Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een DM1-3200SD. Ben van plan om de Windows versie te upgraden van 32 naar 64 bit.
Ik las hier dat meer mensen dit ondertussen gedaan hebben bij de DM1. Ik vroeg me alleen af waar de Windows sticker te vinden is op de netbook. Ik zie niets zitten aan de onderkant en ook niet in het batterijvak.
Kijk ik ergens overheen of zit ie er gewoon niet op?

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11-2012
Wat vind jij van de accuduur van je DM1-3200SD? En kun je misschien nadelen opsommen die jij hebt ondervonden sinds je eigenaar ben van dit netbook?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:07:
Heb sinds kort een DM1-3200SD. Ben van plan om de Windows versie te upgraden van 32 naar 64 bit.
Ik las hier dat meer mensen dit ondertussen gedaan hebben bij de DM1. Ik vroeg me alleen af waar de Windows sticker te vinden is op de netbook. Ik zie niets zitten aan de onderkant en ook niet in het batterijvak.

Harry
Hoort idd onderop. Anders kun je 'm met een programmaatje laten uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accuduur... Heb alleen nog maar gedraaid op de accuduur die er in zat toen ik hem uit de doos haalde, daarna opgeladen en hij draait ondertussen al weer enige uren.

Windows Sticker... Gevonden na wat surfen, blijkt onder de bodemplaat te zitten bij de RAM en harde schijf. dus maar direct even een paar foto'tjes gemaakt van de sticker.

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik ben trouwens verrast door de X121e. Je kunt namelijk heerlijk L4D2 spelen, op native resolutie en de rest op het minimale. Ziet er nog steeds goed uit, maar ik ben niet anders dan minimaal/net hoger gewend (maar vaak niet op native resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:07:

Harry
Klep van de onderkant ff openmaken, daaronder is hij te vinden...

Over je ene berichtje heen gelezen... :X

[ Voor 5% gewijzigd door majoh op 03-08-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
Wie vind de donkerrode cover van de Lenovo Thinkpad 121e lelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 13:12

SilencerNL

No remorse

rienkd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:59:
@SilencerNL, Hoe is jouw ervaring met de accuduur van je 1215b?
Goed, met een SSD gaat de accu ongeveer 8 uur mee met voornamelijk browsen.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
Ik heb kreeg net m'n X121e binnen en ik vind het rood bijzonder mooi, sjiek. Voelt ook een beetje aan als fluweel.. :9 Overigens wel erg lang moeten wachten bij 4Launch, ik was zo slim om er een sleeve bij te bestellen en die bleek (in tegenstelling van wat op de site stond) niet voorradig, gevolg m'n X121e heeft ruim een week klaar gestaan zonder uitgeleverd te worden. Meerdere malen gemaild over de status of alternatieven (andere kleur of evt zelf ophalen) maar geen enkele reaktie. Geen punten hier dus voor 4Launch, waarschijnlijk wijten ze eea aan vakantieperiode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb inmiddels ook de E-350 X121e binnen. Vind het rood prima. Ubuntu lijkt heel aardig te werken (later volgt (vermoedelijk) meer, nog niet helemaal klaar met testen (en configureren)).

Mijn grote aanvankelijke tevredenheid heeft helaas wel een kleine domper gekregen, vanochtend in de schemering viel me op dat bij gedimd scherm een redelijk vervelend hoog gezoem in het scherm in de buurt van het rechter scharnier ontstaat. Ik vermoed een inverter-probleem of iets dergelijks (PWM, de X121e zou vziw geen inverter voor de backlight nodig hebben). Bij nadere inspectie viel me op dat de bezel daar ook niet helemaal tegen het scherm aanligt, bij lichte druk op een bepaald stukje net onder de rand neemt het volume van het gezoem sterk af. Verder is de bouwkwaliteit prima.

In een rustige en donkere omgeving zie ik me vanwege dat gezoem (veel vervelender dan het lage en rustige geblaas van de fans van deze laptop) niet met veel plezier achter het computertje zitten, dus even vragen of lenovo hem wil repareren en anders maar het ding terugsturen...

Is anderen ook iets dergelijks opgevallen? Ligt de bezel bij iedereen netjes overal tegen het scherm (dat houdt het gezoem ook al behoorlijk binnen). Heeft iemand een tip hoe ik het zelf snel&ongecompliceerd/ongevaarlijk kan verhelpen?

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 03-08-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 09-09 18:46
Allemaal berichtjes van mensen die de X121 hebben gekocht maar niemand die ff mijn vraag beantwoord hoe de speakertjes klinken :P Dit is voor mij toch een lichte afweging voor de keuze tussen de HP DM1 en de Lenovo. Het matte scherm van de Lenovo is in ieder geval al een pluspunt. Dus nogmaals, hoe klinken de speakers? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Okay dan, net koud een uurtje uit de doos en klinkt Holiday van Madonna vol uit de speakers! Klinkt niet enorm hard, vergelijkbaar met mn Dell D830. Ik heb nog niks extra geinstalleerd of geconfigureerd, gewoon standaard WMP.

Ik moet nog het meeste wennen aan het touchpad, dubbel "tab" op het touchpad werkt niet zo als bij mn dell, cursor schuif dan telkens naar beneden. Om te klikken of dubbel klikken moet ik dan de knoppen gebruiken, die er dubbel opzitten? Wellicht kwestie van wennen of instellen, maar die heb ik nog niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De luidsprekers zijn OK voor wat je ervan mag verwachten. Best aardig stereobeeld, de hogere frequenties zijn wat prominenter. Als het me echt om het geluid gaat sluit ik hem wel ergens anders op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Tip voor degene met een X121e die een tweede partitie wil: Standaard kan de C partitie slechts met ongeveer de helft "ge-shrinked" worden. Echter als je een complete systemrecovery uitvoert, dan kun je C shrinken tot minder dan 30GB! (overigens geldt dit vlgns mij voor meerdere pre-installed systemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
Wat is eigenlijks het verschil tussen deze twee Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH)? Ze hebben hetzelfde typenummer.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/286321;286580

Ja, ik zie dat de duurdere een beter hardeschijftype heeft, maar ik las ergens dat deze spec onjuist is en dat dit ook gewoon 5400 rpm is? Wie kan dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Uitbreiding garantie, en daarmee 100 euro cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
Dat kan met die goedkopere toch ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
pfffff.. dure is INCL die uitbreiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
lol..

Dus goedkope = € 442,82 exclusief garantie.
Duurdere = € 492,59 inclusief garantie

De garantie is ca. 55 euro? Dus als ik de goedkope neem moet ik de garantie nog afsluiten en krijg ik 100 euro terug. En bij de dure hoef ik de garantie niet meer af te sluiten en krijg ik 100 euro terug. Uiteindelijk komt de prijs dus ongeveer op hetzelfde uit, dus het maakt niet uit welke je bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
@rienkd duurdere is alleen maar om het je makkelijk te maken om de X121e meteen met uitgebreide garantie te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Scrollen met de X121e is een hel! wat doe ik fout, alle instellingen van het touchpad (UtraNav) al geprobeerd maar zowel 1 als 2-finger scrollen werkt bagger. Moet/kan ik nieuwe drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Zag bij Redcoon de MSI U270-086NL, 11.6", 4Gb, 320G HDD, Windows7 64 Premium, usb 3.0, 6-ceel accu. Iemand dit besteld, ervaringen? In April was er de 12,1" versie die alleen qua accuduur niet helemaal top was, met een kleiner scherm lijkt me dat ook verbeterd? edit: belooft 7 uur accurduur, komt dan toch in de buurt van de lenovo.

De x121e lijkt geen optie te zijn vanwege de hdd-hoogt van 7mm. En ik heb nu een Momentus XT die ik graag zou overzetten in de MSI.

[ Voor 8% gewijzigd door MAher op 03-08-2011 13:44 ]

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
rienkd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:19:
lol..

Dus goedkope = € 442,82 exclusief garantie.
Duurdere = € 492,59 inclusief garantie

De garantie is ca. 55 euro? Dus als ik de goedkope neem moet ik de garantie nog afsluiten en krijg ik 100 euro terug. En bij de dure hoef ik de garantie niet meer af te sluiten en krijg ik 100 euro terug. Uiteindelijk komt de prijs dus ongeveer op hetzelfde uit, dus het maakt niet uit welke je bestel.
Ik dacht dat de garantie opdezelfde factuur als de laptop moet staan, dus hou daar wel rekening mee.
Ik heb dus de duurdere gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
RiesB71 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:26:
Scrollen met de X121e is een hel! wat doe ik fout, alle instellingen van het touchpad (UtraNav) al geprobeerd maar zowel 1 als 2-finger scrollen werkt bagger. Moet/kan ik nieuwe drivers installeren?
ik zal er eens naar kijken, tot nu toe gebruik ik de pijltjes toetsen om te scrollen, omdat dit bij wat beter bereikbaar is als ik met opgetrokken benen op het bed/bank zit.
Ik zag wel dat je nog best wel veel op dat gebied kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
rienkd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:28:
Wat is eigenlijks het verschil tussen deze twee Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH)? Ze hebben hetzelfde typenummer.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/286321;286580

Ja, ik zie dat de duurdere een beter hardeschijftype heeft, maar ik las ergens dat deze spec onjuist is en dat dit ook gewoon 5400 rpm is? Wie kan dit bevestigen?
Nee, de duurdere heeft ook gewoon een 5400 toeren hd erin zitten. Ik heb de duurdere trouwens bij 4launch besteld. Moet nog even een mailtje sturen met de vraag waar mijn 7200rpm schijf is, zoals bij het product vermeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
hmm het gewicht klopt ook niet in de specificaties. met accu is dit 1552 gram. (in de specs staat 1,4kg)

Edit: specs fouten doorgeven aan tweakers crew

[ Voor 19% gewijzigd door Blue Knight op 03-08-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Waarom scroll je niet met de trackpoint + middelste knop van de trackpoint?
(dus niet die onder het touchpad)
Werkt perfect bij mij...

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Danny the dog schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

Waarom scroll je niet met de trackpoint + middelste knop van de trackpoint?
(dus niet die onder het touchpad)
Werkt perfect bij mij...
Ik doe het liefst alles met 1 hand; ben redelijk gewent aan 2-finger scrol en tab als klick te gebruiken vanwege de Dells op mn werk. Het zal allemaal best wennen zijn en instelbaar maar tot nu toe irriteer ik me er aan en heb een zere pols |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Dat kun je toch ook met 1 hand doen? (bedienen knoppen en trackpoint)
Oefening baart kunst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
RiesB71 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:25:
Okay dan, net koud een uurtje uit de doos en klinkt Holiday van Madonna vol uit de speakers! Klinkt niet enorm hard, vergelijkbaar met mn Dell D830. Ik heb nog niks extra geinstalleerd of geconfigureerd, gewoon standaard WMP.

Ik moet nog het meeste wennen aan het touchpad, dubbel "tab" op het touchpad werkt niet zo als bij mn dell, cursor schuif dan telkens naar beneden. Om te klikken of dubbel klikken moet ik dan de knoppen gebruiken, die er dubbel opzitten? Wellicht kwestie van wennen of instellen, maar die heb ik nog niet gevonden..
begintmeta schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:29:
De luidsprekers zijn OK voor wat je ervan mag verwachten. Best aardig stereobeeld, de hogere frequenties zijn wat prominenter. Als het me echt om het geluid gaat sluit ik hem wel ergens anders op aan.
Bedankt voor jullie toelichting op de speakers :) Inderdaad je kan het natuurlijk altijd ergens anders op aansluiten maar een beetje geluid uit de eigen speakertjes is toch wel fijn met bijv. internetradio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Palm protection e.d. uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de asus Asus Eee PC 1215B aan te schaffen. Maar heb hier een aantal vragen.
1. Hoe presteert het als je normale applicaties draait. Draai windows 7 soepel? De netbooks met atoms zijn erg traag.
2. Ik ben van plan deze permanent aan te sluiten op de lcd tv. Kan je instellen dat er bij het opstarten de HDMI gelijk ge-activeerd wordt? indien nee is het klonen makkelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:15:
Ik ben van plan de asus Asus Eee PC 1215B aan te schaffen. Maar heb hier een aantal vragen.
1. Hoe presteert het als je normale applicaties draait. Draai windows 7 soepel? De netbooks met atoms zijn erg traag.
2. Ik ben van plan deze permanent aan te sluiten op de lcd tv. Kan je instellen dat er bij het opstarten de HDMI gelijk ge-activeerd wordt? indien nee is het klonen makkelijk?
ik heb de x121e, de specs zijn hetzelfde... windows 7 is lekker soepel, dus dat gaat goed. op je andere vraag kan ik helaas geen antwoord geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Laatst online: 14-09 13:12

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:15:
1. Windows reageert erg direct. Ik heb er zelf 4 GB en een SSD ingezet, en merk echt helemaal geen vertragingen.
2. Ik heb je eerste punt nog niet geprobeerd (opstarten van HDMI) maar verwacht dat het geen probleem is. Clonen is daarentegen geen probleem met de Catalist software van AMD.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de DM1 3200 geeft nu weer dat er nog 3 uur 53 minuten te gaan zijn bij 80% van de batterij . Ik speel op dit moment mp3 van een externe HD (wd passport) en hangt aan het internet wired , draadloos is volledig uitgeschakelt.
en Opera heeft 2 windows open 1 met flash content

** edit op 79% geeft hij 4 uur en 9 minuten op :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RetroTycoon schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:07:
[...]

Ik weet niet. Zelf mag ik het rood wel. Het is precies Qmotion-usb-stick rood voor wie ze kent.
Bij alternate in barendrecht stonden thinkpads met die rode cover (niet de x121e zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
jayjey schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

Bij alternate in barendrecht stonden thinkpads met die rode cover (niet de x121e zelf).
Rode deksel is AMD processor... zwarte deksel Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Ik heb vandaag ook de DM1-3200SD gekocht na een tijdje wikken en wegen tussen deze en de Thinkpad X121E, ze hebben beiden een paar kleine voordelen tegenover elkaar. De eerste indruk is erg goed. De meeste voordelen staan hier al wel in het topic genoemd. Wou vorige maand al haast de DM1-3125 kopen, nu de 3200 dus voor hetzelfde geld te krijgen met wat kleine upgrades. Volgens mij is het gewoon precies de 3125 en heeft HP simpelweg het geheugen en harddisk iets uitgebreid en pleuren er alsnog een image op van de 3125 aangezien het helaas nog steeds 32 bits is. Aan de andere kant kun je ook met 64 bits niet de max. gebruiken door het shared videogeheugen, wat dat betreft maakt het toch niet zoveel uit denk ik. Nu met de 32 bits versie 3,5 GB geheugen beschikbaar en ik geloof iets van 384 MB shared videogeheugen dus toch bijna die 4 GB in gebruik. Ik ga 'm dus nog niet upgraden naar de 64 bits versie.

Eerste minpuntje wat ik tot nu toe gemerkt heb zijn de muisknoppen die gewoon een deel van het trackpad zijn. Hierdoor verschuift de cursor ook als je op de "knoppen" drukt en klik ik er steeds naast :P Kan in de trackpad driver geen instellingen hiervoor vinden, alleen om de knoppen geheel uit te schakelen. De trackpad werkt verder wel erg fijn, ook de functies met 2 of 3 vingers zoals scrollen en foto's vergroter/verkleinen/roteren/volgende/vorige enzovoorts.

Tweede minpuntje is de fan die toch goed hoorbaar blijft ondanks de Cool Sense die op stilte is ingesteld.

Ik zat ook eerst nog te twijfelen zoals meerderen hier tussen een tablet of toch een 12" laptopje. Ik heb de Asus EEE Pad even gehad en teruggestuurd, erg leuk ding maar het blijft een tablet met beperkte functionaliteit, het is dus maar net wat je wilt. Vond het in ieder geval leuk en interessant om eens uit te proberen. Ben in ieder geval een stuk blijer met de DM1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IncognitoNL
  • Laatst online: 12-09 22:29
Ook ik zit te twijfelen tussen de dm1-3200 en de X121e, en heb een paar vragen:

1. Over de accuduur van deze modellen kan ik zo snel niks vinden. Wel over die van de dm1-3125, is die van de dm1-3200 daarmee vergelijkbaar? En kan iemand iets zeggen over hoe de accuduur van de X121e is?
2. Hoe zit het met de reputatie van HP en Lenovo als het gaat om levensduur en support? Bij dat laatste denk ik bijvoorbeeld ook aan de toegankelijkheid en actualiteit van driver websites, naast omgang met reparaties etc. Ik had al gezien dat de Lenovo met twee jaar garantie door die cashback deal een stuk goedkoper is dan de HP met een tweede jaar garantie.

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. Als er nog andere opvallende verschillen (naast de hdd) zijn, hoor ik het ook erg graag. Ik kan op internet nog maar weinig reviews/benchmarks vinden over deze twee modellen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
IncognitoNL schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:44:
Ook ik zit te twijfelen tussen de dm1-3200 en de X121e, en heb een paar vragen:

1. Over de accuduur van deze modellen kan ik zo snel niks vinden. Wel over die van de dm1-3125, is die van de dm1-3200 daarmee vergelijkbaar? En kan iemand iets zeggen over hoe de accuduur van de X121e is?
2. Hoe zit het met de reputatie van HP en Lenovo als het gaat om levensduur en support? Bij dat laatste denk ik bijvoorbeeld ook aan de toegankelijkheid en actualiteit van driver websites, naast omgang met reparaties etc. Ik had al gezien dat de Lenovo met twee jaar garantie door die cashback deal een stuk goedkoper is dan de HP met een tweede jaar garantie.

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. Als er nog andere opvallende verschillen (naast de hdd) zijn, hoor ik het ook erg graag. Ik kan op internet nog maar weinig reviews/benchmarks vinden over deze twee modellen. Alvast bedankt!
Over de accuduur van de 3200 kan ik nog weinig zeggen. Windows geeft zo'n 5,5 uur resterend aan bij 100% acculading en de HP Power Management op meest energiezuinig. Dit terwijl HP zo'n 9 uur opgeeft. Ik hoop dus dat Windows het fout heeft :P Zodra ik dit goed getest heb laat ik het je nog weten! Ik ga er trouwens vanuit dat de accutijd zo goed als gelijk is als de 3125 aangezien het eigenlijk dezelfde laptop is voor zover ik kan zien met alle onderdelen op dezelfde snelheid.

De support kan ik ook niet veel over zeggen, de drivers voor deze laptop zijn recent maar dat komt vooral omdat hij net uit is, is dus afwachten of ze dit netjes blijven bijwerken.

Levensduur van HP is gemiddeld wat korter dan Lenovo, HP had twee jaar terug in ieder geval het hoogste uitvalspercentage :( Dat is dus een behoorlijk pluspunt van de Lenovo, vooral als je die 2 jaar garantiedeal pakt. HP heeft maar 1 jaar garantie voor zover ik weet.

Overige verschillen naast de schijf staan ook her en der in het topic, misschien heb je ze allemaal al gezien:
Lenovo: mat scherm. HP: spiegelend scherm
Lenovo: pieledingetje als muis (schijnt goed te werken) en ik geloof ook een trackpad, HP: alleen trackpad
Lenovo is iets koeler/minder lawaaiig
Lenovo: max 8 GB geheugen, HP: max 4 GB geheugen (wel vreemd aangezien er 1x 4GB in zit met nog slot vrij)
Lenovo: uitgeleverd met 64 bits OS, HP met 32 bits OS
Lenovo: beperking bij keuze van andere schijf door maximale hoogte van 7mm

De HP heeft een erg leuk geluidje uit de speakers voor zo'n kleine laptop, vooral met de Dolby instellingen. De Lenovo schijnt ook niet slecht te klinken, geen idee of het overeenkomt.

En nog een verschil wat ik nu pas zie: de pijltjes toetsen voor naar boven en beneden zijn bij de HP erg op elkaar gedrukt, dit is vooral met spelletjes niet erg fijn. De Lenovo heeft een normale indeling voor de pijltjestoetsen, maar weer een FN toets waar je de CTRL verwacht :P De CTRL dus rechts naast de FN toets inplaats van andersom. Kwestie van wennen bij beide merken denk ik.

Correct me if i'm wrong natuurlijk ;) En ik zal vast nog wel wat puntjes missen.

[ Voor 3% gewijzigd door Neofloppy op 04-08-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IncognitoNL
  • Laatst online: 12-09 22:29
Bedankt voor de snelle reactie Neoflip! De meeste van de verschillen had ik inderdaad al gezien, maar fijn om ze nog even op een rijtje te hebben :). De HP heeft inderdaad maar 1 jaar garantie. Er is wel extra bij te kopen, maar dan ben je 100 à 160 euro extra kwijt (link).

Ik neig naar de Lenovo. Over de accuduur zie ik een positieve productreview op Tweakers. Meer ervaringen zijn erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
IncognitoNL schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:42:
Bedankt voor de snelle reactie Neoflip! De meeste van de verschillen had ik inderdaad al gezien, maar fijn om ze nog even op een rijtje te hebben :). De HP heeft inderdaad maar 1 jaar garantie. Er is wel extra bij te kopen, maar dan ben je 100 à 160 euro extra kwijt (link).

Ik neig naar de Lenovo. Over de accuduur zie ik een positieve productreview op Tweakers. Meer ervaringen zijn erg welkom!
Met name over het erbij zetten van Ubuntu... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
De lenovo heeft ook een trackpad.
De HP zal ook 8gb aankunnen, aangezien het dezelfde chipset is, dus dat lijkt me geen verschil. Bij de lenovo zag ik ergens in de software dat je de ctrl en FN toets softwarematig kan switchen, dus als je het prettiger vind dat de ctrl op de hoek zit, kan je dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Volgens mij zag ik op de HP of een andere website bij een vergelijk tussen de DM1-3125 en 3200 dat de 3125 max 8 kon en de 3200 max 4. Leek me ook al vreemd, misschien toch niet goed gekeken :P

De HP blijft bij mij aardig herrie maken, de koeler staat continu te draaien ondanks dat CoolSense op het laagste pitje is ingesteld. Heeft iemand hier nog een tip/truuc voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier blaast de dm1 alleen als die ergens druk mee is, bij ene beetje internetten is die zo goed als stil.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:04
Ik heb ook de dm1 aangeschaft. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een andere hdd? Ik wil er graag een SSD in zetten, alleen heb ik geen idee hoe ik de case kan openen. Hij is erg netjes afgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
MegaTronics schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:51:
Hier blaast de dm1 alleen als die ergens druk mee is, bij ene beetje internetten is die zo goed als stil.
Welke versie van de dm1 heb je dan?

Ik heb het probleem overigens al opgelost door de bios te updaten van versie F.12 naar F.13 die een optie "Always fan on" in de bios toevoegd. Die optie heb ik nu op disabled gezet wat een boel scheelt, de fan slaat nu alleen aan bij zwaardere belasting. De laptop blijft wel geluid maken, vooral de harddisk is goed hoorbaar, zal wel door de 7200rpm komen.

Ben inmiddels ook aardig aan het toetsenbordje gewend en vind het nu een enorm fijn laptopje :)

Ik ben eigenlijk ook nog wel benieuwd hoe de onderzijde van de Lenovo, MSI en Asus is. De HP is helemaal dicht, misschien dat ie daarom ook wat warmer wordt. Een voordeel van zo'n dichte onderkant lijkt me dan weer dat je 'm op schoot kunt zetten zonder veel risico's aangezien er geen ventilatiegaten meer geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Even terugkomen op begintmeta in "[NBBG Aanschaf] netbook april 2011"; net heb ik wat langer kunnen spelen met het apparaat, en die tijd gebruikt om Windows 7 Ultimate 64 en Ubuntu 11.04 64 op een GPT schijf te zetten (met EFI dus). Behalve fglrx en wat andere zaken (weet iemand nog een handige on-screen indicator voor de capslockstatus etc) redelijk out of the box geconfigureerd. Zo vluchtig bekeken zijn de eerste linux- issues het niet-werken van hibernate, het niet weer opstarten van de fn-toetscombinaties na terugkomen uit standby en matige overgangen van UI naar splashscreens.

Acuuduur was met gewoon niet-intensief klooien ±6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

HEY_DUDE schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:14:
Ik heb ook de dm1 aangeschaft. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een andere hdd? Ik wil er graag een SSD in zetten, alleen heb ik geen idee hoe ik de case kan openen. Hij is erg netjes afgewerkt :)
Bij de dm1-3125ed is het een kwestie van de accu loskoppelen en dan kun je de zwarte onderplaat er zo afklikken. De harde schijf zit dan met 4 schroeven vast in de behuizing (zie voor een foto deze post). Je heb trouwens wel een PH00 schroevendraaier nodig, aangezien die 4 schroeven waarmee de bracket in de laptop is geschroeft zo klein zijn.
Neoflip schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:51:
[...]

Welke versie van de dm1 heb je dan?

Ik heb het probleem overigens al opgelost door de bios te updaten van versie F.12 naar F.13 die een optie "Always fan on" in de bios toevoegd. Die optie heb ik nu op disabled gezet wat een boel scheelt, de fan slaat nu alleen aan bij zwaardere belasting. De laptop blijft wel geluid maken, vooral de harddisk is goed hoorbaar, zal wel door de 7200rpm komen.

Ben inmiddels ook aardig aan het toetsenbordje gewend en vind het nu een enorm fijn laptopje :)

Ik ben eigenlijk ook nog wel benieuwd hoe de onderzijde van de Lenovo, MSI en Asus is. De HP is helemaal dicht, misschien dat ie daarom ook wat warmer wordt. Een voordeel van zo'n dichte onderkant lijkt me dan weer dat je 'm op schoot kunt zetten zonder veel risico's aangezien er geen ventilatiegaten meer geblokkeerd worden.
Ik heb de dm1-3125ed en de harddisk is in mijn geval al vervangen door een SSD, want ik vond de vibratie van de schijf irritant worden. :p

[ Voor 30% gewijzigd door MegaTronics op 05-08-2011 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
MegaTronics schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:22:
Ik heb de dm1-3125ed en de harddisk is in mijn geval al vervangen door een SSD, want ik vond de vibratie van de schijf irritant worden. :p
Gek he dat 'ie dan ook zo goed als stil is :P Merk je ook nog enorm veel snelheidsverschil dan qua respons en boottijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alles reageert lekker soepel en snel, maar het grootste voordeel is wel het wegvallen van de draaiende delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
MegaTronics schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:40:
Alles reageert lekker soepel en snel, maar het grootste voordeel is wel het wegvallen van de draaiende delen.
Ja dat lijkt me ook fijn alleen vind ik de schijfruimte nu ook wel weer erg prettig, een grote SSD is enorm prijzig. Een Momentus XT hybrid is dan ook wel leuk maar dan heb je alsnog bewegende onderdelen en ik denk net zoveel lawaai als met de standaard 500GB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik gebruik die HP voornamelijk op de bank en sleep hem mee op reis. De 40 GB SSD staat ongeveer voor 50% vol dus ruimte genoeg. :p Voor de rest heb ik wel mijn 17" laptop en de nodige opslag op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteus_x
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-12-2023
Weet iemand hoe het nou precies zit met het geheugen van de DM1-3200 ?

De HP site zelf zegt:
Geheugen: 4 GB DDR3
Geheugenlayout: (1 x 4 GB)
Maximum geheugen: Uitbreidbaar tot 4 GB DDR3
Geheugenslots: 2 voor gebruiker toegankelijk

ofwel ze proppen er zelf 1x4Gb in, met 2 geheugenbanken, en ze laptop zou maar max4Gb aan kunnen 8)7

Ik ben zelf opzoek naar een kleine laptop waar ik toch nog wat kan prutsen met een ESX lab in VMware Workstation, dus 8Gb is wel een must.
De HDD zal ik waarschijnlijk vervangen met een SSD, en de wat trage CPU neem ik op de koop toe omdat het toch maar een test lab is.

Mocht iemand nog een andere laptop als suggestie weten dan sta ik altijd open voor input ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo dat uitval e.d. je eigenlijk niets over kan zeggen ten opzichte van de moederborden want die zijn nieuw of je HP of Lenovo neemt

De batterij duur (100%) geeft bij mij wel 9 uur aan als ik er niets heb aanhagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:57:
Het is zo dat uitval e.d. je eigenlijk niets over kan zeggen ten opzichte van de moederborden want die zijn nieuw of je HP of Lenovo neemt

De batterij duur (100%) geeft bij mij wel 9 uur aan als ik er niets heb aanhagen.
De batterijduur van m'n HP is nu na de tweede keer volledig opladen (eerst helemaal leeg laten lopen) een heel stuk beter dan gisteren. Gisteren gaf de laptop na de eerste keer opladen bij 100% zo'n 4-4,5 uur resterend aan. Vanochtend was dit zo'n 7 uur en ik zit nu met 84% nog op 5:06 resterend en heb er inderdaad zo'n 2 uur op gewerkt en ook even het spel Limbo gespeeld. Het resterende percentage zakt ook een stuk minder snel in dan gisteren toen er vrij vlot achter elkaar een procent vanaf ging. Netjes dus :) Misschien komt dit ook door de bios update die de fan niet continu meer laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
Gister de Lenovo Thinkpad 121e ontvangen en ik ben zeer tevreden. De keuze voor dit netbook is vooral vanwege het matte scherm. Dat was één van mijn belangrijkste eisen. Heb hem vanmiddag voor de tweede keer opgeladen en na 2 uurtjes gebruik staat de batterij nog op 77% met een resterende tijd van 6 uur en 32 minuten. Tevens ben ik ook zeer tevreden over de warmte (zowat geen dus) en het geluid dat ie produceert. Dit is nog beter dan ik had verwacht.

De enige belemmering die ik had om dit netbook te bestellen was de donkerrode cover, echter snap ik niet waarom ik mij hier druk om heb gemaakt want ik vind het achteraf eigenlijks best wel mooi =)

En over een maandje nog ff 100 euries cashbacken. Ideaal.

Iedereen die opzoek is naar een netbook met lange accuduur en weinig warmte/geluid productie is bij de Lenovo Thinkpad 121e aan het juiste adres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Weet iemand op welke contrast settings deze test is gedaan?
reviews: Round-up: zes AMD Brazos-netbooks
Dan ga ik zelf ook eens de battery eater tests uitvoeren met de x121e zodat er een duidelijker beeld ontstaat over de accuduur van deze laptop.
Tot nu toe bevalt de laptop me super.
Met de cashback 400 euro en een MAT scherm en 2 JAAR garantie :D
Ook met XBMC full hd gedraaid en dat gaat perfect :)
Maar het lijkt me dat de DM1-3200 de 1215B of de x121e allemaal wel goede keuzes zijn voor een compact laptopje voor office stuff/surfen en multimedia gebruik, ik denk dat een van deze 3 altijd wel goede keuzes zijn.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-07 09:11
Ik heb dit topic doorgelezen alsmede wat reviews en BBG's. Toch wil ik graag nog even jullie advies, want ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een netbook. Hoofddoel is het gaan gebruiken bij mijn nieuwe studie. Daarnaast lijkt het me handig om deze mee te nemen op reizen.
Ik heb bedacht dat het netbook aan de volgende eisen moet voldoen:
- Max. 11,6"
- Accu moet lang meegaan (overdag werk ik en daarna studeer ik, wil dus min. 6 uur accuduur met normaal surf / officegebruik).
- Goed toetsenbord
- W7 probleemloos draaien
- Zonder problemen kunnen browsen met meerdere tabs open
- Goed overweg kunnen met grotere PDF bestanden
- HD (min. 720p) probleemloos kunnen afspelen
- Uiteraard wi-fi
- Liefst een mat scherm
- Liefst een HDMI output
- Behoorlijk stil zijn

Mijn budget is in principe niet zo'n probleem. Toch wil ik als Nederlander zijnde natuurlijk niet teveel uitgeven. De netbook hoeft niet meer te kunnen dan het bovenstaande.

Zelf had ik de volgende netbooks bedacht:
- HP Pavilion dm1-3200sd (LS125EA)
- Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH)

Deze worden hier ook veelvuldig besproken. Dus die kan ik zelf ook vergelijken. Mijn hoofdvragen zijn dan ook:
Zie ik nog alternatieven over het hoofd? Of zijn deze netbooks voor mijn eisen sowieso teveel van het goede?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

De Dell m102z staat in Australië en Singapore op de website met een AMD Fusion E450. Verschil van de E450 tov de E350 is:
1.65Ghz vs 1.6Ghz, HD 6320 (508/600MHz(turbo core)) vs HD 6310 (492MHz)

Ik zal Dell NL een mailtje schieten of zij dit netbookje nog verwachten binnenkort.

[ Voor 8% gewijzigd door pkwarts op 06-08-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
Heeft die Dell een mat scherm?

@ BasvdB

Ik twijfelde ook tussen jouw 2 opties. Het matte scherm heeft mij voor de Lenovo doen kiezen. Dus het hangt er gewoon af wat jouw belangrijkste eisen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

rienkd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:46:
Heeft die Dell een mat scherm?

@ BasvdB

Ik twijfelde ook tussen jouw 2 opties. Het matte scherm heeft mij voor de Lenovo doen kiezen. Dus het hangt er gewoon af wat jouw belangrijkste eisen zijn...
Nee, een behoorlijk nadeel:
11.6" (29.5cm) HD WLED Display with TrueLife™ (1366 x 768)

Overige specs:
  • 2GB (1 X 2GB) 1 DIMM DDR3 1333Mhz (operating at 1067Mhz)
  • 4GB (1 X 4GB) 1 DIMM DDR3 1333Mhz (operating at 1067Mhz)
  • Up to 320GB6 hard drive (7200RPM)
  • 6-cell 56WHr Li-Ion Battery with up to 9 hours of battery life
  • Optional 9-cell 90WHr Li-Ion Battery with up to 13 hours 57minutes of battery life
  • Built-in 1.3M Pixel Webcam
  • Standard 802.11b/g/n + Bluetooth 3.0 Combo Card
  • Ports:
    • (1) Combo PowerShare / USB 2.0
    • (2) USB 2.0
    • (1) Integrated 10/100 LAN (RJ45)
    • (1) 15-pin VGA video connector
    • Audio jacks (1-line out, 1 mic-in)
    • 7-in-1 Media Card Reader
    • AC adapter connector
    • (1) HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
weet iemand of je onderop achter een klepje in de x121e een 3g modem kunt plaatsen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Hoe warm wordt bij jullie de X121e? TPFanControl geeft 60/70 graden aan, zonder zware load. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
RetroTycoon schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:01:
Hoe warm wordt bij jullie de X121e? TPFanControl geeft 60/70 graden aan, zonder zware load. Is dat normaal?
Ik krijg met de x120e (met 350-E processor) ook dat soort temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb nu een klein weekje de HP dm1-3200sd: wát een geweldig ding zeg!

Een maandje geleden ook een 15,6 inch HP laptop gekocht voor "normaal" thuisgebruik met een Intel Core i3 processor en Intel HD graphics, maar de netbook met AMD E-350 en Radeon HD6310 graphics is toch een stuk sneller! Beide laptops hebben 4GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er ook een 7200rpm hd in de Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:02:
zit er ook een 7200rpm hd in de Intel?
Nee, slechts een 5400rpm schijf.

Maar qua afspelen van HD content en het spelen van games merk ik dat de performance van de netbook beter is dan de i3 laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Iemand Bluetooth al werkend op de X121e? Blijkbaar moet je met Fn-F5 een menuutje krijgen waarmee je BT kunt aanzetten, maar ik krijg daar alleen de mogelijkheid om Wifi aan te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
RiesB71 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:59:
Iemand Bluetooth al werkend op de X121e? Blijkbaar moet je met Fn-F5 een menuutje krijgen waarmee je BT kunt aanzetten, maar ik krijg daar alleen de mogelijkheid om Wifi aan te zetten..
Als onder Windows 7: drivers geïnstalleerd? Dat was bij mij de truc, maar het betreft dan de connectivity-driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
RetroTycoon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:01:
[...]

Als onder Windows 7: drivers geïnstalleerd? Dat was bij mij de truc, maar het betreft dan de connectivity-driver.
Zou die op de Lenova site moeten staan? Ik vind daar alleen maar WiFi drivers, maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk aan het stoeien ben met die site :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
RiesB71 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:08:
[...]

Zou die op de Lenova site moeten staan? Ik vind daar alleen maar WiFi drivers, maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk aan het stoeien ben met die site :?
Ja, Lenovo. Bij Support en dan ThinkPad>X-series>X121e>Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
RetroTycoon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:12:
[...]

Via een google search kom ik op een ander overzicht waar de BT driver wel bijstaat: http://support.lenovo.com...tail.page?&DocID=HT051644

[edt] Maar dit is alleen XP :X [edt]

Via het "normale" pad zoals jij ook aangeeft kreeg ik nix gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door RiesB71 op 08-08-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:35:
[...]

Nee, slechts een 5400rpm schijf.

Maar qua afspelen van HD content en het spelen van games merk ik dat de performance van de netbook beter is dan de i3 laptop. :)
Heb je een ouder model i3 dan met Intel 4500HD of de nieuwe sandy bridge met Intel HD2000/3000 graphics? Die laatste zou toch wel sneller dan de HD6310m moeten zijn, vooral in combinatie met de i3 cpu zelf. iDe HD6310 is wel wat vlotter dan de 4500HD. Op de 4500HD kon ik niet echt super veeleisende games als Worms Reloaded en CS Source niet lekker soepel op native resolutie draaien, op de vind HP gaat dit super.

Ook ik pak de kleine laptop een stuk vaker dan mn 15.6", gewoon veel makkelijker en ook wat relaxter op schoot. Op schoot vind ik het wel irritant dat de trackpad van de DM1 zo ver naar voren zit, dat kleine knopje van de Lenovo lijkt me dan een stuk praktischer. Voor de rest bevalt de DM1 erg goed. Vandaag even XBMC er op gezet, 720p mkv liep vrij goed alleen 1080p haperde enorm. Even in de opties rondgesnuffeld en onder System->Video->Playback de optie "Allow hardware acceleration" aangezet. Wat een verschil, ook 1080p draait nu perfect. Een tip dus voor zover het nog niet bekend was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
RetroTycoon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:12:
[...]

Bij het installeren van "Thinkpad Bluetooth with Enhanced Rate Software" kijg ik de melding: "No Bluetooth device was detected..". Geen idee waar ik dat ding kan aanzetten. Welke versie van Thinkpad Bluetooth heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb de Bluetooth driver van de driverpagina van de 3051-5RG gehaald (daar staat inderdaad WinXP bij meen ik, maar er zit ook een 64-bits Win7 driver in) en uitgepakt naar een directory. Vervolgens heb ik in de 'Device Manager' van Windows 7 de bluetooth driver laten updaten door te zoeken in die directory. Resultaat is een bluetooth device met de naam 'Thinkpad Bluetooth 3.0'. Ik weet niet of ik dan essentiele software mis, maar de Bluetooth-verbinding werkt prima. Met andere drivers van die pagina heb ik ook geen problemen gehad.

Van ThinkVantage Connection center maak ik verder geen gebruik overigens, ik heb van de ThinkVantage tools alleen de Power Controls, Update and Drivers en System Health and Diagnostics geïnstaleerd. Update zou ik in het vervolg maar weglaten denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 08-08-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
@Neoflip: in mijn 15,6 inch laptop zit een i3-350M processor, dus geen Sandy Bridge maar een Arrandale...

Heeft iemand trouwens al een alternatief gevonden voor de oplader van de HP dm1? De lader die erbij zit is voor een netbook niet echt portable te noemen. De snoeren zijn ook erg dik. Hiervoor had ik een Asus netbook, welke een veel compactere lader heeft met veel dunnere snoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
begintmeta schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:15:
Ik heb de Bluetooth driver van de driverpagina van de 3051-5RG gehaald (daar staat inderdaad WinXP bij meen ik, maar er zit ook een 64-bits Win7 driver in) en uitgepakt naar een directory. Vervolgens heb ik in de 'Device Manager' van Windows 7 de bluetooth driver laten updaten door te zoeken in die directory. Resultaat is een bluetooth device met de naam 'Thinkpad Bluetooth 3.0'. Ik weet niet of ik dan essentiele software mis, maar de Bluetooth-verbinding werkt prima. Met andere drivers van die pagina heb ik ook geen problemen gehad.

Van ThinkVantage Connection center maak ik verder geen gebruik overigens, ik heb van de ThinkVantage tools alleen de Power Controls, Update and Drivers en System Health and Diagnostics geïnstaleerd. Update zou ik in het vervolg maar weglaten denk ik.
Mijn probleem is denk ik dat de BT driver geheel niet voor komt in de device manager, onder welke groep zou deze moeten staan? Onder network adapters?

[edt] Als ik via de registry "show nonpresent devices" aanzet dan krijg ik 2 BT devices onder Network adapters: 2x Personal Area Network en 1x RFCOMM Protocol. Het lijkt dus wel of de BT devices ergens disabled is, maar waar? [edtt]

[ Voor 10% gewijzigd door RiesB71 op 09-08-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
NOUJAH! Nu zet ik "radio" een keer uit, via Fn-F5 en daarna weer aan en daaristie (BT)! Ik weet niet wat het precies was, maar nu istie er.. (BT op X121e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een netbook (of tablet, ben ik nog niet helemaal over uit) en ik zag in de PW de "nieuwe" Sony Vaio YB, deze: pricewatch: Sony Vaio VPCYB2M1E (Zilver). Is dit gewoon dezelfde als zijn voorganger, maar dan met 4gb geheugen in plaats van 2 gb? Ik weet dat de HP eigenlijk een betere koop is, maar de Sony ziet er gewoon zo ongelofelijk goed uit (lijkt op een kleinere versie van mijn FW).

Net even op de Sony site gekeken: Hier de YB2
en hier de YB1. Het lijkt erop dat de 2 een beter scherm heeft, gezien de omschrijving, en een andere accu, aangezien deze 3 uur nodig heeft om op te laden tegenover de 4 uur van de YB1. Ik zal Sony eens een mailtje sturen :).

[ Voor 28% gewijzigd door Knul op 09-08-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RetroTycoon schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:01:
Is dat dan met de fan uitgeschakeld? anders zit de computer bij mij rond de 50°C. Ik hoop overigens wel dat tzt een biosupdate de faninstellingen nog wat optimaliseerd.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 09-08-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Voor iedereen met een x121e en het probleem om de harddisk te vervangen voor een SSD omdat die 7mm moet zijn, ik vond dit op het interwebz:
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~lath0de/thinkpad/ssd.JPG

Tussen de boven-en onderkant van M4 en de C300 zit een plastic spacer die je er tussenuit kan halen.
Je moet dan alleen wat kortere schroeven hebben, en de chips van de cover isoleren met anti-statische tape of een stukje van een anti-statische zak (daar was de ruimte van de spacer voor) en je hebt een M4 van 7mm ipv 9.5mm :9

[ Voor 6% gewijzigd door Willie Billie op 09-08-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 20:22
Is een SSD makkelijk in een 1215B in te bouwen? Ik heb gelezen dat de kans groot is dat je pinnetjes afbreekt als je de behuizing uit elkaar gaat halen. Klopt dat?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Knul schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:50:
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een netbook (of tablet, ben ik nog niet helemaal over uit) en ik zag in de PW de "nieuwe" Sony Vaio YB, deze: pricewatch: Sony Vaio VPCYB2M1E (Zilver). Is dit gewoon dezelfde als zijn voorganger, maar dan met 4gb geheugen in plaats van 2 gb? Ik weet dat de HP eigenlijk een betere koop is, maar de Sony ziet er gewoon zo ongelofelijk goed uit (lijkt op een kleinere versie van mijn FW).

en hier de YB1. Het lijkt erop dat de 2 een beter scherm heeft, gezien de omschrijving, en een andere accu, aangezien deze 3 uur nodig heeft om op te laden tegenover de 4 uur van de YB1. Ik zal Sony eens een mailtje sturen :).
Antwoord van Sony, redelijk snel maar het antwoord zelf 8)7 :
Geachte Klant,

Bedankt voor Uw Email

Mogen wij U vragen om in verband met deze contact met ons op te nemen op het nummer 020 346 95 24 voor Nederland, of het nummer 02 713 16 35 voor Belgie a.u.b.?

Met vriendelijke groet,

Bellen gaat lekker met een keelontsteking, maar sowieso, zouden ze dit niet gewoon in een mail kunnen vermelden? Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knul schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:50:
Er staat bij beiden 'vaio-scherm' Dat betekent in de volksmond dat er het goedkoopste scherm inzit wat ze konden vinden.

vaio-plus en vaio-premium display zijn wel goed. Iig beter dan wat de normale prijsvechter aanbied.

Je kan ook de reviews eens doorlezen. Anandtech is down op dit moment maar de schermkwaliteit zou op deze pagina moeten staan: http://www.anandtech.com/...0-msi-x370-sony-vaio-yb/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:25:
[...]

Er staat bij beiden 'vaio-scherm' Dat betekent in de volksmond dat er het goedkoopste scherm inzit wat ze konden vinden.

vaio-plus en vaio-premium display zijn wel goed. Iig beter dan wat de normale prijsvechter aanbied.

Je kan ook de reviews eens doorlezen. Anandtech is down op dit moment maar de schermkwaliteit zou op deze pagina moeten staan: http://www.anandtech.com/...0-msi-x370-sony-vaio-yb/8
Lol, gisteren stond "VAIO-display van 16:9 met hoog contrast brengt uw multimedia tot leven" er nog niet bij geloof ik, of ik moet die over de kop hebben gezien. Het scherm van de Y1 is inderdaad behoorlijk slecht, dat heb ik bij de MM al kunnen zien. Bedankt voor die link :).

• RiesB71
De X121e heeft geen insert key meer, deze gebruik ik toch wel vaak icm RDP en VMware, heeft iemand een alternatief gevonden?

• Danny the dog
Heeft de X121e niet t zelfde keyboard als de Edge 11? Dacht dat alleen de ingewanden anders waren...
In dat geval zit je insert knop nl. gewoon rechtsboven (insert, delete, home, end)
Kijk er nu tegenaan.

Wat raar zeg.. jij hebt gewoon een heel brede delete knop.. ff plaatje erbij gezocht. Misschien kun je t toetsenbord vervangen, maarja, dat zal niet goedkoop zijn lijkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door Danny the dog op 11-08-2011 18:30 ]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Hallo Tweakers,

Ik begin in september met HBO ICT. Hier heb ik een paar vragen over die hier misschien niet helemaal passen, maar als jullie ze kunnen beantwoorden scheelt het weer ruimte ergens anders op GoT.

1. Heb ik aan het begin van de studie al een laptop nodig of kan ik wel een paar maanden zonder? Ik heb namelijk niet zomaar geld over en zal er een gitaar voor moeten verkopen als ik hem meteen nodig heb. Bovendien weet ik zeker dat bepaalde tablets en laptops over een paar maanden in prijs gaan dalen.

2. Kan je af met een Android tablet? (of een andere tablet zonder iOS)

3. Kan je af met een tablet die via RDP met een Windows laptop is verbonden?
If so: waar moet die tablet dan aan voldoen? Heeft-ie bepaalde kracht nodig voor JAVA bijvoorbeeld? En heb ik genoeg aan 4 Mbit upload.
Ik snap dat een keyboard en zo handig zijn, maar dat lukt toch gewoon met een tablet? De resoluties zijn ook gewoon hoog genoeg, dacht ik zo.

Reden dat ik 't vraag is dat ik liever een tablet heb dan een laptop, maar dat ik aanneem dat ik Windows nodig heb.

Alvast bedankt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Ook al Bezet
RiesB71 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:41:
De X121e heeft geen insert key meer, deze gebruik ik toch wel vaak icm RDP en VMware, heeft iemand een alternatief gevonden?
Je kunt sharkpeys gebruiken om van een andere toets de insert toets te maken, ik he dat met m'n rechter alt toets gedaan.

• Knul
Siempie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:40:
Hallo Tweakers,

Ik begin in september met HBO ICT. Hier heb ik een paar vragen over die hier misschien niet helemaal passen, maar als jullie ze kunnen beantwoorden scheelt het weer ruimte ergens anders op GoT.

1. Heb ik aan het begin van de studie al een laptop nodig of kan ik wel een paar maanden zonder? Ik heb namelijk niet zomaar geld over en zal er een gitaar voor moeten verkopen als ik hem meteen nodig heb. Bovendien weet ik zeker dat bepaalde tablets en laptops over een paar maanden in prijs gaan dalen.

2. Kan je af met een Android tablet? (of een andere tablet zonder iOS)

3. Kan je af met een tablet die via RDP met een Windows laptop is verbonden?
If so: waar moet die tablet dan aan voldoen? Heeft-ie bepaalde kracht nodig voor JAVA bijvoorbeeld? En heb ik genoeg aan 4 Mbit upload.
Ik snap dat een keyboard en zo handig zijn, maar dat lukt toch gewoon met een tablet? De resoluties zijn ook gewoon hoog genoeg, dacht ik zo.

Reden dat ik 't vraag is dat ik liever een tablet heb dan een laptop, maar dat ik aanneem dat ik Windows nodig heb.

Alvast bedankt!
1. Het ligt er aan waar je studeert, ik heb (technische) informatica gedaan bij het Saxion en daar waren gewoon ruim voldoende school computers.

2. Daar ben ik zelf ook niet helemaal achter, ik moet voor mn huidige studie (rechten) veel met Office werken en dat lijkt me gewoon niet optimaal op een tablet.

3. Dat kan, de Asus EE Pad Transformer heeft dit bijvoorbeeld. Helaas moet je dan wel op hetzelfde netwerk zitten, ik weet niet of het anders ook mogelijk is. Ik weet ook niet of er programmeertools voor Android tablets zijn. Overigens werkt programmeren op een touchscreen gewoon niet, de ; bijvoorbeeld (die je vaak in JAVA gebruikt) zit verstopt achter zon keuzemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Ik ga bij de HvA studeren. Het kan zijn dat ze nu aan het verhuizen zijn of dat dat komend jaar gaat gebeuren, dus over de hoeveelheid computers is nog niks te zeggen, denk ik.

Ik denk dat als het alleen Office is het moet lukken met een tablet, zeker een tablet als de Transformer, met zo'n keyboard dock. Zit superstevig en is dan gewoon te zien als een 10" netbook imo.

Hmmm, als RDP alleen mogelijk is via hetzelfde netwerk heb ik er niks aan. Ik moet maar eens opzoeken of het mogelijk is met verschillende netwerken en wat voor snelheden dat oplevert. En ik denk dat het keyboard wel is aan te passen (ga ik ook maar even opzoeken) zodat er handige tekens bijgeplaatst kunnen worden.

Maar zit je, als je moet programmeren, in de klas naar een leraar te luisteren en is het dan de bedoeling dat je een laptop hebt of ga je dan naar een computerlokaal en is het slechts handig als je een laptop hebt?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 09:47
Mijn vriendin wil heel graag een Asus 1215B aanschaffen voor haar studie. Dit netbookje is al zeer matig beschikbaar in NL maar nu wil ze ook nog eens de rode variant. Volgens Asus komt deze niet op de markt in NL (navraag op Asus FaceBook). Nu ben ik van plan om de Asus in het buitenland te bestellen maar hier heb ik geen ervaring mee. Wie kan mij iets vertellen over bestellen van hardware in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
daddycewl schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:02:
Mijn vriendin wil heel graag een Asus 1215B aanschaffen voor haar studie. Dit netbookje is al zeer matig beschikbaar in NL maar nu wil ze ook nog eens de rode variant. Volgens Asus komt deze niet op de markt in NL (navraag op Asus FaceBook). Nu ben ik van plan om de Asus in het buitenland te bestellen maar hier heb ik geen ervaring mee. Wie kan mij iets vertellen over bestellen van hardware in het buitenland?
De Lenovo X121e als alternatief is wel rood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Siempie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:52:
Ik ga bij de HvA studeren. Het kan zijn dat ze nu aan het verhuizen zijn of dat dat komend jaar gaat gebeuren, dus over de hoeveelheid computers is nog niks te zeggen, denk ik.

Ik denk dat als het alleen Office is het moet lukken met een tablet, zeker een tablet als de Transformer, met zo'n keyboard dock. Zit superstevig en is dan gewoon te zien als een 10" netbook imo.

Hmmm, als RDP alleen mogelijk is via hetzelfde netwerk heb ik er niks aan. Ik moet maar eens opzoeken of het mogelijk is met verschillende netwerken en wat voor snelheden dat oplevert. En ik denk dat het keyboard wel is aan te passen (ga ik ook maar even opzoeken) zodat er handige tekens bijgeplaatst kunnen worden.

Maar zit je, als je moet programmeren, in de klas naar een leraar te luisteren en is het dan de bedoeling dat je een laptop hebt of ga je dan naar een computerlokaal en is het slechts handig als je een laptop hebt?
Bij mij was het meestal zo dat we hoorcolleges kregen voor bv Java, en dat je daarna in werkcolleges zelf moest gaan programmeren, maar ik weet niet hoe dit op de HvA zit. Ik ga zelf denk ik toch voor een netbook, heb de Transformer bij de MM uitgeprobeerd, en Polaris is het toch net niet, gezien ik erg vaak met voetnoten en opmaak werk.

Dat brengt mij bij mn volgende vraag: Is een netbook geschikt om verslagen op te maken? Ik werk nu op een 16.4" Vaio, en dat typt eigenlijk net zo lekker als mijn desktop, en dankzij de Full HD resolutie kan ik ook gemakkelijk 2 documenten naast elkaar plaatsen. Is dit ook mogelijk bij de E-350 netbooks? Blijft het dan leesbaar?

Daarnaast ben ik erg aan het twijfelen over welke netbook ik dan eventueel zou kunnen gaan kopen (jaja, ben zeker van mn zaak :P). De HP ziet er van buiten erg strak uit, maar met het scherm opengeklapt lijkt het wel speelgoed? De Lenovo vind ik op zich niet zo lelijk, alleen dat rode vind ik niet wat (ik wil sowieso de E-350 apu :)). De Asus vind ik wel weer mooi, maar lijkt nergens te krijgen. De Dell is volgens mij nog niet uit in NL, en de Sony vind ik enorm mooi maar die is zo duur tov van de anderen zonder duidelijke pluspunten...

Bij de Lenovo is ook een cashback actie, maar geld dit ook op het model van 450 euro? Als dat zo is dan wordt het die waarschijnlijk, ondanks de rode bovenkant.. Hmm, lastig hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Cashback geldt en moet bij dezelfde leverancier gekocht zijn. Niet per se zelfde factuur iirc, maar ik heb het pakket gekocht :)

[ Voor 8% gewijzigd door RetroTycoon op 12-08-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
RetroTycoon schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:54:
Cashback geldt en moet bij dezelfde leverancier gekocht zijn. Niet per se zelfde factuur iirc, maar ik heb het pakket gekocht :)
Hoe bedoel je precies? Als ik bijvoorbeeld pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH) koop, kost die eigenlijk maar 347 euro? Ik las ergens anders dat daar nog +55 euro van die garantie overheen kwam, en dan kom je dus uit op pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH) + 1 jaar aanvullende garantie. Ik snap het niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
ja het is dus op die 447+ 50-60 eurie (ligt aan de prijs bij die winkel) en dan krijg je 100 euro terug.
Bij het pakket inclusief de garantie krijg je ook 100 euro terug.
Dus welke je ook besteld als je de garantie maar mee besteld dan wordt die door de cashback ongeveer 400 euro (500 met dan 100 euro terug na 30 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Willie Billie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:05:
ja het is dus op die 447+ 50-60 eurie (ligt aan de prijs bij die winkel) en dan krijg je 100 euro terug.
Bij het pakket inclusief de garantie krijg je ook 100 euro terug.
Dus welke je ook besteld als je de garantie maar mee besteld dan wordt die door de cashback ongeveer 400 euro (500 met dan 100 euro terug na 30 dagen).
Ach so. Ik zou de Lenovo zo kopen dan, maar ik vind die rode kap zo lelijk... Hoe bevalt het typen van grotere bestanden jullie op de HP/Asus/Lenovo? Is het te doen op zon klein schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
FFFFUUUUUUUUU ik krijg de netwerkkabel niet meer uit mijn HP dm1-3200sd. :(

Was trouwens de eerste keer dat ik een netwerkkabel aansloot, om mijn router te flashen...
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste