Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Ja, vooral als je ziet dat de goedkoopste 11-13 inch al 300 euro is, en je dan opgescheept zit met een trage n550 atom 1 jaar garantie en 1gb.
Dan is 395 voor 2 jaar garantie E-350 met full hd video playback en 4gb en ook nog een mat scherm, echt een super deal :)
Als die in het zwart ergens is dan bestel ik deze ook direct, alleen de rode vind ik een beetje mwah (zou het eigenlijk in het echt moeten zien voor een impressie).

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Willie Billie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:56:
Ja, vooral als je ziet dat de goedkoopste 11-13 inch al 300 euro is, en je dan opgescheept zit met een trage n550 atom 1 jaar garantie en 1gb.
Dan is 395 voor 2 jaar garantie E-350 met full hd video playback en 4gb en ook nog een mat scherm, echt een super deal :)
Als die in het zwart ergens is dan bestel ik deze ook direct, alleen de rode vind ik een beetje mwah (zou het eigenlijk in het echt moeten zien voor een impressie).
Ik heb gemaild naar 4Launch, zij verkopen de zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
ok bedankt!
Ik heb ze direct een mail gestuurd, als ze het dan bevestigen dat die helemaal zwart is, dan bestel ik het direct :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hmm volgens de website van 4launch zit er al 3 jaar on site garantie op... beetje vreemd om dan te upgraden naar 2 jaar on-site.. of mis ik iets?

dat verklaart waarschijnlijk de cashback ;)

maar ik vermoed een foutje aan de zijde van 4launch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ja, dit hoort 1 jaar pick up and return te zijn geloof ik.
Wat is eigenlijk het verschil met on-site?
2 jaar garantie is voor mij ook wel het minimale, want het is zo ellendig als na 15 maanden ofzo er iets stuk gaat en je kan fluiten naar je centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Willie Billie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:17:
Ja, dit hoort 1 jaar pick up and return te zijn geloof ik.
Wat is eigenlijk het verschil met on-site?
2 jaar garantie is voor mij ook wel het minimale, want het is zo ellendig als na 15 maanden ofzo er iets stuk gaat en je kan fluiten naar je centen.
Onsite betekend dat ze hem ter plekke komen repareren. Pick up and return betekend dat ze hem ophalen, repareren en dan weer terugbrengen.

Met onsite is hij dus sneller gerepareerd en ben je hem ook niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb gisteren de HP Mini (MM), de Asus 1215P zwarte en zilveren model (MM en Alternate), en de Thinkpad E320 en E520 (Alternate) vergeleken. Al de modellen van dezelfde fabrikant lijken steeds op elkaar, dus exacte model hoef je dan niet te zien. Niks was op te starten trouwens.

De asus verbleekt sowieso naast de thinkpads. De asus is een rommeltje van glans materialen door elkaar. Het rood van de thinkpad is weliswaar heel mooi zijde-achtig beetje glanzend rood, maar je moet wel erg van rood houden, niks voor mij. Ook een trackpoint :( verder ziet het erg goed uit dit 13.3" model, de 11.6" is gewoon een slag kleiner. De HP is heel netjes, ook onderop, binnenin. De kap met vreemd motiefje van de HP DM1z zat niet op de mini, heb ik nergens gezien nog.

[ Voor 47% gewijzigd door jayjey op 24-07-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
@Jayjey
Bij welke winkel heb je deze vergeleken als ik vragen mag?
Ik zou dit ook met elkaar kunnen vergelijken in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
jayjey schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:01:
Ik heb gisteren de hp, de asus 1215 zwart en zilver, en de thinkpad 320 en 520 in de winkel vergeleken.
De asus verbleekt sowieso naast de thinkpad. De asus is een rommeltje van glans materialen door elkaar. Het rood van de thinkpad is heel mooi zijde-achtig rood (maar je moet wel erg van rood houden).
De hp is heel netjes, ook onderop.
Bedoel je de Thinkpad E320?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
danielkraak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:28:
[...]

Bedoel je de Thinkpad E320?
E320, post aangepast, ze stonden bij Alternate Barendrecht, kun je ze zien, niks werkt echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
jayjey schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:48:
[...]

E320, post aangepast, ze stonden bij Alternate Barendrecht, kun je ze zien, niks werkt echter.
Had hij het uiterlijk van de X121e? Of van de Edge 13? Want op verschillende webshops zie ik verschillende uiterlijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Willie Billie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:16:
Nadeel wat ik nu zie aan de x121e is de enkele port voor mic en koptelefoon, en hierdoor kan je een headset er dus niet op aansluiten?
2e nadeel is wel het gemis van usb 3.0
3e nadeel, de vereiste 7mm dikte van de harddisk, waardoor alleen de 320 als ssd over blijft :O
Dat 3de nadeel, dat snap ik niet? Er zit toch een gewone 2,5" hdd in, of waarom kan men elders die HDD gewoon vervangen door een Momentus XT of een SSD?
Zie:
http://forums.lenovo.com/...cement/td-p/398635/page/3

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
MAher schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:43:
[...]

Dat 3de nadeel, dat snap ik niet? Er zit toch een gewone 2,5" hdd in, of waarom kan men elders die HDD gewoon vervangen door een Momentus XT of een SSD?
Zie:
http://forums.lenovo.com/...cement/td-p/398635/page/3
Hij heeft het over de X121e. Daarin zit dus een schijf die platter is dan een normale 2,5" hdd. Ik heb de X121e en kan dit bevestigen. Een OCZ Vertex 2 kreeg ik er niet in. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Willie Billie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:16:
3e nadeel, de vereiste 7mm dikte van de harddisk, waardoor alleen de 320 als ssd over blijft :O
Intel X25-m, Crucial C300 en M4 schijnen ook te passen, maar dan moet je hem wel iets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik had ze voor dat ik besteld ook gemaild en toen zeiden ze dat ze ook de zwarte versie verkochten en dat ik deze zou ontvangen, maar eenmaal pakketje geopend bleek het de rode te zijn. Ik moet ze nog hierover mailen, maar het is mooier dan dat de foto's doen vermoeden.
RetroTycoon schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:58:
[...]

Ik heb gemaild naar 4Launch, zij verkopen de zwarte versie.
Voor de zekerheid Lenovo ook nog gemaild, en dit is de reactie dat ik terug kreeg:

"Dear Customer,

With reference to your email we inform you that it is not decisive where you buy your Lenovo product.

But if you want to be eligible and participate in our cash back promotion please be aware of the fact that apart from the Lenovo Laptop you also have to purchase the additional 3 Yrs Next Business Day On Site 78Y9363 Warranty. Both Laptop and Warranty have to be purchased within 7 days and from the same reseller.

If you require any further information, please feel free to contact us.

Kind regards,

Your Lenovo Promotion Team"

De 3 jaar dat hier staat vermeld klopt niet, 78Y9363 is de 2 jaar onsite verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Mmm, is dat ding dan niet in het zwart beschikbaar? Kwalijke zaak van 4Launch iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Volgens mij is de AMD versie rood en de intel versie zwart. Maar het is lastig te bepalen, want op de website van Lenovo staat hij niet.

Voor mij niet zo'n ramp, want ik wil graag de rode uitvoeren. Vindt zwart zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Hmm ik denk dat ik dan ook maar voor de rode moet gaan.
@aimad, kan je misschien high res pics uploaden van de achterkant? En als die opengeklapt is e.d.?

Ik zit alleen nog te twijfelen met die cashback, omdat meerdere lenovo mensen het over 3 jr hebben maar de code 2 jaar is.
Iemand die al cash terug heeft middels deze actie?
Straks zeggen ze ineens "nee, je had de 3 jr onsite moeten kopen, jammer!"
Maar misschien ben ik ook wel te huiverig =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Mijn x121e is vandaag afgeleverd op mijn werk, maar ik heb een vrije dag. :) Wellicht dat ik er even langsga vandaag om hem op te halen (is vlakbij) of ik een vraag een collega uit de buurt hem even mee te nemen. Hoe dan ook, ik verwacht hem vanavond in bezit te hebben.
Uiteraard zal ik mijn eerste bevindingen hier plaatsen en als er nog verzoeknummers zijn mbt. bepaalde eigenschappen of foto's, laat het weten!

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Verzoekjes over foto's enzo heb ik niet zo, het materiaal wat online te vinden is, is in dat opzicht wel voldoende.

Ik ben wel benieuwd naar waar je hem hebt besteld en hoeveel geheugen erin zit. Als je bijvoorbeeld bij Computerpirates kijkt, dan zit er maar 2gb in (en leveren er blijkbaar nog een 1gb module bij). Terwijl andere hem op 4gb hebben staan in hun webshops.

Ook ben ik benieuwd of jij er ook een 5400rpm schijf in hebt zitten. Verschillende reviews (amerikaanse dacht ik) melden een 7200rpm schijf, maar het kan zijn dat die een preview exemplaar hebben gehad, waar nog niet de definitieve hardware in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Trouwens, voor de mensen met Lenovo die een 7mm HDD nodig hebben:
pricewatch: Hitachi Travelstar Z7K320, 320GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

Snel en zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ik heb de laptop maar bij 4 launch besteld, inclusief de verzendkosten ed kwam ik op 410 uit.
Nu ga ik nog kijken of ik er een SSD (max 7mm) in ga doen of niet :)

Ik zie niet snel een goedkopere laptop met een grote accu 4GB 2 jaar on-site garantie en een mat scherm komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

danielkraak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:12:
[...]

Hij heeft het over de X121e. Daarin zit dus een schijf die platter is dan een normale 2,5" hdd. Ik heb de X121e en kan dit bevestigen. Een OCZ Vertex 2 kreeg ik er niet in. :'(
Ok, ik zie het, ik link naar de X120E. Dat is dan wel een domper, want ik heb een MomentusXT 500GB die ik erin wil zetten. Als dat niet gaat moet ik een alternatief verzinnen.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Willie Billie schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:09:
Ik heb de laptop maar bij 4 launch besteld, inclusief de verzendkosten ed kwam ik op 410 uit.
...
Is dat inclusief cashback? Anders zijn ze aan het stunten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ja, excuses, het is 510 dus als het goed is over 1 maand 410 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Blue Knight schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:21:
Ik ben wel benieuwd naar waar je hem hebt besteld en hoeveel geheugen erin zit. Als je bijvoorbeeld bij Computerpirates kijkt, dan zit er maar 2gb in (en leveren er blijkbaar nog een 1gb module bij). Terwijl andere hem op 4gb hebben staan in hun webshops.

Ook ben ik benieuwd of jij er ook een 5400rpm schijf in hebt zitten. Verschillende reviews (amerikaanse dacht ik) melden een 7200rpm schijf, maar het kan zijn dat die een preview exemplaar hebben gehad, waar nog niet de definitieve hardware in zat.
Ik heb hem besteld bij centralpoint.nl, plus de uitbreiding naar 2 jaar garantie. Ik heb hem eerder vanmiddag uitgepakt en er even mee gespeeld. Ik ben erg te spreken over de hardware! Mooie behuizing, ik vind het rood erg stijlvol. Het heeft een soort satijnen glans, het is niet glanzend ferrari-rood of zo. Trackpoint werkt heerlijk, ook het touchpad is wel ok. Toetsenbord buigt totaal niet door en ik vind die chicklet stijl erg prettig. 1366x768 vind ik een ideale resolutie voor een 11,6"scherm. Erg over te spreken dus tot zover. Moet er nog mee werken om te kijken hoe de snelheid in de praktijk is.

Meegeinstalleerde meuk valt heel erg mee. Ik ga de Windows Home Preium 64bit die erop staat niet opnieuw installeren in ieder geval. Uiteraard als eerste ff Firefox en Opera geinstalleerd, verder nog niet zoveel. :)

De HDD is de Hitachi z5k320-320, 5400Rpm dus. Hij heeft 4GB RAM, zoals ook aangegeven stond op de site van de winkel. Nog 1 ram slot vrij, dus kan hem ooit upgraden naar 8GB, lijkt me nu nog niet nodig.

Onderklep even opengemaakt, gaat heel makkelijk. Zoals ik al wist past mijn 9mm SSD er inderdaad niet in. Da's wel jammer. Ik heb mijn huidige SSD te koop gezet, mocht ik hem kunnen verkopen ga ik kijken naar een Intel 320 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino, kan jij aub helder maken of er echt 4GB in zit en geen 2GB? En of de grafische adapter een Radeon 6310 is en geen 6250? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:58:
estorino, kan jij aub helder maken of er echt 4GB in zit en geen 2GB? En of de grafische adapter een Radeon 6310 is en geen 6250? Alvast bedankt!
U vraagt, wij draaien. :)
Afbeeldingslocatie: http://upload.estor.nl/lenovo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
Nogmaals de vraag gesteld mbt de kleur van de X121 aan 4launch, en krijg het volgende antwoord:

Beste Ries,

Zover wij weten, gaan wij de volledig zwarte versie verkopen.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxx
Verkoop medewerker

Ze weten dus zelf blijkbaar niet goed wat ze verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Inmiddels hebben ze bij 4launch op de site gezet dat de X121e ROOD is..
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-113165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Was mij ook al opgevallen, misschien dat er een belletje ging rinkelen na al onze mailtjes. Op de mijne heb ik nog geen antwoord trouwens...

[ Voor 70% gewijzigd door RetroTycoon op 25-07-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Many thanks!

De specificaties bij de computer piraten kloppen dus niet, ze beweren dat er geen twee varianten kunnen zijn dus dan zal het geheugen 4GB zijn. Zo niet dat gaat het geheel retour! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
info@computerpirates.com bevestigd zojuist dat zij idd ook 4GB leveren (heb zelf inmiddels bij 4launch besteld :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Argh, die thinkpad klinkt echt prima, vooral ook door dat matte scherm, maar ik vind de behuizing zo ontzettend lelijk dat dat mij gewoon weerhoud van de koop. Als dit zo'n succes is, waarom gaan dan niet alle fabrikanten HEEL rap over op matte schermen, verdomme!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
[b][message=36467241,noline][...]Als dit zo'n succes is, waarom gaan dan niet alle fabrikanten HEEL rap over op matte schermen, verdomme!
Asus (of was het acer?) heeft al aangekondigd dat ze dat gaan doen voor hun kleinere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
De extra garantie registreren online bij Lenovo wil nog niet echt vlotten; de site klaagt dat de combinatie van warranty code en het product ID van het netbook incompatibel zijn. Dus maar mailtje gestuurd naar Lenovo. J0bro liep tegen hetzelfde probleem aan:
j0bro in 'productreview: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH) review door j0bro'

Dus, als er de komende dagen/weken meer Lenovo x121e eigenaars bijkomen; kijk niet raar op als het claimen van de extra garantie (nog) niet werkt.

Ik denk wel dat ze het zullen oplossen, want Lenovo noemt zelf op hun site de warranty code die ik heb ontvangen als behorend bij het type netbook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Dus die x121e met AMD is de beste koop momenteel, dan maar in knalrood.
Is de x121e met i3 2357 nog iets, die is helemaal zwart?
pricewatch: Lenovo X121e (NWN6UMH-BUN)

[ Voor 40% gewijzigd door jayjey op 26-07-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ik denk dat die I3 2357 zo een 2-3x sneller met CPU taken is en iets van 1.5x sneller met GPU taken.
Dus als je meer cpu power nodig hebt dan is het wel wat.
Alleen is die ook 200 euro duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Willie Billie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:20:
Ik denk dat die I3 2357 zo een 2-3x sneller met CPU taken is en iets van 1.5x sneller met GPU taken.
CPU klopt wel, maar de GPU is stukken trager. Zo'n intel is al niet snel, en door de brakke drivers komt ie helemaal niet vooruit..
Als je dus een snelle netbook nodig hebt voor films en foto's te bewerken (en ander cpu intensieve taken) dan kan je het beste de intel nemen.
Als je nog een beetje wil gamen met de wat oudere games of op lage settings, dan is de AMD beter.

Ik ga in elk geval voor de AMD versie, als ik het geld er voor uit wil geven. De intel is mij zowiezo te duur voor een netbookje.. maarja, een I5 kan je niet echt een netbook meer noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jayjey schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:12:
Is de x121e met i3 2357 nog iets, die is helemaal zwart?
pricewatch: Lenovo X121e (NWN6UMH-BUN)
In die link staat "Intel Core i5 460M". Is blijkbaar fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Blue Knight schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:41:
[...]
CPU klopt wel, maar de GPU is stukken trager. Zo'n intel is al niet snel, en door de brakke drivers komt ie helemaal niet vooruit..

Ik ga in elk geval voor de AMD versie, als ik het geld er voor uit wil geven. De intel is mij zowiezo te duur voor een netbookje.. maarja, een I5 kan je niet echt een netbook meer noemen ;)
De i3 2310 op 2,3 GHz zal wel een stuk schelen maar zou de i3 2357 op 1,3 GHz echt 2-3x sneller zijn dan de e350 op 1,6 GHz? En de intel hd3000 GPU zal i.c.m. i3 toch niet langzamer zijn dan de radeon 6310?

Nou ja, ik geloof dat het allemaal niet veel uitmaakt.

Wat betreft Brazos is de x121e de enige die echt leverbaar is dus waar gaat het eigenlijk om?
De HP en de Asus zijn er niet. Ik had wel liever de zwarte bovenkant ipv de rode maar dat schijnt niet te kunnen.

Ik zit alleen ook te denken over de 13.3 inch E325 met Brazos maar die zie ik niet in de price watch?
Wil hoe dan ook iets handigs om mee op de bank of liggend te werken i.v.m. (heel) slechte rug dus ergonomie is belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door jayjey op 26-07-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
jayjey schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:31:
...
Wil hoe dan ook iets handigs om mee op de bank of liggend te werken i.v.m. slechte rug.

Ik weet weinig van jou/je rug af, maar weet je zeker dat dat verstandig is? IIg vervelend lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:37:
offtopic:
jayjey schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:31:
...
Wil hoe dan ook iets handigs om mee op de bank of liggend te werken i.v.m. slechte rug.

Ik weet weinig van jou/je rug af, maar weet je zeker dat dat verstandig is? IIg vervelend lijkt me.
Zitten in 1 houding is in ieder geval het meest belastend voor iedereen :| .

[ Voor 6% gewijzigd door jayjey op 26-07-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willie Billie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:20:
Is het echt 2-3x sneller? Ik twijfel tussen i3 2357 vs E-350. Ik zal VMWARE draaien op x121e. Is het de moeite om 200 euro meer te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Is het echt 2-3x sneller? Ik twijfel tussen i3 2357 vs E-350. Ik zal VMWARE draaien op x121e. Is het de moeite om 200 euro meer te betalen?
Ik heb zelf even de X121e gehad, maar ik kan je vertellen dat die E350 bij simpele Windows-dingetjes al heel snel een hoge load had. VMWare daarmee draaien lijkt me dus eigenlijk zeer onprettig.

Ik ga zelf nu sowieso denk ik maar voor een 13,3 inch. 11,6 Inch was al een hele verbetering ten opzichte van 10,1 inch, maar ik vond het nog steeds niet prettig genoeg werken voor serieuze dingen.

[ Voor 24% gewijzigd door danielkraak op 26-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:43:
[...]
Voor VMware is een sterkere CPU, zoals de i3 Sandy Bridge, zeker een betere keuze.

Maar moet de CPU geen VT ondersteunen voor VMWare?
danielkraak schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:51:
[...]
Ik heb zelf even de X121e gehad, maar ik kan je vertellen dat die E350 bij simpele Windows-dingetjes al heel snel een hoge load had.
Dat was ook mijn ervaring. Zware webpages gaven al 100% load.

[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 26-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:52:
[...]

Voor VMware is een sterkere CPU, zoals de i3 Sandy Bridge, zeker een betere keuze.

Maar moet de CPU geen VT ondersteunen voor VMWare?
Beiden (i3 2357m en E-350) steunen Virtualization Technology (VT-x)

Voor i3 2357m
http://ark.intel.com/products/54624

Voor E-350
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2138685

Is intel HD 3000 trager dan AMD HD 6310? Blijkbaar is x121e i3 is de snelste 11.6" laptop die beschikbaar is in NL behalve Mac Air 11.6". Heeft iemand x121e i3 en tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:08:
[...]
Beiden (i3 2357m en E-350) steunen Virtualization Technology (VT-x)
OK dat is mooi.

Dan is de vraag of de E-350 genoeg power voor je is. De E-350 zit maar net boven een Atom D525 en ruim onder een dual core celeron SU2300 1.2GHz van een paar jaar geleden.
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beslist om x121e i3-2357m to kopen. Ik hoop dat het zal snel zijn voor vmware en andere taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Weet iemand ook of de x121e helemaal (tot 180 graden) opengeklapt kan worden? Dat schijnt bij thinkpads soms te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de HP dm1-3125ed lukt dat.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
jayjey schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:03:
Weet iemand ook of de x121e helemaal (tot 180 graden) opengeklapt kan worden? Dat schijnt bij thinkpads soms te kunnen.
Dat kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand x121e i3-2357m en tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Hoe ver (ongeveer) dan wel? (als je hem heel houdt :P )

En wat voor partities zitten er standaard op?
Eentje moet er nl. voor ubuntu worden.

Heb je de 13.3" al?

[ Voor 33% gewijzigd door jayjey op 27-07-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Ik heb voor mijn Lenovo x121e succesvol de warranty kunnen upgraden naar 2jaar on-site. Online lukte niet; melding dat de code "incompatible" zou zijn met mijn product. Mailtje gestuurd naar Lenovo; had binnen paar uur respons met de vraag of ik de registratiecode en mijn serienummer wou opsturen. Gedaan en de volgende werkdag mail terug dat garantie uitbreiding geregeld was, incl. screenshots e.d. Goed geregeld dus door Lenovo klantenservice...

Na twee dagen gebruik ben ik er erg over te spreken; accuduur is echt top, toetsenbord en beeldscherm(grootte en resolutie) ook helemaal ok. Ik vind het veel fijner werken dan de MSI Wind U123 die ik hiervoor gebruikte, die was echt net ff te klein.

SSD upgrade zit ik nog over te dubben. De Kingston V+100 128GB die ik heb ligggen past dus niet. Intel 320 schijnt wat issues te hebben momenteel, dus dat is even geen goede keuze. Misschien dat ik hem wel zo laat en volgend jaar uitbreid naar SSD en 4GB extra RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:26:
Ik heb voor mijn Lenovo x121e succesvol de warranty kunnen upgraden naar 2jaar on-site. Online lukte niet; melding dat de code "incompatible" zou zijn met mijn product. Mailtje gestuurd naar Lenovo; had binnen paar uur respons met de vraag of ik de registratiecode en mijn serienummer wou opsturen. Gedaan en de volgende werkdag mail terug dat garantie uitbreiding geregeld was, incl. screenshots e.d. Goed geregeld dus door Lenovo klantenservice...

Na twee dagen gebruik ben ik er erg over te spreken; accuduur is echt top, toetsenbord en beeldscherm(grootte en resolutie) ook helemaal ok. Ik vind het veel fijner werken dan de MSI Wind U123 die ik hiervoor gebruikte, die was echt net ff te klein.

SSD upgrade zit ik nog over te dubben. De Kingston V+100 128GB die ik heb ligggen past dus niet. Intel 320 schijnt wat issues te hebben momenteel, dus dat is even geen goede keuze. Misschien dat ik hem wel zo laat en volgend jaar uitbreid naar SSD en 4GB extra RAM.
Heb je AMD E-350 of INTEL i3-2357m versie? Is het snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ha, heb ook een U123 gehad. Wacht al sinds maandag op X121 besteld bij 4Launch. Nog geen mail gehad die in de richting wijst van een verzending vandaag, helaas. We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
jayjey schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:30:
[...]

Hoe ver (ongeveer) dan wel? (als je hem heel houdt :P )

En wat voor partities zitten er standaard op?
Eentje moet er nl. voor ubuntu worden.

Heb je de 13.3" al?
Hmm, hoe ver die kan, kan ik moeilijk zo schatten, want ik heb hem terug naar de winkel gestuurd inmiddels. Maar hij kan zeker wel ver genoeg uitgeklapt worden om prettig te werken.

Er stonden geloof ik twee partities op, eentje voor Windows en eentje voor recovery.

13.3" Heb ik nog niet. Ik weet ook nog niet of ik die ga nemen, maar waarschijnlijk wel. Ik wacht sowieso nog even een review af, maar die SSD spreekt me wel aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
X121e ontvangen en zojuist even uitgeprobeerd, ik ben erg verrast zo op het eerste gezicht :)
Het rode is een beetje donker rood/zwartig inderdaad een soort satijn achtig.
Het afspelen van video's gaat probleemloos met xbmc, VLC werkte voor mij niet, die pakt de hardware niet goed.
Hij maakt ook amper tot geen geluid, en het matte scherm is heerlijk.
Het scherm kan iets van 150 graden open.
Alleen het scrollen met het touchpad wil nog niet echt vlotten, maar de trackpoint werkt zeer goed (eerder nooit gebruikt).
Heb wel het idee dat er aardig wat lenovo meuk op zit :|
Is er ook een manier om snel door de energiestanden heen te gaan? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Willie Billie op 27-07-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04
Zit toch wel aardig te twijfelen... Was eerst van plan een iPad te kopen, maar daarna de Asus 1215B in het oog gekregen. Vanwege de problemen met levertijden mijn aandacht gericht op de X121E. Nu is de vraag of ik voor zo een laptopje moet gaan, of voor de iPad? Ik denk dat als ik toch voor de laptop kies, ik de ruimte neem om te wachten op iPad 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Willie Billie schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:58:
Alleen het scrollen met het touchpad wil nog niet echt vlotten, maar de trackpoint werkt zeer goed (eerder nooit gebruikt).
Had ik bij de x120e ook totdat ik dingen als handpalmbescherming uitzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Willie Billie schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:58:
X121e ontvangen en zojuist even uitgeprobeerd, ik ben erg verrast zo op het eerste gezicht :)
...
Is er ook een manier om snel door de energiestanden heen te gaan? :)
Dat zou ik ook wel eens willen weten, zal t zelfde zijn voor de Edge 11.. Iedere keer dat Lenovo Vantage gebeuren opstarten duurt lang zeg...

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ook al Bezet schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:05:
[...]

Had ik bij de x120e ook totdat ik dingen als handpalmbescherming uitzette.
Dankje, dat werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
danielkraak schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:52:
[...]
Er stonden geloof ik twee partities op, eentje voor Windows en eentje voor recovery.

13.3" Heb ik nog niet. Ik weet ook nog niet of ik die ga nemen, maar waarschijnlijk wel. Ik wacht sowieso nog even een review af, maar die SSD spreekt me wel aan. :)
Geen lege partitie? Jammer, dan moet er geschoven worden denk ik.

De 13.3 heeft geen hogere resolutie en mindere batterijtijd, maar ik heb hem met intel i3 zien staan in barendrecht bij alternate in de winkel.

[ Voor 13% gewijzigd door jayjey op 28-07-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
AFT0570 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:01:
Zit toch wel aardig te twijfelen... Was eerst van plan een iPad te kopen, maar daarna de Asus 1215B in het oog gekregen. Vanwege de problemen met levertijden mijn aandacht gericht op de X121E. Nu is de vraag of ik voor zo een laptopje moet gaan, of voor de iPad? Ik denk dat als ik toch voor de laptop kies, ik de ruimte neem om te wachten op iPad 3...
De x121e (met trackpoint :+) ziet er sowieso beter uit dan die asus ;w, kan ik je vertellen.
Een ipad is wel wat anders. Als je alleen maar internet, neem je toch een ipad! :9
De x121e is er ook nog met zuinige versie i3!

[ Voor 6% gewijzigd door jayjey op 28-07-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Danny the dog schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:13:
[...]

Dat zou ik ook wel eens willen weten, zal t zelfde zijn voor de Edge 11.. Iedere keer dat Lenovo Vantage gebeuren opstarten duurt lang zeg...
Lenovo Vantage ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Lenovo ThinkVantage Tools... Is een verzameling hulpprogramma's, onder andere voor je energiemanagement, maar ook updates etc.

[ Voor 2% gewijzigd door Danny the dog op 28-07-2011 19:48 . Reden: naam gecontroleerd en aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
http://www.laptopshop.nl/...inkpad-x121e-nws5rmh.html

en hun e-mail was
De bovenklep van de laptop heeft een zwarte kleur.
Zijn alle webwinkels kleurenblind geworden, of hebben ze eerder werkelijk de zwarte versie verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
RetroTycoon schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:29:
http://www.laptopshop.nl/...inkpad-x121e-nws5rmh.html

en hun e-mail was

[...]
Zijn alle webwinkels kleurenblind geworden, of hebben ze eerder werkelijk de zwarte versie verkocht?
Ik ken even niet alle uitvoeringen van de X121e, maar bij de Edge serie is het zo dat de AMD modellen een rode deksel hebben en de Intel varianten een zwarte.

Kan best zijn dat de web shops gewoon bij het verkeerde model kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dat was het enige dat ik ook kon bedenken. Blijft een slechte zaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
De meeste shops hebben ergens wel een regeltje staan in de strekking van "fouten in de specificaties voorbehouden, voor de juiste specificaties verwijzen wij naar de fabrikant" ofzo... Nooit afgaan op specs bij een webshop, enkel het typenummer is bindend. Dan zelf gewoon even checken of je de goede hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Ik kon die 2 jaar garantie van lenovo ook niet online activeren.
Een mail gestuurd met dat het niet kon, binnen 1 uur mail terug of ik de gegevens op wilde stuurde en volgende dag een maiil terug dat het is geregeld.
En dat om 10 uur savonds, de online service is iig goed ben ik achter =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
Heeft iemand ook al een manual van de X121e kunnen vinden op internet. Via de Lenovo site krijg ik em niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
RiesB71 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:06:
Heeft iemand ook al een manual van de X121e kunnen vinden op internet. Via de Lenovo site krijg ik em niet gevonden..
Nee, die lijkt niet te bestaan... Lenovo is IBM aan het integreren op hun site, misschien is het daarom zo'n mengelmoesje op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Willie Billie schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:21:
Ik kon die 2 jaar garantie van lenovo ook niet online activeren.
Een mail gestuurd met dat het niet kon, binnen 1 uur mail terug of ik de gegevens op wilde stuurde en volgende dag een maiil terug dat het is geregeld.
En dat om 10 uur savonds, de online service is iig goed ben ik achter =)
Ik heb hem zojuist wel online kunnen registeren, dus ze hebben het zo te zien gefixed.

leuk apparaatje trouwens, ben nu wat games aan het installeren, om te zien wat ie kan. In windows en internet is hij in elk geval lekker soepel :)
Hij is wel iets kleiner dan ik had gedacht, maar het is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
RiesB71 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:06:
Je kunt mss die van de Edge 11 downloaden.. Is toch hetzelfde apparaat zo'n beetje. (Qua lay out)

Heb vanochtend trouwens mn cash back in gang gezet.. Ging erg soepel op de speciale site, kon een pdf van de factuur uploaden en kreeg direct een bevestiging per mail dat de procedure binnen een aantal dagen in gang gezet zou worden.. We wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Kan bij de X121e de fan zachter blazen? Ik vind 'm net iets te aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Je kunt in de energie-tool instellen hoeveel power je wilt ed. Daar zie je ook vervolgens de warmteontwikkeling etc. Lijkt me een onlosmakelijk geheel. Vermogen = warmte = vereiste koeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dit maakt het anders beduidend stiller: http://www.staff.uni-marburg.de/~schmitzr/donate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11

SilencerNL

No remorse

Ik heb inmiddels een weekje de Asus 1215B (silver) in bezit, en hij bevalt echt prima! Het is mijn eerste 'netbook', dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Ik heb er 4GB geheugen in zitten en de HDD vervangen door een M4 SSD van 64GB.

Voor het gevoel is hij erg snel. Response is erg direct, start snel op (het windows 7 logo is maar enkele seconden in beeld), erg stil en wordt totaal niet warm. Ook doe ik bijna 8 uur met de batterij (lage backlight, hoofdzakelijk browsen).

Dit in combinatie met een logitech bluetooth muisje (555b) een heerlijke combinatie!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Die snelheid komt toch vooral door je SSD'tje :)
Da's imo tegenwoordig toch echt de beste investering die je kunt doen ik je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Dit net binnen..............???

Central Point - 020 347 23 23 - ma t/m vr

U wilde graag een voorraadherinnering ontvangen van het volgende product:

HP Presario dm1-3200sd Fus/E350-1.6G (LS125EA#ABH)

Helaas is dit product niet meer leverbaar en is het ook de verwachting dat het niet meer op voorraad komt. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wil nu denk ik toch maar een X121e kopen, ik heb echter nog een Windows 7 Ultimate licentie over en ook Ubuntu wil ik erop gaan draaien. De meegeleverde licentie heb ik dus niet nodig. Weet iemand hoe het momenteel zit met: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund in combinatie met Lenovo en/of de verschillende winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:19:
Ik wil nu denk ik toch maar een X121e kopen, ik heb echter nog een Windows 7 Ultimate licentie over en ook Ubuntu wil ik erop gaan draaien. De meegeleverde licentie heb ik dus niet nodig. Weet iemand hoe het momenteel zit met: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund in combinatie met Lenovo en/of de verschillende winkels?
Dat wordt moeilijk maar meld alsjeblieft even hoe je ubuntu erop hebt gezet als je zover bent. Wifi, touchpad, trackpoint, energiebeheer, recovery partition, etc.

Ik geloof trouwens dat je bij hettes.nl thinkpads met ubuntu en zonder windows kunt kopen, maar of je er veel mee opschiet... De x121e staat er nog niet bij.
Misschien kun je ze eens vragen of ze hem kaal kunnen leveren?

Bedenk ook dat een laptop en zeker zo'n kleintje een ramp is voor je rug, ergonomisch onzinnig ding.

[ Voor 6% gewijzigd door jayjey op 01-08-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tzt zal ik hier of in een passender topic verslag uitbrengen over de (ubuntu)linux-compatibiliteit.

De licentie retourneren zal vermoedelijkwel lastig worden (wikipedia heeft trouwens een artikel erover: Wikipedia: Windows refund), anders verkoop ik de Windows 7 home premium licentie denk ik maar voor 'n paar euro tweedehands (of ik hou hem......).

Jayjey, ja, de rug, ik heb daar gelukkig (nog) niet veel last van, bewegen is vaak het beste (ook regelmatig tijdens het werk). Ik koop het computertje m.n vanwege zijn kleine formaat&draagbaarheid (en relatief lage prijs), langduriger werken zal ik op mijn Macbook Pro of Desktop (eventueel kan ik natuurlijk de Thinkpad ook op een monitor, muis en toetsenbord aansluiten).

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 01-08-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
begintmeta schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:30:
Tzt zal ik hier of in een passender topic verslag uitbrengen over de (ubuntu)linux-compatibiliteit

De licentie retourneren zal vermoedelijkwel lastig worden (wikipedia heeft trouwens een artikel erover: Wikipedia: Windows refund), anders verkoop ik de Windows 7 home premium licentie denk ik maar voor 'n paar euro tweedehands (of ik hou hem......).

Jayjey, ja, de rug, ik heb daar gelukkig (nog) niet veel last van, bewegen is vaak het beste (ook regelmatig tijdens het werk). Ik koop het computertje m.n vanwege zijn kleine formaat&draagbaarheid (en relatief lage prijs), langduriger werken zal ik op mijn Macbook Pro of Desktop (eventueel kan ik natuurlijk de Thinkpad ook op een monitor, muis en toetsenbord aansluiten).
Ik ben erg benieuwd naar je ubuntu bevindingen. De E325 heb ik gezien in het echt, de x121e zal er ook zo goed uitzien. Specs zijn OK. Zal inderdaad superhandig qua formaat&draagbaarheid&batterijduur zijn, maar ermee werken zal erg lastig zijn. Je kunt hem zeker niet op je schoot gebruiken want dat is slecht voor je rug en ook niet zittend aan een tafeltje. Dan moet je hem inderdaad aansluiten op een monitor op ooghoogte, maar dat doe je dan vaak niet. Afwisseling en bewegen is wel goed. Pas op voor je onderrug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit al een tijdje een en ander te lezen, maar ik heb maar besloten me te registreren en advies te vragen.

Ik ga over 2 maanden een jaartje op reis en wil daarbij eigenlijk een netbookje meenemen. Ik heb er alleen totaal geen verstand van. Ik had hiervoor tussen de 180 en 300 euro begroot, maar wil natuurlijk zo laag mogelijk blijven :)

Eigenlijk wil ik hem alleen gebruiken voor het opslaan van media (films/series, muziek en fotobestanden) en om te internetten. Verder hoef ik er niet veel mee te doen.

Hebben jullie wellicht advies wat een redelijk goedkope netbook is?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Media... HD of niet (afspelen dan hè)? Zoniet, dan kun je met elk willekeurig model wel aan de haal en kun je je vooral richten op zaken als toetsenbord, accuduur en scherm.
Wel HD? Dan moet je even rekening houden dat netbook-cpu's daar niet geschikt voor zijn en je dus een gpu-versnelling moet zoeken. Kan in het ION- of Brazos-segment, waarbij de laatste zuiniger is (als ik het goed begrepen heb ;))
De rest doet het toch wel namelijk, dat kunnen alle pc's tegenwoordig.

[ Voor 11% gewijzigd door RetroTycoon op 01-08-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen "Lenovo ThinkPad X121e" en "Acer Aspire TimelineX 1830T-474G50nki". Welke moet ik kopen?

X121e Intel Core i3-2357 (4T/2C, 1.5GHz-2.6GHz, 3M L3), 4GB DDR3 (+ 1 free slot), 320GB/7200rpm, Intel HD Graphics, 11.6" AG HD 1366 x 768 LED Matt Black, Gigabit Ethernet, Intel 1000 BGN (1x2), Open SIM, No FPR, 6 cell, 4-in1 card reader (SD/MMC/MS/MS Pro), WIN 7 Pro 64

Acer Aspire TimelineX 1830T-474G50nki 29,4 cm (11,6") Notebook (Intel Core i5 470UM, 1,3GHz, 4GB RAM, 500GB/5400rpm, Intel HD Graphics, Win 7 HP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11-2012
Ik zal één van de volgende drie netbooks aan gaan schaffen.

http://tweakers.net/price.../496/286321;286603;286980

Welke zouden jullie nemen en dan vooral wat betreft accuduur en geluid/warmte? De specs verschillen nagenoeg amper.

Vind ik 11.6 net te klein dan heb ik met de Asus 12.1 een net ff ietsjepietsje groter netbook?
Wil ik per se een mat scherm? Dan moet ik voor de Lenovo gaan.
Wil ik de beste prijs/kwaliteitverhouding? Dan moet ik denk ik voor de HP gaan.

Wat jullie?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Hulp gevraagd aan mensen met een HP DM1 3125.

Ik heb nu een paar maanden de DM1 3125, maar 1080p films spelen niet lekker af bij mij, terwijl als ik reviews moet geloven hij 1080p gewoon vloeiend moet afspelen. Ze spelen of heel stoterend of ik krijg rare groene wazen in het scherm.

720p spelen overigens wel goed af.

Ik gebruik de laatste versie van Shark007 codecs en speel voornamelijk .MKV films af met zowel VLC, Mediaplayer of Mediaplayer Classic.

Ik heb het geheugen naar 4 GB geupgraded en lees dat het videogeheugen tot 900 MB kan maar ik kan nergens vinden hoe ik dat kan instellen, zal dit invloed hebben op het afspelen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
rienkd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:06:

Welke zouden jullie nemen en dan vooral wat betreft accuduur en geluid/warmte? De specs verschillen nagenoeg amper.

Vind ik 11.6 net te klein dan heb ik met de Asus 12.1 een net ff ietsjepietsje groter netbook?

Wat jullie?

Bvd
Ik zou voor de X121 gaan. hij heeft de meeste accuduur en wordt ook niet erg warm. Daarnaast is de bouwkwaliteit een stuk beter dan de andere.

Met de cashback van lenovo erbij heb je een mooi netbookje voor 400 euro EN 2 jaar garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Laatst online: 08:11

SilencerNL

No remorse

rienkd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:06:

Wat jullie?

Bvd
Ik zat zelf ook te twijfelen tussen de x121 en de 1215b. Het is uiteindelijk de 1215b geworden, omdat ik die simpelweg gewoon mooier vind, en die clitoris zit bij mij altijd in de weg, kan niet wennen aan zo'n ding. Ben ik aan het typen, raak ik perongelijk dat ding aan, staat mijn muis ineens boven een ander vak :/ Het glanzende scherm vind ik zelf een pluspunt, vind ik beter wegkijken dan een mat scherm, en bouwkwaliteit is ook niks mis mee, voelt degelijk en stevig aan.

[ Voor 9% gewijzigd door SilencerNL op 02-08-2011 08:59 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
@ Blue Knight, klopt het nou dat de X121 (donker)rode buitenkant heeft? Heb de topic doorgelezen maar zit nog wel eens verschil in?

@SilencerNL, Hoe is jouw ervaring met de accuduur van je 1215b?

[ Voor 59% gewijzigd door rienkd op 02-08-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 09-09 18:46
Een vraag aan de mensen die de Lenovo X121e hebben, hoe is het geluid van de speakertjes? Over de DM1 van HP lees je vrij goede verhalen maar van de X121e is niks te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Dyna20 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:16:
Hulp gevraagd aan mensen met een HP DM1 3125.

Ik heb nu een paar maanden de DM1 3125, maar 1080p films spelen niet lekker af bij mij, terwijl als ik reviews moet geloven hij 1080p gewoon vloeiend moet afspelen. Ze spelen of heel stoterend of ik krijg rare groene wazen in het scherm.

720p spelen overigens wel goed af.

Ik gebruik de laatste versie van Shark007 codecs en speel voornamelijk .MKV films af met zowel VLC, Mediaplayer of Mediaplayer Classic.

Ik heb het geheugen naar 4 GB geupgraded en lees dat het videogeheugen tot 900 MB kan maar ik kan nergens vinden hoe ik dat kan instellen, zal dit invloed hebben op het afspelen?

Alvast bedankt.
Klopt, je dient GPU acceleration (dxva) aan te zetten in zowel VLC en als Media player classic. Anders speelt 1080p niet superlekker af.

VLC -> Opties -> Voorkeuren -> Invoer en Codecs: GPU-versnelling gebruiken

MPC -> Rechtermuis, Renderer settings -> GPU Control -> Alle vinkjes aanzetten

Dan werken 1080p MKVtjes wel goed :)

Er is trouwens een nieuwe bios-update voor de DM1 3x van HP:

http://h10025.www1.hp.com...&product=5075635&sw_lang=

"Provides support for a new Wireless LAN card. - Enables the "Fan always on" option in the BIOS setup. "

Zou HP in de 3200's een nieuwe WLAN module hebben gebouwd? 1tje die wél 5Ghz netwerken ondersteund?

[ Voor 15% gewijzigd door Pubbert op 02-08-2011 14:55 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
Weet iemand of de Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH) met zwarte cover beschikbaar is in Nederland? Zo niet, kan ik hem misschien uit het buitenland halen?

Het is voor mij dé netbook vanwege het matte scherm. Voor mij een must. Echter ben ik niet erg gecharmeerd van de donkerrode cover...

En klopt het dat bij de duurdere variant (492 ipv 442) het hardeschijftype van 7200 rpm niet klopt en dat dit gewoon 5400 rpm is? Net als bij de goedkopere variant. Dit las ik in een review.

Bvd

[ Voor 24% gewijzigd door rienkd op 02-08-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
[quote]rienkd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:59:
@ Blue Knight, klopt het nou dat de X121 (donker)rode buitenkant heeft? Heb de topic doorgelezen maar zit nog wel eens verschil in?

Die van mij wel. Ik heb hem bij 4launch gekocht. Daar hebben ze het ook in de beschrijving aangepast dat hij rood is.. Bij mijn weten is de AMD uitvoering rood en de Intel uitvoering zwart, maar aangezien er geen info te vinden is bij lenovo zelf, kan ik daar niet 100% zeker van zijn. Maar tot nu toe heeft nog niemand geroepen dat hij of zij een zwarte AMD uitvoering heeft ontvangen.

de rode cover ziet er trouwens wel mooi uit, maar is helaas evengoed gevoelig voor vingerafdrukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
Is er een fysieke winkel waar ik de rode uitvoering kan bewonderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
rienkd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:51:
Is er een fysieke winkel waar ik de rode uitvoering kan bewonderen?
Ik weet niet. Zelf mag ik het rood wel. Het is precies Qmotion-usb-stick rood voor wie ze kent.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste