Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Philflow schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:59:
Volgens mij is het een 4cel 40Wh.

Ik heb zelf zo'n Samsung 3 gehad met Core i3 CPU. Design is erg mooi. Toetsenbord fijn. Scherm is een gewoon middelmatig mat scherm.
Thanks voor de info. Het is voornamelijk het design wat mij net iets meer aantrekt dan de HP. Of het dan een E450 of E350 is maakt voor mij niet zoveel uit. Tis puur een secundair systeem dat mobiel kan zijn.

Wat je ook zegt; goede schermen kom je niet tegen in deze prijscategorie, maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Het enige waar ik dus een beetje zorgen over maakte was de batterij en het gebrek aan reviews wat vreemd leek.

Denk dat het de Samsung gaat worden, het oog wil ook wat tenslotte. Of zie ik nog iets desastreus over het hoofd? (Behalve dan de 1x SO-DIMM slot, 5400RPM schijf en de iets oudere E350)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 21:24
Aangezien er hier nogal veel mensen zijn die een hp dm1 met e350 of e450 apu hebben gekocht is het handig om eens op deze link : http://code.google.com/p/brazostweaker/ te kijken.

Er staat daar een programmaatje waarmee je je netbookje makkelijk kunt undervolten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
gwie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:23:
Aangezien er hier nogal veel mensen zijn die een hp dm1 met e350 of e450 apu hebben gekocht is het handig om eens op deze link : http://code.google.com/p/brazostweaker/ te kijken.

Er staat daar een programmaatje waarmee je je netbookje makkelijk kunt undervolten.
nice, daar ga ik eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73627

Helaas is de Samsung met de E450 in NL niet te krijgen. In Duitsland wel, maar dan met qwertz keyboard. Helaas nog geen replacement keyboard kunnen vinden, iemand die al zelf het keyboard heeft vervangen. Vind het scherm van de Samung weer wat beter dan de HP dmz1-4000. Maar zit mezelf af te vragen of het verschil tussen de E350 en E450 met dagelijks gebruik (Internet, Word, Exel, wat muziek en films) nou echt merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

0.05 GHz? Dat ga je totaal niet merken.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hooguit dat je iets merkt aan de grafische performance. De E350 scoort 1995 bij de 3DMark06 en de E450 scoort 2402.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Twamby
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik ben me aan het oriënteren voor een netbookje voor mijn vriendin, ik ben hierbij op de HP Pavilion dm1-4000sd gestuit, die er heel erg interessant uitziet. Nu heb ik ook gezien dat er een dm1-4020sd versie is, maar heb niet kunnen vinden wat het verschil tussen deze twee is. Heeft iemand enig idee?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

gwie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:23:

Nice, die gaan we proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 20:49
Anoniem: 73627 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:15:
Helaas is de Samsung met de E450 in NL niet te krijgen. In Duitsland wel, maar dan met qwertz keyboard. Helaas nog geen replacement keyboard kunnen vinden, iemand die al zelf het keyboard heeft vervangen. Vind het scherm van de Samung weer wat beter dan de HP dmz1-4000. Maar zit mezelf af te vragen of het verschil tussen de E350 en E450 met dagelijks gebruik (Internet, Word, Exel, wat muziek en films) nou echt merkbaar is.
Ik heb deze laptop inderdaad in zo'n beetje elk Europees land kunnen vinden op Nederland en Belgie na.

Heb je enig idee of die in Nederland ook niet uitgebracht gaat worden, of is er een mogelijkheid dat die hier iets later op de markt komt? Hier betaal je nog 399,- voor de E350 terwijl de E450 in italie slechts 344,- kost.

Persoonlijk vind ik de boost in grafische performance wel belangrijk. Het zal voornamelijk een systeem worden om licht computerwerk op te verrichten, maar wil het graag kunnen gebruiken om hoge kwaliteit video's te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Philflow schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:18:
0.05 GHz? Dat ga je totaal niet merken.
Daar vergis je je in. De E-450 heeft een turbo functie, deze ontbreekt in de e-350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Laatst online: 05-06-2023
Twamby schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:03:
Ik ben me aan het oriënteren voor een netbookje voor mijn vriendin, ik ben hierbij op de HP Pavilion dm1-4000sd gestuit, die er heel erg interessant uitziet. Nu heb ik ook gezien dat er een dm1-4020sd versie is, maar heb niet kunnen vinden wat het verschil tussen deze twee is. Heeft iemand enig idee?
Beide zijn technisch gezien precies hetzelfde. Het verschil zit 'm in de garantie.

Garantie
dm1-4000sd: 1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid
dm1-4020sd: 2 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid

Zie ook de HP site:
http://h10010.www1.hp.com...-64354-64354-5145676.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

EJPostema schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:15:
[...]
Daar vergis je je in. De E-450 heeft een turbo functie, deze ontbreekt in de e-350
Ik denk dat jij je vergist ;) De vraag was of het een merkbaar verschil zou geven met internet, Word, Exel, wat muziek en films. Ik denk van niet.

Volgens Passmark scoort de E-350 726 punten, de E-450 scoort 762 punten. Met andere woorden: dat ga je niet merken imo.

[ Voor 91% gewijzigd door Philflow op 18-11-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Kleine tip voor mensen die de dm1 zoeken; bij Staples is de e-450 versie 299 ex en 355 incl btw. Dat is 45 euro goedkoper dan de goedkoopste hier in de pricewatch. Hopelijk kan ik de mijne morgen ophalen bij een vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb zo'n Acer netbookje met C60 besteld. Is dit een goede 4GB ervoor?
pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom hoor ik niemand over de Asus Eee PC 1215B? Die heeft dezelfde specs als de veelgenoemde HP, maar is nog wel iets lichter (1,46 vs 1,6 kg) en heeft een net iets groter scherm. Ik neig toch wel erg naar die Asus, tenzij iemand een goed argument heeft om het niet te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Asus 1215B wordt uigebreid besproken in de Tweakers en HWi review. In beide reviews komt ie goed uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Klopt, die heb ik ook gezien/gelezen. Daarom verbaas ik me erover dat die hier niet genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De asus 1215b stond zeker bovenaan mijn lijstje, maar op het moment dat ik er 1 moest hebben 3/4 maanden geleden was hij wel aangekondig, maar niet leverbaar, of zeer beperkt leverbaar.

Ik heb toen gekozen voor een lenovo x121e, wat zeker geen verkeerde keus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407481

Ik heb vandaag de nieuwe HP dm1-4000sd binnengekregen. Dingetje is vlotter dan ik had gedacht, maar ik vind hem best wel groot en zwaar voor een netbook en het scherm is echt om te huilen :'( Slechte kijkhoek en contrast en matige kleurweergave. Dus hij gaat weer terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 407481 op 25-11-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zou iemand met een Lenovo X121e 30515RG de inhoud van de DMI-variabelen voor mij kunnen posten(of eventueel een andere Lenovo X121e, dan bedenk ik het analoog eventueel wel). Ik heb geloof ik per ongeluk het een en ander gewist, en automatisch lijk ik de boel niet meer terug te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
Anoniem: 407481 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:52:
Ik heb vandaag de nieuwe HP dm1-4000sd binnengekregen. Dingetje is vlotter dan ik had gedacht, maar ik vind hem best wel groot en zwaar voor een netbook en het scherm is echt om te huilen :'( Slechte kijkhoek en contrast en matige kleurweergave. Dus hij gaat weer terug.
Groot en zwaar 8)7 , muahahahaha laat me niet lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

1,6kg voor een 11.6" is fors imo. Ik denk niet dat je een zwaardere 11.6" kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb de 4000 gisteren ook gekocht, afgezien van de Fan die continue hoorbaar aanstaat, bevalt de netbook mij prima. Scherm vind ik persoonlijk prima, kijkhoek is iets minder maar niet zo slecht. Daarnaast voor de prijs zeker een topper, ik heb er 335 euro voor betaalt, bij de Staples had nog een xtra kortingscoupon van 15 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:20

Sick Nick

Drop the top!

EJPostema schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:15:
[...]

Je vergeet alleen dat die turbo NIET voor de CPU is maar voor de GPU ;) Vandaar dat ie in 3Dmark flink sneller scoort maar voor desktop-werk scheelt het zo goed als niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik hoop trouwens dat AMD goed aan zijn linux-support blijft/gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Hoi iedereen,

Aangezien hier ik niet echt veel discussies in de -250 euro range vind... Ik zoek een netbookje voor mijn ouders (die nu ze op pensioen zijn, hun eerste stapjes in computer & internetland willen wagen met wat internetten en mailtjes sturen :+ ).

Ik zit te twijfelen tussen de Acer Aspire One 522 en de Asus 1015BX (met hun C60 leken ze me wel aantrekkelijk in deze prijsklasse):
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/291131;287333

Ik zou er wel 2 of 4GB ram in doen, om hen niet onmiddellijk te ontmoedigen O-)

De acer heeft de lagere prijs & een aantrekkelijker scherm. De asus - ik ben jammergenoeg een asus fan - lijkt me gemakkelijker voor het upgraden van de ram (of vergis ik mij)? Welke zouden jullie kiezen. Of vinden jullie dit tout court een slechte keuze en zijn er betere in deze prijsklasse?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Laatst online: 05-06-2023
nokie schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:41:
Hoi iedereen,

Aangezien hier ik niet echt veel discussies in de -250 euro range vind... Ik zoek een netbookje voor mijn ouders (die nu ze op pensioen zijn, hun eerste stapjes in computer & internetland willen wagen met wat internetten en mailtjes sturen :+ ).

Ik zit te twijfelen tussen de Acer Aspire One 522 en de Asus 1015BX (met hun C60 leken ze me wel aantrekkelijk in deze prijsklasse):
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/291131;287333

Ik zou er wel 2 of 4GB ram in doen, om hen niet onmiddellijk te ontmoedigen O-)

De acer heeft de lagere prijs & een aantrekkelijker scherm. De asus - ik ben jammergenoeg een asus fan - lijkt me gemakkelijker voor het upgraden van de ram (of vergis ik mij)? Welke zouden jullie kiezen. Of vinden jullie dit tout court een slechte keuze en zijn er betere in deze prijsklasse?

Tnx!
Ik zou persoonlijk voor de 'wat oudere mensen' toch zeker een netbook nemen met een wat groter scherm.

Heb zelf ook een 10.1 asus netbook gehad maar zat mij toch regelmatig te irriteren aan de grote van het scherm (1024*600 bij de ASUS) en het feit dat het toetsenbordje toch net niet een volwaardig keyboard is.
Als je ze er dan ook nog eens zo'n klein inieminie reismuisje bij geeft... :'(

Als ik mijn ouders (beide tegen de 70) een netbook zou moeten geven om ze te leren computeren zou ik kijken naar de HP DM1 of de ASUS 1215 of welicht zelfs een 13.3" laptop met een AMD E. Al zijn die wel ver boven je budget.

Overgens is er ook nog een 15.4" compaqje met een AMD E-300. Kost geloof net geen 350 euro. Misschien geen supermodel in vergelijking met de HP DM1 e.d. Maar als het toch alleen is bedoeld om af en toe een maitlje te sturen en de 1ste stapjes zetten op internet... dan hebben je ouders welicht meer plezier bij een laptop met een groter scherm / fatsoenlijk keyboard i.p.v. met een netbookje waar ze met een vergrootglas naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434326

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijzelf op zoek naar een nieuwe laptop.
aangezien mijn akoya ineens is overleden heb een streep in het midden van mij beeldscherm lopen.
de laptop start wel door achter de schermen maar je krijgt geen beeld meer.

Maar goed dus wss op zoek naar een nieuwe laptop.
Nu heb ik een budget van de rond de 700 a 1000 euro maar aangezien ik ook net mijn baan kwijt ben liever iets goedkopen dan 1000.

Nu heb ik zelf deze laptop op het oog.
Helemaal geen recensies helaas dus vraag ik hier maar of hier iemand misschien weet of dit een goede laptop is.
pricewatch: Samsung RC530-S01NL
deze was een 650,- maar nu alweer 710,-

iemand hier goede ervaringen mee of misschien een betere laptop voor mij.

Let me know!

p.s. Waar ik naar op zoek ben is een krachtige laptop zwaarte maakt mij niet uit grootte ook niet.
De laptop is wel ook voor gebruik buitenshuis maar aangezien ik een grote jongen ben maak ik mij niet zoveel zorgen om dat ene kilotje minder dat de laptop kan wegen.
Tevens wil ik gewoon een degelijk laptop waar ik me geen zorgen over hoef te maken dat als ik de laptop aan de zijkant opendoe dat dan gelijk het scherm breekt.
Ik wil wel natuurlijk de nieuwste games kunnen spelen zoals skyrin BF 3 MW 3 e.d.
Hoop dat jullie hier wat meer aan hebben :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 434326 op 28-11-2011 12:53 . Reden: niet volledig --_-- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Je zit nu in het topic over netbooks, maar je wilt eigenlijk een notebook hebben. Sowieso wil je er op kunnen gamen, dan zit je hier denk ik ook verkeerd. Je kunt beter in algemenere notebook-topics gaan rondvragen.

Nog even los van het feit of het handig is om een nieuwe laptop te kopen als je net werkloos bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434326

Haha ok dank je wel.
Ook bedankt voor de typ om geen nieuwe laptop te kopen maar ik heb natuurlijk nog wel wat geld achter de hand en dan koop ik het liefste geen 2ehands want dan moet je maar weer afwachten wat je nu weer in huis hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
Na 7(!) jaar trouwe dienst van mijn Asus M6800N was ik ook eens op zoek naar iets handzamers en mobielers. Mijn focus was in eerste instantie "klein en licht". Het gebruik zal zich vooral richten op Internet en Office (maar dan wel flink multitasken). Heb ook nog een desktop voor het grote werk.

Ik kwam in eerste instantie uit op de Acer Aspire One 522-C6Dkk (zeker ook door de 1280x720 resolutie!). Ik dacht even dat deze alles had wat ik zocht (dan wel nog 4GB er in en naar Windows 7 Home Premium). Ik knapte alleen toch wel een beetje af bij het gebrek aan een Gigabit ethernet adapter. Tegelijkertijd verschoof m'n aandacht toch wat meer van 10,1" naar 11.6". Het verschil in formaat en gewicht is niet zo groot (of hoeft het niet te zijn iig) en het heeft wel een stuk meer power (en een veel fijner toetsenbord). Ik zal hem best veel gaan gebruiken (zit dadelijk dagelijks 2x 40 minuten in de trein voor werk), maar hoop ook dat deze weer 7 jaar mee kan, dus wat dat betreft ben ik wel bereid wat dieper in de buidel te tasten ;)

Ik heb nu een shortlist van 11,6" modellen:
(staat ook online met wat meer info, work in progress ;) ):
HP Pavilion dm1-4000sd
HP Pavilion dm1-3200sd (LS125EA)
MSI Wind U270-215NL
Samsung 305U1A-A02NL
Lenovo Thinkpad X121e (NWS5XMH)

Eigenlijk zijn de HP's vandaag afgevallen omdat, naast dat ze zwaarder zijn (hoewel ik me altijd afvraag of ik specs van lichte laptops altijd maar zo moet aannemen), ze een touchpad hebben waar ik niks van begrijp. In plaats van dat het smooth is, is het ribbelig/nopperig, dus je vinger schuurt er lekker over heen. Acer dus afgevallen bij gebrek aan Gigabit (en ik vind zelf de toetsen ook niet zo fijn).

Van de drie overgebleven geeft Tweakers me dan het volgende mooie overzicht
Plussen en minnen:

Samsung 305U1A-A02NL:
+ met 1,21kg het lichtst
+ mooi design
+ verkrijgbaar in een fysieke winkel
- 'maar' 2 USB aansluitingen

Lenovo Thinkpad X121e (NWS5XMH)
+ eSata (op zich leuk, maar vaak zal ik het niet gebruiken)
+ 3 USB aansluitingen
+ beste accu?
- het zwaarst van deze 3 (1,4kg)
- ben hem vooralsnog niet in een fysieke winkel tegengekomen

MSI Wind U270-215NL
+ AMD Fusion E-450
+ met 1,25kg ook lekker licht (hoewel dit artikel dat weer tegenspreekt)
+ 2x USB + 1x USB 3.0
+ 2 jaar garantie (tov. 1 jaar bij die andere 2)
- geen bluetooth (hoewel ik me afvraag of ik dat ga gebruiken)
- ben hem vooralsnog niet in een fysieke winkel tegengekomen

Ik zal dit topic nog verder lezen en mijn excel verder invullen, maar voor nu 2 vragen eigenlijk:

1. Hoe kijken jullie tegen deze 3 netbooks aan?
2. Denken jullie dat ik er spijt van ga krijgen als ik voor 11,6" kies ipv. 10,1"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 20:58
X121e heeft ook een touchpad met motief (maar functioneel), naast drie knoppen en een trackpoint. Wel net als Samsung mat scherm. De X121e is ook met 1 jaar aanvullende garantie te krijgen en dan krijg je nog 100 euro terug. Daarmee zou hij de goedkoopste van je lijst worden.

Van het formaat krijg je geen spijt. Ikzelf vind het wel prettig dat bijvoorbeeld alle toetsen normaal te gebruiken zijn, bji 10,1 inch worden hier toch (te veel imo) consessies op gedaan. Ik heb eerder een 10,1 inch-model gehad waarbij vooral het kleine toetsenbord en touchpad ergernissen werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Als ik op de Samsung website kijk, zie ik onderaan op het plaatje 3 USB poorten staan. Zou hij er toch 3 hebben?

(maar bij de tech specs staat weer 2...)

EDIT 2:
Ik heb hem vandaag in mijn handen gehad en hij blijkt inderdaad 3 USB poorten te hebben. Slick design en lekker toetsenbordje, dus op het eerste gezicht positief! Sommige websites reppen over een 500gb hdd, dat vraag ik me nog even af (maar maakt me verder ook niet uit).

[ Voor 50% gewijzigd door Shadow_Zero op 29-11-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
SkullboX schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:16:
Er zijn/komen sowieso E450 4gb versies van de samsung series 3 uit, zoals te zien in deze video: YouTube: Samsung Serie 3 con APU AMD E-450 (op 0:22 zoom op specs). En hier (italiaans) alle specs zoals je die graag zou zien: http://notebookitalia.it/...50u2a-apu-amd-e-450-12918

Helaas heb ik hem nog nergens in nederlandse winkels kunnen vinden, iemand toevallig meer info over het verschijnen van deze netbook in nederland?

[...]

Grappig, dit is een van de redenen waarom ik juist extra geinteresseerd ben in deze laptop, matte schermen zijn veel beter te gebruiken bij meer achtergrondlicht. Word gek van het gebrek aan matte schermen bij netbooks, deze lijkt een uitkomst met de specs zoals hierboven.
Anoniem: 73627 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:15:
Deze gaat ook niet komen in Nederland?

EDIT:
Had nog iets verder moeten lezen
SkullboX schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:56:
[...]

Ik heb deze laptop inderdaad in zo'n beetje elk Europees land kunnen vinden op Nederland en Belgie na.

Heb je enig idee of die in Nederland ook niet uitgebracht gaat worden, of is er een mogelijkheid dat die hier iets later op de markt komt? Hier betaal je nog 399,- voor de E350 terwijl de E450 in italie slechts 344,- kost.

Persoonlijk vind ik de boost in grafische performance wel belangrijk. Het zal voornamelijk een systeem worden om licht computerwerk op te verrichten, maar wil het graag kunnen gebruiken om hoge kwaliteit video's te kunnen spelen.
;)

[ Voor 19% gewijzigd door Shadow_Zero op 29-11-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Laatst online: 16-05-2023
Shadow_Zero schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:35:
Als ik op de Samsung website kijk, zie ik onderaan op het plaatje 3 USB poorten staan. Zou hij er toch 3 hebben?

(maar bij de tech specs staat weer 2...)

EDIT 2:
Ik heb hem vandaag in mijn handen gehad en hij blijkt inderdaad 3 USB poorten te hebben. Slick design en lekker toetsenbordje, dus op het eerste gezicht positief! Sommige websites reppen over een 500gb hdd, dat vraag ik me nog even af (maar maakt me verder ook niet uit).
HDD is een 5400RPM 500GB Hitachi. Tenminste dat is wat er in eentje zat die bij de Saturn stond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
Ik vind het touchpad van de x121e verre van comfortabel. Reageert niet soepel en doet mij net iets te vaak dingen die ik niet wil. Ik gebruik zelfs regelmatig die 'clitoris' om de cursor te bewegen. Ik moet nog steeds de drivers een keer vervangen, hier werden al betere drivers gepost die de gevoeligheid moeten verbeteren.

Voor de rest is het een topding. Lang standby, mat scherm en een fijn toetsenbord.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371407

Hallo,

Ik ben op zoek naar een netbook om voor school (en onderweg) te gebruiken, maar ook zou ik er graag muziek op willen luisteren en (simpele) spelletjes op kunnen spelen of films (en 1080p op youtube indien mogelijk) kunnen bekijken. Ik heb sowieso de 10 inch netbooks al uitgesloten (net iets te klein voor mij en bovendien kon ik geen geschikte variant vinden met meer dan 1 GB geheugen) en ik ben dus op zoek naar een 11-12 inch versie voor maximaal 400 euro.

Mijn keus viel in eerste instantie op de Samsung 305U1A met E-350 processor. Ook het uiterlijk en het gewicht (1,2kg) spreken mij erg aan. Deze heb ik in de Saturn getest en ook met meerdere programma's tegelijk open, bleef deze voor mijn gevoel erg snel en prettig werken. Ik heb niet heel veel verstand van computers, maar deze draaide op Windows 7 64-bits en was voor mijn gevoel merkbaar sneller dan een HP met dezelfde processor, geheugen en dergelijke, maar dan met 32 bits Windows. Is het zo dat er door 64-bits Windows meer geheugen overblijft en je dus een snellere netbook krijgt? Verder kan ik over de Samsung nog maar weinig over op internet vinden, van de batterijduur weet ik bijvoorbeeld ook nog vrij weinig.

De HP-modellen waren afgevallen (dm1-4000), maar nu kwam ik laatst op internet de Asus 1215B tegen voor 379 euro (http://www.dixons.nl/asus-eee-pc-1215b-black-amd-e-450.html) met E-450 processor. Ook heeft deze net een iets groter scherm. Ik heb alleen niet kunnen vinden of hier 32- of 64-bits Windows op zit.

Helaas is ook deze nog maar weinig in winkels te zien / bekijken, maar ik twijfel sterk tussen dit model en de Samsung. Hebben jullie nog adviezen of belangrijke verschilen tussen deze modellen die ik hier nog niet genoemd hebt? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 10:55
Kleine review van de Asus 1215B E-350

Deze is 3 maanden mee geweest op reis voornamelijk voor Lightroom 3, Word en internet.
Ik heb er zelf de intel 320 160gb SSD in gebouwt voor snelheid en lagere energie verbruik en 8gb geheugen.
De 500gb HDD in een USB 3 externe behuizing gedaan voor opslag foto's.
Machine start lekker snel op en heeft ongeveer 3 kwartier meer op de accu.(volgens window 7 64 bit) Dit ben je ook weer kwijt als de externe schijf erop prikt.
12" scherm is een stuk prettiger ivp 10" (samsung) voor je foto's te bekijken en internet pagina's
Processor sterk genoeg om Lightroom te draaien en bewerken gaat wel wat langzamer dan op een volwaardige laptop.
Alleen de trackpad heeft wat kuren op z'n tijd. met andere drivers is dit voor 75% verholpen.

Voor mij is het een blijvertje als reisgezelschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Hoe was jouw ervaring met het inbouwen van de SSD? Gaat de netbook wel weer mooi dicht, zonder dat er dingen los gaan zitten/gaan kraken? Het is nog best een operatie zag ik. Welke trackpad drivers hev je geïnstalleerd, heb je hier een linkje van?

Oh en is het inbouwen van een SSD écht de moeite waard als het bij studiewerk blijft (typen, surfen, af en toe een filmpje/serie kijken) of kan ik me beter het geld/de moeite besparen. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
Het inbouwen van de SSD was in een half uurtje gefixt.
Ik ben zelf geen pro in het verbouwen van netbooks, op het geheugen na.
Via youtube en andere sites heb ik eerst onderzoek gedaan of het te doen is.
Daarin in staat beschreven om het plastic wat voor je toetsenbord, met een creditcard of soort gelijk ding te los klikken ipv met een schroevendraaier. Hierdoor breken je pootjes niet af.

Bij Synaptics op de site zelf toen voor de nieuwste driver gekeken.

Mijn ervaring met netbooks is dat alles heel langzaam opstart, dus vandaar de SSD.
Maar als je met een buget zit kan ik je hybride schijf van Seagate momentus XTaanraden.
Deze heeft 4gb soort van SSD en 320/500gb HDD, snelheid en grotere opslag in een.
Alleen na in bouwen even je Windows 3 - 4x opnieuw starten, dan gaan deze naar de 4gb SSD gedeelte.
De 4gb kijk naar wat je het meest doe op je computer en zet dat dan in de cache.
De cache kan je zelf niet bepalen wat je er mee doe, maar je netbook start bijna zo snel op als een SSD.

Andy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Dankjewel voor je antwoord. Wat voor guides heb je nog meer gebruikt? Dit filmpje is wel duidelijk:

YouTube: Asus Eee PC 1215B RAM and HDD Upgrade Help

Ik ben vooral bang iets te slopen, koop ik net een nieuwe netbook, ga ik em al zwaar openschroeven. Is de garantie ook vervallen bij het openschroeven zoals hier in het filmpje gebeurt?

en wat is een goede, betrouwbare en betaalbare 64 GB SSD voor in deze netbook? Crucial M4? Moet ik een SATA 300 of SATA 600 hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door honmashinsei op 02-12-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik ben eruit. Ik ga nog geen SSD inbouwen, ik durf het (nog) niet aan. Voor een gloednieuwe laptop vind ik het risico dat er iets stukgaat veel te hoog én ik ben mijn garantie kwijt (weet iemand hoeveel garantie er op de 1215B zit?). Zeker gezien er veel problemen met het touchpad blijken te zijn wil ik die gewoon behouden natuurlijk.

Als ik em nou een langere tijd in gebruik heb en ik wil nog steeds upgraden dan kan dat altijd nog. Bovendien zijn SSD's dan weer wat goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteravond ook even zitten kijken voor mijn 2e netbook (1e was een hp dm1-3100, maar die heb ik doorverkocht) en in eerste instantie had ik wel interesse in de nieuwe beats editie van de hp dm1-4000, maar die webcam is nog steeds om te janken, 0.3 mp webcam...snik. En dan nog het lef te hebben om te adverteren als HD webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:55
Excuses dat ik deze vraag hier nogmaals post (ik zag dat ik per ongeluk in een oud topic had gepost.

Omdat ik toch liever een netbook heb als een tablet (heb nu paar maand tablet gehad maar ik vind de functies toch te beperkt) ben ik op zoek naar een netbook. Nu zoek ik in de prijsklasse 250 euro omdat ik al een goeie snelle pc heb om mee te gamen/photoshoppen/videobewerken.

Ik weet dat de Acer 522 4GB geheugen ondersteund maar ik ben niet echt een fan van Acer.

Mijn oog is dan ook gevallen op de Asus 1015BX -BLK040S. Deze heeft een mat scherm (wat voor mij al een plus is). En er kan ook gemakkelijk ram worden vervangen (wat ik ook vrij belangrijk vind). Nu is mijn grote vraag echter of er ook 4GB geheugen in de Asus gezet kan worden omdat ik graag Windows 7 Home er op wil zetten (de starter vind ik te beperkt).

Ik ga de netbook met name voor office/internet gebruiken en af en toe een simpel (oud) spelletje zoals Command and Conquer 1 of oudere shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Laatst online: 20-11-2023
Quote: Geplaatst door Kevin91 op maandag 03 oktober 2011 18:10

-----------------
Hoi Kevin,
Dank voor je duidelijke beschrijving van hoe de Acer Aspire One C60 te openen om nieuw gehgeugen te plaatsen. Het is mij gelukt het toetsenbordje te verwijderen en daaronder bevindt zich de 'door', zoals Acer het noemt. Er moeten vier kleine schroefjes worden verwijderd. Jij had al gewaarschuwd voor de grootte. Ook daarvoor heb ik (gelukkig) de juiste schroevendraaier. Maar DAN....
De volgende (2e) stap zou zijn iets van "push tis hole to remove the door", maar ik krijg er geen ivnger achter (letterlijk en figuurlijk) hoe de metalen klep ("the door") te verwijderen. In het rondje gaatje linksonder van de metalen plaat bevindt zich een palletje dat zowel iets naar links als naar rechts kan. Naar links zou de bedoeling zijn, gezien het feit dat er een klein pijltje rechts naast staat die dat aangeeft. Mijn vraag: de plaat klemt aan alle kanten, hoe moet die PRECIES gelift worden?
Groeten,
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 14:18
Niet naar links of rechts, steek een schroevendraaier in dat gat en druk daarmee de plastic kap die bijna de hele onderkant van de laptop afdekt eraf. Het metaal is het frame waar het moederbord en harddisk in gemonteerd zitten, die moet blijven zitten.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
<lol>niet links, niet rechts, maar recht door zee zeg maar?</lol>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 22:06
Review van de Samsung NP305U1A-A02:

http://mobileraptor.blogs...table-samsung-series.html
http://mobileraptor.blogs...hootout-sony-vaio-yb.html

Minpunten zijn:
- smalle toetsen
- accucapaciteit dus de accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407481

Er zijn verschillende versies van de NP305U1A. Je hebt een versie met een accu van 4-cellen en een versie met een accu van 6-cellen. In Nederland is vooralsnog alleen die met 4-cellen verkrijgbaar. In Duitsland is wel de 6-cells versie verkrijgbaar.

http://www1.anobo.de/articledetail.jsp?aid=50929

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 407481 op 13-12-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 19:17
Yotinus schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:44:
Ik heb er zelf de intel 320 160gb SSD in gebouwt voor snelheid en lagere energie verbruik en 8gb geheugen.
De 500gb HDD in een USB 3 externe behuizing gedaan voor opslag foto's.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je de SSD ingebouwd hebt, via welke tutorial en of je nog pinnetjes gesloopt hebt? Ik vind de 1215B een mooie laptop, maar volgens mij het ding met een SSD ideaal!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Anoniem: 407481 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:02:
Er zijn verschillende versies van de NP305U1A. Je hebt een versie met een accu van 4-cellen en een versie met een accu van 6-cellen. In Nederland is vooralsnog alleen die met 4-cellen verkrijgbaar. In Duitsland is wel de 6-cells versie verkrijgbaar.

http://www1.anobo.de/articledetail.jsp?aid=50929
Inderdaad, in Duitsland is die wel 30 euro duurder dan de gangbare prijs in NL (399) maar daar krijg je dus een 6 cell accu en de nieuwere E450 processor voor terug.

Er is trouwens ook een versie met een Core i3 processor: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2391690,00.asp

[ Voor 8% gewijzigd door cc12 op 14-12-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
Met behulp van deze twee sites heb ik de SSD ingebouwd.

YouTube: Asus Eee PC 1215B RAM and HDD Upgrade Help om te zien waar ik moet zijn voor de HDD

http://www.insidemylaptop...asus-eee-pc-1215b-laptop/ voor de kleine details, de plaatsen van schroefjes, het los/vast maken van kabeltjes

Het is simpeler dan je verwacht (net een Ikea kast), gewoon stap voor stap na doen.

Wel bij openschoeven met het schoefje met sticker is je garantie vervallen.

http://www.alternate.nl/h...uizingen&l2=Extern&l3=USB deze voor de HDD die uit netbook komt.
Raar is bijna 10 euro duurder geworden.

[ Voor 17% gewijzigd door Yotinus op 14-12-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436612

Ben opzoek naar een netbook om de normale dagelijkse dingen mee te doen (internetten, social media, office) en verder moet je er ook wel mee kunnen skypen en een full HD filmpje op kunnen kijken.

Ben uitgekomen op 3 netbooks:

Samsung NP305 U1A
ASUS EEE 1215N
ASUS EEE 1215B

De laatste 2 zijn redelijk identiek, maar kan iemand mij vertellen welke ik het best kan nemen, of zijn de verschillen zo klein dat een keuze niet valt te maken. Zijn er miss nog andere alternatieven die ik over het hoofd heb gezien. Of komen er binnenkort modellen uit die vele malen beter presteren.

Thnx voor jullie antwoorden.!!

• cc12
@ _Littlejohn:

Over de 1215N kan ik niet zoveel zeggen. De processor is, als ik het me goed herinner, iets krachtiger. Maar dat is puur het rekenkundige gedeelte. Omdat de AMD een gecombineerde processor is met een gpu erin schijnt het totaal gemiddeld genomen iets krachtiger te zijn. Maar ik denk dat het verschil in de praktijk amper merkbaar is. De Asus heeft wel als verschil met de Samsung: een grotere scherm (12,1), een grotere accucapaciteit en de 1215B een USB3.0 aansluiting. Ook heeft de Asus een glanzende scherm en dat vind niet iedereen prettig, zeker niet bij zonlicht.

De Samsung is wel wat lichter in gewicht en volgens mij qua afmeting ook iets kleiner.

Het beste kan je volgens mij de betreffende modellen proberen in de winkel (dynabyte, mycom etc). En dan kijken waar je voor 'valt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
Iemand ervaring met de hp dm1-3125sd (of z'n broertjes) met 320gb Hitachi disk dat deze overlijd?
Af en toe geeft de HDD harde tikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
Ik ben in het bezit van een hp pavilion dm1-3125sd en ik heb hier totaal geen last van. Het enige moment dat ik een tik hoor, is wanneer ik de computer afsluit.
Een mogelijke oorzaak bij jouw systeem zou de hp 3d driveguard kunnen zijn. Wanneer de computer te hard beweegt beschermd deze functie de harde schijf door de 'heads' te 'parkeren'. Dit zou handig kunnen zijn wanneer je de laptop bijvoorbeeld laat vallen. Heb je last van deze tikken wanneer je de laptop beweegt? Misschien werkt de accelerometer dan te gevoelig ( is maar een ideetje ). Je zou de functie uit kunnen zetten en dan kijken of het tikken nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Nooit gedacht dat ik dit ooit nog eens wilde weten...
Ik ben op zoek naar een 11" netbook en toen ik de HP DM-1 van een kameraad bekeek zag ik dat de SD kaart niet helemaal in de behuizing gaat. (Hij steekt de helft uit).
Nu wil ik standaard een SD kaart in de behuizing kunnen laten zitten zonder dat deze erg uitsteekt.

Wie weet uit ervaring of andere HP, Samsung, ASUS, en andere bekende netbookfabrikanten hier last van hebben?

Deze informatie is echt nergens te vinden, dus wie een recente netbook heeft met een SD slot die diep genoeg is laat dat dan weten. Alvast bedankt voor de moeite van het kijken/reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:48
_matt_ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:30:
Wie weet uit ervaring of andere HP, Samsung, ASUS, en andere bekende netbookfabrikanten hier last van hebben?
Even getest met mijn Lenovo x121e (AMD E-350-versie; weet ik meteen dat de reader onder Linux idd werkt ondanks de warning @boot). Steekt een beetje uit (niet half, laten we zeggen een kwart), dus ook niet ideaal voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Bedankt voor de moeite, fijn dat je meteen iets nieuws hebt ontdekt.
Is er nog iemand met ervaring met de MSI Wind U270 serie? (zie post boven die van Raynman).

[ Voor 4% gewijzigd door _matt_ op 28-12-2011 08:29 . Reden: meer onderzoek gedaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Asus komt ook met een nieuwe netbook: http://www.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1225B/#specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Bedankt voor de heads-up als het voor mij bedoeld was, voldoet precies aan mijn voorwaarden.
Dit maakt het wel lastiger, ik was er redelijk uit met een MSI U270...
Als de ASUS uitkomt ben ik benieuwd hoe bereikbaar de HDD is. (en hoe diep de SD er insteekt natuurlijk...)
Ik weet dat de HDD en DDR3 in de MSI goed bereikbaar zijn. (alleen niet hoe diep de SD er insteekt...).
Als iemand het weet mag hij/zij het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Ik vraag me af of de Asus 1225B een matte scherm heeft. Asus zou namelijk wat betreft de netbooks overschakelen op matte schermen.

----------------------------------

Er is een uitgebreide review geschreven over de Samsung 305U1A-A01 (de versie met de E450 apu):

http://www.notebookcheck....-Subnotebook.68044.0.html

Korte samenvatting:

+ toetsenbord werkt goed
+ 10 tot 15 procent sneller dan E350
+ helderheid is goed
+ grote accu (6600 mAh) werkt redelijk lang

- behuizing voelt niet stevig aan
- verticale kijkhoek is slecht
- kleurgamma (gamut) beperkt (wat typisch is in deze prijsklasse)

En helaas niet verkrijgbaar in NL :(

Ook nog een Russisch review: http://translate.google.c...2Fsamsung-305u1a-a02.html

[ Voor 82% gewijzigd door cc12 op 04-01-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Ik zie dat de Samsung 305U1A versie met E450 processor mondjesmaat ook verkrijgbaar wordt in Nederland.

pricewatch: Samsung 305U1A-A03NL

-------------------------------------

De Asus 1225B wordt vanaf februari geleverd voor 399 dollar. Of dat ook voor ons land zo is is natuurlijk de vraag.
http://liliputing.com/201...b-12-1-inch-notebook.html

[ Voor 35% gewijzigd door cc12 op 12-01-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Mijn huidige Netbook (Lenovo S10) is bijna gebroken, er zit een grote barst aan de achterkant van het scherm (structureel, niet alleen visueel :D). Ik zal dus binnenkort een nieuwe moeten gaan kopen. Nu is mijn oog gevallen op de HP Pavilion DM1 (met de 450).

Weet iemand of het mogelijk om deze ergens te krijgen met een kleine SSD-schijf? Een schijf van 60 GB is prima voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
kepler schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:45:
Mijn huidige Netbook (Lenovo S10) is bijna gebroken, er zit een grote barst aan de achterkant van het scherm (structureel, niet alleen visueel :D). Ik zal dus binnenkort een nieuwe moeten gaan kopen. Nu is mijn oog gevallen op de HP Pavilion DM1 (met de 450).

Weet iemand of het mogelijk om deze ergens te krijgen met een kleine SSD-schijf? Een schijf van 60 GB is prima voor mijn gebruik.
Waarschijnlijk zijn er wel winkels waarbij je het tegen een meerprijs kan laten inbouwen.
Je kan het waarschijnlijk ook zelf doen, alleen moet je dan de originele harde schijf weer verkopen. Ik neem aan dat je daar weinig trek in hebt. ;)

Maar misschien ook wel handig als externe harde schijf als je daar tenminste een behuizing voor aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude Zaque
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01-2018
_matt_ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:30:
Ik ben op zoek naar een 11" netbook en toen ik de HP DM-1 van een kameraad bekeek zag ik dat de SD kaart niet helemaal in de behuizing gaat. (Hij steekt de helft uit).
Nu wil ik standaard een SD kaart in de behuizing kunnen laten zitten zonder dat deze erg uitsteekt.
Als die SD kaart een stukje uitstak, dan was ie niet doorgedrukt. Ik heb een DM-1 en de SD kaart steekt nauwelijk uit; van boven gezien minder dan 1 mm en vanaf beneden gezien misschien 2 omdat de rand schuin loopt.
Het is geen enkel probleem om een SD kaart permanent in de DM1 te laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
cc12 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:57:
[...]

Waarschijnlijk zijn er wel winkels waarbij je het tegen een meerprijs kan laten inbouwen.
Je kan het waarschijnlijk ook zelf doen, alleen moet je dan de originele harde schijf weer verkopen. Ik neem aan dat je daar weinig trek in hebt. ;)

Maar misschien ook wel handig als externe harde schijf als je daar tenminste een behuizing voor aanschaft.
Zo'n behuizing kost net een tientje als het niet minder is. Dan komt het schijfje altijd weer van pas.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 20:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zijn er hier al eigenaars van de DM1-4000 ? Ik ben zeer geinteresseerd in deze netbook, met name om de hoge accutijd en de (voor netbookbegrippen) goede audio.
Ik heb hier nog een HP WWAN kaart liggen; zou iemand eventueel kunnen controleren of het MiniPCIe (en SIMkaartslot) daadwerkelijk aanwezig is in de DM1-4000 ? Op internet kan ik hier niet echt uitsluitsel over krijgen....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:04:
Zijn er hier al eigenaars van de DM1-4000 ? Ik ben zeer geinteresseerd in deze netbook, met name om de hoge accutijd en de (voor netbookbegrippen) goede audio.
Ik heb hier nog een HP WWAN kaart liggen; zou iemand eventueel kunnen controleren of het MiniPCIe (en SIMkaartslot) daadwerkelijk aanwezig is in de DM1-4000 ? Op internet kan ik hier niet echt uitsluitsel over krijgen....
Om mezelf maar te beantwoorden :) Ik heb gekocht en het PCE-e slot is niet gesoldeerd en er is ook geen SIMslot aanwezig :P

Ben tot nu toe best tevreden over het apparaat, hij is veel sneller dan mijn Aspire One (Atom n270) en het scherm is gruwelijk. Wel vind ik hem een beetje 'gammel' aanvoelen; het toetsenbord heeft flex (al typt het wel heel fijn) en de behuizing voelt ook niet echt stootvast aan; dat wordt een goede sleeve kopen ! (iemand goede opties ?)
Overigens wel bizar dat HP Windows 7 Home Premium 32 bits installeert op een machine die standaard geleverd wordt met 4GB (2x2GB SO-Dimms overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Dat kan prima, aangezien de rest van het geheugen wordt gedeeld met de vidkaart :)

Verder hf met je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat gaat dus ook van de limiet af. Als je een videokaart koopt met 2GB RAM dan blijft er ~800MB over voor je echte RAM...
Gewoon windows erafgooien en opnieuw installeren. dan ben je meteen alle bloatware kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:46:
Dat gaat dus ook van de limiet af. Als je een videokaart koopt met 2GB RAM dan blijft er ~800MB over voor je echte RAM...
Van de 3 of 4 Gig in zijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Anoniem: 393155 schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:25:
Ik heb onlangs een clean install met windows 7 x64 gedaan op mijn hp dm1-3125ed, maar krijg nu op geen enkele manier mijn bluetooth meer aan de praat. Wanneer ik de drivers wil installeren krijg ik de melding dat het bluetooth apparaat eerst aangezet moet worden, maar ik kan het apparaat nergens terugvinden.

Is er misschien iemand die dit opgelost heeft?

[edit]

Ken je dat, 3 dagen gezocht naar een oplossing en toen ik het echt niet kon vinden mijn vraag hier gepost. Daarna binnen een kwartier toch nog zelf antwoord vinden op je vraag. :)

Ik moest gewoon de juiste hp wireless assistant downloaden die overigens niet op de website van hp te vinden is maar wel hier http://hp-wireless-assistant.software.informer.com/
Je kunt ook bij HP zelf terecht: HP Wireless Assistant
Echt heel bizar dat deze niet gewoon bij de downloads staat van de DM1 zelf...

(Hier vind je nog wat meer HP software)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 18-01-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

EJPostema schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:42:
Dat kan prima, aangezien de rest van het geheugen wordt gedeeld met de vidkaart :)

Verder hf met je aankoop :)
Dat weet ik, vandaar dat ik er x64 ook niet heb opgezet :) Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat HP dit zo doet...
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:46:
Gewoon windows erafgooien en opnieuw installeren. dan ben je meteen alle bloatware kwijt.
Bij de HP kun je vanuit het BIOS ook een 'minimal recovery' doen, dan krijg je alle bloatware niet, maar alle drivers wél mee :)
Vwb Videogeheugen:
DM1 Maintainence & Service guide in the Product specifications under Graphics:
UMA graphics integrated with shared video memory:
upto 372MB for =1024MB system RAM
upto 948MB for >=2048MB system RAM
upto 1460MB for >=3072MB system RAM
upto 1972MB for >=4096MB system RAM
upto 3443MB for >=8192MB system RAM
of bedoelde je dat niet ?
cc12 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:05:
[...]

Van de 3 of 4 Gig in zijn geval?
Van de 4GB :)
NB Windows geeft zelf aan dat er 3,49GB beschikbaar is:
HP DM1-4000 Windows Info

Windows Prestatie Index valt me ook niet tegen :)
HP DM1-4000 Windows Performance Index
Stuk hoger dan mijn vorige netbook ! (Acer Aspire One met Intel Atom n270):
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/Windows7_Prestatie_Index.jpg

Wat ik overigens ook raar vond was dat deze laptop (die volgens mij echt nét uit is !) met BIOS F.01 werd geleverd terwijl F.13 al uit is !

Hmmm, apart; zolang ik gebruik maak van de Wireless netwerk kaart neemt het proces 'System' continu 10-15% CPU in beslag !?
System Eating my CPU
Zodra ik de netwerk kaart uitschakel gaat ie direct naar 0... Meer mensen hier last van en/of iemand een oplossing ?

En.... opgelost :) Nieuwste driver (die dus niet op de DM1 site terugkomt...) downloaden en installeren en poef :D (via)

NB Wel 'jammer' dat ie weigert om sneller dan 72Mb/s te verbinden met mijn beide 802.11n netwerken... (en dat ie mijn HP AP420 die op kanaal 13 staat niet ziet, omdat het kaartje niet in te stellen is op een andere locatie dan 'Verenigde Staten')

Voor de liefhebber de Service Manual voor de DM1-4000 :)

[ Voor 59% gewijzigd door Tomba op 19-01-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhveldhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 21:12
Ik wilde graag de ASUS 1225B kopen (de 1225C is volgens mij pas in maart beschikbaar), maar is er een reden om deze aan te schaffen en niet de DM1-4000? De asus ziet er wat degelijker uit, maar de HD is groter in de DM1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
cc12 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:57:
[...]

Ik heb al genoeg externe harde schijven, maar lijkt er dus op dat er niks anders op zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:10
Ik heb met interesse de aankondigingen op de CES gevolgd en heb nu ongeveer een beeld wat er komend halfjaar in de verkoop gaat op netbookgebied.

De Cedar Trails lijken niet sneller te gaan worden dan de Brazos netbooks, zowel niet de CPU als de GPU, zie Notebookcheck.

Dus ben ik benieuwd of AMD ook nog wat nieuws gaat brengen op APU gebied, misschien de opvolger van de E450, omdat deze ook alweer een halfjaar bestaat? Of wachten ze omdat Atom toch nog steeds achterloopt?

De Asus 1225B wordt interessant, en de HP Dm1-4000 dus ook. De HP vindt ik veel mooier, maar de Asus heeft USB 3.0 ...

De 1225C gaat me dus niet zoveel aan, tenzij Asus die gaat koppelen aan een extra grafische chip, bijv. Nvidia Ion 2 of opvolger... In dat geval zou de combi wel sneller kunnen zijn dan Brazos, dit deden ze ook met de 1215N.

Wat denken jullie, wat gaat er nog komen dit halfjaar??
(Dit ook omdat ik geen zin heb over een maand een netbook te kopen die na drie maanden alweer achterhaald is, budget €400, min. 11.6 inch)

[ Voor 7% gewijzigd door MuFFIN 007 op 22-01-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Voor de liefhebber, de Asus 1215B met Linux is in de aanbieding bij amazon.de voor € 339,00
MuFFIN 007 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:33:
[...]
(Dit ook omdat ik geen zin heb over een maand een netbook te kopen die na drie maanden alweer achterhaald is, budget €400, min. 11.6 inch)
In de toekomst kijken is altijd lastig maar 1 ding is zeker; over een half jaar krijg je meer voor je geld !
Ik had nu een netbook nodig dus ik heb nu de imho beste prijs/kwaliteits netbook gehaald :) (maar dat wil niet zeggen dat over 2-3 maanden niet de DM1-5000 uit kan komen met betere specs voor minder geld ;))

[ Voor 58% gewijzigd door Tomba op 23-01-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Het ziet er nu naar uit dat de Samsung 305U1A met E350 processor langzaam uitgefaseerd raakt en plaats maakt voor de opvolger met de E450 processor. Ik zag de type met E350 ook niet meer bij mijn plaatselijke DByte staan. De opvolger is wel iets duurder (goedkoopste is voor ca. 433 euro)

---

Unboxing Asus 1225B:

http://www.netbooklive.co...-impressions-video-13261/

[ Voor 17% gewijzigd door cc12 op 25-01-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 09:26
Ik ben nu ook aan het kijken naar een netbook, en had eigenlijk al besloten om voor de asus 1215b te gaan met een E-450. Nu zie ik alleen dat de 1225b dus in februari uitkomt.

Nu vroeg ik me af of ik het goed begrepen had, en dat alleen het scherm kleiner word en het uiterlijk een iets ander model krijgt? Of wordt er onder de kap nog iets veranderd wat ik niet zie ?
(Beter zeker weten dan achteraf balen :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

cc12 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:57:
Het ziet er nu naar uit dat de Samsung 305U1A met E350 processor langzaam uitgefaseerd raakt en plaats maakt voor de opvolger met de E450 processor. Ik zag de type met E350 ook niet meer bij mijn plaatselijke DByte staan. De opvolger is wel iets duurder (goedkoopste is voor ca. 433 euro)

---

Unboxing Asus 1225B:

http://www.netbooklive.co...-impressions-video-13261/
Jeetje wat is dat een lelijke netbook zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Guntario schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:26:
Ik ben nu ook aan het kijken naar een netbook, en had eigenlijk al besloten om voor de asus 1215b te gaan met een E-450. Nu zie ik alleen dat de 1225b dus in februari uitkomt.

Nu vroeg ik me af of ik het goed begrepen had, en dat alleen het scherm kleiner word en het uiterlijk een iets ander model krijgt? Of wordt er onder de kap nog iets veranderd wat ik niet zie ?
(Beter zeker weten dan achteraf balen :Y) )
Voordeel: een iets snellere processor (E450 t.o.v. E350)

Nadeel: kleinere beeldscherm terwijl de bezel (rand) om de scherm weer groter wordt (11,6 inch scherm wat voorheen 12,1 inch was zoals in de 1215). De breedte blijft dus hetzelfde: 296mm.

Mogelijk komt er een versie uit met een matte scherm. Maar dat is niet zeker.
Ik zie op de processor na, weinig voordelen. Ik zou dan liever voor een iets groter scherm gaan.
Tel daarop het prijsverschil en de keuze lijkt me niet echt moeilijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door cc12 op 26-01-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
Maar is het niet zo dat de 1215b ook modellen heeft die uitgerust zijn met de E450 ? Of staat dat verkeerd in de pricewatch ?
Asus Eee PC 1215B-SIV128M
Asus Eee PC 1215B-BLK216M

Hier staat hij namelijk ook vermeld met de E450...
Dus het enige verschil is een kleiner (mogelijk mat) scherm dan, lijkt me een slechte upgrade dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Guntario schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:30:
Maar is het niet zo dat de 1215b ook modellen heeft die uitgerust zijn met de E450 ? Of staat dat verkeerd in de pricewatch ?
Asus Eee PC 1215B-SIV128M
Asus Eee PC 1215B-BLK216M

Hier staat hij namelijk ook vermeld met de E450...
Dus het enige verschil is een kleiner (mogelijk mat) scherm dan, lijkt me een slechte upgrade dan 8)7
Klopt, dus de 1225B is niet interessant. Ook zal de introductieprijs natuurlijk hoger liggen als waar je nu de 1215 met E450 voor kan krijgen.

Je betaalt meer en je krijgt minder, dat is kortom de samenvatting van de Asus 1225B. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
Dan ga ik vandaag of morgen maar even kijken of ze hem bij de MM nog in de winkel hebben liggen voor de BTW actie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Komt er nog een nieuwe versie van de Lenovo x121e uit binnenkort met iets beter dan een E350 cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

jayjey schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:52:
Komt er nog een nieuwe versie van de Lenovo x121e uit binnenkort met iets beter dan een E350 cpu?
Die is er al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Guntario schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:32:
Dan ga ik vandaag of morgen maar even kijken of ze hem bij de MM nog in de winkel hebben liggen voor de BTW actie :9
Nope, die hebben ze niet meer (althans in Den Haag en de Webshop).

Ik heb de HP DM4000sd gehaald, stukken sneller dan mn oude netbook :D Alleen jammer dat de FN-toets automatisch aan staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Thx, wat toevallig! Sinds 9 januari is die er of zo.
In de pricewatch staat dat er een 5400 rpm schijf inzit maar ik lees ergens anders dat dat 7200 rpm is?
http://www.notebookpricer...21e-specs-review-and.html :
320 GB hard drive is the highest capacity available, but a fast 7200 rpm instead of 5400 revolutions per minute of what you'll find on most budget notebooks. In addition, the standard hard drive can be replaced either with a large disk or SSD, Lenovo and again offers an opportunity - i

En deze met intel: pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWN7JMH)
Die is met 100,- cash back ipv 50,- https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook

Vreemd, hier http://www.comcom.nl/p/le...eakers.net&s2m_indirect=1
kun je naar 3 jaar uitbreiden voor fabrieksgarantie. http://www.comcom.nl/p/ga...e_naar_3_jaar_uitbreiden/ wel zelf inzenden.

Ik kan ook die HP DM 4000 / 4020 / 4100 doen maar die heeft een glanzend scherm?

[ Voor 160% gewijzigd door jayjey op 27-01-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

kepler schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb de HP DM4000sd gehaald, stukken sneller dan mn oude netbook :D Alleen jammer dat de FN-toets automatisch aan staat :?
Bij de dm1-3125ed kun je het gedrag van de Fn toets in de BIOS instellen. Bij mij werken de F1 t/m F12 gewoon zoals vanouds en zijn de opties te bereiken via de Fn toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:37
Gisteren de HP Dm1-4000 bij Mediamarkt gehaald voor €335 euro! Ik wilde eerst voor de Asus 1225B gaan, maar de bouwkwaliteit staat mij echt tegen (kier bij uitstekende accu bijvoorbeeld), en ik heb NU een laptop nodig ;)

Eerst maar eens dat vieze Windows 7 HP eraf gegooid en mijn eigen Windows 7 Ultimate erop gezet. Alles werkt uiteraard uitstekend maar het valt mij wel op dat de temperatuur wat hoog is.

Ik zit nu een half uurtje Orthos te stressen en zit nu op een max van 72 graden celsius voor de CPU en northbridge. Idle zit hij rond de 55 graden celsius.

Weet iemand of dit normaal is voor hedendaagse laptops? Mijn oude 1.6GHz Centrino werd maar 60 graden celsius max ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
[...]

Dan ga ik Deventer nog maar even proberen.
Maar de HP is anders ook wel een mooie keus ja, inhoud precies hetzelfde en ongeveer dezelfde prijs. Had ik zelf nog niet aan gedacht, dankjewel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:37
[...]

De FN toets kan je uitzetten. Dat betekend dus dat je normaal F1, F2 etc kan gebruiken. Stel dat je de scherm brightness wil wijzigen moet je de Fn knop even indrukken en dan één van de F toetsen gebruiken.

Deze instelling zit in de bios trouwens.
jayjey schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:37:
blabla

Ik kan ook die HP DM 4000 / 4020 / 4100 doen maar die heeft een glanzend scherm?
Klopt, helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door cheeseruler op 27-01-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

cheeseruler schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:39:
[...]

De FN toets kan je uitzetten. Dat betekend dus dat je normaal F1, F2 etc kan gebruiken. Stel dat je de scherm brightness wil wijzigen moet je de Fn knop even indrukken en dan één van de F toetsen gebruiken.

Deze instelling zit in de bios trouwens.
MegaTronics schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 07:14:
[...]

Bij de dm1-3125ed kun je het gedrag van de Fn toets in de BIOS instellen. Bij mij werken de F1 t/m F12 gewoon zoals vanouds en zijn de opties te bereiken via de Fn toets.
Dus precies hetzelfde als de oudere versies, had het ook vreemd gevonden dat het er eventueel uitgehaald was. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
MuFFIN 007 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:33:
Ik heb met interesse de aankondigingen op de CES gevolgd en heb nu ongeveer een beeld wat er komend halfjaar in de verkoop gaat op netbookgebied.

De Cedar Trails lijken niet sneller te gaan worden dan de Brazos netbooks, zowel niet de CPU als de GPU, zie Notebookcheck.

Dus ben ik benieuwd of AMD ook nog wat nieuws gaat brengen op APU gebied, misschien de opvolger van de E450, omdat deze ook alweer een halfjaar bestaat? Of wachten ze omdat Atom toch nog steeds achterloopt?

De Asus 1225B wordt interessant, en de HP Dm1-4000 dus ook. De HP vindt ik veel mooier, maar de Asus heeft USB 3.0 ...

De 1225C gaat me dus niet zoveel aan, tenzij Asus die gaat koppelen aan een extra grafische chip, bijv. Nvidia Ion 2 of opvolger... In dat geval zou de combi wel sneller kunnen zijn dan Brazos, dit deden ze ook met de 1215N.

Ik ben ook opzoek naar een netbook onder de €400! Ben serieus aan het twijfelen over de 1215N die nu bij Mediamarkt ligt...maar ik vind het feit dat dat apparaat al zo oud is (een jaar ruim) toch wel knagen :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
1215B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Inderdaad, je kan beter voor de 1215B met de E450 gaan, meer geheugen en de combinatie van GPU+CPU maakt het volgens mij ook nog iets krachtiger.

Ik heb het gevoel dat Intel snel terrein verliest met zijn Atom t.o.v. de AMD E350/E450 met name door de krachtigere GPU die erin zit. Nou is het wel zo dat de 1215N een NVidia Ion2 gpu heeft maar de normale netbooks met alleen een Intel gpu is niet echt een aanrader voor multimedia gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
cheeseruler schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:55:
Gisteren de HP Dm1-4000 bij Mediamarkt gehaald voor €335 euro! Ik wilde eerst voor de Asus 1225B gaan, maar de bouwkwaliteit staat mij echt tegen (kier bij uitstekende accu bijvoorbeeld), en ik heb NU een laptop nodig ;)

Eerst maar eens dat vieze Windows 7 HP eraf gegooid en mijn eigen Windows 7 Ultimate erop gezet. Alles werkt uiteraard uitstekend maar het valt mij wel op dat de temperatuur wat hoog is.

Ik zit nu een half uurtje Orthos te stressen en zit nu op een max van 72 graden celsius voor de CPU en northbridge. Idle zit hij rond de 55 graden celsius.

Weet iemand of dit normaal is voor hedendaagse laptops? Mijn oude 1.6GHz Centrino werd maar 60 graden celsius max ofzo.
Ik vond juist de bouwkwaliteit van de Asus trouwens iets beter, hij voelde iig wat steviger aan :) Verder heb ik 326 betaald voor exact dezelfde? :D

Ik ga eens kijken of ik dat FN-gedrag kan uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Waarom niet de DM1-4100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Waarom wel? Ik zie geen verschil, behalve dat hij 40 euro duurder is dan de 4000 :D :? (en 100 euro duurder met de actie bij MediaMarkt)
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste