HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 1) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 92.068 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
bedankt voor het serieus nemen van mijn reactie 8)7

ps.
bij applicaties beheren staat hoeveel data en opslag een applicatie/spel is, waar kan ik vinden hoe groot de echte install is?

[ Voor 56% gewijzigd door DeKoetsier op 13-04-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mooie overzichten van hands on filmpjes van dit toestel:

http://www.androidplanet....tion-de-eerste-indrukken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
Geelco schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:12:
bedankt voor het serieus nemen van mijn reactie 8)7
Niet geheel vandaar de smileys. Sorry als je dacht dat het volledig serieus genomen werd. O-)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
haha ok nice;)

die filmpjes zien er wel heel strak uit. Die unlock screen ziet er echt heel goed uit!

[ Voor 17% gewijzigd door DeKoetsier op 13-04-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:20
Dit wordt mijn volgende! Nja eerst nog wachten op de volledige review, maar het is toch al best zeker. €600 Is best veel geld, maar dat is een richtprijs, de werkelijke prijs ligt meestal toch iets lager, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6

[ Voor 34% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-04-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Zo te zien zijn ze wel afgestapt van Live wallpapers?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:20
Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:35:
Zo te zien zijn ze wel afgestapt van Live wallpapers?
HTC heeft deze nooit standaard gehad. Enkel op de Nexus van Google (gemaakt door HTC) was dat standaard. Deze zijn enkel te downloaden in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
eclipse____ schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:45:
[...]

HTC heeft deze nooit standaard gehad. Enkel op de Nexus van Google (gemaakt door HTC) was dat standaard. Deze zijn enkel te downloaden in de market.
Alle HTC toestellen die het aankunnen hebben gewoon alle live wallpapers die bij de Nexus One zaten en ook nog een custom HTC Sense live wallpaper. Meestal staat deze laatste standaard aan als je de telefoon voor het eerst opstart.

Maar ja, ze zijn best wel grappig, die live wallpapers. Maar of ze nou ook echt noodzakelijk zijn... Ik heb toch liever iets langere batterijduur en iets meer snelheid en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Mooi ding, alleen ik hoop dat de microfoon dit keer beter is dan dat we van HTC gewend zijn. Elke keer dat ik met mn Legend op een concert filmpjes opneem, kan je niet eens herkennen welk liedje er speelt, zo slecht is het. Maar aangezien er een stereo microfoon in de Sensation zit (waar ze ook mee adverteren), hoop ik toch stiekem op een goede kwaliteit microfoon :)

Ik vind het design van de Sensation ook meer 'kloppen' dan van zn concurrent, de Galaxy S 2. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als je hem ziet op de foto's dan ziet hij er erg dun uit!

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
eclipse____ schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:45:
[...]

Oh ja? Mijn Desire had anders standaard een live wallpaper...
_Christiaan_ schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:00:
Mooi ding, alleen ik hoop dat de microfoon dit keer beter is dan dat we van HTC gewend zijn. Elke keer dat ik met mn Legend op een concert filmpjes opneem, kan je niet eens herkennen welk liedje er speelt, zo slecht is het. Maar aangezien er een stereo microfoon in de Sensation zit (waar ze ook mee adverteren), hoop ik toch stiekem op een goede kwaliteit microfoon :)

Ik vind het design van de Sensation ook meer 'kloppen' dan van zn concurrent, de Galaxy S 2. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als je hem ziet op de foto's dan ziet hij er erg dun uit!
Ik hoop vooral dat de speaker beter is, maar ook daarmee adverteren ze expliciet. Hifi audio. De speaker van mijn TouchPro 2 was echt geweldig, daarna ging het bergaf.

[ Voor 55% gewijzigd door Phusebox op 13-04-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch wel bezorgd over die benchmark. Als dat echt zo laag is in de definitieve versie gaat deze Sensation het waarschijnlijk niet worden. In alle hands-on video's vond ik de Sensation iets minder snappy dan gehoopt. Hopelijk wordt dat nog beter. Het gaat voor mij tussen deze en de SGSII.

Ik ben zeker een fan van deze vernieuwde Sense, de software van HTC is voor mij veel aantrekkelijker dan die van Samsung. Helaas vallen dus de HTC specs iets tegen, maar heeft wel weer een mooiere resolutie en een betere constructie. Internal memory van 1gb is voor mij genoeg, apps die ik nooit gebruik gooi ik er ook af en veel kan je toch naar SD zetten of gaat nog gebeuren.

Wordt een moeilijke keuze. Eerst maar even afwachten hoe snel dit toestel is in vergelijking met de Samsung.

EDIT:
Daarnaast nog de root-ability. Als het nog lang gaat duren voor de Sensation te rooten is, of als deze helemaal niet te rooten blijkt gaat dit ook zwaar meetellen voor mij. Ik wil altijd andere roms kunnen flashen, al helemaal als deze versie van Sense niet zo snappy loopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dr zitten een hoop mensen die kiezen tussen deze of de sgs11.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wii4all schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:40:
Dr zitten een hoop mensen die kiezen tussen deze of de sgs11.
Nou als ik moest kiezen tussen de Sensation of de SGS 11 dan wist ik het wel... De SGS II daarentegen is een betere kandidaat tegenover de Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Iemand enig idee hoe je dit toestel in een carkit klikt, met die USB aansluiting aan de zijkant? Of zit er nog een aparte laadaansluiting onderop?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:06:
Iemand enig idee hoe je dit toestel in een carkit klikt, met die USB aansluiting aan de zijkant? Of zit er nog een aparte laadaansluiting onderop?
Neen, net als bij de Desire S en Incredible S heeft HTC de laad/mUSB aansluiting verplaatst naar de linkerkant van het toestel.

In vergelijking tot de Desire HD in mijn ogen toch een fail, ik heb een actieve lader van Borit voor de DHD, ideaal, als ik over stap naar de Sensation heb ik hier helemaal niets meer aan.....

Los van het feit dat de manier zoals bij de DHD gebruikt is veel fijner werkt dan via een losse kabel aan de zijkant.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Bij bijvoorbeeld een wildfire zit de aansluiting ook aan de zijkant, en er zijn gewoon carkits voor verkrijgbaar.

De benchmark zegt denk ik niet zo heel veel, gaat toch om het gevoel en aan de filmpjes te zien gaat dat super goed.. Ook al zijn er veel zware widgets actief die echt geheugen vreten!

Ik vind de dikte geen groot minpunt, ook de low res front camera.. (die is toch voor videobellen en dat gaat toch bijna altijd met een lage resolutie) vind ik geen probleem.

Daarbij opgeteld dat ik de reparatieservice erg goed vind bij HTC, ga ik hier voor boven de SGSII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:07
Zo dus, van de zijkant: http://www.brodit.com/productinformation.jsp?anr=512246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vind de aansluiting aan de zijkant dan wel weer beter omdat dat ervoor zorgt dat ik een horizontale dok kan gebruiken als wekker. Ideaal. Ook als navigatie in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ai, als ik zo die hands-on foto's zie van Engadget lijken me de kijkhoeken toch behoorlijk slecht. (Was SLCD niet PVA? Dit ziet er uit als TN, niet echt beter dan het scherm op m'n huidige HD2.)
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/04/11412sens572htc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/04/11412sens576htc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
M-en-M schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:36:
Ai, als ik zo die hands-on foto's zie van Engadget lijken me de kijkhoeken toch behoorlijk slecht. (Was SLCD niet PVA? Dit ziet er uit als TN, niet echt beter dan het scherm op m'n huidige HD2.)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou het scherm eerst naast een andere telefoon met een goeie kijkhoek willen zien voordat ik daar over oordeel. Foto's kunnen soms een heel ander beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
M-en-M schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:36:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit zegt niets, de foto's zijn van een zeer slechte onscherpe kwaliteit, je kan hier nauwelijks iets uit afleiden.
Wachten op betere foto's of echter ervaringen door het toestel zelf te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
RoD schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:38:
[...]

Ik zou het scherm eerst naast een andere telefoon met een goeie kijkhoek willen zien voordat ik daar over oordeel. Foto's kunnen soms een heel ander beeld geven.
Natuurlijk, maar het zijn toch wel echt behoorlijke colour-shifts als je ze vergelijkt met foto's in dezelfde ruimte maar dan recht op het scherm. [Gallery]
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/04/11412sens579htc.jpg

Het lijkt me best redelijk hier iets van af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik vind kijkhoek op een telefoon toch iets van minder belang.. immers kijk je eigenlijk altijd in je eentje op de telefoon, recht van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nog steeds geen USB-host op een HTC-smartphone?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
SnoeiKoei schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:00:
Nog steeds geen USB-host op een HTC-smartphone?
De MSM8x60 heeft USB 2.0 OTG (On-The-Go = host) ondersteuning ingebouwd, maar het is niet zeker of HTC hier drivers voor heeft geïmplementeerd.
(Hetzelfde was immers ook het geval bij eerdere Snapdragon toestellen van HTC, waar de hardware het wel ondersteunde, maar de drivers niet beschikbaar waren... Waarna deze vaak later door de community werden geport.)

[ Voor 26% gewijzigd door M-en-M op 13-04-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat HTC het gaat doen. Er lijkt geen interesse voor te zijn bij de consument. Ik kan me nog herinneren dat fabrikanten van mp3spelers jaren geleden met USB OTG kwamen, als nieuwe hippe feature, maar het heeft nooit echt doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

M-en-M schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:02:
[...]

De MSM8x60 heeft USB 2.0 OTG (On-The-Go = host) ondersteuning ingebouwd, maar het is niet zeker of HTC hier drivers voor heeft geïmplementeerd.
(Hetzelfde was immers ook het geval bij eerdere Snapdragon toestellen van HTC, waar de hardware het wel ondersteunde, maar de drivers niet beschikbaar waren... Waarna deze vaak later door de community werden geport.)
Tsja bij de HD2 zijn er nooit USB otg drivers gekomen voor windows, alleen voor android meen ik. Hoe dan ook vind ik het een groot nadeel, ik zou graag gedurende mijn vakantie mijn foto's willen kunnen beoordelen zonder meteen allemaal extra apparatuur mee te moeten nemen (laptop of anders); een simpel USB-cardreadertje en mijn telefoon (heb ik toch al bij me) kan voldoende zijn.

Maar goed, als het niet in de specs staat zal het er ook niet in zitten, bij de HD2 had het te maken met licensies voor zover ik weet.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ben zelf ook wel geïnteresseerd in dit toestel :) USB host zou wel mooi zijn maar verwacht ik inderdaad niet van HTC zelf. Ik denk dat ik er zeker gebruik van zou maken, mooie foto gemaakt met dslr, kopiëren naar de telefoon en uploaden :) Nu moet ik daar nog mijn laptop voor meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:34
Ik merk altijd dat ik ineens heel gehecht wordt aan dingen die mensen als critiek aanmerken.

Bijv. er wordt net gezegd dat de kijkhoek matig zou zijn, en ineens ga ik me druk zitten maken hierom. Terwijl als niemand er wat over gezegd had zou het me waarschijnlijk geen moer interesseren.

Ik denk dat ik er gewoon moeite mee heb dat wanneer ik hyped ben voor een product ik er geen negatief nieuws over wil lezen. :p

Anyways, kijkhoek lijkt me eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Als deze matig is... so what? Ik heb bij me huidige phone ook _nooit_ dat ik in een rare hoek naar me scherm ga kijken. Dus waarom zou dit een probleem zijn?

Dit zelfde geldt voor NFC, wat door velen aangemerkt wordt als iets wat er echt wel op had gemoeten. Waarom is dit zo interessant? Ik ben zelf nog nooit geconfronteerd met een situatie waarin dit gebruikt kon worden. En zie dit in de nabije toekomst nou ook niet gelijk veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door sn0x0r op 13-04-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
De kijkhoek, geef ik toe, is niet zo'n gigantisch probleem bij telefoons als het is bij monitoren. Vooral ook inderdaad omdat men er meestal recht op kijkt. Mijn HD2 heeft geen geweldige kijkhoeken, maar hier heb ik me vrijwel nooit echt aan gestoord.

Maar het is toch een stukje beeldkwaliteit. Zo is het bij de huidige Galaxy S en bij de iPhone 4 zo dat je gewoon perfect kan zien wat er op het scherm staat als je hij ergens op een afstand bijvoorbeeld op tafel ligt. Ook heeft het het voor/nadeel dat mensen makkelijk met je mee kunnen kijken.

Uiteindelijk zijn dingen als contrast, kleur en brightness natuurlijk belangrijker, maar zo is helaas vaak het geval dat de kwaliteit hiervan evenredig lopen met de kijkhoek. (De enige uitzondering die ik hier tot nu toe van heb gezien is de Xperia Arc, welke een redelijk slechte kijkhoek heeft, maar van voren er absoluut geweldig uit ziet.)

Het viel me vooral op aangezien andere SLCD displays er altijd behoorlijk goed uit zien, ook op foto's als deze. Maar nu, zoals ik al aangaf, zag het er gewoon uit als een standaard TN-paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Als de kijkhoek echt zo slecht zou zijn was dit gisteren wel naar buiten gekomen tijdens het evenement.
In de professionele media is hier helemaal geen uitspraak over gedaan, het scherm wordt juist geroemd omdat dit beter zou zijn dan bij voorgaande HTC telefoons. Ik verwacht daarom ook geen problemen met een mogelijke lage kijkhoek.

p.s. Wanneer maak je overigens gebruik van een grote kijkhoek? Een telefoon is tenslotte geen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:34
Een beetje mijn punt idd. Ik zie het niet als iets waar ik mij druk om hoef te maken om de reden die je al noemt.

Anders dan dat ben ik heel benieuwd naar hoe deze telefoon gaat zijn bij release en wat hij met zijn directe concurrent doet, de SGS II. Zodra beide released zijn wil ik graag benchmarks zien. Andersom, ik denk dat ik toch al weet waar ik voor ga. Ben eerlijk gezegd wel een beetje HTC fan. Het is een toestel wat zeker niet veel gebruikt wordt, maar ik ben toch altijd erg tevreden geweest met me HTC Touch Diamond 2. Het enige waar ik van baal is dat het ding Windows Mobile draait. :+ (En nee ik ga er geen mislukte android ports op zetten, hij draait een redelijk 'ok' custom rom nu, en daar laat ik het ff bij. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 16:44
Ik heb net het artikel op de FP zitten lezen, en het lijkt me een erg mooi toestel!

Lijkt een beetje op de Desire HD, maar dan met (nog) betere specs.

* yannickie111 zit al bijna 2 weken te wachten op zijn Desire HD...

Er komt nu steeds meer info uit over deze telefoon, misschien moeten we de TS wat updaten? Ik wil best wat helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door yannickie111 op 13-04-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Slechte kijkhoeken kan zelfs een pluspunt bij een mobiel zijn. Zo is het risico dat anderen mee kijken op je telefoon meteen kleiner. Hooguit jammer als je persé een filmpje oid aan een groepje mensen wilt laten zien. Maar daar zal ik mijn telefoon echt niet op uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook wel een interessante voor mij. Misschien dat hij iets te groot is voor in mijn spijkerbroek, maar dat moet ik maar ondervinden. Misschien komt er wel een Z-versie die ook interessant is. Dat 4.3inch heeft ook wel als voordeel dat het onscreen toetsenbord groter is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

yannickie111 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:52:
Ik heb net het artikel op de FP zitten lezen, en het lijkt me een erg mooi toestel!

Lijkt een beetje op de Desire HD, maar dan met (nog) betere specs.

* yannickie111 zit al bijna 2 weken te wachten op zijn Desire HD...

Er komt nu steeds meer info uit over deze telefoon, misschien moeten we de TS wat updaten? Ik wil best wat helpen.
Kun je het beste de TS even een DM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grootste nadeel van de huidige top modellen vind ik nog wel het formaat. De desire gaat nog net, alles daarna is lomp groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Liever nog 2 mm dikker en over de gehele achterkant een extra accu...

Leuk hoor in theorie een betere batterij tijd maar eerst zien en dan geloven.
Ik moet soms dingen laten met mijn desire omdat ik anders de dag niet door kom met mijn accu. Daar koop je toch geen mobiel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Phusebox schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:44:
Grootste nadeel van de huidige top modellen vind ik nog wel het formaat. De desire gaat nog net, alles daarna is lomp groot.
dan moet je een galaxy s2 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:06:
[...]

dan moet je een galaxy s2 nemen.
die is ook 4,3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Maar een stuk lichter en dunner.

Het blijft gewoon persoonlijk welk formaat phone je fijn vindt/wilt. De meeste topmodellen die nu uitkomen hebben +4" schermen dus daar zal wel de meeste vraag naar zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-04-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Inderdaad, de desire s of incredible s zijn compacter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:07:
[...]

Maar een stuk lichter en dunner.
Ik snap niet waarom iedereen over de 'dunne' SGS II praat. Hij is 2,8 mm dunner. Ik vind dat echt een verschil om te verwaarlozen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:11:
[...]

Ik snap niet waarom iedereen over de 'dunne' SGS II praat. Hij is 2,8 mm dunner. Ik vind dat echt een verschil om te verwaarlozen
Ja en dat is meer dan een kwart van de dikte van de SGS2.....

De Sensation is ook een stukkie zwaarder waardoor hij ook lomper wordt. Dit nadeel heeft wel als voordeel dat het geen plastic gebakje is zoals de SGS2.

[ Voor 19% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-04-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Golf2vr6 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:13:
[...]

Ja en dat is meer dan een kwart van de dikte van de SGS2.....

De Sensation is ook een stukkie zwaarder waardoor hij ook lomper wordt. Dit nadeel heeft wel als voordeel dat het geen plastic gebakje is zoals de SGS2.
Inderdaad.. Alu voelt degelijker.. En we hebben niet over kilo's maar over grammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dangerousp schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:07:
[...]

Inderdaad, de desire s of incredible s zijn compacter
True, maar dan heb je dus geen high-end toestel meer. Bovendien vind ik de incredible echt foeilelijk.

Maar wachten tot se sgs2 en sensation in de winkel liggen zodat ik kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Onderstaande vind ik ook wel vreemd:

HTC has confirmed that, while the HTC Sensation has a 4GB ROM, only 1GB of that will be user-accessible. The dual-core smartphone reserves 3GB of the ROM for the Android install and the latest version of HTC Sense.

Is sense dan zo groot? Of bedoelen ze dat op die 3gb ook apps geïnstalleerd kunnen worden? Dan is in ieder geval het kleine geheugen niet helemaal van toepassing.

Is er iemand die hier meer duidelijkheid over kan bieden?

[ Voor 6% gewijzigd door dangerousp op 14-04-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:58
Als er staat: " reserves 3GB of the ROM for the Android install and the latest version of HTC Sense." dan vrees ik dat je hier geen apps op kunt installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Als Sense en Android op die 3gb is geïnstalleerd, snap ik nog niet waarom er out of the box nog maar 550 mb vrij is. Dan zou dit toch de volle 1 gb moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
1 gb lijkt mij ook al krap, alleen dat is nog te overzien ALS er root toegang wordt verkregen en er custom roms te gebruiken zijn. Ik wil niet vast zitten aan de updates die HTC uitbrengt, dus voor mij is het belangrijk dat (als) dit mijn nieuwe toestel wordt, ik er makkelijk een andere rom op kan flashen. Afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:51
Hoe zit het eigenlijk met de resolutie van het scherm en apps? Kunnen apps moeiteloos omgaan met de hogere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Upbeat schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:47:
Hoe zit het eigenlijk met de resolutie van het scherm en apps? Kunnen apps moeiteloos omgaan met de hogere resolutie?
Ik heb verschillende resoluties gehad (HTC Hero, Wildfire, Desire en een aantal tablets met exotische resoluties) en altijd worden de apps netjes aangepast aan de resolutie van het toestel. Ik denk dat dit dus geen probleem zal opleveren, hooguit bij een aantal slecht geprogrammeerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Upbeat schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:47:
Voor zover ik weet wordt dit alleen maar beter met volgende versies van android.. Honeycomb is bijvoorbeeld al zover, kan even niet herinneren hoe de techniek heet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
dangerousp schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:57:

HTC has confirmed that, while the HTC Sensation has a 4GB ROM, only 1GB of that will be user-accessible. The dual-core smartphone reserves 3GB of the ROM for the Android install and the latest version of HTC Sense.

Is sense dan zo groot? Of bedoelen ze dat op die 3gb ook apps geïnstalleerd kunnen worden? Dan is in ieder geval het kleine geheugen niet helemaal van toepassing.

Is er iemand die hier meer duidelijkheid over kan bieden?
Als dit klopt dan hebben we dus inderdaad de volledige 1GB vrij om apps te installeren in plaats van 'maar' 500mb, dat scheelt nogal. Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
FabianNL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:34:
[...]

Als dit klopt dan hebben we dus inderdaad de volledige 1GB vrij om apps te installeren in plaats van 'maar' 500mb, dat scheelt nogal. Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag?
http://www.slashgear.com/...gb-rom-to-users-12145797/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Voor opslag van applicaties en bestanden bleek er een geheugen met een grootte van 550MB aanwezig. De specificaties vermelden 1GB, maar iets meer dan de helft is dus beschikbaar voor de gebruiker.

reviews: Hands-on: HTC Sensation - snelle vooruitgang

Wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Golf2vr6 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:50:
Voor opslag van applicaties en bestanden bleek er een geheugen met een grootte van 550MB aanwezig. De specificaties vermelden 1GB, maar iets meer dan de helft is dus beschikbaar voor de gebruiker.

reviews: Hands-on: HTC Sensation - snelle vooruitgang

Wat is het nou?
Misschien waren er al grote apps geïnstalleerd zoals Watch? of gaan die filmpjes dan wel gewoon naar de SD-kaart (wat ik toch wel hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Idd, zal wel om een soort demo zijn die volledig geinstalleerd staat, net zoals bijv. bij de ipad in de apple winkels. Daar staan allemaal extra apps op etc.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:10

Pinobigbird

doesn't share food!

dangerousp schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:57:

[...]

http://www.slashgear.com/...gb-rom-to-users-12145797/
Dit is eigenlijk best wel goed nieuws. Althans, met in het achterhoofd dat de bootloader mettertijd gekraakt zal worden. In dat geval zal het wellicht mogelijk zijn om de volledige 4GB te benutten.

Daarnaast vind ik het eigenlijk niet eens zo raar dat HTC zelf 3GB reserveerd en 1GB aan de gebruiker laat, en dan vervolgens 'maar' 1GB vermeld in de specs. Zo betekent "1GB" in de specs daadwerkelijk 1GB vrije ruimte.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:12
Wat ik me eigenlijk afvraag is of de achterkant 3 kleuren heeft, of slechts twee. Want op sommige filmpjes zag ik dat het bovenste deel lichter was dan het onderste. En bij de presentatie hebben ze precies dezelde kleur denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Dat komt dan door het licht, onder en boven is dezelfde kleur, het middenstuk is andere kleur/materiaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

Laguna

Connaisseur

Hahn schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:10:
Dat komt dan door het licht, onder en boven is dezelfde kleur, het middenstuk is andere kleur/materiaal.
-- which spans the middle portion of the back, separating two plastic parts (each of which has its own color, giving you a tri-color rear) -- /Engadget

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
http://www.htc.com/nl/product/sensation/specification.html Op het plaatje bovenaan zie je het ook. 3 kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Hahn schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:10:
Aparte manier van belichten dan, n'est pas?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/htc/sensation/pic/all-face.jpg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Dan is 'ie nóg een stuk lelijker dan ik had verwacht. In de filmpjes die ik heb gezien (stuk of 3) zag het eruit als matgrijs boven en onder en glanzend in het midden, maar op dat plaatje is het wit, grijs, blauwgrijs. Afschuwelijk :r

Bovenstaand plaatje lijkt me een andere versie eigenlijk :?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.techradar.com//classifications/Mobile%20Phones/HTC/HTC%20Sensation_3View-728-75.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 14-04-2011 14:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Oeh! lelijke kleurencombinatie, lijkt wel blauw en gebroken wit! Zou dit een optie zijn? die andere zien er veel beter uit in grijstinten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
Als hij effectief zo geproduceerd wordt is het echt spuuglelijk!
*edit: natuurlijk persoonlijke smaak!

[ Voor 23% gewijzigd door Obviously op 14-04-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58
Vind het wel meevallen hoe lelijk het is, en dan nog, het is de achterkant..

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Obviously schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:32:
Als hij effectief zo geproduceerd wordt is het echt spuuglelijk!
Kan natuurlijk best zijn dat hier een pre-productie exemplaar is gebruikt in de non-final kleuren (hopelijk :) ).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, ik ben dus de enige die het best wel mooi vind? :P Vind het er erg strak uitzien zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Wellicht komen andere kleuren per markt (UK, rest van Europa) uit, zoals met de Desire reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Zeer lelijk vind ik. Maar zou kunnen dat er verschillende versies komen, want in de filmpjes zag hij er toch wel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoop dat hij in Nederland in ieder geval in het donkergrijs/zwart uit gaat komen, want de zilveren versie die we eerder zagen vind ik ook erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En ach, het is maar de achterkant. Die zie je toch bijna nooit.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:31
Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat HTC met zijn "S" modellen alleen navigatie via het eigen systeem zou mogelijk maken en NIET via Google Maps. Is de Sensation zo'n "S" toestel of zal Google Maps altijd op de HTC's draaien?

AMSTERDAM (Belegger.nl) – HTC heeft een nieuwe serie smartphones geïntroduceerd, de S-series. HTC heeft ervoor gekozen Google Maps te blokkeren als klanten op de navigatiebutton drukken. De klant wordt dan omgeleid naar HTC’s eigen navigatiesoftware, waar TomTom de kaarten voor levert.

Volgens analist Martijn den Drijver van SNS Securities is dit een interessante stap. ‘HTC is de eerste leverancier van mobiele telefoons die ervoor heeft gekozen zijn eigen navigatieservice te pushen. Ze helpen hier tegelijkertijd ook hun grootste klantenbasis, de mobiele providers’. Die krijgen dan een maandelijkse fee in plaats alleen inkomsten uit de dataroaming.

‘Als andere leveranciers volgen, ongetwijfeld toegejuicht door mobiele providers, wordt gratis navigatie minder overheersend. En dat zal betekenen dat de neergang van het aantal verkochte persoonlijke navigatiekastjes, onder andere door gratis smartphonenavigatie minder zal worden’, aldus Den Drijver.

[ Voor 69% gewijzigd door Roost op 14-04-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Roost schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:48:
Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat HTC met zijn "S" modellen alleen navigatie via het eigen systeem zou mogelijk maken en NIET via Google Maps. Is de Sensation zo'n "S" toestel of zal Google Maps altijd op de HTC's draaien?

AMSTERDAM (Belegger.nl) – HTC heeft een nieuwe serie smartphones geïntroduceerd, de S-series. HTC heeft ervoor gekozen Google Maps te blokkeren als klanten op de navigatiebutton drukken. De klant wordt dan omgeleid naar HTC’s eigen navigatiesoftware, waar TomTom de kaarten voor levert.

Volgens analist Martijn den Drijver van SNS Securities is dit een interessante stap. ‘HTC is de eerste leverancier van mobiele telefoons die ervoor heeft gekozen zijn eigen navigatieservice te pushen. Ze helpen hier tegelijkertijd ook hun grootste klantenbasis, de mobiele providers’. Die krijgen dan een maandelijkse fee in plaats alleen inkomsten uit de dataroaming.

‘Als andere leveranciers volgen, ongetwijfeld toegejuicht door mobiele providers, wordt gratis navigatie minder overheersend. En dat zal betekenen dat de neergang van het aantal verkochte persoonlijke navigatiekastjes, onder andere door gratis smartphonenavigatie minder zal worden’, aldus Den Drijver.
Vreemd:
http://www.htc.com/www/ho...?id=23151&type=1&p_id=391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Hmm... geen spijt dat ik hier niet op heb gewacht. Van 't weekend een Optimus 2x gehaald.. en moet zeggen. Ding ziet er leuk uit en werkt zeeeeer prettig na wat kleine aanpassingen aan de stock ROM.

Toch altijd HTC gehad, vanaf toen ze nog Qtek waren.. en de Sensation zal echt geen verkeerd apparaat zijn maar deze is niet mijn ding. Ook het feit dat HTC bootloaders lockt vind ik jammer.

Nou ja, voorlopig even uithouden met met LG.. Weer eens wat anders.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
HTC Watch voorlopig niet in het Nederlands
http://www.nieuwemobiel.n...et-in-het-Nederlands.html

[ Voor 20% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-04-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:33
Roost schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:48:

Google Navigatie zit bij Google Maps ingebakken voor zover ik weet. Het zou dus altijd bruikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:04
vickypollard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:20:
[...]

Google Navigatie zit bij Google Maps ingebakken voor zover ik weet. Het zou dus altijd bruikbaar moeten zijn.
Niet helemaal. Het maakt wel gebruik natuurlijk van de google maps. Maar het is een aparte applicatie die je los moet downloaden vanuit de market. Dat was althans het geval zo met mijn htc desire.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Was even bang dat de service het niet zou doen, maar er zijn wel films, alleen geen nederlandse producties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:11
Ben dan wel benieuwd of er wel ondertitels bij zitten, maar verwacht toch niet via deze dienst te gaan kijken.
Met de huidige 1GB limieten zal er niet veel film gekeken kunnen worden,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
jopie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:57:
Ben dan wel benieuwd of er wel ondertitels bij zitten, maar verwacht toch niet via deze dienst te gaan kijken.
Met de huidige 1GB limieten zal er niet veel film gekeken kunnen worden,.
via wifi, alleen heb je dat meestal op locaties waar je ook acces hebt tot andere bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
Ik weet niet of hij al gepost is maar iig: YouTube: HTC Sensation Hands on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een mooie vergelijkingstest voor me:

-HTC Sensation
-LG Optimus 2X
-Samsung Galaxy S2
-Motorola Atrix

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik denk dat je daarin ruim tevreden wordt gesteld als ze allemaal uit zijn. Dat zijn toch wel dé highendtelefoons van Q2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan040 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:02:
[...]

Sensation Black dan wer als een BEUK feestje ;)

[mbr] Fijn, iedereen is z'n emotie over de komst van de HTC Sensation ook weer kwijt, dan gaan we nu weer ontopic verder! [/]
Ik keek ff en er is een Sensation white en Sensation Black. Muziek is House op white en hardstyle op black.

OT: Na lang twijfelen heb ik voor deze telefoon gekozen en niet de SGSII. Min of meer gebasseerd op smaak, want de meeste voordelen van de SGSII zijn voor mij niet zo belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 17:13:
[...]

Ik keek ff en er is een Sensation white en Sensation Black. Muziek is House op white en hardstyle op black.
ROFL.... you Sir.....made my day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt me op dat er nergens vermeld wordt dat er gorilla glass op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:37:
valt me op dat er nergens vermeld wordt dat er gorilla glass op zit.
HTC heeft inmiddels al aangegeven dat dit in ieder geval niet op de EVO 3D zit, maar dat ze een alternatief gebruiken. (Net als bijv. de iPhone 4)
Via Twitter: [1] [2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:44:
[...]

HTC heeft inmiddels al aangegeven dat dit in ieder geval niet op de EVO 3D zit, maar dat ze een alternatief gebruiken. (Net als bijv. de iPhone 4)
Via Twitter: \[1] \[2]
Maar dit is het HTC Sensation topic en dus heb ik het ook over de HTC Sensation....Waar het dus wel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:49:
[...]

Maar dit is het HTC Sensation topic en dus heb ik het ook over de HTC Sensation....Waar het dus wel op zit.
Dat weten we dus niet zeker, en aangezien de EVO 3D de dikke Amerikaanse broer is van de Sensation is het wel degelijk relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:49:
[...]

Ja, het is gorilla glass, dacht toch dat ze dit hadden gezegd tijdens de presentatie. (Al ben ik er niet 100% zeker van, kan ook dat ik het verwar met het Contoured glass. )

[ Voor 12% gewijzigd door Jo... op 15-04-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Jo... schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:55:
[...]

Ja, het is gorilla glass, dacht toch dat ze dit hadden gezegd tijdens de presentatie. (Al ben ik er niet 100% zeker van, kan ook dat ik het verwar met het Contoured glass. )
Ah, het staat inderdaad in de specs list voor de press release.
Dus ik weet eigenlijk niet waar BloodRose z'n oorspronkelijke post op sloeg.
(Tenzij hij het over het topic zelf had, niet HTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-en-M schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:58:
[...]

Ah, het staat inderdaad in de specs list voor de press release.
Dus ik weet eigenlijk niet waar BloodRose z'n oorspronkelijke post op sloeg.
(Tenzij hij het over het topic zelf had, niet HTC)
Bedoelde meer van dat het nergens op tweakers vermeld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Hier is te zien dat die 550MB uit het filmpje van Engadget, gewoon RAM geheugen is en geen storage! Gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Alsof dat een ramp geweest was... 550MB voor apps krijg ik nog niet bijna vol met Froyo of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Maar staat er niet vermeld dat er 768MB ram in de HTC Sensation zit? Zoals hier:

http://www.engadget.com/2...al-core-world-smartphone/

http://www.androidworld.n...anaf-1-juni-in-de-winkel/

En op de site van HTC zelf http://www.htc.com/nl/product/sensation/specification.html
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abbonemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier