Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk, ik meld het even :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Marzman schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:51:
Lol, ok. Ik denk dat iedereen in dit topic het over nieuwsservers met binaries heeft :)
Zou je denken als je naar de titel kijkt? :7

Ik heb ziggo, OBN, en UPC toegevoegd aan de TS:
Newsservers met binaries [Deel 11] (internetproviders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:49:
[...]

SABnzb, Sickbeard en Couchpotato :) Er komt zeer binnenkort een blogje aan hoe je alles aan elkaar knoopt en dus steeds automatisch de nieuwste afleveringen binnenhaalt. *O* (Een beetje à la de PDF in de TS van dit topic, maar dan uitgebreider).
Leuk! Ik heb je blog van tweakers gebookmarked. Dan kom ik hem vanzelf wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:21:
@m2m , dan zul je wel een payserver gebruiken, die van ziggo zijn dus echt niet vooruit te branden!
nee hoor, gewoon news.ziggo.nl. Het is dan wel niet constant volle bak, maar het gemiddelde ligt boven de 16 Mbit/s. En dat is weer ver boven de "max" van alles in 1 plus (8 Mbit/s).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
CodeCaster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:49:

(Een beetje à la de PDF in de TS van dit topic, maar dan uitgebreider).
PDF in de TS :?
Kan me niet herinneren dat ik die erin heb gezet O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
M2M schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:32:
[...]

en daar klopt dus ook niet veel van. Ik trek hier de 40 Mbit ziggo alles in 1 plus verbinding vol. In ieder geval ver boven de 8 Mbit/s dat blijkbaar de max is
Klopt, maat van me haalt 6MB/s met 1 ziggo account:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35695328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
daar heb ik dan warschijnlijk overheen gelezen, ( mijn fout ).
helemaal nu dat ik het eerste e-mailtje weer terug zie dat er bij staat dat er elke maand automatisch wordt afgeschreven, dus geheel mijn fout.

maar ik ben er nog steeds super tevreden !
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:23:
[...]

Niet geheel duidelijk? Het staat anders duidelijk op de site als je een abbo afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

_trickster_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 01:16:
daar heb ik dan warschijnlijk overheen gelezen, ( mijn fout ).
helemaal nu dat ik het eerste e-mailtje weer terug zie dat er bij staat dat er elke maand automatisch wordt afgeschreven, dus geheel mijn fout.

maar ik ben er nog steeds super tevreden !

[...]
Ik ook, alleen niet moet over naar giganews/supernews moeten ze straks nog extra peeringlijnen leggen. :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Heb net toch een abo genomen voor supernews. Heb iets gevonden die 430dagen oud is, lightning stopte ermee bij 95% :(

Nu even testen of je account kan sharen met supernews :P
Btw, wordt er maandelijks automatisch geincasseerd? (met ideal betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bintube.com/ , reseller van astraweb en goedkoper met dezelfde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:58:
http://www.bintube.com/ , reseller van astraweb en goedkoper met dezelfde specificaties.
Ik heb hem toegevoegd aan de TS: Newsservers met binaries [Deel 11]

Het is al best een aardig mooi overzichtje in de TS vind ik *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

yannickie111 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:32:
[...]

PDF in de TS :?
Kan me niet herinneren dat ik die erin heb gezet O-) :P
Excuses, verkeerde topic, hij staat in de TS van deze: [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:22:
[...]

Leuk! Ik heb je blog van tweakers gebookmarked. Dan kom ik hem vanzelf wel tegen.
Mooi! Dank je. :) Ik ga m'n best doen een en ander vanavond online te krijgen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 08:09

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

330d schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:49:
Heb net toch een abo genomen voor supernews. Heb iets gevonden die 430dagen oud is, lightning stopte ermee bij 95% :(

Ja automatisch, maar je kan het elke moment stop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

330d schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:49:

Sharen mag officieel niet, maar lijkt wel te werken.
De eerste betaling is iDeal, daarna gewoon een maandelijkse incasso direct van je rekening :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah mooi, leuke tip voor de astraweb fans, scheelt toch weer een paar euro.
Kwam hem toevallig tegen op een Amerikaans forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:50:
[...]

Ah mooi, leuke tip voor de astraweb fans, scheelt toch weer een paar euro.
Kwam hem toevallig tegen op een Amerikaans forum.
Zie ik het verkeerd of is de jaar abbo van Astraweb nog steeds goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ozhan99 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:08:
[...]

Zie ik het verkeerd of is de jaar abbo van Astraweb nog steeds goedkoper?
Klopt, als je gelijk een jaar doet kom je uit op 5,55euro ong per maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
330d schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Klopt, als je gelijk een jaar doet kom je uit op 5,55euro ong per maand uit.
Ik kan op de site van BinTube niks vinden over een jaarcontract??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
yannickie111 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:14:
[...]

Ik kan op de site van BinTube niks vinden over een jaarcontract??
Nee, Ozhan99 bedoelde ook als je een jaarcontract neemt van Astra dan ben je goedkoper uit dan BinTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Net een jaar abbo voor Astraweb aangevraagd... Nou de eerste kennismaking is geen succes.

Ik vul alles in
Ik betaal via iDeal
Ik krijg een melding om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen
ik vul gebruikersnaam en wachtwoord

Ik krijg een melding dat er iets fout is gegaan met het invullen van de gebruikersnaam en wachtwoord. Er staat niet bij wat er fout is gegaan. Alleen de volgende "Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs."

Ik stuur een email naar de betreffende e-mailadres, ik krijg een auto reply:

------------------------
Thank you for your recent message regarding "preferred username and password"

If you would like to contact support, please use our webform:

http://www.news.astraweb.com/contact.html

This is an automated reply. Your message has NOT been read and you
will not receive a reply.
-------------------------

Nou nu maar zo een contact formulier ingevuld, hopelijk gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:54:
[...]

Nee, Ozhan99 bedoelde ook als je een jaarcontract neemt van Astra dan ben je goedkoper uit dan BinTube.
Volgens mij loopt die jaar-aanbieding niet meer?! Heb nu dat recuring maand-abbo voor $11,= van ze, en als dat jaarabonnement er nog is, dan wil ik dat wel omzetten....Astraweb bevalt mij prima. Heb een UPC 120Mbps en haal het strak, zonder schommelingen.

Zie link voor die jaaraanbieding. Als iemand mij de juiste link kan geven waarin die jaaraanbieding nog van kracht is, dan zie ik het wel.. ;) Ik kan m namelijk niet vinden.....

http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:28:
[...]

Volgens mij loopt die jaar-aanbieding niet meer?! Heb nu dat recuring maand-abbo voor $11,= van ze, en als dat jaarabonnement er nog is, dan wil ik dat wel omzetten....Astraweb bevalt mij prima. Heb een UPC 120Mbps en haal het strak, zonder schommelingen.

Zie link voor die jaaraanbieding. Als iemand mij de juiste link kan geven waarin die jaaraanbieding nog van kracht is, dan zie ik het wel.. ;) Ik kan m namelijk niet vinden.....

http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html
Zie startpost:

http://www.news.astraweb....her.cgi?t=xbh4sze9c23dttj

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwaar over het hoofd gezien. /me kruipt weg onder de palmbomen en neemt een biertjeuh.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Zwaar over het hoofd gezien. * jobr kruipt weg onder de palmbomen en neemt een biertjeuh.. 8)7
Of via deze site kun je ze ook altijd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
jobr schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:48:
[...]

Of via deze site kun je ze ook altijd vinden.
Maar dat zijn de meeste US (in $$) newsservers.
In de TS zijn het meeste nederlandse USP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Ozhan99 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:22:
Net een jaar abbo voor Astraweb aangevraagd... Nou de eerste kennismaking is geen succes.

Ik vul alles in
Ik betaal via iDeal
Ik krijg een melding om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen
ik vul gebruikersnaam en wachtwoord

Ik krijg een melding dat er iets fout is gegaan met het invullen van de gebruikersnaam en wachtwoord. Er staat niet bij wat er fout is gegaan. Alleen de volgende "Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs."

Ik stuur een email naar de betreffende e-mailadres, ik krijg een auto reply:

------------------------
Thank you for your recent message regarding "preferred username and password"

If you would like to contact support, please use our webform:

http://www.news.astraweb.com/contact.html

This is an automated reply. Your message has NOT been read and you
will not receive a reply.
-------------------------

Nou nu maar zo een contact formulier ingevuld, hopelijk gaat het goed.
Het is gelukt! Althans, ik heb een gerbuikersnaam en wachtwoord. Vanavond de snelheid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, ik zie net dat Giganews afgelopen week over de 1000 dagen retentie is gegaan (en 9 PETABYTE aan data heeft). Morgen gaat Astraweb ook over de 1000 dagen retentie.

Indrukwekkende getallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
TFHfony schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:14:
Hmmm, ik zie net dat Giganews afgelopen week over de 1000 dagen retentie is gegaan (en 9 PETABYTE aan data heeft). Morgen gaat Astraweb ook over de 1000 dagen retentie.

Zeker, en het blijft maar groeien...!

Zou er een optie zijn om zo'n tellertje, die ze ook op de site van giganews/hitnews enz hebben staan, die elke dag een dag erbij zet, ook in de TS te zetten?
Anders moet ik de TS aan blijven passen om up-to-date te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
TFHfony schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:14:
Op zich wel, maar er staat uiteraard een heleboel shit bij en ook een heleboel dubbel ...

Verder blijft het de vraag hoe lang dit "feest" kan doorgaan.

Op zich volgens de wet op dit moment zijn usenetproviders doorgeefluik van data en weten ze dus niet wat erop staat.

Maar ieder normaal denkend mens snapt dat je niet 10 Euro per maand (o.i.d.) gaat betalen om vakantiefilmpjes van je buurman en public domain zaken te kunnen downloaden.

M.a.w. het kan nooit de bedoeling zijn dat de usenetproviders geld verdienen aan het auteursrechtelijk beschermd materiaal van een ander.

Ik verwacht dat er ergens de komende tijd een aanpassing in de wet komt en dan is het dus afgelopen met alles maar gratis van het web plukken wat vooral de jeugd tegenwoordig maar allemaal normaal vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 08:20:
[...]

Op zich wel, maar er staat uiteraard een heleboel shit bij en ook een heleboel dubbel ...

Op zich volgens de wet op dit moment zijn usenetproviders doorgeefluik van data en weten ze dus niet wat erop staat.

Maar ieder normaal denkend mens snapt dat je niet 10 Euro per maand (o.i.d.) gaat betalen om vakantiefilmpjes van je buurman en public domain zaken te kunnen downloaden.

M.a.w. het kan nooit de bedoeling zijn dat de usenetproviders geld verdienen aan het auteursrechtelijk beschermd materiaal van een ander.

Ik verwacht dat er ergens de komende tijd een aanpassing in de wet komt en dan is het dus afgelopen met alles maar gratis van het web plukken wat vooral de jeugd tegenwoordig maar allemaal normaal vindt.
Tja, die jeugd toch van tegenwoordig.. :P

Maar het zou een interessante discussie kunnen opleveren in alt.config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Het huidige systeem dat servers fysiek platgelegd worden dat werkt niet of veel te langzaam om er iets aan te kunnen doen. Het zal wel aangepakt worden (we krijgen ook een downloadverbod), maar dan moet je toch naar een andere vorm van internet met een grote firewall en logging voor de opsporing (zoals de Chinezen doen). Anders verhuzien de newsserverdiensten gewoon naar andere landen.

Langzaamaan gaan we ook die kant op, je leest nieuwsberichten dat de VS een nieuwe wet heeft dat providers en banken (en creditcardmaatschappijen/paypal enz) een blacklist krijgen van bedrijven/sites waar ze geen zaken mee mogen doen. En voor mobiel internet zijn we daar schjinbaar al, alleen wisten we het niet tot deze week. De politiek stelt er nu vragen over, maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze ontdekken welke voordelen het voor hun heeft (hoewel ze momenteel weer dingen terugdraaien als EPD en vingerafdrukopslag wat weer een beweging de andere kant op is).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
[...]

Jarenlang hebben platenmaatschappijen ons als consumenten uitgebuit. Een voorbeeld: In 1974 kocht ik de LP Late For The Sky van Jackson Browne. In 1990 betaalde ik voor dezelfde muziek opnieuw, ik kocht namelijk de CD. In 1993 kwam de 24 Karat Gold Compact Disc uit. Ook weer gekocht. Voor de derde keer betaald voor dezelfde muziek. De Super Audio CD (SACD) en de audio DVD heb ik maar laten zitten. De geremasterde CD zal er (al of niet in boxvorm) inmiddels ook wel weer zijn. Dus uiteindelijk waren de platenmaatschappijen van plan mij 6 keer voor de zelfde muziek te laten betalen. De artiesten zijn er inmiddels ook wel achter dat ook zij jarenlang door deze platenmaatschappijen zijn uitgebuit. Daarom verdienen zij hun geld nu voornamelijk met het vragen van hoge(re) prijzen voor concertkaarten, verkoop van T-shirts,CD’s en DVD’s in de pauze en na afloop van concerten. Een babbeltje met de fans, een handtekening en de spullen vliegen weg. Ron Sexsmith was laatst in People’s Place in Amsterdam helemaal uitverkocht. De hele voorraad CD’s die hij mee had genomen was verkocht. Hij was helemaal los. Prima zaak dus.
Nog een voorbeeld. Ik downloadde drie CD’s van Dennis Kolen. Nooit eerder van Dennis Kolen gehoord.
De muziek sprak mij aan en toen hij hier optrad heb ik kaarten gekocht voor de live show. Na afloop alle drie cd’s die ik al gehad gedownload gewoon origineel bij Dennis zelf gekocht. Met handtekening er op. Ook nog een leuk moment tijdens de meet & greet na afloop.
Dankzij usenet en de digitalisering is er gelukkig een einde gekomen aan de schandalige praktijken van de platenindustrie. Internet en usenet kunnen niet meer afgeschaft worden. Helaas schijnt de politiek nogal gevoelig te zijn voor druk vanuit het bedrijfsleven (lees platen- en filmindustrie). Onbegrijpelijk dat de andere belanghebbenden zich niet meer roeren. Je zou verwachten dat de hele nieuwe bedrijfstak die is ontstaan (fabrikanten van pc’s, externe harddisks, nas, mediaspelers, internet- en usenetproviders e.d.) net als de amusementsindustrie gaat lobbyen. Want als downloaden onmogelijk wordt gemaakt gaan alle consumenten weer terug naar een 10Mbit lijntje, is het afgelopen met dure glasvezel en fiberpower abonnementen. Ook usenetproviders en een hele rits vergelijkbare bedrijven in deze sector gaan omvallen. Enige alternatief zal zijn om alles gewoon door te laten gaan zoals het nu is en een soort “download belasting” te heffen op abonnementen bij usenetproviders (maar ook bijvoorbeeld op snelle internet abonnementen, mediaspelers, externe hardisks, nassystemen e.d.) . Tenminste als de lobby van platen- en filmindustie zijn zin krijgt. Maar of we daar nou zo gelukkig mee moeten zijn is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bovendien wil de platenindustrie het downloaden niet stoppen, mensen gaan dan niet opeens geld wel uitgeven aan cd's. Ze krijgen dus nauwelijks wat meer binnen, maar hebben geen argumenten meer waardoor het terug loopt (wat volgens mij trouwens sowieso dikke onzin is, waardoor er eerder meer verkocht is, komt doordat men platen verving door cd's, die zijn nu allemaal vervangen. Ze rekenen voor het gemak ook maar regelmatig de verkoopmp3's niet mee.

[ Voor 70% gewijzigd door MeNTaL_TO op 14-05-2011 14:09 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nerdwebber schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:30:
[...]

Jarenlang hebben platenmaatschappijen ons als consumenten uitgebuit. Een voorbeeld: In 1974 kocht ik de LP Late For The Sky van Jackson Browne. In 1990 betaalde ik voor ...
De artiesten hebben de platenmaatschappijen net zo nodig gehad als andersom en hebben er ook (in de goede tijd) genoeg aan verdient. Nu zullen ze er wat meer bij moeten doen (optredens), zo verkeerd is dat niet. Ze verdienen nog steeds erg goed als ze populaire muziek maken maar moeten er wel wat meer van doen.

Aan T-Shirts, mokken en posters verdienen ze nog steeds wel genoeg :)

[ Voor 65% gewijzigd door Marzman op 14-05-2011 14:12 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net een mail van Eweka:
HOGERE RETENTIE

Eweka heeft de retentie op de binaries nieuwsgroepen verhoogd naar 1000 dagen! Hiermee bieden wij de hoogste retentie van alle Nederlandse usenet providers.

De retentie (het aantal dagen dat Eweka de informatie op de servers bewaart) blijft
bovendien iedere dag groeien. Zo houdt Eweka met een compleetheid van meer dan 99%
een reusachtige database aan artikelen voor haar klanten beschikbaar.

ZOMERACTIE

Eweka komt met een grote zomeractie voor al haar klanten. Vanaf 1 juni 2011 ontvangt
iedere klant, die voor 90 dagen of meer ineens betaalt, een bonus. U kunt kiezen voor
extra dagen toegang of een snelheidsverhoging naar 100 Mbit/s!

Meer informatie over deze grote Zomeractie ontvangt u binnenkort per e-mail en ook kunt u
de Zomeractie volgen via onze website.

Met vriendelijke groet,
Het Eweka Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:28:
Kreeg net een mail van Eweka:

[...]
Mooi!
Het staat ook op de site, kan iemand bevestigen dan 1000 dagen ook echt binnenkomt?

Ik heb het in ieder geval in de TS gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:25:
Mooi!
Het staat ook op de site, kan iemand bevestigen dan 1000 dagen ook echt binnenkomt?
Dat is wel altijd de vraag bij Eweka :P

Ik kan het vanavond wel even testen, gebruik zelf supernews en heb eweka accounts gekocht voor vrienden/familie die ik voor ze betaal, heb wel de accounts (niet actief) in newsleecher staan.

Als er vanavond nog geen test geweest is kijk ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

De vraag is waar ze het vandaan halen: Giganews of Astraweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik heb nu een kleine weekje supernews gebruikt, dik tevreden met snelheid en retentie zoals geadverteerd.
Wat ik wel grappig vind is dat ik met mijn 60Mbit lijntje met supernews 7,04 - 7,10 MB/s haal.
Met 2 verschillende lighting accounts kom ik niet hoger dan 7,02 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
TFHfony schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:31:
De vraag is waar ze het vandaan halen: Giganews of Astraweb?
Volgens de site van Eweka hebben ze alles in eigen beheer:
Eweka Internet Services werd opgericht in 2001 te Alkmaar als zusteronderneming van Eweka Opleidingen en Automatisering B.V. Eweka Internet Services is een kwaliteitsgerichte internet service provider, gespecialiseerd in het aanbieden van een hoogwaardige Usenetdienst voor consument gebruikers vanuit ons eigen datacenter in Amsterdam.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

yannickie111 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:57:
[...]

Volgens de site van Eweka hebben ze alles in eigen beheer:

[...]

Bron
Wij van WC-Eend adviseren WC-eend.
De basis hebben ze van zichzelf, maar je kan niet in één keer ergens een paar HDD's in mikken en et voila, daar komt data tevoorschijn die 500 - 1000 dagen geleden gepost is.
Eweka heeft zelf best wel wat opslag, maar gezien de ervaringen van de laatste jaren hebben ze zelf een retentie van 400 á 500 dagen. De rest komt van elders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
TFHfony schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:24:
[...]

Wij van WC-Eend adviseren WC-eend.
De basis hebben ze van zichzelf, maar je kan niet in één keer ergens een paar HDD's in mikken en et voila, daar komt data tevoorschijn die 500 - 1000 dagen geleden gepost is.
Eweka heeft zelf best wel wat opslag, maar gezien de ervaringen van de laatste jaren hebben ze zelf een retentie van 400 á 500 dagen. De rest komt van elders...
Ok, dat weet ik verder ook niet, en inderdaad, ze kunnen niet ineens een grote verhoging van de retentie doen.
Iemand die eweka hierover wil mailen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

yannickie111 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:33:
[...]

Ok, dat weet ik verder ook niet, en inderdaad, ze kunnen niet ineens een grote verhoging van de retentie doen.
Iemand die eweka hierover wil mailen? :+
Niets is niet mogelijk, ik ben geen Eweka klant maar ze hebben ook de afgelopen maanden hieraan kunnen lopen werken en nu ze (uiteindelijk) iets noemenswaardig hebben publiceren zij het en gaan ze live.

Ze riepen toch ook dat ze bezig waren met iets maar wouden niet vertellen wat het was, wellicht hadden ze de schijven al draaien en haalde eerst een sloot aan data binnen.

Ik had hetzelfde met i-telligent meegemaakt, die gingen ook van 200 naar opeens 400 en dat kwam ook omdat ze toegang hadden gesloten voor klanten om zodoende iets stoers te hebben om te verkondigen.

Ik denk ook dat i-telligent dat ook weer aan het doen zijn want ze roepen al maanden dat de retentie omhoog gaat maar ik gebruik nog steeds Astraweb ernaast voor data boven de 400 dagen want boven de 420 kom ik niet uit met i-telligent.

off-topic: wat zijn de laatste paar seizoenen van married with children slecht itt de super eerste 6 seizoenen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sm0k3r schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:55:
[...]

off-topic: wat zijn de laatste paar seizoenen van married with children slecht itt de super eerste 6 seizoenen.
Laatste seizoen vond ik dan weer wel sterk, werden ze ook weer ouderwets grof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 20:38
Hmmm, ik krijg steeds meer incomplete downloads... Bijna elk bestand in de download levert wel een keer (bijvoorbeeld) de volgende melding:

8:23:05 AM ¤ Article part (#100) not downloaded. Article "(ST-Game.of.Thrones.MPeG-HD.s01e01.NLsubs) - "ST-Game.of.Thrones.MPeG-HD.s01e01.NLsubs.part02.rar"" from server "news.supernews.com".

8:23:05 AM ¤ Server response: "430 no such article". Part Msg ID: "part100of267.Wy&zQcAOkgvu4Dmhh&LY@camelsystem-powerpost.local". Part Format: "Unknown".

En dit dan bij verschillende downloads, verschillende postdata, verschillende posters...

Dit is dus bij supernews na hierheen te zijn gegaan vanaf eweka waar dit ook al steeds vaker voorkwam.

Zijn er nog usenet providers aan te raden waar ik hier zo min mogelijk problemen mee heb? Dacht dat supernews wel een grote/goede was, maar wellicht hebben jullie betere ervaringen met andere providers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

MeNTaL_TO schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:16:
[...]

Laatste seizoen vond ik dan weer wel sterk, werden ze ook weer ouderwets grof.
onrealistische flauwekul is het opeens geworden, de eerste 2 waren realistisch en kan ik best begrijpen dat ze het dan niet zouden halen maar kom op zeg, daarna werd het steeds absurder en absurder...

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sm0k3r schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:36:
[...]

onrealistische flauwekul is het opeens geworden, de eerste 2 waren realistisch en kan ik best begrijpen dat ze het dan niet zouden halen maar kom op zeg, daarna werd het steeds absurder en absurder...
Wait wut? Je vindt MWC realistisch? Het is een humorserie, sinds wanneer zijn die realistisch? Seinfeld is toch ook niet realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een sitcom gaat juist om de absurde situaties. Maar MWC zal nu ook een beetje gedateerd aandoen denk ik, dat hebben zo veel series die toen leuk waren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:39:
Dacht dat supernews wel een grote/goede was, maar wellicht hebben jullie betere ervaringen met andere providers...
Beter dan supernews (lees giganews) bestaat niet.
TFHfony schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:24:
Eweka heeft het gewoon opgebouwd, een jaar terug zaten ze al rond de 700 dagen. Je trekt conclusies terwijl je zelf geen Eweka hebt en je bassert je op ervaringen van anderen van de laatste jaren... post dan niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:59:
[...]
Eweka heeft het gewoon opgebouwd, een jaar terug zaten ze al rond de 700 dagen. Je trekt conclusies terwijl je zelf geen Eweka hebt en je bassert je op ervaringen van anderen van de laatste jaren... post dan niet.
Mijn ervaring met Eweka: Het zuigt!

Waarom? Volgens mij hebben ze een deal afgesloten met sommige tv zenders. Heel toevallig, maakt niet uit hoe oude sommige series zijn (bijv True Blood), ze zijn altijd incomplete. Een vriend heeft er achter aan gebeld, kreeg die een reactie terug van "Het gaat om illegale content, we kunnen hier geen antwoord opgeven". Dikke FU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 20:38
@dikkiedikdik: tnx voor de reactie, is giganews t probleem dus niet.

@ozhan99: Maar dat gedoe met illegale content kan dus ook op andere servers spelen. Lijkt me geen toeval dat ik amper een aflevering van 'game of thrones' compleet binnen kan krijgen op giganews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 19:24
m0ridin schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:30:
@dikkiedikdik: tnx voor de reactie, is giganews t probleem dus niet.

@ozhan99: Maar dat gedoe met illegale content kan dus ook op andere servers spelen. Lijkt me geen toeval dat ik amper een aflevering van 'game of thrones' compleet binnen kan krijgen op giganews
Dat zal toch bijna niet waar zijn, dat ze filteren op bepaalde series of woorden, hier met lightningusenet nergens last van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:59:

Eweka heeft het gewoon opgebouwd. Één jaar terug zaten ze al rond de 700 dagen. Je trekt conclusies terwijl je zelf geen Eweka hebt en je baseert je op ervaringen van anderen van de laatste jaren... post dan niet.
* TFHfony heeft wel degelijk Eweka gehad en enkele mensen in mijn vriendenkring nog steeds. Verder raad ik je aan om deze (en de vorige) thread (nog) eens door te lezen voor je zelf van alles loopt te roepen.
Daarnaast is het totaal niet aan jou om te beslissen of ik mag posten of niet. Dus of meld jezelf aan als mod, of speel niet voor wanna-be-mod... Het gaat je namelijk niet goed af...

[ Voor 22% gewijzigd door TFHfony op 17-05-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Als Eweka echt de 1000 dagen kan halen zijn ze in een klap weer 1 van de meest interessante spelers op de markt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ruyckske schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:46:
Als Eweka echt de 1000 dagen kan halen zijn ze in een klap weer 1 van de meest interessante spelers op de markt.
Zeker op de Nederlandse markt. Maar als ze het zeggen, dan kan je er ook wel redelijk van uit gaan dat het zo is, anders zouden ze binnen de kortste keren een golf van kritiek over zich heen krijgen. Het is namelijk zeer eenvoudig te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot 1004 dagen retentie
Vooral het tot geeft te denken dat het niet in alle groepen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:30:
[...]

Iemand die eens kan wat kan testen uit bij voorbeeld. uit a.b.boneless van rond de 1000 dagen om te kijken of het (compleet) binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Net iets van 630 dagen getest, werkte perfect. Nu bezig aan iets van 870 dagen en voorlopig is de snelheid maar 10kb/s, dus ik heb er geen goed oog op.
edit: all articles were missing.

[ Voor 10% gewijzigd door Lulukai op 20-05-2011 15:13 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]
En toch staat er op http://www.eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/
We bieden momenteel tot 1004 dagen retentie in alle nieuwsgroepen.
ruyckske schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:10:
Net iets van 630 dagen getest, werkte perfect. Nu bezig aan iets van 870 dagen en voorlopig is de snelheid maar 10kb/s, dus ik heb er geen goed oog op.
Geeft je toch te denken.... Misschien heb je gewoon pech gehad met het bestand wat je hebt uitgezocht? Aan de andere kant: het blijft Eweka natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruyckske schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:10:
Misschien kun je er nog een paar testen? Ben namelijk ook wel benieuwd of het eenmalig was of dat de retentie niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Een post van 860 dagen geleden op a.b.nl werkt wel perfect, het hangt er dus nog een beetje vanaf..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 12-09 21:07
330d schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:48:
Ik heb nu een kleine weekje supernews gebruikt, dik tevreden met snelheid en retentie zoals geadverteerd.
Wat ik wel grappig vind is dat ik met mijn 60Mbit lijntje met supernews 7,04 - 7,10 MB/s haal.
Met 2 verschillende lighting accounts kom ik niet hoger dan 7,02 MB/s
je weet dat 60Mb/s / 8 bits = 7.5MB/s? Dan heb je dus ongeveer je snelheid.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

m0ridin schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:30:
tja ik had toen ook last ervan (eweka) dat er niets van true blood was binnen te halen, ook allemaal inclompleet elk bestand miste een grote gedeelte.
hetzelfde met bijna alle nds bestanden.
daarna dezelfde nzb bestanden gebruikt om het binnen te halen met een ander en het hoefde niet eens gerepareert te worden.
zit nu bij astraweb en heb tot nu toe elk bestand binnen kunnen halen welke ik wil.
het zal vast ook wel voorkomen bij andere newsservers maar volgens mij niet zo extreem als bij eweka. ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Xesxen schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:14:
[...]

je weet dat 60Mb/s / 8 bits = 7.5MB/s? Dan heb je dus ongeveer je snelheid.
Yup, maar het viel me gewoon op dat de theoretische snelheid van 2 lightningaccounts 100Mbit moet halen het aflegt tegen de ongelimiteerde Supernews. Praat natuurlijk over slechts een kleine verschil, maar toch is Supernews sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

hmmmm ik sprak altijd vol lof over Astraweb maar heb nu in de late uren geen volle bak maar maar 29 tot max 36Mbit en nee ligt niet aan mijn internetverbinding, speedtest geeft keurig 117Mbit aan en via i-telligent haal ik dat ook mooi.

Nadeel is ik heb 1 dikke bom aan GBytes ingekocht en juist nu falen ze bij mij........ hahahahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:20
Ik lees hier weinig over Usenetserver.com
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van deze servers? Heb er in het verleden, jaren gebruik van gemaakt, toen tijdelijk overgestapt naar Lightning, maar met een glasvezelabbo op komst en de mindere retentie ga ik waarschijnlijk toch weer terug naar Usenetserver.
Mooie deal: een jaarabbo voor 95$, 1000+ dagen retentie, geen snelheidslimiet, SSL.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Bij Eweka is de retentie voor alle groepen hetzelfde.

Dat woordje 'tot' is gewoon een standaard disclaimer waarmee ze zich indekken als er op een dag plotseling veel meer gepost wordt dan gemiddeld. Om die nieuwe spots een plaats te geven moet er ruimte gecreeerd worden waardoor er 'aan de achterkant' ook meer dan gemiddeld oude(re) posts moeten verdwijnen, bij gelijkblijvende opslagcapaciteit. Hierdoor loopt de retentie met een of meer dagen terug.
Aan de andere kant, als er minder dan gemiddeld gepost wordt, kan het best zijn dat de retentie meer is dan 1004 dagen. :)

Als ik dit alles verkeerd begrepen heb, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
Hallo!

Ik heb een vraagje over Newsleecher. Sinds kort verwijderd Newsleecher 4.0 Final de downloads van mijn Queue zodra ze gefinished zijn, vroeger zette hij ze alleen op 'Paused'. Ik heb de settings al een paar keer doorgelopen, inclusief de Nerdy Tweaks, maar ik kon niets vinden.

Heb ik iets gemist? Hoe kan ik dit uitzetten?

Alvast Bedankt!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastermind-- schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:24:
Heb ik iets gemist? Hoe kan ik dit uitzetten?
in versie 5.0 beta 6 heb ik er geen problemen mee, daar blijven ze gewoon staan en dan komt er finished achter te staan op de unrar/par tab.

Zo werkte het ook bij final 4.0 meen ik, maar dat is wel een oude versie, ik weet het niet meer zeker.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb net even YabNews toegevoegd in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ik heb een mail gestuurd naar de support afdeling van hitnews in verband met de trage downloads op oude (120+ dagen) artikelen.

Dit kreeg ik terug:
Hi,

We zijn nog druk aan het sleutelen aan dit probleem. De oplossing is er wel bijna maar het testen blijkt langer te duren dan we willen.
Zodra alles is opgelost krijg je van ons een email en gaan we ook iedereen compenseren.
Nogmaals excuses voor het ongemak.

Best regards,

Support Team
Er komt dus in ieder geval een compensatie... Ik wil nog wel eens wat 'oud' spul binnenhalen en dan is het gewoon vervelend dat dat zo langzaam gaat.

Wel jammer dat er nu al een hele poos het bericht op hun support page staat dat het bekend is en dat ze verwachten dat het binnen enkele dagen is opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Mark_640 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:54:
Ik heb een mail gestuurd naar de support afdeling van hitnews in verband met de trage downloads op oude (120+ dagen) artikelen.

Dit kreeg ik terug:

[...]

Er komt dus in ieder geval een compensatie... Ik wil nog wel eens wat 'oud' spul binnenhalen en dan is het gewoon vervelend dat dat zo langzaam gaat.

Wel jammer dat er nu al een hele poos het bericht op hun support page staat dat het bekend is en dat ze verwachten dat het binnen enkele dagen is opgelost :P
Ik zou dat zooitje bij hitnews zo snel mogelijk opzeggen, en een andere USP nemen, bijvoorbeeld supernews, sneller, langere retentie...

Onderstaande mail komt uit mijn postvak, van 29 maart 2011 dus:
> Subject: [SUPPORT #EEE-248705]: oude spots
> Date: Tue, 29 Mar 2011 18:52:03 +0200
> CC:
> From: support@support.hitnews.eu
>
Hi,
>
> Helaas is de definitieve oplossing nog niet klaar. Er wordt nog getest.
> Het probleem is dat oudere posts uit ons datacenter in amerika komen. Daar zijn performance problemen. Er zijn op dit moment mensen op lokatie aanwezig om het op te lossen.
> We hopen echt zeer snel dit probleem opgelost te hebben. Daarna gaan we ook met een vorm van compensatie komen voor onze klanten.
>
> Best regards,
Het vetgedrukte gedeelte, lees: wij willen niet zoveel betalen als dat het datacenter in amerika van ons verwacht...
En als er echt iemand aanwezig is, duur reisje dan, als hij al 2 maanden in amerika zit!

Wat een stelletje oplichters daar zeg.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Misschien moet NewsDemon worden toegevoegt? Servers in EU (Amsterdam geloof ik), sherpe prijzen, hoge retentie en snelle Live Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastermind-- schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:50:
Misschien moet NewsDemon worden toegevoegt? Servers in EU (Amsterdam geloof ik), sherpe prijzen, hoge retentie en snelle Live Support.
Als je via het newsleecher forum de actielink naar newsdemon gaat krijg je een flinke korting. (scheelt ongeveer de helft. http://www.newsleecher.co...21223&highlight=newsdemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 16:22
Dacuuu schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:52:
[...]

Dat zal toch bijna niet waar zijn, dat ze filteren op bepaalde series of woorden, hier met lightningusenet nergens last van 8)
Hier ook problemen met oude afleveringen van game of thrones via Supernews.
Alle bestanden incompleet binnen.
Beetje vreemd, dat illiegale content filter in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien hebben ze een takedown notice gehad voor die serie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
Marzman schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:25:
Misschien hebben ze een takedown notice gehad voor die serie.
Het lijkt daar idd wel op, zal eens contact opnemen met de support afdeling zo.
Hebben meer usenetproviders hier last van? Of is dit doordat giganews zo'n takedown notice krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
stephankamp schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:28:
[...]

Het lijkt daar idd wel op, zal eens contact opnemen met de support afdeling zo.
Hebben meer usenetproviders hier last van? Of is dit doordat giganews zo'n takedown notice krijgt?
Ik zag net in logfiles staan dat de post van aflevering 3 op astraweb was.
Kan iemand met een astraweb account eens kijken of die aflevering 3 van game of thrones 720p binnen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
stephankamp schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:37:
[...]

Ik zag net in logfiles staan dat de post van aflevering 3 op astraweb was.
Kan iemand met een astraweb account eens kijken of die aflevering 3 van game of thrones 720p binnen kan krijgen?
Net 2 verschillende versies (allebei 720p) gedownload via Astraweb en allebei zijn ze volledig correct gedownload en kunnen zonder problemen bekeken worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
Mr. Furious schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:09:
[...]

Net 2 verschillende versies (allebei 720p) gedownload via Astraweb en allebei zijn ze volledig correct gedownload en kunnen zonder problemen bekeken worden...
Bedankt dan gaan we eens contact opnemen met de supportafdeling van SuperNews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Mastermind-- schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:50:
Staat erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet die actie er dan ook bij, scheelt bijna de helft. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:13:
[...]

Zet die actie er dan ook bij, scheelt bijna de helft. :9
De prijs klopte wel voor die actie :9
Maar nu staat het er denk ik wel duidelijk genoeg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
En de actie was eerst nog beter! Ze hadden eerst tijdelijk de DaemonDeal. $9.99 (dollar ja) voor 50 connecties, unlimited DL en unlimited speed, SSL toegestaan.

EDIT: Nvm, dat linkje op de TS stuurt je naar dezelfde deal!

[ Voor 16% gewijzigd door Mastermind-- op 24-05-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:23:
[...]

De prijs klopte wel voor die actie :9
Maar nu staat het er denk ik wel duidelijk genoeg bij.
Bedankt in ieder geval, het was me niet opgevallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:19

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik heb net een BlockNews account genomen voor een download (~700 dagen) die buiten de retentie viel van LightningUsenet (~400 dagen). EU server van blocknews (~1000 dagen) als backup aan SABnzbd+ toegevoegd en de nzb geladen.
Ik kijk na een uur naar de status en zie dat de queue pas halverwege is op 2GB met alleen maar incompletes die binnendruppelen. Vervolgens heb ik de US server toegevoegd en het gaat op mijn maximale snelheid en alles compleet met twee CRC foutjes.

gewoon ter informatie

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Bommer, dacht bij eweka zoals het in de eerste mail stond 100 mbit, helaas voor max 90 dagen..
V: Als ik kies voor de hoge snelheid, hoe lang heb ik dan toegang op die hoge snelheid?
A: U krijgt 90 dagen toegang op hoge snelheid, of tot het moment dat uw account afloopt. Als u voor de hoge snelheid kiest en uw account verloopt eerder dan de 90 dagen hoge snelheid, dan kunt u daarna niet opnieuw uw account activeren met de gratis hoge snelheid. N.B. Het is belangrijk om direct een keuze te maken, om optimaal gebruik te kunnen maken van de voordeelaanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die actie van Eweka vind ik maar min hoor.

10 dagen extra... komop zeg. En als je 100 mbit haalt op je verbinding zit je toch niet bij Eweka (lijkt mij). Verder is het wat onduidelijk, vind het geen probleem om een jaar vooruit te betalen, maar als je dan maar 10 dagen extra krijgt? Dat is toch geen aanbieding?

Ik onderneem verder geen actie erop, verleng gewoon weer als het op is en doe dat weer voor 3 maanden zoals altijd. Geen idee of dat in die periode valt, maar ze maken er zoveel reclame voor (per mail in iedergeval) dat ik dacht: nu komt er iets leuks en dan is dit wel een erg dood musje.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:06:
Die actie van Eweka vind ik maar min hoor.

10 dagen extra... komop zeg. En als je 100 mbit haalt op je verbinding zit je toch niet bij Eweka (lijkt mij). Verder is het wat onduidelijk, vind het geen probleem om een jaar vooruit te betalen, maar als je dan maar 10 dagen extra krijgt? Dat is toch geen aanbieding?

Ik onderneem verder geen actie erop, verleng gewoon weer als het op is en doe dat weer voor 3 maanden zoals altijd. Geen idee of dat in die periode valt, maar ze maken er zoveel reclame voor (per mail in iedergeval) dat ik dacht: nu komt er iets leuks en dan is dit wel een erg dood musje.
Dan doe je het toch niet? Vind het wel netjes dat als je voor 90 dagen (dus 3 maanden), je 10 dagen gratis krijgt, ze hoeven het niet te doen.
En die 100 Mb is ook een extraatje, kan voor een aantal mensen net handig zijn, het kost je helemaal niets extra namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb op dit moment een jaar abbo bij tweaknews (20mbit) die ik graag wil opzeggen.

Wat is op dit moment de beste, vergelijkbare, keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Freakster86 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:17:
Beste mensen,

Ik heb op dit moment een jaar abbo bij tweaknews (20mbit) die ik graag wil opzeggen.

Wat is op dit moment de beste, vergelijkbare, keuze?
Ik zou eerst eens in de TS gaan kijken, en wat gaan lezen.
Er staat een heel mooi overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb m'n abonnement opgezegd. Vraag is nu of ik het rest bedrag terug krijg of het hele jaar moet uitzitten...

http://www.usenetvergelijker.nl/maandabonnementen.php
Hier heb ik al zitten kijken naar een vervangend abonnement. De volgende
- Usenet.Pro 30mbit (60,- p/j)
- NewsGrabber.nl 30mbit (65,- p/j)
- NewsGrabber.nl 50mbit (72,50 p/j)

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef die 10 dagen niet, als jij er blij mee bent mag jij ze van mij hebben. Verder blijf ik gewoon klant, maar ik ervaar dit soort acties eerder als spam dan als een leuke actie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Freakster86 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:21:
Ik heb m'n abonnement opgezegd. Vraag is nu of ik het rest bedrag terug krijg of het hele jaar moet uitzitten...

http://www.usenetvergelijker.nl/maandabonnementen.php
Hier heb ik al zitten kijken naar een vervangend abonnement. De volgende
- Usenet.Pro 30mbit (60,- p/j)
- NewsGrabber.nl 30mbit (65,- p/j)
- NewsGrabber.nl 50mbit (72,50 p/j)

Nog andere suggesties?
Ik vind die lijst maar een beetje vaag :X
Zoals ik al zei, kijk eens in de TS: Newsservers met binaries [Deel 11]

Staat een erg mooi overzicht.

Wat wil je, wil je echt maar een 20Mbit abbo (zoals je had) of wil je hoger?
Hoe hoge retentie wil je, max prijs, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 20:39
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:24:
[...]

Ik hoef die 10 dagen niet, als jij er blij mee bent mag jij ze van mij hebben. Verder blijf ik gewoon klant, maar ik ervaar dit soort acties eerder als spam dan als een leuke actie.
Afgezien van het feit of ik mee gaan doen vind ik dit wel een slimme marketing actie van Eweka.
Enerzijds hebben ze waarschijnlijk zomers een terugloop van klanten die 'vergeten' te verlengen.
Anderzijds is het zomers vaak rustiger op hun netwerk.

Door mensen nu te motiveren voor 90 dagen in te kopen wordt de vakantieperiode overbrugd en omdat het gebruik zomers lager is kunnen ze best tijdelijk 100MBit aanbieden.
Het altermatief van 10 dagen extra voor iemand die 90 dagen koopt is natuurlijk ook relatief 'niets'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
yannickie111 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:26:
[...]

Ik vind die lijst maar een beetje vaag :X
Zoals ik al zei, kijk eens in de TS: Newsservers met binaries [Deel 11]

Staat een erg mooi overzicht.

Wat wil je, wil je echt maar een 20Mbit abbo (zoals je had) of wil je hoger?
Hoe hoge retentie wil je, max prijs, enz.
Ik heb een 25Mbit internet verbinding (UPC), dus 30Mbit leek mij het max. haalbare.
Retentie zo hoog mogelijk, hoewel dat ook vaak een lachertje is. Compleet beschadigde bestanden waar je niks mee kunt of een super trage download snelheid.
De prijs, zo rond de prijs die ik er nu voor uitgeef. Rond de 70 euro per jaar.

Echter denk ik dat ik hier nog even mee moet wachten. Heb wel opgezegd, maar na verder checken blijkt dat mijn jaarcontract begint/eindigt in februari. Denk dat ik, hoewel opgezegd, dit jaar dus moet uitzitten..

=edit=
betaal echt veel te veel voor veel te weinig bij tweaknews.... vergeleken met al die providers in de first post.
Tweaknews : 70,- p/j voor 20Mbit en 8 connecties
De meeste andere: minimaal 30Mbit en 20 connecties voor dezelfde prijs... :(

[ Voor 11% gewijzigd door Freakster86 op 26-05-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Freakster86 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:21:
[...]
Ik heb een 25Mbit internet verbinding (UPC), dus 30Mbit leek mij het max. haalbare.
Retentie zo hoog mogelijk, hoewel dat ook vaak een lachertje is. Compleet beschadigde bestanden waar je niks mee kunt of een super trage download snelheid.
De prijs, zo rond de prijs die ik er nu voor uitgeef. Rond de 70 euro per jaar.

Echter denk ik dat ik hier nog even mee moet wachten. Heb wel opgezegd, maar na verder checken blijkt dat mijn jaarcontract begint/eindigt in februari. Denk dat ik, hoewel opgezegd, dit jaar dus moet uitzitten..

=edit=
betaal echt veel te veel voor veel te weinig bij tweaknews.... vergeleken met al die providers in de first post.
Tweaknews : 70,- p/j voor 20Mbit en 8 connecties
De meeste andere: minimaal 30Mbit en 20 connecties voor dezelfde prijs... :(
Ja, voor je verbinding, 30 Mbit, is bijvoorbeeld LightningUsenet al prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja die zag ik ook net... 3 euro per maand voor 50Mbit.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Werkt prima hoor, het was eerst 2,50 per maand dus het is al 20 procent duurder geworden :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja, dan nog! .... BAAI BAAI tweaknews!! :+
Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.