Je maakt me nieuwschierigAnoniem: 32279 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:17:
[...]
Je weet niet echt waar je het over hebt of wel
Het was een redelijk grote Europese USP. Maar niet de groostste van de wereld.
Als het aan brein ligt is er in nederland op een gegeven moment geen usenet platform meer. Ik kan mij niet voorstellen dat brein ook de overige usenet boeren niet gaat aanpakken. De weg naar de rechter is sinds de laatste uitspraak heel makkelijk geworden. Aangezien nederlandse rechters lijken op een extensie van multinationals geworden kan dit land haar status als braafste jongen van de klas makkelijk waar maken. Lang leven kruisridders zoals Kuifje !!!!
Pistolebob schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:23:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door doublehelix op 15-11-2011 20:41 ]
aha
Maar kunnen ze niet de servers richting oostblok verplaatsen dan. Ik ben best bereid iets meer te betalen... zolang we maar kunnen downloaden.
Maar kunnen ze niet de servers richting oostblok verplaatsen dan. Ik ben best bereid iets meer te betalen... zolang we maar kunnen downloaden.
Anoniem: 227911
Maar wel degene met de grootste feed http://top1000.anthologeek.net/Pistolebob schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:23:
[...]
Afgelopen 2 dagen al een hoop problemen met m'n gratis accountje van XSUsenet. Via de ssl poorten 443 en 563 krijg ik "connection reset by peer", "unexpected EOF" en wellicht nog 1 of twee anderen. Vanmorgen even geprobeerd op poort 119 en die deed het dan weer wel, maar aangezien ik in Duitsland zit doe ik 't voor peace of mind liever over een beveiligde verbinding.
Heb net "even" de afgelopen 15 pagina's doorgelezen en ben al een aantal keren de naam Sunny Usenet tegen gekomen. Je zou daar een proefaccount moeten kunnen aanmaken voor een week maar ik kan dat dus totaal nergens vinden. Heb al op de specifieke pakket pagina's gekeken en ook op "Bestel nu" geklikt maar ook daar zie ik niets wat wijst op een proefpakket.
Heb wel sinds mijn laatste post even bijgehouden wat ik ongeveer download in een maand tijd en 't is me in ieder geval duidelijk geworden dat ik zelfs op mijn gruwelijk antieke 768kbit aDSL verbinding toch dusdanig veel data binnenhaal dat een blockaccount eigenlijk geen zin heeft.
Eigenlijk wil ik gewoon eens dat 5mbit accountje proberen van Sunny Usenet, maar ik kan dus nergens die pleurislink vinden om een testaccountje aan te vragen
Heb net "even" de afgelopen 15 pagina's doorgelezen en ben al een aantal keren de naam Sunny Usenet tegen gekomen. Je zou daar een proefaccount moeten kunnen aanmaken voor een week maar ik kan dat dus totaal nergens vinden. Heb al op de specifieke pakket pagina's gekeken en ook op "Bestel nu" geklikt maar ook daar zie ik niets wat wijst op een proefpakket.
Heb wel sinds mijn laatste post even bijgehouden wat ik ongeveer download in een maand tijd en 't is me in ieder geval duidelijk geworden dat ik zelfs op mijn gruwelijk antieke 768kbit aDSL verbinding toch dusdanig veel data binnenhaal dat een blockaccount eigenlijk geen zin heeft.
Eigenlijk wil ik gewoon eens dat 5mbit accountje proberen van Sunny Usenet, maar ik kan dus nergens die pleurislink vinden om een testaccountje aan te vragen
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Als je je pakket wilt bestellen, kun je bij stap 3 de periode kiezen. Daar staat 7 dagen gratis tussen.
Euh dan heb jij een andere dropdown dan ik want ik heb alleen maar de opties:Anoniem: 227911 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:35:
Als je je pakket wilt bestellen, kun je bij stap 3 de periode kiezen. Daar staat 7 dagen gratis tussen.
- 1 maand
- 3 maanden
- 6 maanden
- 1 jaar
Edit: Net even via een nederlandse proxyserver gekeken naar hun website. Blijkbaar kun je dus niet vanuit Duitsland een weekje proberen. Vanuit nederland gaat dat dan weer wel. Wat ik me dan weer afvraag is of een account dat in NL is aangemaakt in Duitsland ook werkt... tijd om een emailtje te sturen

[ Voor 26% gewijzigd door C.44 op 16-11-2011 01:47 ]
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Vreemd. Misschien is het omdat je in Duitsland zit? Je zou ze een mail kunnen sturen.
Zo ziet het er hier uit:
Zo ziet het er hier uit:

Zie edit in m'n vorige bericht. Ga nu eens een mailtje naar ze schoppen om te voorkomen dat ik dadelijk een account heb dat 't wel in NL doet maar niet in DEAnoniem: 227911 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:46:
Vreemd. Misschien is het omdat je in Duitsland zit? Je zou ze een mail kunnen sturen.
Zo ziet het er hier uit:
[afbeelding]
Nog geen mail van ze ontvangen maar toch even een accountje aangemaakt. Heb bij het aanmelden wel m'n duitse adres aangegeven en de optie tot een 7 daags testaccount bleef gewoon in de dropdown staan. Lijkt er dus op dat je adres niet veel uit maakt maar je locatie op het moment van registratie wel.
Zal vanmiddag even testen of het account ook vanuit duitsland werkt en dan even een update posten.
Edit: wat me wel nu even opvalt als ik op hun website inlog en "Mijn gegevens" bekijk dat er bij land toch gewoon Nederland staat, terwijl ik toch echt gewoon Duitsland heb ingevuld. Kan het ook niet veranderen. Vreemd, maar als het werkt kan het me eigenlijk niet zo heel veel boeien
Zal vanmiddag even testen of het account ook vanuit duitsland werkt en dan even een update posten.
Edit: wat me wel nu even opvalt als ik op hun website inlog en "Mijn gegevens" bekijk dat er bij land toch gewoon Nederland staat, terwijl ik toch echt gewoon Duitsland heb ingevuld. Kan het ook niet veranderen. Vreemd, maar als het werkt kan het me eigenlijk niet zo heel veel boeien
[ Voor 26% gewijzigd door C.44 op 16-11-2011 10:02 ]
Anoniem: 237909
Wie heeft NU een retentie van 500 dagen? of 400? of zitten we met zijn allen op een retentie van 10 dagen of zo?
Zit ik net even de openingspost te lezen, staat er dat er bij eweka accountsharing is toegestaan.
Ga ik naar eweka.nl, staat er dat account sharing niet toegestaan is.
Misschien even aanpassen?
Bij het standaard account is AS toegestaan, bij het hogesnelheidsaccount niet.Ma®tin schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:01:
Zit ik net even de openingspost te lezen, staat er dat er bij eweka accountsharing is toegestaan.
Stuur een tracert of ping naar news.sunnyusenet.com?C.44 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 01:48:
[...]
Zie edit in m'n vorige bericht. Ga nu eens een mailtje naar ze schoppen om te voorkomen dat ik dadelijk een account heb dat 't wel in NL doet maar niet in DE
Een traceroute of ping naar dat adres wil nog niet zeggen dat je vanaf een bepaalde range ipadressen ook daadwerkelijk kan inloggenknakworst schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:13:
[...]
Stuur een tracert of ping naar news.sunnyusenet.com?
Zojuist antwoord gekregen van Sunny Usenet:
Zou allemaal gewoon moeten werken dus =)Deze limitatie is opgeworpen omdat we veel misbruik van onze gratis proefperiode zagen uit met name Duitsland. Indien je nu al een account hebt aangemaakt via een Nederlandse proxy server zul je wel op de normale wijze verbinding kunnen maken met ons Usenet platform vanuit Duitsland.
Volgens mij is Hitnews ook weer bezig. Ik krijg geen connectie. Wilde net testen hoe de retentie is maar bij alle downloads krijg ik foutmeldingen. Op zowel de news.hitnews.eu server als de news.hitnews.com server.
Ma®tin schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:01:
Wat hij zegt ^^knakworst schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:09:
[...]
Bij het standaard account is AS toegestaan, bij het hogesnelheidsaccount niet.
Zo beter in de TS?
TS ziet er weer keurig uit zo.
Ik keek inderdaad naar het standaard account, aangezien ik die 50 Mbit/s al niet haal.
Ik keek inderdaad naar het standaard account, aangezien ik die 50 Mbit/s al niet haal.

Oke, dat hebben wij dus gemeen...Binnetie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:47:
Volgens mij is Hitnews ook weer bezig. Ik krijg geen connectie. Wilde net testen hoe de retentie is maar bij alle downloads krijg ik foutmeldingen. Op zowel de news.hitnews.eu server als de news.hitnews.com server.
Alhoewel, de postjes van paar uren oud kan ik wel probleemloos binnenhalen
Die heb ik dan weer niet getest, maar goed vreemd weer.
Anoniem: 410613
op de site van newsxs staan dat ze bezig zijn met verschillende problemen op te lossen,alles doet het idd wel weer maar erg afwisselend . Had een week sunny gratis om te proberen maar ben er niet mee doorgegaan omdat ik newsxs het voordeel van de twijfel wil geven.
Moet alles wel snel opgelost zijn.Ben al iets van 3 jaar bij hun maar deze problemen nog nooit zo meegemaakt.
Volgens meerdere mensen hebben ze hun servers verhuist naar??? Is er iemand die dit weet ?
En hoe is het nu bij jullie met newsxs(voor wie dit ook heeft)
Moet alles wel snel opgelost zijn.Ben al iets van 3 jaar bij hun maar deze problemen nog nooit zo meegemaakt.
Volgens meerdere mensen hebben ze hun servers verhuist naar??? Is er iemand die dit weet ?
En hoe is het nu bij jullie met newsxs(voor wie dit ook heeft)
Nog meer mensen problemen met Lighting usenet momenteel. Hij werkte weer na de storing van vorige week, maar nu weer geen verbinding....
Bij mij ook zojuist, heel plotseling.MADG0BLIN schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:21:
Nog meer mensen problemen met Lighting usenet momenteel. Hij werkte weer na de storing van vorige week, maar nu weer geen verbinding....
Werkt hier helaas ook niet.
Dan maar weer proefaccountje ergens vandaan halen
EDIT:Net ging voor 1 minuut 1 threat lopen,daarna kapte die er ook weer mee.
[ Voor 33% gewijzigd door misell op 16-11-2011 19:41 ]
Dat gaat lekker, laatste dagen al weinig snelheid, nu helemaal niets:
Cannot connect to server reader.xsusenet.com:443 [400 xsusenet4.xlned.com: Server too busy - please try later - news@xsusenet4.xlned.com]
Van mij krijgen ze geen ene euro meer die prutsers!
// poort 119 doet ook niets, poort 563 nu wel.
Cannot connect to server reader.xsusenet.com:443 [400 xsusenet4.xlned.com: Server too busy - please try later - news@xsusenet4.xlned.com]
Van mij krijgen ze geen ene euro meer die prutsers!
// poort 119 doet ook niets, poort 563 nu wel.
[ Voor 9% gewijzigd door ocdaan op 16-11-2011 20:13 ]
Lightning gaat hier met volle snelheid via Grabit, kan alleen met Spotnet geen post info binnenhalen. Vaag.misell schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:27:
Werkt hier helaas ook niet.
Nickname does not reflect reality
Ook LU heeft weer problemen. Het is de meeste tijd niet mogelijk in te loggen op dit moment. Ook blijken posts de laatste dagen niet compleet. Het eerste probleem lijkt een capaciteitprobleem gezien het af en toe ook wel lukt.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Anoniem: 429910
Hier ook problemen met LU.
Heb 50 mnt geleden nog 1.2 gieg binnen gehaald op 5MB/s strak, nu weer inlog problemen no connection.
'zucht'
Heb 50 mnt geleden nog 1.2 gieg binnen gehaald op 5MB/s strak, nu weer inlog problemen no connection.
'zucht'
Hier ook problemen met Newsxs. Sinds 14 november kom ik er ook niet meer op. Is er al nieuws over wat er aan de hand is? En weten jullie wanneer dit opgelost gaat worden?
Het lijkt er op dat ze er mee bezig zijn, kon net inloggen (20.47 uur) maar lig er inmiddels weer uit.Ferra schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:43:
Hier ook problemen met Newsxs. Sinds 14 november kom ik er ook niet meer op. Is er al nieuws over wat er aan de hand is? En weten jullie wanneer dit opgelost gaat worden?
Waarschijnlijk iets met capaciteit. of onderhoud.
Wederom blijft het oorverdovend stil en wordt er niet gereageerd op twitter en mail.
Hier loopt LU weer deels, maar de snelheid fluctueert van enkele KB/s tot 1MB/s. (Normaal 5-6 MB/s)
En terwijl ik deze post maak krijg ik weer een login failed.
En terwijl ik deze post maak krijg ik weer een login failed.
Hier ook geen verbinding, ook is LU bij mij na de doorstart nog steeds niet terug op volle snelheid, eerder ongeveer maar de helft. LU is niet langer een aanrader wat mij betreft.
Net iets bij Newsxs binnengehaald, 2 draadjes in Newsleecher kregen verbinding, de resterende 8 kregen 'n time-out. Post was wel compleet.
Ik ga zo nog even verder testen.
Edit:
De retentie lijkt rond de 250-300 dagen te liggen nu. Alles wat ouder is dan 300 dagen is niet meer te parren.
Recentere posts komen gewoon compleet binnen.
Er kunnen ook niet meer dan 2 connecties gemaakt worden, ik krijg het iig niet voor elkaar vanavond.
Ik wacht wel tot het onderhoud klaar is voor ik verdere conclusies trek. Ik hoop dat ze hun oude kwaliteitsnivo weer terugkrijgen.
Ik ga zo nog even verder testen.
Edit:
De retentie lijkt rond de 250-300 dagen te liggen nu. Alles wat ouder is dan 300 dagen is niet meer te parren.
Recentere posts komen gewoon compleet binnen.
Er kunnen ook niet meer dan 2 connecties gemaakt worden, ik krijg het iig niet voor elkaar vanavond.
Ik wacht wel tot het onderhoud klaar is voor ik verdere conclusies trek. Ik hoop dat ze hun oude kwaliteitsnivo weer terugkrijgen.
[ Voor 54% gewijzigd door Richub op 16-11-2011 21:47 ]
krijg met LU niet alle lijntjes open.
iets met een authenticatie faal
iets met een authenticatie faal
Zelfde hier, krijg zelfs niet 1 lijn open
Wed, 16 Nov 2011 21:35:00 +0100 Authorization for news. lightningusenet. com failed (Answer: 482 Authentication Temporarily Unavailable)
Wed, 16 Nov 2011 21:35:00 +0100 Authorization for news. lightningusenet. com failed (Answer: 482 Authentication Temporarily Unavailable)
waar ik mij inderdaad over verbaas is dat het zo stil is bij hun ... ik geloof toch echt dat ze hun klanten graag willen behouden maar speel dan open kaart . Wat ik lees is dat ze samen zijn gegaan met xsnews en dat deze servers dan toch ergens buiten nederland zitten?.Moet men op dit moment door het samengaan hun servers vegroten of zo ?
hoop dat het beter wordt anders ben ik geneigd om toch maar over te stappen
op newsxs site (al een aantal dagen):
Datum: 14 november 2011
Vanmiddag tussen 14:00 en 15:00 CET zal er een downtime zijn van ongeveer 1 uur om bestaande probelemen op te lossen.
Komende 48 uur zullen er nog meer werkzaamheden plaatsvinden waardoor korte onderbrekingen kunnen plaatsvinden in de dienstverlening.
Na deze werkzaamheden zullen snelheidsproblemen en problemen met incompleets grotendeels zijn opgelost.
Update: Bovenstaande werkzaamheden zijn met succes uitgevoerd.
Op dit moment wordt er gewerkt aan onderstaande problemen.
- Lagere retentie dan normaal
- Incompletes
- Onstabiele snelheid
- Niet alle SSL poorten zijn beschikbaar
We verwachten de laatste twee problemen vandaag nog op te lossen, de eerste twee punten zullen verbeteren vandaag maar nog niet geheel opgelost zijn.
NewsXS Support Team
Vanmiddag tussen 14:00 en 15:00 CET zal er een downtime zijn van ongeveer 1 uur om bestaande probelemen op te lossen.
Komende 48 uur zullen er nog meer werkzaamheden plaatsvinden waardoor korte onderbrekingen kunnen plaatsvinden in de dienstverlening.
Na deze werkzaamheden zullen snelheidsproblemen en problemen met incompleets grotendeels zijn opgelost.
- Incompletes
- Onstabiele snelheid
We verwachten de laatste twee problemen vandaag nog op te lossen, de eerste twee punten zullen verbeteren vandaag maar nog niet geheel opgelost zijn.
NewsXS Support Team
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 410613 op 16-11-2011 21:52 ]
Dan weet ik niet waar je leest, maar ze zijn reseller geworden van XSNews (dus niet samen gegaan) en de server staat gewoon hier in Nederland.Anoniem: 410613 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:46:
waar ik mij inderdaad over verbaas is dat het zo stil is bij hun ... ik geloof toch echt dat ze hun klanten graag willen behouden maar speel dan open kaart . Wat ik lees is dat ze samen zijn gegaan met xsnews en dat deze servers dan toch ergens buiten nederland zitten?.Moet men op dit moment door het samengaan hun servers vegroten of zo ?
Ik denk dat door de drukte alle problemen zich voordoen. Vergeet niet dat zo goed als alle nl resellers van NSE naar XSNews zijn gegaan. Dit kost tijd om het op te lossen.
en denk je dan door van nse naar xsnews ze uit de handen blijven van brein?
(excuses met het feit dat ik het niet helemaal goed had met het samengaan verhaal)
(excuses met het feit dat ik het niet helemaal goed had met het samengaan verhaal)
Nee, ik denk dat ze beter hadden kunnen kiezen voor een buitenlandse USP. Het is een kwestie van tijd voor ze bij XSNews aankloppen, als ze dat al niet gedaan hebben. NewsXS hoeven ze geeneens stappen tegen te ondernemen. Als er geen leverancier is dan is er ook niks te resellen. Veel zal afhangen van het beroep van NSE.
Wat ik verder nog wel kwijt wil is het volgende. 1 van de dingen die op de rechtbank als negatief ervaren werd was de grote retentie. Het valt me op dat verschillende Nederlandse servers sinds de uitspraak problemen met de retentie hebben. Zouden ze de retentie naar beneden aan het bijstellen zijn?
Edit: Ik zou best bereid zijn om een paar euro per maand extra te willen betalen zodat ik kan downloaden. Er moet toch via newsservers toch ook wel een verdienmodel mogelijk zijn, waar iedereen tevreden mee is?
Wat ik verder nog wel kwijt wil is het volgende. 1 van de dingen die op de rechtbank als negatief ervaren werd was de grote retentie. Het valt me op dat verschillende Nederlandse servers sinds de uitspraak problemen met de retentie hebben. Zouden ze de retentie naar beneden aan het bijstellen zijn?
Edit: Ik zou best bereid zijn om een paar euro per maand extra te willen betalen zodat ik kan downloaden. Er moet toch via newsservers toch ook wel een verdienmodel mogelijk zijn, waar iedereen tevreden mee is?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 16-11-2011 22:25 ]
Waarom communiceren ze gewoon niet via de media's......Anoniem: 410613 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:46:
- Incompletes
- Onstabiele snelheid
NewsXS Support Team
Als je nog klanten wil overhouden...........
Hoe moeilijk kan het zijn om even een melding te geven over hoe en wat..
Zit niet te wachten op alle tech details, maar een beetje info zou fijn zijn.
Weet ik tenminste zeker dat het probleem zich niet aan mijn kant voordoet.
Scheelt weer een boel onnodig gemekker in het Forum, en komt ook nog eens een stuk profesioneler over.
Hier ook problemen met LU, ik kan niks downloaden error 482 nu al 2 uur lang.
I-telligent ligt er hier ook uit.
Ik gok dat er problemen zijn bij de reseller...
Ik gok dat er problemen zijn bij de reseller...
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Bij mij is LU op dit moment ook down. Ook m'n proef abbo bij use-next doet het niet.
Komt omdat ze beide gebruik maken van dezelfde server.Tweak15KW schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:35:
Bij mij is LU op dit moment ook down. Ook m'n proef abbo bij use-next doet het niet.
Waarom heb ik die dan als vervangerAnoniem: 227911 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:43:
[...]
Komt omdat ze beide gebruik maken van dezelfde server.

Wat een gedoe. Ben blij dat ik al een jaar bij supernews zit en sinds kort een goedkoop account bij sunny ter aanvulling.
Ik zit al anderhalf jaar bij LU ofzo, en alleen de laatste weken is het wat minder, maar ja, niet echt door hun schuld, dus dat "gedoe" valt reuze mee.doublehelix schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:20:
Wat een gedoe. Ben blij dat ik al een jaar bij supernews zit en sinds kort een goedkoop account bij sunny ter aanvulling.
En bovendien, is het nu weer online
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Ik kreeg juist een mail van i-telligent dat de retentie momenteel 582 dagen is. Ze zouden bezig zijn met het synchen zodat de corrupte deel weer gefixt werd.
Eerlijk gezegd geef ik liever 2 euro per maand uit aan een 5mbit accountje bij Sunny Usenet dan dat ik het gratis account van XSUsenet nog gebruik. Vanmorgen deed alleen poort 119 het nog, vanmiddag deed die het ook ineens niet meer en vanavond werkt er weer helemaal niets van.
Sunny Usenet is in ieder geval gewoon te gebruiken vanuit het buitenland (lees Duitsland). Als m'n weekje proefdraaien om is ga ik even kijken of ik 1 of 3 maanden abbootje neem. Moet ik alleen daarna nog even kijken wat ik ga doen qua newznab site. Gebruik ook daar voorlopig een gratis accountje van Nzb.su maar volgens mij is 't aantal api calls / nzb downloads wat ik per dag zou willen doen ietsje groter dan wat de gratis vorm toelaat
Sunny Usenet is in ieder geval gewoon te gebruiken vanuit het buitenland (lees Duitsland). Als m'n weekje proefdraaien om is ga ik even kijken of ik 1 of 3 maanden abbootje neem. Moet ik alleen daarna nog even kijken wat ik ga doen qua newznab site. Gebruik ook daar voorlopig een gratis accountje van Nzb.su maar volgens mij is 't aantal api calls / nzb downloads wat ik per dag zou willen doen ietsje groter dan wat de gratis vorm toelaat
Blijft natuurlijk het punt dat de communicatie vanuit LU ronduit slecht (if any) is.ginod schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:57:
[...]
Ik zit al anderhalf jaar bij LU ofzo, en alleen de laatste weken is het wat minder, maar ja, niet echt door hun schuld, dus dat "gedoe" valt reuze mee.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
laat maar
[ Voor 88% gewijzigd door witteveder op 17-11-2011 10:52 ]
Klopt helaas wel. Maar ja zo goedkoop en over het algemeen zo stabiel etc....dan pik ik dat wel,.Bor de Wollef schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:56:
[...]
Blijft natuurlijk het punt dat de communicatie vanuit LU ronduit slecht (if any) is.
Na een prima testweekje heb ik nu maar eens een Sunny Web 20Mb accountje genomen ipv LU 20Mb. Toch weer €0.71 per maand goedkoper. na 6 maanden heb ik dus een maandje SW gespaard.
Niets fluctuaties, werkt strak -net zo snel als LU- op 1787KB/s wat weer prima overeen komt met de full-speed van m'n 20Mb Telfort lijn.
Niets fluctuaties, werkt strak -net zo snel als LU- op 1787KB/s wat weer prima overeen komt met de full-speed van m'n 20Mb Telfort lijn.
Hitnews bij anderen ook down? Want op de website geeft de status weer dat ie online is. Ik kan alleen niet connecten.
Kreeg vanmiddag nog een mailtje van LU
Dear LightningUsenet user,
You may have experienced difficulties in using LightningUsenet lately. These difficulties were caused by capacity problems. Therefore we have opened up more non-SSL ports.
You are currently using port 119 and everything is running smoothly now. From today on you can also use one of these ports if you experience any issues:
23 / 80 / 81 / 119 / 443 / 2323 / 8080 / 8181
We hope this results in faster and more stable downloads for you.
Kind Regards,
LightningUsenet
www.lightningusenet.nl
Dear LightningUsenet user,
You may have experienced difficulties in using LightningUsenet lately. These difficulties were caused by capacity problems. Therefore we have opened up more non-SSL ports.
You are currently using port 119 and everything is running smoothly now. From today on you can also use one of these ports if you experience any issues:
23 / 80 / 81 / 119 / 443 / 2323 / 8080 / 8181
We hope this results in faster and more stable downloads for you.
Kind Regards,
LightningUsenet
www.lightningusenet.nl
Best grappig dat ze hun eigen URL niet kennen 
Ik ben op dit moment niet eens een klant. En toen ik dat wel was, gebruikte ik altijd poort 563.You are currently using port 119 and everything is running smoothly now.
[ Voor 66% gewijzigd door Bv202 op 17-11-2011 18:35 ]
Hier precies het zelfde verhaalOcNewB schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:58:
Hitnews bij anderen ook down? Want op de website geeft de status weer dat ie online is. Ik kan alleen niet connecten.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Anoniem: 432790
Er was/is een probleem bij hitnews.Er werd gevraagd om in te loggen met "news.hitnews.com". Na dit gedaan te hebben startte spotnet wel weer op, maar ik kwam er tegelijkertijd achter dat ik ook mijn database kwijt was.
Grabit deed het nog steeds niet en (ook op verzoek) overgeschakeld op poort 995 ipv 563 en daarna deed alles het weer.
ik heb zelf geen hitnews maar dit las ik op een ander forum
Grabit deed het nog steeds niet en (ook op verzoek) overgeschakeld op poort 995 ipv 563 en daarna deed alles het weer.
ik heb zelf geen hitnews maar dit las ik op een ander forum
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 432790 op 17-11-2011 19:23 ]
Hier werkt Hitnews de hele weer weer stabiel op poort 119 en poort 80.
Gisteren kon ik niet connecten.
Gisteren kon ik niet connecten.
LU weer up and running.
Net bestand opgehaald van 450 dagen oud. compleet binnen met een strakke 5MB/s
hopen dat het nu goed blijft.
correctie, begint te klapperen tussen 1.2 MB/s met uitschieters naar 5 MB/s
Net bestand opgehaald van 450 dagen oud. compleet binnen met een strakke 5MB/s
hopen dat het nu goed blijft.
correctie, begint te klapperen tussen 1.2 MB/s met uitschieters naar 5 MB/s
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 429910 op 17-11-2011 19:31 ]
Anoniem: 165469
Zit bij LU nu al in een non-stop download van 48 uur. De download gaat al die tijd goed, ook op (voor mij) volle snelheid van 10 Mbit. Alleen komt de helft incompleet (en ook niet meer te repareren binnen). Die bestanden zijn doorgaans tussen de 20 en 100 dagen oud.
Meer mensen op dit moment problemen met Sunny Usenet? Enkele lijntjes (soms zelfs allemaal) vallen om de haverklap weg met een 502 error (max. aantal verbindingen bereikt), terwijl ik het account op dit moment niet share.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
yup, dezelfde problemen, al lijkt het nu wel opgelost
Page intentionally left blank.
Zijn er meer mensen met Supernews die niet alles kunnen downloaden?
Krijg bepaalde posts gewoon niet binnen terwijl andere mensen met andere providers die wel gewoon binnen krijgen.
edit:
@Hieronder: Tijd om over te stappen dus...
Zit er aan te denken om weer terug te gaan naar hitnews maar heeft deze dit probleem niet en kan je daar inmiddels de headers voor spotnet goed binnen halen?
Kan helaas hun trial niet meer gebruiken om het even te testen.
Andere tips zijn ook welkom.
Ik wil maximaal rond de 10 euro per maand betalen en 120mbit kunnen downloaden en headers voor spotnet goed binnen kunnen halen. Last but not least, ik heb geen creditcard
Krijg bepaalde posts gewoon niet binnen terwijl andere mensen met andere providers die wel gewoon binnen krijgen.
edit:
Zit er aan te denken om weer terug te gaan naar hitnews maar heeft deze dit probleem niet en kan je daar inmiddels de headers voor spotnet goed binnen halen?
Ik wil maximaal rond de 10 euro per maand betalen en 120mbit kunnen downloaden en headers voor spotnet goed binnen kunnen halen. Last but not least, ik heb geen creditcard
[ Voor 61% gewijzigd door Radiance op 18-11-2011 13:38 ]
Probeer eens een test account van een week gratis hier:Radiance schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:30:
http://www.sunnyusenet.com/
Halen zij die 900+ retentie echt?knakworst schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:00:
[...]
Probeer eens een test account van een week gratis hier:
http://www.sunnyusenet.com/
Ja, alleen posten (geloof vanaf 600/700 dagen), gaan trager maar de retentie klopt wel.
UsenetXL, ik zie dat de pakketten iets zijn veranderd maar die van 12.95 euro goed moeten zijn. Ik heb nog geen problemen ondervonden.
Haalt ie niet alle headers op, of kan je bepaalde post niet downloaden, zit wel verschil in natuurlijkRadiance schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:30:
Zijn er meer mensen met Supernews die niet alles kunnen downloaden?
edit:
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Tweaknews ligt er hier compleet uit krijg de error dat newsgroup doesn't exist on this server.
En weer dezelfde problemen (ook weer in de ochtend)KillerBee schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:02:
Meer mensen op dit moment problemen met Sunny Usenet? Enkele lijntjes (soms zelfs allemaal) vallen om de haverklap weg met een 502 error (max. aantal verbindingen bereikt), terwijl ik het account op dit moment niet share.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Anoniem: 32279
Ik heb nu problemen met supernews. 2 Weken geleden bank rekening veranderd, heb een rekening genomen waar ik geld opstort voor internetbetalingen als paypal en bijv. supernews. Op 8 november ook weer voor een maand betaald (moest om het rekeningnummer te bevestigen, ik had al betaald tot en met 18 november).
Nu heb ik dus betaald tot en met 18 december, maar vandaag is mijn account gelocked.
Ik ben het wat zat aan het worden. Het veranderen van het rekeningnummer duurde ook al 4 dagen omdat billing support niet in het weekeinde werkt.
Ik heb ze maar gemaild dat als ze het niet oplossen vandaag ik overstap. Kennelijk is het te lastig voor ze om een rekeningnummer te wijzigen
Nu heb ik dus betaald tot en met 18 december, maar vandaag is mijn account gelocked.
Ik ben het wat zat aan het worden. Het veranderen van het rekeningnummer duurde ook al 4 dagen omdat billing support niet in het weekeinde werkt.
Ik heb ze maar gemaild dat als ze het niet oplossen vandaag ik overstap. Kennelijk is het te lastig voor ze om een rekeningnummer te wijzigen

Nou, supernews zit me 3 keer een oplossing te sturen die niet werkt en vervolgens krijg ik standaard mails dat ik tot maandag moet wachten...
Zucht, opgezegd en opeens gaan ze wel persoonlijk in op mijn mails in plaats van standaard reacties te sturen die ze klaar hebben liggen, dikke fail zeg. In mijn eerste mail stond toch duidelijk dat als ze mij niet vandaag helpen ik weg ben.
Zit nu bij astraweb weer, niet dat ik daar super positief over was in het verleden, maar we geven het maar weer een kans. Alleen is mijn username die ik koos bezet en moet ik weer een mail sturen om een andere username aan te laten maken.
Mijn god, hoe lastig is het nu een website te bouwen waarop ik zelf gewoon een rekeningnummer kan wijzigen of een andere username kan kiezen.
Met de duurdere services heb je dus kennelijk tegenwoordig ook al slechte support. En die support van Astraweb, die zit in China en daar had ik al eens slechte ervaringen mee, hoop dat het nu gewoon werkt.
Astraweb is nu trouwens 8,14 euro met zo'n aanbiedingslinkje uit een van de voorgaande topics uit deze reeks hier.
Zucht, opgezegd en opeens gaan ze wel persoonlijk in op mijn mails in plaats van standaard reacties te sturen die ze klaar hebben liggen, dikke fail zeg. In mijn eerste mail stond toch duidelijk dat als ze mij niet vandaag helpen ik weg ben.
Zit nu bij astraweb weer, niet dat ik daar super positief over was in het verleden, maar we geven het maar weer een kans. Alleen is mijn username die ik koos bezet en moet ik weer een mail sturen om een andere username aan te laten maken.
Mijn god, hoe lastig is het nu een website te bouwen waarop ik zelf gewoon een rekeningnummer kan wijzigen of een andere username kan kiezen.
Met de duurdere services heb je dus kennelijk tegenwoordig ook al slechte support. En die support van Astraweb, die zit in China en daar had ik al eens slechte ervaringen mee, hoop dat het nu gewoon werkt.
Astraweb is nu trouwens 8,14 euro met zo'n aanbiedingslinkje uit een van de voorgaande topics uit deze reeks hier.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-11-2011 10:04 ]
Ik heb nu voor het eerst aan het kijken naar een payed server. Hiervoor maakte ik gebruik van de Ziggo usenet waar ik opzich wel tevreden over ben, ondanks dat Ziggo 30 dagen retentie heeft. Als je een beetje bij blijft is dat geen probleem.
Verder hebben zij een limiet van 16Mbit/s (waar ik toch vaak nog 5/6MB/s uithaal vreemd genoeg) maar niet altijd even stabiel.
Nu maak ik gebruik van de easyusenet trial periode, 120Mbit/s, 700 dagen retentie, 15 threads. Maar dit is ook niet alles. De snelheid schommelt enorm tussen 1MB/s en 10MB/s en alles boven een retentie van 300 dagen is gewoon niet compleet.
Is dit bij alle usenet providers zo?
Verder hebben zij een limiet van 16Mbit/s (waar ik toch vaak nog 5/6MB/s uithaal vreemd genoeg) maar niet altijd even stabiel.
Nu maak ik gebruik van de easyusenet trial periode, 120Mbit/s, 700 dagen retentie, 15 threads. Maar dit is ook niet alles. De snelheid schommelt enorm tussen 1MB/s en 10MB/s en alles boven een retentie van 300 dagen is gewoon niet compleet.
Nee, je snelheid zou niet moeten schommelen met ziggo alles in 1 extra. Ik haal altijd (althans, zo lang ze mij aangesloten houdenfunkeey schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:11:

Dat is in iedergeval zo met supernews, giganews en astraweb het geval.
Voor supernews betaal je met een aanbiedingslink 7 euro in de maand, astraweb is 8,14 euro per maand (ook met een aanbiedingslink). Giganews is 20 euro in de maand.
Je kan het beste per maand gaan betalen en niet gelijk voor een jaar. Wat nu goed is kan over een paar maanden minder zijn is mijn ervaring. Ik download nu al meer dan 10 jaar uit nieuwsgroepen en heb ook wel evenveel providers gehad. Soms gaat het langere tijd goed (zoals bij supernews of astraweb), maar de klantenservices zijn vaak uitbesteed aan landen als China en India. Zo heb ik eens een week zonder gezeten omdat ze in China nieuwjaar aan het vieren waren, dat heb je dan niet echt door als Nederlander en zit je je te ergeren waarom ze geen support geven.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-11-2011 10:33 ]
Weet niet of het al gemeld is in dit topic, maar toen ik vanmorgen een paar warnings in SabNZBd+ zag staan zag ik ook de connectieproblemen van Sunny Usenet staan. Blijkbaar moet dat dan een reseller van XLNed Usenet zijn.

Anoniem: 150995
LU doet niets meer bij mij , alle files gaan naar de failed sectie maar kan niet zien wrm ...
nieuwe poorten geprobeerd maar dat werkt ook niet
ik heb er maar even een tweet uitgegooid aan LU
Edit: inmiddels doet hij het weer alleen niet stabiel qua snelheid maar voldoende iig
nieuwe poorten geprobeerd maar dat werkt ook niet
ik heb er maar even een tweet uitgegooid aan LU
Edit: inmiddels doet hij het weer alleen niet stabiel qua snelheid maar voldoende iig
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 150995 op 19-11-2011 10:51 ]
ik heb tussen 10 en half 11 anders nog 3 series perfect binnen gehaald bij LU.
stabiele 20MBit en alles compleet.
stabiele 20MBit en alles compleet.
Ik heb een abbonement bij Eweka genomen (vanwege de '1186 dagen' retentie). Als ik een vrij nieuwe spot wil downloaden, dan doet hij dat met ongeveer 1MB/s. Als ik een spot van 150 dagen oud wil downloaden (wat dus geen probleem hoeft te zijn, met die hoge retentie) download hij het maar met 200 bytes/s. Ook bij verschillende oude spots doet hij dat. Wat is er aan de hand?
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
tweaknews geeft bij mij op spotnet de melding" kan de groep niet vinden", Ziggo werkt wel,
dus tweaknews lijkt de boosdoener?
dus tweaknews lijkt de boosdoener?
Dit topic gaat over binary newsservers, niet over software.
[ Voor 89% gewijzigd door IEF op 20-11-2011 20:43 ]
Even een update over Newsxs:
Bij mij werkt het weer soepel, alleen de retentie blijft nog wat achter vergeleken met 'n paar weken terug. Ik schat de retentie nu rond de 350 dagen.
Ook zijn er nog maar weinig posts incompleet. Wat incompleet is is voor 95% vlot te parren.
Niet slecht voor een paar nachten troubleshooten bij Newsxs.
Bij mij werkt het weer soepel, alleen de retentie blijft nog wat achter vergeleken met 'n paar weken terug. Ik schat de retentie nu rond de 350 dagen.
Ook zijn er nog maar weinig posts incompleet. Wat incompleet is is voor 95% vlot te parren.
Niet slecht voor een paar nachten troubleshooten bij Newsxs.
Ik gebruik al sabnzbd, maar ik wil VOOR het downloaden kunnen checken of heel de .nzb wel beschikbaar is via mijn USPDikkiedikdik schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:21:
[...]
Als je alleen wil downloaden met nzb files die je ergens vandaan haalt, dan zou ik voor het gratis (maar goede) sabnzb gaan. Newsleecher met abonnement op supersearch is beter als je minder of geen gebruik maakt van nzb bestanden of als je alle mogelijkheden wilt. Dat kost je wel ongeveer 3 euro per maand.
Ik zit noodgedwongen dit weekeinde maar wat te downloaden vanaf mijn ziggo nieuwsserver omdat astraweb mij nog steeds geen wachtwoord heeft verzonden om in te loggen. Ziggo's servertje update gelukkig nog wel spotlite en ik haal er nog wel 4 MB/sec mee, maar moet er wel aan wennen dat het zo traag is en dat ik maar 30 dagen retentie heb. Hopelijk maandag weer mijn 1200 dagen retentie terug, kan er eigenlijk niet meer zonder 
Ah, dat is lastiger. Ik heb een abonnement op supersearch en op newzbin en nzbmatrix, daar kan je wel zien of hij compleet online staat, maar eigenlijk werkt dat alleen optimaal met supersearch (dan kan je het aan de kleur zien). Maar misschien heeft iemand anders nog een idee. Feitelijk is het niet heel lastig te programmeren, dus er moeten vast wel oplossingen zijn.Bv202 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:24:
Ik gebruik al sabnzbd, maar ik wil VOOR het downloaden kunnen checken of heel de .nzb wel beschikbaar is via mijn USP
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-11-2011 16:27 ]
Ik heb zelf ook een account op nzbmatrix en daar kan je de compleetheid bekijken, maar dat is uiteraard niet voor jouw USP.
Ik gebruik op dit moment Supernews en merk dat oudere posts toch vaak incompleet zijn (ik gebruik een Astraweb blockacc als backupserver), dus ik zou dit graag even vergelijken met Astraweb door middel van een tooltje
Ik gebruik op dit moment Supernews en merk dat oudere posts toch vaak incompleet zijn (ik gebruik een Astraweb blockacc als backupserver), dus ik zou dit graag even vergelijken met Astraweb door middel van een tooltje
Maar waarom zeggen ze bij xlned.com dat ze meer dan 400 dagen retentie hebben. SU heeft toch 900 dagen? Als ik XLned zou zijn dan zou ik dan niet op mijn site neerzetten dat je meer dan 400 dagen hebt, maar eerder iets als: 900 dagen retentie (mocht dat zo zijn)C.44 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:30:
Weet niet of het al gemeld is in dit topic, maar toen ik vanmorgen een paar warnings in SabNZBd+ zag staan zag ik ook de connectieproblemen van Sunny Usenet staan. Blijkbaar moet dat dan een reseller van XLNed Usenet zijn.
[afbeelding]
Wat zat ik ernaast zeg om te zeggen dat Sunny Usenet reseller was van Cambrium.Binnetie schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:22:
Maar waarom zeggen ze bij xlned.com dat ze meer dan 400 dagen retentie hebben. SU heeft toch 900 dagen? Als ik XLned zou zijn dan zou ik dan niet op mijn site neerzetten dat je meer dan 400 dagen hebt, maar eerder iets als: 900 dagen retentie (mocht dat zo zijn)

Ik gebruik Newsbin Pro en deze heeft de optie om de nzb te testen alvorens je hem download. Bij een zeer groot bestand gebruik ik deze optie wel.Bv202 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:24:
Ik gebruik al sabnzbd, maar ik wil VOOR het downloaden kunnen checken of heel de .nzb wel beschikbaar is via mijn USP
Verder kan je wel via een indexer of supersearch zien of die er compleet opstaat. Echter bij de laatste 2 opties wil nog niet zeggen dat die compleet op jouw server staat. Ook kan het zijn dat het betreffende ding niet compleet op de indexer staat maar wel op jouw server.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 20-11-2011 02:47 ]
Echt al weken om te huilen die Hitnews.
Ik raad iedereen het af, want na 2 jaar trouwe klant te zijn ga ik echt weg bij hun.
Ze lossen gewoon niks op en houden de klanten slecht op de hoogte van alles.
Bagger zooi, ik ga verder zoeken naar een andere, iemand een aanrader ?
Ik raad iedereen het af, want na 2 jaar trouwe klant te zijn ga ik echt weg bij hun.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Supernewsdanplo schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:24:
Echt al weken om te huilen die Hitnews.
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Gebruik dan wel de superspecial-link, scheelt twee euro:
http://nl.supernews.com/super-special/
LU was lekker goedkoop maar nu is het klote. Wordt ween een Eweka abotje.
Nog steeds? Hier doet ie het gewoon om max snelheid.
Bedankt, gaan we eens proberen.Gianni Rombios schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:15:
Gebruik dan wel de superspecial-link, scheelt twee euro:
Ook gianni bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door danplo op 21-11-2011 18:01 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.