Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:09:
[...]

Ach so. Ik zou de Lenovo zo kopen dan, maar ik vind die rode kap zo lelijk... Hoe bevalt het typen van grotere bestanden jullie op de HP/Asus/Lenovo? Is het te doen op zon klein schermpje?
Het gaat om de resolutie. Die is vrij laag. Vandaag heb ik nog eens meegemaakt hoe noodzakelijk dat is: met een 1080p scherm en de debugger in Qt creator hou je minder dan de helft van de hoogte over voor de daadwerkelijke code :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCborstel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09-2017
Luuk1983 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:19:
Is een SSD makkelijk in een 1215B in te bouwen? Ik heb gelezen dat de kans groot is dat je pinnetjes afbreekt als je de behuizing uit elkaar gaat halen. Klopt dat?
Ja, die breken wel makkelijk af. Vorige week heb ik de mijne vervangen m.b.v. dit youtube linkje:
YouTube: Asus Eee PC 1215B RAM and HDD Upgrade Help - YouTube

Dat met die plastic kaart losmaken werkt wel aardig, alleen braken er bij mij een paar pinnetjes af. Met een beetje secondelijm zaten ze trouwens ook zo weer vast. Je ziet er niks van en hij zit weer strak in elkaar, maar handig is het allemaal niet.

In dat filmpje gaat hij met zijn kaart van links naar rechts en dan voorlangs. Zo heb ik het ook gedaan, maar als ik het nog een keer zou doen dan zou ik bovenlangs gaan, dus eerst de zijkanten loswurmen en dan de bovenkant van de touchpad. Dan zou je hem er zo uit moeten kunnen schuiven. Boven zitten aan de touchpad nl. pinnetjes in de vorm van het getal 1 (van de zijkant bekeken), en voor zijn ze U-vormig, Bij het herinstalleren was het ook logisch om eerst de voorkant er in te schuiven en dan de bovenkant in te drukken.

Naja, dit was mijn ervaring in ieder geval. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb verwoord, alles op eigen risico natuurlijk O-) Die 1-tjes aan de bovenkant zijn heel breekbaar.

Uiteindelijk was het gedoe het allemaal wel waard. Het netbookje is lekker snel en stil geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCborstel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09-2017
daddycewl schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:02:
Mijn vriendin wil heel graag een Asus 1215B aanschaffen voor haar studie. Dit netbookje is al zeer matig beschikbaar in NL maar nu wil ze ook nog eens de rode variant. Volgens Asus komt deze niet op de markt in NL (navraag op Asus FaceBook). Nu ben ik van plan om de Asus in het buitenland te bestellen maar hier heb ik geen ervaring mee. Wie kan mij iets vertellen over bestellen van hardware in het buitenland?
De mijne heb ik onlangs besteld bij amazon in Duitsland omdat ik me afvroeg of dat ding ooit nog eens in NL geleverd wordt en omdat ik hem voor mijn vakantie wilde hebben. Het Qwertz toetsenbord neem ik voor lief. Als vakantie netbook zal ik hem toch niet gebruiken voor het zware typwerk. Daarnaast is er niet heel veel anders en weet ik de meest gebruikte toetsen wel te vinden. De toetsenbordinstellingen heb ik op VS-internationaal gezet.

Maar voor studiegebruik kan ik me voorstellen dat het niet handig is en daarnaast hebben ze hem in DL niet in het rood. Op Ebay verkopen ze trouwens wel Qwerty matjes om over het toetsenbord te leggen (of het dan nog lekker typt weet ik niet). Bestellen bij Amazon in Duitsland ging wel goed en snel trouwens. Binnen 3 dagen in huis, voor 300 euro, plus hier bij Mycom een W7 64 bit voor 85 euro gekocht, dus voor 385 euro klaar.

Bestellen in de VS heb ik wel even naar gekeken, maar geen ervaring mee. Ik kan me niet voorstellen dat dit problemen oplevert. Op de website van amazon.com en de douane staat wel informatie over hoeveel belasting er betaald moet worden en hoelang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het vervangen van de harddisk in de hp dm1 gaat toch een stuk simpeler dan bij die Asus. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:08:
[...]

Het gaat om de resolutie. Die is vrij laag. Vandaag heb ik nog eens meegemaakt hoe noodzakelijk dat is: met een 1080p scherm en de debugger in Qt creator hou je minder dan de helft van de hoogte over voor de daadwerkelijke code :X
Ja, het zal sowieso behoorlijk wennen worden om van 16.4" 1920x1080 naar 11 of 12" te met 768p te gaan. Maar goed, ik hoef niet meer te programmeren, eigenlijk alleen wat Office werk. Eigenlijk ga ik het liefst voor de Asus (ziet er mooi uit, USB 3.0 en redelijke accu) maar die is nergens te koop... Ik zal Asus vandaag eens mailen, even vragen of ze überhaupt nog in Nederland komen.

Oké, Asus mail adres is dus nergens te vinden voor algemene vragen. Apart.

[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 13-08-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:21:
FFFFUUUUUUUUU ik krijg de netwerkkabel niet meer uit mijn HP dm1-3200sd. :(

Was trouwens de eerste keer dat ik een netwerkkabel aansloot, om mijn router te flashen...
De kabel is eruit en de netwerkpoort naar de klote. :(

Betreft bij nader onderzoek een productiefout. Het klemmetje op het RJ stekkertje moet in een heel dun minuscuul U profieltje vastklikken. Helaas was er plastic doorgelopen in dit profieltje (waarschijnlijk bij het gietproces) waardoor de aansluiting in de laptop uitzette/doorboog omdat er geen ruimte was. Gevolg hiervan is dat de netwerkaansluiting verbogen is, er stukken plastic zijn afgesprongen in de aansluiting en in de laptop. Hierdoor zit de netwerkaansluiting nu ook los in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heel vervelend zoiets ;(

Dat was al niet logisch dat gekke klepje ervoor.

Koop anders eentje met Liano ipv Brazos, dat komt er nu ook al aan.

[ Voor 83% gewijzigd door jayjey op 13-08-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punthoofd
  • Laatst online: 26-08 18:09
Neoflip schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:06:
De Lenovo heeft ... een FN toets waar je de CTRL verwacht :P De CTRL dus rechts naast de FN toets inplaats van andersom.
Kun je omdraaien in het BIOS. Na een paar dagen wennen ben ik ém nu weer kwijt :P
RiesB71 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:41:
De X121e heeft geen insert key meer, deze gebruik ik toch wel vaak icm RDP en VMware, heeft iemand een alternatief gevonden?
Fn + I
Zie blz 26 in de NL handleiding voor meer toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
punthoofd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:49:
Fn + I
Zie blz 26 in de NL handleiding voor meer toetsen.
Waar heb je die handleiding vandaan? Ik heb alleen een "installatie poster" en wat boekjes mbt garantie erbij gekregen? Is de handleiding te downloaden? Ik kreeg die niet gevonden, alleen engelstalige voor edge 11.

[edt] Sorry, staat inmiddels op de Lenovo site.. _/-\o_ [edt]

[ Voor 8% gewijzigd door RiesB71 op 14-08-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Ik vroeg mij af wat voor sleeves/laptophoezen jullie voor de 11.6-12 inch netbooks hebben.
Ik zoek er nog eentje voor mijn x121e maar ik kan nergens een groot aanbod vinden of ze zijn heel duur (>20 euro).
Ik zit er aan te denken om deze te halen pricewatch: Lenovo Thinkpad X100e Sleeve Case 57Y4286
Als ik die ergens leverbaar voor <20 euro incl verzenden kan krijgen.
Dus ik hoor graag waar jullie U270-DM1-X121e etc van 11.6-12 inch in beschermd wordt :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Heb sinds een weekje de dm1-sd3200, de laatste versie van de dm1. Wel gelijk m'n Seagate Momentus XT overgezet, de reden voor deze ipv de x121e. Zit dus 4 Gb in 1 bankje in, uitbreidbaar tot 8 neem ik aan aangezien er een plekje vrij is.

Eerste indrukken:

- lekker toetsenbordje
- mooi schermpje, glimt wel behoorlijk
- draait 1080p zo af, zowel youtube als avchd van Sony
- draait windows 7 vlotjes
Scherm kan helemaal plat, schijnt voor sommigen belangrijk te zijn, waarom weet ik niet.

missertjes:
- LAN-klepje is dom
- geintegreerde toetsen in touchpad is lastig/wennen
- pijltjes toetsen wat priegelig en pg up pg down niet echt handig via Fn toets
- behuizing oogt imho wel behoorlijk plastic, is wel degelijk
- ietwat topzwaar aan de schermkant, logisch ws vanwege de accu
- ventilator hoor je wel ja, vind het niet storend maar is zeker aanwezig.

zowel plus als min: F-toetsen te bedienen i.c.m. Fn toets, daardoor functies als geluid zachter en brightness met 1 vinger te wijzigen. Voor F5/F6 is dat toch wat wennen.

Al met al zeker een lekker netbookje, geen spijt van de upgrade naar een 11,6 al is hij wel duidelijk zwaarder en groter dan mijn oude Lenovo S10e. Accuduur zal wel rond de 5 a 6 uur uitkomen in de praktijk, opladen tot 77% na helemaal leeg duurt een uur. Imho allemaal niet verkeerd zeker niet aangezien dit toch wel erg lekker loopt allemaal ivm met een Atom N270...

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:53:
[...]

De kabel is eruit en de netwerkpoort naar de klote. :(
Ik kan je vertellen dat ik regelmatig de utp kabel er in en er uit doe en tot zover geen problemen met vast zitten en of andere fysieke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAher schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:14:
zowel plus als min: F-toetsen te bedienen i.c.m. Fn toets, daardoor functies als geluid zachter en brightness met 1 vinger te wijzigen. Voor F5/F6 is dat toch wat wennen.
Gebruik sharpkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Willie Billie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:55:
Ik vroeg mij af wat voor sleeves/laptophoezen jullie voor de 11.6-12 inch netbooks hebben.
Ik zoek er nog eentje voor mijn x121e maar ik kan nergens een groot aanbod vinden of ze zijn heel duur (>20 euro).
Ik zit er aan te denken om deze te halen pricewatch: Lenovo Thinkpad X100e Sleeve Case 57Y4286
Dus ik hoor graag waar jullie U270-DM1-X121e etc van 11.6-12 inch in beschermd wordt :)
Bij 4Launch hebben ze een redelijk aanbod, ik heb daar een Golla Notebooksleeve Pete 11.6" (zwart) voor mijn X121e gekocht, maar die lijken ze nu niet meer te leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kun je in het bios omdraaien volgens mij, net wat je prettiger vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welberg89
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
In de MediaMarkt folder van van deze week:

Asus 1215B met 3 GB intern werkgeheugen voor €379,-!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Knul schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

Bij mij was het meestal zo dat we hoorcolleges kregen voor bv Java, en dat je daarna in werkcolleges zelf moest gaan programmeren, maar ik weet niet hoe dit op de HvA zit. Ik ga zelf denk ik toch voor een netbook, heb de Transformer bij de MM uitgeprobeerd, en Polaris is het toch net niet, gezien ik erg vaak met voetnoten en opmaak werk.

Dat brengt mij bij mn volgende vraag: Is een netbook geschikt om verslagen op te maken? Ik werk nu op een 16.4" Vaio, en dat typt eigenlijk net zo lekker als mijn desktop, en dankzij de Full HD resolutie kan ik ook gemakkelijk 2 documenten naast elkaar plaatsen. Is dit ook mogelijk bij de E-350 netbooks? Blijft het dan leesbaar?
Oké, bedankt. Dan ga ik eerst een tijdje zonder werken en zie ik wel hoe het gaat. Ben toch van plan per maand, als het mogelijk is, geld apart te zetten voor een pc die recente games speelt, dus als ik er echt 1 nodig heb, heb ik tegen die tijd vast wel geld voor een netbookje.

Je kunt geen 2 bestanden naast elkaar zetten op een netbook. De resolutie is simpelweg veel te laag om dat lekker leesbaar te houden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 16:31

dwizzy

Weaponised confusion

Heb sinds een weekje de dm1-sd3200, de laatste versie van de dm1. Wel gelijk m'n Seagate Momentus XT overgezet, de reden voor deze ipv de x121e.
Ik heb geloof ik wat gemist; past de Momentus XT niet in het slot van de X121e?
maar 7mm hoogte voor de HDD bay dus, terwijl de X120 nog wel 9.5mm had. Blij dat ik er achter kom en dat de Pricewatch ook op hoogte kan filteren :|

[ Voor 19% gewijzigd door dwizzy op 15-08-2011 16:01 . Reden: antwoord op mn vraag gevonden ]

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
welberg89 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:45:
In de MediaMarkt folder van van deze week:

Asus 1215B met 3 GB intern werkgeheugen voor €379,-!
Whoah! ik zag het staan, ik ga deze eens in het echt bewonderen, kijken wat het verschil is qua scherm met de x121e (mat) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

hjs schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:05:
[...]
Kun je in het bios omdraaien volgens mij, net wat je prettiger vindt.
Tja, dan werkt F5 weer lekker, maar moet ik met de Fn toets klooien om geluid zachter te zetten. Blijft dus -/+ :)
Ook met Sharpkeys de setting veranderen wordt dan dus niet wat, ergens moet de F5 staan, of het brightnesknopje. Toch even kijken of ik voor mij de beste oplossing kan vinden met sharpkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
Willie Billie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:55:
Ik heb voor mijn x121e de CaseLogic 11,6 Netbook Sleeve UNS-111 gehaald, daar past hij precies in. Met wat moeite kun je de voeding + kabel nog kwijt in het vakje aan de voorkant.
Zie hier
De interne maten zijn overigens 29 x 21 x 3,5 cm volgens het label aan de tas (en wijken dus iets af van de maten in de link).
Te krijgen voor ongeveer 15 euro bij bv. Dynabyte of Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik heb deze sleeve gehaald voor € 15,-.

Is van flexibel materiaal en het vakje voorop bevat een subvakje voor een USB stick en is groot genoeg voor de adapter. Gebruik hem om een Thinkpad Edge 11 (11,6").

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Nice, thx allemaal.
Die van jouw ga ik ook halen danny :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Hoeveel pech kan een mens hebben?

Eerste HP dm1-3200sd met een buts (lak er helemaal af) in de behuizing boven het toetsenbord.

Omgeruild voor een exemplaar met een deuk op het zwarte bovengedeelte (wanneer ingeklapt), wederom een lakbeschadiging (minder erg als de eerste keer) en een ondeugdelijke netwerkpoort waarin het stekkertje bleef hangen, met het gevolg dat de poort gesloopt werd bij het eruit halen.

Derde exemplaar waarin het beeld niet goed gemonteerd was (te hoog, waardoor er onderin een zwarte balk zit en bovenste rij pixels achter de behuizing verscholen zit), met gevolg dat er vlekpatronen zichtbaar zijn aan de rechterkant van het beeld zag bij het aanraken van de behuizing (dus ook bij typen)...

Alle gevallen kwamen uit verzegelde dozen, dus het betreffen geen gebruikte (geretourneerde) exemplaren.

Deze gaat ook weer retour en ik vraag dit keer mijn geld terug. Moet dus weer wat anders gaan zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 16-08-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Damn dat is wel echt pech!
De 1215b bij de mediamarkt is wel een goed alternatief.
En anders de x121e =) voor als je een mat scherm wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
De 29ste van deze maand begin ik aan een nieuwe opleiding; Financieel recht en economie, nu zal dit geen grafisch zware opleiding worden maar om toch te kunnen werken ben ik op zoek naar een nieuwe notebook. Hij zal voornamelijk gebruik worden om daar aan de slag te kunnen, tekst verwerken, surfen, aantekeningen etc..

Veel eisen aan hoge en snelle hardware is dus niet nodig, alleen twijfel ik zelf nog wel over de inches, voor mijn gevoel zou 10 denk ik net iets te klein zijn met het toetsenbord om daar lekker een project / verslag op weg te kunnen typen of zal dit wennen zijn? Daarom is mijn oog eigenlijk gevallen op 11/12 inch wat met toetsenbord layout wellicht net iets gunstiger zou kunnen zijn.

Ik zal van de week nog wel langs een MM gaan om eens te kijken hoe het nou precies zit met het toetsenbord en het typen erop, maar mijn oog was gevallen op de volgende modellen. Aangezien er zoveel keus is tegenwoordig en ik al een tijdje uit de computer branche ben heb ik eigenlijk geen idee waar ik een goede keuze in kan maken.

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen sturen / uit de brand kunnen helpen.

http://tweakers.net/price.../496/280852;286603;286608

Ik zal in de loop van vandaag nog wel richting een paar computer boeren lopen om te kijken wat nou het werkelijke verschil tussen 10/11/12 inch doet met het beeldscherm en toetsenbord.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom geen lenovo X121e? deze heeft een fijn toetsenbord en ook het mat scherm (welke de andere niet hebben dacht ik) is ook zeer prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wou ik ook meteen roepen. De lenovo's schijnen een heel goed toetenbord te hebben, aangezien je weinig waarde hecht aan de andere onderdelen zou ik die nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Die heeft ook even mijn hoofd gepasseerd, maar ik weet niet wat ik van die clitoris moet denken, of dat niet te veel in de weg zit aangezien ik er altijd wel een muis naast heb. Mat scherm is wel fijn, alleen zit hij eigenlijk wel boven mijn gedachte prijs van 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Die clitoris zit niet in de weg bij het typen.. en mocht je hem wel eens op de bank gebruiken, dan is het wel prettig dat je daar mee kan spelen. De touchpad zit bij mij namelijk altijd te dicht bij mijn buik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Blue Knight schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:28:
De touchpad zit bij mij namelijk altijd te dicht bij mijn buik..
Mijn buik hangt er meestal over maar ik heb die clit tussen mijn toetsen vandaan gesloopt. ;)

edit: Ik heb zowel een trackpad als een dinges op mijn Dell E6420.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 19-08-2011 18:30 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Ik denk dat ik de Lenovo X121e boven de Hp en Asus verkies ,maar mag ik vragen waarom niemand voor de Lenovo E325 kiest ? pricewatch: Lenovo Thinkpad E325

Dezelfde specs (minder geheugen , maar dat is zo verholpen) en een 13.3 inch i.p.v. 11.6 wat mij een groot voordeel lijkt (ideale maat voor op de bank ? )

1,74 kg is wel zwaarder , maar of je dat verschil nou zo goed voelt ?

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 20-08-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
13,3 inch is geen netbook meer, daarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Beakzz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:25:
Ik denk dat ik de Lenovo X121e boven de Hp en Asus verkies ,maar mag ik vragen waarom niemand voor de Lenovo E325 kiest ? pricewatch: Lenovo Thinkpad E325

Dezelfde specs (minder geheugen , maar dat is zo verholpen) en een 13.3 inch i.p.v. 11.6 wat mij een groot voordeel lijkt (ideale maat voor op de bank ? )

Op zich een leuke laptop. Persoonlijk zou ik liever gaan voor een Asus U31F voor 499,- met een veel sterkere CPU, een mindere GPU, 4GB en 500GB HDD.
pricewatch: Asus U31F-RX264V

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 20-08-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29

Vanwege de rode klep denk ik, ik vind dat zo ongelooflijk lelijk staan.
En de Asus niet omdat die een erg oude processor heeft :).
offtopic:
My bad :)

Ik ga denk ik toch voor de Sony. Ik weet dat de HP en Lenovo eigenlijk betere keuzes zijn, maar de Sony ziet er gewoon zoveel beter uit dat ik vrij zeker weet dat ik er spijt van ga krijgen als ik hem niet koop.

Edit @ hieronder

Je hebt gelijk, maar ik zal die Asus alsnog niet kopen omdat er geen Sandy Bridge in zit en de processor alsnog wel veel verbruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Knul op 20-08-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Knul schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:24:
[...]
En de Asus niet omdat die een erg oude processor heeft :).
Ik weet niet over welke Asus je het hebt maar ik zie er een genoemd met E-350 en een met P6200. Hoe die een 'oude' CPU zouden hebben zie ik niet. Zowel de AMD E-350 als Intel P6200 zijn geintroduceerd in 2010. De P6200 is ongeveer 2.5 keer zo snel.
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 20-08-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Na lang wachten heb ik uiteindelijk ook m'n Lenovo x121e binnengekregen. Hij voelt erg stevig aan en de rode kleur van de achterkant valt me erg mee. 't Lijkt een stuk beter dan op alle foto's die je op internet kunt vinden! De hoeveelheid geluid geproduceerd door de ventilator viel me eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Deze begint namelijk al vrij snel te draaien en gaat niet meer uit. Gelukkig werkt TPFanControl erg goed. Zodra je dit programma installeert en op smart mode instelt is hij helemaal stil en af en toe slaat de ventilator even aan.

Wel heb ik denk ik een ander probleem. Zodra ik de laptop uitschakel, heb ik het idee dat de hardeschijfkoppen (Hitachi Z5K320) zich niet goed parkeren. Ik krijg een erg raar schrapend geluid te horen. Komt iemand dit bekend voor of zal ik meteen maar gebruik maken van m'n 2 jaar on-site garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
AntonH schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:43:
Na lang wachten heb ik uiteindelijk ook m'n Lenovo x121e binnengekregen. Hij voelt erg stevig aan en de rode kleur van de achterkant valt me erg mee. 't Lijkt een stuk beter dan op alle foto's die je op internet kunt vinden! De hoeveelheid geluid geproduceerd door de ventilator viel me eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Deze begint namelijk al vrij snel te draaien en gaat niet meer uit. Gelukkig werkt TPFanControl erg goed. Zodra je dit programma installeert en op smart mode instelt is hij helemaal stil en af en toe slaat de ventilator even aan.

Wel heb ik denk ik een ander probleem. Zodra ik de laptop uitschakel, heb ik het idee dat de hardeschijfkoppen (Hitachi Z5K320) zich niet goed parkeren. Ik krijg een erg raar schrapend geluid te horen. Komt iemand dit bekend voor of zal ik meteen maar gebruik maken van m'n 2 jaar on-site garantie?
Gefeliciteerd met je aankoop :) Bij mij maakt de ventilator echt weinig geluid. Hooguit als ik wat zwaardere applicaties ga draaien. Heb je eventueel al alle software van lenove geupdate? Misschien dat dat helpt.

Een raar schrapend geluild bij het uitschakelen heb ik niet. Dit is dus zeker niet normaal :( Ik zou de schijf zowiezo even controleren op bad sectors, maar dit klinkt wel als een defect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ik heb ook amper geluid van ventilator, en ook nog geen schrapend geluid gehoord :O
Klinkt alsof er iets niet helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
Bedankt voor jullie reacties! Geluid is natuurlijk ook voor iedere persoon anders, denk ik. Als je in een stille ruimte zit en en je zit ongevoor 30 cm vanaf de laptop kan ik hem zeker wel horen (zacht gezoem van de ventilator). Ik bedoel dat de laptop niet fluisterstil is zoals ik had verwacht (= ventilator uit voor het grootste gedeelte van de tijd). Er valt vast wel mee te leven en mijn bevindingen komen op dit vlak ook wel goed overeen met een van de productreviews hier op Tweakers.

De hardeschijf vertrouw ik in ieder geval niet. Daar zal ik nog eens wat beter naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Hm, kom er net achter dat er een Ralink combo wlan-n en BT3.0 dinges in de dm1 sd3200 zit, die theoretisch maar 72 mbps haalt, dat is maar net een heel klein beetje sneller dan wlan-g. In de praktijk haal ik dan ook nog geen 50mbps. Daar moet ik toch een oplossing voor vinden want ik wil toch wel een redelijke snelheid halen draadloos.

http://h30434.www3.hp.com...ion-dm1z-work/td-p/588981

Wat zit er eigenlijk in de lenovo x121e qua wlan?

[ Voor 14% gewijzigd door MAher op 21-08-2011 15:18 . Reden: link added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er iets niet helemaal goed met je Lenovo. Mijn X121e is echt geruisloos, ik moet moeite doen om te horen of het geheel eigenlijk wel aanstaat (bijna irritant). Mijn hardeschijf is ook niet te horen dus het komt op mij over als een gevalletje slecht productie exemplaar. Het kan natuurlijk ook zijn dat je gehoorapparaat verkeerd staat afgesteld! ;)

Verder kan ik over de X121e zeggen dat ik mijn bedenkingen had over de rode klep in eerste instantie maar dit is onterecht, erg stijlvol fluweel rood. De bouwkwaliteit is de top van het netbook segment, een solide geheel en geen speelgoed zoals bij sommige concurrenten. Verder is ook het toetsenbord helemaal goed voor dit formaat, full size, fijne indeling en natuurlijk de keyboard muis. Batterij gaat ook lang mee.

Het is natuurlijk mijn smaak maar ik kan oprecht de X121e aanraden op basis van kwaliteit en gebruikersgemak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
Ik denk dat ik dan toch maar eens contact op ga nemen met de webshop. Misschien is het een maandagochtend modelletje. Ik houd jullie op de hoogte.

Welk model hebben jullie trouwens? Ik de 30515RG (AMD variant uiteraard).

[ Voor 20% gewijzigd door AntonH op 21-08-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Hier ook, zelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
RetroTycoon schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:43:
13,3 inch is geen netbook meer, daarom ;)
Haha..het is maar welk naampje je aan het beestje geeft. Voor mij te weinig verschil om ze niet te vergelijken :P
Philflow schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:51:
[...]

Op zich een leuke laptop. Persoonlijk zou ik liever gaan voor een Asus U31F voor 499,- met een veel sterkere CPU, een mindere GPU, 4GB en 500GB HDD.
pricewatch: Asus U31F-RX264V
Ja is ook wel een mooie optie. Die zal waarschijnlijk wat meer brengen op simpele photoshop taken en oudere games te spelen ? Ben wel bang dat je dan weer met een accu van 2/3 uur zit en dat ga ik irritant vinden gok ik.
Knul schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:24:
[...]

Vanwege de rode klep denk ik, ik vind dat zo ongelooflijk lelijk staan.
Ik heb het ook niet op rood, maar voor mij is het een ding om te gebruiken en niet belangrijk of het bij mijn kleding of inrichting past. En dat zeg ik terwijl er niks roods in mijn huis te vinden is (behalve Marlboro) en ik echt een hekel aan die kleur heb.

Kan iemand mij vertellen of je er hoe dan ook simpele Photoshop taken te doen zijn met zo'n E350 processor ? Voor het echt werk heb ik natuurlijk gewoon de pc , maar ik blijf het gevoel houden dat je met een netbook een gadget binnenhaalt met hardware die echt te ver achterloopt.

Wat ik er mee wil ? Een beetje photoshoppen dus , beetje word en excel , oudere games spelen (2-8 jaar oud) en internetten. Mat scherm vind ik belangrijk voor in de tuin en door de grote ramen hier en een lange accuduur , want anders zit je nog steeds vast aan het netsnoer (wat grotere laptops toch al snel hebben)
Max € 550,- dus als er nog iemand andere tips heeft dan de X121e dan hoor ik het graag :)
Het liefst iets groter dan 11.6 inch , maar niet groter dan 15 inch en de accu moet het makkelijk 5 uur volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Beakzz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:25:
[...]
Ja is ook wel een mooie optie. Die zal waarschijnlijk wat meer brengen op simpele photoshop taken en oudere games te spelen ? Ben wel bang dat je dan weer met een accu van 2/3 uur zit en dat ga ik irritant vinden gok ik.
Ja die is flink sneller. Accu duur is met gemak meer dan 6 uur:
productreview: Asus U31F review door Verwijderd

Kort samengevat, de E-350s zijn netbooks, de Asus U31F is een volwaardige notebook.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 21-08-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Die Asus U31F ziet er inderdaad goed uit. Zeker voor € 500 ,- .Raar dat er nog geen opvolger is als die al sinds 2010 uit is ? Is hij een beetje te gebruiken in de buitenlucht ? Hoe erg is de reflectie ? Voor de rest zie ik in die review iemand over de i3 versie ? Heeft die een andere naam , want ik kan er niks van vinden in de pricewatch ?

Die accuduur is wel top voor wat je krijgt. dan is de E325 ineens niet meer interessant op wat extra batterijtijd na en moet ik alleen nog afwegen of een x121e geen betere optie is aangezien die iets makkelijker mee op reis gaat en waarschijnlijk iets langer op de accu kan overleven.

Bedankt voor de tip hoe dan ook :)

edit : Is er bij de x121e en de E325 nog een voordeel omdat ze met Fusion een aparte gpu hebben wat de snellere asus u31F niet heeft bij het gebruik van photoshop en niet recente games ? :o

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 22-08-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nee de HD3000 is meer dan snel genoeg om de Photoshop acceleratie voor zijn rekening te nemen.

De aparte GPU heeft alleen een voordeel bij 3D rendering.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 22-08-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

m-buurman

hmmm...coffee!!

MAher schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:09:
Hm, kom er net achter dat er een Ralink combo wlan-n en BT3.0 dinges in de dm1 sd3200 zit, die theoretisch maar 72 mbps haalt, dat is maar net een heel klein beetje sneller dan wlan-g. In de praktijk haal ik dan ook nog geen 50mbps. Daar moet ik toch een oplossing voor vinden want ik wil toch wel een redelijke snelheid halen draadloos.

http://h30434.www3.hp.com...ion-dm1z-work/td-p/588981

Wat zit er eigenlijk in de lenovo x121e qua wlan?
Ik wist dit niet, maar ik moet zeggen dat ik die 70+ Mbps wél haal. Ik kopieer een iso met circa 8,5MB naar mijn NAS. Mijn ervaring is dat dat ook wel zo'n beetje de max is van een gemiddelde wlan kaart in de (lage/middenklasse) notebooks. Het spijtige van HP's is in dit geval voor jou dat ze met een whitelist werken van kaarten die het doen (in de bios) waardoor een snellere kaart plaatsen eigenlijk onmogelijk is.(USB werkt wel uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Heb sinds een weekje de dm1-sd3200, de laatste versie van de dm1. Wel gelijk m'n Seagate Momentus XT overgezet, de reden voor deze ipv de x121e
En hoe voelt de laptop qua snelheid aan met de Momentus XT? Heb je het nog kunnen vergelijken met de originele HD die erin zat? Waar ik ook benieuwd naar ben is of je de Momentus goed kan horen aangezien het toch ook een 7200rpm schijf is en daarnaast de warmte ontwikkeling. De originele schijf vind ik erg luidruchtig, het klinkt als een behoorlijk "schrapend" geluid en het wordt toch aardig heet aan de onderzijde waar de hdd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
X121e i3 is gearriveerd en meteen de 2 GB Dimm vervangen door 2 * 4GB.

Eerste indrukken:

Stevig chassis.
Fijn toetsenbord, grote toetsen, maar het is een Thinkpad dus normaal.
Scherm valt mij mee, helder, scherp en kijkhoek is acceptabel voor een TN.
i3 voelt zeker zo snel aan als mijn oude T8100.
Fan is stil
Thinkpad software is fijn voor de rest weinig bloatware.
Vingerprint reader moet ik aan wennen.
Rode deksel is niet lelijk maar had liever zwart gehad.
Compacte 65w power supply
Enige waar ik moeite mee heb is de HDD aangezien ik SSD's gewend ben (maar dat duurd niet lang)

Nu muziek op youtube aan het luisteren, 6 watt en 7:31 4:30 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Ik ben op zoek naar een minilaptop/netbook met een budget tot 250 euro. Laptopje gaat gebruikt worden voor basic werkzaamheden zoals: browsen (geen films), office (word, powerpoint en excel) en standaard dingen.

Verder heb ik eigenlijk geen eisen.
Ben al langs de Saturn en MediaMarkt geweest, maar heb mijn keuze nog niet kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Neoflip schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:55:
[...]
En hoe voelt de laptop qua snelheid aan met de Momentus XT? Heb je het nog kunnen vergelijken met de originele HD die erin zat? Waar ik ook benieuwd naar ben is of je de Momentus goed kan horen aangezien het toch ook een 7200rpm schijf is en daarnaast de warmte ontwikkeling. De originele schijf vind ik erg luidruchtig, het klinkt als een behoorlijk "schrapend" geluid en het wordt toch aardig heet aan de onderzijde waar de hdd zit.
Ik heb het eerlijk gezegd (nog) niet kunnen vergelijken met de oorspronkelijke HDD. Ik wil dat eigenlijk nog wel een keer gaan doen, zoveel werk is het niet om hem evevntjes over te zetten.

Met de XT gaat in ieder geval internetten met Chrome heerlijk snel. Het hele systeem is in 55 seconden opgestart. Dan heb ik wel alle "eye-candy" uitgezet want dat heb ik niet nodig en de opstartende services flink uitgedund.

Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Atom N270 netbookje wat standaard stroperig aanvoelt, en een Dell Precision M4500 met SSD die natuurlijk lekker vlot draait. In vergelijking met de Dell gaat het wel ietsje langzamer als ik er op let tenminste, maar overigens is het gewoon echt bijna vergelijkbaar. In iedergeval heel goed bruikbaar als everyday machine, i.t.t. m´n Atom netbookje.

Wel vind ik de ventilator wat luidruchtig, en hoor ik de HDD zeker wel. Warm vind ik hem niet echt worden, m'n Dell wordt stukken warmer.
m-buurman schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:01: Het spijtige van HP's is in dit geval voor jou dat ze met een whitelist werken van kaarten die het doen (in de bios) waardoor een snellere kaart plaatsen eigenlijk onmogelijk is.(USB werkt wel uiteraard)
Ja, dat begreep ik dus ook. Mijn 50 Mbps kan ook wel komen door de afstand tot m´n wlan-router, kan het nog wel eens proberen van wat dichterbij ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Daarvoor hebben we T.net V&A ;)

[ Voor 87% gewijzigd door DaMarcus op 23-08-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
Tweekeraar schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:22:
Ik ben op zoek naar een minilaptop/netbook met een budget tot 250 euro. Laptopje gaat gebruikt worden voor basic werkzaamheden zoals: browsen (geen films), office (word, powerpoint en excel) en standaard dingen.

Verder heb ik eigenlijk geen eisen.
Ben al langs de Saturn en MediaMarkt geweest, maar heb mijn keuze nog niet kunnen maken.
Met dat budget zou ik eens gaan kijken naar de Asus Eee PC 1015BX (AMD C-50 APU). Zie ook deze review op Hardware.info. De AMD C-50 is als CPU iets langzamer dan een vergelijkbare Atom, maar de HD6250 kan grafisch véél meer. 't Is maar net waar je prioriteiten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Neoflip schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:33:
[mbr]Daarvoor hebben we T.net V&A ;)[/mbr]
Grr oke oke :P ;) Altijd grappig jezelf quoten maar toch weer niet, het lijkt wel schizofrenie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Laatst online: 14-08 21:56

JeromeB

woei

Ik heb zelf de x121e gekocht, maar kwam tijdens mijn zoektocht ook enkele Edge-modellen tegen. Echter heb ik de Edge-modellen links laten liggen, omdat ik in de veronderstelling was dat deze met een glanzend scherm zijn uitgerust.

Volgens de Lenovo-datasheet kan deze laptop echter ook geleverd worden met een mats scherm. Helaas is dat vaak niet duidelijk bij de meeste webshops (de Tweakers-pricewatch is hier overigens ook nooit duidelijk over). Ik vraag me bovendien af of het typenummer bij beide edities hetzelfde is.

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
AntonH schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:24:
[...]

Met dat budget zou ik eens gaan kijken naar de Asus Eee PC 1015BX (AMD C-50 APU). Zie ook deze review op Hardware.info. De AMD C-50 is als CPU iets langzamer dan een vergelijkbare Atom, maar de HD6250 kan grafisch véél meer. 't Is maar net waar je prioriteiten liggen.
Toevallig heb ik die bekeken in de Saturn en die review gelezen daarin stond dat deze minilaptop heel traag is? Ik heb liever een iets snellere laptopje dan grafisch veel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
In die prijsklasse is dan alles traag als de c-50 dat is.
De atoms zijn absoluut niet veel sneller (10-20%) met cpu taken, maar met grafische taken zijn de atoms 90% trager!
Ik zou dus ook de c-50 adviseren, of je budget wat op te krikken en meteen een super koop doen met de:
1215B
DM1-3200
X121e

Als je echt niet meer dan die 250 wilt betalen dan zal ik deze halen:
pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK
Deze heeft een 1280*720 scherm ipv de karige 1024*600 die elke andere 10 inch heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Willie Billie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:17:
In die prijsklasse is dan alles traag als de c-50 dat is.
De atoms zijn absoluut niet veel sneller (10-20%) met cpu taken, maar met grafische taken zijn de atoms 90% trager!
Ik zou dus ook de c-50 adviseren, of je budget wat op te krikken en meteen een super koop doen met de:
1215B
DM1-3200
X121e

Als je echt niet meer dan die 250 wilt betalen dan zal ik deze halen:
pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK
Deze heeft een 1280*720 scherm ipv de karige 1024*600 die elke andere 10 inch heeft.
Ik ben bereid om mijn budget omhoog te krikken tot 300-325. Misschien kan ik het beste een 2ehandse (goeduitziende) minilaptop kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB

JeromeB

woei

Zijn er ook andere mensen die problemen hebben bij de registratie van hun Lenovo-garantiebundel (78Y9363)? Op het moment dat ik deze probeer te activeren wordt mij verteld dat de Service Activation Code al in gebruik is of dat deze niet compatible is met het product (een Lenovo x121e NWS5RMH). Ik probeer contact te leggen met Lenovo, maar ik heb geen idee hoe ik hen kan bereiken. Ik heb al contact gehad met de klantenafdeling van IBM, maar zij konden mij ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
@JeromeB: Ik had ook problemen met registreren van de garantie (geen bevestigingsmail o.i.d. gehad en de melding 'ongeldig/al gebruikt'). Ik heb toen telefonisch contact gehad met Lenovo in Amsterdam (020 - 513 39 39) waar ze mij wisten te vertellen dat ik garantie had tot augustus 2013. Het was dus wel doorgekomen.
Later kwam ik erachter dat je met de tools op de laptop (Thinkvantage o.i.d. heb de laptop niet bij de hand, maar het staat gewoon in het menu) ook online direct te zien krijgt hoe lang je garantie nog loopt (nu nog iets over de 700 dagen in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
@JeromeB: Ik heb een mail gestuurd naar lsr@lenovo.com met mijn service activation code, type en Product ID. Binnen een dag antwoord en alles geregeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik heb voor mezelf de knoop wellicht door gehakt mede door de 100 euro cashback van Lenovo. Het matte scherm is toch wel erg fijn, heb ik gezien tijdens mijn speurtocht door de MM in Arnhem. Daarbija de 1215 van Asus en de HP vergeleken welke toch wel veel spiegeling hebben.

Als ik nu voor de Lenovo ga, bij welke shop is deze het beste te bestellen? Het goedkoopst is deze bij computerpirates alleen ben ik er eigenlijk geen fan van om online te bestellen bij winkels die ik niet ken. De link om winkel reviews te zien kan ik niet zo snel vinden.

Daarnaast was mijn vraag welk garantie pakket met ik kiezen voor deze cashback actie, is dat degene die er gelijk onderstaat voor 59 euro?

Eigenlijk best nog wel een lastige keuze al die modellen, nu maar hopen dat de goede gemaakt is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hebben de ander Lenovo X121e bezitters eigenlijk ook de volgende twee fenomenen opgemerkt:

In Windows 7 64-bit werkt de interne microfoon niet goed, hij lijkt geen geluid op te vangen (met de Conexant driver van Lenovo), in Ubuntu werkt het microfoontje prima.

De BIOS-setting "Fn Key Lock disabled" werkt niet goed bij ontwaken uit standby bij gebruik van de UEFI-modus, voor het ontwaken moet ik de Fn-toets indrukken om de speciale toetsfuncties van Esc-F12 te gebruiken en gebruik je direct de eigenlijke functies va nde toetsen, na het ontwaken is het net andersom. Elders heb ik over het laatste in ieder geval al wel wat posts gevonden.

Ik hoop dat binnenkort een firmwareupdate uit komt die het een en ander verbetert (de Fn-toets, en iets minder grove afstelling van de ventilator).

• Danny the dog
Salv schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:21:
Als ik nu voor de Lenovo ga, bij welke shop is deze het beste te bestellen? Het goedkoopst is deze bij computerpirates alleen ben ik er eigenlijk geen fan van om online te bestellen bij winkels die ik niet ken. De link om winkel reviews te zien kan ik niet zo snel vinden.

Daarnaast was mijn vraag welk garantie pakket met ik kiezen voor deze cashback actie, is dat degene die er gelijk onderstaat voor 59 euro?
De shopreviews kun je gewoon bereiken via de pricewatch... als je op de betreffende shop klikt kom je er al :)

Ik heb zelf ook mijn Thinkpad Edge 11 besteld bij ComputerPirates en ben tevreden met de afhandeling. Snelle verzending, goed verpakt... Factuur volgt later via de e-mail. Dat vond ik zelf iets minder, had liever een papieren factuur per post gehad. Het logo werd in de mail nl niet geladen en nu heb ik dus een beetje knullig printje.
Werd echter prima geaccepteerd door Lenovo voor de cash back. Geld staat sinds een aantal dagen op mijn rekening :)

Let wel op, als je accesoires mee wilt bestellen, even goed vergelijken. Daarin is ComputerPirates soms erg duur (geheugen enzo)

Succes!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik heb sinds deze week een HP DM1-3200SD ter vervanging van m'n (eerste generatie) AcerOne. M'n eerste indrukken zijn erg positief: het is qua prestaties en qua 'form factor' een flinke stap vooruit t.o.v. mijn vorige machine. Wat ik sowieso duidelijk merk is dat 11,6 inch (of iets dat daarbij in de buurt zit) toch wel zo'n beetje het ideale beeldschermformaat is voor een netbook: het is groot genoeg om er serieus op te kunnen werken en tegelijkertijd blijft het apparaat klein genoeg om het allemaal echt netbook-portable te houden.

Toch heb ik een kleine klacht en een vraag. Het enige irritatiepunt dat ik heb met deze machine is het touchpad. Waar ik last van heb is dat het 'knoppen-deel' ook gevoelig is voor beweging. Als ik bijv. een linkermuisklik geef en dan ook maar de meest minimale beweging maak dan beweegd de muispijl vaak al van z'n lokatie af. Mijn vraag is daarom hoe ik dit kan uitschakelen en het zo kan instellen dat het knoppendeel puur en alleen voor het muisklikken wordt gebruikt. Ik heb de (uitgebreide) configuratie-opties van het touchpad al uitvoerig bekeken maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit kan doen. Iemand een idee?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
JeromeB schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:06:
Zijn er ook andere mensen die problemen hebben bij de registratie van hun Lenovo-garantiebundel (78Y9363)? Op het moment dat ik deze probeer te activeren wordt mij verteld dat de Service Activation Code al in gebruik is of dat deze niet compatible is met het product (een Lenovo x121e NWS5RMH). Ik probeer contact te leggen met Lenovo, maar ik heb geen idee hoe ik hen kan bereiken. Ik heb al contact gehad met de klantenafdeling van IBM, maar zij konden mij ook niet helpen.
Idem, had ik ook, zie mijn eerdere bericht in dit topic: estorino in "[NBBG Aanschaf] netbook april 2011"

Zijn er al mensen die iets vernomen hebben na het aanvragen van de cashback (of zelfs al geld hebben ontvangen?) mbt. de Lenovo x121e? Ik heb afgelopen maandag het online formulier ingevuld en de factuur (PDF) geupload, dus ik ben benieuwd wanneer ik iets ga horen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Danny the dog
estorino schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:56:
[...]
Zijn er al mensen die iets vernomen hebben na het aanvragen van de cashback (of zelfs al geld hebben ontvangen?) mbt. de Lenovo x121e? Ik heb afgelopen maandag het online formulier ingevuld en de factuur (PDF) geupload, dus ik ben benieuwd wanneer ik iets ga horen.
Zoals 2 posts hierboven gemeld niet exact dezelfde laptop, maar wel cash back gedaan.

Mijn ervaring: aanvraag gedaan, 2 weken later een mail waarin goedkeuring werd gegeven en wéér 2 weken later een mail waarin staat dat het geld overgemaakt wordt. En, dat heb ik dan ook op diezelfde dag ontvangen...

Dus, gewoon even geduld hebben en je mailbox in de gaten houden :)

• Willie Billie
Ik neem aan dat je wel direct een bevestigings mail ontvangt na je aanvraag? Hierover staaat iets in de voorwaarde dat je als je die niet kreeg dat je dan even een mail moet sturen. Maar dat moet je zelf even lezen, en je kan beter een mail teveel sturen dan eentje te weinig ;)
Ik ga dit weekend mijn aanvraag indienen.

• Danny the dog
Jep, een bevestiging van je aanvraag krijg je meteen inderdaad.
(en t geld van de cash back heb ik inmiddels ook goed besteed aan een mooie SSD :P)

• regmaster
  • Niet online
beantherio schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:32:
Ik heb sinds deze week een HP DM1-3200SD ter vervanging van m'n (eerste generatie) AcerOne. M'n eerste indrukken zijn erg positief: het is qua prestaties en qua 'form factor' een flinke stap vooruit t.o.v. mijn vorige machine. Wat ik sowieso duidelijk merk is dat 11,6 inch (of iets dat daarbij in de buurt zit) toch wel zo'n beetje het ideale beeldschermformaat is voor een netbook: het is groot genoeg om er serieus op te kunnen werken en tegelijkertijd blijft het apparaat klein genoeg om het allemaal echt netbook-portable te houden.

Toch heb ik een kleine klacht en een vraag. Het enige irritatiepunt dat ik heb met deze machine is het touchpad. Waar ik last van heb is dat het 'knoppen-deel' ook gevoelig is voor beweging. Als ik bijv. een linkermuisklik geef en dan ook maar de meest minimale beweging maak dan beweegd de muispijl vaak al van z'n lokatie af. Mijn vraag is daarom hoe ik dit kan uitschakelen en het zo kan instellen dat het knoppendeel puur en alleen voor het muisklikken wordt gebruikt. Ik heb de (uitgebreide) configuratie-opties van het touchpad al uitvoerig bekeken maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit kan doen. Iemand een idee?
Ik heb sinds kort ook een DM1-3200sd en het touchpad werkt idd als een draak. Ik heb het werken ermee daarom ook opgegeven. Ik heb maar een Microsoft Arc Mouse gekocht die gemakkelijk is mee te nemen en op ieder oppervlak werkt.

Verwijderd

Weet iemand al een plek waar de Asus Eee pc 1215b te koop is?
Alles lijkt >10 dagen te duren =S

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Voor alle hp dm1-3xxx bezitters: http://forum.tabletpcrevi...ling-done-right-more.html
Een mod voor het touchpad, waarbij meer is in te stellen. Bij mijn hp dm1-3200sd werkt dit goed, veel beter als zonder.
Verder is de dm1 een fijne laptop met fijn toetsenbord, niet te veel herrie en een goede accuduur. Het enige minpunt is idd het touchpad.

• regmaster
  • Niet online
stardusk schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:09:
Voor alle hp dm1-3xxx bezitters: http://forum.tabletpcrevi...ling-done-right-more.html
Een mod voor het touchpad, waarbij meer is in te stellen. Bij mijn hp dm1-3200sd werkt dit goed, veel beter als zonder.
Verder is de dm1 een fijne laptop met fijn toetsenbord, niet te veel herrie en een goede accuduur. Het enige minpunt is idd het touchpad.
Thanks, die gaan we eens proberen. Overigens is de DM1-3200sd inderdaad een prima notebook. Maar ik adviseer wel om een clean install te doen met win 7x64, daarmee wordt het een nog fijner notebook. Het werkt dan allemaal net even vlotter. De huidige licentie code mag daarvoor worden gebruikt, er is dus niets illegaals aan. Wel ff 64 bit drivers ophalen en vooral geen tools van HP installeren, die vertragen het notebook alleen maar.

• Willie Billie
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:45:
De 1215b is gewoon in de mediamarkt te koop.
Bel even een mediemarkt in de buurt op, maar in arnhem heb ik deze al zien staan voor slechts 379 euro. :9

• Salv
Danny the dog schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:29:
[...]

De shopreviews kun je gewoon bereiken via de pricewatch... als je op de betreffende shop klikt kom je er al :)

Ik heb zelf ook mijn Thinkpad Edge 11 besteld bij ComputerPirates en ben tevreden met de afhandeling. Snelle verzending, goed verpakt... Factuur volgt later via de e-mail. Dat vond ik zelf iets minder, had liever een papieren factuur per post gehad. Het logo werd in de mail nl niet geladen en nu heb ik dus een beetje knullig printje.
Werd echter prima geaccepteerd door Lenovo voor de cash back. Geld staat sinds een aantal dagen op mijn rekening :)

Let wel op, als je accesoires mee wilt bestellen, even goed vergelijken. Daarin is ComputerPirates soms erg duur (geheugen enzo)

Succes!
Thanks, voor accessoires kijk ik inderdaad nog wel even verder. Ik hoef dan alleen nog een sleeve te hebben zodat hij in mijn rugzak naast mijn boeken pas, een aparte tas of iets dergelijks hoef ik niet. Daarnaast zit er hardwarematig genoeg in om hem niet te hoeven upgraden voorlopig :)

Straks maar even mijn bestelling plaatsen :)

• Beakzz
Ik hoop dat Lenovo snel met de Fusion E-450 modellen komt. Dat zal voor mij denk ik de ideale optie zijn. Misschien nog een 13 inch versie (nu de E325) maarja dan is het geen netbook meer :)

Wat voor games kan je hier nou eigenlijk redelijk op spelen ? Games van 2 jaar terug of nog verder terug ?
Niet dat het voor mij het belangrijkste is (vooral office , internet en een beetje photoshop) , maar hoe houdt het zich in verhouding tot een p 6200 met intel hd bv ? (snellere processor maar grafisch zwakker ) Vind het wel leuk om af en toe een spelletje op de bank te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

m-buurman

hmmm...coffee!!

Beakzz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:30:
Ik hoop dat Lenovo snel met de Fusion E-450 modellen komt. Dat zal voor mij denk ik de ideale optie zijn. Misschien nog een 13 inch versie (nu de E325) maarja dan is het geen netbook meer :)

Wat voor games kan je hier nou eigenlijk redelijk op spelen ? Games van 2 jaar terug of nog verder terug ?
Niet dat het voor mij het belangrijkste is (vooral office , internet en een beetje photoshop) , maar hoe houdt het zich in verhouding tot een p 6200 met intel hd bv ? (snellere processor maar grafisch zwakker ) Vind het wel leuk om af en toe een spelletje op de bank te spelen.
Ik denk dat dit wel een beetje een beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:56:
Hebben de ander Lenovo X121e bezitters eigenlijk ook de volgende twee fenomenen opgemerkt:

In Windows 7 64-bit werkt de interne microfoon niet goed, hij lijkt geen geluid op te vangen (met de Conexant driver van Lenovo), in Ubuntu werkt het microfoontje prima.

De BIOS-setting "Fn Key Lock disabled" werkt niet goed bij ontwaken uit standby bij gebruik van de UEFI-modus, voor het ontwaken moet ik de Fn-toets indrukken om de speciale toetsfuncties van Esc-F12 te gebruiken en gebruik je direct de eigenlijke functies va nde toetsen, na het ontwaken is het net andersom. Elders heb ik over het laatste in ieder geval al wel wat posts gevonden.

Ik hoop dat binnenkort een firmwareupdate uit komt die het een en ander verbetert (de Fn-toets, en iets minder grove afstelling van de ventilator).
heeft iemand het voogaande ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
qua112 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:45:

Bel even een mediemarkt in de buurt op, maar in arnhem heb ik deze al zien staan voor slechts 379 euro. :9

Weet je toevallig ook welke versie dit is? zwart/grijs, 2GB/3GB/4GB RAM??
Thanks in elk geval ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:40:
... heeft iemand het voogaande ook gemerkt?
Ik zal vanavond eens kijken of de recente BIOS versie 1.11 voor de X121e wat veranderd aan de FN-key zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 12:00
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:12:
quote:
qua112 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:45:

Thanks in elk geval ^^
zwart 3GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
ik zit te kijken naar de lenovo x121e (NWS5RMH) en het valt mij hierbij op dat sommige webshops hem aanbieden met een 5400rpm schijf (bijvoorbeeld computerpirates), en sommige webshops met een 7200rpm schijf.. (bij 4launch zowel met een 5400rpm schijf als een 7200rpm schijf..)

zijn er dus 2 versies waarbij alleen de harde schijf verschilt? want dan lijkt de keuze mij niet zo moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
GamezMaster schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:42:
ik zit te kijken naar de lenovo x121e (NWS5RMH) en het valt mij hierbij op dat sommige webshops hem aanbieden met een 5400rpm schijf (bijvoorbeeld computerpirates), en sommige webshops met een 7200rpm schijf.. (bij 4launch zowel met een 5400rpm schijf als een 7200rpm schijf..)

zijn er dus 2 versies waarbij alleen de harde schijf verschilt? want dan lijkt de keuze mij niet zo moeilijk..
Nee, er is maar 1 versie. Die heeft een 5400rpm schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zijn heel veel versies van de X121e, maar 3051-5RG is altijd hetzelfde, met 5400rpm-schijf als het goed is. De versie NWS5-RMH kan ik niet terugvinden bij lenovo.

De versies met (mogelijk) een 7200rpm-schijf zijn volgens mij:
• 3045-CTO, 65x, 66x, 67x, 68x, 6Qx, 6Rx, 6Sx, 6Tx, 6Ux
• 3048-CTO, 2Nx, 2Px, 2Qx, 2Vx
• 3049-CTO
• 3051-CTO, 5Px
• 3053-CTO, 2Dx
• 3055-CTO

Heb de nieuwe BIOS 1.11 van de X121e overigens nog niet geflashd.

[ Voor 49% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:12:
Thanks in elk geval ^^
Volgens mij was 379,- een actieprijs (stond zo in het krantje van vorige week). Inmiddels is hij weer 399,-. Vandaag (en morgen, als 'ie open is..) kun je nog 40,- korting krijgen ivm. een "computer actie" (sic).

Oh, en in de Mediamarkt in Enschede hebben ze volgens 'het systeem' wel op voorraad, maar men kon ze al enkele dagen niet vinden :x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB

JeromeB

woei

Makster, Ries en estorino, bedankt. Ik kon in eerste instantie niet het juiste mail-adres vinden, maar inmiddels is het toch gelukt. En het staat inderdaad ook bij de Thinkvantage Tools. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
stardusk schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:09:
Nog bedankt voor de tip, maar bij mij bleek dat niet te helpen. Echter: voor mijn specifieke probleem (het feit dat bewegingen op de knoppen soms ook voor onbedoelde bewegingen van de muispijl zorgen) bleek met een aanpassing in de instellingen van de Synaptics-driver een oplossing mogelijk te zijn. Voor diegenen die ook last hebben van dat probleem: onder 'eigenschappen van muis' / 'apparaatinstellingen' / 'instellingen' / 'ACM met palmcheck' kun je door op het tandwieltje te klikken een nieuw configuratiescherm oproepen. Op dat scherm kun je een startgebied instellen waarvan het bereik buiten de knoppen ligt, en met het uitschakelen van 'tikken beperken tot gebied' en het op 0 seconden zetten van de filteractiveringstijd lijken mijn problemen nu verdwenen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:50
beantherio schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:44:
[...]

Voor diegenen die ook last hebben van dat probleem: onder 'eigenschappen van muis' / 'apparaatinstellingen' / 'instellingen' / 'ACM met palmcheck' kun je door op het tandwieltje te klikken een nieuw configuratiescherm oproepen. Op dat scherm kun je een startgebied instellen waarvan het bereik buiten de knoppen ligt, en met het uitschakelen van 'tikken beperken tot gebied' en het op 0 seconden zetten van de filteractiveringstijd lijken mijn problemen nu verdwenen te zijn.
Top!

Bedankt voor de tip, ik heb deze oplossing nog in geen enkel forum kunnen vinden terwijl ik er wel veel mensen over heb horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
voor de mensen die nog een netbook willen kopen, maar toch een 13 inch scherm prefereren:

bij ibood is vandaag de thinkpad edge 13 in de aanbieding
het is type: NV13BMH en je krijgt er 2 jaar garantie op.
in totaal met verzendkosten voor €406,-

Ik heb zaterdag mijn AMD E350 x121e besteld en verwacht hem vandaag thuis!

[ Voor 35% gewijzigd door GamezMaster op 30-08-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
GamezMaster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:42:
voor de mensen die nog een netbook willen kopen, maar toch een 13 inch scherm prefereren:

bij ibood is vandaag de thinkpad edge 13 in de aanbieding
het is type: NV13BMH en je krijgt er 2 jaar garantie op.
in totaal met verzendkosten voor €406,-

Ik heb zaterdag mijn AMD E350 x121e besteld en verwacht hem vandaag thuis!
Ik twijfel al een tijdje om de x121e of de 1215B aan te schaffen, maar ik zag vanochtend ook de ibood aanbieding staan.
Nu lijkt me dit toch wel een mooie aanbieding. Het formaat van het scherm maakt me niet zo veel uit eigenlijk. Maar welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:41:
Let er even op dat een E350 geen dual channel heeft, je hebt dus geen snelheidswinst bij 2 sticks.

Voor de zuinigheid is het wellicht beter om er slechts eentje in te steken.
Is dat dan ook de reden dat de Sony Vaio VPC-YA met de i3um wél 8 gb kan hebben en de VPC-YB met de AMD E-350 niet?

Ik zit zwaar te dubben over welke ik moet halen. De materialen van de A zijn beter als die van de B, de CPU is beter, er kan meer geheugen in, maar aan de andere kant, hij is stukken duurder, de i3 is nou niet echt een grafisch monster, en hij is zwart. Niet dat ik wat tegen zwart heb, maar ik vind de grijze gewoon mooier ;) Voor our good understanding, ik wil alles upgraden wat er te upgraden valt (ook al is dat niet veel meer dan het werkgeheugen en een ssd), en er zoals in mijn vorige topic beschreven netmonster van maken.

I'm desperate, please help me..! :?

post scriptum hopelijk staat dit bericht wél op de goede plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het moederbord anders is. En realistisch gezien doe je met een note/net book niet echt zware taken dat je daarvoor 8 gb nodig hebt. Tenzij je een ram disk wil draaien van 4 gb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
Gisteren mijn x121e binnen gekregen.
Hebben meer mensen last van flikkeringen in het beeldscherm na meer dan 5 uur gebruik? er komen bij firefox soms witte lijnen door het scherm heen aan de bovenkant..
Dat wordt dan maar support bellen
Verder vind ik het raar dat Lenovo aangeeft dat ik nog maar 317 dagen garantie heb (heb de garantie nog niet geupgrade)
Ik heb toch garantie vanaf mijn aankoopdatum? het zal wel een indicatie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
GamezMaster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:21:
Hebben meer mensen last van flikkeringen in het beeldscherm na meer dan 5 uur gebruik? er komen bij firefox soms witte lijnen door het scherm heen aan de bovenkant...
Dat wordt dan maar support bellen
Lijkt me niet normaal inderdaad
Verder vind ik het raar dat Lenovo aangeeft dat ik nog maar 317 dagen garantie heb (heb de garantie nog niet geupgrade)
Ik heb toch garantie vanaf mijn aankoopdatum? het zal wel een indicatie zijn?
Ze weten niet wanneer je'm hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
gelukkig heeft Lenovo een DOA regeling =)
Ik hou jullie op de hoogte want de aan/uit knop werkt ook niet naar behoren (netbook gaat direct uit zonder windows af te sluiten en start opnieuw op)

Heb ik weer...

EDIT:
Inmiddels werkt afsluiten weer naar behoren, na even gezocht te hebben bleek dat een softwareprobleem met de energiemanager van lenovo..

streepjes heb ik na een reboot ook geen last meer van, maar dit hou ik scherp in de gaten..

[ Voor 36% gewijzigd door GamezMaster op 31-08-2011 16:56 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
De HDD (7200rpm :) ) in mijn Intel X121e vervangen door een gebruikte Crucial C300 128GB.
Spacer verwijderd en gaan met de banaan dacht ik, dus niet! Hij ging even aan, viel uit en dat was het.
Probleem is dat de chips op PCB zonder spacer het metalen deksel raken en kortsluiting veroorzaakt.
Oplossing: stuk papier tussen chips en deksel. Gelukkig werkt alles nu weer naar behoren.

Voor iedereen die een schone W7 installatie wil doen, zet de Bios Boot op Legacy anders is er een grote kans dat de WiFi niet werkt.

Iemand ervaring met een aftermarket WWAN uitbreiding?

Met geheugen uitbreiding naar 8GB en SSD PCMark Vantage score van 5700

[ Voor 6% gewijzigd door Zanac-ex op 01-09-2011 12:11 ]

• Tweekeraar
Ik heb per direct een minilaptop/netbook nodig voor school. Games ga ik er niet op spelen. Wel belangrijk is dat Office 2007 en Windows 7 normaal kan draaien. Budget 250-300.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Heb sinds vorige week ook een ssd in m'n hp DM1-3200sd zitten. Geweldig snel nu met de crucial M4; ook geen compatibility issues opgemerkt. Het mooie is dat met wat tekstverwerken, de dm1 nu volledig passief draait! Je hoort helemaal niks. Met excel gaat de fan langzaam draaien, net als bij youtube hd, maar over het algemeen is de netbook een stuk stiller, koeler en sneller geworden... Dus als er mensen zitten te denken om een ssd in hun DM1 te stoppen (wat toch velen zullen denken, dacht ik zo...), de crucial M4 is er perfect voor. Nog even een benchmark van de M4 in de DM1: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36646228
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste