Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

tasjesdief schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:08:
Dank voor de uitleg DevilsProphet. Heb net de dm1 via bol.com besteld, geen zin om te wachten op MM. Via google lijkt het erop dat de pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 gewoon in de dm1 past, alleen weet ik het niet helemaal zeker. Kan iemand dit bevestigen?
Het is PC3-10600 (DDR3-1333) SO-DIMM geheugen, dus het zou moeten passen/werken. Kun je daarna die originele 2 GB module via V&A verkopen aan een andere dm1 bezitter. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 21:14
Dacht even mijn DM1 te pimpen met een Crucial C300 (64 GB), maar de laptop blijft stug volhouden dat er geen harde schijf in zit (Bios en Windows install).

Op het HP forum (link) schijnen er mensen te zijn met hetzelfde probleem.

Ik lees hier over verscheidene Tweakers die zonder problemen een SSD erin hebben gezet. Iemand enig idee?

You ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
MegaTronics schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:28:
[...]

Het is PC3-10600 (DDR3-1333) SO-DIMM geheugen, dus het zou moeten passen/werken. Kun je daarna die originele 2 GB module via V&A verkopen aan een andere dm1 bezitter. :p
Heb het besteld, komt overmorgen en de dm1 morgen :)

Interesse in een 2gb reep :p ?

[ Voor 34% gewijzigd door tasjesdief op 07-06-2011 15:14 ]

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tasjesdief schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:14:
[...]

Bol.com toch? Ik had vrijdag besteld, chaffeur is nu onderweg.
Dus ik zou er rekening mee houden dat het niet morgen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
Overmorgen ook goed :+ , dan kan ik gelijk de 2gb ram eruit halen en aan jou verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

tasjesdief schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:27:
Overmorgen ook goed :+ , dan kan ik gelijk de 2gb ram eruit halen en aan jou verkopen :P
Kijk wat er net bij de post zat :+

Afbeeldingslocatie: http://images.instagram.com/media/2011/06/07/715ba1a599bc40f48f8b617543fe4865_6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

fishy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:30:
Dacht even mijn DM1 te pimpen met een Crucial C300 (64 GB), maar de laptop blijft stug volhouden dat er geen harde schijf in zit (Bios en Windows install).

Op het HP forum (link) schijnen er mensen te zijn met hetzelfde probleem.

Ik lees hier over verscheidene Tweakers die zonder problemen een SSD erin hebben gezet. Iemand enig idee?
Hier geen enkel probleem met de Intel 320, maar inderdaad vreemd dat die niet herkend word. Je zou toch denken dat SATA een standaard is.
[...]

Ik niet, ik heb er al 2 x 2GB in zitten. Maar er zullen vast wel Tweakers zijn met een HP die er wel belang bij hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door MegaTronics op 07-06-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhlau
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:00
[...]

tasjesdief, waarom heb je voor de corsair boven kingston gekozen, behalve de prijs? Welke van de 2 merken is overigens beter qua prestatie?
Ik twijfel eerst tussen 2GB erbij of 4GB erbij, maar 2x4GB is ook mogelijk. Ik werk veel met Adobe softwares (Flash, Dreamweaver ertc.) en heb meer dan 4GB in de dm1 nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
Prijs, dual channel (volgens mij heb je er niets aan op de dm1, maar je weet nooit wat de toekomst brengt dus daarom wilde ik die) en op grond van populariteit in de pricewatch.

Zie trouwens dat de dm1 op bol.com 'ineens' niet meer leverbaar is, als ik pech heb moet ik naar een andere webshop en duurt het een paar dagen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de HP Dm1 aangeschaft maar na installatie van windows 7 64bit doen enkele van mijn fn toetsen het niet meer. Volume kan ik wel nog steeds wijzigen en/of uitzetten, playback functies doen het ook nog maar ik kan de helderheid van het scherm niet meer aanpassen. Nog irritanter is dat ik deze optie ook verder nergens terug kan vinden. Niet bij Energiebeheer onder configuratiescherm, ook niet bij geavanceerde instellingen. Zit dus nu continu met een veel te helder scherm en accu loopt hierdoor sneller leeg. Iemand hier ook last van of enig idee of dit software matig is? Toetsen deden het dus wel totdat ik 64bit versie van windows 7 had geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, die software heb ik niet geinstalleerd en toch werken alle toetsen. Ik heb zelf alleen de Ralink drivers voor de WiFi geinstalleerd en de rest gewoon via Windows Update laten installeren.

Trouwens met die SSD is de dm1 ook aardig stil geworden, het enige wat je nu hoort is af en toe de fan. Response is ook erg lekker, klik en klaar. :9

[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 08-06-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik al gedaan. Echter nog steeds geen response na het indrukken van mijn + en - helderheidstoetsen. Kijk vanavond wel weer even verder.

Rare van deze support software (volgens HP site is dit software en geen driver!) is dat ik het nergens kan vinden na de installatie. Niet in programmalijst van startmenu, niet op desktop, niet onder program files, nergens. Ik zie het wel staan in mijn lijst programma's onder configuratiescherm maar van daaruit heb ik alleen de optie om het te verwijderen, niet om het te openen. Het is kennelijk ook wel degelijk geinstalleerd want na een restart werkt de Esc+FN toetscombinatie die genoemd wordt op HP site.. Voorlopig nog geen idee of via deze software het alsnog is in te stellen of dat het direct na installatie moet werken en het eigenlijk geen software is maar meer werkt als driver en niet toegankelijk is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MegaTronics schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:28:
Hmm, die software heb ik niet geinstalleerd en toch werken alle toetsen. Ik heb zelf alleen de Ralink drivers voor de WiFi geinstalleerd en de rest gewoon via Windows Update laten installeren.

Trouwens met die SSD is de dm1 ook aardig stil geworden, het enige wat je nu hoort is af en toe de fan. Response is ook erg lekker, klik en klaar. :9
Wil je stoppen met dit zeggen, straks moet ik ook het geld uitgeven aan een SSD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Echt een wereld van verschil als je er eenmaal een SSD in hebt gestopt ;)

Hey Hjs :w

[ Voor 8% gewijzigd door bitpixl op 08-06-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

hjs schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:58:
[...]

Wil je stoppen met dit zeggen, straks moet ik ook het geld uitgeven aan een SSD :+
Je moet niets, maar snel is die er wel mee. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Jag schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:56:
Heb nu een maand de dm1, erg tevreden mee. Je moet geen films op dit scherm willen kijken ivm kijkhoek issues/grijs zwart, maar verder echt zeer relaxed apparaat. Heb zelfs mijn oude desktop (met over the top hardware, totaal niet nodig) de deur uit gedaan en alleen monitor/muis/keyboard/speakers laten staan. Plug mijn netbook in en klaar, heel fijn :).

Heb alleen al wel een eerste issue met de dm1: de jack sensing van de mini jack lijkt niet goed te werken. Af en toe gaat ie haperend op en neer tussen interne speakers en het externe speakersetje. Aan het mini jack stekkertje rommelen verhelpt dat (prachtig spul, mini jack 8)7 ). Lijkt me een probleem van de jack sensing, iemand anders zelfde probleem?
Hier het zelfde probleem met de mini jack, gebeurt niet vaak, maar zo nu en dan. Even een draai geven aan de mini jack aansluiting doet dan wonderen.

Fijn om te horen dat er meer mensen zijn met dit "probleempje".

Zijn er toevallig ook mensen die heel af en toe een lijntje hebben lopen horizontaal over het beeld, dit is bij mij alleen in MS Office... Na het uitzetten van de netbook is het weer over.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die verhalen over SSD's maakt me ook wel geïnteresseerd. Ik ben echter niet zo'n tweaker en vrees daarom hoe moeilijk het misschien is. Of valt het wel mee? Op zich een SSD er in zetten lijkt me nog wel te doen, maar dan moet alles opnieuw worden geïnstalleerd. Hoe doe je dat met Windows. Ik lees dat mensen dat downloaden, is dat een legale versie of niet en dan kun je blijkbaar de oude registratiecode gebruiken?

Sorry voor deze noob-vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Meestal is het installeren van een SSD niet moeilijker dan het installeren van een harde schijf; en dat is (weeral) meestal het openvijzen van een klepje onderaan de laptop, en dan nog wat enkele vijsjes losdraaien, en klaar is franse kaas.

Ik heb zelf een oudere HP DV2000 van mijn vriendin aangeslagen en daar een WD5000BEKT (scorpio black 500GB) ingevezen. Voor mij de beste compromis tussen capaciteit, prijs en snelheid. Heb bewust gekozen voor de snelste non-ssd voor laptops, aangezien veel mensen niet beseffen dat de harde schijf de primaire reden is waarom een laptop merkbaar trager is dan een desktop. Nu kan ik zeker niet klagen, hij reageert minstens even snel als mijn desktop waar nog een 5 jaar oude 7200rpm schijf in zit als systeemschijf. 8)

[ Voor 28% gewijzigd door RuddyMysterious op 08-06-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je de onderkant eraf hebt staat er een windows-key voor Win7.
Even dezelfde versie downloaden vanaf een link eerder in dit topic, een 4gb usbstick scoren en bootable maken incl de win7 Iso (uitleg ook eerder in dit topic op de asus site) en je kan ze Win7 opnieuw installeren.

kopieren van je foto's e.d. duurt langer :(

Oh, en helaas zit je zo over de 200 euro als je een beetje grote SSD wil hebben. :/

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 08-06-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

DevilsProphet schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:15:
Meestal is het installeren van een SSD niet moeilijker dan het installeren van een harde schijf; en dat is (weeral) meestal het openvijzen van een klepje onderaan de laptop, en dan nog wat enkele vijsjes losdraaien, en klaar is franse kaas.

Ik heb zelf een oudere HP DV2000 van mijn vriendin aangeslagen en daar een WD5000BEKT (scorpio black 500GB) ingevezen. Voor mij de beste compromis tussen capaciteit, prijs en snelheid. Heb bewust gekozen voor de snelste non-ssd voor laptops, aangezien veel mensen niet beseffen dat de harde schijf de primaire reden is waarom een laptop merkbaar trager is dan een desktop. Nu kan ik zeker niet klagen, hij reageert minstens even snel als mijn desktop waar nog een 5 jaar oude 7200rpm schijf in zit als systeemschijf. 8)
De originele schijf uit mijn dm1 is trouwens ook een WD scorpio black (WD3200BEKT), binnenkort maar een externe USB behuizing kopen voor dat ding als extra opslag. Zoals al gemeld het vervangen van de schijf is zo gedaan, mits je het goede formaat schroevendraaier hebt (PH00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de info. Het klinkt inderdaad niet al te moeilijk. Maar eens kijken of ik het ga oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriss
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05-2023
Zojuist is de DM1 op werk afgeleverd (de laatste van de bol.com voorraad? O-) ). Valt me wel op dat dit echt een DM1 topic begint te worden. Dit topic is trouwens ook de reden dat de HP mij opgevallen is.

Stond maandag nog in de MM in Den Haag en de DM1 was al 2 weken niet op voorraad, terwijl ik van te voren had gebeld en er werd verteld dat er nog 1 op voorraad zou zijn. Ik natuurlijk pissed en dan probeert de verkoper mij ook nog een andere netbook aan te smeren want die was én goedkoper én veel beter etc etc. Ik pakte die kerel bij zijn kraag en zei: "luister vriend, ga jij mij nou vertellen dat jij mij beter kan adviseren dan een Tweaker?" (ok dat van het bij de kraag pakken is niet helemaal waar, maar hij werd wel stil toen ik het over tweakers.net had :+ )

Ook ik zal braaf een 2GB extra bestellen, en vervolgens Windows 7 64 erop knallen. Ben benieuwd naar dit kleine monstertje vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

tasjesdief heeft misschien zijn 2GB nog te koop. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriss
Zou er een merkbaar verschil zijn voor de DM1 samen met W7 64? Of je nou 2x Gb of 1x 4GB erin prikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Moriss schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:40:
Zou er een merkbaar verschil zijn voor de DM1 samen met W7 64? Of je nou 2x Gb of 1x 4GB erin prikt?
Nee, 2x 2gb of 1x 4gb zal zeker op zo'n relatief trage laptop niets uitmaken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
Jep, nog een nieuwe 2gb reep liggen, ook vanmorgen de bol.com levering gehad. En zo meteen een ssd oppikken.

Edit:
Ik neem aan dat deze in de dm1 past?
pricewatch: OCZ Vertex 3 240GB

[ Voor 41% gewijzigd door tasjesdief op 08-06-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Haha ja, dat past wel, maar ik zou eerder voor een intel 320 gaan van 160gb.
Die is namelijk stukken goedkoper en is qua energie ook zuiniger.
Die vertex is wel een energieslurper vegeleken de andere ssDs.
Er zit ook geen sata-600 aansluiting in zover ik weet.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Willie Billie schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:30:
Haha ja, dat past wel, maar ik zou eerder voor een intel 320 gaan van 160gb.
Die is namelijk stukken goedkoper en is qua energie ook zuiniger.
Die vertex is wel een energieslurper vegeleken de andere ssDs.
Er zit ook geen sata-600 aansluiting in zover ik weet.
Dat kan toch niet, een Intel SSD in een AMD laptop :+

Overigens, als ik deze grafiek op Anand bekijk (eerste hit op google) valt dat wel mee wat je zegt.

http://www.anandtech.com/show/4244/intel-ssd-320-review/12

[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 08-06-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Chiel340 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:40:
[...]

Hier het zelfde probleem met de mini jack, gebeurt niet vaak, maar zo nu en dan. Even een draai geven aan de mini jack aansluiting doet dan wonderen.

Ja, het is wel workable, maar heb toch al redelijk vaak moeten prutsen. Maar als er hier in dit topic al drie mensen zijn met het probleem, dan is het wellicht niet één kapotte mini jack aansluiting maar een software iets wat in de toekomst nog veranderd wordt. Of gewoon heel veel kapotte mini jack aansluitingen :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 08-06-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

hjs schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:52:
[...]
Overigens, als ik deze grafiek op Anand bekijk (eerste hit op google) valt dat wel mee wat je zegt.
De Vertex 3 verbruikt een volle wat meer tijdens idle. Geen goede keuze voor een netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

hjs schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:52:
[...]
Dat kan toch niet, een Intel SSD in een AMD laptop :+
Liever een Intel er in dan een ander merk waarover je telkens leest dat er iets mis mee is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Chiel340 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:40:
[...]

Zijn er toevallig ook mensen die heel af en toe een lijntje hebben lopen horizontaal over het beeld, dit is bij mij alleen in MS Office... Na het uitzetten van de netbook is het weer over.
De enigste keer dat ik een paar horizontale lijnen op mijn scherm kreeg (tijdens browsen) die heel soms eventjes te zien waren, was na het bekijken van een film met media player classic met gpu acceleratie aan. Nadat hij weer opnieuw opgestart was, was het weg.
Omdat ik het ook niet meer kan nabootsen vermoed ik dat het gewoon een fout in de driver was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:05
Persoonlijk ben ik van mening dat begin juni zo'n beetje voorbij is... we gaan richting "midden" juni.... :+

(zie artikel mbt levering Asus 1215B in NL)

Wellicht wordt het straks een "mosterd na de maaltijd verhaal", als er alweer opvolgers komen met E-450 APU... of fatsoenlijke Atom's.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:50
Alhoewel deze nbbg al best wat maanden oud is en er deze maand alweer een nieuwe verschenen is, kan ik geen betere netbook vinden dan de dm1.
Ik sta dan ook op het punt hem te bestellen, ik zou er alleen heel erg van balen als er morgen ook een netbook bij de nbbg van juni komt te staan die veel beter is en hetzelfde kost.

Misschien kan iemand mij vertellen of er nog grote veranderingen in aanbod aan zitten te komen in de komende maan of dat die er zelfs al zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Asus Eee PC 1215B lijkt ook wel leuk te worden, vooral de prijs lijkt erg laag te worden voor een E-350 notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
gwie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:55:
Misschien kan iemand mij vertellen of er nog grote veranderingen in aanbod aan zitten te komen in de komende maan of dat die er zelfs al zijn,
Zoals gezegd wachten we nog op de Asus 1215B met USB 3.0 en de Dell M102z met als optie een 9 cells accu. Beide zouden deze maand uitgebracht moeten worden in NL....
GENETX schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:57:
De Asus Eee PC 1215B lijkt ook wel leuk te worden, vooral de prijs lijkt erg laag te worden voor een E-350 notebook.
Waar haal je die informatie vandaan als ik vragen mag? Bij onze "Nachbarn" ben was je toch € 449,- kwijt voor de 4/500GB versie... Zal hier wel de prijs voor de 2/320GB versie worden, belastingstaat Nederland kennende.... (ook in DE namelijk niet meer te vinden bij de web shops..)

[ Voor 29% gewijzigd door Danny the dog op 09-06-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Er is in dit topic een link geplaatst naar ebay.de met de Asus voor 300 nogwat euro (excl windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
hjs schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:13:
Er is in dit topic een link geplaatst naar ebay.de met de Asus voor 300 nogwat euro (excl windows)
Op Amazon.de staat hij inderdaad voor dat bedrag, leverbaar vanaf 17 juni.

Echter, in Nederland moet de eerste laptop nog op de markt komen die zonder Windows (of iOS) geleverd gaat worden... Dat zie ik hier echt niet gebeuren. In Duitsland komt dit inderdaad vaker voor, waardoor de prijzen er nóg lager kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriss
Ik neem aan dat een netbook die via amazon.de besteld wordt een qwertz toetsenbord heeft toch? Dus of je dat nou echt als alternatief kunt zien betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriss
Over het programma HP Thermal waarmee je de fan kunt regelen. Heb begrepen dat het programma niet meer werkt na een clean install met bios update. Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar hier wordt gesproken over dat je deze kunt aanzetten door Quickweb te activeren in je BIOS.

http://forum.notebookrevi...dm1z-286.html#post7551720

Wellicht een workaround voor de mensen die de fan niet meer kunnen controleren. Heb het zelf nog niet getest aangezien ik nog een extra geheugenmodule moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb hem ook clean geinstalleerd met de laatste BIOS er op, maar ik kan niet zeggen dat de fan veel lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Laatst online: 04-03-2024
Nee, hij wordt juist heel heet als je hem een tijdje op schoot gebruikt... :P

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisteren anderhalf uur gebruikt en ik kon niet zeggen dat die echt heet was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Moriss schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:07:
Ik neem aan dat een netbook die via amazon.de besteld wordt een qwertz toetsenbord heeft toch? Dus of je dat nou echt als alternatief kunt zien betwijfel ik.
Ik reageerde enkel op het bericht van hjs.
Ik wou ermee aangeven dat de eerder genoemde uitspraak dat de prijs van de netbook zo laag zou uitvallen gebasseerd op de prijs in Duitsland zonder OS, niet echt gefundeerd was.

Een vergelijk met de buren is idd alleen al voor de reden van het toetsenbord niet te maken. Al moet je wel beter aan een los keyboard van Asus kunnen komen, dan bijv. Lenovo. Da's echt een ramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je kan toch ook het AMD Fusion progje installeren voor cpu snelheid e.d. ?

Maar weet iemand waar je instelt hoeveel geheugen je Radeon mag inpikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Volgens mij wordt dat gewoon door de BIOS geregeld. Bij de x120e kun je daar niets aan veranderen, van de DM1 weet ik het niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Ook al Bezet op 09-06-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ik zit al een tijdje te wachten op de 1215b. Hij lijkt overal in europa al te koop te zijn, maar in nederland weten ze nergens van. Is er al informatie wanneer hij beschikbaar is in ons kikkerlandje?

De duitse prijs spreekt mij wel aan, en dat hij zonder os komt is juist een voordeel. Maar hoe erg is het Duitse toetsenbord?

Heeft het trouwens zin om een ssd in te bouwen voor wat meer snelheid? Of verlies je dan je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik gebruik zelf Bios versie F.12 met een clean customized installatie van Windows 7 Professional 64 bit en ik kan je met zekerheid vertellen dat de HP Support Assistant software (Thermal Assistant) hier goed zijn werk doet.
Ik gebruik momenteel versie "5.2.9.2 01-03-2011" "sp52110.exe"

Verder heb ik hier een overzichtje van de shared video memory afhankelijk van het aantal geheugen:

upto 372MB for =1024MB system RAM
upto 948MB for >=2048MB system RAM
upto 1460MB for >=3072MB system RAM
upto 1972MB for >=4096MB system RAM
upto 3443MB for >=8192MB system RAM

(bron: Notebookreview)

[ Voor 22% gewijzigd door bitpixl op 10-06-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dus dat shared video regelt hij ergens zelf op de achtergrond.
Zag gister ergens in Win7 dat hij ongeveer 320mb videogeheugen gebruikte op dat moment. (ik heb 4gb systeem-geheugen).

Zou wel iets zijn dat ik graag vast zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
pientertje schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:00:
ik zit al een tijdje te wachten op de 1215b. Hij lijkt overal in europa al te koop te zijn, maar in nederland weten ze nergens van. Is er al informatie wanneer hij beschikbaar is in ons kikkerlandje?
Je kunt m gewoon via E-Bay bestellen voor ca € 385,- (volgens E-Bay, incl verzending)
De duitse prijs spreekt mij wel aan, en dat hij zonder os komt is juist een voordeel. Maar hoe erg is het Duitse toetsenbord?
De Y en Z toets zijn verwisseld en rechts, tpv de shift toets zitten nog wat letters met puntjes enzo...
Er zitten dus méér toetsen op dan wat je gewend bent. Denk dat dat t vervelendst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Een kameraad van mij heeft een Duitse versie van een oud model Asus Netbook en je gaat je binnen een kwartier ergeren aan het toetsenbord, zeker als je niet blind kunt typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
Bitbron schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:25:
Ik gebruik zelf Bios versie F.12 met een clean customized installatie van Windows 7 Professional 64 bit en ik kan je met zekerheid vertellen dat de HP Support Assistant software (Thermal Assistant) hier goed zijn werk doet.

Verder heb ik hier een overzichtje van de shared video memory afhankelijk van het aantal geheugen:

upto 372MB for =1024MB system RAM
upto 948MB for >=2048MB system RAM
upto 1460MB for >=3072MB system RAM
upto 1972MB for >=4096MB system RAM
upto 3443MB for >=8192MB system RAM

(bron: Notebookreview)
Ook met die versie zegt die dat CoolSense niet wordt ondersteund :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Toch wel apart dat iedereen andere 'problemen' heeft met de dm1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
MegaTronics schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:24:
Een kameraad van mij heeft een Duitse versie van een oud model Asus Netbook en je gaat je binnen een kwartier ergeren aan het toetsenbord, zeker als je niet blind kunt typen.
Kan ik me goed voorstellen.. maar aangezien het hele apparaat verder gelijk is aan alle andere in de 1215 reeks, zul je wel een ander tobo moeten kunnen vinden...

Btw... Asus 1215B gewoon op te halen bij MediaMarkt DE voor € 399,- met 3/500GB... Nou nog ff vragen of ze t assortiment internationaal willen overtanken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ongelooflijk, maar hij is leverbaar!!! :)
Zie Pricewatch --> Asus 1215B voor €399,- met 3/500GB.

Excuses... alleen opgenomen in t assortiment.. maar "levertijd onbekend" :(

[ Voor 18% gewijzigd door Danny the dog op 10-06-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Bitbron schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:25:
Die coolsense werkt bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:17:

Even dezelfde versie Win 7 64 bits downloaden vanaf een link eerder in dit topic,
Ik heb alle pages doorgelopen maar vind geen link.

Waar kan je dit dan downloaden??

Hoor het graag,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
Dat zie ik ja.... hm..

Maar ik weet niet of de HP code werkt voor Ultimate? Of alleen voor Home Premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewald123 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:52:
Dat zie ik ja.... hm..

Maar ik weet niet of de HP code werkt voor Ultimate? Of alleen voor Home Premium?
Dat vraag ik me dus ook af......

Iemand.....................??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Alleen voor de versie die erbij zit, HP dus. Taal kun je wel wisselen.

Ik heb laatst trouwens een goede iso gedownload van een torrent site. Ik heb een licentie dus volgens mij is het legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:51:
[...]

Thx maar de Ultimate links werken niet.....
Ik had eerst de pro versie gedownload, maar die accepteerde de HP key niet die onder het laptopje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:04:
[...]

Ik had eerst de pro versie gedownload, maar die accepteerde de HP key niet die onder het laptopje zit.
Trouwens, morgen krijg ik mijn HP binnen, ben erg benieuwd.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:04:
[...]

Wat is het verschil tussen Home Premium en Ultimate??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Ewald123 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:52:
Dat zie ik ja.... hm..

Alleen voor de versie waar je voor betaalt hebt uiteraard. Tussen 32 en 64 bits wisselen kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok duidelijk, ik was even vergeten dat er Google bestaat (of te lui) ;)
Maar draait Ultimate nu veel zwaarder dan Home Premium?
Zal je het verschil merken?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 07:39:
[...]

Ok duidelijk, ik was even vergeten dat er Google bestaat (of te lui) ;)
Maar draait Ultimate nu veel zwaarder dan Home Premium?
Zal je het verschil merken?

John
Misschien als je bitlocker gaat gebruiken, maar anders maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hooguit dat starter wat lichter draait, want daar hebben ze volgens mij het een en ander aan systeemprocessen afgesloten. Maar ik heb momenteel nog geen reden om een hogere versie dan Home Premium te gebruiken op de dm1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kwam gisteren deze tegen in de meuktracker, grappig progje

meuk: BatteryCare 0.9.8.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een stomme vraag. Voor de HP DM1, heb ik daar een 2,5"of een 3,5" SSD voor nodig?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb zelf ook interesse in de Asus 1215B. Weet iemand of deze netbook beschikt over SATA3 support? Ik wil er namelijk 'later' een SSD met Sata600 in stoppen en de 500GB schijf gebruiken in een externe USB 3.0 behuizing. Die 500GB is trouwens 5400rpm toch?

Bedankt alvast als iemand dit weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:19:
Even een stomme vraag. Voor de HP DM1, heb ik daar een 2,5"of een 3,5" SSD voor nodig?

Thanks
2,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 17:11
Iemand vroeg net waar je Windows kunt downloaden. Van Mydigitallife is dat geloof ik niet echt legaal. Maar er zijn meerdere legale manieren waarop je Windows 7 kunt krijgen. Als je geen toegang hebt tot MSDN of Technet of zoiets kun je bijvoorbeeld bij Digitalriver kijken. Er schijnen nog meer van dat soort goedgekeurde sites van MS partners te zijn. Hier staan verschillende manieren uitgelegd:

http://forum.notebookrevi...st-like-vista-before.html

Nogmaals, het maakt MS geloof ik niet zo uit waar je het vandaan haalt (kan ook nog via P2P); je hoeft alleen een geldige sleutel te hebben. Wel erg belangrijk: controleer wel altijd even via MSDN of Technet of de CRC of MD5 hash o.i.d. overeenkomt. (Hier bijvoorbeeld MSDN: Subscriber Downloads | Search and download thousands of Microsoft products and get Product Keys) Zo weet je zeker dat je een originele versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:18:
[...]

Trouwens, morgen krijg ik mijn HP binnen, ben erg benieuwd.... :)
Ik heb m binnen, ziet er strak uit *O*

Extra 2 gig geheugen erin gestopt en nu een verse Win 7 x 64 install aan het doen.
Al die HP software verpest echt zo'n PC/Netbook.

Bij mij zit de laatste BIOS versie er al op. tw. F.12

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch ook voor de 1215B. Heb nog eens in de winkel gekeken en de 1215P werkt gewoon lekkerder, scherm is beter en ik hoef er stukken minder aan te doen. De grootte (vergeleken met de 1015pem) neem ik maar op de koop toe.
Vanmiddag heb ik Mycom gebeld om te vragen wanneer ze hem dachten te hebben. "Eind juni of misschien pas begin juli" was het antwoord. Bah, nog even wachten dus! Ik hoop dat ze hem hebben voor ik op vakantie ga en hij dus mee moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Wat komt er trouwens een beestachtig vol geluid uit die DM1 met de juiste drivers en de dolby op instelling 'music'. Ik verbaas er iedereen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP DM1 - 3125 gisteren binnen gekregen. Verse install gedaan extra 2 gig erin gedaan en alle drivers geinstalleerd. Wat mij opvalt is het volgende:

* het beeld verandert bij sommige handelingen van helderheid, is er lastig
* Cool Sense gedownload, maar kan niet geinstalleerd worden, breekt tijdens install af.
* verschillende partities gemaakt, maar de C partitie kan ik niet kleiner maken als 145 gig.
deze zou ik graag kleiner willen hebben, zeg zo'n 30 a 40 gig.

Als iemand hiervoor een oplossing weet dan hou ik me aanbevolen.

Tot nu toe,

John

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:49:
Ik ga toch ook voor de 1215B. Heb nog eens in de winkel gekeken en de 1215P werkt gewoon lekkerder, scherm is beter en ik hoef er stukken minder aan te doen. De grootte (vergeleken met de 1015pem) neem ik maar op de koop toe.
Vanmiddag heb ik Mycom gebeld om te vragen wanneer ze hem dachten te hebben. "Eind juni of misschien pas begin juli" was het antwoord. Bah, nog even wachten dus! Ik hoop dat ze hem hebben voor ik op vakantie ga en hij dus mee moet..
Ik ga denk ik ook voor de 1215b, de prijs is redelijk voor de specificaties. Wel jammer dat er 3gb in zit, dan hou ik een 1gb kaartje over waar je niets aan hebt ;).
Ik ga wel voor de zilvere, die ziet er mooier uit. Ik ga ervan uit dat die straks ook te krijgen is, zodra hij leverbaar wordt.

Het is wel jamer dat we nog een tijdje moeten wachten, maar ik heb hem toch pas nodig als ik in september of october op vakantie ga. Het meeslepen van mijn game laptop was iets te veel van het goeie toen ik een weekendje Parijs deed. Dat ding is 4 kg :( En samen met mijn foto uitrusting wordt dat allemaal erg zwaar...

Denk dus dat ik nog een maand of 2 wacht met het aanschaffen, zodat er eventueel meer E-350 laptopjes zijn en er dus meer keuze voor een lagere prijs is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Helderheid zal met je energiebeheer te maken hebben?
Misschien een programma als amd fusion geinstalleerd?
Ik heb al dat soort programma's incl coolsense weer verwijderd en alleen dat batterij progje dat ik eerder linkte nog in gebruik.

Partitie grote zal ik zo ff kijken.
[edit]
Mijn C schijf is 80 gb, gemaakt met minitool partition wizard.

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 12-06-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:13:
Helderheid zal met je energiebeheer te maken hebben?
Misschien een programma als amd fusion geinstalleerd?
Ik heb al dat soort programma's incl coolsense weer verwijderd en alleen dat batterij progje dat ik eerder linkte nog in gebruik.

Partitie grote zal ik zo ff kijken.
[edit]
Mijn C schijf is 80 gb, gemaakt met minitool partition wizard.
Bedankt, batterijprogje heb ik nu ook, is wel handig.alleen zie ik geen temperaturen van CPU en HDD.

Partion wizard zal ik zo eens installeren en kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb het gevoel dat het scherm gebruikt maakt van dimming. Zodra er meer donkere plekken op het scherm zijn, word de helderheid minder. Ga je daarna naar een meer wittere pagina dan gaat de helderheid weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 06:32:
HP DM1 - 3125 gisteren binnen gekregen. Verse install gedaan extra 2 gig erin gedaan en alle drivers geinstalleerd. Wat mij opvalt is het volgende:

* het beeld verandert bij sommige handelingen van helderheid, is er lastig
* Cool Sense gedownload, maar kan niet geinstalleerd worden, breekt tijdens install af.
* verschillende partities gemaakt, maar de C partitie kan ik niet kleiner maken als 145 gig.
deze zou ik graag kleiner willen hebben, zeg zo'n 30 a 40 gig.
Dat veranderen van het beeld komt door 'Vari-Bright" en dat kan je uitzetten in de "AMD Vision Engine Control Center". Zorg dat je je desktop voor je hebt staan, rechtermuis, kies "AMD Vision Engine Control Center".
Ga dan naar "Power", "Powerplay" en zet daar "Vari-Bright" uit.

Probeer eens de coolsense versie te installeren die in de link staat van mijn Signature (klik op HP-DM1 3125SD), scroll dan helemaal naar beneden voor de "HP Support Assistant" software.

Voor het her-partitioneren zou je bv Partition Magic kunnen gebruiken. Mijn C-partitie is slecchts 35GB, moet ook wel als je een disk hebt van 120gb ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 12-06-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitbron schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:16:
[...]

Dat veranderen van het beeld komt door 'Vari-Bright" en dat kan je uitzetten in de "AMD Vision Engine Control Center". Zorg dat je je desktop voor je hebt staan, rechtermuis, kies "AMD Vision Engine Control Center".

Probeer eens de coolsense versie te installeren die in de link staat van mijn Signature (klik op HP-DM1 3125SD), scroll dan helemaal naar beneden voor de "HP Support Assistant" software.

Voor het her-partitioneren zou je bv Partition Magic kunnen gebruiken. Mijn C-partitie is slecchts 35GB, moet ook wel als je een disk hebt van 120gb ;)
Partiton Magic werkt niet bij mij op de win 7 64 bit. Ik zal het andere progje zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
G-parted, onderdeel van het Parted Magic pakket, werkte bij mij prima om de harde schijf opnieuw in te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn C-partitie is slecchts 35GB, moet ook wel als je een disk hebt van 120gb ;)
ik weet niet wat er bij mij aan de hand is maar mijn C is alleen al 50 gig - map windows - system 32 is alleen al 12 gig.
Ik heb op een andere partitie alle software geinstalleerd.
Wat zou dit kunnen wezen?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb een custom Windows 7 installatie gebouwd met de WAIK (Windows Automated Installation Kit) en ik maak gebruik van de standaard partitie tool die je tijdens de Windows Setup ziet. Een heel andere route dus als achteraf gaan herpartitioneren.

Wel erg vreemd dat je System32 map al zo groot is, die van mij is 'slechts' 2.77gb.
Bedenk me nu net dat het wel eens offline folders of system restore kan zijn, die staan bij mij uit.
Ik raad aan om system restore lekker aan te laten staan, tenzij je echt weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bedankt voor de tip. Wel jammer dat er een programma van 150 MB voor nodig is om het uit te zetten :p, maar het lijkt erop dat je na het instellen de software weer kunt verwijderen en de vari-bright blijft uit te staan (althans tot nu toe heb ik hem niet meer zien veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MegaTronics schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:10:
[...]

Bedankt voor de tip. Wel jammer dat er een programma van 150 MB voor nodig is om het uit te zetten :p, maar het lijkt erop dat je na het instellen de software weer kunt verwijderen en de vari-bright blijft uit te staan (althans tot nu toe heb ik hem niet meer zien veranderen).
Die varibright instelling zit in je AMD videokaart drivers (catalyst) en niet in die "HP Support Assistant".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

I know, de CCC installeren en daar het vinkje weg halen en daarna weer deinstalleren.

[ Voor 86% gewijzigd door MegaTronics op 12-06-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:23:
[...]

ik weet niet wat er bij mij aan de hand is maar mijn C is alleen al 50 gig - map windows - system 32 is alleen al 12 gig.
Ik heb op een andere partitie alle software geinstalleerd.
Wat zou dit kunnen wezen?

John
Oorzaak zou dit kunnen zijn: http://social.technet.mic...96-4aa4-8847-76c216d169f3

Of in het kort: Windows ziet geen verschil tussen een echt bestand en een hard symbolic link. Hij telt dezelfde reeks bitjes elke keer bij de gebruikte schijfruimte telkens hij een hard link ziet, terwijl die links eigenlijk naar dezelfde locatie wijzen en dat bestand dus maar één keer fysiek voor komt op de harde schijf.

Als je dus van een bestandje van 1GB twintig hard links maakt, dan zal windows vrolijk vertellen dat die tesamen 21GB in beslag nemen. Goed bezig, microsoft.

[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-06-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:06
Crossposten is niet toegestaan, we gaan verder vanaf deze post :)

[ Voor 91% gewijzigd door DaMarcus op 13-06-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Altijd wachten tot je hem nodig heb, dan zijn de asus en de dell e350's ook op de markt en hopelijk zijn ze beter verkrijgbaar en dus goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Je kunt misschien ook beter in het [NBBG Aanschaf] Thin & Light topic kijken, als je echt voor 13" wilt gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:09:
[...]

Oorzaak zou dit kunnen zijn: http://social.technet.mic...96-4aa4-8847-76c216d169f3

Of in het kort: Windows ziet geen verschil tussen een echt bestand en een hard symbolic link. Hij telt dezelfde reeks bitjes elke keer bij de gebruikte schijfruimte telkens hij een hard link ziet, terwijl die links eigenlijk naar dezelfde locatie wijzen en dat bestand dus maar één keer fysiek voor komt op de harde schijf.

Als je dus van een bestandje van 1GB twintig hard links maakt, dan zal windows vrolijk vertellen dat die tesamen 21GB in beslag nemen. Goed bezig, microsoft.
Het verhaal hierboven begrijp ik niet helemaal, maar na diverse Schijfopruimingen op de C - is er nu "maar" 20 gig in beslag genomen ipv 50 gig.

Dit hoort volgens mij wel zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:12:
[...]

Het verhaal hierboven begrijp ik niet helemaal, maar na diverse Schijfopruimingen op de C - is er nu "maar" 20 gig in beslag genomen ipv 50 gig.

Dit hoort volgens mij wel zo.....
EN NU......???

Ik wilde met minitool partition wizard de partie aanpassen, Netbook was al 2 uur bezig toen de stroom wegviel, accu leeg. Nooit aan gedacht en ik was met andere dingen bezig.
Nu start de "pc" niet meer op.
Ik kan nog wel in de BIOS, maar daarna zie ik alleen een cursor linksbovenin knipperen.

WAT TE DOEN????
Graag zsm antwoord......

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Usb stick erin met je windows installatie en opnieuw beginnen ben ik bang voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:03:
Usb stick erin met je windows installatie en opnieuw beginnen ben ik bang voor :(
Inderdaad, ben weer opnieuw begonnen. :-(

Ik heb de schijf nu gepartioneerd in Schijfbeheer, wat eerder niet lukte, is nu dus wel gelukt.

Was wel ff schrikken.......
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste