Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 22:30
Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn, maar een jaar abonnement is ook weer zo lang. Ik was al blij dat ik mijn lightningusenet account nog kon gebruiken en ik niet de laatste paar maanden kwijt was toen ze problemen hadden/hebben.

Maar dan zou ik eigenlijk nog wel graag willen weten hoe het zit met de maximale downloadsnelheid en account sharing. Moet je deze maximale snelheid delen of ligt het gewoon echt aan de snelheid die je kan halen met het aantal connecties dat overblijft per persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Roelos schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:43:
[...]

Bedankt voor het testen...
Ik zal hier de boel nog eens doorlopen..
Blijkt dat mijn abbo gisteren is afgelopen |:(
Normaal wordt je plat gemaild of je al wil verlengen, maar deze keer niet dus.
Zo zie je maar. De fout lag bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een 100Mbit usenet account neemt met accountsharing, dan is dit de max snelheid die gehaald kan worden, ook als je shared. Dat wil dus zeggen bijvoorbeeld beide 50Mbit. Je hebt dus een unlimited account nodig. Ik weet dat je bij i-telligent als je met 3-4 man met 100Mbit zou delen, dat je allemaal de volledige snelheid zal halen al zouden ze het accountsharen wel aan banden willen gaan leggen. Of dit al ingevoerd is weet ik niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Wat ik me verder afvraag los van het bovenstaande, als ik upload naar bv de server van Supernews ben ik dan ook de sjaak in Amerika ondanks dat de server in Amsterdam staat? Of zal Supernews de gegevens nooit afgeven? Dit is een vraag die me al een tijdje bezig houd. :9

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Laatst online: 05-10 22:30
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:49:
Als je een 100Mbit usenet account neemt met accountsharing, dan is dit de max snelheid die gehaald kan worden, ook als je shared. Dat wil dus zeggen bijvoorbeeld beide 50Mbit. Je hebt dus een unlimited account nodig. Ik weet dat je bij i-telligent als je met 3-4 man met 100Mbit zou delen, dat je allemaal de volledige snelheid zal halen al zouden ze het accountsharen wel aan banden willen gaan leggen. Of dit al ingevoerd is weet ik niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Wat ik me verder afvraag los van het bovenstaande, als ik upload naar bv de server van Supernews ben ik dan ook de sjaak in Amerika ondanks dat de server in Amsterdam staat? Of zal Supernews de gegevens nooit afgeven? Dit is een vraag die me al een tijdje bezig houd. :9
Even snel je rage weggehaald? :p Niet iedereen werkt full time en heeft daardoor geld over. Als student op de universiteit heb ik al genoeg lasten en maakt het voor mij wel degelijk uit of ik 10 euro in plaats van 5 euro per maand betaal.

Verder deel je de 100mbit niet zoals je aangeeft. We hebben het net getest met een Hitnews server. Het ligt enkel aan het aantal beschikbare connecties en de snelheid die je daarmee kan halen. Met een 100mbit payserver die account sharing toe laat kun je dus wel degelijk beiden tegelijk met 100mbit downloaden zolang je genoeg connecties over hebt voor beiden personen. Daarom laten sommige unlimited providers die account sharing toe staan denk ook slechts 12 connecties toe zodat delen niet aanlokkelijk is.

Vanwege de retentie heb ik toch maar besloten om een jaar abonnement op supernews te pakken. Bedankt voor de tip Dikkiedik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Roelos schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:37:
[...]

Blijkt dat mijn abbo gisteren is afgelopen |:(
Normaal wordt je plat gemaild of je al wil verlengen, maar deze keer niet dus.
Zo zie je maar. De fout lag bij mij.
Ik kreeg afgelopen week 3x een mailtje over dat mn account zou aflopen de 17e. Dat was vrijdag dus net als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eu-Robert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 20:27
Pistolebob schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:05:
[...]

Het is niet voor niks gratis.
Het is maximaal 1Mbit.
XSUsenet heeft al enige tijd een actie: 1 maand gratis max. 100 Mb/s, 12 threads. Kies 'Premium' + coupon-code: pcwelt_xsu
Wordt na die 30 dagen vanzelf een gratis 1Mb/s abonnement. (Niet vergeten om je instellingen dan weer terug te zetten naar 2 threads.) - bron

Voor wat oudere posts, tot 900 dagen, gebruik ik een usenet.pro 12Mb/s 12 uur per dag accountje, 15 euro per 6 maanden. Momenteel -15% met couponcode SCHAATS :D

Binload (duidelijk nog in beta) gebruik ik soms - leuk hoor, maar wazige client wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:49:

Waarom vraag je je niet af dat je ISP jou tussenuit pikt vanwege je hoge uploads? Dat is ook een vraag die me al een tijdje bezig houd :P

En verder over de account sharing idd, volgens mij hangt het net van je provider af welke snelheid je per connectie kan halen. LU was makkelijk, met 3-4 man konden we gewoon 8 connecties gebruiken en iedereen max 50MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
eu-Robert schreef op zondag 19 februari 2012 @ 03:19:
[...]

XSUsenet heeft al enige tijd een actie: 1 maand gratis max. 100 Mb/s, 12 threads. Kies 'Premium' + coupon-code: pcwelt_xsu
Wordt na die 30 dagen vanzelf een gratis 1Mb/s abonnement. (Niet vergeten om je instellingen dan weer terug te zetten naar 2 threads.) - bron

Voor wat oudere posts, tot 900 dagen, gebruik ik een usenet.pro 12Mb/s 12 uur per dag accountje, 15 euro per 6 maanden. Momenteel -15% met couponcode SCHAATS :D

Binload (duidelijk nog in beta) gebruik ik soms - leuk hoor, maar wazige client wel.
Van wie is usenet.pro dan een reseller? Kan op mn telefoon geen trace doen op hun servers. Want als fill server kan hij mooi gebruikt worden in die 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 17:41

StarWing

Huh ?!?

[...]

Wat is de retentie van xsusenet ? Ik kan dit nergens vinden.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zynex schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:05:
[...]

Even snel je rage weggehaald? :p Niet iedereen werkt full time en heeft daardoor geld over. Als student op de universiteit heb ik al genoeg lasten en maakt het voor mij wel degelijk uit of ik 10 euro in plaats van 5 euro per maand betaal.

Verder deel je de 100mbit niet zoals je aangeeft. We hebben het net getest met een Hitnews server. Het ligt enkel aan het aantal beschikbare connecties en de snelheid die je daarmee kan halen. Met een 100mbit payserver die account sharing toe laat kun je dus wel degelijk beiden tegelijk met 100mbit downloaden zolang je genoeg connecties over hebt voor beiden personen. Daarom laten sommige unlimited providers die account sharing toe staan denk ook slechts 12 connecties toe zodat delen niet aanlokkelijk is.

Vanwege de retentie heb ik toch maar besloten om een jaar abonnement op supernews te pakken. Bedankt voor de tip Dikkiedik.
Hitnews is een ander verhaal. Ik heb eens een 50Mbit account gekregen van iemand die nog steeds werkt, maar ik haal gewoon de volle 100Mbit. Normaal is het zo dat de snelheid van een abonnement het totaal is wat je dan met elkaar moet delen of het moet een unlimited account zijn, wijkt een provider hiervan af heb je geluk. Dit is dan ook weer niet correct omdat je bij sunny usenet volgens mij niet beide de volle snelheid haalt omdat de treads gecapt zijn. Dat laatste is gissen omdat ik geen sunny heb.

Supernews is een goeie keus en een zeer betrouwbare provider. Ik heb inderdaad een stuk van mijn bericht verwijderd omdat het totaal niks toevoegde aan de rest van het topic. ;)
StarWing schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:18:
[...]

Wat is de retentie van xsusenet ? Ik kan dit nergens vinden.
volgens hun site 400+. Staat op de frontpage onder free usenet acces.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*aub verwijderen*

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:42
Ik heb gisteren een Ultimate account gekocht bij CheapNews voor 60 euro, gezien LightningUsenet geen klanten meer wil.(geen betaalmogelijkheden meer)
Gisteravond kon ik met 5.6MB/s downloaden met 8 threads (mijn max), vandaag komt de snelheid niet boven 2.2MB/s? Met lightningusenet zat ik altijd aan 5.6MB/s. Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb dus een beetje spijt van mijn aankopen :O
Mijn verbinding is 50mbit glasvezel van XMS

Update:
Snelheid is blijkbaar afhankelijk van de leeftijd van de content bij CheapNews
1d oude content downloaden gaat met 5.6MB/s
70d oude content gaat met 5.6MB/s
200d oude content downloaden gaat met 2.2MB/s
600d oude content downloaden gaat met 2.2MB/s

Update 2:

200+d content downloaden gaat nu nog met 1MB/s

Ik vind de snelheden van oudere content echt vies tegen vallen. :|

[ Voor 54% gewijzigd door K3ke op 19-02-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
[...]
Je kan met wireshark de username en newsserver vinden, en dan een andere client gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De website van Hitnews is weer normaal. Het zal mij benieuwen of we nog bericht ontvangen van Hitnews omtrend hun gedefacede website en of er misschien nog gebruikersdata bemachtigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47
[...]

Hmm, XSUsenet maakt hier zijn 100Mb/s niet waar in ieder geval, kom net aan de 1.6 met geluk... Geen ssl, 12 threads...

[ Voor 0% gewijzigd door Hmmbob op 19-02-2012 14:25 . Reden: MB -> Mb ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
K3ke schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:54:

Update:
Snelheid is blijkbaar afhankelijk van de leeftijd van de content bij CheapNews
1d oude content downloaden gaat met 5.6MB/s
200d oude content downloaden gaat met 2.2MB/s
600d oude content downloaden gaat met 2.2MB/s
Nou, dat is lekker zeg. Dan mogen ze de startpost wel aanpassen.

Ik gebruik supernews en het enige nadeel vind ik dat je geen AS hebt. Zou toch fijn zijn dat je bovenop je standaard account (6,99 p/m) nog iets extra's betaalt voor een extra ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
Freakster86 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:00:
[...]

Nou, dat is lekker zeg. Dan mogen ze de startpost wel aanpassen.

Ik gebruik supernews en het enige nadeel vind ik dat je geen AS hebt. Zou toch fijn zijn dat je bovenop je standaard account (6,99 p/m) nog iets extra's betaalt voor een extra ip adres.
Ik haal nu zelfs 800KB/s met 221d content. Ik heb al een ticket open staan bij ze, dat ik mijn geld terug wil als ze dit niet oplossen. Je haalt max snelheid zolang de content niet ouder is dan 3 maanden bij CheapNews.
CheapNews is dus CheapSpeed.

[ Voor 3% gewijzigd door K3ke op 19-02-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ben zeer benieuwd naar hun reactie. Anders kan cheapnews onder het kopje 'niet meer aan te raden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Lightning Usenet betreft --> zo te zien namen ze (sinds de toestanden van vorig jaar) hun news service af bij XS News --> news.lightningusenet.com == 91.223.220.12
inetnum: 91.223.220.0 - 91.223.220.255
netname: TEMPORARY-XSNEWS2-BLOCK
descr: XS News B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Meer mensen die momenteel problemen ervaren met Astraweb?

Niet vooruit te branden, net de hele tijd van 5 naar 3 MB/s en nu rond de 500KB/s :{ Internetsnelheid is wel gewoon goed (Speedtests e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 21:50
Hmm, tweaknews laatste week ook erg traag, zo te lezen niet de enige usenet provider ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Mensen ik zit met een klein probleempje, mijn Sunny Usenet is verlopen (thank god) wat een kut header retentie zeg. Aangezien ik Spotlite gebruik ben ik opzoek naar een andere USP die goede header retentie heeft met liefst een block account waarnaast ik Sunny voor alleen de binary retentie kan gebruiken.

Iemand een enig idee welke niet te duur is met goede header retentie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:10
Waarom loopt iedereen te huilen over headerretentie? Mij interesseert het niet, maar ik snap dat het wel van belang is voor jullie...Blocknews?? Stel je haalt voor 500 dagen binnen, dat zal toch echt niet veel data vergen, kortom niks kosten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:46

knakworst

Get more sats!

Je zou een gratis account bij XSUsenet kunnen proberen voor spotlite:
http://xsusenet.com/

Alternatief is Astraweb, 10 dollar 25 GB eeuwig geldig met header retentie > 1100 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Sjah schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:11:
Waarom loopt iedereen te huilen over headerretentie? Mij interesseert het niet, maar ik snap dat het wel van belang is voor jullie...Blocknews?? Stel je haalt voor 500 dagen binnen, dat zal toch echt niet veel data vergen, kortom niks kosten...?
Dit klopt wel ja... Vanwege de headerretentie bij Sunny een 10GB block account aangemaakt bij Blocknews. Maak daar zowel thuis als hier op het werk gebruik van. Heb wegens wat gedoe nu een paar keer alle headers moeten ophalen en refresh hier en thuis een paar keer per dag de headers. Zo te zien kan dat nog wel "even" :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/blocknews.JPG

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaiwa887 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:21:
Hmm, tweaknews laatste week ook erg traag, zo te lezen niet de enige usenet provider ... :/
verhoging aantal verbindingen,heb je het al aangepast?
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
PolluxDKB schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:59:

Niet vooruit te branden, net de hele tijd van 5 naar 3 MB/s en nu rond de 500KB/s :{ Internetsnelheid is wel gewoon goed (Speedtests e.d.).
gisteren was hier alles ok met Astraweb

[ Voor 5% gewijzigd door ninasky11 op 20-02-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Voordeel van de blockaccounts bij Astraweb is dat je headers gratis mag binnenhalen, dit gaat niet tenkostte van je GB's. Ik gebruik hem als fillserver als mijn usenetprovider de boel niet compleet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke

Ik heb een account bij CheapNews maar ik zie dat alles via Astraweb loopt. Hier had ik dus gisteren de hele dag last van. Soms zelfs 100KB/s. Hoe oud is de content die je probeert te downloaden?
Ik heb tijdelijk een account bij SunnyUsenet genomen en daar haal ik mijn max. Ook met oudere content.
Heb spijt dat ik voor CheapNews ben gegaan ipv SunnyUsenet. Sunny is ook nog eens goedkoper.

[ Voor 15% gewijzigd door K3ke op 20-02-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K3ke schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:51:
[...]

Ik heb een account bij CheapNews maar ik zie dat alles via Astraweb loopt.
8)7 Wat je ziet in je newsreader is de server waarmee het gepost is.

Cheapnews is een reseller van Cambrium (Tweaknews)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zelfde probleem sinds een paar dagen.Haal soms maar een paar MB/s inplaats van de gebruikelijke 13-14MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 21:50
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:57:
[...]
verhoging aantal verbindingen,heb je het al aangepast?
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=162
Hey thnx, had wel de verhoging van de threats gezien maar niet het waarom.
Verklaart eea, is idd rond die tijd al zo. (momenteel is het weer als voorheen maar thnx voor de tip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou mijn 1e maandje bij sunny bijna voorbij, ik blijf, vind het ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33
Iemand net als mijn schoonvader problemen met lightningusenet?
Hij heeft tot juni 2012 betaald maar sinds gisteren geen verbinding meer.

Hebben ze nu definitief de stekker eruit getrokken?

P.S. Ik heb zelf sinds 1,5 maand Sunny en dat bevalt uitstekend!

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:11
knorde schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:21:
Iemand net als mijn schoonvader problemen met lightningusenet?
Hij heeft tot juni 2012 betaald maar sinds gisteren geen verbinding meer.

Hebben ze nu definitief de stekker eruit getrokken?

P.S. Ik heb zelf sinds 1,5 maand Sunny en dat bevalt uitstekend!
Hier doet LU het nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53
Ik zoek iemand die aan account sharing wil doen. Ik wil een minimaal 25Mbps verbinding, 8 connecties (4p.p.), SSL en +1000 dagen retentie.

Wie heeft een account die hij wil sharen of wil er een met mij sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor een paar knaken heb je een eigen account. Waarom zou iemand zijn account uitlenen aan iemand die hij niet kent?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:33
Dacuuu schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:37:
[...]

Hier doet LU het nog perfect.
Ik hoor net van mijn schoonvader dat het weer werkt.
Zal wel een tijdelijke storing zijn geweest :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zit nu bij Hitnews en ik denk dat ik tochmaar verleng (ik deel met ene vriend een account).
Maar Sunny Usenet klinkt ook wel goed en heeft veel meer dagen retentie.

Alleen weet ik van beiden niet wat de headerretentie is i.v.m. SpotGrid. Weet iemand dit?

Nu heb ik er wel een blockaccount van Astraweb naastdraaien voor de headers en de fills, maar zou graag willen weten wat de header retentie van Hitnews en Sunny Usenet.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 21-02-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Binnetie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:51:
Ik zit nu bij Hitnews en ik denk dat ik tochmaar verleng (ik deel met ene vriend een account).
Maar Sunny Usenet klinkt ook wel goed en heeft veel meer dagen retentie.

Alleen weet ik van beiden niet wat de headerretentie is i.v.m. SpotGrid. Weet iemand dit?

Nu heb ik er wel een blockaccount van Astraweb naastdraaien voor de headers en de fills, maar zou graag willen weten wat de header retentie van Hitnews en Sunny Usenet.
Newsservers met binaries [Deel 11]

Newsservers met binaries [Deel 11]

Het forum heeft toch echt een zoekfunctie hoor...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
sn33ky schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:07:
Ik zoek iemand die aan account sharing wil doen. Ik wil een minimaal 25Mbps verbinding, 8 connecties (4p.p.), SSL en +1000 dagen retentie.

Wie heeft een account die hij wil sharen of wil er een met mij sharen?
Ik heb op dit moment alleen een Lightning account.
De retentie is ongeveer 600 dagen..
50Mpbs
8 connecties
SSL

Voordeel is wel dat dit gratis is
Ik wil best delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Sorry... ik had gewoon de juiste zoekwoorden moeten gebruiken. Ik was iets te specifiek en daarom kreeg ik geen juiste resultaten.
Bedankt voor je antwoord in elk geval. Ik blijf toch maar headeren bij Astraweb. Nu nog even de afweging maken tussen Hitnews en Sunny Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een spel afgehaald maar alle bestanden zijn zo: "part01.rar.part" hoe krijg je dit open? In 7zip en HJSplit werkt het niet

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bKY4v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
winrar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:33

Kid Buu

Huh, Pietje?

Zo te zien zijn die bestanden niet volledig gedownload.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

nou ja, kan je niks meer bijkopen bij Lightning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Weet iemand ook toevallig hoe je de download lijntjes aanpast in Spotlite ?
Krijg steeds 'to many connections' error wanneer ik ook via Grabit wat download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:28:
Blijkbaar ben ik niet de enige die hier tegenaan is gelopen. Je kan inloggen op de site, maar daarna nergens meer op klikken om te verlengen. Als twee keer een email gestuurd, maar 0,0 reactie.

Vandaar dat ik deze thread lees, ik ga op zoek naar een nieuwe. Wel jammer, want ik was erg tervreden met Lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50
SYQ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:28:
Nee, sinds begin dit jaar al niet meer. Bloed langzaam dood,
M'n abo is officieel al afgelopen, maar ik kan nog steeds inloggen (alhoewel ik al wel een tijdje geleden overgestapt ben op Sunny. Had niet verwacht dat het nog zo lang zou blijven werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:47:
Ik heb een spel afgehaald maar alle bestanden zijn zo: "part01.rar.part" hoe krijg je dit open? In 7zip en HJSplit werkt het niet

[afbeelding]
Ziet er ontzettend corrupt uit die bestanden (verschillende grootte), hopelijk heb je genoeg pars.
7zip zou ik niet gebruiken, kijk eens naar quickpar/multipar om de boel te joinen.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 22-02-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand die HJsplit kent, zal vast niet veel bijleren op die site die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

je hebt gelijk.. heb mijn post gelijk even aangepast :). Thnx.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

sheez88 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:39:
xsusenet; laatste tijd veel problemen mee

haal bijna niets meer compleet binnen en download te traag (8,5 megabyte/sec) , terwijl dit een maand geleden nog wel in orde was, iemand meer problemen met deze provider?
Verhaal/ervaringen hier:
- Heeft van het begin van een termijn startende op 31 jan. 2012 problematische dienstverlening.
- Na een kortstondige verbinding waarbij snelheden niet boven de 2MB/s zijn gekomen volgt een lange reeks foutmeldingen en missende bestanden. Dit in schril contrast tot het geadverteerde.
- Geschil ingediend bij PayPal op 5 februari
- Op een gegeven moment lukt het niet meer om in te loggen, verbinding wordt stelselmatig geweigerd.
- Op 8 februari lijkt het even te werken op een laag pitje, met gecachde instellingen in mijn NNTP client
- Diezelfde dag dit voor de volledigheid vermeld in Geschil
- Niet veel later die dag blijken dezelfde problemen weer op te treden.
- Geprobeerd verkoper via andere wegen te contacteren, geen respons
- Uit wanhoop wachtwoord gewijzigd aangezien dit de foutmelding is van mijn NNTP client (CONN. REFUSED, invalid credentials o.i.d.)
- Wachtwoord blijkt niet veranderd of niet correct, kan zijn dat ik een typo heb gemaakt (in duplo?) dus ik probeer het later nogmaals te veranderen, zonder succes
- Password geprobeerd te veranderen, wijziging wordt niet doorgevoerd vanwege een "captcha"-verificatie die nu gewoon als standaard antwoord heeft "Ongeldige code overgetypt" terwijl de "captcha" zo duidelijk is dat een OCR-programma hem nog met gemak correct zou inlezen.
- Vandaag, bericht van Paypal dat mijn Geschil vervalt indien ik geen actie onderneem, ik waardeer het geschil op tot een Claim bij Paypal en krijg direct van Paypal bevestiging dat deze in behandeling is genomen.
- Ik besluit mijn ongenoegen te delen op GoT opdat de community nu definitief deze wel bijzonder virtuele usenet provider afschrijft als niet werkzaam op toevallig alle momenten dat ik het probeerde.
- Terwijl ik dit typ komt deze mail binnen:
edit:

<snip>gezeik dat niet meer terzake doende is en bovendien gequote hieronder verwijderd</snip>

Jammer dat ik hier eerst mijn vertrouwen in had gesteld na een eerste maand eind vorig jaar waarin nog wel goed geleverd werd, maar nu is het echt weg.
Ik zit nu voor iets meer geld bij Eweka, geen problemen, werkt soepel zoals je mag verwachten.

Ik was een stuk milder in mijn oordeel geweest als de provider ook maar eens had gereageerd op het geschil of op de website had aangegeven met capaciteitsproblemen te zitten (dan had het tijdelijk kunnen zijn).

[ Voor 36% gewijzigd door Ulysses op 23-02-2012 10:25 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 05-10 20:39
Ulysses schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:25:
[...]

Verhaal/ervaringen hier:
- Heeft van het begin van een termijn startende op 31 jan. 2012 problematische dienstverlening.
- Na een kortstondige verbinding waarbij snelheden niet boven de 2MB/s zijn gekomen volgt een lange reeks foutmeldingen en missende bestanden. Dit in schril contrast tot het geadverteerde.
- Geschil ingediend bij PayPal op 5 februari
- Op een gegeven moment lukt het niet meer om in te loggen, verbinding wordt stelselmatig geweigerd.
- Op 8 februari lijkt het even te werken op een laag pitje, met gecachde instellingen in mijn NNTP client
- Diezelfde dag dit voor de volledigheid vermeld in Geschil
- Niet veel later die dag blijken dezelfde problemen weer op te treden.
- Geprobeerd verkoper via andere wegen te contacteren, geen respons
- Uit wanhoop wachtwoord gewijzigd aangezien dit de foutmelding is van mijn NNTP client (CONN. REFUSED, invalid credentials o.i.d.)
- Wachtwoord blijkt niet veranderd of niet correct, kan zijn dat ik een typo heb gemaakt (in duplo?) dus ik probeer het later nogmaals te veranderen, zonder succes
- Password geprobeerd te veranderen, wijziging wordt niet doorgevoerd vanwege een "captcha"-verificatie die nu gewoon als standaard antwoord heeft "Ongeldige code overgetypt" terwijl de "captcha" zo duidelijk is dat een OCR-programma hem nog met gemak correct zou inlezen.
- Vandaag, bericht van Paypal dat mijn Geschil vervalt indien ik geen actie onderneem, ik waardeer het geschil op tot een Claim bij Paypal en krijg direct van Paypal bevestiging dat deze in behandeling is genomen.
- Ik besluit mijn ongenoegen te delen op GoT opdat de community nu definitief deze wel bijzonder virtuele usenet provider afschrijft als niet werkzaam, gelogen, geen support, geen respons, etc.
- Terwijl ik dit typ komt deze mail binnen:

[...]

XS Usenet? |:( |:( BESTEL NOOIT BIJ DEZE USP - en als je dat gedaan hebt en met PayPal hebt betaald, dien dan z.s.m. een claim in zodat evident wordt dat hier een kapotte business geprobeerd wordt te van kapitaal te voorzien dat nooit in de dienstverlening meer terug te vinden zal zijn.

Hypothese:
Gevalletje te snel pieken, teveel geadverteerd, teveel korting verstrekt, alle virtuele capaciteit tegen verlies verkocht en geen nieuwe/extra capaciteit ingekocht bij de provider van deze virtuele prijsvechter, die het gevecht aan alle kanten verliest. En dan nog het gore lef hebben om mails de deur uit te laten gaan die klanten moeten overtuigen de dienstverlening - waar geen sprake meer van is - voort te zetten.
Niet huilen, is een B.V. en wat ik weet van B.V.'s die op de fles gaan is het nog een bijzondere toer om aan te tonen dat het aan wanbeleid ligt, dus netto zal de belastingbetaler wel weer voor het faillisement opdraaien.
Nuja, laat het dan ook maar snel volgen.

Jammer dat ik hier eerst mijn vertrouwen in had gesteld na een eerste maand eind vorig jaar waarin nog wel goed geleverd werd, maar nu is het echt weg.
Ik zit nu voor iets meer geld bij Eweka, geen problemen, werkt soepel zoals je mag verwachten.

Ik was een stuk milder in mijn oordeel geweest als de provider ook maar eens had gereageerd op het geschil of op de website had aangegeven met capaciteitsproblemen te zitten (dan had het tijdelijk kunnen zijn).
Moet zeggen, hier werkt het prima, limiet is gesteld op 8.5MB/s. Wat mij betreft prima voor die prijs.
Geen connectie problemen, login problemen of wachtwoord problemen. Weet je zeker dat je die code goed hebt overgeschreven? Zelf heb hem soms ook fout, ook al denk ik van niet ;).

Gebruik zelf trouwens wel een ssl poort en connectie :). Heb 1 file gehad die incompleet was. Na lightning usenet, een voor mij, goede vervanger.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Wonder o wonder, wtf, nu krijg ik ineens wel een password reset mailtje en idd zoals je zegt, werkt het reset systeem ... Maar ik heb de klachten ook niet bijelkaar verzonnen en het _echt_ _heel_ vaak geprobeerd, met veel opnieuw instellen ook, andere poorten (119/563/443), etc. En als het dan 7 dagen voor het eind, als ik al geld heb betaald voor een vervanger, het ineens wel blijkt te werken - bij gelijke handelingen, heb ik er geen vertrouwen meer in eigenlijk. Want Eweka was 1,2,3 geregeld en meteen werken, strakke verbinding etc. dus het ligt niet aan mijn onkunde een NNTP-client in te stellen o.i.d.

Heb je ook oudere files geprobeerd?
Heb je de account ook geprobeerd te gebruiken voor uploaden? (voor mij vrij cruciaal deel van de NNTP dienstverlening)

Edit: Zie nu ook dat de FAQ is aangepast met het zo'n beetje alle klachten die ik gehad heb. Als ze daar nu meteen even op reageren, dan was het niet zo'n frustratie geweest. Overigens, bij mij waren de problemen zeker weten niet "tijdelijk" in de zin van minuten wachten en dan proberen wel werken. Totdat ik opwaardeerde naar een claim zojuist. Ik heb eenmaal ingelogd mijn abo opgezegd en ben echt niet van plan terug te komen. "Soms kan het traag gaan, druk op het netwerk" staat in de FAQ, maar waarom haal ik dan bij Eweka wel ruim de 100Mbit en bij XSNews (op de IPv6 reader voorheen) zelfs 120Mbit Stabiel, ongeacht tijdstip, en geen missende artikelen zodanig dat het niet gerepareerd kan worden. Ik bedoel, voor die prijs had ik best concessies willen doen, maar niet zodanig dat ik 22 dagen nix met het abo heb kunnen binnenhalen dat compleet was.

Nahja, als gratis dienst verliest niemand er wat op behalve tijd natuurlijk, dus daarin zijn ze altijd nog door anderen te proberen. Maar ik had betaald, en voor een maand, waarvan ik welgeteld een paar keer een half uur naar de diverse foutmeldingen heb gekeken, totdat het helemaal niet meer lukte met de pw/reset.

[ Voor 54% gewijzigd door Ulysses op 23-02-2012 10:09 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

• Sjah
Heb nu maand supernews gedaan, daarna maand sunny, nog iets wat het proberen waard is? Heb de smaak van het uitproberen te pakken zeg maar, ik zoek 25mbit, linesharing onbelangrijk, retentie ook niet heel belangrijk.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

Sjah schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:44:
Heb nu maand supernews gedaan, daarna maand sunny, nog iets wat het proberen waard is? Heb de smaak van het uitproberen te pakken zeg maar, ik zoek 25mbit, linesharing onbelangrijk, retentie ook niet heel belangrijk.
Ehm... Heb je de eerste post van deze thread al eens bekeken?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Sjah
Jawel, zal zo nog ns kijken. Maar omdat hier enkel sunny en soms super aangeraden wordt, vraag ik me af of het ueberhaupt wel zin heeft om verder te kijken .

• Sjah
En gekeken: niks bijzonders. Het ontloopt elkaar niet veel, bintube vind ik er wel positief uitspringen als je unlimited met grote retentie wil, maar dan kan je net zo goed supernews nemen.

slotsom: supernews als je goed en klaar wilt zijn, wil je goedkoper dan is er niet veel, op sunny na. Wil je accountsharing dan is het anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 23-02-2012 11:28 ]

Verwijderd

Binnen 5 dagen loopt mijn account bij SunnyUsenet af, het is de eerste keer dat ik een betaalde account heb voor nieuwsgroepen en ik zit nu met het dilemma; verlengen of voor een filesharingaccount gaan.

Moet zeggen dat ik eigenlijk best wel tevreden ben, alle scene releases staan er op, behalve alle P2P releases, wat ook wel logisch is maar toch, dit mis ik soms

Ik twijfel tussen 3 maand extra voor 10,8€ of een Zevera account, waar je zogezegd van alle filesharing websites kan downloaden, maar dit is wel iets duurder, 10€ de maand

Wat zou de beste aankoop zijn?

• Dacuuu
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:26:
Binnen 5 dagen loopt mijn account bij SunnyUsenet af, het is de eerste keer dat ik een betaalde account heb voor nieuwsgroepen en ik zit nu met het dilemma; verlengen of voor een filesharingaccount gaan.

Moet zeggen dat ik eigenlijk best wel tevreden ben, alle scene releases staan er op, behalve alle P2P releases, wat ook wel logisch is maar toch, dit mis ik soms

Ik twijfel tussen 3 maand extra voor 10,8€ of een Zevera account, waar je zogezegd van alle filesharing websites kan downloaden, maar dit is wel iets duurder, 10€ de maand

Ik zeg, usenet account en op private torrents terecht komen. Dan heb je ook alles ;)

• 330d
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:26:

ik heb gelezen dat Zevera heel onstabiele snelheden en verbindingen heeft. Zo zal bijv bep. hosts opeens niet meer werken of heel traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Valt mij op dat sinds ik een 50 Mb glaslijn heb, ik niet altijd de volle bandbreedte bij Astra haal.
Ook ontzettend veel schommelingen in de snelheid.
Als ik geen problemen heb, trek ik rond de 5.8 (nog steeds de volle breedte) Mb, maar zoals vanavond is het weer schommelen rond de 2 Mb.
Meer mensen last hiervan?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:35
Koffie schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:07:
[...]

Valt mij op dat sinds ik een 50 Mb glaslijn heb, ik niet altijd de volle bandbreedte bij Astra haal.
Als ik geen problemen heb, trek ik rond de 5.8 (nog steeds de volle breedte) Mb, maar zoals vanavond is het weer schommelen rond de 2 Mb.
Wou hier hetzelfde komen vragen: AstraWeb schommelt de laatste dagen bij mij echt ook gigantisch... Heb een avondje gehad dat er een paar downloads aan 2,2 binnen kwamen (hoort ook zo, maximum van mijn lijn) en andere dagen zoals nu komt het binnen à la 500kb tot 1,6MB/s

Toch maar eens een ticketje schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

's Is idd erg triest. Ook mega veel incompletes op dingen van een jaar oud :(
Denk er hard over om gewoon een ander te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dat zou ik nu nog niet direct doen, AstraWeb biedt toch een mooi pakketje aan voor die prijs... Ik heb trouwens een blockaccount van * checkt even Sabnzbd * Blocknews.net er bij en ik kom nu maar weinig downloads tegen die incomplete zijn, ideaal voor mij zo...

Als het slechter begint te gaan bij AstraWeb of er zijn nog mindere dingen is een overstap wel de moeite waard...

Alternatief voor mij zou zijn om voor UseNetServer te gaan, want ik betaal nu via een speciale link van Astraweb per maand maar 11 USD wat neerkomt op een dikkere 8 EUR... (voor de Unlimited DSL)

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 26-02-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

UNS ben ik juist weggaan om dezelfde problemen als ik nu met Astra heb :P
Bij mij is het simpel, als ik instabiele snelheden haal en me suf moet downloaden omdat ik amper completes binnen heb .. stap ik over naar een andere.
Ik betaal ook met de kleverig link, maar volgens mij is Eweka net zo duur als Astra met die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Pistolebob schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:18:
[...]

Je kan met wireshark de username en newsserver vinden, en dan een andere client gebruiken :P
In hun voorwaarden staat wel dat dit niet mag.. Ik denk dat ze dit wel kunnen controleren toch? Ik download liever gratis met Binload, dan dat ik risico loop dat ik dit niet meer mag omdat ik iets meer gemak wil met een andere Usenet client.

Overigens is Binload mega snel. Op de UT kan ik mooi met 24MB/s downloaden _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 26-02-2012 16:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
En Astra download nu weer even netjes aan 2,2MB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
zeg, ik heb de laatste tijd zo nu en dan (zeker bij NDS downloads) bij supernews dat ik binnen sab de foutmelding krijg "out of your servers retention?"

ik neem aan dat dat dan onder een takedown notice viel?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Lijkt mij dat je de retentie van je usenet server verkeerd hebt ingevuld in sab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
job schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:25:
Lijkt mij dat je de retentie van je usenet server verkeerd hebt ingevuld in sab.
nee, alle downloads gaan gewoon goed, het gaat echt om heel specifieke bestanden. deze zijn overigens pas 60 dagen oud... en downloads van 1100 dagen gaan prima

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
Koffie schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:07:
[...]

ik zit hier nog meestal op 5,8MB/s
Alleen bij oude posts (>2 jaar) kakt de snelheid enorm in.

Merk de laatste tijd wel dat er veel incompletes zitten in posts van nog maar een half jaar oud. Erg vervelend als er geen pars bij gepost zijn. En blijkbaar heeft alleen astra er last van, dus het komt niet door de uploader.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een Supernews account, ik wil hun dienst een keer proberen maar één ding zit mij dwars.
Ze zeggen namelijk in hun servicevoorwaarden: 'Wij aanvaarden uitsluitend betaling per creditcard. Wij proberen het saldo van uw account van uw creditcard af te schrijven.'

Maar als je met iDeal betaald kunnen ze toch nooit automatisch geld van je rekening halen, hoe werkt dat precies bij hun met iDeal als je niet meer betaald na een maand wordt de dienst gewoon geblokkeerd of wat? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:16
De aanvraag bij supernews doe je via deze site
Hier kun je gewoon met Ideal betalen.
Het abbo kun je 1 week van tevoren stop zetten met een mailtje.
Als je dit niet doet blijven hun elke maand boeken. Maar ik ben nu al ruim een jaar bij ze en heb er nog steeds geen spijt van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik haal na zeer lang tevreden te zijn geweest over supernews de laatste tijd niet meer de volle 120 mbit. Waar ik eerst altijd strak 14.x mB/s haalde is dat nu nog maar 10-12 mB/s. Het is me ook opgevallen dat op de website nu "over 100mbps" staat waar dat eerst nog "over 120mbps" was. Hebben meer mensen dit gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Von Henkel schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:33:
Als je dit niet doet blijven hun elke maand boeken.
Ja kijk, dat is nou het probleem. Ik ben z'n persoon die het gewoon vergeet om het een week van te voren op te zeggen. Zit liever niet weer een maand vast als het me niet uitkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronneuh schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:24:
Heeft iemand toevallig een Supernews account, ik wil hun dienst een keer proberen maar één ding zit mij dwars.
Ze zeggen namelijk in hun servicevoorwaarden: 'Wij aanvaarden uitsluitend betaling per creditcard. Wij proberen het saldo van uw account van uw creditcard af te schrijven.'

Maar als je met iDeal betaald kunnen ze toch nooit automatisch geld van je rekening halen, hoe werkt dat precies bij hun met iDeal als je niet meer betaald na een maand wordt de dienst gewoon geblokkeerd of wat? |:(
De betalingen worden verricht door molly payments, wil je niet verlengen kan je in control panel je account beëindigen. Dit kun je meteen doen als je aangemeld bent. Het zou een betere optie voor supernews zijn als je aan kon geven tijdens het aanmelden of je een doorlopend abonnement wilt of eenmalig.
technofreak1 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:53:
Ik haal na zeer lang tevreden te zijn geweest over supernews de laatste tijd niet meer de volle 120 mbit. Waar ik eerst altijd strak 14.x mB/s haalde is dat nu nog maar 10-12 mB/s. Het is me ook opgevallen dat op de website nu "over 100mbps" staat waar dat eerst nog "over 120mbps" was. Hebben meer mensen dit gemerkt?
Op de nl site staat de 120Mbps nog steeds, echter op de Engelse variatie staat inderdaad 100Mbps waar voorheen 1000Mbps stond. Ik denk dat het een beetje te druk bij die toko wordt. Als ik wil uploaden is de upload ook niet vooruit te branden.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Laatst online: 20-08 16:34
Als het al een probleem is om af te zeggen, omdat je dat dan vergeet, hoe zit het dan als je iedere maand handmatig moet verlengen???? Ik ben zelf heel tevreden over Supernews. Als ik het al zou vergeten om op te zeggen, dan kost me dat € 6,99, en ik geloof dat ik daar wel weer overheen zou kunnen komen. Over de maximale snelheid kan ik weinig zeggen. Die was altijd ok, maar de laatste tijd download ik met mijn Nas, en dat gaat een stuk trager. Ik las hierboven ook een berichtje dat recente post niet of niet goed binnen te halen was en oude post wel. Het kan ook dat ze bepaalde content hebben moeten wissen. Ik heb erg veel moeite gehad om ik dacht Vampire Diaries binnen te halen. Die was volgens mij zodanig beschadigd of incompleet gemaakt dat downloaden en rapareren niet meer mogelijk was. Dat doen ze op die manier om toch een compleetheid van tegen de 100% te kunnen blijven claimen, en toch downloaden onmogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:04

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:51:
[...]
Op de nl site staat de 120Mbps nog steeds, echter op de Engelse variatie staat inderdaad 100Mbps waar voorheen 1000Mbps stond. Ik denk dat het een beetje te druk bij die toko wordt. Als ik wil uploaden is de upload ook niet vooruit te branden.
Misschien moet dit gelijk wel even aangepast worden in de startpost... Want dit is natuurlijk best wel een verschil, 1gbit+ of ~120mbit....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 12:53
Ronneuh schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:24:

"Nadat ik mijn eerste aankoop via iDEAL heb geverifieerd, geef ik Supernews toestemming om toekomstige maandelijkse kosten rechtstreeks van mijn bankrekening af te schrijven. Ik begrijp dat voor toekomstige kosten geen iDEAL verificatie nodig is. Als ik mijn Supernews account beëindig, weet ik dat er in de toekomst geen afschrijvingen van mijn rekening zullen plaatsvinden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Kreeg gisteren een emailtje van giganews dat zij inmiddels op 1300 dagen retentie zitten, eigenlijk niet normaal meer (de hoeveelheid storage die daar voor nodig is)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie liever dat de stabiliteit/capaciteit van de server vergroot wordt. Ik heb af en toe het idee dat bij sommige servers deze onderhand wel aan de max zitten. Ik vind het ook niet normaal meer de hoeveelheid data die op het moment beschikbaar is, en waar houd het op?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mental_To heeft het over giganews, die is wel even duurder dan SuperNews, dus vraag me erg af of je bij giganews te maken hebt met ook maar iets instabiels/capaciteitstekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar lees je in mijn vorige bericht dat ik het over supernews heb? Er zijn wel meer servers die een hoge retentie hebben maar de stabiliteit of snelheid te kort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou de laatste stuk of wat posts gaan over gezeur met SuperNews, dus vandaar.... maar welke server had jij het dan over. Je had het over "de server", dus ja dan ga ik toch van SuperNews uit.
Nogmaals je verhaal over stabiliteit gaat echt niet op voor giganews, die is daar gewoon te duur voor.

edit: nouja ik had je verkeerd begrepen, iemand die in algemene zin over de servers praat.... ben hier gewend dat iedereen vooral over wel en wee van eigen servertje heeft. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Sjah op 28-02-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easyusenet, Hitnews bv merk je ook duidelijk hoe laat het op de dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sjah schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:48:
Mental_To heeft het over giganews, die is wel even duurder dan SuperNews, dus vraag me erg af of je bij giganews te maken hebt met ook maar iets instabiels/capaciteitstekort.
Giganews en Supernews zijn wel hetzelfde eigelijk, zelfde servers, al moet ik zeggen dat ik altijd strak 14 MB/s haal, behalve bij oudere artikelen, dan haal ik rond de 10/12 MB/s, maar zelfs dan niets te klagen. Vond met 14k4 100 KB al een gok (zelfs met Z-modem)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

ik zit ook al bijna een jaar bij Supernews, en bevalt mij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloaden via supernews werkt inderdaad goed. Uploaden is een ander verhaal. Voor de zoveelste keer is het een drama hier. Nu is het weer in behandeling maar verwacht er niet veel van.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mag ik als optie in overweging geven, een blockaccountje bij.....(vul maar in, zie TS), kan je gratis uploaden. Stel je koopt 25Gig, of 10Gig kan ook, ben je minder dan 5 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:50:
Downloaden via supernews werkt inderdaad goed. Uploaden is een ander verhaal. Voor de zoveelste keer is het een drama hier. Nu is het weer in behandeling maar verwacht er niet veel van.
Zit er niet een AV in de weg ofzo? Ik upload gewoon met 10 Mb/s continu hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb momenten dat ik met 100mbit continu upload en momenten dat het echt bagger is. Bij de support zijn ze het aan het uitzoeken omdat ze het ook niet begrijpen. Hier een mooie screen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t3hsH.jpg

@Sjah: Bedankt voor het meedenken :*) , maar ik heb ook nog 2 sponsorsaccounts dus dat is het probleem niet. Het hoort gewoon goed te werken lijkt me. Het probleem is een tijdje weggeweest, maar helaas weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik heb supernews ook even getest hier ook bagger met upload 200 mbit verbinding upload met 10 lijntjes snelheid tussen de 0 MB/s en 20 MB/s precies dezelfde schommeling als in jouw grafiek!
normaal 24~25 MB/s

Bij Eweka en Tweaknews is de snelheid wel normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 28-02-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de bevestiging. Misschien kan je ook een ticket aanmaken, dan wordt het misschien ooit eens opgelost.. Het probleem lijkt dan (denk ik) de hoge snelheid te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Op dit moment is mijn upload snelheid naar Supernews(eu) weer strak 24~25 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05

Christiano007

Ich bin der champion

Heb zelf Lightningusenet een tijd lang gehad, beviel uitstekend. Maar zoals ik al gelezen heb kan er niet verlengd worden. Daarna Sunny eens geprobeerd gratis, bevalt ook perfect. Dus maar eens een account voor 3 maanden gedaan.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmichael schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:36:
Op dit moment is mijn upload snelheid naar Supernews(eu) weer strak 24~25 MB/s.
Yep, nu is het weer goed. Het zijn ook echt momenten dat het gebeurt. Ik heb een mail gehad waarin stond dat ze ermee bezig waren. :) Misschien is het inmiddels wel opgelost, de tijd zal het leren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben een glasvezel abo van tweak aan het overwegen, inclusief toegang tot tweaknews. Ik vraag me alleen af of met het 200mbit abo deze snelheid ook daadwerkelijk gehaald kan worden bij tweaknews. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 13:44
technofreak1 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:23:
Ik ben een glasvezel abo van tweak aan het overwegen, inclusief toegang tot tweaknews. Ik vraag me alleen af of met het 200mbit abo deze snelheid ook daadwerkelijk gehaald kan worden bij tweaknews. Iemand hier ervaring mee?
Als je gewoon even gelezen had:
Gratis TweakNews
Onbeperkt downloaden met volle snelheid van ons eigen Usenet-platform.
Bij elk Tweak Glas-abonnement krijgt u gratis toegang tot ons usenetplatform TweakNews. Dat houdt in dat u gratis en onbeperkt kunt downloaden met de maximaal haalbare snelheid van uw verbinding.

TweakNews in het kort:
  • Onbeperkt downloaden met maximale snelheid
  • Ruim 900 dagen retentie
  • Helemaal gratis voor Tweak Glas-abonnees
Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.