IncognitoNL schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:44:
Ook ik zit te twijfelen tussen de dm1-3200 en de X121e, en heb een paar vragen:
1. Over de accuduur van deze modellen kan ik zo snel niks vinden. Wel over die van de dm1-3125, is die van de dm1-3200 daarmee vergelijkbaar? En kan iemand iets zeggen over hoe de accuduur van de X121e is?
2. Hoe zit het met de reputatie van HP en Lenovo als het gaat om levensduur en support? Bij dat laatste denk ik bijvoorbeeld ook aan de toegankelijkheid en actualiteit van driver websites, naast omgang met reparaties etc. Ik had al gezien dat de Lenovo met twee jaar garantie door die cashback deal een stuk goedkoper is dan de HP met een tweede jaar garantie.
Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. Als er nog andere opvallende verschillen (naast de hdd) zijn, hoor ik het ook erg graag. Ik kan op internet nog maar weinig reviews/benchmarks vinden over deze twee modellen. Alvast bedankt!
Over de accuduur van de 3200 kan ik nog weinig zeggen. Windows geeft zo'n 5,5 uur resterend aan bij 100% acculading en de HP Power Management op meest energiezuinig. Dit terwijl HP zo'n 9 uur opgeeft. Ik hoop dus dat Windows het fout heeft

Zodra ik dit goed getest heb laat ik het je nog weten! Ik ga er trouwens vanuit dat de accutijd zo goed als gelijk is als de 3125 aangezien het eigenlijk dezelfde laptop is voor zover ik kan zien met alle onderdelen op dezelfde snelheid.
De support kan ik ook niet veel over zeggen, de drivers voor deze laptop zijn recent maar dat komt vooral omdat hij net uit is, is dus afwachten of ze dit netjes blijven bijwerken.
Levensduur van HP is gemiddeld wat korter dan Lenovo, HP had twee jaar terug in ieder geval het hoogste uitvalspercentage

Dat is dus een behoorlijk pluspunt van de Lenovo, vooral als je die 2 jaar garantiedeal pakt. HP heeft maar 1 jaar garantie voor zover ik weet.
Overige verschillen naast de schijf staan ook her en der in het topic, misschien heb je ze allemaal al gezien:
Lenovo: mat scherm. HP: spiegelend scherm
Lenovo: pieledingetje als muis (schijnt goed te werken) en ik geloof ook een trackpad, HP: alleen trackpad
Lenovo is iets koeler/minder lawaaiig
Lenovo: max 8 GB geheugen, HP: max 4 GB geheugen (wel vreemd aangezien er 1x 4GB in zit met nog slot vrij)
Lenovo: uitgeleverd met 64 bits OS, HP met 32 bits OS
Lenovo: beperking bij keuze van andere schijf door maximale hoogte van 7mm
De HP heeft een erg leuk geluidje uit de speakers voor zo'n kleine laptop, vooral met de Dolby instellingen. De Lenovo schijnt ook niet slecht te klinken, geen idee of het overeenkomt.
En nog een verschil wat ik nu pas zie: de pijltjes toetsen voor naar boven en beneden zijn bij de HP erg op elkaar gedrukt, dit is vooral met spelletjes niet erg fijn. De Lenovo heeft een normale indeling voor de pijltjestoetsen, maar weer een FN toets waar je de CTRL verwacht

De CTRL dus rechts naast de FN toets inplaats van andersom. Kwestie van wennen bij beide merken denk ik.
Correct me if i'm wrong natuurlijk

En ik zal vast nog wel wat puntjes missen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Neofloppy op 04-08-2011 17:15
]