Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Ik had zondag even gedownload van mijn sunny account bij een vriendin met UPC. Ze zou makkelijk de volle 20 Mbit/s moeten halen(ik heb Sunny 20) maar het schommelde enorm tussen de 0,3 MB/s en de 2,0 MB.

Kom ik later thuis, haal ik de volle 12 Mbit/s(1,5 MB/s) wat maximaal haalbaar is met mijn ADSL lijntje. Zoals altijd.
Ik denk dus sterk dat haar UPC niet stabiel was zondag.

Account sharing mag niet met Sunny, maar als je eigen PC/server uit staat mag je gerust een andere PC in Nederland gebruiken om te downloaden.

Ik merk van de afgelopen 2 maand, dat ik eigenlijk altijd wel 1,5 MB/s haal, soms zakt het iets in naar 1,3 MB/s met wat oudere downloads, wat ik niet erg vindt.
Ook heeft Sunny vaker reparatie nodig dan Lightning in zijn goede tijd bij zijn oude reseller.

Wat ik wel heel raar vind, is dat SAB soms rapporteert dat de snelle controle OK was, en dat er toch een CRC fout in de RAR files zat. Foute NZB gepost door een spotnet poster?

Ik krijg hopelijk binnen 2 weken 35 Mbit glasvezel, en dan ga ik Sunny ook upgraden, zal laten weten of ik dan nog net zo goed kan downloaden met Sunny.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
jmk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:31:

Account sharing mag niet met Sunny, maar als je eigen PC/server uit staat mag je gerust een andere PC in Nederland gebruiken om te downloaden.
Oh ?

http://www.sunnyusenet.com/pakketten
24/7 toegang tot Usenet
Meer dan 900 dagen retentie
Geen download limiet
Mogelijkheid om via SSL verbinding te maken
Mogelijkheid om je account te delen met een vriend of kennis
Ik gebruik het nog maar een week, maar tot nu toe altijd maximale snelheid (zal ook eens met oudere files proberen, tot nu toe haal ik alleen nieuw spul op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

sverzijl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:43:
[...]

Oh ?

http://www.sunnyusenet.com/pakketten

[...]

Ik gebruik het nog maar een week, maar tot nu toe altijd maximale snelheid (zal ook eens met oudere files proberen, tot nu toe haal ik alleen nieuw spul op)
Ok, dat wist ik niet eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jmk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:12:
[...]

Ok, dat wist ik niet eens....
Het is dan ook de enige plaats waar het staat. Er komt niets hierover terug in de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

sverzijl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:29:
[...]

Het is dan ook de enige plaats waar het staat. Er komt niets hierover terug in de algemene voorwaarden.
Jawel hoor
5.5
Het is Klant toegestaan de door Sunny Usenet verschafte gebruikersnaam of gebruikersnamen en wachtwoord of wachtwoorden aan derden binnen de directe familie- of vriendenkring over te dragen. Iedere handeling die onder de aan Klant verschafte gebruikersnaam plaatsvindt, wordt echter geacht onder verantwoordelijkheid en toezicht van Klant te geschieden. De Klant is te allen tijde aansprakelijk voor iedere onder zijn account verrichte handeling.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

Bij mij is Sunny voor de moment rete-traag bij oudere posts, terwijl dit gisteren bij dezelfde dl ok was, nog iemand met deze problemen ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:54
Hier ook een oud LU gebruiker, welke ik niet meer kan verlengen.... nu loop ik te twijfelen tussen XLned en I-telligent...

Ze bieden allebei account sharing, wat ik zoek. nu ontlopen ze elkaar niet super veel met prijs en retentie... dus zou ik willen vragen of hier veteranen zijn die tips hebben voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

caspar M schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:59:
Hier ook een oud LU gebruiker, welke ik niet meer kan verlengen.... nu loop ik te twijfelen tussen XLned en I-telligent...

Ze bieden allebei account sharing, wat ik zoek. nu ontlopen ze elkaar niet super veel met prijs en retentie... dus zou ik willen vragen of hier veteranen zijn die tips hebben voor me?
Ik zelf zit al 1,5 jaar of misschien 2 bij i-telligent en heb nog nooit een probleem met ze gehad of ondervonden.

Maar als ik kijk naar XLned hebben zij meer dan 900 dagen retentie dus als je veel oude muziek of series en films download is i-telligent voor jou niet handig want ik gebruik voor oude meuk Astraweb en die kan je als het goed is niet delen met jouw kennis.

Qua prijs zit er een groot verschil tot aan het hoogste pakket, dan zijn ze net zo duur want i-telligent vraagt voor 20Mbit 4,50 en XLned 6,99 en i-telligent heeft dan nog een 50Mbit tussen de 20 en hoogste pakket.

Maar als je 20Mbit thuis hebt komt het dan overeen met wat ik doe voor extra retentie en is XLned wel beter voor jou want die heeft van zichzelf al een retentie van 900 dagen dus kan je wel weer voor XLned gaan.

Betere tip, probeer ze beide voor 1 maand, dus 1 maand XLned dan 1 maand i-telligent, dit zijn toch geen telefoonabonnementen waar je voor een jaar aan vast zit.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ah ok:) Ik had alleen gezocht op sharing/delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Mensen hier ervaring met het delen van Sunny Usenet-account? Behoud je de gewone snelheid, dus als ik maar 8 van de 15 verbindingen pak (bij 60 Mbps) haal ik dan die 60 Mbps?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:56:
Mensen hier ervaring met het delen van Sunny Usenet-account? Behoud je de gewone snelheid, dus als ik maar 8 van de 15 verbindingen pak (bij 60 Mbps) haal ik dan die 60 Mbps?
Zoals ik het begrepen heb dan haal je alleen 100% de snelheid als je dus 100% van de connecties gebruikt. Dat maakt AS dus niet zo handig, want als je de connecties dan 50/50 deelt, deel je ook de snelheid met 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
En als we beide nu het maximum gebruiken?! Wat gebeurt er dan als we tegelijk willen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jmk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:46:
[...]

Zoals ik het begrepen heb dan haal je alleen 100% de snelheid als je dus 100% van de connecties gebruikt. Dat maakt AS dus niet zo handig, want als je de connecties dan 50/50 deelt, deel je ook de snelheid met 50/50.
Mwa, dat valt ook wel mee. Als ik 1 connectie gebruik in nzbget, dan haal ik zo'n 4,5 - 5MB/s. Met 2 threads tussen 6,5 - 7,5MB/s en met 5 threads ruim 10MB/s (wat ongeveer de max is wat ik kan halen.).
Je mag maximaal 20 connecties gebruiken, dus ruimte genoeg wat dat betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 17-01-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik haal nu met LU 4800 kb/s max. Lekker snel dus wel. Als ik het 60 Mbps abbo van Sunny deel met mijn pa, haal ik dat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dat hangt er vanaf hoe snel de verbinding van je pa is natuurlijk. 60Mbps (+/- 7 a 7.5MB/s) is de max die je op dat abonnement kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:05:
Ik haal nu met LU 4800 kb/s max. Lekker snel dus wel. Als ik het 60 Mbps abbo van Sunny deel met mijn pa, haal ik dat dan ook?
Je kan toch een trail nemen om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
sverzijl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:16:
Dat hangt er vanaf hoe snel de verbinding van je pa is natuurlijk. 60Mbps (+/- 7 a 7.5MB/s) is de max die je op dat abonnement kunt krijgen.
Pa heeft 20 Mbps thuis geloof ik, niet heel snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Er schoot mij vandaag het volgende idee te binnen:
Accountsharing is niet toegestaan bij Supernews/Giganews/etc. Het probleem is echter dat ik vaker tegelijk vanaf 2 locaties download. Ik heb namelijk een server met SickBeard lopen die automatisch nieuwe afleveringen van de TV shows die ik volg binnenhaal, maar het kan natuurlijk ook best zijn dat ik op dat moment op de Uni of ergens anders iets anders zit te downloaden.

Dat zou volgens SuperNews onder 'account sharing' vallen (multiple IPs downloading at the same time) en dus niet mogen. In principe ben ik echter niet aan het account sharen. Ik deel immers met niemand m'n account. Beide PCs zijn van mij.

Ik heb daarop het volgende bedacht:
Je koopt een cheapass VPS en draait daar OpenVPN op (kuch www.lowendbox.com) en zorgt dat als je iets wilt downloaden, altijd verbonden bent met die VPN.
Waarom geen abonnement nemen op een normale VPN service? Ook daar kun je maar vanaf 1 locatie tegelijk zijn ingelogd en schiet je nog steeds niets op. Met OpenVPN op je eigen VPS kun je zoveel accounts toevoegen als je wilt en dus met zoveel man tegelijk ingelogd zijn als je wilt, met allemaal hetzelfde IP adres als resultaat.
Bij Supernews/etc zien ze dan dus maar 1 IP, ook al zit je vanaf meerdere locaties te downloaden.
In theorie zou het moeten werken. Ik zal me er na mn tentamens eens in verdiepen.
Tis op het randje of het mag of niet, maar zolang je echt je account niet shared zie ik geen andere optie hoe je sickbeard kan combineren met supernews als je vaker op meerdere locaties bent als student.
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:56:
Een search in dit topic had je vraag beantwoord:
Freekers schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:29:
Ik share momenteel het Unlimited account en daar kun je in theorie met 1 thread al de max snelheid van je internetaccount mee halen :)

Voor de rest van de pakketten geldt:

De maximum snelheid per Thread is gelijk aan de maximum snelheid van het pakket gedeeld door het aantal Threads. Het is dus niet mogelijk om met een minder aantal Threads de maximum snelheid van je pakket te behalen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Freekers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:32:

[...]

Een search in dit topic had je vraag beantwoord:

[...]
Ga ik voor de Unlimited met mijn vader! Wil wel topsnelheid behouden namelijk!

Hoe zit het met het terugvinden van posts? Ik lees dat dit bij Sunny een stuk minder is dan bij bijvoorbeeld LU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:37:
Hoe zit het met het terugvinden van posts? Ik lees dat dit bij Sunny een stuk minder is dan bij bijvoorbeeld LU?
Sunny icm Spotnet/Spotgrit/Spotlite is op z'n zachts gezegd bagger. Je zult geen spots ouder dan ~120 dagen aantreffen en de DB is dan ook nog eens incompleet.
900 dagen retentie is dus leuk als je andere manieren gebruikt om je spulletjes binnen te halen dan afhankelijk te zijn van Spotnet.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Freekers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:32:
Er schoot mij vandaag het volgende idee te binnen:
Accountsharing is niet toegestaan bij Supernews/Giganews/etc. Het probleem is echter dat ik vaker tegelijk vanaf 2 locaties download. Ik heb namelijk een server met SickBeard lopen die automatisch nieuwe afleveringen van de TV shows die ik volg binnenhaal, maar het kan natuurlijk ook best zijn dat ik op dat moment op de Uni of ergens anders iets anders zit te downloaden.

Dat zou volgens SuperNews onder 'account sharing' vallen (multiple IPs downloading at the same time) en dus niet mogen. In principe ben ik echter niet aan het account sharen. Ik deel immers met niemand m'n account. Beide PCs zijn van mij.

Ik heb daarop het volgende bedacht:
Je koopt een cheapass VPS en draait daar OpenVPN op (kuch www.lowendbox.com) en zorgt dat als je iets wilt downloaden, altijd verbonden bent met die VPN.
Waarom geen abonnement nemen op een normale VPN service? Ook daar kun je maar vanaf 1 locatie tegelijk zijn ingelogd en schiet je nog steeds niets op. Met OpenVPN op je eigen VPS kun je zoveel accounts toevoegen als je wilt en dus met zoveel man tegelijk ingelogd zijn als je wilt, met allemaal hetzelfde IP adres als resultaat.
Bij Supernews/etc zien ze dan dus maar 1 IP, ook al zit je vanaf meerdere locaties te downloaden.
In theorie zou het moeten werken. Ik zal me er na mn tentamens eens in verdiepen.
Tis op het randje of het mag of niet, maar zolang je echt je account niet shared zie ik geen andere optie hoe je sickbeard kan combineren met supernews als je vaker op meerdere locaties bent als student.

[...]
Je kan je sickbeard toch ook zo instellen dat je alleen download als je zeker weten niet op de Uni zit? Kans is dan heel klein dat je lang moet wachten op de nieuwste film/episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 15:45
Freekers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:40:
[...]

Sunny icm Spotnet/Spotgrit/Spotlite is op z'n zachts gezegd bagger. Je zult geen spots ouder dan ~120 dagen aantreffen en de DB is dan ook nog eens incompleet.
900 dagen retentie is dus leuk als je andere manieren gebruikt om je spulletjes binnen te halen dan afhankelijk te zijn van Spotnet.
Het is dacht ik wel mogelijk om een andere database te downloaden, die te importeren, en zo toch de hele DB te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ja dat kan, of je hebt de (in mijn geval spotweb) database al lang opgebouwd, dan maakt het ook niet meer uit dat Sunny maar tot 120 dagen terug gaat. Alles ouder dan 120 dgn heb ik toch al lang in de DB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het nadeel aan Sunny vind ik dat de snelheid gelimiteerd is per thread. Je moet echt meerdere connecties maken om een hogere snelheid te behalen. Dat was bij Lightning nooit zo. Ook de header retentie is inderdaad bagger.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jmk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:23:
[...]
Je kan je sickbeard toch ook zo instellen dat je alleen download als je zeker weten niet op de Uni zit? Kans is dan heel klein dat je lang moet wachten op de nieuwste film/episode.
*Kloenk* 8)7 Ik voel me dom :+ Best ideas are simple zeggen ze en ja je hebt gelijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Kan SAB op m'n server natuurlijk zo instellen dattie alleen snachts download, want de kans dat ik dan download op een andere locatie is minimaal
yannickie111 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:49:
Het is dacht ik wel mogelijk om een andere database te downloaden, die te importeren, en zo toch de hele DB te hebben?
sverzijl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:02:
Ja dat kan, of je hebt de (in mijn geval spotweb) database al lang opgebouwd, dan maakt het ook niet meer uit dat Sunny maar tot 120 dagen terug gaat. Alles ouder dan 120 dgn heb ik toch al lang in de DB staan.
Bij SpotGrit kan het iig niet:
http://www.spotx.nu/topic...__view__findpost__p__2696

Bij SpotNet kan het wel, dus dat zou eventueel wel een optie zijn, maar ik weet niet of de nieuwe headers wel compleet zijn. Dus of je dan nog steeds niet spots gaat missen vanaf het moment dat je de nieuwe DB geimporteerd hebt.
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:14:
Het nadeel aan Sunny vind ik dat de snelheid gelimiteerd is per thread. Je moet echt meerdere connecties maken om een hogere snelheid te behalen. Dat was bij Lightning nooit zo. Ook de header retentie is inderdaad bagger.
Met het Unlimited pakket heb je aan 5 lijnen genoeg om de max snelheid te halen (snelheid per thread is onbeperkt, maar je hebt er een aantal nodig om je lijn stabiel te houden tijdens het switchen tussen articles). Je krijgt er 20, dus kun je met 4 man sharen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:14:
Dat schijnt alleen bij de non-unlimited accounts zo te zijn. Met het UL account heb je daar zo goed als geen last van (met 1 thread haal ik 4,5 - 5MB/s, met 2 threads 6,5 - 7,5MB/s en met 5 threads zit ik op mijn max snelheid van iets boven de 10MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Ok, heb mijn supernews maand abootje opgezegd, ga sunny proberen. Ok het zal minder zijn, maar hoeveel merk ik wel, voor minder dan 5€ de koning zijn, is fijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Freekers schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:21:
[...]
Dus of je dan nog steeds niet spots gaat missen vanaf het moment dat je de nieuwe DB geimporteerd hebt.
Dat kunnen we natuurlijk redelijk simpel uitzoeken, door een count te doen op het aantal nieuwe spots sinds bepaalde datum. Zelf heb ik Sunny nog maar net een dag of wat actief in m'n spotweb, dus dat gaat nog niet zo'n goed beeld geven.
Maar ik kan het me niet zo goed voorstellen dat daar verschillen in gaan zitten. Dat zou betekenen dat er iets mis is met de completion op Sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:21:
[...]

Rare toko dat Lightningusenet. Probeer ook al een paar dagen nieuwe credits te kopen maar lukt niet.
Op email en Twitter wordt er ook niet gereageerd. Jammer want ik was er wel tevreden over.
Heb dit een twee weken geleden gekocht. Voorheen nooit problemen gehad. Nu blijft hij steken op de error message 482, reached download limit.

Heb er nog geen seconde gebruik van kunnen maken en heb wel betaald. Mails reageren ze niet, balletent. Zo ga je wel failliet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb nu Sunny, ze zitten volgens hun AV op Curacao, misschien daarom af en toe mindere prestaties? (nouja tracert geeft dat die ergens in NL moet zitten, lijkt het)

Nouja, erg makkelijk om week te proberen, en qua connecties moet je bijna wel je max doen, ik heb 30Mbit genomen, en moet om de 25 te halen wel 8 (beter nog 9 ) doen van de 10 draadjes die ik heb. Maar daar is niks mis mee, hij fluctueert niet, maar ok, nog geen oude leech geprobeerd. Dat de retentie voor spotgrit niet goed zou zijn zal me de ballen roesten. :P

edit: en 700 dagen oude meuk geleecht, jup daar fluctueert die, maar de speed nog altijd wel ok, zeg tussen minimaal 63% van de speed en 90%.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 18-01-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ach ik probeer Sunny ook even een weekje :)

Edit: snelheid is prima. Posts kan ik alleen niet ouder vinden dan 200 dagen...

[ Voor 49% gewijzigd door Peter_Aragorn op 18-01-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Over I-Telligent:
Onze header retentie bedraagt inderdaad 365 dagen en de systeembeheerder is nog niet van plan dit op korte tijd te vergroten, onze text retentie is op dit moment 1953 dagen en binaire retentie 610 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 16:18
Ik trek hier met de KPN nieuwsserver op 3 lijntjes max 200 kbyte per seconde, waar dit normaal 1200 kbyte per seconde is, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Heeft KPN ook een newsserver die meer dan alleen text-groupen voert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
sverzijl schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:11:
Heeft KPN ook een newsserver die meer dan alleen text-groupen voert ?
goo.gl/E0i9u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Grappig, dat wist ik niet. Maar zo te zien niet heel interessant. Ik haal max 500KB/s en retentie van minder dan 1 maand als ik dat zo snel zie. Maar goed, wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 14:05
Bartske schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:33:
Ik trek hier met de KPN nieuwsserver op 3 lijntjes max 200 kbyte per seconde, waar dit normaal 1200 kbyte per seconde is, meer mensen hier last van?
Ik heb er ook last van. Ik schommel tussen de 200 en 300 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:01:
Onze header retentie bedraagt inderdaad 365 dagen en de systeembeheerder is nog niet van plan dit op korte tijd te vergroten, onze text retentie is op dit moment 1953 dagen en binaire retentie 610 dagen
Mijn god, de systeembeheerder is nog niet van plan dit te vergroten? Wat heeft een systeembeheerder daarover uberhaupt te zeggen? Die voert toch gewoon opdrachten uit, het moet niet gekker worden 8)7

Zeg dan dat je geen geld hebt om het uit te voeren, maar deze reden?

Staan trouwens meer bizarre uitspraken op:
Onze voornaamste prioriteit is de uptime van 100%, stabiliteit van de bandbreedte en support, daarna komt retentie en die blijft groeien, zeker tot boven de 500 en tegen de 600 dagen aan (misschien richting 700) maar 1000 vinden wij een beetje overdone.
Maarja, communiceren met je klanten via een openbaar forum vind ik als bedrijf nooit echt handig. Hobbybedrijfje, dat beeld krijg ik ervan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:01:
[...]

Maarja, communiceren met je klanten via een openbaar forum vind ik als bedrijf nooit echt handig. Hobbybedrijfje, dat beeld krijg ik ervan.
Professioneel komen zulke dingen inderdaad niet over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:01:

Ach, veel payservers zullen niet veel meer zijn dan ZZp'ers, eenmansbedrijfje dus. Ach als diegene er van rond kan komen, en zijn best doet, heb ik liever een reactie op een forum, dan helemaal in het donker moeten tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Idd, beter zo dan helemaal niet communiceren, zoals LightingUsenet doet. Arrogante tent, dan niet he.

I-Telligent is overigens reseller van XennaNews.com, maar lijkt een gesloten cluppie te zijn zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:25:
I-Telligent is overigens reseller van XennaNews.com, maar lijkt een gesloten cluppie te zijn zo te zien.
Je zal XSNews bedoelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, XennaNews.com was de afzender van 't mailtje met de welkomstgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Sinds LU dus niet meer werkt heb ik nu ook Sunny, weekje gratis, best fijn.
Ik ben al lange tijd gebruiker van altbinz (gratis versie) maar de laatste tijd begint dit echt minder te worden, loopt vast en zo, op meerdere computers trouwens ...

Iemand raad over wat vandaag de dag een goed alternatief is, gratis liefst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

SideShow schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:32:
Ik ben al lange tijd gebruiker van altbinz (gratis versie) maar de laatste tijd begint dit echt minder te worden, loopt vast en zo, op meerdere computers trouwens ...

Ik zweer al jaar en dag, zolang ik nieuwsgroepen gebruik, bij SABnzbd.
Is misschien even wennen omdat je het aanstuurt via je webbrowser maar wat een fijn programma. Lekker flexibel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah

Newsbin Pro, niet gratis, maar wel goedkoop als je bedenkt dat met eenmalig betalen recht heb over de updateversie over 5 jaar nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:44

Sherlock

No Shit

Op mijn gewone pc gebruik ik Newsleecher, in combinatie met de (betaalde) supersearch. Op mijn htpc gebruik ik SABnzbd+ in combinatie met Sickbeard en Couchpotato. Over beide programma's ben ik eigenlijk wel goed te spreken.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of SnelNL? Is nu alleen te gebruiken met hun nieuwsgroepen... maar hij zal binnenkort voor iedereen toegankelijk zijn.. ook voor sunny en LU gebruikers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:09:
[...]

Nee, XennaNews.com was de afzender van 't mailtje met de welkomstgegevens.
Dat kan best, alleen het is hier al eerder besproken, het ipadres van de newsserver is in gebruik bij XSNews, waar ook I-Telligent van betrekt. Dit hebben ze ook op hun forum al eens toegegeven. De mailing komt uiteraard van een ander domein.

91.223.220.33
inetnum: 91.223.220.0 - 91.223.220.255
netname: TEMPORARY-XSNEWS2-BLOCK
descr: XS News B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_r_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 23:09

i_r_

Originele G

Hebben jullie geen last van censuur met jullie providers?
Ik lees dat supernews dit niet doet maar ik heb zelf Lightning Usenet en ik kreeg console gerelateerde artikelen en tv series niet binnen toen even Eweka genomen ook veel incompleets sabznbd download wel en blijft dan op een gegeven moment hangen met het binnen halen van deze artikelen.

Ik vind op google wel wat terug dat er gecensueerd word maar niet dat dit grootschalig gebeurd zoals ik zelf ervaar.

Nu een account bij XLned genomen en hier komt tot nu toe alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

i_r_ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:02:
Ik lees dat supernews dit niet doet maar ik heb zelf Lightning Usenet en ik kreeg console gerelateerde artikelen en tv series niet binnen toen even Eweka genomen ook veel incompleets sabznbd download wel en blijft dan op een gegeven moment hangen met het binnen halen van deze artikelen.

Ik vind op google wel wat terug dat er gecensueerd word maar niet dat dit grootschalig gebeurd zoals ik zelf ervaar.

Dit is geen censuur als het goed is, ik probeerde vorig jaar voor een neefje van mij zooitje wii spellen te downloaden en veel kreeg ik niet binnen, weet niet meer wat fout code was maar in ieder geval riep hij article not found en stuurde hierover een mail naar i-telligent en kreeg terug dat dit een notice of takedown is.

Ze moeten het van hun server afhalen anders riskeren ze een boete, de spellen stonden te duidelijk vermeld op usenet en waren dus ook makkelijk te vinden door de eigenaren, in dit geval nintendo dus.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:06
Ik verander niet graag van provider (als het ergens goed werkt weet je namelijk wat je hebt :P) maar gezien het grote prijsverschil met mijn huidige provider toch eens een proefaccount aangevraagd bij sunny usenet.

De eerste indruk is vrij goed.

Ik trek mijn lijn (120 mbit) op dit moment helemaal vol.
De gewone retentie is perfect (900+ dagen).
Het enige wat mij opvalt is dat de header retentie (wat ook al eerder gemeld is in dit topic) wat aan de magere kant is (een half jaar).

Ik test deze week nog even goed door maar als het zo blijft werken zoals nu dan ga ik daarheen want het prijsverschil is toch wel erg groot met mijn huidige provider.

Ik vind het ook fijn dat de inloggegevens door jezelf gekozen kunnen worden.

Al met al klinkt het erg goed.

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 19-01-2012 14:19 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_r_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 23:09

i_r_

Originele G

Sm0k3r schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:23:
[...]

Dit is geen censuur als het goed is, ik probeerde vorig jaar voor een neefje van mij zooitje wii spellen te downloaden en veel kreeg ik niet binnen, weet niet meer wat fout code was maar in ieder geval riep hij article not found en stuurde hierover een mail naar i-telligent en kreeg terug dat dit een notice of takedown is.

Ze moeten het van hun server afhalen anders riskeren ze een boete, de spellen stonden te duidelijk vermeld op usenet en waren dus ook makkelijk te vinden door de eigenaren, in dit geval nintendo dus.
Maar blijkbaar doen sommige aanbieders dit niet zoals XLned en supernews hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

i_r_ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:03:
[...]

Maar blijkbaar doen sommige aanbieders dit niet zoals XLned en supernews hoe zit dat dan?
Misschien niet of nog niet benaderd door nintendo of maker van de serie die je wilt downloaden, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
i_r_ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:03:
[...]

Supernews doet dat wel. Vooral bij HBO-stuff en console games heb je er last van. Als je dat nooit download, zal je het dus nooit merken.

Ook de manier hoe ze het doen kan verschillen. Bij HBO-series verwijderen ze niet alles, maar slechts 5%. Gewoon een fill servertje en het probleem is opgelost dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bv202 op 19-01-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Bv202 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Supernews doet dat wel. Vooral bij HBO-stuff en console games heb je er last van. Als je dat nooit download, zal je het dus nooit merken.

Ook de manier hoe ze het doen kan verschillen. Bij HBO-series verwijderen ze niet alles, maar slechts 5%. Gewoon een fill servertje en het probleem is opgelost dus :)
Klopt, ik zou hier ook nooit achter zijn gekomen omdat ik zelf geen series of spellen download, zodoende dat ik het nu kon uitleggen, anders zou ik misschien ook denken dat ze censureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 19:11
Eweka begint mij nu wel te irriteren. Een post van 13 dagen, nog geen 3GB en daarvan missen al 120 (!) blokken. En een post van gisteren van 98 dagen was al onherstelbaar.

Jammer dat ik daar nog even aan vastzit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 12:33

Snuffel

Vroem!

Nog nooit problemen met Eweka gehad.....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Sinds ik overgestapt ben van LU naar Newsgrabber is mijn aantal spots van 300k naar 170k gedaald. Trucje database bestand vervangen hielp niet. Na wat zoekwerk blijkt dat mijn versie spotnet 1.8.1 andere database structuur aanmaakt??
Is er een goedkoop provider met hoge header retentie dat ik tijdelijk kan nemen om weer een flinke database binnen te halen? Geen idee of Newsgrabber dit later ook bijgaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 19:08
Gebruikt er nog iemand usenetserver?
Wel wat duurder maar het werkt altijd! nooit storing, nooit gezeik met betaling enzo.

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Bv202 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nu een aantal maanden bij Supernews zit, en slechts een enkele keer ontbrekende/beschadigde artikelen heb gezien. 99,99% van de downloads komt in één keer goed aan. Ik ben naar hen overgestapt nadat Eweka dit soort kuren begon te vertonen, daar mislukte de helft van de downloads bij mij.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:45:
Dat kan best, alleen het is hier al eerder besproken, het ipadres van de newsserver is in gebruik bij XSNews, waar ook I-Telligent van betrekt. Dit hebben ze ook op hun forum al eens toegegeven. De mailing komt uiteraard van een ander domein.

91.223.220.33
Excuus, wist ik niet.
Interessant. Op de XSNews site staat een retentie van 585 dagen (automatische counter) terwijl I-Telligent 610 dagen ofzoeits claimt in de mailtjes...
i_r_ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:02:

Ik weet idd dat Eweka dit doet als ze een Notice and Takedown request krijgen. Ben daarom ook bij ze weggegaan omdat het echt te gek voor woorden werd. Sowieso vertoonde Eweka de laatste tijd kuren bij mij en de support daaro is echt debiel. Kun je beter een aap inhuren die op wat random toetsen drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:44

Sherlock

No Shit

Freekers schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:22:
[...]
Ik weet idd dat Eweka dit doet als ze een Notice and Takedown request krijgen. Ben daarom ook bij ze weggegaan omdat het echt te gek voor woorden werd. Sowieso vertoonde Eweka de laatste tijd kuren bij mij en de support daaro is echt debiel. Kun je beter een aap inhuren die op wat random toetsen drukt.
Aha, dat verklaart idd wel het één en ander. Ik heb nu zo'n goedkoop Sunny abonnementje en dat bevalt tot nu toe prima :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Freekers schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:22:
[...]

Excuus, wist ik niet.
Interessant. Op de XSNews site staat een retentie van 585 dagen (automatische counter) terwijl I-Telligent 610 dagen ofzoeits claimt in de mailtjes...
i-telligent is ook geen xsnews reseller zover ik weet want dit ging ik meteen controleren want ik ben een ex-xsnews klant en ging er huilend weg en wou dus niet weer terug via een omweg.

toen i-telligent weg ging bij news-service was dit meteen mijn eerste mail toen ik dit las op hun forum en zij zeiden van niet, data verloopt via xsnews hardware ofzo, hun routers of apparatuur maar niet zelfde retentie of platform waar data op staat.

Ik heb dit een tijdje in de gaten gehouden dmv werkzaamheden berichtjes op xsnews site en zij waren offline ofzo voor werkzaamheden en i-telligent was "gelukkig" nog online dus geen echte reseller of weet ik veel wat ze samen doen.

Als ik xsnews problemen mee maak verliest i-telligent een trouwe klant en ga ik mijn block account astraweb omzetten naar een normaal pakket want daar ben ik toch al klant van, lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sm0k3r schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:51:
i-telligent is ook geen xsnews reseller zover ik weet want dit ging ik meteen controleren want ik ben een ex-xsnews klant en ging er huilend weg en wou dus niet weer terug via een omweg.

toen i-telligent weg ging bij news-service was dit meteen mijn eerste mail toen ik dit las op hun forum en zij zeiden van niet, data verloopt via xsnews hardware ofzo, hun routers of apparatuur maar niet zelfde retentie of platform waar data op staat.

Ik heb dit een tijdje in de gaten gehouden dmv werkzaamheden berichtjes op xsnews site en zij waren offline ofzo voor werkzaamheden en i-telligent was "gelukkig" nog online dus geen echte reseller of weet ik veel wat ze samen doen.

Als ik xsnews problemen mee maak verliest i-telligent een trouwe klant en ga ik mijn block account astraweb omzetten naar een normaal pakket want daar ben ik toch al klant van, lekker simpel.
Hmm, nouja mij maakt het ook niet zoveel uit van wie ze reseller zijn, zolang het maar werkt.

Ik vraag me echter wel af van wie SunnyUsenet resller is...?

Wie maakt er overigens gebruik van een UsenetServer icm Account Sharing? In de startpost staat dat het kan maar officieel niet mag... Dit ivm mijn eerder genoemde probleem sickbeard icm downloaden op andere locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Freekers schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:46:
[...]
Ik vraag me echter wel af van wie SunnyUsenet resller is...?
van XLNed

http://www.newsproviders....des-retention-to-900-days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Freekers schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:46:
[...]
Wie maakt er overigens gebruik van een UsenetServer icm Account Sharing? In de startpost staat dat het kan maar officieel niet mag... Dit ivm mijn eerder genoemde probleem sickbeard icm downloaden op andere locaties.
Hitnews.eu gebruik al jaren samen met een vriend van mij. Omdat hitnews niet te duur is en je dus aan account sharing kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks voor de info !
Hades.NL schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:01:
Hitnews.eu gebruik al jaren samen met een vriend van mij. Omdat hitnews niet te duur is en je dus aan account sharing kunt doen.
Ja ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Ik kijk het even aan hoe het loopt bij I-Telligent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb gezocht naar dit probleem op google en op de GOT search, ik kom helaas niet ver.

Wat kan er mis zijn als je ineens de melding krijgt:

"400 SSL no more free connections for this user..."

Mijn internet provider is UPC en ik maak gebruik van HITNEWS.
Ik heb een 80mbit abonnement met 30 connecties.
Ik maak gebruik van SSL.

Het deed tot een aantal uur geleden perfect maar nu ineens kom ik niet boven 500 Kbyte/s
Ik heb 2 clients:
- Unzbin portable en spotnet portable (= icm SABnzbd)

Ik heb geprobeerd:
- connecties omlaag
- andere SSL poort gebruiken (995 ipv 563)
- geen SSL gebruiken
- reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ie het tot een aantal uur geleden perfect deed, kan het een storing zijn bij Hitnews.
Even afwachten dus of stuur ze een mail.

[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 21-01-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Het gaat nu veel beter, nog niet helemaal zoals het eerst ging maar wel een flink stuk beter.
Het zal wel loslopen denk ik.

Het ging om ongeveer 20:30 helemaal mis qua connecties en snelheid, maar nu idd een stuk beter...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort een 500mbps abonnement afnemen via glasvezel. Denken jullie dat je daar al een 'speciale' setup voor nodig heb om die optimaal te kunnen gebruiken? Dus daarbij denk ik bijvoorbeeld aan of je raid/ssd nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

MM- schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:27:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort een 500mbps abonnement afnemen via glasvezel. Denken jullie dat je daar al een 'speciale' setup voor nodig heb om die optimaal te kunnen gebruiken? Dus daarbij denk ik bijvoorbeeld aan of je raid/ssd nodig hebt.
Ik denk het wel. In principe zou 1 schijf die snelheid (500 Mbps = 62.5 megabytes / second) wel aan moeten kunnen, maar dan moet die schijf ook alleen gebruikt worden ter opslag van je downloads, dus niet ook nog voor je OS.
Het beste kun je een RAID 0 setup maken, of als je het zeker wilt weten een RAID 0 setup met SSDs, maar die trek je zo vol met je 500 Mbps lijn.

Je komt overigens wel erg kort in de buurt van dit: http://blog.bintube.com/2...4-mb-in-less-than-10.html

Offtopic: I'm jelly.

[ Voor 7% gewijzigd door Freekers op 22-01-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zijn er uberhaupt USP's die die snelheid geven?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gunner schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:44:
Zijn er uberhaupt USP's die die snelheid geven?
Jazekers.
Supernews, Giganews, I-Telligent, SunnyUsenet, XSNews, Astraweb, BinTube, NewsDeamon, UsenetServer, XLUsenet, Cheapusenet etc.
Keus zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:22
En welke daarvan halen werkelijk 500Mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

coob schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:03:
BinTube in ieder geval wel, volgens het filmpje op hun blog: http://blog.bintube.com/2...4-mb-in-less-than-10.html
Ik gok dat Giganews/Supernews, Astraweb en Usenetserver die snelheid ook wel halen. NGroups en NewsDemon verwacht ik eventueel ook wel. Ik twijfel aan SunnyUsenet en I-Telligent, maar probeer het anders gewoon eens met een trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
coob schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:03:
Moet je vragen of zn hd snel genoeg is ;)
Zo ja, dan is Supernews 43MB/s
D3LTA schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:55:
Lightingusenet account was afgelopen vandaag en kon inderdaad ook geen nieuwe subscription afsluiten :S

Dus toen maar een Supernews account afgesloten voor een jaar en tot nu toe gaat dat lekker.

+/- 43MB/s op een 500mbit lijn

ben benieuwd of het thuis op mijn Ziggo 120mbit ook lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

330d schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:09:
Moet je vragen of zn hd snel genoeg is ;)
Zo ja, dan is Supernews 43MB/s
Interessant, had ik niet verwacht. Had een hogere snelheid gedacht, tenzij je HDDs de bottleneck natuurlijk zijn?
Probeer eens een trial bij BinTube. Ben benieuwd welke snelheid dat je daar haalt!

[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 22-01-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MM- schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:27:
Voor het downloaden zelf zal je niet snel problemen hebben. Zelfs m'n Synology NAS met een 4-tal 5400rpm schijven in RAID5 haalt tussen de 120MB/s en 175MB/s write (afhankelijk van de blocksize) en RAID5 is zo'n beetje de slechtste RAID-config als het om write-snelheid gaat.

Waar je misschien wel wat snellere schijven (en in mindere mate CPU) voor zult willen hebben is het unrarren, anders duurt dit (beetje overdreven) straks langer dan het downloaden ;) Wat hierbij ook al goed helpt is een aparte disk voor downloaden en uiteindelijke unpack-lokatie. SSD lijkt me hiervoor in ieder geval onnodig/onnodig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Zijn snelheid zal onlaag gaan tijdens het rarren en parren, wat je dan beter kan doen is auto par en rar uitzetten.

HDD zal geen probleem vormen, een simpele HDD doet al +/- 100MB per seconde.

Wel 2 aparte schijven gebruiken, 1 voor OS en 1 voor opslag.

i-telligent is sowieso al geen optie voor hem want dat hadden we al getest op kantoor, die gaat tot +/-250Mbit dus de kans is groot dat de amerikaanse USP's het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
snelheid van xsusenet is nu nog langzamer geworden... ik haal nu nog maar 2,5mb/s gemiddeld
Iemand anders ook last van met zelfde provider?

Ik heb geprobeerd om ipv grabit, sabnzdb te gebruiken , maar dan haal ik ook maar 2mb/s
en via torrents haal ik wel netjes mijn max van 11,5mb/s wat ik vroeger ook met xsusenet bijna haalde

wat is er aan de hand?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-08 18:52
Mijn account bij Astraweb was verlopen en ik probeerde deze zojuist te verlengen maar liep tegen het volgende aan, de paymentprovider van Astraweb, het Nederlandse MultiCards, accepteert momenteel geen betalingen voor Astraweb.

Ik krijg de volgende melding:
Merchant: Astraweb Usenet Server
Error Message:
Sorry, we cannot accept new orders for this merchant account at the moment. Please contact the merchant at multicards@corp.astraweb.com
Al meer mensen dit opgevallen? Ik heb al een ticket aangemaakt bij Astraweb, maar nog geen reactie gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31
Ik heb nog niet zo lang geleden een Astraweb account aangemaakt, maar dan via Paypal (Omdat ik daar nog een paar honderd dollar had staan, dat scheelt conversie-kosten). Dat ging prima.

Volgens mij kost het niets extra (misschien klein verschil in excange rate) om via Paypal te betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door pvcholten op 22-01-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Let op dat Astraweb wel af en toe problemen geeft met bepaalde bestanden (random) Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

SaN schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:02:
Let op dat Astraweb wel af en toe problemen geeft met bepaalde bestanden (random) Erg vervelend.
valt wel mee, de enigste bestanden waar er problemen mee zijn zijn de posts die rond mei/juni/juli 2011 zijn gedaan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
ik heb een sunny 10 mbit abo, daarvan schommelt de snelheid van tussen de 500-1100 kilobytes. is dat normaal?, had eigenlijk gedacht dat ik het abo tegen de cab aan zou voltrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

thefxr schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:50:
ik heb een sunny 10 mbit abo, daarvan schommelt de snelheid van tussen de 500-1100 kilobytes. is dat normaal?, had eigenlijk gedacht dat ik het abo tegen de cab aan zou voltrekken.
Wat is je internetsnelheid? Als die hoger dan 10Mbit is dan zou je idd je lijn wel vol moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Freekers schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:06:
[...]

Wat is je internetsnelheid? Als die hoger dan 10Mbit is dan zou je idd je lijn wel vol moeten trekken.
nu nog 40mbit down,maar gaat binnenkort naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

chucky666 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:14:
[...]

valt wel mee, de enigste bestanden waar er problemen mee zijn zijn de posts die rond mei/juni/juli 2011 zijn gedaan.
Is dat een bekend probleem? Volgens mij heb ik ook wel vaker last gehad met meer recente bestanden alhoewel het de laatste tijd wel weer wat beter lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

SaN schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:20:
[...]

Is dat een bekend probleem? Volgens mij heb ik ook wel vaker last gehad met meer recente bestanden alhoewel het de laatste tijd wel weer wat beter lijkt te zijn.
ze hebben die tijd allerlij problemen gehad, en ze zeiden dat ze het zouden oplossen.
dit is nooit gebeurt waardoor er alleen kreupele bestanden van die tijd erop staan.
als je gaat zoeken op inet zal je vanzelf vinden dat het een aardig bekent probleem is ja.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
Op het ogenblik heb ik XSNews via m'n ISP (XMS, iets duurder maar wel makkelijk), maar het is weer huilen met de pet op, en dat gebeurt mij iets te vaak.
Het is bijna altijd rond het weekend als er problemen zijn, sinds Vrijdag krijg ik regelmatig de melding "502 No Accountsharing" :'(
Ik doe niet aan AS, en na het veranderen van het WW kreeg ik nog steeds dezelfde melding.
Wat retentie betreft ben ik ook niet echt tevreden (meer), vandaag een (re)post van ~500 dagen oud proberen binnen te halen...helaas, dezelfde post maar dan ~75 dagen ouder binnen proberen te halen en dat ging zonder problemen 8)7

Eweka hoeft van mij ook niet meer, Hitnews ben ik wat ondersteuning betreft zeer tevreden over, en het werkt(e?) ook altijd goed, maar ik zoek met enige regelmaat lastige dingen en die posts zijn vaak oud, dus retentie is belangrijk, nu denk ik aan Supernews met Astraweb als fill server.
Maar wat is het verschil tussen Supernews en Giganews, behalve de prijs en een paar dagen verschil in retentie (Was gisteren 10 dagen of zo)?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Giganews het dubbele waard is, of wel?

Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
chucky666 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:26:
[...]

ze hebben die tijd allerlij problemen gehad, en ze zeiden dat ze het zouden oplossen.
dit is nooit gebeurt waardoor er alleen kreupele bestanden van die tijd erop staan.
als je gaat zoeken op inet zal je vanzelf vinden dat het een aardig bekent probleem is ja.
Astraweb is het slechts met hun ondersteuning, het ligt altijd aan jezelf en nooit aan hun, ze blijven vragen stellen in hun emails totdat de storing dan weer vanzelf is opgelost of je hoort niks meer van hun en sluiten het ticket zomaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-08 18:52
pvcholten schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:04:
Ik heb nog niet zo lang geleden een Astraweb account aangemaakt, maar dan via Paypal (Omdat ik daar nog een paar honderd dollar had staan, dat scheelt conversie-kosten). Dat ging prima.

Volgens mij kost het niets extra (misschien klein verschil in excange rate) om via Paypal te betalen.
Helaas is ook Paypal niet mogelijk aldus Astraweb's eigen site:
Paypal is temporarily unavailable until further notice.
Aangezien de Ideal en creditcard payments beiden via Multicards lopen lijkt het momenteel dus onmogelijk om Astraweb te betalen om een account te registreren / te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:07:
[...]

Astraweb is het slechts met hun ondersteuning, het ligt altijd aan jezelf en nooit aan hun, ze blijven vragen stellen in hun emails totdat de storing dan weer vanzelf is opgelost of je hoort niks meer van hun en sluiten het ticket zomaar!
rete irritant inderdaad, ook moet je altijd mailen als nieuwe klant en duurt het 2 dagen voordat je antwoord heb als je pech hebt met daarin je username en password.

Ik heb 1 keer gezeik met ze gehad en toen kreeg ik een week geen antwoord, kwamen ze met het excuus dat het nieuw jaar was en dat ze allemaal vrij hadden. Tja... ik geloofde er geen biet van, het was namelijk al halverweg januari, maar de helpdesk bleek in China te zitten (zal nu nog zo zijn vermoed ik).
KILLorBE schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:01:
Maar wat is het verschil tussen Supernews en Giganews, behalve de prijs en een paar dagen verschil in retentie (Was gisteren 10 dagen of zo)?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Giganews het dubbele waard is, of wel?
Supernews is gewoon van giganews, je zit ook op hetzelfde netwerk. Het verschil was een jaar of wat terug 400 dagen of meer, vreemd dat het nu 10 dagen is.

Ik heb nooit begrepen wat al die programma's doen die je erbij krijgt bij giganews. Ben wel klant bij giganews geweest 5 of 7 jaar geleden , maar toen was het goedkoper en had je al die tools er niet bij. Helpdesk was wel supertof, binnen 5 minuten antwoord enzo. Maarja, voor die prijs... dat is het niet waard. Althans niet meer nu de andere providers ook ssl verkeer gebruiken en die hoge retentie hebben en de snelheid halen van je verbinding. Misschien zijn er landen waar giganews wel de beste keuze is, maar in Nederland in iedergeval niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@KILLorBE: Astraweb als fillserver, IMO hebje bij supernews geen fillserver nodig, die gasten zijn gewoon nagenoeg perfect, maarja misschien is 1 maand proberen wat ik gedaan heb niet genoeg om daar een mening over te hebben...

thefxr: huh, omlaag in speed, dat hoor je nagenoeg niet..... of ga je naar ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

thefxr schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:50:
Bij mij schommelt bij Sunny de snelheid ook afhankelijk van wat je binnenhaalt. De snelheid lijkt daar (bij mij in ieder geval) niet heel constant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:03:
[...]

Supernews is gewoon van giganews, je zit ook op hetzelfde netwerk. Het verschil was een jaar of wat terug 400 dagen of meer, vreemd dat het nu 10 dagen is.

Ik heb nooit begrepen wat al die programma's doen die je erbij krijgt bij giganews. Ben wel klant bij giganews geweest 5 of 7 jaar geleden , maar toen was het goedkoper en had je al die tools er niet bij. Helpdesk was wel supertof, binnen 5 minuten antwoord enzo. Maarja, voor die prijs... dat is het niet waard. Althans niet meer nu de andere providers ook ssl verkeer gebruiken en die hoge retentie hebben en de snelheid halen van je verbinding. Misschien zijn er landen waar giganews wel de beste keuze is, maar in Nederland in iedergeval niet.
Net nog even gecontroleerd en het is idd 10 dagen verschil.
Het voordeel van de programma's die je bij Giganews krijgt begrijp ik wel, maar dat hebben we (in Nederland) nu nog niet nodig (VyprVPN of een andere vorm van VPN zullen we waarschijnlijk niet aan ontkomen op niet al te lange termijn als b.v. SOPA een feit word).
Ik ga Supernews aan het eind van de maand eens proberen.
Sjah schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:47:
@KILLorBE: Astraweb als fillserver, IMO hebje bij supernews geen fillserver nodig, die gasten zijn gewoon nagenoeg perfect, maarja misschien is 1 maand proberen wat ik gedaan heb niet genoeg om daar een mening over te hebben...
Je kunt en mag niet verwachten dat alles altijd 100% werkt, en voor die paar euro is het altijd handig om een back-up te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Sjah schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:47:

thefxr: huh, omlaag in speed, dat hoor je nagenoeg niet..... of ga je naar ADSL?
Onzin. Voor console-games en HBO-series heb je een fill server nodig. En ook bij andere posts zie ik sabnzbd+ soms terugvallen (ok, meestal is het voor een zeer klein deeltje wat ook gerepaired zou kunnen worden), dus een fill server is zeker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, dan is het onzin... tot die fillservers ook dingen gaan blocken... :)
Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.