HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 1) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 92.069 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:51
Wat je in het filmpje ziet, is dat HTC soort van Task manager ingebouwd heeft zitten in de Sensation. Samsung heeft dat ook. Waarschijnlijk wordt de overige 200MB ram ingenomen door bv. Sense, Android etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

Laguna

Connaisseur

Upbeat schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:21:
[...]

Hier is te zien dat die 550MB uit het filmpje van Engadget, gewoon RAM geheugen is en geen storage! Gelukkig...
Achja in de Tweakers hands-on wordt vermeld dat het 550MB opslagruimte betreft, het zal een kwestie van tijd zijn eer we werkelijk weten hoe het zit. RAM geheugen lijkt mij ook aannemelijk.
Voor opslag van applicaties en bestanden bleek er een geheugen met een grootte van 550MB aanwezig.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Laguna schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:25:
[...]

Achja in de Tweakers hands-on wordt vermeld dat het 550MB opslagruimte betreft, het zal een kwestie van tijd zijn eer we werkelijk weten hoe het zit. RAM geheugen lijkt mij ook aannemelijk.

[...]
In dat filmpje zie je dingen open staan zoals Internet, Weather en er boven 550MB, 470MB in gebruik, 80MB over. De gebruiker sluit 1 van die dingen en het vrije geheugen loopt op. Dus lijkt me wel dat het RAM geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

Laguna

Connaisseur

Upbeat schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:42:
[...]

In dat filmpje zie je dingen open staan zoals Internet, Weather en er boven 550MB, 470MB in gebruik, 80MB over. De gebruiker sluit 1 van die dingen en het vrije geheugen loopt op. Dus lijkt me wel dat het RAM geheugen is.
Voor wat betreft de 550MB in het filmpje ben ik het met je eens. Ik doelde eigenlijk meer op hoeveel nu precies de ruimte is voor applicaties.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Laguna schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:57:
[...]

Voor wat betreft de 550MB in het filmpje ben ik het met je eens. Ik doelde eigenlijk meer op hoeveel nu precies de ruimte is voor applicaties.
Ja precies, er zijn meerdere verhalen over. We zullen zien en zoals ik in het Levertijden topic heb gelezen, is dat al vrij snel (week 19!) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
Nah dat word kiezen tussen deze en galaxys2....hmmm moeilijk !!

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
dave1972 schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:09:
Nah dat word kiezen tussen deze en galaxys2....hmmm moeilijk !!
oei inderdaad.... al neig ik op moment meer naar de S2... maar wat is dat sense toch heerlijk... (nu desire namelijk..)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ewivis schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:22:
[...]

oei inderdaad.... al neig ik op moment meer naar de S2... maar wat is dat sense toch heerlijk... (nu desire namelijk..)
Mee eens ziet er wel heeeeel strak uit dat sense..en nog een voordeel hij komt volgende maand al dacht ik, we worden teveel verwend lol

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
dave1972 schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:28:
[...]

Mee eens ziet er wel heeeeel strak uit dat sense..en nog een voordeel hij komt volgende maand al dacht ik, we worden teveel verwend lol
Echter die bootloader lock... Daar zit ik mee in mn maag. En ik wacht sowieso op de review van beide telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:38:
[...]

Echter die bootloader lock... Daar zit ik mee in mn maag. En ik wacht sowieso op de review van beide telefoons.
Tsja, volgens mij zijn die bootloaders bij motorola ook nog niet gekraakt! Ik zou zeggen have fun. Als je geen gelockte bootloader wil koop je toch de concurrent. Samsung Galaxy S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:47

BrammT

The one and only!

Ach, die bootloaderlock..

- Hij wordt toch wel gekraakt na verloop van tijd.
- Wat denk je te missen aan de HTC Sensation, zonder Custom Firmware?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrammT schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:41:
Ach, die bootloaderlock..

Jij kijkt er wel lekker makkelijk tegenaan he. Het is niet zo simpel als een root... :D
Daarnaast duurde het wel heel lang voordat de motorola serie gekraakt werd. En dat foutje in die lockdown hebben ze alweer dubbel zo zwaar gefixt bij de atrix.

Daarnaast is de Thunderbolt veeel zwaarder gelockt dan motorola's. HTC heeft een lastigere lockdown erin gezet. Kraak eerst de Thunderbolt maar voordat je deze denkt te kraken :)

Misschien kun je de boatloader unlocken door een hardware matige ingreep ;)

edit: Thunderbolt is wel gekraakt... Alleen het is geen leuk klusje voor een leek. En ook zeer gevaarlijk!
http://androidcommunity.c...ck-instructions-20110319/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
BrammT schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:41:
Dat is helemaal niet zeker en temp roots zijn ook ondingen.
Een lekkere kale Rom zonder die bloated Sense meuk in het geheugen en op de achtergrond.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Brad Pitt schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:49:
[...]

[...]

Een lekkere kale Rom zonder die bloated Sense meuk in het geheugen en op de achtergrond.
Ach al die verschillende roms, heb nu een galaxy s met al heel wat rommetjes erop gehad.....maar probleem is, er mankeert altijd wel wat, enige wat wel makkelijk is als die rooted is dat je bepaalde aps kan draaien, maar verder vind ik de voordelen wel meevallen, daarbij vind ik ook dat de htc met introductie al wel veeeeeeel soepeler liep als de galaxy s2 tijdens introductie...maar goed keus blijft moeilijk lol :*)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Brad Pitt schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:49:
[...]

[...]

Bloated Sense meuk? Ik moet zeggen dat het op de Desire al een heerlijke overlay was, de nieuwe Sense schijnt t.o.v. de vanilla Android echter een boel extra meerwaarde met zich mee te nemen.

Ik moet zeggen dat ik het beter vind navigeren en het een stuk meer toevoegd, als ik op een vanilla Android mobiel m'n weg moet vinden is het toch wel wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
SoaDmaggot schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:54:
Ik moet zeggen dat ik het beter vind navigeren en het een stuk meer toevoegd, als ik op een vanilla Android mobiel m'n weg moet vinden is het toch wel wennen.
Yup, ieder zijn ding gelukkig toch? :) Ik vind Sense vreselijk en er cheap uit zien. Een ander vindt het weer top.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
zero_cool89 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:21:
HTC Sensation vs Samsung Galaxy S2

SuperLCD vs Amoled
1.2 ghz asynchronous dualcore vs 1.2 ghz synchronous dualcore
750 MB geheugen vs 1 GB geheugen
1 GB opslag vs 16GB oplsag
1520mah vs 1650 mah

Volgens mij kan HTC het alleen nog maar winnen op bouwkwaliteit en prijs... tenzij de asynchone processor zorgt voor extra lange batterijduur..

Denk dat het voor mij een samsung gaat worden.
Je vergeet wel dat de resolutie in het nadeel van de Galaxy SII uitvalt: 540x960 vs 480x800. Dat vind ik een flinke min van de SII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
ZeilDude schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:44:
[...]

Je vergeet wel dat de resolutie in het nadeel van de Galaxy SII uitvalt: 540x960 vs 480x800. Dat vind ik een flinke min van de SII.
Ik vind die resolutie niet opwegen tegen het SAMOLED+ scherm. In vergelijking met (S)LCD is dit echt een wereld van verschil. Ik heb liever een AMOLED scherm dan een SLCD met een iets hogere resolutie, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Snoop schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:16:
[...]

Ik vind die resolutie niet opwegen tegen het SAMOLED+ scherm. In vergelijking met (S)LCD is dit echt een wereld van verschil. Ik heb liever een AMOLED scherm dan een SLCD met een iets hogere resolutie, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur. :)
Heb je de schermen al in het echt gezien? Ik heb bij de hands on alleen maar positieve verhalen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
dangerousp schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:59:
[...]

Heb je de schermen al in het echt gezien? Ik heb bij de hands on alleen maar positieve verhalen gelezen.
Ik heb het qHD scherm van de Sensation nog niet in het echt gezien, maar ik heb SAMOLED (Galaxy S) en SLCD (HTC Desire) met elkaar vergeleken (zelfde resoluties) en het verschil is in mijn ogen zeer groot. Een hogere resolutie is natuurlijk altijd een verbetering, maar het is een blijft een SLCD en dus blijf je het verschil in kleurtinten en contrast houden.
Tuurlijk zijn ze bij een hands on enthousiast omdat het er mooi uit ziet, maar leg hem maar eens naast een Galaxy..
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar ik kies dan liever voor een levendiger scherm met meer contrast dan voor een scherm met een iets hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zijn het niet de amoled-schermen die in de zon volstrekt zwart zijn? (Of is dat met super-amoled opgelost?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Het Leoh-Paard schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:50:
Zijn het niet de amoled-schermen die in de zon volstrekt zwart zijn? (Of is dat met super-amoled opgelost?)
Mijn desire met AMOLED scherm is in de zon zeer lastig te lezen iig.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:48
Zelf ga ik toch voor de resolutie, ik heb nog nooit zo'n stap voorwaarts gemaakt als van een Tytn 2 naar een Touch Pro 2. Voor het eerst 800x480 als resolutie, daarna een Desire met dezelfde resolutie op een iets groter scherm (3,7). Het scherm van de Sensation is kwa oppvervlak 35% groter, de resolutie heeft 35% meer pixels, effectief dus echt een groter scherm waar meer op past. Zou ik van Desire naar Desire HD gaan dan past er niet meer info op het scherm. (alleen doordat je een vierkante matrix hebt ipv pentile, waardoor kleinere lijntjes toch recht blijven.

Kortom, ik ben superblij met de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Snoop schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:47:
[...]

Ik heb het qHD scherm van de Sensation nog niet in het echt gezien, maar ik heb SAMOLED (Galaxy S) en SLCD (HTC Desire) met elkaar vergeleken (zelfde resoluties) en het verschil is in mijn ogen zeer groot. Een hogere resolutie is natuurlijk altijd een verbetering, maar het is een blijft een SLCD en dus blijf je het verschil in kleurtinten en contrast houden.
Tuurlijk zijn ze bij een hands on enthousiast omdat het er mooi uit ziet, maar leg hem maar eens naast een Galaxy..
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar ik kies dan liever voor een levendiger scherm met meer contrast dan voor een scherm met een iets hogere resolutie.
En ik kies liever voor een scherm dat je ook buiten kunt lezen. Galaxy S is dus absoluut niet te lezen buiten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
SLCD is in mijn ogen juist veel mooier omdat de kleuren echter lijken naar mijn idee.

Ik heb eens een Amoled Desire vergeleken met een SLCD Desire. En het groen was op Amoled turquoise-achtig. Bij Amoled vond ik ook minder scherp ogen.

Ik heb dus liever SLCD, voor correcte kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Let wel op dat dat een Pentile scherm was, en geen normale. Bij een gewone Am Oled heb je dus meer scherpte en geen rare kleuren. Hoewel de kleuren op Am Oled misschien weer over gesatureerd zijn.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:32:
[...]

En ik kies liever voor een scherm dat je ook buiten kunt lezen. Galaxy S is dus absoluut niet te lezen buiten.
Wel gek dat ik de omgekeerde ervaring heb. Een galaxy S op full brightness is beter te lezen dan menig ander LCD android phone. iPhone 4 komt aardig in de buurt. Maar die kan ook behoorlijk fel schijnen.

Welk merk scherm komt er trouwens in de Sensation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:20:
[...]

Wel gek dat ik de omgekeerde ervaring heb. Een galaxy S op full brightness is beter te lezen dan menig ander LCD android phone. iPhone 4 komt aardig in de buurt. Maar die kan ook behoorlijk fel schijnen.

Welk merk scherm komt er trouwens in de Sensation?
Sony dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Klopt, een Sony S-LCD scherm, welke niet alleen qua resolutie afwijkt van de 4.3" van de DHD.
in de reviews: Hands-on: HTC Sensation - snelle vooruitgang valt te lezen dat het scherm vermoedelijk veel meer contrast geeft dan huidige 4.3" schermen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Daar zeg je wat. Ik overwoog de Galaxy S maar als dat buiten niet werkt dan haak ik af. Is het echt zoveel slechter?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:34
Ik vind dat veel te veel mensen een mening geven over het scherm, maar dat vervolgens zo proberen te verdraaien dat het geen mening maar een 'feit' wordt.

Al met al, ja, de technieken van beide verschillen ernstig. Maar het komt er echt op neer wat je _persoonlijk_ het mooiste / fijnste er uit vindt zien. En dan heb je nog een gigantische groep mensen die er werkelijk waar nog geen seconde mee kan zitten wat voor scherm erin zit "als tie moar mooi is!".

Het is gewoon echt zoals ik eerder al zei. Als iemand ergens de nadruk legt op een verschil, gaat ineens de halve community zich hier druk om maken, terwijl als niemand er een woord over zou reppen, je het waarschijnlijk niet of nauwelijks opvalt.

Daarbij zegt iedereen, houd de schermen dan naast elkaar. Ja best, maar hoe vaak zit ik naar mijn telefoon te kijken, met de telefoon van een ander ernaast met EXACT hetzelfde op het scherm? Ik iig nooit, maar ongetwijfeld dat er zich nu honderden mensen melden die dit wel doen.

Enfin, kijk gewoon straks in de winkel, pak het toestel en kijk of je ff een demo'tje kan krijgen zodat je het scherm kan zien. Ziet het er voor JOU goed uit? Dan doen! Ben je niet tevreden over kleur, contrast, brightness, weet ik veel, dan doe je het niet. Het is gewoon hoe dan ook een persoonlijke voorkeur, dus maak er niet zo'n discussie van over wat mooier of beter is.

(Een discussie over wat de achterliggende techniek van een scherm is en welke voor / nadelen daarbij horen is natuurlijk altijd interessant maar let er wel op dat je het objectief houdt, dit is vaak erg moeilijk heb ik het idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[...]

Terwijl dit een selling point was...

argumentatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
koekoek2003nl schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 05:51:
[...]

Terwijl dit een selling point was...

argumentatie?
Amoleds zijn gewoon de slechtst zichtbare schermen als je buiten staat. Bij bewolkt weer is het nog te doen, maar anders zie je echt niks en moet je duidelijk de schaduw opzoeken.
Het scherm in de SGS II zal vast een betere lichtopbrengst hebben, maar ik betwijfel of het significant beter is qua zichtbaarheid.

Met Lcd heb ik dat probleem nooit zo extreem ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

sn0x0r schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 01:11:
Ik vind dat veel te veel mensen een mening geven over het scherm, maar dat vervolgens zo proberen te verdraaien dat het geen mening maar een 'feit' wordt.

Al met al, ja, de technieken van beide verschillen ernstig. Maar het komt er echt op neer wat je _persoonlijk_ het mooiste / fijnste er uit vindt zien. En dan heb je nog een gigantische groep mensen die er werkelijk waar nog geen seconde mee kan zitten wat voor scherm erin zit "als tie moar mooi is!".

Het is gewoon echt zoals ik eerder al zei. Als iemand ergens de nadruk legt op een verschil, gaat ineens de halve community zich hier druk om maken, terwijl als niemand er een woord over zou reppen, je het waarschijnlijk niet of nauwelijks opvalt.

Daarbij zegt iedereen, houd de schermen dan naast elkaar. Ja best, maar hoe vaak zit ik naar mijn telefoon te kijken, met de telefoon van een ander ernaast met EXACT hetzelfde op het scherm? Ik iig nooit, maar ongetwijfeld dat er zich nu honderden mensen melden die dit wel doen.

Enfin, kijk gewoon straks in de winkel, pak het toestel en kijk of je ff een demo'tje kan krijgen zodat je het scherm kan zien. Ziet het er voor JOU goed uit? Dan doen! Ben je niet tevreden over kleur, contrast, brightness, weet ik veel, dan doe je het niet. Het is gewoon hoe dan ook een persoonlijke voorkeur, dus maak er niet zo'n discussie van over wat mooier of beter is.

(Een discussie over wat de achterliggende techniek van een scherm is en welke voor / nadelen daarbij horen is natuurlijk altijd interessant maar let er wel op dat je het objectief houdt, dit is vaak erg moeilijk heb ik het idee)
Het is een discussieforum en ook over meningen kun je discusseren, ik zie dan ook geen enkele reden om hier wat mee te doen.

Als de discussie je stoort lees je de posts die je wel interessant vindt maar ga anderen niet zeggen waar ze het wel en niet over mogen hebben zeg.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, het scherm is sowieso beter als vorige generaties HTC's. Of het nou ietsje beter of slechter is dan de concurrent maakt niet uit. Amoled schermen hebben nadelen en LCD schermen ook.

Mijn Nokia N95 had dan niet zo'n geweldig fel scherm en contrast. Maar er zat wel een back-reflecting light laag in waardoor hij perfect was te lezen in de felle zomerzon. Alleen is dit gewoon een afweging.

De Sensation heeft weer een geweldige resolutie en de SGS2 een mooier contrast. Ik persoonlijk vind beide mobieltjes top! Ze hebben beide hun positieve punten en negatieve, ook al liggen ze op verschillende vlakken.
Welke je ook kiest. Je zal denk ik tevreden zijn! :)

Je moet gewoon afwegen. Ik vind HTC sense ook veel mooier werken dan dat touchwiz. Alleen kies ik de sgs2 om zijn hardware omdat de software voor mijzelf toch wel te tweaken valt. Hou je hier niet van adviseer ik liever de HTC..
Daarnaast heeft HTC die handige online dienst waarmee je alles van je telefoon kan managen. HTC heeft mooie extra's en heeft de software out of the box goed voor elkaar.

Paar struikelblokken waar HTC nog aan kan werken is: microfoon, speaker en camera hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:09:
Paar struikelblokken waar HTC nog aan kan werken is: microfoon, speaker en camera hardware.
Dat zijn volgens mij de punten waar ze erg mee bezig zijn:
Microfoon: Noise Cancellation
Speaker: Zag in het promo filmpje iets er over voorbijkomen
Camera: In ieder geval de software zo verbeterd dat je (bijna) instant capture hebt

Verder ben ik het met verhaal helemaal eens. Ik vind de Samsung erg lelijk en Touchwiz ook, maar dat is voor de ander natuurlijk andersom, maar heb daardoor (en vanwege mijn uitermate goede ervaringen met HTC) toch voor de Sensation gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dangerousp schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:13:
[...]

Dat zijn volgens mij de punten waar ze erg mee bezig zijn:
Microfoon: Noise Cancellation
Speaker: Zag in het promo filmpje iets er over voorbijkomen
Camera: In ieder geval de software zo verbeterd dat je (bijna) instant capture hebt

Verder ben ik het met verhaal helemaal eens. Ik vind de Samsung erg lelijk en Touchwiz ook, maar dat is voor de ander natuurlijk andersom, maar heb daardoor (en vanwege mijn uitermate goede ervaringen met HTC) toch voor de Sensation gekozen.
De speaker zou volgens een site die een handson heeft gedaan beter zijn dan die van de Incredible S, welke weer stukken beter was dan die van de Desire (HD).

Dus ik hoop dat ze dat wel goed voor elkaar hebben. Wat mij zorgen baart is dat de SGS2 al veel uitgebreider getest is op verschillende sites, en er ook duidelijk verbeteringen nog zijn gedaan door Samsung.
Dit terwijl de Sensation al binnen een paar weken te koop is en duidelijk nog veel verbeterpunten heeft, waaronder de belabberde benchmark scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Phusebox schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:22:
[...]

De speaker zou volgens een site die een handson heeft gedaan beter zijn dan die van de Incredible S, welke weer stukken beter was dan die van de Desire (HD).

Dus ik hoop dat ze dat wel goed voor elkaar hebben. Wat mij zorgen baart is dat de SGS2 al veel uitgebreider getest is op verschillende sites, en er ook duidelijk verbeteringen nog zijn gedaan door Samsung.
Dit terwijl de Sensation al binnen een paar weken te koop is en duidelijk nog veel verbeterpunten heeft, waaronder de belabberde benchmark scores.
Die benchmark tests waren niet heel betrouwbaar, die andere met dezelfde SOC (wel geklokt op 1,5, maar toch) blies juist alles weer omver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Is het mensen opgevallen dat, op de hands-on modellen, de plastic gedeeltes duidelijker zijn gescheiden van het metaal?

Afbeeldingslocatie: http://www.xda-developers.com/wp-content/uploads/2011/03/pyramid3-740x1024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://androidcommunity.com/wp-content/uploads/2011/04/htc_sensation_hands-on_ac_1-540x459.jpg

Komt dit nou door de slechte kwaliteit van de eerste foto, of is het toch veranderd ten opzichte van de gelekte modellen?

Edit: Foto's in verkeerde volgorde.

[ Voor 25% gewijzigd door We.are.cake op 19-04-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
Phusebox schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 07:01:
[...]

Amoleds zijn gewoon de slechtst zichtbare schermen als je buiten staat. Bij bewolkt weer is het nog te doen, maar anders zie je echt niks en moet je duidelijk de schaduw opzoeken.
Het scherm in de SGS II zal vast een betere lichtopbrengst hebben, maar ik betwijfel of het significant beter is qua zichtbaarheid.

Ik heb juist met mijn SGS een compleet andere ervaring, perfect leesbaar buiten in de zon. Toevallig gisteren nog getest. Je moet natuurlijk wel de helderheid hoger zetten. LCD schermen doen dit veel slechter.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
We.are.cake schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:53:
Is het mensen opgevallen dat, op de hands-on modellen, de plastic gedeeltes duidelijker zijn gescheiden van het metaal?

Komt dit nou door de slechte kwaliteit van de eerste foto, of is het toch veranderd ten opzichte van de gelekte modellen?
Ik denk door de licht inval dat het zo lijkt en dat de vlakken iets afgerond naar binnen zijn.
De gelekte foto is meer een render denk ik.

Op mijn iPad zie ik helmaal niets in de zon in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Ik ben uberhaupt nou wel benieuwd in welke kleurcombinatie het toestel nou uitkomt. Heb nu al verschillende combi's gezien. Als het is wat op de site van HTC staat ben ik tevreden. Als de 2 kleuren onder en boven totaal anders zijn is dat echt wel een mega minpunt voor mij, want dat vind ik er echt niet uit zien! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
sn0x0r schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:04:
Ik ben uberhaupt nou wel benieuwd in welke kleurcombinatie het toestel nou uitkomt. Heb nu al verschillende combi's gezien. Als het is wat op de site van HTC staat ben ik tevreden. Als de 2 kleuren onder en boven totaal anders zijn is dat echt wel een mega minpunt voor mij, want dat vind ik er echt niet uit zien! :+
Op de site van Vodafone staat black/steel.. dus ik denk inderdaad de donkerkleurige en niet die van een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Phusebox schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 07:01:
[...]

Ik snap werkelijk waar niet hoe je hier bij komt...
In vergelijking met wat? Kom eens met wat bewijzen.
Vooralsnog kan ik (helaas alleen) uit persoonlijke ervaring zeggen dat mijn amoled desire beter te zien is in direct zonlicht dan mijn TyTN2(lcd), Blackberry +-4 maand oud type geen idee(lcd?) en Desirehd(slcd)

En staan wel een paar filmpjes uit youtube met een SGS in direct zonlicht waarbij het scherm goed is te lezen. b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
koekoek2003nl schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:20:
[...]

Vooralsnog kan ik (helaas alleen) uit persoonlijke ervaring zeggen dat mijn amoled desire beter te zien is in direct zonlicht dan mijn TyTN2(lcd), Blackberry +-4 maand oud type geen idee(lcd?) en Desirehd(slcd)

En staan wel een paar filmpjes uit youtube met een SGS in direct zonlicht waarbij het scherm goed is te lezen. b.v. [video]
Ik heb een Desire met AMOLED en een vriendin van mij een Samsung Galaxy S. Zodra we echter op het terras zitten, doen we beide van alles om nog iets te kunnen zien op onze telefoons. Een LCD scherm mag misschien niet ideaal zijn in de zon, AMOLED zeker ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
koekoek2003nl schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:20:
[...]

En staan wel een paar filmpjes uit youtube met een SGS in direct zonlicht waarbij het scherm goed is te lezen. b.v. [video]
De Sensation heeft een scherm van Sony, weet iemand welke telefoon eenzelfde scherm heef? De nieuwe Arc misschien? Nu is het namelijk wel elstars met jona gold vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
dangerousp schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:26:
[...]

De Sensation heeft een scherm van Sony, weet iemand welke telefoon eenzelfde scherm heef? De nieuwe Arc misschien? Nu is het namelijk wel elstars met jona gold vergelijken.
Volgens mij alle HTC's sinds de Desire geen AMOLED meer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
tiguan schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:31:
[...]

Volgens mij alle HTC's sinds de Desire geen AMOLED meer kreeg.
Excuus, de incredible S heeft ook een scherm van Sony.. en die is volgens de review wel erg goed.
reviews: HTC Incredible S: de duivel zit in de details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik heb een HTC Desire gehad en ik heb zelf nooit echt problemen ondervonden bij het bekijken van het scherm in zonlicht. Nu loop ik met een wat ouder Nokia toestel waarbij ik nog veel meer moeite heb met tekst te lezen in de zon.
Persoonlijk vind ik dat een scherm in een telefoon van €450,- of duurder er gewoon goed uit moet zien, in de trend dat je je er niet aan mag storen. Het afhankelijk van de persoon of je je er wel aan stoort en wat je wel/niet mooi vind.
Wil de SGS II wel eens naast de HTC Sensation zien liggen. Sense vind ik er zoveel leuker uit zien dan Touchwiz, ookal raak je op beide natuurlijk wel een keer uitgekeken..
Dan maar hopen dat de toestellen geroot kunnen worden!

[ Voor 2% gewijzigd door LogiZ5500 op 19-04-2011 16:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
LogiZ5500 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:45:
Ik heb een HTC Desire gehad en ik heb zelf nooit echt problemen ondervonden bij het bekijken van het scherm in zonlicht. Nu loop ik met een wat ouder Nokia toestel waarbij ik nog veel meer moeite heb met tekst te lezen in de zon.
Persoonlijk vind ik dat een scherm in een telefoon van €450,- of duurder er gewoon goed uit moet zien, in de trend dat je je er niet aan mag storen. Het afhankelijk van de persoon of je je er wel aan stoort en wat je wel/niet mooi vind.
Wil de SGS II wel eens naast de HTC Sensation zien liggen. Sense vind ik er zoveel leuker uit zien dan Touchwiz, ookal raak je op beide natuurlijk wel een keer uitgekeken..
Dan maar hopen dat de toestellen geroot kunnen worden!
Inderdaad.. meestal (bij mijn Touch Diamond en Hero) gebruik ik ongeveer half jaartje stock rom en daarna rooten, overclocken (de dualcore qualcomm kan standaard al 1,5 GHz aan :) ) en kijken wat de beste custom rom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:44
Ik heb de TS al wat aangepast.
Is natuurlijk nog lang niet klaar, maar is in ieder geval al wat overzichtelijker.

HTC Sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 19:09
YouTube: HTC Sensation 4G (T-Mobile) - video first look

In dit filmpje wordt er nog wat over de HTC Sensation verteld. De achterkant van de Sensation is in drie verschillende kleuren verdeeld, wat mij persoonlijk niet zo mooi lijkt. Ook de HTC Watch komt op het laatst nog even aan bod.

Dit is wel een First Look van de HTC Sensation 4G (Verenigde Staten).

EDIT: HTC is vanavond begonnen met TopGarantie.
http://www.htc-topgarantie.com/htc/info.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door RobinNL op 19-04-2011 21:48 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf toch in de hands-on videos net als die hierboven van de 4G een beetje een choppy UI zien. Hopelijk wordt dit nog geoptimaliseerd.

Wat mij brengt bij het volgende punt. Ik hoop erg dat de Sensation straks ook Android Ice Cream Sandwich update krijgt, die choppyness zou dan opgelost moeten zijn met de GPU accelerated UI.

Dit wordt waarschijnlijk mijn volgende telefoon. De hardware kan ik goed mee leven, ondanks dat het qua specs net onder de SGSII ligt. In die Incredible S review een paar posts hierboven vind ik het SLCD scherm van de HTC eigenlijk het mooiste in de vergelijkingen, dus SAMOLED heb ik niet nodig.

Het echte enige wat mij nog tegen kan houden is de locked bootloader. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:17:
Ik blijf toch in de hands-on videos net als die hierboven van de 4G een beetje een choppy UI zien. Hopelijk wordt dit nog geoptimaliseerd.

Wat mij brengt bij het volgende punt. Ik hoop erg dat de Sensation straks ook Android Ice Cream Sandwich update krijgt, die choppyness zou dan opgelost moeten zijn met de GPU accelerated UI.

Dit wordt waarschijnlijk mijn volgende telefoon. De hardware kan ik goed mee leven, ondanks dat het qua specs net onder de SGSII ligt. In die Incredible S review een paar posts hierboven vind ik het SLCD scherm van de HTC eigenlijk het mooiste in de vergelijkingen, dus SAMOLED heb ik niet nodig.

Het echte enige wat mij nog tegen kan houden is de locked bootloader. Erg vervelend.
Ik heb inmiddels zo vaak gehoord dat een toestel niet meer geroot kan worden dat ik daar niet meer in geloof.. Al duurt het een paar maanden.

Kun je aangeven wat choppy gaat? Youtube op mijn ipad gaat momenteel ook choppy, dus ik zie het niet.. en het is me in eerdere hands on niet opgevallen.. Misschien bij grote widgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:02:
[...]

Ik heb inmiddels zo vaak gehoord dat een toestel niet meer geroot kan worden dat ik daar niet meer in geloof.. Al duurt het een paar maanden.

Kun je aangeven wat choppy gaat? Youtube op mijn ipad gaat momenteel ook choppy, dus ik zie het niet.. en het is me in eerdere hands on niet opgevallen.. Misschien bij grote widgets?
Dat is waar. Je weet alleen nooit in hoeverre ze de beveiliging dit keer weer hebben opgekrikt. De Thunderbolt is nu ook weer geroot, bleek een lastige klus maar ook dat is gelukt. Hopelijk hebben ze dezelfde beveiliging voor de Sensation gebruikt, weten we in ieder geval dat deze ook te rooten gaat worden.

De choppyness is niet eens zo erg, en ik kan het in een aantal hands-ons zien en in anderen weer minder. Het is gewoon bij het bladeren tussen homescreens. Bij snel bladeren schokt het wat, het is nog steeds geen vloeiende beweging zoals op iOS. Dit is wel echt wat dat ik zelf moet testen en het zijn toch pre-production models, maar ik hoop niet dat alhoewel er een dualcore processor in zit Sense 3.0 net weer een tikkeltje teveel hooi op de vork is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Een videotje wat gemaakt is door de Sensation
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OtaQ57PEq7o]

En een hands on buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:38:
[...]

Dat is waar. Je weet alleen nooit in hoeverre ze de beveiliging dit keer weer hebben opgekrikt. De Thunderbolt is nu ook weer geroot, bleek een lastige klus maar ook dat is gelukt. Hopelijk hebben ze dezelfde beveiliging voor de Sensation gebruikt, weten we in ieder geval dat deze ook te rooten gaat worden.

De choppyness is niet eens zo erg, en ik kan het in een aantal hands-ons zien en in anderen weer minder. Het is gewoon bij het bladeren tussen homescreens. Bij snel bladeren schokt het wat, het is nog steeds geen vloeiende beweging zoals op iOS. Dit is wel echt wat dat ik zelf moet testen en het zijn toch pre-production models, maar ik hoop niet dat alhoewel er een dualcore processor in zit Sense 3.0 net weer een tikkeltje teveel hooi op de vork is.
Nou.. Ik schrijf dit op mijn ipad 1 en het homescreen gaat zo vloeiend omdat er niets staat behalve iconen, in apps zelf gaat echt niet alles vloeiend, volgens mij komt het door de widgets die gelijk nieuwe data downloaden zodra je er op komt en dat duurt een fractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Een voordeel dat ik nu zie in hey design van de Sensation is dat als je telefoon een keer onverhoopt valt je wel redelijk makkelijk de hele body kunt vervangen, mits het glas natuurlijk niet kapot is.

Overigens op die 4g video hierboven zie je wel een lelijke kleurstelling aan de achterzijde. Niet de donkere/zwarte versie zoals we op het event zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Phusebox schreef op woensdag 20 april 2011 @ 07:21:
Een voordeel dat ik nu zie in hey design van de Sensation is dat als je telefoon een keer onverhoopt valt je wel redelijk makkelijk de hele body kunt vervangen, mits het glas natuurlijk niet kapot is.

Overigens op die 4g video hierboven zie je wel een lelijke kleurstelling aan de achterzijde. Niet de donkere/zwarte versie zoals we op het event zagen.
Op de handson van Upbeat staat de goede kleurstelling, erg mooi!
Edit, bij nader inzien is de kleurstelling in die handson volgens mij hetzelfde, maar door de licht inval ziet het er daar wel goed uit.

Ik ben geen camera freak, maar volgens mij is de kwaliteit voor een telefoon nog heel aardig toch?

[ Voor 9% gewijzigd door dangerousp op 20-04-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Nog over de kleurstelling... net even weer op YouTube gezocht en daar vind je nieuwe filmpjes van een HTC event in Duitsland. Eentje had de Sensation weer in een andere kleurstelling, namelijk die van de gelekte (Pyramid) foto's (Lichte alu behuizing en donkere plastiek covers):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Persoonlijk vind ik die lichte alu behuizing met donkere / zwarte covers er wel goed uitzien. Kan het zijn dat elk land of gebied een "andere" HTC Sensation krijgt? Het ene land / gebied de ene achterkant, het andere land / gebied een andere achterkant.

De kwaliteit van het filmen ziet er mooi uit, vooral als je nu met een smartphone zit met 2.0 megapixels.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Upbeat schreef op woensdag 20 april 2011 @ 01:07:
Een videotje wat gemaakt is door de Sensation
[video]

En een hands on buiten
[video]
Wat is in godsnaam het nut van een hands-on buiten als je alleen de buitenkant laat zien en niet eens het scherm aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heeft iemand al een video gezien waarbij de touch buttons meedraaien? Dat werd wel beloofd maar zie het nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
Phusebox schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:29:
Heeft iemand al een video gezien waarbij de touch buttons meedraaien? Dat werd wel beloofd maar zie het nog nergens.
Dat is ook niet het geval bij de Sensation. De enige telefoon welke dit heeft is de Incredible S zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
FabianNL schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:34:
[...]

Dat is ook niet het geval bij de Sensation. De enige telefoon welke dit heeft is de Incredible S zover ik weet.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FabianNL schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:34:
[...]

Toch hebben ze dat beweerd dat de Sensation het ook zou hebben, ik zoek het even op.

Hmm waarschijnlijk een of ander figuur van HTC geweest die niet wist waarover hij sprak. Jammer.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 20-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ezequiel schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:56:
[...]

Wat is in godsnaam het nut van een hands-on buiten als je alleen de buitenkant laat zien en niet eens het scherm aan zet?
ja ongeloofelijk, zet dat scherm aan PIEP ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net op de Vodafone site dat de Sensation leverbaar is vanaf week 21, dus rond 23 mei. En het toestel wordt gratis bij een bel+sms+web abonnement 350. Losse toestelprijs ligt op 579.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:21:
Zie net op de Vodafone site dat de Sensation leverbaar is vanaf week 21, dus rond 23 mei. En het toestel wordt gratis bij een bel+sms+web abonnement 350. Losse toestelprijs ligt op 579.
Dat hebben ze dan al veranderd eerst zou hij in week 19 beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000016156//benchmark-htc-sensation-lg-optimus-moto-atrix-samsung-galaxy-s.png

Bron: http://pocketnow.com/andr...hics-benchmarked-compared

Ik heb niet zoveel verstand van die Benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Er is maar 1 run gedaan met de Sensation, een benchmark moet minimaal 10x uitgevoerd worden vind ik, voor een representatief beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 16:07

TheFirepit

Vuurbal

dangerousp schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:05:
[...]

Er is maar 1 run gedaan met de Sensation, een benchmark moet minimaal 10x uitgevoerd worden vind ik, voor een representatief beeld.
En het is natuurlijk handig als ze het bij alle toestellen gaan uitvoeren op de software zoals deze bij release is. De software van de Samsung en de HTC zijn op de telefoons die zij hebben nog niet release ready lijkt me.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:44
De TS heeft weer een update gehad, met wat uitgebreidere specs en wat goede foto's
HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
dangerousp schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:05:
[...]

Je hebt absoluut gelijk, maar ik wordt allerminst blij van dergelijke resultaten. Zeker gezien het feit dat er een oude phone bij staat. De Galaxy S is de eerste, en de S II wordt dus niet eens meegenomen atm.

Wel ff het artikel lezen... (note to self)

Het komt er op neer dat dit soort tests afhankelijk zijn van de Reso, met als gevolg dat deze score dan ineens toch best netjes is.

In de reacties wordt de manier van omrekenen echter best wel de grond in geboord. Lijkt erop dat deze methodiek van omrekenen weinig steek houdt. :+

[ Voor 26% gewijzigd door sn0x0r op 21-04-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

BPP

Heb lang getwijfeld over de GS2 en de Sensation. Maar mijn eerdere ervaring met de Desire en de Desire Z die ik nu heb, kies ik toch voor de Sensation. Dan maar wat minder geheugen en geen NFC. Hopen dat die snel uitkomt bij Hi, want ik mag al sinds 3 weken verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BPP schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:44:
Heb lang getwijfeld over de GS2 en de Sensation. Maar mijn eerdere ervaring met de Desire en de Desire Z die ik nu heb, kies ik toch voor de Sensation. Dan maar wat minder geheugen en geen NFC. Hopen dat die snel uitkomt bij Hi, want ik mag al sinds 3 weken verlengen.
Ja en een minder scherm, bootrom lock en kleinere accu.

Daar tegenover staat dan wel de naar mijn idee betere HTC feeling, stevigheid van het toestel en snelheid van updates (alhoewel dat de laatste tijd ook tegenvalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:55:
[...]

Ja en een minder scherm, bootrom lock en kleinere accu.

Daar tegenover staat dan wel de naar mijn idee betere HTC feeling, stevigheid van het toestel en snelheid van updates (alhoewel dat de laatste tijd ook tegenvalt).
Dat scherm verschilt voor veel mensen hoor. Zelf vind ik S-LCD een betere kleur correctheid heeft. En die Bootrom lock is over een paar maanden vast wel gehacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
We.are.cake schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:12:
[...]

Dat scherm verschilt voor veel mensen hoor. Zelf vind ik S-LCD een betere kleur correctheid heeft. En die Bootrom lock is over een paar maanden vast wel gehacked.
net als die motorola's of niet? (correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat merk je er aan dat het RAM geheugen zoveel minder is dan bij bijvoorbeeld de desire hd? Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:39:
Wat merk je er aan dat het RAM geheugen zoveel minder is dan bij bijvoorbeeld de desire hd? Kan iemand mij dit uitleggen?
Oh is dat zo? Volgens mij is het RAM even veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We.are.cake schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:12:
[...]

Daar heb je wel een punt. Alleen er zijn een paar nadelen aan dit hacken als je dat wil doen:
-Zeer riskant en kan je telefoon bricken
-Stukken lastiger in vergelijking met een Rom op een telefoon laden.

Tenzij iemand een One-Click-Bootloaderunlocker maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:39:
Het RAM geheugen is bij beide smartphones 768MB. Ik denk dat je het Intern geheugen bedoelt. Bij de Sensation is dit 1GB en bij de Desire HD 1.5GB. Dit kun je gebruiken voor je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

RobinNL schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:48:
Dit kun je gebruiken voor je bestanden programma's.
Incorrect. Je intern geheugen is voor de programma's, daarnaast kun je er ook nog een SD-kaartje in kwijt voor je foto's, muziek, video's, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Hier is een filmpje waarin de camera van de LG Optimus Speed en de HTC Sensation worden getest.

De HTC heeft een erg warme kleur toon. En het beeld is ietwat korrelig.

YouTube: Videokamera-Vergleich: HTC Sensation vs. LG P990 OPTIMUS Speed | BestBoyZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Laatst online: 16:02

Pos

We.are.cake schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:22:
Hier is een filmpje waarin de camera van de LG Optimus Speed en de HTC Sensation worden getest.

YouTube: Videokamera-Vergleich: HTC Sensation vs. LG P990 OPTIMUS Speed | BestBoyZ
En als de htc de lucht in beeld heeft zie je de ramen van flat niet meer, en bij de LG wel. Groot verschil! En het opgenomen geluid vind ik stukken slechter van de htc.. Maar dat kan misschien liggen door de manier waarop hij de foon vast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Je zou juist verwachten dat het geluid van de HTC beter zou zijn door de stereo recording. Blijkbaar niet. Maar het is wel een review model. Dus het kan verschillend met de modellen in de winkel, dat hoop ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Pos schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:31:
[...]

En als de htc de lucht in beeld heeft zie je de ramen van flat niet meer, en bij de LG wel. Groot verschil! En het opgenomen geluid vind ik stukken slechter van de htc.. Maar dat kan misschien liggen door de manier waarop hij de foon vast heeft.
Plus het lijkt wel alsof de gebouwen beginnen te golven wanneer hij de camera wat sneller heen en weer beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb het inderdaad over intern geheugen? Waar wordt dit geheugen voor gebruikt? Is dit alleen om apps in op de slaan? En hoe doet de sensation het tov de desire hd qua batterij? Wat adviseren jullie me htc sensation of desire hd? Of wachten op de desire 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:29:
Oke ik heb het inderdaad over intern geheugen? Waar wordt dit geheugen voor gebruikt? Is dit alleen om apps in op de slaan? En hoe doet de sensation het tov de desire hd qua batterij? Wat adviseren jullie me htc sensation of desire hd? Of wachten op de desire 2?
De Desire 2 is er al: Desire S :)

En ik zit zelf te wachten op de Sensation :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:29:
Intern geheugen is bij dit toestel 1GB. Dit is inderdaad om eigens apps (uit de Market) te installeren.

Over de batterij is er tot nu toe weinig te zeggen omdat dit toestel simpelweg nog niet gereleased is. En volgens mij was de Desire 2 de Desire S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pos schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:31:
[...]

Tsja na heeeel veel HTC telefoons gezien te hebben weet iedereen zo langzamerhand wel dat bij HTC niet de sterke punten liggen bij de camera, speaker en microfoon... dat is altijd al zo geweest. En nu weer bij de Sensation tegenover andere toestellen. Majha de sensation heeft sense UI hé :) HTC scoort weer beter op andere punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Laatst online: 16:02

Pos

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:51:
[...]

Tsja na heeeel veel HTC telefoons gezien te hebben weet iedereen zo langzamerhand wel dat bij HTC niet de sterke punten liggen bij de camera, speaker en microfoon... dat is altijd al zo geweest. En nu weer bij de Sensation tegenover andere toestellen. Majha de sensation heeft sense UI hé :) HTC scoort weer beter op andere punten.
I know, en dat maakt het zo moeilijk... Ik ben heel erg vóór de hardware van de SGSll maar vind de standaard TW interface beetje saai en het uiterlijk van de foon ben ik ook niet zo weg van.

Aan de andere kant is de hardware van htc beetje terughoudend imo, ~250 MB ram minder, intern geheugen beetje karig. Maar de sense interface is wel weer erg sexy, en ik vind het uiterlijk weer super..

Ben al 3 weken een punt aan het zoeken waarom ik voor de ene zou gaan en niet voor de ander. (Overweeg zelfs nog om ze beiden aan te schaffen... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Geld over? :P

Serieus, er zijn nog niet eens reviews... Wacht die even af, en maak je keuze dan pas. Je kan er gif op innemen dat er tientallen reviews komen waarin de Sensation en de Galaxy S II head-to-head vergeleken worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Zinu op 22-04-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
We.are.cake schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:22:

Haha hoezo fake? Bij de twee beelden naast elkaar zie je bij beide camera's op hetzelfde punt een vogel wegvliegen... Jaaaaajaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Phusebox schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:02:
[...]

Haha hoezo fake? Bij de twee beelden naast elkaar zie je bij beide camera's op hetzelfde punt een vogel wegvliegen... Jaaaaajaa.
Versta jij Duits? Hij zegt dat hij de Optimus Speed in zijn linkerhand houdt. En de HTC Sensation in zijn rechterhand. Hij filmt dus met beidde tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
We.are.cake schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:07:
[...]

Versta jij Duits? Hij zegt dat hij de Optimus Speed in zijn linkerhand houdt. En de HTC Sensation in zijn rechterhand. Hij filmt dus met beidde tegelijk
Ok vaag dan, geen geluid hier.

Maar als dit het is? * Phusebox schrapt Sensation

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 22-04-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:40:
[...]

Intern geheugen is bij dit toestel 1GB. Dit is inderdaad om eigens apps (uit de Market) te installeren.

Over de batterij is er tot nu toe weinig te zeggen omdat dit toestel simpelweg nog niet gereleased is. En volgens mij was de Desire 2 de Desire S :)
Ik bedoelde eigenlijk de nieuwe hd 2 maar dat gaat zeker nog heel lang duren? Maar 1 GB is dus eigenlijk te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:51:
[...]

Dat zou wel jammer zijn. Ik vond de microfoon eigenlijk het grootste minpunt op de huidige HTC's (waarom ze daar überhaupt zo'n billige microfoon in zetten? Dat is toch één van de belangrijkste onderdelen van de telefoon? maarja). Ik hoop dat de stereo microfoon in de echte exemplaren op hetzelfde niveau komt als van Sony-Ericcson. Wishful thinking...

NOSIG

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier