Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Op het HP forum (link) schijnen er mensen te zijn met hetzelfde probleem.
Ik lees hier over verscheidene Tweakers die zonder problemen een SSD erin hebben gezet. Iemand enig idee?
You ready?
Heb het besteld, komt overmorgen en de dm1 morgenMegaTronics schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:28:
[...]
Het is PC3-10600 (DDR3-1333) SO-DIMM geheugen, dus het zou moeten passen/werken. Kun je daarna die originele 2 GB module via V&A verkopen aan een andere dm1 bezitter.
Interesse in een 2gb reep
[ Voor 34% gewijzigd door tasjesdief op 07-06-2011 15:14 ]
PSN: MojoR1
Bol.com toch? Ik had vrijdag besteld, chaffeur is nu onderweg.tasjesdief schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:14:
[...]
Heb het besteld, komt overmorgen en de dm1 morgen
Interesse in een 2gb reep?
Dus ik zou er rekening mee houden dat het niet morgen is
Kijk wat er net bij de post zattasjesdief schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:27:
Overmorgen ook goed, dan kan ik gelijk de 2gb ram eruit halen en aan jou verkopen
Hier geen enkel probleem met de Intel 320, maar inderdaad vreemd dat die niet herkend word. Je zou toch denken dat SATA een standaard is.fishy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:30:
Dacht even mijn DM1 te pimpen met een Crucial C300 (64 GB), maar de laptop blijft stug volhouden dat er geen harde schijf in zit (Bios en Windows install).
Op het HP forum (link) schijnen er mensen te zijn met hetzelfde probleem.
Ik lees hier over verscheidene Tweakers die zonder problemen een SSD erin hebben gezet. Iemand enig idee?
Ik niet, ik heb er al 2 x 2GB in zitten. Maar er zullen vast wel Tweakers zijn met een HP die er wel belang bij hebben.tasjesdief schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:14:
[...]
[ Voor 50% gewijzigd door MegaTronics op 07-06-2011 16:29 ]
tasjesdief, waarom heb je voor de corsair boven kingston gekozen, behalve de prijs? Welke van de 2 merken is overigens beter qua prestatie?tasjesdief schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:14:
[...]
Ik twijfel eerst tussen 2GB erbij of 4GB erbij, maar 2x4GB is ook mogelijk. Ik werk veel met Adobe softwares (Flash, Dreamweaver ertc.) en heb meer dan 4GB in de dm1 nodig denk ik.
Zie trouwens dat de dm1 op bol.com 'ineens' niet meer leverbaar is, als ik pech heb moet ik naar een andere webshop en duurt het een paar dagen langer.
Verwijderd
http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=5075635#N559
En meer specifiek dit:
http://h10025.www1.hp.com...&product=5075635&sw_lang=
Trouwens met die SSD is de dm1 ook aardig stil geworden, het enige wat je nu hoort is af en toe de fan. Response is ook erg lekker, klik en klaar.
[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 08-06-2011 08:36 ]
Verwijderd
Had ik al gedaan. Echter nog steeds geen response na het indrukken van mijn + en - helderheidstoetsen. Kijk vanavond wel weer even verder.tasjesdief schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:49:
Je moet wat drivers installeren:
http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=5075635#N559
En meer specifiek dit:
http://h10025.www1.hp.com...&product=5075635&sw_lang=
Rare van deze support software (volgens HP site is dit software en geen driver!) is dat ik het nergens kan vinden na de installatie. Niet in programmalijst van startmenu, niet op desktop, niet onder program files, nergens. Ik zie het wel staan in mijn lijst programma's onder configuratiescherm maar van daaruit heb ik alleen de optie om het te verwijderen, niet om het te openen. Het is kennelijk ook wel degelijk geinstalleerd want na een restart werkt de Esc+FN toetscombinatie die genoemd wordt op HP site.. Voorlopig nog geen idee of via deze software het alsnog is in te stellen of dat het direct na installatie moet werken en het eigenlijk geen software is maar meer werkt als driver en niet toegankelijk is???
Wil je stoppen met dit zeggen, straks moet ik ook het geld uitgeven aan een SSDMegaTronics schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:28:
Hmm, die software heb ik niet geinstalleerd en toch werken alle toetsen. Ik heb zelf alleen de Ralink drivers voor de WiFi geinstalleerd en de rest gewoon via Windows Update laten installeren.
Trouwens met die SSD is de dm1 ook aardig stil geworden, het enige wat je nu hoort is af en toe de fan. Response is ook erg lekker, klik en klaar.
Hey Hjs
[ Voor 8% gewijzigd door bitpixl op 08-06-2011 09:33 ]
Je moet niets, maar snel is die er wel mee.hjs schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:58:
[...]
Wil je stoppen met dit zeggen, straks moet ik ook het geld uitgeven aan een SSD
Hier het zelfde probleem met de mini jack, gebeurt niet vaak, maar zo nu en dan. Even een draai geven aan de mini jack aansluiting doet dan wonderen.Jag schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:56:
Heb nu een maand de dm1, erg tevreden mee. Je moet geen films op dit scherm willen kijken ivm kijkhoek issues/grijs zwart, maar verder echt zeer relaxed apparaat. Heb zelfs mijn oude desktop (met over the top hardware, totaal niet nodig) de deur uit gedaan en alleen monitor/muis/keyboard/speakers laten staan. Plug mijn netbook in en klaar, heel fijn.
Heb alleen al wel een eerste issue met de dm1: de jack sensing van de mini jack lijkt niet goed te werken. Af en toe gaat ie haperend op en neer tussen interne speakers en het externe speakersetje. Aan het mini jack stekkertje rommelen verhelpt dat (prachtig spul, mini jack). Lijkt me een probleem van de jack sensing, iemand anders zelfde probleem?
Fijn om te horen dat er meer mensen zijn met dit "probleempje".
Zijn er toevallig ook mensen die heel af en toe een lijntje hebben lopen horizontaal over het beeld, dit is bij mij alleen in MS Office... Na het uitzetten van de netbook is het weer over.
Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11
Verwijderd
Sorry voor deze noob-vragen.
Ik heb zelf een oudere HP DV2000 van mijn vriendin aangeslagen en daar een WD5000BEKT (scorpio black 500GB) ingevezen. Voor mij de beste compromis tussen capaciteit, prijs en snelheid. Heb bewust gekozen voor de snelste non-ssd voor laptops, aangezien veel mensen niet beseffen dat de harde schijf de primaire reden is waarom een laptop merkbaar trager is dan een desktop. Nu kan ik zeker niet klagen, hij reageert minstens even snel als mijn desktop waar nog een 5 jaar oude 7200rpm schijf in zit als systeemschijf.
[ Voor 28% gewijzigd door RuddyMysterious op 08-06-2011 10:16 ]
Even dezelfde versie downloaden vanaf een link eerder in dit topic, een 4gb usbstick scoren en bootable maken incl de win7 Iso (uitleg ook eerder in dit topic op de asus site) en je kan ze Win7 opnieuw installeren.
kopieren van je foto's e.d. duurt langer
Oh, en helaas zit je zo over de 200 euro als je een beetje grote SSD wil hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 08-06-2011 10:19 ]
De originele schijf uit mijn dm1 is trouwens ook een WD scorpio black (WD3200BEKT), binnenkort maar een externe USB behuizing kopen voor dat ding als extra opslag. Zoals al gemeld het vervangen van de schijf is zo gedaan, mits je het goede formaat schroevendraaier hebt (PH00).DevilsProphet schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:15:
Meestal is het installeren van een SSD niet moeilijker dan het installeren van een harde schijf; en dat is (weeral) meestal het openvijzen van een klepje onderaan de laptop, en dan nog wat enkele vijsjes losdraaien, en klaar is franse kaas.
Ik heb zelf een oudere HP DV2000 van mijn vriendin aangeslagen en daar een WD5000BEKT (scorpio black 500GB) ingevezen. Voor mij de beste compromis tussen capaciteit, prijs en snelheid. Heb bewust gekozen voor de snelste non-ssd voor laptops, aangezien veel mensen niet beseffen dat de harde schijf de primaire reden is waarom een laptop merkbaar trager is dan een desktop. Nu kan ik zeker niet klagen, hij reageert minstens even snel als mijn desktop waar nog een 5 jaar oude 7200rpm schijf in zit als systeemschijf.
Verwijderd
Stond maandag nog in de MM in Den Haag en de DM1 was al 2 weken niet op voorraad, terwijl ik van te voren had gebeld en er werd verteld dat er nog 1 op voorraad zou zijn. Ik natuurlijk pissed en dan probeert de verkoper mij ook nog een andere netbook aan te smeren want die was én goedkoper én veel beter etc etc. Ik pakte die kerel bij zijn kraag en zei: "luister vriend, ga jij mij nou vertellen dat jij mij beter kan adviseren dan een Tweaker?" (ok dat van het bij de kraag pakken is niet helemaal waar, maar hij werd wel stil toen ik het over tweakers.net had
Ook ik zal braaf een 2GB extra bestellen, en vervolgens Windows 7 64 erop knallen. Ben benieuwd naar dit kleine monstertje vanavond.
Nee, 2x 2gb of 1x 4gb zal zeker op zo'n relatief trage laptop niets uitmaken volgens mij.Moriss schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:40:
Zou er een merkbaar verschil zijn voor de DM1 samen met W7 64? Of je nou 2x Gb of 1x 4GB erin prikt?
Edit:
Ik neem aan dat deze in de dm1 past?
pricewatch: OCZ Vertex 3 240GB
[ Voor 41% gewijzigd door tasjesdief op 08-06-2011 14:14 ]
Die is namelijk stukken goedkoper en is qua energie ook zuiniger.
Die vertex is wel een energieslurper vegeleken de andere ssDs.
Er zit ook geen sata-600 aansluiting in zover ik weet.
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Dat kan toch niet, een Intel SSD in een AMD laptopWillie Billie schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:30:
Haha ja, dat past wel, maar ik zou eerder voor een intel 320 gaan van 160gb.
Die is namelijk stukken goedkoper en is qua energie ook zuiniger.
Die vertex is wel een energieslurper vegeleken de andere ssDs.
Er zit ook geen sata-600 aansluiting in zover ik weet.
Overigens, als ik deze grafiek op Anand bekijk (eerste hit op google) valt dat wel mee wat je zegt.
http://www.anandtech.com/show/4244/intel-ssd-320-review/12
[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 08-06-2011 14:55 ]
Ja, het is wel workable, maar heb toch al redelijk vaak moeten prutsen. Maar als er hier in dit topic al drie mensen zijn met het probleem, dan is het wellicht niet één kapotte mini jack aansluiting maar een software iets wat in de toekomst nog veranderd wordt. Of gewoon heel veel kapotte mini jack aansluitingenChiel340 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:40:
[...]
Hier het zelfde probleem met de mini jack, gebeurt niet vaak, maar zo nu en dan. Even een draai geven aan de mini jack aansluiting doet dan wonderen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 08-06-2011 14:54 ]
De Vertex 3 verbruikt een volle wat meer tijdens idle. Geen goede keuze voor een netbook.hjs schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:52:
[...]
Overigens, als ik deze grafiek op Anand bekijk (eerste hit op google) valt dat wel mee wat je zegt.
Liever een Intel er in dan een ander merk waarover je telkens leest dat er iets mis mee is.hjs schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:52:
[...]
Dat kan toch niet, een Intel SSD in een AMD laptop
De enigste keer dat ik een paar horizontale lijnen op mijn scherm kreeg (tijdens browsen) die heel soms eventjes te zien waren, was na het bekijken van een film met media player classic met gpu acceleratie aan. Nadat hij weer opnieuw opgestart was, was het weg.Chiel340 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:40:
[...]
Hier het zelfde probleem met de mini jack, gebeurt niet vaak, maar zo nu en dan. Even een draai geven aan de mini jack aansluiting doet dan wonderen.
Zijn er toevallig ook mensen die heel af en toe een lijntje hebben lopen horizontaal over het beeld, dit is bij mij alleen in MS Office... Na het uitzetten van de netbook is het weer over.
Omdat ik het ook niet meer kan nabootsen vermoed ik dat het gewoon een fout in de driver was ofzo.
(zie artikel mbt levering Asus 1215B in NL)
Wellicht wordt het straks een "mosterd na de maaltijd verhaal", als er alweer opvolgers komen met E-450 APU... of fatsoenlijke Atom's.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Ik sta dan ook op het punt hem te bestellen, ik zou er alleen heel erg van balen als er morgen ook een netbook bij de nbbg van juni komt te staan die veel beter is en hetzelfde kost.
Misschien kan iemand mij vertellen of er nog grote veranderingen in aanbod aan zitten te komen in de komende maan of dat die er zelfs al zijn,
Zoals gezegd wachten we nog op de Asus 1215B met USB 3.0 en de Dell M102z met als optie een 9 cells accu. Beide zouden deze maand uitgebracht moeten worden in NL....gwie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:55:
Misschien kan iemand mij vertellen of er nog grote veranderingen in aanbod aan zitten te komen in de komende maan of dat die er zelfs al zijn,
Waar haal je die informatie vandaan als ik vragen mag? Bij onze "Nachbarn" ben was je toch € 449,- kwijt voor de 4/500GB versie... Zal hier wel de prijs voor de 2/320GB versie worden, belastingstaat Nederland kennende.... (ook in DE namelijk niet meer te vinden bij de web shops..)GENETX schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:57:
De Asus Eee PC 1215B lijkt ook wel leuk te worden, vooral de prijs lijkt erg laag te worden voor een E-350 notebook.
[ Voor 29% gewijzigd door Danny the dog op 09-06-2011 11:03 ]
Op Amazon.de staat hij inderdaad voor dat bedrag, leverbaar vanaf 17 juni.hjs schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:13:
Er is in dit topic een link geplaatst naar ebay.de met de Asus voor 300 nogwat euro (excl windows)
Echter, in Nederland moet de eerste laptop nog op de markt komen die zonder Windows (of iOS) geleverd gaat worden... Dat zie ik hier echt niet gebeuren. In Duitsland komt dit inderdaad vaker voor, waardoor de prijzen er nóg lager kunnen zijn.
http://forum.notebookrevi...dm1z-286.html#post7551720
Wellicht een workaround voor de mensen die de fan niet meer kunnen controleren. Heb het zelf nog niet getest aangezien ik nog een extra geheugenmodule moet bestellen.
http://proxysnel.nl
Ik reageerde enkel op het bericht van hjs.Moriss schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:07:
Ik neem aan dat een netbook die via amazon.de besteld wordt een qwertz toetsenbord heeft toch? Dus of je dat nou echt als alternatief kunt zien betwijfel ik.
Ik wou ermee aangeven dat de eerder genoemde uitspraak dat de prijs van de netbook zo laag zou uitvallen gebasseerd op de prijs in Duitsland zonder OS, niet echt gefundeerd was.
Een vergelijk met de buren is idd alleen al voor de reden van het toetsenbord niet te maken. Al moet je wel beter aan een los keyboard van Asus kunnen komen, dan bijv. Lenovo. Da's echt een ramp...
Maar weet iemand waar je instelt hoeveel geheugen je Radeon mag inpikken?
[ Voor 50% gewijzigd door Ook al Bezet op 09-06-2011 22:13 ]
De duitse prijs spreekt mij wel aan, en dat hij zonder os komt is juist een voordeel. Maar hoe erg is het Duitse toetsenbord?
Heeft het trouwens zin om een ssd in te bouwen voor wat meer snelheid? Of verlies je dan je garantie?
Ik gebruik momenteel versie "5.2.9.2 01-03-2011" "sp52110.exe"
Verder heb ik hier een overzichtje van de shared video memory afhankelijk van het aantal geheugen:
upto 372MB for =1024MB system RAM
upto 948MB for >=2048MB system RAM
upto 1460MB for >=3072MB system RAM
upto 1972MB for >=4096MB system RAM
upto 3443MB for >=8192MB system RAM
(bron: Notebookreview)
[ Voor 22% gewijzigd door bitpixl op 10-06-2011 10:29 ]
Zag gister ergens in Win7 dat hij ongeveer 320mb videogeheugen gebruikte op dat moment. (ik heb 4gb systeem-geheugen).
Zou wel iets zijn dat ik graag vast zou zetten.
Je kunt m gewoon via E-Bay bestellen voor ca € 385,- (volgens E-Bay, incl verzending)pientertje schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:00:
ik zit al een tijdje te wachten op de 1215b. Hij lijkt overal in europa al te koop te zijn, maar in nederland weten ze nergens van. Is er al informatie wanneer hij beschikbaar is in ons kikkerlandje?
De Y en Z toets zijn verwisseld en rechts, tpv de shift toets zitten nog wat letters met puntjes enzo...De duitse prijs spreekt mij wel aan, en dat hij zonder os komt is juist een voordeel. Maar hoe erg is het Duitse toetsenbord?
Er zitten dus méér toetsen op dan wat je gewend bent. Denk dat dat t vervelendst is.
Ook met die versie zegt die dat CoolSense niet wordt ondersteundBitbron schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:25:
Ik gebruik zelf Bios versie F.12 met een clean customized installatie van Windows 7 Professional 64 bit en ik kan je met zekerheid vertellen dat de HP Support Assistant software (Thermal Assistant) hier goed zijn werk doet.
Verder heb ik hier een overzichtje van de shared video memory afhankelijk van het aantal geheugen:
upto 372MB for =1024MB system RAM
upto 948MB for >=2048MB system RAM
upto 1460MB for >=3072MB system RAM
upto 1972MB for >=4096MB system RAM
upto 3443MB for >=8192MB system RAM
(bron: Notebookreview)
Kan ik me goed voorstellen.. maar aangezien het hele apparaat verder gelijk is aan alle andere in de 1215 reeks, zul je wel een ander tobo moeten kunnen vinden...MegaTronics schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:24:
Een kameraad van mij heeft een Duitse versie van een oud model Asus Netbook en je gaat je binnen een kwartier ergeren aan het toetsenbord, zeker als je niet blind kunt typen.
Btw... Asus 1215B gewoon op te halen bij MediaMarkt DE voor € 399,- met 3/500GB... Nou nog ff vragen of ze t assortiment internationaal willen overtanken
Zie Pricewatch --> Asus 1215B voor €399,- met 3/500GB.
Excuses... alleen opgenomen in t assortiment.. maar "levertijd onbekend"
[ Voor 18% gewijzigd door Danny the dog op 10-06-2011 15:19 ]
Die coolsense werkt bij mijBitbron schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:25:
Ik gebruik zelf Bios versie F.12 met een clean customized installatie van Windows 7 Professional 64 bit en ik kan je met zekerheid vertellen dat de HP Support Assistant software (Thermal Assistant) hier goed zijn werk doet.
Verwijderd
Ik heb alle pages doorgelopen maar vind geen link.hjs schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:17:
Even dezelfde versie Win 7 64 bits downloaden vanaf een link eerder in dit topic,
Waar kan je dit dan downloaden??
Hoor het graag,
John
Maar ik weet niet of de HP code werkt voor Ultimate? Of alleen voor Home Premium?
Verwijderd
Dat vraag ik me dus ook af......Ewald123 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:52:
Dat zie ik ja.... hm..
Maar ik weet niet of de HP code werkt voor Ultimate? Of alleen voor Home Premium?
Iemand.....................??
Ik heb laatst trouwens een goede iso gedownload van een torrent site. Ik heb een licentie dus volgens mij is het legaal.
Ik had eerst de pro versie gedownload, maar die accepteerde de HP key niet die onder het laptopje zit.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:51:
[...]
Thx maar de Ultimate links werken niet.....
Verwijderd
Trouwens, morgen krijg ik mijn HP binnen, ben erg benieuwd....hjs schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:04:
[...]
Ik had eerst de pro versie gedownload, maar die accepteerde de HP key niet die onder het laptopje zit.
Verwijderd
Wat is het verschil tussen Home Premium en Ultimate??hjs schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:04:
[...]
Ik had eerst de pro versie gedownload, maar die accepteerde de HP key niet die onder het laptopje zit.
Alleen voor de versie waar je voor betaalt hebt uiteraard. Tussen 32 en 64 bits wisselen kan wel.Ewald123 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:52:
Dat zie ik ja.... hm..
http://www.google.nl/#hl=...b7b1ce1f&biw=1280&bih=702Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:19:
[...]
Wat is het verschil tussen Home Premium en Ultimate??
Verwijderd
Ok duidelijk, ik was even vergeten dat er Google bestaat (of te lui)
Maar draait Ultimate nu veel zwaarder dan Home Premium?
Zal je het verschil merken?
John
Misschien als je bitlocker gaat gebruiken, maar anders maakt het niet uit.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 07:39:
[...]
Ok duidelijk, ik was even vergeten dat er Google bestaat (of te lui)![]()
Maar draait Ultimate nu veel zwaarder dan Home Premium?
Zal je het verschil merken?
John
Verwijderd
Thanks
Bedankt alvast als iemand dit weet
2,5Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:19:
Even een stomme vraag. Voor de HP DM1, heb ik daar een 2,5"of een 3,5" SSD voor nodig?
Thanks
http://forum.notebookrevi...st-like-vista-before.html
Nogmaals, het maakt MS geloof ik niet zo uit waar je het vandaan haalt (kan ook nog via P2P); je hoeft alleen een geldige sleutel te hebben. Wel erg belangrijk: controleer wel altijd even via MSDN of Technet of de CRC of MD5 hash o.i.d. overeenkomt. (Hier bijvoorbeeld MSDN: Subscriber Downloads | Search and download thousands of Microsoft products and get Product Keys) Zo weet je zeker dat je een originele versie hebt.
Verwijderd
Ik heb m binnen, ziet er strak uitVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:18:
[...]
Trouwens, morgen krijg ik mijn HP binnen, ben erg benieuwd....
Extra 2 gig geheugen erin gestopt en nu een verse Win 7 x 64 install aan het doen.
Al die HP software verpest echt zo'n PC/Netbook.
Bij mij zit de laatste BIOS versie er al op. tw. F.12
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 16:43 ]
Verwijderd
Vanmiddag heb ik Mycom gebeld om te vragen wanneer ze hem dachten te hebben. "Eind juni of misschien pas begin juli" was het antwoord. Bah, nog even wachten dus! Ik hoop dat ze hem hebben voor ik op vakantie ga en hij dus mee moet..
Verwijderd
* het beeld verandert bij sommige handelingen van helderheid, is er lastig
* Cool Sense gedownload, maar kan niet geinstalleerd worden, breekt tijdens install af.
* verschillende partities gemaakt, maar de C partitie kan ik niet kleiner maken als 145 gig.
deze zou ik graag kleiner willen hebben, zeg zo'n 30 a 40 gig.
Als iemand hiervoor een oplossing weet dan hou ik me aanbevolen.
Tot nu toe,
John
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 07:44 ]
Ik ga denk ik ook voor de 1215b, de prijs is redelijk voor de specificaties. Wel jammer dat er 3gb in zit, dan hou ik een 1gb kaartje over waar je niets aan hebtVerwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:49:
Ik ga toch ook voor de 1215B. Heb nog eens in de winkel gekeken en de 1215P werkt gewoon lekkerder, scherm is beter en ik hoef er stukken minder aan te doen. De grootte (vergeleken met de 1015pem) neem ik maar op de koop toe.
Vanmiddag heb ik Mycom gebeld om te vragen wanneer ze hem dachten te hebben. "Eind juni of misschien pas begin juli" was het antwoord. Bah, nog even wachten dus! Ik hoop dat ze hem hebben voor ik op vakantie ga en hij dus mee moet..
Ik ga wel voor de zilvere, die ziet er mooier uit. Ik ga ervan uit dat die straks ook te krijgen is, zodra hij leverbaar wordt.
Het is wel jamer dat we nog een tijdje moeten wachten, maar ik heb hem toch pas nodig als ik in september of october op vakantie ga. Het meeslepen van mijn game laptop was iets te veel van het goeie toen ik een weekendje Parijs deed. Dat ding is 4 kg
Denk dus dat ik nog een maand of 2 wacht met het aanschaffen, zodat er eventueel meer E-350 laptopjes zijn en er dus meer keuze voor een lagere prijs is.
Misschien een programma als amd fusion geinstalleerd?
Ik heb al dat soort programma's incl coolsense weer verwijderd en alleen dat batterij progje dat ik eerder linkte nog in gebruik.
Partitie grote zal ik zo ff kijken.
[edit]
Mijn C schijf is 80 gb, gemaakt met minitool partition wizard.
[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 12-06-2011 09:06 ]
Verwijderd
Bedankt, batterijprogje heb ik nu ook, is wel handig.alleen zie ik geen temperaturen van CPU en HDD.hjs schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:13:
Helderheid zal met je energiebeheer te maken hebben?
Misschien een programma als amd fusion geinstalleerd?
Ik heb al dat soort programma's incl coolsense weer verwijderd en alleen dat batterij progje dat ik eerder linkte nog in gebruik.
Partitie grote zal ik zo ff kijken.
[edit]
Mijn C schijf is 80 gb, gemaakt met minitool partition wizard.
Partion wizard zal ik zo eens installeren en kijken of het werkt.
Dat veranderen van het beeld komt door 'Vari-Bright" en dat kan je uitzetten in de "AMD Vision Engine Control Center". Zorg dat je je desktop voor je hebt staan, rechtermuis, kies "AMD Vision Engine Control Center".Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 06:32:
HP DM1 - 3125 gisteren binnen gekregen. Verse install gedaan extra 2 gig erin gedaan en alle drivers geinstalleerd. Wat mij opvalt is het volgende:
* het beeld verandert bij sommige handelingen van helderheid, is er lastig
* Cool Sense gedownload, maar kan niet geinstalleerd worden, breekt tijdens install af.
* verschillende partities gemaakt, maar de C partitie kan ik niet kleiner maken als 145 gig.
deze zou ik graag kleiner willen hebben, zeg zo'n 30 a 40 gig.
Ga dan naar "Power", "Powerplay" en zet daar "Vari-Bright" uit.
Probeer eens de coolsense versie te installeren die in de link staat van mijn Signature (klik op HP-DM1 3125SD), scroll dan helemaal naar beneden voor de "HP Support Assistant" software.
Voor het her-partitioneren zou je bv Partition Magic kunnen gebruiken. Mijn C-partitie is slecchts 35GB, moet ook wel als je een disk hebt van 120gb
[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 12-06-2011 11:18 ]
Verwijderd
Partiton Magic werkt niet bij mij op de win 7 64 bit. Ik zal het andere progje zo proberen.Bitbron schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:16:
[...]
Dat veranderen van het beeld komt door 'Vari-Bright" en dat kan je uitzetten in de "AMD Vision Engine Control Center". Zorg dat je je desktop voor je hebt staan, rechtermuis, kies "AMD Vision Engine Control Center".
Probeer eens de coolsense versie te installeren die in de link staat van mijn Signature (klik op HP-DM1 3125SD), scroll dan helemaal naar beneden voor de "HP Support Assistant" software.
Voor het her-partitioneren zou je bv Partition Magic kunnen gebruiken. Mijn C-partitie is slecchts 35GB, moet ook wel als je een disk hebt van 120gb
Verwijderd
ik weet niet wat er bij mij aan de hand is maar mijn C is alleen al 50 gig - map windows - system 32 is alleen al 12 gig.Bitbron schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:16:
[...]
Mijn C-partitie is slecchts 35GB, moet ook wel als je een disk hebt van 120gb
Ik heb op een andere partitie alle software geinstalleerd.
Wat zou dit kunnen wezen?
John
Wel erg vreemd dat je System32 map al zo groot is, die van mij is 'slechts' 2.77gb.
Bedenk me nu net dat het wel eens offline folders of system restore kan zijn, die staan bij mij uit.
Ik raad aan om system restore lekker aan te laten staan, tenzij je echt weet waar je mee bezig bent.
Bedankt voor de tip. Wel jammer dat er een programma van 150 MB voor nodig is om het uit te zettenBitbron schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:16:
Dat veranderen van het beeld komt door 'Vari-Bright" en dat kan je uitzetten in de "AMD Vision Engine Control Center". Zorg dat je je desktop voor je hebt staan, rechtermuis, kies "AMD Vision Engine Control Center".
Die varibright instelling zit in je AMD videokaart drivers (catalyst) en niet in die "HP Support Assistant".MegaTronics schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:10:
[...]
Bedankt voor de tip. Wel jammer dat er een programma van 150 MB voor nodig is om het uit te zetten, maar het lijkt erop dat je na het instellen de software weer kunt verwijderen en de vari-bright blijft uit te staan (althans tot nu toe heb ik hem niet meer zien veranderen).
[ Voor 86% gewijzigd door MegaTronics op 12-06-2011 15:18 ]
Oorzaak zou dit kunnen zijn: http://social.technet.mic...96-4aa4-8847-76c216d169f3Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:23:
[...]
ik weet niet wat er bij mij aan de hand is maar mijn C is alleen al 50 gig - map windows - system 32 is alleen al 12 gig.
Ik heb op een andere partitie alle software geinstalleerd.
Wat zou dit kunnen wezen?
John
Of in het kort: Windows ziet geen verschil tussen een echt bestand en een hard symbolic link. Hij telt dezelfde reeks bitjes elke keer bij de gebruikte schijfruimte telkens hij een hard link ziet, terwijl die links eigenlijk naar dezelfde locatie wijzen en dat bestand dus maar één keer fysiek voor komt op de harde schijf.
Als je dus van een bestandje van 1GB twintig hard links maakt, dan zal windows vrolijk vertellen dat die tesamen 21GB in beslag nemen. Goed bezig, microsoft.
[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-06-2011 17:09 ]
Verwijderd
Het verhaal hierboven begrijp ik niet helemaal, maar na diverse Schijfopruimingen op de C - is er nu "maar" 20 gig in beslag genomen ipv 50 gig.DevilsProphet schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:09:
[...]
Oorzaak zou dit kunnen zijn: http://social.technet.mic...96-4aa4-8847-76c216d169f3
Of in het kort: Windows ziet geen verschil tussen een echt bestand en een hard symbolic link. Hij telt dezelfde reeks bitjes elke keer bij de gebruikte schijfruimte telkens hij een hard link ziet, terwijl die links eigenlijk naar dezelfde locatie wijzen en dat bestand dus maar één keer fysiek voor komt op de harde schijf.
Als je dus van een bestandje van 1GB twintig hard links maakt, dan zal windows vrolijk vertellen dat die tesamen 21GB in beslag nemen. Goed bezig, microsoft.
Dit hoort volgens mij wel zo.....
Verwijderd
EN NU......???Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:12:
[...]
Het verhaal hierboven begrijp ik niet helemaal, maar na diverse Schijfopruimingen op de C - is er nu "maar" 20 gig in beslag genomen ipv 50 gig.
Dit hoort volgens mij wel zo.....
Ik wilde met minitool partition wizard de partie aanpassen, Netbook was al 2 uur bezig toen de stroom wegviel, accu leeg. Nooit aan gedacht en ik was met andere dingen bezig.
Nu start de "pc" niet meer op.
Ik kan nog wel in de BIOS, maar daarna zie ik alleen een cursor linksbovenin knipperen.
WAT TE DOEN????
Graag zsm antwoord......
John
Verwijderd
Inderdaad, ben weer opnieuw begonnen.hjs schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:03:
Usb stick erin met je windows installatie en opnieuw beginnen ben ik bang voor
Ik heb de schijf nu gepartioneerd in Schijfbeheer, wat eerder niet lukte, is nu dus wel gelukt.
Was wel ff schrikken.......