Kan bij elk merk gebeuren.
*Glanzend scherm EN rand. Beroerde inkijkhoeken, vooral verticaal.
dat heb je, per definitie, in dit segment. Netbook = low-cost = het meest waardeloze scherm wat ze kunnen vinden.
*Trackpad zit niet i/h midden maar recht onder de space bar, mwaah, ik grijp nog wel eens mis
Dat is de bedoeling?
*Pijltjes toetsen erg klein, ik wil die rechter shift toets wel opgeven voor grotere pijltjes toetsen...
Eens, maar de keyboard freks moeten dan ook de X121e kopen

Die bevat het bekende thinkpad toetsenbord.
*USB poorten vlak naast elkaar, ik zou niet weten hoe je er twee tegelijkertijd moest gebruiken, met twee normale USB stickjes lukt het in ieder geval niet.
Hij heeft dan ook 3 usb poorten. De thinkpad heeft er 2, niet echt een argument als je het mij vraagt. De MSI wind heeft er wederom slechts 2.
*Ergste is de stomme indeling HD, 4 primaire partities

. Hoe moet ik noe linux installeren!
Je wilt sowieso een herinstallatie doen bij elk merk:
Anoniem: 303530 in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"
Alleen bij dell's is dat niet direct nodig, maar dan nog is de moeite zo klein dat ik het moeilijk als argument kan gebruiken.
MuFFIN 007 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:34:
Volg al een tijdje het netbooksegment intensief dus ook wat opmerkingen van mijn kant:
- De HP Dm1-3221 is inmiddels niet de jongste meer, op dit moment is de nieuwste serie logischerwijs de DM1-4xxx serie, deze heeft behalve andere hardware configuraties ook een nieuw design en Beats audio.
Het is dus de vraag hoelang de dm1-3221 en andere 3xxx modellen nog goed leverbaar zijn, ook al is dit volgens de pricewatch nu nog geen probleem.
Dat wist ik niet, ik zie inderdaad dat het touchpad anders is. Voor de rest zie ik weinig verschil.
- Ook belangrijk is het feit te constateren dat de meest krachtige netbooks in het segment uitgerust zijn met de AMD E-450 APU, welke ook een Radeon HD6320 bevat. Sla Notebookcheck er maar op na, dit is de meest krachtige configuratie, die ook de vloer aanveegt met de nieuwe Cedar Trails van Intel. Als we afzakken naar de Ontario modellen, bijv. de C60, is het verschil in CPU kracht kleiner, maar blijft de grafische chip van AMD beter dan de Intel IGP.
Volgens mij is de C50/60 trager dan de atommetjes. Bij nader inzien kan ik overigens geen benchmarks vinden
http://www.anandtech.com/...1.146.145.149.148.144.143
atom 330 vs e-350. Als ik er even vanuit ga dat de c-50 60% van de performance van de e-350 heeft dan wint de atom het op video encoding en speelt voor de rest gelijk, behalve bij cinebench single: daar is de fusion gewoon beter. Dat lijkt mij ook het belangrijkste getal. Dan zit ik er dus naast.
[
Voor 35% gewijzigd door
Anoniem: 303530 op 12-03-2012 19:37
]