Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste
Acties:
  • 313.121 views

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-05 19:26
technofreak1 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:23:
Ik ben een glasvezel abo van tweak aan het overwegen, inclusief toegang tot tweaknews. Ik vraag me alleen af of met het 200mbit abo deze snelheid ook daadwerkelijk gehaald kan worden bij tweaknews. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb een Tweak 200/200 verbinding, ik heb het even voor je getest ik gebruik normaal geen tweaknews omdat onder andere de snelheid maar maximaal 100 mbit is, maar blijkbaar is dit veranderd want nu download ik wel met 200mbit met de Tweaknews account die je er bij krijgt. je moet wel minimaal 25 connecties gebruiken anders haal je je snelheid niet. Bij supernews heb ik aan 7 lijntjes al genoeg.

• technofreak1
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:29:
[...]

Als je gewoon even gelezen had:

[...]
Die teksten blijven hetzelfde terwijl de maximale snelheden wel veranderen. Daarnaast is het losse tweaknews abo maximaal 100mbit. vandaar dat ik even naar ervaringen vroeg en mijn vraag aan tweak zelf heb gesteld.
Het antwoord dat ik van tweak terug heb gekregen is trouwens het volgende:
"Bij het glasvezel blauw 200Mbit abonnement kunt u gebruik maken van TweakNews met de volledige snelheid.
In sommige gevallen kan het echter voorkomen dat bestanden niet met de volledige snelheid gedownload kunnen worden."
Een antwoord waar een gebruikerservaring toch zeker een waardevolle aanvulling op zou zijn.
kmichael schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:33:
[...]

Ik heb een Tweak 200/200 verbinding, ik heb het even voor je getest ik gebruik normaal geen tweaknews omdat onder andere de snelheid maar maximaal 100 mbit is, maar blijkbaar is dit veranderd want nu download ik wel met 200mbit met de Tweaknews account die je er bij krijgt. je moet wel minimaal 25 connecties gebruiken anders haal je je snelheid niet. Bij supernews heb ik aan 7 lijntjes al genoeg.
Bedankt voor het testen en je post!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:24
http://wondernews.eu/ "nieuw" vind ze niet erg interessant.

Post ze toch even want de lok-aanbieding is op zich vrij ok: maandje 40Mbit voor 2€

• Le_Freak !
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-01 10:38
Hallo mensen,

Graag even jullie ervaring/mening, ik zit nu bij easyusenet maar als ik zo de openingspost lees en kijk naar de snelheid en de retentie dan moet ik dus overstappen naar supernews?

Of giganews? Is dat echt de beste en zijn die extra's die ze bieden de moeite waard?

[Voor 18% gewijzigd door Le_Freak ! op 03-03-2012 02:22]

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Le_Freak !
Niemand? Of is dit topic een beetje doodgebloed?

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technofreak1
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:45:
Hallo mensen,

Graag even jullie ervaring/mening, ik zit nu bij easyusenet maar als ik zo de openingspost lees en kijk naar de snelheid en de retentie dan moet ik dus overstappen naar supernews?

Of giganews? Is dat echt de beste en zijn die extra's die ze bieden de moeite waard?
Je kunt de prijzen en snelheden van verschillende aanbieders eens naast elkaar houden. Dat kun je zelf bepalen of je wilt overstappen. Zoals je in dit topic kunt lezen zijn de meeste mensen tevreden over supernews.

Of de extra's van giganews voor jou de moeite waard zijn is voor mij lastig te zeggen. Als je puur naar het usenet gedeelte kijkt doet supernews imho vrijwel niet onder voor giganews.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:57
Le_Freak ! schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:45:
Hallo mensen,

Wat mij betreft: Ja, Giganews is nog echt de allerbeste Usenetprovider. Maar dan ook erg duur.
Als je al die extra's enz niet nodig hebt zou ik gewoon zeggen, stap lekker over op supernews, da's een reseller van giganews, en je hebt bijna dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs!

Je kunt ook nog kijken naar SunnyUsenet als je per se accountsharing wil.... :)

Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:43
zit nu bij Sunny en heb de volgende poorten: 119, 80, 563 (SSL), 443 (SSL)

Gebruik een pc en popcorn om te downloaden met de twee SSL-verbindingen.

Heb nu een laptop daarop wil ik ook wat downloaden maar de SSL-verbindingen ,de mij bekende zijn dus in gebruik, zijn er meer SSL poorten die ik kan gebruiken bij Sunny die ik misschien niet weet.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:09
Als IPv6 gebruiker van XS4ALL gebruik al een tijd de gratis server reader.ipv6.xsnews.nl, echter deze lijkt uit de lucht te zijn. Newszilla is niks qua binaries.

Hoe is de ervaring met Supernews? Kun je evt een account delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wissertje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01-2014
rambocus schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:03:
zit nu bij Sunny en heb de volgende poorten: 119, 80, 563 (SSL), 443 (SSL)

Gebruik een pc en popcorn om te downloaden met de twee SSL-verbindingen.

Heb nu een laptop daarop wil ik ook wat downloaden maar de SSL-verbindingen ,de mij bekende zijn dus in gebruik, zijn er meer SSL poorten die ik kan gebruiken bij Sunny die ik misschien niet weet.
Je kan gewoon op alle apparaten downloaden via dezelfde ssl poort.Het gaat om de max aantal connecties die je mag maken.
ivo-nl schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:51:
Als IPv6 gebruiker van XS4ALL gebruik al een tijd de gratis server reader.ipv6.xsnews.nl, echter deze lijkt uit de lucht te zijn. Newszilla is niks qua binaries.

Hoe is de ervaring met Supernews? Kun je evt een account delen?
Die vraag is al zo vaak de laatste tijd voorbij gekomen. Ook staat dit in de startpost.

[Voor 26% gewijzigd door Wissertje op 04-03-2012 12:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:43
[quote]Wissertje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:12:
[...]

Je kan gewoon op alle apparaten downloaden via dezelfde ssl poort.Het gaat om de max aantal connecties die je mag maken.

Dat accepteert mijn fritzbox niet ik kan per ip-adres ( = popcorn of pc) maar één keer dezelfde port forwarden anders geeft hij deze fout Error: Entry already exists

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 11:54
Iemand ervaring met deze?

http://gibinews.eu/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannickie111
3.50/maand voor die specs lijkt zeker niet verkeerd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
Net even getest... retentie is wat ze beloven (post van 1200 dagen komt 100% compleet binnen), snelheid niet. Nieuwe posts halen nauwelijks 5mb/s, oudere posts (> 400 dagen) zijn gecapped op 3mb/s.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Is dat 5MB of Mb/s ? In dat laatste geval zijn ze zwaar waardeloos, of je moet je blindstaren op het geld.

@hieronder: hmm, zeg dus 40Mbit wat het doet, niet 100. Jammer dat niet net 50 wordt gehaald, dan had ik ondanks alle kritiek erop in gegaan.

[Voor 42% gewijzigd door Sjah op 04-03-2012 14:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17:32
4.8 MB/s is mijn ervaring bij gibinews.eu, ook net getest met een gratis 3 dagen trial. Dat is best aardig voor de prijs, maar niet wat wordt geadverteerd (100 Mbit/s)

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wissertje
rambocus schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:19:
[quote]Wissertje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:12:
[...]

Dat accepteert mijn fritzbox niet ik kan per ip-adres ( = popcorn of pc) maar één keer dezelfde port forwarden anders geeft hij deze fout Error: Entry already exists
Je hoeft bij usenet geen portforwarding te doen. Gewoon instellen in je newsclient de serveradres en poort (ssl eventueel aanvinken) en dan moet het werken.
All our offers include
NO ENGAGEMENT
Over 1200 days binary retention
No download limits
All our offers include 256-bit SSL
Technical support: Answer within 24 hours
Upload is not allowed
uploaden is niet toegestaan.

[Voor 25% gewijzigd door Wissertje op 04-03-2012 14:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
Sjah schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:09:
Is dat 5MB of Mb/s ? In dat laatste geval zijn ze zwaar waardeloos, of je moet je blindstaren op het geld.

@hieronder: hmm, zeg dus 40Mbit wat het doet, niet 100. Jammer dat niet net 50 wordt gehaald, dan had ik ondanks alle kritiek erop in gegaan.
Ik bedoelde inderdaad net geen 5 megaBYTES per seconde. Sorry, op die notatie blijf ik fouten maken :P

Retentie is wel hoger dan wat ze beloven; 1250 dagen oude post komt gewoon netjes binnen, ook al is het maar tegen 2.5megaBYTES per seconde.

Ik denk dat ik deze voorlopig als USP neem. Recente posts maxen m'n verbinding bijna (hopelijk blijft dit zo) en oudere posts download ik zelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Jij hebt ook eigenlijk een 50Mbit lijn liggen? Ik dus wel, en heb weinig zin om dikke 1MB onder mijn max te blijven, is psychologisch, meer dat dan echt logisch. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
Ik heb ook 50Mbit ja. Normaal gezien haal ik 5.4-5.6MB/s, met Gibinews 4.5-5.0MB/s. De komende dagen even de snelheden blijven bekijken, want het is natuurlijk wel véél goedkoper (door die software voor €3 te kopen krijg je 2 maanden gratis usenettoegang + 14 extra dagen gratis door je te registreren via een referral link).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:47
rambocus schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:19:
Port-forwarding is voor als je een server draait die je beschikbaar wilt maken via het internet. Bijvoorbeeld een webserver (apache), ftp-server, of als je een game host voor je vrienden.
Voor simpelweg downloaden hoef je nooit poorten te forwarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Bv202 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:32:
Ik heb ook 50Mbit ja. Normaal gezien haal ik 5.4-5.6MB/s, met Gibinews 4.5-5.0MB/s. De komende dagen even de snelheden blijven bekijken, want het is natuurlijk wel véél goedkoper (door die software voor €3 te kopen krijg je 2 maanden gratis usenettoegang + 14 extra dagen gratis door je te registreren via een referral link).
Aaah niouzefire+.....ook nog ergens screenshots te vinden, ennuh mijn Frans is echt niet goed genoeg. Komt bij dat ik NBP ooit aangeschaft heb. Maar ik snap je, dit is voor niks op 'n goeie stoel zitten.

Oja, upload mag niet, bij gibi.

Denk dat ik over tjijdje een 10 dagen abo neem, dan krijg je beter beeld dan in 3 dagen. Plus wie zegt dat die 3 dagen GRATIS periode niet een cap heeft?

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 04-03-2012 14:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
Je kan op die website de taal bovenaan op Engels zetten ;)

Dan koop je beter die software voor €3 en krijg je 2 maanden gratis. Een 10-dagenaccount kost ook meteen al rond de €3 (ze adverteren met €1.8, maar in de praktijk zal dat vast wel meer zijn door telefoonkosten) :)
Plus wie zegt dat die 3 dagen GRATIS periode niet een cap heeft?
Heb ik al getest door een account voor 10 dagen aan te kopen. Geen verschil :(

[Voor 22% gewijzigd door Bv202 op 04-03-2012 14:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17:32
Antwoord op een vraag over de snelheid bij GIBInews:
During heavy load (week ends and 7pm-9pm during the week) you'll get lower speeds.
During heavy load if you souhld have more connections, you will reach +100Mb/s.
For few days I set your connections limit to 20 and check the speeds
Will you pay for 4,5 or 5euros/month with 20connections limit?
Ik heb het getest met 19 connections haal ik 6,4 MB/s. Het zal wel druk zijn.. Wel aardig dat ik blijkbaar mag kiezen hoeveel ik betaal voor 20 connections.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Bv202 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:44:
Je kan op die website de taal bovenaan op Engels zetten ;)
duh, ik had het over de newsclient, is die er wel in English?
Dan koop je beter die software voor €3 en krijg je 2 maanden gratis. Een 10-dagenaccount kost ook meteen al rond de €3 (ze adverteren met €1.8, maar in de praktijk zal dat vast wel meer zijn door telefoonkosten) :)
telefoon????
Heb ik al getest door een account voor 10 dagen aan te kopen. Geen verschil :(
Jammer.

Wie weet meer van deze server, wat zijn dit voor gasten, van wie zijn ze reseller? Ze zijn vast te goedkoop, dan bedoel ik dat ze de toestroom niet aan kunnen. Deze mening is mede ingegeven door wat nicxz pastet hier, vind ze beetje zweverig.

[Voor 5% gewijzigd door Sjah op 04-03-2012 15:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
duh, ik had het over de newsclient, is die er wel in English?
Ja, maar die hoef ik helemaal niet. Ik wil gewoon de 2 maanden usenet :p
telefoon????
Het is een telefonische betaling. Paypal is enkel mogelijk als je een maand aankoopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:35
Met de promo code "10j" zou je 10 dagen Gibinews kunnen uitproberen, zonder betaling.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, heb nog een abo lopen.

[Voor 4% gewijzigd door Prolution op 04-03-2012 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
Yup, die werkt. Bedankt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-03 15:36
Heb de afgelopen dagen steeds problemen met m'n NBA downloads. Nogal erg veel errors in SABnzbd. Neem deze bijvoorbeeld:

code:
1
Unpacking failed, unable to find NBA.2012.03.01.Heat@*******.NBALPHD720p.H264.AAC-Milala13.part028.rar

Heeft het nou zin om zo'n extra fill server erbij te zetten? Ik dacht aan zo'n astraweb abbo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 13-05 18:33

TRaSH

Koffie ?

welke usenet provider gebruik je nu dan ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iBurger
Had dat er erbij moeten zeggen. Ik heb nu een Lightning usenet abbonement.

[Voor 12% gewijzigd door iBurger op 04-03-2012 22:41]

• Le_Freak !
yannickie111 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:07:
[...]

Wat mij betreft: Ja, Giganews is nog echt de allerbeste Usenetprovider. Maar dan ook erg duur.
Als je al die extra's enz niet nodig hebt zou ik gewoon zeggen, stap lekker over op supernews, da's een reseller van giganews, en je hebt bijna dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs!

Je kunt ook nog kijken naar SunnyUsenet als je per se accountsharing wil.... :)

Succes!
Zijn die extra's da nuttig? Wat ben je kwijt per maand?

Specs

• Schnoop
  • Laatst online: 09-05 20:24
Persoonlijk gebruik ik Supernews. Giganews vind ik wat duur. Supernews kost pakweg 9 euro p/m.

De snelheid (hun geven aan Gig) is echter niet geheel waar. Ik zit hier op Gigabit en haal maximaal gemiddeld 30mb/s met uitschieters naar 35. (240 tot 280 mbit dus).

Niet dat ik klaag overigens. Ik kon me echter wel voorstellen dat bij deze snelheden heel veel andere factoren erbij komen kijken (CPU / Disk acces / Netwerk kaart/download prog). Tests met een nogal heftige server leverde echter het zelfde resultaat. (2x intel ceon @ 3.2 , 32GB mem, 2x scuzi 10.000RPM in raid 0).

De retentie is vrijwel identiek. Het enigste waar Giganews zou kunnen overtreffen is de snelheid maar ik waag te betwijfelen dat hier veel verschil in zit.

Overigens werkt account sharing hier op. Niet gelijkertijd downloaden vanuit meerdere IP's, maar mijn login wordt gebruikt op minimaal 7 verschillende IP adressen en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:53
Schnoop schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:06:
Persoonlijk gebruik ik Supernews. Giganews vind ik wat duur. Supernews kost pakweg 9 euro p/m.
Correctie; Supernews kost 6,99 per maand of 69 euro per jaar. Scheelt nogal. Voor hetgeen geboden wordt vind ik de prijs zeer acceptabel.

• Wissertje
[b][message=37795309,noline]Overigens werkt account sharing hier op. Niet gelijkertijd downloaden vanuit meerdere IP's, maar mijn login wordt gebruikt op minimaal 7 verschillende IP adressen en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden.
Houd er wel rekening mee dat je account geblokkeerd kan worden, als ze het in de gaten krijgen. ;)
De Supernews accounts dienen uitsluitend voor persoonlijk gebruik. Ander gebruik dan persoonlijk gebruik of gebruik dat niet onderscheidbaar is van niet-persoonlijk gebruik is verboden. De volgende vormen van gebruik bijvoorbeeld zijn verboden:

Delen van een login met meerdere personen
Gelijktijdige logins vanaf meerdere IP-adressen
Maken van een verbinding van een proxy, van welke aard dan ook
Gebruik van DNEWS, NetCache of een ander caching-systeem voor meervoudige toegang
Overmatige downloadvolumes
Verder is het een newsserver als het werkt werkt het, maar als je problemen hebt dan moet je het maar uitzoeken en sturen ze standaard antwoorden. Dit is dan ook mijn laatste maand daar, omdat het het vertikken om mijn probleem op te lossen.

[Voor 11% gewijzigd door Wissertje op 05-03-2012 15:26]

• ivo-nl
  • Laatst online: 23:09
Ik ga Supernews maar eens een maandje uitproberen, ben benieuwd.

• Le_Freak !
Freakster86 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:00:
[...]

Correctie; Supernews kost 6,99 per maand of 69 euro per jaar. Scheelt nogal. Voor hetgeen geboden wordt vind ik de prijs zeer acceptabel.
acceptabel ? sneller en meer waar voor je geld kun je niet krijgen. ;-)

Specs

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:18
Vooralsnog zit ik bij eweka maar ik merk dat ik de mogelijkheden hiervan verreweg niet benut en dat vind ik toch zonde van die € 7,50 iedere maand. Nu zoek ik eigenlijk een alternatief zonder al teveel concessies te hoeven doen. Een lange retentie is eigenlijk de hardste eis, snelheid boeit me feitelijk minder (alles boven de 2 mb/s vind ik al prima). Verder mag er best een limiet aan zitten, als ik dan maar geen extra kosten krijg en de download in de volgende maand maar hervat wordt oid. De proporties waarin ik nieuwsgroepen afgelopen jaar heb gebruikt gaat voorlopig echt niet meer gebeuren, ik heb een behoorlijke inhaalslag gemaakt. Soms download ik minder dan 10 Gb per maand, soms zijn het er 100.

Mijn eigen provider (ziggo) voldoet iig niet met zijn 30 dagen retentie. Wie heeft er tips voor me?

• yannickie111
Joster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:04:
Vooralsnog zit ik bij eweka maar ik merk dat ik de mogelijkheden hiervan verreweg niet benut en dat vind ik toch zonde van die € 7,50 iedere maand. Nu zoek ik eigenlijk een alternatief zonder al teveel concessies te hoeven doen. Een lange retentie is eigenlijk de hardste eis, snelheid boeit me feitelijk minder (alles boven de 2 mb/s vind ik al prima). Verder mag er best een limiet aan zitten, als ik dan maar geen extra kosten krijg en de download in de volgende maand maar hervat wordt oid. De proporties waarin ik nieuwsgroepen afgelopen jaar heb gebruikt gaat voorlopig echt niet meer gebeuren, ik heb een behoorlijke inhaalslag gemaakt. Soms download ik minder dan 10 Gb per maand, soms zijn het er 100.

Mijn eigen provider (ziggo) voldoet iig niet met zijn 30 dagen retentie. Wie heeft er tips voor me?
Als ik de TS even bekijk: Misschien XLNed of CheapNews

• Le_Freak !
Joster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:04:

Lees jij totaal niet wat er net besproken wordt? Je kan toch wel keihard zeggen dat supernews de beste is, de snleste is voor het geld dat je ervoor betaalt.
Sterker nog, het is samen met giganews de enige beste snleste en met de langste retentie keus.
Snap niet dat mensen voor die 6.99 euro bij een ander zitten.
Noem mij 1 andere provider die voor dat geld levert wat supernews levert?

Specs

• Joster
Le_Freak ! schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:46:
[...]

Lees jij totaal niet wat er net besproken wordt? Je kan toch wel keihard zeggen dat supernews de beste is, de snleste is voor het geld dat je ervoor betaalt.
Sterker nog, het is samen met giganews de enige beste snleste en met de langste retentie keus.
Snap niet dat mensen voor die 6.99 euro bij een ander zitten.
Noem mij 1 andere provider die voor dat geld levert wat supernews levert?
Dat zal allemaal best maar ik zat tot nog toe bij Eweka omdat ik me nooit in Supernews had verdiept. Nu stel ik echter een geheel andere vraag. Ik wil geen € 7,50 of € 6,99 meer uitgeven. Ik wil gewoon een stabiele provider waarbij snelheid geen prioriteit heeft, een datalimiet acceptabel is gezien mijn lichte gebruik maar retentie wel belangrijk is. En dat dus voor minder dan de genoemde bedragen per maand. Ik vraag me af of jij wel leest wat ik vraag.

@ yannickie111: bedankt!
Joster schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:52:
Ik wil geen € 7,50 of € 6,99 meer uitgeven.
Beste oplossing blijft voor jou toch supernews, had dat meen ik ook al in een ander topic hier op Tweakers aangegeven. Jaaraanbieding nemen van 69 euro / 12 maanden = 5,75 euro per maand.

Lager lukt je niet met de eisen die je aan de provider stelt. En er zijn bijna geen providers die goedkoper zijn dan 5,75 euro per maand.

Je kan nog kijken naar een blockaccount van astraweb, bijvoorbeeld 1 TB voor 50 dollar (40 euro meen ik met de omrekenkoers). Als je bij Ziggo zit is astraweb niet de meest fijne keuze omdat je je snelheid niet haalt en zaken met een retentie van 750+ dagen wel erg traag gaan.

[Voor 22% gewijzigd door Dikkiedikdik op 06-03-2012 09:02]

• Joster
Bedankt (al had je supernews niet genoemd in dat andere topic), die jaaraanbieding kan ik echter nergens vinden ah, daar kom ik bij via de super special link.

Zoals ik zojuist in het andere topic gemeld heb ben ik tot vernieuwde inzichten gekomen en wil ik inderdaad gebruik gaan maken van een goedkoper alternatief dat wel constant door loopt. Afweging zal ik moeten maken op prijs, retentie en snelheid. Ik weet in ieder geval dat ik nu teveel betaal voor wat ik er mee doe.

[Voor 5% gewijzigd door Joster op 06-03-2012 10:07]

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waarom neem je sunnyusenet niet? Goedkoop en behoorlijk lange retentie.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Sjah
Psies, Sunny 10 moet wat zijn voor um, speed vindt hij niet zo belangrijk.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alleen header retentie is minder (weet niet hoe lang) maar dat geldt voor bijna alle (goedkope) aanbieders.

Maar daarvoor kun je een goedkoop blockaccount elders nemen (nadat je vastgesteld hebt dat je het ook nodig hebt :P )

Heb zelf Sunny 20 en bevalt, zeker voor de prijs, goed genoeg. Max speed ligt wel 10% lager dan ik bij Eweka etc haalde. Weet niet waar dat aan ligt want abo is ruim genoeg.

[Voor 39% gewijzigd door Help!!!! op 06-03-2012 15:03]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:29
Help!!!! schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:01:
Alleen header retentie is minder (weet niet hoe lang)
Rond de 200 dagen.

Nickname does not reflect reality

• iBurger
Help!!!! schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:01:
Maar daarvoor kun je een goedkoop blockaccount elders nemen (nadat je vastgesteld hebt dat je het ook nodig hebt :P )
Hieraan zit ik dus ook te denken. Met lightningusenet loop ik soms tegen incompletes aan. (meestal met hele recente posts).

Welke providers zouden jullie me aanraden als backup? Ik vond Astra nogal duur maar als het echt nodig is ... moet het maar ;).

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-05 17:08
Newsgrabber is ook goed volgens een kennis van me.
Ik heb tot op heden geen problemen met LU.
Jammer dat er geen credits meer bijgekocht kunnen worden.
Voor die prijs de beste performance denk ik.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

iBurger schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:29:
[...]

Hieraan zit ik dus ook te denken. Met lightningusenet loop ik soms tegen incompletes aan. (meestal met hele recente posts).

Welke providers zouden jullie me aanraden als backup? Ik vond Astra nogal duur maar als het echt nodig is ... moet het maar ;).
Weet je wat het is, de prijzen vd diverse leveranciers zijn zo laag dat je makkelijk ergens een maand kan proberen...

PC Specs

• Freakster86
Le_Freak ! schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:40:
[...]

acceptabel ? sneller en meer waar voor je geld kun je niet krijgen. ;-)
Ik zei: zeer acceptabel :9

Ik zit onderhand ook al weer 8 maanden bij Supernews.. Bevalt uitstekend. Ik zit serieus te overwegen om gewoon een jaar abonnement te nemen. Scheelt weer 1,20 per maand :+

Hoe denken jullie over jaarabonnementen? Is een jaar abo aan te raden?

• Sjah
jup, je kan geen kant op als je supernews helemaal kut gaat voor zeg 2 maanden..

• Le_Freak !
Sjah schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:13:
jup, je kan geen kant op als je supernews helemaal kut gaat voor zeg 2 maanden..
Tja....ik snap wat je bedoeld, maar waarom zou dat gebeuren, aan de andere kant, van die 1.20 ga je niet failliet.

Specs

• Sjah
1.20? wat voor prijzen hou jij erop na, duppie per maand? >:)

• Freakster86
Sjah schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:13:
Hoe groot zou die kans nou daadwerkelijk zijn? Ik dacht dat Supernews juist één van de betrouwbaarste is.

6,99 of 5,75 per maand, 1,24 :+ verschil. Toch 14,88 op jaarbasis :9

• Sjah
Kans lijkt mij niet denkbeeldig, ja ze zijn ERG goed, maar ook ERG goedkoop voor wat ze geven>>> ze kunnen weleens te maken krijgen met teveel abos gezien hun capaciteit>> zit je met lagere speeds.

• thefxr
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02-05 13:19
ik zou niet meer voor 1 jaar gaan, heb toen met astraweb zeik gehad, dus hoogsten kwartaal abo's

• Le_Freak !
thefxr schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:48:
ik zou niet meer voor 1 jaar gaan, heb toen met astraweb zeik gehad, dus hoogsten kwartaal abo's
Ach ja.....hoe groot is de kans dat er wat gebeurt, ik bedoel, dan moet het ook nog in het begin van het jaar fout gaan want als het na 4 maanden fout gaat kost het je zomaar 30 euro of zo, jaaaaa dat kost je je kop haha.
Nee hoor, je kan best veilig een jaarabbo nemen.
Doem denken voor dit bedrag? Ja dat kun je doen haha.

Specs

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:20
Het principe is juist dat het zonde geld is om te betalen voor iets waar je niet (meer) tevreden over zou kunnen zijn. En als je het gaat berekenen, is (gezien de ervaring met andere providers) de kans groter dat je juist meer verliest als je een jaarabbo neemt, dan dat het je kost om per maand te betalen. Zoals je zelf zegt: als het na 4 maanden fout gaat kost het je 30 euro, maar als je per maand betaald betaal je 14 euro per jaar extra t.o.v. een jaarabbo.

Doemdenken? Denk dat het eerder een kwestie is van ervaringen uit het verleden en de prijzen van nu tegen elkaar afzetten. Gezien de manier waarop je deze afweging belachelijk probeert te maken in je post, maak jij blijkbaar een andere afweging.

Niemand houdt je hier tegen om lekker een jaarabbo af te sluiten: leef je uit. Maar dwing jouw mening niet op deze redelijk respectloze wijze op aan anderen die graag onderbouwd een keuze willen maken.

[Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 07-03-2012 09:51]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Le_Freak !
Groentenboer schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:49:
Het principe is juist dat het zonde geld is om te betalen voor iets waar je niet (meer) tevreden over zou kunnen zijn. En als je het gaat berekenen, is (gezien de ervaring met andere providers) de kans groter dat je juist meer verliest als je een jaarabbo neemt, dan dat het je kost om per maand te betalen. Zoals je zelf zegt: als het na 4 maanden fout gaat kost het je 30 euro, maar als je per maand betaald betaal je 14 euro per jaar extra t.o.v. een jaarabbo.

Doemdenken? Denk dat het eerder een kwestie is van ervaringen uit het verleden en de prijzen van nu tegen elkaar afzetten. Gezien de manier waarop je deze afweging belachelijk probeert te maken in je post, maak jij blijkbaar een andere afweging.

Niemand houdt je hier tegen om lekker een jaarabbo af te sluiten: leef je uit. Maar dwing jouw mening niet op deze redelijk respectloze wijze op aan anderen die graag onderbouwd een keuze willen maken.
Ten eerste is dit mijn mening met een lach, immers neem dan ook geen abbo op een magazine of op iets anders want alles kan failliet en of tegenvallen.
Daarbuiten wordt er hier inderdaad af en toe wel over centen geneukt, wat men zelf moet weten maar ik mag daar wel mijn mening over geven.
Zie het een beetje in het geheel en maak er niet zo'n beladen punt van in jou reactie, relax man, het leven is leuk. :P

Specs

• An1mA
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:37
Zit supernews bij jullie ook te bokken? Zit nu maar op de Amerikaanse servers met 6MB te downloaden ipv het normale 14MB op de EU servers. Die doen het helemaal niet of het schommelt met down en up zijn helaas.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• iBurger
Heb nu even een abbonement bij sunny genomen om het te vergelijken met lightning. Maar ik heb niet een duidelijk antwoord. M'n downloads die eerst op een "incomplete" met lightning vastliepen gaan nu gewoon weer goed. Met lightning en sunny (?!). Had ze even terug gezocht met nzbindex.nl en er weer bij gezet. Raar en ik begrijp niet hoe het kan.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:04

Koffie

Koffiebierbrouwer
Zijn er nog meer met problemen bij Astra?
Wederom weer hevig schommelende snelheden en veel incompletes op 'oude' files, iets van een week gaat wel als een trein.

Is een free rider | Zwembad - Braaihok

• Sjah
Zit met een "moeilijk" probleem, heb nu 50mbit upc, kortom nu 60 mbit Sunny. Maar Supernews is nog maar dikke euro duurder. tJeezz wat doe ik, het halleluja supernews nemen, de prijs scheelt amper, of tevreden zijn met sunny.
Laatste paar weken strakke volle lijn met sunny.

• iBurger
@koffie: ik las ergens online dat je alle AstraWeb servers moet aanzetten. Astra heeft er geloof ik iets van 7 of 8. Alle servers hebben een iets andere sync.

• Laguna
  • Laatst online: 01:12

Laguna

Connaisseur

Sjah schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:13:
Zit met een "moeilijk" probleem, heb nu 50mbit upc, kortom nu 60 mbit Sunny. Maar Supernews is nog maar dikke euro duurder. tJeezz wat doe ik, het halleluja supernews nemen, de prijs scheelt amper, of tevreden zijn met sunny.
Laatste paar weken strakke volle lijn met sunny.
Je vergelijkt daar wel een maandabonnement met een jaarabonnement. Ik zou momenteel zelf niet voor een jaarabonnement kiezen (bij een jaarabonnement is het prijsverschil overigens €2,36 p/m en bij een maandabonnement €3,20).

Het was laat en ik was duidelijk niet zo scherp meer ;)

[Voor 6% gewijzigd door Laguna op 09-03-2012 10:06]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Sjah
Wel de speciale linke gevolgd? :Y)

• Freakster86
Laguna schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:52:
[...]

Je vergelijkt daar wel een maandabonnement met een jaarabonnement. Ik zou momenteel zelf niet voor een jaarabonnement kiezen (bij een jaarabonnement is het prijsverschil overigens €2,36 p/m en bij een maandabonnement €3,20).
8)7 :?

maand:
Sunny: 5,79
Supernews: 6,99

jaar:
Sunny: 55,56 (4,63p/m)
Supernews: 69,- (5,75p/m)

En dan heeft Sunny nog abo's voor 3 maanden en een half jaar.

• Freakster86
promo code Cheapnews: ultimate_40

59,50 voor 12 maanden
Freakster86 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:55:
En dan heeft Sunny nog abo's voor 3 maanden en een half jaar.
Waarom iedereen het hier de laatste maanden zoveel over sunny heeft ontgaat me echt. Ik lees er alleen maar klachten over 8)7
Freakster86 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:10:
Hoe denken jullie over jaarabonnementen? Is een jaar abo aan te raden?
bij supernews kan je dit prima doen aangezien Giganews erachter zit en de provider al jaar en dag heel betrouwbaar is, ik heb meestal jaarcontracten. Heb nu t/m 2014 supernews aangekocht. Maar ik lig ook niet wakker als bijvoorbeeld Brein het voor elkaar krijgt om nieuwsgroepen op de een of andere manier voor mij te blokkeren. Als dat wel een probleem is moet je natuurlijk geen jaarabonnement nemen. Maar ach, een jaar is toch iets van 60 euro, dus een avond (of 2 of 3) niet stappen en je hebt het al verdiend.

[Voor 53% gewijzigd door Dikkiedikdik op 09-03-2012 14:21]

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:29
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:17:
Waarom iedereen het hier de laatste maanden zoveel over sunny heeft ontgaat me echt. Ik lees er alleen maar klachten over 8)7
Sunny doet het hier perfect. Iets sneller dan Lightning, prima retentie (op de headers na), uitermate tevreden over.

Nickname does not reflect reality

• iBurger
[...]

[...]
dude, niet iedereen heeft 60 mbps down.... sunny usenet is echt spot goedkoop als je kijkt naar die 10 mbps abbonementen.

• Sm0k3r
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2020

Sm0k3r

cough...cough...

iBurger schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:11:
[...]

dude, niet iedereen heeft 60 mbps down.... sunny usenet is echt spot goedkoop als je kijkt naar die 10 mbps abbonementen.
Ik begrijp niet waarom iedereen het hier over 1 euro verschil heeft of 2 euro terwijl we voor meerdere 10 euros aan data binnenhalen.

Ik betaal dan nog steeds voor stabieliteit en uptime en zit daarom nog steeds bij Astraweb en i-telligent, geen van beide hebben mij ooit in de steek gelaten.

De astraweb klachten wat ik hier lees heb ik ook nog nooit meegemaakt, ik gebruik de standaard serveradres en geen SSL gewoon pport 119 en haal alles goed binnen en op volle snelheid, dus niet speciaal eu of nl server, gewoon default adres.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03:27

Nox

Noxiuz

Volgens mij valt het wel mee in prijs. Ik betaal voor I-telligent (premium provider, hoge uptime/servicedesk etc.) 10 euro per maand, maandelijks opzegbaar en onbeperkte snelheid/data. Vind ik persoonlijk waard als het altijd werkt. Ik download veel dingen toch last-minute en als er dan weer eens 10mbit beschikbaar is aan bandbreedte wordt je wel chagrijnig. Vaak zie je dat ze gecapt worden op 120mbit dus dan trekt hij je lijn toch weer net-niet vol. Ook accountsharing is toegestaan dus een aantal vrienden downloaden gewoon wat muziek via mijn account.

Ik ben wel benieuwd wie er goedkopere providers weet die desnoods 2 uur lang om 9 uur savonds met je aan de lijn hangen om problemen op te lossen...

Overlever van KampeerMeet 4.1
All your Acer belongs to /dev/null

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

NoxiuZ schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:18:
Volgens mij valt het wel mee in prijs. Ik betaal voor I-telligent (premium provider, hoge uptime/servicedesk etc.) 10 euro per maand, maandelijks opzegbaar en onbeperkte snelheid/data. Vind ik persoonlijk waard als het altijd werkt. Ik download veel dingen toch last-minute en als er dan weer eens 10mbit beschikbaar is aan bandbreedte wordt je wel chagrijnig. Vaak zie je dat ze gecapt worden op 120mbit dus dan trekt hij je lijn toch weer net-niet vol. Ook accountsharing is toegestaan dus een aantal vrienden downloaden gewoon wat muziek via mijn account.

Ik ben wel benieuwd wie er goedkopere providers weet die desnoods 2 uur lang om 9 uur savonds met je aan de lijn hangen om problemen op te lossen...
Same here ook 10tje per maand en per jaar of 2/3 jaar 37 euro Astraweb block account voor echt oud spul, ik zit nu ruim 1,5 jaar bij i-telligent en zij zijn 1x uit de lucht geweest en hebben hier over gemaild, mijn UPc verbinding lag er nog vaker uit hahahahaha (geen echte lach trouwens :'( )

Ik ben denk ik ook old school, was Eweka en XSnews en daarna i-telligent, ben niet echt van de switchen, heb ook maar 2 ISP's gehad, Cistron en daarna UPC, is ook puur afhankelijk van instelling persoon, als ik echt geld wil besparen hou ik wel op met roken en drinken en dat laatse kost nog het meest 8) .

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

iBurger schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:11:
[...]

Dat dus. :)

Heb 20mbps en dat kost me gewoon duidelijk minder dan bijv. Super zonder dat ik echt iets mis.

PC Specs

• iBurger
Sm0k3r schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:15:
[...]

Ik begrijp niet waarom iedereen het hier over 1 euro verschil heeft of 2 euro terwijl we voor meerdere 10 euros aan data binnenhalen.

Ik betaal dan nog steeds voor stabieliteit en uptime en zit daarom nog steeds bij Astraweb en i-telligent, geen van beide hebben mij ooit in de steek gelaten.

De astraweb klachten wat ik hier lees heb ik ook nog nooit meegemaakt, ik gebruik de standaard serveradres en geen SSL gewoon pport 119 en haal alles goed binnen en op volle snelheid, dus niet speciaal eu of nl server, gewoon default adres.
Astraweb® approves this message®®.

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

[...]
[...]
omdat blijkbaar alleen de mensen die iets te klagen hebben er over reageren.
Bij mij werkt Sunny prima. Ik heb zelf een 20Mbit lijn, en mijn schoonbroer ook.
Samen delen we een Sunny 60 pakket wat bij 1 jaar uitkomt op € 2,18 per maand per persoon.
Voor € 2,18 ga ik niet iets beters vinden denk ik zomaar.

Misschien is de snelheid bij oudere bestanden idd iets lager, heb ik nog niks van gemerkt, want ik download bijna alleen maar recent materiaal. Maar voor die lage prijs neem ik dat wel voor lief.

• Dennisik
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
(overleden)
Kneiters, Sunny Usenet is behoorlijk goedkoop.

Ik zat eerst naar eweka te kijken, maar dit is toch een stukje goedkoper.
Binnenkort eens maandje proberen, wanneer ik overgestapt ben.

• Fantomas
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Wellicht ben ik niet de eerste die het opmerkt, maar ik merk de laatste tijd dat bij Supernews veel high profile bestanden gewoon niet op de server staan. Index sites/zoekmachines geven gewoon de bestanden weer maar geen enke download van die releases doet het.
Sloopt supernews die op verzoek gewoon van hun servers af? Gezien de grondigheid waarmee dit gebeurt lijkt het daar wel op.

Ik had nog ergens een eweka accountje liggen en heb daar even een 24u pas gescoord en alles doet het gewoon via hen. Wellicht toch tijd om weer over te stappen

[Voor 7% gewijzigd door Fantomas op 10-03-2012 01:30]

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-05 15:57
Ik draai nu een maand Sunny30 icm met een 35 Mbit glasvezel verbinding.

Ben erg tevreden. Bijna alle downloads zijn gelukt. 99% van wat ik download is recent op het usenet gezet, en dat haal ik met een constante snelheid van 3,6 MB/s binnen. Hiervan lukte 100%! Geen Cease and Desist :)

Bij oudere spots is de snelheid iets minder en heb je ook repair block nodig, anders is de kans klein dat je hem binnen haalt. die worden echter bijna altijd meegepost.

Ik besluit iedere maand met veel plezier te verlengen, de markt is te onzeker het voor een langere tijd te doen om een paar euro te besparen en dan met onzekerheid te zitten vindt ik.

Yippie kayak, other buckets!

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:53

knakworst

Get Dilberted!

Fantomas schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 01:01:

Sloopt supernews die op verzoek gewoon van hun servers af?
Zoek eens op "HBO" in dit topic. Ook Eweka is dan niet de grootste aanrader volgens mij.

• Fantomas
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Aw bedankt. Het ging ging hier niet om series of consolegames dus er wordt weer iets meer geblocked.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

iBurger schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:41:
[...]

Astraweb® approves this message®®.
Is dit sarcasme of heb jij ook geen problemen met Astraweb?

• Freakster86
Hoeveel snelheid haal je met 1 thread bij Sunny?

Misschien een idee om bij de newsservers die AS toestaan erbij te vermelden hoeveel snelheid je per thread kunt halen.

• TI_Observer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-05 10:44
Freakster86 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:02:

Misschien een idee om bij de newsservers die AS toestaan erbij te vermelden hoeveel snelheid je per thread kunt halen.
1 thread levert zon 2,7megabyte per seconde daar

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-05 15:57
Freakster86 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:02:

Ik heb Sunny 30.
360 MB Gedownload in 15 minutes 35 seconden met een gemiddelde van 393 KB/sec.

Hoe sneller het abo, des te sneller de snelheid per thread.

Met 10 threads, het maximum, haal ik 3,6 MB/s

Yippie kayak, other buckets!

• Sjah
edit: hier stond onzin.

[Voor 91% gewijzigd door Sjah op 10-03-2012 18:15]

• KorneelB
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08-05 11:56
knakworst schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:02:
[...]

Zoek eens op "HBO" in dit topic. Ook Eweka is dan niet de grootste aanrader volgens mij.
ja ik eb er dus ook veel last van. maar de vraag is, is het alleen supernews, of betekend dat dat giganews dan ook daar last van heeft ?

want dan ga ik terug naar giganews..

60 TB can not be enough

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:28
Lijkt me goed om er een vakje erbij te maken in de OP? of er content wordt afgehaald of niet.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Fantomas schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 01:01:
Wellicht ben ik niet de eerste die het opmerkt, maar ik merk de laatste tijd dat bij Supernews veel high profile bestanden gewoon niet op de server staan. Index sites/zoekmachines geven gewoon de bestanden weer maar geen enke download van die releases doet het.
Ik heb dit nog niet gemerkt. Ik begrijp dat het alleen om tv series van HBO gaat. Misschien kan je een voorbeeld geven (geen idee of dat van de policy mag, maar ik neem aan dat een titel wel kan).

Ik download bijvoorbeeld wel tv series van HBO met sickbeard, maar die pakt hij gelijk mee als ze online komen (2 uur na uploaden ofzo) en dan zijn ze misschien nog online? Dat wil ik even nazien. Want als ik dit probleem ook krijg stel ik ook even de ziggo server in als backup.

• Sjah
waarom alleen hbo series, hebben die bepaalde machtspositie dat sommige usenet aanbieders in de broek schijten voor hen?

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-05 20:06
Heb de afgelopen weken diverse Usenet Providers uitgeprobeerd. Ik kom er maar niet uit. Ik ga gewoon voor supernews, aangezien daar veel positieve reacties over zijn.

Kost wel het dubbele van wat ik hiervoor betaalde (€4,50 bij lightnetusenet). Maar ik hoop dat ik er een stabiele usenet provider voor terug krijg, waar ik weer een tijdje mee verder kan zonder gelul.

• technofreak1
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:35:
waarom alleen hbo series, hebben die bepaalde machtspositie dat sommige usenet aanbieders in de broek schijten voor hen?
Wat ik er van begrepen heb is dat volgens de amerikaanse DMCA wetten "providers" niet verantwoordelijk zijn voor content die gebruikers uploaden, MITS ze een notice and takedown procedure hanteren. Dat wil zeggen dat ze bij klachten van een rechthebbende bepaalde content moeten verwijderen. Wat je ziet is dat bepaalde rechthebbenden hier meer gebruik van maken dan anderen. voorbeelden hiervan zijn inderdaad HBO, nintendo, EA games en dat zullen niet de enigen zijn.

• Freakster86
Jwells schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:36:
Kost wel het dubbele van wat ik hiervoor betaalde (€4,50 bij lightnetusenet). Maar ik hoop dat ik er een stabiele usenet provider voor terug krijg, waar ik weer een tijdje mee verder kan zonder gelul.
4,50 naar 6,99 of 5,75 (bij jaar abo) is nou niet bepaald het dubbele...
technofreak1 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:34:

Wat ik er van begrepen heb is dat volgens de amerikaanse DMCA wetten "providers" niet verantwoordelijk zijn voor content die gebruikers uploaden, MITS ze een notice and takedown procedure hanteren. Dat wil zeggen dat ze bij klachten van een rechthebbende bepaalde content moeten verwijderen. Wat je ziet is dat bepaalde rechthebbenden hier meer gebruik van maken dan anderen. voorbeelden hiervan zijn inderdaad HBO, nintendo, EA games en dat zullen niet de enigen zijn.
Daar hebben we een spreekwoord voor; Dweilen met de kraan open :+
Heb er zelf nog nooit last van gehad.

• Laguna
  • Laatst online: 01:12

Laguna

Connaisseur

sheez88 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:44:
[...]

1 thread levert zon 2,7megabyte per seconde daar
Dat is afhankelijk van welk abonnement je afneemt bij Sunny. Ik moet 8 threads gebruik om mijn maximum van 1,8MB/s te halen bij mijn Sunny 20 abo, met 1 thread haal ik dus zeker niet mijn max.

Volgens mij kan je bij alle pakketten (op Unlimited na) aanhouden:

pakket/aantal threads=~max snelheid per thread

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-05 17:08
Dat klopt denk ik wel ja.
Ik had alle lijnen nodig van het 60mbit pakket om mijn UPC 60mbit lijn dicht te trekken.
En dan haalde ik ook maar net 60mbit.

• t0tum
  • Laatst online: 28-03 14:31
Ik ondervind rare problemen met hitnews. Ongeveer 1/3 van (500+ dagen) posts, komt binnen met ontbrekende blocks, zodat je niet eens aan parren komt. Zet ik dezelfde bestanden 10min later weer aan, worden ze wel compleet binnen gehaald. Waar heeft dit mee te maken?
Ik zag deze provider als een goedkoop alternatief voor astraweb, maar dit zet mij nu aan het twijfelen.

• Freakster86
Opzich is zo'n unlimited abo van sunny dan zeer interessant.

20 threads die elk zo'n 2,7MB doen (max). Ik ken best wel wat mensen die een 25Mbit lijntje hebben. Dan kun je met behoorlijk wat mensen de 'kosten' delen. Ook nog 900 dagen retentie is erg netjes.

• Sjah
Ik had een 25mbt , maar dat was net een tikkeltje meer dan 2.7, zeg 3.1. Voor mijn huidige 50 mbit zou ik dan ook 3 lijntjes willen, als je het gaat regelen DM me maar. :P

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True