Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm hitnews abo is afgelopen en nadat ik hier even gelezen had morgen maar eens een account aanmaken bij sunny. Scheelt me zo 10 euro.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:51:
[...]

i-telligent is ook geen xsnews reseller zover ik weet want dit ging ik meteen controleren want ik ben een ex-xsnews klant en ging er huilend weg en wou dus niet weer terug via een omweg.
Hier idem. :9 gisteren maar weer eens een maandje I-Telligent genomen om het eens uit te testen. Ondanks dat een tracert bij XSNews uikomt loopt de feed via xennanews.com. Dit geldt zover ik kan zien voor alle resellers van News-Service.com. Maar maakt me verder ook niet uit. Zolang het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 18:06
ik heb sunny usenett geprobeerd eerst een week en toen had ik weinig problemen met hun maar nu heb ik een maand gekocht maar is de kwaliteit echt bagger downloaden met maar 500 kb/s terwijl ik minimaal 3,5 mb/s moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van een extreem lage snelheid van Sunny Usenet? Kom vandaag met m'n simpele 10 Mbit verbinding niet hoger dan 2 a 3 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
ik kom met mijn simpele 60 mbit niet hoger dan 1,1 mb/s nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 20:27
Hier ook, stond zelfs heel even keihard op 0, en dan weer op 512k, en dan weer op 2 MB, ipv de 3.3 MB die ik wil/moet.... En dat terwijl ik NET mijn 7 dagen probeer-termijn, na zeer tevreden, heb omgezet in een maand-acoountjte, alleen nu ben ik minder tevreden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
precies dat heb ik dus ook en heb hun gemailt maar das de mindere kant.
Je kunt hun alleen mailen niet bellen of via een chat dus ik denk dat ik even ga zoeken naar een betere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Wat is een fillserver? Kan via google geen duidelijk antwoord vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ocdaan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:24:
Wat is een fillserver? Kan via google geen duidelijk antwoord vinden...
Zeg maar een backup server.
Stel je hebt een account bij provider X wat je 'hoofd account is' en je wilt iets downloaden wat niet op de server bij provider X staat, als je dan een fill server neemt schakelt je nieuwsprogramma over op die fill/backup server bij provider Y, in de hoop dat het wel op de server bij provider Y staat :)
Meestal is je hoofd account ongelimiteerd en pak een block account als fill account, zodat je niet elke maand dubbele kosten hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Freekers op 23-01-2012 16:32 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, maar ook niet echt een backup server, want wat doe je als je mainserver plat ligt, met je fillserver leechen? Ik niet, nouja een album dan nog wel, maar zeker geen Mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sjah schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:37:
Yup, maar ook niet echt een backup server, want wat doe je als je mainserver plat ligt, met je fillserver leechen? Ik niet, nouja een album dan nog wel, maar zeker geen Mkv.
Klopt, maar dat was om het even makkelijker uit te kunnen leggen.
Tenzij je natuurlijk 2 unlimited accounts hebt als fill server (en je dus geld teveel hebt ;) )
Tis wel slim om natuurlijk een fill server van een andere provider te pakken, die dus ook echt een fysiek ander netwerk heeft (http://www.newsproviders.info/en/usenet-server-overview).
Dus niet Giganews nemen en dan Supernews als fillserver of Newshosting of Usenetserver als fillserver, snapte ;) ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Freekers schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:26:
[...]
Zeg maar een backup server.
Stel je hebt een account bij provider X wat je 'hoofd account is' en je wilt iets downloaden wat niet op de server bij provider X staat, als je dan een fill server neemt schakelt je nieuwsprogramma over op die fill/backup server bij provider Y, in de hoop dat het wel op de server bij provider Y staat :)
Meestal is je hoofd account ongelimiteerd en pak een block account als fill account, zodat je niet elke maand dubbele kosten hebt.
Komt het bij jullie echt zo vaak voor dat je zaken niet (volledig) kunt vinden ? De keren dat ik dit gehad heb zijn in de laatste 5 jaar echt op 1 hand te tellen volgens mij. En als het gebeurt gebruik ik dan wel even een gratis torrent, dan duurt het maar even iets langer. Om daar nu een apart (betaald) account voor te nemen?
(nu moet ik er wel bij zeggen dat ik voornamelijk 'nieuw spul' (<5jr) download. Misschien is dat het verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Freekers: jouw link geeft mijn geeninzicht waar mijn main: sunnyuset van betrekt (ik geloof XlNed), en waarvan mijn fill het haalt: blocknews. Maar zal wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

sverzijl schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:51:
Komt het bij jullie echt zo vaak voor dat je zaken niet (volledig) kunt vinden ? De keren dat ik dit gehad heb zijn in de laatste 5 jaar echt op 1 hand te tellen volgens mij. En als het gebeurt gebruik ik dan wel even een gratis torrent, dan duurt het maar even iets langer. Om daar nu een apart (betaald) account voor te nemen?
(nu moet ik er wel bij zeggen dat ik voornamelijk 'nieuw spul' (<5jr) download. Misschien is dat het verschil)
Bij mij is het alleen bij Eweka vaker voorgekomen en dan met name series, zoals hier eerder ook al werd verteld.
De laatste paar maanden is veel veranderd in 'downloadland'. DCMA/Notice and Takedown requests worden volgens mij met bosjes tegelijk ingediend en veel games (xbox en NDS) worden binnen een paar dagen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:39

Mfpower

In dubio

Wesley schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:50:
Mijn account bij Astraweb was verlopen en ik probeerde deze zojuist te verlengen maar liep tegen het volgende aan, de paymentprovider van Astraweb, het Nederlandse MultiCards, accepteert momenteel geen betalingen voor Astraweb.

Al meer mensen dit opgevallen? Ik heb al een ticket aangemaakt bij Astraweb, maar nog geen reactie gehad...
Ik heb het ook.. wat zou het zijn? Hopelijk repareren ze het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Freekers, bedankt voor je uitleg. Ik ben bij Astraweb weggegaan omdat ik veel incompletes had. Zit nu bij xsusenet wat trouwens een verschikkelijk trieste beoeling is. Ik vond de snelheid van Astraweb wel altijd perfect. Zou ik voor mijn situatie dus een 2e account kunnen gebruiken om die incompletes op te vangen? Dan wil ik nog wel overwegen om gewoon een 2e goedkope abbo ergens af te sluitten. Met xsusenet heb ik daarin tegen weer weinig last van incompletes, enkel is het zo traag als dikke stront.. op de momenten dat het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
xsusenet is gratis, voor 1mb, ik neem aan dat je die hebt, dus wat wil je. Of je hebt de 100 voor 2.99, ook niet gek dat die niet goed is, wel jammer. Jij wilt speed, incompletes boeien je niet zo als ik je letterlijk lees.....ok jij wilt speed>>> naar een echte payserver gaan, sunnyusenet of als je het wat breder kan laten hangen supernews. Fillserver heeft weinig zin, maar kan altijd nog, je tegoed gaat niet snel op.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 23-01-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ocdaan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:44:
Freekers, bedankt voor je uitleg. Ik ben bij Astraweb weggegaan omdat ik veel incompletes had. Zit nu bij xsusenet wat trouwens een verschikkelijk trieste beoeling is. Ik vond de snelheid van Astraweb wel altijd perfect. Zou ik voor mijn situatie dus een 2e account kunnen gebruiken om die incompletes op te vangen? Dan wil ik nog wel overwegen om gewoon een 2e goedkope abbo ergens af te sluitten. Met xsusenet heb ik daarin tegen weer weinig last van incompletes, enkel is het zo traag als dikke stront.. op de momenten dat het werkt ;)
Welke internetsnelheid heb je? Ik zou gewoon 1 fatsoenlijk abbo afsluiten, maar dat is mijn mening :)
Sjah schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:13:
xsusenet is gratis, voor 1mb, ik neem aan dat je die hebt, dus wat wil je. Of je hebt de 100 voor 2.99, ook niet gek dat die niet goed is, wel jammer. Jij wilt speed, incompletes boeien je niet zo als ik je letterlijk lees.....ok jij wilt speed>>> naar een echte payserver gaan. Fillserver heeft weinig zin, maar kan altijd nog, je tegoed gaat niet snel op.
Het is 6.99 per maand voor 100Mbit bij XSUsenet en 2.99 voor 2 dagen 100Mbit, dus zo abnormaal laag is die prijs nog niet voor 400 dagen retentie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oh je hebt gelijk voor 2 dagen, wat je pas ziet als je op subscribe drukt, hoe misleidend, dan heb IK het al gelijk gehad met hun. Maarum, nee 6.99 is gewoon niet zoo voor 400 dagen, maar ook niet echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Nee nee, ik heb de xsusenet unlimited (100 Megabit gloof ik) en ik heb een Ziggo 120 Mb lijntje. De hele avond schommeld xsusenet nu al tussen de 1 en 2 MB/s met een dipje net richting 100 Kb/s. Maar dat abbo verloopt eind deze maand dus moet weer iets anders gaan zoeken straks.

Sjah.. voor de duidelijkheid, ik wil beide! ;)

Bij Astraweb had ik snelheid, perfect altijd 14 MB/s maar veel incompletes, vandaar dat ik xsusenet heb geprobeerd. Bij xsusenet ben ik redelijk tevreden betreft de incompletes die weinig optreden enkel hebben ze veel uitval, reageren erg slecht op openstaande tickets en is de snelheid om te huilen. snappoe?

[ Voor 39% gewijzigd door ocdaan op 23-01-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ocdaan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:29:
Nee nee, ik heb de xsusenet unlimited (100 Megabit gloof ik) en ik heb een Ziggo 120 Mb lijntje. De hele avond schommeld xsusenet nu al tussen de 1 en 2 MB/s met een dipje net richting 100 Kb/s. Maar dat abbo verloopt eind deze maand dus moet weer iets anders gaan zoeken straks.

Sjah.. voor de duidelijkheid, ik wil beide! ;)

Bij Astraweb had ik snelheid, perfect altijd 14 MB/s maar veel incompletes, vandaar dat ik xsusenet heb geprobeerd. Bij xsusenet ben ik redelijk tevreden betreft de incompletes die weinig optreden enkel hebben ze veel uitval, reageren erg slecht op openstaande tickets en is de snelheid om te huilen. snappoe?
Waarom probeer je niet eens SunnyUsenet? Pak eens een weekje gratis trial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nog een vraagje mijnerzijds: blocknews, over fillservers gesporken heeft nog geen 1000 dgn (*niet compleet althans), wat is de retentie van Astra... 1255 (meldt hun site) wordt echt gehaald? De TS meldt voor zowel Astra als blocknews 963, waar komt dat dan vandaan?

Hmmm, blocknews is wel duidelijk goedkoper, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sjah schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:52:
Nog een vraagje mijnerzijds: blocknews, over fillservers gesporken heeft nog geen 1000 dgn (*niet compleet althans), wat is de retentie van Astra... 1255 (meldt hun site) wordt echt gehaald? De TS meldt voor zowel Astra als blocknews 963, waar kkomt dat dan vandaan?

Hmmm, blocknews is wel duidelijk goedkoper, dat is zeker.
Lees even de voetnoot van de TS:
de retentie is misschien altijd up-to-date, want bij sommige USP's groeit de retentie elke dag een dag, en dat zou betekenen dat ik de TS elke dag aan moet passen, ja dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jup, ok had ik idd niet gelezen, maar dan nog vind ik het vreemd dat er voor beide 963 is ingevuld.... zijn het "zusjes" oid..
Ennuh, nogmaals wordt die 1255 ook echt gehaald?

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 23-01-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Freekers schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Waarom probeer je niet eens SunnyUsenet? Pak eens een weekje gratis trial :)
Thanx, heb gelijk maar een maandje gedaan, ben xsusenet wel zat inmiddels.

Maar met SunnyUsenet kom ik nu ook niet verder dan 6 a 7 MB/s. Wat is dat toch met die providers haha. Maar de connecties zijn alweer op acceptabele snelheden in ieder geval.

Ik heb trouwens 20 connecties, heb nu even op alle 4 de poorten 5 connecties gezet. Ik zal ze zo wel even 1 voor 1 proberen, kijken als ik weer op max snelheuid kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ocdaan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:06:
[...]

Thanx, heb gelijk maar een maandje gedaan, ben xsusenet wel zat inmiddels.

Maar met SunnyUsenet kom ik nu ook niet verder dan 6 a 7 MB/s. Wat is dat toch met die providers haha. Maar de connecties zijn alweer op acceptabele snelheden in ieder geval.

Ik heb trouwens 20 connecties, heb nu even op alle 4 de poorten 5 connecties gezet. Ik zal ze zo wel even 1 voor 1 proberen, kijken als ik weer op max snelheuid kan komen.
SunnyUsenet had vandaag problemen (zie hierboven) dus het kan zijn dat ze nog niet helemaal opgelost zijn.
En ik neem aan dat je het Unlimited pakket gepakt hebt he ;) ?
Ik zou gewoon alle 20 connecties op 1 poort knallen en als het kan een alternative SSL poort zoals 443 ofzo als

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ahh ok, ja Unlimited pakket. Ik bekijk het wel een maandje ;)

Thanx again

// op poort 80 haal ik nu 2 MB meer dan op 443, zal morgen wel kijken wat'ie op ssl doet.

[ Voor 37% gewijzigd door ocdaan op 23-01-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51
Nog steeds i-telligent en ondertussen na een jaar nog steeds geen problemen en haal altijd 10MB/s met 14 connecties. de rest gebruik me pa en die pakt dan ook 10MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
Vandaag m'n nieuwe 50 Mbit verbinding in gebruik genomen en een Sunny trial account geprobeerd.

De 90 Mbit variant schommelde tussen de 3 en 4 MB/s, zelfs met 15 connecties.

Daarna mijn trial geupgrade naar Unlimited speed en nu haal ik met 15 connecties wel de volle 5.5-5.8 MB/s.

Lijkt er dus op dat het speedcapping per thread dat ze bij Sunny doen niet zo goed werkt.

Maar goed, ik doe toch account sharing met één ander persoon, dus die 1 euro extra per maand maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij mij sunny weer strak 3.2MB, alles in orde.

5.8 MB met 50 Mbit...ik heb 3.2 met 25, kortom waarom haal jij geen 6.2 a 6.5? Naja, kan met je newsreader te maken hebben, hier geeft Newsbin Pro meer snelheid op, dan mijn oude reader Newspro opgeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 23-01-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Sjah schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:39:
Bij mij sunny weer strak 3.2MB, alles in orde.

5.8 met 50...ik heb 3.2 met 25, kortom waarom haal jij geen 6.2 a 6.5? Naja, kan met je newsreader te maken hebben, bij geeft Newsbin Pro meer snelheid op, dan mijn oude reader Newspro opgeeft.
Welk abbo heb jij bij Sunny?

offtopic:
En 3.2 met 25 Mbit? Klinkt eerder alsof je 30 Mbit hebt. Heb je glasvezel? Ik heb wel eens gehoord dat sommige glasvezel-centrales alleen 30/50/100 hebben en dat je dus 30 Mbit krijgt ook al heb je eigenlijk een 25 Mbit abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb 30Mbit bij SunnyUsenet.

nee ik weet zeker dat ik het 25Mbit abo bij UPC heb, 100%. Waarom zo zeker...omdat in netwerk in windows Taakbeheer bij een volgetrokken lijn 25% staat.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 23-01-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

SmoothTweaker schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:36:
Nog steeds i-telligent en ondertussen na een jaar nog steeds geen problemen en haal altijd 10MB/s met 14 connecties. de rest gebruik me pa en die pakt dan ook 10MB/s
Ik top je (e-penis) met mijn 13-14MB per seconde op mijn direct met de router verbonden download PC en 10 connecties.

i-telligent deluxe pakket en ook al meer dan een jaar.

Mijn astraweb precies hetzelfde, die doet er wel iets langer over voordat ik op de 13MB zit maar haal het ook met astraweb.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
ik heb sunny usenet 60 mb.

Maar de kwaliteit is bedroevend want ik haal net 2 mb kwa snelheid terwijl ik zo wie zo 3,5 moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wel je max aan lintjes ingesteld? Want dat moet, nja max.... 1 of 2 lijntjes minder mag best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 21:30
Ik heb sinds drie dagen nu ook een sunny 60 met maximaal abbonement met een vriend genomen.
Je krijgt 15 threads en een deelbare snelheid van 60 mbit/s.
Ik krijg 9 threads en hij neemt er 6.
Via speedtest.net en de ziggo site zou ik 25-27 mbit/s krijgen.
Echter haal ik eigenlijk constant tussen de 1 en 2 MB/s en heel af en toe gaat hij richting de 2,5 MB/s.
Gister was het echter wel heel dramatisch met maar 500 KB/s tot 1 MB/s.
Is dit nou normaal of is sunny een beetje aan het rotzooien op dit moment?
Wat denken jullie dat mijn maximale en algemene snelheid zou moeten zijn in MB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
9 draadjes, daar draai ik mee , en haal mijn max meestal wel, en dat is 3.3MB (25Mbit). Dus...... en oja gister was Sunny heel even kutje.

Offtopic: vreemd dat als ik een reactie in SpotGrit plaats, hij soms wel, en dan weer niet verschijnt, dit heb ik met alle servers eigenlijk wel gehad.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 24-01-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Sjah in "Newsservers met binaries [Deel 11]"
Sjah schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:00:
9 draadjes, daar draai ik mee , en haal mijn max meestal wel, en dat is 3.3MB (25Mbit). Dus...... en oja gister was Sunny heel even kutje.
Hmm dus in principe zou ik dat ook moeten kunnen halen.
Heb jij misschien enig idee wat ik dan fout doe?
Mijn provider is upc maar ik weet niet of ik meer mbit per seconde naar spotnet moet sturen of iets dergelijks?
Ik ben nog niet echt helemaal thuis in usenet, dus ik weet niet of er nog bepaalde instellingen nodig zijn?
Ik heb wel al gekeken naar de verdeling van mijn draadjes en heb er 7 bij download en 1 bij upload en spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oh ja dan heb ik een donkerbruin vermoeden.....je leecht met 7 draadjes, daarmee haal je hooguit 2.8 denk ik. Wat ik je aanraad is SpotNet voor downloaden te negeren, en een los downloadprogramma te nemen. Of de download in SpotNet op 9 draadjes te zetten, want headers ophalen en downloaden doet SpotNet dacht ik niet tegelijk, maar dan nog lees ik wel ns dan mensen in een los programma betere speed halen.

Ik kan de Trial versie van Newsbin Pro aanraden, ik zit ook bij Upc, ook 25Mbit, ook 9 draadjes en ik haal met dit programma dus die 3.1 a 3.3. Of je neemt iets gratis, maar daar kan ik je niet van advies voor voorzien.

edit: oja Freekers heeft wat zinnigers gezegd, ik denk dat je met die 7 draadjes inderdaad zeker wel 3.3MB moet halen, bij nader inzien, maar blijft staan: probeer een ander programma, baat het niet schaadt het niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 24-01-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zinloos1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:43:
Ik heb sinds drie dagen nu ook een sunny 60 met maximaal abbonement met een vriend genomen.
Je krijgt 15 threads en een deelbare snelheid van 60 mbit/s.
Ik krijg 9 threads en hij neemt er 6.
Via speedtest.net en de ziggo site zou ik 25-27 mbit/s krijgen.
Echter haal ik eigenlijk constant tussen de 1 en 2 MB/s en heel af en toe gaat hij richting de 2,5 MB/s.
Gister was het echter wel heel dramatisch met maar 500 KB/s tot 1 MB/s.
Is dit nou normaal of is sunny een beetje aan het rotzooien op dit moment?
Wat denken jullie dat mijn maximale en algemene snelheid zou moeten zijn in MB/s?
Eerder in dit thread staat vermeld dat Sunny de snelheid deelt over het aantal threads.
Jij hebt dus een 60 Mbit abonnement waar je 15 Threads bij krijgt.
De snelheid per thread is dan 60/15 = 4Mbps.
Jij neemt 9 threads dus zou je in theorie een maximale snelheid van 9*4= 36Mbps = 4,5MBps kunnen halen.
Zinloos1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:25:
Sjah in "Newsservers met binaries [Deel 11]"
Ik heb wel al gekeken naar de verdeling van mijn draadjes en heb er 7 bij download en 1 bij upload en spots.
Je leecht dus echter maar met 7 lijntjes. Dan kun je dus maar een maximale snelheid van 7*4 = 28Mbps = 3.5 MBps halen.
Zoals eerder genoemd in dit topic komt ouder spul over het algemeen langzamer binnen dan nieuwe spul bij Sunny, maar of dat zoveel verschil mag maken op deze 'lage' snelheden weet ik niet.
Je kunt proberen te downloaden over SSL. Stel daarvoor een SSL poort in en vink SSL aan. 563 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
quote:De snelheid per thread is dan 60/15 = 4Mbps.

Ja zo ongeveer, maar denk dat je het net iets ruimer mag nemen. Haal hier met 8 draadjes ook 25mbit, en met 7 draadjes ruim 22. Ik heb 30Mbit met 10 draadjes, dus 3Mbit per lijntje volgens jou rekenmodel, maar haal net iets meer, denk dus dat het uit zekerheidsmarge 3.2 is. Dan zou die 60Mbit met 15 lijntjes ongeveer 4.3 zijn, dan moet die met 9 draadjes 39 Mbit halen. Hmm, vreemd vreemd dit, misschien dat sunny een controlemechanisme heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Freekers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:36:

Je leecht dus echter maar met 7 lijntjes. Dan kun je dus maar een maximale snelheid van 7*4 = 28Mbps = 3.5 MBps halen.
Zoals eerder genoemd in dit topic komt ouder spul over het algemeen langzamer binnen dan nieuwe spul bij Sunny, maar of dat zoveel verschil mag maken op deze 'lage' snelheden weet ik niet.
Je kunt proberen te downloaen over SSL. Stel daarvoor een SSL poort in en vink SSL aan. 563 bijv.
Ik gebruik nu de 443 SSL poort, ik zal eens kijken als ik thuis ben of dat verschil maakt.
Dus programma, poort, instellingen van de draden en nieuwere bestanden downloaden.
Ik zal het allemaal even testen.
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

EDIT:

Nou ik heb er naar gekeken en alles veranderd, ik ben ook even over gegaan naar Newsbin Pro, maar het mag allemaal niet baten.
Hij haalt nu zelfs geen hogere snelheden dan 1.5 MB/sec en blijft rond de 1 MB/sec hangen.
Ik heb zelfs de draden op 13 connecties voor download gezet, en een bestand van 10 dagen oud gedownload.
Ik heb werkelijk geen idee waar de fout zit.
Ik heb wel een avond lang met 2 tot 2.5 MB/sec gedownload, maar daar is nu niks meer van terug te zien.

Hieronder heb ik ook maar even een speedtest resultaat bij gevoegd, dit is wat ik over het algemeen krijg qua snelheid. Mijn vriend krijgt wel meteen gewoon zijn volle snelheid en jullie blijkbaar ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1727778739.png

[ Voor 34% gewijzigd door Zinloos1 op 24-01-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, wat ook nog kan is dat bij jou upc de usenet speed knijpt, maar daar heb ik geen last van, ik zit in Amsterdam, jij? Upc schijnt dat gedaan te hebben, misschien doen ze het nog hier en daar? Kijk 'ns op chelloo.com dit topic zum Beispiel, stel daar in dat subforum eens je vraag.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 24-01-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:36:
[...]

Eerder in dit thread staat vermeld dat Sunny de snelheid deelt over het aantal threads.
Jij hebt dus een 60 Mbit abonnement waar je 15 Threads bij krijgt.
De snelheid per thread is dan 60/15 = 4Mbps.
Jij neemt 9 threads dus zou je in theorie een maximale snelheid van 9*4= 36Mbps = 4,5MBps kunnen halen.

[...]

Je kunt proberen te downloaden over SSL. Stel daarvoor een SSL poort in en vink SSL aan. 563 bijv.
Leuke berekeningen maar ik kom met 15 connecties vaak ook niet verder dan 2 MBps bij Sunny met of zonder SSL.
De "gratis" Ziggo server is aanzienlijk sneller en bij LightningUsenet had ik ook bijna nooit klachten.
Vooralsnog ben ik niet blij met Sunnyusenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Sjah schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:15:
Ok, wat ook nog kan is dat bij jou upc de usenet speed knijpt, maar daar heb ik geen last van, ik zit in Amsterdam, jij? Upc schijnt dat gedaan te hebben, misschien doen ze het nog hier en daar? Kijk 'ns op chelloo.com dit topic zum Beispiel, stel daar in dat subforum eens je vraag.
Ik zit in Haarlem, dus we zitten niet echt heel ver van elkaar vandaan.
Ik zal wel even rondkijken op die website en kijken of ik wat kan vinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:36:
[...]

Leuke berekeningen maar ik kom met 15 connecties vaak ook niet verder dan 2 MBps bij Sunny met of zonder SSL.
De "gratis" Ziggo server is aanzienlijk sneller en bij LightningUsenet had ik ook bijna nooit klachten.
Vooralsnog ben ik niet blij met Sunnyusenet.
Ik moet zeggen dat Sunny mij tot nog toe ook niet echt heeft weg weten te blazen. Dit gaat amper sneller dan torrents die ik vaak download. Ik was eigenlijk van plan LightningUsenet te gaan gebruiken, maar daar kan je niet meer aanmelden of je abonnement verlengen.
Helaas heb ik hiervoor nog geen usenet gebruikt, dus ik weet ook niet of er meer uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Mensen met Sunny hebben de afgelopen dagen veel last gehad van dip(jes) in snelheid. Soms zelfs heel storend.

Sunny is een reseller van XLNed toch? Hebben mensen die direct op XLNed zitten ook last gehad?
Wat zou een andere verklaring kunnen zijn?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:36:
Don't shoot the messenger.
jmk schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:04:
Mensen met Sunny hebben de afgelopen dagen veel last gehad van dip(jes) in snelheid. Soms zelfs heel storend.

Sunny is een reseller van XLNed toch? Hebben mensen die direct op XLNed zitten ook last gehad?
Wat zou een andere verklaring kunnen zijn?
This.
En stuur gewoon eens een mail naar Sunny. Kan geen kwaad en kost je niks. 2 minuten van je tijd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Freekers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:09:
[...]
This.
En stuur gewoon eens een mail naar Sunny. Kan geen kwaad en kost je niks. 2 minuten van je tijd ja.
Ik heb ze nu een mail gestuurd, maar ik dacht misschien is het makkelijker om zelf eerst wat onderzoek te doen voordat ik meteen de klantenservice ga lastig vallen.
Ik zal eens even het antwoord afwachten, misschien zijn er op dit moment gewoon algehele problemen bij Sunny Usenet.

[ Voor 10% gewijzigd door Zinloos1 op 24-01-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

haha, sinds gister ook lid van sunny en ik kom vandaag ook niet verder dan +- 5 MB/s. (Ziggo 120, unlimited sunny abbo) Gister heb ik een paar pieken tegen de 9 MB/s gehad maar dat was van korte duur. Ik wil weer met 14 MB/s kunnen downloaden huilie huil. lol Ik kijk het wel een paar dagen aan anders maar eens gaan lopen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:52
Is het mogelijk om ergens te zien hoe snel je zult downloaden? of is dat een gok dat je maar moet nemen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Richard_AFC schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:20:
Is het mogelijk om ergens te zien hoe snel je zult downloaden? of is dat een gok dat je maar moet nemen :|
Say what? www.speedtest.net
En dan een Usenet abbo nemen dat minstens even snel is als de downloadsnelheid die je haalt in de speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Freekers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:25:
[...]

Say what? www.speedtest.net
En dan een Usenet abbo nemen dat minstens even snel is als de downloadsnelheid die je haalt in de speedtest.
Maar is het dan zeker dat je ook die snelheid krijgt? Ik had hiervoor bijvoorbeeld 25mb internet, daar haalde ik max 5mb/s mee bij XSnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Als je bij xsnews het 5Mbit abonnement afneemt zal je inderdaad maximaal 5Mbit/sec halen.
Maar ze hebben ook een 20Mbit/sec en een unlimited abonnement. Je krijgt gewoon waar je voor betaalt.

edit: of je gebruikt te weinig threads.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 24-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Of je gebruikt XsNews ipv6, wat bagger is zo sinds 1.5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Oke bedankt, het is me al wat duidelijker.

Ik heb zojuist even een trial pakket genomen bij Sunny UseNet (Sunny 60).
Nu ben ik wat aan het downloaden en haal ik op port 563 max 5.3mb/s.
Hoe kan ik dit verhogen? aangezien ik bij speedtest makkelijk 47mb haal.

info: ik heb een 50mb internet verbinding bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Richard_AFC schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:54:
Oke bedankt, het is me al wat duidelijker.

Ik heb zojuist even een trial pakket genomen bij Sunny UseNet (Sunny 60).
Nu ben ik wat aan het downloaden en haal ik op port 563 max 5.3mb/s.
Hoe kan ik dit verhogen? aangezien ik bij speedtest makkelijk 47mb haal.

info: ik heb een 50mb internet verbinding bij UPC.
5.3 MBps = 42.4 Mbps dus dat kan aardig kloppen.
MBps is niet hetzelfde als Mbps, daar zit een factor 8 verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Freekers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:59:
[...]

5.3 MBps = 42.4 Mbps dus dat kan aardig kloppen.
MBps is niet hetzelfde als Mbps, daar zit een factor 8 verschil in.
Betekent dat ik dan een 10mb pakket kan nemen ipv de 60mb? of moet ik naar de snelheid van mijn provider kijken en niet naar de snelheid die ik behaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat een bagger zeg dat downloaden met SpotNet, net geprobeerd, nou ik haal met Newsbin (9 draadjes) op DIT moment niet mijn volledige 3.2MB , maar 2.6 (kortom Sunny is gewoon niet stabiel :( ), maar met SpotNets ingebouwde SABnzbd client nog geen 1.6 gemiddeld ( 8 draadjes, 9 kan ik niet instellen). Zinloos1 heb je wel echt goed getest met Newsbin Pro? (ik gebruik mijn favo oldskool versie 5.59, maar versie 6.xx zou ook goed moeten gaan)

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 24-01-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Richard_AFC schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:02:
Betekent dat ik dan een 10mb pakket kan nemen ipv de 60mb? of moet ik naar de snelheid van mijn provider kijken en niet naar de snelheid die ik behaal.
Nee, want dan zou je maar met maximaal 10 Mbps = 1.25 MBps kunnen downloaden.
Nogmaals, Mbps is niet hetzelfde als MBps. De hoofdletter maakt een factor 8 verschil uit.
1MB (ofwel 1 megabyte) is hetzelfde als 8Mb (ofwel 8 megabits ofwel 8Mbit) ==> 1MB = 8Mb

Je download momenteel dus met 5.3MBps wat dus neerkomt op 42.4 Mbps.
Aangezien je een UPC internetverbinding hebt van 50Mbps, wat neerkomt op een theorische max. snelheid van 6.25 MBps, is dat niet al te verkeerd.

Een 10mb/Mbit Usenet account nemen is dus geen verstandige keuze, je gaat er dan dik op achteruit in snelheid. Snap je het nu een beetje beter :) ?
Sjah schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:03:
Wat een bagger zeg dat downloaden met SpotNet, net geprobeerd, nou ik haal met Newsbin (9 draadjes) op DIT moment niet mijn volledige 3.2MB , maar 2.6 (kortom Sunny is gewoon niet stabiel :( ), maar met SpotNets ingebouwde SABnzbd client nog geen 1.6 gemiddeld ( 8 draadjes, 9 kan ik niet instellen). Zinloos1 heb je wel echt goed getest met Newsbin Pro? (ik gebruik mijn favo oldskool versie 5.59, maar versie 6.xx zou ook goed moeten gaan)
De die-hard Usenet gebruiker downloadt ook niet met de ingebouwde SpotNet client maar gebruikt SpotNet puur en alleen als catalogus (indien nodig) en opent het NZBtje gewoon in z'n favo-newsreader.
Je kutn in SpotNet namelijk bovin ergens instellen wattie met dat NZBtje moet doen. Als je dat instelt als openen of als opslaan, kun je SpotNet dus puur en alleen als catalogus gebruik en downloaden met je eigen newsreader.

SpotNet is een leuk all-in-one programma/concept voor de gemiddelde huisvrouw die eens per maand de laatste nummers van de lokale volkszanger download, maar voor het betere werk gebruik je het puur en alleen als 'naslagwerk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@ hierboven, hebje gelijk in!

Maarrrr, mijn favo naslagwerk, SpotGrit ook even met zijn SABnzbd geprobeerd, en die haalt gelijke speeds als NBP, kortom, switch over naar SpotGrit mensen, mocht je ermee willen leechen.

sowieso vind ik SpotGrit prettiger, maar heb wel een SSd moet ik zeggen ,met HDD is die minder, hoor je vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Sjah schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:03:
Nou ik ben het nu aan het testen, en kom niet boven de 1.2 MB/s uit hoor.
Ook als ik met spotnet een file in Newsbin open krijg ik geen beste resultaten.
Maar aangezien hier een hele hoop mensen problemen lijken te hebben hoop ik dat het aan Sunny ligt.
En anders misschien aan UPC want ik zie eigenlijk alleen maar mensen met de combo UPC + Sunny die problemen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/35jfg9x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Freekers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Nee, want dan zou je maar met maximaal 10 Mbps = 1.25 MBps kunnen downloaden.
Nogmaals, Mbps is niet hetzelfde als MBps. De hoofdletter maakt een factor 8 verschil uit.
1MB (ofwel 1 megabyte) is hetzelfde als 8Mb (ofwel 8 megabits ofwel 8Mbit) ==> 1MB = 8Mb

Je download momenteel dus met 5.3MBps wat dus neerkomt op 42.4 Mbps.
Aangezien je een UPC internetverbinding hebt van 50Mbps, wat neerkomt op een theorische max. snelheid van 6.25 MBps, is dat niet al te verkeerd.

Een 10mb/Mbit Usenet account nemen is dus geen verstandige keuze, je gaat er dan dik op achteruit in snelheid. Snap je het nu een beetje beter :) ?
Thanks, je bent awesome! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sjah schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:24:
@ hierboven, hebje gelijk in!

Maarrrr, mijn favo naslagwerk, SpotGrit ook even met zijn SABnzbd geprobeerd, en die haalt gelijke speeds als NBP, kortom, switch over naar SpotGrit mensen, mocht je ermee willen leechen.

sowieso vind ik SpotGrit prettiger, maar heb wel een SSd moet ik zeggen ,met HDD is die minder, hoor je vaak
SpotGrit heeft idd een fijnere interface en betere ingebouwde downloader (ook SABNZBD idd), maar het nadeel blijft het lang duurt voordat Spotnet/Spotgrit helemaal bijgewerkt is. Jammer jammer.

In principe zou je geen verschil mogen merken tussen SSD/HDD met downloaden via Spotnet/Spotgrit, wel met het openen van de DB, dat ben ik met je eens. Tipje voor slome PCs is het aantal te tonen records verlagen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zinloos1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:25:
[...]

Nou ik ben het nu aan het testen, en kom niet boven de 1.2 MB/s uit hoor.
Ook als ik met spotnet een file in Newsbin open krijg ik geen beste resultaten.
Maar aangezien hier een hele hoop mensen problemen lijken te hebben hoop ik dat het aan Sunny ligt.
En anders misschien aan UPC want ik zie eigenlijk alleen maar mensen met de combo UPC + Sunny die problemen hebben.

[afbeelding]
Ik heb de afgelopen dagen geen last gehad van trage Sunny downloads (via KPN glas).
Snelheid blijft stabiel 10MB/s. Misschien alleen met de non-unlimited Sunny abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

sverzijl schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:31:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen geen last gehad van trage Sunny downloads (via KPN glas).
Snelheid blijft stabiel 10MB/s. Misschien alleen met de non-unlimited Sunny abonnementen?
XLNed, waar SunnyUsenet reseller van is, had gisteren een storing, maar die is nu opgelost:
http://nl.xlned.com/status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dan heb ik waarschijnlijk alleen gedownload op momenten dat de problemen niet speelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Freekers schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:52:
[...]

XLNed, waar SunnyUsenet reseller van is, had gisteren een storing, maar die is nu opgelost:
http://nl.xlned.com/status
Ik denk dat je gelijk hebt, want bij mij werkt alles weer perfect.
Ik haal nu constant tussen de 2.8 en 3.3 MB/sec.
Hartelijk dank voor de hulp, blijkbaar lag het probleem dan toch bij sunny/XLned.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/s6hjq1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooi, vreemd blijft het wel, zoals je nu onder hand wel weet zit ik ook op sunny, gister ook halve dag geleecht, en ik had, op een half uur na, amper problemen.
Freekers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:27:
[...]

maar het nadeel blijft het lang duurt voordat Spotnet/Spotgrit helemaal bijgewerkt is. Jammer jammer.
Wat bedoel je nu precies? Bij de DB verversen bij nieuwe install is het niet superdeshuper, maar na thuiskomen en dan SG openen is het headeren niet veel meer dan 4 secondes.....of dat vind je ook al iiri?

[ Voor 57% gewijzigd door Sjah op 25-01-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sjah schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:56:
Mooi, vreemd blijft het wel, zoals je nu onder hand wel weet zit ik ook op sunny, gister ook halve dag geleecht, en ik had, op een half uur na, amper problemen.

Wat bedoel je nu precies? Bij de DB verversen bij nieuwe install is het niet superdeshuper, maar na thuiskomen en dan SG openen is het headeren niet veel meer dan 4 secondes.....of dat vind je ook al iiri?
Ze hebben natuurlijk meer dan 1 node daar, dus het kan zijn dat de bestanden die jij aan het downloaden was op een node stond die geen problemen had :)

Ja nouja ik check niet elke dag Spotnet dus als ik hem dan na een week weer open dan moettie wel ff bijwerken, reacties ophalen en weet ik niet wat allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 25-01-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, en een node is..... 1 van de meerdere fileservers? :)

edit: Wiki doet zoals altijd wonderen... 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 25-01-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dagboek van een ongelukkige downloader.

Dag 3 SunnyUsenet.

Net verschillende poorten geprobeerd maar de snelheid is nog lager als gister. De eerste dag rond de zeven megabyte per seconde, de tweede dag rond de vijf en vandaag rond de vier.

Lief dagboek, waarom word me geen fatsoenlijke verbinding gegunt, ik heb het gevoel dat ik op de proef gesteld word, ik moet sterk zijn, de films komen maar zo langzaam binnen. M'n hardeschijven kijken me met treurige oogjes aan, ow lieve baas, waarom word ik niet gevult? Ik kan er ook niets aan doen hardiskje... ik doe m'n best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
misschien probleem bij je provider, speedtest gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54

TFHfony

Professional Weirdo

ocdaan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:31:
Dagboek van een ongelukkige downloader.

Dag 3 SunnyUsenet.

Net verschillende poorten geprobeerd maar de snelheid is nog lager als gister. De eerste dag rond de zeven megabyte per seconde, de tweede dag rond de vijf en vandaag rond de vier.

Lief dagboek, waarom word me geen fatsoenlijke verbinding gegunt...
... omdat een abbo hebt genomen bij een BUDGET provider en dus ook een bijbehorende kwaliteit mag verwachten?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat vind ik best sarcastisch, een misplaatst sarcasme, want meesten hier zitten voor dat dubbeltje wel degelijk op de 1e rang... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

lol, beetje humor mag af en toe wel toch?

Ziggo speedtest geeft rond de 100 aan de afgelopen dagen dus daar zou het niet aan mogen liggen. Ik heb sunny al een berichtje gestuurd, eens kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
Mijn usenetprovider biedt SSL aan. Op deze manier (begreep ik) kun je downloden zonder dat je ISP wat het is(of wat voor pakketjes) waardoor je bij sommige ISP's sneller kunt downloaden.

Heeft het daarnaast nog andere voordelen?

[ Voor 26% gewijzigd door meermarco op 26-01-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TFHfony schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:43:
[...]
... omdat een abbo hebt genomen bij een BUDGET provider en dus ook een bijbehorende kwaliteit mag verwachten?
Lightning Usenet heeft toch een lange tijd aangetoond dat goede prestaties voor een lage prijs gewoon mogelijk zijn. Alleen heel jammer dat je niet meer kan verlengen en ze niet meer reageren.
volgende week loopt hij bij mij af, en ik zou indien het mogelijk geweest was gewoon weer 3 maanden hebben verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
M a r c o schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:37:
[...]

Lightning Usenet heeft toch een lange tijd aangetoond dat goede prestaties voor een lage prijs gewoon mogelijk zijn. Alleen heel jammer dat je niet meer kan verlengen en ze niet meer reageren.
volgende week loopt hij bij mij af, en ik zou indien het mogelijk geweest was gewoon weer 3 maanden hebben verlengd.
Ja, zo denk ik er ook over....
Bij mij loopt ie ook over een dag of 10 af.
Ik weet nog niet waar ik naar toe ga.
Sunny lees ik ook veel ellende over.
Waar ga jij naar toe?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds gisteren Usenet, via sunnyusenet.com en dit werkt op het eerste gezicht wel

Maar bij bepaalde dingen werkt het totaal niet, als ik naar alt.binaries.multimedia ga dan zie ik alles staan, maar als ik naar alt.binaries.mp3 dan zie ik niks

In deze screen zie je dat multimedia werkt
http://i39.tinypic.com/258m3xv.jpg

En bij mp3 werkt er niks
http://i40.tinypic.com/j7fggl.jpg

Ik heb in de instellingen ingesteld dat hij ongelimiteerd, headers kan downloaden
http://i39.tinypic.com/2vb7wbq.jpg

Ik zie waarschijnlijk iets dom over het hoofd want ik heb nog nooit met Usenet gewerkt
Kan er mij iemand vertellen wat ik misdoe?

edit:
Lol er zit dus degelijk een verschil tussen alt.b.mp3 en alt.binaries.mp3, nu werkt het zoals het hoort

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

M a r c o schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:37:
[...]
Blijkbaar is het juist niet mogelijk, want anders waren ze wel in business gebleven. Blijkbaar is het gewoon geen rendabel business model en laten ze nu hun klanten hun contracten netjes uitdienen and that's it.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TFHfony schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:07:
[...]

Blijkbaar is het juist niet mogelijk, want anders waren ze wel in business gebleven. Blijkbaar is het gewoon geen rendabel business model en laten ze nu hun klanten hun contracten netjes uitdienen and that's it.
Een conclusie die je zonder meer achtergrond informatie niet zomaar kunt trekken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bor de Wollef schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:41:
[...]

Een conclusie die je zonder meer achtergrond informatie niet zomaar kunt trekken.
Net zo min als de conclusie dat het wel zou kunnen ;-) En daar reageer je dan weer niet op ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 26-01-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sunny usenet proef dingetje gehad, bevalt me prima..
Zodra ik de ING aan de praat krijg, meteen verlengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ING werkt volgens TXT.

Sunny bevalt, je, na 1 dag al? Zou gewoon even de 7 dagen afmaken, eerder hoef je toch niet te lappen; Sunny is best goed ja, maar niet onverdeeld goed, en niet bij iedereen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sinds een paar dagen krijg ik geen SSL-verbinding meer naar Supernews. Herkent iemand dit probleem?

Foutje in Newsleecher.....

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 26-01-2012 18:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download momenteel bestanden met max 500kb/s met sunnyusenet..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:58

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:34:
Geen problemen hier, haal gewoon netjes mijn max (1,7-1,8MB/s) met 8 connecties.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:34:
Zo langzaam niet, maar ik trek m'n lijn zeker niet vol.

50 Mbit glasvezel, haal nu tussen de 3.0 en 4.3 MB/s met 12 connecties Sunny Unlimited. Zou tussen de 5.5 en 5.9 MB/s moeten zijn.

Update:

Uiteindelijke download van 25 GB is met 3.0 MB/s gegaan volgens SABnzbd. Niet zo best dus, zelfs 's nachts blijft de snelheid laag bij Sunny.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr Magic op 27-01-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij download terug met 1,5mb/s, maar het lijkt in ups en downs te gaan, 's avonds vooral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Free account gebruikers van xsusenet.com even serveradres wijzingen

UPDATE: free users please change your usenet reader to free.xsusenet.com

Zijn er meer mensen waar de snelheid geen 1Mbit meer is maar de helft?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:28:
Zijn er meer mensen waar de snelheid geen 1Mbit meer is maar de helft?
Ook niet met 2 connecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heb net een SunnyUsenet abo afgesloten. Had heel lang Eweka en dat was qua snelheid prima, maar oudere bestanden die mijn maat binnenkreeg, waren bij mij corrupt.

Heb Sunny60 genomen, trekt ook volle bak hier (heb AI1+ met 40mbit geloof ik, download met 4.8Mb/sec)

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 27-01-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met 2 connecties met 1 is het maar 1/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Vanochtend haalde ik voor het eerst 11.5 MB/s als piek en schommelde de snelheid tussen die 11.5 en de 7.5.

Ik ben inmiddels in gesprek met SunnyUsenet. Eens kijken wat zij er van zeggen, tot nu toe stellen ze me enkel vragen over of ik alles wel goed voor elkaar heb en ingesteld heb. Denk dat dat nu wel duidelijk is dus wacht nog steeds op een inhoudelijk antwoord. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een programma die bestanden download, maar dat ook laat staan in een lijstje? In Jdownloader zie je mooi wat je allemaal hebt gedownload, in bv Grabit gaan de downloadlinks ook weg als ze gedaan zijn met downloaden, als je een grote batch hebt gedownload en de volgende dag opstaat, is het soms moeilijk om te weten wat je eigenlijk gedownload hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:59:
Weet er iemand een programma die bestanden download, maar dat ook laat staan in een lijstje? In Jdownloader zie je mooi wat je allemaal hebt gedownload, in bv Grabit gaan de downloadlinks ook weg als ze gedaan zijn met downloaden, als je een grote batch hebt gedownload en de volgende dag opstaat, is het soms moeilijk om te weten wat je eigenlijk gedownload hebt
SABNZBD houdt een mooi geschiedenis overzichtje bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
log bestandje? Nee niet ideeal, maar leechen is voor mij meer een bezigheid, dan dat ik wil weten wat ik gisteren leechte, daarvoor vind ik het veel te nikszeggend. My 5 cents. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:59:
als je een grote batch hebt gedownload en de volgende dag opstaat, is het soms moeilijk om te weten wat je eigenlijk gedownload hebt
Ik snap niet echt wat er handig aan is, maar newsleecher kan het ook laten staan. Alleen heeft een batch 1 naam en die naam zie je dan, dus wat je daaraan hebt?

Je kan ook aan de datum van mapjes e.d. zien wanneer ze aangemaakt zijn (althans onder windows), dat is wellicht functioneler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb jarenlang ervaring met supernews en die wil ik hier even delen:
+goede retentie
+goede snelheid (meestal 120mbit+)* *zie het minpunt
+ mooie prijs, eventueel met de deals uit dit topic.
- oudere bestanden komen soms met rond de ~75 mbit binnen. (met als max van mijn verbinding de eerder genoemde 120)
- notice and takedown. Net zoals volgens mij elke andere usenet provider zijn bepaalde bestanden niet compleet te krijgen vanwege een notice and takedown procedure.
- eenmalig met ideal betalen is gelijk aan een machtiging voor maandelijkse afschrijving, dit was in ieder geval zo ten tijde dat ik het abo afsloot. Dit staat allemaal wel netjes in de voorwaarden maar is in Nederland ongebruikelijk.
- geen account sharing toegestaan. Maar je neemt dit abo voor de retentie en snelheid, niet voor de laagste prijs. Eigenlijk geen echt minpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Grabit vind ik nergens een optie om te loggen..

Dat hij automatisch folders aanmaakt, ja dat werkt maar als je "te lui" bent om je downloadfolder elke dag te kuisen dan zit ik terug met het zelfste probleem
Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.