Is eenvoudig uit te vinden of het kan, door hem in je mandje te leggen en af te rekenen. Komt echter wel ~20% bij.
Hier 299,- eur met duits tobo zonder OS.
Hier 299,- eur met duits tobo zonder OS.
Zal best kunnen, maar dan komen er wel flinke bezorgkosten overheen, plus BTW, en dan heb je potentieel ook nog eens problemen als je van je garantie gebruik wilt maken (geen idee wat voor beleid Asus daarmee heeft).Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:07:
Ik ben opzich ook erg gecharmeerd van de Asus 1215B , denken jullie dat je deze ook via amazon.com kunt bestellen? Ik kan eigenlijk niet wachten tot 20 juli hehe.
http://www.amazon.com/ASU...tbook-Black/dp/B004Q7LHVE
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door AFT0570 op 09-07-2011 14:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ow, dat is mooi! Had ik persoonlijk toch voor de M4 gegaan.Yotinus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:26:
Ja!
reviews: Gigabyte E350N-USB3: Brazos voor de desktop
Ik wil voor een intel 320 160gb gaan!
Verwijderd
Ik wil graag kleiner en met snellere hdd en langere accuduur. Dan is dm1-3200 wél het type om te kopen imhoaimad schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:14:
Voor degene die interesse hebben in de hp dm1 deze is met 500gb hd en 4gb geheugen beschikbaar bij bobshop als modelnr dm1-3200sd voor 389 euro, de verwachte leverdatum: 14-7-2011.
Ik wacht wel op de 1215b, aangezien deze usb 3.0 en bt 3.0 ondersteunt en niet veel groter is met een 12.1" scherm.
[ Voor 15% gewijzigd door PjotterP op 12-07-2011 12:03 ]
Ik vind deze wel het overwegen waard, zeker nu de Asus 1215b zo op zich laat wachten.PjotterP schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:28:
Thinkpad X121e
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
mja, het lijkt een beetje een kruising tussen een X120e en een Edge 11, ik vind het oude ontwerp toch mooier.PjotterP schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:28:
Thinkpad X121e
Te koop in NL voor 450euro,
Fusion e-350,
En het is een thinkpad, maar ik vind persoonlijk het design iets minder dan de traditionele thinkpads en de x120e (de nieuw heeft ronde hoeken)
[ Voor 13% gewijzigd door Danny the dog op 13-07-2011 09:04 ]
Don't dream your life, live your dreams!
Verwijderd
Pff...schiet idd allemaal lekker op.jeroen150586 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:28:
Ik heb gisteren gebeld en hij wordt nu verwacht na 5 augustus......ze blijven aan de gang zo! Asus is goed spul maar qua leveringen....
Verwijderd
Ik hoop dat we tegen die tijd wat meer performance krijgen voor 400 euro. Want laten we eerlijk zijn, wat meer CPU power zou best wel mogen voor dat bedrag.Yotinus schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:32:
Ik ben bang dat het hier een beetje stil blijft totdat de asus 1215b geleverd word.
Verwijderd
Is er al duidelijk over het toetsenbord van de Duitse versie?Blue Knight schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:22:
het is maar net wat je nodig hebt he... voor 400 euro kan je ook een laptop met een I3 erin kopen. Natuurlijk weer niet in het formaat, gewicht en accu duur van een 1215b..
trouwens, 400 hoeft niet hoor. Je kan hem ook voor 300 euro bij amazon.de bestellen. Je hebt dan 2gb geheugen, geen OS en een kleinere harddisk (ik ga mijn netbookje echt niet volzetten met al mijn data en films, daar heb ik een NAS voor).
400 euro is een goede prijs voor een kleine laptop met deze prestaties. Aangezien hij genoeg power heeft om de wat oudere 3d spelen te kunnen spelen, is het een ideaal maatje voor op vakantie (ga toch niet de hele tijd gamen).
[ Voor 207% gewijzigd door Danny the dog op 18-07-2011 23:44 ]
[ Voor 27% gewijzigd door j0bro op 19-07-2011 14:59 ]
To question is to grow.
Verwijderd
Verwijderd
Misschien een Crucial M4? Mag dan misschien wat meer stroom gebruiken, maar is wel sneller...Yotinus schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:56:
http://www.mycom.nl/Produ..._campaign=kieskeurigclick
Asus 1215B 2-4 dagen in Nederland?
Ben in dubio ik wil er een SSD inbouwen
Mijn oog viel op de intel 320 160 GB vanwege prestatie/energie/prijs/betrouwbaarheid, maar deze schijnt nu firmware problemen te hebben
Nu dan toch intel 510 120 GB?
Yotinus schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:56:
Ik wil dus toevallig een nieuwe computer kopen en kwam deze tegen op de HP site (aangezien ik al intresse heb in de DM1-3125). Enige verschilenl welke ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
De hoeveelheid geheugen voor de videokaart is afhankelijk van de hoeveelheid werkgeheugen en het lijkt mij sterk dat de 3200 geen 8 GB aan kan, want volgens mij is die exact hetzelfde als de 3125 op de schijf en basisgeheugen na.Ballebek schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:58:
[...]
Ik wil dus toevallig een nieuwe computer kopen en kwam deze tegen op de HP site (aangezien ik al intresse heb in de DM1-3125). Enige verschilenl welke ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:
+ 500GB ipv 320GB
+ AMD Radeon HD 6310M (up to 1.92 GB) ipv (up to 949 MB)
- "Slechts" 4GB ipv 8GB geheugen mogelijk
Ik heb echter niet kunnen vinden of er ook daadwerkelijk ander geheugen gebruikt wordt of wat de verdere wijzigingen zijn. Iemand anders toevallig meer info?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 20-07-2011 18:46 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
8GB geheugen heeft totaal geen effect voor dergelijk gebruik.Ballebek schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:46:
Dat videogeheugen maakt mij ook weinig uit, maar 8GB wil ik er toch wel in hebben.
Ik zal de computer voornamelijk gaan gebruiken met een extern scherm en meer dan een beetje internetten en filmpjes kijken (als ik weg ben voor mijn wrk) ga ik er niet mee doen.
Wel als je naast je OS (Ubuntu) vaak een VM hebt draaien met Windows erin voor een aantal applicaties. Ik zit nu meestal op bijna 5GB in use en dat extra energieverbruik... Er is altijd wel een stopcontact in de buurt. Heb mezelf er tot nu toe niet aan kunnen irriteren dat ik max 2 uur zonder een stopcontact heb kunnen werken.Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:52:
[...]
8GB geheugen heeft totaal geen effect voor dergelijk gebruik.
Ok dat verandert de zaken. Ik dacht dat je er niet meer mee ging doen dan "een beetje internetten en filmpjes kijken"Ballebek schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:01:
[...]
Wel als je naast je OS (Ubuntu) vaak een VM hebt draaien met Windows erin voor een aantal applicaties. Ik zit nu meestal op bijna 5GB in use en dat extra energieverbruik... Er is altijd wel een stopcontact in de buurt. Heb mezelf er tot nu toe niet aan kunnen irriteren dat ik max 2 uur zonder een stopcontact heb kunnen werken.
Verwijderd
https://www.strava.com/athletes/10490675
Die boefjes hebben nu ook gauw de specs aangepast. Toen ik vorige maand de 1215B had besteld, stond het geheugen nog op 4GB, nu ineens 3GBYotinus schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:06:
Net ff Mycom gebeld, Asus 1215b word morgen verwacht, maar volgens mycom is Asus een ster in "dingen te verplaatsen" + 1 a 2 dagen voor verzending.
Dat geeft je dus recht op een gratis upgrade. Mooi toch.SilencerNL schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:22:
[...]
Die boefjes hebben nu ook gauw de specs aangepast. Toen ik vorige maand de 1215B had besteld, stond het geheugen nog op 4GB, nu ineens 3GB
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 21-07-2011 09:29 ]
Ben bang dat dat moeilijk gaat worden. Ik heb er geen bewijs van, en volgens hun zijn "typevauten onder voorbehoud"... Op zoek naar een andere winkel dus...Philflow schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:28:
Dat geeft je dus recht op een gratis upgrade. Mooi toch.
Ook al andere MM?mufana schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:45:
HP Pavilion DM1 3200 inmiddels te koop bij de MediaMarkt in Utrecht.
Dat weet ik niet... maar ik was gisteren even in de MM Utrecht (Hoog Catherijne) en daar zag ik hem toevallig staan. Omdat ik eerst dacht dat ze een foutje hadden gemaakt met de specs heb ik voor de zekerheid nog even de doos erbij gezocht en het was echt de DM 3200 met 500GB HD, 4G mem en Windows 64bit.
Vanavond gelijk even kijken bij de Saturn in Tilburg...
[ Voor 33% gewijzigd door Uberprutser op 21-07-2011 14:55 ]
Yotinus schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:56:
Ben in dubio ik wil er een SSD inbouwen
Mijn oog viel op de intel 320 160 GB vanwege prestatie/energie/prijs/betrouwbaarheid, maar deze schijnt nu firmware problemen te hebben
Nu dan toch intel 510 120 GB?
SD over zee, ED met het vliegtuig.Ballebek schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:52:
[...]
Vanavond gelijk even kijken bij de Saturn in Tilburg...
Die zijn er ook altijd wel rap bij met nieuwe spullen.
edit: Ik zal vast een gebrek hebben aan Google skills maar wat is eigenlijk het verschil tussen een 3200SD en 3200ED versie?
Da's toch redelijk groot nieuws. Wie gaat 'm bestellen?RiesB71 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:06:
Nu op voorraad!
Niemand, iedereen heeft al een ander merk / type gekocht vanwege t lange wachtenPhilflow schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:26:
[...]
Da's toch redelijk groot nieuws. Wie gaat 'm bestellen?
[ Voor 15% gewijzigd door Danny the dog op 21-07-2011 16:04 ]
[ Voor 39% gewijzigd door MegaTronics op 21-07-2011 16:50 ]
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Onafhankelijk zover ik kan zien, aangezien het formulier op de site van Lenovo zelf staat:RiesB71 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:27:
Is die cashback van Lenovo onafhankelijk van de leverancier, of geldt die alleen bij geselecteerde winkels?
Ik wil alleen nog even de batterijduur opzoeken, maar een mat scherm vind ik ook een grote pré. Wellicht ga ik toch even wisselen. Maar dan moet ik niet een met zo'n rode behuizing. Zijn het verschillende typenummers?estorino schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:52:
[...]
Onafhankelijk zover ik kan zien, aangezien het formulier op de site van Lenovo zelf staat:
https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook
Maar je bent wel afhankelijk van de leverancier voor het vermelden van de netbook EN de garantieuitbreiding naar 2jaar op 1 factuur.
(Ik heb dit netbook gister besteld. Er was voor mij geen twijfel tussen de Asus en de Lenovo; mat scherm, imo mooiere behuizing en uitbreidingsmogelijkheden vind ik beter bij de Lenovo.)
De trackpad heeft onderaan verborgen knoppen zitten (je kan de trackpad indrukken) en aan de bovenkant normale knoppen.Willie Billie schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:59:
Voor mij een mooie optie om achter de hand te houden is:
pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWS5RMH) + 1 jaar aanvullende garantie
+395 inclusief de 100 euro cashback die nog tot eind sept geldig is
+Mat scherm!
+4GB
+2 Jaar garantie!
-Gekke trackpad? geen knoppen eronder.
Vooral de garantie weegt voor mij zwaar, want 1 jaar vind ik toch wel erg karig hoor.
Het matte scherm is ook zeer welkom, omdat ik de laptop 2 uur per dag in de trein gebruik.
Zie verder geen punten om de andere E-350 netbooks te verkiezen boven deze, of mis ik iets?
De trackpad ziet er wel een beetje vreemd uit
Weet iemand nog goede reviews van de x121e?
Wil deze eigenlijk asap aanschaffen
Ik heb hem zelf en ben nu de Battery Eater classic test aan het draaien (hierbij zet hij je systeem onder volledige load). Hij draait nu al 2 uur en 38 minuten en de accu zit momenteel op 55%. Bij volledige belasting zou je dus rond de zes uur ermee vooruit kunnen. Bij normaal gebruik (beetje internetten) kun je er dus echt wel dik zeven uur mee vooruit.RetroTycoon schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:09:
[...]
Ik wil alleen nog even de batterijduur opzoeken, maar een mat scherm vind ik ook een grote pré. Wellicht ga ik toch even wisselen. Maar dan moet ik niet een met zo'n rode behuizing. Zijn het verschillende typenummers?
[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 22-07-2011 20:26 ]
[ Voor 20% gewijzigd door danielkraak op 22-07-2011 21:20 ]
Fantastisch!Willie Billie schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:33:
hmm, ik lees hier:
http://www.hitachigst.com...velstar/travelstar-z5k320
Dat de harddisk die er normaal inzit slechts 7mm dik is, en de normale dikte is 9.5mm.
Ik ben dus bang dat er alleen speciale harddisks in passen.
Hmm ja, ik kan de plastic cover ook van mijn Vertex 2 afhalen, maar dan gaat de garantie weg en het lijkt me ook niet veilig ivm elektriciteit, maar ik dacht dat het moest, totdat ik die garantiesticker zag.Philflow schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:34:
Intel X25-m en 320 hebben een spacer die je eraf kunt schroeven, ze zijn dan 7mm.
[ Voor 25% gewijzigd door danielkraak op 22-07-2011 21:49 ]
Ik zou het proberen in V&A. Veel mensen staren zich blind op specs en willen het snelste van het snelste hebbendanielkraak schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:36:
[...]
@hieronder: de schijf is niet nieuw, dus kan niet bij de shop gewisseld worden. Daarnaast is het een 25nm versie, dus wie wil daar nou mee ruilen (zonder dat het mij extra geld gaat kosten).
[ Voor 57% gewijzigd door Philflow op 22-07-2011 21:52 ]
[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 23-07-2011 00:24 ]
Ik hoor hem wel, maar hij is stiller dan mijn Atom netbookje. Bij meer vermogen is het geluid totaal niet hard.begintmeta schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:05:
Die X121e klinkt erg interessant (ik vond het al zo vervelend dat de X120e niet beschikbaar was...) Ik neem aan dat de computer (/fans) ook behoorlijk stil zijn bij normaal gebruik als de temperatur laag is, hoe is dat als wat meer wordt gevraagd van C&GPU?
[ Voor 28% gewijzigd door Royal-Roy op 24-07-2011 02:53 ]
De E-350 presteert iets beter dan een Atom, de i3 370m is een volwaardige CPU. Daar zit een flink verschil tussen. Misschien een factor 3? (notebookcheck selectie werkt niet bij mij).Royvveen schreef op zondag 24 juli 2011 @ 02:47:
De E-350 legt het qua processor af tegen de I3 370M volgens mij
Even snel gekeken, de I3 370m is inderdaad een factor 2,5 tot 3 sneller dan de E-350. Daarnaast is ook de GT310 een factor 1,5 tot 2 sneller dan de HD6310.Philflow schreef op zondag 24 juli 2011 @ 07:46:
[...]
De E-350 presteert iets beter dan een Atom, de i3 370m is een volwaardige CPU. Daar zit een flink verschil tussen. Misschien een factor 3? (notebookcheck selectie werkt niet bij mij).
Dat zijn nette waarden, die dm1 van mij geeft aan dat die net de 3 uur niet gaat halen via de benchmark. Deze Battery Meter gadget geeft dan ook ongeveer dezelfde resterende tijd aan, dus dat zal wel overeenkomen met elkaar. Bij normaal gebruik (internetten via de WiFi) laat die bij een volle accu ongeveer 7 uur resterend zien. Gebruikt mijn vrouw de netbook voor haar spelletjes op Hyves zit die rond de 4 uur.danielkraak schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:52:
Zo de benchmark van de accuduur van de X121E met Battery Eater Pro is klaar. Ik heb hem gedraaid in classic mode (constante volledige load) en na 5 uur, 55 minuten en 40 seconden ging de laptop in hibernation. De accu had toen nog zes procent over. Ik was wel begonnen met een accu van 98 procent, dus zes uur is te halen met volledige load. Het scherm stond tijdens deze test gewoon constant aan. De helderheid stond op het midden en had zelfs nog wat lager gekund, terwijl het nog steeds prettig leesbaar is. Ik had ingesteld dat het scherm ook niet dimde op het moment dat er geen input van de user was.
Ik vind het erg mooie cijfers en ben ook ontzettend onder de indruk. De laptop wordt daarnaast echt totaal niet warm. Uit de ventilator komt ook een moeilijk lauw te noemen lucht. Bij normaal gebruik haal je makkelijk de zeven uur. Daarnaast kun je met de meegeleverde Lenovo software veel tweaken, dus als je daarmee een paar procent minder verbruik realiseert, dan gaat je accutijd gelijk ook weer een heel stuk omhoog.
Dit systeem verslaat de Atom/ION echt op alle punten denk ik zo. Ik weet nog dat mijn Atombased netbook een slechtere accutijd had en daarnaast ook gewoon echt warm werd.
Ja inderdaad, voor de mic/koptelefoon aansluiting is vast wel een verloopstekertje te vinden bij dealextreme ofzo. USB 3.0 vindt ik niet zo belangrijk. Ik zal een netbook als vakantie laptop gebruiken, aangezien mijn hoofdlaptop 4 kg weegt. Die heeft wel USB 3.0, maar ik gebruik hem nog niet.Willie Billie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:16:
Nadeel wat ik nu zie aan de x121e is de enkele port voor mic en koptelefoon, en hierdoor kan je een headset er dus niet op aansluiten?
2e nadeel is wel het gemis van usb 3.0
3e nadeel, de vereiste 7mm dikte van de harddisk, waardoor alleen de 320 als ssd over blijft
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq