Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:16

Osxy

Holy crap on a cracker

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Osxy op 04-11-2011 19:55 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 19:16
zynex schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:54:
Inderdaad. Ze reageren ook niet meer op emails...Dit is nogal vervelend aangezien ik nog 5 maanden tegoed had.

Dan maar even een weekje een test usenet provider gebruiken.
Ik heb ongeveer een half jaar steeds nieuwe Hitnews accounts gemaakt, voordat ik LU had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:53:
Zijn er meer die gelijk al overstappen ?

wat te doen?

p.s en tis ook nog weekend zucht......
Gezien de retentie bij de meeste USP's: Download eens een weekend niet. Volgende week kan je ook nog overstappen en zal je een veel beter idee hebben van waar je aan toe bent.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:25
TFHfony schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:56:
[...]

Gezien de retentie bij de meeste USP's: Download eens een weekend niet. Volgende week kan je ook nog overstappen en zal je een veel beter idee hebben van waar je aan toe bent.
Oké, maar het is weekend. :p Ik was nog van plan om een paar series te gaan kijken waarop ik achter loop. (american horror story)

Dus ik twijfel of ik nu overhaast een nieuw abo afsluit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kan ook wel een weekendje zonder hoor
maar het is zo lekker om weekends een filmpje of serie te kijken....

hoe denken jullie over sunnyusenet dan?
TFHfony schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compleet verrast door de perikelen bij Lightning Usenet, had dit alles niet meegekregen. Ik dacht soms bij mezelf: ze zitten buiten Nederland, komt er al gezeur door Brein dan zal deze niet makkelijk te pakken zijn...
Zat heel de dag in een download, ergens begin van de avond ging de boel ineens plat. Ik overwoog weleens een jaarabo maar juist door gevaren als deze altijd bij een kwartaal gehouden. Ik loop nu slechts een maand mis, het zij zo.

Heb meteen maar een maand bij Sunny usenet afgesloten. Enige wat me zo snel opvalt: Ik heb 10 Mbit internet snelheid, bij lightning bleef de snelheid zeer constant op 10,6 Mbps staan de hele tijd. Nu bij een kwartiertje Sunny gaat het op en neer van 10,0 tot 10,4 met net heel even een dalletje naar 9,5 Mbps. Kan het spitsuur zijn en iedereen die hier naartoe vlucht in paniek... Als het niet erger wordt vind ik het prima allemaal.

Het baart me allemaal wel zorgen. Het zal toch niet zo zijn dat Brein straks heel usenet plat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Neem gewoon voor nu een gratis sunnyweb account (1 week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:12
Damn, ik had nog 6 maand te goed bij LU, dit is dus echt over ? aangezien ik nog niets officieels op hun site lees.

En dat sunnyusenet, 1 week free, moet je dan wel je betaalgegevens al invullen ofzo, heb nm geen CC of Ideal.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
Hellhound schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:00:
Damn, ik had nog 6 maand te goed bij LU, dit is dus echt over ? aangezien ik nog niets officieels op hun site lees.

En dat sunnyusenet, 1 week free, moet je dan wel je betaalgegevens al invullen ofzo, heb nm geen CC of Ideal.
Geen creditcard of iDeal voor nodig. Alleen als je het account wilt verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Hellhound schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:00:

Nee, wel je standaardgegevens, maar geen betaalgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:12
Oke beide bedankt, dan ga ik dat zo maar even regelen, geen usenet trek ik slecht :D

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:59:
hoe denken jullie over sunnyusenet dan?
[...]
Budget reseller. You get what you pay for...
* TFHfony houdt het al 2 jaar bij Supernews, maarja... Wellicht niet handig voor de die-hard serie downloaders, want ze zijn gehouden aan de cease & desist wetgeving en daarom worden er nogal eens series verwijderd.
Zelf overigens nog nooit voor handen gehad, maarja... :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Ik snap trouwens dat het bedrijf heeft moeten stoppen door omstandigheden, maar de manier waarop dit gebeurd lijkt me niet helemaal goed.

De Nederlandse wetgeving heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf 'falliet' is gegaan. Wij hebben krediet en zijn dus crediteuren en bij opheffing van een bedrijf hebben we daarom recht op een vergoeding.

Ik neem aan dat de Nederlandse wetgeving het daarom ook niet toelaat dat de eigenaren van lightningusenet nu met de noorderzon vertrokken zijn. Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Supernews ga ik wel een maandje proberen denk ik. Maar worden er echt veel series verwijderd dan? Want dat zou me wel tegenhouden die provider te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

zynex schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:04:
Ik snap trouwens dat het bedrijf heeft moeten stoppen door omstandigheden, maar de manier waarop dit gebeurd lijkt me niet helemaal goed.

De Nederlandse wetgeving heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf 'falliet' is gegaan. Wij hebben krediet en zijn dus crediteuren en bij opheffing van een bedrijf hebben we daarom recht op een vergoeding.

Ik neem aan dat de Nederlandse wetgeving het daarom ook niet toelaat dat de eigenaren van lightningusenet nu met de noorderzon vertrokken zijn. Wat denken jullie hierover?
Een paar zaken:

* Ze zijn nog niet failliet. Maargoed: Het is wel een reële optie.
* Jullie worden inderdaad crediteur. De vraag is alleen wat er voor jullie overblijft na een evt. liquidatie.
* Als je een bedrijf in "moorden" begint, zal je ook door de rechter gestopt worden. Dan kan je ook niet piepen dat de Nederlandse wetgeving er voor zorgt dat je failliet bent gegaan. In principe gaat het bedrijf gewoon ten onder omdat de rechter heeft besloten dat het business model illegaal is volgens de NL wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Overigens... Mocht je geduld hebben: Gratis usenet abbo:

http://www.xsusenet.com/

Slechts 1mbit en 2 threads, wel 600+ dagen retentie... Maarja... Misschien voldoende om het weekend door te komen. Nu alvast je seriews downloaden, kan je morgen misschien al kijken ;) Evt misschien combineren met de newsserver van je ISP ;)

[ Voor 14% gewijzigd door TFHfony op 04-11-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter248
  • Laatst online: 05-10 14:33
thanks net gedaan (had het nog niet eerder gedaan bij paypal, wilde wel eens weten hoe dat werk enzo...) Dus claim ingediend dat ik mijn recente de betaling van 3mnd terug wil, bevestiging van paypal ontvangen...en (nou komt het leuke...) paar minuten later een mail van LU dat mijn account nu bijna afloopt.
Dus blijkbaar hebben ze snel mijn account teruggezet, ben nu erg benieuwd wanneer dat enorme bedrag van €11,50 terug zie...ze lezen wel hun mail bij LU....... :)
TFHfony schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:46:
[...]

Gewoon doen. Direct een geschil starten (kan binnen 30 dagen volgens mij) met de vermelding dat ze niet leveren.

Slordig trouwens: Op hun site staat nog niets en je kan wel een abbo afsluiten. Lijkt me een gevalletje van oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:16

Osxy

Holy crap on a cracker

peter248 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:09:
thanks net gedaan (had het nog niet eerder gedaan bij paypal, wilde wel eens weten hoe dat werk enzo...) Dus claim ingediend dat ik mijn recente de betaling van 3mnd terug wil, bevestiging van paypal ontvangen...en (nou komt het leuke...) paar minuten later een mail van LU dat mijn account nu bijna afloopt.
Dus blijkbaar hebben ze snel mijn account teruggezet, ben nu erg benieuwd wanneer dat enorme bedrag van €11,50 terug zie...ze lezen wel hun mail bij LU....... :)

[...]
Ja hier precies het zelfde.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Ik heb net even een sunnyusenet account voor een week afgesloten. Je hoeft geen betalingsgegevens of iets dergelijks in te vullen. Spotnet doet wel moeilijk met dit account op het moment, maar indexsites met sabnzb niet.

@hierboven. Dat is een geautomatiseerd systeem. Dat is altijd bij prepaid tegoeden. Een geschil kan twee weken duren. Daarom blokkeren ze direct het tegoed als je het probeert terug te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm wel raar ben nu ook 1 aan het downloaden via newsxs en hij gaat zelfs ipv 6mb/s naar 9 mb/s , wel met

error 482 authentication unavailible er tussen

nog maar even afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TFHfony schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:08:
Overigens... Mocht je geduld hebben: Gratis usenet abbo:

http://www.xsusenet.com/
Permanent onmogelijk om een account aan te maken. Ik krijg bij iedere captcha de melding dat hij fout is ook al is hij ECHT goed leesbaar een ECHT goed ingetikt. Ik heb het een keer of 10 geprobeerd

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:51
mijn LU liep 12 november af dus gelukkig niet zo'n ramp voor mij.. wel vervelend. kijken welke ik nu ga gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ortep schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:15:
[...]

Permanent onmogelijk om een account aan te maken. Ik krijg bij iedere captcha de melding dat hij fout is ook al is hij ECHT goed leesbaar een ECHT goed ingetikt. Ik heb het een keer of 10 geprobeerd
LOL :) Dat zou flauw zijn van ze.
Ik heb een weekje of 3 á 4 geleden zo'n account aangemaakt: Het werkt :) Heb het naast Supernews & Ziggo in mijn SABnzbd+ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ortep schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:15:
[...]

Ik heb ook een aantal keer moeten proberen, enorm irritant. Als ik het me goed herinner is het hoofdlettergevoelig.

EDIT:
Nu is het gewoon ReCaptcha zie ik :p

[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 04-11-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bv202 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:19:
[...]

Als ik het me goed herinner is het hoofdlettergevoelig.
Klopt, dat is normaal bij captchas, maar het werkt echt niet. ik heb het net nog een keer of 5 geprobeerd.

En ja, als hij slecht leesbaar is, dan vraag ik gewoon een nieuwe. Maar dat helpt absoluut niet

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 04-11-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:40
Ortep schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:20:
[...]

Klopt, dat is normaal bij captchas, maar het werkt echt niet. ik heb het net nog een keer of 5 geprobeerd.

En ja, als hij slecht leesbaar is, dan vraag ik gewoon een nieuwe. Maar dat helpt absoluut niet
Werkt prima hier. Ook het optelsommetje gemaakt wat onder de captcha staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
red_arrow schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:23:
Klopt, werkt hier ook prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vergeet het sommetje niet :P

\/------- lolz _O- :N :') :F :F :F :F :F :F :F

[ Voor 53% gewijzigd door mrsar op 04-11-2011 20:26 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Op dit moment krijg ik geen verbinding met Lightning. Nog meer mensen?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Royz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:24:
Heb je de vorige posts gelezen?

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ze zijn echt dood, twitter is ook weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Heb je überhaupt de moeite genomen eens naar boven te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

red_arrow schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:23:
[...]

Yep dat was hem...dat staat in zo'n soort vaaaaaaaaag groen dat het bijna onzichtbaar is. En het staat buiten de 'invulbox' dus dat nam ik niet mee. Het is dat je zei dat het er stond anders had ik het niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 22:33
Welke alternatieven zijn er nu? Betrouwbaar?

Mijn LU ligt er helaas ook uit, gelukkig liep mijn account over paar dagen af! Ik was hier helemaal niet van op de hoogte, jammer dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ah, had niet op LU gekeken... maar goed. Vervelend nieuws dit. ik ga even verder inlezen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 22:28
Ik had 27 Augustus een abonnement afgesloten bij LU. Was geldig tot 10 Oktober 2012. Kostte 37 euro... Hoop dat het weer werkt binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Lizardz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:08:
Ik had 27 Augustus een abonnement afgesloten bij LU. Was geldig tot 10 Oktober 2012. Kostte 37 euro... Hoop dat het weer werkt binnenkort...
Same here. LU is kennelijk een reseller van NSE, dus misschien dat ze een andere provider kunnen vinden. Even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:30

immetjes

HIER is BERN-E

Mijn LU loopt maar tot 14 nov aanstaande gelukkig. LU doet het verder niet, maar inderdaad misschien zijn ze druk bezig met een andere bron.

Wel een tikkie klantonvriendelijk van ze dat het niet meer werkt terwijl de site niets meldt.

De week gratis Sunny Usenet loopt als een speer. Is dit ook een reseller van NSE?

[ Voor 72% gewijzigd door immetjes op 04-11-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een geschil ingediend via Paypal omdat ze een service niet kunnen leveren waarvoor ik betaald heb.

Mijn laatste betaling is nu ongedaan gemaakt in LU-site. Ook een mail gekregen zoals eerder hier genoemd.
Nu nog afwachten wanneer het weer op paypal staat.

Wellicht overstappen naar Sunnyusenet ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

heb in augustus een tientje betaald aan L.U(tot 24 nov)
kostte geen reet eigenlijk :P

mahja, toch zonde die 3 weken nog..

[ Voor 3% gewijzigd door marcel-o op 04-11-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-Telligent, NewsXS en al de resellers van NSE die door gingen, zijn nu reseller van XSNews. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:26:
I-Telligent, NewsXS en al de resellers van NSE die door gingen, zijn nu reseller van XSNews. :+
Dat lijkt me niet een heel erg wijze beslissing van I-Telligent, NewXS, etc...
Door weer te kiezen voor een USP welke in Nederland gebaseerd is, lopen ze wederom het risico op een herhaling van wat er nu gebeurd is: Het zou veiliger zijn om te kiezen voor een in het buitenland zittende USP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:26:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd hoelang het nog duurt voor er iemand in het oostblok een park bouwt.
Ik werd op het spotnet forum hierop gewezen en heb daarna 2 tracerts gedaan.

Traceren van de route naar reader.xsnews.nl [94.232.116.50]
via maximaal 30 hops:

9    26 ms    24 ms    24 ms  r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.29]
 10    68 ms    30 ms    22 ms  tge1-1.ams05-2.eu.as5580.net [80.94.64.113]
 11    22 ms    28 ms    25 ms  78.152.59.10
 12     6 ms     5 ms     5 ms  reader.xsnews.nl [94.232.116.50]

De trace is voltooid.

Traceren van de route naar reader.i-telligent.com [91.223.220.33]
via maximaal 30 hops:

9    16 ms     7 ms    23 ms  r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.29]
 10    11 ms     8 ms    16 ms  tge1-1.ams05-2.eu.as5580.net [80.94.64.113]
 11     6 ms     5 ms     5 ms  78.152.59.26
 12     8 ms     8 ms     8 ms  91.223.220.33

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Maar hoe kom jij er dan bij dat 91.223.220.33 aan NewXS behoort?

/edit/
inderdaad: IP Lookup geeft NewXS aan....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
inetnum:        91.223.220.0 - 91.223.220.255
netname:        TEMPORARY-XSNEWS2-BLOCK
descr:          XS News B.V.
remarks:        Temporary assignment
                ===========================================
                Duration of assignment: 9 months
                Start date: 20110311
                End date: 20111231

Wellicht dat News-Service een dealtje gemaakt heeft met XS News?

[ Voor 100% gewijzigd door TFHfony op 04-11-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34
Heb ook een Abbo bij LU die niet meer werkt sinds vandaag, en nu ook een proef account genomen bij sunny
usenet. downloaden gaat prima, alleen krijg ik een foutmelding met nieuwe spots ophalen met spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:51:
Maar hoe kom jij er dan bij dat 91.223.220.33 aan NewXS behoort?

/edit/
inderdaad: IP Lookup geeft NewXS aan....
Edit: De keuze op de nl markt wordt zo steeds kleiner.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 19:53
Ik heb net 2 dagen terug voor verlengd. Nu maar hopen dat ze snel via een ander hun diensten kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:42:
[...]

Cheapnews is inmiddels ook 900 dagen. :)
FFFUUU, een paar uur eerder stond er nog 800.
Maar het is aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je toch niet goed gekeken, want die 900 staat er toch al een tijdje hoor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zynex schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:04:

Hoezo failliet? Wacht gewoon even volgende week af, dan kun je pas zeggen hoe LU er mee om is gegaan. Misschien stappen ze wel over naar een ander platform, als reseller is dat makkelijker dan als aanbieder met je eigen servers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33
Meer mensen sinds 1,5 week last van een trage Astraweb verbinding? Haal nu vaak niet meer dan 1,10mb/s terwijl ik vroeger gewoon vaak 4-5mb/s haalde (via WiFI)... SSL verbinding of geen SSL maakt niks uit. Zelfde als de EU of US server... Als meer mensen hier last van hebben weet ik dat het opgelost wordt, anders toch maar Supernews overwegen... Zit al 3 jaar bij Astraweb en tot vorige week altijd prima gedaan qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dennis Lammers schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:47:
Meer mensen sinds 1,5 week last van een trage Astraweb verbinding? Haal nu vaak niet meer dan 1,10mb/s terwijl ik vroeger gewoon vaak 4-5mb/s haalde (via WiFI)... SSL verbinding of geen SSL maakt niks uit.
Hier gewoon 14MBps (100+Mbps) zonder problemen. Lijkt me toch meer een wireless probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe versie spotnet downloaden werkt ik had het ook , via mail hulp gevraagd aan sunnyusenet en binnen 5 min.respons!!
dirk38 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:52:
Heb ook een Abbo bij LU die niet meer werkt sinds vandaag, en nu ook een proef account genomen bij sunny
usenet. downloaden gaat prima, alleen krijg ik een foutmelding met nieuwe spots ophalen met spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
LU contact info (Kongshare):

http://whois.domaintools.com/kongshare.com

http://whois.domaintools.com/lightningusenet.com

Misschien dat ze de telefoon wel beantwoorden, morgen eens testen :P

Edit: het is iig een bestaand nummer maar er is nog niet opgenomen

En kennen jullie die VPN service nog die LU aanraadde?
http://www.secondconnect.com/about
Is ook van Kongshare Ltd.

Als ze ons negeren weten we waar we moeten zijn dus ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Pistolebob op 05-11-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
Pistolebob schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 01:42:
LU contact info (Kongshare):

http://whois.domaintools.com/kongshare.com

http://whois.domaintools.com/lightningusenet.com

Misschien dat ze de telefoon wel beantwoorden, morgen eens testen :P

Edit: het is iig een bestaand nummer maar er is nog niet opgenomen
Ook echt een Chinese ondernemer in Hong Kong, die een reseller is van een Nederlandse nieuwsgroepprovider. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

dirk38 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:52:
Dan gebruik je nog een oude versie van Spotnet, even de nieuwste versie installeren.

wat slaapkamer265 al zei dus... :F ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KillerBee op 05-11-2011 07:45 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 22:25

m0nk

16-09-2003 15.15

Op twitter zeggen ze gewoon dat hun leverancier technical issues hebben en dat ze eraan werken om alles zsm online te hebben. Paar min geleden gepost.

http://twitter.com/#!/lightningusenet

(1) Our supplier has some major technical issues which are negatively affecting our service to you. We did not step out of the business
(2) and are working hard to get things back online. Please accept our apologies for this, we're doing our best to get things up and running
(3) this weekend and keep you posted as soon as everything is back to nornal. Once again; our apologies and please bare with us.

Geduld dus even :)

[ Voor 72% gewijzigd door m0nk op 05-11-2011 08:32 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 nadeel voor mij bij Sunny usenet: met m'n 10 Mbit abo krijg je maar 5 threads. Die heb je dus ook alle 5 nodig om de maximale snelheid te halen. Maar even ondertussen met Spotnet spelen is er dan dus niet bij. Dan moet altbinz terug naar 4 threads en daalt de dl snelheid dus naar 8 Mbit. Nou ja, valt mee te leven. Volgende maand dan maar voor 1 euro meer 20 Mbit en 10 threads kiezen...

Ik vraag me ook af of mensen hierboven die klagen dat Spotnet niet meer werkt, ook niet hier tegenaan lopen (en de oorzaak niet door hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0nk schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:25:
Op twitter zeggen ze gewoon dat hun leverancier technical issues hebben en dat ze eraan werken om alles zsm online te hebben. Paar min geleden gepost.

Geduld dus even :)
Tja, vraag het me af. Het is linke boel om een langdurige storing te hebben. Zeer veel leden gaan toch ergens anders (even) shoppen, het is de vraag of een ieder terugkeert. Ik was tevreden over LU en zou niet snel vreemd gaan. Nu 'moest' ik wel en ben naar Sunny usenet gegaan. Als dat blijft bevallen heb je zomaar kans dat ik daar blijf, want ze zijn inmiddels danig goedkoper dan LU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:40:
Ik was tevreden over LU en zou niet snel vreemd gaan. Nu 'moest' ik wel en ben naar Sunny usenet gegaan.
Heb nog zeven maanden abo bij LU open staan dus ik hoop wel dat ze iets er op vinden (kans nul ja, I know :P).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:11
Hopelijk is LU weer snel in de lucht; moet lukken als de basis in Hong Kong zit. _/-\o_ _/-\o_ Wellicht was er voorwerk verricht als backup omdat het proces al lang in de lucht hing; ga anders ook overstappen naar buitenlandse leverancier. Alle moraalridders kunnen van mij de pip krijgen O-) je gaat mij niet wijsmaken dat internet nog meerwaarde heeft in de situatie dat je alleen maar legaal mag downloaden 8)7 Tuurlijk en de kerstman bestaat ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren een proef abbo.bij sunnyusenet afgesloten en ik moet zeggen daar waar ik met newsxs 6mb/s haal ik nu bij hun op 12/13 zit...dat valt dus niet tegen ze adverteren wel met 900 retentiedagen maar dat is volgens mij niet correct.Elders lees ik dat het 170 is(daar kan ik wel mee leven) gisteren wel een mail gestuurt met een vraag aan hun over spotnet en die kreeg ik binnen 5 minuten terug!
Ook volgens newsxs hebbn ze nieuwe onderelen voor hun netwerk moeten bestellen en zijn ze dinsdag pas weer in de luchtNou ja ben benieuwd mijn abbo loopt bij newsxs in januari af dus nu overstappen vindt ik niet zo erg.
Zijn er nog andere (buitenlandse) providers die goet zijn en die jullie gaan proberen? het enige wat ik hier veel lees is sunnyusenet

het is wel spannend allemaal haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:35:
1 nadeel voor mij bij Sunny usenet: met m'n 10 Mbit abo krijg je maar 5 threads. Die heb je dus ook alle 5 nodig om de maximale snelheid te halen. Maar even ondertussen met Spotnet spelen is er dan dus niet bij. Dan moet altbinz terug naar 4 threads en daalt de dl snelheid dus naar 8 Mbit. Nou ja, valt mee te leven. Volgende maand dan maar voor 1 euro meer 20 Mbit en 10 threads kiezen...

Ik vraag me ook af of mensen hierboven die klagen dat Spotnet niet meer werkt, ook niet hier tegenaan lopen (en de oorzaak niet door hebben).
Gewoon spotnet via xsusenet laten ophalen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spotnet werkt bij mij wel hoor(na laatste versie download ) 19 draadjes voor newsleeche(van de 20 totaal) en 1 blijft dan over voor spotnet
kmf schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:40:
[...]

Gewoon spotnet via xsusenet laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
LU komt wel weer op hoor:
https://twitter.com/#!/lightningusenet

Ik wacht wel even , ga niet meteen weer betalen voor een ander account...

[ Voor 33% gewijzigd door Harribo op 05-11-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Waar zit giganews precies in deze keten? Die staat toch volledig los van NSE?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:39:
ze adverteren wel met 900 retentiedagen maar dat is volgens mij niet correct.Elders lees ik dat het 170 is(daar kan ik wel mee leven)
Nee hoor, binaries retentie is echt 900 dagen, heb zelf zojuist iets van 850 dagen oud compleet binnengehaald ;) . De header retentie (dus de spots die je binnenhaald met Spotnet) is echter beduidend minder, op dit moment iets meer dan 100 dagen dacht ik.
Oplossing hiervoor is je oude Lightningusenet database hernoemen naar je huidige usp.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik had (naar aanleiding van de uitspraken van LU op twitter) een week geleden nog voor 3 maanden verlengd.
Ik geloof inderdaad dat ze die uitspraken wel waar zullen maken en nu enkel technische storing hebben.

Bovendien heb ik als backup altijd de highwinds server van Zeelandnet. Deze werkt ook prima, alleen is deze gelimiteerd op 50 GB/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:11
In afwachting van actie van mijn koekjesserver :( overgestapt naar sunny voor 1 maand (2 biertjes) 8). Uh sorry hoor brein ;w

[ Voor 101% gewijzigd door edklavertje op 05-11-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
@ Harribo

Fantastisch! :) ik dacht we allemaal onze accounts kwijt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 22:33
ZIt Cheapnews gevestigd in NL ? Deze hebben wel leuke prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
albatross schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:55:
Waar zit giganews precies in deze keten? Die staat toch volledig los van NSE?
Ja, Giganews heeft een eigen datacenter, met zo'n beetje de hoogste retentie en snelheid.

En LU zal weer terugkomen, tegen alle verwachtingen van iedereen in na gister :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
yannickie111 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:19:
[...]

Ja, Giganews heeft een eigen datacenter, met zo'n beetje de hoogste retentie en snelheid.

En LU zal weer terugkomen, tegen alle verwachtingen van iedereen in na gister :9
Bedankt.

Las overigens net ergens dat ook giganews een process kan verwachten; maar een datum stond er niet bij.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
albatross schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:40:
[...]

Bedankt.

Las overigens net ergens dat ook giganews een process kan verwachten; maar een datum stond er niet bij.
Tsja, ik ben benieuwd.
Ze zullen (lijkt me) Usenet nooit helemaal plat kunnen krijgen.

Net als met het neerhalen van FTD, het is nu net zo makkelijk, en misschien nog wel makkelijker om te downloaden wat je vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
yannickie111 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:45:
[...]

Tsja, ik ben benieuwd.
Ze zullen (lijkt me) Usenet nooit helemaal plat kunnen krijgen.

Net als met het neerhalen van FTD, het is nu net zo makkelijk, en misschien nog wel makkelijker om te downloaden wat je vindt...
Spotweb is inderdaad een 'makkelijker' indicerings-programma, maar maakt uiteraard nog steeds gebruik van het onderliggende usenet (waar de data staat). Dus als heel usenet wegvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
albatross schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:49:
[...]

Spotweb is inderdaad een 'makkelijker' indicerings-programma, maar maakt uiteraard nog steeds gebruik van het onderliggende usenet (waar de data staat). Dus als heel usenet wegvalt...
De groep waar dat in staat bevat geen illegale bestanden, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
yannickie111 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:51:
[...]

De groep waar dat in staat bevat geen illegale bestanden, wel?
Waar wat in staat? Begrijp je even niet. Spotweb zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 16:15
Hoe zit dat nu met Lightning Usenet ?????????????
Ik lees vanalles, o.a. dat ze uit de lucht zijn gehaald door Tim Kuik en consorten
Heb net gisteren verlengd met 100 dagen !!!!!!!!!!!@$#@#$@$#@

Op twitter staat een technische storing..

Wie weet wat er aan de hand is?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Lees gewoon even de berichten hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Joop_Klepzeiker schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:05:
Hoe zit dat nu met Lightning Usenet ?????????????
Ik lees vanalles, o.a. dat ze uit de lucht zijn gehaald door Tim Kuik en consorten
Heb net gisteren verlengd met 100 dagen !!!!!!!!!!!@$#@#$@$#@

Op twitter staat een technische storing..

Wie weet wat er aan de hand is?
moeilijk he lezen B)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear LightningUsenet user,

Our supplier has some major technical issues which are negatively affecting our service to you. We did not step out of the business and are working hard to get things back online. Please accept our apologies for this, we're doing our best to get things up and running this weekend and keep you posted as soon as everything is back to nornal. Once again; our apologies and please bare with us.

Kind regards,

LightningUsenet
http://www.lightningusenet.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:20:
Dear LightningUsenet user,

Our supplier has some major technical issues which are negatively affecting our service to you. We did not step out of the business and are working hard to get things back online. Please accept our apologies for this, we're doing our best to get things up and running this weekend and keep you posted as soon as everything is back to nornal. Once again; our apologies and please bare with us.

Kind regards,

LightningUsenet
http://www.lightningusenet.com
Is dat een e-mail, geocmbineerde tweet, facebook bericht of anders?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mailtje die ik een half uur geleden ontvangen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hun Twitter is weer terug:
http://twitter.com/#!/lightningusenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Staat ook op twitter... terwijl die twitter gisteren was verwijderd. Interessant dit, want ik heb nog geen enkele offciele bron gezien dat ze inderdaad failliet zijn of weet ik veel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Er is dus nog hoop. Even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
albatross schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:54:
[...]

Waar wat in staat? Begrijp je even niet. Spotweb zelf?
Waar spotnet/web/lite de database/headers vandaan haalt. En waar de reacties in gepst worden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik ben benieuwd waar LU dan nu gaat van resellen. Ik heb toch een maandje Supernews betaalt, dus ik zie wel volgende maand. Als LU de prijs nog verder gaat verhogen dan is het sowieso geen goede keuze meer voor mij, zeker niet als ik voor €2 per maand extra bij Supernews kan blijven met hogere snelheden, hogere retentie en betere support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Het is trouwens wel weer lekker dat ze in de afgelopen maanden die 90 dagen abbo's aan het pushen waren.

[ Voor 4% gewijzigd door iBurger op 05-11-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:28:
Een mailtje die ik een half uur geleden ontvangen heb
Vreemd, ik en een collega hebben geen mail gekregen nog.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Bor de Wollef schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:48:
[...]

Vreemd, ik en een collega hebben geen mail gekregen nog.
Ik heb ook vanochtend een mail gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Ik heb ook geen mail gekregen. Erg jammer van lightning usenet, ik verwacht niet dat er nog veel zal gebeuren. Heb nu een week account bij sunny usenet aangevraagd maar daar heb ik een klapperende verbinding die voor twee seconden werkt en dan een timeout krijgt, goede trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 17:41

StarWing

Huh ?!?

Vraagje, ik zie hier overal FTD staan, wat is hiervan de afkorting ? Ik vermoed een of andere indexsite ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 12:11
StarWing schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:16:
Vraagje, ik zie hier overal FTD staan, wat is hiervan de afkorting ? Ik vermoed een of andere indexsite ?
FTD was in Nederland de beste en grootste indexsite:
nieuws: Usenetcommunity FTD gaat op zwart

[ Voor 15% gewijzigd door Mr_Blobby op 05-11-2011 13:21 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 17:41

StarWing

Huh ?!?

thx =)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 08:04

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik heb de e-mail van Lightningusenet rond 11:37 ontvangen. Er is nog hoop!

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Toch wel (heel) typisch dat -kennelijk- niet alle LU klanten netjes een mail ontvangen, staat ook niet in m'n spam folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 13:54

PK

Als lu nou gewoon die mail een dag eerder stuurt waren al die wilde verhalen niet nodig geweest.
Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.