Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotinus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 10:55
Misschien een rare vraag, maar hebben de
asus 1215B of MSI u270 een Sata 3 (600) aansluiting? (voor SSD)
Ik heb gegoogled en hier wat forums afgestruind maar niets gevonden.
Nettops kunnen het wel aan, maar of de netbook dat ook kunnen?

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitbron schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:05:
Wat komt er trouwens een beestachtig vol geluid uit die DM1 met de juiste drivers en de dolby op instelling 'music'. Ik verbaas er iedereen mee :)
Juiste drivers? bedoel je gewoon die van de HP site zijn te downloaden (IDT HD Audio driver)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Jag schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Ja, het is wel workable, maar heb toch al redelijk vaak moeten prutsen. Maar als er hier in dit topic al drie mensen zijn met het probleem, dan is het wellicht niet één kapotte mini jack aansluiting maar een software iets wat in de toekomst nog veranderd wordt. Of gewoon heel veel kapotte mini jack aansluitingen :P.
Ok, opgelost. Ik dacht ik kijk voor de aardigheid eens op de site van hp voordat ik hem terug moet brengen :). Staat nieuwe driver versie voor de audio op en daarmee lijkt het probleem opgelost. Audio via mijn netbook is weer bruikbaar, heel prettig.

Edit: still going strong, nu uur of 4 geen geswitch meer gehad tussen externe en interne speakers. Dus voor iedereen met het "mini jack probleem" dat je externe speakers steeds uitvallen, nieuwe audio driver lijkt het op te lossen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jag op 13-06-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
Misschien een stomme vraag hoor, maar zit er op de dm1 een knop/functie waarmee je het scherm alleen uit kan doen?

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:15:
[...]
Juiste drivers? bedoel je gewoon die van de HP site zijn te downloaden (IDT HD Audio driver)?
Ja de audio drivers van de hp site. Ik gebruik voor mijn installatie driverpacks en die installeerde andere drivers. Het verschil is gigantisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
tasjesdief schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:13:
Misschien een stomme vraag hoor, maar zit er op de dm1 een knop/functie waarmee je het scherm alleen uit kan doen?
Als je bedoelt dat de netbook blijft doorgaan waar die mee bezig is, zonder dat je nog iets op het scherm ziet, dit regel je bij energiebeheer.

Als bedoelt dat als je de netbook op de tv aansluit, je de weergave niet meer op het scherm hoeft, maar alleen nog op de tv. Ja hiervoor zit er een knop op.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 11:23
YMGV4LIFE schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Als je bedoelt dat de netbook blijft doorgaan waar die mee bezig is, zonder dat je nog iets op het scherm ziet, dit regel je bij energiebeheer.

Als bedoelt dat als je de netbook op de tv aansluit, je de weergave niet meer op het scherm hoeft, maar alleen nog op de tv. Ja hiervoor zit er een knop op.
windowsknop+P hiermee kun je switchen tussen netbook-beeldscherm en projector/tv-beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Chillum schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:22:
[...]

windowsknop+P hiermee kun je switchen tussen netbook-beeldscherm en projector/tv-beeldscherm.
of gewoon op f4 duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhlau
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:00
Kan iemand zijn bevindingen al vertellen over de DM1 met in totaal 8GB ram? Ik ben nog altijd niet uit of ik een 4GB of meteen 2x 4GB koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er mensen geïntereseerd zijn in de Asus 1015b C50...
Ik heb er een in Maleisië besteld.
2 gig versie incl.btw en verzenden € 290,- (met standard US tobo layout)
Zeer goed geholpen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:02:
Zeer goed geholpen daar.
Ehm, heb je hem al ontvangen dan?

Ga toch even kijken of ze een 1215b hebben, zal alleen door de invoer belasting en btw wel bijna even duur worden als in nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
nhlau schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:12:
Kan iemand zijn bevindingen al vertellen over de DM1 met in totaal 8GB ram? Ik ben nog altijd niet uit of ik een 4GB of meteen 2x 4GB koop.
Ik heb er 8 gb in zitten, ik weet niet hoe 4 of 2 gb is omdat ik direct er 2x 4 gb in heb gezet. Ik kan je wel vertellen dat het lekker soepel draait. Als je twijfelt tussen 1x 4gb naast de 2gb erin te zetten of totaal 8gb dan raad ik je aan om gelijk 8gb erin te zetten. Kost 65 incl verzenden voor 8gb en dat is toch geen geld, gewoon doen!

Als iemand 2 gb zoekt dan heb ik er een te koop want die heb ik over :P

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op welke snelheid verbind jullie laptop? bij mij maar op 150 Mbps.
Terwijl mijn wndr3700 toch echt op 300 loopt, ik merkte vanmiddag dat de ziggo speedtest trager was op de hp dan op een 4 jaar oude acer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:48:
Op welke snelheid verbind jullie laptop? bij mij maar op 150 Mbps.
Terwijl mijn wndr3700 toch echt op 300 loopt, ik merkte vanmiddag dat de ziggo speedtest trager was op de hp dan op een 4 jaar oude acer :(
Wat dat betreft zijn we genaaid door HP (of Ralink), die wireless kaart gaat niet sneller, maar is op papier toch een wireless N. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

tasjesdief schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:55:
[...]
Kost 65 incl verzenden voor 8gb en dat is toch geen geld, gewoon doen!
Mooi dat het voor jou werkt maar 65 euro vind ik wel geld, zeker als het geen tot weinig effect heeft. De gemiddelde gebruiker heeft niets aan meer dan 4GB. Met VMware en zwaar photoshoppen heb je er wel wat aan, maar het lijkt me sterk dat iemand dat gaat doen met een E-350.

Ik zou die 65 euro liever steken in een hybrid schijf van Seagate. Daar merk je zeker wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:41:
[...]
Mooi dat het voor jou werkt maar 65 euro vind ik wel geld, zeker als het geen tot weinig effect heeft. De gemiddelde gebruiker heeft niets aan meer dan 4GB. Met VMware en zwaar photoshoppen heb je er wel wat aan, maar het lijkt me sterk dat iemand dat gaat doen met een E-350.

Ik zou die 65 euro liever steken in een hybrid schijf van Seagate. Daar merk je zeker wat van.
Ik merkte wel degelijk verschil tussen 4 en 6GB geheugen. Windows reageerde echt soepeler met 6GB.
Het verschil tussen 6 en 8 GB is te verwaarlozen tenzij je net zo gek bent als ik en er inderdaad VMWare op hebt staan ;)

Als je echt snelheidswinst wilt hebben moet je er een SSD in zetten met minimaal 4GB, tenzij je de diskruimte nodig hebt, anders wordt het een erg dure hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Alle wetenschappers weten: placebo effecten zijn vaak sterker dan echte effecten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 15-06-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik kan me ook niet voorstellen dat de stap van 4 naar 6GB RAM er voor zorgt dat Windows sneller boot. Je zou het eens moeten timen met een stopwatch om het voor jezelf te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn dm1 met 4 GB en 40 GB SSD performed voor mij ruim voldoende voor wat ik er mee doe.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Bitbron schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 07:46:
[...]

Wat dat betreft zijn we genaaid door HP (of Ralink), die wireless kaart gaat niet sneller, maar is op papier toch een wireless N. Erg jammer.
Nou ja, opzich snel is die 150 Mbps genoeg voor Alles in 1 plus lijkt me, viel me alleen op hij bij het downloaden vanaf de nieuwsgroepen net niet volle bak trekt. Zou toch jammer zijn als ik straks niet profiteer van de nieuwe Ziggo snelheid als ik eindelijk dat Docsis 3 modem binnen krijg.

Drivers los, dus niet bij HP, kon ik ook niet vinden voor die Ralink wifi adapter. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb de laatste ralink driver hier weg: http://www.station-drivers.com/page/ralink.htm

Helemaal onder aan de pagina staat ook de bijbehorende Bluetooth driver.

[ Voor 30% gewijzigd door MegaTronics op 15-06-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:02:
Zeer goed geholpen daar.
Deze wilde ik eigenlijk hebben, maar ik had de hoop al opgegeven omdat er niet echt een teken van leven hier in Nederland was.
Wil je laten weten als je hem veilig en goed binnen hebt? Dan ga ik er nog eens over nadenken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Net een uurtje NFS underground 2 op hoogst mogelijke settings gespeelt. Het viel me op dat de netbook (hp dm1) toch wel erg warm werd en hij hard moest blazen.
Speedfan kon me vertellen dat hij onder het spelen eigenlijk constant 78-81° was.
Wat ik ook wel vreemd vond is dat de fan niet altijd op max draaide, hij deed het soms ietsje rustiger aan terwijl hij volgens mij toch wel constant op ze'n hardste mag draaien.
Nu is de vraag eigenlijk, hoe warm mag hij worden?
Kan het kwaad dat hij een uur of anderhalf uur lang 80 graden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe warm mag hij worden? Ongeveer 95-105°, afhankelijk van de temperatuur die AMD als kritiek ziet. Geen zorgen om maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 17:11
Philflow schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:41:
[...]

Inderdaad, zo veel geheugen heeft alleen maar zin als je programma's gebruikt die het geheugen ook nodig hebben. Voor alleen Windows 7 is dat in ieder geval niet zo. En voor zover ik het kan volgen is het dus ook niet mogelijk om een snellere opstart tijd te krijgen met meer geheugen. Er is dan immers nog maar heel weinig geladen, dus hoe kan het dan sneller zijn?

Zo veel geheugen heeft dus geen voordeel als je toch geen zware programma's draait. In tegendeel, het verbruikt het alleen maar meer energie. Ik heb gewoon de 2GB in de dm1 zitten. Verder heb ik 'm stabiel ge-undervolt (of dat veel scheelt weet ik eigenlijk niet, maar het idee is leuk). Later nog een SSD van 120 GB erin (als ze nog wat goedkoper worden) en dan scheelt het nóg meer, ook qua stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

undervolten, hoe doe je dat, welk progje kan dat op de dm1?
rmclock draait op mijn ouwe laptop, maar dat wordt helaas niet meer aan ontwikkeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Voor de Phenom II in mijn desktop gebruik ik PhenomMSR Tweaker. Zou dat bij de brazos ook werken? Brazos is toch een getweakte K8 ipv een K10.5, niwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
TimoDimo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:16:
[...]
Inderdaad, zo veel geheugen heeft alleen maar zin als je programma's gebruikt die het geheugen ook nodig hebben. Voor alleen Windows 7 is dat in ieder geval niet zo. En voor zover ik het kan volgen is het dus ook niet mogelijk om een snellere opstart tijd te krijgen met meer geheugen. Er is dan immers nog maar heel weinig geladen, dus hoe kan het dan sneller zijn?

Zo veel geheugen heeft dus geen voordeel als je toch geen zware programma's draait. In tegendeel, het verbruikt het alleen maar meer energie. Ik heb gewoon de 2GB in de dm1 zitten. Verder heb ik 'm stabiel ge-undervolt (of dat veel scheelt weet ik eigenlijk niet, maar het idee is leuk). Later nog een SSD van 120 GB erin (als ze nog wat goedkoper worden) en dan scheelt het nóg meer, ook qua stilte.
Tijdens het opstarten worden in Windows veel en in Windows 7 heel veel services geladen.
Dat scheelt wel met meer geheugen. Of met meer geheugen meer energie verbruikt wordt weet ik eigenlijk niet. Groter geheugen verbruikt meer energie?

Van wat ik gelezen heb is dit de einige manier om de DM1 te undervolten, maar ik hoor het graag als er alternatieven zijn.

Een SSD maakt inderdaad meer verschil als meer geheugen (meer dan 4gb).
Wat ook kan schelen is gaan spelen met services, uitschakelen wat je niet nodig hebt, maar dat is wel op eigen risico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bitbron schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:21:
[...]
Tijdens het opstarten worden in Windows veel en in Windows 7 heel veel services geladen.
Dat scheelt wel met meer geheugen.
4GB is meer dan genoeg voor de services. Misschien dat Superfetch iets kan met meer dan 4GB geheugen maar ik heb nog nooit bewijzen gezien.
Of met meer geheugen meer energie verbruikt wordt weet ik eigenlijk niet. Groter geheugen verbruikt meer energie?
Hoe meer chips hoe meer energie nodig is. Maar gaat wel over hele kleine hoeveelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat de asus 1215b voor mij op tijd leverbaar zal zijn, aangezien het bij centralpoint nu staat op donderdag 7 juli (en het elke dag een dag opschuift) en ik 8 juli weg ga...
Waarschijnlijk wordt het dus toch de asus 1015pem (die ik net zo goed een maand geleden had kunnen kopen..). Nu wil ik er sowieso 2gb ram van gaan maken, maar ik vraag me af of het wel nuttig is om windows 7 starter te upgraden naar enterprise/professional/home of wat dan ook. Denken jullie dat dat nuttig is? Het zou mij wel zo'n 70 euro schelen als ik het niet doe.. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HPDM1 -3125 ed.
Ik probeerde deze netbook op de TV aan te sluiten dmv een HDMI kabel maar ik was een beetje aan het klooien en in heb per ongeluk in het volgende scherm een verkeerde keuze aan geklikt en heb nu een zwart scherm.
Beeldscherm / ik heb ergens aangeklikt dat het beeld op een projector te zien zou moeten.
Maar nu is mijn scherm dus zwart.

Hoe krijg ik mijn beeld weer terug==

EDIT: al opgelost - opgestart in veilige modes - systeemherstel gedaan.

pfffffffffff

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik wilde iedereen bedanken die me geholpen hebben met de installatie van een SSD in een netbook. Vandaag is het me dat vrij makkelijk gelukt en nu heb ik dus een HP-DM1 met een OCZ vertrex II 120GB en windows 7 64bits. Moest een paar drivers opnieuw installeren, maar dat was het wel zo'n beetje.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Eindelijk komt de 1215b dan bijna.
Hij ziet er een stuk beter uit dan de dm1, standaard 4gb ram en 500gb opslag.
Voor dezelfde prijs! Nou dan weet ik het al.

Hopelijk is die gauw leverbaar bij de MyCom.
Zodra ik hem heb zal ik hem uitgebreid reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net met Mycom gebeld en zij gaven aan dat ze de 1215B op 30 juni binnen zouden krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
lvrijn schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:49:

Toch iets beter kijken, want de 1215B staat bij MyCom met 3GB ram en de HD is op 5400rpm, terwijl de HP (een weliswaar kleinere) 7200rpm schijf heeft. Daarbij ligt de prijs van de HP iets lager, wat je ruimte geeft voor t zelfde geld als de Asus ook op 4GB te komen...

Begrijp me niet verkeerd: mijn voorkeur gaat ook bij verre uit naar de Asus boven de HP.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:54:
ik heb net met Mycom gebeld en zij gaven aan dat ze de 1215B op 30 juni binnen zouden krijgen...
Fijn dat ie eindelijk komt, maar wéér een maand te laat. De zoveelste E-350 die op zich liet wachten...
(en dat terwijl de Sony al een dik half jaar gewoon op de NL markt is!)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
lvrijn schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:49:

Ik heb net even een filmpje gekeken van de 1215B, de keyboard + muis zien er inderdaad beter uit en de kleur is denk ik een kwestie van smaak, dus daar ga ik het niet over hebben. Maar wat ik niet mooi vind is dat als de 1215B dichtgeklapt is, dat er nog grote opening zit tussen het keyboard en het scherm. Niet echt goed voor stof.

Kijk maar eens op 2:46 min Youtube 1215B exteriour review

Verder vind ik de Asus er vrij lomp uit zien van de zijkant.

Asus 1215B: 296 x 203 x 38 mm (WxDxH)
HP DM1: 290 x 214 x 21 mm

1.7 cm dikker voor .5 inch meer scherm

Dit is allemaal mijn mening uiteraard en ja ik ben niet echt een neutrale partij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
HP DM1-3200: 290 x 214 x 30,7 mm
Afmetingen zijn afhankelijk van de configuratie

500GB HD, 4GB RAM

[ Voor 14% gewijzigd door jayjey op 17-06-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De dm1-3180eg volgens Notebookcheck: height x width x depth (in mm): 21 x 290 x 214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:54:
Zou het echt? Mij vertelden ze dat het eind juni en misschien pas begin juli zou worden..
Hmm moet ik daar nou toch op gaan wachten en dan misschien toch mn grote laptop mee moeten nemen :/?

Oh en wat vinden jullie dus van het upgraden van windows 7 starter? Noodzakelijk of moet ik het maar laten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:02
HP Pavilion DM1-3125ED aan 369 euro

http://www.bobshop.nl/nl/...avilion-dm1-3125ed/p39762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023

Bulkzooi

Lexpert

Ik heb ook een HP dm1. Prima waar voor het geld. Ik kan ook youtube 1080HD filmpjes streamen! Dus ik vind het niet erg dat er nog geen overclock utility (zoals ati tray tools of overdrive) is.

Ik hoopte eigenlijk ook op zo'n UEFI-bios. Maar er blijkt gewoon zo'n ouderewetse (AMI gelook ik) in te zitten (deze heb ik wel geupdate). Zou het mogelijk zijn om zo'n UEFI bios er op te flashen?

Tevens zit er bij mij (bij aankoop) een micron geheugen in die draait op 667 mhz. Ik had eigenlijk moeten upgraden naar 1333 mhz cas7 dual channel (wel single modus in deze HP maar voor de toekomst toch leuk om een 2 goede reepjes dual channel te hebben).
  • Na herpartitioneren ( alleen system en c laten staan en een nieuwe d gemaakt van de 2 weg gegooide HP partities) en alle hp meuk deinstalleren, krijg ik ook coolsense niet meer geinstalleerd.
  • Iemand een goed alternatief om fan. snelheid te regelen (en temps te lezen; hiervoor gebruik ik nu CPUID hardwaremonitor)?
  • Heeft iemand die touchpad mod al geprobeerd?
Tevens wil ik nog eens in dat undervolten duiken...

[ Voor 141% gewijzigd door Bulkzooi op 18-06-2011 13:39 ]

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:25:
Een brazos ondersteunt geen dual channel. Dat heeft geen zin bij iets wat zo traag is. Zelfs bij een brute desktop is het verschil maar enkele procenten.
Zo traag??? Als je Youtube laat 1080p laat streamen, een aantal tabs in Chrome open hebt staan, Excel met een flinke dataset open hebt, en Outlook en wat zaken in de tray en een pdf-reader, en het apparaat werkt nog steeds prima is dat voor 99% snel genoeg. Met een SSD boot/sluit hij ook nog eens snel. Of wil je persé outlook in 1 sec. opstarten ipv 2 sec?

Dual Channel zou overigens wel fijn zijn voor de GPU, die shared geheugen gebruikt. Voor 1080P maakt het (momenteel) nog niks uit maar het houdt niet over. Voor GPU-bound apps is elke performance-winst welkom.

[ Voor 43% gewijzigd door Bulkzooi op 18-06-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Bulkzooi schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:48:
Ik heb ook een HP dm1. Prima waar voor het geld. Ik kan ook youtube 1080HD filmpjes streamen! Dus ik vind het niet erg dat er nog geen overclock utility (zoals ati tray tools of overdrive) is.

Ik hoopte eigenlijk ook op zo'n UEFI-bios. Maar er blijkt gewoon zo'n ouderewetse (AMI gelook ik) in te zitten (deze heb ik wel geupdate). Zou het mogelijk zijn om zo'n UEFI bios er op te flashen?

Tevens zit er bij mij (bij aankoop) een micron geheugen in die draait op 667 mhz. Ik had eigenlijk moeten upgraden naar 1333 mhz cas7 dual channel (wel single modus in deze HP maar voor de toekomst toch leuk om een 2 goede reepjes dual channel te hebben).
  • Na herpartitioneren ( alleen system en c laten staan en een nieuwe d gemaakt van de 2 weg gegooide HP partities) en alle hp meuk deinstalleren, krijg ik ook coolsense niet meer geinstalleerd.
  • Iemand een goed alternatief om fan. snelheid te regelen (en temps te lezen; hiervoor gebruik ik nu CPUID hardwaremonitor)?
  • Heeft iemand die touchpad mod al geprobeerd?
De dm1 heeft wel UEFI. Misschien denk je dat het om BIOS gaat omdat de instellingsmenu's er een beetje hetzelfde uitzien. En uiteraard komt het wel van dezelfde fabrikanten van voor het UEFI tijdperk.

Het is inderdaad ook beter om er maar één module in te stoppen met wat grotere chips, i.v.m. energieverbruik.

- Ik zou de eerste niet recoverypartitie laten staan (label is HP-TOOLS) want dat is je UEFI partitie. Zonder die tools werken de extra functies in UEFI niet zoals de diagnostische programma's.
- Ventilatorsnelheid kan geloof ik alleen worden geregeld door een van de drie profielen te kiezen met HP Thermal Assistant of met RW everything of misschien een ander soortgelijk programma.
- Je bedoelt de twofingerscroll voor de touchpad? Het werkt heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:50
Hallo,

ik heb de dm1 nu ongeveer een weekje in mijn bezit en ben er zeer blij mee verrast.
Vooral over de batterij ben ik zeer tevreden.

Ik wil nu ook het geheugen uitbreiden van 2 naar 4 of 6 gb en win7 64 installeren.

Hoewel het waar is dat je vaak niet zoveel hebt aan meer dan 4gb geheugen lijkt het mij bij deze netbook toch wel iets toevoegen omdat de videokaart dan ook meer geheugen mag wegsnoepen en je dan nog wat meer geheugen overhoud (helpt denk ik tijdens het spelen van spelletjes), of zal de cpu tegen die tijd al aan zijn limiet zitten? (Verschil tussen 1x2gb en 1x4gb is maar €20 en 30€.)

Ik heb al heel hard gezocht naar een website waar ik een NEDERLANDSE iso van windows 7 home premium x64 kan downloaden, maar heb dit helaas nog niet gevonden. Ik weet niet of het toegestaan is zo'n link in het forum te plaatsen, anders kan iemand hem misschien naar mij pmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/. Er staat ook nog eens bij hoe je ze naar nederlands converteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:50
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

TimoDimo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:47:
[...]

De dm1 heeft wel UEFI. Misschien denk je dat het om BIOS gaat omdat de instellingsmenu's er een beetje hetzelfde uitzien. En uiteraard komt het wel van dezelfde fabrikanten van voor het UEFI tijdperk.

Het is inderdaad ook beter om er maar één module in te stoppen met wat grotere chips, i.v.m. energieverbruik.

- Ik zou de eerste niet recoverypartitie laten staan (label is HP-TOOLS) want dat is je UEFI partitie. Zonder die tools werken de extra functies in UEFI niet zoals de diagnostische programma's.
- Ventilatorsnelheid kan geloof ik alleen worden geregeld door een van de drie profielen te kiezen met HP Thermal Assistant of met RW everything of misschien een ander soortgelijk programma.
- Je bedoelt de twofingerscroll voor de touchpad? Het werkt heel goed!
Dan heb ik te voorbarig die partitie gewist. Mocht iemand hem gecloned naar mij toe kunnen sturen dan ben ik je eeuwig dankbaar...

Maar in die UEFI bios kan je toch met de muis navigeren? ALs het UEFI is, is het wel een belachelijk slechte implementatie.

Ik ga die nieuwe drivers van de touchpad ook eens proberen..

Thnx. voor je info.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulkzooi op 18-06-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

gwie schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:46:
Ik heb al heel hard gezocht naar een website waar ik een NEDERLANDSE iso van windows 7 home premium x64 kan downloaden, maar heb dit helaas nog niet gevonden. Ik weet niet of het toegestaan is zo'n link in het forum te plaatsen, anders kan iemand hem misschien naar mij pmen.
Ik heb een prima iso van een bekende torrent site afgehaald. Aangezien ik betaald heb voor de Windows 7 licentie ga ik er vanuit dat daar niets illegaals aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is legaal. Maar het beleid staat niet toe dat je linkt naar sites die "illegale" torrents bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Bulkzooi, ik heb even voor je gekeken. De UEFI partitie kun je zo downloaden van de HP support pagina. Is nog een ge-updatete versie ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

TimoDimo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:05:
Bulkzooi, ik heb even voor je gekeken. De UEFI partitie kun je zo downloaden van de HP support pagina. Is nog een ge-updatete versie ook!
thnx man!

Ik heb nu ook een ander probleem. Ik heb die idt audio driver geinstalleerd en nu werkt het geluid niet meer over hdmi. Overigens kan ik niet zeggen dat het geluid nu zo veel beter of harder klinkt. Aankomende week weer een avondje prutsen om weer alles te repareren en een goede iso-backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Bulkzooi schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:36:
[...]

Dan heb ik te voorbarig die partitie gewist. Mocht iemand hem gecloned naar mij toe kunnen sturen dan ben ik je eeuwig dankbaar...

Maar in die UEFI bios kan je toch met de muis navigeren? ALs het UEFI is, is het wel een belachelijk slechte implementatie.

Ik ga die nieuwe drivers van de touchpad ook eens proberen..

Thnx. voor je info.
Ik heb een compleet Acronis image gemaakt van de HD voordat ik de dm1z opstartte voor de eerste keer..
Is alleen 32GB..
Dus als je met een ext-hd langskomt/opstuurt dan kun je die krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bulkzooi schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:47:
[...]

thnx man!

Ik heb nu ook een ander probleem. Ik heb die idt audio driver geinstalleerd en nu werkt het geluid niet meer over hdmi. Overigens kan ik niet zeggen dat het geluid nu zo veel beter of harder klinkt. Aankomende week weer een avondje prutsen om weer alles te repareren en een goede iso-backup te maken.
Kan zijn dat je nog de ATI HDMI Audio driver moet installeren. Ikzelf heb deze driver geinstalleerd, maar niet kunnen testen wegens gebrek aan een HD TV. :P

[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 20-06-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Misschien zelf al gezien, maar er staat een mooi artikel op de frontpage! :)
Round-up: zes AMD Brazos-netbooks

Wat toch vanaf dag 1 duidelijk was: Asus is de winnaar :P

Edit: Gaat trouwens lekker met de beschikbaarheid van de 1215B....
Eerst stonden er in de PW nog 3 aanbieders, nu nog maar 2, waarbij de link van Centralpoint verwijst naar een 404 / Page not found...

Bij MyCom echter staat de levertijd nu op 4-10 werkdagen... Zou het dan toch voor 1 juli zover zijn?

[ Voor 61% gewijzigd door Danny the dog op 22-06-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Kan niet wachten op de beschikbaarheid er van :)
Ik heb de laptop nodig vanaf sept, kan ik dan beter wachten op de Liano's of zal ik maar voor de 1215B gaan?
Geen idee of er al Liano's van 12-13 inch zijn aangekondigd, maar dat lijkt me wel wat :D

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Toch steekt de HP boven de concurrenten uit. De Pavilion dm1 ziet er niet alleen goed uit, maar presteert ook over de hele linie beter dan zijn naaste concurrenten dankzij de aanwezigheid van de 7200rpm-hdd. Bovendien is de accuduur uitstekend. Grootste pluspunt is echter de prijs: de dm1 kan voor ruim onder de 400 euro opgepikt worden en is daarmee het goedkoopste E-350-model uit deze round-up.

De Asus Eee PC 1215B is echter wat ons betreft de beste koop. De prijs is een fractie hoger dan die van de HP, maar daarvoor krijgen gebruikers twee keer zoveel geheugen, meer opslagcapaciteit, bluetooth 3.0 en usb 3.0. Een minpuntje is dat het model geen gigabit-ethernet ondersteunt, maar verder levert Asus zonder twijfel de netbook met de beste prijs/prestatieverhouding.
Ik vind het een aparte conclusie.

[ Voor 21% gewijzigd door bitpixl op 22-06-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Het komt erop neer dat voor die prijs het duidelijk de beste keuze is, maar als je een paar tientjes bijlegt kan je beter voor de Asus gaan :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zal het ook even uitleggen :) De HP is iets sneller, maar Tweakers vind de aanwezigheid van alle extra's op de Asus ( twee keer zoveel geheugen, meer opslagcapaciteit, bluetooth 3.0 en usb 3.0) zwaarder wegen.

Daarnaast is het natuurlijk erg eenvoudig een 7200rpm HDD of SSD zelf te installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 22-06-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Dat is waar en ik vind inderdaad USB3 ook een pre, maar het is denk ik goedkoper om het geheugen uit te breiden dan de hd te swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bitbron schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:44:
Dat is waar en ik vind inderdaad USB3 ook een pre, maar het is denk ik goedkoper om het geheugen uit te breiden dan de hd te swappen.
Een nieuwe 5400rpm 320GB HDD brengt 25 euro op in V&A. Een 320GB 7200rpm HDD kost 38 euro.

Kosten zijn dus vrijwel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:47:
[...]

Een nieuwe 5400rpm 320GB HDD brengt 25 euro op in V&A. Een 320GB 7200rpm HDD kost 38 euro.

Kosten zijn dus vrijwel gelijk.
In de Asus zit een 500GB @5400 rpm. Begint bij € 41,- en een 7200rpm bij € 45,-.

Wat je in V&A zou kunnen vragen voor een "nieuwe" 500GB schijf zou ik niet weten...

[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 22-06-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb net Mycom aan de telefoon gehad, want ik was wel benieuwd of ze de Asus 1215B dan toch nog voordat ik wegga zouden hebben: antwoord was dat er foutieve informatie op de website staat (gaat hij een melding van maken) en dat ze hem pas hebben op 20 juli.
Jammer...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Mijn verbazing groeit met de dag mbt dat slecht leverbaar zijn van Brazos netbookjes... En dat terwijl Sony al een dik half jaar op de markt is!

@elise1987: Misschien is een Lenovo Thinkpad Edge 11 wat voor je? Tot het eind van de maand krijg je nl nog € 100,- retour en zit je dus met 2GB RAM erbij kopen op ca € 430,- met de Core i3...

(twijfel zelf ook al tijden over het wel of niet kopen van deze kwalitatief hoogwaardige machine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Round-up: zes AMD Brazos-netbooks

De HP heeft in NL inmiddels ook een versie van de DM1 met 4GB ram en 500GB hd voor €399.

http://www.bcc.nl/product/hewlett-packard-dm1-3200sd

Hij is op dit moment nog niet verkrijgbaar, maar dat is de 1215B evenmin. Verder mooie round-up, en ook hier blijkt maar weer eens dat de DM1 veel beter in de accuduur test scoort. Meer dan 100 minuten meer dan de Asus 1215B in de reader test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08 17:08
En waar blijft de Dell M102z?? (in red my favorite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ach... tegen de tijd dat "de laatste" E-350's eindelijk op de markt komen, staan de eerste E-450's, Liano's of nieuwe Atom's ook in de schappen.... en zo blijf je wachten.
Straks komt wellicht Sandy of Ivy Bridge ook naar deze formaten... dat zou ideaal zijn.
Bij de Thin & Light's zie je nu ook een langzame groei naar "volwassen" processors / specs.
Laten we hopen dat over een tijdje de verschillen in specs niet meer zo grandioos groot zijn tussen de formaten vanaf 10" - de mainstream 15"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Laatst online: 25-08 13:47
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/280852;280112

Wat is een beter idee: de Asus 1215B (netbook) of toch maar een laptop, bijvoorbeeld Asus K53SV-SX146V?

Doel: onderweg en bij ouders en op de bank een beetje tekstverwerken, programmeren, internetten, filmpjes kijken, dat soort dingen.

De netbook is goedkoper (200 euro), lichter (1 kg), wel kleiner (12" ipv 15.6" maar zelfde resolutie) maar dat is niet zo'n groot probleem, want dan is 'ie ook makkelijker te vervoeren.

Wat een groot verschil is, is dat de cpu+gpu in de laptop gewoon 3-4x krachtiger zijn (cpu mark enzo), maakt dat uit over een jaar of 2-3? Volgens mijn huisgenoot zal ik op een netbook dan niet meer meer kunnen komen, terwijl die laptop dat wel kan. Heeft iemand hier een goede mening (evt. onderbouwd) over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De E-350 processor haalt een Windows Experience Index van 3.8. De videochip haalt een 2D score van 4.0 en een 3D score van 5. Geheugen haalt een 5.5 (4 GB) en de hard disk haalt een 7.4 (dat is dan in mijn geval een SSD, de standaard disk haalde een 5.nogwat). Voor wat jij er mee wilt doen is dat voor de komende jaren snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Die 1215B is er niet, dus dat gaat al niet door, misschien is de DM1 van HP iets, maar of die direct te leveren is?

Waarom meteen een 15,6 inch, das wel groot.

Kijk in de pricewatch voor een 13,3 inch van asus. Als je twijfelt tussen 12,1 en 15,6, kies je toch 13,3 inch.
Maar let op de accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Trolando schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:36:
Wat een groot verschil is, is dat de cpu+gpu in de laptop gewoon 3-4x krachtiger zijn (cpu mark enzo), maakt dat uit over een jaar of 2-3? Volgens mijn huisgenoot zal ik op een netbook dan niet meer meer kunnen komen, terwijl die laptop dat wel kan. Heeft iemand hier een goede mening (evt. onderbouwd) over?
Je zult met de E-350 wel mee kunnen komen (als je je installatie een beetje schoon houdt) maar een volwaardige Core i3 CPU bijvoorbeeld draait alles veel soepeler en multi tasken gaat stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Ik zie niet echt leuke andere laptops, en zeker geen 13.3" Asus. Welke bedoel je? Ik vind een klein scherm een pluspunt, maar mogelijke performanceproblemen een minpunt. Meer dan 600 euro ga ik niet uitgeven (mijn oude laptop is stuk en ik heb nauwelijks budget, maar ik kan best een maand wachten) en als iets 100/200 euro duurder is moet dat wel het geld waard zijn. Bluetooth zou handig zijn i.v.m. eventueel tetheren in de trein, maar dat kan ook met USB. Het ontbreken van DVD is geen groot probleem, mijn ouwe laptop had al een jaar geen werkende DVD speler meer, daar is wel omheen te fietsen.

Als ik dan zoek op 100-600 euro, met 2-4GB geheugen, >=120GB harddisk en 13.1"-14.5" scherm, en de overgebleven laptops met elkaar vergelijk, kom ik alleen uit op
1. De Acer Aspire 3820t-454gg50n, 588 euro, 13,3", geen DVD, wel BT3
2. De Acer Aspire TimelineX 4820T-373G32MN, 488 euro, 14", wel BT3
3. De eerdergenoemde Asus K53SV-SX146V, 595 euro, 15,6", geen BT, presteert wel behoorlijk beter dan 1 en 2
4. De eerdergenoemde Asus 1215B, 395 euro, 12,1", geen DVD, wel BT3 en USB3
Alle andere opties lijken me vergeleken met de bovenstaande selectie inferieur.

Maar als ik op notebookcheck de 3DMark06 en 3DMark06CPU scores met elkaar vergelijk, is optie 3 wel een stuk sneller. Is het ondanks de schermgrootte dan wel zinvol om optie 1 te overwegen? Wat is wijsheid? Iemand die vanuit wat meer ervaring iets kan toevoegen?

[ Voor 9% gewijzigd door Trolando op 22-06-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hij bedoelt de Asus 13.3" van 555 euro. Is er maar 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
Oh, de Asus U31F. Die lijkt heel erg op optie 1, met als verschil dat optie 1 ook BT heeft en de processor 50% sneller lijkt te zijn en de GPU veel beter lijkt te zijn. Klopt dat? Het prijsverschil is niet zo groot als het prijsverschil tussen opties 1/3 en opties 2/4. Misschien dat het merk ook belangrijk is, ik begreep dat Acer maar je van het is en dat Asus een beter merk is op het moment, maar misschien zeg ik nu onzin. Corrigeer me maar ;)

De oorspronkelijke vraag was trouwens hoe het zit met de performance van de 1215B. Philflow zei:
Je zult met de E-350 wel mee kunnen komen (als je je installatie een beetje schoon houdt) maar een volwaardige Core i3 CPU bijvoorbeeld draait alles veel soepeler en multi tasken gaat stukken sneller.
Hoe groot is dit verschil precies? Ik weet dat de waarde der dingen subjectief is, maar is het meer dan 100 euro waard?

[ Voor 56% gewijzigd door Trolando op 22-06-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gekeken naar de vostro 3350?
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/vostro-3350/fs
let op: ex. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat die acer die je noemt met een niet al te fraaie accu komt.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1291156369.jpeg

Het is maar waar je van houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voordeel is hier wel dat die lucht kan aanzuigen voor zijn koeling, maar het ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Niet dat ik de discussie afkeur, integendeel... Maar zullen we de 2 topics niet in elkaar laten overlopen? Maakt het namelijk erg moeilijk straks om eens wat terug te zoeken...

[NBBG Aanschaf] netbook april 2011
[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14"

Het netbook topic richt zich hoofdzakelijk op de Brazos based machines tussen 10,1" en 12,1".
Thin & light topic alles vanaf 12" - 14" dat hier niet op gebaseerd is en enigszins "plat, licht en meer mobiel dan een mainstream laptop" te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Denk dat de specs van de Asus 1215B op de site van MyCom niet kloppen.
Bij Azerty krijg je de 4GB/500GB variant en dat zou bij MyCom slechts 3GB/500GB zijn.
Prijs is zo goed als gelijk.

MyCom heeft wel de levertijd weer aangepast naar een onbekende toekomst (itt de 4-10 dagen gisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulkzooi

Bulkzooi

Lexpert

Ik heb dus een HP-dm1. Nu blijkt hier langzaam (667 mhz) Micron geheugen in te zitten. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik zal ondertussen ook ff de webshop bellen die dit geleverd heeft.

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/4965/microngeheugen.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica