Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Exorcist schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:58:
[...]

Dit klopt, toen ik moeite had sommige 360 spellen te downloaden gaf Supernews in een mail aan dat dit inderdaad het geval was :). Het millenium copyright act was de aanleiding.

(snelheid zakte erg snel in om op 0 KB/s uit te komen).
Tijd voor een andere newsserver dus, of hebben ze allemaal dit probleem?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bisamrat schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:14:
[...]

Tijd voor een andere newsserver dus, of hebben ze allemaal dit probleem?
Eweka verwijdert bestanden ook. Bij Astraweb ben ik het nog niet tegengekomen overigens.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Ik gebruik Lightning en geen problemen tegengekomen met incomplete bestanden binnen de retentie. Dus ik geloof niet dat Lightning verwijderd. Kan ook zijn omdat Lightning niet erg bekend is bij bekende muziek/film/serie-maatschappijen, in principe is iedere usenetprovider vatbaar voor cease and desist.

Yippie kayak, other buckets!

Verwijderd

jmk schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:02:
Ik gebruik Lightning en geen problemen tegengekomen met incomplete bestanden binnen de retentie. Dus ik geloof niet dat Lightning verwijderd. Kan ook zijn omdat Lightning niet erg bekend is bij bekende muziek/film/serie-maatschappijen, in principe is iedere usenetprovider vatbaar voor cease and desist.
Nou Lightning Usenet is misschien niet bekend maar news-service.com wel. Dit is dan ook degene die aansprakelijk is om eventueel bestanden te verwijderen. Echter zal iedere USP met een eigen farm zijn eigen regels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:41

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik haal sinds vanochtend opeens maar 1 KB/s. Ik zit bij Eweka en UPC. Normaal haal ik gewoon 60 Mbit bij UPC. Is bekend dat UPC usenet dicht zet of dat er problemen zijn met Eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

Q schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:21:
Ik haal sinds vanochtend opeens maar 1 KB/s. Ik zit bij Eweka en UPC. Normaal haal ik gewoon 60 Mbit bij UPC. Is bekend dat UPC usenet dicht zet of dat er problemen zijn met Eweka?
Heb je al geprobeerd iets anders te dowloaden? Dit effect zie je namelijk nogal eens bij verwijderde bestanden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 16:41

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ah, bedankt voor de tip, wat stom je hebt gelijk: andere bestanden gaan met volle snelheid. Nog niet eerder dit fenomeen meegemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 18-09-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel dagen retentie heb je eigenlijk als je bij kpn zit? en welke nieuwsserver moet je gebruiken, want je hebt bij kpn meerdere, maakt het uberhaupt uit welke je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:01:
hoeveel dagen retentie heb je eigenlijk als je bij kpn zit? en welke nieuwsserver moet je gebruiken, want je hebt bij kpn meerdere, maakt het uberhaupt uit welke je gebruikt?
news.kpn.nl en news.kpnplanet.nl verwijzen in ieder geval naar hetzelfde IP, ik weet niet of je nog andere adressen hebt (ik verwacht dat het allemaal naar dezelfde servers zal verwijzen)? Retentie schijnt zo'n beetje rond een kleine maand te hangen (niet zelf getest)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Viel mij op dat eweka sneller is geworden. Haalde op het account van een vriend van me (omdat Phyxion mijn astraweb account aan het misbruiken was ;) ) met 4 connecties zo'n 60Mbit. Zet ik alle 8 aan trek ik mijn 120Mbit verbinding zo goed als vol.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 20-09-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39

Lulukai

God's gift to women

Er is al een tijd een actie bij Eweka waarbij je voor 'Hoge Snelheid' kan kiezen en dan heb je 100Mbit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:43
Die Eweka-actie was ook geniaal. Of extra maand gratis óf meer snelheid. Ik heb een ADSL Lite-lijntje van welgeteld 10mbit waarvan ik er 7 haal en wat krijg ik van Eweka? De 100Mbit-actie. Nou dankjewel Eweka, dat is echt een actie waar ik iets aan heb.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Tha_T schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:34:
Die Eweka-actie was ook geniaal. Of extra maand gratis óf meer snelheid. Ik heb een ADSL Lite-lijntje van welgeteld 10mbit waarvan ik er 7 haal en wat krijg ik van Eweka? De 100Mbit-actie. Nou dankjewel Eweka, dat is echt een actie waar ik iets aan heb.
Dan neem je de maand extra toch? Dat jij ADSL lite heb, daar kan Eweka toch niets aan doen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

ruyckske schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:10:
Er is al een tijd een actie bij Eweka waarbij je voor 'Hoge Snelheid' kan kiezen en dan heb je 100Mbit.
Hij is iig niet gecapped op 100Mbit, dat kan ik garanderen.

edit:
Ik haal momenteel inderdaad zo'n 12,8MB/s. Zal even afwachten waarmee de hele file (~2,2GB) gemiddeld binnenkomt.

Vanaf UPC@ 120Mbit:
Downloaded in 3 minutes 17 seconds at an average of 12.3 MB/s.
Remote op Gbit;
Downloaded in 3 minutes 1 second at an average of 12.8 MB/s
Het is dus inderdaad 100Mbit.

[ Voor 38% gewijzigd door Tortelli op 21-09-2011 18:45 ]

Verwijderd

Tha_T schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:34:
is ook een actie van niks, als je aan het delen van je verbinding wilt doen is het een alternatief, maar anders zijn er veel betere opties voor een usenetprovider.

• utreg88
  • Laatst online: 05-08 19:27
Heb al een aantal jaar een account bij Astraweb. Echter heb ik (deels eigen schuld) een aantal dubbele betalingen gedaan voor welke ik uiteraard een wederzijdse oplossing wil maken / afspreken.
Wordt echter al 2 maanden niet op mijn ticket en/of email geantwoord.
De helpdesk medewerk(st)er Kylie heeft 3 keer een antwoord gestuurd en verteld dat het verhaal door haar supervisor wordt afgehandeld. Echter laat deze helemaal niets van hem/haar horen.
Heb het hele verhaal ook bij Visa neergelegd, maar vrees dat het een eigen-schuld-dikke-bult verhaal wordt. :-(

Is er iemand die wat meer contact gegevens heeft van Astraweb?
Bedankt !!!

gr, DW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Kwam net deze tegen: XS Usenet. Met een gratis 1Mbps lijntje voor onbeperkte tijd geldig.
Misschien wel handig voor iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Nivk schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:40:
Kwam net deze tegen: XS Usenet. Met een gratis 1Mbps lijntje voor onbeperkte tijd geldig.
Ik moet zeggen, dit is ook een bijzonder betaalbare en relatief snelle payserver. Ik heb voor downloaden van UseNet al sinds tijden een gratis IPv6-usenet account van XSNews, helaas delen ze die accounts niet meer uit, maar qua snelheid trek ik gewoon de 120Mbit dicht op deze "test-server" met retentie die niet onder doet voor het normale XSNews aanbod.
Maar als je wat binaries terug wil sturen naar het grote Usenet dan is dat niet mogelijk via de gratis IPv6-account. Vandaar dat ik toch eens ging kijken bij deze nieuwe aanbieder. XSNews is zelfs met de UPC-deals toch nog fors duurder dan deze XS Usenet.
Uiteraard heb ik ook nog even gezocht naar de meest voordelige deal en voila, een kortingscode op SmoelenBoek:
Speciaal voor onze twitter/facebook volgers hebben wij een nieuwe coupon die enkel deze week geldig is. Gebruik "xsu_augustus" bij het inschrijven van uw premium account en ontvang maar liefst 20% korting.
Dus voor 13 euro heb ik nu een 100Mbit account voor 90 dagen waarmee ik met 12 draadjes tegelijk kan uploaden. Die code werkt dus nog, dus gebruik em zolang het kan. En de snelheid met uploaden is maximaal wat ik met mijn 10Mbit up kan halen. (Als iemand met FTTH wil testen, graag, ik vermoed dat de 100Mbit account ook 100Mbit voor upstream betekent namelijk)

Kanttekeningetje bij betaling: Ga niet proberen het goedkoopste premium 2-dagen aanbod met telefoon te betalen, want dan is het ineens een stuk duurder (3,99 terwijl het eerst lijkt alsof je 2,03 gaat betalen). Ze hebben gelukkig ook gewoon iDeal als betaalmogelijkheid, dit werkt sneller en betrouwbaarder.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
utreg88 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:23:
Is er iemand die wat meer contact gegevens heeft van Astraweb?
DIe keren dat ik wat probleempjes met ze had mbt betalingen ben ik er door het submitten van een ticket altijd aan uitgekomen. Heb je ze gemaild?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Best netjes, zo'n retentie, en dan gratis!
De 1Mbit is natuurlijk niks, maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ulysses schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:26:
[...]
Dus voor 13 euro heb ik nu een 100Mbit account voor 90 dagen waarmee ik met 12 draadjes tegelijk kan uploaden.
Thanx! Heb er ook gebruik van gemaakt! (exit Astraweb ) :9

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

=================================
Geldig van 23/09/2011 tot en met 30/09/2011
Valid from 23/09/2011 to 30/09/2011
Gültig vom 23/09/2011 bis 30/09/2011
=================================

Dear user,

XS Usenet, the first free Usenet supplier in The Netherlands, is offering a coupon for 50% premium services until the end of September.

Premium users can enjoy speeds up to 100mbit with a 12 connection limit. Usenet is a secure, fast and reliable method for exchanging files and information over the Internet that has been in use for over 30 years.

Signup today with XS Usenet premium service to start download over 500 million files with the ease of a single click!

Use "xsu_last" to get your discount during the order process!

Kind regards,

XS Usenet Team
Deze korting komt neer op minder dan 30 euro voor een JAAR.
Echter, ik ben er inmiddels achter dat dit een virtuele USP is, dat wil zeggen, ze gebruiken de infrastructuur van een grote (echte) USP en daar kwam ik achter toen ik zojuist (roar tijdstip) meldingen kreeg dat de server capaciteit vol zat tijdens het uploaden en 4 van de 12 draadjes uitvielen. Na een half uurtje ging dit weer weg en nu gaat het weer goed. Ik vond dat ik toch even moest melden dat ze dus de servers van XLNed gebruiken en daar waarschijnlijk een beperkt deel van de capaciteit inkopen.

offtopic:
Overigens is het voor uploaden tot 10Mbit/s ook prima om met maar 4 draadjes te werken, sterker nog, het kan zelfs schelen in het voordeel van de snelheid omdat je minder overhead hebt dan bij 12 connecties. Dit zelfde gaat op voor downloaden al is het daarbij waarschijnlijker dat je tussen de 8 en 12 connecties ook echt nodig kunt hebben om de volle 100Mbit te halen. Dit is ook afhankelijk van welke ISP je hebt, maar een goede ISP die 100Mbit of meer aanbiedt heeft soms aan minder dan 12 connecties ook genoeg en soms is het zelfs sneller met 8 bijvoorbeeld.
Usenet providers die 20 of zelfs 30 of meer connecties aanbieden doen dit in de regel niet omdat het technisch gezien beter is, maar gewoon omdat het goed verkoopt. Ik kan iedereen die dat nog niet heeft gedaan aanraden eens te testen om met zo min mogelijk draadjes maximale snelheid te halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ulysses op 24-09-2011 20:29 . Reden: link add ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik krijg een foutmelding bij spotnet tijdens het verwerken van de spots. Hij zegt 'fout bij het verwerken van spots: 32". Ik heb supernews, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Heb gegoogled maar daar hadden ze het alleen over Astraweb.

/edit/ is al opgelost. De oplossing kun je vinden in het spotnet draadje / of spotnet forum. Je moet de database vervangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Arsenius op 24-09-2011 12:33 ]

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:16
Bij mij blijft de foutmelding, vervangen van de database was niet de oplossing.
Het verwijderen van de gegevens van supernews werkt wel.
Haal nu weer alles binnen via mijn internet provider.
Supernews werkt nu niet meer op spotnet :(

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Ulysses schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 07:26:
[...]

Echter, ik ben er inmiddels achter dat dit een virtuele USP is, dat wil zeggen, ze gebruiken de infrastructuur van een grote (echte) USP en daar kwam ik achter toen ik zojuist (roar tijdstip) meldingen kreeg dat de server capaciteit vol zat tijdens het uploaden en 4 van de 12 draadjes uitvielen. Na een half uurtje ging dit weer weg en nu gaat het weer goed. Ik vond dat ik toch even moest melden dat ze dus de servers van XLNed gebruiken en daar waarschijnlijk een beperkt deel van de capaciteit inkopen.

offtopic:
Overigens is het voor uploaden tot 10Mbit/s ook prima om met maar 4 draadjes te werken, sterker nog, het kan zelfs schelen in het voordeel van de snelheid omdat je minder overhead hebt dan bij 12 connecties. Dit zelfde gaat op voor downloaden al is het daarbij waarschijnlijker dat je tussen de 8 en 12 connecties ook echt nodig kunt hebben om de volle 100Mbit te halen. Dit is ook afhankelijk van welke ISP je hebt, maar een goede ISP die 100Mbit of meer aanbiedt heeft soms aan minder dan 12 connecties ook genoeg en soms is het zelfs sneller met 8 bijvoorbeeld.
Usenet providers die 20 of zelfs 30 of meer connecties aanbieden doen dit in de regel niet omdat het technisch gezien beter is, maar gewoon omdat het goed verkoopt. Ik kan iedereen die dat nog niet heeft gedaan aanraden eens te testen om met zo min mogelijk draadjes maximale snelheid te halen.
Dit ga ik maar proberen, nu Lightningusenet duurder is geworden(nog steeds erg goedkoop, daar niet van).
Een jaar voor 30 euro, is echt geen geld, natuurlijk wel het risico dat zo'n bedrijf het niet red en er mee stopt dan ben je je geld kwijt maar ik heb al eerder zo'n risico genomen toen NewsXS ook zo'n korting gaf en dat is me erg goed bevallen.

Voor een duppie op de eerste rang :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn Lightning 3 maanden zijn ook om, misschien ook deze maar eens proberen. Inderdaad een leuke aanbieding 2,50 per maand.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
Marzman schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:14:
Mijn Lightning 3 maanden zijn ook om, misschien ook deze maar eens proberen. Inderdaad een leuke aanbieding 2,50 per maand.
Mja scheelt je 90 cent per maand of ruim een tientje op een jaar. Word je ook niet écht rijk van denk ik :P

Nickname does not reflect reality

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een tientje op 30 euro is 33 procent en het scheelt 18 euro. Ik heb destijds ook voor Lightning gekozen voor de prijs (was toen ook 2,50 per maand trouwens).

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 24-09-2011 17:31 ]

/▌

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
ik moet wel opmerken dat ik net een download heb geprobeerd van 457 dagen oud en deze pakte hij al niet meer. Ik vraag me nu af of de retentie 600 dagen voor enkel text/nieuws is

download snelheid is wel goed, ik haal 1,3MB per seconde dit is mijn maximum(Telfort 20mbit, Delft)

[ Voor 22% gewijzigd door HitDyl op 24-09-2011 20:10 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik haal 2,3 Mb/s met mijn 25 mbit abo. Downloadsnelheid is inderdaad wel goed, alleen geeft het wel een error 23 bij Spotnet (maar er zijn meer newsservers die dit doen, iets met een kapotte spot). Ik gebruik nu maar Spotgrid. is nu een fix voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 25-09-2011 04:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:11:
Bij mij blijft de foutmelding, vervangen van de database was niet de oplossing.
Het verwijderen van de gegevens van supernews werkt wel.
Haal nu weer alles binnen via mijn internet provider.
Supernews werkt nu niet meer op spotnet :(
Er is inmiddels een nieuwe versie die het probleem oplost Verwijderd in "Spotnet, wat vinden we ervan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
Marzman schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:28:
Een tientje op 30 euro is 33 procent en het scheelt 18 euro. Ik heb destijds ook voor Lightning gekozen voor de prijs (was toen ook 2,50 per maand trouwens).
Lightning is 37 Euro voor 410 dagen, is 33 Euro per jaar. Nog minder als ik eerst zei. Nog minder euforie dus :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Brad Pitt schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:00:
[...]

Lightning is 37 Euro voor 410 dagen, is 33 Euro per jaar. Nog minder als ik eerst zei. Nog minder euforie dus :P
Nou zelfs met € 30 per jaar voor Lightning, is er meer euforie bij XS Usenet te behalen. Namelijk 4 verbindingen meer en 50Mbps sneller. Is €60 goedkoper dan een jaar Lightning Premium en €36 minder dan 2x een jaar Lightning Normal. Toch niet slecht dacht ik zo :D , het is wel laat dus...
Naja ik heb toch Astraweb nog een tijdje.

[ Voor 20% gewijzigd door Nivk op 26-09-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb een vraagje.

Staan op betaalde newsservers met dezelfde retentie exact dezelfde bestanden ?

Of zijn er ook betaalde newsservers die sommige groepen verwijderen ?

Ik neem af en toe een account voor een maand op hitnews.eu.
Ik gebruik alleen nog de supersearch service van newsleecher en die werkt vrij goed. (vroeger had ik Newzbin maar we weten allemaal wat daar mee gebeurd is)
Maar vaak worden bestanden overgeslagen en komt er in de log te staan dat ze niet meer op de server staan. Dit komt meestal door de retentie van hitnews. (die is blijkbaar van 1000 dagen naar 500 gegaan)

Ik heb nu een abo op supernews genomen.
Ze spreken over 1135 dagen retentie.
Betekend dat nu dat ik alle mogelijke bestanden van usenet kan downloaden die niet ouder als 1135 dagen zijn ?
En hoe vaak veranderen providers van retentie ?
Het is nogal vervelend als je met een abo zit en je meestal spul van ouder als 500 dagen download en opeens halveert de retentie van je provider.

Ook spreekt supernews over een download limiet maar nergens op de site staat hoeveel deze inhoud ?
Weet iemand dat ?

Hoe vaak gebeurd het trouwens bij jullie dat je iets niet kan vinden op usenet maar wel ergens anders op internet ?

Ik gebruik usenet alleen nog maar als ik iets niet kan downloaden van rapidshare of private trackers (als de snelheid te laag is door te weinig seeders)
Maar misschien moet ik eens stoppen met voor cyberlockers te betalen en het alleen te houden bij private trackers voor nieuwe releases en usenet voor ouder materiaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Kain_niaK op 25-09-2011 03:51 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brad Pitt schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:00:
[...]

Dan scheelt het minder idd, al heb je wel de snelheid van Lightning Premium XS, meer draadjes en meer retentie. Maar die zou ik nooit nemen met mijn verbinding, dus daar hoef ik het niet mee te vergelijken.
Kain_niaK schreef op zondag 25 september 2011 @ 03:47:
En hoe vaak veranderen providers van retentie ?
Het is nogal vervelend als je met een abo zit en je meestal spul van ouder als 500 dagen download en opeens halveert de retentie van je provider.
Als morgen de hoeveelheid data op newsservers verdubbelt door toegenomen posts dan halveert de retentie bij elke newsserver. Er kan gewoon een bepaalde hoeveelheid data op een schijf, dat wordt uitgedrukt in Mb's en niet in dagen. Ook niet voor newsservers ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 25-09-2011 04:46 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Oh, dus een manier voor de copyright politie om leechers te trollen zou het continue uploaden van bestanden zijn tot de retentie nog maar een paar dagen is ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan zou je een superverbinding en computer moeten hebben en ik denk dat newsserverdiensten je af zouden sluiten of geen peerings meer met je aan gaan als je een eigen server hebt.

Ik denk dat behalve de retentie de compleetheid dan ook om te huilen is want die hoeveelheid data kun je nooit in een paar dagen verwerken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:16
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:45:
[...]

Er is inmiddels een nieuwe versie die het probleem oplost Verwijderd in "Spotnet, wat vinden we ervan?"
Opgelost, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ligt het nu aan mij of is Lightning Usenet traag de laatste tijden? Ik kom niet boven de 2,3MB/s uit terwijl het normaal rond de 6MB/s

[ Voor 33% gewijzigd door Slasher op 25-09-2011 21:09 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
zeg even een andere vraag;

hebben er meer mensen last van dat supernews ineens weg is?
maar dan echt volledig weg?

de complete supernews.com DNS zone is gewoon POEF! verdwenen.. iemand een suggestie?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:49
freak1 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:03:

de complete supernews.com DNS zone is gewoon POEF! verdwenen.. iemand een suggestie?
Hier ook, website is ook niet bereikbaar. Is voor het eerst dat ik een storing heb. Ach kan gebeuren. Verder zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58
freak1 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:03:

Jep ook last van. Nou ja kan gebeuren.. :z
Verder dik tevreden met supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Palm schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:19:
[...]

Jep ook last van. Nou ja kan gebeuren.. :z
Verder dik tevreden met supernews.
naja, storing? de hele supernews.com DNS Zone is weg...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Laatst online: 17:22
idd vrij appart. Hopelijk word het snel gefixt wilde net gaan downloaden. :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzleware
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07-2024

Dazzleware

Habetis bona deum

Ik kan nog wel gewoon downloaden via supernews, terwijl ook bij mij de website niet bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Dazzleware schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:44:
Ik kan nog wel gewoon downloaden via supernews, terwijl ook bij mij de website niet bereikbaar is.
dan heb je denk ik nog het IP adres vaststaan.. kun je eens een ping doen naar news.eu.supernews.com ?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzleware
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07-2024

Dazzleware

Habetis bona deum

ping naar news.eu.supernews.com doet het inderdaad niet, maar een ping naar news.supernews.com doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Laatst online: 17:22
Ow dat werkt bij mij idd ook.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
and he's back..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Zowel de US als EU site kan ik niet pingen, nieuwe ipadressen misschien?
news.eu.supernews.com resolved naar 138.199.67.30 news.supernews echter ook.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

138 ip verwijst naar de eu server.. Als je een tracert doet naar news.us.supernews.com kom je op de us server 216.168.3.30 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

supernews doet momenteel niets bij mij, xsusenet ook niet, giganews website reageert weer wel (de website van xsusenet half).
Nog meer mensen met probs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 04-10 01:47

Remi

Moo!

MeNTaL_TO schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:22:
supernews doet momenteel niets bij mij, xsusenet ook niet, giganews website reageert weer wel (de website van xsusenet half).
Nog meer mensen met probs?
Ja hier ook problemen.

- www.supernews.com is onbereikbaar via URL
- news.eu.supernews.com ook onbereikbaar via URL

- heb nu 138.199.67.30 ingesteld en kan daarmee de servers wel bereiken dus dit lijkt me een dns probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Remi schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:30:
[...]

Ja hier ook problemen.

- www.supernews.com is onbereikbaar via URL
- news.eu.supernews.com ook onbereikbaar via URL

- heb nu 138.199.67.30 ingesteld en kan daarmee de servers wel bereiken dus dit lijkt me een dns probleem
Werkt inderdaad, raar, dat er meerdere usp's opeens problemen hebben (en supernews voor de 2e keer vandaag een storing heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
news.supernews.com werkt gewoon. De EU server en website liggen er inderdaad uit. Gewoon even aanpassen in je newsreader en downloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mystie schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:27:
news.supernews.com werkt gewoon. De EU server en website liggen er inderdaad uit. Gewoon even aanpassen in je newsreader en downloader.
Beide werken hier gewoon. news.eu.supernews.com en news.supernews.com komen p dezelfde server uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
Ulysses schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 07:26:
[...]

offtopic:
ik krijg een syntax error als ik een account wil aanmaken met die code
edit: ik krijg ook zonder code die error.. zowel in chrome als in iE9

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utreg88
  • Laatst online: 05-08 19:27
pven schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:32:
[...]

DIe keren dat ik wat probleempjes met ze had mbt betalingen ben ik er door het submitten van een ticket altijd aan uitgekomen. Heb je ze gemaild?
Ben 2 maanden (!) aan het mailen en uitleggen geweest, maar geen hulp. Wel af en toe een antwoord maar het leek er meer op of ze me niet wilden begrijpen. Vorige week ineens een korte mail dat ik dus geen gelijk had. Punt.
Ben daarna een andere weg in geslagen, en heb via een omweg mijn gelijk weten te halen.
Voor mij geen astraweb meer. Helaas, maar hou er niet van om "in de maling" 8)7 genomen te worden.

Ben nu aan het vergelijken bij andere aanbieders.... :-) O-)

• Wolly
  • Niet online
De gratis service van Binload (eerder in dit topic gepost) lijkt niet meer te werken.
Cannot connect to server news1.eu.binload.com:119 [502 reader2.binload.com: Access denied to your node - newsadm@binload.com]
Hebben meer mensen hier last van?

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Wolly schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:18:
De gratis service van Binload (eerder in dit topic gepost) lijkt niet meer te werken.

[...]

Hebben meer mensen hier last van?
Ja, ik ook.. dus maar weer terug naar Lightning gegaan gisteravond.
Is gisteravond gebeurd.. om 18.30 kon ik nog wel downloaden, om 19.30 niet meer.

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

De vraag is natuurlijk hoelang ze dit gaan volhouden, het krijgt ook al aardig wat aandacht op Twitter dus het zal wel erg hard gaan. Inmiddels kun je je ook al niet meer aanmelden (tussentijds wel even mogelijk geweest) maar ze schrijven dat dat wel weer mogelijk gaat zijn. Natuurlijk willen ze met deze actie zoveel mogelijk klanten op hun premium abonnement krijgen, maar met dit soort aandacht gaat het denk ik te hard zonder dat het ze iets oplevert.

Ik heb trouwens nog wel een accountje kunnen maken, moet zeggen dat het prima werkt.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik merk de laatste tijd dat Supernews blijkbaar wat bandbreedte problemen heeft, vanochtend download van gisteren erin gezet, gaat met 12 draadjes met 8 MB/s. Om Ziggo uit te sluiten dezelfde download omgezet naar een testaccount van Yabnews, met dezelfde 12 draadjes haal ik daar dus 13 MB/s. Ben bang dat er iets teveel mensen overgestapt zijn naar supernews.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28

Zenix

BOE!

PowerSp00n schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:50:
[...]

De vraag is natuurlijk hoelang ze dit gaan volhouden, het krijgt ook al aardig wat aandacht op Twitter dus het zal wel erg hard gaan. Inmiddels kun je je ook al niet meer aanmelden (tussentijds wel even mogelijk geweest) maar ze schrijven dat dat wel weer mogelijk gaat zijn. Natuurlijk willen ze met deze actie zoveel mogelijk klanten op hun premium abonnement krijgen, maar met dit soort aandacht gaat het denk ik te hard zonder dat het ze iets oplevert.

Ik heb trouwens nog wel een accountje kunnen maken, moet zeggen dat het prima werkt.
Die van mij 1Mbit werkt al sinds gisteren niet meer. Zet het dan niet op de site denk ik dan.

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Waarschuwing: LightningUsenet NIET meer vernieuwen:
nieuws: Rechter: usenetprovider moet illegale content verwijderen

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21
Zit LU ook daar bij dan? ;w

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ja...

• Zenix

Zenix

BOE!

Jammer, net maand vernieuwd gelukkig geen jaarcontract.
Trouwens mijn 1Mbit account van xsuenet werkt weer prima, ze hadden password gereset op 1 of andere manier.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21
Mischien dat LU gaat overstappen naar het buitenland? of zeg ik nu iets heel doms..

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Weet iemand welke providers, naast LU, reseller zijn van NSE?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:19
Meer mensen die last hebben van 403 no such article bij het downloaden via Supernews? Zal wel een DMCA zijn vrees ik :(

[ Voor 17% gewijzigd door gerbenp op 29-09-2011 19:36 ]

• Nielson
  • Laatst online: 17:00
KillerBee schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:32:
En welke grote Nederlandse USP's er nog meer zijn? Want die zullen nu door Brein adhv deze uitspraak ook wel gesommeerd worden om hetzelfde te doen.

• pingkiller
  • Laatst online: 16:05
gerbenp schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:35:
Meer mensen die last hebben van 403 no such article bij het downloaden via Supernews? Zal wel een DMCA zijn vrees ik :(
Oude bestanden willen niet downloaden lijkt het.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

KillerBee schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:32:
[...]

I-Telligent, Libranews, NewsXS o.a.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Waardeloos. Eweka en tweaknews zullen nu ook wel de klos zijn. Xsusenet ook nederlandse server?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Nielson schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:18:
[...]
En welke grote Nederlandse USP's er nog meer zijn? Want die zullen nu door Brein adhv deze uitspraak ook wel gesommeerd worden om hetzelfde te doen.
Ik vermoed dat er iig minimaal één Usenet-provider zal zijn die zich er niet zomaar bij neerlegt.

Ik vraag me trouwens af wat voor effect dit oordeel heeft op buitenlandse Usenet-providers die in NL ook een serverpark hebben, zoals bv. Giganews.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

knakworst schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:03:
Waardeloos. Eweka en tweaknews zullen nu ook wel de klos zijn. Xsusenet ook nederlandse server?
Ja, bijna alle providers ook de buitenlandse zoals supernews en giganews hebben hier servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Zenix schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:27:
[...]

Ja, bijna alle providers ook de buitenlandse zoals supernews en giganews hebben hier servers.
Maar het zijn US bedrijven en vallen dus ook onder de US wetten (hell voor het eerst kunnen we andersom een keer redeneren). Voor het eerst dat iets in de VS gewoon legaal is en in NL verboden (al denk ik tot het Europees hof, volgens mij waren er gewoon op dat niveau vrijstelling regelgevings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:37:
[...]

Maar het zijn US bedrijven en vallen dus ook onder de US wetten (hell voor het eerst kunnen we andersom een keer redeneren). Voor het eerst dat iets in de VS gewoon legaal is en in NL verboden (al denk ik tot het Europees hof, volgens mij waren er gewoon op dat niveau vrijstelling regelgevings).
Mwoah... Ik denk wel dat je er van uit kan gaan dat Brein het voor elkaar kan krijgen dat deze servers in NL gesloten moeten gaan worden (of op zijn minst gefilterd). Vervolgens zal men wel zorgen voor een dikke pijp naar de servers in de US om de klanten mee te verbinden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:37:
[...]

Als de server in Nederland staat, valt die server vast wel onder de nederlandse wet (bijvoorbeeld voor het hostingbedrijf dat ruimte biedt voor die servers). Dus dan vrees ik het ergste. Maar Astraweb, supernews/giganews, usenetserver, allemaal hebben ze Amerikaanse servers dus in dat opzicht komt het wel goed. Alleen news-service is zuur, die zit alleen in Amsterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft LU ook meteen zijn prijzen veranderd? ik dacht dat het 3 euro voor 30 dagen was, maar nu is het 4 euro.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Magic schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:35:
Heeft LU ook meteen zijn prijzen veranderd? ik dacht dat het 3 euro voor 30 dagen was, maar nu is het 4 euro.
Is al enige tijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

knakworst schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:17:
[...]

Als de server in Nederland staat, valt die server vast wel onder de nederlandse wet (bijvoorbeeld voor het hostingbedrijf dat ruimte biedt voor die servers). Dus dan vrees ik het ergste. Maar Astraweb, supernews/giganews, usenetserver, allemaal hebben ze Amerikaanse servers dus in dat opzicht komt het wel goed. Alleen news-service is zuur, die zit alleen in Amsterdam...
Precies, volgens mij heeft deze uitspraak ook gevolgen voor bedrijven als Eweka en Hitnieuws.... Afwachten hoe het allemaal gaat lopen, ik heb overigens nog niets gelezen m.b.t. een hoger beroep...... Iets wat natuurlijk ook nog een mogelijkheid is.

Wat ik erg opvallend vind is dat de Rechtbank mee gaat met de veronderstelling van Brein dat 80% van de binaries iligaal zou zijn. Hoezo, 80% hebben we daar bewijzen voor? Ik vindt het een vreemde uitspraak....
We gaan nu vast een enorme verhuizing zien van newsserver providers die hun servers gaan verhuizen naar het buitenland.... Waarom? Omdat ook het aanbieden van een nieuwsserver gewoon lucartief kan zijn....

Brein doet alsof ze enorm overwonnen hebben, maar feitelijk zal men vast via andere manieren aan hun content komen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik dacht dat ik vorige maand nog verlengd had voor 3 euro per maand, maar zal dan wel niet zo zijn.
Bullet NL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:43:
[...]
Brein doet alsof ze enorm overwonnen hebben, maar feitelijk zal men vast via andere manieren aan hun content komen....
Ik zit nog steeds te wachten tot een netwerk als TOR een vlucht gaat nemen, dan heeft Brein nergens meer controle over...

Aan de andere kant koopt Brein dan vanzelf wel weer een rechter die encryptie in het geheel verbied.

[ Voor 25% gewijzigd door Magic op 30-09-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bullet NL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:43:
[...]

Wat ik erg opvallend vind is dat de Rechtbank mee gaat met de veronderstelling van Brein dat 80% van de binaries iligaal zou zijn. Hoezo, 80% hebben we daar bewijzen voor? Ik vindt het een vreemde uitspraak....
http://anti-piracy.nl/files/BREIN-NSE.pdf

Zie paragraaf 4.36 van het vonnis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Lees ik dat nou goed? Ze stellen het aanbod van FTD gelijk aan het aanbod op Usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb steeds meer het idee dat Brein continu opzoek is naar rechters die ze kunnen beinvloeden door het klip en klaar aanleveren van verschillende stukken. De verwijzingen naar FTD is in mijn optiek 1 op 1 van Brein overgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Blijf het raar vinden dat een NL rechter deze uitspraak doet, terwijl in een streng land als Duitsland en de VS, deze servers gewoon legaal zijn. Kijken of Giganews en consoorten nog een bodemprocedure gaan beginnen en/of dat Brein hun ook aan gaat klagen, ik zie op Eweka in ieder geval nog geen bericht staan. Ik blijf het raar vinden deze uitspraak, dat zou betekenen dat als ik 80% van mijn spullen illegaal download via Ziggo, Ziggo ook aansprakelijk zou zijn.
Bullet NL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:03:
Ik heb steeds meer het idee dat Brein continu opzoek is naar rechters die ze kunnen beinvloeden door het klip en klaar aanleveren van verschillende stukken. De verwijzingen naar FTD is in mijn optiek 1 op 1 van Brein overgenomen...
Dat gevoel heb ik al langer, dat rechters allang niet meer zo onpartijdig/onafhankelijk zijn als ze zouden moeten zijn, volgens mij zijn hun inkomsten uit neven-activeiten ook niet openbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-09-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik hem ook het idee dat deze uitspraak in een mogelijk hoger beroep niet houdbaar is...... Het punt is, dat kost verschikkelijk veel geld, en het is juist de vraag alsof NSE daar wel genoeg van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:37:
[...]

I-Telligent, Libranews, NewsXS o.a.
NewsXS = XSNews of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
weet iemand of easyusenet ook een reseller is van NSE?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 13:28
Nee, EasyNews (,UsenetServer en NewsHosting) zijn Highwinds. Net als Eweka trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door RuudBurger op 30-09-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

RuudBurger schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:29:
Nee, EasyNews (,UsenetServer en NewsHosting) zijn Highwinds. Net als Eweka trouwens.
EasyNews is niet EasyUsenet, maar nee EasyUsenet is geen reseller van news-service.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 13:28
Ow. Blind... het is nog vroeg ;) *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:15:
Ik hem ook het idee dat deze uitspraak in een mogelijk hoger beroep niet houdbaar is...... Het punt is, dat kost verschikkelijk veel geld, en het is juist de vraag alsof NSE daar wel genoeg van heeft.
Of een tegenzaak begint in de VS. NSE is toch de holding achter giganews en supernews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marenk_vos schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:22:
weet iemand of easyusenet ook een reseller is van NSE?
Easyusenet is reseller van XSNews
Nee, XSNews heeft een eigen serverpark en het zijn 2 verschillende providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Maar Astraweb, supernews/giganews, usenetserver, allemaal hebben ze Amerikaanse servers dus in dat opzicht komt het wel goed. Alleen news-service is zuur, die zit alleen in Amsterdam...
In ieder geval Giganews, maar wellicht ook anderen, hebben ook gewoon een serverpark in Amsterdam staan hoor. In het uiterste geval dat die opgedoekt zou moeten worden vallen we terug op de Amerikaanse servers. Dat wordt nog leuk voor het intercontinentale dataverkeer, dat gaat dan aardig toenemen :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Wildfire schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:38:
In ieder geval Giganews, maar wellicht ook anderen, hebben ook gewoon een serverpark in Amsterdam staan hoor. In het uiterste geval dat die opgedoekt zou moeten worden vallen we terug op de Amerikaanse servers. Dat wordt nog leuk voor het intercontinentale dataverkeer, dat gaat dan aardig toenemen :P
Het gaat inderdaad wel interessant worden, want zo'n beetje alle grote aanbieders met servers in Europa hebben deze volgens mij in Nederland staan (uitzonderingen?). Ik denk ook wel dat het niet bij deze uitspraak blijft, het is niet alleen NSE die een probleem heeft als ze usenet in de huidige vorm niet meer mogen aanbieden vanuit Nederland. En als er echt geen mogelijkheden meer zijn krijg je misschien als tussenoplossing dat je van een USA server moet gaan downloaden, maar vervolgens zal de boel wel verhuizen naar een EU land waar het nog wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

bij ziggo kan ik met 30Mbit downloaden en is de retentie 50 dagen met een limiet van 50GB

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:09:
[...]

Dat gevoel heb ik al langer, dat rechters allang niet meer zo onpartijdig/onafhankelijk zijn als ze zouden moeten zijn, volgens mij zijn hun inkomsten uit neven-activeiten ook niet openbaar.
Bij mij bekruipt hetzelfde gevoel. De uitspraak is gedaan door mr. P.W. van Straalen. Die heeft 3 jaar geleden ook al deze dubieuze uitspraak gedaan:
http://blog.iusmentis.com...skopie-uit-illegale-bron/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

knakworst schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:59:
[...]

Bij mij bekruipt hetzelfde gevoel. De uitspraak is gedaan door mr. P.W. van Straalen. Die heeft 3 jaar geleden ook al deze dubieuze uitspraak gedaan:
http://blog.iusmentis.com...skopie-uit-illegale-bron/
Precies, ik heb echt het idee dat Brein hem opzoekt.......

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.