Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Is er ergens in gelderland een winkel waar je de dm1-3125 kunt uitproberen? MM in arnhem had hem niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:56
Danny the dog schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:28:
Echt waar zeg... heb je eens wat op tijd nodig....
Krijg net deze mail van Computer Pirates. Dacht vandaag mn Lenovo Edge 11 te ontvangen, zodat ie morgen mee op reis kan... :(

[...]

Loopt over van vertrouwen ook "we houden ons hart vast".... t Is je eigen leverancier hoor..
Ah, dan ben ik niet de enige :)
Hield op m'n werk elk koeriersbusje in de gaten... en pas toen ik zelf ging mailen kreeg ik te horen dat het maandag niet verstuurd was... Ze leveren trouwens met GLS.

Helaas, maar ik heb verder geen haast ofzo.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook ineens te twijfelen, zal ik toch ook maar voor een Lenovo Edge 11 gaan...
Deze beschikt toch over een PCI Express Mini Card poort, waar een Intel Solid-State Drive inkan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan geen fatsoenlijke minipci-e SSD's. De intel 310 is een mSata SSD, dat is wat anders ondanks dat de aansluiting fysiek hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:36:
Er bestaan geen fatsoenlijke minipci-e SSD's. De intel 310 is een mSata SSD, dat is wat anders ondanks dat de aansluiting fysiek hetzelfde is.
Sjit... ik zie het! Er is hier noggal wat onduidelijkheid over op de diverse forums.
Dan moet de HDD er maar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Memphisto schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:11:
[...]

Hield op m'n werk elk koeriersbusje in de gaten... en pas toen ik zelf ging mailen kreeg ik te horen dat het maandag niet verstuurd was... Ze leveren trouwens met GLS.

Dan heb ik blijkbaar nog geluk gehad :) *dit op zijn Lenovo Edge 11 aan het tikken is en happy is*

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:47
Straks heeft iedereen zo'n ding :P

Lijkt wel of de "slechte manieren" van Asus hebben geleid tot een verkoop boost voor Lenovo ;)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Terecht, toch?

Overigens heb ik niet alleen gekeken naar de levertijd. Ik denk ook dat de Lenovo meer waar voor het geld is dan Asus.

Tot zover ging het prima, behalve dat ik 3 uur bezig was voor ik concludeerde dat ik dan maar geen Linux Mint 11 ging installeren (ik kreeg het niet voor elkaar een opstart-USB te maken, echt bizar. Misschien is die stick stuk. Ik heb nog een stick met een Ubuntu 11.04 erop, die ik niet wilde formatteren en ik heb er nu maar Ubuntu 11.04 opgezet en gelijk Unity weggegooid enzo...) PC is lekker snel, zeker voor wat het gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Tja... daar zit ik ook nog mee: hoe ga ik vanaf een stick een clean install doen van Windows...
Dat was tot op heden de enige keer dat ik nog een cd'tje gebruikte voor computers ;)

Of zit er niet zoveel vertragende bloat ware op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB stick, of externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Oh, de bloatware valt reuze mee. Bing en MS Office weggedaan, en gewoon er niet voor kiezen om Norton te installeren. kHeb er Avira Antivir op gezet en Firefox.

Zoals Darkstone zegt, trouwens. Je kunt heel goed Windows installeren via een USB stick of een externe harde schijf. Ik heb het een paar weken geleden gedaan op mijn vorige laptop toen ie nog niet stuk was, het was wel een beetje gepriegel geloof ik. Ik weet het niet zeker hoe het uiteindelijk gelukt is, misschien wel door eerst met grub (+kleine ext2 partitie) te booten en dan chainloaden naar een Windows installatiepartitie (van een ISO van Windows 7 die ik overigens legaal heb)

De notebook heeft ook een rescue partitie van Lenovo. Ik laat 'm lekker zitten. En een hele kleine "startup" partitie, waar dat goed voor is mag Jos weten.

[ Voor 70% gewijzigd door Trolando op 28-06-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:36:
Dit noem ik de eerste fatsoenlijke:

http://www.mydigitaldisco...m-bullet-proof-msata-ssd/

Is gebaseerd op een SandForce SF-12xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:29:
USB stick, of externe harde schijf.
I understand ;)
t Was meer de vraag hoe ik met een windows cd'tje (image) een bootable stickje maak dat herkend wordt door de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:31:
[...]

Dat is mSATA. Geen mini-pci-e
Danny the dog schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:32:
[...]

I understand ;)
t Was meer de vraag hoe ik met een windows cd'tje (image) een bootable stickje maak dat herkend wordt door de laptop :)
Geen probleem. Ik doe het altijd met een externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
DaMarcus schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:31:
[...]

Als je de HDD er toch inhoudt, is dan een kleine SSD niet voldoende voor erbij?
OS, de meest basic programma's... 16GB / 32GB zal dan toch zat zijn? (en een stuk goedkoper natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:34:
[...]

Dat is mSATA. Geen mini-pci-e
Sorry, las verkeerd.

Fatsoenlijke mini PCIe SSD's waren er wel, zij het dat deze schaars waren. Als voorbeeld neem ik er een van Super Talent.

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1016/super_talent_fpm64glse_020.jpg

Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik niet heel indrukwekkend eigenlijk.

Het probleem is dat je, naast de controller, 4-5 flash chips ook nog een pci-sata bridge op de miniPCI-e kaart moet proppen. Dat gaat gewoon niet lukken.

En natuurlijk is de performance met 4 of 5 chips een stuk minder dan met 8 of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

De sequentiële snelheden zijn erg indrukwekkend, dat ben ik met je eens. Maar voor random I/O is dit interessant en dat weet jij ook :+

offtopic:
Modjes die met elkaar in discussie gaan... Oh noeees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:34:
Ik zit ook ineens te twijfelen, zal ik toch ook maar voor een Lenovo Edge 11 gaan...
Deze beschikt toch over een PCI Express Mini Card poort, waar een Intel Solid-State Drive inkan?
Er zit inderdaad zo'n PCIe mini connector op in het apparaat, maar ik weet niet of die ook SSD ondersteunt.

Van Wikipedia:
Some netbooks (notably the Asus EeePC,MacBook Air, and Dell mini9 and mini10) use a variant of the PCI Express Mini Card as an SSD. This variant uses the reserved and several non-reserved pins to implement SATA and IDE interface passthrough, keeping only USB, ground lines, and sometimes the core PCIe 1x bus intact.[7] This makes the 'miniPCIe' flash and solid state drives sold for netbooks largely incompatible with true PCI Express Mini implementations.
Maar goed, ik weet niet waar ik het over heb, hoor.

Edit: pricewatch: Super Talent FEM32GFDL 32GB zoiets zou er dus misschien in kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Trolando op 28-06-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Als je de HDD er toch inhoudt, is dan een kleine SSD niet voldoende voor erbij?
OS, de meest basic programma's... 16GB / 32GB zal dan toch zat zijn? (en een stuk goedkoper natuurlijk)
Ik heb op mijn normale pc een SSD van 64 Gb erin zitten en merk dat hij toch snel vol raakt hoor, momenteel nog maar 15 gb vrij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er rekening mee dat een kleinere SSD vaak veel trager is. Alles onder de 60GB haalt ongeveer de helft van de snelheden van normale, grotere drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb alles (hp dm1 + ssd + extra ram) binnen. Heb ssd en het extra ram er maar metteen ingeflanst. Dat viel alleszins mee, alles was makkelijk bereikbaar zonder zegeltjes te hoeven verbreken. Heb er een schone windows opgegooid en klaar is kees. Heb nog geen uitgebreide benchmarks gedraait, maar de ssd presteerd prima volgens de specs.

De laptop is ook prima, echt een super toetsenbord. Totnutoe is mijn enige minpunt de muis, die is echt klote.

[ Voor 3% gewijzigd door pientertje op 29-06-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Muis? Er zit een TrackPad en een TouchPad op. De TouchPad is wat klein en heb ik nauwelijks gebruikt. De TrackPad (Dat rooie dingetje) doet het prima, maar je moet er natuurlijk even aan wennen. De TrackPad zorgt ervoor dat je beide handen aan het toetsenbord kunt houden, en niet een hand telkens heen en weer beweegt tussen je muis en je toetsenbord. Maar ik geef toe dat ik voor sommige taken een losse muis gebruik. De TouchPad... die gebruik ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
[...]

I understand ;)
Kijk eens naar de volgende webpagina's, misschien heb je daar iets aan:

http://komku.blogspot.com...using-usb-flash-disk.html
http://wintoflash.com/home/en/
http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb
http://myeeeguides.wordpr...-xp-from-usb-flash-drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Trolando schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:34:
Muis? Er zit een TrackPad en een TouchPad op. De TouchPad is wat klein en heb ik nauwelijks gebruikt. De TrackPad (Dat rooie dingetje) doet het prima, maar je moet er natuurlijk even aan wennen. De TrackPad zorgt ervoor dat je beide handen aan het toetsenbord kunt houden, en niet een hand telkens heen en weer beweegt tussen je muis en je toetsenbord. Maar ik geef toe dat ik voor sommige taken een losse muis gebruik. De TouchPad... die gebruik ik niet zoveel.
Vergeten te vermelden, het ging om een hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op zich vind ik het Touchpad van de HP wel te gebruiken voor de huis tuin en keuken dingen. Voor de wat meer muizerige applicaties heeft een losse muis wel de voorkeur.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]

I understand ;)
Inga in "[NBBG Aanschaf] netbook april 2011"

die download staat nu op pagina twee vd comments ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 29-06-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Jayjey en HJS, thnx voor de linkjes! Ik zal erheen kijken als ik de laptop heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Memphisto schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:11:
[...]

Mbt de levering van de Edge 11 kreeg ik net de volgende update.
Straks maar eens kijken of de buren hem in ontvangst hebben genomen ;)
Geachte klant,

Gelukkig waren de problemen inderdaad opgelost. Alles is weg gegaan en zit vandaag bij GLS in de bus om afgeleverd te worden.

Onze excuses voor de ontstane vertraging.

Met vriendelijke groet,

Verkoop Team
Toch moet ik zeggen dat de communicatie goed is van deze zaak. Dit zijn problemen die nu eenmaal kunnen voorkomen, dus als ik m vandaag alsnog krijg, ben ik een tevreden klant :)

[ Voor 10% gewijzigd door Danny the dog op 29-06-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Ik zag het ook. En als ik de magazijnmedewerkers hier moet geloven komt hier GLS altijd rond 12 uur :)
Wordt een lange middag...

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Hoezo lange middag? Gewoon lekker in t magazijn gaan zitten met je laptopje! ;)
Ik moet nog de heeeeele dag wachten en dan maar hopen dat de koerier t pakketje aan de buren heeft afgegeven, aangezien ik niet thuis ben... (tot nu toe altijd zo geweest... dus, laten we t hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Helaas.. Ik krijg netjes een telefoontje als het binnen is.
En moet het dan zsm afhalen (iets met risico / diefstal / beschadiging enzo).
Dus dan staat het pakket lekker heel de middag te lonken naar me naast m'n bureau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Tja.. da's nog steeds beter dan mijn situatie :P
Maar ok, de hele dag naast de pakjes onder de Kerstboom zitten is idd ook lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Woehoe ;) Hij is binnen!
Kon het niet laten om ff te testen en hij staat nu vrolijk naast me te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Nice! :)

En? Eerste indruk? Mooi, degelijk, gebruiksvriendelijk, snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Pizzaman schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:48:
[...]

Shit, zie dat de Wehkamp de prijzen met 20 euro heeft verlaagd... Had ik dat toch nog mooi even kunnen besparen bij de MM.
Hulde voor de MM, gisteren terug geweest en, nadat de medewerker de prijs had gecheckt op Wehkamp.nl, kreeg ik het prijsverschil terug. Toch mooi weer 20 euro bespaart.

Momenteel is de DM1 inmiddels uitverkocht bij de Wehkamp en is de prijs naar 389 euro gestegen. Ik had dus geen dag langer moeten wachten... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Danny the dog schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:24:
Nice! :)

En? Eerste indruk? Mooi, degelijk, gebruiksvriendelijk, snel?
Eerste indruk is zeer positief! Keyboard en touchpad werken erg lekker. Trackpad is even wennen maar zit wel op de juiste plek.
Uiterlijk afwerking is gewoon degelijk en strak (zoals ik wilde). Ook de bouw is zeer degelijk.. Geen kraakjes of wat dan ook.
Snelheid heb ik nog niet echt kunnen testen maar voelt wel vloeiend aan.

Al met al ben ik echt blij tot op heden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Pizzaman schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:35:
[...]
Momenteel is de DM1 inmiddels uitverkocht bij de Wehkamp en is de prijs naar 389 euro gestegen. Ik had dus geen dag langer moeten wachten... :o
Het was dan ook een dagaanbieding ;)
Dus je hebt idd mazzel gehad!
Memphisto schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:40:
[...]
Eerste indruk is zeer positief! Keyboard en touchpad werken erg lekker. Trackpad is even wennen maar zit wel op de juiste plek.
Uiterlijk afwerking is gewoon degelijk en strak (zoals ik wilde). Ook de bouw is zeer degelijk.. Geen kraakjes of wat dan ook.
Snelheid heb ik nog niet echt kunnen testen maar voelt wel vloeiend aan.

Al met al ben ik echt blij tot op heden :)
Damn.. zou ik verlof nemen..... :P
Mooi in ieder geval dat ie zo positief meevalt!

[ Voor 44% gewijzigd door Danny the dog op 29-06-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
bericht zelf verwijderen kan niet?

[ Voor 139% gewijzigd door Danny the dog op 29-06-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
Philflow schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:20:
@ t.coenraad, de Lenovo Edge en pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-38U2G16N
vind ik betere laptops dan de E-350 modellen, tenzij je wil gamen.

4GB is goed voor Windows 7, geeft meer snelheid.

Als je toch E-350 wil: Ik denk dat de degelijkheid van Asus iets hoger ligt dan HP.
[afbeelding]
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10400447-1.html
Het "grappige'' is kort nadat ik dit gelezen had mijn 1 dag oude HP-DM1 problemen gaf. Het lijkt op een hardware issue want het beeld gaat (niet continue) vervormen en trillen zodra ik de netbook oppak of beweeg. Verder had ie een dag ervoor nog prima gewerkt.

Deze HP gaat dus lekker terug en dan wacht ik wel op de Asus of een ander goed alternatief met een E-350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptopje voor multimedia gebruik en om films op te kijken, het liefst zo goedkoop mogelijk maar natuurlijk wel kwalitatief goed. Ik zat aan deze twee te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 5732Z-434G25MN€ 275,-€ 275,-
1Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH)€ 319,90€ 319,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,90

Ik kan bij de lenovo 50 euro cashback krijgen.
Maar de Acer heeft wel 4 GB geheugen, al denk ik niet dat ik dat nodig ga hebben.
De processor van de Lenovo is iets beter dacht ik, maar waar ik vooral naar benieuwd was is welke videokaart beter is. Ik kan zelf niet echt goed betrouwbare sites vinden om laptop's te vergelijken.

Of misschien weet iemand wel een beter alternatief?

Ik hoop dat iemand mij hier verder bij kan helpen, alvast bedankt in ieder geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Dit is het netbook topic, voor grotere maten moet je toch elders zoeken.
Let wel op, de cash back actie van Lenovo loopt morgen af!
Dus als je vandaag nog besteld (ivm factuurdatum) maak je er nog aanspraak op.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Hanky74 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:14:
[...]
Het lijkt op een hardware issue want het beeld gaat (niet continue) vervormen en trillen zodra ik de netbook oppak of beweeg.
Is waarschijnlijk een losse connector. HP kan dat eenvoudig fixen. Misschien een beetje vroeg om hem daarom af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Danny the dog schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:42:
Dit is het netbook topic, voor grotere maten moet je toch elders zoeken.
Let wel op, de cash back actie van Lenovo loopt morgen af!
Dus als je vandaag nog besteld (ivm factuurdatum) maak je er nog aanspraak op.
Succes!
Oeps ja ik zie het nu! Ik had haast met het plaatsen inderdaad om die cash back actie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een goede deal?

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 11 (NVY5EMH)

Komt dan met de cashback van lenovo op 530 euro uit....

Ben voornamelijk geinteresseerd in de 3G mogelijkheden die deze laptop biedt.
Op de azerty site staat:

Telecom: 3G mobiel breedband
Modem: Draadloos cellulair modem

Betekent dit gewoon dat ik hier rechtstreeks mijn simkaart in kan doen, zonder dat ik een extra module moet aanschaffen?

edit: Of kan ik nog beter even 2 maandjes wachten? Zo haast heeft het namelijk ook niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Beter wachten. Zo scherp is die aanbieding niet imo. En er komen nieuwe SB ULVs aan, die weer een stuk krachtiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
HP dm1-3200 staat al wel in de webshops, maar nog niet voor HP's adviesprijs van 400 euro. Gaat dat nog veranderen?

http://nl.hardware.info/p...200sd-ls125ea#tab:prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Nou, ik heb gisteren mijn DM1-3125ed mogen ontvangen. En het is een heel mooi apparaatje. Heb de hele dag er mee gespeeld, en maar gelijk een review geschreven voor de liefhebbers.

Wat me opvalt is dat hier nog niemand genoemd heeft dat je via HP Recovery alle onnodige trial software enz. eraf kan gooien. Wat er dan gebeurd is dat je een image terugzet met alle HP software die nodig zijn, zoals CoolSense enzo, maar dat Norton en andere programma's niet geinstalleerd zijn. Hierdoor heb je gelijk een mooi schoon systeem. In mijn review staat hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
http://jackharvest.com/?p=15 voor meer info over de dm1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Danny the dog schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:49:
Ok, dat zou fijn zijn :)
Op een of andere manier begint de koop-kriebel mij ook steeds meer te bekruipen...

Heb je ook al een sleeve besteld / op het oog? Wordt nl. wel even opletten, ivm de iets uitstekende accu aan de achterzijde van de laptop.
Voor de Lenovo Thinkpad Edge 11 voldoet de pricewatch: Case Logic QNS111K prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Laptopshop.nl heeft de prijs van de HP dm1-3125 gewoon ff 10 euro omhoog gegooid - ze zijn toch de enige aanbieder. Op de vraag over het nieuwe model (dm1-3200) met meer geheugen en opslagruimte kwam als antwoord:
Helaas is hier nog niets over bekend. Zodra er meer informatie beschikbaar is, wordt dit direct op de website vermeld.
Houd u deze in de gaten.
Lijkt me een standaardreactie, maar je kunt er net zo goed niets mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
lekker is dat. dinsdag de HP DM1-3125ed besteld bij wehkamp als dag aanbieding. Annuleren ze de bestelling omdat hij op is en niet meer leverbaar zou zijn.

nu 3 dagen later hebben ze hem weer op voorraad (exact hetzelfde artikelnummer) maar nu weer voor 30 euro meer. :(

Heb ze al gevraagd om hem alsnog te leveren voordezelfde prijs. maar dat zal natuurlijk niet kunnen..

bagger zaak.. :(

(sorry dat ik een beetje boos ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Net als de vorige keer bij Wehkamp dus...

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04
ik zit te twijfelen tussen HP DM1Z en Asus 1215B. De Asus is iets aantrekkelijker, maar de HP heeft een makkelijk vervangbare RAM en HDD. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

RetroTycoon schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:29:
Laptopshop.nl heeft de prijs van de HP dm1-3125 gewoon ff 10 euro omhoog gegooid - ze zijn toch de enige aanbieder. Op de vraag over het nieuwe model (dm1-3200) met meer geheugen en opslagruimte kwam als antwoord:

[...]

Lijkt me een standaardreactie, maar je kunt er net zo goed niets mee ;)
Op de site van HP is volgens mij het enige wezelijke verschil tussen de 3125 en de 3200 dat er standaard 4gig ram in zit ipv 2gb, en dat de 320 gb HDD @7200rpm opgekrikt is naar eentje van 500gb, ook op 7200rpm.

Adviesprijs 400 euro...maar nog niet te vinden op tweakers..nog even geduld?

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AFT0570 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:08:
ik zit te twijfelen tussen HP DM1Z en Asus 1215B. De Asus is iets aantrekkelijker, maar de HP heeft een makkelijk vervangbare RAM en HDD. Wat denken jullie?
Voordat die ASUS er is duurt nog wel even.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bombtrack schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:09:
[...]
Op de site van HP is volgens mij het enige wezelijke verschil tussen de 3125 en de 3200 dat er standaard 4gig ram in zit ipv 2gb, en dat de 320 gb HDD @7200rpm opgekrikt is naar eentje van 500gb, ook op 7200rpm.

Adviesprijs 400 euro...maar nog niet te vinden op tweakers..nog even geduld?
Wel op HWi: http://nl.hardware.info/p...vilion-dm1-3200sd-ls125ea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Trolando schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:18:
[...]
Voor de Lenovo Thinkpad Edge 11 voldoet de pricewatch: Case Logic QNS111K prima!
Thnx :)

Heb m ook binnen (Edge 11) van woensdag. Niet eerder kans gezien wat te posten, maar het apparaat voldoet echt meer dan aan mijn verwachtingen. Het voelt en ziet er gewoon geweldig degelijk aan!
Toetsenbord is echt een groot pluspunt, trackpoint is back to '98 ;) maar echt geweldig om mee te werken!

Touchpad is daardoor wel een beetje klein, maar eerlijkgezegd compenseert de trackpoint dit "gemis".

Ik zal nog wel een review tikken, maar ik denk eigenlijk niet dat er nog veel interesse voor zal zijn, nu de cash back actie voorbij is... Want voor 407 euro is dit een geweldig laptopje, zeker met 4GB als je er nog een kleine 20 euro bijtelt. Maar voor 100 euro meer zou hij weer best duur zijn... Alhoewel Sony een soortgelijk bedrag vraagt voor de YB, maar goed, kwaliteit mag wat kosten! (wat de Lenovo betreft dan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:09
Blue Knight schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:43:
lekker is dat. dinsdag de HP DM1-3125ed besteld bij wehkamp als dag aanbieding. Annuleren ze de bestelling omdat hij op is en niet meer leverbaar zou zijn.

nu 3 dagen later hebben ze hem weer op voorraad (exact hetzelfde artikelnummer) maar nu weer voor 30 euro meer. :(

Heb ze al gevraagd om hem alsnog te leveren voordezelfde prijs. maar dat zal natuurlijk niet kunnen..

bagger zaak.. :(

(sorry dat ik een beetje boos ben)
Wij hadden precies hetzelfde, alleen geen enkel bericht en ze hebben de transport kosten niet teruggegeven.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Knowuse schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 01:16:
[...]

Wij hadden precies hetzelfde, alleen geen enkel bericht en ze hebben de transport kosten niet teruggegeven.
Ik heb ook precies hetzelfde. Alleen staat het bij mij nog steeds onder mijn bestellingen met ter informatie "niet op voorraad". Heb ze net enkele mailtjes gestuurd om te vragen om verheldering en om aan te geven dat op de product pagina zelf de dm1 wel op voorraad staat aangegeven. Nu maar wachten op een reactie. Ik zit nu zelfs te twijfelen of ik de order maar moet cancelen aangezien wehkamp op deze manier en na het lezen van de shop reviews weinig vertrouwen uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
Never mind.

[ Voor 97% gewijzigd door boussa op 02-07-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Knowuse schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 01:16:
[...]

Inderdaad de transportkosten zijn niet terugbetaald. :(

Nu belde ze me gisteren op (waarschijnlijk nav mijn klacht) en vroegen of ik hem alsnog wou hebben. Ik hoefde de transportkosten dan niet te betalen :) (nu snap ik waarom, die hebben ze nog :( ).
Ze zei dat klantenservice nog een keer contact met mij op zou nemen wanneer het geleverd kon worden.

Kijk ik daarna bij mijn bestellingen, staat daar een nieuwe bestelling voor de huidige prijs, dus duurder.. Ik wacht nog even het telefoontje van de klantenservice af, maar dit is natuurlijk niet acceptabel.
Dacht altijd dat Wehkamp een normaal bedrijf was, maar nu blijkt het het een stelletje boeven zijn... :(

Degene die mij belde sprak ookal niet goed nederlands, nu heb ik niets tegen immigranten, maar zorg er wel voor dan de mensen in de call centers duidelijk Nederlands kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:00:
[...]

Houd er rekening mee dat een kleinere SSD vaak veel trager is. Alles onder de 60GB haalt ongeveer de helft van de snelheden van normale, grotere drives.
Om nog even in te haken op de mogelijkheid een mini PCIe SSD in te bouwen naast de normale HDD in de Lenovo Thinkpad Edge 11: Dit is toch wel een bruikbare oplossing? pricewatch: Supertalent FPM64GLSE 64GB

Schrijf en leessnelheden zijn mijns inziens (geen enkele SSD ervaring :P) toch best ok, vooral als je hem puur voor OS en de basis programma's (zoals office) gebruikt.. toch?

Edit: Waarom staat er nu weer bij "mSata" terwijl ik toch echt PCIe selecteer.... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 02-07-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mSATA werkt niet, om het te laten werken moet je een minipci-e kaart hebben met een pci-sate bridge ingebouwd. Terwijl er al zo weinig ruimte is op die kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 17:11
Blue Knight schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 08:03:
[...]

Inderdaad de transportkosten zijn niet terugbetaald. :(

Nu belde ze me gisteren op (waarschijnlijk nav mijn klacht) en vroegen of ik hem alsnog wou hebben. Ik hoefde de transportkosten dan niet te betalen :) (nu snap ik waarom, die hebben ze nog :( ).
Ze zei dat klantenservice nog een keer contact met mij op zou nemen wanneer het geleverd kon worden.

Kijk ik daarna bij mijn bestellingen, staat daar een nieuwe bestelling voor de huidige prijs, dus duurder.. Ik wacht nog even het telefoontje van de klantenservice af, maar dit is natuurlijk niet acceptabel.
Dacht altijd dat Wehkamp een normaal bedrijf was, maar nu blijkt het het een stelletje boeven zijn... :(

Degene die mij belde sprak ookal niet goed nederlands, nu heb ik niets tegen immigranten, maar zorg er wel voor dan de mensen in de call centers duidelijk Nederlands kunnen spreken.
Ik heb hetzelfde gehad, maar het is uiteindelijk prima afgehandeld door Wehkamp.Ik heb gewoon de oorsponkelijke prijs betaald van 359,10 euro. Ik heb daarna gewoon een mailtje gestuurd met de vraag het openstaande bedrag te vereffenen. Dit is netjes gebeurd. Ik heb daarbij de laptop zelfs opgestuurd gekregen voordat ik had betaald. Wehkamp, prima bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Mag ik aannemen dat als ik http://h10010.www1.hp.com...-64354-64354-5082195.html bezoek en de verwijzende webshops allemaal >€450,- aanhouden dat het nieuwe type echt niet voor de adviesprijs verkocht gaat worden? Anders kan ik net zo goed voor het 'origineel' gaan, met 320 gb hdd en 2 gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
RetroTycoon schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:25:
Mag ik aannemen dat als ik http://h10010.www1.hp.com...-64354-64354-5082195.html bezoek en de verwijzende webshops allemaal >€450,- aanhouden dat het nieuwe type echt niet voor de adviesprijs verkocht gaat worden? Anders kan ik net zo goed voor het 'origineel' gaan, met 320 gb hdd en 2 gb geheugen.
Volgens de specs wordt ie geleverd met 4gb geheugen en een 32bit windows 7 |:( waarom niet meteen 64 bit, of willen ze dat iedereen een schone windows erop zet, zonder al die HP meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 10:55
Beetje buikpijn van m'n bestelling asus 1215B, ik ga in augustus op vakantie en zou tie mee moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Wat schetst mijn verbazing:

Weer een nieuwe Lenovo Cashback-actie. Op heel veel modellen nu 100 euro cashback en 2 jaar garantie:

https://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook

Aangezien ik voor de actie tot 30 juni meedeed heb ik nu toch spijt, had nog 50 extra kunnen krijgen 8)

Edit: hiervoor moet je wel verlengde garantie afsluiten, maar volgens mij kan dit prima uit. Weet niet wat het kost trouwens.

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 05-07-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
objectief2 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:54:
Wat schetst mijn verbazing:
Aangezien ik voor de actie tot 30 juni meedeed heb ik nu toch spijt, had nog 50 extra kunnen krijgen 8)

Edit: hiervoor moet je wel verlengde garantie afsluiten, maar volgens mij kan dit prima uit. Weet niet wat het kost trouwens.
Hoe bedoel je dat je nog € 50,- extra had kunnen krijgen? Op de Edge 11 zat en zit nu toch nog steeds € 100,- cash back?

En voorwaarde nu is dat je de extra garantie eerst bijkoopt... dat zal ook niet gratis zijn.... Of interpreteer ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Knight schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:50:
[...]

Volgens de specs wordt ie geleverd met 4gb geheugen en een 32bit windows 7 |:( waarom niet meteen 64 bit, of willen ze dat iedereen een schone windows erop zet, zonder al die HP meuk?
Ik zou wel willen weten hoeveel minder dat ding gaat kosten zonder OS , ik bedoel ik kan Suse downloaden en installen , voor mijn geen verlies kwa funtionaliteit .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:15:
[...]
Ik zou wel willen weten hoeveel minder dat ding gaat kosten zonder OS , ik bedoel ik kan Suse downloaden en installen , voor mijn geen verlies kwa funtionaliteit .....
In Nederland zul je geen merk-pc aantreffen die zonder besturingssysteem wordt verkocht helaas...
Dit itt onze Oosterburen, waar dit wel gewoon kan (bijv. FreeDos uitvoeringen enzo tegen zeer goede prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Danny the dog schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Hoe bedoel je dat je nog € 50,- extra had kunnen krijgen? Op de Edge 11 zat en zit nu toch nog steeds € 100,- cash back?

En voorwaarde nu is dat je de extra garantie eerst bijkoopt... dat zal ook niet gratis zijn.... Of interpreteer ik dat verkeerd?
Nee, je interpreteert het goed. Maar ik heb de Edge 15 en geloof dat ik bij een aantrekkelijke prijs voor die 2 jaar garantie wel voor de cashback van 100 euro was gegaan. Ook al gaan de meeste laptops binnen een jaar RMA. Op de Edge 11 zit inderdaad nog steeds 100 euro. Beetje offtopic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
objectief2 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:00:
[...]
Nee, je interpreteert het goed. Maar ik heb de Edge 15 en geloof dat ik bij een aantrekkelijke prijs voor die 2 jaar garantie wel voor de cashback van 100 euro was gegaan. Ook al gaan de meeste laptops binnen een jaar RMA. Op de Edge 11 zit inderdaad nog steeds 100 euro. Beetje offtopic 8)
Ik vind dit niet off topic, dit is een aanschaf-topic en dit soort mededelingen bevorderen de aanschaf van Lenovo laptops :)

Als we moeten wachten tot de Asus 1215B of de Dell M102z op de markt komen voor we wat kunnen bespreken, sterft dit topic een langzame en stille dood :P

Oh ik snap je off topic hint: je hebt een 15" laptop! :+
On topic: de Edge 11 is een super laptopje en mijns inziens een (meer dan) waardig alternatief voor een Brazos netbookje. Qua CPU sterker, qua mobiliteit gelijkwaardig en qua afwerking superieur... Je moet natuurlijk wel niet tégen de retro look zijn... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Helemaal eens, ik ben ook tevreden met mijn Lada-Oostbloklook laptop 8) Het enige dat ik mis in vergelijking met Asus is toch het fijnere toetsenbord en touchpad. Maar het matte scherm en solide kwaliteit maken veel goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Asus een fijner toetsenbord?
Nou ken ik de Edge 15 niet, maar bij de Edge 11 vind ik het toetsenbord net een van de grote pluspunten.
Qua feel voelt het als een standaard maat toetsenbord en is ook heel degelijk.
Daarbij is idd het touchpad wat aan de kleine kant, maar eerlijk gezegd gebruik ik alleen maar de kietelaar cq. trackpoint op het apparaat, met de 3 knoppen daarbij. Werkt super!

En idd, heel solide gebouwd, ik loop er constant mee rond, tussen 2 vingers aan een hoek ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04
Wat is eigenlijk nu de levertijd van bijvoorbeeld een HP DM1 of een MSI U370? Zijn ze allebei überhaupt al uit of is de wacht nog iets langer? Vraag me ook af of de Asus 1215B nog uitkomt in Nederland, hij staat (nog) niet op de nederlandse Asus-website, wel op die van andere landen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
Ik heb Mycom gebeld.
Asus 1215B schijn op 20 juli in Nederland te zijn, 22 juli op hoofdkantoor van Mycom (bestellingen te verzenden) en pas later in de winkels
Nou kan tie nog net mee op vakantie, en heb nog tijd om een SSD in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Wat voor SSD ga je erin zetten?

En waarom niet een snelle 7.200rpm of een 10.000rpm velociraptor of een Momentus XT....
Of heb je voldoende aan een beperkte opslagcapaciteit?

Ik vind persoonlijk de SSD's nog zo gruwelijk duur als je kijkt naar de prijzen van de genoemde "conventionele" HDD's...

Hier staan trouwens ook (beetje door de review fietsen) wat vergelijken met SSD's...

[ Voor 18% gewijzigd door Danny the dog op 05-07-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
HP DM1-3200 (met dus 500gb en 4gb geheugen) voor 389,- bij deze webshop: http://www.bobshop.nl/nl/...dm1-3200sd-netbook/p40973 Lijkt me een mooie prijs! Helaas pas vanaf 15 augustus, maar daar heb ik het geduld voor :)

[ Voor 16% gewijzigd door RetroTycoon op 05-07-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:10:
Wat voor SSD ga je erin zetten?

En waarom niet een snelle 7.200rpm of een 10.000rpm velociraptor of een Momentus XT....
Of heb je voldoende aan een beperkte opslagcapaciteit?

Ik vind persoonlijk de SSD's nog zo gruwelijk duur als je kijkt naar de prijzen van de genoemde "conventionele" HDD's...

Hier staan trouwens ook (beetje door de review fietsen) wat vergelijken met SSD's...
Als je er eenmaal aan gewend ben...kan je niet meer zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Kan ik me heel goed voorstellen... het lijkt mij ook super, maar een beetje SSD kost toch al bijna de helft van de prijs van de laptop zelf en dan zit je nog met een erg krappe opslagcapaciteit. Vandaar dat ik vroeg naar wat je erin gaat zetten en waarom je de andere opties niet kiest.

Gewoon interesse :)

(Als ik de "budget-knop" kon omzetten, zou ik t ook doen hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Velociraptor is geen optie voor notebooks. Een Momentus XT wel, en een hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
TimoDimo schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:59:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, maar het is uiteindelijk prima afgehandeld door Wehkamp.Ik heb gewoon de oorsponkelijke prijs betaald van 359,10 euro. Ik heb daarna gewoon een mailtje gestuurd met de vraag het openstaande bedrag te vereffenen. Dit is netjes gebeurd. Ik heb daarbij de laptop zelfs opgestuurd gekregen voordat ik had betaald. Wehkamp, prima bedrijf!
Ik probeer ze nu al een tijdje te mailen, heb al geloof ik 3 gestuurd sinds de aanbieding en word gewoon genegeerd lijkt wel. Ook heb ik nog steeds mijn verzendkosten niet terug gekregen. Van zo een grote bedrijf (Wehkamp) verwacht je zo iets niet! maar ik heb mijn lesje wel geleerd en zal ze bij iedereeen afraden dus ook aan alle tweakers hier. Tevens zit ik te denken Kassa een mailtje te sturen, want hoe ik het hoor ben ik niet de enige waarvan ze de verzendkosten niet terug sturen en het feit dat ze dagaanbiedingen plaatsen en dan niet verzenden en annuleren... met als excuus dat het niet beschikbaar is en de volgende dag het voor de volle pond als nog verkopen is helemaal besodemieterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
Een Intel 320 160gb, deze zijn stabiel.
De oude schijf gaat dan in een USB3 behuizing.

Waarom SSD? kunnen beter tegen schokken, energie zuiniger, en zeer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
aimad schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 01:34:
[...]

Ik probeer ze nu al een tijdje te mailen, heb al geloof ik 3 gestuurd sinds de aanbieding en word gewoon genegeerd lijkt wel. Ook heb ik nog steeds mijn verzendkosten niet terug gekregen. Van zo een grote bedrijf (Wehkamp) verwacht je zo iets niet! maar ik heb mijn lesje wel geleerd en zal ze bij iedereeen afraden dus ook aan alle tweakers hier. Tevens zit ik te denken Kassa een mailtje te sturen, want hoe ik het hoor ben ik niet de enige waarvan ze de verzendkosten niet terug sturen en het feit dat ze dagaanbiedingen plaatsen en dan niet verzenden en annuleren... met als excuus dat het niet beschikbaar is en de volgende dag het voor de volle pond als nog verkopen is helemaal besodemieterd.
Tja, mij hebben ze zondag nog aangeboden of ik hem nog steeds wou hebben voor dezelfde prijs, dat heb ik geaccepteerd, aanzien hij overal duurder is. Maar dan sturen ze maandag weer een mail of ik even 389 euro wil overmaken |:( natuurlijk weer meteen een mail gestuurd, maar nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In die van mij heb ik een Intel 320 40 GB zitten, werkt perfect en de ruimte is ruim voldoende voor wat ik er mee doe (nog 18 GB vrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
MegaTronics schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:40:
In die van mij heb ik een Intel 320 40 GB zitten, werkt perfect en de ruimte is ruim voldoende voor wat ik er mee doe (nog 18 GB vrij).
Tja.. het is maar net wat je doel is waarvoor je je laptop gebruikt.
Als je idd enkel Windows en Office erop zet en hem verder gebruikt voor internet, is 40GB voldoende...

Persoonlijk heb ik liever ook wat opslagruimte voor foto's, documenten, wat muziek of een filmpje.... misschien een paar programmaatjes voor t een en ander... Dan kom je idd eerder richting een minimum van de genoemde 160GB, maar daar heb ik gewoonweg geen 250 euro voor over. Ieders eigen keuze natuurlijk :)

Vandaar dat ik ook zo geïnteresseerd ben in de mogelijkheden en verkrijgbaarheid van de mini-PCIe SSD'tjes.
Als je er zo een hebt, kun je daarop je OS + belangrijkste programma's zetten en de standaard aanwezige HDD gebruiken voor rauwe opslag. Jammer dat er "zo goed als geen" (fatsoenlijke) mini-PCIe SSD "kaartjes" verkrijgbaar zijn, voor mijn part slechts 32GB (liefst 64GB)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor de normale werkzaamheden heb ik een andere 17" HP laptop met een 80 GB SSD en een 250 GB HDD erin, plus 1 TB beschikbaar als opslag op de server. De HP netbook is alleen voor op de bank en voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Kijk, da's anders.. Je kunt in je 17" 2 schijven kwijt.
Daarbij beschik jij dus over 2 laptops.

Ik neem aan dat het meerendeel maar 1 laptop bezit en eventueel een vaste pc.
Da's another way of looking at it...

Hier trouwens een test van de WD caviar Black, waarin ook gerefereerd wordt aan de Seagate Momentus XT.
Duidelijk te zien is het verschil als de XT eenmaal "ingeleerd" is....

(btw, in de Lenovo Edge 11 zit een WD caviar Blue, 5400rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De enige vaste PC hier in huis, een MSI Wind Nettop D130, is in dienst als Server. :p Verder heeft mijn vrouw nog een 17" Compaq laptop en ligt er ergens nog een 15" Toshiba laptop van mijn werk voor standby diensten. Hoezo veel PC's in huis? O-)

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 06-07-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Danny the dog schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:34:
Hier trouwens een test van de WD caviar Black, waarin ook gerefereerd wordt aan de Seagate Momentus XT.
Duidelijk te zien is het verschil als de XT eenmaal "ingeleerd" is....
Hier kun je beter zien wat het in de praktijk oplevert:
http://www.notebookreview...&review=ssd+vs+hard+drive
http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=6071&p=2

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/57531.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
MegaTronics schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:41:
De enige vaste PC hier in huis, een MSI Wind Nettop D130, is in dienst als Server. :p Verder heeft mijn vrouw nog een 17" Compaq laptop en ligt er ergens nog een 15" Toshiba laptop van mijn werk voor standby diensten. Hoezo veel PC's in huis? O-)
Nette collectie :)
Zal ik maar achterwege laten dat ik 9 computers/laptops hier heb rondzwerven, waarvan 8 werkend / 4 in gebruik :P
Kijk, dát is nou eens een duidelijke en bruikbare grafiek! Die XT doet t erg goed zeg...
Zie trouwens dat ik WD caviar zei en dat t idd de Scorpio's zijn die ik bedoelde....kleine splaakvelwalling...

Toch eens gaan denken aan zo'n XT-tje... Vind de boottijd van de Edge 11 sowieso wel een beetje tegenvallen, in standaard opstelling af-fabriek. Maar goed, binnen 1 min. operationeel in Windows zal ook wel niet lukken met welke schijf dan ook.. (vanaf aanzetten, koude start)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Danny the dog schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:24:
[...]

Nette collectie :)
Zal ik maar achterwege laten dat ik 9 computers/laptops hier heb rondzwerven, waarvan 8 werkend / 4 in gebruik :P
Ik had ooit van mijn oude werkgever een stuk of tien uitgefaseerde Compaq Deskpro SFF systemen (PII en PIII machines) meegekregen en die allemaal schoon ingericht en een stel buurkinderen blij mee gemaakt. Een van die Compaq's staat nu nog bij mijn schoonvader op zolder zijn mail af te handelen, omdat hij het versturen vanuit Outlook zo lang vond duren (mails van enkele MB's naar tig personen tegelijkertijd). :p

Een voorraad hebben is leuk maar er een nuttige functie voor te hebben is beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
MegaTronics schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:53:
[...]
Ik had ooit van mijn oude werkgever een stuk of tien uitgefaseerde Compaq Deskpro SFF systemen (PII en PIII machines) meegekregen en die allemaal schoon ingericht en een stel buurkinderen blij mee gemaakt. Een van die Compaq's staat nu nog bij mijn schoonvader op zolder zijn mail af te handelen, omdat hij het versturen vanuit Outlook zo lang vond duren (mails van enkele MB's naar tig personen tegelijkertijd). :p

Een voorraad hebben is leuk maar er een nuttige functie voor te hebben is beter..
I know... Ik ben ook niet helemaal eerlijk geweest :)
3 PC's moet ik nog inrichten voor familie (oud werk-pc's, nog prima voor standaard dingen), een aantal laptops heb ik gekregen om donor praktijken op te oefenen en dan heb ik mijn vaste pc, de Lenovo Edge 11, mijn oude laptop en die van mn vriendin....

Maar eens opruimen binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Donorpraktijken, bij mijn vorige werkgever bestond mijn eerste dag uit het maken van een werkende laptop uit 3 defecte zodat ik de volgende dag een werkplek had. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Als je een niet identieke HDD wil klonen, zodat je niet alles opnieuw hoeft te installeren.. Hoe doe je dat dan?
Darkstone zei eerder dat het mogelijk moest zijn.

Zo'n Momentus XT klinkt nl toch wel erg interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De makkelijkste manier is ongetwijfeld http://www.paragon-softwa...ts/migrate-OS-to-SSD/.Wel prijzig, maar ;)

Je kan ook met windows zelf de boel backapen via de backup en restore tool. Maar dat lukt mij op de een of andere manier niet: eenmaal bij de setup aangekomen kon ik de SSD niet selecteren als target schijf. Hij wou alleen de HDD als target nemen...

Een nog andere manier is dat je eerst windows installeert, en vervolgens met iets als xml-drivebackup de windows partitie overkopieert (NIET de 100mb Windows-bootpartitie). Dat bespaart je een hoop gedoe met het bootable maken van de schijf.

Ik had het uiteindelijk voor elkaar gekregen mat acronis. Maar ik ben een half uur wezen zoeken naar de juiste knop daarvoor.. wat een vaag programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Ik heb iets heel sufs ontdekt: http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?f=3&t=5807

Ik typ relatief snel maar ook niet overdreven ofzo. Als ik bepaalde combinaties typ, zoals "dfg", "ert", "cvb", "hjk" dan hoor ik een storende pieptoon (alsof ik de toetsenbordbuffer overloop) maar er gaat verder niets mis met typen.

Na enig zoeken: http://www.thinkpads.com/...iewtopic.php?f=30&t=34747

Je kunt het uitzetten door in Apparaatbeheer, met verborgen apparaten aan, het niet-plug-en-play apparaat "beep" uit te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Trolando op 07-07-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzich ook erg gecharmeerd van de Asus 1215B , denken jullie dat je deze ook via amazon.com kunt bestellen? Ik kan eigenlijk niet wachten tot 20 juli hehe.

http://www.amazon.com/ASU...tbook-Black/dp/B004Q7LHVE
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste