Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:50
Ewald123 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:03:
Trouwens, ik heb Windows er nieuw opgezet, dus er staat verder geen HP software meer op.

Weet er iemand waar ik (een werkende) versie van HP QuickWeb kan vinden?
Heeft zelf iemand dit ook geprobeerd?
5 minuten zoeken op de hp website en heb het waarschijnlijk gevonden. Als je naar deze <klikkerdeklik> link gaat en je klikt onder het kopje "QuickWeb opnieuw installeren met Recovery Manager" op "hp QuickWeb software" download je automatisch een bestandje met hp QuickWeb installatiebestanden.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd omdat ik QuickWeb nog steeds geïnstalleerd heb staan.

Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Danny the dog schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:49:
Mijn verbazing groeit met de dag mbt dat slecht leverbaar zijn van Brazos netbookjes... En dat terwijl Sony al een dik half jaar op de markt is!

@elise1987: Misschien is een Lenovo Thinkpad Edge 11 wat voor je? Tot het eind van de maand krijg je nl nog € 100,- retour en zit je dus met 2GB RAM erbij kopen op ca € 430,- met de Core i3...

(twijfel zelf ook al tijden over het wel of niet kopen van deze kwalitatief hoogwaardige machine)
Na flink wat verder uitzoeken begin ik een vergelijkbaar gevoel te hebben, plus een soort urgentie-ervaring. Die cashback... duurt nog maar heel even.

Wel. Het is zo ongeveer even duur als die Asus 1215B. Grafisch is ie ietsje minder, maar de CPU is wel weer beter. Gewicht maakt niet uit. Scherm is iets kleiner. Geen USB3 en BT2.1 ipv BT3, maar wel sneller ethernet. 360 GB ipv 500 GB, who cares. Ik verwacht de snelheden van USB3 en BT3 toch niet nodig te hebben. En "veel opslagruimte" daar heb ik andere machines voor. Die Asus 1215B gaat zo lang doen over uitkomen... nog minstens een maand!

Nog andere dingen die ik echt zou moeten overwegen voor ik ineens impulsief word? Secundaire dingen? Hoe is het design/support enzo? Ik lees daar tot nu toe enkel positieve dingen over....

[ Voor 10% gewijzigd door Trolando op 24-06-2011 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny the dog schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:49:
Mijn verbazing groeit met de dag mbt dat slecht leverbaar zijn van Brazos netbookjes... En dat terwijl Sony al een dik half jaar op de markt is!

@elise1987: Misschien is een Lenovo Thinkpad Edge 11 wat voor je? Tot het eind van de maand krijg je nl nog € 100,- retour en zit je dus met 2GB RAM erbij kopen op ca € 430,- met de Core i3...

(twijfel zelf ook al tijden over het wel of niet kopen van deze kwalitatief hoogwaardige machine)
Sorry, ik ben echt een vrouw, maar ik vind de Lenovo thinkpad edge 11 er een beetje eng uit zien :P.
Maar goed, daar heb ik me maar even overheen gezet en er het een en ander over gelezen. Het klinkt allemaal wel heel veelbelovend, dus ik ga er nog even goed over nadenken. Misschien wordt het toch maar gewoon een 10.1"1015pem, aangezien de 1015b met c50 er ook nog steeds niet is/komt en ik stiekem wel heel erg gecharmeerd ben van zijn enorm lange accuduur, die ideaal is als ik in Nieuw Zeeland een aantal dagen geen stroom heb, en zijn mooie matte schermpje :).
Een andere 11.6" die ik btw overweeg is de MSI U270 (maar dan wel de 11.6"versie). Veel geheugen, E350, ook usb 3.0, etc. Jammer genoeg is ook daarvan de accuduur niet enorm lang en ook deze heeft een glossy scherm. Jammer dat deze niet wordt besproken in de review, maar alleen de 12.1" versie.
Nou, thanx voor de suggestie, ik ga nog even mijn hersens erover later kraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Even snel als de Thinkpad Edge, maar mooier design (imo) heeft de Acer 1830T. Kost 439,-
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-38U2G16N

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 24-06-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:47
Trolando schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 02:03:
[...]
Na flink wat verder uitzoeken begin ik een vergelijkbaar gevoel te hebben, plus een soort urgentie-ervaring. Die cashback... duurt nog maar heel even.
...
Ik denk er ook steeds vaker weer aan om de Edge 11 te kopen.. Echter, in de deelnamevoorwaarden staat echt een vervelend zinnetje:
Het programma is enkel toegankelijk op de gekwalificeerde producten die werden aangekocht bij Lenovo Business Partners. Directe aankopen bij Lenovo of Lenovo-distributeurs komen niet in aanmerking.
Vraag me af of de shops in de Pricewatch wel in aanmerking komen voor de Cashback actie.

Als ik Google op "Lenovo Business Partners" komt Centralpoint wel naar voren...

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je kijkt op de site van Computerpirates staat er gewoon "+ Extra 100 euro cashback via Lenovo!!!"

Het antwoord is dus ja, je komt er voor in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:12:
Even snel als de Thinkpad Edge, maar mooier design (imo) heeft de Acer 1830T. Kost 439,-
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-38U2G16N
Eerste blik: kleinere hard disk...
Plus het belangrijkste: Acer en Lenovo zijn echt niet naast elkaar te leggen qua reputatie op het gebied van kwaliteit.

Maar... ieder zijn eigen keus natuurlijk :)
(Misschien ziet voor sommigen de Acer wat minder eng uit :P )

grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:14:
Als je kijkt op de site van Computerpirates staat er gewoon "+ Extra 100 euro cashback via Lenovo!!!"

Het antwoord is dus ja, je komt er voor in aanmerking.
Kijk daar, goed bezig! Dankjewel :)
(was weer bezig met de moeilijke weg ipv simpel even op 1tje te klikken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Danny the dog schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:15:
[...]
Plus het belangrijkste: Acer en Lenovo zijn echt niet naast elkaar te leggen qua reputatie op het gebied van kwaliteit.
Lenovo heeft z'n reputatie van de oude Thinkpad. Voor zover ik weet is de Thinkpad Edge een totaal andere lijn.

Hoe de kwaliteit is valt misschien te beoordelen uit de reviews van Notebookcheck, review en journal.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 24-06-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Maar toch, Lenovo staat wel bekend om zn kwaliteit, meer dan Acer... Dat oordeel over Acer is ook een algemene indruk, niet type specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
gwie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:03:
[...]

5 minuten zoeken op de hp website en heb het waarschijnlijk gevonden. Als je naar deze <klikkerdeklik> link gaat en je klikt onder het kopje "QuickWeb opnieuw installeren met Recovery Manager" op "hp QuickWeb software" download je automatisch een bestandje met hp QuickWeb installatiebestanden.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd omdat ik QuickWeb nog steeds geïnstalleerd heb staan.

Veel succes ermee!
Oeps! dankje. Had echt goed gezocht dacht ik, maar blijkbaar niet.

Zie dat daar ook een update van CoolSense staat :)

Dus misschien dat die ook werkt voor de mensen waar CoolSense niet werkt.

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Dus ik vraag op Facebook aan ASUS Benelux wanneer de 1215B nu eindelijk beschikbaar is. Krijg ik als reactie: "Deze is sinds kort beschikbaar in Nederland!" Right. Ik heb als vervolgvraag: "Waar dan?" gesteld.

Ook kreeg ik van computerpirates.com het volgende bericht: "Wij zijn officieel Lenovo Premium partner." Zij verkopen de Thinkpad Edge 11 met i3 380UM voor 507 euro.

[ Voor 47% gewijzigd door Trolando op 24-06-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:01:
[...]
...aangezien de 1015b met c50 er ook nog steeds niet is/komt en ik stiekem wel heel erg gecharmeerd ben van zijn enorm lange accuduur, die ideaal is als ik in Nieuw Zeeland een aantal dagen geen stroom heb, en zijn mooie matte schermpje :).

Ehm... de Asus 1015B is gewoon direct beschikbaar hoor, vanaf ca 240 euro :)
Hij is er in wit en zwart.
Je kunt m zelfs bij gewone "binnenloopwinkels" halen, bijv. Dynabyte.
Succes! ;)

Edit: Sorry... dit is de C-30 variant....
Trolando schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:20:
Dus ik vraag op Facebook aan ASUS Benelux wanneer de 1215B nu eindelijk beschikbaar is. Krijg ik als reactie: "Deze is sinds kort beschikbaar in Nederland!" Right. Ik heb als vervolgvraag: "Waar dan?" gesteld.
Misschien maken ze de vergissing met de 1015B ipv de 1215B, want ik kan m ook echt nergens vinden.. Google, kieskeurig.nl, vergelijk.nl, pricewatch....
Ben benieuwd naar het antwoord dat je krijgt!
Ook kreeg ik van computerpirates.com het volgende bericht: "Wij zijn officieel Lenovo Premium partner." Zij verkopen de Thinkpad Edge 11 met i3 380UM voor 507 euro.
Klinkt toch erg interessant zo.... en de tijd dringt gelukkig niet ivm de cashback :+
Vraag me alleen ff af hoe de playback van HD beeldmateriaal is...? (720P / 1080P)

[ Voor 37% gewijzigd door Danny the dog op 24-06-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Danny, "met c50" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ow nee he...... schaam, schaam.... 8)7

helemaal niet meer aan gedacht dat dat ding er ook in 2 smaken was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
ASUS op facebook zegt in reactie op mijn vervolgvraag: "Op dit moment is de beschikbaarheid beperkt, ruimere beschikbaarheid inderdaad verwacht over ongeveer een maand." Kortom, wel beschikbaar maar niet leverbaar. Jammer.

Het leek me een goede tijdsbesteding om wat cijfertjes naast elkaar te leggen en notebookcheck te raadplegen. Ik neem aan dat 2 GB DDR3-SODIMM 20 euro kost (is ook wel iets goedkoper, maargoed). Inclusief cashback, uitgaande van de prijs van computerpirates:

ModelPrijsCPU (Cinebench R10)GPU (3dMark06)Diversen
Asus 1215B400E-350 (1997)HD6310 (1987)4GB, 500GB, USB3+2*USB2, 100 MBps, BT3
Lenovo 11407i3 380UM (3385)Intel GMA (1469)2GB, 360GB, 3*USB2, 1000 MBps, BT2.1
Lenovo 11+427i3 380UM (3385)Intel GMA (1469)4GB, 360GB, 3*USB2, 1000 MBps, BT2.1

Volgens de reviews kan de Lenovo prima HD aan. De CPU lijkt me minstens 50% sneller. Ik weet niet of je de iets slechtere GPU performance in praktijk gaat missen. Ik denk het niet eerlijk gezegd, tenzij je wilt gamen. Volgens alle reviews kan de Lenovo namelijk 1080p aan, ook in Flash. Dan is dus nog de vraag: ga je USB3, BT3 gebruiken? Of ben je van plan om een keer internet uit een kabeltje te trekken en wil je niet je hele netwerk vertragen? Qua gewicht maak het niet uit (beide ongeveer 1,5 kg) maar de Lenovo lijkt iets dunner (30 mm vs 38 mm). De Lenovo gaat wel sneller door de accu heen: 4-4,5 uur i.p.v. 5-5,5 uur.

Ik denk dat ik er wel min of meer uit ben. Ik denk niet dat de Lenovo op grafisch vlak per se slechter is dan de Asus, voor mijn eisen: hij presteert ruim voldoende voor 1080p en dat lijkt me genoeg. De CPU is beter, USB3/BT3 verwacht ik voorlopig niet nodig te hebben en een iets kleinere harde schijf, ach wat maakt dat nou uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Trolando op 24-06-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Mooi stukje tekst zo :)
En afgaande op je woorden, denk ik idd dat je wel weet wat je gaat kopen ;)

Ik vind t echt onbegrijpelijk dat het zo lang moet duren met die E-350 laptopjes... Zó geweldig zijn die dingen nou ook weer niet. Ja, in vergelijking met de oude Atoms ja...

Wellicht dat ik mezelf dit weekend ook wel overhaal de Lenovo te bestellen..... :P (bijna een half jaar wachten op een fatsoenlijke 12" laptop lijkt me lang genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Danny the dog schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:00:

Klinkt toch erg interessant zo.... en de tijd dringt gelukkig niet ivm de cashback :+
Vraag me alleen ff af hoe de playback van HD beeldmateriaal is...? (720P / 1080P)
Ik heb net de Lenovo Edge 11 besteld bij Computerpirates, mede door de cash-back actie, met 2Gb extra. Hij is al onderweg :) *niet kan wachten*

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:08:
[...]

Ik heb net de Lenovo Edge 11 besteld bij Computerpirates, mede door de cash-back actie, met 2Gb extra. Hij is al onderweg :) *niet kan wachten*
Zal wel niet morgen al aankomen he ;)
Wat voor geheugen heb je er bij genomen?
Want het "aanbevolen" geheugen dat onder de laptop zelf staat is nogal prijzig....

Totaal off topic, maar computer pirates heeft ook de Edge 15 in de actie. Kost bij hun € 499,- waarbij de goedkoopste concurrent meteen € 80,- duurder is! En dan nog de cash back van € 100,- levert je een leuk laptopje voor € 399,-.... [/reclame-modus] :P

[ Voor 33% gewijzigd door Danny the dog op 24-06-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Ik wacht even tot ik de notebook heb, maandag waarschijnlijk. Ik heb hem ook al besteld. Dan maak ik 'm open en kijk ik wat voor geheugen erin zit. En die koop ik dan elders, Azerty ofzo. Kost waarschijnlijk 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ok, dat zou fijn zijn :)
Op een of andere manier begint de koop-kriebel mij ook steeds meer te bekruipen...

Heb je ook al een sleeve besteld / op het oog? Wordt nl. wel even opletten, ivm de iets uitstekende accu aan de achterzijde van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Voor de sleeve, tsja. Daar ga ik volgende week naar op zoek. Ik denk dat ik voor een caselogic ga, die zijn over het algemeen vrij goed. Er was laatst een sleeve voor die 1215B met handige opbergfeatures, zou die niet ook geschikt zijn voor deze of is deze echt zoveel kleiner... Misschien fiets ik even langs de MediaMarkt om een paar sleeves te vergelijken als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Om de twijfel nog maar weer eens op te laaien, de keus tussen de AMD en de Intel variant van de Edge 11.
Vooral gezien het prijsverschil van ca. € 90,- (na upgrade van de intel met +2GB) en de langere looptijd op een acculading in het voordeel van de AMD. De AMD heb je dus uiteindelijk voor ca. € 340,- wat erg goedkoop is.

Zie ook deze review...

En dan is er nog altijd de duurste Intel editie, met standaard 4GB, GPS en 3G modem.

Op alle 3 genoemde versies is de € 100,- cash back van toepassing, maar wat de 3e Intel versie nu voor meerwaarde biedt, waarbij deze ook nog buiten de cash back valt...?

[ Voor 3% gewijzigd door Danny the dog op 24-06-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De AMD variant is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ik zag t ja... overal / voor altijd? (end of life?)

Betekent dat dan ook dat de cash back een "opruimactie" moet voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die cashback is er al... lang. Ik betwijfel dat het een opruimactie is. Eerder een actie om lenovo meer aan de man te brengen in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ok... Maar toch blijft t jammer dat de specs een beetje tegenvallen, voor de prijs die je betaalt.
Er zou best een niet UM processor in mogen... Kijk naar de Edge 13, die is echt way overpriced, als je kijkt wat je voor t zelfde geld krijgt bij de concurrentie in t zelfde formaat.

Trouwens, zoals ik al eerder nagevraagd had bij Lenovo (om mezelf maar te quoten :+ )
Danny the dog schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 08:41:
...
Verder zal er binnen ca 3 maanden een opvolger van de Edge 13 komen, met Sandy Bridge.
Van de Edge 11 is dit nog niet bekend.

De Edge E220s zal hoogstwaarschijnlijk niet naar Europa komen, vervanger is de nieuwe Egde 13 (SB).
Dan zou alleen de huidige Edge 13 uitgefaseerd worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Danny the dog op 25-06-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van elk merk kan ik wel notebooks opnoemen die tegenvallen voor de prijs die je betaalt. De hele pavilon dv6 serie bijvoorbeeld, en bijna alles van sony, alles van dell in de budget <15" lijn, ....

En als je het nog niet wist. De UM serie is even duur/duurder dan de normale serie, het verschil zit hem in de TDP: met een UM is een kleinere form factor mogelijk. Maar dat vind ik an sich wel raar: de edge 13 kan volgens mij wel een full-voltage i3 aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Dat van die UM wist ik idd nog niet, thnx voor de uitleg.
Zoals je ziet in mijn bovenstaande bericht, komt er ook een Edge 13 met "normale" cpu aan.. (augustus / september)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotterP
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-02 04:40
Voor degene die de edge 11 wil kopen, ik zou nog heel even wachten, want volgens mij komt de thinkpad x121e ook naar europa (opvolger van x120e), zowel in intel i3 als AMD fusion uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Hoe kom je aan die informatie? Via Lenovo?
Sowieso zal het nog wel even duren dan, anders was hij wel al aangekondigd... Plus, de prijs zal wel hoger zijn, vooral gezien de cash back nu op de Edge 11.

Maar idd, als je kúnt wachten, is t een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Denk ook dat die niet zo scherp zullen zijn geprijsd als nu met de cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Ik zit nu naar aanleiding van de Tweakers.net-review te twijfelen tussen HP's DM1 en Asus' 1215b.

Pro's voor DM1 zijn het kleinere scherm, volledig open kunnen klappen, vloeiender design (maar mooier?), vlotte hd.
Pro's voor Asus zijn de betere specificaties qua geheugen, usb 3.0 en in de reviewbenchmarks ook vaak sneller.

Ik weet het niet meer, heeft iemand een goede reden om de een dan wel de ander te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Nou.. allereerst zul je moeten afwegen hoe lang je nog kunt wachten, want op t moment is de Asus in geen velden of wegen te bekennen. Verder, heb je usb 3 nodig? Als je 2 GB in de DM1 bij prikt, heb je hem voor dezelfde prijs als de Asus ook op 4 GB. Dus, t is meer de vraag hoe lang je kunt wachten, welke je t mooist vindt en waar je evt voorkeur qua merk heengaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Danny the dog schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:13:
Nou.. allereerst zul je moeten afwegen hoe lang je nog kunt wachten, want op t moment is de Asus in geen velden of wegen te bekennen. Verder, heb je usb 3 nodig? Als je 2 GB in de DM1 bij prikt, heb je hem voor dezelfde prijs als de Asus ook op 4 GB. Dus, t is meer de vraag hoe lang je kunt wachten, welke je t mooist vindt en waar je evt voorkeur qua merk heengaat...
Tja, usb 3.0 wórdt nog wel handig, op het moment nog niet, maar de laptop moet ook een tijdje meegaan. En maakt die 2gb dan zoveel uit? Ik heb nu een netbook op 2gb en ik heb niet de indruk dat er een geheugengebrek is. En geduld heb ik wel, dat is het niet. Voor het mooist zal ik even de plaatjes en filmpjes moeten vergelijken, maar in elk geval bedankt voor je info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ t.coenraad, de Lenovo Edge en pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-38U2G16N
vind ik betere laptops dan de E-350 modellen, tenzij je wil gamen.

4GB is goed voor Windows 7, geeft meer snelheid.

Als je toch E-350 wil: Ik denk dat de degelijkheid van Asus iets hoger ligt dan HP.
Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/bto/20091118/by-manf.jpg
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10400447-1.html

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 25-06-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik had een prijsplafond van zo'n 400 euro in gedachten, die Lenovo lijkt daar boven te gaan? Verder heb je wat betreft die misbakselgrafieken wel een goede reden een Asus te nemen in plaats van een HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Deze komt met cashback actie op 407 euro: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 11 (NVY5GMH)

De Core i3 380um is grofweg 2x zo snel als de E-350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
Philflow schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:25:
Deze komt met cashback actie op 407 euro: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 11 (NVY5GMH)

De Core i3 380um is grofweg 2x zo snel als de E-350.
De accuduur van de dm1 vind ik een groot voordeel,
hoe zit dat bij bovengenoemde laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:20:
Als je toch E-350 wil: Ik denk dat de degelijkheid van Asus iets hoger ligt dan HP.
[afbeelding]
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10400447-1.html
Dat is nog steeds dat onderzoek van 4-5 jaar geleden wat gedaan is door een verzekeraar... ik weet niet hoevaak ik dat onderzoek al niet de grond in heb geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

gwie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:50:
[...]
De accuduur van de dm1 vind ik een groot voordeel,
hoe zit dat bij bovengenoemde laptop?
De review staat op Notebookcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Danny the dog schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:09:
[...]

Zal wel niet morgen al aankomen he ;)
Wat voor geheugen heb je er bij genomen?
Want het "aanbevolen" geheugen dat onder de laptop zelf staat is nogal prijzig....

Totaal off topic, maar computer pirates heeft ook de Edge 15 in de actie. Kost bij hun € 499,- waarbij de goedkoopste concurrent meteen € 80,- duurder is! En dan nog de cash back van € 100,- levert je een leuk laptopje voor € 399,-.... [/reclame-modus] :P
Nee, maar hij is al wel onderweg en zal maandag/dinsdag worden. Heb het Kingston geheugen wat er onder stond, zal vast goedkoper kunnen maar zit in dezelfde zending... Kan niet wachten tot ik hem heb, gebruik zelf een Lenovo T400 van werk (4Gb, 1440x900, 250Gb, P8600 CPU) en deze is dan van mijzelf en lekker voor onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de knoop is doorgehakt: ik heb de Asus 1015pem besteld. Ik kwam er toch steeds weer op terug en hij is gewoon degelijk, goed genoeg voor mijn gebruik en heeft een enorm lange accuduur.
Denken jullie dat het goed zou zijn als ik daar een 2gig kaartje in laat zetten? En voegt een betere windows nog wat toe of denken jullie dat ik dat maar moet laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

1 GB is mijn inziens te weinig voor Windows 7, dus ik zou uitbreiden naar de maximaal haalbare 2 GB voor die laptop (en ook Windows 7 Starter). Of je upgrade naar een hogere versie nodig is, ligt eraan of je gebruik wilt maken van de extra mogelijkheden voor die versie. Vergelijken kun je o.a. hier.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

2GB zal veel beter presteren. Ik zou het zelf bij Windows 7 Starter houden, die kan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:38:
1 GB is mijn inziens te weinig voor Windows 7, dus ik zou uitbreiden naar de maximaal haalbare 2 GB voor die laptop (en ook Windows 7 Starter). Of je upgrade naar een hogere versie nodig is, ligt eraan of je gebruik wilt maken van de extra mogelijkheden voor die versie. Vergelijken kun je o.a. hier.
Philflow schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:40:
2GB zal veel beter presteren. Ik zou het zelf bij Windows 7 Starter houden, die kan genoeg.
Thanx guys! Ik ga hem dan zeker (laten :P) upgraden naar 2gb en ik hou het bij windows 7 starter.
Joepie, wat ben ik blij dat ik eindelijk van het getwijfel en getob over die netbooks af ben :)

Thanx voor al het meedenken en iedereen die wacht op de asus 1215b of 1015b, ik duim voor jullie dat het snel gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gefeliciteerd en goede reis!

Weet iemand trouwens waar je de hp 3125 in het echt kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
jayjey schreef op zondag 26 juni 2011 @ 03:18:
Gefeliciteerd en goede reis!

Weet iemand trouwens waar je de hp 3125 in het echt kunt zien?
Als het goed is bij de MediaMarkt, die hebben een aparte HP stand.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Aangezien ik het wachten op de 1215B ook een beetje beu begin te worden zocht ik een alternatief.

Nu heb ik hier gelezen over de Lenovo-cashback. Maar ik heb sterke twijfels of je nu, net voordat de actie verloopt nog wel cash terug krijgt :) Als ik alles goed lees kun je pas na 30 dagen vanaf de factuurdatum, dus stel 26-6, je claim indienen. Aangezien de actie 30 juni afloopt ben je dan het haasje 8) Dit staat op de website:

Om in aanmerking te komen voor een promotiea moeten klanten hun aankoop niet eerder dan dertig (30) dagen na en niet later dan zestig (60) dagen na de factuurdatum registreren en het claimformulier op de promotiewebsite invullen. Cashback-claims die buiten deze periode worden ingediend worden niet geaccepteerd.

Zie ik iets over het hoofd of hebben eerdere Lenovo Edge 11 (of 13) kopers dit al gecheckt?

Edit: na het nog eens te hebben overdacht geloof ik dat je gewoon alle aankopen tot 30 juni en dan minstens 30 dagen later kunt claimen. Sorry voor de off-topic wellicht 8)

[ Voor 9% gewijzigd door objectief2 op 26-06-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

objectief2 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:33:
Aangezien ik het wachten op de 1215B ook een beetje beu begin te worden zocht ik een alternatief.

Nu heb ik hier gelezen over de Lenovo-cashback. Maar ik heb sterke twijfels of je nu, net voordat de actie verloopt nog wel cash terug krijgt :) Als ik alles goed lees kun je pas na 30 dagen vanaf de factuurdatum, dus stel 26-6, je claim indienen. Aangezien de actie 30 juni afloopt ben je dan het haasje 8) Dit staat op de website:

Om in aanmerking te komen voor een promotiea moeten klanten hun aankoop niet eerder dan dertig (30) dagen na en niet later dan zestig (60) dagen na de factuurdatum registreren en het claimformulier op de promotiewebsite invullen. Cashback-claims die buiten deze periode worden ingediend worden niet geaccepteerd.

Zie ik iets over het hoofd of hebben eerdere Lenovo Edge 11 (of 13) kopers dit al gecheckt?

Edit: na het nog eens te hebben overdacht geloof ik dat je gewoon alle aankopen tot 30 juni en dan minstens 30 dagen later kunt claimen. Sorry voor de off-topic wellicht 8)
Ik had precies hetzelfde en heb Computerpirates nog even gebeld voor ik mijn Lenovo ThinkPad Edge 11 ging bestellen... Ze doen het pas na 30 dagen omdat je anders de cashback kan doen en ondertussen je laptop nog terug kan sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En omdat je dan de kans hebt dat mensen het vergeten, en dat is pure winst voor lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:07:
En omdat je dan de kans hebt dat mensen het vergeten, en dat is pure winst voor lenovo.
Daar hadden mijn collega's het ook al over, de cashback actie was voor mij net het verschil om deze te nemen en ik heb het in mijn agenda gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Wat vinden de kenners van deze laptop, met cashback voor 270 euro :)

http://www.4launch.nl/sho...6---p4600--320gb/tweakers

Ik weet dat hij het niet haalt bij de mobiliteit van een E-350, maar er staat meer CPU-kracht tegenover en voor de rest vind ik hem eigenlijk ook prima. Doen of niet doen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Superdeal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dank u, na urenlang op notebookcheck.net gekeken en vergeleken te hebben ben ik er ook wel uit, deze neem ik. Bevalt hij niet dan verkoop ik hem volgend jaar weer door voor een AMD E-550 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
objectief2 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:39:
Wat vinden de kenners van deze laptop, met cashback voor 270 euro :)

http://www.4launch.nl/sho...6---p4600--320gb/tweakers

Ik weet dat hij het niet haalt bij de mobiliteit van een E-350, maar er staat meer CPU-kracht tegenover en voor de rest vind ik hem eigenlijk ook prima. Doen of niet doen ;) ?
Ik vind 'm te groot ;) Ik wil lekker handzaam en daarom ga ik toch voor HP's DM1-3125 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik was al 15 inch gewend, maar eerlijk is eerlijk: 12 inch is ook mijn voorkeurmaat ;)

Ik wilde de potentiele koper hiet niet ontmoedigen, maar afgelopen vrijdag kreeg ik tijdens een telefoontje met een verkoper te horen...die weer toevallig net een Asus vertegenwoordiger bij zich had ;) ...dat de 1215B nog wel maanden op zich kan laten wachten. De Intel-versie oid, kwam binnenkort wel in de winkel (Mediamarkt). Evenals de opvolger van de HP, de versie met grotere harddisk. Volgens Mycom was het wachten op een boot met daarin de containers uit Taiwan met daarin de 1215 en 1015B,s (met C-50).

Dus kort samengevat: ik ben blij met deze Lenovo voor 270 euro, maar de markt is altijd in beweging en ik ook >:) Dus hij is ook zo weer doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
objectief2 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:14:
Ik was al 15 inch gewend, maar eerlijk is eerlijk: 12 inch is ook mijn voorkeurmaat ;)

Ik wilde de potentiele koper hiet niet ontmoedigen, maar afgelopen vrijdag kreeg ik tijdens een telefoontje met een verkoper te horen...die weer toevallig net een Asus vertegenwoordiger bij zich had ;) ...dat de 1215B nog wel maanden op zich kan laten wachten. De Intel-versie oid, kwam binnenkort wel in de winkel (Mediamarkt). Evenals de opvolger van de HP, de versie met grotere harddisk. Volgens Mycom was het wachten op een boot met daarin de containers uit Taiwan met daarin de 1215 en 1015B,s (met C-50).

Dus kort samengevat: ik ben blij met deze Lenovo voor 270 euro, maar de markt is altijd in beweging en ik ook >:) Dus hij is ook zo weer doorverkocht.
Wat is de wachttijd voor die grotere HD-versie en ken je ook het prijsverschil van de HP? Anders wil ik nog wel even een paar weken wachten :)

Edit: ik begrijp dat het om type dm1-3200 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
De prijs zou ik niet weten, wat ik wel weet is dat de Mediamarkt-verkoper zei dat hij binnenkort (ik gok binnen een maand) werd verwacht. Aangezien ik meer op Asus gefocust ben heb ik niet verder gevraagd.

Edit: ja de 3200 betreft het, ik had het bewust met de verkoper over de versie met schijf van 500GB tenslotte en meer intern geheugen :) Hij wist zelf goed te vertellen dat het om de E-350 APU ging!

Edit: Mediamarkt Groningen, maar bij mijn weten loopt alles via het landelijke hoofdkantoor

[ Voor 43% gewijzigd door objectief2 op 26-06-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Chiel340 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 07:02:
[...]

Als het goed is bij de MediaMarkt, die hebben een aparte HP stand.
Welke dan? In rotterdam centrum en alexanderpolder was ik al.
In centrum is de hp store, maar niks te vinden. Ze zeiden wel dat er een 3200 aan zat te komen?

In de hp schijn je heel makkelijk een ssd te kunnen plaatsen...

[ Voor 8% gewijzigd door jayjey op 26-06-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nou dat duurt wel heel lang zeg. Ik ga dan maar voor de hp, ook vanwege de langere accuduur.

Gaat dit allemaal werken?
#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion dm1-3125ed€ 379,-€ 379,-
1Corsair CMSO2GX3M1A1333C9€ 15,-€ 15,-
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 549,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Behalve dat je absoluut geen vertex moet kopen. Die dingen zijn extreem onbetrouwbaar en de specs zijn lager dan in de reviews. Lang verhaal, OCZ stopte er plots goedkoper flashgeheugen in zonder de SKU te upgraden en verzuimde vervolgens de tragere drives op te sturen naar reviewers.. Je kan veel beter een M4, intel 320, of kingston 96GB kopen.

http://tweakers.net/price...9968;282241;269285;279967
Een van deze dus. Kost wat meer, maar is ook een stuk sneller en scheelt een boel gezeik als hij stuk gaat. Wat vaak voorkomt de sandforce drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja eens met Darkstone. Vertex 2 is nogal hit and mis qua betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

En de vertex gebruikt ook meer stroom vergeleken met bv de 320 is eerder geroepen in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt. De M4 heeft LPM issues. Dat is wellicht een minder goede keus voor een netbook. Ik zou dan de kingston nemen aangezien de intel 320 toch net iets meer kost per gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik lees tegenwoordig weer erg veel reacties van mensen die zeggen dat firmware 2 het LPM probleem totaal heeft opgelost voor de M4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik niets gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik denk wel dat het goed is dat je het zegt want ik heb ook minstens 2 mensen gezien die zeiden dat ze nog steeds LPM issues hadden.

Nou zal een M4 met LPM issues nog altijd minder stroom vebruiken dan een 7200rpm HDD die er nu in zit, verwacht ik.

PS. ik geloof dat er sowieso geen LPM issue is op SATA II. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 26-06-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Is LPM ook niet iets van Intel?
Of komt het dus ook op AMD chipsets voor?
Zoals de 870-890-990 of de E-350 chipset?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Goed punt ja. Ik denk niet dat je LPM issues gaat hebben op de E-350 netbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04
weet iemand wanneer de Asus 1215B beschikbaar wordt in Nederland? Ik zag hem wel staan op Amazon, maar daar wordt hij zonder OS en met een QWERTZ-toetsenbord verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

AFT0570 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:26:
weet iemand wanneer de Asus 1215B beschikbaar wordt in Nederland? Ik zag hem wel staan op Amazon, maar daar wordt hij zonder OS en met een QWERTZ-toetsenbord verkocht.
even terug lezen
objectief2 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:14:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:00
AFT0570 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:26:
Inderdaad is deze bij Amazon Duitsland vanaf 30 juni leverbaar. Ik twijfel om deze te bestellen. 300 euro is natuurlijk wel netjes. Wel heeft deze maar 2 GB ipv 4. Maar voor een meerprijs van 37 euro krijg je 2 gig extra en een netbook tas.

Het enige waar ik mee zit is het toetsenbord (daar zitten denk ik ook de voor ons nutteloze umlauttoetsen op.) en de evt garantie. Kan deze bijv. gewoon via Asus Nederland lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Als je dit topic doorzoekt, zie je dat dit al vaak aangehaald is.
Je kúnt een toetsenbord vervangen, maar wat ik zelf gezien heb zijn deze vrij prijzig (ca € 90,-) áls ze al leverbaar zijn voor het type dat je zoekt.

Zelf kun je trouwens niet rechtstreeks bij Asus kopen, maar zul je je moeten wenden tot een reseller.
Even Googlen op "toetsenbord laptop vervangen" oid.... :)

Edit: Replacedirect heeft idd geen tobo voor de 1215 reeks, maar wel een instructiefilmpje hoe je het moet vervangen.

Misschien kun je wat met een skin of past dit of dit... (E-Bay)

[ Voor 50% gewijzigd door Danny the dog op 27-06-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:34:
[objectief2 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:14:
Ik wilde de potentiele koper hiet niet ontmoedigen, maar afgelopen vrijdag kreeg ik tijdens een telefoontje met een verkoper te horen...die weer toevallig net een Asus vertegenwoordiger bij zich had ...dat de 1215B nog wel maanden op zich kan laten wachten. De Intel-versie oid, kwam binnenkort wel in de winkel (Mediamarkt). Evenals de opvolger van de HP, de versie met grotere harddisk. Volgens Mycom was het wachten op een boot met daarin de containers uit Taiwan met daarin de 1215 en 1015B,s (met C-50).
Pff echt balen he...Hoop voordat ik weer naar school ga, in september, dat hij leverbaar is in NL. Maar in september komt ook de Aus UX21 uit... verleidelijk :9~

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:18:
[...]
Pff echt balen he...Hoop voordat ik weer naar school ga, in september, dat hij leverbaar is in NL. Maar in september komt ook de Aus UX21 uit... verleidelijk :9~
Is wel even een andere prijsklasse he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. De UX21 zou rond de prijs van de MBA worden gepositioneerd.
Of eigenlijk, "under $1000", maar ik betwijfel of je daar een fatsoenlijke config voor krijgt. Vast geen grote SSD en misschien zelfs nog een i3.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik niet. Maar er zit een atom in, je kan er dus gewoon windows op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotterP
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-02 04:40
Lenovo x121e. de opvolger van de x120e

http://cskb.lenovo.com.cn...%A8%E6%89%8B%E5%86%8C.pdf

http://otbp.blogspot.com/...-x121e-incoming-soon.html

Belgische handel lijkt hem al binnen te hebben of in ieder geval een prijsstelling:

http://www.google.nl/url?...ozyDRy8ni6LxFSe6g&cad=rja

Zit dus optioneel een intel core i3 2357 sandy bridge in: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=54624

Op zich wel jammer van die batterij, volgens mij heb je nu minder ruimte om je handen op te laten rusten (een klacht die men ook t.a.v. de x220 had)

[ Voor 6% gewijzigd door PjotterP op 27-06-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Voor de liefhebbers, vandaag de HP DM1-3125ED bij Wehkamp voor 359,-:

http://www.wehkamp.nl/Win...C7wEwybwLCjC-AfBfzT%0D%0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
Volgens de wehkamp:

HP DM1-3125ED entertainment mini laptop

Specificaties

2.4 GHz AMD Dual Core processor, 11.6" beeldscherm
2 Gb intern geheugen, 320 Gb harde schijf
AMD Radeon HD 6310M videokaart

zit er dus een 2.4ghz dual core processor in, doen zou ik zeggen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ik zal m wel kopen, zet ik m op marktplaats voor dezelfde prijs en dan zet ik erbij "3.0Ghz".... wordt ie met de minuut sneller :+

Is gewoon een tikfout, want de specs voor de DM1 staan gewoon vast, geheugen en HDD kan varieren, de rest niet

[ Voor 33% gewijzigd door Danny the dog op 28-06-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Ziezo, ik heb m'n edge 11 binnen (GLS kon m'n voordeur niet vinden, dus ik haalde het maar bij het depot op). Er zitten drie partities op, SYSTEM_DRV, Windows7_OS en Lenovo_Recovery. Ik gooi er lekker een paar bij: LINUXMINT, DATA en een linux-swap partitie :)

Het geheugen is van Samsung, het type is M471B5673FH0-CH9. Ik heb zo het idee dat het niet uitmaakt wat voor module je erbij pleurt, als het maar 1333 MHz is met CAS 9.

[ Voor 9% gewijzigd door Trolando op 28-06-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Kijk, da's mooi! Een tevreden klant :)

Dus, al dit geheugen kan er in.. 2GB vanaf een eurootje of 15....

Of kun je er beter één 4GB module ingooien mbt energieverbruik of mss zelfs dat er meer in kan dan 4GB totaal? (dus 6GB met de originele erbij)

Weet je al wat voor sleeves gaan passen? Kan me nl voorstellen dat niet alle 11,6" sleeves passen ivm de accubult aan de achterkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Die accubult valt eerlijk gezegd wel mee, precies 2 centimeter. Misschien zit het wat strak, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet past. Ik ga gewoon voor de standaard case logic 11.6", lijkt me een prima sleeve :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ok :)

Maar weet je ook of er een 4GB module in kan (dus in 1 slot)?
Dan bestel ik zometeen al een reepje.. mss een sleeve erbij, heb ik morgen alles ineens compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Ja dat zal wel lukken lijkt me. Je kunt er ook 2x 4GB in stoppen, dus kan 1x ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ok, thnx.

Hoe bevalt ie verder trouwens? (1e indruk, uiterlijk, stevigheid, scherm, toetsenbord)
En wat doe jij trouwens.. +2GB of +4GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb m (dm1) bij de Wehkamp besteld. Ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door majoh op 28-06-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Afgelopen weekend de DM1 bij de MM gekocht, en ik moet tot nu toe zeggen dat hij mij goed bevalt. De behuizing voelt wat cheap aan, maar dat is tot nu toe (in combinatie met de fan die goed van zich laat horen) het enige minpunt. Het toetsenbord typt prima en ook aan de muis wen je wel. Verder komt hij vlot vooruit en vind ik het geluid goed klinken voor een netbook.

Nu even alle topics doorspitten wat er allemaal aangepast moest worden aan de DM1.
Of iemand die de DM1 heeft een lijstje van zijn aanpassingen? Nieuwe bios etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Pizzaman op 28-06-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb toch een vraagje, Ik heb op dit moment de 1201N, en ik ben daar eigenlijk best tevreden mee. Alleen hij kan op een paar fronten beter dus ik zit te kijken voor een nieuwe.

De nadelen van de 1201 zijn eigenlijk alleen dat de gfx iets te weinig zijn, en als ik zeg iets te weinig dan bedoel ik ook echt ietsje te weinig. Tevens de accu gaat niet echt lang mee. 3 uur op het moment en dan is hij echt op bij normaal gebruik. De rest is eigenlijk ideaal.

Nu heb ik eigenlijk 2 op het oog. de 1215N en 1215B. Mijn vraag is nu op GFX gebied, is de 15B sneller dan mijn huidige 01N? kan dit nergens vinden zo 1 op 1.

Ik weet dat de processor wel een aardige stap omhoog is iig.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

majoh schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:57:
Ik heb m (dm1) bij de Wehkamp besteld. Ben benieuwd :)
Shit, zie dat de Wehkamp de prijzen met 20 euro heeft verlaagd... Had ik dat toch nog mooi even kunnen besparen bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Pizzaman schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:48:
[...]
Shit, zie dat de Wehkamp de prijzen met 20 euro heeft verlaagd... Had ik dat toch nog mooi even kunnen besparen bij de MM.
Laagste prijsgarantie bij MM geldt tot twee weken NA aankoop....
Lees wel ff de voorwaarden door, want het geld alleen voor winkels die ook een vestiging hebben binnen een zeer beperkte straal van je MM vestiging.

Sowieso kun je (bijna) alle producten binnen 2 weken na aankoop zonder opgaaf van reden retourneren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Gebruikte laptops horen daar in principe niet bij. Tenzij ze je willen matsen.

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 28-06-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Danny the dog schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:08:
[...]

Laagste prijsgarantie bij MM geldt tot twee weken NA aankoop....
Lees wel ff de voorwaarden door, want het geld alleen voor winkels die ook een vestiging hebben binnen een zeer beperkte straal van je MM vestiging.

Sowieso kun je (bijna) alle producten binnen 2 weken na aankoop zonder opgaaf van reden retourneren....
Dat maakt het interessant, ik heb hem bij de MM in Zoetermeer gekocht, daar kostte hij in eerste instantie 399 euro, maar de verkoper gaf aan dat zij meegaan met Wehkamp.nl en dus die prijs volgen. Ik kreeg hem toen mee voor 379 euro.

Ik ga eens even kijken in de voorwaarden of ik dat over die twee weken na aankoop kan vinden.
Philflow schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:14:
Voor twintig euro ga ik ook niet al die moeite doen.

edit: Uit de voorwaarden van de MM:

5. Laagste prijsgarantie

5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:

a. Het product nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar is.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.
c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.
e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.

Er staat danwel dat ze niet concurreren met online winkels, maar in Zoetermeer doen ze dat dus blijkbaar wel. Ik ga het toch even proberen vanmiddag. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Pizzaman op 28-06-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:14:
Je wilt niet weten wat ik al allemaal heb teruggebracht naar MM!

Alleen hygiëne artikelen nemen ze niet terug, zoals hoofdtelefoons, oordopjes, tandenborstels :P
Als je je laptop netjes inpakt, hij krasloos en in originele toestand is, is er geen enkel probleem.

Wat ik wél heb meegemaakt is dat MM niet mee kón gaan met een actieprijs (de Vaio YB onlangs bij Dynabyte voor € 425,-) omdat die prijs onder hun inkoopprijs lag.

Ook heb ik al eerder geld terug gehad binnen 2 weken na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica