• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:25
Hallo,

Eind dit jaar ben ik van plan om op wereldreis te gaan. Hierbij denk ik ongeveer 8-10 maanden weg te zijn. Om onderweg mijn link met het thuisfront nog een beetje intact te houden leek het mij een goed idee om een netbook mee te nemen op reis. Ook ga ik deze natuurlijk gebruiken voor het back-uppen van mijn foto's, het tikken van reisverslagen, het af en toe kijken van een filmpje en allerlei andere onzin als ik me wellicht een keertje verveel in mijn hostel.

Ik ben me nu al een tijdje aan het oriënteren op een netbook en ik zie door de bomen het zogenoemde bos niet meer echt. Er is gewoon te veel keuze. Ook heb ik niet echt een goed zicht op wat er de komende maanden wellicht nog uit gaat komen waar ik nu geen weet van heb. Ik verwacht na kerst weg te gaan en heb hem nu nog niet nodig, dus wanneer ik hem koop maakt voor mij niets uit.

Zoals je wellicht kunt verwachten zijn er voor mij een aantal dingen belangrijk, namelijk;
- Gewicht! < ik probeer toch wel iets te zoeken van minder dan 1.3 1.4 kilo (hoe minder hoe beter)
- Prijs < aangezien ik alles ga opzeggen is mijn reis beperkt op de factor budget, meer geld voor netbook=minder lang reizen, het liefst iets van minder dan 300, maar als ik voor 450 iets kan krijgen van 2x zo goed is doe ik dat
- Accu duur < opladen zal over het algemeen wel lukken, maar 2-3 uur vind ik wel te weinig
- Robuustheid < ongetwijfeld zal de netbook wel wat stootjes te verduren krijgen op reis
- Scherm < aangezien ik de zon flink opzoek is het wel handig als ik nog iets zie in de schaduw
- Grafische prestaties < ik wil wel normaal een filmpje kunnen kijken, voor de rest niet boeiend
- Cardreader/ webcam < aangezien dit overal wel een beetje inzit is dit niet echt een onderscheidende factor volgens mij, niettemin wel belangrijk voor mij (SD kaartjes + skype)

Extra info:
Ik heb nog een 60Gb SSD die ik van plan ben om in de laptop te zetten. Een eventuele USB 3.0 poort is daarmee wel handig om snel een filmpje oid. over te kunnen zetten.

Uiteindelijk toch nog wel wat eisen, maar ok.

Graag hoor ik jullie adviezen!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik denk de AcerOne met een geheugen upgrade en evt. Win 7 update. De SSD heb je al.

Ik heb net de Lenovo besteld. Ik was eerst van plan voor de Acer te gaan... maar ja je gaat je steeds verder inlezen. :X
Nooit doen, veel te duur. :P

De keuzes die ik voor mezelf had staan hieronder. Let wel dat ik voor het AMD platform ging, omdat ik ook nog weleens eens een oud spelletje zoals StarCraft 1, Warcraft 3 enz speel. Dat kan hier makkelijk op. De Atom's zijn dan toch wat trager. Op de frontpage staat wel een grappige test met de visjes in een aquarium. Nuff said :)

De Acer: Goedkoop, klein, moet out-of-the-box zeker een RAM upgrade hebben, beste resolutie als enige in dat segment. De rest kan je daardoor eigenlijk al vergeten:
pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK

De Asus: je wordt gek van de varianten... dit is er slechts één van. Helaas hoor ik ook veel over gebroken pinnetjes bij het vervangen van geheugen e.d.:
pricewatch: Asus Eee PC 1215B-BLK146M

De HP: waarom Win7 32 bit? Tsja... was wel lang mijn eerste keuze.
pricewatch: HP Pavilion dm1-3200sd (LS125EA)

En mijn winnaar: De Lenovo: Mat scherm, cashback maakt de prijs weer concurrerend, betere garantie hierdoor dan de meeste anderen, sterkere accu, levensduur, mooi rood is niet lelijk, beetje gekeken naar reputatie, dun. Nadeel is de SSD die maar 7mm mag zijn.
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
GamezMaster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:21:
Hebben meer mensen last van flikkeringen in het beeldscherm na meer dan 5 uur gebruik? er komen bij firefox soms witte lijnen door het scherm heen aan de bovenkant..
Dat wordt dan maar support bellen
En nog gehoord van de support?
Ik had dit ook ineens de afgelopen week :O
Geen idee hoe het kwam, maar ik had de laptop idd ook heel lang aan staan, maar na een reboot niks meer van gemerkt 8)7
Hopelijk komt het niet meer terug, anders wordt het klagen >:)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Willie Billie schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:33:
[...]

En nog gehoord van de support?
Ik had dit ook ineens de afgelopen week :O
Geen idee hoe het kwam, maar ik had de laptop idd ook heel lang aan staan, maar na een reboot niks meer van gemerkt 8)7
Hopelijk komt het niet meer terug, anders wordt het klagen >:)
Moest het scherm aansluiten op een extern scherm en kijken of ik er dan ook nog last van had.
Ik had hem toen al gereboot dus de lijntjes waren nergens meer te bekennen..

Wel heb ik soms nog last van het niet normaal afsluiten probleem..
Kan iemand anders testen of hij hier ook last van heeft met de x121e (AMD versie, maar Intel zou hier ook last van kunnen hebben)?

Start je netbook op, log in bij windows en doe verder eigenlijk vrij weinig (msn en draadloos staan standaard aan bij mij)
Wacht tot hij helemaal klaar is met opstarten (dus idle, hij hoeft niks meer in te laden enz.)
Zet je scherm op helderheid 3 of lager
Druk op de knop om af te sluiten (niet in windows, maar de knop op de netbook zelf!)
Bij mij gaat het de ene keer goed, de andere keer springt de laptop meteen uit en reboot hij met de melding dat windows niet goed afgesloten is etc.

Als anderen hier geen last van hebben bel ik misschien toch de support maar weer, al lijkt het op een software probleem met de energymanager..

[ Voor 3% gewijzigd door GamezMaster op 02-09-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 21:56

JeromeB

woei

Gisteren mijn x121e binnen gekregen.
Hebben meer mensen last van flikkeringen in het beeldscherm na meer dan 5 uur gebruik? er komen bij firefox soms witte lijnen door het scherm heen aan de bovenkant..
Daar heb ik soms ook last van. Ik heb geen idee hoe dit precies veroorzaakt wordt, maar het treed bij mij vooral op bij bepaalde applicaties (in mijn geval CDisplay en Unreal Tournament). Na een herstart is het probleem trouwens direct weer verholpen. Neemt niet weg dat het eigenlijk wel een kwalijk defect is.

Misschien helpt het om de AMD Catalyst Software te upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door JeromeB op 03-09-2011 14:25 ]

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Sjeeps schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:24:
Hallo,

Eind dit jaar ben ik van plan om op wereldreis te gaan. Hierbij denk ik ongeveer 8-10 maanden weg te zijn. Om onderweg mijn link met het thuisfront nog een beetje intact te houden leek het mij een goed idee om een netbook mee te nemen op reis. Ook ga ik deze natuurlijk gebruiken voor het back-uppen van mijn foto's, het tikken van reisverslagen, het af en toe kijken van een filmpje en allerlei andere onzin als ik me wellicht een keertje verveel in mijn hostel.

Ik ben me nu al een tijdje aan het oriënteren op een netbook en ik zie door de bomen het zogenoemde bos niet meer echt. Er is gewoon te veel keuze. Ook heb ik niet echt een goed zicht op wat er de komende maanden wellicht nog uit gaat komen waar ik nu geen weet van heb. Ik verwacht na kerst weg te gaan en heb hem nu nog niet nodig, dus wanneer ik hem koop maakt voor mij niets uit.

Zoals je wellicht kunt verwachten zijn er voor mij een aantal dingen belangrijk, namelijk;
- Gewicht! < ik probeer toch wel iets te zoeken van minder dan 1.3 1.4 kilo (hoe minder hoe beter)
- Prijs < aangezien ik alles ga opzeggen is mijn reis beperkt op de factor budget, meer geld voor netbook=minder lang reizen, het liefst iets van minder dan 300, maar als ik voor 450 iets kan krijgen van 2x zo goed is doe ik dat
- Accu duur < opladen zal over het algemeen wel lukken, maar 2-3 uur vind ik wel te weinig
- Robuustheid < ongetwijfeld zal de netbook wel wat stootjes te verduren krijgen op reis
- Scherm < aangezien ik de zon flink opzoek is het wel handig als ik nog iets zie in de schaduw
- Grafische prestaties < ik wil wel normaal een filmpje kunnen kijken, voor de rest niet boeiend
- Cardreader/ webcam < aangezien dit overal wel een beetje inzit is dit niet echt een onderscheidende factor volgens mij, niettemin wel belangrijk voor mij (SD kaartjes + skype)

Extra info:
Ik heb nog een 60Gb SSD die ik van plan ben om in de laptop te zetten. Een eventuele USB 3.0 poort is daarmee wel handig om snel een filmpje oid. over te kunnen zetten.

Uiteindelijk toch nog wel wat eisen, maar ok.

Graag hoor ik jullie adviezen!
Ik ben zelf ook 10 maanden op reis geweest, en heb halverwege een Lenovo S10 gekocht in Singapore. Gewoon ter plekke eentje uitgezocht :D Achteraf blijkt dat Lenovo supergoede kwaliteit schijnt te leveren, en dat merk ik wel aan mn netbook. Hij is nu 2 jaar oud, maar heeft dus nog 6 maanden reizen doorstaan en vervolgens 1.5 jaar aardig intensief gebruik (ik gebruik hem nu als normale laptop :D). Kortom, ik kan een Lenovo van harte aanraden!

Verder wat praktische tips (want ik ben niet genoeg op de hoogte van de huidige netbooks). Je kan overal wel opladen, dus accuduur is niet zo extreem belangrijk. Ik heb zelf een 10", en dat is echt groot genoeg voor op reis. Groter is alleen maar onhandiger. Zo vaak zal je ook niet met je laptop in de zon zitten, dus kwaliteit van het scherm is ook niet superbelangrijk.

60GB SSD zie ik eigenlijk niet echt het voordeel van in? Waarom niet gewoon een grote HDD (tegenwoordig standaard 320?), met dus genoeg ruimte om veel muziek/films mee te nemen. Maar nog belangrijker, om al je foto's op te slaan.

Ow, niet onbelangrijk: een hoesje waar ook je lader in past! Kan je gewoon makkelijk je netbook in hoesje meenemen, en vergeet je niet je lader (dat is mij vaak overkomen :D )

Kortom, ik zou gewoon een goedkope netbook kopen en van het geld dat je uitspaart toffe dingen doen op reis :D :P

edit: Ik weet niet in welk land je begint, maar je zou kunnen overwegen om hem daar te kopen (sommige landen zijn wel goedkoper natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?

Hallo,

Ik zoek een laptop die ongeveer gelijke of betere specs heeft als de asus k53sv-sx146v Ik beschik over een kleine €600,00.

pricewatch: Asus K53SV-SX146V

Ik wil de laptop voornamelijk voor school gebruiken en ook enigszins er mee kunnen gamen en HD video's bekijken.

Als ik iets verkeerd heb gedaan, alvast excuses. Mijn school is dus nu al begonnen en ik heb er echt één nodig en omdat de asus k53sv dus haast niet geleverd kan worden zoek ik een ander.(heb 2 weken geleden al bij salland.eu besteld maar tevergeefs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Dat is geen netbook. Probeer het eens hier: [NBBG Aanschaf] Special: studentenlaptop Augustus 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:25
kepler schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:59:
[...]
Ik ben zelf ook 10 maanden op reis geweest, en heb halverwege een Lenovo S10 gekocht in Singapore. Gewoon ter plekke eentje uitgezocht :D Achteraf blijkt dat Lenovo supergoede kwaliteit schijnt te leveren, en dat merk ik wel aan mn netbook. Hij is nu 2 jaar oud, maar heeft dus nog 6 maanden reizen doorstaan en vervolgens 1.5 jaar aardig intensief gebruik (ik gebruik hem nu als normale laptop :D). Kortom, ik kan een Lenovo van harte aanraden!

Verder wat praktische tips (want ik ben niet genoeg op de hoogte van de huidige netbooks). Je kan overal wel opladen, dus accuduur is niet zo extreem belangrijk. Ik heb zelf een 10", en dat is echt groot genoeg voor op reis. Groter is alleen maar onhandiger. Zo vaak zal je ook niet met je laptop in de zon zitten, dus kwaliteit van het scherm is ook niet superbelangrijk.

60GB SSD zie ik eigenlijk niet echt het voordeel van in? Waarom niet gewoon een grote HDD (tegenwoordig standaard 320?), met dus genoeg ruimte om veel muziek/films mee te nemen. Maar nog belangrijker, om al je foto's op te slaan.

Ow, niet onbelangrijk: een hoesje waar ook je lader in past! Kan je gewoon makkelijk je netbook in hoesje meenemen, en vergeet je niet je lader (dat is mij vaak overkomen :D )

Kortom, ik zou gewoon een goedkope netbook kopen en van het geld dat je uitspaart toffe dingen doen op reis :D :P

edit: Ik weet niet in welk land je begint, maar je zou kunnen overwegen om hem daar te kopen (sommige landen zijn wel goedkoper natuurlijk)
Bedankt voor je tips!

Misschien wil ik ook wel teveel en is de SSD erin zetten misschien niet een heel goed idee, USB schijfje neemt natuurlijk ook weer ruimte in. Kan ik altijd bij terugkomst nog doen natuurlijk...

Dat van de sleeve was ik wel van plan, maar goede tip om er dan eentje te zoeken waar de lader eventueel ook in past.

Nadeel van op reis kopen is natuurlijk dat je hem niet van te voren kan 'prepareren' als in bepaalde data erop zetten en gemakkelijk bepaalde zaken instaleren / extra geheugen plaatsen.

Ik begin mijn reis in Thailand (eerst 2 weken 'vakantie' daar en daarna ga ik naar India) Dus als er iemand verstand heeft van het kopen van een laptop in een van die landen hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDV88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09-2011
Even een vraagje over (intern) geheugen uitbreiding voor mijn HP Pavilion dm1-3200.
Op de website van HP staat vermeld dat het huidige intern geheugen 4GB is, en dat het maximum uitbreidbaar is tot 4 gb. Kan ik er dan nog 4 gb bij doen of is wat er nu in zit, 4gb, het maximum? En zitten er nu dan 2 modules in van 2GB of 1 van 4GB?
Kan ik hier windows 7 64 bit op installeren? Of moet ik er dan 2 modules van 2GB per stuk in doen

Sorry voor alle vragen!

[ Voor 13% gewijzigd door TDV88 op 06-09-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:50
Er kunnen maximaal 2 reepjes in de dm1_3200.
Ieder reepje kan weer maximaal 4 gb zijn.
In totaal is dat dan max 8gb.

kortom je kan er nog een reepje van 4 gb bij kopen. (heb ik gedaan bij de dm1-3125 waardoor er nu geen 2 maar 6 gb aan geheugen is.)

Je kan er ook gewoon windows 7 64 bit op installeren, dat kan zelfs met een legale versie.
Je moet dan de code die op de sticker staat gebruiken.
Je zult het echter wel met een usb stick moeten installeren, omdat er natuurlijk geen cd/dvd-drive beschikbaar is.

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDV88
gwie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:28:
Er kunnen maximaal 2 reepjes in de dm1_3200.
Ieder reepje kan weer maximaal 4 gb zijn.
In totaal is dat dan max 8gb.

kortom je kan er nog een reepje van 4 gb bij kopen. (heb ik gedaan bij de dm1-3125 waardoor er nu geen 2 maar 6 gb aan geheugen is.)

Je kan er ook gewoon windows 7 64 bit op installeren, dat kan zelfs met een legale versie.
Je moet dan de code die op de sticker staat gebruiken.
Je zult het echter wel met een usb stick moeten installeren, omdat er natuurlijk geen cd/dvd-drive beschikbaar is.

veel succes
Waar ergens zit dat geheugen verstopt? Kan geen klepje vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
Even je batterij los maken en vervolgens aan de blauwe plastic onderkant trekken.
Het is zeg maar een klik-systeem, dus je klikt hem ook zo weer terug.
(natuurlijk wel de stekker uit het stopcontact halen en je laptop uitzetten voor je dit doet.)

Bekijk je liever een filmpje over hoe dit moet tik dan gewoon "hp dm1 ram" in bij google, zo ben ik er ook achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDV88
gwie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:03:
Even je batterij los maken en vervolgens aan de blauwe plastic onderkant trekken.
Het is zeg maar een klik-systeem, dus je klikt hem ook zo weer terug.
(natuurlijk wel de stekker uit het stopcontact halen en je laptop uitzetten voor je dit doet.)

Bekijk je liever een filmpje over hoe dit moet tik dan gewoon "hp dm1 ram" in bij google, zo ben ik er ook achter gekomen.
Bedankt!!
Alleen nou rest mij nog 1 vraag: Hoe kan ik die geheugen module omhoog 'wippen' zegmaar? Ik zie op verschillende filmpjes dat ze iets indrukken waardoor die rand omhoog komt waardoor je hem erin kunt klikken en vervolgens naar beneden drukt om hem te bevestigen.
Zie wel 2 zilvere pinnetjes maar als ik die naar buiten duw komt er niks omhoog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :)

Ik zoek ook een netbookje, maar zie door de bomen het bos niet meer. Heb zelf al wel wat gezocht en ben er achter gekomen dat ik het best een dual-core moet kopen.. een N550 of N570 geloof ik.
Verder.. geen idee waar ik naar moet kijken.

Ik wil het ding gaan gebruiken voor Word, Powerpoint en Internet (vooral schoolwerk: e-mail, bestanden-server van school, af en toe door verveling YouTuben en Facebooken ofzo).
Extra grafische capaciteit is op zich fijn, maar dat moet niet te veel extra kosten..
Toetsenbord moet dus wel fijn in gebruik zijn en een prettig Touchpad zou ook handig zijn. Al is dat laatste wel weer op te lossen door een muis in m'n rugzak te proppen.
Verder heb ik een voorkeur voor een mat scherm, maar dit hoeft niet per sé. Zal hem toch 90% van de tijd binnen gebruiken.
Schijfruimte maakt niet uit, meer dan een paar gig voor .doc bestanden e.d. heb ik niet nodig lijkt me.

Budget; sja eh, zo goedkoop mogelijk?

Naar welke modellen moet ik dan gaan kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sjeeps schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:53:
[...]

Ik begin mijn reis in Thailand (eerst 2 weken 'vakantie' daar en daarna ga ik naar India) Dus als er iemand verstand heeft van het kopen van een laptop in een van die landen hoor ik het graag!
Ik ben wel een paar keer in Thailand geweest (stuk of 8 keer) maar het is daar echt niet veel goedkoper, daarnaast hebben ze daar hun eigen schrift, en zijn de toetsenborden daarop aangepast (tenzij je natuurlijke een Thaise vriendin hebt, is dat niet handig). Ook zit er vaak een Thaise windows op, geen probleem voor een tweaker natuurlijk, maar het is zonde van je vakantie tijd, en je zult in Internetcafes (virussen!) moeten gaan zoeken voor de drivers op internet.
Ook hebben ze daar andere stopcontacten, dus zal je in Nederland een reisstekker moeten gebruiken (vaak past een Nederlandse stekker wel, het is trouwens wel 220v in thailand)
Verder zit je ook met eventuele garantie afhandeling.

Oftewel: gewoon in Nederland kopen. Je bent echt niet goedkoper uit in Thailand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
Zou iemand mij een korte walkthrough kunnen geven om windows 7 64 te installeren op mijn hp dm1-3125 met een usb stick?
Ik lees soms dat je moet bellen om deze te activeren, hoe werkt dat precies?

Alvast erg bedankt.

@tdv88 gewoon de pinnetjes opzij drukken, het kan zo zijn dat je hem dan zelf even iets omhoog moet halen en dat hij niet vanzelf omhoog schiet.
Je hoeft echter geen kracht op het reepje ram te zetten om deze op te wippen!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
gwie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:57:
Zou iemand mij een korte walkthrough kunnen geven om windows 7 64 te installeren op mijn hp dm1-3125 met een usb stick?

Alvast erg bedankt.
...
Op mijn X121e heb ik het als volgt gedaan: begintmeta in "Windows7 via Bootcamp, installatie vanaf USB-stick" ik hoop dat mijn posts in dat topic voldoende duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:45:
Hallo :)

Ik zoek ook een netbookje, maar zie door de bomen het bos niet meer. Heb zelf al wel wat gezocht en ben er achter gekomen dat ik het best een dual-core moet kopen.. een N550 of N570 geloof ik.
Verder.. geen idee waar ik naar moet kijken.

Ik wil het ding gaan gebruiken voor Word, Powerpoint en Internet (vooral schoolwerk: e-mail, bestanden-server van school, af en toe door verveling YouTuben en Facebooken ofzo).
Extra grafische capaciteit is op zich fijn, maar dat moet niet te veel extra kosten..
Toetsenbord moet dus wel fijn in gebruik zijn en een prettig Touchpad zou ook handig zijn. Al is dat laatste wel weer op te lossen door een muis in m'n rugzak te proppen.
Verder heb ik een voorkeur voor een mat scherm, maar dit hoeft niet per sé. Zal hem toch 90% van de tijd binnen gebruiken.
Schijfruimte maakt niet uit, meer dan een paar gig voor .doc bestanden e.d. heb ik niet nodig lijkt me.

Budget; sja eh, zo goedkoop mogelijk?

Naar welke modellen moet ik dan gaan kijken?
Even wat research gedaan:

De afweging voor mij gaat tussen A: Grafische prestaties (C50 processor) en B: Langere accuduur + snellere processor (N550/N570)
Heb een 3-tal modellen gevonden.. van goedkoop naar duur:

Atom N550: pricewatch: Acer Aspire One D255-N55Qkk
Atom N570: pricewatch: Packard Bell dot SE-750NL
Atom N570: pricewatch: Asus Eee PC 1011PX-BLK055S
AMD C50: pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK

de grafische kracht van de laatste lijkt me wel wat, maar die heeft blijkbaar een stuk mindere accuduur. Moet mezelf nog even te raden gaan waar ik het meeste waarde aan hecht.

Verder:
- Is het verschil in snelheid tussen de N550 en de N570 beduidend?
- Is de C50 echt zo veel langzamer dan de N570? Als dat zo is, lost een 2GB RAM stikkie dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-06 01:00
Ik heb nu al een aantal maanden, en hoewel Netbooks op de tech sites niet echt geliefd zijn (op tweakers en engadet zag ik ze meermaals als 'waardeloos' gekwalificeerd worden) begin ik me toch steeds meer af te vragen waar deze kwalificatie vandaan komt. Ikzelf beschik over een eeepc 1015 PEM. n550 processor, intel gma 3150 grafische chip en 1 gb aan RAM. Specs van niks, inderdaad.
Maar waar ik hem voor gebruik (als student nu vooral voor aantekeningen in de colleges, opzoeken en typen van informatie en het typen van werkstukken) kan hij evenveel als mijn quadcore game systeem bij mijn ouders thuis.

Sinds ik de (inderdaad redelijk gekortwiekte) windows 7 starter edition heb vervangen door ubuntu kom ik, met libreoffice, muziek en meerdere internet tabbladen aan, zelden boven een verbruik van 700mb ram uit. De 1gb werkgeheugen is voor mij, hoe bizar het wellicht ook klinkt, nog nooit een beperking geweest. De processor weet zich bij wat ik ervan vraag (internet en office) prima staande te houden en flash is tot 720p prima af te spelen.

Ik heb dit netbook wegens een verhuizing een tijdje als primaire computer gebruikt (ja, je leest het goed). Waarbij ik hem, van de universiteit thuis gekomen, op het stroomnet zette en er een toetsenbord en muis op aansloot. Na een aanpassing van de xorg.conf kon ik de restricties van intel opheffen en heb ik mijn netbook op een externe full hd monitor aangesloten. Iets wat hij wonderbaarlijk genoeg ook prima trekt.

Uiteraard blijft het een netbook. Gamen kan je vergeten, films en dergelijken zou ik er ook niet dagelijks op willen converteren. Maar voor zaken als surfen (inclusief flash) en office is hij prima te gebruiken. En eenmaal aangesloten op een toetsenbord muis en full hd monitor doet hij wat dat betreft niet voor mijn quadcore onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude Zaque
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01-2018
gwie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:57:
Ik heb het met hulp van deze pagina gedaan
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7usbinstall.htm

Ik heb een HP Compaq Win 7 Ultimate x86x64 image gebruikt die op Usenet zweeft en het werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De versies die je hier kunt downloaden werken ook en komen rechtstreeks bij Microsoft vandaan en heb je meteen SP1 erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 07-09-2011 13:29 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb nu (na heel veel gezeik met de DM1-3200) een Asus 1015BX met (dual core) AMD C50 processor en HD 6250 graphics.

Mijn indruk van de netbook is heel erg goed. De accu met 6 cellen gaat langer mee dan een vergelijkbare accu in een (single core) N450 netbook (Asus 1005PX).

Spellen zoals Counter Strike (1.6 en Source) en Half Life 2 draaien er soepel op met zware instellingen. Ook HD content afspelen gaat probleemloos. Youtube filmpjes op 1080p (Flash) gaat ook probleemloos. Bovenstaande geldt wanneer de netbook is aangesloten op netspanning. Op accuvoeding gaat het allemaal een stuk langzamer. Het lijkt wel of de CPU dan terugklokt, waardoor de netbook even bevriest als je per ongeluk een zware taak uitvoert.

Aansluiten op een 40 inch Full HD televisie gaat ook probleemloos via de HDMI aansluiting.

Ander groot voordeel is de netvoeding! HP bijvoorbeeld, geeft bij elk laptop of netbook dezelfde lompe grote netvoeding. Of het nou een 17, 15 of 10 inch laptop/netbook is... Dus een groot blok, dikke stugge kabel naar de laptop/netbook en een nog dikkere kabel met geaarde stekker voor in het blok... De Asus 1015BX heeft een stekkernetvoeding (dus zonder los snoer) welke je recht in een stekkerdoos/stopcontact kan steken, zonder andere stekkers in de weg te zitten. Uit de netvoeding komt zo'n 3 meter soepel dun snoer, welke makkelijk op te rollen en nog makkelijker mee te nemen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt goed!
Het toetsenbord + touchpad zijn ook fijn in de omgang hoop ik?

Heb zojuist op youtube een vergelijkingstest tussen een C50 en een N550 gevonden.. de prestaties zijn vergelijkbaar. Bij archiveren en uitpakken is de C50 alleen een stuk sneller.

Ik ga dus óf voor de Acer Aspire One 522 of ook die Asus 1015BX met HD6250. Even kijken of ik ze ergens kan uitproberen. Ben benieuwd of die hogere resolutie van de Acer opweegt tegen het (naar het schijnt) betere toetsenbord van de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Net als velen zie ook ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil graag een netbookje voor m'n studie aanschaffen, met een laptop gaan sjouwen heb ik 1 keer gedaan en daar houd ik het bij (is toch van m'n werk, dus een netbook aanschaffen is geen weggegooid geld)

Eisen:

Licht (10.1" scherm lijkt me dan noodzakelijk?)
Enigszins vlot
Surfen
Prettig in gebruik
Office 2010
Youtube (al is dat geen keiharde eis)
Accuduur (moet toch wel minimaal 1 college meegaan, een uur of 4 dus, langer is van harte welkom)

Budget is om en nabij de €300,-, duurder lijkt mij eigenlijk niet nodig, goedkoper mag dus ook. Ik las in een review over deze PB http://tweakers.net/price...rd-bell-dot-se-750nl.html dat het opstarten 70 seconden duurde, dat vind ik net ff wat te gortig. Kortom, is 2 GB perse nodig, of ligt dit voorbeeld gewoon aan dat specifieke apparaat?

Gezien de hoeveelheid winkels die deze netbook leveren lijkt me dit een hele populaire Asus, maar voldoet deze aan mijn eisen? Ik kan er vooralsnog nergens een review over vinden: http://tweakers.net/price...e-pc-1001pxd-blk157s.html

Past mijn Intel Postville 80 GB SSD erin, die ik hier nog heb liggen?

Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsupilamioo7
  • Laatst online: 21-08 19:24
partyondude schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:32:
Net als velen zie ook ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil graag een netbookje voor m'n studie aanschaffen, met een laptop gaan sjouwen heb ik 1 keer gedaan en daar houd ik het bij (is toch van m'n werk, dus een netbook aanschaffen is geen weggegooid geld)

Eisen:

Licht (10.1" scherm lijkt me dan noodzakelijk?)
Enigszins vlot
Surfen
Prettig in gebruik
Office 2010
Youtube (al is dat geen keiharde eis)
Accuduur (moet toch wel minimaal 1 college meegaan, een uur of 4 dus, langer is van harte welkom)

Budget is om en nabij de €300,-, duurder lijkt mij eigenlijk niet nodig, goedkoper mag dus ook. Ik las in een review over deze PB http://tweakers.net/price...rd-bell-dot-se-750nl.html dat het opstarten 70 seconden duurde, dat vind ik net ff wat te gortig. Kortom, is 2 GB perse nodig, of ligt dit voorbeeld gewoon aan dat specifieke apparaat?

Gezien de hoeveelheid winkels die deze netbook leveren lijkt me dit een hele populaire Asus, maar voldoet deze aan mijn eisen? Ik kan er vooralsnog nergens een review over vinden: http://tweakers.net/price...e-pc-1001pxd-blk157s.html

Past mijn Intel Postville 80 GB SSD erin, die ik hier nog heb liggen?

Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
Bij een review geven ze deze laptop maar een accu duur van 3 uur lijkt me niet zo lang....de eee pc 1001pxd

http://www.laptopshop.nl/...eee-pc-1001pxd-zwart.html

Kun je nu in een netbook zowieso gewoon 4gb installeren of ligt dit aan het besturingssysteem .

Zoek er n.l ook nog eentje , aangezien mijn laptop het heeft begeven,en ik er toch alleen de mail op leesde.
Een tablet is ook leuk maar dit vind ik net wat handiger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4gb kan naar mijn weten alleen als er een 64bit besturingssysteem op zit.
Heb ook verhalen gelezen dat bij de meeste netbooks er geen merkbaar verschil zit tussen 2gb op een 32bit of 4gb op een 64bit.. maar weet niet of dit ook ECHT zo is.

• MuFFIN 007
  • Laatst online: 08-09 00:23
Ik vroeg me ook nog een aantal dingen af, naar aanleiding van het feit dat er na de Brazos modellen
van AMD niet echt meer iets nieuws uitgekomen is:

- Wat is op dit moment de meest krachtige grafische chip in een netbook t/m 12 inch? (HD6310 / ION2??)
- Is het het wachten op de nieuwe Cedar Trail netbooks waard of zullen die weinig beter zijn dan AMD's C en E series?
- Is er iets bekend over de ontwikkeling van nieuwe grafische chips voor netbooks van Nvidia (opvolger ION?), of van Intel zelf (opvolger GMA3150)?

Ik vroeg me bovenstaande dingen zomaar af, mede omdat de vraag naar netbooks volgens mij inmiddels wat afneemt en ik graag wil weten of er nog wel doorontwikkeld wordt...

• Blue Knight
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:48:
4gb kan naar mijn weten alleen als er een 64bit besturingssysteem op zit.
Heb ook verhalen gelezen dat bij de meeste netbooks er geen merkbaar verschil zit tussen 2gb op een 32bit of 4gb op een 64bit.. maar weet niet of dit ook ECHT zo is.
Je kan 4gb wel gebruiken in een 32bits besturingssysteem, alleen zal hij niet de volledige 4gb gaan gebruiken. Volgens mij komt hij tot 3,5gb. Maar upgraden naar 64bits is natuurlijk wel verstandig.

Of 4gb merkbaar is, ik denk het wel. In elk geval met windows 7 erop. Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je er mee gaat doen, maar je zult al vrij snel verschil merken, zeker als je meerdere programma's open hebt staan. Ik zou voor 4gb kiezen, voor het geld hoef je het namelijk niet te laten

• Blue Knight
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 02:01:
Ik vroeg me ook nog een aantal dingen af, naar aanleiding van het feit dat er na de Brazos modellen
van AMD niet echt meer iets nieuws uitgekomen is:

- Wat is op dit moment de meest krachtige grafische chip in een netbook t/m 12 inch? (HD6310 / ION2??)
- Is het het wachten op de nieuwe Cedar Trail netbooks waard of zullen die weinig beter zijn dan AMD's C en E series?
- Is er iets bekend over de ontwikkeling van nieuwe grafische chips voor netbooks van Nvidia (opvolger ION?), of van Intel zelf (opvolger GMA3150)?

Ik vroeg me bovenstaande dingen zomaar af, mede omdat de vraag naar netbooks volgens mij inmiddels wat afneemt en ik graag wil weten of er nog wel doorontwikkeld wordt...
Volgens mij is de HD6310 momenteel de krachtiste. Je kan natuurlijk altijd wachten op de volgende generatie netbooks, maar als die er zijn, worden er weer krachtiger netbooks aangekondigd en kan je weer wachten.
Gewoon kopen op het moment dat je het nodig hebt.

• partyondude
marsupilamioo7 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:46:
[...]

Bij een review geven ze deze laptop maar een accu duur van 3 uur lijkt me niet zo lang....de eee pc 1001pxd

http://www.laptopshop.nl/...eee-pc-1001pxd-zwart.html

Kun je nu in een netbook zowieso gewoon 4gb installeren of ligt dit aan het besturingssysteem .

Zoek er n.l ook nog eentje , aangezien mijn laptop het heeft begeven,en ik er toch alleen de mail op leesde.
Een tablet is ook leuk maar dit vind ik net wat handiger.....
Dat lijkt me niet best, dus dan valt dat type Asus af.

Nog meer tips of feedback van iemand over mijn vragen?

• F4T4L_3RR0R
50 euro meer uitgeven en de 1015BX kopen is mijn advies! Heeft een accu met 6 cellen en Youtube 1080p gaat probleemloos. Ik adviseer wel om voor een tientje een reepje geheugen van 2GB te kopen. Het geheugen is makkelijk bereikbaar via een klepje die met één schroefje vast zit.

Waar je rekening mee moet houden is dat alle netbooks geleverd met Windows 7 Starter, standaard maar 1GB geheugen hebben. Dit is een limitatie opgelegd door Microsoft aan de fabrikanten. Met 1GB geheugen staat je netbook continu te swappen...

Bij de netbooks die momenteel verkrijgbaar zijn, is het geheugen alleen makkelijk te vervangen bij Asus (klepje met één schroefje) en HP (complete bodem die via het batterijvak eraf geklikt kan worden).

Bij die Packerd Bell (en andere merken) moet je volgens mij het toetsenbord eruit halen en dan van alles los gaan schroeven om bij het geheugen te komen..

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De memoryslots van de Lenovo-modellen zijn vziw over het algemeen ook vrij makkelijk te bereiken.

• F4T4L_3RR0R
De Lenevo's wilde ik ook al vermelden, maar die worden standaard al met 2GB of 4GB geheugen geleverd. Ging mij specifiek om de beperkende factor van 1GB bij netbooks met Windows 7 Starter.

• Señor Sjon
Welke sleeve/tas hebben jullie erbij? Ik kan zo snel niet echt een winkel vinden voor een vergelijkend warenonderzoek. Ik heb een x121e. Iemand ervaring met de volgende modellen?

pricewatch: Targus CityGear Skin With Handle

pricewatch: Lenovo Thinkpad X100e Sleeve Case 57Y4286

pricewatch: Case Logic QNS111K

pricewatch: Case Logic LNEO12

Verder ook maar Lenovo gemaild gisteravond omdat hun garantiesite een beetje brak is. Ik heb lekker lomp in het Nederlands gemaild trouwens. >:) Snappen ze dat, of moet ik een vertaling sturen? Ach, dat hoor ik wel.

Edit

Ze snappen NL. ;)

• F4T4L_3RR0R
Ik had een Targus CN312 tas voor mijn (11,6 inch) HP DM1-3200. Heb die netbook niet meer en tas is dus overbodig geworden. :(

Is een hele mooie tas met veel opbergmogelijkheden!

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 08-09-2011 14:14 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Senor Sjon schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:55:
Welke sleeve/tas hebben jullie erbij? Ik kan zo snel niet echt een winkel vinden voor een vergelijkend warenonderzoek. Ik heb een x121e. Iemand ervaring met de volgende modellen?
Thinkpad Sleeve voor mijn x121e op eBay besteld voor €6.80 inc shipping.
http://www.ebay.ie/itm/18..._trksid=p3984.m1439.l2649

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2writzq.jpg

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Senor Sjon schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:55:
Ik heb zelf dit model:
http://www.bol.com/nl/p/c...errer=ADVNLGSH00201300099

beetje proppen en je krijgt de oplader er ook nog wel bij..

• partyondude
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:22:
De Lenevo's wilde ik ook al vermelden, maar die worden standaard al met 2GB of 4GB geheugen geleverd. Ging mij specifiek om de beperkende factor van 1GB bij netbooks met Windows 7 Starter.
Bedankt voor de tip! De Lenovo's vallen volgens mij wel ruim buiten het budget, zien er wel goed uit. Maar zijn 11.6" en daardoor weer een stukje zwaarder en kosten toch ook ruim meer dan de €300,- die ik in gedachten heb. Lastig.

Die Asus 1015 BX heeft die AMD C50 processor, klopt het dat dit een vrij traag ding is? Een upgrade naar 2 GB zou daar verbetering in moeten/kunnen brengen?

[ Voor 27% gewijzigd door partyondude op 08-09-2011 20:40 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij zijn de Lenovo modellen ThinkPad Edge 11, IdeaPad S10-3 en IdeaPad S205 voor onder €300 te vinden, waarbij de laatste volgens mij weer niet zo makkelijk te upgraden is (ook zijn die modellen verder niet altijd even aantrekkelijk...).

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 08-09-2011 16:42 ]

• kepler
Sjeeps schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:53:
[...]

Bedankt voor je tips!

Misschien wil ik ook wel teveel en is de SSD erin zetten misschien niet een heel goed idee, USB schijfje neemt natuurlijk ook weer ruimte in. Kan ik altijd bij terugkomst nog doen natuurlijk...

Dat van de sleeve was ik wel van plan, maar goede tip om er dan eentje te zoeken waar de lader eventueel ook in past.

Nadeel van op reis kopen is natuurlijk dat je hem niet van te voren kan 'prepareren' als in bepaalde data erop zetten en gemakkelijk bepaalde zaken instaleren / extra geheugen plaatsen.

In Thailand is het inderdaad niet veel goedkoper en India ook niet echt (alhoewel ik daar niet echt heb gekeken) dus ik zou er eentje kopen in Nederland. Koop hem dan wel 2/3 maanden voordat je weggaat ivm eventuele DOA :D

Ik zou wel een USB-stick met flink wat geheugen meenemen, dan kan je je foto's op je laptop en op je stick zetten (zodat je niet altijd je foto's op 1 plek hebt).

Veel plezier op je reis!!

• partyondude
Heb me weer eens niet in kunnen houden en toch maar voor de Lenovo x121e gegaan, de laatste bij computer pirates, met de extended garantie zodat ik nog van de €100,- cashback actie kan profiteren :P

Nog gouden tips voor een handige sleeve voor dat ding? Met handvat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
partyondude schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:13:
Heb me weer eens niet in kunnen houden en toch maar voor de Lenovo x121e gegaan, de laatste bij computer pirates, met de extended garantie zodat ik nog van de €100,- cashback actie kan profiteren :P

Nog gouden tips voor een handige sleeve voor dat ding? Met handvat ofzo?
Kijk een paar posts terug: Senor Sjon in "[NBBG Aanschaf] netbook april 2011"
:P
Ik zit met dezelfde vraag. Ik twijfel over sleeve of tas. Op mijn werk is een tas handiger waarbij ik evt. de lader en een kleine muis mee kan nemen. Thuis heb ik liever een sleeve zodat ik hem een beetje beschermd weg kan leggen.

Wat een dilemma's. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hoe bevalt de x121e jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 22:43
Er is een nieuwe versie van de MSI Wind uit (U270-215NL)
pricewatch: MSI Wind U270-215NL

Zo rond dezelfde prijs als de lenovo maar nu met een AMD c-450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Die nieuwe MSI is wel duur...

Is er al iets bekend over de vernieuwde Asus 1215B?
Want dat model zou ook de E450 krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik wil aan het einde van het jaar (of begin volgend jaar) ook een nieuwe netbook kopen. Ik zit nu te denken aan de HP DM1 (of de opvolger) of de X121E.

Maar beiden komen met een grote HDD die ik eigenlijk niet nodig heb. Is het mogelijk (bv bij een bepaalde winkel) om zo'n netbook te kopen met een SSD-schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Tsja, je kunt altijd de HDD eruit halen en vervangen door een SSD, maar dat kost je natuurlijk wel geld want je moet de ssd eerst kopen, en zo goedkoop zijn die nog niet!

• Señor Sjon
Op zich goed. Ik kan alleen mijn draai nog niet vinden met het touchpad. Bij tappen sleept hij de muis vaak weg. Ook moet je vrij hard drukken voor scrollen. Alles is instelbaar, maar ik heb de goede instelling nog niet gevonden.

Voor de rest alles prima.

[ Voor 35% gewijzigd door Señor Sjon op 10-09-2011 07:42 . Reden: Damn mobile view... ]

Verwijderd

Oké, ik zoek een kleine laptop (rond de 11-12 inch) voor op de universiteit. Niet zozeer voor zware programma's, maar gewoon voor de nodige dingen te kunnen doen op de trein of als ik niets te doen heb. Het gaat dus over Office-taken, muziek en internet...

Mobiliteit, accuduur en bouwkwaliteit zijn dus vrij belangrijk. Voor de rest liefst 3-4 GB RAM en de rest zal zichzelf wel uitwijzen. Prijskaartje: liefst onder de 500 euro!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Op welke termijn is jullie refund voor de X121e uitgevoerd en wat voor bevestigingen kregen jullie? Tot nu toe heb ik een week geleden een ontvangstbevestiging ontvangen, maar meer heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een clean install met windows 7 x64 gedaan op mijn hp dm1-3125ed, maar krijg nu op geen enkele manier mijn bluetooth meer aan de praat. Wanneer ik de drivers wil installeren krijg ik de melding dat het bluetooth apparaat eerst aangezet moet worden, maar ik kan het apparaat nergens terugvinden.

Is er misschien iemand die dit opgelost heeft?

[edit]

Ken je dat, 3 dagen gezocht naar een oplossing en toen ik het echt niet kon vinden mijn vraag hier gepost. Daarna binnen een kwartier toch nog zelf antwoord vinden op je vraag. :)

Ik moest gewoon de juiste hp wireless assistant downloaden die overigens niet op de website van hp te vinden is maar wel hier http://hp-wireless-assistant.software.informer.com/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niemand hier mij helpen met mijn vraag van twee posts hoger?

Ik heb al zelf wat rondgekeken en heb al een stuk of drie modellen die me wel aanstaan, maar ik heb geen idee of ze de moeite zijn. Dus liefst nog een beetje hulp. Het gaat om de volgende drie: HP DM1, Lenovo Thinkpad X121e en de Asus 1215B... Als er iemand andere suggesties heeft mag je die ook altijd meedelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De HP DM1 heb ik voor mijn overburen en voor mijn vriendin aangeschaf, erg mooi apparaat en ook een erg degelijk apparaat. De Asus 1215B was ook een goede kandidaat maar die was nog niet goed leverbaar. Prestaties waren erg vergelijkbaar dus langer er op wachten had weinig zin.
De Lenovo is wat duurder maar ook een erg degelijk apparaat, ook ongeveer dezelfde prestaties en dezelfde hardware.
Ik denk dat je erg op smaak af moet gaan, hardware technisch zijn beide apparaten gewoon in orde en zie ik geen reden om perse voor de een of de ander te gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb na de diverse reviews hier op tweakers gelezen te hebben gekozen voor de Lenovo, krijg deze als het goed is vandaag in huis :) Hij is inderdaad iets duurder dan de rest maar meerderen zijn er zo lovend over, dat ik de gok wel aan durf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien op basis van de bouwkwaliteit of accuduur? Want accuduur vind ik dan wel belangrijk... En bouwkwaliteit, ik heb al gehoord dat de Asus en de HP er nogal 'plastic' uitzien.
Bovendien loopt nu de cashback actie van Lenovo waardoor de X121e zakt naar een prijs van 359 euro, wat ik behoorlijk aantrekkelijk vind voor zo'n ding.

@Partyondude: Oké, mooi. Zou je één van de dagen eens willen posten wat je ervan vindt dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op basis van bouwkwaliteit zou kunnen, daar heeft Lenovo een goede reputatie over. Uiterlijk van Lenovo is wel weer op en top saai zakelijk. Accuduur is volgens mij ook redelijk vergelijkbaar, allemaal rond de 6 a 7 uur bij normaal gebruik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een Asus Eee 1215B-BLK146M aan gaan schaffen. Tot enige tijd geleden stond er in het rijtje van winkels in de pricewatch die deze laptop aanboden een winkel die de Asus Eee 1215B-SLV046M aanbiedt. Ik kan nergens vinden wat het verschil is tussen beide laptops. De specificatie van beide laptops is eveneens - voor zover ik kan zien - hetzelfde. Kan iemand hier zijn/haar licht over laten schijnen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:43:
Ik wil graag een Asus Eee 1215B-BLK146M aan gaan schaffen. Tot enige tijd geleden stond er in het rijtje van winkels in de pricewatch die deze laptop aanboden een winkel die de Asus Eee 1215B-SLV046M aanbiedt. Ik kan nergens vinden wat het verschil is tussen beide laptops. De specificatie van beide laptops is eveneens - voor zover ik kan zien - hetzelfde. Kan iemand hier zijn/haar licht over laten schijnen?

Alvast bedankt.
Je hebt ook nog de 166m. De variaties zijn eindeloos. Ik ben daarop een beetje afgehaakt, het maakt het heel irritant zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Erg irritant al die subversies, op die manier lukt het haast nooit om precies diegene te vinden welke je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Idem bij de HP DM1: 4GB/320GB, 4GB/500GB, 3GB/500GB, 2GB/250GB, etc. Komààn. Ik wil gewoon 4GB/500GB en daarmee gedaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de respons Senor Sjon, MegaTronics en DevilsProphet.

Ik heb een gedeeltelijk antwoord op mijn vraag van het Asus servicecentre:
"Ondanks dat ons servicecentre geen verkoopfunctie heeft kan ik u wel aangeven dat het verschil in deze aanduiding is het verschil tussen BLacK en SiLVer."

Dat verklaart alleen nog steeds niet het verschil tussen 046, 146 en 166. Ik zag net trouwens wel dat er bij de 166 slechts 3 GB intern geheugen is ingebouwd. Bij 046 en 146 is dat 4 GB. Bij de 046 is een Gb ethernetkaart ingebouwd en bij de 146 en 166 is dat een 100 Mb kaart. Wellicht is dat het verschil tussen de versies? Fijn iig dat Asus zoiets niet op haar website vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag dan toch maar een Lenovo Thinkpad X121e aangeschaft, maar mijn internet wil maar niet werken. De laptop vindt wel degelijk het netwerk, ik geef de code in maar dan doet hij niets meer. Hij geeft geen foutmelding of niets, gewoon geen internet. Iemand die weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

1) Dit is niet het topic om daar een vraag over te stellen, aangezien het in het algemeen niet enkel netbooks maar alle computers betreft.
2) Zeker dat je de juiste code hebt ingegeven? Ik heb al meegemaakt dat ik de verkeerde code had ingegeven, en dat hij stilzwijgend geen IP-adres van de router had ontvangen omdat niet het juiste wachtwoord werd aangeleverd, waardoor die een fallback IP-adres van Windows in de range 169.254.X.X heeft gekregen, waarbij die natuurlijk niet op het internet kan. Opnieuw het wachtwoord ingeven, en wel het juiste, heeft toen geholpen. Probeer het eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Prima ding die Lenovo Thinkpad x121e, maar waar slaat het op dat die gele USB ingang alleen energie afgeeft aan IOS en Blackberry apparaten :X Kan m'n Android daar dus niet aan opladen als de Lenovo uitstaat, wat mij betreft een misser van formaat.

• Blue Knight
  • Niet online
partyondude schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:52:
Prima ding die Lenovo Thinkpad x121e, maar waar slaat het op dat die gele USB ingang alleen energie afgeeft aan IOS en Blackberry apparaten :X Kan m'n Android daar dus niet aan opladen als de Lenovo uitstaat, wat mij betreft een misser van formaat.
Hmmm, is dat zo? ga ik vanavond ook eens testen met mijn Android en nokia toestel. Ik kijk meteen of ik nog wat andere apparaten heb om dit te testen..

• partyondude
Ze geven allemaal niets af aan m'n SGS, alleen die gele USB zou ook stroom afgeven als de Lenovo uit staat. Of ik doe iets verkeerd, of het is zoals ik al zei een misser van formaat.

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
Senor Sjon schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 07:36:
[...]
Op zich goed. Ik kan alleen mijn draai nog niet vinden met het touchpad. Bij tappen sleept hij de muis vaak weg. Ook moet je vrij hard drukken voor scrollen. Alles is instelbaar, maar ik heb de goede instelling nog niet gevonden.
Voor de rest alles prima.
Heb het zelfde probleem, bij tappen schiet de cursor vaak naar beneden. 2-finger scroll heb ik inmiddels redelijk onder controle door middel+ring vingers te gebruiken.

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
Dat wordt dan maar support bellen
Verder vind ik het raar dat Lenovo aangeeft dat ik nog maar 317 dagen garantie heb (heb de garantie nog niet geupgrade)
Ik heb toch garantie vanaf mijn aankoopdatum? het zal wel een indicatie zijn?
Ik heb het nu ook een keer gehad, dit was nadat ik "de klep" een tijdje dicht had gehad terwijl ie aanstond. Na openen witte flikkerende lijnen (in Chrome).

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:09

WhySoSerious

Be the change.

Wellicht ook interessant voor lezers hier:

Voor mijn vriendin zijn we opzoek gegaan naar een leuk netbookje. Daarbij (uiteraard) uitgekomen op de Asus 1215B, 4gb RAM variant. Helaas nog nergens beschikbaar. Ik heb daarop een mailtje gestuurd naar Azerty en die wisten te vertellen dat dit product eind september beschikbaar komt, nog 2 weekjes dus :)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

In oktober wordt de nieuwe HP DM1 al uitgebracht in de VS
http://www.notebookreview...=hp+pavilion+dm1+amd+e450

• Señor Sjon
partyondude schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:24:
Ze geven allemaal niets af aan m'n SGS, alleen die gele USB zou ook stroom afgeven als de Lenovo uit staat. Of ik doe iets verkeerd, of het is zoals ik al zei een misser van formaat.
Je moet *ergens* de instellingen door, volgens mij het menu naast de accu indicator. Dan kan je kiezen om de gele USB powered te laten, ook als de laptop helemaal uitstaat.

Ik heb hem niet bij de hand, maar het is dus ergens in power management volgens mij.
RiesB71 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:40:
[...]

Heb het zelfde probleem, bij tappen schiet de cursor vaak naar beneden. 2-finger scroll heb ik inmiddels redelijk onder controle door middel+ring vingers te gebruiken.
Ik had liever dat het touchpad ook wat groter is geweest zodat je niet zoveel voor scrollen hoeft af te bakenen in de software. Maar ja, we moeten wat te zeiken hebben. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2011 15:57 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:59:
Ik heb vandaag dan toch maar een Lenovo Thinkpad X121e aangeschaft, maar mijn internet wil maar niet werken. De laptop vindt wel degelijk het netwerk, ik geef de code in maar dan doet hij niets meer. Hij geeft geen foutmelding of niets, gewoon geen internet. Iemand die weet wat dit kan zijn?
2 * Intel x121's hier, een met Intel WiFi en de andere met een Realtek Chip.
De laatste had hetzelfde probleem bij het ontwaken uit slaapstand en na het instaleren van een (recente) Realtek RTL8192CE-VA4 driver ipv Lenovo geen problemen meer.

http://www.realtek.com/do...Down=false&Downloads=true

• partyondude
Senor Sjon schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:55:
[...]

Je moet *ergens* de instellingen door, volgens mij het menu naast de accu indicator. Dan kan je kiezen om de gele USB powered te laten, ook als de laptop helemaal uitstaat.

Ik heb hem niet bij de hand, maar het is dus ergens in power management volgens mij.

[...]

Ik had liever dat het touchpad ook wat groter is geweest zodat je niet zoveel voor scrollen hoeft af te bakenen in de software. Maar ja, we moeten wat te zeiken hebben. ;)
Ik weet dat je die USB poort op 'powered' kunt zetten, maar Android pakt die dus niet, alleen iOS en Blackberry.

Het vergroten en verkleinen van het scherm met 2 vingers lukt me trouwens voor geen meter. Verder vind ik het echt een knap netbookje, hij boot zeer snel voor een 5400 toeren HDD en voelt en ziet er degelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Twijfel, twijfel, twijfel... welke van de 2? Heb geen kennis van deze processoren. Zit hier veel verschil in? Plaatsen die niet ingevuld zijn bij de specs, zijn deze niet aanwezig of onbekend?
http://www.acer.nl/ac/nl/...LU.SDJ0D.031-LU.SFY0D.051

De Acer Aspire One AOD255-N55DQkk a Price: 279 €
Processormodel: N550 @ 1,5Ghz
Chipset producent: Intel: NM10 Express
Maximale geheugen: 2 GB
Ondersteunde geheugenkaarten: SD, MMC
Kleurondersteuning: 16,7 miljoen kleuren
Producent videokaart: Intel
Technologie grafisch-geheugen: DDR3 SDRAM
Toegankelijkheid grafisch-geheugen: Shared
Batterij-capaciteit: 4400 mAh a 8 uur

De Acer Aspire One AOHappy Blue-N57DQb2b Price: 269 €
Processormodel N570 @ 1,66Ghz
Chipset producent: ?
Maximale geheugen: ?
Ondersteunde geheugenkaarten: SD, xD-Picture, MMC, Memory Stick PRO, Memory Stick
Kleurondersteuning: ?
Producent videokaart: ?
Technologie grafisch-geheugen: ?
Toegankelijkheid grafisch-geheugen: ?
Batterij-capaciteit: 2200 mAh a ?? uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Solutio schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:17:
Heb geen kennis van deze processoren. Zit hier veel verschil in?
Via Google is vrij eenvoudig uit te vinden wat het cruciale verschil is tussen beide CPUs.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 16-09-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
Philflow schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:54:
[...]

Via Google is vrij eenvoudig uit te vinden wat het cruciale verschil is tussen beide CPUs.
Daar heb ik natuurlijk ook naar gezocht maar vond geen verschillen op onderstaande na.

PassMark Score
N550: 560
N570: 646

Super Pi 2M (Lower in better)
N550: 200 seconds
N570: 180 seconds

3D Mark 06 CPU
N550: 740
N570: 810

Windows 7 Experience Score
N550: 3
N570: 3.2

Als coment stond er bij: The Atom N570 should further enhance the utility of the net books by providing a little more processing power juice.

Echter hoeveel zijn deze 0.16 Ghz? Verwaarloosbaar lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De prestaties nemen ~ 10% toe. Stroomverbruik zal geen consistent verschil opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Klopt: http://ark.intel.com/compare/55637,50154

Alles gelijk, behalve de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solutio schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:17:
Twijfel, twijfel, twijfel... welke van de 2?

De Acer Aspire One AOD255-N55DQkk a Price: 279 €
Batterij-capaciteit: 4400 mAh a 8 uur

De Acer Aspire One AOHappy Blue-N57DQb2b Price: 269 €
Batterij-capaciteit: 2200 mAh a ?? uur
Makkelijk, de AOD255.

De 2200 mAh batterij-capaciteit van die AOHappy is mijns inziens echt veel te weinig.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
AntonH schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:59:
Ik denk dat ik dan toch maar eens contact op ga nemen met de webshop. Misschien is het een maandagochtend modelletje. Ik houd jullie op de hoogte.

Welk model hebben jullie trouwens? Ik de 30515RG (AMD variant uiteraard).
Inmiddels na bijna een maand wachten eindelijk een nieuw exemplaar (Lenovo X121e) van 4Launch gekregen, gelukkig nog net op tijd voor het verschijnen van E-450 modellen. Het scherm is nu beter: het vlekje ter grootte van een aantal pixels is vervangen door een enkele dode pixel. Het rare schrapende geluid van de hardeschijf (Hitachi 5400 rpm) bij het uitzetten is echter gebleven. Dit zal dan waarschijnlijk "gewoon" bij het model horen. Jammer dat er nu geen Seagate in zit. In dat merk heb ik toch iets meer vertrouwen.

Wat het geluid van de ventilator betreft ben ik denk ik toch te kritisch. Als je kijkt naar verschillende reviews op bijvoorbeeld Notebookcheck is de Lenovo X121e (32,5 dB) een van de stilste E-350 notebooks: stiller dan de MSI, Sony (33 dB), Asus en HP (39,6 dB).

[ Voor 17% gewijzigd door AntonH op 17-09-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Omdat ik zo enthousiast ben over de Lenovo en mijn zus van rood houdt :p, heeft zij ook de Thinkpad x121e besteld, mogelijk dat de vriend van m'n moeder er ook 1 neemt.

Ik wil commissie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smash016
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2020
Ik wil een netbook omdat ik veel in de trein moet werken en daarbij is mijn grote laptop irritant, met name omdat de accu niet lang mee gaat.

Mijn vraag is daarom: hoelang kun je werken (= lezen/typen, beetje internetten) op een netbook, en is er een bepaald merk/type netbook dat bekend staat om haar voortreffelijke accuduur?

Zo zie ik bijv. de Asus EEE 1001PXD voor minder dan 200 euro, maar ik lees ook dat de accu iets van 2,5 uur mee gaat. Dat is niet genoeg eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
smash016 schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:37:
Ik wil een netbook omdat ik veel in de trein moet werken en daarbij is mijn grote laptop irritant, met name omdat de accu niet lang mee gaat.

Mijn vraag is daarom: hoelang kun je werken (= lezen/typen, beetje internetten) op een netbook, en is er een bepaald merk/type netbook dat bekend staat om haar voortreffelijke accuduur?

Zo zie ik bijv. de Asus EEE 1001PXD voor minder dan 200 euro, maar ik lees ook dat de accu iets van 2,5 uur mee gaat. Dat is niet genoeg eigenlijk...
Ik doe uren met de Lenovo. Voornamelijk internetten op de bank. Ik heb niet de tijd bijgehouden, maar ik doe er makkelijk twee avondjes mee op één lading (ca. 6-7 uur totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb de Lenovo nu 1 collegedag (deeltijd) gebruikt. Hij was bijna 100% vol toen ik begon, heb er een ppt op gemaakt, deze vlak erna gebruikt voor een presentatie. Verder continue online natuurlijk en tijdens het 2e college stond hij aan om notities te maken. Aan het einde had ik naar ik meen tussen de 30 en 40% accu duur over. Als je hem fatsoenlijk instelt valt er volgens mij wel een dag mee te werken.

Mocht je de Lenovo willen, tot einde van deze maand loopt er een €100,- cashback actie :) Dus voor €400,- ben je klaar en heb je 2 jaar on site garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smash016
Ik zoek toch iets uit een andere prijscategorie... Heb nu 3 netbooks op het oog, alle met 6-cell accu's wat toch genoeg moet zijn, in ieder geval beter dan de 3-cell accu van de Asus die ik hier eerder vermeldde.

- Acer Aspire One D257
- Asus Eee PC 1015BX
- Samsung N145-JP03NL

Alle 250 euro. Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Acer en redelijk goede ervaringen met Asus. Van Samsung heb ik alleen mp3-spelers en telefoons gehad. Wel bieden Acer en Samsung 2 jaar garantie t.o.v. 1 jaar bij Asus.

Als iemand iets wil aanbevelen of afraden, be my guest. Bijv. Intel Atom vs. AMD Fusion. Ik geloof dat de Intel energiezuiniger is, wat voor mij de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Samsung heeft een single-core Intel Atom processor en is de traagste van deze 3 netbooks. Die zou ik zeker links laten liggen. De Acer heeft de snelste processor maar een brakke GPU. De Asus is iets langzamer dan de Acer maar heeft als voordeel dat de GPU ingezet kan worden tijdens het afspelen van video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smash016
Dank. Heb inmiddels zelf ook wat uitgevogeld.

De Acer heeft een Atom N570 die (in Cinebench 10) ongeveer 25% sneller is dan de Fusion C50 van de Asus. Bij puur grafische benchmarks veegt de Fusion (= Radeon) echter de vloer aan met de Atom (= Intel GMA). Maar ja, waar gebruik ik de netbook voor? Lezen en typen vooral.

Acer levert 2 jaar garantie maar slechts 6 maanden garantie op de accu. Asus op beide 1 jaar. Aangezien ik slechte ervaringen heb met Acer en dan met name de Acer-accu's, neig ik daarom toch te gaan voor de Asus. Misschien iets langzamer, maar wat merk je daarvan bij PDF- en Word-bestanden? En mocht je ooit iets met multimedia willen doen, of 'm willen aansluiten op een extern beeldscherm als een soort mediastation, dan heeft de Asus natuurlijk wel veel meer grafische power. Bovendien komt de accu goed uit de test, van de Acer kan ik niks vinden daarover.

Dus dat wordt de Asus waarschijnlijk.

[ Voor 82% gewijzigd door smash016 op 20-09-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
  • Laatst online: 31-08 19:55
vraagje:
ik ben al een week op internet aan het zoeken naar een shop welke de

Asus 1015PX, glanzend Wit of glazend Rood, en met 6 cells accu (!)

op voorraad heeft. Geen enkele shop welke ik tot op dit moment heb gemailed heeft deze of kan aangeven wanneer deze binnen gaat komen.
Aangezien ik binnen enkele weken dit beestje nodig heb ivm een reis ben ik hier dus een beetje met spoed naar op zoek. Iemand een idee waar nog te zoeken ? Help! Thanx!

• Señor Sjon
smash016 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:40:
Dank. Heb inmiddels zelf ook wat uitgevogeld.

De Acer heeft een Atom N570 die (in Cinebench 10) ongeveer 25% sneller is dan de Fusion C50 van de Asus. Bij puur grafische benchmarks veegt de Fusion (= Radeon) echter de vloer aan met de Atom (= Intel GMA). Maar ja, waar gebruik ik de netbook voor? Lezen en typen vooral.

Acer levert 2 jaar garantie maar slechts 6 maanden garantie op de accu. Asus op beide 1 jaar. Aangezien ik slechte ervaringen heb met Acer en dan met name de Acer-accu's, neig ik daarom toch te gaan voor de Asus. Misschien iets langzamer, maar wat merk je daarvan bij PDF- en Word-bestanden? En mocht je ooit iets met multimedia willen doen, of 'm willen aansluiten op een extern beeldscherm als een soort mediastation, dan heeft de Asus natuurlijk wel veel meer grafische power. Bovendien komt de accu goed uit de test, van de Acer kan ik niks vinden daarover.

Dus dat wordt de Asus waarschijnlijk.
Let op de resolutie. De Acer is (uit mijn hoofd) de enige met een hogere resolutie in hetzelfde scherm. Extra pixels zijn altijd winst. Verder lees ik over de netbooks van Acer veel betere berichten dan over hun laptops. Ik zou altijd gaan voor de iets betere GPU. Een simpel of een wat ouder spel draait dan gewoon super i.p.v. de Intel versie met (de inmiddels per definitie) brakke videodrivers.

Vergeet niet dat je bij deze netbooks allereerst het geheugen moet uitbreiden en eigenlijk ook het OS vervangen. Die kosten heb je bv. bij een Lenovo niet. Die is out-of-the-box klaar.

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Senor Sjon schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:54:
[...]

Je hebt ook nog de 166m. De variaties zijn eindeloos. Ik ben daarop een beetje afgehaakt, het maakt het heel irritant zoeken.
Ik haak eveneens af.. Desgevraagd verwijst Asus Benelux domweg naar de (1215B) leveranciers cq dozenschuivers (geen kennis van zaken).

• partyondude
Senor Sjon schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:14:
[...]

Let op de resolutie. De Acer is (uit mijn hoofd) de enige met een hogere resolutie in hetzelfde scherm. Extra pixels zijn altijd winst. Verder lees ik over de netbooks van Acer veel betere berichten dan over hun laptops. Ik zou altijd gaan voor de iets betere GPU. Een simpel of een wat ouder spel draait dan gewoon super i.p.v. de Intel versie met (de inmiddels per definitie) brakke videodrivers.

Vergeet niet dat je bij deze netbooks allereerst het geheugen moet uitbreiden en eigenlijk ook het OS vervangen. Die kosten heb je bv. bij een Lenovo niet. Die is out-of-the-box klaar.
Daarnaast heb je bij de Lenovo voor €392,- ook nog eens 2 jaar garantie aan huis. Lijkt mij een prima deal :)

Verwijderd

ik ga a.s. zaterdag de Acer D522 halen (die met AMD C-50 en de hogere schermresolutie).
Heb hier wel goede verhalen over gelezen.. hij is inderdaad iets minder snel dan een Atom N570 in Cinebench maar dat komt ook deels doordat Cinebench niet echt gebruik maakt van de out-of-order technologie van de AMD processor. Qua gebruik schijnen de N570 en de C50 elkaar zo goed als niet te verschillen.. behalve op grafisch vlak natuurlijk :)

• Philflow

Philflow

Niet alleen in cinebench hoor, ook in Wprime (en alles wat hyperthreading gebruikt) is de Atom N570 veel sneller.

Verwijderd

ja hyperthreading.. maar da's wat anders dan out-of-order toch?

• Philflow

Philflow

Ik weet er het fijne niet van. Heb wel een aantal reviews gelezen, o.a. HWI. Mijn indruk is dat de Atom een betere keuze is als je wat wil gaan multitasken met office applicaties ed. Maar natuurlijk is de Atom al geen ster, de AMD C-50 is nog wat minder krachtig op dat vlak. Op video gebied heeft AMD weer voordelen.

Ik heb zelf een weekje gewerkt met de AMD e-350, die al een stuk sterker is, maar die liep al erg gauw op zijn tenen bij wat zwaardere websites. Ik heb hem dan ook verkocht.

Edit: ook hier: http://www.notebookjourna...e-one-522-c5dkk-nkks-1379
Nadeel: Leistung im Office-Bereich

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 21-09-2011 20:24 ]

Verwijderd

Hmm multitasken is toch wel prettig natuurlijk.. ik moet wel Chrome, Word en Powerpoint tegelijk aan kunnen hebben eigenlijk... kan dat wel ? :P

Verwijderd

Geen punt, als je maar meer dan 1GB RAM hebt.

Verwijderd

dat was ik sowieso al van plan.. gelijk 2gb erin. misschien wel 4gb (ook al gebruik je dan maar 3.5 geloof ik?)
of maakt 3.5 tov 2gb niet zo veel verschil voor zo'n ding?

Verwijderd

Bij twijfel. Altijd de grootste hoeveelheid nemen. Het kost toch geen drol.

Het grootste voordeel van meer RAM is dat het de harde schijf ontlast. Wanneer je niets doet zal windows veelgebruikte bestanden al naar het RAM verplaatsen. Dit kan ervoor zorgen dat een programma veel sneller opstart. XP doet dit trouwens niet, daarom voelt win7 vaak sneller aan.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste