Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314952

Hm, oke. Weet je wat ik doe, ik bel ze morgen en vraag of ze de laptop nog op voorraad hebben. Zoja, vraag ik in welke winkels, als het te doen is pak ik de OV van me broer en breng ik een bezoekje, als laatste optie bestel ik 'em op hun site, want ze zijn de goedkoopste, zowat de enige, en de laptop wil ik heel graag.

Voorlopig hou ik het dus bij de Asus, ik zal ze woensdag trouwens bellen,want morgen moet ik werken van 9-6. Jullie horen woensdag van me.

Voorlopig wil ik jullie nogmaals heel erg bedanken voor jullie tijd en moeite, stel het ongelofelijk op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze gaat em denk ik worden.

Wat vinden jullie ervan?

pricewatch: Asus K52F-EX766V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Dynabyte wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze hem nog in voorraad hebben, ja.

Ik heb even gekeken, en in vind voor dat geld niet zo snel iets beter, alleen lenovo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dus als ik persé een Asus wil, is dit een topdeal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topdeal is ook een groot woord.. gewoon een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, oke, sorry. Morgen dan maar eens langsgaan, service zuigt wel als de tyfus merk ik als ze weten dat je een notebook wilt die op de site staat. Ze willen totaal geen moeite doen om die voor jou via de winkel te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg ik bij Dynabyte trouwens wel de 64 bit versie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee. Meestal wel.

De key is geldig voor beide versies van windows, dus dat maakt ook niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat bij die laptop geen 64 bit, en bij anderen wel.

Welk key bedoel je precies? Dus ik hoef me geen zorgen te maken om de bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Soms noemen normale shops ook geen 32-bit/64-bit omdat het mensen kan verwarren en meer onduidelijkheid schept voor de leek :P

Maar iedere laptop is tegenwoordig wel geschikt voor 64-bit. Je moet alleen ook een 64-bit OS hebben dus. De key die Darkstone bedoeld is dan ook de licentiecode voor Windows die je bij de laptop krijgt (onderop geplakt). Deze is geschikt voor zowel de 32-bit als de 64-bit variant. Is 32-bit voorgeïnstalleerd en wil je 64-bit, dan moet je alleen even een 64-bit DVD regelen en installeren met de code onderop de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:44:
Jouw eisenlijstje is niet mogelijk in dit budget, tenzij je een 2ehands laptop neemt. Duik maar eens in V&A.

Voor €500 is het nauwelijks mogelijk om een redelijke GPU te krijgen, een goed scherm is gewoon onmogelijk.
Volgens mij gaat dit mislukken. :/ Nog tips/alternatieven? Volgens mij moet ik denken aan het HD-scherm laten zitten. :/ (Bij V&A is elke keer wel iets dat niet goed is. :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 24-08-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Volgens mij gaat dit mislukken. :/ Nog tips/alternatieven?
Nope, je kan hoogstens zelf een scherm erin bouwen... maar dat is een gedoe, en kost ook nog aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 20:50
Beste Tweakers,

Voor school ben ik op zoek naar een laptop.

Budget: 350 - 400 euro

Ik zal met name gebruik maken van word, excel, browsen, mailen, etc. In de trein wil ik er graag een filmpje op kunnen kijken.

Als ik er ook nog zo nu en dan een spelletje op kan spelen (thuis bijvoorbeeld League of Legends) dan zou dat helemaal geweldig zijn, maar ik denk dat dat er voor mijn budget niet in zit.

Zelf heb ik de volgende notebooks gevonden:

http://nl.hardware.info/productinfo/...;127463;120327

De Acer travelmate en HP G62-460SD lijken mij qua specs mooie laptops, maar ik kan helaas nergens reviews o.i.d. vinden. Zo weet ik niet of deze laptops duurzaam zijn en hoe lang ze op een volle accu mee gaan.

Welke laptop zou jij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Als je een laptop wilt kopen zou ik naar een laptop kijken waar je next-day on site garantie bij kunt nemen. Dat is wel wat duurder dan het budget wat je stelt, maar heb je uiteindelijk veel meer aan als de laptop per se moet voldoen voor school. Dell heeft bijvoorbeeld zulke opties, maar zijn op de site ontzettend duur. Als je echter even belt met de klantenservice kun je redelijk veel voor elkaar krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

Link doet het (bij mij) niet.
Maar voor het standaard werk (work, browsen, mail etc) heb je een een i3 voldoende.
Voor gamen is de VGA kaart dan het belangrijkste.
De standaard kaarten van Intel zijn geen gaming monsters maar kunnen wel wat simpele spellen goed aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Serieus, ik kan je een 11,6'' aanraden. Was echt blij dat ik van mijn 15'' monster af was..! Die 11,6'' zijn ook meteen goedkoper en doen niks onder wat betreft je wensen. Ik heb een 1810tz dus zoek maar iets soortgelijks, lekker 8 uur accu dus geen adapter mee ( scheelt wederom gewicht/ruimte ). Neem er wel eentje met HDMI kun je thuis lekker films kijken, gamen doe ik op mijn xbox maar simpele spellen kun je wel spelen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kleine tip: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011

Kijk eens in dat topic, staan veel laptops rond dat budget! Succes met de zoektocht.
Ik zou overigens liever een 15" hebben dan een 11". Ik gebruik hem op school elke dag en dat is het toch wel fijn dat je een groter werkoppervlak hebt.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:51
alex3305 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:47:
Als je een laptop wilt kopen zou ik naar een laptop kijken waar je next-day on site garantie bij kunt nemen. Dat is wel wat duurder dan het budget wat je stelt, maar heb je uiteindelijk veel meer aan als de laptop per se moet voldoen voor school. Dell heeft bijvoorbeeld zulke opties, maar zijn op de site ontzettend duur. Als je echter even belt met de klantenservice kun je redelijk veel voor elkaar krijgen :).
Die next day service is ook een wassen neus. Je krijg het alleen als de onderdelen op voorraad zijn (wat bijna nooit het geval is uit eigen ervaring).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:48
Kecin schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:54:
Kleine tip: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011

Kijk eens in dat topic, staan veel laptops rond dat budget! Succes met de zoektocht.
Ik zou overigens liever een 15" hebben dan een 11". Ik gebruik hem op school elke dag en dat is het toch wel fijn dat je een groter werkoppervlak hebt.
Nu is 11" wel erg klein, maar de gemiddelde 15" heeft dezelfde 1366 x 768 resolutie als de meeste 12" en 13" laptops, wat 'werkoppervlak' betreft. Dan blijft het turen naar een klein schermpje nog over natuurlijk, maar het scheelt aanzienlijk in gewicht (en thuis heb je gewoon een extern scherm staan ;) )

• Metoru
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 19:14
Beste Tweakers!

Ik zoek naar een studenten laptop, voor tussen de 400/500 euro!
Ik kwam zelf op de http://www.bobshop.nl/nl/...g6-1141sd-notebook/p40981 HP laptop uit!
Is dit een okay deal?
En hoe bevalt de grafische "kaart" die er in zit?
Het liefst heb ik een echte kaart..
Kan iemand me misschien op iets anders helpen?

Bij voorbaad dank :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:08
Net een Vostro 3550 (i5/AMD 6630M/4GB/320GB/backlit tobo) besteld voor 600 euro, kon geen jaar meer wachten met een laptop voor hoge school te kopen, hoeveel uur haalt hij op de 9-cell batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metoru schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:34:
Beste Tweakers!

Ik zoek naar een studenten laptop, voor tussen de 400/500 euro!
Ik kwam zelf op de http://www.bobshop.nl/nl/...g6-1141sd-notebook/p40981 HP laptop uit!
Is dit een okay deal?
En hoe bevalt de grafische "kaart" die er in zit?
Het liefst heb ik een echte kaart..
Kan iemand me misschien op iets anders helpen?

Bij voorbaad dank :)!
http://www.anandtech.com/...in-the-mobile-landscape/5
De performance is 'ehh'. Zeker niet bedoeld voor games. Maar wat wil je met dit budget? Dat je alles op high kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperbaton
  • Laatst online: 02-07 22:13
Hallo,

ik heb een laptop voor school nodig en was van plan om K53SV te kopen.
Helaas is deze nergens meer verkrijgbaar in de winkel.

Maar ik heb vandaag een krant van mediamarkt binnen gekregen, waarin een laptop staat die aardig op de k53sv lijkt.
Het gaat om de volgende laptop:

Asus X53SC-SX253V €499,-

-15,6 inch
-i5-2410m
-3 gb werkgeheugen
-Nvida GT520M m12 mb
-Windows 7 home premium 64 bits
-HDMI uitgang

Echter vroeg ik me af of die 3gb ipv 4 gb veel problemen gaat leveren in de toekomst?

Ik ben van plan om mijn laptop voor het volgende te gebruiken (op volgorde van belangrijk naar minder belangrijk)

- school (Word, powerpoint, etc.)
- filmpjes bekijken (hd films? youtube)
- heel af en toe oude spellen spelen (zoals Counter-strike source en Age of empires 3).

denken jullie dat deze laptop aan mijn eisen voldoet?
Ik ben het bangst dat 3 gb werkgeheugen niet voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima laptop. Maar ik zou al uit principe geen laptop kopen met 3GB ram, dat kost echt letterlijk 5 euro terwijl het echt enorm belangrijk is, mocht je tekort hebben.
Kortom, ik zou verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperbaton
  • Laatst online: 02-07 22:13
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:18:
Prima laptop. Maar ik zou al uit principe geen laptop kopen met 3GB ram, dat kost echt letterlijk 5 euro terwijl het echt enorm belangrijk is, mocht je tekort hebben.
Kortom, ik zou verder zoeken.
oke, maar kan ik misschien een extra geheugen kopen en deze in mijn laptop plaatsen? (ik heb niet heel erg veel verstand van laptops).

Bij BCC zag ik een type Asus die bijna hetzelfde als de K53SV is, maar deze had een videokaart van Intel ipv GT540M.
Wat vind je ervan dat de videokaart van Intel is? Met deze videokaart kan ik toch ook normaal youtube-filmpjes en films bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een intel IGP kan je alles, behalve gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 01:19
Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:23:
De laptop die jij linkt is niet leverbaar ;) Ik zou daarom uitwijken naar iets als pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH), maar ik heb nog niet uitgebreid de pricewatch bekeken.
Ik overweeg sterk deze te halen, ik kan echt niet veel meer dan €400 uit te geven. Heb op zich geen sterke merken voorkeur, maar ben wel een Lenovo-liefhebber en een Acer-hater. Mij lijkt me er niks beters op de markt te vinden voor die prijs (~340 euro na de kortingsactie van Lenovo), en de Intel B940 is sneller dan al die oude Pentium dual-cores en bijna net zo snel als de nieuwe i3's). Ook zit er 4GB geheugen in en een 500GB harddisk, waar de meeste andere laptops in die prijsklasse 2GB/320GB hebben.

Iemand nog andere suggesties t/m 400 euro? Ik kan iig geen betere deal dan deze vinden in de Pricewatch, en vind het dan ook gek dat 'ie nog niet gelinkt is bovenaan de thread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Suggestie: snel halen. Hij is niet meer echt goed leverbaar.

Ik heb dit model al enkele maken aangeraden, er is simpelweg niets anders wat in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 01:19
Anoniem: 303530 schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:50:
Suggestie: snel halen. Hij is niet meer echt goed leverbaar.

Ik heb dit model al enkele maken aangeraden, er is simpelweg niets anders wat in de buurt komt.
Ik heb hem vanavond aangeschaft bij Computer Pirates. Er was nog 1 stuk op voorraad, al weet ik niet hoe actueel dat was. Enkele uren nadat ik hem besteld had, stond ie wel op 0 stuks op voorraad. Ik hoop dat ik de gelukkige ben en hem dinsdag heb. Ik zal hier wel mijn ervaringen posten, aangezien ik geloof ik nog steeds negatieve karma heb en dus geen productreviews kan plaatsen, vraag me niet hoe dat kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295185

Hallo,

Ik zoek een laptop die ongeveer gelijke of betere specs heeft als de asus k53sv-sx146v Ik beschik over een kleine €600,00.

pricewatch: Asus K53SV-SX146V

Ik wil de laptop voornamelijk voor school gebruiken en ook enigszins er mee kunnen gamen en HD video's bekijken.

Als ik iets verkeerd heb gedaan, alvast excuses. Mijn school is dus nu al begonnen en ik heb er echt één nodig en omdat de asus k53sv dus haast niet geleverd kan worden zoek ik een ander.(heb 2 weken geleden al bij salland.eu besteld maar tevergeefs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421678

Beste forumleden,

allereerst een goede avond. Ik ben al 2 weken op zoek naar een laptop voor schoolgebruik ( TU/ E)
Minimum eisen zijn :
een goede processor zoals een i5
het liefst meer dan 6gb aan ram geheugen
1gb aan videokaart
de capaciteit van de hdd maakt niet uit, maar heb liever een 7200RM

Maar ik enkele vragen over de laptopprocessoren.
Welke van de volgende processoren zijn beter en in hoevere merk je dat eigenlijk

AMD A6-3400 ( quad core) vs Intel I5-2410M

Ik ben aan het twijfelen tussen deze laptops

1.een acer laptop met amd processor, 8gb en 750 gb
pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN

2.
pricewatch: Asus X53SC-SX081V-NL

3.
http://www.medion.com/nl/...440A1?category=notebook_9

4.
pricewatch: HP Pavilion dm4-2000ed (LS722EA)

5.
pricewatch: MSI GE620-058NL

Kan iemand mij misschien meer informatie geven. Men zegt wel dat AMD in grafische processen etc beter is en Intel meer in berekeningen.. In hoeverre merken jullie dit. Waar kan ik het beste voor kiezen? Dit vraag vind ik minder relevant,omdat ik niet weet welke processor moet kiezen
Alvast bedankt!
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:20
Hallo beste tweakers!

Kan iemand mij meehelpen om een goede laptop te vinden

Mijn budget is 1500 €.

De laptop zal voor volgende dingen gebruikt worden:

* 3D Tekeningen maken/ontwerpen
* Bewerken van foto's en video's
* Invertor 10/11/12
* Revit
* AutoCAD 10/11/12
* Autocad VB.Net

Ik denk dat 1500 euro misschien al te veel is voor zo'n een systeem, maar ik wil ook vooruit denken.
Het liefst dat de laptop jaar of 3/4 vooruit kan. En dat de nieuwste Autodesk en 3D programma's zonder moeite nog vol kunnen houden.

Weten jullie welke videokaart op dit moment het beste is? Ik denk dat het de belangrijkste onderdeel zal zijn bij de nieuwe laptop. En wat is het verschil als de laptop 6/8/12 of 16 GB heeft, maakt het echt zo veel uit?

Alle tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lopen de prijzen niet een beetje erg ver uiteen? Je hebt een laptop van €600, een laptop van €750, en een AMD. Bovendien is een A6 bij lage na geen i5. Een stukje trager, maar over het algemeen even snel als een GT525m/540m.

Binnen deze selectie.. moeilijke keuze hoor, zou ik de X53 nemen. Maar aangezien je toch een redelijk budget hebt, gebruik de haalmeeruitjekaart actie Anoniem: 303530 in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7" voor 21% korting en haal een xps 15 met i7, 1080p scherm, voor €718.11 als ik goed reken. Een betere laptop onder de €1000 vind je niet. Als je tijdig een 10% kortingsbon kunt bemachtigen gaat er nog een een paar procent af.
Anoniem: 295185 schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:07:
Hallo,

Ik zoek een laptop die ongeveer gelijke of betere specs heeft als de asus k53sv-sx146v Ik beschik over een kleine €600,00.

pricewatch: Asus K53SV-SX146V

Ik wil de laptop voornamelijk voor school gebruiken en ook enigszins er mee kunnen gamen en HD video's bekijken.

Als ik iets verkeerd heb gedaan, alvast excuses. Mijn school is dus nu al begonnen en ik heb er echt één nodig en omdat de asus k53sv dus haast niet geleverd kan worden zoek ik een ander.(heb 2 weken geleden al bij salland.eu besteld maar tevergeefs.)
Zelfde als hierboven... Ik ben normaal niet erg gecharmeerd van dell in dit prijspunt, met de haalmeeruitjekaart actie erbij is dat anders. Je kan voor 639.11 een laptop krijgen met een i5 en een 1080p scherm, dat is nog beter dan de K53, en die raad ik echt al maanden achter elkaar aan.
ninasky11 schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:57:
Hallo beste tweakers!

Kan iemand mij meehelpen om een goede laptop te vinden

Mijn budget is 1500 €.

De laptop zal voor volgende dingen gebruikt worden:

* 3D Tekeningen maken/ontwerpen
* Bewerken van foto's en video's
* Invertor 10/11/12
* Revit
* AutoCAD 10/11/12
* Autocad VB.Net

Ik denk dat 1500 euro misschien al te veel is voor zo'n een systeem, maar ik wil ook vooruit denken.
Het liefst dat de laptop jaar of 3/4 vooruit kan. En dat de nieuwste Autodesk en 3D programma's zonder moeite nog vol kunnen houden.

Weten jullie welke videokaart op dit moment het beste is? Ik denk dat het de belangrijkste onderdeel zal zijn bij de nieuwe laptop. En wat is het verschil als de laptop 6/8/12 of 16 GB heeft, maakt het echt zo veel uit?

Alle tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank!
Ik val in herhaling.. xps 17. Maar voordat je die koopt, veel professionele pakketten die jij opnoemt ondersteunen geen consumenten videokaarten, waardoor je al snel bij een quadro of fireGL kaart uitkomt, en dat wil niet echt lukken met dit budget.

Als dat niet lukt, mijn voorkeur zou liggen bij de xps 17 met 3D scherm en extra RAM (12 GB). Alternatieven zijn de N73 (slecht scherm, duurder) en clevo modellen (slecht scherm, nog duurder, slecht toetsenbord). Je bent dan voor, €800 al klaar.
Als je een betere notebook dan deze zoekt kom je al snel bij de alienware 17" of HP envy 17" uit, en die kosten het dubbele. Dat is het, afhankelijk van of de programma's consumentenvideokaarten ondersteunen, niet waard. Je krijgt dan alleen een betere videokaart terwijl het scherm en de rest eigenlijk van dezelfde kwaliteit blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik het lees heb je daar een mastercard/creditcard voor nodig? Kun je die gelijk aanvragen en gebruiken of hoe werkt dat precies?

Verder lijkt die laptop mij gaaf maar heb je misschien nog andere laptops met minstens een i5 processor 2410m en een Videokaart GT 540M? Ik wil er enigszins wel iets mee gamen. Hoe is die xps 15 of x53 daar mee?< welke bedoelde je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GT525m = GT540m

En, trek je eigen conclusie in de pricewatch: http://tweakers.net/price...xHvxRF3-0qRMV4rvWniqWjuMD Ik raad niet voor niets al maanden de K53 aan.

Je kan ook de pricewatch: Dell Inspiron Q15R (5010-9217) kiezen, maar ik ben niet bepaald onder de indruk van de inspirons (niet dat er iets mis mee is, ze doen gewoon niets erg goed), en acer is gewoon een vrij slecht merk. En trouwens, een 1080p scherm is mij ongeveer 5x zoveel waard als €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, ik zou ook graag die laptop nu kopen maar ik heb dus geen mastercard. Moet je persé een mastercard aanvragen of heb je er ook een glitch voor of iets?(prijs wil ik wel gewoon betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de haalmeeruitjekaart actie heb je inderdaad een mastercard nodig. Ik weet alleen niet toe welke datum de actie nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus een mastercard geregeld. Welke laptop raad jij mij nu aan? De xps 15 of 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om mee te nemen, de xps 15. Om thuis te laten, de xps 17.
Dit is het studententopic, dus de 15 ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-09-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi bedankt voor je reactie, maar wat is nu echt de verschil tussen amd en intel?
welke amd processor is ong. even snel/of zelfs sneller dan een i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen een volgens mij... AMD loopt achter op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke maar hoe kan dit dan?

Intel Core i5-2410M @ 2.30GHz 3,359

AMD A8-3500M APU with Radeon HD Graphics 3,423

AMD A6-3400M APU with Radeon HD Graphics 3,520

http://www.cpubenchmark.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

passmark is echt de meest wisselvallige benchmark ooit... niet op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm oke. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:57
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie (Autotechniek).

Ik ga hem gebruiken voor 3d tekeningen/ontwerpen en programma's zoals CAD.

Nu weet ik dus niet precies wat voor kaart ik daar voor nodig heb. Budget ligt rond de 800-1000 euro.
Scherm moet niet te groot zijn(mobiel) tussen 14 en 17 inch. Dacht zelf aan een 2de generatie i5 of i7, 6-8GB ram, en dan een goede kaart voor mijn doeleinden.

SSD is een optie maar geen must.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrij simpel. Een xps 15 voldoet aan je eisen en is erg goedkoop, €650 als je gebruik maakt van de mastercard actie: http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell met een i7, 6GB, 1080p scherm

Als je een betere grafische kaart wilt kom je al snel bij de X5Q (N55) uit, van €850 bij campusshop, of een BTO 15CL36, voor €1000 met dezelfde specs als de N55. Dat gaat niet binnen het budget passen met een SSD, en dat vind ik toch een heel groot punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Wat zijn de verschillen tussen de X5Q en de 15CL36(die ik niet kan vinden op de site) behalve de prijs?

Ik heb geen mastercard dus die actie kan ik helaas niet gebruiken!

De X5Q ziet er goed uit(en de review ook) alleen kan ik daar geen opties op zetten (zoals 2X4GB ram) en dat de accu maar 2-4 uur mee gaat(is dat niet erg weinig?) En volgens mij zit er standaard geen garantie op?

Tja zou graag een ssd willen, waar zou ik dan op uitkomen?

[ Voor 6% gewijzigd door Mutybay op 06-09-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.notebooktotaal.nl/ en http://www.bto.eu/ en http://www.xnotebooks.nl/ verkopen de 15CL36 onder verschillende namen. Een review: http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested

De clevo heeft een beter scherm, alhoewel glans. En wat kleine verschillen, met name het gewicht en de accuduur. Ik vind ze beiden slechter dan de xps 15, zelfs zonder de mastercard actie. (vraag er desnoods een aan). De xps heet een nog langere accuduur en meer features, zoals een fatsoenlijk toetsenbord... fantastische speakers, en verreweg de langste accuduur van het stel. Wederom een review: http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge voor cijfers en http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative voor een wat uitgebreider stuk van de bouwkwaliteit.
Mutybay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:38:
Tja zou graag een ssd willen, waar zou ik dan op uitkomen?
Een M4 64GB of 128GB, en eventueel de intel 320 of kingston V+100 96GB. Koop alsjeblieft geen sandforce gebaseerde drive, dat is troep qua betrouwbaarheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-09-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Als ik op de http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs kijk dan krijg ik daar verschillende opties. Die van 650 euro heeft wel een mindere kaart en 2gb ram minder of zie ik dit verkeerd? Welke moet ik zeg maar samenstellen?

De accu duur is idd wel een groot verschil!

En wat is er niet normaal aan het toetsenbord van de X5Q?

Als na de aankoop een ssd inbouw, vervalt mijn garantie dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mutybay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:54:
Als ik op de http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs kijk dan krijg ik daar verschillende opties. Die van 650 euro heeft wel een mindere kaart en 2gb ram minder of zie ik dit verkeerd? Welke moet ik zeg maar samenstellen?
Daar zijn wat truukjes voor nodig. Je neemt http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 en upgrade het scherm. Vervolgens haal je er een kortingsbon overheen, en daarna nog een kortingsbon van 10% welke je kunt vinden in het Dell Waardebonnen Topic. Vervolgens gebruik je de mastercard actie. Je zit dan rond de € 643.
En wat is er niet normaal aan het toetsenbord van de X5Q?
Niets. De clevo's hebben echter imo een van de slechtst mogelijke toetsenbordlayout
Als na de aankoop een ssd inbouw, vervalt mijn garantie dan niet?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Zit er nog meerwaarde in een (totaal) 8GB ram en de videokaart upgrade? En de 9cells batterij?

En waar moet ik die kortingsacties invullen?(of kijk ik er nou finaal overheen :P) + snelle beslisser actie;P die codes zijn tot morgen geldig.

[ Voor 5% gewijzigd door Mutybay op 06-09-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestel op vooruitbetaling. Mocht het zo komen dat de prijzen opeens drastisch omhoog gaan heb je nog 10 dagen om te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Mocht ik eruit komen dan bestel ik hem vanavond nog:P

Maar als ik op die kortingsbon klik van 40 euro (want die moet ik hebben toch?)En dan de meest rechter laptop + scherm upgrade is 949 euro -10% is +- 850 euro (die actie met die kaart gaat niet lukken op korte termijn)

Kijk ik nu verkeerd of wat?

Korting gevonden: 814 euro met het mooie scherm.

En deze upgrades: 8GB ram, 2gb videokaart , 9cells batterij? Wat is waar voor je geld?
En is het scherm wel 200 euro waard? Vrij veel geld als je het mij vraagt!

[ Voor 13% gewijzigd door Mutybay op 06-09-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:20
nog een klein vraagje voor Darkstone:

ik denk dat ik dan toch voor de xps 17 ga, maar wat ik nergens op dell site kan vinden is of er webcam in het beeldscherm geïntegreerd is. Ik kan bij opties wel een losse hd webcam selecteren maar op alle foto's lijkt het alsof er al een webcam in zit? Weet jij er toevallig meer van? Zou wel fijner zijn dan zon externe webcam hele tijd mee sjouwen.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mutybay schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:35:
En deze upgrades: 8GB ram, 2gb videokaart , 9cells batterij? Wat is waar voor je geld?
NEE, NEE, en persoonlijke voorkeur.
En is het scherm wel 200 euro waard? Vrij veel geld als je het mij vraagt!
absoluut ja, Het scherm is het belangrijkste onderdeel van een laptop, en dit is zo goed als de enige die het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Dan gaan we hem maar bestellen:P 1368.00--->814,10 niet verkeerd :P
Met scherm, zonder andere opties!
En een SSD komt later als de prijs wat gedaald is/Windows 8 die uitkomt.

Zit toch nog heel erg te twijfelen of een netbook niet net zo handig is. De progamma's die ik nodig heb werken goed op school/perfect op mijn systeem. Dus daar heb ik hem i.p.c niet echt nodig. En is een netbook erg handig omdat die lekker klein zijn... moeilijk moeilijk

[ Voor 69% gewijzigd door Mutybay op 06-09-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:59

WhySoSerious

Be the change.

Hallo,

voor mijn studie heb ik een laptop nodig. Hieraan worden geen zware eisen gesteld, dus office-gebruik en internet is al voldoende. Ik zou dan ook prima uit de voeten kunnen met een model van 500 euro van bijvoorbeeld Asus. Dit is dan ook het bedrag dat door mijn ouders wordt bijgedragen. Echter, ik vind het fijn vinden om op zn tijd op dit ding een spel te doen of een film te kijken als ik bij mn vriendin ben. Ik ben dus bereid om naar duurdere laptops te kijken, ik heb alleen met mezelf afgesproken dit te beperken tot uiterlijk een euro of 200).
Met deze zaken in mijn achterhoofd ben ik eens rond gaan kijken. Waar ik op heb gelet:

Processor: Een SB natuurlijk. De typenummers binnen het mobiele segment zijn echter heel anders dan in de desktop-range. Ik neem min of meer aan dat alles boven de i5-2410m het wel een jaartje of 3 - 4 uithoudt. Is dit correct? Ik weet ook niet hoe de nieuwe AMD-processoren zich houden tov prijs/presentatie. Voorkeur voor een van beiden heb ik niet.

Geheugen: Gezien de lage prijzen van het geheugen heb ik hier niet op gelet. Mocht ik een goede laptop vinden met 2 of 3 gb geheugen is het een koud kunstje om dit uit te breiden natuurlijk.

Harde schijf: Maakt helemaal niets uit. Enige wat er op komt te staan zijn wat documenten en een paar films en een paar spellen. Ook 5400 of 7200 rpm kijk ik niet op, omdat er met de tijd waarschijnlijk toch een SSD in zal komen (love them!).

Grafische kaart: Ook hier heb ik jullie hulp voor nodig. Wat ik uit reviews opmaak is dat alles onder een GTS 540M not done is. Echter als je kijkt naar mijn budget en wensen, is deze kaart dan een stap te hoog?

Scherm: Draagbaarheid is belangrijk, en gezien mijn ervaring met 17" schermen is deze maat net een stap te groot. Kom ik dus uit op 15,6". Daarbij wil ik wel graag opmerken dat ik grote waarde hecht aan een numpad. Resolutie heb ik ook mn twijfels over. 1366x768 lijkt weer zo weinig, terwijl 1920x1080 weer zo duur is. Ik vind het wel erg fijn om twee documenten en/of vensters naast elkaar te hebben om zo efficienter te werken.

Besturingssysteem: Het liefst had ik gezien dat W7 Professional werd meegeleverd. Echter lijken veel fabrikant hiervan afgestapt te zijn. Waarom Professional? Omdat ik langer met het idee loop om een homeservertje te bouwen en daar de pc's en laptops automatisch naar te laten back uppen. Hier zullen wel verschillende oplossingen voor zijn en zal deze eis dus moeten laten vallen I guess...

Overige eisen: Geen HP! Geen Acer! Slechte ervaringen met deze merken en hun aftersales (of liever: het gebrek hieraan). Ook statistisch gezien zijn dit geen toppers. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Asus, een merk dat zich echt heeft opgebouwd in de loop van de jaren.

Kom ik uit op de volgende laptops:

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80003262 X53SC-SX081V-NL (i5-2410, GTS 520M, 1366 x 768) €560,-

pricewatch: Asus K53SV-SX146V (i5-2410, GTS 540M, 1366 x 768) €580,-

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002568 X53SV-SX288V-NL (i7-2630, GTS 540M, 1366 x 768) €650,-

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002571 X5QSF-S1123V-NL (i7-2630, GTS 555, 1920 x 1080) €800,- op http://www.vicomputertilb...-26306gb750gb-p-2913.html

Nu ik dit overzichtelijk voor mezelf heb neergezet neig ik sterk naar het tweede resultaat. Redelijke processor, redelijk tot goed kaartje, matig scherm). Dan moet ik zelf een geringe eigen bijdrage doen voor toch een hoop extra functionaliteit. Ik heb ook de duurste overwogen, maar zal toch maar beperkt gamen en voor het "echte" gamen heb ik mn desktop nog staan.

Graag hoor ik jullie mening en eventuele andere modellen die ik over het hoofd heb gezien.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd

[ Voor 0% gewijzigd door WhySoSerious op 07-09-2011 14:07 . Reden: Foute product uit pricewatch overgenomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt me beter als we hier verder gaan: WhySoSerious in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ
  • Laatst online: 22:36

BvZ

Goedendag mede tweakers,

Ik was niet echt op zoek naar een laptop maar kwam deze tegen.
http://twk.rs/p16QN
voor 370 euro krijg je:
AMD Athlon X2 P360
4GB DDR3
Radeon Mobility HD6470

Ik keek ff wat die videokaart in theorie moet kunnen en dat valt mij super mee!
maar mijn vraag is eigenlijk, wat is hier het addertje onder het gras?
is de proccesor echt traag? (hij werd vergeleken met een AMD 4600 x2 ... klopt dit?)

Ik heb momenteel de neiging om deze laptop te kopen, ook al heb ik hem niet echt nodig.

wat zou ik er mee doen.
- semi oude spellen (wow, css, codwaw)
- muziek afspelen en andere web browser activiteiten
- films streamen naar tv

[ Voor 11% gewijzigd door BvZ op 19-09-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
celeron dual core niveau, dus dat is nou niet bepaald snel te noemen nee.
maar voor simpel internet en email werk icm 4gb werkgeheugen meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:51
Het addertje is denk ik obvious; het merk. Packerd Bell is nou niet echt dat je zegt het neusje van de zalm.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BvZ schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:12:
Ik heb momenteel de neiging om deze laptop te kopen, ook al heb ik hem niet echt nodig.
Duidelijk. Niet doen.

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-04 21:09
Nieuwe laptop voor uni/audioproductie

Omdat ik binnenkort op kamers ga en ik in het weekend gewoon weer terug naar huis wil, lijkt het me handig om naast mijn desktop een laptop te hebben, zodat ik thuis gewoon verder kan werken aan mijn studie. Verder lijkt een laptop me handig op de uni zelf.
Een lange batterijduur is voor mij van groot belang, omdat ik op het moment 4 uur reis op een dag (heen en terug van Eindhoven naar Nijmegen) en ik vaak een erg groot deel van de dag daar in Nijmegen doorbreng.
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor tekstverwerking/internet/multimedia/MATLAB en kan eventueel nog gebruikt worden voor Minecraft, maar verder geen enkel spel. Ik wil dus daarom ook écht geen 'gamerslaptop'.

Ook ben ik druk bezig met audioproductie en speel ik in een band waar ik samples/synths/drumpads/gitaren doe. Met een laptop kan ik makkelijker repeteren en ben ik niet gelijk gebonden aan één vaste plaats. Ook is dit handig op het moment dat we concerten spelen. Wat ik wel merk is dat veel programma's die ik gebruik beter schijnen te werken onder OS X, met name Osculator, dat ik nodig heb omdat ik mijn iPod als MIDI controller gebruik. Macs worden dan ook veelvuldig gebruikt door bands, zoals 65daysofstatic, Tame Impala, Kashiwa Daisuke en vele anderen.

Dus de laptop moet aan een aantal eisen voldoen:
  • Niet te groot (max 15.6" vanwege draagbaarheid)
  • Lange batterijduur (zo lang mogelijk)
  • Niet te zwaar (moet gewoon de hele dag mee kunnen, naast een aantal boeken, in mijn tas)
  • Erg goed voor audioproductie/live spelen (dus minimale latency)
  • De laptop zelf moet zo lang mogelijk meegaan, omdat ik niet erg veel zin heb om steeds een nieuwe te kopen.
  • GEEN GAMERSLAPTOP
Mooi uiterlijk is mooi meegenomen uiteraard. Over de harde schijf, die mag wel een redelijke capaciteit hebben, ongeveer 500gb als het kan.
Ik heb niet veel eisen over het scherm zelf, maar als het een matte coating heeft ipv een glossy coating, heeft de desbetreffende laptop wel een streepje voor bij mij. Het scherm wil ik het liefst tussen de 13" en 15.6" (met 13" en 15.6" inbegrepen natuurlijk).

BUDGET:
Ligt maximaal op €1100, maar ik wil het opschroeven tot €1200 mocht het écht nodig zijn.

Ik had zelf al een paar opties gevonden, namelijk de nieuwe Macbook Pro 13" met een i5-2415M en een 500GB 5400RPM (niet helemaal ideaal natuurlijk maar ja) HDD voor €1130 en ook de volgende: pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
Ze hebben ieder natuurlijk hun eigen voor-/nadelen. Bij de ASUS zijn de nadelen voornamelijk dat het op Windows draait, wat nadelig is omdat veel audioproductie programma's niet graag mee willen werken op Windows (Eigen ervaring met Pure Data/MIDIYoke op mijn desktop, ook wilde Ableton niet volledig samenwerken met mijn audiochip en ASIO4ALL). Ook kan ik niet zo gauw terugvinden hoe de accuduur van de ASUS was; dit is wel een cruciaal punt. Wat voordelen zijn: het scherm, deze is Full HD (niet noodzakelijk overigens) en zo ver ik kon zien ook mat. De prijs is natuurlijk wel beter dan die van de Mac.
Duidelijke nadelen van de Mac zijn dus de prijs en de specificaties. Aan de andere kant heeft het wel een erg mooi design (vind ik zelf dan), is relatief licht, heeft dus blijkbaar goeie punten wat betreft de audioproductie, lange batterijduur en natuurlijk het Trackpad (waarvan ik persoonlijk vind dat het echt geweldig werkt).

Wie o wie helpt mij met dit dilemma en/of heeft misschien een beter idee voor een laptop voor mij?

PS. Ik blijf liever weg van merken zoals Acer en Toshiba, dat is meer een persoonlijke voorkeur.

Voor jouw eisen kom je direct bij de xps 15 uit. Waarom?

De N53 is een vrij slechte laptop. Accuduur brak, scherm brak, en erg log.
De opvolger, de N55, is een stuk beter. Maar er zit een veel betere grafische kaart in waar jij niets aan hebt.
De overige modellen zijn forst slechter dan de xps 15, of fors duurder. Met kortingen erbij betaal je dan € 677 voor i7, 1080p scherm 6GB RAM, en een 750GB hdd. Je hebt daarvoor wel een mastercard nodig vanwege deze actie: http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell. Je kan de sheet gebruiken voor het snel berekenen van de prijs: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"

En imo, je kan beter een macbook air halen dan een macbook. De hoge resolutie van de air is een veel en veel groter voordeel dan snellere processor. Misschien geld dat niet voor jouw taken, maar 800 pixels in de hoogte is gewoon ruk. Enige nadeel is dat de air erg weinig aansluitingen bevat.

• BrokeLee
  • Laatst online: 04-03 11:00
Hallo,

Een vriend van me is op zoek naar een laptop voor (voornamelijk) schoolgebruik.
Hij werkt veel met tekenprogramma's zoals Autocad en Sketch-Up.

Verder nog de wensen:

- Webcam
- 15.4"-17.3" Scherm
- qwerty toetsenbord met numpad (is een must)
- Minimaal 2 USB 2.0 poorten.
- Minimaal 4 GB geheugen (liefst 6 indien mogelijk)
- Ingebouwde speakers.
Het budget is rond de 600-700 euro.

Zelf zijn we uitgekomen op een Dell XPS-17, met i5 processor en 6GB geheugen. We kwamen uit op een bedrag van €760,-
Dit is eigenlijk een beetje aan de dure kant.

Zouden jullie feedback kunnen geven over deze beslissing, en/of misschien zelfs een laptop aanraden?
Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door BrokeLee op 21-09-2011 21:55 ]

Neem het 3D scherm. Punt. Ik kan je niet vertellen hoe handig een goed scherm is. Als je gebruikt maakt van de mastercard actie is dat nog binnen het budget.

Maar even over een andere boeg. Waarom wil je een 17" voor school? Ik raad altijd maximaal 15.6" aan, een grote laptop is killing om mee te slepen. Goed over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:57:
Neem het 3D scherm. Punt. Ik kan je niet vertellen hoe handig een goed scherm is. Als je gebruikt maakt van de mastercard actie is dat nog binnen het budget.

Maar even over een andere boeg. Waarom wil je een 17" voor school? Ik raad altijd maximaal 15.6" aan, een grote laptop is killing om mee te slepen. Goed over nagedacht?
Hij zelf zou er geen problemen mee hebben om het mee te slepen. De afmetingen maken voor hem niet ernstig veel uit, zolang het maar niet een te klein gevalletje is. Alle overige eisen zijn meer van belang, vooral de numpad en goed geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan de xps 17 op dit moment kopen voor € 781 met i7 en 3D, of € 715 als je een 10% kortingsbon kan bemachtigen. Als dat buiten het budget is zou ik ook een xps 17 nemen, maar dan zonder het scherm in combinatie met de haalmeeruitjekaart actie: http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell

Als dat ook niet kan vanwege de onwil om een mastercard te nemen :P weet ik zo niet wat de 'beste' is. Als je het vraagt zal ik wel even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:16:
Je kan de xps 17 op dit moment kopen voor € 781 met i7 en 3D, of € 715 als je een 10% kortingsbon kan bemachtigen. Als dat buiten het budget is zou ik ook een xps 17 nemen, maar dan zonder het scherm in combinatie met de haalmeeruitjekaart actie: http://www.haalmeeruitjec.../det/where/Computers/Dell

Als dat ook niet kan vanwege de onwil om een mastercard te nemen :P weet ik zo niet wat de 'beste' is. Als je het vraagt zal ik wel even zoeken.
Als ik kijk op de site van Dell, en het uiteindelijk aangepast heb, (goedkoopste variant, alles standaard behalve geheugen; de 6GB geheugen is een gratis actie ipv de standaard 4GB)
kom ik uit op een bedrag van €843,99.

Dit is dus boven het budget. Waar heb je de laptop gevonden voor die prijs?
En even tussendoor: Bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
Bij nader inzien hebben we (door puur toeval) een betere optie gevonden.
Via onze school kunnen we op campusshop.nl voor €650,- een laptop krijgen die betere specs heeft.
Ik zal even de nodige specs opnoemen:

Asus X53SV-SX288V-NL incl. 2 jaar Zorgeloos Leren
Beeldscherm : 15,6" scherm, 1366 x 768
Processor : Intel i7-2630 processor
Harde schijf : 640 GB harddisk 5400RPM
Geheugen : 6 GB intern geheugen
Videokaart : Nvidia Geforce GT540 1GB
Besturingssysteem : OS Windows 7 Home Premium

Wat is jullie mening over deze laptop? en is Asus een betrouwbaar merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

copkilla7779 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:44:
[...]

Als ik kijk op de site van Dell, en het uiteindelijk aangepast heb, (goedkoopste variant, alles standaard behalve geheugen; de 6GB geheugen is een gratis actie ipv de standaard 4GB)
kom ik uit op een bedrag van €843,99.

Dit is dus boven het budget. Waar heb je de laptop gevonden voor die prijs?
En even tussendoor: Bedankt voor je hulp :)
je moet het model met 3D nemen, en vervolgens de 10% kortingsbon, €40 kortingsbon, en haalmeeruitjekaart actie toepassen.
copkilla7779 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:46:
Bij nader inzien hebben we (door puur toeval) een betere optie gevonden.
Via onze school kunnen we op campusshop.nl voor €650,- een laptop krijgen die betere specs heeft.
Ik zal even de nodige specs opnoemen:

Asus X53SV-SX288V-NL incl. 2 jaar Zorgeloos Leren
Beeldscherm : 15,6" scherm, 1366 x 768
Processor : Intel i7-2630 processor
Harde schijf : 640 GB harddisk 5400RPM
Geheugen : 6 GB intern geheugen
Videokaart : Nvidia Geforce GT540 1GB
Besturingssysteem : OS Windows 7 Home Premium

Wat is jullie mening over deze laptop? en is Asus een betrouwbaar merk?
Dat is een leuke laptop, maar niet zo goed als de xps 15/17 met de haalmeeruitjekaart actie. Maar zoals ik al zei: als je niet aan die prijs komt dan moet je een andere nemen, ik zou dan eerder de pricewatch: Asus K53SV-SX146V nemen dan deze die jij linkt. De doorsnee persoon heeft niets aan een quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokeLee
Ok, heel erg bedankt met je hulp :)
Ik zal de 4 laptops aan mijn vriend voorstellen, en dan zal hij zelf kunnen bepalen wat hij wilt.
Hij is in ieder geval geen echte gamer, dus de laptop die je als laatste voorstelde zou een hele mooie optie zijn inderdaad. 4 GB aan geheugen is immers toch genoeg, ook voor Autocad e.a. programma's gebruikt voor de studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bean
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Beste Tweakers,

Graag jullie weledelgeleerde hulp bij mijn keuze voor een laptop. Ik heb al veel hier op het forum en in de guides rondgekeken en ben bijna tot een beslissing gekomen, maar wil het graag nog even aan jullie voorleggen.

Wat ik wil is een desktop vervangende laptop. Deze zal ik gebruiken voor mijn studie, dus tekstverwerken tijdens college en dergelijke. Echter zal hij ook gebruikt worden voor fotobewerking en zou ik er graag op kunnen gamen. Nu knelt de schoen natuurlijk bij dit laatste, want als student is het budget beperkt. Het zou niet gaan om hardcore gamen, maar meer af en toe een spelletje wanneer de tijd dat toelaat. Daarbij moet echter wel aangemerkt worden dat ik graag ook recente spellen, die vorig en wellicht ook dit jaar zijn uitgekomen kan spelen. Simpel gezegd zoek ik dan naar de meeste waar voor mijn geld.

Na rondkijken ben ik van mening dat de Asus K53SV-SX146SV (pricewatch) hier aan zou moeten voldoen. Met een redelijke I5 processor, een GT540M grafische kaart en 4 GB geheugen voor iets van 580 euro.

Tijdens het zoeken kwam echter ook de Asus X53SV-SX288V (pricewatch) naar voren, welke via campusshop.nl voor 650 euro van mij kan zijn. Voor deze extra 70 euro wordt er geupgrade naar een I7 processor en 6 GB geheugen (en 140GB meer aan harde schijf, maar dat is voor mij veder niet belangrijk).

Daarnaast wordt de Dell XPS 15 van harte aanbevolen op deze fora, echter vaak in combinatie met acties. Daardoor lijkt mij dat deze categorie buiten mij budget ligt, of een minder goede deal oplevert dan bovenstaande laptops. Of niet?

Mijn vragen zijn als volgt:

A. Is de upgrade naar de X53SV voor mij relevant? De videokaart is hetzelfde dus alleen extra processorkracht en geheugen krijg ik ermee, welke wellicht niets toevoegen.

B. Zou een Dell XPS 15 voor mij iets kunnen zijn, en in welke configuratie dan?

C. Zie ik nog dingen over het hoofd in mijn criteria? Zoals bijv. een verschil in accuduur, beeldschermkwaliteit, flimsy casing, etc.

Andere opmerkingen die kunnen helpen zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken, een keuze maken is voor een leek best lastig!

Ps. Het budget ligt dus rond de 600 euro, liever lager dan hoger, maar als het het waard is kan het wel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die acties lopen nog ja. Ik denk echter niet dat je nog een 10% kortingsbon kan bemachtigen voor het einde van de maand. Dan loopt de mastercard actie af. Als ik even snel reken heb je een xps 15 met de mastercard actie, zonder 10% kortingsbon, voor € 540 met i5, 4GB, en 640GB hdd. Een stuk betere deal dan de K53 vind ik.

Voor € 606 kan je hem nemen met 1080p scherm en i3. Dit klinkt vast dom, maar het 1080p scherm is veel meer waard dan die processor. Ik vind elke andere laptop boven deze prijs zonder een goed scherm per define een slechte keuze, zo belangrijk is dat. Met een 10% kortingsbon gaan er nog een paar procent van die prijs af.

Open de sheet en ga puzzlen naar de juiste prijs lijkt mij:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Als je geen mastercard hebt kom je toch al snel duurder uit. Dan kom je min of meer automatisch bij de K53 uit, inderdaad. Meer laptops zijn er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bean
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Dank voor je reactie Darkstone. Ik heb helaas inderdaad geen Mastercard.

Wel vroeg ik me af waarom je de XPS15 met i5, 4GB en 640GB hdd een betere keus vindt dan de K53, terwijl ze, op de harde schijf na, vergelijkbaar lijken voor mij, en de K53 zelfs een iets betere videokaart heeft. Zijn er andere punten waarop de XPS15 dan toch nog beter is? En is het verschil tussen de GT525M en 540M verwaarloosbaar?

En had je daarnaast wellicht nog een mening over de verschillen tussen de twee genoemde Asus laptops en de waarde van de extra investering? Ik weet dat je copkilla7779 adviseerde juist de K53 en niet de X53 te nemen, omdat voor de meeste mensen de upgrades die deze biedt toch niet heel relevant zijn. Zou wanneer het slechts om 70 euro verschil gaat het echter wel nog logisch zijn? Met wellicht in het achterhoofd de optie de grafische kaart later up te graden. Of is het eigenlijk zonde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De xps is goedkoper. Bovendien is de xps 15/17 de meest feaure-rijke laptop die je kan kopen onder de pak-m-beet €1500. Zo zit er displayport op en bevat dit model de beste speakers die beschikbaar zijn in een laptop.

Het verschil tussen de GT525m en GT540m is redelijk verwaarloosbaar (de GT520m overigens niet), en het verschil tussen een i3 en i5 is niet enorm groot.. als je de keus hebt, investeer ALTIJD in een beter scherm of SSD voordat je de cpu naar een hoger niveau tilt. Daarmee je je vraag over mijn advies voor copkilla7779 ook meteen beantwoord.

En je kan de grafische kaart niet opgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 13:47
-

[ Voor 122% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429358

Hallo,

ik ben op zoek naar een laptop voor school. De laptop is dus bedoeld voor surfen op internet, Office Word enzovoort, niet om games op te spelen. Ik twijfel tussen twee laptops:

Asus K53SV-SX146V: pricewatch: Asus K53SV-SX146V
Acer Aspire 7551 G-N976G50MN: http://nl.hardware.info/p...76g50mn#tab:specificaties

Mijn voorkeur gaat uit naar de Asus K53 vanwege de Sandy Bridge processor. Ook lijkt de Acer met een scherm van 17.3 inch mij redelijk groot om mee te nemen. Wat denken jullie ervan?

Bij voorbaat dank,

Max W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het budget echt belangrijk is, neem dan de pricewatch: Asus K53SC-SX075V. Acer en 17". 2 dingen die niet combineren met school.
Stevanov schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:45:
CSLers
Ik ben eerstejaars student HBO Technische Informatica, en op zoek naar een laptop voor bij de studie.
Veel dingen zijn geblokkeerd op schoolpc's, zoals ftp ssh etc. en wij hebben vaak applicaties nodig die niet standaard op de school systemen staan. Bovendien zijn de schoolbakkies niet de snelste.

Nu is het naar mijn idee niet zo dat ik zware grafisch dingen met de laptop moet gaan doen (is ook niet voor games!), wel werk ik veel met Photoshop, mijn huidige desktopje trekt dit echter prima. Dualcore 3ghz athlon 250, 4gb ddr3, radeon 5450 512mb, erg bescheiden maar het doet alles wat ik wil doen, ook autocad doet ie heerlijk.
De laptop moet dus het liefste gelijke (of betere) prestaties hebben.
Echter ik kan niet geheel zeker zijn wat ik over 4 jaar moet gaan doen met de laptop.

Nu is het dus als student zijnde belangrijk dat het apparaat niet te duur is, maar ook wel met zijn tijd mee kan gaan en een de gevraagde applicaties mee kan gaan.
Nu is het voor mij lastig te bedenken wat voor systeem ik het beste kan gebruiken. Ik had gehoopt hier misschien een klein beetje een zetje in de goede richting te krijgen.

Wat eventueel ook fijn zou zijn (maar onwaarschijnlijk te realiseren denk ik) is een systeem waar nog geen Windows op staat, ik kan Windows namelijk via school gratis krijgen. Omdat dit toch weer ik kosten zal schelen denk ik.

Ik heb zelf ook al wel rondgekeken en wil eigenlijk een beetje rond de 500 euro blijven.
Op de kleur na lijkt de pricewatch: Asus K53SC-SX075V wel wat, of de pricewatch: Samsung NP-RV520-S01NL

Alvast bedankt!
Tussen die 2 zou ik zeker de asus nemen. Ten eerste omdat ik die steviger inschat en de garantie waarschijnlijk beter is, maar ook omdat je bij asus windows kan weigeren: je krijgt dan pak-m-beet €50 terug.

Als TI student zou ik je echter aanraden meer te besteden en een laptop te kopen met full-hd scherm. De goedkoopste is € 719 op dit moment (de xps 15, met i5, als de kortingbon inderdaad morgen terugkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 13:47
-

[ Voor 99% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het maakt echt niets uit voor de accuduur.

Bekijk de plaatjes in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen eens.. ik zou je desktop (evt. zonder scherm) verkopen, en een goede laptop met 1080p scherm kopen. Ik zie het nut van 2 apparaten (laptop, desktop) rond hetzelfde performanceniveau niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 15:40
Even dit topic uit het slop trekken :)

Mijn vriendin werkt enkele maanden op mijn oude Dell studio 15 van 3 jaar oud en is toe aan nieuwe laptop. Het budget is 400 euro. Ik heb direct gezegd geen Celeron of Sempron budget rommel toe te laat. Te veel voorbeelden dat mensen binnen een paar maanden spijt hebben dat ze geen snellere laptop hebben gekocht.

Haar broertje kwam met een HP Pavilion DM1-4000SD aan. Scherm is maar 11,6 inch. Te klein naar mijn idee. Ook de processor ben ik niet zeker van.

Dell heeft de Inspiron 15 Leuke laptop met een i3 processor.

Vooral van laptop processoren weet ik niks, desktop hou ik aardig bij maar laptop is een stuk lastiger. Ik wordt helemaal dood gegooid met namen en letters.

De laptop in de BBG zijn rond de 600 euro, veel te duur voor een studentenlaptop. Wie heeft er nog meer suggesties? Budget is zoals gezegd 400 euro. Graag geen budget processor, scherm minimaal 14 inch. Uiteraard Windows 7.

[ Voor 7% gewijzigd door Loev op 02-01-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kritische vraag: wat is er mis met een studio 15 van 3 jaar oud? Mijn studio 1555 is iets meer dan 2 jaar oud, en zie geen reden om hem te vervangen. Dat doe ik wel als hij stuk gaat. De bouwkwaliteit is niet geweldig, maar de P8600 is niet significant trager dan bijvoorbeeld een B960, welke je in dit segment vaak tegenkomt. (en wat eigenlijk weer een i3-2320m is zonder HT, zie ik net..). Voor 400 koop ik echt niet wat merkbaar sneller is.

Ik denk dat een upgrade een betere keuze is. De inspirion spreekt mij niet echt aan (3GB ram anno 2012 en zo'n kleine harde schijf?) en dan kom je al heen snel bij een B960/950 uit. Welke niet veel sneller zullen zijn dan je oude studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 15:40
Anoniem: 303530 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:08:
Kritische vraag: wat is er mis met een studio 15 van 3 jaar oud? Mijn studio 1555 is iets meer dan 2 jaar oud, en zie geen reden om hem te vervangen. Dat doe ik wel als hij stuk gaat. De bouwkwaliteit is niet geweldig, maar de P8600 is niet significant trager dan bijvoorbeeld een B960, welke je in dit segment vaak tegenkomt. (en wat eigenlijk weer een i3-2320m is zonder HT, zie ik net..). Voor 400 koop ik echt niet wat merkbaar sneller is.

Ik denk dat een upgrade een betere keuze is. De inspirion spreekt mij niet echt aan (3GB ram anno 2012 en zo'n kleine harde schijf?) en dan kom je al heen snel bij een B960/950 uit. Welke niet veel sneller zullen zijn dan je oude studio.
De Dell is gevallen en maakt een vreemd geluid. Het klinkt alsof hij constant de Dvd-speler blijft lezen ondanks dat deze leeg is. Ik heb de slet (Dell :+) al open geschroefd maar ik kom niet bij de Dvd-speler :( Vriendin wordt er helemaal gestoord van. Garantie is natuurlijk allang verlopen, ik kan ook nog aan reparatie denken.

Ontopic: Dat de HHD klein is maakt niet uit. Ze download niet. Veel surfen en facebook games. Maar ze is bezig met haar afstudeeronderzoek en dan is zo'n klein scherm niet handig. Anders hadden we ook een netbook kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manuals: http://support.euro.dell....edocs/systems/studio1555/
De DVD speler is een relatieve hel. Ik heb hem ooit vervangen en daar ben je wel even mee bezig.

En op dit prijspunt is er verder niet veel. Je hebt pricewatch: Asus X54H-SX121V, en de rest is in principe duurder dan de inspirion. Welke van deze 2 beter is weet ik niet. Ik ken ze allebei slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Loev schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:49:
Haar broertje kwam met een HP Pavilion DM1-4000SD aan. Scherm is maar 11,6 inch. Te klein naar mijn idee. Ook de processor ben ik niet zeker van.

Dell heeft de Inspiron 15 Leuke laptop met een i3 processor.

De laptop in de BBG zijn rond de 600 euro, veel te duur voor een studentenlaptop. Wie heeft er nog meer suggesties? Budget is zoals gezegd 400 euro. Graag geen budget processor, scherm minimaal 14 inch. Uiteraard Windows 7.
Ik ben voor een vriendin naar iets dergelijks op zoek. Ik heb het al even aangetipt in een andere topic (XPS15) maar gezien het budget zou het hele verhaal daar erg off-topic worden, dus gooi ik het hier nog even in de groep.

De bedoeling is dus een laptop voor ongeveer 400 euro, geen budget-processor. Ik weet niet hoe strikt de scherm-eisen zijn, dat moet ik nog even navragen, anders is die HP inderdaad een optie (was hem eerder vandaag al tegengekomen).

Op dit moment heeft Dell de Inspiron 15 voor €429 staan met i3 2nd gen/3GB/320GB, wat op zich niet gek is, maar er zijn verder geen kortingsbonnen op dit moment die op dit bedrag ingewisseld kunnen worden. En een paar weken terug hadden ze dezelfde Inspiron 15 met dezelfde i3, maar wel 4GB/500GB voor €399, wat natuurlijk toch leuker is.

Overigens zijn de eisen aan de laptop niet zo hoog, zo'n AMD E-450 als in die HP zit zou prima voldoen. Mede doordat het ding grafisch toch wel leuk presteert, volgens mij beter dan die rottige Intel graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfie104 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:30:
Overigens zijn de eisen aan de laptop niet zo hoog, zo'n AMD E-450 als in die HP zit zou prima voldoen. Mede doordat het ding grafisch toch wel leuk presteert, volgens mij beter dan die rottige Intel graphics.
Niets is minder waar. De intel IGP is sneller, redelijk veel sneller. Mag ook wel met dat verschil in tdp...

Ik heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de I-15 toe te voegen aan de sheet:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
De verzendkosten wisselen. Ik had ooit een manier gevonden om daarachter te komen met een script, maar dat hebben ze nu stukgemaakt...

Je kan bovendien 2% korting pakken door 'cs=nldhs1' te veranderen in 'cs=nlepp1' en daarna nog eens een minimum percentage via http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell of https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294

Ik zie niet direct goede redenen om niet voor pricewatch: Asus X54H-SX121V te gaan. Wat jij? De inspirons in het budget zijn matig uitgerust. 3GB, mini-hdd. Geen goede keuzes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Bij de Windows Prestatie Index heb ik al met diverse E-450 computers een hele leuke score gekregen, hoger dan de Intel 3000HD. Natuurlijk is het geen benchmark, maar het test precies het gebruik wat de toekomstige eigenaar van die computer gaat maken, die gaat niet gamen en zo. Al met al ben ik best wel onder de indruk wat AMD voor dat geld kan leveren aan prestaties.

Die Asus is inderdaad ook een kandidaat, die had ik ook al ontdekt. Maar bij de Inspiron krijg je wel een stukje meer processor, zeker bij de Inspiron n00n5536, met een i3-2350M. De Asus heeft 4GB tov. 3GB van de Dell, beiden hebben dezelfde harddisk (320GB). Verder zijn de verschillen niet zo heel groot en is het waarschijnlijk vooral een kwestie van smaak. De diverse kortingsacties konden de balans wel eens naar Dell laten doorslaan. Heeft iemand al eens geprobeerd shopkorting en haalmeeruitjecard (is overigens 7% en geen 8% tenzij je een van de weinige Nederlanders met een Mastercard Premium bent) te combineren door een beetje met de URL te knutselen? Ik ga het iig. proberen mocht de keuze op Dell vallen.

Ik gaf al aan dat de eisen niet zo hoog zijn, er wordt momenteel op een 10 jaar oude Toshiba gewerkt met XP, 512MB (ik heb de aanwezige 256MB pas geleden verdubbeld omdat je na 15 minuten opstarten nog steeds niet ermee kon werken), Celeron processor op ik dacht 1GHz. Dus zelfs een netbook presteert beter dan dit. Ik denk dat 3GB werkgeheugen en 320GB harddisk wel weer voor de komende 10 jaar voldoende zullen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Alfie104 op 06-02-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfie104 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:18:
Heeft iemand al eens geprobeerd shopkorting en haalmeeruitjecard (is overigens 7% en geen 8% tenzij je een van de weinige Nederlanders met een Mastercard Premium bent) te combineren door een beetje met de URL te knutselen? Ik ga het iig. proberen mocht de keuze op Dell vallen.
Dat is theoretisch onmogelijk. Slechts 1 van de 2 shops krijgt commisie omdat je via hun link naar dell.nl bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimeJitsu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 09:19
Je kan bovendien 2% korting pakken door 'cs=nldhs1' te veranderen in 'cs=nlepp1' en daarna nog eens een minimum percentage via http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell of https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294
Ik heb hier een vraagje over want als je de korting wilt van shopkorting (of haalmeeruitjecard) moet je naar de Dell webshop door op een link te klikken op de website van shopkorting. Maar als ik daarna de url verander naar nlepp1 moet ik natuurlijk de pagina opnieuw laden met deze nieuwe variabele erin. Krijg ik dan nog de korting van shopkorting? of heb ik het proces dan onderbroken en kan ik fluiten naar die 7%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat weet ik eigenlijk niet. Je kan wel deze truuk uithalen, opslaan in mandje, en dan naar de shopkorting/haalmeeruitjekaart pagina gaan. En dan inloggen. Het product staat dan nog in je mandje en er is dan geen sprake van url geklooi.

Ik vermoed overigens dat het wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimeJitsu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 09:19
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:43:
Dat weet ik eigenlijk niet. Je kan wel deze truuk uithalen, opslaan in mandje, en dan naar de shopkorting/haalmeeruitjekaart pagina gaan. En dan inloggen. Het product staat dan nog in je mandje en er is dan geen sprake van url geklooi.

Ik vermoed overigens dat het wel gaat werken.
Hartelijk bedankt, dit werkte goed.
Toch weer een paar euro korting, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudefal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
Even dit topic nieuw leven inblazen.:)

Hallo allemaal, Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe laptop voor mijn studie, om mijn huidige laptop Medio S2210 te vervangen. Ik gebruik mijn laptop als all-round ding (ik heb geen desktop computer), studie, werk, films/media kijken, sporadisch fotos en videos bewerken, SPSS, etcetera. (studiezaken, en betrouwbaarheid/snelheid/batterij zijn het belangrijkste, ivm met het geven van presentaties en SPSS)
Gamen doe ik vrijwel nooit, maar ik weet dat de videokaart ook belangrijk is voor algemene zaken en foto/video bewerking. Ik weet echter niet precies hoe belangrijk. (of bv de videokaart van de asus genoeg is)

Na veel "vooronderzoek" heb ik twee laptops geselecteerd als potentials, kijkend naar het werkgeheugen (8gb), geheugen (750gb), processor (intel i7 2670QM) :
ASUS K53SC-SX451V (760 euro)
MEDION® ERAZER® X6816 laptop (675 euro)

Echter, veel reviews heb ik van beiden niet kunnen vinden, en daarom weet ik niet welke nu echt beter is. Dus ik ben op zoek naar een expert die wellicht kan vertellen welke beter is. Van wat ik heb gezien zijn de enige verschillen, videokaart, accu en prijs. De medion laptop heeft een betere videokaart, en is 90 euro duurder. Maar is de bijna 100 euro dat verschil waard? En welke accu is beter, de een heeft 6 cellen en 5500 mah, en de ander 8 cellen en 4200. Welke accu is dan beter? (ook in achtnemend de energie consumerende videokaart)

Wie o wie kan mij dit voor mij verduidelijken?
(overigens sta ik open voor alternatieve suggesties)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Voor foto bewerking/films kijken etc zou ik geen van beiden nemen. 768p schermen zijn echt bagger in bijna alle gevallen. Volgens mij en veel anderen hier op tweakers is de beste keus in dit segment de Dell XPS 15. Zeer goede bouwkwaliteit, goed toetsenbord, zeer goed geluid. Neem dan wel de versie met het 1080p scherm via een kortingsactie, dit is echt de moeite waard! Ik heb de standaard versie en de 1080p versie naast elkaar gezien en het is echt een verschil tussen dag en nacht. Kijk anders even in het XPS 15 ervaringen topic.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudefal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-01-2022
Beste Voxxel, dankje voor je reactie.
In principe heeft foto/video bewerking niet echt een grote prioriteit voor mij. All-round capaciteit is voor mij het belangrijkste. Ik vindt het dus niet zo erg als het beeldscherm niet zo mooi/helder is. Er is een grote kans dat ik binnenkort ook een nieuw beeldscherm/flatscreen aanschaf, waarbij ik zo nodig het beeld hierop kan aansluiten. Wat ik het belangrijkste vind, is dat niks hapert. Alles moet wel soepel lopen.

Daarom heb ik voornamelijk gekeken naar:

Grootte: (ik heb momenteel een 14 inch laptop, maar dat is toch relatief klein en laptops van dat formaat hebben tegenwoordig vaak minder specs. De oude MEDION akoya waar ik momenteel nog mee werk was daar een uitzondering op.) Dus ik heb gekeken naar 15 inch laptops.
Processor: gezien ik weer een paar jaar vooruit wil kunnen met deze laptop en snelheid erg belangrijk vind, geef ik de voorkeur aan i7.
Werkgeheugen: Zover ik weet als leek, is dit altijd het belangrijkste geweest voor snelheid van je computer samen met de processor. Dus ik neem het liefste 8gb hiervoor.
(off topic idee: ik wil graag kijken of ik OSX kan uitproberen via virtual mode (niet hackintosh, daar heb ik de kennis niet voor). Zodat ik nog steeds Windows heb, maar OSX kan uitproberen. Echter, dit schijnt ook weer veel werkgeheugen te vereisen.)
Videokaart: Ik weet niet precies wat ik hiermee aanmoet. Ik wil graag vrijwel alle alledaagse zaken kunnen uitvoeren zonder problemen, soepel films kijken, foto's bewerken zonder happeringen etcetera. Maar ik weet dus niet wat hiervoor minimaal nodig is.
Batterij: Ik weet dat behalve bij Macbook's tegenwoordig niet veel te verwachten is van batterijduur, maar aangezien ik heel mobiel ben, en vaak in de trein zit voor 2-3 uur, zou een lange batterij erg fijn zijn. (ik hoop 4 uur te halen, alles wat meer is is mooi meegenomen)
Harde schijf: 500 gb is het minimum, en 750 is mooi meegenomen. Ik heb daarnaast naar SSD schijven gekeken omdat die ook je laptop sneller kunnen maken, maar dit lijkt voor nu nog wat te prijzig, gezien ze vaak meer dan 2x zo duur zijn dan gewone schijven.

Budget: Mijn budget is ongeveer 700-800 euro.
(eerst wilde ik voor een Macbook Pro gaan, maar omdat ik geen ervaring heb met OSX, compatibiliteit niet zeker is met de universiteit, Macbooks nog steeds verschrikkelijk duur zijn, en het aan het eind van productcuclus zit, ga ik voor een Windows laptop. Ik wil hier overigens geen Windows/Mac discussie aanzwengelen.)

Als ik kijk naar de Dell die je voorstelt, zie ik dat hij een mooie behuizing van aluminium heeft, wat waarschijnlijk steviger zal zijn dan de Medion Erazer en Asus die ik hierboven noem. En zoals je zelf aangeeft een goed beeldscherm met goede speakers. Maar hij heeft wel de helft minder geheugen. Maakt dat geheugen niet juist een groot verschil?

Overigens een extra vraag:
Ik heb net even info gezocht over de XPS 15, en ik las een bericht van Tweakers waarbij werd gezegd dat er een nieuw model van XPS 15 over een maand zou uitkomen en dat komende maand meerdere laptopfabrikanten nieuwe modellen zullen introduceren.
Is het dan verstandig om nog een maand te wachten, of zal het zeker t/m juni/juli duren voordat nieuwe modellen beschikbaar zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het segment is het doodsimpel: of je neemt de XPS 15, of je neemt een andere configuratie van de XPS 15. Dat ding is gewoon zo ongelofelijk goedkoop. Dat je er niet meer omheen kan.

€ 524 met i5, 4GB, 500GB / 5400rpm hdd
€ 762 met i7, 8GB, 750GB / 7200rpm hdd en het 1080p scherm. En € 656 zonder het 1080p scherm( en wat minder ram en hdd)
... met de juiste kortingsbonnen.

Maar inderdaad komt de opvolger binnenkort. Alhoewel opvolger, tenzij ik me heel erg vergis gaat hij de http://www.dell.com/nl/p/xps-15z/pd opvolgen in diezelfde prijsklasse.. Ik vind zelf ook op basis van de plaatjes (dus een beetje natte vinger werk...), dat je gewoon de oude moet nemen. Volgens datzelfde natte vingerwerk blijft de xps 15 naast de 'nieuwe' xps 15 bestaan, dus haast zou ik niet maken. volgende maand krijg je ivy bridge en kepler, wat vooral een grafische vooruitgang is. Met dell weet je echter nooit wat de prijzen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
  • Laatst online: 09-12-2023
Over wat voor een kortingsbonnen heb je het dan? Ook bepaalde studentenkorting?

Ik zit nu zelf naar de Dell Vostr v131 te kijken. Met deze configuratie.

Ben nog bezig met sparen en zit nu op €400,- maar ik schat het budget in op zo'n 600-700 euro aan het eind van de vakantie.

Het gaat sowieso om een secundair systeempje, ik heb thuis een goede pc staan, dus groter dan 14'' hoeft hij sowieso niet te zijn. Verder gaat er Adobe Photshop, InDesign, Dreamweaver gedraaid worden en hier en ik ga hem ook gebruiken om mee te draaien (Traktor) en soms wat produceren met Ableton Live. En een lange accuduur is echt een pré.

Spartans don't die, they're only missing in action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kortingsbonnen staan in de sheet. Op het moment zijn de verzendkosten (itt tot wat in de sheet staat) gratis.

En ik zou ook zeggen: je kan beter een 13" nemen. Maar aan de andere kant. Een 1080p scherm is gewoon een must voor de taken die jij opnoemt. En een 13" met een leuk scherm bestaat gewoon niet.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste