Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Inderdaad, dus de vraag is eigenlijk, wat is het verschil tussen de 4000 en de 4100?
Zou de batterij anders zijn (ik heb zitten zoeken maar niets gevonden)?
In een winkel heb ik op beide dozen gekeken, ik dacht dat de batterij anders was maar ik weet het niet zeker.

[ Voor 56% gewijzigd door jayjey op 28-01-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
De Lenovo x121e heb ik ook bekeken en die heeft bovenop de cover een fluweel/rubberachtig rood laagje. Dat leek me niet duurzaam. Je krast er (denk ik) zo in. Gaat er natuurlijk lelijk uitzien dan.

YouTube: Lenovo X121e Lid covering flakes off 2 weeks old!

Misschien is er iemand met zo'n notebook die daar wat over kan zeggen?

[ Voor 40% gewijzigd door jayjey op 27-02-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
cc12 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:10:
[...]

Inderdaad, je kan beter voor de 1215B met de E450 gaan, meer geheugen en de combinatie van GPU+CPU maakt het volgens mij ook nog iets krachtiger.

Ik heb het gevoel dat Intel snel terrein verliest met zijn Atom t.o.v. de AMD E350/E450 met name door de krachtigere GPU die erin zit. Nou is het wel zo dat de 1215N een NVidia Ion2 gpu heeft maar de normale netbooks met alleen een Intel gpu is niet echt een aanrader voor multimedia gebruik.
Vandaag gekocht :-D €319,- euro bij MediaMarkt Eindhoven. Was het allerlaatste model dat ze hadden (zei de verkoper).
Aan de andere kant was hij ook heel deftig een koppeltje aan het naaien...
Die wilden graag een simpele notebook voor onder de €500, voor surfen en office etc. Nou meneer begon al bij een notebook van €570,- ongeveer en vertelde ze dat ze ook nog eens MsOffice moesten kopen los erbij.
Koppeltje had er duidelijk geen verstand van maar was in eerste instantie (voordat de verkoper ze aansprak) aan het kijken naar de 1215B omdat ze hadden gelezen ergens dat die 'meeste waard voor geld' gaf.
Nouja, ik heb maar een stille opmerking gemaakt dat Open Office het prima doet, maar de verkoper was toen in de war en na 2s pauze ging hij weer door met het Office pakket in zijn hand..bah!

In ieder geval erg blij met mijn netbook! :D Morgen 3uur treinen, dus die gaat gelijk zijn waarde bewijzen (hoop ik ;P ).
Eerst maar eens Windows7 Ultimate erop en wat echte software ipv die bloat van Asus.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
De DM1-4000? Dat is een tijdelijke actie toch? Tot en met zondag?
Wat is nou het verschil met de 4100?

[ Voor 42% gewijzigd door jayjey op 28-01-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 20:36
Kom er ook maar niet uit wat nu het verschil is tussen die 4000 en de 4100.

Heb net zitten kijken naar zo'n X121e met E-450 icm Vertex Plus 60 GB, zou op 470 euro excl verzending komen bij 4launch. Een enclosure heb ik nog liggen dus het schijfje zou niet verloren gaan. Lijkt me best interessant.

Is er iemand hier die me kan vertellen of die absoluut fluisterstil is, de laptop? Moet nog maar es wat extra reviews gaan zoeken straks, maar dat is heel erg belangrijk voor me, want dat steekt me ontzettend tegen aan mijn Vaio SB.

Het enige wat me doet twijfelen over de Lenovo is het gewicht, dat is toch wat meer dan de Samsung 305U1A, wordt dat gecompenseerd door de sturdiness? :)

Also, zou ik veel energie kunnen besparen door die harde schijf te verruilen met een SSD?

Edit: Ik lees hier in de reacties dat er enkel een 7mm schijf in kan, en dus zo goed als alle SSD's uit de boot vallen hierdoor. Zuur?
Edit: of zo'n M4 64 dan maar, maar ben ik weer ruim 30 euro duurder uit

[ Voor 15% gewijzigd door Th1x4nG op 28-01-2012 04:11 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 22:06
jayjey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:26:
De DM1-4000? Dat is een tijdelijke actie toch? Tot en met zondag?
Wat is nou het verschil met de 4100?
Het enige verschil wat ik heb kunnen vinden aan de hand van de specificaties die HP opgeeft is de kloksnelheid (1,7GHz vs. 1,65GHz) en een snellere HD (7200rpm vs. 5400rpm)

http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5184904
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5225669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goedkope netbook voor mijn moeder. Het enige wat ze zal doen is surfen op het internet dus de gpu is niet van belang. Zolang de processor maar goed is.

Hier heb ik deze netbook gevonden:
pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd
Ik vroeg me af of dit de beste koop is. Of is er misschien een laptop met bijvoorbeeld minder opslag, mindere gpu maar wel beter processor voor hetzelfde geld. Of eentje voor minder geld?
Als jullie er eentje kennen met een iets groter scherm en ongeveer dezelfde prijs (mag iets meer zijn) dan zeg het ook maar.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 20:58
Moeders en dit soort kleine schermen en hoge pixeldichtheid. Is dat wel verstandig? Je zou het haar eerst eens moeten laten zien in een winkel, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 15-04 03:27
RetroTycoon schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:17:
Moeders en dit soort kleine schermen en hoge pixeldichtheid. Is dat wel verstandig? Je zou het haar eerst eens moeten laten zien in een winkel, imho.
Ze heeft een leesbril, dus dat komt vast wel goed.
Heb er ook bijgezet dat een laptop met een wat groter scherm ook prima is, misschien zelfs beter en dus meerprijs waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
jayjey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:21:
De Lenovo x121e heb ik ook bekeken en die heeft bovenop de cover een fluweel/rubberachtig rood laagje. Dat leek me niet duurzaam. Je krast er (denk ik) zo in. Dat is bij een hard plastic laagje ook wel maar hier als dat eenmaal gebeurt bladdert het makkelijk verder af? Ik heb ook al eens een Logitech muis gehad waar het rubberen laagje er zo afging. Gaat er natuurlijk lelijk uitzien dan.

YouTube: Lenovo X121e Lid covering flakes off 2 weeks old!

Misschien is er iemand met zo'n notebook die daar wat over kan zeggen?
Heb ik geen last van. Wel dat het scherm afdrukken (krassen) maakt op de onderkant omdat het een mat scherm, zonder overkoepelende glasplaat betreft. Maar dat komt wss door de (te) kleine tas waarin ik de netbook vervoer. Een doekje ertussen voorkomt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:15:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goedkope netbook voor mijn moeder. Het enige wat ze zal doen is surfen op het internet dus de gpu is niet van belang. Zolang de processor maar goed is.

Hier heb ik deze netbook gevonden:
pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd
Ik vroeg me af of dit de beste koop is. Of is er misschien een laptop met bijvoorbeeld minder opslag, mindere gpu maar wel beter processor voor hetzelfde geld. Of eentje voor minder geld?
Als jullie er eentje kennen met een iets groter scherm en ongeveer dezelfde prijs (mag iets meer zijn) dan zeg het ook maar.
Bedankt.
Lenovo E325, maar is die wel met E450, ik zie die ook niet meer bij de pricewatch staan? Wel de intel versie. De E320.
Of Dell V131 pricewatch: Dell NL V131 (131-10001)
Of Samsung 300 pricewatch: Samsung 300V3A-S03NL
Alle 13.3 inch, maar qua resolutie niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Th1x4nG schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 03:43:
Kom er ook maar niet uit wat nu het verschil is tussen die 4000 en de 4100.
Batterij, dat stond op de doos dacht ik. Heb beide dozen bekeken.
Heb net zitten kijken naar zo'n X121e met E-450 icm Vertex Plus 60 GB, zou op 470 euro excl verzending komen bij 4launch. Een enclosure heb ik nog liggen dus het schijfje zou niet verloren gaan. Lijkt me best interessant.
Hmm, inderdaad... :9~
Het enige wat me doet twijfelen over de Lenovo is het gewicht, dat is toch wat meer dan de Samsung 305U1A, wordt dat gecompenseerd door de sturdiness? :)
Ik denk het wel toen de Lenovo zag in de winkel, hij zag er in ieder geval goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

notebookcheck spreekt van een erg matige case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
RetroTycoon schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Heb ik geen last van. Wel dat het scherm afdrukken (krassen) maakt op de onderkant omdat het een mat scherm, zonder overkoepelende glasplaat betreft. Maar dat komt wss door de (te) kleine tas waarin ik de netbook vervoer. Een doekje ertussen voorkomt dit.
Bedankt voor je antwoord. Dat filmpje heb je dat ook gezien? Dat ziet er toch wel slecht uit :?

[ Voor 3% gewijzigd door jayjey op 28-01-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhveldhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 21:12
IK heb ook gekozen voor de HP4000 DM1 bij de mediamarkt. Ze hadden de asus 1215B niet meer en de 1225B ook niet. Nu met 20% korting dus prima deal, heerlijk apparaat.
Even een vraagje, ik wil mijn harde schijf partitioneren met patrition wizard. Nu heb ik vrije ruimte gecreeerd, maar geeft hij aan dat ik geen vrije MBR slots meer heb. Klopt omdat er al 4 zijn en dit komt omdat HP de volgende indeling heeft gemaakt±
1. System, NTFS, 200mb, active and boot
2 C schijf, NTFS met windows en ruimte om nieuwe schijf te maken
3.D Recovery, NTFS, 16gig waarvan 14 gig gebruikt
4 E HP tools, fat32, 4 gig used 3 gig

Ik wil natuurlijk dat alles lekkker blijt draaien en goede back up mogelijkheid hou, maar ik zou graag ook een aparte schijf voor muziek en films etc maken.
Wat is volgens jullie de beste oplossing hiervoor?

Zijn er verder nog aanbevelingen voor dit netbook wat ik kan veranderen (ik beschik niet over software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
jhveldhuis schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:33:
IK heb ook gekozen voor de HP4000 DM1 bij de mediamarkt. Ze hadden de asus 1215B niet meer en de 1225B ook niet. Nu met 20% korting dus prima deal, heerlijk apparaat.
Even een vraagje, ik wil mijn harde schijf partitioneren met patrition wizard. Nu heb ik vrije ruimte gecreeerd, maar geeft hij aan dat ik geen vrije MBR slots meer heb. Klopt omdat er al 4 zijn en dit komt omdat HP de volgende indeling heeft gemaakt±
1. System, NTFS, 200mb, active and boot
2 C schijf, NTFS met windows en ruimte om nieuwe schijf te maken
3.D Recovery, NTFS, 16gig waarvan 14 gig gebruikt
4 E HP tools, fat32, 4 gig used 3 gig

Ik wil natuurlijk dat alles lekkker blijt draaien en goede back up mogelijkheid hou, maar ik zou graag ook een aparte schijf voor muziek en films etc maken.
Wat is volgens jullie de beste oplossing hiervoor?

Zijn er verder nog aanbevelingen voor dit netbook wat ik kan veranderen (ik beschik niet over software).
Kan dat niet al met de standaard Windows Diskmanager!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
jayjey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:53:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Dat filmpje heb je dat ook gezien? Dat ziet er toch wel slecht uit :?
Ja, dat was ernstig. Maar ondanks mijn dagelijks gebruik en vervoer op onder meer de fiets met dus veel geschuif is er nog geen stukje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ok, tsja dan is dat een vreemd filmpje geweest. Je kunt moeilijk zelf zo'n test gaan doen natuurlijk.

[ Voor 60% gewijzigd door jayjey op 27-02-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:37
Nu een paar dagen gewerkt met de DM1-4000. Werkt heerlijk! Zat me alleen te ergeren aan de automatische brightness aanpassingen van het scherm. Bij een wit scherm stelde de laptop het scherm bij, hij maakt het scherm lichter. Erg vervelend als je in het donker achter de laptop zit!

Dit los je als volgt op:
Klik met het rechtermuisklik op het bureaublad. Kies dan voor AMD Vision Engine Control Center.
Kies dan voor Energie en klik op Powerplay ( groen gedeelte ). Het schema van Powerplay verschijnt en kunt u de Vari-Bright inschakelen uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is dat toch voor waardeloze feature? Zowel bij AMD, intel als nvidia zie ik dat, en ik zie niets anders dan geklaag daarover :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
Ben op zoek naar een netbook voor dagelijks mee te sleuren, de netbook zou vooral gebruikt worden voor office, internet en imagetank. Het budget is aardig beperkt aangezien ik nog student ben, maar de aankoop zou wel nodig zijn (ben gemiddeld 70 uur per week op verplaatsing).

Voor zwaardere taken thuis heb ik nog een macbook pro staan (15inch, niet het unibody model, te lomp om elke dag mee te sleuren naar mijn gevoel)

Na wat opzoeken ben ik uitgekomen op de
Asus aspire one 522-c6dkk, het grote voordeel van deze is de resolutie voor een 10" die me sterk aanspreekt.
Verder zou er wel een upgrade moeten zijn van het ram naar minstens 2gb, evtl 4gb.
Een nadeel van deze is de slechte accu tijd, een voordeel dan weer de zeer kleine stroomadapter.

De, hier veelbesproken, hp dm1-4000sd. Deze spreekt me ook sterk aan, geen nood aan nieuwe windows installatie, betere cpu, standaard 4gb ram. Ik zou deze zeker gekocht hebben voor de +-310 euro die hij koste tijdens de btw dagen. Echter heb ik de tijd niet gehad om even tot in Nederland te rijden (vanuit België).
de 380 euro die hij momenteel kost is voor mij toch over budget.

Zijn er nog andere alternatieven die ik over het hoofd zie?
Ervaringen van degene die met een soortgelijke netbook heeft gewerkt en nu de hp dm1-4000sd heeft? Ga je je sneller ergeren aan de netbook en zeg je van, de extra snelheid is het dubbel en dik waard, of zeg je van voor office en internet is de netbook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:50
Ik heb nu 3 maandjes mn Asus 1215b (e350, usb 3.0 variant), en toen ik heb gereboot naar een 64bit Windows, omdat er blijkbaar 32bit opstond. Helaas toen al mn drivers kwijtgeraakt. Nu heb ik het grootste deel terug, alleen de hotkeys(fn + f1 enzo, geluid harder zachter) doen het niet meer. Iemand enige tips hoe ik dit het beste kan oplossen. Of is er ergens misschien een cd met drivers??

En heeft er al iemand ervaring met een SSD'tje in deze e350? Loont dit flinkt, of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:37
qua111 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:19:
Ik heb nu 3 maandjes mn Asus 1215b (e350, usb 3.0 variant), en toen ik heb gereboot naar een 64bit Windows, omdat er blijkbaar 32bit opstond. Helaas toen al mn drivers kwijtgeraakt. Nu heb ik het grootste deel terug, alleen de hotkeys(fn + f1 enzo, geluid harder zachter) doen het niet meer. Iemand enige tips hoe ik dit het beste kan oplossen. Of is er ergens misschien een cd met drivers??

En heeft er al iemand ervaring met een SSD'tje in deze e350? Loont dit flinkt, of valt het mee?
http://www.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1215B/#download
Onder ATK staat KBFilter V1.0.0.3, daar staat ook (including HotkeyService 1.37) bij. Wellicht dat dat de driver is voor de fn toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:50
cheeseruler schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:58:
[...]

http://www.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1215B/#download
Onder ATK staat KBFilter V1.0.0.3, daar staat ook (including HotkeyService 1.37) bij. Wellicht dat dat de driver is voor de fn toetsen?
helaas dus niet... Heb ook al een losse hotkeyservice gedownload, maar nog steeds niks ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

De keus is gevallen op een MSI U270-215, nu 48 uur in bezit en tot nu toe erg tevreden.
Makkelijk tweakable (RAM -naar 2x4Gb- en HDD -straks SSD- onder 1 klep met twee schroeven)
En voor de mensen die nu benieuwd zijn: ja de SD kaart gaat er op 2mm na helemaal in. ;-)

Sterker nog de antenne voor de muis steekt net iets verder uit...

[ Voor 11% gewijzigd door _matt_ op 04-02-2012 20:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:10
Laatste dagen een aantal nieuwsberichten gelezen over de komende APU updates van AMD, nl. de Trinity voor de middenklasse en Brazos 2.0 voor het basissegment. Brazos 2.0 zou een snellere GPU krijgen die gebaseerd is op de Radeon HD7xxx serie. Weten jullie al meer details? Is er al iets bekend van fabrikanten die modellen hiermee gaan uitrusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
MuFFIN 007 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:46:
Laatste dagen een aantal nieuwsberichten gelezen over de komende APU updates van AMD, nl. de Trinity voor de middenklasse en Brazos 2.0 voor het basissegment. Brazos 2.0 zou een snellere GPU krijgen die gebaseerd is op de Radeon HD7xxx serie. Weten jullie al meer details? Is er al iets bekend van fabrikanten die modellen hiermee gaan uitrusten?
Ik had ergens gelezen dat de updates eind Q1 of begin Q2 worden geintroduceerd. Over farbikanten die modellen hiermee gaan uitrusten is nog niets bekend. Voorlopig hoeven we modellen met brazos 2.0 dus nog niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Dat dacht ik al, helaas... Vaak zijn fabrikanten er vroeg bij om nieuwe modellen aan te kondigen, maar ik vrees dat het nog wel even zal duren aangezien er op de CES ook niets over verteld is. Dan even een vraag aan jullie, eind van februari heb ik 400 euro te besteden. Ik wil daar een netbook van kopen, mijn voorkeur gaat uit naar of de HP DM1-4000 / DM1-4100 of de Asus 1225B. Zouden jullie wachten tot de nieuwe APU modellen (eind Q1 = eind maart) of gewoon nu aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
MuFFIN 007 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:23:
Dat dacht ik al, helaas... Vaak zijn fabrikanten er vroeg bij om nieuwe modellen aan te kondigen, maar ik vrees dat het nog wel even zal duren aangezien er op de CES ook niets over verteld is. Dan even een vraag aan jullie, eind van februari heb ik 400 euro te besteden. Ik wil daar een netbook van kopen, mijn voorkeur gaat uit naar of de HP DM1-4000 / DM1-4100 of de Asus 1225B. Zouden jullie wachten tot de nieuwe APU modellen (eind Q1 = eind maart) of gewoon nu aanschaffen?
Ik zit met hetzelfde dillema. Maar goed... aangezien er nog geen fabrikanten zijn die nieuwe modellen hebben aangekodigd met Brazos 2.0 denk ik niet dat ze binnen nu en twee maanden opeens in op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Inderdaad, dat wordt dan toch een van de modellen die er nu zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Het is deels offtopic, maar ik ben toch even verder gaan lezen hier op GoT, en heb ook gegoogled, en ik zag dat er voor 400E ook volwaardige 15.6 inch laptops te vinden zijn. Dan vindt ik de Fusion modellen niet interessant, want dan kan je net zo goed een netbook nemen. Maar ik zag ook een aantal modellen met krachtigere chips, zoals deze: http://www.laptopshop.nl/...ps/asus-x54hy-sx082v.html . Is dit complete meuk qua bouwkwaliteit omdat het echt een basismodel is of niet? Leek mij interessant omdat je een sterkere CPU hebt (Pentium B960 afgeleid van Core i3) en betere graphics (Radeon HD6470M).

Bouwkwaliteit en uiterlijk speelt echter ook een rol, en daar ben ik niet zo tevreden over. Heeft iemand ervaring met een instapmodel als deze? Het interessante is dus de krachtigere hardware voor dezelfde prijs...
Dell biedt een soortgelijk model voor onder de 400 euro, de Inspiron 15. Deze heeft dan geen aparte graphics maar gewoon de standaard IGP (GMA 3000).

Dus, vertel, wat denken jullie hiervan? Qua uiterlijk vindt ik de HP Dm1-4000 mooier, maar krachtigere hardware in een 12 of 13 inch formfactor is in verhouding duur (> 600E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Weet iemand het verschil tussen Lenovo E325 (NWX2TMH) en E325 (NWX3MMH)
MH staat voor multilingual holland, de 2e heeft een betere netwerk kaart maar is ook zwaarder, toch vond ik dat de 1e 8,3 uur meeging en de 2e 6,2 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Bestaat er trouwens zoiets als een universele externe accu voor een laptop?
Ik heb zelf gezocht maar niks gevonden dat in de buurt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
@Jayley, je accuvraag is offtopic. Wat ik er echter van weet is dat er geen universele accus bestaan. Wel universele adapters. Bovendien kan jij bij sites als Amazon en DealXtreme altijd terecht voor goedkopere alternatieven dan de A merk originele accu. Kijk daar eens rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:43:
Het is deels offtopic, maar ik ben toch even verder gaan lezen hier op GoT, en heb ook gegoogled, en ik zag dat er voor 400E ook volwaardige 15.6 inch laptops te vinden zijn. Dan vindt ik de Fusion modellen niet interessant, want dan kan je net zo goed een netbook nemen. Maar ik zag ook een aantal modellen met krachtigere chips, zoals deze: http://www.laptopshop.nl/...ps/asus-x54hy-sx082v.html . Is dit complete meuk qua bouwkwaliteit omdat het echt een basismodel is of niet? Leek mij interessant omdat je een sterkere CPU hebt (Pentium B960 afgeleid van Core i3) en betere graphics (Radeon HD6470M).

Bouwkwaliteit en uiterlijk speelt echter ook een rol, en daar ben ik niet zo tevreden over. Heeft iemand ervaring met een instapmodel als deze? Het interessante is dus de krachtigere hardware voor dezelfde prijs...
Dell biedt een soortgelijk model voor onder de 400 euro, de Inspiron 15. Deze heeft dan geen aparte graphics maar gewoon de standaard IGP (GMA 3000).

Dus, vertel, wat denken jullie hiervan? Qua uiterlijk vindt ik de HP Dm1-4000 mooier, maar krachtigere hardware in een 12 of 13 inch formfactor is in verhouding duur (> 600E).
Ja das waar, maar de prijs is lager omdat er geen nieuw type i3 inzit en omdat het een standaardmaat 15.6" is, maar het scheelt inderdaad wel veel. Bouwkwaliteit ziet er prima uit, ik kan zelfs geen glanzend plastic ontdekken.

pricewatch: Lenovo Essential B570e (MAB23MH)
misschien beter qua bouw en nog goedkoper, misschien nog wel met cash back?

E450 is toch wel een stuk beter dan een atom trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door jayjey op 06-02-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:05:
@Jayley, je accuvraag is offtopic. Wat ik er echter van weet is dat er geen universele accus bestaan. Wel universele adapters. Bovendien kan jij bij sites als Amazon en DealXtreme altijd terecht voor goedkopere alternatieven dan de A merk originele accu. Kijk daar eens rond.
Ja, ok, had ik al gedaan maar niet heel intensief, das waar. Zou toch wel handige uitbreiding zijn een universele externe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Kan iemand nog iets zeggen over het scherm van de x121e? De lichtsterkte m.n.?

Veel schermen zijn erg glanzend. Die lenovo is met de Sony 11.6 inch mat. Alleen de sony heb ik het scherm van gezien maar dat was niet geweldig.

Andere notebookjes allemaal hardstikke glanzend, duidelijk over the top.
Alleen de macbook air had een mooi scherm, wel soort halfglanzend, zonder glasplaat ervoor zoals de ipad die weer hardstikke glanzend is net zoals de rest.

[ Voor 78% gewijzigd door jayjey op 08-02-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bagger. Maar echt. Als je een ook maar enigzins boven de middelmaat uitstijgend scherm wilt, dan kan je een macbook air kopen. Dat is de goedkoopste in die categorie. Snap je nu dat ik dat een mooi apparaat vind? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
En de lichtsterkte? En in relatie tot zijn concurrenten? De sony was ook niet geweldig hoor, en dat is de enige die ook mat is. Dus ja, wat dan?

Ja die macbook air is fijn, dat zou een optie zijn maar ik werk altijd met ubuntu, ik heb geen zin om nu apple te gaan nemen. Maar om nu te zeggen dat die glanzende schermpjes zo geweldig zijn...
De macbookair heeft op de een of andere manier toch een betere middenweg gevonden.

[ Voor 66% gewijzigd door jayjey op 27-02-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jayjey schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:09:
en in relatie tot zijn concurrenten? de sony was ook niet geweldig hoor.
Zelfde verhaal. Alles is bagger qua schermkwaliteit. Als er 10 notebooks bestaan die te koop zijn met een degelijk scherm < 14", dan zijn dat er veel. De meeste fabrikanten kan het gewoon geen reet schelen wat voor scherm er opzit.

En glanzend of niet, dat is puur persoonlijke voorkeur. Ik heb niet veel eisen, maar een glanzend scherm is voor mij zeker een pre.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-02-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Macbookair is prima qua contrast/glansgraad etc.
De rest is echt over the top qua glans.
Maar die matte scherpjes zijn beetje doffig...

Welke 10 <14" zijn dan beter, ik heb er maar 1 nodig :)

[ Voor 49% gewijzigd door jayjey op 27-02-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wederom de macbook air en eventueel die samsungs van €899, ik ben de naam even kwijt. NP900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
ja maar dan wil ik natuurlijk een air, die samsung is minder mooi.
Dan zijn er dus nog 8 over? :)

Maar eigenlijk heb jij in die onderste categorie dus liever een glanzend scherm?

[ Voor 48% gewijzigd door jayjey op 21-02-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBA 11 en 13, MBP 13,
samsung NP900,
sony vaio Z. Ja, die begint bij €2000.
X220
Asus ux21 en 31.

Dat zijn er 8. Meer ken ik er niet. De laatste 2 zijn semi-twijfelachtig. Scroll even naar onderen: http://www.anandtech.com/...sus-zenbook-ux21-review/4.

Meer ken ik er niet. Misschien iemand anders misschien? De keuze is zeker niet ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Goeie link, maar zoveel voor een notebookje, das het me niet meer waard.
Dit gevonden:
http://www.anandtech.com/...011-laptop-buyers-guide/2

[ Voor 3% gewijzigd door jayjey op 27-02-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De anandtech buyers guide is gebaseerd op de US markt met US prijzen. Het heeft niet heel veel zin om daarnaar te refereren vanuit dit land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ok das waar.

[ Voor 178% gewijzigd door jayjey op 21-02-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
MuFFIN 007 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:43:
Het is deels offtopic, maar ik ben toch even verder gaan lezen hier op GoT, en heb ook gegoogled, en ik zag dat er voor 400E ook volwaardige 15.6 inch laptops te vinden zijn. Dan vindt ik de Fusion modellen niet interessant, want dan kan je net zo goed een netbook nemen.
Als mobiliteit niet belangrijk is dan zijn er inderdaad laptops te vinden met een beter prijs/prestatie verhouding. Alleen de meeste hebben weinig trek om 3 kilo en een groot formaat mee te sjouwen, die hebben liever een machientje voor erbij en daar voldoet de AMD Fusion iets beter bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Dat lijkt mij inderdaad ook. Apart trouwens dat Asus de X-serie helemaal niet vermeldt op de Nederlandse webpagina, terwijl het toch een populaire serie is, gelet op de Pricewatch. Deze serie is nl. nog goedkoper dan de K-serie...

Maar goed, ik ga uiteindelijk toch voor een echte netbook, omdat die nog iets goedkoper zijn en meer mobiliteit + accuduur bieden. Wat betreft de prijs van de DM1-4000sd trouwens, die is bij Wehkamp verlaagd van 399 naar 369. Dit staat nog niet in de pricewatch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
Was op m'n netbook gaan staan.... HP 3125SD
Scherm naar de vaantjes....
Ding open maken, replacement nummer gecheckt en aan deze ebayer gevraagd of het scherm geschikt was:
www.ebay.com/itm/120835887285
Gekocht, geplaatst, werkt weer prima :)
Lang leve ebay ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:44
Ik heb zelf een packard bell dot se 10 inch netbook in gebruikt en vind dit apparaat net te klein en de resolutie net te laag.

Het liefste zou ik een 12 of 13 inch netbook willen hebben met een wat krachtigere processor / gpu en wat grotere toetsen zodat hij mijn normale laptop voor een groot deel kan vervangen.

Bij de nieuwe netbook is de prijs wel belangrijk, deze moet dus betaalbaar blijven voor mij, max 350 - 400 euro. Hiernaast zou het het geweldigste zijn als de netbook er uitziet als de MBA.

Toevallig kwam ik gisteren op marktplaats een macbook clone tegen met een grootte van 13inch, een dualcore atom processor en sexy design.

Ik heb helaas het linkje niet omdat ik op het werk niet op mp kan maar kent iemand het apparaat toevallig?

• cc12
Hier is een review te vinden over de MBA kloon:

http://micgadget.com/1869...book-air-knockoff-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dospruit
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-05-2021
Na wat vooronderzoek Ik heb vorige week de HP dm1-4000sd aangeschaft. Mede omdat ik op tweakers las dat dit in zijn prijsklasse DE laptop is om 1080P films af te spelen.
Nadat ik gisteren de blueray rip van Rise of the PLanets of the apes heb gedownload was dat (tot nu toe) bij mij dus nog niet het geval.

Ik heb de laptop op hoge prestaties gezet en zoveel mogelijk achtergrondprocessen uitgezet, wel een stukje minder schokkerig maar nog niet vloeiend.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

dospruit schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:47:
Na wat vooronderzoek Ik heb vorige week de HP dm1-4000sd aangeschaft. Mede omdat ik op tweakers las dat dit in zijn prijsklasse DE laptop is om 1080P films af te spelen.
Nadat ik gisteren de blueray rip van Rise of the PLanets of the apes heb gedownload was dat (tot nu toe) bij mij dus nog niet het geval.

Ik heb de laptop op hoge prestaties gezet en zoveel mogelijk achtergrondprocessen uitgezet, wel een stukje minder schokkerig maar nog niet vloeiend.

Heeft iemand een oplossing?
Je moet een player gebruiken die hardware acceleratie ondersteund zoals bv Media Player Classic HC:
HP DM1 Playing x264 1080p

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
jayjey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:53:
[...]

Niet gezien, maar heb daar totaal geen last van. Ik denk dat er gewoon een of ander goedje overheen gegaan is wat de boel een beetje oplost?

Verder blijft het wel een fijn dingetje, alleen het touchpad kan mij totaal niet bekoren. Vooral scrollen is geen fijn iets. De ene keer wel, de andere keer verschuift ie weer de cursor. 8)7
Ik gebruik hem nu grotendeels als mediaplayer voor XMBC naast de tv. Dat gaat op 1080P gewoon goed, ook als ik stream via Wifi met de data vanaf een NAS. Verder is het mijn F1 live timing scherm en op-de-bank-internet bak als ik eens een wat groter scherm wil dan mijn SGS2.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zit eraan te denken een ipad te halen, maar sinds kort zit ik te twijfelen om voor een netbook te gaan. Voor mijn gevoel kun je daar net wat meer mee, en ook gemakkelijker (fysiek toetsenbord typt toch fijner). Maar ik ben helemaal niet thuis in de markt van netbooks.
Ik vroeg me daarom af of er inmiddels netbooks zijn (10.1 inch) die 720p MKV's (het liefst via VLC) vloeiend kunnen afspelen (eventueel op een externe tv), en zo ja, welke dit zijn. Ik heb wat gegoogled, maar de meeste posts die ik tegenkom over 720p + netbook zijn enkele jaren oud. Ook gaan ze allemaal over Atoms, en niet over AMD cpu's. Iemand die weet hoe het inmiddels gesteld is met de kracht van netbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Laatst online: 04-07 21:24
Met de kracht van netbooks zit het over het algemeen wel goed. Ik zou alleen wel voor een 11.6 of een 12.1 inch gaan. Ik heb zelf een hp dm1-3125 en ik heb er totaal geen moeite mee om dat ding iedere dag mee naar school te nemen, terwijl alles nog wel leesbaar is. Als ik nu zou moeten kiezen voor een netbook zou ik voor het nieuwere model de dm1-4000 gaan, maar daar zal niet iedereen het hier mee eens zijn.

Als ik jou was zou ik de laatste 10 pagina's van dit topic nog eens doorlezen en de netbooks die daarin voorkomen met elkaar vergelijken. Als je die dan vergelijkt met een ipad zul je al snel zien dat je met een netbook meer voor je geld krijgt. Wil je echter per se een touchscreen en wil je bijvoorbeeld vooral veel boeken of artikelen lezen, zou je misschien weer beter een aai-pet of ie-wiedah kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Zou je misschien wat modellen/cpu's kunnen noemen die 720p mkv's zonder problemen spelen als je die kent? Ik wil echt voor een 10.1 inch gaan, omdat ik op dit moment een iets grotere (15.4) heb, die ik door de grootte puur als desktop gebruik eigenlijk. Hij is te groot voor in mijn tas elke dag, en ook in de collegezaal is het niet echt fijn.
Ik kan natuurlijk voor 11.6 of 12.1 kunnen gaan, maar voor mijn gevoel is dat nog steeds te groot. Vandaar dus de wens voor 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:39

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Lees dit eens: Round-up: zes AMD Brazos-netbooks

Dan weet je waar netbooks tegenwoordig staan. 720p films kunnen deze echt wel goed afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt, zeker een verhelderend artikel. In de pricewatch staan echter bijna geen C50/C60 modellen. Wel een AMD fusions, maar die zijn allemaal minstens 11.6 inch. De hoeveelheid C50/C60 lijkt erop te wijzen dat het de laatste restjes zijn. Is er een opvolger van de C60 inmiddels die ik over het hoofd zie?

[ Voor 4% gewijzigd door Orian op 25-02-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
De schermkwaliteit van de meeste netbooks die hier staan zijn minder goed dan die in een ipad zit. Voor passieve vermaak of informatie zoeken op het web is vooral een tablet geschikt. Wil je daarnaast gegevens invoeren (toetsenbord) voor tekst, programmeren, etc. etc. dan is wellicht een netbook een betere keuze.

Vaak hebben 10,1 inch netbooks langzame processors (atom) en daar kan het bekijken van filmpjes een probleem worden. Ook is een 11,6 inch model qua toetsenbord net iets groter en daardoor voor veel mensen een pluspunt. Daarnaast is de resolutie vaak hoger van een 11,6 inch t.o.v. de 10,1 inch netbooks (1366*768 vs. 1024*600). Met een paar uitzonderingen zoals de Samsung NF310.

Ik volg het niet direct meer maar de ontwikkelingen op het gebied van 10,1 inch netbook blijft volgens mij een beetje achter. In NL richten de fabrikanten zich vooral op de 11,6 en 13,3 inch netbooks met meestal een AMD E350/450 processor of een Intel i3 processor. Simpelweg omdat ze dus sneller zijn, een hogere resolutie scherm en een groter toetsenbord hebben. Ik denk dat de markt voor 10,1 inch netbooks verzadigd begint te raken in NL.

10 inch is misschien een handig formaat voor een tablet, voor een netbook is het het vaak net niet.

-----------------------

Wellicht de Asus 1015: pricewatch: Asus Eee PC 1015BX-BLK040S

Of de Hp mini 210: pricewatch: HP Mini 210-3010sd (LT734EA)

10,1 inch netbooks hebben vaak ook maar 1GB geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door cc12 op 26-02-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:12:
[...]
En glanzend of niet, dat is puur persoonlijke voorkeur. Ik heb niet veel eisen, maar een glanzend scherm is voor mij zeker een pre.
Ik heb toch maar de HP DM1-4000sd met glanzend scherm genomen. Een goede keuze denk ik in vergelijking met het matte scherm wat ik heb gezien van de Sony Vaio VPCYB1S1E.

Het HP scherm heeft horizontaal nog wel een brede inkijk, maar verticaal van boven of van onderen naar het scherm kijkend is er vrijwel geen marge!

[ Voor 17% gewijzigd door jayjey op 27-02-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
jayjey schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:46:
[...]

Ik heb toch maar de HP DM1-4000sd met glanzend scherm genomen. Een goede keuze denk ik in vergelijking met het matte scherm wat ik heb gezien van de Sony Vaio VPCYB1S1E.
Het is zeker een goede keus: mocht de scherm defect zijn dan kan deze nog dienst doen als spiegel. Dat is zeker wel wat ik mis met mijn matte scherm mocht die stuk gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Kent iemand de HP DM1-4000sd goed?

Ik wil er Ubuntu opzetten (dual boot met windows 7) maar er zijn al 4 primaire partities bezet.
Kan je de HP_TOOLS partitie eraf gooien m.b.v. gparted?

Ook kun je met de HP Recovery manager (eenmalig) een Recovery USB van 16GB aanmaken.
Is dit dan een bootable USB waarmee je in principe bij een totaal geformatteerde, lege, ongepartitioneerde HD toch weer automatisch terug kunt naar de huidige indeling van de HD met 4 primaire partities, dus helemaal terug kunt? Dus :
sda1 SYSTEM 200MB
sda2 win7 450GB
sda3 Recovery 16GB
sda4 HP_TOOLS 4GB

[ Voor 26% gewijzigd door jayjey op 28-02-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
cc12 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:56:
[...]

Het is zeker een goede keus: mocht de scherm defect zijn dan kan deze nog dienst doen als spiegel. Dat is zeker wel wat ik mis met mijn matte scherm mocht die stuk gaan. :P
Ok, ok, mat is ook fijn, maar de meeste hebben nu eenmaal een glanzend scherm.
De sony was ook weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
cc12 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:10:
De schermkwaliteit van de meeste netbooks die hier staan zijn minder goed dan die in een ipad zit. Voor passieve vermaak of informatie zoeken op het web is vooral een tablet geschikt. Wil je daarnaast gegevens invoeren (toetsenbord) voor tekst, programmeren, etc. etc. dan is wellicht een netbook een betere keuze.

Vaak hebben 10,1 inch netbooks langzame processors (atom) en daar kan het bekijken van filmpjes een probleem worden. Ook is een 11,6 inch model qua toetsenbord net iets groter en daardoor voor veel mensen een pluspunt. Daarnaast is de resolutie vaak hoger van een 11,6 inch t.o.v. de 10,1 inch netbooks (1366*768 vs. 1024*600). Met een paar uitzonderingen zoals de Samsung NF310.

Ik volg het niet direct meer maar de ontwikkelingen op het gebied van 10,1 inch netbook blijft volgens mij een beetje achter. In NL richten de fabrikanten zich vooral op de 11,6 en 13,3 inch netbooks met meestal een AMD E350/450 processor of een Intel i3 processor. Simpelweg omdat ze dus sneller zijn, een hogere resolutie scherm en een groter toetsenbord hebben. Ik denk dat de markt voor 10,1 inch netbooks verzadigd begint te raken in NL.

10 inch is misschien een handig formaat voor een tablet, voor een netbook is het het vaak net niet.

-----------------------

Wellicht de Asus 1015: pricewatch: Asus Eee PC 1015BX-BLK040S

Of de Hp mini 210: pricewatch: HP Mini 210-3010sd (LT734EA)

10,1 inch netbooks hebben vaak ook maar 1GB geheugen.
Bedankt voor je suggesties. Erg jammer vind ik dat de (C50/)C60 bijna niet meer te krijgen is. In de pricewatch nog maar een paar netbooks, en die zijn bijna overal uitverkocht (de ASUS die je aanraadt ook). Een N570 is (dacht ik) niet in staat tot 720p mkv's dacht ik? Daarnaast heeft die ook geen HDMI, wat het sowieso wat minder nuttig maakt uiteraard.
Misschien dat ik beter even kan wachten op de intel n2600/n2800? Wellicht hebben die een hdmi uitgang (en kunnen ze 720p mkv's aan), al kan ik er tot nog toe weinig info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat er niet om of de N570 wel of niet 720p aan kan. Dat kan een bobcat core ook niet. Het verschil zit hem in de grafische kaart die daarnaast wordt gezet. Daar moet je naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Excuses, dat was ook wat ik bedoelde ik ook. Ik doelde erop dat de (meeste?) netbooks met een N570 niet uitgerust zijn met een videokaart die 720p aankan, terwijl de meeste (alle?) netbooks met een c50/c60 een radeon 6250 hebben, welke wel hd materiaal aankan (zover ik weet).
Ik hoop dus dat de N2600/2800 netbooks ook een grafische kaart krijgen die het aankunnen (en het liefst een HDMI aansluiting hebben), maar aangezien er pas een paar uit zijn is hier weinig over bekend.

Ik zie nu wel het volgende artikel, waarin volgens intel de netbooks met een N2600 1080p materiaal aankunnen (hoewel niet staat vermeld wat voor bestanden dit zijn). Over grafische kaarten helaas geen vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tja. Ondanks veel gelezen te hebben, blijft de keuze blijkbaar moeilijk. Een Asus 1215B is niet echt meer te vinden geloof ik en de 1225 zou niet interessant genoeg zijn. Dan zou wellicht de HP DM1-4000 een optie kunnen zijn.. Lastig :P

Primair zal hij zijn voor onderweg en om notities te maken tijdens college's op school. Voor de rest heb ik dus de voor mijn nog goed genoeg functionerende dell 1520 laptop, naast mijn desktop. Ik vind de dell laptop echter te groot en te lomp om mee te nemen. Lastig dus. Tips?

(budget is dus <500 euro en dan max prijs kwaliteit verhouding.. Goedkoper mag altijd)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 04-03-2012 15:38 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Even in het goede topic plaatsen, wakker worden mark! :)

Ik ben aan het kijken voor een netbook, twijfel nu alleen nog aan een nieuwe of gebruikte (heb beperkt te besteden over meerdere spullen die ik wil kopen). Als ik nu voornamelijk de processoren vergelijk, wat is dan de volgorde van beste naar slechtste?
Hij zal alleen gebruikt worden voor internet browsen en films/series kijken. En misschien zo nu en dan muziek luisteren. Films/series wil ik graag minimaal 720p kunnen afspelen zonder problemen (1080p is niet noodzakelijk maar is uiteraard nooit verkeerd)

Klopt het dat dit de volgorde is (met name 720p in gedachte) van goed naar slecht:
- Atom D525
- Atom 330
- Atom N550
- Atom D510
- AMD E-450
- AMD E-350
- AMD C60
- AMD C50 (maar deze is volgens mij niet echt geschikt)

Ik lees zowel over de C50 als de E350 dat deze niet echt geschikt zou zijn voor 720p materiaal op verschillende fora's.

edit: al lees ik volgens mij net dat de E350 beter is dan de D525, dus dan zou het dit worden?
- E-450
- E-350
- D525
- 330
- D510
- C60
- C50

edit2: ok thnx Tsurany voor je snelle reacties

[ Voor 9% gewijzigd door Markos op 05-03-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De E-350 en de E-450 kunnen prima video accelereren met de GPU en zijn daardoor prima geschikt voor praktisch elke 720p of 1080p video.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392936

Iemand trouwens een idee of de Intel versie van de Lenovo X121e (modelnummer: NWN7JMH) nu een 3G module bevat of niet?

Ik dacht gelezen te hebben dat de Intel versie standaard uitgerust wordt met een 3G module, maar de specificaties van verschillende shops lijken aan te geven dat dat niet zo is. Enkel volgens 4Launch zit ie er wel bij.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:00
@Mark

De Atoms kunnen dit niet, en de C50/C60 zelf ook niet. Echter hebben de C50 en C60 een ingebouwde goede GPU die dit dus wel kan (AMD 6250).
Ik zou voor die doeleinden dus oo kiezen voor de C50/C60 of E350/E450.

De nieuw atoms (2600/2700) moeten wel 720/1080 kunnen, echter weet ik dit niet zeker.

Bij de Atom 330/525 etc zijn er modellen met een Nvidia ION GPU (ION 2) waardoor netbooks met deze 330/525 ook HD kunnen afspelen, maar niet alle Atoms kunnen dit dus!

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ow ik dacht dat die processoren altijd hetzelfde moederbordchipset hadden. Dan misschien een betere vraag, naar welke GPU of moederbordchipset moet ik kijken wanneer ik zoek naar een nieuwe/gebruikte netbook in deze prijsklasse?

En om mijn vorige vraag aan te passen, wat is de volgorde van processor kwaliteit/snelheid? (voor internet browsen met meerdere tabs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 17:41

nielsvv

100% Afol

Heb mijn tablet (asus transformer) ook ingeruild voor een netbook. Heb de HP dm1-4100sb gekozen. Ik lees hier verschillende berichten over deze, maar dan enkel over de 4000sb. Nu is het enige verschil tussen de 4000 en de 4100, 32 vs 64 bit windows 7. Ik heb voor de 64bit gekozen.

Heb ik hier goed aangedaan? Of waarom zouden jullie voor de 32bit hebben gekozen?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
@ Mark
Hier een overzicht van de veel gebruikte CPU's in netbooks en de onderlinge verhoudingen.
De gegevens komen van notebookcheck.net
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=125384&FotoID=7343
Geen van deze CPU's speelt HD af, echter de ingebouwde GPU van de E-450/350 (HD6320/6310) en C60/50(HD6250) wel.

Ik zou niet iets nemen wat trager is dan een C-50, en verder gewoon een andere 3D kaart erin.
Voorbeelden hiervan zijn de HD6250, HD6310, HD6320, ION, ION2.

Ik weet niet zeker of de ION 1080P kan afspelen, maar dit zal je zelf dan even moeten opzoeken :)
Dit is bijvoorbeeld wel iets: V&A aangeboden: asus eee PC 1215B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashu
  • Laatst online: 25-01 14:49
Ik zit nu een tijdje mee te lezen in dit topic, en het lijkt me handig om even te recappen in de niche voor netbooks van 11.6/12.1". Om de discussie op gangn te houden zeg maar.

De Atom was het afgelopen jaar deaud. AMD heeft met de introductie van de E350/E450 een product in de markt gezet dat verreweg superieur was. Zelfs de nieuwe generatie Atom (met als beste contender de N2800) kan niet tippen aan scores voor zowel productiviteit als grafische output van het inmiddels meer dan een jaar oude E350/E450 concept. De nieuwste netbooks die rond deze tijd geintroduceerd worden vanaf EUR320 (ASUS 1025, ok, met een 10.1" scherm) dienen vermijd te worden, aangezien overpriced en underpowreed ivm E450. Voor vier tientjes meer krijg je nog een HP dm1.

Asus 1215B was het afgelopen jaar "the shizzle":
Voors:
- 12.1" ipv 11.6" bij de concurrentie (zelfde aantal pixels, maar toch groter:-))
- Nice design (natuurlijk discutabel)
- Prima accu
- Build quality
- USB 3.0 aanwezig (niet elk model)

Tegens:
- HDD upgrade naar SDD wel mogelijk, maar een beetje lastig uit elkaar halen en je garantie is weg
- Nu niet meer te krijgen in NL

Runner up was (en is nog steeds) de HP dm1 (3225/4000/4020/4100)
Voors:
- Vanuit de fabriek al 7200RPM schijfje
- Makkelijk upgraden naar SSD
- Prima accu
Tegens
- 11.6" scherm
- Zo ongeveer het minst goede scherm op de markt
- Build quality werd niet onverdeeld als goed ervaren
- geen USB 3.0

Probleem op dit moment (in NL althans) is dat de opvolger van de ASUS 1215B, de 1225B, een stapje terug doet qua scherm, een stapje omhoog qua kosten (ongeveer EUR50), en dat is natuurlijk niet wat we willlen.

Dan blijft op dit moment eigenlijk alleen de HP dm1 over, die afhankelijk van de configuratie op te pikken is voor EUR350 of meer. Eventueel kan de Lenovo x121e nog in overweging genomen worden, maar die is relatief een stuk duurder (EUR 50 op EUR350 is al snel een increase van 15%!).

Blijft nog over de garantie. Met Asus heb ik hele goede ervaringen, hp helemaal geen. Maar ik lees in de krochten van het internet nogal wat klachten over consumenten producten ondersteuning vanuit HP...

Op dit moment lijkt er niet direct één netbookje te zijn dat met kop en schouders boven het maaiveld uitsteekt. Een compromis kan gesloten worden, door meer te betalen voor minder dan het afgelopen jaar (ASUS 1225B) of een in principe degelijk product met een beneden gemiddeld scherm (HP dm1). Al met al lijken we het afgelopen jaar niet echt opgeschoten te zijn in dit segment???

En nu? Wachten op licht aan het einde van de tunnel? Komt er ooit nog wel een echte opvolging in dit segment, of blijven de fabrikanten richting ultrabooks gaan, wat natuurlijk meer winst opleverd, maar de consument rustig twee/drie keer zoveel geld uit zijn zak klopt.

Heb ik iets gemist? Misschien is het al een teken aan de wand dat we nu aan het schrijven zijn in een NBBG voor april 2011.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 21:25
Ik ben op dit moment op zoek naar een netbook die ik tijdelijk wil gaan gebruiken wanneer mijn Sony Vaio E voor garantie weg is, maar daarnaast ook om een netbookje te hebben wat gemakkelijk overal mee naar toe te nemen is. :)

In eerste instantie zat ik vooral naar 11,6" modellen te kijken, omdat deze over het algemeen een fatsoenlijke schermresolutie hebben. Namelijk 1366x768. 1024x600 vind ik namelijk onwerkbaar.. Ik heb onder andere overwogen om een i3/e450 laptop te nemen zoals de Lenovo X121e. De i3 variant is eigenlijk veel te duur waarvoor ik hem ga gebruiken, namelijk wat officewerk en een beetje internetten. Eventueel wat software development, maar dat is niet veel bijzonders. De e450 zou in principe ideaal zijn, maar kost toch nog 360 euro (als je de cashback eraf telt).

Omdat de netbook vooral portable moet zijn, ben ik ook eens naar de 10,1" modellen gaan kijken. Er sprong één model tussenuit, hoewel deze niet meer leverbaar is. Namelijk de Acer 522-c6dkk. Deze heeft op 10,1" een resolutie van 1280x720, wat mij veel prettiger lijkt dan de standaard 1024x600 resolutie. Daarnaast was deze toen deze nog leverbaar was rond de 230 euro te krijgen. Dat is een perfecte prijs vind ik zelf. Het grootste probleem is echter dat deze nérgens meer te krijgen is. Tweedehands is er nog wel wat te vinden, maar eerlijk gezegd koop ik hem toch liever nieuw.

Er is nog één ander alternatief, namelijk de Dell Inspiron Duo. Echter, ik wil die tabletfunctionaliteit niet en de CPU is ondermaats. De resolutie daarintegen spreekt me wel erg aan. De prijs is met 500 euro wel veel te hoog.

Wat ik mij nu afvraag is of er op netbook gebied nog wat aan zit te komen met een hogere resolutie. Ze zijn er erg weinig en misschien is het toch verstandiger om deze nu tweedehands aan te kopen. Wat is wijsheid?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steephh schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:33:
Er is nog één ander alternatief, namelijk de Dell Inspiron Duo. Echter, ik wil die tabletfunctionaliteit niet en de CPU is ondermaats. De resolutie daarintegen spreekt me wel erg aan. De prijs is met 500 euro wel veel te hoog.
En de accuduur waardeloos. De duo is nogal crap vind ik, als je de prijs ernaast houd..

Ik zou zelf gaan voor iets als pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd of pricewatch: HP Pavilion dm1-3221sd (LS193EA). Ik weet niet wat er gebeurd is, maar die zijn erg goedkoop op dit moment en de E-350 is te prefereren boven de atom. Dat-ie een inch groter is zou ik me niet veel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
Mashu schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:19:

Heb ik iets gemist? Misschien is het al een teken aan de wand dat we nu aan het schrijven zijn in een NBBG voor april 2011.....
Wat dacht je van Brazos 2.0?

Opvolgers voor de AMD E-300,350,450. Dit keer met een GPU uit de 7000 reeks en USB 3.0.

Release zou geplanned zijn voor Q1 van dit jaar. Tot dusver weet ik niet van fabrikanten die modellen gaat uitbrengen met Brazos 2.0. Maar goed... dat is een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Even een aanvulling op bovenstaande mogelijkheden, de MSI U270-215 is ook 11" met USB3.0, E-450 en als je er een SSD inzet (makkelijk) zet je de HD in een externe USB 3.0 behuizing.

Draai nu een tijdje met deze configuratie en ben zeer tevreden.
pricewatch: MSI Wind U270-215NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
@Mashu

Ik heb zelf de x121e bevalt super. De rede om voor deze te kiezen voor mij ipv de HP is idd het garantie, deze was destijds 20 euro duurder, maar dan 2 jaar next business day onsite ipv 1 jaar normaal bij de HP ;)
Ik heb de laptop nu alweer sinds Augustus.

Nadelen van de x121e met AMD is echter:
-Slecht scherm, flets en slechte brightness/kijkhoeken
-Slechte touchpad, is niet helemaal vlak (verre van te vergelijken met een Apple touchpad)
Echter heb je de trackpad die ik, mede door de slechte touchpad, alleen maar gebruik en dat werkt top :)
-De E350/E450 zijn niet te vergelijken met de I3/Athlons etc. Soms merk je als je met meerdere tabs aan het werk gaat dat de CPU wel moet zweten, echter heb je hier amper last van.

Goede punten:
-Gaat erg lang mee +-6-8 uur bij normaal gebruik
-Speelt HD af met XBMC 720p en 1080p
-Erg degelijk gebouwd en goed toetsenbord
-Mat scherm, geen spiegelingen is heerlijk in een verlichte ruimte :D

Ik moet zeggen dat het vergeleken met bijv 15 inchers nog wel duur is :X , maar aangezien alle merken dat hebben zullen de productkosten ook wel duurder zijn.
Ik heb er echt elke dag plezier van, dus een E350 etc kan ik ten harte aanraden _/-\o_ , zeker als je veel met de trein reist dan is het echt een verademing met films/series kijken of lekker te surfen.

Ik had liever voor het geld een 13 incher gehad. Dit zou ik ook aanraden. Ik vindt soms 11,6 inch toch wel aardig klein ;) en de 13 inchers zijn amper zwaarder. Echter zijn er niet veel van dit soort alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 303530 merkt subtiel op dat hij de [NBBG] Netbook april 2012 er doorheen gedrukt heeft voor volgende maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Laatst online: 04-07 21:24
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:14:
* Anoniem: 303530 merkt subtiel op dat hij de [NBBG] Netbook april 2012 er doorheen gedrukt heeft voor volgende maand :)
SUPER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zo'n hp dm1 (model maakt ff niet uit) werkt toch prima samen met een Intel 520 60gb SSD ?
(of beter de M4 pakken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Willie Billie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:44:
@Mashu

Ik heb zelf de x121e bevalt super. De rede om voor deze te kiezen voor mij ipv de HP is idd het garantie, deze was destijds 20 euro duurder, maar dan 2 jaar next business day onsite ipv 1 jaar normaal bij de HP ;)
Ik heb de laptop nu alweer sinds Augustus.
Ik heb de HP DM1 met 1 jaar garantie via HP zelf, en daarbovenop krijg ik via de MM 2 jaar garantie (zeiden ze), waarom zou je dan nog een jaar bijkopen bij de Lenovo, als je bij de MM toch al 2 jr krijgt? Weliswaar niet on-site, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
hjs schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:52:
Zo'n hp dm1 (model maakt ff niet uit) werkt toch prima samen met een Intel 520 60gb SSD ?
(of beter de M4 pakken?)
Hoe ga je dat doen, maak je een recovery USB aan en dan alles herinstalleren op de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je koopt het jaar erbij voor iets van 60 euro en krijgt dan 100 euro terug, daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashu
  • Laatst online: 25-01 14:49
Ik ben uiteindelijk voor de HP dm1-4000sd gegaan, opgepikt bij de BCC. Met twee jaar garantie van HP, via de balie van BCC (als ik dat wil). Ik kan ook rechtstreeks contact opnemen met HP zei de verkoper.

Dingen die uiteindelijk meespeelden waren: onbeschikbaarheid van de ASUS, het makkelijk HDD kunnen verwisselen bij de HP versus heel moeilijk bij de ASUS.
Ik heb de laptop letterlijk 1 keer opgestart met de originele 500GB 5400rpm schijf erin, en toen gelijk een Crucial M4 128gb erin geplugd. Nu heb ik voor de dagelijkse taken een desktopvervanger in microformaat voor een prikkie, en een langelange accutijd :-)
Bijkomend voordeel is dat het gewicht van de laptop door uitwisselen HDD gedaald is van 1.6kg(opgave tweakers) naar 1.496kg(eigen keukenweegschaal).
Voorzover ik het uit heb kunnen vogelen zijn de belangrijke specs voor alle concurrenten in dit segment wel redelijk gelijk, met in de marge verschillen.
En in die marge vind ik de HP prima zijn mannetje staan!
Het toetsenbord vind ik ronduit goed typen: Geen flex, eigenlijk alles direct intuitief (waar ik na twee jaar nog steeds moet wennen aan mijn 17 inch ASUS laptop toetsenbord met veeeeeeeeel flex)
Het scherm krijgt niet zulke goede referenties, maar in het gebruik vind ik het meer dan gemiddeld goed. Verticale kijkhoeken schat ik op 20-30 graden voordat hinderlijke verkleuring optreedt, horizontaal veranderd het beeld gewoon niet. Met zijn tweeen (op dezelfde hoogte) een filmpje kijken gaat dus uitstekend!
Het geluid is goed, echt goed. Natuurlijk, het blijft een klein laptopje, maar dance muziek luisteren zonder ergernis ver gebrek aan bassen kan prima. Koptelefoon inpluggen en het klinkt beter dan een Ipod nano G3 of Samsung Galaxy telefoon (standaard speler).
Webcam is 1.3 megapixel en werkt uitstekend, ik heb het idee dat ik hier nog weleens tevreden mee zou kunnen skypen.
Trackpad en bijbehorede knoppen werken gewoon fijn, punt. Het geribbelde oppervlak van de trackpad is even wennen als je altijd glad gewend bent geweest, maar na 10 minuten betrapte ik mezelf erop dat ik blind de trackpad wist te vinden door te voelen naar de noppen, wat dus VOOR dit type trackpad spreekt.
Eerlijk is eerlijk: de bouwkwaliteit is niet top: goedkoop plastic, flex in het scherm en de behuizing.
Ohja accutijd bij af en toe openslaan om een pdfje na te lezen, email te lezen, nieuwssites naslaan, muziekje draaien, excell bestandje kijken: rond de 10 uur! Wel ff de Wifi knop indrukken voordat je em dichtslaat dan natuurlijk. Ik heb geen battery eater test gedaan, maar dit is dan ook geen review :-) Conclusie is dat de batterij bij aanschaf iig gewoon goed is.
Resten mij nog de Windows Experience Index scores:
Processor: 3.9
Memory: 5.8
Graphics: 4.5
Gaming Graphics: 5.9
Primary Hard Disk: 7.9 (Crucial M4 128gb, hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
Anoniem: 407481 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:02:
Er zijn verschillende versies van de NP305U1A. Je hebt een versie met een accu van 4-cellen en een versie met een accu van 6-cellen. In Nederland is vooralsnog alleen die met 4-cellen verkrijgbaar. In Duitsland is wel de 6-cells versie verkrijgbaar.

http://www1.anobo.de/articledetail.jsp?aid=50929
cc12 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:13:
Ik zie dat de Samsung 305U1A versie met E450 processor mondjesmaat ook verkrijgbaar wordt in Nederland.

pricewatch: Samsung 305U1A-A03NL
Weet iemand hoeveel lang die 6-cells batterij mee gaat? Ik ben op zich hartstikke tevreden met m'n Samsung 305U1A-A02NL die ik in december kocht, maar die 4-cells batterij houdt het niet lang. De 3 uur haal ik over het algemeen niet :/

Kan er ook een grotere accu in de 305U1A-A02NL (E-350) dat iemand zo weet?
Then again, als ik de prijzen zo zie op wat Amerikaanse websites, zal dat ook niet zo snel een keuze worden ^^;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Mashu schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:59:
Ik ben uiteindelijk voor de HP dm1-4000sd gegaan, opgepikt bij de BCC. Met twee jaar garantie van HP, via de balie van BCC (als ik dat wil). Ik kan ook rechtstreeks contact opnemen met HP zei de verkoper.

Dingen die uiteindelijk meespeelden waren: onbeschikbaarheid van de ASUS, het makkelijk HDD kunnen verwisselen bij de HP versus heel moeilijk bij de ASUS.
Ik heb de laptop letterlijk 1 keer opgestart met de originele 500GB 5400rpm schijf erin, en toen gelijk een Crucial M4 128gb erin geplugd.

Resten mij nog de Windows Experience Index scores:
Processor: 3.9
Memory: 5.8
Graphics: 4.5
Gaming Graphics: 5.9
Primary Hard Disk: 7.9 (Crucial M4 128gb, hehe)
Bij mij zeiden ze 1 jaar via HP en 1 jaar MM is 2 jaar, ik heb gewoon de bon bewaard.

Weet je nog hoe het geluid was (bij mij zit er overigens een 72000 hd in).
Maakt veel en vooral ALTIJD lawaai....

Ik heb met de recovery USB die ik heb gemaakt alles weer herinstalleerd maar dat gaat niet op een SSD natuurlijk zo makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Hallo
ik heb een HP Pavilion dm1-4000sb en soms als ik hem uit zijn slaapstand haal moet ik soms terug handmatig een internet verbinding maken.
Is daar een oplossing voor
want ik heb ook een laptop acer en daar geen enkel probleem mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:56:
...
De BIOS-setting "Fn Key Lock disabled" werkt niet goed bij ontwaken uit standby bij gebruik van de UEFI-modus, voor het ontwaken moet ik de Fn-toets indrukken om de speciale toetsfuncties van Esc-F12 te gebruiken en gebruik je direct de eigenlijke functies va nde toetsen, na het ontwaken is het net andersom. Elders heb ik over het laatste in ieder geval al wel wat posts gevonden.

Ik hoop dat binnenkort een firmwareupdate uit komt die het een en ander verbetert (de Fn-toets, en iets minder grove afstelling van de ventilator).
De Fn-toets werkt nog steeds niet goed na de recente firmwareupdate 1.16. Binnenkort dan toch maar eens een monteur laten langskomen, hoewel ik vermoed dat Lenovo inmiddels toch op de hoogte is van de UEFI-problemen (het bovenstaande en problemen met BIOSinstellingen (veranderingen worden niet meer opgeslagen) schijnbaar veroorzaakt door bewerken van de EFI-boot-list)

Heeft iemand anders misschien toch niet dezelfde problemen/weet een oplossing?
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste