Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Weet iemand wat er nu met LU/NSE gaat gebeuren? De maand is vandaag voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bv202 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:16:
Weet iemand wat er nu met LU/NSE gaat gebeuren? De maand is vandaag voorbij.
Als je een tracert doet kom je bij transnetworks uit. Het lijkt erop dat het spul ergens anders ondergebracht is? Dit zou misschien ook de missende headers in spotnet kunnen verklaren, door het verplaatsen van de gegevens?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:19
itsme9x schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:08:
Lighting usenet deed het vandaag niet op de normale 119, maar de ssl 563 poort doet het wel gewoon
Zelfde voor Supernews hier.....

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
GoT is niet 'post hier je usenet verzoekjes'.

[ Voor 78% gewijzigd door IEF op 31-10-2011 07:32 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Godver, krijg de laatste tijd steeds meer problemen met Supernews ;( (bepaalde series/games/etc)
Aangezien hier niet alles besproken mag worden, moet ik toch vaak overstappen op torrents :X

Heeft iemand wat meer informatie over deze "filter"? Ik las in dit topic dat mensen bijv. problemen hadden met "game of thrones"

[ Voor 25% gewijzigd door niels88 op 29-10-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij astraweb schijnt het minder te zijn als supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22
hmm dit gaat dan wel de verkeerde kant op, ik zit ook bij supernews en gebruik het eigenlijk voor al me series. Zal dit dan toch het einde van usenet zijn. Zijn er nog providers die niet filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:18
Binnenkort loopt mijn Easyusenet af, maar zit te spieken naar een andere provider. Dit omdat easyusenet niet goed werkt met spotnet ofwel headers. Weet iemand een provider die niet duurder is dan easyusenet maar beter bieden?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd de maand is zo voorbij en daarmee de 4 week die de rechter had opgedragen.Heb newsxs en nog helemaal niets ervan gemerkt.
Ze hadden me beloofd een mail te sturen zo gauw als ze meer wisten over de hele zaak en dan opheldering geven ook voor hun klanten
Ook hier niets van gezien .Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.Als het dan verwijderd wordt is het dan verstandig om een buitenlandse usenet provider te nemen?.En zo ja welke is het best(vinden jullie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 20:24
BeefHazard schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:46:
Binnenkort loopt mijn Easyusenet af, maar zit te spieken naar een andere provider. Dit omdat easyusenet niet goed werkt met spotnet ofwel headers. Weet iemand een provider die niet duurder is dan easyusenet maar beter bieden?
Oh meen je dat nou. Ze leken me juist zo handig met die nachtpakketten.
Ze maken toch gewoon gebruik van xsnews.com? Heeft die dezelfde issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 10:09
Hebben jullie ook problemen met sunnyusenet en spotnet? Hij haalt wel headers binnen, maar vele malen minder dan LightnetUsenet deed. Met sunnyusenet lijkt het dat hij geen spots vind ouder dan 100 dagen. Wanneer ik via een index site een NZB download van 600 dagen oud, kan ik deze wel zonder problemen downloaden. Ziet er dus naar uit dat de combinatie sunnyusenet en spotnet niet ideaal is.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

knakworst

Get more sats!

BeefHazard schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:46:
Eenmalig met een gratis xsusenet account alle headers downloaden en je hebt geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 05-10 10:09
Nog een overweging of SunnyUsenet wel een goed alternatief is voor LightningUsenet.

Q @SunnyUsenet waar zitten jullie servers? en waar komen jullie vandaan? is het volledig NL beheer?
A @M_Kamp Onze servers staan in Europa. De dagelijkse werkzaamheden vinden plaats in Curaçao, het land waar we gevestigd zijn.

Mocht de NSE problematiek dus worden uitgebreid, heb je aan SunnyUsenet dus geen alternatief voor je binaries.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAEvakYD schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:35:
Nog een overweging of SunnyUsenet wel een goed alternatief is voor LightningUsenet.

Q @SunnyUsenet waar zitten jullie servers? en waar komen jullie vandaan? is het volledig NL beheer?
A @M_Kamp Onze servers staan in Europa. De dagelijkse werkzaamheden vinden plaats in Curaçao, het land waar we gevestigd zijn.

Mocht de NSE problematiek dus worden uitgebreid, heb je aan SunnyUsenet dus geen alternatief voor je binaries.
De server lijken ergens bij amsterdam te staan op dezelfde locatie als waar Cambrium haar servers heeft staan. Lijkt dus een reseller van Cambrium/Tweaknews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Laatst online: 05-10 16:12
Sinds gister heb ik problemen met lightning usenet, telkens te weinig herstelblokken. Ik heb het even met een 3 3-day trial geprobeerd van hitnews en deze deed het wel.

Hebben meer mensen dit en heeft dit te maken met het einde van de 4 weken? Of is dit een ongelukkige storing?

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:50
Onoffon schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:31:
Sinds gister heb ik problemen met lightning usenet, telkens te weinig herstelblokken. Ik heb het even met een 3 3-day trial geprobeerd van hitnews en deze deed het wel.

Hebben meer mensen dit en heeft dit te maken met het einde van de 4 weken? Of is dit een ongelukkige storing?
Ik heb ook hetzelfde probleem sinds vandaag met LU kunnen al mijn downloads niet gerepareerd worden vanwege te weinig herstel blokken. Hitnews trial account gaat het wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 02-11-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:01
Hier ook problemen met LU, repairs willen niet lukken en ook spotweb doet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RothaNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01 22:10
Jep hier werkt Lightning Usenet ook niet naar behoren. Te weinig herstelblokken en de .rars komen ook verre van compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hier werkt astraweb ook niet meer naar behoren :(
probeer ik van shitsony wat te downloaden tussen de 120 en 240 dagen zijn alle bestanden te beschadigd om te reparenen.

om te kijken of dit aan astraweb lag even een smsaccountje genomen bij smsusenet en hier totaal geen problemen.
ze hadden in juli problemen dat zo'n beetje alles beschadigt was en dat was volgens hun opgelost, zo te zien dus nog steeds niet :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Indy
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
Ik heb even een paar tests gedaan. Zelfde bestanden proberen te downloaden vanaf usenet
Bestanden van een maand oud komen prima binnen, maar alles vanaf 1 november incompleet.

Zowel bij Lightning Usenet, Astraweb en newshosting.com komen recente bestanden niet meer goed binnen.
Onvolledige RAR's, en 'no such article' mededelingen.

Wat is er aan de hand ? Ligt heel usenet plat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met cheapnews.eu, alles komt compleet binnen, geen missende parts of wat dan ook.
Ik download hoofdzakelijk nieuwe dingen (series), met af en toe wat ouder spul.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Indy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:43:
Ik heb even een paar tests gedaan. Zelfde bestanden proberen te downloaden vanaf usenet
Bestanden van een maand oud komen prima binnen, maar alles vanaf 1 november incompleet.

Zowel bij Lightning Usenet, Astraweb en newshosting.com komen recente bestanden niet meer goed binnen.
Onvolledige RAR's, en 'no such article' mededelingen.

Wat is er aan de hand ? Ligt heel usenet plat ?
Ik gebruik astraweb en alles is hier gewoon compleet. Ik download eigenlijk hoofdzakelijk (nieuwe) films en series dus over de rest kan ik niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:25:
[...]

Ik gebruik astraweb en alles is hier gewoon compleet. Ik download eigenlijk hoofdzakelijk (nieuwe) films en series dus over de rest kan ik niks zeggen.
Heb je ook iets gedownload wat op of na 1 november is gepost?

[ Voor 14% gewijzigd door Onoffon op 02-11-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vandaag nog een 20 tv series (HDTV)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onoffon schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:34:
[...]

Heb je ook iets gedownload wat op of na 1 november is gepost?
Kan ik beamen, alles compleet via Astraweb, ook wat zeer recent gepost is. Heb je niet toevallig lokaal een probleem met bijvoorbeeld een opslag die niet betrouwbaar is en daardoor je downloads incompleet lijken of zie je bij het binnenhalen al dat de upload incompleet lijkt? Je kunt via de meeste NZB zoek-site's toch al direct zien of iets incompleet is of niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb gisteren via LU ook nog iets van 10 series gedownload (720p versies) die op 1 november geplaatst waren.
Die waren allemaal helemaal compleet en onbeschadigd.
Vandaag nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hardware-lover schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:33:
[...]

Kan ik beamen, alles compleet via Astraweb, ook wat zeer recent gepost is. Heb je niet toevallig lokaal een probleem met bijvoorbeeld een opslag die niet betrouwbaar is en daardoor je downloads incompleet lijken of zie je bij het binnenhalen al dat de upload incompleet lijkt? Je kunt via de meeste NZB zoek-site's toch al direct zien of iets incompleet is of niet.
via de nzb sites geeft ie aan dat ze compleet zijn.
bij het downloaden zie je als hij er mee bezig is dat ie bestanden mist.
gebruik ik het zelfde programma (alt.binz) en dezelfde nzb maar een andere usenet provider (smsusenet) dan is wel alles compleet.
geen reparatie nodig.
dit heb ik nu alleen nog maar bij bestanden van shitsony en dus van 120 tot 240 ofzo oud.
oudere bestanden en jongere bestanden nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 15:16
Ik val hier per toeval in dit topic, maar zou het niet kunnen zijn dat de internet provider de bestanden corrupt maakt?

Wellicht is er meer over te zeggen als de "slachtoffers" die provider even erbij vermelden.
Het is maar een gok natuurlijk, maar wie weet...

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

M a r c o schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:37:
ik heb gisteren via LU ook nog iets van 10 series gedownload (720p versies) die op 1 november geplaatst waren.
Die waren allemaal helemaal compleet en onbeschadigd.
Vandaag nog niet geprobeerd.
Het probleem speelde op rond 12:00u, dus het kan kloppen dat je series die gisterochtend geplaatst zijn, gewoon kon downloaden. Alle content gepost na 12:00u zijn niet meer te downloaden.
Danny the dog schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:48:
Ik val hier per toeval in dit topic, maar zou het niet kunnen zijn dat de internet provider de bestanden corrupt maakt?

Wellicht is er meer over te zeggen als de "slachtoffers" die provider even erbij vermelden.
Het is maar een gok natuurlijk, maar wie weet...
Nee, ligt niet aan de isp, ik heb al reacties gelezen van mensen die een gratis account (of een 2e usp) van een andere usp probleemloos hebben geprobeerd.

[edit]zojuist weer even getest, post van een uur oud haalt LU nu compleet binnen.
Het zou alleen verschrikkelijk handig (en bovendien klantvriendelijk) zijn als LU eens hun mails beantwoorden, of beter: een status pagina toevoegen op hun site.

[ Voor 60% gewijzigd door KillerBee op 02-11-2011 15:27 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
Ik kan dezelfde post op LU niet binnenhalen, maar nieuwere posts weer wel. Ik kan denk ik vanwege de policy geen voorbeelden noemen.

Ik hou het er maar op dat deze bestanden op de server zijn beschadigd o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

chucky666 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:40:
[...]

via de nzb sites geeft ie aan dat ze compleet zijn.
bij het downloaden zie je als hij er mee bezig is dat ie bestanden mist.
gebruik ik het zelfde programma (alt.binz) en dezelfde nzb maar een andere usenet provider (smsusenet) dan is wel alles compleet.
geen reparatie nodig.
dit heb ik nu alleen nog maar bij bestanden van shitsony en dus van 120 tot 240 ofzo oud.
oudere bestanden en jongere bestanden nergens problemen mee.
Kun je niet een specifieke leeftijd vermelden van een shitsony post zonder naam_vermelding die jij niet compleet krijgt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hardware-lover schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:52:
[...]

Kun je niet een specifieke leeftijd vermelden van een shitsony post zonder naam_vermelding die jij niet compleet krijgt?
136 dagen ;)

met astraweb niet en met smsusenet wel gewoon binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

chucky666 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:40:
[...]

136 dagen ;)

met astraweb niet en met smsusenet wel gewoon binnen te halen.
Klopt idd, compleet op een NZB site, maar vrijwel ieder bestand uit die download is incompleet, via Astraweb binnen gehengeld.

[17:08:57] HIGH NNTPSocket - Socket HandleError - Server: eu.news.astraweb.com SendCommand - Server Reports that a Post isn't on the server: 430 No such article

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 03-11-2011 00:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik heb series van vandaag geprobeerd binnen te halen via LU, alles incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb net ook wat van vandaag geprobeerd, is maar half compleet.
Ik gebruik Lightning Usenet en mijn ISP is Zeelandnet.

edit:
Zelfde nzb is ook niet te downloaden met de newsserver van Zeelandnet zelf (highwinds).
De upload van de betreffende file is volgens spotnet via Eweka gedaan.

WTF is er gaande op usenet..

[ Voor 45% gewijzigd door M a r c o op 02-11-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32

paQ

gebruik sinds vandaag ook sunny (60), maar raak de 2.9 MB niet -O-

misschien toch maar weer terug naar newsgrabber. Iets duurder, maar wel probleemloos tussen 4,5 en 6.5 MB

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:53
Lighting usenet werkt hier ook bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Een tijdje terug was er een probleem met Hitnews en het ophalen van headers. Je kreeg dan maar van een maand ofzo de headers te zien. Iemand adviseerde mij om bijvoorbeeld een account bij Blocknews te nemen om te headeren. Alleen moet je diverse servers en gebruikersnamen en wachtwoorden onthouden. Nu is dat niet zo'n probleem maar als je SG op 4 pc's heb geinstalleerd staan wordt het wel wat anders als alles opnieuw ingevuld moet worden.

Mijn vraag is gebruiken mensen met Hitnews nu de server van Hitnews om headers op te halen of hebben ze daar een andere server voor? Het valt me namelijk op dat ik met de headers van Blocknews bepaalde posts niet kan vinden terwijl die op bijvoorbeeld spotplanet.org wel gewoon te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:53
oke LU werkt weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat de toko I-Telligent naar Duitsland verhuisd is. Support reageert ook niet meer. Een WHOIS lookup levert op dat het domein nu op naam staat van Cronon AG.

Edit: Inmiddels reactie gehad, en ze verzekeren mij dat ze niet zijn overgenomen. Wegens werkzaamheden waren ze vandaag slecht bereikbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vroeg mezelf al af hoe het zat met i-Telligent,heb verschillende mails gestuurd maar geen respons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:20
Hier op LU afgelopen week ook problemen. Toen ik echter later opnieuw probeerde ging het wel goed :S.

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 03-11-2011 20:55 . Reden: verwarring weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik had vandaag weer geen enkel probleem bij LU 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Met welke posts hebben jullie dan problemen? Want hier werkt LU gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Net via newsxs een game geprobeerd van meer als een half jaar oud , tot nu to lijkt niets aan de hand.Servers idd verhuist?.Ben heel benieuwd hoe dit allemaal afloopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Laatst online: 22-09 11:53

r0_

Weet iemand een nzb zoeker waar ik met wildcards/jokertekens kan zoeken?

Ik wil alle bestanden downloaden van een specifieke poster. Ik weet dat ik ook op poster kan zoeken maar dan komt niet alles goed goed naar voren, vandaar de vraag ;)

Modbreak:Niet specifiek aangeven wat je zoekt als dit materiaal betreft wat niet voor verspreiding bedoeld is. Algemene vraagstelling laat ik staan.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 04-11-2011 19:18 . Reden: generieke vraagstellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Op binsearch kan je gewoon met * werken.

[ Voor 68% gewijzigd door Wharfedale op 03-11-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Laatst online: 22-09 11:53

r0_

Wharfedale schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:47:
Op binsearch kan je gewoon met * werken.
Juist... had ik al gedaan maar gaf niet het goede resultaat dacht ik eerst. Strikt genomen doet ie dat ook niet maar als ik even wat verder had gekeken had ik gezien dat ie toch de goede resultaten er ook tussen heeft staan. Iets met neus en verder kijken dus ;)

Thx!

EDIT:

Volgens Binsearch FAQ is het overigens niet mogelijk:

What kind of queries does the search engine support?
At the moment the search engine only performs AND queries. We use a technology called stemming to include word variations, e.g. a search for the word "dog" will return results containing the word "dogs" as well. No modifiers, wildcards or other fancy features are supported. To maintain a decent performance it is not possible to searching for words that occur very often in our database (so called "stop words"). The maximum number of search results returned is 1000.

[ Voor 42% gewijzigd door r0_ op 04-11-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmmm, astra web bokt: de afgelopen week verscheidene bestanden niet compleet binnen gekregen (Europese ssl server). Deze bestanden zijn tussen de 200 en 300 dagen oud en worden in binsearch als compleet weergegeven. Dit is de eerste keer dat ik echt last heb met astraweb. Vreemde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wie gebruikt er Hitnews en met welke server haalt hij/zij de headers op? Ik had dit gisteren gepost en ben bezig geweest met zoeken naar de verschillende tussen Blocknews (waar ik nu mee header) en Hitnews. Hitnews gaat maar een jaar terug ongeveer. Blocknews iets verder, maar ik snap niet dat ze zeggen dat ze 1150 dagen retentie hebben als er maar tot juli 2010 wordt opgehaald?

Zie: http://blocknews.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Laatst online: 06-10 11:05
Momenteel heb ik totaal geen stabiele lijn met LU.
Begin me ook meer te irriteren aan het feit dat ze een slechte klantenservice hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34

TFHfony

Professional Weirdo

exi22 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:37:
Momenteel heb ik totaal geen stabiele lijn met LU.
Begin me ook meer te irriteren aan het feit dat ze een slechte klantenservice hebben!
Tja :) Je krijgt ook waar je voor betaald :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:53:
[...]
ik had alleen op 2 nov last met enkele files.
Nu loopt LU weer helemaal prima hier. alles compleet en stabiel.
(wel gebruik ik maar 20Mb van de beschikbare 50Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
TFHfony schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:53:
[...]

Ja ik ben er klaar mee ik ga naar een ander :P
Overigens zie ik net dat ze hun twitter account hebben verwijderd.
Zullen wel veel klachten zijn binnen gekomen.....

[ Voor 21% gewijzigd door exi22 op 04-11-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Hou eens op over LU, krijg trek in koekjes/kaakjes :P

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
exi22 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:42:
[...]

Ja ik ben er klaar mee ik ga naar een ander :P
Overigens zie ik net dat ze hun twitter account hebben verwijderd.
Zullen wel veel klachten zijn binnen gekomen.....
Ze zijn waarschijnlijk dood dan, jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:10
Hier met Hitnews kan ik een post van 200 dagen oud niet naar binnen trekken, lijn blijft dood, soms 30 kb/s, soms ook niets (eerdere delen van deze post heb ik gisteren en eergisteren probleemloos gedownload). Een nieuwere post van 13 uur oud gaat wel goed. Wat is er toch met ze aan de hand? Begin van de week toen ik problemen had duurde het 3!! dagen voordat ze op mijn mail reageerden.

[ Voor 12% gewijzigd door Dersan op 04-11-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Zo, de TS maar weer eens bijgewerkt.
yannickie111 in "Newsservers met binaries [Deel 11]"

Sunnyusenet toegevoegd, en alle retenties weer eens een update gegeven.
Uit de hele lijst klopten er nog 2 of 3 qua retentie, de rest allemaal ongeveer 70 dagen omhoog.

Effe een hersenspinseltje van mijn kant:

Hebben de USP's nu niet ineens veel hogere kosten?
Met zoveel (redundante_ storage, gaan er natuurlijk aan de lopende band harde schijven kapot, die moeten nu ook allemaal vervangen worden, met die hoge prijzen...

[ Voor 30% gewijzigd door yannickie111 op 04-11-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dersan schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:30:
Hier met Hitnews kan ik een post van 200 dagen oud niet naar binnen trekken, lijn blijft dood, soms 30 kb/s, soms ook niets (eerdere delen van deze post heb ik gisteren en eergisteren probleemloos gedownload). Een nieuwere post van 13 uur oud gaat wel goed. Wat is er toch met ze aan de hand? Begin van de week toen ik problemen had duurde het 3!! dagen voordat ze op mijn mail reageerden.
Ik had er gisteren even last van met een post van 320 dagen, maar na een klein half uurtje ging hij weer als een speer. Ik zit meer met de headers. Haal jij die ook binnen via Hitnews of heb je er een andere server voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:54:
Zo, de TS maar weer eens bijgewerkt.
yannickie111 in "Newsservers met binaries [Deel 11]"

Sunnyusenet toegevoegd, en alle retenties weer eens een update gegeven.
Uit de hele lijst klopten er nog 2 of 3 qua retentie, de rest allemaal ongeveer 70 dagen omhoog.
Cheapnews is inmiddels ook 900 dagen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Pistolebob schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:12:
[...]

Ze zijn waarschijnlijk dood dan, jammer :(
Er zit nog wel leven in LU's website, maar sinds zojuist kan ik niet meer connecten met de server (vanmiddag nog wel). Op de een of andere manier geloof ik niet meer in toeval... :|

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

mrsar

waar een sar is,is een wodka

LU ligt er bij mij ook uit :/

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Server: news.lightningusenet.com

Status: Enabled

# Connections: Failed to connect: (10060, "(10060, 'Operation timed out')") 4@news.lightningusenet.com:119

Een paar uur geleden kon ik nog wel downloaden. Ik probeer het later wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Heeft overstappen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Dan moeten we weten welke allemaal hieronder vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Laatst online: 03-10 19:16
LightningUsenet kan bij mij niet meer verbinden. Hier heb ik wel eens vaker last van.

Balen, want ik heb nog iets minder dan een jaar te gaan. Kunnen we met z'n allen er niet wat tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:10
Binnetie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:01:
[...]

Ik had er gisteren even last van met een post van 320 dagen, maar na een klein half uurtje ging hij weer als een speer. Ik zit meer met de headers. Haal jij die ook binnen via Hitnews of heb je er een andere server voor?
Gebruik eigenlijk nooit headers, bak gewoon met binsearch een NZB. Tenminste, met headers bedoel je spotnet oid?

Trouwens, hier doet hij het dus nog steeds niet. Ging even naar 600 en vervolgens weer uit...zucht.

[ Voor 10% gewijzigd door Dersan op 04-11-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

robin007bond schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:37:
LightningUsenet kan bij mij niet meer verbinden. Hier heb ik wel eens vaker last van.

Balen, want ik heb nog iets minder dan een jaar te gaan. Kunnen we met z'n allen er niet wat tegen doen?
nee want gerechtelijke uitspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
mrsar schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:38:
[...]

Ik weet het, maar het zou op z'n minst moeten dat we netjes per e-mail op de hoogte zouden blijven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

mja,dat zou fijn zijn geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

knakworst

Get more sats!

easyusenet.nl doet het nog prima. Van ellende daar een 5 dagen test account afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

mrsar schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:38:
[...]

LU heeft een paar weken geleden op Twitter juist vermeld dat de uitspraak geen consequenties zou hebben voor hun dienstverlening. Als dit geen normale storing betreft, dan hebben ze hierover dus gewoon keihard gelogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
KillerBee schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:48:
[...]

LU heeft een paar weken geleden op Twitter juist vermeld dat de uitspraak geen consequenties zou hebben voor hun dienstverlening. Als dit geen normale storing betreft, dan hebben ze hierover dus gewoon keihard gelogen.
Misschien hadden ze verwacht dat de migratie naar andere servers beter zou verlopen.

Wel vervelend dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:16

Osxy

Holy crap on a cracker

Ben blij da LU voor mij puur voor de snelheid was, voor de retentie etc heb ik verschillende (gratis) IPv6 hosts en xsusenet.com.

Moet wel opzoek naar nieuwe (relatief lage retentie) host met goede prijs.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
https://twitter.com/lightningusenet

Ze hebben snel hun Twitterprofiel verwijderd. Zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 14:09

basdej

OutSystems Consultant

Wat gaat er nu gebeuren met lightningusenet? ik kan niet meer downloaden

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Niks meer. Het is voorbij lijkt me. Mooie leugen aan hun kant.

[ Voor 27% gewijzigd door Bv202 op 04-11-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:20
ja het is voorbij, welke usenetproviders zaten allemaal aangesloten bi news-service-europa

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 14:09

basdej

OutSystems Consultant

kan ik mijn geld dan terugvragen? heb 37 euro betaald

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ach ja. Gaan we allemaal aansluiten bij een nieuws service uit de vs, of uit rusland of uit..... tegenhouden gaat ze toch nooit lukken, helemaal niet als de providers zich in een land bevinden die niet erg enthousiast met auteursrechten bezig zijn.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 17:19
oke ik ben ook getrompeteerd, welke usenetprovider zit in een 3de wereld land en vraagt ongeveer dezelfde prijs ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Ook ik ben in de aap gelogeerd :( :( .
Is Eweka een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Sunnyusenet lijkt mij de oplossing, operen namelijk vanuit het buitenland. Iemand met meer kennis hierover?
Brein lijkt toch steeds meer en meer veldslagen te winnen (ftd, news-service,..)

[ Voor 27% gewijzigd door Wharfedale op 04-11-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bacosjaco schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:16:
Ook ik ben in de aap gelogeerd :( :( .
Is Eweka een alternatief?
Eweka is een alternatief: Ze zijn onderdeel van het Amerikaans Highwinds en hebben dus (nog) geen last van dit vonnis. Ook Supernews, Giganews, Astraweb, Usenetserver.com hebben nog geen last van dit hele verhaal. Cambrium (welke o.a. Tweaknews beheert) valt er ook nog buiten, maar de vraag is hoe snel Brein met dit vonnis bij hen aanklopt.
Wellicht dat iemand even een lijstje kan maken welke USP's er allemaal getroffen zijn door dit verhaal en wellicht dat de TS deze daarna uit het openingstopic kan verwijderen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka heeft ook last. Sinds 2 weken geen volledige downloads meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 17:19
Als ik het goed begrijp heeft een Nederlandse organisatie een internationaal wereldwijd opererend bedrijf out of business gehaald ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

C00P schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:27:
Als ik het goed begrijp heeft een Nederlandse organisatie een internationaal wereldwijd opererend bedrijf out of business gehaald ?
News-service Europe was gewoon een NL club.
Op dit moment staat er dit op hun website:
Amsterdam, 4 October 2011

Dear visitor,

On 28 September 2011, the District Court of Amsterdam reached a verdict in the procedure on the merits of the case that Stichting Brein had brought against News-Service.com. The Court has ruled that News- Service.com is to cease ‘recording and offering material protected by copyright and neighbouring rights’ on pain of period penalty payment.

Unfortunately, News-Service.com sees no way of complying with the Court's verdict while ensuring a regular and normal provision of Usenet services. As a consequence, on 28 October, we started interlocutory proceedings and asked the summary Judge to order Brein to cease the execution of the verdict. We have learned today that the summary Judge has denied our claims. This means that we are forced to cease our operations with immediate effect.

However, for reasons of principle, News-Service.com will not accept the verdict and has lodged an appeal.

We would like to thank all relations of News-Service.com for the pleasant working relationship and the trust they have placed in us during the past 15 years.

Kind regards,

Patrick Schreurs and Wierd Bonthuis

News-Service.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 10:57
voorlopig een weekje sunnyusenet uitproberen, snelheid is ongeveer hetzelfde als ik met LU had.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter248
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 14:33
...mmm balen had net eerder deze week voor 3 mnd bij LU verlengd (dat kon nml weer)
Wel betaald via paypal misschien dat er wat terug te claimen valt...

maar dankzij de gratis weekaccount van Sunny kun je het weekend wel doorkomen...en misschien (heel misschien) dat LU over een paar dagen weer ergens anders zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

peter248 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:42:
...mmm balen had net eerder deze week voor 3 mnd bij LU verlengd (dat kon nml weer)
Wel betaald via paypal misschien dat er wat terug te claimen valt...
Gewoon doen. Direct een geschil starten (kan binnen 30 dagen volgens mij) met de vermelding dat ze niet leveren.

Slordig trouwens: Op hun site staat nog niets en je kan wel een abbo afsluiten. Lijkt me een gevalletje van oplichting.

[ Voor 13% gewijzigd door TFHfony op 04-11-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

tja wie weet is er gewoon een dns wijziging niet goed gegaan,maar met het verwijderen van het twitter account ziet het er niet best uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
TFHfony schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:46:
[...]

Gewoon doen. Direct een geschil starten (kan binnen 30 dagen volgens mij) met de vermelding dat ze niet leveren.

Slordig trouwens: Op hun site staat nog niets en je kan wel een abbo afsluiten. Lijkt me een gevalletje van oplichting.
Dat is inderdaad wel duidelijk. Snel hun Twitter verwijderen zodat mensen niet meer kunnen klagen, maar nog wel de mogelijkheid aanbieden te betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
mrsar schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:50:
tja wie weet is er gewoon een dns wijziging niet goed gegaan,maar met het verwijderen van het twitter account ziet het er niet best uit :/
Misschien even tijdelijk om zich te kunnen concentreren op het oplossen van problemen i.p.v. alle vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
robin007bond schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:51:
[...]

Misschien even tijdelijk om zich te kunnen concentreren op het oplossen van problemen i.p.v. alle vragen te beantwoorden.
In dat geval plaats je gewoon een tweet met de vermelding dat je bezig bent de mogelijke opties te bekijken en later meer info zult geven. Dan verwijder je in ieder geval niet snel je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit staat op de site van newsxs:
ERVER STATUS / NIEUWS

Datum: 4 november 2011

Vanwege een onverwacht probleem zijn wij genoodzaakt vanmiddag met spoed onderhoud aan ons netwerk te verrichten.
Door dit onderhoud kunnen er wat kleine onderbrekingen in de dienstverlening ontstaan.
Naar verwachting zal het onderhoud ongeveer 30 minuten duren.

Update 18:00 uur: de werkzaamheden zullen langer duren dan verwacht, en zullen in de loop van de avond opgelost zijn.

NewsXS Support Team

zullen ze misschien wel proberen om een oplossing te zoeken? ben altijd met veel plezier en weinig klachten lid geweest .
heb vanavond filmpje geprobeerd en kwam wel binnen (wel met eerrors te repareren) zijn wel veel spots die ik niet kan openen.
Zit sterk te denken anders dan maar naar sunnyusenet te gaan (prijzen zijn ook goed)
Zijn er meer die gelijk al overstappen ?

wat te doen?

p.s en tis ook nog weekend zucht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
Bv202 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:52:
[...]

In dat geval plaats je gewoon een tweet met de vermelding dat je bezig bent de mogelijke opties te bekijken en later meer info zult geven. Dan verwijder je in ieder geval niet snel je profiel.
Anders zouden ze hun Facebook en website ook wel verwijderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:50
Inderdaad. Ze reageren ook niet meer op emails...Dit is nogal vervelend aangezien ik nog 5 maanden tegoed had.

Dan maar even een weekje een test usenet provider gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
robin007bond schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:53:
[...]

Anders zouden ze hun Facebook en website ook wel verwijderd hebben.
Waarom zouden ze hun website verwijderen? Nu kunnen ze nog wat geld ontvangen van onwetende klanten. En die Facebookpagina is al maanden niet meer geupdate; daar trekken ze zich niets van aan.
Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.