Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397317

komkommer tijd ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Nee. uitslaap-tijd :+

Dat zijn wel zo ongeveer de laptops die ik zelf ook tegenkom in de pricewatch. Als je wilt gamen is een snellere GPU wel aan te raden, iets als de GT525m en HD5650m
http://tweakers.net/price...Y1COnaPnQlWCsQDH2DSzHcfwA
Maar dat ligt niet buiden het budget. Ik verwacht weinig kwaliteit van de acer (zoek een review op :) ) en se sony E series moet je ten alle tijde vermijden. Dan blijft er niets over.

Woon je toevallig in de buurt van rotterdam? De pricewatch: Asus K53SV-SX146V is daar in de aanbieding voor €499. Zie Anoniem: 154640 in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor school zal ik ook een notebook moeten gaan aanschaffen. Nu het toch moet wil ik best wel voor een kwaliteitsbak gaan want mogelijk gaat de desktop dan de deur uit.
- Full HD scherm.
- Af en toe kunnen gamen. Liefst een AMD GPU.
- Processor kracht moet Intel i3 of beter zijn. AMD is een no go, right?
- Kwaliteit (niet zo'n Acer die er na 2 jaar gegarandeerd mee kapt).
- Rond de 15-16", 17" lijkt mij zoals Darkstone ook al zei te groot.
- Hardware virtualisatie.
- Stil.
- Accu moet ok zijn, geen bak die de hele dag aan het stopcontact moet.
- Gewicht, minder=beter.
- Prijs <800, hoe goedkoper hoe beter. Tweedehands is geen probleem.

Wellicht dat er eens een SSD in komt.

Eerder zat ik op Apple's te aimen, maar voor die prijs krijg je volgens mij snellere Windows notebooks met schermresoluties die stukken hoger zijn. Sony Vaio's denk ik nu aan.

Sony Vaio EB4X1E/BQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de slechte notebook ooit gemaakt imo... accuduur brak. de rest matig. En hem dan ook nog prijzen als een volwaardige notebook 8)7

Er is maar 1 kandidaat: de xps 15. 4 euro onder je budget. i7, 1080p scherm, GT525m, en de gebruikelijke mikmak.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-08-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik wilde al gaan vragen waarom. Notebooks ben ik echt niet thuis in.

Kan je linken naar die XPS? Als ik hem bouw op Dell.nl komt er 900 euro uit. Om kosten te drukken mag het ook een i5 zijn. Ik zal in mijn post '700-800' even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de sheet kan je uitrekenen wat de goedkoopste combinatie is:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
Dat is € 759 met een i3, € 769 met een i5, en € 796 met een i7. Vanwege het gerinige prijsverschil raad ik de laatste aan.

In [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen staan alle notebooks met een fatsoenlijke resolutie. De N53 past technisch gezien in je budget als je de i5 neemt, maar hij is een stuk slechter dan de xps 15 (als in: scherm, speakers, accuduur, eigenlijk alles behalve de garantietermijn) en bovendien niet leverbaar. Ik heb het dan over pricewatch: Asus N53SV-SZ507V.

De 10% waardebon van dell kan je opduiken uit Dell Waardebonnen Topic als je geluk hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-08-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417093

Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:54:
Je kan via de sheet uitrekenen wat de goedkoopste variant is:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"

3 jaar garantie kost 217, acci-damage kost 71 dat vul je in in cel B2, en dan heb je de prijs van alles beschikbare configs. € 1,068 met 3D scherm, rond de €1000 met anti-glare scherm.

Maar je betaalt wel erg veel voor garantie. Soms is het een stuk goedkoper, zo kostte diezelfde upgrade 2 weken geleden €80 op een bepaalde xps 15 config.

[...]

Waarom valt dat af? Een business notebook is meestal duurder, maar vaak een stuk steviger, en er zit standaard 3 jaar garantie op.
Hmm de E6520, blijkt toch wel een goede optie te zijn. Mischien zelfs beter dan de xps voor auto desk. (Edit latitude gaat te hoog boven mijn budget)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 417093 op 02-08-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al geprobeerd dell te bellen? Via de telefoon is een stuk meer mogelijk bij dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik snap het niet echt. (Sheets, Dell site...) Wordt die XPS met 1080p scherm niet te duur voor mij?

De Asus N53SV-SZ404V is wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:06:
Ik snap het niet echt. (Sheets, Dell site...) Wordt die XPS met 1080p scherm niet te duur voor mij?
Nee :)

De upgrade naar het 1080p scherm kost €200. Als je dat bedrag invult in cel B2 krijg je alle configs met het 1080p scherm voor je neus. Dan weet je meteen welke na het toepassen de goedkoopste is.
De Asus N53SV-SZ404V is wel leverbaar.
Sinds vandaag. Maar hij is een paar euro duurder dan de xps 15 met exact dezelfde specs (behalve 2 jaar garantie, en een GT525m in plaats van GT540m). Maar de accuduur is minder, het scherm is brak in vergelijking met de xps 15, en zo nog een paar dingen. De xps 15 is imo een veel betere notebook. Het vereist alleen wat gedoe om de juiste prijs te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Aha ik snap het nu. :) Thanks.
Gaat een i5 niet zuiniger (langere accuduur, minder heet) zijn dan een i7?

En jammer dat het design van Asus 3x zo mooi is. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 02-08-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de xps mooier :) De asus ziet er op de detailfoto's, met name het toetsenbord, goedkoop uit op de een of andere manier.

De i5 is maar marginaal zuiniger dan de i7. Tegenwoordig hebben we power gating waardoor hele cores uitgeschakeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik verwachtte nog financiële support maar die komt er niet. De notebook zal helaas goedkoper moeten. Hetzelfde eisen lijstje kan gehanteerd worden, maar inleveren op de GPU mag.
Is er iets dat in de 400-500 euro zit en nog ok is of zal ik het tweedehands moeten gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jouw eisenlijstje is niet mogelijk in dit budget, tenzij je een 2ehands laptop neemt. Duik maar eens in V&A.

Voor €500 is het nauwelijks mogelijk om een redelijke GPU te krijgen, een goed scherm is gewoon onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-02 11:43
Ik ben voor een vriendin die binnenkort gaat studeren op zoek naar een nieuwe laptop.
Haar budget is maximaal 450 euro en het gebruik zal bestaan uit internetten en office werk.
Bij de makro kwam ik de volgende deal tegen: http://www.makrodagdeal.n...agtopper/Products/4246489

Goede deal of kan het beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij staat goedkoper in de pricewatch: pricewatch: Acer Travelmate 5742-373G25MN

Al zou ik eerder iets als pricewatch: HP ProBook 4520s (XX767EA) nemen. pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH) is ook heel erg leuk als je het uiterlijk te pruimen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Laatst online: 09-02 11:43
hmm die HP valt af. Wel een leuke laptop inderdaad. Maar met MaxICT heb ik niet zo'n goede ervaring en daarnaast is de laptop die ze aanbieden ook niet nieuw (remarketed). Jammer.
En de Thinkpad valt inderdaad af qua uiterlijk
Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ben ook nog steeds aan het kijken voor een laptop. Dit lijkt me ook wel een interessante optie:

pricewatch: HP Pavilion dv6-6150sd (QB005EA)

In hoeverre is deze grafische kaart sneller / langzamer dan een 540M?

En heeft het zin om te wachten op de ultrabooks? Ik heb de laptop rond oktober zo wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stuk trager. Ergens tussen de GT520m en de GT525m in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 10:48
Kan iemand mij vertellen of de L520 (Intel HD) videochip zal voldoen/ gelijk staan aan een videokaart met 128mb geheugen?
Deze laptop heb ik namelijk nodig voor mijn studie (Informatica).
Ik weet dat het ram geheugen gedeeld word, maar graag zou ik dit zeker willen weten.

Lenovo bellen lost niets op (al 5x gebeld, net de 6e keer), steeds word er belooft dat ik terug gebeld word door mensen die hier wel iets van weten, alleen gebeurd dit niet. (erg jammer).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een videokaart met 128MB geheugen :?

Wat bedoel je daar precies mee. Je weet de de hoeveelheid geheugen helemaal niets zegt over de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Anoniem: 303530 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:05:
Een videokaart met 128MB geheugen :?

Wat bedoel je daar precies mee. Je weet de de hoeveelheid geheugen helemaal niets zegt over de prestaties?
Dit is een minimale configuratie eis (staat op mijn brief).

" - Een grafische kaart met 128mb geheugen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan je dus helemaal negeren. De hoeveelheid geheugen zegt werkelijk niets over de prestaties. Tegenwoordig worden er budget-videokaarten uitgerust met 1GB geheugen die nog trager zijn dan kaarten van 5 jaar oud, waar destijds 128MB op zat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Anoniem: 303530 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:21:
Dat kan je dus helemaal negeren. De hoeveelheid geheugen zegt werkelijk niets over de prestaties. Tegenwoordig worden er budget-videokaarten uitgerust met 1GB geheugen die nog trager zijn dan kaarten van 5 jaar oud, waar destijds 128MB op zat :')
Dus de laptop zal er wel aan voldoen?
Lijkt me sterk als die niet aan die eis zou voldoen aangezien zij alleen "netbooks" afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nid
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:43

nid

Voor mijn studie heb ik ook een laptop nodig.
nu ben ik na een middag lezen wel overtuigt geraakt van de xps15.
ik ga er vanuit dat ik op die laptop nog een beetje casual kan gamen, en dat hij op school ook aan de eisen voldoet.
nu heb ik echter nog een "twijfel", en dat is de grootte van de laptop.
ik wil de laptop eigenlijk gewoon in mijn rugtas vervoeren, en ik ben niet zeker of een 15" model dan niet groot genoeg is. en ik ben ook bang dat het gamen op een kleiner model een stuk minder aangenaam word.
heeft iemand tip's of ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794

Een 15" laptop is wat mij betreft niet te groot om mee te nemen. Hij past prima in mijn (laptop) rugzak. Het zou een ander verhaal kunnen worden als je hem dagelijks mee moet slepen i.c.m. een lading zware boeken.
Zelf maakte ik vaak de afweging of ik de laptop nodig zou zijn een bepaalde dag. Indien ik veel boeken mee moest slepen, dan was dat gelukkig vaak ook een dag dat de laptop bijna niet gebruikt hoefde te worden.
Daarnaast kun je ook slim zijn en je boeken in digitale vorm op je laptop zetten natuurlijk. ;)

Kortom, een 15" laptop gaat prima mee in een rugzak. Dan passen er ook nog wel een of twee flinke boeken bij met schrijfgerei etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een beetje persoonlijke voorkeur. Beide formaten hebben hun voor en nadelen:

15.6": vaak krachtige hardware., optie tot 1080p scherm
13.3": vaak iets duurder, langer mee op de accu.

Voor mij is het heel simpel, ik weiger een laptop te kopen met een lage resolutie, dan is 15.6" de enige optie. Als ze nu dezelfde resolutie zouden maken op een 13" laptop zou ik dat misschien kopen. Ik denk het niet omdat ik op dit moment erg tevreden ben over mijn 15.6"er, het enige wat ik mis is een all-day-long accuduur. Maar dat gaat nog niet gebeuren de komende 10 jaar. De xps 15 komt wel redelijk in de buurt met 7 uur met de 9-cel accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314952

Hallo!

Over twee weken ga ik met mijn studie beginnen. Momenteel bezit ik een 17,3 '' laptop van Acer, ben er erg blij mee, maar na 3 jaar is hij niet alleen aan vervanging toe, maar ik moet ook perse een kleiner formaat laptop hebben.

Op het gebied van Laptops en PC's heb ik totaal geen verstand, dus vraag ik jullie wijze kenner graag om advies.

Hieronder een lijst van hoe/wat m.b.t. prijs en eisen.

- Formaat: 15,6 inch. Past met hoes perfect in mijn Eastpack-schoudertas, en is net groot genoeg om in mijn ogen een volwaardig notebook te zijn.

- Merk: Zoals ik al zei, ik heb er niet veel verstand van, maar ik weet natuurlijk wel dat merken als Sony, Acer en Asus beter zijn dan HP en Packard Bell. Graag hier rekening mee te houden.

- Doeleinden: Zoals ik al zei, ik ga de laptop voor mijn studie gebruiken. Daarnaast houd ik er ook van om af en toe een filmpje te kunnen kijken en tegelijkertijd mijn MSN en andere programma's aan te kunnen hebben, kortom; multitasken, maar NIET gamen.

Mijn budget bedraagt 400 euro, ietwat afwijken is prima, maar hoger dan 450 euro ga ik écht niet. Volgens mij kan ik voor 300 euro al en een laptop naar mijn eisen krijgen, maar hij moet natuurlijk een aantal jaren meegaan, en ik wil het maximale uit mijn budget halen, dus zou ik jullie vragen om tot die 400 euro de naar jullie mening beste laptop aan mij te adviseren.

Mijn ogen zijn gevallen op een naar mijn mening prachtige Asus, maar nu is de vraag natuurlijk, is deze het geld waard, en zijn er niet veel betere alternatieven voor die 400 euro? Hieronder een link naar de laptop.

pricewatch: Asus K52JU-SX114V

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,

dopsho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laptop die jij linkt is niet leverbaar ;) Ik zou daarom uitwijken naar iets als pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH), maar ik heb nog niet uitgebreid de pricewatch bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, je hebt helemaal gelijk!

Is die Lenovo ook beter? Wat is het verschil tussen die twee?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 314952 op 22-08-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergelijkbaar. Iets grotere harde schijfruimte, marginaal snellere processor, goedkoper.
De asus heeft wel 2 jaar garantie, gaat langer mee op de accu, en heeft een aparte GPU, mocht je die nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, eerlijk gezegd voel ik totaal niets bij Lenovo en de design..

Heb je misschien ook een vergelijkbaar Asus-product die je aanraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pricewatch: Asus X54L-SX021V ziet er leuk uit, maar die is alleen leverbaar bij redcoon (= erg slechte shop).
pricewatch: HP Pavilion g6-1111sd (LS255EA) krijg je dan als min of meer enige leverbare optie, die is dus exact hetzelfde als de lenovo. Misschien dat er in de mediamarkt/willekeurige winkel nog wat modellen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, thanks nogmaals voor je reactie.

Wil sowieso geen HP (excuses voor eigenwijze gedrag), prefereer heel erg een Asus.

Raad je me aan om die bij Redcoon toch te bestellen, of verder te zoeken?

(EDIT:) Heeft hij nou serieus een Blu-rayspeler?!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 314952 op 22-08-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke? Lijkt mij een fout.

Aangezien er blijkbaar niets anders is in deze prijsklasse zou ik bij redcoon bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je bij redcoon op de site kijkt tussen de foto's, zie je een blu-ray-logootje bij de DVD-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat duidelijk 'afbeelding kan afwijken' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een naaiers ook :')

Stel dat ik toch voor een Lenovo ga, wat vind u van deze?

http://azerty.nl/producte...cs-gigabit-ethernet-.html

En is het echt waar dat je het beeld los kan maken? En hoe zijn de toetsenbord knopjes, want deze zijn bij Acer van slechte kwaliteit (ruimte ertussen enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een notebook, geen tablet-achtig ding.

Lenovo staat bekend om zijn goede toetsenborden, dat gaat wel goed komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm oke. Ik ga vandaag nog even de stad in langs de MediaMarkt, Paradigit en MyCom om nog even verder te kijken, en daarna maak ik mijn keuze.

Heeft Redcoon ook een échte winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope. Alleen een webwinkel en een magazijn in duitsland. Garantie moet ook altijd via duitsland gebeuren. Zie de shopreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, neem die risico liever niet eerlijk gezegd. Ik ga kijken of ze die laptop bij de MediaMarkt of Paradigit of MyCom ook verkopen, dan betaal ik liever wat meer, en heb ik de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:14:
Nope. Alleen een webwinkel en een magazijn in duitsland. Garantie moet ook altijd via duitsland gebeuren. Zie de shopreviews.
Hoezo via Duitsland dan? Als je toch je product aanschaft bij Redcoon Benelux B.V. te Tilburg? Ik heb juist het idee dat het wel een aardige webwinkel is en je hebt altijd nog Thuiswinkelwaarborg als zekerheid. Ook op Kieskeurig zijn de mensen over het algemeen goed tevreden over Redcoon.
Anoniem: 314952 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:15:
Hm, neem die risico liever niet eerlijk gezegd. Ik ga kijken of ze die laptop bij de MediaMarkt of Paradigit of MyCom ook verkopen, dan betaal ik liever wat meer, en heb ik de zekerheid.
Gewoon eens de laptop in het echt voelen kan nooit kwaad. Vooral het toetsenbord want dat is niet van alle modellen even prettig. En als die niet heel veel duurder is kun je hem gelijk daar aanschaffen, als het wel veel scheelt met gewoon een goede computerwinkel als Azerty dan zou ik hem via internet bestellen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 22-08-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon.html

De shopreviews zijn vooral negatief. Er zijn maar weinig shops die slechter scoren. En ik dacht ergens gehoord te hebben dat het grootste gedeelte in duitsland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag langs heel veel shops geweest, stelden allemaal teleur. Allen hadden ze niet meer dan 10 laptops in het assortiment, en hele hoge prijsklassen en slechte prijs/kwaliteit verhouding (mediamarkt, paradigit, mycom, dynabite).

Ik wil heel graag een Asus, heb mijn budget UITGEBREID NAAR 550 EURO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314952 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:33:
Vandaag langs heel veel shops geweest, stelden allemaal teleur. Allen hadden ze niet meer dan 10 laptops in het assortiment, en hele hoge prijsklassen en slechte prijs/kwaliteit verhouding (mediamarkt, paradigit, mycom, dynabite).

Ik wil heel graag een Asus, heb mijn budget UITGEBREID NAAR 550 EURO.
Dan is dit je beste koop voor wat betreft ASUS: pricewatch: Asus X53SC-SX081V-NL

566 euro inclusief verzenden :). Je hebt dan een flink goede processor de i5 2410m, 4GB geheugen, 640GB harde schijf en GT520 grafische kaart (die overigens niet zo heel goed is maar voor simpele of oude games prima).

Of even wachten totdat deze weer wordt geleverd: pricewatch: Asus K53SC-SX075V
Zo'n 499 euro. Je hebt dan de i3 2310m, 4GB geheugen, 320GB harde schijf, GT520 grafische kaart (die overigens niet zo heel goed is maar voor simpele of oude games prima) en USB3.0 als het goed is.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 22-08-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerder pricewatch: Asus K53SJ-SX216V vind ik, die is binnen het budget. Maar die van jou is ook geen miskoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals; allebei uiterst bedankt voor jullie reactie en het delen van jullie kennis, stel het echt super op prijs ;)

@ Beiden; ik denk dat ik toch voor de X53 ga, dus die van 566 euro, want ik denk dat de verschil tussen i3 en i5 toch best wel groot is.

Overigens vind ik het heel raar dat de prijzen in de pricewatch van Paradigit, en op de site van Paradigit ontzettend veel scheelt, heel raar.

Bij welk winkel/webshop raden jullie mij aan om die te kopen?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:32:
Eerder pricewatch: Asus K53SJ-SX216V vind ik, die is binnen het budget. Maar die van jou is ook geen miskoop
Het is een beetje vreemd het lijkt wel of we net in een turnover moment zitten. De enige verandering die ik overigens bespeur is toevoeging van USB3.0. De oude laptops gaan eruit en zijn dus niet goed leverbaar en de vervangers zijn ook nog niet goed leverbaar.
Anoniem: 314952 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:19:
Nogmaals; allebei uiterst bedankt voor jullie reactie en het delen van jullie kennis, stel het echt super op prijs ;)

@ Beiden; ik denk dat ik toch voor de X53 ga, dus die van 566 euro, want ik denk dat de verschil tussen i3 en i5 toch best wel groot is.

Overigens vind ik het heel raar dat de prijzen in de pricewatch van Paradigit, en op de site van Paradigit ontzettend veel scheelt, heel raar.

Bij welk winkel/webshop raden jullie mij aan om die te kopen?

Cheers
Misschien kun je toch maar beter even wachten. Computerland komt nou ook niet echt goed uit de bus als ik zo even rondkijk. Die winkel zou ik dus in elk geval niet aanraden en Komplett.nl is weer een stuk duurder.

Ik ging even bij Azerty kijken en kom deze best leuke actie tegen voor Lenovo:
http://azerty.nl/32-3011/actie-lenovo-cashback.html

Als je 2 jaar On site NBD twv € 55,28 aanschaft krijg je via Lenovo maximaal 100 euro terug :). Of neem niet die garantie en krijg 50 euro terug :). Dan heb je toch je garantie en zelfs nog een betere en je bent nog wat minder geld kwijt ook :P.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 22-08-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is Computerland betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was mijn post nog aan het editten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, excuses.

En als ik bij Computerland bij een winkel langs ga, kan er niks mis gaan toch?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 314952 op 22-08-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314952 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:20:
Aha, excuses.

En als ik bij Computerland bij een winkel langs ga, kan er niks mis gaan toch?
Op zich hoef je qua aanschaf nergens voor te vrezen. Waar winkels zich in onderscheiden is de afhandeling van de after sales. Aan de andere kant van elke winkel is er wel een geval te vinden denk ik waarbij de klant niet tevreden is over het verloop. Wellicht heeft Computerland zijn after sales verbeterd. Want als je zoekt op 'Computerland klacht' in Google dan krijg je nogal wat hits, maar voor zover ik kan zien geen uit 2011.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 22-08-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, oke. Weet je wat ik doe, ik bel ze morgen en vraag of ze de laptop nog op voorraad hebben. Zoja, vraag ik in welke winkels, als het te doen is pak ik de OV van me broer en breng ik een bezoekje, als laatste optie bestel ik 'em op hun site, want ze zijn de goedkoopste, zowat de enige, en de laptop wil ik heel graag.

Voorlopig hou ik het dus bij de Asus, ik zal ze woensdag trouwens bellen,want morgen moet ik werken van 9-6. Jullie horen woensdag van me.

Voorlopig wil ik jullie nogmaals heel erg bedanken voor jullie tijd en moeite, stel het ongelofelijk op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze gaat em denk ik worden.

Wat vinden jullie ervan?

pricewatch: Asus K52F-EX766V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Dynabyte wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze hem nog in voorraad hebben, ja.

Ik heb even gekeken, en in vind voor dat geld niet zo snel iets beter, alleen lenovo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dus als ik persé een Asus wil, is dit een topdeal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topdeal is ook een groot woord.. gewoon een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, oke, sorry. Morgen dan maar eens langsgaan, service zuigt wel als de tyfus merk ik als ze weten dat je een notebook wilt die op de site staat. Ze willen totaal geen moeite doen om die voor jou via de winkel te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg ik bij Dynabyte trouwens wel de 64 bit versie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee. Meestal wel.

De key is geldig voor beide versies van windows, dus dat maakt ook niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat bij die laptop geen 64 bit, en bij anderen wel.

Welk key bedoel je precies? Dus ik hoef me geen zorgen te maken om de bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Soms noemen normale shops ook geen 32-bit/64-bit omdat het mensen kan verwarren en meer onduidelijkheid schept voor de leek :P

Maar iedere laptop is tegenwoordig wel geschikt voor 64-bit. Je moet alleen ook een 64-bit OS hebben dus. De key die Darkstone bedoeld is dan ook de licentiecode voor Windows die je bij de laptop krijgt (onderop geplakt). Deze is geschikt voor zowel de 32-bit als de 64-bit variant. Is 32-bit voorgeïnstalleerd en wil je 64-bit, dan moet je alleen even een 64-bit DVD regelen en installeren met de code onderop de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:44:
Jouw eisenlijstje is niet mogelijk in dit budget, tenzij je een 2ehands laptop neemt. Duik maar eens in V&A.

Voor €500 is het nauwelijks mogelijk om een redelijke GPU te krijgen, een goed scherm is gewoon onmogelijk.
Volgens mij gaat dit mislukken. :/ Nog tips/alternatieven? Volgens mij moet ik denken aan het HD-scherm laten zitten. :/ (Bij V&A is elke keer wel iets dat niet goed is. :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 24-08-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Volgens mij gaat dit mislukken. :/ Nog tips/alternatieven?
Nope, je kan hoogstens zelf een scherm erin bouwen... maar dat is een gedoe, en kost ook nog aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 20:50
Beste Tweakers,

Voor school ben ik op zoek naar een laptop.

Budget: 350 - 400 euro

Ik zal met name gebruik maken van word, excel, browsen, mailen, etc. In de trein wil ik er graag een filmpje op kunnen kijken.

Als ik er ook nog zo nu en dan een spelletje op kan spelen (thuis bijvoorbeeld League of Legends) dan zou dat helemaal geweldig zijn, maar ik denk dat dat er voor mijn budget niet in zit.

Zelf heb ik de volgende notebooks gevonden:

http://nl.hardware.info/productinfo/...;127463;120327

De Acer travelmate en HP G62-460SD lijken mij qua specs mooie laptops, maar ik kan helaas nergens reviews o.i.d. vinden. Zo weet ik niet of deze laptops duurzaam zijn en hoe lang ze op een volle accu mee gaan.

Welke laptop zou jij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Als je een laptop wilt kopen zou ik naar een laptop kijken waar je next-day on site garantie bij kunt nemen. Dat is wel wat duurder dan het budget wat je stelt, maar heb je uiteindelijk veel meer aan als de laptop per se moet voldoen voor school. Dell heeft bijvoorbeeld zulke opties, maar zijn op de site ontzettend duur. Als je echter even belt met de klantenservice kun je redelijk veel voor elkaar krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

Link doet het (bij mij) niet.
Maar voor het standaard werk (work, browsen, mail etc) heb je een een i3 voldoende.
Voor gamen is de VGA kaart dan het belangrijkste.
De standaard kaarten van Intel zijn geen gaming monsters maar kunnen wel wat simpele spellen goed aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Serieus, ik kan je een 11,6'' aanraden. Was echt blij dat ik van mijn 15'' monster af was..! Die 11,6'' zijn ook meteen goedkoper en doen niks onder wat betreft je wensen. Ik heb een 1810tz dus zoek maar iets soortgelijks, lekker 8 uur accu dus geen adapter mee ( scheelt wederom gewicht/ruimte ). Neem er wel eentje met HDMI kun je thuis lekker films kijken, gamen doe ik op mijn xbox maar simpele spellen kun je wel spelen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kleine tip: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011

Kijk eens in dat topic, staan veel laptops rond dat budget! Succes met de zoektocht.
Ik zou overigens liever een 15" hebben dan een 11". Ik gebruik hem op school elke dag en dat is het toch wel fijn dat je een groter werkoppervlak hebt.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 14:51
alex3305 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:47:
Als je een laptop wilt kopen zou ik naar een laptop kijken waar je next-day on site garantie bij kunt nemen. Dat is wel wat duurder dan het budget wat je stelt, maar heb je uiteindelijk veel meer aan als de laptop per se moet voldoen voor school. Dell heeft bijvoorbeeld zulke opties, maar zijn op de site ontzettend duur. Als je echter even belt met de klantenservice kun je redelijk veel voor elkaar krijgen :).
Die next day service is ook een wassen neus. Je krijg het alleen als de onderdelen op voorraad zijn (wat bijna nooit het geval is uit eigen ervaring).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:48
Kecin schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:54:
Kleine tip: [NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011

Kijk eens in dat topic, staan veel laptops rond dat budget! Succes met de zoektocht.
Ik zou overigens liever een 15" hebben dan een 11". Ik gebruik hem op school elke dag en dat is het toch wel fijn dat je een groter werkoppervlak hebt.
Nu is 11" wel erg klein, maar de gemiddelde 15" heeft dezelfde 1366 x 768 resolutie als de meeste 12" en 13" laptops, wat 'werkoppervlak' betreft. Dan blijft het turen naar een klein schermpje nog over natuurlijk, maar het scheelt aanzienlijk in gewicht (en thuis heb je gewoon een extern scherm staan ;) )

• Metoru
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 19:14
Beste Tweakers!

Ik zoek naar een studenten laptop, voor tussen de 400/500 euro!
Ik kwam zelf op de http://www.bobshop.nl/nl/...g6-1141sd-notebook/p40981 HP laptop uit!
Is dit een okay deal?
En hoe bevalt de grafische "kaart" die er in zit?
Het liefst heb ik een echte kaart..
Kan iemand me misschien op iets anders helpen?

Bij voorbaad dank :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:08
Net een Vostro 3550 (i5/AMD 6630M/4GB/320GB/backlit tobo) besteld voor 600 euro, kon geen jaar meer wachten met een laptop voor hoge school te kopen, hoeveel uur haalt hij op de 9-cell batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metoru schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:34:
Beste Tweakers!

Ik zoek naar een studenten laptop, voor tussen de 400/500 euro!
Ik kwam zelf op de http://www.bobshop.nl/nl/...g6-1141sd-notebook/p40981 HP laptop uit!
Is dit een okay deal?
En hoe bevalt de grafische "kaart" die er in zit?
Het liefst heb ik een echte kaart..
Kan iemand me misschien op iets anders helpen?

Bij voorbaad dank :)!
http://www.anandtech.com/...in-the-mobile-landscape/5
De performance is 'ehh'. Zeker niet bedoeld voor games. Maar wat wil je met dit budget? Dat je alles op high kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperbaton
  • Laatst online: 02-07 22:13
Hallo,

ik heb een laptop voor school nodig en was van plan om K53SV te kopen.
Helaas is deze nergens meer verkrijgbaar in de winkel.

Maar ik heb vandaag een krant van mediamarkt binnen gekregen, waarin een laptop staat die aardig op de k53sv lijkt.
Het gaat om de volgende laptop:

Asus X53SC-SX253V €499,-

-15,6 inch
-i5-2410m
-3 gb werkgeheugen
-Nvida GT520M m12 mb
-Windows 7 home premium 64 bits
-HDMI uitgang

Echter vroeg ik me af of die 3gb ipv 4 gb veel problemen gaat leveren in de toekomst?

Ik ben van plan om mijn laptop voor het volgende te gebruiken (op volgorde van belangrijk naar minder belangrijk)

- school (Word, powerpoint, etc.)
- filmpjes bekijken (hd films? youtube)
- heel af en toe oude spellen spelen (zoals Counter-strike source en Age of empires 3).

denken jullie dat deze laptop aan mijn eisen voldoet?
Ik ben het bangst dat 3 gb werkgeheugen niet voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima laptop. Maar ik zou al uit principe geen laptop kopen met 3GB ram, dat kost echt letterlijk 5 euro terwijl het echt enorm belangrijk is, mocht je tekort hebben.
Kortom, ik zou verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperbaton
  • Laatst online: 02-07 22:13
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:18:
Prima laptop. Maar ik zou al uit principe geen laptop kopen met 3GB ram, dat kost echt letterlijk 5 euro terwijl het echt enorm belangrijk is, mocht je tekort hebben.
Kortom, ik zou verder zoeken.
oke, maar kan ik misschien een extra geheugen kopen en deze in mijn laptop plaatsen? (ik heb niet heel erg veel verstand van laptops).

Bij BCC zag ik een type Asus die bijna hetzelfde als de K53SV is, maar deze had een videokaart van Intel ipv GT540M.
Wat vind je ervan dat de videokaart van Intel is? Met deze videokaart kan ik toch ook normaal youtube-filmpjes en films bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een intel IGP kan je alles, behalve gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Laatst online: 25-06 01:19
Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:23:
De laptop die jij linkt is niet leverbaar ;) Ik zou daarom uitwijken naar iets als pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH), maar ik heb nog niet uitgebreid de pricewatch bekeken.
Ik overweeg sterk deze te halen, ik kan echt niet veel meer dan €400 uit te geven. Heb op zich geen sterke merken voorkeur, maar ben wel een Lenovo-liefhebber en een Acer-hater. Mij lijkt me er niks beters op de markt te vinden voor die prijs (~340 euro na de kortingsactie van Lenovo), en de Intel B940 is sneller dan al die oude Pentium dual-cores en bijna net zo snel als de nieuwe i3's). Ook zit er 4GB geheugen in en een 500GB harddisk, waar de meeste andere laptops in die prijsklasse 2GB/320GB hebben.

Iemand nog andere suggesties t/m 400 euro? Ik kan iig geen betere deal dan deze vinden in de Pricewatch, en vind het dan ook gek dat 'ie nog niet gelinkt is bovenaan de thread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Suggestie: snel halen. Hij is niet meer echt goed leverbaar.

Ik heb dit model al enkele maken aangeraden, er is simpelweg niets anders wat in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Laatst online: 25-06 01:19
Anoniem: 303530 schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:50:
Suggestie: snel halen. Hij is niet meer echt goed leverbaar.

Ik heb dit model al enkele maken aangeraden, er is simpelweg niets anders wat in de buurt komt.
Ik heb hem vanavond aangeschaft bij Computer Pirates. Er was nog 1 stuk op voorraad, al weet ik niet hoe actueel dat was. Enkele uren nadat ik hem besteld had, stond ie wel op 0 stuks op voorraad. Ik hoop dat ik de gelukkige ben en hem dinsdag heb. Ik zal hier wel mijn ervaringen posten, aangezien ik geloof ik nog steeds negatieve karma heb en dus geen productreviews kan plaatsen, vraag me niet hoe dat kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295185

Hallo,

Ik zoek een laptop die ongeveer gelijke of betere specs heeft als de asus k53sv-sx146v Ik beschik over een kleine €600,00.

pricewatch: Asus K53SV-SX146V

Ik wil de laptop voornamelijk voor school gebruiken en ook enigszins er mee kunnen gamen en HD video's bekijken.

Als ik iets verkeerd heb gedaan, alvast excuses. Mijn school is dus nu al begonnen en ik heb er echt één nodig en omdat de asus k53sv dus haast niet geleverd kan worden zoek ik een ander.(heb 2 weken geleden al bij salland.eu besteld maar tevergeefs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421678

Beste forumleden,

allereerst een goede avond. Ik ben al 2 weken op zoek naar een laptop voor schoolgebruik ( TU/ E)
Minimum eisen zijn :
een goede processor zoals een i5
het liefst meer dan 6gb aan ram geheugen
1gb aan videokaart
de capaciteit van de hdd maakt niet uit, maar heb liever een 7200RM

Maar ik enkele vragen over de laptopprocessoren.
Welke van de volgende processoren zijn beter en in hoevere merk je dat eigenlijk

AMD A6-3400 ( quad core) vs Intel I5-2410M

Ik ben aan het twijfelen tussen deze laptops

1.een acer laptop met amd processor, 8gb en 750 gb
pricewatch: Acer Aspire 5560G-6348G75MN

2.
pricewatch: Asus X53SC-SX081V-NL

3.
http://www.medion.com/nl/...440A1?category=notebook_9

4.
pricewatch: HP Pavilion dm4-2000ed (LS722EA)

5.
pricewatch: MSI GE620-058NL

Kan iemand mij misschien meer informatie geven. Men zegt wel dat AMD in grafische processen etc beter is en Intel meer in berekeningen.. In hoeverre merken jullie dit. Waar kan ik het beste voor kiezen? Dit vraag vind ik minder relevant,omdat ik niet weet welke processor moet kiezen
Alvast bedankt!
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:20
Hallo beste tweakers!

Kan iemand mij meehelpen om een goede laptop te vinden

Mijn budget is 1500 €.

De laptop zal voor volgende dingen gebruikt worden:

* 3D Tekeningen maken/ontwerpen
* Bewerken van foto's en video's
* Invertor 10/11/12
* Revit
* AutoCAD 10/11/12
* Autocad VB.Net

Ik denk dat 1500 euro misschien al te veel is voor zo'n een systeem, maar ik wil ook vooruit denken.
Het liefst dat de laptop jaar of 3/4 vooruit kan. En dat de nieuwste Autodesk en 3D programma's zonder moeite nog vol kunnen houden.

Weten jullie welke videokaart op dit moment het beste is? Ik denk dat het de belangrijkste onderdeel zal zijn bij de nieuwe laptop. En wat is het verschil als de laptop 6/8/12 of 16 GB heeft, maakt het echt zo veel uit?

Alle tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lopen de prijzen niet een beetje erg ver uiteen? Je hebt een laptop van €600, een laptop van €750, en een AMD. Bovendien is een A6 bij lage na geen i5. Een stukje trager, maar over het algemeen even snel als een GT525m/540m.

Binnen deze selectie.. moeilijke keuze hoor, zou ik de X53 nemen. Maar aangezien je toch een redelijk budget hebt, gebruik de haalmeeruitjekaart actie Anoniem: 303530 in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Laptops - Deel 7" voor 21% korting en haal een xps 15 met i7, 1080p scherm, voor €718.11 als ik goed reken. Een betere laptop onder de €1000 vind je niet. Als je tijdig een 10% kortingsbon kunt bemachtigen gaat er nog een een paar procent af.
Anoniem: 295185 schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:07:
Hallo,

Ik zoek een laptop die ongeveer gelijke of betere specs heeft als de asus k53sv-sx146v Ik beschik over een kleine €600,00.

pricewatch: Asus K53SV-SX146V

Ik wil de laptop voornamelijk voor school gebruiken en ook enigszins er mee kunnen gamen en HD video's bekijken.

Als ik iets verkeerd heb gedaan, alvast excuses. Mijn school is dus nu al begonnen en ik heb er echt één nodig en omdat de asus k53sv dus haast niet geleverd kan worden zoek ik een ander.(heb 2 weken geleden al bij salland.eu besteld maar tevergeefs.)
Zelfde als hierboven... Ik ben normaal niet erg gecharmeerd van dell in dit prijspunt, met de haalmeeruitjekaart actie erbij is dat anders. Je kan voor 639.11 een laptop krijgen met een i5 en een 1080p scherm, dat is nog beter dan de K53, en die raad ik echt al maanden achter elkaar aan.
ninasky11 schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:57:
Hallo beste tweakers!

Kan iemand mij meehelpen om een goede laptop te vinden

Mijn budget is 1500 €.

De laptop zal voor volgende dingen gebruikt worden:

* 3D Tekeningen maken/ontwerpen
* Bewerken van foto's en video's
* Invertor 10/11/12
* Revit
* AutoCAD 10/11/12
* Autocad VB.Net

Ik denk dat 1500 euro misschien al te veel is voor zo'n een systeem, maar ik wil ook vooruit denken.
Het liefst dat de laptop jaar of 3/4 vooruit kan. En dat de nieuwste Autodesk en 3D programma's zonder moeite nog vol kunnen houden.

Weten jullie welke videokaart op dit moment het beste is? Ik denk dat het de belangrijkste onderdeel zal zijn bij de nieuwe laptop. En wat is het verschil als de laptop 6/8/12 of 16 GB heeft, maakt het echt zo veel uit?

Alle tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank!
Ik val in herhaling.. xps 17. Maar voordat je die koopt, veel professionele pakketten die jij opnoemt ondersteunen geen consumenten videokaarten, waardoor je al snel bij een quadro of fireGL kaart uitkomt, en dat wil niet echt lukken met dit budget.

Als dat niet lukt, mijn voorkeur zou liggen bij de xps 17 met 3D scherm en extra RAM (12 GB). Alternatieven zijn de N73 (slecht scherm, duurder) en clevo modellen (slecht scherm, nog duurder, slecht toetsenbord). Je bent dan voor, €800 al klaar.
Als je een betere notebook dan deze zoekt kom je al snel bij de alienware 17" of HP envy 17" uit, en die kosten het dubbele. Dat is het, afhankelijk van of de programma's consumentenvideokaarten ondersteunen, niet waard. Je krijgt dan alleen een betere videokaart terwijl het scherm en de rest eigenlijk van dezelfde kwaliteit blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik het lees heb je daar een mastercard/creditcard voor nodig? Kun je die gelijk aanvragen en gebruiken of hoe werkt dat precies?

Verder lijkt die laptop mij gaaf maar heb je misschien nog andere laptops met minstens een i5 processor 2410m en een Videokaart GT 540M? Ik wil er enigszins wel iets mee gamen. Hoe is die xps 15 of x53 daar mee?< welke bedoelde je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GT525m = GT540m

En, trek je eigen conclusie in de pricewatch: http://tweakers.net/price...xHvxRF3-0qRMV4rvWniqWjuMD Ik raad niet voor niets al maanden de K53 aan.

Je kan ook de pricewatch: Dell Inspiron Q15R (5010-9217) kiezen, maar ik ben niet bepaald onder de indruk van de inspirons (niet dat er iets mis mee is, ze doen gewoon niets erg goed), en acer is gewoon een vrij slecht merk. En trouwens, een 1080p scherm is mij ongeveer 5x zoveel waard als €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, ik zou ook graag die laptop nu kopen maar ik heb dus geen mastercard. Moet je persé een mastercard aanvragen of heb je er ook een glitch voor of iets?(prijs wil ik wel gewoon betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de haalmeeruitjekaart actie heb je inderdaad een mastercard nodig. Ik weet alleen niet toe welke datum de actie nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus een mastercard geregeld. Welke laptop raad jij mij nu aan? De xps 15 of 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om mee te nemen, de xps 15. Om thuis te laten, de xps 17.
Dit is het studententopic, dus de 15 ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-09-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi bedankt voor je reactie, maar wat is nu echt de verschil tussen amd en intel?
welke amd processor is ong. even snel/of zelfs sneller dan een i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen een volgens mij... AMD loopt achter op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke maar hoe kan dit dan?

Intel Core i5-2410M @ 2.30GHz 3,359

AMD A8-3500M APU with Radeon HD Graphics 3,423

AMD A6-3400M APU with Radeon HD Graphics 3,520

http://www.cpubenchmark.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

passmark is echt de meest wisselvallige benchmark ooit... niet op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm oke. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:57
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie (Autotechniek).

Ik ga hem gebruiken voor 3d tekeningen/ontwerpen en programma's zoals CAD.

Nu weet ik dus niet precies wat voor kaart ik daar voor nodig heb. Budget ligt rond de 800-1000 euro.
Scherm moet niet te groot zijn(mobiel) tussen 14 en 17 inch. Dacht zelf aan een 2de generatie i5 of i7, 6-8GB ram, en dan een goede kaart voor mijn doeleinden.

SSD is een optie maar geen must.

Alvast bedankt!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste