hm idd voor 20 piek heb je al een 4gb SODIMM DDR3 reepje. Geen idee alleen of je dan 1066 of 1333 mhz nodig hebt maar dat zoeken we nog wel uit
In mijn zoektocht naar een geschikte netbook, twijfel ik momenteel nog over de processor.
Na het lezen van o.a. dit topic en het raadplegen van de pricewatch was mijn eerste keuze gevallen op de Acer 522-C5DKK, deze voorzien van een C50 AM processor zou ten opzichte van de intel atom wat langzamer zijn maar wel over een betere videokaart beschikken. Hierdoor is een hogere resolutie mogelijk.
Na wat zoekwerk, kom ik ook de 522-C6DKK deze beschikt over een AMD C-60 processor (is dual core geloof ik). Het beestje zal vooral gebruikt worden voor wat office werk, e-mail en af en toe het kijken van een serie onderweg.
De reden dat ik naar resolutie heb gekeken is vooral het kijken van een serie onderweg, echter door de keuze in processor begin ik toch weer te twijfelen. Zal ik voor C50 of C60 gaan of raden jullie mij toch een Intel atom dan wel een ander merk netbook aan?
Na het lezen van o.a. dit topic en het raadplegen van de pricewatch was mijn eerste keuze gevallen op de Acer 522-C5DKK, deze voorzien van een C50 AM processor zou ten opzichte van de intel atom wat langzamer zijn maar wel over een betere videokaart beschikken. Hierdoor is een hogere resolutie mogelijk.
Na wat zoekwerk, kom ik ook de 522-C6DKK deze beschikt over een AMD C-60 processor (is dual core geloof ik). Het beestje zal vooral gebruikt worden voor wat office werk, e-mail en af en toe het kijken van een serie onderweg.
De reden dat ik naar resolutie heb gekeken is vooral het kijken van een serie onderweg, echter door de keuze in processor begin ik toch weer te twijfelen. Zal ik voor C50 of C60 gaan of raden jullie mij toch een Intel atom dan wel een ander merk netbook aan?
subteam: De Apen
Anoniem: 421852
haha!
Ik zat ook aan de C50 te denken dus (lees de posts op de vorige pagina maar) maar voor hetzelfde geld kun je dus nu aan een C60 met ook nog eens 70GB meer geheugen. Dat wordt hem voor mij dan.
(ik ga er nu dus even vanuit dat de C60 even snel is als een Atom N570 (zelfde kloksnelheid) en dat de C60 daarbij ook grafisch sterker is)
oops! De C60 heeft ook 1.0ghz maar een turboboost functie zodat ie op 1.3ghz komt.. vraag me af wat die turboboost aan batterijduur kost..
maar voor hetzelfde geld kan het geen kwaad lijkt me
Ik zat ook aan de C50 te denken dus (lees de posts op de vorige pagina maar) maar voor hetzelfde geld kun je dus nu aan een C60 met ook nog eens 70GB meer geheugen. Dat wordt hem voor mij dan.
(ik ga er nu dus even vanuit dat de C60 even snel is als een Atom N570 (zelfde kloksnelheid) en dat de C60 daarbij ook grafisch sterker is)
oops! De C60 heeft ook 1.0ghz maar een turboboost functie zodat ie op 1.3ghz komt.. vraag me af wat die turboboost aan batterijduur kost..
maar voor hetzelfde geld kan het geen kwaad lijkt me
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 421852 op 22-09-2011 22:27 ]
De 1215 is ook hier te koop : http://www.laptopshop.nl/...-eee-pc-1215b-zilver.html
Heeft iemand hem al in bezit?
Ik ben, zoals eerder vermeld, afgehaakt. Uit de review van laptop magazine blijkt bovendien dat de kijkhoek van de 1215B zeer gering is (door hardware.info bevestigd). Voorts is de wireless transfer snelheid van de 1215B mager. Als je desondanks toch een 1215B wilt kan je beter de 1215B-SLV046M kopen (€389). Deze heeft 4GB geheugen en 2 jaar garantie, waarvan 1 jaar pickup and return).Twanjo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:21:
De 1215 is ook hier te koop : http://www.laptopshop.nl/...-eee-pc-1215b-zilver.html
Inderdaad :-)Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:55:
Gering? Je bedoelt nog geringer dan normaal?
Haal dan voor een paar € meer de Lenovo, die 2 jaar on site garantie heeft.
Nou, nog een week te gaan, tijd zat toch
Op papier lijkt de one met C60 me een erg leuk laptopje. Voor 250 is er niets beters afaik.mberns schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:56:
Ben benieuwd naar je indrukken.
De Windows 7 experience index van de X121e Fusion E350 blijkt niet veel beter dan van mijn huidige atom dual core 330 configuratie. Voor de Sandy Bridge-equipped X121e/i3 (€200 meer) is met name de cpu performance fors beter dan van de E350, maar dat gaat ten koste van de battery life..
Ik heb nog een week om in aanmerking te komen voor de Cash Back/2 jr on site garantie ;-)
ik heb zojuist in de Mediamarkt even met een Acer 522 gespeeld, met C50. Vond ik al een prima dingetje. Hogere resolutie is écht heel fijnPhilflow schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:57:
[...]
Op papier lijkt de one met C60 me een erg leuk laptopje. Voor 250 is er niets beters afaik.
Ben benieuwd naar je indrukken.
Ik ga als het goed is zaterdag de Acer 522-c6dkk (ofzo, die met C60 iig) bestellen
Allereerst, erg naar dat ASUS erg onduidelijk is in haar typenummering. Er zijn per kleur inderdaad verschillende modellen, maar nergens is duidelijk terug te vinden wat de verschillen nu precies zijn. Een overzichtje op asus.com zou niet misstaan..wsmaal schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:53:
[...]
Ik ben, zoals eerder vermeld, afgehaakt. Uit de review van laptop magazine blijkt bovendien dat de kijkhoek van de 1215B zeer gering is (door hardware.info bevestigd). Voorts is de wireless transfer snelheid van de 1215B mager. Als je desondanks toch een 1215B wilt kan je beter de 1215B-SLV046M kopen (€389). Deze heeft 4GB geheugen en 2 jaar garantie, waarvan 1 jaar pickup and return).
Desalniettemin ben ik zelf erg blij met m'n BLK166M (3 GB) van laptopshop. Nog een leuke: er schijnt zowel een glossy black als matte black versie te zijn.. Ik heb in ieder geval de matte versie (betreft enkel de buitenkant, binnenkant is alsnog glossy).
Betreffende de kijkhoek - kan ik me niet in vinden. Uiteraard geen enkel probleem als je er gewoon recht voor zit, maar misschien dat jij een andere use case hebt - eerlijk gezegd heb ik de kijkhoek van de zijkant nog niet bekeken/vergeleken.
Ander puntje wat Hardware.info aanstipt waar ik me wel in kan vinden is het gemis van een gigabit netwerkpoort. 802.11n, Bluetooth 3.0, USB 3.0, maar geen gigabit :\ Toch lastig als je af en toe een iso'tje of serie wilt overzetten.
Al met al zijn de verschillen in het Brazos-segment wmb. maar minimaal. Doorslaggevende factor was voor mij dat ik bij Asus zonder morren de Windowslicentie weer kon inleveren..
En geld terug kon krijgen? Zo ja, hoeveel?Thralas schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:58:
[...]
Al met al zijn de verschillen in het Brazos-segment wmb. maar minimaal. Doorslaggevende factor was voor mij dat ik bij Asus zonder morren de Windowslicentie weer kon inleveren..
Volgens mijn informatie heeft de Acer dezelfde resolutie als de Asus. En het was dus de Asus die de superieure GPU had, en ik heb 'm inmiddels ook binnen. Eerste indruk is prima! Vooral v.w.b. de accu. Urenlang installeren, deïnstalleren en ontelbare keren rebooten en hij is nog steeds niet leeg.Senor Sjon schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:14:
[...]
Let op de resolutie. De Acer is (uit mijn hoofd) de enige met een hogere resolutie in hetzelfde scherm. Extra pixels zijn altijd winst. Verder lees ik over de netbooks van Acer veel betere berichten dan over hun laptops. Ik zou altijd gaan voor de iets betere GPU. Een simpel of een wat ouder spel draait dan gewoon super i.p.v. de Intel versie met (de inmiddels per definitie) brakke videodrivers.
Vergeet niet dat je bij deze netbooks allereerst het geheugen moet uitbreiden en eigenlijk ook het OS vervangen. Die kosten heb je bv. bij een Lenovo niet. Die is out-of-the-box klaar.
Wat bedoel je precies met het OS vervangen eigenlijk? FYI: ik heb thuis een desktop-PC en een krachtige notebook, dus deze netbook is puur voor (light) gebruik onderweg en daarvoor vind ik Windows 7 Starter prima. Ook 1 GB is dan voldoende, denk ik.
Of hoeveel kost een 1 GB module tegenwoordig eigenlijk?
Ik heb voor het inleveren van de Windows 7 Home Premium-licentie €43,00 teruggekregen. Aangevraagd via support_nl@asus.com.Philflow schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 06:27:
[En geld terug kon krijgen? Zo ja, hoeveel?
Ik ging uit van deze:smash016 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:01:
[...]
Volgens mijn informatie heeft de Acer dezelfde resolutie als de Asus. En het was dus de Asus die de superieure GPU had, en ik heb 'm inmiddels ook binnen. Eerste indruk is prima! Vooral v.w.b. de accu. Urenlang installeren, deïnstalleren en ontelbare keren rebooten en hij is nog steeds niet leeg.
Wat bedoel je precies met het OS vervangen eigenlijk? FYI: ik heb thuis een desktop-PC en een krachtige notebook, dus deze netbook is puur voor (light) gebruik onderweg en daarvoor vind ik Windows 7 Starter prima. Ook 1 GB is dan voldoende, denk ik.
Of hoeveel kost een 1 GB module tegenwoordig eigenlijk?
pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK
AMD platform, 1280x720 ipv 1024x600 pixels. Dat heeft de Asus niet.
Windows starter gebruikt niet meer dan 1GB begreep ik. Dus bij uitbreiden moet je ook het OS vervangen. Van Microsoft mag Starter niet met meer dan 1GB verkocht worden. Starter heeft geen eyecandy aan boord.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Windows starter mag niet verkocht worden met 2GB maar het werkt wel degelijk.
ik heb vanmiddag mijn Acer Aspire One 522 met AMD C60 binnen gekregen.
Uiteraard staat deze vol met die nutteloze software die het ding alleen maar traag maakt.
Dus ik wil ff een clean install maken, maar hoe doe ik dat?
Heb natuurlijk geen cd of dvd erbij gekregen met Windows 7 Starter erop..
edit: heb geen zin om illegale windows 7 erop te zetten, het liefst gebruik ik gewoon met mijn 7 Starter licentie die bij de netbook zat. Kan dat?
Uiteraard staat deze vol met die nutteloze software die het ding alleen maar traag maakt.
Dus ik wil ff een clean install maken, maar hoe doe ik dat?
Heb natuurlijk geen cd of dvd erbij gekregen met Windows 7 Starter erop..
edit: heb geen zin om illegale windows 7 erop te zetten, het liefst gebruik ik gewoon met mijn 7 Starter licentie die bij de netbook zat. Kan dat?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 421852 op 29-09-2011 19:22 ]
Anoniem: 408674
Even googlen, zijn legale bronnen waar je een Windows 7 ISO kan downloaden. Als je vervolgens de serial van je netbook gebruikt voor Windows 7 Starter heb je een 100% legale Windows versie op je netbook draaien.
Zoals bijvoorbeeld vanaf hier, heb je meteen SP1 er bij. Daar de 32 bit versie van Professional downloaden in de gewenste taal en dan de ei.cfg verwijderen zodat je de optie krijgt om iedere versie te installeren (waaronder Starter).
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Voor de geïnteresseerden: de actie van Lenovo is blijkbaar verlengd tot 31 december 2011. Daardoor wordt de keuze tussen alle E-350 notebooks weer wat lastiger
.
Anoniem: 240468
wat voor geheugen zit er in de aspire one 522 c60? 1333 of 1066 . kan het zo snel nergens terug vinden.
Volgens mij 1066, alleen de nieuwe E450 kan met 1333 geheugen omgaan. De E300 en C60 niet.Anoniem: 240468 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:38:
wat voor geheugen zit er in de aspire one 522 c60? 1333 of 1066 . kan het zo snel nergens terug vinden.
hmm ok. Heel apart maar kan er eigenlijk niks over terug vinden in de specs die je hier en daar terug vind. 1 gig vind ik net te weinig, 2 gig lijkt me voldoende.
Volgens mij is 1333 niet duurder, die zou ik dus altijd nemen.
C60 is ook nieuw he. C50 is oude model.Sjeeps schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:42:
[...]
Volgens mij 1066, alleen de nieuwe E450 kan met 1333 geheugen omgaan. De E300 en C60 niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 03-10-2011 13:51 ]
Ja ;-) daarom zeg ik ook alleen de nieuwe E450...Philflow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:50:
Volgens mij is 1333 niet duurder, die zou ik dus altijd nemen.
[...]
C60 is ook nieuw he. C50 is oude model.
Als de C60 met 1066 kan omgaan kan ie ook met 1333 omgaan. Het zal gewoon werken op 1066.
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 03-10-2011 13:56 ]
productreview: Acer Aspire One 522-C5DKK review door dion_b
is wel het oude model maar volgens mij staat hier bovenaan al gelijk dat deze ook met 1333 om kan gaan. Ik ga voor de 1333 uitbreidind...
is wel het oude model maar volgens mij staat hier bovenaan al gelijk dat deze ook met 1333 om kan gaan. Ik ga voor de 1333 uitbreidind...
@ agovvapeldoorn, hoe bevalt deze laptop jou? scherm? accu? etc.
tot nu toe goed. als eerste 7 starter verwijderd en home erop gezet. Scherm is goed voor in huis, beeld is goed te zien vanuit verschillende hoeken. IN de zon is het natuurlijk een ander verhaal.
Accu nog niet echt kunnen testen maar haalde dit weekend met het vele installeren en tweaken toch nog een krappe 6 uur. Volledig opladen duurt wel vrij lang.
toetsenbord en muispad totaal geen problemen mee. Het is alsof je op een laptop zit te werken.
Bij het installeren van home 7 viel me wel op dat windows diverse zaken niet herkende. Je moet dus van te voren in ieder geval de lan en wlan, grafische kaart en mousepad drivers downloaden.
Geheugen is overigens wel aan te raden. Omdat je videokaart standaard 256 mb inpikt kom je eigenlijk te kort om te gaan multi tasken of een zwaar programma te draaien. minimaal 2 gig is toch wel het minimum lijkt mij
Accu nog niet echt kunnen testen maar haalde dit weekend met het vele installeren en tweaken toch nog een krappe 6 uur. Volledig opladen duurt wel vrij lang.
toetsenbord en muispad totaal geen problemen mee. Het is alsof je op een laptop zit te werken.
Bij het installeren van home 7 viel me wel op dat windows diverse zaken niet herkende. Je moet dus van te voren in ieder geval de lan en wlan, grafische kaart en mousepad drivers downloaden.
Geheugen is overigens wel aan te raden. Omdat je videokaart standaard 256 mb inpikt kom je eigenlijk te kort om te gaan multi tasken of een zwaar programma te draaien. minimaal 2 gig is toch wel het minimum lijkt mij
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 240468 op 03-10-2011 14:24 ]
ik heb toevallig vanmiddag mijn Acer Aspire One 522 met C60 van 4gb RAM voorzien, origineel zit er 1333mhz in dus die heb ik ook weer gekozen.Anoniem: 240468 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:43:
hmm ok. Heel apart maar kan er eigenlijk niks over terug vinden in de specs die je hier en daar terug vind. 1 gig vind ik net te weinig, 2 gig lijkt me voldoende.
Kleine noot: ik dacht dat hij van de 4gb er zo'n 3.25 zou gaan gebruiken, dit zijn er echter maar 2.0.. weet niet waar de rest naar toe is
Het is trouwens wel een crime om dat toetsenbordje los te krijgen:
- Accu los
- Recht voor/boven de connectors van de accu zit een zilveren vierkantje van 4x4mm. Duw daar hard tegenaan met een stomp voorwerp. Je duwt dan tegen het toetsenbord dus die komt dan los.
- Vervolgens voorzichtig de palletjes die het toetsenbord inklemmen (boven de F-toetsen) induwen en tegelijkertijd het toetsenbord loshalen.
Voordat je begint; zorg dat je echt een heeeel klein ster-schroevendraaiertje hebt. Anders kun je de schroeven onder het toetsenbord niet loshalen om de achterklep te verwijderen.
Succes!
edit: Het verschil t.o.v. 1gb is wel écht goed te merken. Windows is veel vlotter met het openen van vensters e.d., erg prettig
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 421852 op 03-10-2011 18:11 ]
als ik ergens niet goed in ben is dit het wel! argh... mocht het mislukken wordt het dus alles lijmen ipv schroeven...
Windows 7 StarterAnoniem: 421852 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:10:
[...]
Kleine noot: ik dacht dat hij van de 4gb er zo'n 3.25 zou gaan gebruiken, dit zijn er echter maar 2.0.. weet niet waar de rest naar toe is
Mijn oog is trouwens ook op dit model gevallen, maar weet iemand hoe goed Ubuntu om kan gaan met deze chipset? Vooral het energiebeheer is van belang
[ Voor 21% gewijzigd door Grozno op 04-10-2011 13:25 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
ah dat komt dus door Starter.. nouja gelukkig heb ik inmiddels een legale licentie van Windows 7 Professional in 64bit klaar liggen. Moet alleen nog ff zin maken om een back-up te maken en te switchen 
Ik wilde gisteren ubuntu netbook remix installeren via wubi maar die werkte niet.. kon de ISO niet vinden ofzo. anders had ik je er iets over kunnen vertellen
Ik wilde gisteren ubuntu netbook remix installeren via wubi maar die werkte niet.. kon de ISO niet vinden ofzo. anders had ik je er iets over kunnen vertellen
Gisteren de Lenovo cashback ingediend. Hoe lang moesten anderen wachten tot dit gestort was?
Ik wil graag een netbook kopen. Mijn oog is gevallen op het nieuwe platform van AMD.
Nu zit ik erg te twijvelen tussen de c-60 of om toch mijn portemonnee echt open te trekken en voor een e-450 te gaan.
Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor internet, word etc etc. En met name als ik niet thuis ben.
Ik heb thuis een goeie desktop staan die het zwaardere werk zit en waar ik voornamelijk ook aan zal werken.
Het enige wat mij leuk lijkt is om de nieuwe football manager te draaien. Maar misschien is dit sowieso teveel verwacht van zo'n apparaatje. De oude draait overigens wel op netbooks, met een aangepast skin.
Soms eens een filmpje draaien of serie is ook leuk (je meot wat doen in de trein), maar dat zal met deze apparaten niet zo'n groot probleem zijn.
Denken jullie dat FM gaat lukken op de e-450? Of kan ik dat idee in de prullenbak gooien en beter voor de goedkopere C-60 gaan?
Of kan ik sowieso beter voor de e-450 gaan omdat deze wat toekomst bestendiger is?
Nu zit ik erg te twijvelen tussen de c-60 of om toch mijn portemonnee echt open te trekken en voor een e-450 te gaan.
Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor internet, word etc etc. En met name als ik niet thuis ben.
Ik heb thuis een goeie desktop staan die het zwaardere werk zit en waar ik voornamelijk ook aan zal werken.
Het enige wat mij leuk lijkt is om de nieuwe football manager te draaien. Maar misschien is dit sowieso teveel verwacht van zo'n apparaatje. De oude draait overigens wel op netbooks, met een aangepast skin.
Soms eens een filmpje draaien of serie is ook leuk (je meot wat doen in de trein), maar dat zal met deze apparaten niet zo'n groot probleem zijn.
Denken jullie dat FM gaat lukken op de e-450? Of kan ik dat idee in de prullenbak gooien en beter voor de goedkopere C-60 gaan?
Of kan ik sowieso beter voor de e-450 gaan omdat deze wat toekomst bestendiger is?
FM op de C-60 weet ik niet, maar misschien om een idee te geven... hij draait F1 2002 wel op max 
Colin McRae 2.0 doet ie ook wel aardig op medium/high setting
Colin McRae 2.0 doet ie ook wel aardig op medium/high setting
@Senor Sjon: zelf ingediend op 13 september en nog geen cashback gezien. Op de site van Lenovo staat dat het binnen 56 dagen wordt overgemaakt, dus ik neem aan dat het nog wel komt. Je krijgt wel direct een email-bevestiging als je de cashback hebt aangevraagd, anders is er ook iets mis.
Die mail heb ik gehad en ik kon gelijk de factuur mee uploaden. Dus nog max. 2 maandjes wachten.Makster schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:24:
@Senor Sjon: zelf ingediend op 13 september en nog geen cashback gezien. Op de site van Lenovo staat dat het binnen 56 dagen wordt overgemaakt, dus ik neem aan dat het nog wel komt. Je krijgt wel direct een email-bevestiging als je de cashback hebt aangevraagd, anders is er ook iets mis.
Mijn vriendin wil graag voor de studie een draagbare pc, omdat haar 17 inch laptop niet makkelijk is om mee te nemen. (Bijv naar de UB) Ze wil er graag mee wat in word doen, en een beetje internetten op het UB netwerk (op zoek naar jurisprudentie). Voor de rest geen eisen.
Omdat vrouwen nou eenmaal meer waarde hechten aan de kleur, heb ik voor haar een roze exemplaar uitgezocht, zie onder.
Asus Eee PC 1015PW-PIK098S
Nu dacht ik dat het een goed idee was om dit roze beestje een beetje up te graden, dus ik dacht aan wat extra geheugen (2GB i.p.v. 1GB), omdat volgens de asus site er maar max 2 GB in kan
Nu wilde ik daarnaast de HDD vervangen door een Crucial M4 64GB wat ruim voldoende moet zijn voor de doeleinden die zij voor ogen heeft. Helaas kan ik in de handleiding van dit apparaatje helemaal NIETS vinden over de HDD upgraden, dus daar uit voorvloeiend;
1. Weet iemand of 2GB écht het maximum is voor dit product? (4GB kost maar marginaal meer dan 2GB)
2. Kan iemand bevestigen of dit product echt ge upgrade kan worden met een SSD.
Eventuele andere overwegingen of afwegingen stel ik ook op prijs, meedenken is altijd prettig.
Omdat vrouwen nou eenmaal meer waarde hechten aan de kleur, heb ik voor haar een roze exemplaar uitgezocht, zie onder.
Asus Eee PC 1015PW-PIK098S
Nu dacht ik dat het een goed idee was om dit roze beestje een beetje up te graden, dus ik dacht aan wat extra geheugen (2GB i.p.v. 1GB), omdat volgens de asus site er maar max 2 GB in kan
Nu wilde ik daarnaast de HDD vervangen door een Crucial M4 64GB wat ruim voldoende moet zijn voor de doeleinden die zij voor ogen heeft. Helaas kan ik in de handleiding van dit apparaatje helemaal NIETS vinden over de HDD upgraden, dus daar uit voorvloeiend;
1. Weet iemand of 2GB écht het maximum is voor dit product? (4GB kost maar marginaal meer dan 2GB)
2. Kan iemand bevestigen of dit product echt ge upgrade kan worden met een SSD.
Eventuele andere overwegingen of afwegingen stel ik ook op prijs, meedenken is altijd prettig.
| system specs |
Ik denk dat 4 wel moet gaan, maar win7 starter doet er niets mee. Ik heb eerder de Acer gepost. Voornamelijk om de hogere resolutie als enige 10" netbook. Volgens mij is de Lenovo de enige die extra platte schijven nodig heeft.
Dus het is een softwarematige beperking. Okee daar kan ik wat mee. Misschien kan m'n vriendin dan wel via surfspot een upgradesetje kopen naar win7 home of prof, dan is dat ook opgelost.Senor Sjon schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:58:
Ik denk dat 4 wel moet gaan, maar win7 starter doet er niets mee. Ik heb eerder de Acer gepost. Voornamelijk om de hogere resolutie als enige 10" netbook. Volgens mij is de Lenovo de enige die extra platte schijven nodig heeft.
Het enige wat ik na wat googlen kan vinden over de HDD vervangen is wat plaatjes van de onderkant. Het lijkt er op het eerste gezicht op dat alleen het geheugen geupgrade kan worden via een gangbare methode, volgens mij moet ik die cover helemaal loshalen om de HDD te vervangen, wat lelijk dat zoiets simpels dan weer niet mogelijk is door gewoon een paar schroefjes los en vast te maken
Zal ook eens naar die Acer kijken, thnx!
| system specs |
Uiteindelijk kwam ik in dezelfde zoektocht als jij op de Lenovo uit. Toch betere CPU/GPU, standaard de 4GB, standaard de Win7 HP, mat scherm, BT onboard, hogere resolutie dan de 10", etc. Tel dit allemaal op en dan komt het gunstiger uit.ride277 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:33:
[...]
Dus het is een softwarematige beperking. Okee daar kan ik wat mee. Misschien kan m'n vriendin dan wel via surfspot een upgradesetje kopen naar win7 home of prof, dan is dat ook opgelost.
Het enige wat ik na wat googlen kan vinden over de HDD vervangen is wat plaatjes van de onderkant. Het lijkt er op het eerste gezicht op dat alleen het geheugen geupgrade kan worden via een gangbare methode, volgens mij moet ik die cover helemaal loshalen om de HDD te vervangen, wat lelijk dat zoiets simpels dan weer niet mogelijk is door gewoon een paar schroefjes los en vast te maken
Zal ook eens naar die Acer kijken, thnx!
Nog voordeliger zijn nu laptops te krijgen, verhoudingsgewijs zijn netbooks nog wel wat duurder.
Ik ga vandaag het acer netbookje met een c60 kopen. Natuurlijk geheugen upgraden en een nieuwe windows versie zoals hierboven beschreven (fijn dat het op dezelfde licentie kan). Is het ook mogelijk om een uitgebreidere versie van office op de meegegeven licentie (als die tenminste te vinden is) te installeren of moet ik daar zelf een nieuwe licentie voor kopen?
Verder: heeft het ook gevolgen voor de garantie als ik het geheugen uitbreid?
Office heeft een trialversie, die kan je na 30 dagen kopen.heidi315 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:49:
Ik ga vandaag het acer netbookje met een c60 kopen. Natuurlijk geheugen upgraden en een nieuwe windows versie zoals hierboven beschreven (fijn dat het op dezelfde licentie kan). Is het ook mogelijk om een uitgebreidere versie van office op de meegegeven licentie (als die tenminste te vinden is) te installeren of moet ik daar zelf een nieuwe licentie voor kopen?
Heeft iemand toevallig een release datum van de vernieuwde HP dm1 voorbij zien komen? Voor Nederland dan want in de VS HP shop is die al te vinden.
Denk dat ik die ga aanschaffen lijkt me wel handig voor college/project/afstuderen/onderweg etc.
Denk dat ik die ga aanschaffen lijkt me wel handig voor college/project/afstuderen/onderweg etc.
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
Zojuist de volgende netbook gekocht klik
Zit er nu op te typen en heb hem net een uurtje aan staan. Eerste indruk is erg goed. Fijn apparaatje. Niet echt een heel sollide behuizing volgens mij. Typt wel lekker en alles werkt erg soepel. Valt me niks tegen. Kan verder nog niet al te veel over schrijven natuurlijk.
Zijn er mensen die benchmarks hebben gedraait met de e-350? ik wel wel eens kijken wat het verschil is als ik dezelfde benchmarks draai. Toch even anders in real life dan dat je het op een AMD site leest.
Er zit trouwens weinig bloatware op de pc. Uiteraard wel wat, maar viel me mee
Zit er nu op te typen en heb hem net een uurtje aan staan. Eerste indruk is erg goed. Fijn apparaatje. Niet echt een heel sollide behuizing volgens mij. Typt wel lekker en alles werkt erg soepel. Valt me niks tegen. Kan verder nog niet al te veel over schrijven natuurlijk.
Zijn er mensen die benchmarks hebben gedraait met de e-350? ik wel wel eens kijken wat het verschil is als ik dezelfde benchmarks draai. Toch even anders in real life dan dat je het op een AMD site leest.
Er zit trouwens weinig bloatware op de pc. Uiteraard wel wat, maar viel me mee
In ieder geval net een mailtje dat mijn cashback indiening is goedgekeurd voor betaling. Dat duurt dus ook al drie dagen.
Ik moest tweemaal indienen omdat Lenovo niet begreep dat een bundel laptop met garantie betekende. Ondertussen heb ik nu ook de goedkeuring binnenSenor Sjon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
In ieder geval net een mailtje dat mijn cashback indiening is goedgekeurd voor betaling. Dat duurt dus ook al drie dagen.
Anoniem: 425631
Ik ben net bij de Mediamarkt in Groningen geweest. Daar zeiden ze dat het nog wel tot half november kon duren voordat ie leverbaar zou zijn.Dutch Lion schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:33:
Heeft iemand toevallig een release datum van de vernieuwde HP dm1 voorbij zien komen? Voor Nederland dan want in de VS HP shop is die al te vinden.
Weet iemand of er naast de MSI Wind U270-215NL al andere netbooks van ca 12 inch te koop zijn met de nieuwe AMD E-450 APU? Of zijn er andere zoals de Sony Vaio YB serie die komen met de nieuwe chip?
Is het enige verschil tussen de HP Pavilian dm1-3221sd en de dm1-3200sd nou dat de eerste minder geheugen en een kleinere harde schijf heeft? Want het prijsverschil is zo'n 40 euro! Voor dat geld koop ik liever zelf nog 4GB erbij en stop ik dat erin, ben ik goedkoper uit. Of zijn er nog andere specs die ik over het hoofd zie?
Zit te twijfelen tussen dat model en de Acer Aspire One 722-C62kk. Budget is 400€ max, maar denk dat ik met de 3221sd beter uit ben, dan houd ik nog geld over voor extra RAM en een sleeve.
Zit te twijfelen tussen dat model en de Acer Aspire One 722-C62kk. Budget is 400€ max, maar denk dat ik met de 3221sd beter uit ben, dan houd ik nog geld over voor extra RAM en een sleeve.
[ Voor 22% gewijzigd door Ary op 07-10-2011 17:42 ]
Ok bedankt, misschien dat ik binnenkort even een mailtje naar HP doe, kijken wat die zelf zeggen.Anoniem: 425631 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:36:
[...]
Ik ben net bij de Mediamarkt in Groningen geweest. Daar zeiden ze dat het nog wel tot half november kon duren voordat ie leverbaar zou zijn.
Anoniem: 404576
Sinds een paar dagen de trotse bezitter van een X121e. Nou valt me op dat er geen verschillende volumesettings aanwezig lijken te zijn voor de speakers en de headphone jack.
Bij mijn vorige laptop kon je het volume van de speakers op 0 zetten, daarna headphones aansluiten en het volume weer opschroeven. Trok je dan je headphones per ongeluk uit de jack, dan stond het volume weer op 0.
Is dit afhankelijk van de geluidskaart oid? En heeft iemand het toevallig toch aan de praat gekregen op de X121e?
Bij mijn vorige laptop kon je het volume van de speakers op 0 zetten, daarna headphones aansluiten en het volume weer opschroeven. Trok je dan je headphones per ongeluk uit de jack, dan stond het volume weer op 0.
Is dit afhankelijk van de geluidskaart oid? En heeft iemand het toevallig toch aan de praat gekregen op de X121e?
Nope, weer verkeerd, net als je vorige topic. Het gaat hier over netbooks. Dit is een behoorlijk stuk kleiner dan het 14" model waar jij het over hebt.Anoniem: 394431 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:06:
*Ik hoop dat ik nu eindelijk goed zit en dat ik niet weer de mist in ga!
Volgens PriceWatch heeft de
HP Elitebook 8460p (LQ168AW)
op dit moment van alle Laptops onder de 15' inch. het meeste Accucapaciteit Wattuur.
Wat zijn jullie ervaring met deze laptop?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Anoniem: 303530
Als je nu het slotje van je allereerste topic goed had gelezen, was je meteen op de juiste plek terecht gekomen.... Het gemak dient de mens, doe er wat mee.
Volgens mij is alleen de MSI er. En het kan nog wel even duren voordat er meer laptops komen met de e-450. AMD heeft leveringsproblemen dacht ikAnoniem: 425631 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:36:
[...]
Ik ben net bij de Mediamarkt in Groningen geweest. Daar zeiden ze dat het nog wel tot half november kon duren voordat ie leverbaar zou zijn.
Weet iemand of er naast de MSI Wind U270-215NL al andere netbooks van ca 12 inch te koop zijn met de nieuwe AMD E-450 APU? Of zijn er andere zoals de Sony Vaio YB serie die komen met de nieuwe chip?
Dat was bij de E-350 ook wel een beetje zo. Pas sinds kort zijn ze ruim leverbaar en inmiddels is de opvolger er ook al (sporadisch).EJPostema schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:30:
[...]
Volgens mij is alleen de MSI er. En het kan nog wel even duren voordat er meer laptops komen met de e-450. AMD heeft leveringsproblemen dacht ik
Was van plan om morgen een HP DM1-3200SD te halen, maar nu kom ik de volgende Samsung tegen:
http://www.scheerenfoppen...5u1a-a02nl-netbook/p41488
Is lichter, heeft een iets mindere harde schijf en komt met een 64-bits Windows. Valt weinig over te vinden in vergelijking met de HP. Nu denk ik er dus aan om de Samsung te halen.
Zie ik nog iets over het hoofd of is die Samsung, op de harde schijf na, een betere keus?
Is lichter, heeft een iets mindere harde schijf en komt met een 64-bits Windows. Valt weinig over te vinden in vergelijking met de HP. Nu denk ik er dus aan om de Samsung te halen.
Zie ik nog iets over het hoofd of is die Samsung, op de harde schijf na, een betere keus?
64-bits windows kun je ook zo op de HP zetten alleen moet je dan een reinstall doen. Code die erbij zit is namelijk geldig voor de Windows die erbij geleverd wordt. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen 32 en 64 bit. Dus je kunt met dezelfde code Windows HP-32 bit of HP-64 bit installeren.
Als je geen haast hebt, zou ik wachten op de nieuwe DM1, komt half november.
Ik zie ook niet echt verschillen tussen de HP en de Samsung.
Als je geen haast hebt, zou ik wachten op de nieuwe DM1, komt half november.
Ik zie ook niet echt verschillen tussen de HP en de Samsung.
Volgens mij heb ik dat mailtje nooit gehad, maar ik kreeg maandag wel een mailtje met een 'creditnota' en woensdag stond het geld op de rekening. Heeft al met al dus ongeveer een maand geduurd in mijn geval. 13 September ingediend en 12 oktober teruggestort.Senor Sjon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
Ik volg al een tijdje dit topic, met name over de HP DM1-3125ed, deze heb ik ook aangeschaft in mei.
Ben nu eindelijk van plan om extra RAM toe te voegen, maar mij is niet helemaal duidelijk of de DM1-3125ed Dual Channel ondersteund. Als dat niet zo is, wil ik 4GB extra toevoegen aan mijn huidige 2GB.
Ben nu eindelijk van plan om extra RAM toe te voegen, maar mij is niet helemaal duidelijk of de DM1-3125ed Dual Channel ondersteund. Als dat niet zo is, wil ik 4GB extra toevoegen aan mijn huidige 2GB.
Volgens mij ondersteund de e-350 geen Dual Channel.
Edit:
The E-350 has dual "out of order" X86 cores built on a 40nm process technology, with a total of 1MB of L2 cache (512KB per core). The chip also supports full X86-64 extensions and sports a 64-bit FPU as well. On die is also a single channel DDR3 memory controller that is rated up to a 1066MHz interface speed and supports up to two DIMM slots.
Edit:
The E-350 has dual "out of order" X86 cores built on a 40nm process technology, with a total of 1MB of L2 cache (512KB per core). The chip also supports full X86-64 extensions and sports a 64-bit FPU as well. On die is also a single channel DDR3 memory controller that is rated up to a 1066MHz interface speed and supports up to two DIMM slots.
[ Voor 78% gewijzigd door MegaTronics op 14-10-2011 07:25 ]
Ik denk dat een 7200 of 5400 rpm HD een redelijk groot verschil is.Kwobra schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:04:
Was van plan om morgen een HP DM1-3200SD te halen, maar nu kom ik de volgende Samsung tegen:
Dus het is niet noodzakelijk 2x4GB te kopen, maar 1x4GB erbij te prikken is voldoende toch?MegaTronics schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 07:23:
Volgens mij ondersteund de e-350 geen Dual Channel.
Edit:
The E-350 has dual "out of order" X86 cores built on a 40nm process technology, with a total of 1MB of L2 cache (512KB per core).
Klopt helemaal volgens mij.
Iemand vroeg me wat een goed netbook was om gewoon wat tekstverwerking te doen en te internetten voor tijdens de les, en ook voor eventueel een HD filmpje af te spelen. Budget onder de €300.
Ik kwam uit op Asus EEE 1015BX, maar die blijkt in België niet beschikbaar te zijn, iemand een idee waarom? Ik vind alleen de intel varianten.
Maar de 1015PX heeft een vrij slechte accutijd in vergelijking met de BX, + dat ze meer baat heeft bij iets meer grafische kracht dan processor kracht als ze HD filmkes wilt afspelen.
Weet iemand een alternatieve netbook die wel beschikbaar is in België (azerty toetsenbord bij voorkeur) met ongeveer dezelfde specs en een accuduur van een 6-tal uurtjes?
Ik kwam uit op Asus EEE 1015BX, maar die blijkt in België niet beschikbaar te zijn, iemand een idee waarom? Ik vind alleen de intel varianten.
Maar de 1015PX heeft een vrij slechte accutijd in vergelijking met de BX, + dat ze meer baat heeft bij iets meer grafische kracht dan processor kracht als ze HD filmkes wilt afspelen.
Weet iemand een alternatieve netbook die wel beschikbaar is in België (azerty toetsenbord bij voorkeur) met ongeveer dezelfde specs en een accuduur van een 6-tal uurtjes?
Na wat zoeken op de Lenovo site zag ik dat het nieuwe model van de X121e met de E450 processor uit is. Na wat navraag bij www.computerpirates.com wordt deze over +-2 weken leverbaar.
De cashback actie is ook voor dit model geldig.
Zijn die dingen eigenlijk alleen in rood te verkrijgen?Sjeeps schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:55:
Na wat zoeken op de Lenovo site zag ik dat het nieuwe model van de X121e met de E450 processor uit is. Na wat navraag bij www.computerpirates.com wordt deze over +-2 weken leverbaar.
Rood = AMD, zwart = Intel bij deze serie.Dutch Lion schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:26:
[...]
Zijn die dingen eigenlijk alleen in rood te verkrijgen?
Dat wist ik dus niet, bedankt!Senor Sjon schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:15:
[...]
Rood = AMD, zwart = Intel bij deze serie.
Valt voor mij de Lenovo af. Zit nog te twijfelen of ik voor netbook moet gaan of toch voor iets groter: 13-14 inch. Ben nu bij HP aan het informeren wanneer de 13-14 inch met AMD Llano komen.
Het rood is wel heel stylish hoor, het is een soort fluweelachtige afwerking. Het is weer eens wat anders dan het dooie zwart.
Als je denkt dat je aan processor kracht genoeg hebt aan een netbook kan je beter voor een e-350 of een e-450 gaan.Dutch Lion schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:26:
[...]
Dat wist ik dus niet, bedankt!
Valt voor mij de Lenovo af. Zit nog te twijfelen of ik voor netbook moet gaan of toch voor iets groter: 13-14 inch. Ben nu bij HP aan het informeren wanneer de 13-14 inch met AMD Llano komen.
Hiervan zijn ook 13 inch laptopjes beschikbaar. En dat scheelt toch wel een paar 100 euro.
Bij 13-14 inch laptops betaal je heel veel geld voor het formaat. Dit is met de netbooks iets minder
Het valt nog hard tegen wat er daar aan 13 inch van beschikbaar is. Ik heb een lenovo kunnen vinden maar die is rood en valt voor mij af. Voor de rest is er nog een MSI maar die vind ik ook niet mooi. Voor de rest ben ik nog geen 13 inch met e-350/e-450 tegen gekomen. Mocht je er één weten, zou ik dat graag horen. Zou voor mij ideaal zijn: 13 inch en zo'n processor.EJPostema schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:00:
[...]
Als je denkt dat je aan processor kracht genoeg hebt aan een netbook kan je beter voor een e-350 of een e-450 gaan.
Hiervan zijn ook 13 inch laptopjes beschikbaar. En dat scheelt toch wel een paar 100 euro.
Bij 13-14 inch laptops betaal je heel veel geld voor het formaat. Dit is met de netbooks iets minder
edit: als ik die nieuwe A processoren meeneem in de pricewatch komen er ook nog een aantal probook's bij. Maar die vind ik dan veels te duur voor wat ik er voor terug krijg.
[ Voor 9% gewijzigd door Dutch Lion op 18-10-2011 21:18 . Reden: toevoeging ]
De e-450 is pas net uit, vandaar de beperkte keuze. Volgens mij zijn er leveringsproblemen met de e-350, dus vandaar de beperkte keuze.Dutch Lion schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:14:
[...]
Het valt nog hard tegen wat er daar aan 13 inch van beschikbaar is. Ik heb een lenovo kunnen vinden maar die is rood en valt voor mij af. Voor de rest is er nog een MSI maar die vind ik ook niet mooi. Voor de rest ben ik nog geen 13 inch met e-350/e-450 tegen gekomen. Mocht je er één weten, zou ik dat graag horen. Zou voor mij ideaal zijn: 13 inch en zo'n processor.
edit: als ik die nieuwe A processoren meeneem in de pricewatch komen er ook nog een aantal probook's bij. Maar die vind ik dan veels te duur voor wat ik er voor terug krijg.
Sowieso zijn de procs voor netbooks. Dus je zult voornamelijk modellen tussen de 10-12 inch vinden.
Je moet dus geduld hebben of voor een alternatief gaan.
Overigens is zo'n klein scherm wel goed te doen hoor. Had er ook mn twijvels bij. Maar ik heb nu een 11.6 inch netbook van MSI met e-450. Goed te doen met zo'n hd-ready scherm
Ik heb nu nog een lijntje uitstaan bij HP wanneer deze komen.Het antwoord daarop gaat ook mede bepalen waar ik voor ga.EJPostema schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:04:
[...]
De e-450 is pas net uit, vandaar de beperkte keuze. Volgens mij zijn er leveringsproblemen met de e-350, dus vandaar de beperkte keuze.
Sowieso zijn de procs voor netbooks. Dus je zult voornamelijk modellen tussen de 10-12 inch vinden.
Je moet dus geduld hebben of voor een alternatief gaan.
Overigens is zo'n klein scherm wel goed te doen hoor. Had er ook mn twijvels bij. Maar ik heb nu een 11.6 inch netbook van MSI met e-450. Goed te doen met zo'n hd-ready scherm
Interessant! Maar staat er nog niet bij.Sjeeps schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:55:
Computerpirates raad op de site trouwens de x121e af en de edge 11 aan vanwege de betere UM380 processor.
Waarom is de x121e met c50 trouwens zoveel duurder?
Dat rood wilde ik ook niet totdat ik dat in het echt zag, het is wel mooi.
[ Voor 14% gewijzigd door jayjey op 20-10-2011 02:20 ]
2 * X121e Intel gekocht, 1 rode en een zwarte.
Rood heeft wel wat maar aangezien er een beetje speling bij de batterij zat deze doorgeschoven naar een familie lid.
Op batterij laat ik hem op 800Mhz lopen wat kwa performance +/_ overeenkomt met E-350 maar daardoor wel ruim 6 uur op de batterij draaid (surfen). Op netspanning kan je op native resolutie rustig een potje L4D mee spelen met 60 fps
Ik ben er zeer over te spreken (op het trackpad na).
Rood heeft wel wat maar aangezien er een beetje speling bij de batterij zat deze doorgeschoven naar een familie lid.
Op batterij laat ik hem op 800Mhz lopen wat kwa performance +/_ overeenkomt met E-350 maar daardoor wel ruim 6 uur op de batterij draaid (surfen). Op netspanning kan je op native resolutie rustig een potje L4D mee spelen met 60 fps
Leveren ze nu ook rode intels? Een E-350 draait rond de 7-8 uur op zijn accu met browsen e.d.Zanac-ex schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:08:
2 * X121e Intel gekocht, 1 rode en een zwarte.
Het trackpad is inderdaad niet fijn. Je kan er ontzettend veel mee, heeft ook een vorm van multitouch maar op een of andere manier is hij niet direct genoeg. Bij het tappen verspringt de cursor, zodat de klik weer eronder is. Ik heb al een aardige dode zone ingesteld zodat ik met de onderkant kan klikken. Scrollen werkt vaak niet, als je een lang topic doorscrollt dan is de cursor halverwege toch al aan de onderkant van het scherm uitgekomen.
Heeft iemand al een configuratie die soepeler werkt? Je kan instellingen inladen naar ik begrepen heb.
Gisteravond (lees: nacht) de Lenovo driver vervangen door Synaptics driver, eerste ervaringen zijn positief.Senor Sjon schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:06:
[...]
Heeft iemand al een configuratie die soepeler werkt? Je kan instellingen inladen naar ik begrepen heb.
Het nerveuze gedrag is in ieder geval weg!
X121e
Synaptics Gesture Suite™ Device Driver -- Now featuring Synaptics | Scrybe™ Gesture Workflow Technology.
http://www.synaptics.com/resources/drivers
Edit:
Absoluut een verbetering,
Aanrader voor elke x121e eigenaar
[ Voor 11% gewijzigd door Zanac-ex op 22-10-2011 03:50 ]
hp dm1 is nu hard in prijs gezakt dus mocht je de huidige versie willen dan is het voordelig om hem nu te kopen. (had een prijsalert staan
)
Nieuwe versie wordt over ongeveer 3 weken verwacht.
edit blijkbaar nu al niet meer, foutje van de webshops zeker.
Nieuwe versie wordt over ongeveer 3 weken verwacht.
edit blijkbaar nu al niet meer, foutje van de webshops zeker.
[ Voor 15% gewijzigd door Dutch Lion op 21-10-2011 18:18 . Reden: verandering ]
En om even mijzelf te quoten. Vandaag heb ik de creditfactuur ontvangen. Met enkele dagen zal het op mijn rekening staan, dus het heeft circa 3 weken geduurd na aanvraag. Gelukkig niet de 8 weken die in de voorwaarden staan.Senor Sjon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
EDIT
Op de 24e stond het bedrag op mijn rekening bijgeschreven. Totaal dus 3 weken geduurd tussen aanvraag en betaling.
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 28-10-2011 11:57 . Reden: Betaling binnen ]
Heb de 522-C6DKK nu staat er turbo core voor de cpu/gpu wat ik gelezen heb maar hoe doen we dat via bios is er geen mogelijkheid.
Amd overdrive geinstalleerd werkt niet krijg fout met installeren en de laatste vraag is moet er 1066 of 1333 geheugen in zit nog te twijfelen tussen 2/4 gb windows starter.
Amd overdrive geinstalleerd werkt niet krijg fout met installeren en de laatste vraag is moet er 1066 of 1333 geheugen in zit nog te twijfelen tussen 2/4 gb windows starter.
Die turbo wordt automatisch geregeld. Daar hoef je niks voor te doen. Je krijgt een extra boost als dat nodig is.R0NNi384 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 06:04:
Heb de 522-C6DKK nu staat er turbo core voor de cpu/gpu wat ik gelezen heb maar hoe doen we dat via bios is er geen mogelijkheid.
Ik zou er 4 gig in doen en 1066 is wel voldoene
Ow dacht dat het handmatig ingesteld moest worden wel super handig dat het automatisch geregeld word heeft het wel nut om met windows 7 starter 4 gb erin te doen.
Windows 7 Starter is gelimiteerd op 2 GB. MSDN: Memory Limits for Windows Releases
Denk toch dat ik voor een 4gb 1333 ga en er een andere windows 7 erop zet zat zelf te denken aan home is het verstandig 32 of 64 bit te nemen.
[ Voor 86% gewijzigd door R0NNi384 op 01-11-2011 20:29 ]
Antwoorden op dat soort vragen zijn al overal op het forum te vinden.
Probeer de zoek functie eens!
Je zult verbaast zijn over wat je zelf allemaal uit kunt vinden.
De tweakers hoeven dan niet steeds alles dubbel uit te leggen en jij hoeft niet te wachten totdat er eindelijk iemand antwoord op je vraag geeft.
Probeer de zoek functie eens!
Je zult verbaast zijn over wat je zelf allemaal uit kunt vinden.
De tweakers hoeven dan niet steeds alles dubbel uit te leggen en jij hoeft niet te wachten totdat er eindelijk iemand antwoord op je vraag geeft.
Heb dat ook gedaan op mijn edge E320, zeker een verbetering en je krijgt een extra functie erbij die ik miste: momentum.Zanac-ex schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:40:
[...]
Gisteravond (lees: nacht) de Lenovo driver vervangen door Synaptics driver, eerste ervaringen zijn positief.
Het nerveuze gedrag is in ieder geval weg!
X121e
Synaptics Gesture Suite™ Device Driver -- Now featuring Synaptics | Scrybe™ Gesture Workflow Technology.
http://www.synaptics.com/resources/drivers
Edit:
Absoluut een verbetering,
Aanrader voor elke x121e eigenaar
Alleen het 2 vingerscrollen werkt nog steeds voor geen meter. Daarvoor heb ik deze nu draaien: http://code.google.com/p/two-finger-scroll/ en dat is een verademing!
Anoniem: 192096
Hallo Kevin,
(althans ik dacht dat ik op een post van Kevin reageerde, maar ik kom met m'n tekst ergens anders terecht dan ik dacht; ik ben niet zo ervaren met dit forum).
Zoekend op Acer en D522 kwam ik jouw post tegen.
Ik overweeg ook zo'n netbook te kopen, tegenwoordig met een C-60, geloof ik.
Ik hoop dat jij inmiddels ervaringsdeskundige bent.
Ik wil de netbook gebruiken om op reis foto's en video-opnamen op te slaan. Dat zal wel lukken, denk ik zo.
Maar ik wil hem ook gebruiken om onderweg video-films te bekijken. Opnamen van TV in MPEG-1 en -2, die ik dan op de harde schijf wil plaatsen. En vervolgens bekijken met PowerDVD, of zo.
Nu heb ik gelezen dat het geheugen van 1 Gb aan de krappe kant is. Mijn idee om er dan een groter geheugen in te plaatsen heb ik laten varen, nadat ik gisteren op YouTube een fimpje tegenkwam hoe dat in zijn werk gaat...
Concrete vragen:
Lukt het afspelen van een MPEG-bestand zonder haperingen met 1 Gb?
Is de kracht van deze netbook voldoende om er een externe DVD-writer, maar vooral als speler te gebruiken, op aan te sluiten? En is een USB-verbinding daarvoo snel genoeg?
Reacties van andere deskundigen natuurlijk ook welkom.
Bij voorbaar dank!
Henri
(althans ik dacht dat ik op een post van Kevin reageerde, maar ik kom met m'n tekst ergens anders terecht dan ik dacht; ik ben niet zo ervaren met dit forum).
Zoekend op Acer en D522 kwam ik jouw post tegen.
Ik overweeg ook zo'n netbook te kopen, tegenwoordig met een C-60, geloof ik.
Ik hoop dat jij inmiddels ervaringsdeskundige bent.
Ik wil de netbook gebruiken om op reis foto's en video-opnamen op te slaan. Dat zal wel lukken, denk ik zo.
Maar ik wil hem ook gebruiken om onderweg video-films te bekijken. Opnamen van TV in MPEG-1 en -2, die ik dan op de harde schijf wil plaatsen. En vervolgens bekijken met PowerDVD, of zo.
Nu heb ik gelezen dat het geheugen van 1 Gb aan de krappe kant is. Mijn idee om er dan een groter geheugen in te plaatsen heb ik laten varen, nadat ik gisteren op YouTube een fimpje tegenkwam hoe dat in zijn werk gaat...
Concrete vragen:
Lukt het afspelen van een MPEG-bestand zonder haperingen met 1 Gb?
Is de kracht van deze netbook voldoende om er een externe DVD-writer, maar vooral als speler te gebruiken, op aan te sluiten? En is een USB-verbinding daarvoo snel genoeg?
Reacties van andere deskundigen natuurlijk ook welkom.
Bij voorbaar dank!
Henri
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 192096 op 11-11-2011 10:46 ]
Een tijdje zitten struinen hier op GoT naar een compact en mobiele laptop/netbook. De keus is al snel gevallen op de HP DM1 en dan met name de nieuwe 4000 met de E450 ipv de E350 APU.
Uiteindelijk vandaag beide HP's eens in het bekeken en hoewel ze allebei zeker niet verkeerd zijn stond er ook een Samsung Series 3 (Samsung 305U1A-A02NL) naast. Een veel strakker design, kleinere bezels naast het scherm en lichter dan de HP. Vreemd genoeg is er echter zeer weinig terug te vinden over de Samsung wat betreft reviews e.d.
De Samsung heeft dezelfde soort specs als de DM1-4000 behalve dan dat de HP de nieuwere APU heeft. De oudere HP (E350) heeft dan weer een snellere schijf, maar dat is niet zo'n probleem wat mij betreft, toch een systeem voor erbij.
Is de Samsung zo slecht dat er niks over bekend is, of de HP gewoon zo populair en wat langer op de markt dat daar meer over te vinden is? Ben namelijk niet zo bekend met Samsung laptops, sowieso laptops eigenlijk. De laatste 10 jaar vrijwel alleen maar zelfbouw desktops gehad.
Uiteindelijk vandaag beide HP's eens in het bekeken en hoewel ze allebei zeker niet verkeerd zijn stond er ook een Samsung Series 3 (Samsung 305U1A-A02NL) naast. Een veel strakker design, kleinere bezels naast het scherm en lichter dan de HP. Vreemd genoeg is er echter zeer weinig terug te vinden over de Samsung wat betreft reviews e.d.
De Samsung heeft dezelfde soort specs als de DM1-4000 behalve dan dat de HP de nieuwere APU heeft. De oudere HP (E350) heeft dan weer een snellere schijf, maar dat is niet zo'n probleem wat mij betreft, toch een systeem voor erbij.
Is de Samsung zo slecht dat er niks over bekend is, of de HP gewoon zo populair en wat langer op de markt dat daar meer over te vinden is? Ben namelijk niet zo bekend met Samsung laptops, sowieso laptops eigenlijk. De laatste 10 jaar vrijwel alleen maar zelfbouw desktops gehad.
ik zou gewoon de e450 apu nemen. Heb er hier ook eentje van MSI.
Je haalt er gewoon net wat meer uit en dat is wel fijn
Je haalt er gewoon net wat meer uit en dat is wel fijn
Anoniem: 407481
Die Samsung 305U1A is inderdaad een mooi dingetje. Licht, mat scherm, mooi design. Alleen heel erg jammer van die accu. (maar 29Wh geloof ik)
Er is weinig info over te vinden, maar kom wel vaak een 4 cells batterij tegen al is er ook op een officiële Samsung site 6 cells te vinden.Anoniem: 407481 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:37:
Die Samsung 305U1A is inderdaad een mooi dingetje. Licht, mat scherm, mooi design. Alleen heel erg jammer van die accu. (maar 29Wh geloof ik)
Ook hier op Tweakers staat weer 40Wh bij de specs. Maf dat er zo weinig te vinden is over dit op het oog mooi ding. In principe is het de HP DM1 alleen dan strakker vormgegeven. (HDD is minder ten opzichte van de DM1-3200 en de batterij is schijnbaar dus minder.)
Volgens mij is het een 4cel 40Wh.
Ik heb zelf zo'n Samsung 3 gehad met Core i3 CPU. Design is erg mooi. Toetsenbord fijn. Scherm is een gewoon middelmatig mat scherm.
Ik heb zelf zo'n Samsung 3 gehad met Core i3 CPU. Design is erg mooi. Toetsenbord fijn. Scherm is een gewoon middelmatig mat scherm.
Er zijn/komen sowieso E450 4gb versies van de samsung series 3 uit, zoals te zien in deze video: YouTube: Samsung Serie 3 con APU AMD E-450 (op 0:22 zoom op specs). En hier (italiaans) alle specs zoals je die graag zou zien: http://notebookitalia.it/...50u2a-apu-amd-e-450-12918
Helaas heb ik hem nog nergens in nederlandse winkels kunnen vinden, iemand toevallig meer info over het verschijnen van deze netbook in nederland?
Helaas heb ik hem nog nergens in nederlandse winkels kunnen vinden, iemand toevallig meer info over het verschijnen van deze netbook in nederland?
Grappig, dit is een van de redenen waarom ik juist extra geinteresseerd ben in deze laptop, matte schermen zijn veel beter te gebruiken bij meer achtergrondlicht. Word gek van het gebrek aan matte schermen bij netbooks, deze lijkt een uitkomst met de specs zoals hierboven.Philflow schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:59:
k heb zelf zo'n Samsung 3 gehad met Core i3 CPU. Design is erg mooi. Toetsenbord fijn. Scherm is een gewoon middelmatig mat scherm.
Volgens mij begrijp je mijn post verkeerd. Het is een middelmatig mat scherm. Het is geen goed mat scherm.
Met een mat scherm is niets mis. Met matige schermen wel.
Niet dat je in deze prijscategorie goede schermen gaat vinden. Of je moet een Asus transformer kopen
Met een mat scherm is niets mis. Met matige schermen wel.
Niet dat je in deze prijscategorie goede schermen gaat vinden. Of je moet een Asus transformer kopen
[ Voor 76% gewijzigd door Philflow op 15-11-2011 18:50 ]