Imo: het kleinste formaat met de hoogste resolutie, in dit geval dus de dm4, ervanuitgaande dat je niet aanzienlijk duurder uit bent dan met de dm6.
Welke dv6 en welke dm4. Linkje snaar de producten zijn wel zo makkelijk voor ons om te kijken wat er in zit.
De Dm4
De Dv6
* De DV6 kan in andere configuraties worden besteld.
Echter heb ik er zelf wat moeite in gestoken en neig nu meer naar de DM4, ziet er goed uit en voor mijn doeleinden zou het voldoende moeten zijn. Ik neem aan dat ik met de ingebakken gpu prima films kan kijken ed?
edit; links aangepast!
De Dv6
* De DV6 kan in andere configuraties worden besteld.
Echter heb ik er zelf wat moeite in gestoken en neig nu meer naar de DM4, ziet er goed uit en voor mijn doeleinden zou het voldoende moeten zijn. Ik neem aan dat ik met de ingebakken gpu prima films kan kijken ed?
edit; links aangepast!
[ Voor 14% gewijzigd door veejee op 16-01-2011 20:09 ]
Anoniem: 303530
De dm4 link doet het niet.
De specs van de dv6 lijken mijn ook niet geweldig, de phenom presteert grofweg hetzelfde als de i3 voor jouw gebruik (slechter zelfs), een xps 15 is even duur inclusief het 1080p scherm..
Ik kan me best voorstellen dat het design belangrijk is, maar de tradeof is in dit geval wel erg slecht naar mijn mening. AMD cpu's zijn beter te vermijden op dit moment.
(vermeld er dan meteen even bij welke andere config je bedoelt
)
De specs van de dv6 lijken mijn ook niet geweldig, de phenom presteert grofweg hetzelfde als de i3 voor jouw gebruik (slechter zelfs), een xps 15 is even duur inclusief het 1080p scherm..
Ik kan me best voorstellen dat het design belangrijk is, maar de tradeof is in dit geval wel erg slecht naar mijn mening. AMD cpu's zijn beter te vermijden op dit moment.
(vermeld er dan meteen even bij welke andere config je bedoelt
Die link van de dm4 doet het niet, maar ik neem aan dat het pricewatch: HP Pavilion dm4-1150ed (XE122EA) is 
Maar ik zou ook de dm4 nemen. Iig hebben deze HP's 2 jaar garantie, wat fijn is. HP heeft namelijk nogal wat kuren gehad in veel lijnen de afgelopen jaren.... 2 jaar garantie is dan wel het minimum imho. gelukkig lijkt HP dat door te hebben, want ik zie er steeds meer met 2 jaar standaard. Verder mooie laptops hoor, ook degelijk dus als ze de hardware ook weer op orde hebben is er niks aan de hand
De dm4 zou ik ook nemen. De igp is meer dan voldoende voor films (kan ook gewoon Full HD aan). Daarbij heeft die dv6 een AMD Phenom, die slurpt stroom en is relatief traag, dus die zou ik sowieso afraden. Als je een dv6 overweegt, neem dan 1 met Intel cpu.
Maar ik zou ook de dm4 nemen. Iig hebben deze HP's 2 jaar garantie, wat fijn is. HP heeft namelijk nogal wat kuren gehad in veel lijnen de afgelopen jaren.... 2 jaar garantie is dan wel het minimum imho. gelukkig lijkt HP dat door te hebben, want ik zie er steeds meer met 2 jaar standaard. Verder mooie laptops hoor, ook degelijk dus als ze de hardware ook weer op orde hebben is er niks aan de hand
De dm4 zou ik ook nemen. De igp is meer dan voldoende voor films (kan ook gewoon Full HD aan). Daarbij heeft die dv6 een AMD Phenom, die slurpt stroom en is relatief traag, dus die zou ik sowieso afraden. Als je een dv6 overweegt, neem dan 1 met Intel cpu.
Die is wel mooi, ervanuitgaande dat je hem voor €750 kan krijgen zou ik die zeker nemenGENETX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:07:
Die link van de dm4 doet het niet, maar ik neem aan dat het pricewatch: HP Pavilion dm4-1150ed (XE122EA) is
Het is inderdaad de 1150ed! Ik had de Dv6 voor het gemak van wehkamp gekopieerd, ik zou ook niet voor een amd hebben gekozen! De Dv6 die ik zou kiezen zou als volgt zijn:
Processor : Intel Core i5 - i5-460M
Kloksnelheid : 2.53 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium 64bit
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz)
Opslag : 500 GB (7200 RPM Serial ATA)
Mediastations : CD, DVD-/+RW DL
Beelddiagonaal : 15.6 inch (40.0 cm)
Resolutie : 1366 x 768 pixels
Type : Brightview TFT LED-backlit
Breedbeeld : Ja
Videokaart : ATI Mobility Radeon™ HD 5650
Videokaartgeheugen : 1024 MB GDDR3
http://www.bol.com/nl/p/c...00000010633587/index.html
Processor : Intel Core i5 - i5-460M
Kloksnelheid : 2.53 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium 64bit
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz)
Opslag : 500 GB (7200 RPM Serial ATA)
Mediastations : CD, DVD-/+RW DL
Beelddiagonaal : 15.6 inch (40.0 cm)
Resolutie : 1366 x 768 pixels
Type : Brightview TFT LED-backlit
Breedbeeld : Ja
Videokaart : ATI Mobility Radeon™ HD 5650
Videokaartgeheugen : 1024 MB GDDR3
http://www.bol.com/nl/p/c...00000010633587/index.html
Ik zou voor de 14" gaan, , de 15" is behoorlijk duurder en bevat dezelfde schermresolutie.
Ik kan overigens geen reviews vinden van de accuduur, enkel engadget beweert dat de dm4 in totaal 5 uur meegaat met 63wh accu. Best netjes moet ik zeggen.
Ik kan overigens geen reviews vinden van de accuduur, enkel engadget beweert dat de dm4 in totaal 5 uur meegaat met 63wh accu. Best netjes moet ik zeggen.
Is toch ook wel te verwachten. (7uur/85Wh (U30Jc)) * 63Wh = 5,18 uurAnoniem: 303530 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:29:
Ik zou voor de 14" gaan, , de 15" is behoorlijk duurder en bevat dezelfde schermresolutie.
Het is dat al die 15,6" laptopjes een groot scherm moeten verlichten en zo'n kleine 48Wh accu meekrijgen. Een Core i5 kan echt heel zuinig zijn en met iets meer accu kun je dat soort tijden ook echt halen. En het klopt ook wel. Een normale laptop komt met 48Wh en dan kom ik op 4 uur uit, haal er nog een half uurtje af voor het grotere scherm en en het feit dat de U30Jc één van de zuinigste laptops is. Dat is toch de 3,5 uur die een budget Asus K52 haalt bv.
hallo, ik heb gezocht maar weet niet in welk topic ik mijn vraag moet stellen. dus zo nodig mag je hem verplaatsen.
de vraag:
ik ben op zoek naar een laptop voor thuis/school die ook nog beetje games kan afspelen. hij hoeft niet de zwaarste en nieuwste games aan te kunnen want dan koop ik ze voor de xbox.
Ik heb 3 asus laptops gevonden maar heb echt geen flauw idee welke ik moet kiezen of welke het ook voor zijn geld waard is. ze zijn namelijk allemaal gelijk. enige verschil is dat ze allemaal een andere videokaart/geheugen/processor/prijs hebben. en qua processor is dat 1 cijfertje anders,
dit zijn ze:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-099323 €666
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-099127 €588
http://www.alternate.nl/h...DERS&l1=Notebooks&l2=Asus €649
ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zou het gewoon niet weten en wil naderhand geen spijt hebben!
groeten Luuk.
ps srry als ik het op een verkeerde plek heb neergezet.!
de vraag:
ik ben op zoek naar een laptop voor thuis/school die ook nog beetje games kan afspelen. hij hoeft niet de zwaarste en nieuwste games aan te kunnen want dan koop ik ze voor de xbox.
Ik heb 3 asus laptops gevonden maar heb echt geen flauw idee welke ik moet kiezen of welke het ook voor zijn geld waard is. ze zijn namelijk allemaal gelijk. enige verschil is dat ze allemaal een andere videokaart/geheugen/processor/prijs hebben. en qua processor is dat 1 cijfertje anders,
dit zijn ze:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-099323 €666
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-099127 €588
http://www.alternate.nl/h...DERS&l1=Notebooks&l2=Asus €649
ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zou het gewoon niet weten en wil naderhand geen spijt hebben!
groeten Luuk.
ps srry als ik het op een verkeerde plek heb neergezet.!
Op zich is de goedkoopste al aardig. Maar je hebt allemaal laptops met low-end videochip. Voor het gamen is de videokaart toch altijd de beperkende factor, dus de processor maakt niet zoveel uit.
Als je toch echt een beetje fatsoenlijk wilt kunnen gamen kun je beter naar de Dell Inspiron 15R kijken. Die heeft een HD5650 en die videokaart is gewoon minstens 2x zo snel en dat ga je merken.
pricewatch: Dell Inspiron 15R (5010-5640)
Als je toch echt een beetje fatsoenlijk wilt kunnen gamen kun je beter naar de Dell Inspiron 15R kijken. Die heeft een HD5650 en die videokaart is gewoon minstens 2x zo snel en dat ga je merken.
pricewatch: Dell Inspiron 15R (5010-5640)
jaa ik heb geen ervaring met dell, maar zijn die videochips dan zo slecht? bedoel enigste wat ik erop zou spelen ik age of empires 3, rise of nations, Minecraft,en misschien settlers 7, aion en uiteindelijk guildwars 2.. want wil liefst een snelle laptop met 4gb ram.. heb nu thuis in mijn computer zelf een hd 4770 zitten en met die kan ik aion op high detail spelen en settlers 7 op high/medium...

Een HD 4770 staat wel ongeveer gelijk aan de HD 5650, dus dat andere is de helft. Echt, het wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar het zijn echt geen kaarten om echt fatsoenlijk een spel op te spelen. Het kan op low. Die oudere games gaan ook nog wel op medium.
Je bent echt een tussengeval wat dat betreft. Voor mensen die echt van plan zijn de nieuwste games te spelen raad ik gewoon de HD 5650 of beter aan. Voor jou kunnen die anderen nog wel, maar als je voor hetzelfde geldt ook een HD 5650 kan krijgen, dan is dat toch wel waar ik persoonlijk naar neig.
Ik zou de keuze iig beperken tot de Dell en http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-099127
Maark verder nuttig gebruik van http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html . Daar kun je namelijk zien hoe bepaalde videochips scoren in games.
Je bent echt een tussengeval wat dat betreft. Voor mensen die echt van plan zijn de nieuwste games te spelen raad ik gewoon de HD 5650 of beter aan. Voor jou kunnen die anderen nog wel, maar als je voor hetzelfde geldt ook een HD 5650 kan krijgen, dan is dat toch wel waar ik persoonlijk naar neig.
Ik zou de keuze iig beperken tot de Dell en http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-099127
Maark verder nuttig gebruik van http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html . Daar kun je namelijk zien hoe bepaalde videochips scoren in games.
Hallo allemaal,
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb hier op het forum rond gekeken maar de keuze is zo groot, het leek mij handig zelf even een bericht te plaatsen.
De belangrijkste aspecten die mijn vriendin zoekt is het volgende (budget tot 600 euro):
- portable (13.3")
- goede batterij > 3 uur
- stil
Wat ze ermee doet is voornamelijk word / excel / internet / muziekjes luisteren.
250 GB geheugen is meer dan genoeg, echter moet de laptop wel een beetje vlot zijn.
Misschien nog wel het allerbelangrijkste is dat het een laptop wordt waar ze de komende 4 jaar gewoon op kan werken zonder van alles kapot gaat etc.
Alvast bedankt!
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb hier op het forum rond gekeken maar de keuze is zo groot, het leek mij handig zelf even een bericht te plaatsen.
De belangrijkste aspecten die mijn vriendin zoekt is het volgende (budget tot 600 euro):
- portable (13.3")
- goede batterij > 3 uur
- stil
Wat ze ermee doet is voornamelijk word / excel / internet / muziekjes luisteren.
250 GB geheugen is meer dan genoeg, echter moet de laptop wel een beetje vlot zijn.
Misschien nog wel het allerbelangrijkste is dat het een laptop wordt waar ze de komende 4 jaar gewoon op kan werken zonder van alles kapot gaat etc.
Alvast bedankt!
Dat laatste is altijd moeilijk te zeggen voorafMenkie88 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:01:
Hallo allemaal,
- portable (13.3")
- goede batterij > 3 uur
- stil
Alvast bedankt!
Persoonlijk vind ik de pricewatch: Asus U31F op het moment de meeste interessante notebook. Die heeft een grote accu (je gaat die 3uur dik voorbij, 7 uur zou zelfs mogelijk moeten zijn als ik correct ben met de 85Wh uur accu, anders is het nog 5 uur) en verder snelle specs voor een aantrekkelijke prijs.
Ander alternatief is pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH). Maar het is een laptop voor je vriendin, en thinkpads staan nou niet bepaald bekend als de mooiste notebooks (al is dat ook weer persoonlijk).
Verder is pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N ook een mooie notebook, maar al een aantal mensen hebben problemen met het scherm gehad. Acer staat bij mij nou niet als het beste merk te boek, zeker als je eigenlijk 4 jaar van plan bent te doen.
De Asus is de beste optie als je het mij vraagt. Anders kun je het beste voor 1 van de 2 anderen gaan.
oke, ik zal eens op de DELL site gaan kijken...maar ik hoor wel vaak dat dell niet echt het beste computermerk is maar ze maken ook alienware en die zijn toch best goed neem ik aan? iemand ervaring over dell laptops? of ze fijn zijn/snel kapot gaan??
Ze hebben Alienware overgenomen. Maar op een of andere manier haatte iedereen Dell vroegâh. Ik snap niet waarom dat nog altijd zo lang hier blijft hangen en geassocieerd wordt met slechte laptops. De haat hier op tweakers.net kwam vooral door het niet verkopen van AMD spul volgens mij...
Maar daar klopt echt geen zak van. Dell bouwt gewoon goede laptops, net als Asus en HP. Er zijn zat merken die ik lager inschat (MSI, Acer, Packard Bell) als het gaat om bouwkwaliteit. Nee, er is echt niks mis met een Dell hoor. De Inspiron reeks was wel eens wat minder, maar deze 15R wordt toch wel geprezen om de bouwkwaliteit. Het blijft wel een budget laptop (maar dat is de Asus K52 ook), maar desondanks maakt de laptop echt een goede indruk
http://www.notebookcheck....15R-Notebook.36450.0.html
Maar daar klopt echt geen zak van. Dell bouwt gewoon goede laptops, net als Asus en HP. Er zijn zat merken die ik lager inschat (MSI, Acer, Packard Bell) als het gaat om bouwkwaliteit. Nee, er is echt niks mis met een Dell hoor. De Inspiron reeks was wel eens wat minder, maar deze 15R wordt toch wel geprezen om de bouwkwaliteit. Het blijft wel een budget laptop (maar dat is de Asus K52 ook), maar desondanks maakt de laptop echt een goede indruk
http://www.notebookcheck....15R-Notebook.36450.0.html
As for stability, the Dell Inspiron 15R has luckily inherited the good qualities of its big brother. Thus our test device is also very resistant to selective pressure and subsequently makes an impression of being really stable and robust. You can also be pleased with the workmanship. The individual components blend into teach other cleanly, without leaving behind sharp edges.
The 15.6-inch display is held firmly and stably in position by two hinges with a slight see-sawing. Opening the display takes place without any great physical effort from your hands and without giving off unpleasant squeaking noises in the hinges. Here, a complicated and visually not-so-convincing locking mechanism is done without.
[ Voor 49% gewijzigd door GENETX op 24-01-2011 12:45 ]
Hoi GENETX, bedankt voor je reactie. De eerste laptop die je aangeeft ziet er inderdaad veel belovend uit. Ik ga hier zeker naar kijken!GENETX schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:22:
[...]
Dat laatste is altijd moeilijk te zeggen vooraf. Verder kun je het beste kijken naar de thin-and-light sector. Die hebben zuinige processors en zijn dus vrij stil en gaan lang op de accu. Alleen zijn ze wat trager, alleen heeft ze geen snelheid nodig.
Persoonlijk vind ik de pricewatch: Asus U31F op het moment de meeste interessante notebook. Die heeft een grote accu (je gaat die 3uur dik voorbij, 7 uur zou zelfs mogelijk moeten zijn als ik correct ben met de 85Wh uur accu, anders is het nog 5 uur) en verder snelle specs voor een aantrekkelijke prijs.
Ander alternatief is pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV338MH). Maar het is een laptop voor je vriendin, en thinkpads staan nou niet bepaald bekend als de mooiste notebooks (al is dat ook weer persoonlijk).
Verder is pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N ook een mooie notebook, maar al een aantal mensen hebben problemen met het scherm gehad. Acer staat bij mij nou niet als het beste merk te boek, zeker als je eigenlijk 4 jaar van plan bent te doen.
De Asus is de beste optie als je het mij vraagt. Anders kun je het beste voor 1 van de 2 anderen gaan.
Bedankt!
Anoniem: 396062
Ik zit er over na te denken om een laptop aan te schaffen en ik heb de volgende op het oog.
pricewatch: Asus X52JC
Ik wil de laptop gebruiken om natuurlijk het algemene Microsoft Office werk mee te doen maar ook om zo af en toe een spel mee te spelen of een film te kijken.
Maar ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met deze laptop qua snelheid/mogelijkheden/stevigheid van de laptop etc.
Alvast heel erg bedankt!
Ik wil de laptop gebruiken om natuurlijk het algemene Microsoft Office werk mee te doen maar ook om zo af en toe een spel mee te spelen of een film te kijken.
Maar ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met deze laptop qua snelheid/mogelijkheden/stevigheid van de laptop etc.
Alvast heel erg bedankt!
Mensen!!!
Ik zoek een laptop voor mijn studie ICT Niveau 3,
Wat ik een beetje zoek in een laptop:
Core i3 of i5
4 Gig Mem DDR3 (2x2)
15 inch
Minimaal 500 GB
Moet tegen een stootje kunnen
Moet voor het oog leuk zijn.
Praktish toetsenbord
VGA aansluiting
HDMI aansluiting
2x of meer USB
Dvd Brander
Dit ga ik draaien:
Volledig Adobe pakket
Cisco Spul van internet
A+ van Comptia (Programma Sylabus en Labsim)
Irc en Xfire/Msn
Office pakket
HD Films
Wie een idee?
Zat zelf te kijken naar de HP ProBook en de Dell Vostro
Ook heb ik bij Asus gekeken.
Acer vind ik persoonlijk niks.
Alvast heel er bedankt!
Core i3 of i5
4 Gig Mem DDR3 (2x2)
15 inch
Minimaal 500 GB
Praktish toetsenbord
VGA aansluiting
HDMI aansluiting
2x of meer USB
Dvd Brander
Dit ga ik draaien:
Volledig Adobe pakket
Cisco Spul van internet
Irc en Xfire/Msn
Office pakket
HD Films
Wie een idee?
Alvast heel er bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door Samsonait op 17-02-2011 10:28 ]
Wie niet wegklikt is gezien!
Mja, snel is anders.. Maar als je maar 500 euro wilt uitgeven (dat neem ik een beetje aan) dan kun je ook niet veel meer krijgen. De videokaart is op zich leuk voor een spelletje op lagere kwaliteit. Ik heb hem zelf ook en ik meot zeggen dat het niet tegenvalt, Test Drive Unlimited draait ik nog op de native resolutie op medium (en dat terwijl de 2,5x zo snelle HD 3870 als minimaal is vereistAnoniem: 396062 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:50:
Ik zit er over na te denken om een laptop aan te schaffen en ik heb de volgende op het oog.
Alvast heel erg bedankt!

Vostro is volgens mij niet heel erg degelijk, tenminste de oudere series. Ik weet niet hoe het nu is, maar check iig wat reviews op notebookcheck. De ProBooks zijn wel leuk als het gaat om degelijkheid voor een betaalbare prijs, maar dat geldt ook voor de consumenten dv6-lijn van metaal tegenwoordig! Tip: Let ook op garantie.Samsonait schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:58:
Mensen!!!
Core i3 of i5
4 Gig Mem DDR3 (2x2)
15 inch
Minimaal 500 GB
Praktish toetsenbord
VGA aansluiting
HDMI aansluiting
2x of meer USB
Dvd Brander
Dit ga ik draaien:
Volledig Adobe pakket
Cisco Spul van internet
Irc en Xfire/Msn
Office pakket
HD Films
Wie een idee?
Alvast heel er bedankt!
Verder, wat is je budget? En heb je nog eisen aan accuduur en dergelijke?
[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 17-02-2011 10:47 ]
Budget is 700 euro, Heb geen eisen aan accuduur gewoon gemiddelde accu! als je een i3 hebt ga je langer met je accu dan een i5 dus daar let ik niet zoveel op:)
Je hebt altijd nog energie schema's^^
Goed helder scherm! is wel een must! niet zon super donker contrast:)
En trouwens, is het echt zo dat de dv6 nu zo goed is? ze kwamen vroeger met bosjes bij de computerwinkel op de hoek. gigantish wat een drama toen.
ProBook zijn zeker leuk! maar als je op youtube kijkt naar de 7420s bijvoorbeeld.. of de 15 inch versie! het toetsenbord is in de laptop gegoten. en het ergste is nog.. dat achterop de laptop er totaal geen accespoints zijn voor het geheugen cpu etc.. Dus uitbreiden word lastig. weet niet of dat uberhaupt mogelijk is bij een ProBook..
YouTube: HP ProBook 4720s Laptop Review
Probook review. 7:50 Check it out. de achterkant van de laptop. epic
En trouwens, is het echt zo dat de dv6 nu zo goed is? ze kwamen vroeger met bosjes bij de computerwinkel op de hoek. gigantish wat een drama toen.
ProBook zijn zeker leuk! maar als je op youtube kijkt naar de 7420s bijvoorbeeld.. of de 15 inch versie! het toetsenbord is in de laptop gegoten. en het ergste is nog.. dat achterop de laptop er totaal geen accespoints zijn voor het geheugen cpu etc.. Dus uitbreiden word lastig. weet niet of dat uberhaupt mogelijk is bij een ProBook..
[ Voor 10% gewijzigd door Samsonait op 17-02-2011 11:30 . Reden: Spellings controle,, hehehe en prijs was 700.. spelfout ]
Mja, HP in het algemeen maakt wel degelijke notebooks, maar ook veel problemen. Een ProBook zal niet beter zijn als een dv6 als het gaat om problemen. HP heeft bij mij de twijfelachtige eer met de meeste productieproblemen...Samsonait schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:21:
Budget is 700 euro, Heb geen eisen aan accuduur gewoon gemiddelde accu! als je een i3 hebt ga je langer met je accu dan een i5 dus daar let ik niet zoveel op:)
Verder is het niet zo dat een Core i5 minder lang mee gaat op de accu, in energiebesparing zijn ze net zo zuinig namelijk. Sterker nog, ze zijn net zo zuinig als een Low Voltage i5 UM-serie (18W vs 35W TDP). TDP is de max, maar op energiebesparing maakt het geen flikker uit. Mijn Asus U30Jc gaat dan ook 7 uur mee op de accu met een Core i5 430M
Goh nice! weer wat geleerd, dacht in zekere mate dat een i3 minder verbruikt dan een i5 maar dat verschil is dus miniem. haha had ik geen idee van.
Ik ben ook geen fan van hp of compaq. de enigste prettige hp waar ik ooit mee heb gewerkt was de hp nc4400
Maarja dan praat je over een relatief oude laptop haha.
Maar wat zou je aanraden voor een budget van 700? heb je iets in het hoofd?
Ik ben ook geen fan van hp of compaq. de enigste prettige hp waar ik ooit mee heb gewerkt was de hp nc4400
Maarja dan praat je over een relatief oude laptop haha.
Maar wat zou je aanraden voor een budget van 700? heb je iets in het hoofd?
Je komt toch niet echt in de zakelijke modellen met dat budget, op de ProBook en Vostro na. Ik zou eerder een goede consumentennotebook nemen met 2 jaar garantie, met name van Asus of Samsung. Of de Dell XPS 15 
Je kan bv ook kiezen voor wat kleiner, 13,3" en dus portable, maar tegelijekrtijd ook met een lange accuduur. pricewatch: Samsung SF310-S01NL komt in de buurt van wat ik heb. En voor studie vind ik het echt ideaal. Ik had hiervoor ook een 15,4" laptop, maar nu ik 13,3" heb wil ik niet meer anders. Als ik er op werk merk ik niet dat ie kleiner is, maar in de tas wel
Verder is de XPS 15 ook een erg degelijke laptop en het bekijken waard. Je krijgt echt veel voor je geld bij dell wat dat betreft.
Ik zie dat de Asus N-serie helaas buiten je budget valt, dus dan blijft het toch bij de wat mindere K52-serie. pricewatch: Asus K52JT-SX138V is dan wel een geschikte, net als bijna alle K52 (op de K52F na) laptops van Auss die je qua specs bevallen. Er zijn legio
. Maar ik zou toch eerder gaan voor de XPS 15 in dat geval.
Je kan bv ook kiezen voor wat kleiner, 13,3" en dus portable, maar tegelijekrtijd ook met een lange accuduur. pricewatch: Samsung SF310-S01NL komt in de buurt van wat ik heb. En voor studie vind ik het echt ideaal. Ik had hiervoor ook een 15,4" laptop, maar nu ik 13,3" heb wil ik niet meer anders. Als ik er op werk merk ik niet dat ie kleiner is, maar in de tas wel
Verder is de XPS 15 ook een erg degelijke laptop en het bekijken waard. Je krijgt echt veel voor je geld bij dell wat dat betreft.
Ik zie dat de Asus N-serie helaas buiten je budget valt, dus dan blijft het toch bij de wat mindere K52-serie. pricewatch: Asus K52JT-SX138V is dan wel een geschikte, net als bijna alle K52 (op de K52F na) laptops van Auss die je qua specs bevallen. Er zijn legio
Anoniem: 396867
Na wat rondkijken op internet sites en deze topic ben ik er nog niet helemaal uit, ik zoek een laptop die voor studie gebruikt kan worden en redelijk games kan draaien. De prijs klasse waar ik naar opzoek ben zit rond de 500-650 euro.
Mijn oog is gevallen op de acer-aspire-5742 na een tijdje, heb niet echt veel verstand van laptops maar de specs zagen er wel goed uit! Probleem is alleen dat ik nergens een review hierover kan vinden, en kvind het altijd wel handig om voor de aankoop wat meningen over het product te lezen
Wat ik ermee wil gaan doen is:
- snel internetten
- nieuwe games op laag-middel niveau kunnen afspelen
- films kijken
- word/excel/alle school programma's met redelijke snelheid kunnen gebruiken
- redelijk mobiel gebruiken, meenemen in de trein/college etc
hoop dat iemand me een beetje kan verlichten of dit dus de juiste laptop is (in deze prijsklasse)!
Mijn oog is gevallen op de acer-aspire-5742 na een tijdje, heb niet echt veel verstand van laptops maar de specs zagen er wel goed uit! Probleem is alleen dat ik nergens een review hierover kan vinden, en kvind het altijd wel handig om voor de aankoop wat meningen over het product te lezen
Wat ik ermee wil gaan doen is:
- snel internetten
- nieuwe games op laag-middel niveau kunnen afspelen
- films kijken
- word/excel/alle school programma's met redelijke snelheid kunnen gebruiken
- redelijk mobiel gebruiken, meenemen in de trein/college etc
hoop dat iemand me een beetje kan verlichten of dit dus de juiste laptop is (in deze prijsklasse)!
Met die acer zit je wel goed, een snellere grafische kaart krijg je pas vanaf zo'n €600 in de vorm van een inspiron 15R.
Persoonlijk zou ik echter wel uitwijken naar een merk met 2 jaar garantie, pricewatch: Samsung R540-JT01 is erg aantrekkelijk op dit moment met een i3-380m. Een stuk sneller dus.
Persoonlijk zou ik echter wel uitwijken naar een merk met 2 jaar garantie, pricewatch: Samsung R540-JT01 is erg aantrekkelijk op dit moment met een i3-380m. Een stuk sneller dus.
Anoniem: 396867
Zou je die inspiron 15R aanraden voor de extra 130 euro vergeleken met de samsung R540? als ik er toch een beetje fijn op wil gamen.
Ik heb een vraagje, ik zit zelf ook te kijken voor een nieuwe laptop voor school, maar nu zie ik bij het gros van de laptop's onder 800 euro een resolutie van 1366x768. Is dit daadwerkelijk de maximale resolutie voor de laptop (zonder extern beeldscherm dus). Dat lijkt me voor wat gamen een erg karige resolutie. Ik werk nu op een macbook pro met een resolutie van 1400*900 en dat vind ik al aan de lage kant.
voor GAMEN maakt het niets uit, integendeel, voor gamen word een hoge resolutie vaak als nadeel aangenomen.
zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen voor een overzicht van alle laptops met een high-res scherm. Doe er €100 bij en je hebt een xps 15 met full-hd.
Een 17" raad ik om voor de hand liggende redenen ten zeerste af.
zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen voor een overzicht van alle laptops met een high-res scherm. Doe er €100 bij en je hebt een xps 15 met full-hd.
Een 17" raad ik om voor de hand liggende redenen ten zeerste af.
Anoniem: 343358
Tenzij jij een strategy-freak bent maakt dat zoals darkstone ook al zegt niets uit. Alleen bij strategy-games zoals Starcraft 2 heb je een stuk meer overzicht, voor zover ik weet maakt het bij alle andere games niets uit, je ziet niet meer ofzo.theunpire schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:32:
Ik heb een vraagje, ik zit zelf ook te kijken voor een nieuwe laptop voor school, maar nu zie ik bij het gros van de laptop's onder 800 euro een resolutie van 1366x768. Is dit daadwerkelijk de maximale resolutie voor de laptop (zonder extern beeldscherm dus). Dat lijkt me voor wat gamen een erg karige resolutie. Ik werk nu op een macbook pro met een resolutie van 1400*900 en dat vind ik al aan de lage kant.
En op 15" ga je het verschil niet zien tussen tussen 1366*768 en 1920*1080 terwijl het wel een berg extra rekenkracht kost.
Neu, alleen bij oude games is dat het geval, starcraft en zo'n beetje alle games van de afgelopen 10 jaar kijken alleen naar de beeldverhouding.
Het maakt voor games die ik speel iig wel uit, en ook om te werken met meerdere vensters open prefereer ik een hogere resolutie. Maar om terug te komen op mijn originele vraag, de 1366*768 is echt de maximale resolutie op het laptop scherm? Ik moet dus kijken naar een duurder klassement?
ik ben opzoek naar een laptop voor school , en af en toe op te gamen.
ik had de msi fx603 gezien , met een snelle i5 en een nvidia gt425m , voor 730 euro een mooie laptop.
alleen vroeg ik me af hoe de bouwqualiteit is vergeleken bijv een toshiba , dell etc.
ik had de msi fx603 gezien , met een snelle i5 en een nvidia gt425m , voor 730 euro een mooie laptop.
alleen vroeg ik me af hoe de bouwqualiteit is vergeleken bijv een toshiba , dell etc.
Ja, of je moet uitwijken naar een groter formaat, in dit geval 17"theunpire schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:07:
Het maakt voor games die ik speel iig wel uit, en ook om te werken met meerdere vensters open prefereer ik een hogere resolutie. Maar om terug te komen op mijn originele vraag, de 1366*768 is echt de maximale resolutie op het laptop scherm? Ik moet dus kijken naar een duurder klassement?
Voor een student is dat echter niet aan te raden. Zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen voor een overzicht voor alle 15" met een dergelijke resolutie.
De goedkoopste, met ruime afstand, is op dit moment de xps 15.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-02-2011 20:55 ]
Anoniem: 365416
Hallo,
Ik ben op zoek naar een laptop die goed te gebruiken is voor school.
Nu ben ik uitgekomen op deze laptop:
http://www.elcheapo.nl/no...lite_c660_1j2/specs.rhtml
Wat denken jullie hiervan?
Hebben jullie misschien andere suggesties, ik wil er ongeveer 500 euro aan uitgeven.
Ik wil er zoals gezegd vooral dingen mee gaan doen die betrekking hebben op school, er zullen dan ook tijdens het gebruik allerlei programma's openstaan als MSN, ecxel, word, internet etc., zou de snelheid daar niet teveel onder leiden?
Ik ben niet van plan hiermee te gaan gamen, is dus vooral gericht op tekst verwerken en af en toe een filmpje kijken.
Is het verschil tussen 15 en 17 inch trouwens erg groot?
Alvast bedankt!
Hebben jullie misschien andere suggesties, ik wil er ongeveer 500 euro aan uitgeven.
Ik wil er zoals gezegd vooral dingen mee gaan doen die betrekking hebben op school, er zullen dan ook tijdens het gebruik allerlei programma's openstaan als MSN, ecxel, word, internet etc., zou de snelheid daar niet teveel onder leiden?
Ik ben niet van plan hiermee te gaan gamen, is dus vooral gericht op tekst verwerken en af en toe een filmpje kijken.
Is het verschil tussen 15 en 17 inch trouwens erg groot?
Alvast bedankt!
Ziet er leuk uit, ik vind niet zo snel iets beter.Anoniem: 365416 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:46:
Hallo,
Ja, als student moet je zeker geen 17" meeslepen. 15" is echt de max.Is het verschil tussen 15 en 17 inch trouwens erg groot?
Dankje, de verkoper zei dat toshiba in vergelijking met acer een goed merk was aangezien ze de toshiba's bijna nooit terug zagen in vergelijking met een Acer.Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:53:
[...]
Ziet er leuk uit, ik vind niet zo snel iets beter.
[...]
Ja, als student moet je zeker geen 17" meeslepen. 15" is echt de max.
Klopt dit een beetje of is dit typisch verkooppraat?
Daar valt niet zo heel veel over te zeggen, de acers van 3 jaar terug waren ronduit rampzalig, maar tegenwoordig maken ze prima spul.
Toshiba is zeker geen slecht merk, maar ook geen topmerk als asus en msi welke wel standaard 2 jaar garantie geven. Maar die heb je weer niet met een i3 en 4GB voor die prijs.
Toshiba is zeker geen slecht merk, maar ook geen topmerk als asus en msi welke wel standaard 2 jaar garantie geven. Maar die heb je weer niet met een i3 en 4GB voor die prijs.
Ik ben vanmiddag even langs de mediamarkt geweest en daar hadden ze de volgende laptop:
hp pavilion dv7-4141ed
Ik kan echter niets vinden van deze laptop op internet. Hier zit 1 jaar fabrieksgarantie op, en deze heeft een 17" scherm. Qua slepen maakt dat voor mij niet uit aangezien ik er toch vooral thuis op zal werken.
Het "nadeel" is echter dat deze laptop 3 gb werkgeheugen heeft tegenover de 4 gb van de Toshiba. Zal ik hier veel van merken bij het gebruik dat ik ervan maak? Dus tekstverwerken internetten msn'en etc. dat heb ik gelijk wel openstaan dan.
Nog een vraagje die Toshiba is sneller, betekent dat datie ook harder slijt, dus eerder versleten is?
Alvast bedankt!
hp pavilion dv7-4141ed
Ik kan echter niets vinden van deze laptop op internet. Hier zit 1 jaar fabrieksgarantie op, en deze heeft een 17" scherm. Qua slepen maakt dat voor mij niet uit aangezien ik er toch vooral thuis op zal werken.
Het "nadeel" is echter dat deze laptop 3 gb werkgeheugen heeft tegenover de 4 gb van de Toshiba. Zal ik hier veel van merken bij het gebruik dat ik ervan maak? Dus tekstverwerken internetten msn'en etc. dat heb ik gelijk wel openstaan dan.
Nog een vraagje die Toshiba is sneller, betekent dat datie ook harder slijt, dus eerder versleten is?
Alvast bedankt!
Electronica slijt niet 
Nu ja, heel erg traag. maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je geen 15 jaar met eenzelfde stuk electronica doet, tegen die tijd is de behuizing al lang stuk.
Je kan imo beter de toshiba nemen, niet alleen is die goedkoper, de specs zijn ook nog eens beter in alle opzichten behalve de grafische kaart. 17" zou ik ook als een groot nadeel opvatten.
Nu ja, heel erg traag. maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je geen 15 jaar met eenzelfde stuk electronica doet, tegen die tijd is de behuizing al lang stuk.
Je kan imo beter de toshiba nemen, niet alleen is die goedkoper, de specs zijn ook nog eens beter in alle opzichten behalve de grafische kaart. 17" zou ik ook als een groot nadeel opvatten.
Anoniem: 294712
Volgend jaar maart wil ik in Duitsland gaan studeren en daarvoor heb ik een laptop nodig. Thuis heb ik een goede computer dus het is ook niet ter vervanging van een desktop. Mijn eisen voor de laptop zijn:
Mobiel
Licht
Ik moet gemakkelijk op internet kunnen komen
Webcam (moet kunnen skypen, msn etc.)
Accuduur van meer dan 3 uur
Mijn budget ligt rond de €550. Wat zijn de ‘beste’ merken voor laptops? Waar moet ik nog meer op letten bij een laptop? Ik zou overigens het liefst een fabrieksgarantie van twee jaar willen hebben. Ik ben overigens iemand die een hekel heeft aan als een computer blijft hangen wanneer ik dingen aan het doen ben. Het liefst heb ik dus een laptop die dat probleem niet zo snel heeft als ik bijvoorbeeld muziek luister en tegelijkertijd foto’s op me computer zet en bezig ben met schoolopdrachten. Is het misschien beter om een goedkope webcam los te kopen? Tenslotte heb ik gelezen dat als ik gemakkelijk wil werken en een lichte laptop wil hebben de grootte tussen de 13 en 14 inch moet zitten van het beeldscherm.
Ik kom tot de volgende laptops dan:
pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N
pricewatch: MSI X370-019NL
pricewatch: HP 4320T Mobile Thin Client (LB164AA)
Ik keek ook naar laptops die iets boven mijn budget zitten en dan is pricewatch: Sony Vaio VPCY21S1E vooral interessant
Mobiel
Licht
Ik moet gemakkelijk op internet kunnen komen
Webcam (moet kunnen skypen, msn etc.)
Accuduur van meer dan 3 uur
Mijn budget ligt rond de €550. Wat zijn de ‘beste’ merken voor laptops? Waar moet ik nog meer op letten bij een laptop? Ik zou overigens het liefst een fabrieksgarantie van twee jaar willen hebben. Ik ben overigens iemand die een hekel heeft aan als een computer blijft hangen wanneer ik dingen aan het doen ben. Het liefst heb ik dus een laptop die dat probleem niet zo snel heeft als ik bijvoorbeeld muziek luister en tegelijkertijd foto’s op me computer zet en bezig ben met schoolopdrachten. Is het misschien beter om een goedkope webcam los te kopen? Tenslotte heb ik gelezen dat als ik gemakkelijk wil werken en een lichte laptop wil hebben de grootte tussen de 13 en 14 inch moet zitten van het beeldscherm.
Ik kom tot de volgende laptops dan:
pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N
pricewatch: MSI X370-019NL
pricewatch: HP 4320T Mobile Thin Client (LB164AA)
Ik keek ook naar laptops die iets boven mijn budget zitten en dan is pricewatch: Sony Vaio VPCY21S1E vooral interessant
In principe voldoet het meeste wel aan je eisen, in dit geval zou ik voor de acer of MSI gaan, de HP beschrikt slechts over een harde schijf van 4GB.. henche de naam.
Neem ook eens een kijkje in [NBBG Aanschaf] netbook april 2011. Met name de HP DMz is op dit moment ongekend populair.
De sony vind ik persoonlijk niets, de acer in jouw lijst levert meer bang voor de buck. Sterker nog, de acer is beter ondanks zijn lagere prijs..
Neem ook eens een kijkje in [NBBG Aanschaf] netbook april 2011. Met name de HP DMz is op dit moment ongekend populair.
De sony vind ik persoonlijk niets, de acer in jouw lijst levert meer bang voor de buck. Sterker nog, de acer is beter ondanks zijn lagere prijs..
Anoniem: 341688
Ik ga volgend jaar ICT beheer doen en zat te kijken naar een goede 15" laptop voor thuis en school en ik kwam uit op de asus N53SV ik las echter een topic op notebookreview daar had iemand een asus n53sv met 4 geheugensloten. Toen ik daarna in de pricewatch keek staat er dat maar twee sloten zijn. En op de asus site staat dat een dual core 2 sloten heeft een een quad core 4 sloten heeft. Weet iemand dat hiervan precies waar is en wat niet?
Hij heeft 4 slots met de quadcore, hoeveel slots hij heeft met de dualcore weet ik niet. Maar voor zover ik weet levert (vrijwel?) elke fabrikant uitsluitend 4 DIMM's met de quadcores.
http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html heeft een plaatje waaruit blijkt dat hij 4 DIMM's heeft.
http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html heeft een plaatje waaruit blijkt dat hij 4 DIMM's heeft.
Anoniem: 294712
Netbook zijn kleiner, minder krachtig en onhandiger toch?Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:31:
In principe voldoet het meeste wel aan je eisen, in dit geval zou ik voor de acer of MSI gaan, de HP beschrikt slechts over een harde schijf van 4GB.. henche de naam.
Een netbook is klein en traag. Je hebt ook nog de zgn thin & lights, deze bevatten volwaardige hardware in een kleiner chassis. Vanzelfsprekend is de prijs ook een stuk hoger.
Volgend jaar begin ik aan een universitaire studie en hiervoor zoek ik nog een lekkere laptop. Paar eisen die ik heb:
-Redelijk wat rekenkracht, sowieso een dual-core (of quad-core)
-Een grafische kaart die hd films goed trekt, ik zit nu op een laptop die bij een 720p videobestand al begint te haperen
-15" bij voorkeur
-Een betrouwbaar merk met waar mogelijk 2/3 jaar garantie
-Een redelijke accuduur, dat wil zeggen op z'n minst 2 uur.
Games hoef ik er niet op te kunnen spelen, wel zie ik graag dat alles soepel loopt ook als ik een hd videobestand afspeel en ondertussen nog wat andere programma's (tekstverwerkers enzo) heb draaien. Mijn budget is rond de 700-800€, maar als iemand een laptop weet die voor een mindere prijs aan mijn eisen voldoet is dat ook prima.
-Een grafische kaart die hd films goed trekt, ik zit nu op een laptop die bij een 720p videobestand al begint te haperen
-15" bij voorkeur
Games hoef ik er niet op te kunnen spelen, wel zie ik graag dat alles soepel loopt ook als ik een hd videobestand afspeel en ondertussen nog wat andere programma's (tekstverwerkers enzo) heb draaien. Mijn budget is rond de 700-800€, maar als iemand een laptop weet die voor een mindere prijs aan mijn eisen voldoet is dat ook prima.
Anoniem: 16328
Tegenwoordig kan elke beetje videokaart HD video weergeven en als je een Sandy Bridge processor hebt, dus de nieuwe i3/i5/i7 processoren kunnen dat alles ook al via de integrated graphics weergeven.Mania-92 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:25:
Volgend jaar begin ik aan een universitaire studie en hiervoor zoek ik nog een lekkere laptop. Paar eisen die ik heb:
-15" bij voorkeur
Je kunt denken aan een Dell XPS 15 (inch) met i5 processor en 9 cell (90 Wh) accu. Garantie bijkopen bij Dell is vrij duur dus je zult dan over je budget komen.
Ook deze pricewatch: Asus U31SD-RX092X kan een flinke tijd mee op de accu (http://www.asus.com/Noteb..._Mobility/U31SD/#overview). Zeker als je op de uni wilt werken met het ding dus tijdens colleges is een langere duur van 2 uur van groter belang. ASUS heeft standaard 2 jaar garantie.
Anoniem: 407723
Hallo,
Ik ben op zoek naar een laptop die als mobiel platform dient naast mijn vaste desktop (Dell xps-630i). Zal gebruikt worden naar college en practicum. Rekenkracht nodig om programma's als MatLab en Java te kunnen draaien, maar geen grafische of andere vereisten, dus schermgrootte/HD is totaal niet van belang. Nu is mijn vraag of een netbook als de Hp-Dm1 al voldoet of zal ik toch echt moeten gaan voor een notebook? (Budget toch echt niet boven de E500,-)
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik ben op zoek naar een laptop die als mobiel platform dient naast mijn vaste desktop (Dell xps-630i). Zal gebruikt worden naar college en practicum. Rekenkracht nodig om programma's als MatLab en Java te kunnen draaien, maar geen grafische of andere vereisten, dus schermgrootte/HD is totaal niet van belang. Nu is mijn vraag of een netbook als de Hp-Dm1 al voldoet of zal ik toch echt moeten gaan voor een notebook? (Budget toch echt niet boven de E500,-)
In deze review (http://ixbtlabs.com/artic...thod-2011-preview-p4.html) wordt de AMD E-350 processor gebenchmarked. Waaronder Matlab en Maple. Deze processor wordt gebruikt in de HP DM1. Ze gebruiken wel 4GB intern geheugen terwijl de HP DM1 wordt geleverd met 2GB.Anoniem: 407723 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 03:42:
Hallo,
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 24-05-2011 04:03 ]
Ik zoek ook een laptop voor de studie.
Maximale scherm grootte is 15,6 Inch.
Voor mij is het belangrijk dat de accuduur lekker lang is.
Ik vond de volgende PC in één van de NBBG's, fantastische batterijduur maar een te kleine HDD.
http://tweakers.net/price...elinex-3820t-372g16n.html
250GB zal wel voldoende zijn.
Mijn vraag is dus of er een vergelijkbare laptop is, maar dan met een grotere HDD.
Verder heb ik geen voorkeur voor een merk. Hoewel ik Dell wel duur vind.
Budget: 500 eur.
PS
Deze?
http://tweakers.net/price...linex-4820t-373g32mn.html
Ik vond de volgende PC in één van de NBBG's, fantastische batterijduur maar een te kleine HDD.
Mijn vraag is dus of er een vergelijkbare laptop is, maar dan met een grotere HDD.
PS
Deze?
Wat wil je er precies mee gaan doen?LongBowNL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:05:
Ik zoek ook een laptop voor de studie.
PS
Deze?
Voor 50 euro heb je een andere harde schijf pricewatch: Samsung Spinpoint MP4 HM500JJ, 500GB SATA-300, 16MB, 7200rpm . Verder heb je weinig keus in het segment 13,3 - 14inch. Er is ook nog de HP Pavilion dm1 met AMD E-350 processor, maar dit is meer het netbook segment.
Ik heb de volgende laptop gevonden.
http://tweakers.net/price...linex-5820t-374g32mn.html
Grotere HDD + evenveel batterij duur.
Verder kwam ik deze nog tegen, maar ik kan niets vinden over de accuduur.
http://tweakers.net/price...a-satellite-c660-1j2.html
http://tweakers.net/price...linex-5820t-374g32mn.html
Grotere HDD + evenveel batterij duur.
Verder kwam ik deze nog tegen, maar ik kan niets vinden over de accuduur.
http://tweakers.net/price...a-satellite-c660-1j2.html
Ik zou anders hier eens naar kijken: http://www.medion.com/nl/...=performance_notebooks_11
Of tewel de Medion Akoya P6631
De redenen waarom hij (atm) op mijn verlanglijstje staan zijn het volgende:
- De Sandy Bridge cpu
- 8GB Intern geheugen (1333Mhz ook nog)
- De GT540m
- Mat scherm
- 750GB grote HDD
- 2x USB 3.0 (en 2x USB 2.0).
- De prijs
Voor mij is dit de ideale laptop die mijn huidige wellicht kan doen vergeten.
Tip, bij bestelling vanaf 499 krijg je 50,00 korting nog bij invoeren van de actie code (loopt t/m 3 juni) LENTEVOORDEEL.
- De Sandy Bridge cpu
- De GT540m
- Mat scherm
- 750GB grote HDD
- De prijs
Tip, bij bestelling vanaf 499 krijg je 50,00 korting nog bij invoeren van de actie code (loopt t/m 3 juni) LENTEVOORDEEL.
[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 25-05-2011 00:24 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het gaat hem ook voor een groot deel om de accuduur. Hoe dat bij die Medion zit zou ik niet weten.Quad schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:21:
Ik zou anders hier eens naar kijken: http://www.medion.com/nl/...=performance_notebooks_11
- De Sandy Bridge cpu
- De GT540m
- Mat scherm
- 750GB grote HDD
- De prijs
Dankje voor het idee Quad.
Maar,
Deze computer is iets te krachtig voor alleen de studie. Daarnaast komt de laptop boven het budget uit. (inclusief de 50 korting).
Op dit moment staat deze bovenaan de lijst.
Maar,
Deze computer is iets te krachtig voor alleen de studie. Daarnaast komt de laptop boven het budget uit. (inclusief de 50 korting).
Op dit moment staat deze bovenaan de lijst.
Batterijduur. Ik vind het fijn om lang zonder stroom te kunnen werken. (College/in de trein etc.)Quad schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:29:
Edit: Waarom een Timeline X?
Als er een ander merk is met lange batterijduur sta ik daar zeker voor open.
Hallo Tweakers,
Voor mijn volgende opleiding moet ik een laptop aanschaffen (althans, scheelt heel veel gehannes).
Mij werd het merk: Lenovo (thinkpad), aangeraden. Alleen heb ik geen idee welke ik nou moet kiezen. Zelf heb ik wel kennis van de specs, maar het prijs verschil bij de Lenovo's is nogal erg groot.
Ik heb al een tijdje mijn oog op de L512. (redelijke prijs/ specs verhouding. )
Zie: pricewatch: Lenovo Thinkpad L512 (NVW58MH).
Mijn budget = ~850 euro.
Het doel is dus een laptop voor mijn studie.
Deze gaat gebruikt worden om Java/C++ te programmeren.
Minimaal een stootje kan hebben (4 jaar is lang).
Hopelijk niet al te zwaar, moet er redelijk wat mee heen en weer. (anderhalf uur heen en terug).
Batterijduur is ook van belang, aangezien hier blijkbaar problemen mee waren op de aankomende school (niet altijd een stopcontact beschikbaar)
Dus mijn vraag is, hebben jullie tips/suggesties, voor mijn laptop aanschaf?
Ik heb al wat bekeken op de Lenovo website, daar is het allemaal wel een stuk goedkoper, maar volgens mij komt daar nog importkosten/belasting bij, en dat kan nog wel wat oplopen? ( ook krijg je een Amerikaans oplaadstation? ) Hebben andere Tweakers ervaring met bestellingen via de Lenovo website?
Alvast bedankt!.
Voor mijn volgende opleiding moet ik een laptop aanschaffen (althans, scheelt heel veel gehannes).
Mij werd het merk: Lenovo (thinkpad), aangeraden. Alleen heb ik geen idee welke ik nou moet kiezen. Zelf heb ik wel kennis van de specs, maar het prijs verschil bij de Lenovo's is nogal erg groot.
Ik heb al een tijdje mijn oog op de L512. (redelijke prijs/ specs verhouding. )
Zie: pricewatch: Lenovo Thinkpad L512 (NVW58MH).
Mijn budget = ~850 euro.
Het doel is dus een laptop voor mijn studie.
Deze gaat gebruikt worden om Java/C++ te programmeren.
Minimaal een stootje kan hebben (4 jaar is lang).
Hopelijk niet al te zwaar, moet er redelijk wat mee heen en weer. (anderhalf uur heen en terug).
Batterijduur is ook van belang, aangezien hier blijkbaar problemen mee waren op de aankomende school (niet altijd een stopcontact beschikbaar)
Dus mijn vraag is, hebben jullie tips/suggesties, voor mijn laptop aanschaf?
Ik heb al wat bekeken op de Lenovo website, daar is het allemaal wel een stuk goedkoper, maar volgens mij komt daar nog importkosten/belasting bij, en dat kan nog wel wat oplopen? ( ook krijg je een Amerikaans oplaadstation? ) Hebben andere Tweakers ervaring met bestellingen via de Lenovo website?
Alvast bedankt!.
Ik heb zelf sinds kort de Thinkpad L520 pricewatch: Lenovo Thinkpad L520 (NWB5AMH)
Had ook een tijd de L512 in gedachten, maar ben toch voor de L520 gegaan vanwege de processor. Batterij gaat op energiebesparende modus tegen de 5 uur mee. De laptop voelt zeer stevig aan en kan naar mijn voel ook wel tegen een stootje. Wat ik het grootste pluspunt vind is het matte scherm met een resolutie van 1600x900, als je gaat programmeren is dat zeer handig. Ik ga de laptop zelf ook gebruiken voor wat programmeerwerk. Dit is mijn eerste thinkpad en ik kan dus ook geen vergelijking maken met een duurdere variant.
Ik heb mijn laptop besteld bij Computer Pirates en dus geen ervaring met bestellen via Lenovo
Had ook een tijd de L512 in gedachten, maar ben toch voor de L520 gegaan vanwege de processor. Batterij gaat op energiebesparende modus tegen de 5 uur mee. De laptop voelt zeer stevig aan en kan naar mijn voel ook wel tegen een stootje. Wat ik het grootste pluspunt vind is het matte scherm met een resolutie van 1600x900, als je gaat programmeren is dat zeer handig. Ik ga de laptop zelf ook gebruiken voor wat programmeerwerk. Dit is mijn eerste thinkpad en ik kan dus ook geen vergelijking maken met een duurdere variant.
Ik heb mijn laptop besteld bij Computer Pirates en dus geen ervaring met bestellen via Lenovo
Bedankt voor je reactie! 
Ik ben meteen gaan kijken en inderdaad de processor van de L520 is beter.
Waarschijnlijk gaat mijn keuze nu meer uit naar de L520.
Ik ben meteen gaan kijken en inderdaad de processor van de L520 is beter.
Waarschijnlijk gaat mijn keuze nu meer uit naar de L520.
Anoniem: 367190
Omdat ik het de laatste keer verkeerd heb aangepakt, zal ik het nogmaals op de goede manier proberen..
Mijn nieuwe studie zal volgend jaar plaatsvinden.. Aangezien mijn huidige desktop zwaar verouderd is, heb ik besloten om een laptop aan te schaffen. Hierdoor heb ik ook nog eens mobiliteit, wat me erg handig lijkt.
Genoeg over de reden tot aanschaf. Ik zou graag jullie om advies willen vragen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de merken Asus en Toshiba, waarbij mijn budget max. €600,- bedraagt. Je snapt natuurlijk dat ik het liefst zo ver mogelijk onder deze prijs zit, maar met de nodige specs zal dit niet te doen zijn.
De laptop die ik voor me zie is voornamelijk erg snel. De werkzaamheden die ik zal gaan verrichten zijn: tekstverwerken, 'surfen', fotobewerking, eventueel een film kijken. Spelletjes spelen staat bij mij als laagste prioriteit, omdat ik dat op mijn huidige desktop ook al niet deed.
Nu heb ik verschillende termen voorbij zien komen.. Als eerste i3, i5 en i7. In mijn prijsklasse en specs zal ik snel uitkomen bij een i3 en i5. Hier zijn ook weer verschillende soorten van..
Mijn nieuwe studie zal volgend jaar plaatsvinden.. Aangezien mijn huidige desktop zwaar verouderd is, heb ik besloten om een laptop aan te schaffen. Hierdoor heb ik ook nog eens mobiliteit, wat me erg handig lijkt.
Genoeg over de reden tot aanschaf. Ik zou graag jullie om advies willen vragen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de merken Asus en Toshiba, waarbij mijn budget max. €600,- bedraagt. Je snapt natuurlijk dat ik het liefst zo ver mogelijk onder deze prijs zit, maar met de nodige specs zal dit niet te doen zijn.
De laptop die ik voor me zie is voornamelijk erg snel. De werkzaamheden die ik zal gaan verrichten zijn: tekstverwerken, 'surfen', fotobewerking, eventueel een film kijken. Spelletjes spelen staat bij mij als laagste prioriteit, omdat ik dat op mijn huidige desktop ook al niet deed.
Nu heb ik verschillende termen voorbij zien komen.. Als eerste i3, i5 en i7. In mijn prijsklasse en specs zal ik snel uitkomen bij een i3 en i5. Hier zijn ook weer verschillende soorten van..
Kijk even in het Studio XPS 15 topic. Er loopt nu een actie bij de Dell.nl zakelijk site waarbij je een XPS 15 met Core I5 of I7 van 440 tot 490 euro kunt kopen. Lijkt me ideaal voor je!
Wel even goed nadenken of je het ontzettend goede FullHD scherm als optie er bij pakt voor een meerprijs en let er op dat dit een zakelijk aankoop betreft, dus 7 dagen op proef is er niet bij.
http://configure.euro.del...lbsdt1&model_id=xps-l502x
De prijs staat er daar nog excl BTW.
Bij bedrijfsnaam gewoon - invullen als je een account aanmaakt.
Wel even goed nadenken of je het ontzettend goede FullHD scherm als optie er bij pakt voor een meerprijs en let er op dat dit een zakelijk aankoop betreft, dus 7 dagen op proef is er niet bij.
[ Voor 5% gewijzigd door COWBertha op 07-06-2011 12:21 ]
Ziet er aantrekkelijk uit. Bedankt! Nu heb ik wel mijn twijfels bij Dell.. Wat is de kwaliteit van zo'n apparaat en de baterij? Mijn vriendin heeft namelijk een Dell en deze geeft na een jaar aan dat de accu aan vervanging toe is. Graag jou reactie.
COWBertha schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:20:
Kijk even in het Studio XPS 15 topic. Er loopt nu een actie bij de Dell.nl zakelijk site waarbij je een XPS 15 met Core I5 of I7 van 440 tot 490 euro kunt kopen. Lijkt me ideaal voor je!
De XPS is de premiumlijn van Dell, dus met de kwaliteit zit het zeker goed. Het verbruik van de batterij ligt aan je eigen gebruik er van. Een batterij gaat geloof ik rond de 350 cycles mee dus van vol naar leeg.
Het maakt me hard aan het twijfelen er een aan te schaffen! Ik lees goede verhalen over deze serie.. Heb je toevallig ook nog andere alternatieven?
Niet voor deze prijs, dit is waarschijnlijk een fout in de site waardoor de notebooks zo'n 300 euro goedkoper uitvallen dan normaal... Dus sla snel je slag zou ik zeggen, ik heb het al gedaan;).
Hallo,
Ik ben op zoek naar een laptopje voor multimedia gebruik en om films op te kijken, het liefst zo goedkoop mogelijk maar natuurlijk wel kwalitatief goed. Ik zat aan deze twee te denken:
Ik kan bij de lenovo 50 euro cashback krijgen.
Maar de Acer heeft wel 4 GB geheugen, al denk ik niet dat ik dat nodig ga hebben.
De processor van de Lenovo is iets beter dacht ik, maar waar ik vooral naar benieuwd was is welke videokaart beter is. Ik kan zelf niet echt goed betrouwbare sites vinden om laptop's te vergelijken.
Of misschien weet iemand wel een beter alternatief?
Ik hoop dat iemand mij hier verder bij kan helpen, alvast bedankt in ieder geval!
Ik ben op zoek naar een laptopje voor multimedia gebruik en om films op te kijken, het liefst zo goedkoop mogelijk maar natuurlijk wel kwalitatief goed. Ik zat aan deze twee te denken:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Acer Aspire 5732Z-434G25MN | € 275,- | € 275,- |
1 | Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH) | € 319,90 | € 319,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 594,90 |
Ik kan bij de lenovo 50 euro cashback krijgen.
Maar de Acer heeft wel 4 GB geheugen, al denk ik niet dat ik dat nodig ga hebben.
De processor van de Lenovo is iets beter dacht ik, maar waar ik vooral naar benieuwd was is welke videokaart beter is. Ik kan zelf niet echt goed betrouwbare sites vinden om laptop's te vergelijken.
Of misschien weet iemand wel een beter alternatief?
Ik hoop dat iemand mij hier verder bij kan helpen, alvast bedankt in ieder geval!
Ik zou de lenovo nemen... Acer heeft nog altijd een nare bijsmaak bij mij. De garantie is gewoonweg slecht.
Het is wel aan te raden de lenovo te upgraden naar 4GB ram of meer als je hem niet echt snel vind. 2GB is echt op het randje met windows 7.
Het is wel aan te raden de lenovo te upgraden naar 4GB ram of meer als je hem niet echt snel vind. 2GB is echt op het randje met windows 7.
Oke, bedankt voor de tip. 
Als ik de laptop koop ga ik (proberen) windows 7 weigeren en waarschijnlijk XP erop gooien.
Als ik de laptop koop ga ik (proberen) windows 7 weigeren en waarschijnlijk XP erop gooien.
Hoi,
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor de studie.
Op de computer gebruik ik alleen voor Word, Exel, powerpoint en voor internet.
Ik studeer geneeskunde waarbij ik een programma gebruik wat alleen werkt op een 32bit Windows 7 en binnen office 2007. (kortom aan meer dan 3GB geheugen heb ik niks).
Naar de college banken zal ik hem niet dagelijks meenemen maar moet wel een beetje goed te vervoeren zijn.
Ik zat te denken aan de ASUS K53E-SX095V of de HP probook 4530s (XX954EA)
Wat ik interessant vind aan de samsung is de 3 jaar garantie en het toetsenbord wat ik op de 13'' heerlijk vind werken. Het nadeel is dat die niet koffie bestendig is (rede waarom ik nieuwe laptop nodig heb) en het scherm wat ik niet heel scherp vond.
De HP heeft een vochtbestendig toetsenbord heeft zo zijn voordelen en het scherm mat is.
Nadeel is dat hij een stuk kostbaarder is en er maar 1 jaar garantie wordt gegeven.
Heb je ervaring met deze laptops en welke raad je aan voor een student die regelmatig zijn laptop meeneemt maar voor het overgrote deel gewoon op zijn bureau heeft staan. (dat koffie bestendige even terzijde gelaten, neem een M stand dus mocht er koffie omvallen valt het in ieder geval niet op me laptop)
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/280110;281901
dank alvast
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor de studie.
Op de computer gebruik ik alleen voor Word, Exel, powerpoint en voor internet.
Ik studeer geneeskunde waarbij ik een programma gebruik wat alleen werkt op een 32bit Windows 7 en binnen office 2007. (kortom aan meer dan 3GB geheugen heb ik niks).
Naar de college banken zal ik hem niet dagelijks meenemen maar moet wel een beetje goed te vervoeren zijn.
Ik zat te denken aan de ASUS K53E-SX095V of de HP probook 4530s (XX954EA)
Wat ik interessant vind aan de samsung is de 3 jaar garantie en het toetsenbord wat ik op de 13'' heerlijk vind werken. Het nadeel is dat die niet koffie bestendig is (rede waarom ik nieuwe laptop nodig heb) en het scherm wat ik niet heel scherp vond.
De HP heeft een vochtbestendig toetsenbord heeft zo zijn voordelen en het scherm mat is.
Nadeel is dat hij een stuk kostbaarder is en er maar 1 jaar garantie wordt gegeven.
Heb je ervaring met deze laptops en welke raad je aan voor een student die regelmatig zijn laptop meeneemt maar voor het overgrote deel gewoon op zijn bureau heeft staan. (dat koffie bestendige even terzijde gelaten, neem een M stand dus mocht er koffie omvallen valt het in ieder geval niet op me laptop)
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/280110;281901
dank alvast
Elke laptop heeft een slecht scherm. Met uitzondering van de macbooks en enkele samsung series.
De HP zakelijke series staan echter wel bekend als bijzonder brak. Ik heb maar 3x echt gefundeerde klachten gehoord over slechte schermen, en dat was 3x een HP.
Ik raad dan ook niet de HP aan. Maar een willekeurig merk met 2 jaar garantie, zoals asus of samsung. De precieze notebook welke jij bedoelt is mij onbekend.
Ik raad je wel aan ooit een geheugenupgade te doen. 4GB RAM was 2 jaar geleden al standaard. Nu iets kopen met minder vind ik nog altijd raar.
De HP zakelijke series staan echter wel bekend als bijzonder brak. Ik heb maar 3x echt gefundeerde klachten gehoord over slechte schermen, en dat was 3x een HP.
Ik raad dan ook niet de HP aan. Maar een willekeurig merk met 2 jaar garantie, zoals asus of samsung. De precieze notebook welke jij bedoelt is mij onbekend.
Ik raad je wel aan ooit een geheugenupgade te doen. 4GB RAM was 2 jaar geleden al standaard. Nu iets kopen met minder vind ik nog altijd raar.
Mijn laptop is onlangs doodgegaan en ik heb nu een nieuwe nodig voor de laatste 2 jaar van mijn studie (maar ook daarna gebruik ik hem natuurlijk nog).
Ik studeer ICT en de programma's die ik daarbij soepel wil kunnen draaien zijn Visual Studio 2010, Adobe CS5 Collection, Netbeans, Office 2010. Als de laptop een beetje kan gamen is het leuk maar daarvoor wil ik niet extra betalen.
Ik wil minimaal 4GB ram en een 2GHz Dual Core. Een aparte videokaart is een pré. Belangrijk is ook een SD kaart lezer.
Schermgrootte wil ik rond de 15 inch hebben, 17 inch kan ook maar daardoor wordt de prijs over het algemeen te hoog.
Budget max 490,- (400,- exclusief BTW), goedkoper = beter.
Merk heb ik het liefst Asus, HP, MSI, Lenovo, Dell of Samsung.
Ik studeer ICT en de programma's die ik daarbij soepel wil kunnen draaien zijn Visual Studio 2010, Adobe CS5 Collection, Netbeans, Office 2010. Als de laptop een beetje kan gamen is het leuk maar daarvoor wil ik niet extra betalen.
Ik wil minimaal 4GB ram en een 2GHz Dual Core. Een aparte videokaart is een pré. Belangrijk is ook een SD kaart lezer.
Schermgrootte wil ik rond de 15 inch hebben, 17 inch kan ook maar daardoor wordt de prijs over het algemeen te hoog.
Budget max 490,- (400,- exclusief BTW), goedkoper = beter.
Merk heb ik het liefst Asus, HP, MSI, Lenovo, Dell of Samsung.
Ik ben voor mijn zusje opzoek naar een laptop.
Ik heb me alleen al zo lang niet meer in hardware verdiept dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Ze gaat aankomend schooljaar beginnen met een studie geneeskunde, en heeft dus een stevige laptop nodig die hopelijk een jaartje of 6 mee kan gaan.
het budget is zo rond de 600-800 euro.
Iemand een idee?
Ik heb me alleen al zo lang niet meer in hardware verdiept dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Ze gaat aankomend schooljaar beginnen met een studie geneeskunde, en heeft dus een stevige laptop nodig die hopelijk een jaartje of 6 mee kan gaan.
het budget is zo rond de 600-800 euro.
Iemand een idee?
6 jaar? Ik probeer lang met mijn laptop te doen maar na een jaar of 4 is de lol er toch wel vanaf en maak je de overstap naar iets stevigers/langere accuduur/schoon. Het kan wel, maar veel laptops redden de 6 jaar niet. Zeker als je ze elke dag meesleept.
Binnen het budget heb je de gebruikelijke kandidaten.
pricewatch: Asus K53SV-SX146V + SSD
pricewatch: Asus N53SV-SZ507V + evt. SSD vanwege het 1080p scherm.
En verder.. niet echt veel. Of je moet je budget willen verhogen en een xps 15 nemen. Maar ik heb liever een i5+SSD dan een i7 zonder, ik geloof ook niet dat je zusje baat heeft bij een i7
We zijn al lang op het punt waar je tijdens doorsnee taken (gamen/surfen/flash/video) het verschil niet merkt tussen een snelle processor en een... nog snellere processor niet merkt.
Maar ik dwaal af. In principe voldoet de hele lijst http://tweakers.net/price...yk9nfwBGlO57-RD0EWqYF3XPw wel. Maar of een duurdere laptop het geld waard is betwijfel ik.
Binnen het budget heb je de gebruikelijke kandidaten.
pricewatch: Asus K53SV-SX146V + SSD
pricewatch: Asus N53SV-SZ507V + evt. SSD vanwege het 1080p scherm.
En verder.. niet echt veel. Of je moet je budget willen verhogen en een xps 15 nemen. Maar ik heb liever een i5+SSD dan een i7 zonder, ik geloof ook niet dat je zusje baat heeft bij een i7
Maar ik dwaal af. In principe voldoet de hele lijst http://tweakers.net/price...yk9nfwBGlO57-RD0EWqYF3XPw wel. Maar of een duurdere laptop het geld waard is betwijfel ik.
hehe ja misschien is 6 jaar een beetje overdreven 
maar het is niet zo dat ze games ofzo gaat doen er op, en ik denk toch dat voor gewoon schoolwerk/msn
een laptop wel een aantal jaartjes mee moet kunnen. ik zal de opties die je benoemd hebt eens bekijken
maar het is niet zo dat ze games ofzo gaat doen er op, en ik denk toch dat voor gewoon schoolwerk/msn
een laptop wel een aantal jaartjes mee moet kunnen. ik zal de opties die je benoemd hebt eens bekijken
Anoniem: 153794
Als bijna afzwaaiend student ben ik momenteel aan het rondkijken naar iets anders. Zowel mijn desktop als laptop zijn alweer enkele jaartjes oud en bijna aan vervanging toe.
Mijn desktop: AMD64@3500, 1gb ram, nvidia 6600. (klik)
Laptop: Intel Centrino@1.6Ghz, 1gb ram, nvidia 7300.
Ik ben een informatica (software engineering) student en begin binnenkort met het afstuderen. Games doe ik niet, dus ik ben geen game monster nodig. Wel heb ik vaak meerdere applicaties tegelijkertijd open staan.
Wat ik wel belangrijk vind is dat het Linux geschikt moet zijn, omdat ik hoofdzakelijk onder Linux werk.
Vroeger had ik de filosofie dat een laptop draagbaar moest zijn en een beetje energiezuinig i.v.m. een fatsoenlijke accu-tijd. Voor het zware werk, zoals videobewerking etc. gebruik ik dan wel mijn desktop.
Hobbymatig doe ik er veel mee op gebied van audio en fotografie en andere dingen, maar dat kan op de meeste systemen wel.
Nu loop ik echter al een tijdje tegen bepaalde beperkingen aan. Zowel mijn desktop als laptop zijn bijvoorbeeld niet geschikt voor virtualisatie. Ook kan ik mijn 24" scherm niet fatsoenlijk aansturen met mijn desktop. Als ik een dvd fullscreen wil kijken, moet ik alle overige applicaties sluiten.
Het is tijd voor iets anders. Toevallig kwam ik hier op tweakers een leuke laptop aanbieding tegen, te weten een 'workstation': http://tweakers.net/produ...9/hp-elitebook-8560w.html
Hoewel het niet het soort laptop is dat ik normaal zou overwegen zou het nu misschien wel eens een goede keuze kunnen zijn?
Als ik zo'n workstation kies, dan heb ik zeg maar een vervanger voor mijn laptop én desktop ... of denk ik te simpel?
Vroeger presteerde een laptop gewoon veel minder dan een desktop. De high performance laptops hadden dan ook als nadeel dat ze veel energie verbruikten, dus lawaaiig zijn met tegenvallende accu-tijd. Vandaar mijn keuze destijds voor een energiezuinige Centrino laptop en desktop systeem.
Ik zit dus met een dilemma. Gebruik maken van de studentenactie en mijn desktop + laptop vervangen door een workstation, of toch vast blijven houden aan het concept van twee systemen, een mobiele energiezuinige laptop met een snelle desktop machine voor thuis.
Het moge duidelijk zijn dat budget wel een rol speelt bij een student. Een nieuw systeem moet wel verbetering bieden t.o.v. mijn huidige systemen. Aan de andere kant zou ik na het afstuderen misschien ook wel een baan kunnen krijgen waarbij een laptop hoort, dus dan is de keuze voor het aanschaffen van de genoemde laptop misschien minder praktisch?
Mijn desktop: AMD64@3500, 1gb ram, nvidia 6600. (klik)
Laptop: Intel Centrino@1.6Ghz, 1gb ram, nvidia 7300.
Ik ben een informatica (software engineering) student en begin binnenkort met het afstuderen. Games doe ik niet, dus ik ben geen game monster nodig. Wel heb ik vaak meerdere applicaties tegelijkertijd open staan.
Wat ik wel belangrijk vind is dat het Linux geschikt moet zijn, omdat ik hoofdzakelijk onder Linux werk.
Vroeger had ik de filosofie dat een laptop draagbaar moest zijn en een beetje energiezuinig i.v.m. een fatsoenlijke accu-tijd. Voor het zware werk, zoals videobewerking etc. gebruik ik dan wel mijn desktop.
Hobbymatig doe ik er veel mee op gebied van audio en fotografie en andere dingen, maar dat kan op de meeste systemen wel.
Nu loop ik echter al een tijdje tegen bepaalde beperkingen aan. Zowel mijn desktop als laptop zijn bijvoorbeeld niet geschikt voor virtualisatie. Ook kan ik mijn 24" scherm niet fatsoenlijk aansturen met mijn desktop. Als ik een dvd fullscreen wil kijken, moet ik alle overige applicaties sluiten.
Het is tijd voor iets anders. Toevallig kwam ik hier op tweakers een leuke laptop aanbieding tegen, te weten een 'workstation': http://tweakers.net/produ...9/hp-elitebook-8560w.html
Hoewel het niet het soort laptop is dat ik normaal zou overwegen zou het nu misschien wel eens een goede keuze kunnen zijn?
Als ik zo'n workstation kies, dan heb ik zeg maar een vervanger voor mijn laptop én desktop ... of denk ik te simpel?
Vroeger presteerde een laptop gewoon veel minder dan een desktop. De high performance laptops hadden dan ook als nadeel dat ze veel energie verbruikten, dus lawaaiig zijn met tegenvallende accu-tijd. Vandaar mijn keuze destijds voor een energiezuinige Centrino laptop en desktop systeem.
Ik zit dus met een dilemma. Gebruik maken van de studentenactie en mijn desktop + laptop vervangen door een workstation, of toch vast blijven houden aan het concept van twee systemen, een mobiele energiezuinige laptop met een snelle desktop machine voor thuis.
Het moge duidelijk zijn dat budget wel een rol speelt bij een student. Een nieuw systeem moet wel verbetering bieden t.o.v. mijn huidige systemen. Aan de andere kant zou ik na het afstuderen misschien ook wel een baan kunnen krijgen waarbij een laptop hoort, dus dan is de keuze voor het aanschaffen van de genoemde laptop misschien minder praktisch?
Een workstation laptop gaat niet significant langer mee dan een normale notebook. Een cpu verbruikt gewoon erg weinig tegenwoordig. De GPU is zuipt het meeste stroom.
Met nvidia en AMd heb je tegenwoordig switchable graphics. Maar, dat werkt niet onder linux. Je kan daar alleen de IGP gebruiken, maar als ik kijk naar je gebruik maakt dat niet uit. Gamen doe je wel onder windows, en een IGP is zat voor bijna alles.
De huidige CPU's zijn ook snel zat voor alles eigenlijk. Ik zie het punt van een nog snellere desktop CPU dan de i7-2630QM niet direct. Zeker voor wat ik ermee doe. (beetje programmeren, een VM)
De Utwente heeft ervoor gekozen een AMD gpu te configueren, en ik weet niet of deze switchable graphics bevat. Met switchable graphics ga je richting de 6 uur accuduur, zonder zit je tegen de 3 uur aan te hikken. Ik weet daarom niet of dat echt een slimme keus is. Ik geef liever wat performance op voor een langere accuduur.
Een workstation betekent trouwens dat de bouwkwaliteit dik in orde is, de performance krijg je tegenwoordig ook in consumenten notebooks.
Tevens, investeer alsjeblieft in een goed scherm. We zijn tegenwoordig op het punt dat de traagste processor voor de meeste mensen voldoet. Ik koop liever een i3 met een goed scherm dan een i7 met een of ander middelmaat 768p scherm zoals die in 99% van de notebooks te vinden zijn.
Met nvidia en AMd heb je tegenwoordig switchable graphics. Maar, dat werkt niet onder linux. Je kan daar alleen de IGP gebruiken, maar als ik kijk naar je gebruik maakt dat niet uit. Gamen doe je wel onder windows, en een IGP is zat voor bijna alles.
De huidige CPU's zijn ook snel zat voor alles eigenlijk. Ik zie het punt van een nog snellere desktop CPU dan de i7-2630QM niet direct. Zeker voor wat ik ermee doe. (beetje programmeren, een VM)
De Utwente heeft ervoor gekozen een AMD gpu te configueren, en ik weet niet of deze switchable graphics bevat. Met switchable graphics ga je richting de 6 uur accuduur, zonder zit je tegen de 3 uur aan te hikken. Ik weet daarom niet of dat echt een slimme keus is. Ik geef liever wat performance op voor een langere accuduur.
Een workstation betekent trouwens dat de bouwkwaliteit dik in orde is, de performance krijg je tegenwoordig ook in consumenten notebooks.
Tevens, investeer alsjeblieft in een goed scherm. We zijn tegenwoordig op het punt dat de traagste processor voor de meeste mensen voldoet. Ik koop liever een i3 met een goed scherm dan een i7 met een of ander middelmaat 768p scherm zoals die in 99% van de notebooks te vinden zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-07-2011 16:33 ]
Ben het eigenlijk een grote lijnen helemaal met je eens Darkstone.
Gamen doe ik niet. Wel doe ik zware grafische bewerkingen voor fotografie, video en vision, maar dat is meer processor werk dan gpu gerelateerd.
Wat ik echter wel belangrijk vind is dat ik op de hoge native resolutie fatsoenlijk kan werken en ook een externe monitor op hoge resolutie kan aansturen.
Mijn huidige desktop heeft een Nvidia GeForce 6600, maar kan mijn 24" 1920x1200 tft niet altijd goed aansturen. Film op fullscreen kan alleen als er verder niks op de achtergrond draait. High Definition bestanden, zoals die van bu-ray of mkv bestanden draaien niet vloeiend.
Dat moet in mijn volgende systeem wel goed zijn en ik weet niet of een IGP daar geschikt voor is?
Qua processor hoef ik ook inderdaad niet de snelste. Elk systeem van tegenwoordig kan wel virtualisatie aan lijkt me. Het zou echter wel fijn zijn als ik beter zou kunnen multitasken en de workload goed verdelen, zodat het systeem ook responsief blijft als ik meerdere taken tegelijk uitvoer. (ik draai vaak veel applicaties en processen tegelijk)
Een workstation lijkt dus niet noodzakelijk. Toch ben ik wel gecharmeerd van de bouwkwaliteit.
Verder ben ik het ook helemaal met je eens dat het scherm erg belangrijk is. Een lagere resolutie is geen optie, dan kan ik net zo goed op mijn huidige systeem blijven werken.
Voorts is ook het toetsenbord van groot belang! Dit is in veel laptops ondermaats, ik kan ze althans niet waarderen. Die HP Elitebook heeft overigens wel een aardige aanslag, afgezien van die kleine pijltjes toetsen. De IBM Thinkpad heeft echter ook een heel fijn toestenbord.
Het blijft een dilemma. Er is een leuke aanbieding, doch het blijft veel geld. Ook weet ik niet of het compromis van de workstation de juiste keuze zal zijn.
Gamen doe ik niet. Wel doe ik zware grafische bewerkingen voor fotografie, video en vision, maar dat is meer processor werk dan gpu gerelateerd.
Wat ik echter wel belangrijk vind is dat ik op de hoge native resolutie fatsoenlijk kan werken en ook een externe monitor op hoge resolutie kan aansturen.
Mijn huidige desktop heeft een Nvidia GeForce 6600, maar kan mijn 24" 1920x1200 tft niet altijd goed aansturen. Film op fullscreen kan alleen als er verder niks op de achtergrond draait. High Definition bestanden, zoals die van bu-ray of mkv bestanden draaien niet vloeiend.
Dat moet in mijn volgende systeem wel goed zijn en ik weet niet of een IGP daar geschikt voor is?
Qua processor hoef ik ook inderdaad niet de snelste. Elk systeem van tegenwoordig kan wel virtualisatie aan lijkt me. Het zou echter wel fijn zijn als ik beter zou kunnen multitasken en de workload goed verdelen, zodat het systeem ook responsief blijft als ik meerdere taken tegelijk uitvoer. (ik draai vaak veel applicaties en processen tegelijk)
Een workstation lijkt dus niet noodzakelijk. Toch ben ik wel gecharmeerd van de bouwkwaliteit.
Verder ben ik het ook helemaal met je eens dat het scherm erg belangrijk is. Een lagere resolutie is geen optie, dan kan ik net zo goed op mijn huidige systeem blijven werken.
Voorts is ook het toetsenbord van groot belang! Dit is in veel laptops ondermaats, ik kan ze althans niet waarderen. Die HP Elitebook heeft overigens wel een aardige aanslag, afgezien van die kleine pijltjes toetsen. De IBM Thinkpad heeft echter ook een heel fijn toestenbord.
Het blijft een dilemma. Er is een leuke aanbieding, doch het blijft veel geld. Ook weet ik niet of het compromis van de workstation de juiste keuze zal zijn.
Als je een hoge resolutie een pre vind zijn er maar 2 opties: de xps 15 voor €832, en deze elitebook. De €200 voor betere bouwkwaliteit en service zijn het imo wel waard, afhankelijk van wat de accuduur gaat doen. Dat is mij nog steeds niet duidelijk.
Verder, een IGP kan tegenwoordig alles, alleen geen 23.973hz video uitzenden. Meerdere schermen zijn geen probleem meer voor zelfs de traagste videokaart.
Verder, een IGP kan tegenwoordig alles, alleen geen 23.973hz video uitzenden. Meerdere schermen zijn geen probleem meer voor zelfs de traagste videokaart.
Anoniem: 417093
Ben opzoek naar een laptop voor de opleiding visual art aan de nhtv.
Programma's die gedraaid gaan worden zijn voornamelijk 3ds max, maya, photoshop, zbrush
budget circa 1000-1200 euro. Laptop moet het liefst 3 of 4 jaar meegaan met de studie. edit :(ben er inmiddels achter dat 2 en hoogstens 3 jaar realistischer is).
Specificaties gegeven door school:
http://www.nhtv.nl/filead...rs_and_3D_Visual_Arts.pdf
Eigen voorwaarden :
1920*1080, goede beeldkwaliteit voor een laptop (kleuren).
17 inch
goede klantenservice. Als hij faalt moet ik zo snel mogelijk een werkende laptop krijgen.
gewicht is geen probleem, liever wat kilo's meer dan de performance van je laptop op te offeren
zodat hij dunner is.
Ook moet hij niet te snel warm worden en erg betrouwbaar zijn.
Tot nu toe gaat mijn interesse naar de xps 17 (dell) of iets in de richting van g73 (asus) of toshiba qosmio.
Zal me de komende dagen nog verder moeten verdiepen in reviews etc.
Msi en alienware schrikken mij gelijk af door de energie die er in de looks en bijzaken gestoken word.
Ik betaal niet voor een gepimpte case maar wat je ermee kunt doen.
Programma's die gedraaid gaan worden zijn voornamelijk 3ds max, maya, photoshop, zbrush
budget circa 1000-1200 euro. Laptop moet het liefst 3 of 4 jaar meegaan met de studie. edit :(ben er inmiddels achter dat 2 en hoogstens 3 jaar realistischer is).
Specificaties gegeven door school:
http://www.nhtv.nl/filead...rs_and_3D_Visual_Arts.pdf
Eigen voorwaarden :
1920*1080, goede beeldkwaliteit voor een laptop (kleuren).
17 inch
goede klantenservice. Als hij faalt moet ik zo snel mogelijk een werkende laptop krijgen.
gewicht is geen probleem, liever wat kilo's meer dan de performance van je laptop op te offeren
zodat hij dunner is.
Ook moet hij niet te snel warm worden en erg betrouwbaar zijn.
Tot nu toe gaat mijn interesse naar de xps 17 (dell) of iets in de richting van g73 (asus) of toshiba qosmio.
Zal me de komende dagen nog verder moeten verdiepen in reviews etc.
Msi en alienware schrikken mij gelijk af door de energie die er in de looks en bijzaken gestoken word.
Ik betaal niet voor een gepimpte case maar wat je ermee kunt doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 417093 op 31-07-2011 15:51 ]
Er staat nergens dat je 17 inch nodig hebt. Ik raad je ten zeerste af een 17" te nemen voor school. Je sleept je een breuk daarmee.
Het enige voordeel wat ik zie, een groot scherm, word meteen tenietgedaan doordat de resolutie toch hetzelfde is als een 15.6" notebook. Daar zou ik even over nadenken.
Met je eis van en goed scherm blijven er 2 laptops over: xps 15 voor €814 met i7, 1080p scherm. Of de xps 17 voor €850 met i7, en het 3D scherm. Je kan ook voor het anti-glare scherm (De 3D config heeft geen optimus, wat ruk accuduur betekent in de praktijk) kiezen maar die schijnt een stuk slechter te zijn. Geen van deze laptops heeft overigens firewire.
Het extra geld kun je dan steken in extra garantie. bij dell kan je next-business-day on-site nemen. Wel bellen daarvoor anders betaal je je helemaal schor.
De E6520 valt misschien ook nog binnen je budget. maar A) je moet hem van ebay afhalen, in nederland is hij heel duur. En B)Ik weet niet wat voor scherm erin zit. Vast een goed scherm, maar geen top-of-the-line zoals in de xps 15/17. Die heeft overigens wel firewire.
Dan bedoel ik iets als http://cgi.ebay.com/DELL-...Nov05&hash=item2a12102f75. Dan ben je voor iets als €900 klaar.
Het enige voordeel wat ik zie, een groot scherm, word meteen tenietgedaan doordat de resolutie toch hetzelfde is als een 15.6" notebook. Daar zou ik even over nadenken.
Met je eis van en goed scherm blijven er 2 laptops over: xps 15 voor €814 met i7, 1080p scherm. Of de xps 17 voor €850 met i7, en het 3D scherm. Je kan ook voor het anti-glare scherm (De 3D config heeft geen optimus, wat ruk accuduur betekent in de praktijk) kiezen maar die schijnt een stuk slechter te zijn. Geen van deze laptops heeft overigens firewire.
Het extra geld kun je dan steken in extra garantie. bij dell kan je next-business-day on-site nemen. Wel bellen daarvoor anders betaal je je helemaal schor.
De E6520 valt misschien ook nog binnen je budget. maar A) je moet hem van ebay afhalen, in nederland is hij heel duur. En B)Ik weet niet wat voor scherm erin zit. Vast een goed scherm, maar geen top-of-the-line zoals in de xps 15/17. Die heeft overigens wel firewire.
Dan bedoel ik iets als http://cgi.ebay.com/DELL-...Nov05&hash=item2a12102f75. Dan ben je voor iets als €900 klaar.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-07-2011 11:22 ]
Misschien doe ik iets verkeerd, maar via de officiele nederlandse Dell website kan ik geen Dell XPS 15 vinden met een hoge resolutie. De 15,6" schermen zijn allemaal 1366x768. Terwijl ik op internet toch wel degelijk reviews vind van 1920x1080 configuraties, waaronder deze review op tweakers: http://tweakers.net/produ...88/dell-xps-15-l502x.htmlAnoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:21:
Als je een hoge resolutie een pre vind zijn er maar 2 opties: de xps 15 voor €832, en deze elitebook. De €200 voor betere bouwkwaliteit en service zijn het imo wel waard, afhankelijk van wat de accuduur gaat doen. Dat is mij nog steeds niet duidelijk.
Die elitebook begint steeds interessanter te worden. ;-)
Wat die IGP betreft. Hebben de nieuwe generaties nog steeds dat probleem met video of zou dat al zijn opgelost? Je schrijft dat 23.973hz niet mogelijk is. Kwam dat door fouten in het Sandy Bridge platform (die inmiddels misschien al verholpen zijn) of is dat van een andere aard?
je moet een config kiezen en vervolgens kan je upgraden, het scherm kost €200 maar met wat slim geconfigueer kom je op €796, of €814 als je 6GB RAM en 750GB hdd wilt.
De '23hz' bug heb je met sandy bridge inderdaad, maar de hdmi aansluiting zit aan de nvidia GPU vast, dus heb je dat probleem niet.
De '23hz' bug heb je met sandy bridge inderdaad, maar de hdmi aansluiting zit aan de nvidia GPU vast, dus heb je dat probleem niet.
Firewire zou voor de programmers kunnen zijn, mischien dat het alleen dient voor de texas instruments rekenmachines ( dit moet ik nog navragen).Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 10:59:
Er staat nergens dat je 17 inch nodig hebt. Ik raad je ten zeerste af een 17" te nemen voor school. Je sleept je een breuk daarmee.
Ik vraag me af hoe je bij een bedrag van 850 euro voor een xps17 komt, als ik ga samenstellen kom ik bij 1300 euro. Ik heb dan een full hd scherm zonder 3d, i7, 6gb ram en natuurlijk 3 jaar next day garantie en accident garantie. Ik moet gewoon die zekerheid hebben dat ik niet zonder laptop kom te zitten als er iets fout gaat.
17 inch schijnt wel fijner te werken met photoshop en dergelijke, afgaand op ervaringen van anderen.
moet er nog goed over nadenken of ik 15/17 inch neem.
De E6520 valt af omdat het een business notebook is.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 417093 op 31-07-2011 19:49 ]
Je kan via de sheet uitrekenen wat de goedkoopste variant is:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
3 jaar garantie kost 217, acci-damage kost 71 dat vul je in in cel B2, en dan heb je de prijs van alles beschikbare configs. € 1,068 met 3D scherm, rond de €1000 met anti-glare scherm.
Maar je betaalt wel erg veel voor garantie. Soms is het een stuk goedkoper, zo kostte diezelfde upgrade 2 weken geleden €80 op een bepaalde xps 15 config.
3 jaar garantie kost 217, acci-damage kost 71 dat vul je in in cel B2, en dan heb je de prijs van alles beschikbare configs. € 1,068 met 3D scherm, rond de €1000 met anti-glare scherm.
Maar je betaalt wel erg veel voor garantie. Soms is het een stuk goedkoper, zo kostte diezelfde upgrade 2 weken geleden €80 op een bepaalde xps 15 config.
Waarom valt dat af? Een business notebook is meestal duurder, maar vaak een stuk steviger, en er zit standaard 3 jaar garantie op.Anoniem: 417093 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:32:
De E6520 valt af omdat het een business notebook is.
Zat eerst op een een pagina waar ik wijzigingen kon aanbrengen, maar schermconfiguratie stond daar vast. Net had ik een pagina speciaal met korting voor studenten en daar kon ik wel het 1920x1080 scherm kiezen, maar met een 500gb hdd en verder basis config kwam ik nog steeds boven de 1000 euro uit.Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:55:
je moet een config kiezen en vervolgens kan je upgraden, het scherm kost €200 maar met wat slim geconfigueer kom je op €796, of €814 als je 6GB RAM en 750GB hdd wilt.
Heb net het topic op het forum al gevonden met tips hoe bij Dell te bestellen, maar de Dell is nu voor mij geen optie meer. Het schijnt namelijk nogal problematisch te zijn om de videokaart werkende te krijgen. De AMD grafische kaarten schijnen nu beter te zijn qua ondersteuning dan NVIDIA, omdat NVIDIA nu die techniek gebruikt waarbij het gebruik maakt van de Intel IGP.
Als de NVIDIA grafische kaart niet werkt onder linux, dan zal de hdmi aansluiting het ook wel niet doen.
Dat is altijd met switchable graphics. Zowel AMD als nvidia vertikken het om drivers te maken voor linux.
https://github.com/MrMEEE/bumblebee schijnt te werken voor nvidia kaarten, maar dat is ook weer gedoe.
Er zit trouwens ook minidisplayport op. HDMI verloopje kopen en gaan. Ik weet alleen niet of dat ook geluid ondersteunt.
Als de elitebook ook switchable graphics heeft heb je daar hetzelfde probleem. Maar ik dacht dat dat, ten koste van de accuduur, was uitgeschakeld.
https://github.com/MrMEEE/bumblebee schijnt te werken voor nvidia kaarten, maar dat is ook weer gedoe.
Er zit trouwens ook minidisplayport op. HDMI verloopje kopen en gaan. Ik weet alleen niet of dat ook geluid ondersteunt.
Als de elitebook ook switchable graphics heeft heb je daar hetzelfde probleem. Maar ik dacht dat dat, ten koste van de accuduur, was uitgeschakeld.
Als ik het goed begrepen had was de Intel IGP uitgeschakeld bij die Elitebook. Hij maakt dan dus hoe dan ook gebruik van de AMD grafische kaart. Het probleem met de Dell zou te maken hebben met het feit dat je deze in het bios niet uit zou kunnen zetten, waardoor de Intel IGP als videokaart wordt aangemerkt.
Heb er zelf geen ervaring mee, dus misschien dat het met een beetje handigheid prima aan de praat is te krijgen hoor. Ik ga nu alleen af op wat ik elders lees.
Wat een gedoe zeg. Vroeger kon je een computer kopen en dan werkte het gewoon, maar tegenwoordig zit er zoveel op en bij de ene fabrikant werkt het dan zus en bij de concurrent werkt het weer zo. ;-)
Heb er zelf geen ervaring mee, dus misschien dat het met een beetje handigheid prima aan de praat is te krijgen hoor. Ik ga nu alleen af op wat ik elders lees.
Wat een gedoe zeg. Vroeger kon je een computer kopen en dan werkte het gewoon, maar tegenwoordig zit er zoveel op en bij de ene fabrikant werkt het dan zus en bij de concurrent werkt het weer zo. ;-)
Ik denk dat een business notebook niet snel genoeg zal zijn. Ik ga nu kijken naar een bto of xnotebook. Zal nog wel heel wat uren nodig hebben om er een uit te kiezen.Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:54:
Je kan via de sheet uitrekenen wat de goedkoopste variant is:
[...]
Waarom valt dat af? Een business notebook is meestal duurder, maar vaak een stuk steviger, en er zit standaard 3 jaar garantie op.
Het aanbod van BTO word gekielhaald door de xps 15. Letterlijk. Zelfs zonder OS duurder dan de xps 15 welke in bijna elk opzicht beter is.
De garantie is misschien goedkoper, maar ze kunnen nooit in-home service verlenen, tenzij je naast hun bedrijf woont.
Xnotebooks gebruikt in principe dezelfde barebone's.
En waarom zou een business notebook niet snel genoeg zijn? Het enige wat van invloed is op de prestaties zijn de CPU, hdd, en GPU.
De garantie is misschien goedkoper, maar ze kunnen nooit in-home service verlenen, tenzij je naast hun bedrijf woont.
Xnotebooks gebruikt in principe dezelfde barebone's.
En waarom zou een business notebook niet snel genoeg zijn? Het enige wat van invloed is op de prestaties zijn de CPU, hdd, en GPU.
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop/netbook. Aangezien ik hem veel mee zal gaan sjouwen naar school, moet hij draagbaar zijn. Echter moet het nog wel prettig blijven om mee te werken. Mijn vriendin heeft een 10,1 inch laptop, maar deze werkt voor mij echt vreselijk ivm het kleine toetsenbord.
Welke inch laptop raden jullie mij aan voor de beste combinatie van draagbaar/prettig om mee te werken?
Buiten dit gaat mijn voorkeur uit naar een mat scherm, omdat ik een enorme hekel heb al een spiegelend scherm. Echter is het mij al opgevallen dat er weinig laptops zijn met een mat scherm. Hier en daar las ik dat er hier een oplossing voor is dmv anti reflectie folie etc. Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dit ook echt?
Ook moet de accuduur van de laptop goed zijn.
Voor wat betreft de inhoud van de laptop heb ik weinig eisen aangezien ik er geen zware dingen mee hoeft te doen. Wel moet hij natuurlijk soepel blijven lopen als ik meerdere dingen tegelijk draai. Het liefst heb ik wel 4GB geheugengrootte, 7200 RPM en voldoende opslagcapaciteit.
Samengevat:
Bvd
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop/netbook. Aangezien ik hem veel mee zal gaan sjouwen naar school, moet hij draagbaar zijn. Echter moet het nog wel prettig blijven om mee te werken. Mijn vriendin heeft een 10,1 inch laptop, maar deze werkt voor mij echt vreselijk ivm het kleine toetsenbord.
Welke inch laptop raden jullie mij aan voor de beste combinatie van draagbaar/prettig om mee te werken?
Buiten dit gaat mijn voorkeur uit naar een mat scherm, omdat ik een enorme hekel heb al een spiegelend scherm. Echter is het mij al opgevallen dat er weinig laptops zijn met een mat scherm. Hier en daar las ik dat er hier een oplossing voor is dmv anti reflectie folie etc. Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dit ook echt?
Ook moet de accuduur van de laptop goed zijn.
Voor wat betreft de inhoud van de laptop heb ik weinig eisen aangezien ik er geen zware dingen mee hoeft te doen. Wel moet hij natuurlijk soepel blijven lopen als ik meerdere dingen tegelijk draai. Het liefst heb ik wel 4GB geheugengrootte, 7200 RPM en voldoende opslagcapaciteit.
Samengevat:
- Draagbaar maar wel prettig om nog mee te werken
- Mat scherm (of een goede antireflectie folie oid)
- Goede accuduur
- Soepel blijven draaien bij multitasking
- Voldoende opslagcapaciteit etc.
Bvd
Ik heb ervaring met de anti-reflectie folie... niet aan beginnen. Dat ziet er niet uit.
Je kan er inderdaad mee in de volle zon zitten, maar binnenhuis ziet het er een stuk minder uit. Dat geld in mindere mate ook voor de normale antireflectiefolie.
Je vermeld ook geen budget, maar ik weet zo niet 123 een model wat aan je eisen voldoet. Behalve de E6420 die ik een stuk terug opnoemde, maar dat is vast niet wat je wilt.
http://cgi.ebay.com/DELL-...Nov05&hash=item2a12102f75 bedoel ik dan.
Je kan ook nog kijken naar wat budget zakelijke modellen. Die hebben meestal een mat scherm. Ik doel dan op de probook, vostro lijn.
Je kan er inderdaad mee in de volle zon zitten, maar binnenhuis ziet het er een stuk minder uit. Dat geld in mindere mate ook voor de normale antireflectiefolie.
Je vermeld ook geen budget, maar ik weet zo niet 123 een model wat aan je eisen voldoet. Behalve de E6420 die ik een stuk terug opnoemde, maar dat is vast niet wat je wilt.
http://cgi.ebay.com/DELL-...Nov05&hash=item2a12102f75 bedoel ik dan.
Je kan ook nog kijken naar wat budget zakelijke modellen. Die hebben meestal een mat scherm. Ik doel dan op de probook, vostro lijn.
Thanks voor de informatie. Zal even een blik gaan werpen op die budgetzakelijke modellen.
Een budget heb ik niet echt, maar de prijs/kwaliteit verhouding moet gewoon goed zijn en ik ga niet voor specs betalen die ik toch niet nodig heb. Het gaat mij vooral om een laptop die draagbaar is maar toch prettig blijft om mee te werken, een mat scherm, een lange accuduur en voldoende inhoud om het basisgebruik en multitasking soepel te laten verlopen.
P.s. De laptop uit de link is 15.6 inch. Dat vind ik te groot/zwaar om hem dagelijkse heen en weer naar school te transporteren
Een budget heb ik niet echt, maar de prijs/kwaliteit verhouding moet gewoon goed zijn en ik ga niet voor specs betalen die ik toch niet nodig heb. Het gaat mij vooral om een laptop die draagbaar is maar toch prettig blijft om mee te werken, een mat scherm, een lange accuduur en voldoende inhoud om het basisgebruik en multitasking soepel te laten verlopen.
P.s. De laptop uit de link is 15.6 inch. Dat vind ik te groot/zwaar om hem dagelijkse heen en weer naar school te transporteren
[ Voor 12% gewijzigd door rienkd op 31-07-2011 23:16 ]
Als je op zoek bent naar een formaat kleiner, 13" bijvoorbeeld, kan je beter even kijken in [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14". In het 13" formaat zijn matte schermen een stuk bekender. Ik ken iig niet een mainstream 15.6" laptop met een mat scherm en een beetje prijs/kwaliteit verhouding.
Anoniem: 397317
Hoi..
Ik ben op zoek naar een laptop voor school met een budget van ca. €500,-
Ik zat zelf te denken aan de volgende 2 laptops.
Is er nog een ander goed alternatief ?
Alvast bedankt !!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus K53SJ-SX216V | € 486,71 | € 486,71 |
1 | MSI CX640-050NL | € 488,- | € 488,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 974,71 |
Alvast bedankt !!
hier wil ik meteen op "inbreken" met een extra vraag bij deze vraag...ik wil ook graag wowAnoniem: 397317 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:18:
Hoi..
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus K53SJ-SX216V € 486,71 € 486,71 1 MSI CX640-050NL € 488,- € 488,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 974,71
Alvast bedankt !!
Ik heb nu een Samsung r510 ( Intel Core2 Duo T5750 ,GeForce 9200M GS 256MB ) dus mag aannemen dat deze zowiezo wel beter zijn.(ook qua resolutie want ik vind 1280 x 800 een beetje te klein) of zou een 17 inch dan gewoon beter zijn ?