de lage scores moeten nu wel door de benchmark tools komen die maar de htc sensation voor een enkel core aanzien !!
Verwijderd
De grote vraag is echter... ziet die software bij de SGS2 wel 2 cores? Standaard Android ondersteund op dit moment namelijk nog geen dualcore.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:00:
de lage scores moeten nu wel door de benchmark tools komen die maar de htc sensation voor een enkel core aanzien !!
Verwijderd
standaard andriod ondersteund zeker wel dual core. het onderliggende linux verdeeld alle android processen netjes over twee cores. allen apps moeten dat zelf regelen en ondersteuning inbouwen hiervoor. alleen de apps kunnen volgens mij er nog geen gebruik van maken vanwege de andriod versie. dus het os wel maar de rest nog niet, het komt wel met de nieuwe andriod versie.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:09:
[...]
De grote vraag is echter... ziet die software bij de SGS2 wel 2 cores? Standaard Android ondersteund op dit moment namelijk nog geen dualcore.
Verwijderd
Aha okee... dus het benchmark programma zou dual core kunnen gebruiken, mits hij de processor maar als een dual core herkent. Begrijp ik dat goed? Dat zou dan wellicht het grote verschil in de score verklaren.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:15:
[...]
standaard andriod ondersteund zeker wel dual core. het onderliggende linux verdeeld alle android processen netjes over twee cores. allen apps moeten dat zelf regelen en ondersteuning inbouwen hiervoor. alleen de apps kunnen volgens mij er nog geen gebruik van maken vanwege de andriod versie. dus het os wel maar de rest nog niet, het komt wel met de nieuwe andriod versie.
De opening van de review vertelt al gelijk waarom er (o.a. hier) zo'n strijd is tussen SGSII en HTC Sensation fans:Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:31:
De eerste echte review is er nu ook
http://www.slashgear.com/htc-sensation-review-23153699/
Once, Android’s primary challenge was the iPhone: proving that Google’s open-source platform – and the devices that ran it – were good enough to share retail space with Apple’s groundbreaking smartphone. Now, with dominant market-share and increasingly polished handsets, the battle is between ‘droids.
Ik zie een vergelijking me voetbalhooligans: ze strijden allemaal tegen elkaar, maar als het moet sluiten ze een pact en strijden ze met z'n allen tegen één (en het begint allebei met een A)
uhhhhhhh ADOralph075 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:20:
[...]
De opening van de review vertelt al gelijk waarom er (o.a. hier) zo'n strijd is tussen SGSII en HTC Sensation fans:
Once, Android’s primary challenge was the iPhone: proving that Google’s open-source platform – and the devices that ran it – were good enough to share retail space with Apple’s groundbreaking smartphone. Now, with dominant market-share and increasingly polished handsets, the battle is between ‘droids.
Ik zie een vergelijking me voetbalhooligans: ze strijden allemaal tegen elkaar, maar als het moet sluiten ze een pact en strijden ze met z'n allen tegen één (en het begint allebei met een A)
Samsung Flip 7
Beetje een onzin review. Veel te kort en niet informatief genoeg. Ze zoomen niet in op de verschillen tussen sgs2 en de sensation.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:31:
De eerste echte review is er nu ook
http://www.slashgear.com/htc-sensation-review-23153699/
Dit lijkt meer op een doorsnee review voor in de playboy of de veronica waar men het wel best vindt zolang de telefoon maar snel aanvoelt.
"With strong devices, of course, come difficult decisions, and choosing between the Sensation and Samsung’s Galaxy S II is perhaps the most difficult to-date." <--- erg behulpzaam waren ze niet met deze veel te korte review.
als het een beetje meezit dan heb ik de Sensation op de 9de van Juni
Jij snapt em !!Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:09:
[...]
De grote vraag is echter... ziet die software bij de SGS2 wel 2 cores? Standaard Android ondersteund op dit moment namelijk nog geen dualcore.
Wachten op 2.4
Ik zou eigenlijk nog wel een derde review willen lezen. Deze twee (van Sammie de zeur en Slashgear) spreken elkaar nogal tegen namelijk. Sam vindt de camera kwaliteit ronduit slecht (4/10 had hij het over) en bij Slashgear zijn ze er wel over te spreken.
Als ik die genomen foto's zie bij hun review, evenals het fullHD filmpje opgenomen op straat en die op youtube in de huiskamer, neig ik naar de mening van Slashgear. Toch zijn ze daar niet erg duidelijk over de kwaliteit van de speaker. Niet van grandioos belang, maar ik was wel benieuwd naar het geluid MET een headset.
Verder verwacht ik dat de prestaties van de sensation qua snelheid niet zullen tegenvallen. Temeer omdat android 2.4 support moet leveren voor versnelling door de gpu als ik mij niet vergis. Nu nog maar hopen dat die bootloader snel gekraakt wordt.
Als ik die genomen foto's zie bij hun review, evenals het fullHD filmpje opgenomen op straat en die op youtube in de huiskamer, neig ik naar de mening van Slashgear. Toch zijn ze daar niet erg duidelijk over de kwaliteit van de speaker. Niet van grandioos belang, maar ik was wel benieuwd naar het geluid MET een headset.
Verder verwacht ik dat de prestaties van de sensation qua snelheid niet zullen tegenvallen. Temeer omdat android 2.4 support moet leveren voor versnelling door de gpu als ik mij niet vergis. Nu nog maar hopen dat die bootloader snel gekraakt wordt.
Wat wil je horen dan? "je moet die of die kiezen"? Iedereen heeft andere wensen.lordMocro schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:30:
[...]
erg behulpzaam waren ze niet met deze veel te korte review.
Ik vond de review veel te kort. Dus wat ik wil zien is een langere review.Southern Sun schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:56:
[...]
Wat wil je horen dan? "je moet die of die kiezen"? Iedereen heeft andere wensen.
Moet zeggen dat ik Engadget steeds hoger aanschrijf sinds hun nieuwe crew. Die zullen ook wel binnen 2 weken met een review komen!
Vinden jullie het niet jammer/kut dat de bootloader gelockt is? Ik zit nog altijd te twijfelen tussen de Sensation en de Galaxy S2, qua vormgeving wint de Sensation het wel voor mij, maar bij bijna alle andere aspecten wint de Galaxy S2, dus ook met de bootloader. Ben wel benieuwd wat jullie mening daarover is!
Denk dat het met die bootloader wel goed komt....en als dat gebeurt dan word het verschil tussen de sensation en galaxy een stuk groter....in het voordeel van de sensation...in ieder geval qua CPU snelheidmauricedb schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:27:
Vinden jullie het niet jammer/kut dat de bootloader gelockt is? Ik zit nog altijd te twijfelen tussen de Sensation en de Galaxy S2, qua vormgeving wint de Sensation het wel voor mij, maar bij bijna alle andere aspecten wint de Galaxy S2, dus ook met de bootloader. Ben wel benieuwd wat jullie mening daarover is!
Samsung Flip 7
Maar HTC zal er toch ook geen gelockte bootloader opzetten voor de gein die zo binnen een paar weken(?) gekraakt is? En als die gekraakt is, zal HTC dan net zoals Apple een kat en muis spelletje spelen om bij elke update de bootloader weer te beveiligen, etc. Heb nu zelf een iPhone en ben wel een beetje klaar met dat wachten op firmware's totdat ze te jailbreaken zijn.
Ha ja daarom heb ik ook geen iphone meer...maar er word alleen geüpdatet op het moment dat er een andere firmware komt.....en dat is voor de sensation naar mijn weten de 2.4 versie van android.....of die bootloader dan weer gelocked word nee dat denk ik nietmauricedb schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:35:
Maar HTC zal er toch ook geen gelockte bootloader opzetten voor de gein die zo binnen een paar weken(?) gekraakt is? En als die gekraakt is, zal HTC dan net zoals Apple een kat en muis spelletje spelen om bij elke update de bootloader weer te beveiligen, etc. Heb nu zelf een iPhone en ben wel een beetje klaar met dat wachten op firmware's totdat ze te jailbreaken zijn.
Samsung Flip 7
Tja hangt er vanaf hoeveel je er zelf mee aan de slag wilt gaan. Ik heb zelf niet de behoefte om met custom firmwares aan de slag te gaan. Heb voor de Desire een Samsung i8910 HD gehad, een groot drama. Toen veel custom firmwares erop gezet in een poging om nog iets van dat ding te maken, maar ik vind het toch een wat teleurstellend gevoel geven om zoveel geld aan een telefoon uit te geven en er dan zelf nog iets van te moeten maken.mauricedb schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:27:
Bij de Desire nooit die behoefte gehad eigenlijk (pas na een jaar dat ik echt tegen een gebrek aan geheugen aan loop). Touchwiz 4.0 lijkt me ook niet echt geweldig dus ik weet nu al dat als ik voor de SGS2 ga er custom firmware op moet komen en ik ga daar gewoon tegen een aantal irritaties oplopen die ik in het verleden al met Samsung gehad heb.
Ik ga gewoon voor de Sensation
Mee eensSouthern Sun schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:42:
[...]
Tja hangt er vanaf hoeveel je er zelf mee aan de slag wilt gaan. Ik heb zelf niet de behoefte om met custom firmwares aan de slag te gaan. Heb voor de Desire een Samsung i8910 HD gehad, een groot drama. Toen veel custom firmwares erop gezet in een poging om nog iets van dat ding te maken, maar ik vind het toch een wat teleurstellend gevoel geven om zoveel geld aan een telefoon uit te geven en er dan zelf nog iets van te moeten maken.
Bij de Desire nooit die behoefte gehad eigenlijk (pas na een jaar dat ik echt tegen een gebrek aan geheugen aan loop). Ik weet nu al dat als ik voor de SGS2 ga er custom firmware op moet komen en ik ga daar gewoon tegen een aantal irritaties oplopen die ik in het verleden al met Samsung gehad heb.
Ik ga gewoon voor de SensationTotale beleving is naar mijn mening daar gewoon beter bij. De foto's vind ik van prima kwaliteit en verder lijkt ie alles uitstekend te doen wat ik van een telefoon verlang.

Samsung Flip 7
Volledig mee eens.Southern Sun schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:42:
[...]
...
Ik ga gewoon voor de SensationTotale beleving is naar mijn mening daar gewoon beter bij. De foto's vind ik van prima kwaliteit en verder lijkt ie alles uitstekend te doen wat ik van een telefoon verlang.
Omdat ik dus ook de Galaxy S2 volg, zie ik in die topics dat er al meerdere updates uitgebracht zijn door Samsung (om bugs te verwijderen), hier zou HTC toch ook haar beveiliging mogelijk weer aan kunnen scherpen? En ja ik weet dat niemand van jullie (of iemand moet bij HTC werken!?
) mij hier antwoord op kan geven, maar ben toch benieuwd hoe jullie hier over denken.
@Southern Sun: ik heb het dan niet expliciet over custom roms, maar ook over programma's die alleen op een root toestel draaien. Heb er verder nog geen ervaring mee omdat ik nu dus nog een iPhone heb, maar ben al wat handige programma's tegen gekomen in de Galaxy S2 topics.
@Southern Sun: ik heb het dan niet expliciet over custom roms, maar ook over programma's die alleen op een root toestel draaien. Heb er verder nog geen ervaring mee omdat ik nu dus nog een iPhone heb, maar ben al wat handige programma's tegen gekomen in de Galaxy S2 topics.
Verwijderd
Wat zijn bijvoorbeeld programma´s die je wil gebruiken die je dan niet op de Sensation zou kunnen gebruiken?
Zo zag ik bijvoorbeeld Adfree, Titanium Backup of iets dergelijks en nog wel enkele. Ik weet verder niet of hier alternatieven voor zijn die wel gewoon werken op een niet geroot toestel hoor
.
Verwijderd
Hmmm ik weet eigenlijk geen alternatieven zo... dat adfree klinkt wel heel erg handig! Maar het lijkt me dat die ook wel gewoon in de market komen te staan... toch?
Ik ben zelf niet van het rooten en zo, aangezien ik liever niet ouwhoer met m'n phone haha. Maar ik snap dat velen het wel willen en dan is het bij HTC wel balen en maar de vraag of ze het kraken.
Ik ben zelf niet van het rooten en zo, aangezien ik liever niet ouwhoer met m'n phone haha. Maar ik snap dat velen het wel willen en dan is het bij HTC wel balen en maar de vraag of ze het kraken.
Haha ja, daar zit ik dus eigenlijk wel mee, want heb sowieso geen zin in een kat en muis spel en heb liever wel echt de mogelijkheid om met het toestel te doen wat je er mee wilt doen. Ik wil dus niet zeggen dat als ik bijv de Galaxy S2 haal, ik 'm meteen ga rooten, maar die optie heb ik in ieder geval wel en met de Sensation is dat toch maar even afwachten...
Goeie vraag dan eigenlijk. Ik ben niet bekend met programma's die alleen op een geroot toestel werken dus heb geen idee
Verwijderd
Als ik naar mezelf kijk zal ik geen geroot toestel nodig hebben. Natuurlijk zijn er vast wel prgrs die heel handig zijn die op dat moment alleen op een geroot toestel kunnen, maar die komen vanzelf ook wel op de niet-geroote toestellen als ze zo goed zijn. Waar velen graag een niet gelockte boatloader voor willen is overklocken en zo als ik het goed begrepen heb, maar ik denk dat we dat maar over moeten laten aan echte tweakers... nu weet ik niet wat jouw intenties naast die prgr's zijn...
En wellicht wordt de Sensation nog wel gekraakt of over een half jaartje vrijgegeven/niet geupdate qua beveiliging... of je die gok wil nemen... dat is aan jou. En anders moet je het veilige voor het onveilige nemen en voor de SII gaan...
En wellicht wordt de Sensation nog wel gekraakt of over een half jaartje vrijgegeven/niet geupdate qua beveiliging... of je die gok wil nemen... dat is aan jou. En anders moet je het veilige voor het onveilige nemen en voor de SII gaan...
Het is natuurlijk niet zo dat ik dan maar voor de Galaxy S2 ga, want dat is ook gewoon een erg mooi apparaat. Wat een lastige keuze toch!
Haha, laat ik dat maar niet gaan doen, niet zo leuk voor de portemonnee.
Maar goed, andere mensen hier aanwezig die uiteindelijk voor de Sensation hebben gekozen en dus niet voor de Galaxy S2? Wat maakt voor jou de Sensation dé ultieme smartphone?
Maar goed, andere mensen hier aanwezig die uiteindelijk voor de Sensation hebben gekozen en dus niet voor de Galaxy S2? Wat maakt voor jou de Sensation dé ultieme smartphone?
Verwijderd
waarom kunnen ze de 2 telefoons niet samen brengen tot 1
ze hebben beide goede en slechte punten en aangezien ik een leek ben in smartphones weet ik niet precies wat belangrijker is.
ik zit dus ook erg in een dilemma...
ik zit dus ook erg in een dilemma...
Ik heb gekozen voor de sensation.
Dit nadat ik erkend heb dat de telefoons gelijk zijn. Ookal is de bootloader op de gs2 niet locked en heeft het een mooier scherm.
Ik had in de winkel de gs2 vast en vond het eng dun en plastic !
Verder vind ik de 3.0 sens ui zo'n grote plus punt dat ik voor de sensation ga.
Helemaal nadat ik vandaag een gs2 in handen had die aan stond en zon KUT interface heeft:p
maar kwestie van smaak
Dit nadat ik erkend heb dat de telefoons gelijk zijn. Ookal is de bootloader op de gs2 niet locked en heeft het een mooier scherm.
Ik had in de winkel de gs2 vast en vond het eng dun en plastic !
Verder vind ik de 3.0 sens ui zo'n grote plus punt dat ik voor de sensation ga.
Helemaal nadat ik vandaag een gs2 in handen had die aan stond en zon KUT interface heeft:p
maar kwestie van smaak
@maurice en anderen.
Wat betreft de Galaxy 2:
Ik ga geen 500+ euro betalen voor iets wat er plastic uit ziet en cheap voelt. Verder vind ik TW op dit moment het OS dat te weinig extra te bieden heeft bovenop het kale android. Het ziet er iPhone-achtig uit en al die hubs zitten alleen maar in de weg.
Het scherm is wel om van te smullen en ik baal nog steeds dat HTC van de amoleds is afgestapt, maar de kleuren zien er soms wel te verzadigd uit en een hogere resolutie is ook een voordeel van de sensation.
Tot slot heb ik zo'n vermoeden dat de samsung weer met diverse prijzen aan de haal gaat. Ik denk dat de sensation ook aardig zal worden verkocht, maar ik voel me straks wel sneu als iedereen om mij heen hetzelfde toestel heeft. Noem het maar alto, of wat je wilt, maar ik heb gewoon een hogere pet op van het HTC brand image

Nu weer verder over de sensation.
Wat betreft de Galaxy 2:
Ik ga geen 500+ euro betalen voor iets wat er plastic uit ziet en cheap voelt. Verder vind ik TW op dit moment het OS dat te weinig extra te bieden heeft bovenop het kale android. Het ziet er iPhone-achtig uit en al die hubs zitten alleen maar in de weg.
Het scherm is wel om van te smullen en ik baal nog steeds dat HTC van de amoleds is afgestapt, maar de kleuren zien er soms wel te verzadigd uit en een hogere resolutie is ook een voordeel van de sensation.
Tot slot heb ik zo'n vermoeden dat de samsung weer met diverse prijzen aan de haal gaat. Ik denk dat de sensation ook aardig zal worden verkocht, maar ik voel me straks wel sneu als iedereen om mij heen hetzelfde toestel heeft. Noem het maar alto, of wat je wilt, maar ik heb gewoon een hogere pet op van het HTC brand image
Nu weer verder over de sensation.
Verwijderd
Het verschil in kleuren (ligt aan de kijkhoek? kameleon?) van de achterkant op de foto's in de http://www.slashgear.com/htc-sensation-review-23153699/ review vallen me erg op. Vraag me af welke kleuren het nu precies zijn.

De tweede en de laatste twee afbeeldingen lijken dan nog het meeste op elkaar, maar ik hoop zelf dat het meer richting de kleuren van de eerste foto gaat.

De tweede en de laatste twee afbeeldingen lijken dan nog het meeste op elkaar, maar ik hoop zelf dat het meer richting de kleuren van de eerste foto gaat.
Ik kies ook duidelijk voor de sensation (ik twijfelde ook wel even geleden)
Sterke punten van de sensation tov de SGS2 zijn: de alu-behuizing, grotere resolutie scherm, sense 3.0, mooier design.
de grote voordelen van de SGS2 tov de sensation zijn het amoled scherm en het grotere geheugen.
Ik heb vorig jaar puur voor specs gekozen bij de SGS1, wat op zich geen slechte keuze was. Maar als ik vrienden van mij zie met een iphone of een htc ben ik gewoon jaloers op die bouwkwaliteit. Ik ben dat plastic beu.
Een amoled scherm is superknap, maar een S-LCD met hoge resolutie en 16:9 beeldverhouding komt voor mij ongeveer op dezelfde hoogte.
Sense is in mijn ogen ook veel mooier en functioneler dan touchwizz.
De sensation heeft mss minder intern geheugen, maar met een kaartje van 32 gb kom ik zeker toe.
Sterke punten van de sensation tov de SGS2 zijn: de alu-behuizing, grotere resolutie scherm, sense 3.0, mooier design.
de grote voordelen van de SGS2 tov de sensation zijn het amoled scherm en het grotere geheugen.
Ik heb vorig jaar puur voor specs gekozen bij de SGS1, wat op zich geen slechte keuze was. Maar als ik vrienden van mij zie met een iphone of een htc ben ik gewoon jaloers op die bouwkwaliteit. Ik ben dat plastic beu.
Een amoled scherm is superknap, maar een S-LCD met hoge resolutie en 16:9 beeldverhouding komt voor mij ongeveer op dezelfde hoogte.
Sense is in mijn ogen ook veel mooier en functioneler dan touchwizz.
De sensation heeft mss minder intern geheugen, maar met een kaartje van 32 gb kom ik zeker toe.
Verwijderd
kan iemand wat info geven wat de sensation nou het liefst heeft aan geheugenkaart...
een class 4 of 10 ? een kingston/transcend of dane elec ?
wie is hier een beetje mee bekent ? want ik begrijp em ff niet meer...(help)
16 of 32 gig dat snap ik, maar welk merk is voor een telefoon beter ?
Verwijderd
Volgens de handleiding van de Sensation zit er bij aflevering al een geheugenkaart in de telefoon.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:04:
kan iemand wat info geven wat de sensation nou het liefst heeft aan geheugenkaart...
Hoeveel Gb deze is (denk 8 Gb) of welke class staat er niet bij.
Ik snap niet zo goed waar de reviewer bij Slashgear het over heeft ten aanzien van EXT4 vs. FAT.
Ja, EXT4 is sneller, maar op die 1gb staan toch sowieso je OS en je meest gebruikte apps. In de praktijk zal je toch alleen je muziek en video vanaf je FAT micro sd moeten halen. (als je het rustig aandoet met apps downloaden althans)
Daar merk je dan toch weinig van, of zou het afspelen van hd films via de sd kaart problemen opleveren? Lijkt me sterk want anders kan het toestel niet eens zijn eigen gemaakte 1280p materiaal vlekkeloos afspelen.
Ja, EXT4 is sneller, maar op die 1gb staan toch sowieso je OS en je meest gebruikte apps. In de praktijk zal je toch alleen je muziek en video vanaf je FAT micro sd moeten halen. (als je het rustig aandoet met apps downloaden althans)
Daar merk je dan toch weinig van, of zou het afspelen van hd films via de sd kaart problemen opleveren? Lijkt me sterk want anders kan het toestel niet eens zijn eigen gemaakte 1280p materiaal vlekkeloos afspelen.
Het merk maakt toch niet zo veel uit? HTC leverde zelfs Samsung kaartjes met de Desire HD mee.....Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:04:
Welke merk je krijgt hangt dus helemaal af van wat er op dat moment beschikbaar is.
Class 2 of 4 wordt mee geleverd denk ik, gok op Class 4 ivm de HD opname resolutie.
Cogitationis poenam nemo patitur
Kijk ook even in deze thread:
Metalslave666 in "Accessoires voor de HTC Sensation"
Metalslave666 in "Accessoires voor de HTC Sensation"
Metalslave666 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:39:
Je kunt een SD HC (klasse 4) gebruiken. Deze zijn voor smartphones snel genoeg. Het is geen DSLR dus je hoeft niet heel erg op de snelheid van je SD kaart te letten. Deze is in ieder geval snel genoeg zodat je geen lag krijgt.
De HTC sensation ondersteunt niet meer dan 32 GB SD kaartjes, dus je hoeft niet te gaan voor meer opslag. Koop dus geen SD XC kaart voor de hoge snelhied, want je hebt er niets aan omdat deze van 32 GB tot 2 TB gaan.
Die telefoonhoesjes kun je bij elke goede telefoonwinkel vinden. Je hebt een goede kwaliteit in de hoesjes van Valenta. http://www.valenta.eu/
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Hoorde zojuist van een collega die vroeger bij VF werkte (vroeger als in 3 weken) Dat de eerste lading nieuwe telefoons bijna nooit branded zijn. Maar na de eerste lading meestal wel! Ik blij dat ik gepreorded heb!
Wat houd dat branded in voor VF gebruikers dan, hebben ze extra logo op het toestel of andere software of zo ?
Dutchmanic, ik kan het nogmaals uitleggen maar balder ff de vorige pagina's door op dit topic. Dan word het een aantal keer beter uitgelegd dan dat ik het kan:-)
Verwijderd
Engelse Sensation bezitters melden een Vodafone logo bij het opstarten en afsluiten. Tevens zijn er 2 of 3 Vodafone 360 apps geinstalleerd. Fysiek aan het toestel is daar geen logo te zien.Dutchmanic schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:03:
Wat houd dat branded in voor VF gebruikers dan, hebben ze extra logo op het toestel of andere software of zo ?
@Falencia, Heb even forum teruggelezen (zoekend naar branded) en zie dat je al gebeld had met Vodafone en dat de nederlandse Sensations niet zijn gebranded...
Wil binnenkort toch nog even naar de VF shop dus zal het zelf ook nog een keer vragen.
edit: Maar hieronder zeg je dat de tweede lading wel gebranded is, conclusie is dat het nog onduidelijk is en dat we moeten afwachten ?
Wil binnenkort toch nog even naar de VF shop dus zal het zelf ook nog een keer vragen.
edit: Maar hieronder zeg je dat de tweede lading wel gebranded is, conclusie is dat het nog onduidelijk is en dat we moeten afwachten ?
[ Voor 22% gewijzigd door Dutchmania op 24-05-2011 10:30 ]
nieuwe video van Samjpullen:
YouTube: Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation - Boot / Quadrant / Linpack
In het kort:
sgs2 boot sneller op en betere quadrant score. De sensation is ietjes sneller met linpack.
Niet echt iets om naar huis te schrijven, maar misschien benoemingswaardig voor degene die gewoon wat meer willen zien. Kan persoonlijk niet wachten op reviews van de grotere sites.
Ik snap niet waarom HTC geen review exemplaren de wereld rondstuurt. Ze hebben neem ik aan niks te verbergen.
In het kort:
sgs2 boot sneller op en betere quadrant score. De sensation is ietjes sneller met linpack.
Niet echt iets om naar huis te schrijven, maar misschien benoemingswaardig voor degene die gewoon wat meer willen zien. Kan persoonlijk niet wachten op reviews van de grotere sites.
Ik snap niet waarom HTC geen review exemplaren de wereld rondstuurt. Ze hebben neem ik aan niks te verbergen.
Ik zeg dat de eerste lading het NIET is en dat de 2de lading nog een vraagteken is.Dutchmanic schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:10:
@Falencia, Heb even forum teruggelezen (zoekend naar branded) en zie dat je al gebeld had met Vodafone en dat de nederlandse Sensations niet zijn gebranded...
Als ik het forum verder lees en reactie van de klanten service van VF dat als je nu besteld nog bij de 1ste lading zit :-)
Verwijderd
Ik wil in principe wel graag een unbranded versie, dus mag morgen of donderdag wel eens naar de winkel gaan om te bestellen... (ik wil hem graag even zien voor ik beslis). Hopelijk is het dan niet te laat...
Hmm ik blijft toch fijn bij me HTC DHD
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Lijkt me logish die is ook pas net uitGuillermow93 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:59:
Hmm ik blijft toch fijn bij me HTC DHD
Verwijderd
Ik nu het omgekeerde en heb een beetje spijt, ik mis sense op de sgs2 ook vind ik fonts er niet zo mooi uitzien omdat de dpi te laag is maar goed ik was het gerommel met a2sd+, data++ etc een beetje zat[b][message=36091665,noline]
Ik heb vorig jaar puur voor specs gekozen bij de SGS1, wat op zich geen slechte keuze was.
maar ik blijf hoop houden dat de galaxy sense port binnenkort er echt aankomt, het meeste werkt al maar er zittten nog wat bugs in
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 14:43 ]
vergelijkingsfilmpje met de Samsung GS2
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Dan heb je juist hetzelfde gedaan, niet het omgekeerdeVerwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:39:
[...]
Ik nu het omgekeerde en heb een beetje spijt, ik mis sense op de sgs2 ook vind ik fonts er niet zo mooi uitzien omdat de dpi te laag is maar goed ik was het gerommel met a2sd+, data++ etc een beetje zat
[ Voor 74% gewijzigd door mauricedb op 24-05-2011 14:50 ]
Ben vandaag naar de Vodafone winkel gegaan en die zeggen dat geen enkele batch gebranded wordt.Dutchmanic schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:10:
Zoals je hebt gezien zijn die medewerkers ook niet goed geïnformeerd over de levertijd van de Sensation, dus het kan nu ook zijn dat die persoon uit zijn/haar nek heeft gekletst.Intraphyx schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:05:
[...]
Ben vandaag naar de Vodafone winkel gegaan en die zeggen dat geen enkele batch gebranded wordt.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Verwijderd
Slashgear heeft opnieuw een vergelijking gedaan tussen de Sensation en de SGSII. Ditmaal vergeleken ze de schermen.
SGSII is ideaal voor spelletjes en de Sensation voor websites, films en andere text stuff.
http://www.slashgear.com/...ke-a-difference-24154010/
SGSII is ideaal voor spelletjes en de Sensation voor websites, films en andere text stuff.
http://www.slashgear.com/...ke-a-difference-24154010/
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 22:54 . Reden: Link toegevoegd ]
Verwijderd
Het is mij eerder opgevallen maar de sensation heeft toch minder zwart. Je ziet het achtergrond doorheen schijnen. Ook in vergelijking met andere smartphonesEwivis schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:49:
Verwijderd
Hoe bedoel je dat? Het zwart op de SII is ook veel zwarter, dat klopt. Maar hoezo doorschijnen?
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 23:14 ]
Als ik echter naar deze foto kijk vind ik de stelling vreemd. Dat de Sensation beter is als je vaker aan het internetten/lezen bent. Want naar mijn mening is het scherm van de Sensation op deze foto niet rustig maar druk aan de ogen. Simpelweg omdat je over het gehele scherm een raster ziet met kleine vierkantjes. Een grid zeg maar waar alle pixels verspreid worden over het scherm zelf. De foto's van slashgear onderschrijven naar mijn idee dus niet hun stelling. Dat SGSII = multimedia en Sensation = goed voor office/kantoor/internet.
[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 24-05-2011 23:17 ]
Verwijderd
Zwart op de sensation is flets zwart. Natuurlijk is amoled echt zwart.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:13:
Hoe bedoel je dat? Het zwart op de SII is ook veel zwarter, dat klopt. Maar hoezo doorschijnen?
Sensation heeft een lcd en daar schijnt permanent licht doorheen en moeten de pixels het zwart maken wat altijd resulteert in fletszwart.
Maar vergeleken met andere telefoons valt het mij ook op. Overigens is de camera vergeleken met de SG2 ook minder. Niet dat mijn keuze ook op de SG2 zou vallen, maar de sensation is qua hardware specs voor een high end niet wat IK ervan verwacht. Had ik ook de crappy geluidsopname verteld tijdens video
YouTube: Videokamera-Vergleich: HTC Sensation vs. LG P990 OPTIMUS Speed | BestBoyZ
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 23:26 ]
Dat heeft niks met het scherm te maken, dit is een zelfde effect als een foto maken van een tv.Joosie200 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:15:
Als ik echter naar deze foto kijk vind ik de stelling vreemd. Dat de Sensation beter is als je vaker aan het internetten/lezen bent. Want naar mijn mening is het scherm van de Sensation op deze foto niet rustig maar druk aan de ogen. Simpelweg omdat je over het gehele scherm een raster ziet met kleine vierkantjes. Een grid zeg maar waar alle pixels verspreid worden over het scherm zelf. De foto's van slashgear onderschrijven naar mijn idee dus niet hun stelling. Dat SGSII = multimedia en Sensation = goed voor office/kantoor/internet.
De SGSII heeft precies hetzelfde op deze foto.
Niet echt een goede vergelijking met een preproductie model.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:20:
[...]
Had ik ook de crappy geluidsopname verteld tijdens video
YouTube: Videokamera-Vergleich: HTC Sensation vs. LG P990 OPTIMUS Speed | BestBoyZ
Verwijderd
Daar heb je een punt. Maar bij HTC is het bekend dat ze niet de beste telefooncameras/microphone gebruiken. Ook bij andere gemaakte video opnames door HTC sensation wordt dat voor mij bevestigd.Upbeat schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:36:
[...]
Niet echt een goede vergelijking met een preproductie model.
Ik wacht de reacties af wanneer de sensation uitgeleverd wordt.
Ik heb een -snelle- poging gedaan om de beelden van de Sensation en de Galaxy van Samjpullen even naast elkaar te zetten ter vergelijk. Wellicht hebben jullie er ook nog wat aan, daarom upload ik hem even naar YouTube:
Galaxy SII vs. HTC Sensation @ 1080p Movie quality:
YouTube: Comparison between 1080p samples of Samsung Galaxy SII & HTC Sensation
[ Voor 14% gewijzigd door Torrentus op 25-05-2011 00:09 ]
Het gaat om de letters.. Die zijn ronder en minder hoekig dan op de SGSII door de hogere resolutie. Dat raster komt door de foto camera en is ook bij de SgsII.Joosie200 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:15:
Thanks Torrentus! Ik zie bar weinig verschil tussen de cameras, de sensation had mooier gras, maar die van de SGSII is dichter bij, dus ik denk daarom.. De tweede vond ik de SGSII weer mooier. Kortom, weinig verschil wat mij betreft en beiden superscherp voor een telefoon!
[ Voor 12% gewijzigd door dangerousp op 25-05-2011 07:31 ]
Opmerkelijk dat er zo'n verschil zit in de kleuren. Qua scherpte komen ze aardig overeen, maar qua kleuren lijkt de SGS2 veel feller. Ik weet ook niet of ik dat als mooier moet zien. Maar de Sensation is wel weer erg dof.Torrentus schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:55:
Ik heb een -snelle- poging gedaan om de beelden van de Sensation en de Galaxy van Samjpullen even naast elkaar te zetten ter vergelijk. Wellicht hebben jullie er ook nog wat aan, daarom upload ik hem even naar YouTube:
PSN: Rich_E1988
Verwijderd
door de grote verschillen in webbrowsing en camera tussen de Sensation en SGS II weet ik echt niet meer welke ik zal nemen.
YouTube: Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation - Browser Performance
YouTube: Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation - Browser Performance
Hoewel ik altijd dacht voor de SGS2 te gaan, ben ik meer en meer aan het neigen naar de Sensation owv resolutie en bouwkwaliteit.
Enig grote nadeel was nog het rooten/custom roms, maar na deze tweet van HTC komt daar hopelijk in de toekomst een oplossing voor:
Enig grote nadeel was nog het rooten/custom roms, maar na deze tweet van HTC komt daar hopelijk in de toekomst een oplossing voor:
Thanks for the feedback, we're listening! We're reviewing our bootloader policy. Stay tuned here for more updates. http://on.fb.me/jog8Wa
Goed nieuws voor custom ROM liefhebbers? 
Bron: http://on.fb.me/jog8WaUpdate on Bootloaders.
by HTC on Wednesday, 25 May 2011 at 01:50
Thanks so much for providing feedback, we hear your concerns. Your satisfaction is a top priority for us and we're working hard to ensure you have great experiences with our phones. We're reviewing the issue and our policy around bootloaders and will provide more information soon. Thank you for your interest, support and willingness to share your feedback.
Dan is het toch wel heeeeel erg vreemd dat ze er wel een gelockte bootloader op hebben gezet, terwijl dit bij eerdere HTC toestellen niet het geval was, toch? En nu begrijpen ze opeens dat mensen een open bootloader willen...
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.... (of zoiets)mauricedb schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:18:
Dan is het toch wel heeeeel erg vreemd dat ze er wel een gelockte bootloader op hebben gezet, terwijl dit bij eerdere HTC toestellen niet het geval was, toch? En nu begrijpen ze opeens dat mensen een open bootloader willen...
Goed nieuws dat ze er in ieder geval achter zijn!Upbeat schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:40:
[...]
Bron: http://on.fb.me/jog8Wa
Overclocken naar 2Ghz!!
dat is zowiezo het grote voordeel van htc sensation het overclocken!!! veel beter stabieler en veel hoger dan de galaxydangerousp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:23:
[...]
Goed nieuws dat ze er in ieder geval achter zijn!
Overclocken naar 2Ghz!!
Samsung Flip 7
De buitenkant is meteen ook een heatsink. Nu maar hopen dat je geen oververhitte iphone effecten dan krijgt.dangerousp schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:23:
Overclocken naar 2Ghz!!
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Zeker goed nieuws! Overigens ook op de FP te vinden nu:Upbeat schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:40:
[...]
Bron: http://on.fb.me/jog8Wa
nieuws: HTC overweegt openzetten bootloader Android-smartphones
Dit maakt de keuze voor de Sensation vs. Galaxy S II iets makkelijker
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
naar aanleiding van het [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1454142/last"][HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic[/url]
Vandaag bij een Vodafone winkel op de Voorstraat in Dordrecht gehaald i.c.m. een verlenging Bel+Sms+Web 200.
hier een paar foto's
voorkant

achterkant

menu

software-informatie

Het geluid i.v.m. de iPhone 3G is inderdaad blikkerig (wat al in verscheidene reviews naar voren kwam)
En hij is unbranded.
Vandaag bij een Vodafone winkel op de Voorstraat in Dordrecht gehaald i.c.m. een verlenging Bel+Sms+Web 200.
hier een paar foto's
voorkant
achterkant
menu
software-informatie
Het geluid i.v.m. de iPhone 3G is inderdaad blikkerig (wat al in verscheidene reviews naar voren kwam)
En hij is unbranded.
Yep, totaal unbranded zo te zien en geen Vodafone firmware!
Heel netjes! Kan niet wachten op je bevindingen die je hier hoogstwaarschijnlijk gaat posten!
Hoeveel MB heb je vrij als je nog niks geinstalleerd hebt om op het interne geheugen apps / games op te slaan?
Ik ben erg gecharmeerd van die achterkant zeg, ziet er erg erg mooi uit!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Damn wat is het toch een sexy telefoon. IK WIL OOOOK!!!
*Loopt naar zijn telefoon te staren voor een belletje van de bezorger!
*Loopt naar zijn telefoon te staren voor een belletje van de bezorger!

In een buitenlandse hands on zag ik in de video dat er 1GB intern geheugen vrij is met alle standaard apps erop. Stukken beter dan de ~147MB op de DesireCLB schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:18:
Hoeveel MB heb je vrij als je nog niks geinstalleerd hebt om op het interne geheugen apps / games op te slaan?
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Heb je het dan over de belkwaliteit of het geluid uit de achterspeaker?Kolonel_E schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:11:
naar aanleiding van het [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1454142/last"][HTC Sensation] levertijden- en abonnemententopic[/url]
En hij is unbranded.
[ Voor 36% gewijzigd door Southern Sun op 25-05-2011 14:21 ]
@Kolonel_E
jaloers!!
jaloers!!
dat was al wel even bekend..Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:21:
Hmm het is dus toch de 3 kleurige achterkant?
Dames en Heren ,
Ik heb hem binnen dus vraag maar raak!
Groeten
Groeten
Via de klantenservice en verlengingen zijn er echt nog 800 toesteleln direct uit voorraad leverbaar. Net nog gekekeken. Je moet vragen naar de Pyramid. Net nog gekeken voor jullie (vodafone medewerker)
Niet zo vreemd ..... zijn al die pre-orders die worden geannuleerd
Ik zal ze nog eens bellen...alwaysleft schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:12:
Via de klantenservice en verlengingen zijn er echt nog 800 toesteleln direct uit voorraad leverbaar. Net nog gekekeken. Je moet vragen naar de Pyramid. Net nog gekeken voor jullie (vodafone medewerker)
Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
heb je al enig vorm van lag kunnen ontdekken? en hoe zit het met het ram geheugen als je een aantal apps open heb staan? en hoe zit het met het volume van de tel ?Falencia schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:08:
Dames en Heren ,
Groeten
Samsung Flip 7
Kun je Swype werkend krijgen.. Volgens mij zijn er momenteel alleen nog maar 800x480 versies namelijk..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gasten slecht nieuws voor jullie, zal straksjes pas de vragen kunnen beantwoorden.
Opa belde dat ik mee moest om een ipad te kopen (eigen schuld was mijn advies)
Tot zsm
Opa belde dat ik mee moest om een ipad te kopen (eigen schuld was mijn advies)
Tot zsm
Verwijderd
Kolonel_E/ Falencia,
hebben jullie de Mp3-speler al geprobeerd, zoja, zit er een equalizer in?
vind de geluids kwaliteit namelijk ook belangrijk, alvast bedankt
hebben jullie de Mp3-speler al geprobeerd, zoja, zit er een equalizer in?
vind de geluids kwaliteit namelijk ook belangrijk, alvast bedankt
geluid van de achterspeaker is blikkerigSouthern Sun schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:21:
[...]
Heb je het dan over de belkwaliteit of het geluid uit de achterspeaker?
het geluid tijdens het telefoneren is heel helder en volgens mij ook realistisch (als in, zo klinkt diegene in het echt ook).
Verwijderd
@ Kolonel_E
hoe veel ROM heb je precies tot je beschikking? en hoe is het beeldscherm naar jouw mening?
hoe veel ROM heb je precies tot je beschikking? en hoe is het beeldscherm naar jouw mening?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 15:32 ]
De eerste tweaker mer een HTC Sensation is een feit, daarom een nieuw deel graag daar verder.
HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 2)
HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 2)
Dit deel is dicht, het toestel is inmiddels leverbaar, in het HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 2) topic gaan we verder!
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:
HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.
Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:
HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.
Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier