Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:39
The verdict Brein vs NSE has no consequences for our services to you.
Dat zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 20:59
Dan staan de servers van lightning in het buitenland. Je kan op je buik schrijven dat brein t.z.t andere usenet providers gaat aanschrijven welke servers in nederland heeft staan b.v giga en supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Toch LU dan nog maar eens overwegen. M'n huidige periode was verlopen en was al aan het rondkijken naar wat anders, maar op zich beviel LU wel goed. Alleen irritant dat elke keer als je wilde verlengen het weer wat duurder was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bij mij verloopt LU komende zondag. Normaal sluit ik altijd 3 maanden (of 100 dagen, weet niet wat het was) af.
Ga nu nog maar eens een enkele maand verlengen denk ik om aan te zien wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Mij LU abo loopt pas af in december. Ik had ook voor 100 dagen genomen. Als de dienstverlening gewoon stabiel blijft, zoals ik van het begin van geniet, neem ik gewoon weer 100 dagen. Tis toch de beste koop, en wat is nou het risico, €11,50? A small pizza.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:40:
Hey tweakerts, weten jullie of de ziggo usenet verbinding/servers uit staan of dergelijke? Ik probeer nu net voor het eerst usenet te gebruiken op mijn nieuwe ziggo alles-in-1 basis, maar het werkt niet, er zit niets achter news.ziggo.nl.

Moet ik me eerst ergens nog aan melden ofzo? Andere free usenet servers werken wel!
Iemand?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ja, natuurlijk. Alle nieuwe abbo's zijn met @ziggo.nl dus news.ziggo.nl zou moeten werken...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook een username en password invoeren. Deze gegevens zijn je hoofdemail met bijhorende wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matten
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-02 14:13
Ik heb hun ook het voordeel van de twijfel gegund omdat de service voor mij altijd goed heeft gelopen.We zullen wel zien en voor dat 10tje moet je het natuurlijk ook niet laten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Wat vinden jullie van deze usenetprovider?
http://www.sunnyusenet.com/pakketten

De trial die ik er bij heb bevalt me toch qua speed en retentie. Van wie is dit een reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

jmk schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:00:
Mij LU abo loopt pas af in december. Ik had ook voor 100 dagen genomen. Als de dienstverlening gewoon stabiel blijft, zoals ik van het begin van geniet, neem ik gewoon weer 100 dagen. Tis toch de beste koop, en wat is nou het risico, €11,50? A small pizza.
Dat ze een rechtszaak verloren hebben van Brein?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bleh schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:10:

De trial die ik er bij heb bevalt me toch qua speed en retentie. Van wie is dit een reseller?
Ik denk Cambrium. Als dit niet het geval is staat de server er wel heel dicht in de buurt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Marzman schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:18:
[...]

Dat ze een rechtszaak verloren hebben van Brein?
NSE heeft een rechtszaak verloren van BREIN.
LU niet, dus kunnen ze evt. van een andere USP gaan resellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
bleh schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:10:

Heb eventjes rondgekeken en zag op hun twitter dat account sharing toegestaan is!
http://twitter.com/#!/SunnyUsenet

hun abonnement, unlimited speed / 900d retentie / 6.23€ per maand (via jaarabonnement)

Van zodra mijn LU vervalt stap ik over naar sunny usenet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
bleh schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:12:
[...]

Heb eventjes rondgekeken en zag op hun twitter dat account sharing toegestaan is!

hun abonnement, unlimited speed / 900d retentie / 6.23€ per maand (via jaarabonnement)

Haha ze zijn geregistreerd in Curaçao. (Zie algemene voorwaarden).
Ziet er goed uit die prijzen, eindelijk concurrentie voor LU :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pistolebob op 18-10-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik nog bij Ziggo zat was het news.casema.nl ook al had ik geen @casema email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
[...]

Zal hem binnenkort (wss ergens volgende week) toevoegen aan de TS, ziet er goed uit deze USP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Zo te zien kan je sunny gratis 1 week proberen.

Ben heel benieuwd naar de ervaringen! Ook icm met spotnet evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ziet er leuk uit, zeker voor die prijs maar ik vraag me sterk af waarom ze 7 pakketten hebben,
  • Sunny 5
  • Sunny 10
  • Sunny 20
  • Sunny 30
  • Sunny 60
  • Sunny 90
  • Sunny UNL
Prijsverschil tussen die pakketten is nihil < 1 euro. Zeker omdat ze geen vaste 100/120mbit pakket bieden ben ik bang dat het unlimited pakket niet verder gaat dan 100mbit oid. of ben ik nu te wantrouwend? :X Bovendien staat nergens iets over SSL?

Ik ben zelf nog heel tevreden met Supernews, geen datalimiet, geen snelheidslimiet (100+ mbit) en 1159 dagen binary retention. Server in amsterdam en 256bit SSL voor 9 euro per maand O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Ventieldopje op 18-10-2011 21:12 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
waarom zo veel pakketten? zodat je het mooi kan afstemmen op je internet verbinding.
Zo haal je het maximale uit je snelheid en betaal je ook niet voor bandbreedte die je niet verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 13:34
Ik gebruik nu sinds een lange tijd weer een maandje Eweka maar ga hierna weer terug naar Astraweb. Te vaak gedoe met incomplete bestanden met Eweka. Zelfs bij zeer recente files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ventieldopje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:10:
Ziet er leuk uit, zeker voor die prijs maar ik vraag me sterk af waarom ze 7 pakketten hebben,
  • Sunny 5
  • Sunny 10
  • Sunny 20
  • Sunny 30
  • Sunny 60
  • Sunny 90
  • Sunny UNL
Prijsverschil tussen die pakketten is nihil < 1 euro. Zeker omdat ze geen vaste 100/120mbit pakket bieden ben ik bang dat het unlimited pakket niet verder gaat dan 100mbit oid. of ben ik nu te wantrouwend? :X Bovendien staat nergens iets over SSL?

Ik ben zelf nog heel tevreden met Supernews, geen datalimiet, geen snelheidslimiet (100+ mbit) en 1159 dagen binary retention. Server in amsterdam en 256bit SSL voor 9 euro per maand O-)
Op de site zelf staat er alleen dit over SSL:

Verder bieden we ook standaard bij ieder pakket de mogelijkheid om gratis via SSL (Secure Socket Layer) verbinding te maken met ons platform. Bij het gebruik van SSL is de verbinding tussen onze Usenetdienst en jou PC optimaal beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventieldopje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:10:
Dan heb je het verkeerde pakket genomen, want hetzelfde pakket kan je hebben voor 7 euro, via de actielink in de startpost. Scheelt je toch weer 2 piek. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 23:43
[...]

Dus account sharing is ook toegestaan op het unlimited pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 18:56

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:49:
[...]

Dan heb je het verkeerde pakket genomen, want hetzelfde pakket kan je hebben voor 7 euro, via de actielink in de startpost. Scheelt je toch weer 2 piek. :9
Sterker nog, ik heb een jaar vooruit betaald en kom op € 5,75 uit. Scheelt je toch weer 1,25 piek. :9

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb nu account bij SunnyUsenet eerst voor een weekje gratis, maar heb steeds een 502 error. Hebben meer mensen hier last van bij sunny of ik moet ik nog even wachten. Inlog en wachtwoord is verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterDee schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

Sterker nog, ik heb een jaar vooruit betaald en kom op € 5,75 uit. Scheelt je toch weer 1,25 piek. :9
Ja maar dan zit je wel aan een jaar abonnement vast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-10 19:33
heb een weekje unlimited genomen als test van sunnyusenet, maar kan niet mijn spotnet bijwerken :(
Kan er echter wel mee downloaden tegen mijn maximale snelheid van (bijna) 5MByte.... raar ???

voor spotnet gebruik ik nu maar (tijdelijk?) mijn ziggo usenet account ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ted038 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:04:
heb een weekje unlimited genomen als test van sunnyusenet, maar kan niet mijn spotnet bijwerken :(
Kan er echter wel mee downloaden tegen mijn maximale snelheid van (bijna) 5MByte.... raar ???

voor spotnet gebruik ik nu maar (tijdelijk?) mijn ziggo usenet account ;)
Werkte het account meteen bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
jaaoie17 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:08:
[...]

Werkte het account meteen bij jou?
ja, om te downloaden wel ..... (zelfs met ssl 563 aan)

nieuwsgroepen ophalen wil echter nog steeds niet ???????

[ Voor 18% gewijzigd door Ted038 op 19-10-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ted038 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:14:
[...]

ja, om te downloaden wel ..... (zelfs met ssl 563 aan)

nieuwsgroepen ophalen wil echter nog steeds niet ???????
Ik krijg dus een 502 error. Terwijl het account wel werkt op de site zelf. Waar kan het aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
jaaoie17 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Ik krijg dus een 502 error. Terwijl het account wel werkt op de site zelf. Waar kan het aan liggen.
geen idee dus.
spotnet vermeld geen foutcode (of ik zie het niet, alleen een 3 zichtbaar)

wel gemerkt na hernieuwd opstarten dat van de 20 verbindingen er maar 6 overbleven ivm 14 foutmeldingen in sabnzb ;) Of dat alleen in test is, ook ook bij daadwerkelijk betaald account ????

Afgelopen week is mijn lightningusenetaccount verlopen, dus heb geen ander " echt" werkend account om te testen (dat news.ziggo.nl het niet volledig doet kan ik nog begrijpen/beredeneren ...daarmee kan ik wel nieuwsgroepen ophalen, maar weer niet openen)

[ Voor 28% gewijzigd door Ted038 op 19-10-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ted038 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:32:
[...]

geen idee dus.
spotnet vermeld geen foutcode (of ik zie het niet, alleen een 3 zichtbaar)

wel gemerkt na hernieuwd opstarten dat van de 20 verbindingen er maar 6 overbleven ivm 14 foutmeldingen in sabnzb ;) Of dat alleen in test is, ook ook bij daadwerkelijk betaald account ????

Afgelopen week is mijn lightningusenetaccount verlopen, dus heb geen ander " echt" werkend account om te testen (dat news.ziggo.nl het niet volledig doet kan ik nog begrijpen/beredeneren ...daarmee kan ik wel nieuwsgroepen ophalen, maar weer niet openen)
Heb het dus met newsleecher.

Mijn andere accounts zoals lightning en van ziggo heb ik niks geen last.

[ Voor 5% gewijzigd door jaaoie17 op 19-10-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
even een trail aangevraagd bij yabnews voor 3 dagen gratis usenet zonder opzeggen, daarmee ging alles WEL vlekkeloos, dus vermoedelijk gaat sunnyusenet even ten onder aan zijn eigen " gratis voor een week" succes, of zou het zo blijven, ook bij een betaald account ?

Nou ja, kan altijd nog een maandje LU nemen, of die jaaraanbieding-link met nog eens 2 dollar korting waarmee je doodgegooid wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Mijn sunnyusenet account werkt eindelijk. Op het spot-net forum staat dat je de servers.xml moet aan passen om meer spots te krijgen, maar ik haal er nog steeds maar rond de 57.000 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Gisteren n.a.v. de sunnyusenet tip ook maar een week proef aangevraagd. Icm nzbget in Deamon mode _/-\o_ op mijn NSLU2 werkt het aardig. Zit op 600bk/s gemiddeld waarbij de NSLU de beperkende factor is :z

[ Voor 6% gewijzigd door WeaZuL op 20-10-2011 13:14 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier een gigantische noob op het gebied van nieuwsgroepen e.d. Dus vergeef me als ik soms wat ontwetend overkom. :+

Nu heb ik sinds gisteren een nieuwe NAS (QNAP ts-212) draaien en probeer dat ding allemaal in te stellen (wat ook niet al te gemakkelijk gaat :F ), en mijn plan was om hierop de bekende 3 download programma's te gaan draaien (SABnzbdplus, CouchPotato en SickBeard).
Zoals ik al gezegd heb ben ik volledig nieuw hierin, en dacht bijvoorbeeld dat nieuwsgroepen gratis was.
I stand corrected :/ ...

(Providers met nieuwsgroepen ken ik nu ook, weet nu ook dat dat niet geweldig is en dat het met Solcon (onze provider) helemaal een drama is.

Dus nu ben ik op zoek naar dé manier voor mij om dit alles te gaan gebruiken; ofwel ik ben op zoek naar dé newsserver voor mij. (Tenminste, dat lijkt me wat ik nou dus alleen nog zoek). Ik heb verschillende bronnen bekeken hoe en wat, en de werking lijkt me nou wel aardig duidelijk.
Ik wil dit dan zoals aan de programma's te zien is gebruiken voor wat TV-series bijhouden, en enkele films binnen te halen (hooguit 2 per week o.i.d.). We zitten hier dus bij Solcon, 2x een speedtest komt uit op dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1534545211.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1534548314.png

Misschien is dit een domme vraag; maar welke zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 15:56
@ Piet
De snelheid is niet echt bijzonder. Heb je kabel internet overwogen? je heb nu 6MB. Als je geen HD download gaat het wel maar als je HD content gaat downloaden kan je liever een snellere internet verbinding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
saharoen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:17:
@ Piet
De snelheid is niet echt bijzonder. Heb je kabel internet overwogen? je heb nu 6MB. Als je geen HD download gaat het wel maar als je HD content gaat downloaden kan je liever een snellere internet verbinding nemen.
Gemeten met een laptop via wifi. Het is (geloof ik) Solcon ADSL met 8MB internet. Opzich prima verder, ze gebruiken hier ook heel veel de mail van Solcon. Overstappen wordt dan moeilijk, zo niet onwenselijk vanwege die mail (ook zijn ze hier niet zo van het overstappen i.v.m. eerdere ervaringen).
Aan onze tv/telefonie en internet abonnementen te zien heeft dat bij hen hier ook niet écht veel prioriteit. (TV standaard van Ziggo, eenvoudigste ADSL van Solcon dus en telefonie van KPN (geloof ik). Ook gaat snel internet denk ik een stuk duurder worden dan deze combinatie.

Het downloaden van HD films was inderdaad wel de planning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Piet91 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:56:
Hier een gigantische noob op het gebied van nieuwsgroepen e.d. Dus vergeef me als ik soms wat ontwetend overkom. :+
Misschien is dit een domme vraag; maar welke zouden jullie mij aanraden?
los van de max snelheid van je internet abb staat je usenet abbonnement er verder los van.

Over het algemeen bieden alle usenetten de recentere bestanden allmaal aan, alleen de een bewaart het wat langer dan de ander. Hoe lang iets bewaart wordt heet "retentie" en loopt van een paar dagen bij gratis usenet via internetprovider tot over de 1000 dagen, oftewel meer dan 3 jaar terug. Daar hangt echter ook vaak een prijskaartje aan.
Zoek je echter toch allemaal recent spul tot een jaar oud, dan kan je met een retentie van 400 dagen ook goed uit de voeten.

Daarnaast heeft de ene usenet een betere kwaliteit, waarbij je dan moet denken aan het halen van beloofde snelheden, volledigheid van bestanden (wat ook vaak aan andere instellingen ligt) en de uptime (dat je ivm storing niet kan downloaden kan vreselijk irritant zijn als je inmiddels flink verwend bent ;) ) Ook de diversiteit in pakketten speelt in rol, waarbij vaak de geboden snelheid de belangrijkste factor is tussen de pakketten (en daarbij horende verbindingen). SSL is ook leuk voor de paranoia onder ons ;)
Gezien een recente rechtzaak kan het ook van belang zijn om te kijken in welk land een usenet zit en welke duur van abonnementen deze heeft, niemand wil een jaar vooruit betalen als na 2 weken een usenet omvalt ;)

En dan komt eigenlijk het belangrijkste in usenet-land : de prijs, welke vaak per usenet per termijn per snelheid verschillend is, en waaruit jij kan kiezen.
De meeste usenet-aanbieders staan overigens in de OP .

Als je niet veel download, maar wel snelheid wil bij downloaden, dan zijn er nog block accounts, waarbij je GB's inkoopt ipv een termijn aan usenetgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Dacht dat het hiet gaat over 8 Mbit/seconde, oftewel in lekentaal 1 MB(yte) per seconde > 60 MB per minuut > 3,6 GB per uur. PC nachtje aan laten staan en je kan heel wat films kijken en muziek luisteren.

Als je (gemeten) 6,nogwat of (theoretisch) 8 MByte had, dan was niet 71 % van NL sneller dan jou ... (toch?)

Zelf heb ik 40 Mbits van ziggo alles-in-een = kleine 5 MByte

als die 8mbit klopt, zou je voor onder de 3 euro in de maand klaar kunnen zijn bij het net ontdekte http://www.sunnyusenet.com/pakketten en dan de "sunny 10" of eventueel "sunny 5" , echter lees ook de laatste posts door qua ervaringen .....

Leukste is dat je ook alleen een gratis week usenet kan krijgen (vast eenmalig) , zou echter wel iemand regelen (vriend/familie/buurman) om de boel in te stellen, zodat je bij problemen weet dat het niet aan je eigen onervarenheid ligt ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Ted038 op 20-10-2011 14:51 . Reden: mag graag editen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ted038 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:33:
[...]

los van de max snelheid van je internet abb staat je usenet abbonnement er verder los van.

Over het algemeen bieden alle usenetten de recentere bestanden allmaal aan, alleen de een bewaart het wat langer dan de ander. Hoe lang iets bewaart wordt heet "retentie" en loopt van een paar dagen bij gratis usenet via internetprovider tot over de 1000 dagen, oftewel meer dan 3 jaar terug. Daar hangt echter ook vaak een prijskaartje aan.
Zoek je echter toch allemaal recent spul tot een jaar oud, dan kan je met een retentie van 400 dagen ook goed uit de voeten.
Dat geldt voor wanneer een persoon het erop heeft gezet neem ik aan? Dus ook oude films kan ik wel vinden.
Daarnaast heeft de ene usenet een betere kwaliteit, waarbij je dan moet denken aan het halen van beloofde snelheden, volledigheid van bestanden (wat ook vaak aan andere instellingen ligt) en de uptime (dat je ivm storing niet kan downloaden kan vreselijk irritant zijn als je inmiddels flink verwend bent ;) ) Ook de diversiteit in pakketten speelt in rol, waarbij vaak de geboden snelheid de belangrijkste factor is tussen de pakketten (en daarbij horende verbindingen). SSL is ook leuk voor de paranoia onder ons ;)
Gezien een recente rechtzaak kan het ook van belang zijn om te kijken in welk land een usenet zit en welke duur van abonnementen deze heeft, niemand wil een jaar vooruit betalen als na 2 weken een usenet omvalt ;)
En dat is dus eigenlijk mijn punt/vraag. Waar zijn goede ervaringen mee met die van de TS.
En dan komt eigenlijk het belangrijkste in usenet-land : de prijs, welke vaak per usenet per termijn per snelheid verschillend is, en waaruit jij kan kiezen.
De meeste usenet-aanbieders staan overigens in de OP .

Als je niet veel download, maar wel snelheid wil bij downloaden, dan zijn er nog block accounts, waarbij je GB's inkoopt ipv een termijn aan usenetgebruik.
Snelheid lijkt voor ons op dit moment dus niet echt aan de orde, en heb sowieso liever onbeperkt (langzamer) downloaden dan beperkt (snel) downloaden.
Ted038 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:36:
Dacht dat het hiet gaat over 8 Mbit/seconde, oftewel in lekentaal 1 MB(yte) per seconde > 60 MB per minuut > 3,6 GB per uur. PC nachtje aan laten staan en je kan heel wat films kijken en muziek luisteren.

Als je (gemeten) 6,nogwat of (theoretisch) 8 MByte had, dan was niet 71 % van NL sneller dan jou ... (toch?)

Zelf heb ik 40 Mbits van ziggo alles-in-een = kleine 5 MByte
Het is het goed als ik hieruit begrijp dat ons internet nog steeds (erg) traag is? Neem aan van wel...
als die 8mbit klopt, zou je voor onder de 3 euro in de maand klaar kunnen zijn bij het net ontdekte http://www.sunnyusenet.com/pakketten en dan de "sunny 10" of eventueel "sunny 5" , echter lees ook de laatste posts door qua ervaringen .....

Leukste is dat je ook alleen een gratis week usenet kan krijgen (vast eenmalig) , zou echter wel iemand regelen (vriend/familie/buurman) om de boel in te stellen, zodat je bij problemen weet dat het niet aan je eigen onervarenheid ligt ;)
Ik ga dat weekje proberen eens proberen. Ik gebruik dus bovenstaande programma's voor het downloaden en daar staan geloof ik wel wat how-to's van op internet. Eens even proberen :*) ...

Vraagje hierover, ergens heb ik gelezen dat mensen hier niet hun écht gegevens invullen om verschillende redenen, maar wel gewoon de echte invullen?

EDIT: @hieronder; dankje; dan ga ik die Sunnyusenet week eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 20-10-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
lightning usenet was ik wel tevreden over, wel relatief korte retentie maar ben vooral geïnteresseerd wat vrij nieuw is. Echter zou ik er nu geen langlopend abbo afsluiten gezien recente uitsprak over een NL-usenetbedrijf waar lightning zijn gegevens weer inkoopt, echter LU kan ook ergens anders zijn gegevens gaan kopen .... )
Heb nu een testpeeriode van yabnews, dat gaat ook goed.
de testweek van sunny ging wat minder, maar dat heb ik gisteren al gepost, kan komen door plotselinge drukte of wat te moeten tweaken aan sabnzb (wat eigenlijk niet zou hoeven en lastig is voor een beginner)

Usenet is geen lastig produkt, vanwege het makkelijk kunnen wisselen van abbo en makkelijk uit te wisselen informatie van personen die normaaal wel hun weg op het internet weten, zal een "slecht" usenetbedrijf gauw bekend zijn en dan ook snel van de markt verdwijnen.

Zo wordt sunny gelijk hier besproken en getest, beetje inlezen en je weet waar je aan toe bent.

(Owjah, gaat erom wanneer iemand iets heeft geupload inderdaad, als ik nu een film uit 1953 upload staat dat er dus het aantal retentiedagen op (en dat hangt niet af van mijn usenetprovider, maar aan die waarbij jij wil downloaden)

Je hebt relatief gezien geen snel internet, dus een heel snel=duur abbo heb je ook niet nodig.
Maar met max 3,6 GB per uur heb je wel weer een snelheid waar men 10 jaar geleden een moord voor deed ;)
Als je met een 700mb-per-film kwaliteit genoegen neemt is dat 5 films per uur :)

Persoonlijke gegevens KAN je wellicht "liegen" , maar zodra er betaald moet worden weet men je via die stromen toch wel te vinden. Binnen nl volgens huidige regels niets uploaden en geloof niet dat je in problemen kan komen. (op inhoud van downloads na)
Heb zelf alles gewoon eerlijk ingevuld in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Ted038 op 20-10-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:40
Heb eens wat geprobeerd met Sunny usenet (gratis week)
Een bestand van 629 dagen oud haalt ie netjes binnen.
Snelheden liggen wat laag, heb verschillende films/muziek binnengehaald, en bij alle schommelt de snelheid tussen de 3,10 MB/s en 3,40 MB/s met het 60Mbps pakket.

Ik heb dezelfde bestanden (dubbel dus) afwisselend met Supernews en Sunny gedownload.
Met Supernews haalde ik wel strak mijn max snelheid 4,85 MB/s (Ziggo 40Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Laatst online: 15:14
Ik denk dat er veel mensen dit topic lezen en Sunny eens gaan proberen :).
Ik heb al van 3 verschillende mensen (die niets met elkaar van doen hebben) de tip gekregen de laatste dagen.

Misschien is dat de reden dat Sunny de snelheden niet kan waarmaken recentelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:58
Cafe Del Mar schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:46:
Misschien is dat de reden dat Sunny de snelheden niet kan waarmaken recentelijk?
Inderdaad wellicht omdat ze niet dermate veel gebruikers verwachtten middels de "gratis proberen" actie.

Ik ben abonnee bij NewsXS waar ik eigenlijk heel tevreden mee ben.
Maar aangezien Sunny hier besproken werd en redelijk goedkoop is heb ook ik de gratis week geprobeerd.
Helaas ook bij mij teleurstellende snelheden vergeleken met NewsXS (Fiber-XS 120Mbit abo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007

martjah

Appel

Zijn er hier mensen met usenetserver.com die weinig binnen kunnen halen qua games ?

met series en films heb ik bijna nooit problemen.

Echter met games voor de DS en de xbox360 kan ik heeeeeel veeeel niet binnen halen. Variërend van 3 dagen tot ??? dagen. Het lijkt net of alles met games bijna niet ondersteund wordt.
Ik heb 2 lijntjes van xsusenet en die vinden de articles wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
martjah schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:32:
Zijn er hier mensen met usenetserver.com die weinig binnen kunnen halen qua games ?
met series en films heb ik bijna nooit problemen.

Echter met games voor de DS en de xbox360 kan ik heeeeeel veeeel niet binnen halen. Variërend van 3 dagen tot ??? dagen. Het lijkt net of alles met games bijna niet ondersteund wordt.
Ik heb 2 lijntjes van xsusenet en die vinden de articles wel gewoon.
99% compleetheid adverteren ze mee, dus overal mist 1 % van > logisch dat het dan niet werkt :+
1162 dagen binaire rententie en 2 jaar tekstopslag vind ik ook rare combi ???
En daarnaast aardig aan de prijs.

probeer eens een test bij andere usenets, zijn er wel een paar met paar dagen tot een week gratis testen (oppassen dat dasarna het niet wordt omgezet in een betaald account als je niet reageert! )
yabnews en sunnyusenet hebben dat dus niet en is dus gratis 3 dagen of 1 week testen.

Kan zijn dat games er handiger uit te filteren zijn en ze opdracht krijgen om deze te verwijderen door bijv. de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Ted038 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:21:
[...]

99% compleetheid adverteren ze mee, dus overal mist 1 % van > logisch dat het dan niet werkt :+
1162 dagen binaire rententie en 2 jaar tekstopslag vind ik ook rare combi ???
En daarnaast aardig aan de prijs.

probeer eens een test bij andere usenets, zijn er wel een paar met paar dagen tot een week gratis testen (oppassen dat dasarna het niet wordt omgezet in een betaald account als je niet reageert! )
yabnews en sunnyusenet hebben dat dus niet en is dus gratis 3 dagen of 1 week testen.

Kan zijn dat games er handiger uit te filteren zijn en ze opdracht krijgen om deze te verwijderen door bijv. de makers.
Andere providers halen deze gewoon binnen zoals xsusenet en hitnews.
Series / films heb ik geen problemen mee, maar het lijkt het er gewoon op dat ze alle spellen eraf knikkeren.

Het probleem is dat ik er dus een jaar aan vast zit. Ik heb in het begin alleen series en films gehad dus ik zag geen problemen in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
martjah schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:47:
[...]

Andere providers halen deze gewoon binnen zoals xsusenet en hitnews.
Series / films heb ik geen problemen mee, maar het lijkt het er gewoon op dat ze alle spellen eraf knikkeren.

Het probleem is dat ik er dus een jaar aan vast zit. Ik heb in het begin alleen series en films gehad dus ik zag geen problemen in het begin
dan de nzb's bewaren vande spelen die je wilt hebben, en eens per maand / kwartaal ergens een gratis 3dag/weekabbo nemen ofzo en dan alles ophalen ..... .

Verwacht niet dat je bij je huidige usenetleverancier opeens de spelen wel kan krijgen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Ted038 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:28:
[...]
Verwacht niet dat je bij je huidige usenetleverancier opeens de spelen wel kan krijgen ....
Dat denk ik dus ook. Alle bestandsnamen waar iets in staat wat kan duiden op minder legale spellen, worden verwijdert zover ik kan zien.

Een aantal spellen met wat vage cijfers/letters, zijn wel gewoon te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Sinds de 20e is hitnews weer super traag hier 541 KB/s :(

Normaal haal ik 10x zoveel, SSL, gewoon, andere poorten het maakt allemaal niets uit.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:08

danplo

The Force is strong with me

fast-server schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:37:
Sinds de 20e is hitnews weer super traag hier 541 KB/s :(

Normaal haal ik 10x zoveel, SSL, gewoon, andere poorten het maakt allemaal niets uit.
Hier het zelfde gehad.
Nu gaat het weer wel lekker snel.

<edit>
Toch helaas nog steeds schommelend bij Hitnews.

[ Voor 8% gewijzigd door danplo op 22-10-2011 11:27 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easynewsnet en yabnews hebben precies dezelfde wijze van registreren met je mobiele nummer.
Maken zij gebruik van dezelfde provider?

Ik heb trouwens ook sunnynews geprobeerd. De snelheid kwam niet boven 100Kb terwijl ik normaal wel 4MB/s haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Laatst online: 21-09 23:25
jo , ik heb xsusenet account die 600+ dagen belooft , maar hij haalt net de 400 dagen

ik moet echter bestanden downloaden die 650 en 1000 dagen oud zijn.... supernews belooft 1165 dagen retentie
maken zij het wel waar ?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 18:34

TFHfony

Professional Weirdo

sheez88 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:38:
jo , ik heb xsusenet account die 600+ dagen belooft , maar hij haalt net de 400 dagen

ik moet echter bestanden downloaden die 650 en 1000 dagen oud zijn.... supernews belooft 1165 dagen retentie
maken zij het wel waar ?
Ja, geen enkel probleem. De retentie klopt tot op de dag.
Er is alleen één "maar". Supernews houdt zich zoals de meeste USP's aan de regelgeving omtrent de "notice & takedown" wetgeving. Sommige series zijn dus slecht terug te vinden. Ik zelf heb er nog nooit last van gehad, maar een enkele keer zie ik hier wel eens een melding over langskomen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 22:51
Mijn testweekje bij Sunny is gestart en momenteel haal ik gewoon mijn maximale snelheid.

Ik heb dit moeten doen omdat mijn huidige USP (Libranews.eu) helaas geen gehoor meer geeft. Ik kwam hier eind september in de thread al tegen dat zij re-seller van NSE zijn :(
Hopelijk dat ze nog bezig zijn met een andere USP voor zichzelf te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Laatst online: 21-09 23:25
TFHfony schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:02:
[...]

Ja, geen enkel probleem. De retentie klopt tot op de dag.
Er is alleen één "maar". Supernews houdt zich zoals de meeste USP's aan de regelgeving omtrent de "notice & takedown" wetgeving. Sommige series zijn dus slecht terug te vinden. Ik zelf heb er nog nooit last van gehad, maar een enkele keer zie ik hier wel eens een melding over langskomen.
thanks , ik download nu een serie van 1040 dagen geleden met 10,7mb/s :) nooit verwacht dat dat mogelijk was

[ Voor 25% gewijzigd door TI_Observer op 22-10-2011 17:18 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 08:55
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een week een probleem met het binnenhalen van verschillende berichten bij newgroups. Als ik iets binnenhaal blijft de verbinding een goed kwartier werken waarna de verbinding er mee ophoud en ik alleen nog maar een time-out. Ik heb dit getest met meerdere aanbieders (Ziggo en XSnews). Als ik m'n router reset kan ik weer downloaden maar volgt hetzelfde probleem weer. Wie kan mij helpen met dit probleem? Ik heb zelf al op Google gekeken en contact met de helpdesk van Ziggo maar resultaten bleven helaas uit.

Ik heb een Ziggo alles-in-1+ pakket en zit bij XSnews als newgroup provider. M'n router is een
WR1043N van TP-Link.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Astraweb de hete adem van Supernews heeft gevoeld. Ik heb vanavond bestanden getest tot ongeveer 1100 dagen en deze gingen op volle snelheid (100Mbit) op de EU server. Hopelijk blijft dit zo. :9

Edit: Zelfs support antwoord op zondag.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand of er al iets bekend is wat betreft newsxs ?.Ik heb vernomen dat ze ongeveer een maand geleden hebben opgedragen van de rechter dat hun alle content moeten filteren maar dat dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken?
Mijn abbo. loopt binnenkort af en zit nu te kijken of ik misschien moet overstappen naar een (buitenlandse) usenet provider?
Mail naar newsxs levert eigenlijk ook niet veel op .Iemand tips? Als ik op zoek ga op fora wordt ik eigenlijk ook niet veel wijzer

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:58
Maak al bijna 6 jaar gebruik van giganews, maar op het gebied van games is het nu wel minder aan het worden, krijg alleen maar meldingen dat betreffende article not found is.

Heb ik iets gemist of het gebied van nieuwe maatregelen m.b.t. games en nieuwsgroepen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

PacinoAllstars schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:20:
Maak al bijna 6 jaar gebruik van giganews, maar op het gebied van games is het nu wel minder aan het worden, krijg alleen maar meldingen dat betreffende article not found is.

Heb ik iets gemist of het gebied van nieuwe maatregelen m.b.t. games en nieuwsgroepen????
Je hebt inderdaad wat gemist. Al enige jaren hanteren de meeste USP's een "notice and takedown" procedure. En daar wordt steeds vaker gebruik van gemaakt door rechthebbenden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 17:41

StarWing

Huh ?!?

Vullen jullie eigelijk je echte gegevens in bij het aangaan van een usenet abo ? Ik zou 1wk willen testen met sunny, maar ik ben niet happig om mijn gegevens in te vullen.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

StarWing schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:49:
Vullen jullie eigelijk je echte gegevens in bij het aangaan van een usenet abo ? Ik zou 1wk willen testen met sunny, maar ik ben niet happig om mijn gegevens in te vullen.
Tja.. Ik heb altijd met CC betaald, dus dan moet je wel.
Maar wat is precies je probleem met het invullen van je echte gegevens? Heb je al eens gehoord van opgepakte mensen in NL wegens downloaden?
Mocht je gaan uploaden, dan zou ik maar eens 2 x nadenken. "Valse" gegevens opgeven zal niet veel helpen: Als het puntje bij het paaltje komt zal een men via betalingsgegevens je gewoon traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:58
TFHfony schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:33:
[...]

Je hebt inderdaad wat gemist. Al enige jaren hanteren de meeste USP's een "notice and takedown" procedure. En daar wordt steeds vaker gebruik van gemaakt door rechthebbenden.
Helder, maar waarom kom ik dit alleen tegen met games en niet met films en dergelijke?

(overigens zojuist overgestapt naar astraweb en hier pakt die wel alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:52:
[...]Mocht je gaan uploaden, dan zou ik maar eens 2 x nadenken. "Valse" gegevens opgeven zal niet veel helpen: Als het puntje bij het paaltje komt zal een men via betalingsgegevens je gewoon traceren.
Ook met uploaden heb je geen enkel probleem met echte gegevens. Ik upload al jaren. Een USP zal eigenlijk nooit je gegevens afstaan, behalve als ze met een gerechtelijke bevel komen, wat ik niet zo snel zie gebeuren. Ik heb het ooit eens aan een USP gevraagd en toen kreeg ik de mededeling dat de USP niet onder de wet valt van de ISP, dus als ze dan je gegevens wissen is dat pech hebben.

Verder ook al vul je valse gegevens in, je ip adres is bekend, dus als ze je echt willen hebben dan vinden ze je toch wel. In de USA waar downloaden ook verboden is heb ik ook nog niet gelezen dat bv giganews gegevens afstaat. Als je via die server auteursrechtelijke spullen upload, krijg je eerst een waarschuwing. Luister je niet dan wordt je account zonder pardon beëindigd. Dit is pas als ze er klachten over krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

PacinoAllstars schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:59:
[...]Helder, maar waarom kom ik dit alleen tegen met games en niet met films en dergelijke?
Bij films komt het ook voor en ook bij series. Het is alleen een kwestie van "wat" je download. Ik heb er zelf eigenlijk ook nooit last van.
(overigens zojuist overgestapt naar astraweb en hier pakt die wel alles)
Klopt. Ze moeten het per USP doen. Dus daarom zal het bij de ene wel weg zijn, bij de andere niet. Kan gewoon heel erg wisselen. Maar het zal wel erger worden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

De gratis XSUsenet account met beperkte snelheid is wel een ideale filler naast mijn Tweaknews. Ik heb niet meer hoeven parren in de laatste 2 weken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, maar is het nu verstandig om over te stappen naar een andere provider als je iets van de n.s.e. hebt(newsxs)??

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:38:
ok, maar is het nu verstandig om over te stappen naar een andere provider als je iets van de n.s.e. hebt(newsxs)??

thanx
Niemand kan dat met 100% zekerheid zeggen. Sluit geen jaarabbo af, is het beste advies, dan kun je switchen zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

De volgende stap in het kat en muis spelletje zal zijn dat de namen van de pakketjes zullen veranderen in de raarste namen zodat het weer moeilijker wordt om het te controleren.

ik weet iig dat ze bij usenetserver.com heeeeeeel actief bezig zijn met alle games op te ruimen

[ Voor 21% gewijzigd door martjah op 23-10-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:40:
ik weet iig dat ze bij usenetserver.com heeeeeeel actief bezig zijn met alle games op te ruimen
Dat is niet zo gek, gezien ze reseller van Highwinds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:34
Hitnews is hier down? Meerdere mensen last van? Op hun site kan ik er niks over vinden iig, misschien eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:25
Heb al contact met ze gehad. Alleen poort 995 is down, dus met SSL poort 563 even invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:34
Amelandbor schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:56:
Heb al contact met ze gehad. Alleen poort 995 is down, dus met SSL poort 563 even invullen.
Thx. Heb zelf nog geen mailtje terug gehad maar dit werkte inderdaad :). Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd steeds minder te spreken ben over hitnews, soms loopt de snelheid wel erg vaak terug. Maar dat is al vaker gemeld hier in het topic zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:25
Het wordt inderdaad wat minder met hitnews, maar voor de prijs icm het toestaan van account sharing ben ik nog geen betere tegen gekomen. En ik moet zeggen dat ze altijd snel en goed reageren op vragen/klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

Amelandbor schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:44:
Het wordt inderdaad wat minder met hitnews, maar voor de prijs icm het toestaan van account sharing ben ik nog geen betere tegen gekomen. En ik moet zeggen dat ze altijd snel en goed reageren op vragen/klachten.
I-Telligent Usenet, nooit bandbreedte klachten gehad en mag je ook een account delen.

Alleen ik weet niet hoe lang zij nog zullen blijven bestaan want als het goed is zijn zij ook een NSE reseller of zij zijn XSnews reseller omdat zij "toevallig" ook aan automatische incasso doen, pin me er niet op vast maar ik maak nu al 1,5 jaar gebruik van ze en nog nooit downtime of weinig bandbreedte meegemaakt.

En als ze plotseling verdwijnen heb ik altijd nog mijn Astraweb account nog om verder te gaan.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 07:42:
[...]

Dat is niet zo gek, gezien ze reseller van Highwinds zijn.
Ik zie het.

helaas zit ik er nog aan vast tot aug. 2012. Ik heb in ieder geval de auto renewal uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Sm0k3r schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:31:
[...]

I-Telligent Usenet, nooit bandbreedte klachten gehad en mag je ook een account delen.

Alleen ik weet niet hoe lang zij nog zullen blijven bestaan want als het goed is zijn zij ook een NSE reseller of zij zijn XSnews reseller omdat zij "toevallig" ook aan automatische incasso doen, pin me er niet op vast maar ik maak nu al 1,5 jaar gebruik van ze en nog nooit downtime of weinig bandbreedte meegemaakt.

En als ze plotseling verdwijnen heb ik altijd nog mijn Astraweb account nog om verder te gaan.
http://www.i-telligent.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=86
Ten Tweede zijn wij niet 100% afhankelijk van NSE dus zullen wij in de lucht blijven als zij echt hun deuren moeten sluiten.
Hij zegt ook dat de eigenaren van NSE redelijk kalm reageerden op de uitspraak :P
Mij lijkt het zelf ook onhoudbaar in hoger beroep.

[ Voor 6% gewijzigd door Pistolebob op 24-10-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 23:13
Ik zie door de retentiebomen het bos niet meer. Retentietijden van honderden en soms wel duizend dagen vliegen je om de oren, maar dat is niet het belangrijkste dat ik zoek in een USP. Ik wil headers kunnen downloaden van weken, maanden of jaren terug.

Kan iemand uit ervaring vertellen hoeveel dagen/maanden er headers te downloaden zijn (binary-groepen) in programma's als NewsLeecher of Xnews, gebruikmakende van zijn of haar eigen USP?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sjnarruf schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:01:
Ik zie door de retentiebomen het bos niet meer. Retentietijden van honderden en soms wel duizend dagen vliegen je om de oren, maar dat is niet het belangrijkste dat ik zoek in een USP. Ik wil headers kunnen downloaden van weken, maanden of jaren terug.

Kan iemand uit ervaring vertellen hoeveel dagen/maanden er headers te downloaden zijn (binary-groepen) in programma's als NewsLeecher of Xnews, gebruikmakende van zijn of haar eigen USP?

Alvast hartelijk dank!
Supernews:

alt.binaries.boneless: 4.276.662.799 headers, en de oudste is 1166,3 dagen.
comp.sys.msx: 2.373 headers, en de oudste is 3040,5 dagen.

Kortom:

Binaries: 1166 dagen
Text: 3040 dagen

Dit zijn daadwerkelijke de headers. Zoals je wellicht begrijpt ga ik niet 4 miljard headers binnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:11

Silence

Godlike

Mijn gratis week bij sunnyusenet is voorbij ik had een week gratis het unlimited pakket maar nu wil ik het pakket van 10 nemen (genoeg voor mij).

Maar het enige wat ik kan doen is het unlimited pakket verlengen ik kan geen ander pakket kiezen.

En ik download met max 1.3mb/s dus dan is het pakket van 10 wel goed toch? omgerekend zou dat dan op 1.25/s komen

Iemand enig idee?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Silencex schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:42:
Mijn gratis week bij sunnyusenet is voorbij ik had een week gratis het unlimited pakket maar nu wil ik het pakket van 10 nemen (genoeg voor mij).

Maar het enige wat ik kan doen is het unlimited pakket verlengen ik kan geen ander pakket kiezen.

En ik download met max 1.3mb/s dus dan is het pakket van 10 wel goed toch? omgerekend zou dat dan op 1.25/s komen

Iemand enig idee?
Wellicht 2 mogelijkheden:

* Mailtje sturen naar hun support en het uitleggen
* Nieuw account aanmaken en gelijk het juiste pakket bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
Schweino schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:51:
Ik merk dat HBO TV-series (o.a. Boardwalk Empire) incompleet worden aangeboden op Eweka. Wie weet welke provider de bestanden intact laat zodat ik daar naar kan overstappen?
Niemand? Ben op zoek naar en alternatief aangezien Eweka nu ook al software verwijderd van hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Schweino schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:53:
[...]

Niemand? Ben op zoek naar en alternatief aangezien Eweka nu ook al software verwijderd van hun servers.
Ik kan wel een LU account met je delen, nog geen problemen mee gehad.
Gratis zolang je niet alle connecties gebruikt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Pistolebob op 26-10-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 08:55
Schweino schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:53:
[...]

XSnews bied ook alles aan zonder problemen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb sinds twee weken transmission draaien in deamon mode i.c.m. sunnynusenet en dat bevalt goed. Nu wil ik gebruik gaan maken van RSS feeds bijvoorbeeld om automatisch bepaalde muziek stijlen (bijv elektro) binnen te halen. Is dat mogelijk of kan je enkel op titels (artiest/album etc) en/of genre (music) zoeken?

Gebruikt hier iemand RSS en zo ja voor welke doeleinden?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56

Zenix

BOE!

Ik ben sinds 3 dagen over op supernews, het is wel lekker die retentie en mijn glasvezel verbinding gaat echt tot het uiterste met die 30 connecties. Heb connecties verdeeld over USA en NL server zodat als er 1 niet doet, de andere waarschijnlijk wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Na m'n weekje unlimited uitproberen bij Sunnyusenet, denk ik dat ik maar verder ga met Pakket 10, aangezien we hier vrij traag internet hebben. Lijkt goed en zeer goedkoop natuurlijk. Iemand kanttekeningen of gewoon doen voor een noob op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Piet91 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:37:
Na m'n weekje unlimited uitproberen bij Sunnyusenet, denk ik dat ik maar verder ga met Pakket 10, aangezien we hier vrij traag internet hebben. Lijkt goed en zeer goedkoop natuurlijk. Iemand kanttekeningen of gewoon doen voor een noob op dit gebied?
gezien je beperkte internetsnelheid zou ik het gewoon doen (dat was jij toch?).

Wel een maandabbo, en wil je echt bezuinigen, dan laat je een maandabbo verlopen en neem je pas weer een maandabbo als je weer genoeg te downloaden hebt ;)

Heb zelf na weekje gratis sunny dikke 20 films en handvol afleveringen van series staan welke ik nog van ondertiteling wil voorzien en moet kijken, dus komende 2 weken hoef ik niet te downloaden, op zijn minst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ted038 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:00:
[...]

gezien je beperkte internetsnelheid zou ik het gewoon doen (dat was jij toch?).

Wel een maandabbo, en wil je echt bezuinigen, dan laat je een maandabbo verlopen en neem je pas weer een maandabbo als je weer genoeg te downloaden hebt ;)

Heb zelf na weekje gratis sunny dikke 20 films en handvol afleveringen van series staan welke ik nog van ondertiteling wil voorzien en moet kijken, dus komende 2 weken hoef ik niet te downloaden, op zijn minst ;)
Ja, dat was ik. :+
En gewoon maandabbo, meer dan een jaar wordt hier geloof ik niet aangeraden en het prijsverschil tussen per maand en per 6 maand is toch miniem. En dan gewoon continu, wil wel graag de series blijven zien.
Moet alleen nog wel het downloadspul goed zetten aangezien ik geloof ik ook dubbele bestanden e.d. binnen krijg/heb...

EDIT: ik had hetzelfde 'probleem' als deze meneer:
Silencex schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:42:

Iemand enig idee?
Heb even mailtje gestuurd hoe en wat, en snel een mailtje terug dat hij het handmatig had verzet naar mijn gewenste pakket. Kan het nu dus gelijk verlengen met sunny10. Top! _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 27-10-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:11

Silence

Godlike

Is het mogelijk dat sabnzb een tweet post als hij klaar is met downloaden? Of is hier een script voor?

Net zoiets als wat Sickbeard heeft die kan het namelijk wel.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Silencex schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:01:
Is het mogelijk dat sabnzb een tweet post als hij klaar is met downloaden? Of is hier een script voor?

Net zoiets als wat Sickbeard heeft die kan het namelijk wel.
Wel dat hij dan een emailtje stuurt, misschien wel net zo handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nu opeens last met Lightningusenet, om de headers op te halen met spotnet. De laatste spots komen van 30 dagen geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka biedt mij niet meer wat ik wil. Zijn er nog andere aanbieders, die beperkt zijn in het aanbod?
Welke aanbieders kunnen jullie momenteel aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 05:58
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:07:
Eweka biedt mij niet meer wat ik wil. Zijn er nog andere aanbieders, die beperkt zijn in het aanbod?
Ik ben gisteren naar Lightning overgestapt om dezelfde redenen. Tot nu toe geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:07:
Supernews? Of sunnyusenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:53
Lighting usenet deed het vandaag niet op de normale 119, maar de ssl 563 poort doet het wel gewoon
Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.