een normal abbo van € 7 nog wat /maand . Maar net als wat ik zei , heb veel beltegoed dat ik niet gebruikt .

EDIT: WTF : Snelheid ( Eweka ) ging opeens van 4980 KB/s naar 300 KB/s . Het duurde 5 minuten . Gebeurt het vaak ?

[ Voor 14% gewijzigd door Brawler op 26-06-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Brawler schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:42:
Is Eweka de enige Usenet provider dat betalen via SMS doet ? Ik heb namelijk veel beltegoed over per maand en ben nu Eweka aan het proberen . Eerste indruk is positief maar wil toch alternatief hebben . Ik weet dat deze manier is duurder dan een normal abbo van € 7 nog wat /maand . Maar net als wat ik zei , heb veel beltegoed dat ik niet gebruikt .
Dit misschien?
http://www.smsusenet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Laatst online: 31-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Iemand anders ook tergend trage snelheden met Astraweb op dit moment?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik zou 700kB/s niet tergend langzaam willen noemen, maar normaal is het sneller inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yep, als dikke str... door een rietje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Gister 3 maandjes Cheapnews.eu besteld voor €11,70 (5mbit), ze hebben vanaf nu 700 dagen retentie.
Ze hebben nu trouwens ook een 500GB block account in de aanbieding voor €29,95.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
caspergt schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:10:
Iemand anders ook tergend trage snelheden met Astraweb op dit moment?
Nee, ik haal de normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
grun93 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:04:
[...]

Nee, ik haal de normale snelheid.
Op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Net gechat met usenetserver.com, accountsharing is niet toegestaan (edit startpost aub).
Jammer, ik ben echt lang aan het kijken naar >700-800dagen retentie abo's waar je account kan sharen (<10euri p/m). Supernews, astraweb en usenetserver voldoen aan die eisen, maar AS niet helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
330d schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:16:
Net gechat met usenetserver.com, accountsharing is niet toegestaan (edit startpost aub).
Jammer, ik ben echt lang aan het kijken naar >700-800dagen retentie abo's waar je account kan sharen (<10euri p/m). Supernews, astraweb en usenetserver voldoen aan die eisen, maar AS niet helaas :(
UsenetServer toch wel, alleen niet officieel? Of is de OP info al verouderd?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:48

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Misschien is het ook een goed idee om in de startpost een kolom te maken of het bedrijf reseller is, en van wie.
Ik probeer wat divers ouder spul te downloaden van 600-800 dagen, maar via Eweka en BlockNews heb ik nu al 40GB in incomplete data binnengehaald terwijl het op diverse NZB-sites als compleet staat. Al mijn persoonsgegevens invullen voor een prepaid proefaccount zonder duidelijkheid wat ze ermee doen vind ik ook verre van geruststellend.

Edit: Blockaccount van Astraweb als backup genomen en de downloads opnieuw gequeued. Alles lijkt nu wel compleet binnnen te komen. Er zijn alleen drie abonnementen voor nodig 8)7.

[ Voor 16% gewijzigd door Nextron op 27-06-2011 17:23 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
330d schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:16:
In de TS staat bij usenetserver, bij AS: Ja, officieel niet
Er zijn in dit topic mensen die wel aan AS doen met usenetserver, en dat het officieel niet mag, tsja, als het werkt... Tot iemand met usenetserver test dat het echt niet meer werkt, laat ik het nog even zo staan.
Nextron schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:59:
Misschien is het ook een goed idee om in de startpost een kolom te maken of het bedrijf reseller is, en van wie.
Ik probeer wat divers ouder spul te downloaden van 600-800 dagen, maar via Eweka en BlockNews heb ik nu al 40GB in incomplete data binnengehaald terwijl het op diverse NZB-sites als compleet staat.
Een aparte kolom gaat te veel worden, dan wordt de lay-out messed-up. Maar als iemand kan vertellen wie van wie reseller is, dan zet ik het in de kolom opmerking erbij!

Ik heb cheapnews even toegevoegd, krijgt wel goede recensies.

yannickie111 in "Newsservers met binaries [Deel 11]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46

knakworst

Get more sats!

yannickie111 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:10:

Een aparte kolom gaat te veel worden, dan wordt de lay-out messed-up. Maar als iemand kan vertellen wie van wie reseller is, dan zet ik het in de kolom opmerking erbij!
http://whirlpool.net.au/wiki/usenet_list_resellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Pff... heb zowat alles aangeklikt in die lijst. Sommigen zijn echt overdreven duur. Helaas, niks erbij wat interessant is voor mij op fastusenet.org na, maar AS is helaas ook niet allowed..

[ Voor 5% gewijzigd door 330d op 27-06-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ooh, dat is wel handig!

Hij staat onder handige en nuttige links in de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Ik heb nu 2 dagen een account bij Astraweb maar tijdens de piek uren is het huilen geblazen, van 500 kb/s naar 4.85 mb/s omhoog en omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Even onderbreken voor een vraagje: ligt het aan mij of hebben malwareverspreiders en ander gespuis, bij usenet, de laatste maanden tot een jaar, hun blijde intrede gemaakt? Ik kan me niet inbeelden dat ik 3 jaar geleden een release ging downloaden, al dan niet legaal, met een dropper erin ... nu moet ik helaas toch vaststellen dat 1 op de 2 toch malware en trojans bevat.... Nochtans doe ik mijn best met het checken van sources .... maar wellicht is er ook nog een verschil vanwaar je de nzb files haalt ... nzbindex en newzbin is waarschijnlijk een wereld van verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26
Ben sinds vandaag overgestapt van eweka naar lightning. Hoef het voor de retentie niet te doen. Wel jammer dat lightning nu alweer 4 euro p/m is geworden. Maargoed heb nu 100 dagen voor een tientje (50mbit).
Ben over eweka trouwens altijd tevreden geweest, maar alst voor minder kan doe ik dat ;)

Als ik wat meer ervaring heb met lightning deel ik die wel.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 20:12
caspergt schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:19:
Ik heb nu 2 dagen een account bij Astraweb maar tijdens de piek uren is het huilen geblazen, van 500 kb/s naar 4.85 mb/s omhoog en omlaag.
http://helpdesk.astraweb....ews&_a=viewnews&newsid=52

Het is gekend en normaal gezien ook opgelost.
Bij mij toch in ieder geval.
Ik had er zelf nog last van zaterdag en zondagavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Net een account kunnen aanmaken bij Supernews nadat ik een bankrekening had toegevoegd aan Paypal, hartstikke bedankt voor die tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:33:
Even onderbreken voor een vraagje: ligt het aan mij of hebben malwareverspreiders en ander gespuis, bij usenet, de laatste maanden tot een jaar, hun blijde intrede gemaakt?
er zijn wat mallwares die zichzelf verspreiden via usenet, erg irritant.

ik haal meestal mijn spul van die indexsites en dan heb je weinig gedonder. Vooral bij eboeken en software wat opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De laatste jaren kun je wel zeggen denk ik, posts van FTD werden ook al gecloned.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Ben erg tevreden met eweka :) Heb gister 6 maanden aangeschaft en kreeg gratis een bonus optie om te kiezen:

- 10 dagen extra
- snelheid verhoogd naar 100mbit

Ik had gekozen voor het laatste. Samen met mijn ziggo lijntje slurp ik bestandjes binnen met 13,9 megabyte per seconden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 08-07 11:32
andere mensen hier die UsenetServer gebruiken?
ze adverteren met 1000+ retentie maar alles wat ik download dat meer dan 400 dagen oud is komt incompleet binnen en kan niet eens gerepareerd worden omdat teveel ontbreekt.
geen aanrader dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Jeffrey0416 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:47:
Ben erg tevreden met eweka :) Heb gister 6 maanden aangeschaft en kreeg gratis een bonus optie om te kiezen:

- 10 dagen extra
- snelheid verhoogd naar 100mbit

Ik had gekozen voor het laatste. Samen met mijn ziggo lijntje slurp ik bestandjes binnen met 13,9 megabyte per seconden ^^
Was het niet zo dat in de drukke uren de snelheid naar beneden dondert?
Striker2k2 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:03:
andere mensen hier die UsenetServer gebruiken?
ze adverteren met 1000+ retentie maar alles wat ik download dat meer dan 400 dagen oud is komt incompleet binnen en kan niet eens gerepareerd worden omdat teveel ontbreekt.
geen aanrader dus...
Ik had speciaal voor oude spots 3dagen usenetserver genomen. Die kwamen bij mij wel compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
330d schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:35:

Ik had speciaal voor oude spots 3dagen usenetserver genomen. Die kwamen bij mij wel compleet binnen.
dat was dan niet uit a.b.hdtv.x264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Kan je even een specifiek bestand geven welke je niet compleet kreeg uit die groep, dan probeer ik het eens voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
bijvoorbeeld avchd-gony_re.720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
Inderdaad incompleet en onvoldoende pars.
Is misschien toch iets uit die groep aangezien ik al wel bestanden van 900+ dagen compleet binnen krijg uit andere groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met supernews is die 100% compleet. Het ligt dus echt aan de server. Maar ik zie dat iemand hem er al opnieuw op aan het zetten is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Ik heb net een abbo bij usenetserver gepakt en merk ook dat het vaker voorkomt dat bestanden niet compleet zijn (getest met bestanden van > 500 dgn). Vaak ook nog eens niet genoeg par bestanden.
Echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Ik heb nu een account bij eweka en precies dezelfde x264's (stuk of 6 varierend tussen 400 en 900 dagen oud) zijn even incompleet als bij usenetserver.

...op naar de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:45
Ben je er heel zeker van dat je NZB niet incompleet is? Dat zou verklaren waarom het bij meerdere providers faalt.

Ik zou giganews voor je kunnen testen, maar aangezien het met supernews goed schijnt te gaan heeft dat denk ik niet zoveel zin. :) (supernews is een reseller van giganews)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:56:
Ik heb nu een account bij eweka en precies dezelfde x264's (stuk of 6 varierend tussen 400 en 900 dagen oud) zijn even incompleet als bij usenetserver.

...op naar de volgende
Dat komt omdat beide gebruik maken van highwinds. ;)
Xander schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:25:
(supernews is een reseller van giganews)
Was een reseller. Nu is het van giganews zelf. :9

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Nu lees is ook veel over problemen met astraweb.
De enige goede, betaalbare, stabiele provider met 800+ dagen retentie is dus supernews?

[ Voor 3% gewijzigd door Striker2k2 op 30-06-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal die + maar weg. Het is als het goed is op de kop af 800 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Alles wat bij usenetserver of eweka incompleet was is met supernews wel goed binnen gekomen.
Ligt dus echt aan de server bij highwinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Striker2k2 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:59:
Alles wat bij usenetserver of eweka incompleet was is met supernews wel goed binnen gekomen.
Ligt dus echt aan de server bij highwinds.
Eweka is eigenlijk gewoon super slecht. De snelheden zijn altijd enorm slecht op oude bestanden en in de middag/avond (ik haal soms echt maar 150KBs terwijl ik toch 3MB heb...). Ook komen er aardig wat oudere bestanden incompleet binnen. Astraweb bijvoorbeeld is echt vele malen beter, snelheid is altijd super en alles compleet.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nu voor de 2e maand op rij Lightning Usenet. Bevalt goed, echter zijn ze duurder geworden en zit ik nogal eens met de retentie te kl#ten. Ik ben dus opzoek naar iets anders.

- snelheid (minimaal 25mbit)
- retentie ~800 +
- prijs ~ 7 euro p/m?

Ik heb dit rijtje samen gesteld die aan de eisen voldoen:

- UsenetServer (~$96 p/j) ~5,50
- NewsDemon 7,20
- Astraweb ($96 p/j) ~5,50
- Supernews 6,99

Welke van deze zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:55:
Nu voor de 2e maand op rij Lightning Usenet. Bevalt goed, echter zijn ze duurder geworden en zit ik nogal eens met de retentie te kl#ten. Ik ben dus opzoek naar iets anders.

- snelheid (minimaal 25mbit)
- retentie ~800 +
- prijs ~ 7 euro p/m?

Ik heb dit rijtje samen gesteld die aan de eisen voldoen:

- UsenetServer (~$96 p/j) ~5,50
- NewsDemon 7,20
- Astraweb ($96 p/j) ~5,50
- Supernews 6,99

Welke van deze zouden jullie mij aanraden?
Usenetserver en Newsdemon zijn beide reseller van highwinds.
Astraweb lees je nog regelmatig problemen over.
Dan blijft Supernews over. Je kan wel merken dat het de budgetserver van Giganews is, omdat als je een probleem meld ze er niet zo heel snel op reageren. Het heeft me bijna 2 maanden geduurd om ze iets duidelijk te maken. :)

Maar volgens mij is het overal wel iets. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Hoe precies werkt deze dienst qua betalingen? Worden de kosten per sms extra gerekend wanneer je een abonnement hebt (zoals vaak 0900 nummers bovenop de abonnementskosten worden gerekend) omdat ze geen standaardtarief hebben of worden deze gewoon binnen je abonnement gerekend?

Heb ik het goed als ik de tabel op hun frontpage als volgt interpreteer?
Snelheid PiekSms0900
5 Mbit/s20:00u24:15u
30 Mbit/s2:45u3:15u

Waarbij je dus voor 1 sms van €1,10 maar 2 uur en 45 minuten en voor bellen naar 0900 voor €1,00 3 uur en 15 minuten krijgt op 30 Mbit/s?

Ben je dan niet een beetje erg duur uit voor 30 Mbit/s? (Ik heb een 120Mbit/s verbinding, dus 30 trek ik zo vol).
Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.