[NBBG] Netbook april 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter

[NBBG] Netbook/mini-notebook april 2012

Waar moet een goede netbook aan voldoen?

- Klein en licht
- Lange accuduur
- Degelijkheid is een pre (aangezien de apparaten veel meegenomen moeten worden)
- Goedkoop

We hanteren een budget van 500 euro.

Voorselectie

pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd (E-450)
pricewatch: HP Pavilion dm1-3221sd (LS193EA) (E-350)
HP doet het goed in dit segment. Het is mij niet duidelijk wat het betere model is. Iemand?

Verder hebben we een hele rits modellen met identieke specs:

pricewatch: Asus Eee PC 1215B-BLK290M (E-450)
pricewatch: MSI Wind U270-215NL (E-450)
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH) (E-350)
pricewatch: Samsung 305U1A-A03NL (E-450)
pricewatch: Sony Vaio VPCYB3V1E (Zilver) (E-450)

Los daarvan hebben we uiteraard de ultra-budgetmodellen. A-la
pricewatch: Acer Aspire One Happy Oranje atom met android erbij
pricewatch: Acer Aspire One D257-57DQKK
pricewatch: Samsung NC110-A06NL
pricewatch: HP Mini 110-3860sd (QG981EA)

De pricewatch staat er vol mee, maar 90% is niet leverbaar. Een model met een instapper van AMD lijkt mij dan interessanter, praktisch alleen deze asus blijft dan over:
pricewatch: Asus Eee PC 1015BX-BLK187S

Te koop bij precies een shop.

Andere ideeën? Laat ze horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die ultra-budgetmodellen hebben toch eigenlijk weinig nut tov de twee HP's die je als eerste noemt?
Oke ze zijn iets goedkoper, maar voor 100 euro meer krijg je een veel bruikbaarder apparaat. Verschil tussen de asus 1015BX en de HP is slechts 55 euro.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:00
Ik stel voor dat de Lenovo x121e de winnaar is, met de cashback ;)
400+60 -100 = 360 euro
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS66MH)

Pro's over de HP:
+Mat scherm
+Trackpad
+2 jaar on-site garantie (ipv 1 carry in)

Con's:
-Slechte touchpad
-Slechte kwaliteit scherm
-Enkel 7mm HDD mogelijk
-5400rpm HDD

Ik weet niet of de HP deze con's heeft, maar beide zijn goede opties imo :)
Het is net wat je belangrijker vindt, en van wat ik gehoord heb over garantie van HP is dat je daar niet gelukkig van wordt, dus dat was voor mij de doorslag gevende factor voor de x121e

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hoe lang is die cashback geldig? en zijn er dan voorwaarden aan de laptop?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
De cashback is tot 30 maart geldig, maar ik heb de cashback ook gebruikt in Augustus ;)
Die lijkt dus telkens te worden verlengd.
Hier staan beetje de voorwaarden: https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook
X121e AMD NWS5RMH
X121e AMD NWS5XMH
X121e AMD NWS66MH

Dus alle types vallen daar wel onder. Je moet dus eerst garantie er bij kopen van 60 euro (1 naar 2 jaar) en dan krijg je 100 euro terug, netto scheeld het dus 40 euro (eindprijs +-360 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cyberpope schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:13:
Die ultra-budgetmodellen hebben toch eigenlijk weinig nut tov de twee HP's die je als eerste noemt?
Oke ze zijn iets goedkoper, maar voor 100 euro meer krijg je een veel bruikbaarder apparaat. Verschil tussen de asus 1015BX en de HP is slechts 55 euro.
Daar heb je gelijk in, en dat vond ik eigenlijk ook. Ik realiseer me ook net dat je geen metro apps kan draaien met minder dan 768px hoogte. Mochten we zo'n model in de alternatieven zetten dan moeten we niet vergeten dat te melden.
Willie Billie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:15:
De cashback is tot 30 maart geldig, maar ik heb de cashback ook gebruikt in Augustus ;)
Die lijkt dus telkens te worden verlengd.
Hier staan beetje de voorwaarden: https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook
X121e AMD NWS5RMH
X121e AMD NWS5XMH
X121e AMD NWS66MH

Dus alle types vallen daar wel onder. Je moet dus eerst garantie er bij kopen van 60 euro (1 naar 2 jaar) en dan krijg je 100 euro terug, netto scheeld het dus 40 euro (eindprijs +-360 euro).
Tsja. Ik vind de lenovo eigenlijk ook beter vanuit mijn leek opzicht, maar in principe doen we niet aan acties. Niet bij dell, en ook niet bij lenovo. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar dat is nu eenmaal zo.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-03-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat geldt IMHO voor vrijwel elke note/net/ultra-book. Ik heb voor mijn vader onlangs de lenovo E520 gekocht. Je moet echt loodrecht op het scherm kijken.. Geringe afwijkingen van de kijkhoek, op bureau kijkafstand, vooral vertikaal, geeft een onacceptabel beeld. De beeld kwaliteit c.q. kijkhoek van de budget (ips) 10" tablets (<200 euro) die bij Kruidvat en Bart Smit worden verkocht is tig maal beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is zo. Binnen dit buget is er niets met een goed scherm. De goedkoopste lichte laptop welke een niet totaal shit scherm bevat is de pricewatch: Samsung 900X3A-B01NL, in het buitenland heb je ook nog de X220 waar je uit kan kiezen, maar dat is het dan wel.

Asus, breng een netbook uit met een E450 en hetzelfde scherm uit de asus transformer, please...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 19:57

Eelke Spaak

- Vlad -

Willie Billie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:09:
Ik stel voor dat de Lenovo x121e de winnaar is, met de cashback ;)
400+60 -100 = 360 euro
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS66MH)

Pro's over de HP:
+Mat scherm
+Trackpad
+2 jaar on-site garantie (ipv 1 carry in)

Con's:
-Slechte touchpad
-Slechte kwaliteit scherm
-Enkel 7mm HDD mogelijk
-5400rpm HDD

Ik weet niet of de HP deze con's heeft, maar beide zijn goede opties imo :)
Het is net wat je belangrijker vindt, en van wat ik gehoord heb over garantie van HP is dat je daar niet gelukkig van wordt, dus dat was voor mij de doorslag gevende factor voor de x121e
Extra voordeel van de Lenovo boven de rest:
+ Dunner (23,5mm versus 30mm+ voor bijna alle andere netbooks)

Of zie ik soms netbooks over het hoofd die net zo dun/dunner zijn? (Sta op het punt de Lenovo aan te schaffen, vandaar dat ik daar wel benieuwd naar ben :) )

Edit: PS, in de startpost staat de Lenovo met de E-350 vermeld; de E-450 variant (gelinkt door Willie Billie) lijkt net zo duur te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Eelke Spaak op 10-03-2012 14:46 ]

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:42:
Asus, breng een netbook uit met een E450 en hetzelfde scherm uit de asus transformer, please...
Misschien de Asus U32U iets dat in de buurt komt? Denk niet hetzelfde scherm als de TF, maar wel groter (13,3") en hogere resolutie (16:9 HD aka 1366x786). Zou als het goed is binnen twee weken al bij de BCC te verkrijgen zijn, voor net een euro minder dan de vijf meiers budget die deze topic hanteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het punt is juist dat er meer laptops moeten komen met een goed scherm. Elke €199 tablet heeft een goed scherm, maar aan de andere kant worden er nog steeds laptops van €2000 verkocht met waardeloze schermen. Ik snap niet dat er geen een fabrikant is die dat oppikt. De eerste sub-500 laptop met een goed scherm gaat erg populair worden op GoT, mark my words.

Extra bonus als er een optie beschikbaar komt voor mSATA SSD.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-03-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hp dm-4100 heb je ook, is geloof ik met 7200rpm HD ipv 5400 zoals bij de 4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb een X121e. Op zich wel een aardig ding, maar twee dingen storen mij: een vervelend firmwarebugje wordt al maanden niet gefixd en de constructie had beter gekund (ik heb hier slechts in zeer kleine mate last van). Het scherm had natuurlijk ook wel beter gemogen, maar ik vind het niet slechter dan de schermen van vergelijkbare computers. Het formaat is prima, vind het ding ook wel redelijk stil, prima levensduur van de accu.

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 11-03-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hjs schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:50:
Hp dm-4100 heb je ook, is geloof ik met 7200rpm HD ipv 5400 zoals bij de 4000
Zie ik: pricewatch: HP Pavilion dm1-4100ed wel prijziger dan de rest.
begintmeta schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:54:
Ik heb een X121e. Op zich wel een aardig ding, maar twee dingen storen mij: een vervelend firmware bugje wordt al maanden niet gefixd en (ik heb hier slechts in zeer kleine mate last van) de constructie had beter gekund. Het scherm had natuurlijk ook wel beter gemogen, maar ik vind het niet slechter dan de schermen van vergelijkbare computers.
Maar of de DM1 beter is... Geen idee. De prijs van de HP is wel significant lager.

En trouwens, anandtech heeft (al een tijd) een x100e review, kan iemand bevestigen of dat dezelfde bouw is als de X120e?
http://www.anandtech.com/show/3886/lenovo-thinkpad-x100e

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-03-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Denk dat ik voor (schoon)moederdag maar de 3221sd doe met een 60gb ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:58

nielsvv

100% Afol

de hp dm1-4100sb is ook met een 5400rpm hdd, het prijsverschil zit hem enkel in de 32bit vs 64bit windows 7.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
32 bit is dus even duur als 64 bit windows. Met HP wil je sowieso een herinstallatie doen, al ontbreken cijfers daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-07 14:35
Ik heb recent de dm1-4000sd gekocht en er zit een 7200 rpm schijf in.
Deze dus: pricewatch: Hitachi Travelstar 7K750, 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Bij deze wil ik de MSI Wind U270-215NL nomineren als winnaar. Hij heeft, i.t.t. de Lenovo Thinkpad X121E NWS66MH wel standaard een HDMI aansluiting en bovendien 2 jaar carry-in garantie in plaats van 1. Dit voor dezelfde prijs van ~399.

Hierbij wil ik aanmerken dat ik een aantal modellen in dit segment fysiek uit heb kunnen testen op het punt van grootte, gewicht, bouwdegelijkheid, ergonomie en schermkwaliteit. De HP dm1-4000sd vond ik persoonlijk groter dan noodzakelijk met een grote rond om het beeldscherm heen. Het is zo net een formaat 13.3" laptop. Verder is hij ook zwaarder dan bijv. de Lenovo of MSI Wind en vond ik hem niet erg prettig typen. Dat zal persoonlijk zijn, denk ik. De MSI heeft daarentegen een beetje een misser met het feit dat het scherm niet erg ver achterovergeklapt kan worden, wat wellicht lastig is voor de langeren onder ons. De schermen van alledrie vond ik persoonlijk erg weinig verschillen.

De HP is dan wel 50 EUR goedkoper, maar persoonlijk vind ik dat niet de mindere punten opheffen t.o.v. de MSI Wind U270-125NL.

[ Voor 63% gewijzigd door Omni op 11-03-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Omni schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:47:
Bij deze wil ik de MSI Wind U270-215NL nomineren als winnaar. Hij heeft, i.t.t. de Lenovo Thinkpad X121E NWS66MH wel standaard een HDMI aansluiting en bovendien 2 jaar carry-in garantie in plaats van 1. Dit voor dezelfde prijs van ~399.
Lenovo x121e: 2 jaar garantie, repair on site next business day (360 euro, na cashback 100 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En wat is precies het voordeel tov de pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd (review)?

De X121e heeft het voordeel van superieure bouwkwaliteit, pointer stick en mat scherm
De HP dm1 heeft het voordeel van de prijs.

In welk aspect is de msi wind beter? Hij is iets lichter dan de dm1 en heeft 2 jaar garantie, maar aan de andere kant is de hp €50 goedkoper, komt het bluetooth, grotere hdd (/care). De HP gaat ook significant langer mee op de accu: msi 4.56 uur, HP 7.22 uur.

Aan de andere kant heeft de msi zeker een betere toetsenbordlayout. Maar voor de keyboard freaks zou ik juist de thinkpad aanraden.

je bericht is inmiddels uitgebreid met meer informatie

Maar dan nog vind ik dat de HP zeker zijn voordelen heeft. In het prijssegment van de msi lijkt mij de thinkpad beter, wat overigens meer gebaseerd is op een natte-vingeranalyse dan daadwerkelijke bronnen :P Anandtech is erg tevreden over de X100e, maar dat is dan het einde van mijn kennis op dit gebied.
wsmaal schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:01:
[...]

Lenovo x121e: 2 jaar garantie, repair on site next business day (360 euro, na cashback 100 euro).
acties tellen niet mee voor de NBBG, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

wsmaal schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:01:
[...]

Deze actie loopt tot 31 maart 2012.

Dit is het topic van de NBBG April, de actie is dan al verlopen.

/Edit
@ Darkstone

Sowieso is in dit segment de persoonlijke factor erg belangrijk: Wat vindt iemand wel/niet prettig werken, meer nog dan de specs is dat een belangrijke overweging voor dit soort netbooks, lijkt mij. Alhoewel hij relatief klein en licht is vond ik vergeleken met anderen in het segment De HP net iets te groot/zwaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Omni op 11-03-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De actie is al 5x afgelopen en weer verlengd, dat is het punt niet. Ik heb dat niet bedacht overigens...
Omni schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:03:
[...]
/Edit
@ Darkstone

Sowieso is in dit segment de persoonlijke factor erg belangrijk: Wat vindt iemand wel/niet prettig werken, meer nog dan de specs is dat een belangrijke overweging voor dit soort netbooks, lijkt mij. Alhoewel hij relatief klein en licht is vond ik vergeleken met anderen in het segment De HP net iets te groot/zwaar.
Daar valt zeker wat voor te zeggen. Heb jij toevallig ook het voorrecht gehad om de X121e te mogen testen?

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 11-03-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Omni schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:03:
[...]
Deze actie loopt tot 31 maart 2012.

Dit is het topic van de NBBG April, de actie is dan al verlopen.
Betwijfel ik, wordt ongetwijfeld weer verlengd. @Darkstone heeft het al vermeld: De actie is al 5x afgelopen en weer verlengd.. Overigens, de x121e heeft wel degelijk een hdmi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:58

nielsvv

100% Afol

webbier schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:38:
Strange! Standaard zit er in deze maar een 320Gb schijf. Hoe ben je aan deze gekomen? Heb zelf de dm1-4100sb met 320gb 5400rpm schijf.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-07 14:35
Ik heb de mijne bij bobshop besteld. Eigenlijk niet eens gekeken in eerste instantie welke harde schijf er in zat. Had zelf nog een WD Scorpio Black van 320 GB liggen en bobshop was de goedkoopste aanbieder. Toen ik de netbook heb ontvangen heb ik toch even gekeken welke harde schijf er in zat. Dat was een aangename verrassing. Ik heb wel ergens op internet gelezen (geen bron meer) dat meerdere mensen een andere harde schijf er in hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 303530 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:03:
En wat is precies het voordeel tov de pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd (review)?

De X121e heeft het voordeel van superieure bouwkwaliteit, pointer stick en mat scherm
De HP dm1 heeft het voordeel van de prijs.

In welk aspect is de msi wind beter? Hij is iets lichter dan de dm1 en heeft 2 jaar garantie, maar aan de andere kant is de hp €50 goedkoper, komt het bluetooth, grotere hdd (/care). De HP gaat ook significant langer mee op de accu: msi 4.56 uur, HP 7.22 uur.

Aan de andere kant heeft de msi zeker een betere toetsenbordlayout. Maar voor de keyboard freaks zou ik juist de thinkpad aanraden.

je bericht is inmiddels uitgebreid met meer informatie

Maar dan nog vind ik dat de HP zeker zijn voordelen heeft. In het prijssegment van de msi lijkt mij de thinkpad beter, wat overigens meer gebaseerd is op een natte-vingeranalyse dan daadwerkelijke bronnen :P Anandtech is erg tevreden over de X100e, maar dat is dan het einde van mijn kennis op dit gebied.
Overigens is de HP voor 380 ook met 2 jaar garantie te krijgen:
pricewatch: HP Pavilion dm1-4020sd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:10
Volg al een tijdje het netbooksegment intensief dus ook wat opmerkingen van mijn kant:

- De HP Dm1-3221 is inmiddels niet de jongste meer, op dit moment is de nieuwste serie logischerwijs de DM1-4xxx serie, deze heeft behalve andere hardware configuraties ook een nieuw design en Beats audio.
Het is dus de vraag hoelang de dm1-3221 en andere 3xxx modellen nog goed leverbaar zijn, ook al is dit volgens de pricewatch nu nog geen probleem.

- Wat betreft de DM1-4xxx serie zijn er een klein aantal modellen met een paar minieme configuratie verschillen. Zoals hierboven geconstateerd heeft de 4100sb GEEN 7200rpm schijf, voor die schijf moet je zijn bij de 4100ed. De meest bekende is de 4000sd, deze zou ook geen 7200rpm schijf mogen hebben, wat het bovenstaande verhaal nogal vreemd maakt en doet vermoeden dat de Bobshop er niet goed naar gekeken heeft. Wat ik me kan herinneren zit er ook een verschil in Bluetooth, maar ik weet niet meer welke dit wel en niet hebben. BTW, er bestaat ook nog een 4020-model, reeds genoemd.

- Ik heb de DM1 meerdere keren in handen gehad en kan toch wel eerlijk zeggen dat dit er beter uitziet EN aanvoelt dan een aantal van de concurrenten, bijvoorbeeld de Asus 1215B. HP lijkt gebruik gemaakt te hebben van dezelfde materialen als van de duurdere series, en daardoor ziet de DM1 er chiquer uit dan de concurrenten (en voelt dus ook hoogwaardiger aan).

- Belangrijk om te noemen, omdat de merken hier hun eigen keuze in gemaakt hebben, is de aanwezigheid van USB 3.0. Zo doet HP hier niet aan, maar Asus bijvoorbeeld weer wel.

- Ook belangrijk is het feit te constateren dat de meest krachtige netbooks in het segment uitgerust zijn met de AMD E-450 APU, welke ook een Radeon HD6320 bevat. Sla Notebookcheck er maar op na, dit is de meest krachtige configuratie, die ook de vloer aanveegt met de nieuwe Cedar Trails van Intel. Als we afzakken naar de Ontario modellen, bijv. de C60, is het verschil in CPU kracht kleiner, maar blijft de grafische chip van AMD beter dan de Intel IGP.

Nu moet ik hierbij wel zeggen dat ik vooral gekeken heb naar de top van het netbooksegment. Ik wilde weten wat er voor minder dan 400 euro te krijgen was, waarbij ik vooral geïnteresseerd was naar een fijne combinatie van bouwkwaliteit, design, en prestaties. Bij mij komt de DM1-4000sd of DM1-4100ed dan op één, vanwege het mooie design, prestaties, Beats audio (wat natuurlijk weinig voorstelt maar toch beter geluid geeft dan de rest), accuduur (was vorig jaar al zo, lees de NBBG er maar op na) en prijs. Allicht dat de Lenovo qua degelijkheid van de behuizing nog beter is, en de Asus zou op papier winnen door de aanwezigheid van USB 3.0, maar de beste combi lijkt mij toch de HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
*Mijne ook 7200 rpm, maakt ook veel lawaai...ruist.
*Glanzend scherm EN rand. Beroerde inkijkhoeken, vooral verticaal.
*Trackpad zit niet i/h midden maar recht onder de space bar, mwaah, ik grijp nog wel eens mis
*Pijltjes toetsen erg klein, ik wil die rechter shift toets wel opgeven voor grotere pijltjes toetsen...
*USB poorten vlak naast elkaar, ik zou niet weten hoe je er twee tegelijkertijd moest gebruiken, met twee normale USB stickjes lukt het in ieder geval niet.
*Ergste is de stomme indeling HD, 4 primaire partities :(. Hoe moet ik nou linux installeren!
*Batterijduur 5-6 uur. Niet geweldig.
*Ziet er goed uit.
*Maakt flink lawaai, blaast warme lucht uit links
*Is best zwaar
*Aparte knop voor opstarten Quickweb = nutteloos
*Je moet toch een 16GB USB erbij kopen om de HP Recovery USB te kunnen maken.
*1jr garantie via HP, maar 2jr garantie via MM?

*Scherm klapt helemaal (180 graden) open, lijkt me handig.

[ Voor 64% gewijzigd door jayjey op 12-03-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jayjey schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:07:
[...]

*Mijne ook 7200 rpm, maakt ook veel lawaai...ruist.
Kan bij elk merk gebeuren.
*Glanzend scherm EN rand. Beroerde inkijkhoeken, vooral verticaal.
dat heb je, per definitie, in dit segment. Netbook = low-cost = het meest waardeloze scherm wat ze kunnen vinden.
*Trackpad zit niet i/h midden maar recht onder de space bar, mwaah, ik grijp nog wel eens mis
Dat is de bedoeling?
*Pijltjes toetsen erg klein, ik wil die rechter shift toets wel opgeven voor grotere pijltjes toetsen...
Eens, maar de keyboard freks moeten dan ook de X121e kopen :) Die bevat het bekende thinkpad toetsenbord.
*USB poorten vlak naast elkaar, ik zou niet weten hoe je er twee tegelijkertijd moest gebruiken, met twee normale USB stickjes lukt het in ieder geval niet.
Hij heeft dan ook 3 usb poorten. De thinkpad heeft er 2, niet echt een argument als je het mij vraagt. De MSI wind heeft er wederom slechts 2.
*Ergste is de stomme indeling HD, 4 primaire partities :(. Hoe moet ik noe linux installeren!
Je wilt sowieso een herinstallatie doen bij elk merk:
Anoniem: 303530 in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"
Alleen bij dell's is dat niet direct nodig, maar dan nog is de moeite zo klein dat ik het moeilijk als argument kan gebruiken.
MuFFIN 007 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:34:
Volg al een tijdje het netbooksegment intensief dus ook wat opmerkingen van mijn kant:

- De HP Dm1-3221 is inmiddels niet de jongste meer, op dit moment is de nieuwste serie logischerwijs de DM1-4xxx serie, deze heeft behalve andere hardware configuraties ook een nieuw design en Beats audio.
Het is dus de vraag hoelang de dm1-3221 en andere 3xxx modellen nog goed leverbaar zijn, ook al is dit volgens de pricewatch nu nog geen probleem.
Dat wist ik niet, ik zie inderdaad dat het touchpad anders is. Voor de rest zie ik weinig verschil.
- Ook belangrijk is het feit te constateren dat de meest krachtige netbooks in het segment uitgerust zijn met de AMD E-450 APU, welke ook een Radeon HD6320 bevat. Sla Notebookcheck er maar op na, dit is de meest krachtige configuratie, die ook de vloer aanveegt met de nieuwe Cedar Trails van Intel. Als we afzakken naar de Ontario modellen, bijv. de C60, is het verschil in CPU kracht kleiner, maar blijft de grafische chip van AMD beter dan de Intel IGP.
Volgens mij is de C50/60 trager dan de atommetjes. Bij nader inzien kan ik overigens geen benchmarks vinden
http://www.anandtech.com/...1.146.145.149.148.144.143
atom 330 vs e-350. Als ik er even vanuit ga dat de c-50 60% van de performance van de e-350 heeft dan wint de atom het op video encoding en speelt voor de rest gelijk, behalve bij cinebench single: daar is de fusion gewoon beter. Dat lijkt mij ook het belangrijkste getal. Dan zit ik er dus naast.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 12-03-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:48
Anoniem: 303530 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:21:
[...]
Eens, maar de keyboard freks moeten dan ook de X121e kopen :) Die bevat het bekende thinkpad toetsenbord.

[...]
Hij heeft dan ook 3 usb poorten. De thinkpad heeft er 2, niet echt een argument als je het mij vraagt. De MSI wind heeft er wederom slechts 2.
x121e heeft ook drie USB-poorten (de mijne + hierboven gelinkte van notebookcheck iig wel) en het toetsenbord is prima, maar ook met kleine pijltjestoetsen (en geen insert, wat de x100 of x120 dan weer wel had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
[...]
Dat is de bedoeling?

[...]

[...]

[...]
Anoniem: 303530 in "welk laptop merk heeft de minste nutteloze software?"
Alleen bij dell's is dat niet direct nodig, maar dan nog is de moeite zo klein dat ik het moeilijk als argument kan gebruiken.
Ik orienteer me op de laptop body bij het vinden van het trackpad dus ik vind de plaatsing uit het midden niet handig, bovendien (nu ik erover nadenk) hadden ze beter de space bar ook precies in het midden kunnen zetten. En de pijltjes toetsen kun je beter groter hebben. Het trackpad is OK maar niet geweldig. Er zit een nutteloze Quickweb knop op, wie gebruikt dat? De wifi aan/uit knop is wel handig.

De USB poorten zitten elkaar in de weg, dat is een nadeel, je hebt er dus effectief 2 ipv 3. T.o.v. een notebook met 2 poorten is het idd gelijk spel maar ik vind het gewoon niet handig.

Het scherm klapt wel helemaal open en de scharnieren lijken me ook goed, ze veren mee of zo?

Altijd herinstalleren? Ik zal een minimal install doen vanuit de recovery partitie, daar kan je voor kiezen. En ik maak een 16GB USB Recovery stick aan om apart van de laptop te bewaren.

[ Voor 38% gewijzigd door jayjey op 12-03-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
@Darkstone, hier de pagina van Notebookcheck: http://www.notebookcheck....ok-Processor.51806.0.html > Onderaan staan een aantal benchmarks, waarop te zien is dat de C60 ongeveer gelijk scoort met de Atom 330 (model dat ik overigens niet ken, NBCheck geeft aan dat het een nettop model is) en de N570. Qua CPU prestaties dus (E350/450 dus nog beter). Videoprestaties ongetwijfeld groter verschil, N570 gebruikt nog steeds de GMA3150 = reinste bagger.

Behalve trackpad is er meer verschil tussen de 3000 en 4000 serie, zo zit er een ander scharniersysteem op en loopt de 4000 duidelijk schuiner af (tapered noemen ze dat altijd) waar de 3000 meer gelijk loopt. En de 3000 heeft geen Beats audio, al is de vraag hoeveel dat scheelt.

@jayjey, trackpad zit volgen mij bijna in het midden, als je het echt symmetrisch wilt moet je even naar de dm1-3221 kijken, daar loopt het trackpad niet over in de behuizing en is het zwart dus kan je bijna niet missen. Bij zowel spacebar en trackpad in het midden kom je niet uit met de lay-out uiterst links en rechts lijkt mij... Pijltjestoetsen bij netbook meestal klein volgens mij inderdaad hoor... Poorten zitten als het goed is alleen in de weg bij brede USB-sticks, 2 normale laad / verloopkabels kunnen prima naast elkaar. Zelfs bij 15 inch modellen zitten poorten niet veel verder bij elkaar vandaan.

Verder kan je bij HP het trackpad volgens mij altijd uitzitten door op het linker of rechterhoekje te drukken, mocht je er last van hebben bij typen. Maar ongetwijfeld wint de Lenovo bij ergonomie van toestenbord alsnog... Een interessantere vergelijking tussen de modellen is welke een chicklet toetsenbord heeft en welke niet, dat verschil lijkt mij merkbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

De MSI wind heeft er wederom slechts 2.
De MSi wind U270-215 heeft 2 usb 2.0 poorten met een centimeter tussenruimte en aan de andere kant 1 USB 3.0 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is officieel: ik ben blind :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Kan je de sda3 recovery partitie op de HP DM1 zonder problemen verplaatsen (met gparted)?
En dan een herinstall van daaruit van win7 op 1 partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik ga voorlopig voot de Samsung305U1A, vanwege z'n kleinste afmetingen en solide behuizing. Maar nu lees ik op www.bestnetbooksreview.com/category/brand/samsung dat die maar 3 uur op een batterij mee gaat. Zou dat kloppen, want da's wel weer jammer. De rest gaat veel langer mee op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/68ff7181dd.jpg
De accuduur is goed volgens notebookcheck, maar dit vind ik dan weer minder. Compact is hij zeker niet, en zonder de extended accu is de accuduur gewoonweg matig. Zie http://www.notebookcheck....-Subnotebook.68246.0.html.

4 uur en 10 minuten zonder de extended accu. De HP doet het 7.22 uur volgens dezelfde site.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-03-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik twijfel tussen twee modellen. De tweede is eigenlijk net geen netbook meer (en is wat ouder) maar ik lees hier dat de DM1 dezelfde grootte heeft als een 13,3" laptop vanwege de dikkere rand. Dus ik vraag het toch maar even hier. Ik twijfel tussen een DM1 met een E-450 of een Asus UL30a met een SU7300.

Dus:
HP DM1(-4000sd ofzo)
- Amd E-450
- Radeon HD6320M

Asus UL30a:
- Intel SU7300
- Intel GMA 4500MHD

In de benchmark haalt de SU7300 990 terwijl de E-450 maar 742 haalt. Is dit verschil groot? Ofwel, is de SU7300 veel beter dan de E-450?
Over de videokaart kan ik alleen vinden dat de Radeon HD6320M 235 haalt, over de 4500MHD vind ik (nu) niets. Dus deze twee kan ik niet vergelijken

Als ik de afmetingen op internet opzoek zijn het dit:
DM1: 29,2 x 21,5 x 3,2 cm
UL30a: 32,3 x 22,9 x 2,29-2,79 cm
Dus heel veel scheelt dit inderdaad niet. De Asus is iets breder en hoger maar wel dunner

Wat is jullie mening als je deze twee met elkaar vergelijkt? Mijn doel er mee te doen is: browsen met een aantal tabs open, af en toe muziek luisteren. Films en series kijken (720p op het scherm zelf en eventueel 1080p op de tv). En indien mogelijk League of Legends spelen (niet noodzakelijk)

edit: ik heb ze via notebookcheck met elkaar vergeleken, is de 6320 zoveel beter dan de 4500MHD? Of heb ik de verkeerde 6320 gepakt? (De 6320M staat er niet bij, maar bij de 6320 wordt wel het netbook segment genoemd)
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ejxu6a.png
(je kunt ze wel selecteren maar vervolgens nergens op compare klikken? Of ben ik scheel)
http://www.notebookcheck....-GMA-X4500MHD.9883.0.html
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6320.54746.0.html

[ Voor 17% gewijzigd door Markos op 14-03-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:56

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hoe kom je opeens bij die Asus dan? Nieuw is die niet meer verkrijgbaar en als hij tweedehands is zal hij ook al een aardige leeftijd hebben.
In de benchmark haalt de SU7300 990 terwijl de E-450 maar 742 haalt.
Welke benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

http://www.cpubenchmark.n...pu=Intel+SU7300+@+1.30GHz

En de Asus is inderdaad een gebruikte

[ Voor 22% gewijzigd door Markos op 14-03-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Passmark is absoluut waardeloos qua consistentie, ik geloof best dat de SU7300 sneller is, op basis van passmark zou ik dat niet beweren.

http://www.anandtech.com/bench/Product/335?vs=275
voor de CPU

De e-450 is volgens mij wel heel, heel veel sneller dan de X4500MHD qua grafische prestaties, maar ik kan even geen bron vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dan moet ik mezelf zeker gaan afvragen of ik vooral wil gaan browsen of toch meer grafisch ga belasten?
Als ik mij meer richt op het office gebruik kan ik dan concluderen dat de SU7300 de laptop is om voor te gaan, en als ik wil gaan gamen de E-450 in combinatie met de HD6320M de betere van de twee is?

Als ik dan verder kijk naar mijn main-behoefte van de laptop. Dat is browsen en 720p (/1080p) afspelen. Dan is de x4500MHD daar toch voldoende voor? Ik lees dat hij 1080p over het algemeen goed afspeelt zonder moeilijkheden.

Ik neigde eerst naar de DM1 omdat die gewoon nieuw is, maar het verschil in cpu doet me nu wel twijfelen. Zijn de schermen vergelijkbaar? Ik lees dat die van de DM1 nou niet echt geweldig is, wat eigenlijk bij alle netbooks in deze prijsklasse het geval is. Maar de UL30a komt toch uit een iets duurder segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het scherm is ruk als altijd. Dat durf ik te beweren zonder een bron. Dat is nu eenmaal de huidige status van de markt.

Ik weet verder niet of de x4500MHD 720p en 1080p kan afspelen, volgens mij was de GPU in de arrandale daar het eerste mee aan de intel zijde. Misschien kan iemand anders dat bevestigen of ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb de 4500MHD icm een su9400 en die speelt bij mij goed 1080p af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Het valt mij op dat ik hier de Lenovo E325 niet tegenkom.
Of valt die buiten de netbooks met zijn 13,3" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat we er bijna uit zijn. We hebben als kandidaat-winaars de:

pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS66MH) zonder cashback
pricewatch: MSI Wind U270-215NL

compare
Even wat snelle specs:
respectievelijk
1.56 kg Power Supply: 0.36 kg
1.54 kg Power Supply: 0.34 kg
1.425 kg Power Supply: 0.139 kg

en

7:22 uur
7:12 uur
4.56 uur

Aldus notebookcheck.
http://www.notebookcheck....80eg-Netbook.49230.0.html (ja dat is de oude lijn)
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.61149.0.html
http://www.notebookcheck....3W7H-Netbook.67195.0.html

Samsung vind ik geen kandidaat, sony idem.

Wat we dan als alternatief doen weet ik niet. Ik zou zelf ultra-budget pricewatch: Asus Eee PC 1015BX-BLK187S en het 13" model in de post hierboven kiezen. Maar da's een natte-vingeranalyse.
Tenzij ik een model mis, maak ik morgen wel een poll :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449098

Heeft Lenovo de cashback van de Thinkpad x121e NWWS66MH veranderd?
Ik zou toch zweren dat hij eerst bij de 100 euro cashback stond!

https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook

Cashback bedrag en productserie kunnen blijkbaar opeens veranderen, onafhankelijk van de periodes die zo leuk staan aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Mijn persoonlijke ervaring met HP van n=4, laat exact hetzelfde zien. De MSI valt voor mij af dankzij de accu duur, dus de Lenovo.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen gaat dat onderzoek over laptops die... 5½ jaar geleden zijn verkocht. Relevant van nul als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Die X121e is IMHO wel een OK apparaat, maar vanwege de bugs die maar niet gefixed lijken zou ik er geen stem voor afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

De prijzen van de HP DM1-40(2/0)0 zijn wel aan het dalen.. Zou er een opvolger in de pijplijn zitten??

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 23-03-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Wat is het verschil tussen de dm1-4000sd en dm1-4020sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De pricewatch: HP Pavilion dm1-4020sd heeft 2 jaar garantie en is goedkoper. Beter dan de 4000sd die ik hierboven link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:29:
Die X121e is IMHO wel een OK apparaat, maar vanwege de bugs die maar niet gefixed lijken zou ik er geen stem voor afgeven.
Welke bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In dichtgeklapte toestand zijn de stootkussentjes bij de meeste exemplaren niet geheel functioneel en kan de behuizing beschadigd raken en, voor mij veel belangrijker, de Fn-toets gedraagt zich incorrect in UEFI-modus en de computer kan door een aantal keer modificeren van de UEFI-boot-lijst eventueel niet meer opstartbaar raken&errors in het BIOS-menu geven. Geen heel belangrijke dingen (in veel gevallen zelf totaal onbelangrijk), maar ik moet zeggen dat het me wat tegenvalt. Verder is het IMHO een prima ding voor die prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 24-03-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Viel mij inderdaad ook op dat de prijzen best wel aan het dalen zijn, HP heeft sowieso een hoop nieuwe modellen aangekondigd, alleen nog geen nieuwe netbooks.

Sowieso wordt het pas bekend als ze al te koop zijn, helaas doen de fabrikanten nooit een fatsoenlijke voorspelling (bij netbooks dan) wanneer er een nieuwe serie komt. Voorlopig zou ik dus gewoon kijken naar wat er nu is, AMD komt voorlopig toch niet met een nieuwe Brazos serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Er zit een 7200 Momentus in de HP DM1-4000sd, ik heb hem er net uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:25:
De pricewatch: HP Pavilion dm1-4020sd heeft 2 jaar garantie en is goedkoper. Beter dan de 4000sd die ik hierboven link.
De HP DM1-4000sd heeft ook 2 jaar garantie, want bij de MM heb je altijd 2 jaar garantie beweerden ze, 1 jaar HP + 1 jaar aanvullend MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
De HD van de DM1-4000 (een Seagate Momentus 7200 dus) maakt constant herrie.
YouTube: HP Dm1 fan noise after bios may 2011 update

Zowel in Windows 7 als in Ubuntu 12.04. Zowel op accustroom als netstroom.
"Fan always on" disabled in bios, bios geupdated. Volgens mij draait de fan dan wel maar langzaam? En hoor je vooral de HD? Als ik de HD op spindown zet (met hdparm in linux) is alle geluid opeens weg, maar dan start de schijf na een paar seconden weer op.

Het is echt irritant. Ik heb de Asus 1215B gezien bij iemand, zelfde hardware, en die was muisstil, ik was jaloers.

Hoe kan dat nou...dat moet toch in te stellen zijn...Coolsense staat aan, maar ik kan alleen kiezen tussen aan en uit stand, ik kan dus niet het grotere scherm krijgen waar je kunt kiezen uit max koeling, tussenstand en quietest mode...maar ik heb de minimum image geinstalleerd. Hij iemnd dat hele scherm wel kunnen krijgen van coolsense? Bij mij kan ik het alleen maar aan en uit zetten, ik kan niks instellen.

[ Voor 45% gewijzigd door jayjey op 28-03-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Voor iedereen die (net als ik) bedacht had om de DM1-4020 goedkoop in huis te halen met de 5% kortingsactie bij de Dixons in V&D, bespaar je de moeite.

Dixons blijkt zijn site niet goed onderhouden te hebben, waardoor de HP wel te vinden is via de Pricewatch en via Google, maar niet als je zoekt op de website van Dixons of gewoon in de categorie PC. Met andere woorden, alleen de link is er nog, maar de toegang er toe niet meer. Vreemde is dat V&D hem wel op de website heeft staan! Dat liet ik dus zien aan de heren van de winkel, en die wisten er ook geen raad mee, ze hebben de DM1-4020 dus NIET bij V&D, voor iedereen die dacht het ding nu te kunnen halen voor 18 euro minder = €341...

Misschien een ideetje om ook uit de Pricewatch te halen, want die klopt dus niet meer.

Dus nu maar de 4000sd bestellen via een of andere webshop die hem sinds kort aanbod voor 339 ex verzending, uiteindelijk nog goedkoper ook. Met beetje mazzel dan morgen binnen:

pricewatch: HP Pavilion dm1-4000sd
(bovenste shop uit het lijstje, iemand ervaring mee?)

Blijkt trouwens ook nog zo te zijn dat winkels wettelijk verplicht zijn 2 jaar garantie te leveren op pc's en laptops, dus de meerwaarde van de 4020 valt dan helemaal weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Winkels zijn verplicht een half jaar garantie te geven.

Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 16:59

Yen

begintmeta schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:42:
In dichtgeklapte toestand zijn de stootkussentjes bij de meeste exemplaren niet geheel functioneel en kan de behuizing beschadigd raken en, voor mij veel belangrijker, de Fn-toets gedraagt zich incorrect in UEFI-modus en de computer kan door een aantal keer modificeren van de UEFI-boot-lijst eventueel niet meer opstartbaar raken&errors in het BIOS-menu geven. Geen heel belangrijke dingen (in veel gevallen zelf totaal onbelangrijk), maar ik moet zeggen dat het me wat tegenvalt. Verder is het IMHO een prima ding voor die prijs.
Eigenlijk heb ik nog geen enkel probleem gehad met de Lenovo ThinkPad x121e, ook niet met de stootkussentjes met het scherm.

Wat ik vreemder vind is dat Lenovo hun cashback actie plotseling heeft aangepast van € 100 naar € 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Imo is dit de beste keuze: HP Pavilion dm1-4020sd
2 Jaar garantie, fysieke knoppen voor de touchpad, en zeer goedkoop.

Door het verlagen van de cashback van Lenovo is de x121e ook een stuk minder interessant, zeker als je bedenkt dat hier alleen een 7mm harddisk in kan en in de HP wel gewoon een normale harddisk kan.

Verder zou ik de MSI sowieso niet overwegen door de slechte accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Moet je er alleen wel rekening mee houden dat je bij de DM1-4020 echt een 5200 toeren schijf krijgt, terwijl de DM1-4000 op diverse plekken is uitgerust met een 7200 toeren HDD.

(niet dat dat iets uitmaakt, gooi er toch een SSD in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Nou zit ik hier niet met een stopwatch maar de accuduur van de MSI valt echt wel hoger uit dan de waardes die hier staan. (MSI met SSD ipv HD, schone W7 installatie en gewoon internet en tekstverwerken, Wifi aan).

Als ik verder het vergelijk maak heeft de MSI USB3.0 wat in de praktijk echt wel een verschil maakt.
De orginele HD zit nu in een USB3.0 behuizing en wordt gebruikt als externeHD. Ideaal.

Blijft een persoonlijke keuze maar zo zwart-wit als hierboven (Willie Billie) zie ik het niet, de MSI heeft ook 2 jaar, fysieke knoppen voor de TP en de prijs valt mee. (lees; even veel als de Lenovo).

Dus om even ongenuanceerd mee te doen; op specificaties is de MSI de beste! O-) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 23:04
Ik ben momenteel zoekende naar een netbook en zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor studie-gerelateerde zaken: googlen, tekst verwerken maar ook zal er zo nu en dan gebruik worden gemaakt van statistische programma's als Eviews en SPSS. Daarbij zal er soms ook een hd-filmpje op gekeken worden. Ik neig momenteel naar de Lenovo Thinkpad X121e maar twijfel tussen twee uitvoerigen. Namelijk, de uitvoering met de AMD Fusion E-450 + Radeon HD6320M en anderzijds de versie met de AMD Fusion E-350 gecombineerd met de Radeon HD6320M. Als ik het goed begrijp is de E-450 50 mhz hoger geklokt en bezit het een nieuwe technoligie waardoor de snelheidswinst tot 20% zou kunnen oplopen. Ik vroeg me af, zou ik het verschil merken (gezien de toepassingen waarvoor het ding gebruikt zal worden)? Het scheelt me toch weer ruim 30 euro..

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Makro vanaf dinsdag heeft de HP SD1-4020 inclusief HP sleeve voor 343... Wellicht is dat een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
Tx voor de tip! Hoe ben je dat eigenlijk te weten gekomen? Kan er op de site zelf niks van terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

In de folder, staat hij op blz. 65 onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
Gevonden, bedankt!
Maar denk dat ik toch voor de Lenovo ga. Iemand die mijn vraag zou kunnen beantwoorden? Ook heb ik ergens gelezen dat de rode variant glad is aan de buitenkant. De zwarte versie zou van anders materiaal zij en daarmee chiquer ogen en aanvoelen. Iemand die dit kan bevestigen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWSBH
Is het voor de cash back-actie trouwens de bedoeling dat je de garantieverlenging er direct bijbesteld, of doe je dat naderhand na je aankoop via (de website van) lenovo zelf?

Groet

[ Voor 7% gewijzigd door BWSBH op 06-05-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
De Lenovo X121e heeft ruimte voor een 7mm HDD. Kan je er dan wel gewoon een SSD in plaatsen, of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Een standaard SSD is net als elke 2.5 inch schijf 9.5mm dik en past dus niet!
Gelukkig zijn er wel mooie 7mm exemplaren zoals de Crucial M4 SLIM pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD1 Slim 128GB

Dus elke 7mm moet passen, dat wordt even zoeken maar ik zal als ik jou was gewoon voor de M4 gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 11:02
kort algemeen vraagje : klopt het dat de N2800 momenteel voor netbooks de "krachtigste" processor is ? (in de range < 400 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Ted038 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:48:
kort algemeen vraagje : klopt het dat de N2800 momenteel voor netbooks de "krachtigste" processor is ? (in de range < 400 euro)
na nog wat rondzoeken uiteindelijk de volgende netbook gekocht :
pricewatch: Samsung 305U1A-A03NL

was 369 bij MM Zwolle bij navraag (stond 399 op prijskaartje), dus hoefde niet "wehkamp"-prijs uit te spelen ;)

Los van dat ik al veel van samsung heb ( 50" 3D tv & bluray home cinema set, galaxy gio "nood"gsm en galaxy S3 besteld) , vind ik vooral het 11,6" scherm, w7 home premum 64bits , 4GB intern en 500 GB HDD en de dualcore AMD 1,65mhz leuke pluspunten tov mijn vorige netbook ( cq10-501SD van compaq)

Gebruik de netbooks (4de inmiddels) ook voor overzetten filmbestanden van action camera's naar externe HDD en speciale garmin mapsource software voor gps kaart- en routebeheer, dus een tablet lijkt me daarin niet te kunnen helpen. het kleinere netbook formaat is wel weer erg handig voor het meenemen op de motor met motorweekenden en -vakanties.
Daarnaast ook veel thuis ermee internetten etc, omdat de desktop mee naar bed nemen lastiger gaat ;)

Aangezien ik zo'n beetje 2 jaar met een netbook doe, ben ik wel benieuwd wat de markt zal doen over 2 jaar , want gezien de (betaalbare) netbooks steeds meer een niche-markt wordt zal het aanbod erg afnemen ....

[ Voor 28% gewijzigd door Ted038 op 03-06-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
@Ted038,

Ik overweeg de Samsung 305U1A-A03NL ook, alleen nu lees ik in deze review http://www.notebookcheck....-Subnotebook.68246.0.html
dat ze de scharnieren nogal zwak vinden. Is dit ook jouw ervaring en trekt de 6-cell accu echt 8 tot 10 uren?

Laatste vraag, past er een 2,5 inch SSD in en is dit makkelijk zelf in te bouwen?

Volgens mij is het dan echt een perfecte netbook qua specificaties. Ik ben vooral aangetrokken door het matte scherm :)

Bedankt voor de reactie alvast :)

[ Voor 24% gewijzigd door objectief2 op 05-06-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
objectief2 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:49:
@Ted038,

Ik overweeg de Samsung 305U1A-A03NL ook, alleen nu lees ik in deze review http://www.notebookcheck....-Subnotebook.68246.0.html
dat ze de scharnieren nogal zwak vinden. Is dit ook jouw ervaring en trekt de 6-cell accu echt 8 tot 10 uren?
blijft een budget-netbook (alhoewel 4 GB intern en 64bits W7 HP officierel geen netbook meer is) , dus die scharnieren zullen niet de stevigste zijn, maar in die 20 a 30 keer open/dichtklappen heb ik me er niet aan geergerd ;) wellicht zelf even langs een MM ofzo om deze in het echt te zien ?
in NL zit er volgens mij een andere accu in, een 4cells, met zo'n 3 uur aan stroom. (echter voor accubehoud heb ik de max lading tot 80 % staan, dus kom ik op een dikke 2 uur uit )
mah (ofzo) is kleine 30.000, volgens de battery bar appje
Laatste vraag, past er een 2,5 inch SSD in en is dit makkelijk zelf in te bouwen?
"no idea" hierzo, ben geen "echte" tweaker die zo'n ding gelijk helemaal openschroeft O-)
Volgens mij is het dan echt een perfecte netbook qua specificaties. Ik ben vooral aangetrokken door het matte scherm :)

Bedankt voor de reactie alvast :)
ben er vooralsnog zelf erg blij mee (ik heb de zilverkleurige uitvoering) , des te meer omdat anderen (collega's / buren ) denken dat het een of andere 1000 euro ultrabook is , qua alu / carbon (plastic) looks dan >:)
Vanuit slaapstand is het opstarten ook in paar seconden gebeurd, dat had ik bij mijn vorige netbooks niet }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 05-06-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Dank voor je (snelle) reactie.

Waarom die Duitsers er dan weer een 6 cells 8800mAh accu in moeten hebben is me een raadsel 8)?

Je hebt gelijk: in NL zit er een Batterij Li Ion 4Cell (4000mAh, Black) in.

Was me niet eens opgevallen, dankzij jou dus wel ;)

Dat van die scharnieren zal wel meevallen dan geloof ik. Ik ben vanochtend even de MM in geweest, maar hier (050) stond deze Samsung niet. Dat van die laptopschijf vervangen door een SSD zoek ik op een andere manier wel even uit dan.

De looks, zeker van een afstand, doen inderdaad een kleine ultrabook vermoeden. Altijd mooi meegenomen, en de prijs hoeven ze niet te weten toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
In Amerika staat de HP DM1-4200 inmiddels al op de website.
Met de AMD E-1800.

http://www.shopping.hp.co...Entertainment-Notebook-PC

Anoniem: 474156

Ik ben nu ook opzoek naar een redelijke netbook. Komt er binnenkort nog wat nieuws uit of kan ik het best voor de lenovo X121e gaan.
Pagina: 1